Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

GRAND HOTEL EUROPA

 

GRAND HOTEL EUROPA

By ΒΑΣΩ ΜΠΕΡΗ on 26 Αυγούστου 2024

Η ευρωπαϊκή ταυτότητα, η πορεία της γηραιάς ηπείρου, η διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς και ο έρωτας στην εποχή του μαζικού τουρισμού, της παγκοσμιοποίησης και της μετανάστευσης  είναι τα θέματα που θίγει ο βραβευμένος Ολλανδός συγγραφέας  Ilja Leonard Pfeijffer (Ίλια Λέοναρντ Πφέιφερ, 1968 -) στο βιβλίο του Grand Hotel Europa (εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ, μετάφραση Μαργαρίτα Μπονάτσου).

Το Grand Hotel Europa είναι πάνω από όλα ένα μυθιστόρημα ιδεών όπου με φόντο μια σύγχρονη ιστορία αγάπης και μέσα από συζητήσεις, διαφωνίες, ταξίδια και διακειμενικές και δοκιμιακές παρεκβάσεις, ο Πφέιφερ καταθέτει την αγωνία του για το μέλλον της Ευρώπης.

Ο ήρωας του βιβλίου έχει το ίδιο όνομα με τον συγγραφέα˙ είναι ένας άνθρωπος καλλιεργημένος που του αρέσει να ζει καλά, να ντύνεται προσεγμένα, να ταξιδεύει και να φλερτάρει. Μετά από τον επώδυνο χωρισμό του με την ιστορικό τέχνης Κλίo, ο Ίλια καταφεύγει σ’ ένα παρηκμασμένο ξενοδοχείο με το όνομα Grand Hotel Europa, προκειμένου να ανασυνθέσει την ιστορία τους και να βάλει σε τάξη τις σκέψεις του. Σε μια σύγχρονη εκδοχή του Μαγικού Βουνού, όπου τη θέση του σανατορίου στις Άλπεις παίρνει το ξενοδοχείο,  ο Πφέιφερ στοχάζεται πάνω στο ίδιο  θέμα: το μέλλον της προσκολλημένης στις αρχαίες αξίες Ευρώπης.

Ο αρχιοικονόμος του ξενοδοχείου, ο κ. Μοντεμπέλο, καθώς συνοδεύει τον νέο ένοικο στο δωμάτιό του, τον ξεναγεί στους χώρους που διασχίζουν, οι οποίοι είναι γεμάτοι με έπιπλα αντίκες, παλιούς πίνακες, καθρέφτες και πολυελαίους που μαρτυρούν την μακρά ιστορία του ξενοδοχείου˙ όλα πειστήρια ενός χαμένου μεγαλείου και μιας εποχής που είναι φανερό ότι έχει πλέον παρέλθει. Μοναδική παραφωνία σ’ αυτή την εικόνα αποτελούν τα πλαστικά λουλούδια στα βάζα αντίκες που έχει επιβάλει ο Κινέζος κ. Γουάνγκ, ο νέος ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου. Γιατί το Grand Hotel Europa με όλη του την ιστορία, τους θησαυρούς και το κύρος του δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει χωρίς τα κεφάλαια και τις καινοτομίες του κ. Γουάνγκ που σκοπεύει να διαθέσει στην μεγάλη κινεζική αγορά ένα αναδημιουργημένο, τεχνητό ευρωπαϊκό συναίσθημα.

Παράλληλα με την ιστορία του ξενοδοχείου, ο Πφέιφερ περιγράφει και την ιστορία αγάπης του ήρωά του με την Κλίο στην εξέλιξη της οποίας αντικατοπτρίζεται και το κοινό τους ενδιαφέρον για την τέχνη, την ιστορία και την Ευρώπη. Με φόντο τα διάφορα ταξίδια του ζευγαριού που αναζητά έναν χαμένο πίνακα του Καραβάτζιο και τις συζητήσεις τους για την τέχνη, την ιστορία και την τύχη της Ευρώπης σ’ αυτή τη γρήγορα μεταβαλλόμενη εποχή, προβάλλει αναπόφευκτα και η πιο σκοτεινή πλευρά της γηραιάς ηπείρου, με τον ρατσισμό, την ξενοφοβία και τον αντίκτυπο του μαζικού τουρισμού.

Ο Πφέιφερ παρατηρεί ότι εκτός από τις συνέπειες του μαζικού τουρισμού, σε παρακμή βρίσκονται και ο πολιτισμός και οι ιδέες της Ευρώπης. Η κληρονομιά του Διαφωτισμού, της ελευθερίας του λόγου, τα πανεπιστήμια ως εστίες ελεύθερης σκέψης ακόμη και η θρησκεία διαπιστώνει ότι βρίσκονται υπό πίεση. Θα τα καταφέρει τελικά η Ευρώπη να επιβιώσει αν αρνηθεί τα στίφη των τουριστών που την κατακλύζουν κάθε χρόνο αλλοιώνοντας την όψη, την κουλτούρα και τα ήθη της; Πώς μπορεί να διασφαλίσει ότι  θα επιβιώσει με τον πολιτισμό και τις ιδέες της ανέπαφες; Ή μήπως η υποδοχή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που φεύγουν κυνηγημένοι από άλλες ηπείρους είναι η λύση;

Ο Πφέιφερ  εκθέτει τους προβληματισμούς του μέσω αρκετών περιστατικών, στην περιγραφή των οποίων χρησιμοποιεί πότε το χιούμορ και πότε την υπερβολή. Κοιτάζοντας τη Βενετία και τα εκατομμύρια των τουριστών που την κατακλύζουν, σκέφτεται τη βύθιση της πόλης στη θάλασσα, τη συρρίκνωση του πληθυσμού των μόνιμων κατοίκων  αλλά και την καταστροφή των μνημείων. Η σκηνή κατά την οποία ένας Ολλανδός τουρίστας στην προσπάθειά του να βγάλει μια φωτογραφία καταστρέφει ένα σπάνιο μνημείο, είναι από τις σκηνές που προκαλούν το γέλιο του αναγνώστη αλλά και την ευχή του η σκηνή να είναι επινοημένη. ‘Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1672 και 1680. Έχει αψηφήσει σχεδόν τρεισήμισι αιώνες. Οι στρατοί του Ναπολέοντα, του Αυστριακού αυτοκράτορα, του Γκαριμπάλντι, του Μουσολίνι και του Χίτλερ δεν κατάφεραν να το σπάσουν, αλλά ένας βλάκας με βερμούδα και αθλητικά παπούτσια που θέλει να βγάλει μια σέλφι αρκεί για να αφανίσει τρεισήμισι αιώνες της ιστορίας.’

Κάποια στιγμή μια ομάδα καλλιτεχνών, προτείνει στον Ίλια να συμμετάσχει σε μια σειρά που θα δείχνει τις πολλές παράδοξες πτυχές του σύγχρονου τουρισμού. Η αναζήτηση αυθεντικότητας, που είναι μία από τις κύριες απαιτήσεις του σύγχρονου τουρίστα, έχει οδηγήσει στη δημιουργία ανάλογων ταξιδιωτικών εμπειριών οι οποίες φαίνεται να προετοιμάζονται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και επιπλέον συμβάλλουν στην καταστροφή κάθε παρθένου μέρους. Χαρακτηριστική του τρόπου με τον οποίο οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν τους διαφορετικούς πολιτισμούς και βιώνουν τις μη τουριστικές εμπειρίες τους είναι η ιστορία  ενός ζευγαριού Ολλανδών που ταξίδεψε στο Πακιστάν σε αναζήτηση αυτής της αυθεντικότητας και παρακολούθησαν έναν δημόσιο βιασμό που επέβαλε ως ποινή ένα λαϊκό δικαστήριο. Η τραγικότητα του συμβάντος διαφεύγει από τους αφηγητές οι οποίοι μένουν μόνο στην αυθεντικότητα της στιγμής και την αναπαράγουν με καμάρι σε φιλικές συντροφιές. Σχετική είναι και η εμπειρία του Ίλια από το ταξίδι του στα Σκόπια όπου διαπίστωσε ότι η πόλη είχε ανανεωθεί κατά τη δεκαετία του 2010 κατασκευάζοντας ένα επινοημένο παρελθόν με τη μορφή αγαλμάτων και νέων κτιρίων σε παραδοσιακό στυλ, ελπίζοντας να προσελκύσει τουρίστες.

‘Θέλεις να δεις τη Μόνα Λίζα εκ του φυσικού για να έχεις την εμπειρία να τη δεις εκ του φυσικού. Πρόκειται γι’ αυτό που ο Βάλτερ Μπένγιαμιν αποκάλεσε αύρα του έργου τέχνης. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι το ίδιο το έργο τέχνης, αλλά η αίσθηση της εγγύτητας, κατά προτίμηση επισφραγισμένη με μία φωτογραφία ή μία σέλφι. Η επίσκεψη στο Λούβρο για να δεις τη Μόνα Λίζα δεν σου αποφέρει βαθιά κατανόηση, αισθητική απόλαυση ή ευχαρίστηση, κανένα συναίσθημα, αλλά μόνο ενόχληση από τους άλλους τουρίστες. Δεν πρόκειται να ξανακοιτάξεις ποτέ τη φωτογραφία που τράβηξες. Δεν ήταν αυτή ο λόγος. Το μόνο που θέλουμε είναι η ψευδαίσθηση της στιγμιαίας ιδιοποίησης του περίφημου έργου τέχνης με την παρουσία μας. Τότε μπορούμε να το αφαιρέσουμε από τον κατάλογό μας. Τότε μπορούμε να πούμε ότι το είδαμε.’

Με την  ιστορία του Αμπντούλ τον γκρουμ του ξενοδοχείου, ο συγγραφέας επιχειρεί μια έμμεση αναφορά στο αποικιακό παρελθόν της Ευρώπης και τον ρόλο της στο δουλεμπόριο, για να αναρωτηθεί τελικά αν η νοσταλγία, ένα από τα κύρια ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά -  είναι και απαραίτητο στοιχείο για την επιβίωση της γηραιάς ηπείρου. Ο Αμπντούλ δεν νοσταλγεί. Γι’ αυτόν το παρελθόν είναι ο θάνατος των δικών του ανθρώπων, ο αφανισμός του τόπου του, η περιπλάνηση και ο κίνδυνος.  Γι’ αυτό έχει στραμμένο το βλέμμα του στο μέλλον.

‘Ο χρόνος υπάρχει χάρη στις επιλογές. Οι επιλογές υπάρχουν χάρη στις εναλλακτικές. Οι εναλλακτικές υπάρχουν χάρη στο μέλλον. Το μέλλον υπάρχει χάρη σε ένα παρελθόν που πρέπει να ξεχαστεί, όπως στην περίπτωση του φτωχού Αμπντούλ. Αλλά αν το παρελθόν θρόιζε από φορέματα και καμπάνιζε από κοσμήματα και από πρίγκιπες, κόμισσες, πρέσβεις και βιομηχάνους, και αν η ανάμνηση του παρελθόντος είναι το όνειρο του παρόντος, το μέλλον δεν είναι παρά κάτι περιττό που απλώς προστίθεται σε όλα όσα έχουν ήδη υπάρξει. Ύστερα ο χρόνος αραιώνει, ώσπου κανείς δεν μπορεί πια να κάνει τίποτα μαζί του.’

O Πατέλσκι, ένας ηλικιωμένος λόγιος που μένει στο ξενοδοχείο, θυμίζει στον Ίλια σε μια από τις συζητήσεις τους ότι σύμφωνα με τον Τζόρτζ Στάινερ (Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, εκδόσεις ΔΩΜΑ), ένα από τα πέντε χαρακτηριστικά της ευρωπαϊκής ταυτότητας είναι η προσκόλληση στο παρελθόν. ‘Η Ευρώπη πνίγεται στην ιστορία της. Υπάρχει τόσο πολύ παρελθόν στην Ευρώπη, που δεν αφήνει χώρο για το μέλλον.’ λέει ο ΠατέλσκιΟ Ίλια διαπιστώνει ότι η Ευρώπη είναι κουρασμένη, έχει χάσει την ορμή της για καινοτομία, ζει μόνο στο παρελθόν και γι’ αυτό κινδυνεύει να γίνει μια μεγάλη Βενετία που ο υπερβολικός τουρισμός θα την οδηγήσει στη φθορά, την καταστροφή και τη μόλυνση όσων αποτελούν την ψυχή της. Από την άλλη βέβαια η Ευρώπη πλέον δεν παράγει τίποτα και κύρια πηγή εσόδων της τείνει να μείνει ο τουρισμός˙ να γίνει ένα πάρκο αναψυχής για τον υπόλοιπο κόσμο. Μένει να διερευνηθεί αν τελικά αυτή είναι μια θετική ή μια αρνητική εξέλιξη. 

Η σύγκρουση μεταξύ παράδοσης και εκσυγχρονισμού ήταν και η αιτία της διάλυσης της σχέσης του Ίλια και της Κλίο. Όταν η Κλίο δέχεται μια πρόταση για δουλειά σ’ ένα παράρτημα του Λούβρου στο Άμπου Ντάμπι, ο Ίλια αρνείται να εγκαταλείψει την Ευρώπη και να ακολουθήσει την αγαπημένη του. Παρά τα προβλήματα και τις προκλήσεις που έχει φέρει η σύγχρονη εποχή, ο Ίλια δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή του μακριά από την Ευρώπη. Είναι πεπεισμένος ότι η δύναμή της βρίσκεται στην ποικιλομορφία της, στην πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά αλλά και στην ικανότητά της να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται.  Όπως και το Grand Hotel Europa.

Με ένα θεαματικό κλείσιμο, μετά την ολοκλήρωση του έργου του, ο Πφέιφερ αφήνει το Grand Hotel Europa, με μια αίσθηση ελπίδας, μια πεποίθηση ότι η ιστορία της Ευρώπης απέχει πολύ από το να τελειώσει και ότι έχει ακόμα πολλά να προσφέρει στον κόσμο.

https://passepartoutreading.gr/


Λεπτές ισορροπίες…

Λεπτές ισορροπίες…

Καλώς ορίσαμε στον κόσμο των μεγάλων, κραυγαλέων αντιθέσεων, από την στιγμή που πήραμε την πρώτη μας ανάσα…
Σε μια πραγματικότητα που κινείται μέσα σε δίπολα, που μας πετάει από το ζενίθ στο ναδίρ, από το άσπρο στο μαύρο, από την μία άκρη στην άλλη. Γέννηση και θάνατος, αρχή και τέλος, πνεύμα και ύλη, κόπος και ανταμοιβή, αίτιο και αποτέλεσμα, χαρά και πόνος.
Παλεύουμε αδιάκοπα για την πολυπόθητη χρυσή τομή, στα πάντα. Μόνο αυτό βοηθάει στην γαλήνη, που όμως δεν θα πάψει ποτέ να είναι εύθραυστη.
Πολύ λεπτές ισορροπίες…

Παραπαίουμε σαν μωρά, που ακόμη δεν έχουν μάθει να περπατάνε με σταθερό βήμα.
Όλο το κοινωνικό οικοδόμημα, σαν ακριβής αντανάκλαση της φύσης μας, παραπαίει κι αυτό. Το είδος μας εξελίσσεται με αργό ρυθμό- αν τελικά εξελίσσεται στ’ αλήθεια… Σαν αλυσιδωτή αντίδραση, εκπαιδεύουμε ο ένας τον άλλο στην αμετροέπεια.
Από την οργή στην ηττοπάθεια. Από την αυτοκαταστροφή στην επιθετικότητα. Από την αγάπη στον πόλεμο. Από την αυτοφίμωση στην καταπίεση των άλλων.

Αν μόνο μαθαίναμε να κινούμαστε διαφορετικά μέσα στις αντιθέσεις…
Αν ξέραμε πώς να είμαστε δυναμικοί, αλλά όχι θρασείς. Ευαίσθητοι, αλλά όχι ανίσχυροι. Ρεαλιστές, αλλά όχι πεζοί.
Σαν ακροβάτες χωρίς δεξιότητες, σχοινοβατούμε με διαρκείς πτώσεις.
Ισορροπία: η πιο λεπτοφυής, η πιο μεγάλη τέχνη…



https://thewomen.gr/
StavRoula

Συντάκτης

  • StavRoula

    Κατά κόσμον Σταυρούλα Αποστολίδου. Πάντα μου φαινόταν μαγικά αντιφατικό: στον υλικό μας κόσμο, οι άυλες λέξεις καθορίζουν τόσα πολλά. Δημιουργούν κι άλλους κόσμους, φανταστικούς… Αγαπώ τις λέξεις. Αγαπώ να καταγράφω σκέψεις, συναισθήματα και μικρές ή μεγάλες ιστορίες…

Roach Motel – Tο σκοτεινό μοτίβo των διαδικτυακών εταιρειών

 Roach Motel – Tο σκοτεινό μοτίβo των διαδικτυακών εταιρειών

Αντικλείδι

Roach Motel (δηλαδή πανδοχείο κατσαρίδων), ονομάζεται στις ΗΠΑ μια συγκεκριμένη μάρκα συσκευής που προσπαθεί να παγιδεύσει κατσαρίδες.

Η φράση (roach motel) χρησιμοποιήθηκε σε κάποια στιγμή για όλες ανεξαρτήτως τις παγίδες που χρησιμοποιούν κάποιο άρωμα ή κάποια άλλη μορφή δολώματος με σκοπό να παρασύρει τις κατσαρίδες σε ένα “δωμάτιο”, στο οποίο μετά μια κολλώδης ουσία θα τις ακινητοποιήσει. Το ίδιο που κάναμε κι εμείς παλιότερα όταν λέγαμε “τζιπ”, εννοώντας όλα τα suv αυτοκίνητα, ή “άβα” όλα τα απορρυπαντικά.

Οι πρώτες συσκευές αυτού του είδους χρησιμοποιούσαν δολώματα με βάση τα τρόφιμα, πριν εξελιχθούν και ενσωματώσουν τελικά φερομόνες.

Στις ΗΠΑ υπάρχει ένα γνωστό σλόγκαν για τα Roach Motel, που λέει: “Οι κατσαρίδες κάνουν check in, αλλά δεν κάνουν check out!” Δηλαδή μπαίνουν και δεν ξαναβγαίνουν.

Αυτή η φράση σε κάποια στιγμή πέρασε στον κόσμο της πληροφορικής για τις επιχειρήσεις εκείνες που ναι μεν καταγράφουν εύκολα τα συναλλακτικά τους δεδομένα, αλλά η πρόσβαση και η ανάλυση αυτών των δεδομένων είναι πολύ δύσκολη.

Στις μέρες μας η φράση έχει επανοηματοδοτηθεί. Όταν μιλάμε για “Roach Model Pattern” εννοούμε κάποια τακτική που εφαρμόζουν εταιρίες για να παγιδεύσουν υποψήφιους αγοραστές/ πελάτες στο σύστημά τους. Όταν ανήθικοι σχεδιαστές χρησιμοποιούν σκοτεινά μοτίβα για να ξεγελάσουν και να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των χρηστών.

Για παράδειγμα, έχετε ποτέ επιχειρήσει να εγγραφτείτε και μετά να διαγραφείτε από την amazon; Η δημιουργία ενός λογαριασμού γίνεται πολύ εύκολα, με λίγα μόνο κλικ, αλλά η διαγραφή σας είναι δύσκολη και χρονοβόρα, σχεδόν αδύνατη! Αυτό οφείλεται στο ότι είναι τόσο καλά κρυμμένη που οι περισσότεροι απογοητεύονται και στο τέλος τα παρατάνε.

Άλλο παράδειγμα αυτής της κακής πρακτικής είναι η «αναγκαστική συνέχεια», το γνωστό δόλωμα “ο πρώτος μήνας δωρεάν”. Δηλαδή συνδρομές που, μετά από μια αρχική δωρεάν δοκιμαστική περίοδο, αρχίζουν να χρεώνονται (και να πληρώνονται) χωρίς να ειδοποιούν από πριν τους χρήστες τους και χωρίς να τους παρέχουν έναν εύκολο τρόπο να ακυρώσουν την υπηρεσία (μέχρι να το αντιληφθείς πιθανότατα ήδη έχεις χρεωθεί τουλάχιστον τον μήνα που τρέχει).


Αυτή η ασυμμετρία στην ευκολία “εισόδου” και “εξόδου” δεν απέχει πολύ από μια μορφή χειραγώγησης στη διατήρηση και συλλογή πελατών. Σ΄αυτές τις – όχι και τόσο έντιμες- πρακτικές (ακόμη και μεγάλων εταιριών) αντί να σε ρωτάνε πρώτα αν θέλεις να συνεχίσεις και να σε χρεώσουν κατόπιν, εσύ είσαι αυτός που πρέπει να ψάξεις για να δηλώσεις ότι δεν επιθυμείς, ώστε να ακυρώσεις (όταν το αντιληφθείς) τη συνδρομή σου.

Επομένως πρέπει κι εμείς να γνωρίζουμε πως λειτουργούν, να είμαστε προσεκτικοί, ώστε να μην μεταμορφωθούμε σε διαδικτυακές κατσαρίδες και εγκλωβιστούμε στα δίχτυα διαδικτυακών εταιρειών στις οποίες έχουμε (αυτοβούλως ή και παρανόμως) εκχωρήσει τα δεδομένα μας. Αντισταθείτε όσο μπορείτε στην έλξη των διαδικτυακών φερομονών.

***

Γ. Γιώτης – Συγγραφέας του βιβλίου Hoax: Οδηγός επιβίωσης στην εποχή της παραπληροφόρησης – Εκδότης Θύραθεν

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Παραμένουν τα λουκέτα στις Αλυκές

 Παραμένουν τα λουκέτα στις Αλυκές

παραμένουν-τα-λουκέτα-στις-αλυκές-11117226 Σεπτεμβρίου 2024 - 10:04

Άλλα παραμένουν κλειστά μέχρι νεοτέρας και άλλα λειτουργούν μέχρι το μεσημέρι

Ακόμα με λουκέτο παραμένουν τα καταστήματα στις Αλυκές, τα οποία πριν από περίπου δύο εβδομάδες αναγκάστηκαν να κατεβάσουν τα ρολά τους, να διώξουν τους υπαλλήλους τους και βάλουν τέλος στη θερινή σεζόν τους λόγω των νεκρών ψαριών που ξεβράστηκαν στις ακτές του δήμου Βόλου.

Μπορεί η περισυλλογή των νεκρών ψαριών από τα συνεργεία του δήμου Βόλου, του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και της Περιφέρειας να έχει ολοκληρωθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι λύθηκε και το πρόβλημα. Το θέμα με τα νεκρά ψάρια και έκταση που πήρε έφερε το πρόωρο και ξαφνικό τέλος σε δεκάδες επιχειρήσεις στις Αλυκές, στον Βόλο, ενώ περιόρισε σημαντικά την κίνηση και σε περιοχές του Νοτίου Πηλίου.

Παρά το γεγονός ότι η δυσοσμία των νεκρών ψαριών έχει εξαφανιστεί, η ζημιά στις Αλυκές έχει γίνει.

«Τα περισσότερα καταστήματα παραμένουν κλειστά» αναφέρει η επιχειρηματίας της περιοχής Κατερίνα Τερζάκη, η οποία αναφέρει ότι στις Αλυκές δεν …πατάει ψυχή.

«Οσα καταστήματα λειτουργούν μόνο καλοκαίρι έκλεισαν πρόωρα. Δεν μπορούσαν να ανοιγοκλείνουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα» αναφέρει η κ. Τερζάκη και συνεχίζει «άλλα, όμως, παραμένουν κλειστά. Δεν ξέρουμε πότε θα ανοίξουμε και τι θα κάνουμε».

Η ίδια έχει τρεις επιχειρήσεις, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλείο και καφέ take- away, τα οποία υπολειτουργούν. «Τα δουλεύω μέχρι τις 3 το μεσημέρι για όποιον είναι εδώ πέρα. Μετά κλείνουν όλα και δεν βλέπουμε άνθρωπο».

ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

https://www.taxydromos.gr/

Έκλεψε πιστωτική κάρτα και πήγε για ψώνια στον Βόλο – Είχε πάνω του και ναρκωτικά

 Έκλεψε πιστωτική κάρτα και πήγε για ψώνια στον Βόλο – Είχε πάνω του και ναρκωτικά


Συνελήφθη, χθες (06-09-2024) το απόγευμα στον Βόλο, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) Βόλου, ένας ημεδαπός άνδρας, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών και απάτη.

Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο, ο δράστης κατελήφθη να κατέχει -6- ναρκωτικά δισκία, χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή, τα οποία κατασχέθηκαν.

Επιπλέον, στην κατοχή του βρέθηκε μία τραπεζική κάρτα, ιδιοκτησίας άλλου ημεδαπού άνδρα, την οποία, όπως προέκυψε, λίγο νωρίτερα, είχε χρησιμοποιήσει σε καταστήματα της πόλης του Βόλου, πραγματώνοντας ανέπαφες συναλλαγές, συνολικού χρηματικού ποσού -77,4- ευρώ. Η προαναφερόμενη τραπεζική κάρτα κατασχέθηκε και αποδόθηκε στον νόμιμο δικαιούχο της

https://www.thenewspaper.gr/

Δεν γουστάρω να είμαι η βολική συγκυρία σου!

 Δεν γουστάρω να είμαι η βολική συγκυρία σου!

Μπορεί να το λες πείσμα, μπορεί να το λες εγωισμό… εγώ το λέω αξιοπρέπεια και αυτοσεβασμό, αυτό που ενώ σε θέλω, δεν σε θέλω.
Δύσκολο να το συλλάβει το μυαλό σου ή αδύνατον να το δεχτεί η εγωκεντρική σου φύση;
Δεν μου αρκεί να είμαι μ’ έναν άνθρωπο που απλά τον βολεύω (και δεν τον ξεβολεύω). Δεν μου φτάνει να είμαι μ’ έναν άνθρωπο επειδή στη δεδομένη φάση δεν έχει σκάσει μύτη κάτι καλύτερο. Δεν μου είναι αρκετό να είμαι μ’ έναν άνθρωπο που είμαι απλά αρκετή στο να καλύπτω όπως όπως τις ανάγκες του.

Δεν με καλύπτει να είμαι μ’ έναν άνθρωπο που μένει εδώ, ενώ ταυτόχρονα κοιτά τριγύρω για τον επόμενο σταθμό. Δεν γουστάρω να είμαι μ’ έναν άνθρωπο που με θεωρεί εξαρχής σταθμό μετεπιβίβασης.
Όλα άχρωμα, άοσμα και χλιαρά μέσα σου για μένα. Όλα τυπικά κι άνευρα. “Κατάλληλη” και όχι “η μία”. “Επαρκής” και όχι “μοναδική”. “Συμβατή” και όχι “ξεχωριστή”.
Βολική στα κουτάκια σου. Βολική στο πρόγραμμά σου. Βολική στις ιδέες σου…
Δεν γουστάρω έτσι, καταλαβαίνεις;

Προτιμώ να μη σ’ έχω, αφού δεν μπορώ ολοκληρωτικά να σ’ έχω.
Προτιμώ να μην σ’ έχω, αφού δεν μπορώ απόλυτα να σ’ έχω.
Προτιμώ να μην σ’ έχω, αφού δεν μπορώ ουσιαστικά να σ’ έχω.
Δεν γουστάρω, καταλαβαίνεις; Δεν γουστάρω να είμαι η βολική συγκυρία σου!


https://thewomen.gr/
Κική Γιοβανοπούλου

Συντάκτης

  • Κική Γιοβανοπούλου

    Γράφω γιατί αυτή είναι η δική μου ψυχοθεραπεία. Για μένα γράφω. Για να σκοτώνω τους προσωπικούς μου δαίμονες. Ίσως όμως, κάπου μέσα στις γραμμές μου, βρεις και τους δικούς σου…

Λιβαδειά: Παρέμβαση εισαγγελέα για το τρένο που έσερνε γυναίκα που είχε πιαστεί στις πόρτες - Το χρονικό

 Λιβαδειά: Παρέμβαση εισαγγελέα για το τρένο που έσερνε γυναίκα που είχε πιαστεί στις πόρτες - Το χρονικό

Eurokinissi
Eurokinissi

Η αμαξοστοιχία ξεκίνησε και η γυναίκα για αρκετά μέτρα σέρνονταν στο τσιμεντένιο διάζωμα

Την παρέμβαση του εισαγγελέα προκάλεσε το αδιανόητο περιστατικό που έλαβε χώρα το Σάββατο στον σταθμό του τρένου της Λιβαδειάς, όταν οι πόρτες τις αμαξοστοιχίας έκλεισαν πριν προλάβει να κατεβεί μια γυναίκα, μητέρα 3 παιδιών, που αποβιβαζόταν στον σταθμό, με αποτέλεσμα να πιαστεί από την πόρτα.

Η αμαξοστοιχία ξεκίνησε και η γυναίκα για αρκετά μέτρα σέρνονταν στο τσιμεντένιο διάζωμα. Ο πρώην Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας στη Βοιωτία, Ανδρέας Κουτσούμπας, ο οποίος βρισκόταν στο σημείο, έτρεχε πίσω από το τρένο και φώναζε στον μηχανοδηγό να σταματήσει. Τελικά, το τρένο σταμάτησε και η γυναίκα απεγκλωβίστηκε, όμως η αμαξοστοιχία ξεκίνησε και πάλι το ταξίδι της για τη Θεσσαλονίκη. Ο Εισαγγελέας, έδωσε την εντολή να ακινητοποιηθεί το τρένο στον αμέσως επόμενο σταθμό και να συλληφθούν ο μηχανοδηγός και ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας. Σύμφωνα με το OPEN, οι συλλήψεις φαίνεται να έχουν γίνει.

Το χρονικό

Σύμφωνα με την καταγγελία, χθες το βράδυ στις 8.30 στον σταθμό της Λιβαδειάς, η αμαξοστοιχία που ερχόταν με κατεύθυνση από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αποβίβασε τους επιβάτες.

Ανάμεσα σε αυτούς ήταν και μία γυναίκα με τρία παιδιά, η οποία δεν μπορούσε να αποβιβαστεί. Το ένα παιδί της ήταν στην πλατφόρμα, εκείνη με το άλλο παιδί στην αγκαλιά κατέβαινε, και το άλλο παιδί ήταν μέσα στο τρένο, έκλεισε η πόρτα, χωρίς να ελέγχει κανείς εάν η γυναίκα είχε προλάβει να αποβιβαστεί, και το τρένο ξεκίνησε.

Ο βουλευτής βρισκόμενος εκεί για να παραλάβει συγγενικό του πρόσωπο, άρχισε να φωνάζει στον μηχανοδηγό να σταματήσει.

Η αμαξοστοιχία μετά από 40 -50 μέτρα σταμάτησε, η γυναίκα τραυματίστηκε ελαφρά και κατάφερε εμφανώς σοκαρισμένη να αποβιβαστεί.

Μάλιστα, το τρένο μετά το περιστατικό, συνέχισε την πορεία του, ενώ ο άνδρας που κατήγγειλε το περιστατικό, κάλεσε την αστυνομία.

https://www.ethnos.gr/


Μπορούμε να φτάσουμε ψηλά-Το Aντί-drone σύστημα C-UAS «Κένταυρος» και ειδικές φόρμες στρατιωτών ετοιμάζει το ΕΛΚΑΚ

 Μπορούμε να φτάσουμε ψηλά-Το Aντί-drone σύστημα C-UAS «Κένταυρος» και ειδικές φόρμες στρατιωτών ετοιμάζει το ΕΛΚΑΚ

Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός έλεγαν οι Αρχαίοι πρόγονοι μας και είχαν απόλυτο δίκιο

Σύμφωνα με τον ελληνικό τύπο ( καθημερινή) και τον ΣΕΠΕ, το ΕΛΚΑΚ ( Κέντρο καινοτομίας των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων) ξεκινά  δύο άκρως σοβαρά προγράμματα.

Το πρώτο αφορά την ανάπτυξη και επέκταση του άκρως επιτυχημένου συστήματος αντί-drone C-UAS «Κένταυρος» της ΕΑΒ, το οποίο αναμένεται να τοποθετηθεί στις υπάρχουσες Φρεγάτες ΜΕΚΟ του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και σε επίγειες και εναέριες πλατφόρμες στο μέλλον.

Το σύστημα Aντί-drone σύστημα C-UAS «Κένταυρος», εφόσον πάρει την επίσημη πιστοποίηση μπορεί να το βάλουμε σε όλες τις μονάδες επιφανείας του στόλου μας, όπως πλοία γενικής υποστήριξης, πυραυλάκατους, κανονιοφόρους, για να προσδώσει τρομερές δυνατότητες σε οποιαδήποτε σενάρια κατά επιθέσεων μη επανδρωμένων αεροσκαφών.

Το έτερο αφορά μια εξελιγμένη στρατιωτική φόρμα μαχητή που θα φορούν τα στελέχη της διοίκησης ειδικών επιχειρήσεων και του στρατού ξηράς, σε ασκήσεις και ειδικές αποστολές εντός και εκτός χώρας.

Πρόκειται για ένα πλέγμα αισθητήρων που θα καταγράφει βασικές λειτουργίες του οργανισμού, όπως τους παλμούς, την αναπνοή και τη θερμοκρασία, τα οποία μεταφέρονται αυτόματα στο κέντρο επιχειρήσεων ώστε οι επιτελείς να έχουν πλήρη εικόνα για την κατάσταση των στρατιωτών στο πεδίο.

Η νέα φόρμα θα διαθέτει τεχνολογία αντί-IR, (δηλαδή, χάρη στα συνθετικά υλικά από τα οποία θα είναι φτιαγμένη, θα μειώνει το ίχνος του μαχητή στο υπέρυθρο φάσμα καθιστώντας δυσκολότερο τον εντοπισμό του από θερμικές κάμερες).

Ποιο είναι το ΕΛΚΑΚ του ΥΠΕΘΑ

Το διοικητικό συμβούλιο του ΕΛΚΑΚ είναι 9μελές. Το νέο καταστατικό ορίζει 7 έως 9 μέλη, ενώ έδρα του ορίζεται ο Δήμος Αθηναίων. Σύμφωνα με πληροφορίες, αρχικά το ΕΛΚΑΚ θα στεγαστεί στο Πεντάγωνο, αλλά στόχος είναι πολύ σύντομα να μεταφερθεί σε ακίνητο του Μετοχικού Ταμείου Στρατού (ΜΤΣ) στο κέντρο της Αθήνας.

Στους σκοπούς της επιχείρησης περιλαμβάνεται η επιτάχυνση της ανάπτυξης και της υιοθέτησης νέων τεχνολογιών από τις Ένοπλες Δυνάμεις και η υποβολή εισηγήσεων για τη διαμόρφωση του Ειδικού Στρατηγικού Σχεδιασμού Προγραμμάτων έρευνας και ανάπτυξης. Ειδικότερα, μεταξύ των επιδιώξεων του ΕΛΚΑΚ περιλαμβάνεται:

    • Η παρακολούθηση και ο συντονισμός των διακρατικών προγραμμάτων, συμπεριλαμβανομένων των Διακρατικών Ολοκληρωμένων Προγραμμάτων Ερευνητικής και Αναπτυξιακής Συνεργασίας για λογαριασμό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

    • Η ανάληψη και η υλοποίηση πρωτοβουλιών για την καλλιέργεια εγχώριου οικοσυστήματος ανάπτυξης καινοτόμων τεχνολογιών, προϊόντων, διαδικασιών ή εφαρμογών, οι οποίες επιτρέπουν την αξιοποίησή τους στον τομέα της άμυνας και ασφάλειας και για μη στρατιωτικούς σκοπούς.

    • Ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η αξιολόγηση και η διαχείριση χρηματοδοτικών και μη χρηματοδοτικών εργαλείων, έργων και συναφών προγραμμάτων για την ενίσχυση του οικοσυστήματος αμυντικής καινοτομίας, τη μεταφορά τεχνολογίας μεταξύ καινοτόμων ή νεοφυών επιχειρήσεων και των αμυντικών βιομηχανιών και τη συνεργασία με άλλους φορείς κ.λπ.

https://www.pentapostagma.gr/

Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2024

Όλα τα έμαθα. Mε το δύσκολο τρόπο, αλλά τα έμαθα

 Όλα τα έμαθα. Mε το δύσκολο τρόπο, αλλά τα έμαθα

Όσο και να συμβουλέψεις κάποιον, όσο και να τον νουθετήσεις, δύσκολα θα το καταλάβει αυτό που θέλεις να του πεις. Δύσκολα θα μάθει με αυτόν τον τρόπο. Με το μπίρι μπίρι και το μπλα μπλα, τίποτα δεν γίνεται. Δεν έχει παρά να πάθει για να μάθει, όπως λέει συχνότατα, απλά και ταπεινά, ο σοφός λαός. Δεν θα μπει στο νόημα κανένας, αν δεν μπει βαθιά μες στο πρόβλημα και στην ουσία, του τι λέει και τι εννοεί ο άνθρωπος που του εξηγεί.
Ο άνθρωπος μαθαίνει μόνο όταν παθαίνει. Είναι νόμος. Βέβαια υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Οι ανεπίδεκτοι μαθήσεως που δεν θέλουν με τίποτα να βάλουν κάποια πράγματα με στο κεφαλάκι τους. Προτιμούν να κάνουν το ίδιο λάθος και να επαναλαμβάνονται. Γιατί τα πάθη είναι γλυκά και τα λάθη πάνε πακέτο με τον άνθρωπο.

Ουδείς αλάνθαστος. Κι αν δεν υπήρχαν και τα λάθη, ποιο θα ήταν το νόημα στη ζωή; Όλα θα ήταν άχαρα, να ήταν τόσο τέλεια αλλά και τόσο βαρετά. Ποιος ο λόγος να προσπαθείς, ξέροντας ότι θα είναι πάντα κάτι σωστό; Ποιος ο λόγος να προσπαθείς, ξέροντας πάντα για το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα; Ποιος ο λόγος να είσαι τέλειος, μη ξέροντας πώς να συνεχίσεις την ημέρα σου; Μη έχοντας ένα σκοπό στην ζωή σου..; Να προσπαθείς να τα έχεις όλα στο πιάτο σου; Χωρίς μόχθο, χωρίς κόπο; Σε γελάσανε, τίποτα δεν πετυχαίνεται με ευκολία.

Σου μιλάω κι εγώ που όλα τα έμαθα πια με το δύσκολο τρόπο. Τίποτα δεν σου χαρίζεται. Κι αυτή είναι κι η αναγνώριση της ζωής. Ό,τι κέρδισα, να το έχω λάβει με την αξία μου. Κανένας να μην μπορεί να μου πει το αντίθετο. Κανείς δεν με βοήθησε.
Κανείς δεν θα γυρίσει να σου δώσει ένα χέρι βοηθείας. Κανείς τουλάχιστον χωρίς αντάλλαγμα.

Η ζωή είναι πιο συναρπαστική όταν δεν ξέρεις τι σε περιμένει στη γωνία. Και τα λάθη χρειάζονται και τα ζόρια επίσης. Κανείς δεν έμαθε από τα λάθη των άλλων, παρά μόνο από τα δικά του.
Ξέρω ότι είναι άδικη αυτή η κουβέντα που ξεστομίζω, εδώ μπροστά στο χαρτί μου, στο κενό της οθόνης, που ξεβράζω ένα ένα τα γράμματα, μία μία τις λέξεις, μέσα από τις σκέψεις του μυαλού μου. Αλλά αυτή είναι η αλήθεια, όσο πικρή, τόσο και γενναία για τον καθένα που έχει τα κότσια να την δεχτεί και να την αντιμετωπίσει. Εσύ μπορείς;


https://thewomen.gr/
Joanna Sou

Συντάκτης

  • Joanna Sou

    Όσο υπάρχω, γράφω κι όσο γράφω, λυτρώνομαι κι όσο λυτρώνομαι, ελευθερώνομαι γιατί τι είναι άλλωστε η ελευθερία; να μπορείς να καταθέτεις την δική σου αλήθεια!

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη”

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη” Τη διατήρηση των δρομολογίων του Τρένου Πηλίου ζητά ο αντιδήμαρχος Του...