Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Πώς να αντέξω που πια έχεις πετάξει ψηλά…

 Πώς να αντέξω που πια έχεις πετάξει ψηλά…

Η ματιά μου για άλλη μια φορά σηκώθηκε στον ουρανό. Το βλέμμα έμεινε να αγναντεύει το γαλάζιο του ουρανού. Ένα σύννεφο μόνο βρισκόταν σε μια άκρη, ολόλευκο σαν άγραφο χαρτί, σαν λευκός καμβάς που με προσκαλούσε να βουτήξω το πινέλο μου και να ξεκινήσω να βάζω χρώμα… Ή μήπως όχι;
Άραγε σε ένα σύννεφο πόσα πρόσωπα μπορώ να ζωγραφίσω, πόσες μορφές που έφυγαν και πέταξαν σαν πουλιά μακριά μου;
Μελαγχολώ κοιτώντας το. Ο ήλιος από την άλλη άκρη λάμπει, με κοιτάζει και μου στέλνει την ζεστασιά του.

Θέλω να φτιάξω έναν ουράνιο πίνακα με μια ψυχή που αξίζει να δουν όλοι. Να την κάνω τόσο ζωντανή, να την γεμίσω με αγάπη, με αλήθειες και εικόνες που θα αναδυθούν μέσα από την ζωγραφιά και θα σκεπάσουν κάθε άνθρωπο που δεν έχει γνωρίσει τι πραγματικά είναι η ζωή. Τι είναι αγάπη αληθινή, άδολη, χωρίς ανταλλάγματα, χωρίς όρια και χωρίς να υπάρχει κρυφή και πονηρή σκέψη από πίσω.

Ναι, την δική σου μορφή θέλω να σχεδιάσω, όπως έκανες κι εσύ μέσα στην ψυχή μου, με το μολύβι άρχισες να βάζεις κομμάτι κομμάτι αγάπη, το έχτιζες σαν ένα παιχνίδι από παζλ. Γιατί για να φτιάξεις μια αληθινή αγάπη πρέπει να έχεις διαλυθεί, πρέπει τα κομμάτια σου να έχουν γκρεμιστεί. Μόνο τότε, καθώς θα ενώνονται τα κομμάτια, θα εκτιμήσεις το αληθινό, αυτό που κάποιοι έχουν σαν δεδομένο ή κάποιοι δεν θα ζήσουν ποτέ, γιατί κρατάνε τα διαλυμένα κομμάτια τους κολλημένα, γιατί φοβούνται να κάνουν μια νέα αρχή, φοβούνται να αφεθούν σε συναισθήματα.

Όσοι ήταν τυχεροί να σε έχουν στην ζωή τους πριν βγάλεις λευκά φτερά, έμαθαν αξίες που ούτε σε χίλιες ζωές δεν μαθαίνεις.
Άξιζε έστω και αυτό το λίγο αγάπη μου γλυκιά για να με κάνεις να νιώθω ευγνώμων.
Αυτή την μορφή θα φτιάξω στον ουράνιο καμβά για να σε βλέπει όλος ο κόσμος, μήπως και μας πασπαλίσεις με την αύρα σου και ο κόσμος γίνει καλύτερος έστω και αργά.
Κι αν ακόμα αντέχω σε αυτόν τον ψεύτικο κόσμο, είναι γιατί γνώρισα εσένα… ακόμα κι αν πέταξες ψηλά, με έναν τρόπο είσαι μέσα μου, γιατί η ανεξίτηλη μπογιά που έβαλες μέσα μου αγάπη, δεν μπορεί να φύγει, είναι αιώνια.


https://thewomen.gr/
Άνδρεα Αρβανιτίδου
https://www.andreaarvanitidou.com/

Συντάκτης

  • Άνδρεα Αρβανιτίδου

    Ερωτευμένη με την γραφή. Από μικρή έγραφα στίχους, η ζωή με πήγε σε άλλα μονοπάτια και έτσι άφησα το όνειρο. Η ασθένεια όπλισε την πένα μου και μου θύμισε την μεγάλη μου αγάπη την συγγραφή. Τώρα είμαι αρθρογράφος ψυχής και συγγραφέας , έχω εκδώσει το πρώτο μου βιβλίο και συνεχίζω. Γιατί ποτέ δεν είναι αργά για τα όνειρα . Όλα είναι δυνατά. Μεγαλωμένη Θεσσαλονίκη και τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα γράφω για να μεταφέρω τον κόσμο στο δικό μου όμορφο ταξίδι

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

Πόσο φτηνά με πούλησες…

 Πόσο φτηνά με πούλησες…

Πόσο φτηνά άραγε πούλησες ψυχές κοιτώντας μόνο την πάρτη σου; Μα ειλικρινά κερδίζεις κάτι; Χορταίνει ο εγωισμός σου όταν για λίγες δεκάρες πουλάς την ψυχή σου στον διάβολο;
Ανθρωποφαγία, κακία, ζήλεια και μια ζωή σάπια για λίγα ευρώ σε τσέπες άδειες και πολλές φορές ξηλωμένες από τα ίδια σου τα χέρια.
Φτηνά αρώματα, φτηνή ζωή, φτηνά αισθήματα, αυτά πουλάς για μια ζωή μέσα στην δυστυχία. Νομίζεις ότι έχοντας μαζέψει ένα καλό ποσό από φτηνές απολαύσεις, θα βρεις ευτυχία και τότε έρχεται το κενό. Σε τυλίγει σαν μαύρη σκιά γιατί τίποτα από όλα αυτά δεν είναι αληθινά.
Φτήνια διαγράφεται σε όλο σου το είναι, κάθε μέρα σου γεμίζει δυσωδία και το κακό είναι ότι έχεις μάθει να ζεις μέσα στα σκουπίδια που εσύ κλείδωσες μέσα σου.

Το κακό δεν είναι που ζεις έτσι, αλλά που παίρνεις μαζί σου και άλλα άτομα και τα γεμίζεις με ψεύτικες υποσχέσεις.
Και πουλάς φτηνά ανθρώπους που σε αγάπησαν, που νοιάστηκαν, που θα έδιναν τα πάντα για σένα και γιατί όλο αυτό; Για να ταΐσεις τον δικό σου εγωισμό, γιατί δεν βλέπεις ότι τελικά είσαι ψυχικά άρρωστος και αντί να ζητήσεις βοήθεια, σέρνεις τα κορμιά αθώων ψυχών στον δικό σου βούρκο. Σαν κουφάρια τα μεταχειρίζεσαι και μετά τα παρατάς δίχως ίχνος ντροπής και συνεχίζεις την ζωή σου παρασέρνοντας και άλλα θύματα στο διάβα σου. Και όταν βαριέσαι, γυρνάς και πάλι πίσω να κλέψεις θετικές ενέργειες ανθρώπων που άρχισαν να συνέρχονται από την δική σου σαπίλα.

Φτάνει πια! Κανένας δεν έχει δικαίωμα να πατάει στα αισθήματά σου, στην ανάγκη σου για αγάπη.
Μακριά οι φτηνοί άνθρωποι από τις ζωές μας, δεν αξίζει τον χρόνο μας οποίος δεν σέβεται τα θέλω μας, την προσωπικότητά μας και την αλήθεια της ψυχής μας.


https://thewomen.gr/
Άνδρεα Αρβανιτίδου
https://www.andreaarvanitidou.com/

Συντάκτης

  • Άνδρεα Αρβανιτίδου

    Ερωτευμένη με την γραφή. Από μικρή έγραφα στίχους, η ζωή με πήγε σε άλλα μονοπάτια και έτσι άφησα το όνειρο. Η ασθένεια όπλισε την πένα μου και μου θύμισε την μεγάλη μου αγάπη την συγγραφή. Τώρα είμαι αρθρογράφος ψυχής και συγγραφέας , έχω εκδώσει το πρώτο μου βιβλίο και συνεχίζω. Γιατί ποτέ δεν είναι αργά για τα όνειρα . Όλα είναι δυνατά. Μεγαλωμένη Θεσσαλονίκη και τα τελευταία χρόνια στην Αθήνα γράφω για να μεταφέρω τον κόσμο στο δικό μου όμορφο ταξίδι

Ποιο σπουδαίο φεστιβάλ έρχεται στον Βόλο για πρώτη φορά;

Ποιο σπουδαίο φεστιβάλ έρχεται στον Βόλο για πρώτη φορά; 


 17 Ιουλίου, 2024 10:30

Η Εργαστηριακή Ομάδα Κινηματογράφου “24 Καρέ” διοργανώνει από τις 31 Οκτωβρίου έως τις 2 Νοεμβρίου 2024 το 1ο Νεανικό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους “24 Καρέ”. Ο πυρήνας του φεστιβάλ θα είναι ένας διαγωνισμός ταινιών μικρού μήκους, με μία κριτική επιτροπή που θα απαρτίζεται από εμπειρογνώμονες καλλιτέχνες του χώρου. Παράλληλα, θα υλοποιηθεί ένας διαγωνισμός φωτογραφίας, καθώς και μία πληθώρα εργαστηρίων και άλλων δραστηριοτήτων.

Όπως μας λένε οι ίδιοι οι διοργανωτές του φεστιβάλ: “Η βασική ιδέα του φεστιβάλ γεννήθηκε πριν από πλέον τρία χρόνια, όπου ως λάτρεις του σινεμά και επίδοξοι επαγγελματίες του τομέα δυσκολευόμασταν να βρούμε ηθοποιούς και καλλιτέχνες για να πραγματοποιήσουμε τις ταινίες που φανταζόμασταν. Έτσι, θέσαμε ως στόχο να οργανώσουμε και να συσπειρώσουμε μια κοινότητα φοιτητών και νέων που να μοιράζονται τη δίψα για γνώση και το πάθος μας για τον κινηματογράφο. Κάπως έτσι, λοιπόν, ένα βράδυ Παρασκευής, αποφασίσαμε να συντονίσουμε την Εργαστηριακή Ομάδα Κινηματογράφου “24 Καρέ”. Με σημαντική υποστήριξη από τη θεατρική ομάδα του πανεπιστημίου “Τρίτος Όροφος” και συγκεκριμένα της Μαρίας Καραζάνου, καταφέραμε να οργανώσουμε τακτές συναντήσεις στον χώρο του πανεπιστημίου. Κάθε Τρίτη προσκαλούσαμε επαγγελματίες του χώρου να μας μοιραστούν εμπειρίες και μαθήματα για οτιδήποτε έχει να κάνει με κινηματογράφο, από το σενάριο μέχρι μοντάζ και τη μουσική. Στόχος μας ήταν η θεωρία να γίνει πράξη, γι’ αυτό στα πλαίσια των συναντήσεων βιντεοσκοπούσαμε ταινιάκια με έμφαση σε διαφορετικά, κάθε φορά, κομμάτια της παραγωγής και σύνθεσης μιας ταινίας. Μέσω αυτού, μάθαμε πολλά, αλλά και γνωρίσαμε πολύ κόσμο με το ίδιο πάθος για δημιουργία. Παρόλα αυτά, η φοιτητική ζωή τελείωσε κάποια στιγμή και αρχίσαμε να σκεφτόμαστε τι μπορούμε να κάνουμε για να κρατήσουμε αυτή την κοινότητα ζωντανή. Έτσι, γεννήθηκε η ιδέα του φεστιβάλ. Σύντομα, αυτή η ιδέα έφτασε στα αυτιά του κ. Πιατά ο οποίος είδε, σε αυτήν, την ίδια ομορφιά που είχαμε δει και εμείς. Έτσι με τη βοήθεια του καταφέραμε να οργανώσουμε το φεστιβάλ αυτό που θα σας παρουσιάσουμε τον Οκτώβριο.”

Στο πλαίσιο αυτό, η ομάδα οραματίζεται την καθιέρωση του Βόλου ως έναν πυρήνα οπτικοακουστικής δημιουργίας για όλη την Ελλάδα. Μέσω ενός φεστιβάλ στοχευμένου σε νέες και νέους καλλιτέχνες ευελπιστούμε να δώσουμε βήμα σε νέους καλλιτέχνες για να αναδείξουν τις δουλειές τους σε πανελλήνιο επίπεδο. Αλλά κυρίως, μέσω αυτής της πρωτοβουλίας, ευελπιστούμε  στην αναζωπύρωση της καλλιτεχνικής σκηνής του Βόλου, την προώθηση των οπτικοακουστικών τεχνών και την ανάδειξη της πόλης και των νέων καλλιτεχνών της.

Παρότι υπάρχουν αρκετά φεστιβάλ κινηματογράφου διασκορπισμένα στη χώρα, κανένα δεν απευθύνεται αποκλειστικά σε νέους και νέες. Με αποτέλεσμα, νέοι επίδοξοι καλλιτέχνες του χώρου δεν έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν άμεσα το ταλέντο τους.  Η  γεωγραφική θέση της πόλης του Βόλου -στο κέντρο της χώρας- λειτουργεί στο να δημιουργήσουμε, πραγματικά, έναν πυρήνα οπτικοακουστικής γέννησης. Ας γίνει, λοιπόν, ο Βόλος ο κινητήριος τροχός για να ακουστούν αυτές οι φωνές των νέων καλλιτεχνών.

Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου “24 Καρέ” θα είναι διαγωνιστικό και θα απευθύνεται σε νέους και νέες (έως 35 ετών), με θεματική «Καταστροφή & Αναγέννηση».

Η ελπίδα για την αναγέννηση του κατεστραμμένου ή του χαμένου, εγγενής στην ανθρώπινη φύση, ενσαρκώνεται από τα αρχαία χρόνια σε μύθους, σύμβολα και δοξασίες. Συνδεδεμένη βαθιά με την επιθυμία μας για αιώνια ζωή, αλλά και τη νοσταλγία για ότι έχουμε χάσει, συναντάται συχνά στην καλλιτεχνική δημιουργία και έχει εμπνεύσει αναρίθμητα έργα.

Στη σημερινή εποχή, η καταστροφή εισβάλλει στην καθημερινότητα με διάφορες μορφές. Ο πόλεμος και η γενοκτονία, η περιβαλλοντική κρίση και οι φυσικές καταστροφές είναι κάποιες από αυτές. Μπροστά στην καταστροφή, η ελπίδα για αναδημιουργία γιγαντώνεται και καθίσταται πιο επίκαιρη από ποτέ. Η ανάγκη μας για υλική, πνευματική και ψυχολογική αναγέννηση, είναι και η αφορμή επιλογής της συγκεκριμένης θεματικής για το 1ο Νεανικό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους “24 Καρέ”.

Στον διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους θα απονεμηθούν 6 βραβεία, από μία κριτική επιτροπή που θα απαρτίζεται από εμπειρογνώμονες καλλιτέχνες του κινηματογραφικού και του οπτικοακουστικού χώρου: Μακράκη Άννα για την υποκριτική, Μακρής Γιώργος για το σενάριο, Παπαχρήστου Ντάνα για την επιμέλεια ήχου, Σπετσιώτη Νάνσυ για τη σκηνοθεσία και Ψυχούλης Αλέξανδρος για την εικόνα. Επίσης, θα απονεμηθεί το βραβείο καλύτερης ταινίας από ολόκληρη την κριτική επιτροπή, και ένα βραβείο κοινού. Συνολικά 7 βραβεία για τους συμμετέχοντες του διαγωνισμού ταινιών μικρού μήκους. Παράλληλα με τον διαγωνισμό ταινιών μικρού μήκους, θα λάβει χώρα και ένας διαγωνισμός φωτογραφίας, με την ίδια θεματική και περιορισμούς. Η κριτική επιτροπή για τον διαγωνισμό φωτογραφίας αποτελείται από τον Ζαφειρίδη Αργύρη, τον Κορδά Απόστολο και την Παπαθανασίου Ελένη.

Το πρόγραμμα του φεστιβάλ συμπληρώνεται με μια σειρά εργαστηρίων με επίκεντρο τα οπτικοακουστικά μέσα και τον κινηματογράφο, καθώς και παράλληλες προβολές από το Τμήματα Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Ευχαριστούμε τον Απόστολο Κορδά, καθηγητή του τμήματος Πολιτισμού και Δημιουργικών Μέσων και Βιομηχανιών για τη βοήθεια του και για τα εργαστήρια που θα αναλάβει. Επίσης, ευχαριστούμε θερμά τη  Σοφία Μαχαιρίτσα για τη στήριξη της στην οργάνωση του φεστιβάλ, δανείζοντας μας λίγη από την εμπειρία της.

       Σας καλούμε, λοιπόν, στις 31 Οκτωβρίου και έως τις 2 Νοεμβρίου του 2024, να παρακολουθήσετε, να συμμετέχετε και να δημιουργήσετε μαζί μας, στο πλαίσιο του 1ου Νεανικού Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους “24 Καρέ”, στο κινηματοθέατρο Αχίλλειον υπό την αιγίδα του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ., στην αγαπημένη μας πόλη του Βόλου.

             Για περισσότερες πληροφορίες, καθώς και για δηλώσεις συμμετοχής, βρείτε μας στο: www.24karefest.com .

https://www.thenewspaper.gr/

Μαγεύει ο θρυλικός Μουτζούρης – Ιστορική διαδρομή στο Πήλιο

Μαγεύει ο θρυλικός Μουτζούρης – 

Ιστορική διαδρομή στο Πήλιο

μαγεύει-ο-θρυλικός-μουτζούρης-ιστορ-1094972

Τα καθημερινά δρομολόγια, αλλά και τα διπλά που εκτελούνται το Σαββατοκύριακο γεμίζουν από επισκέπτες από όλον τον κόσμο

Ο ιστορικός Μουτζούρης σφυρίζει ξανά. Τα τέσσερα βαγόνια του ατμοκίνητου τρένου, που αποτελεί ένα από τα αρχαιότερα σιδηροδρομικά αποκτήματα, έχουν μπει και πάλι στις σιδηροδρομικές ράγες, φιλοξενώντας σε καθημερινή βάση δεκάδες επισκέπτες από τη Μαγνησία, την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Ρεπορτάζ: ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Οι πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου έφεραν τον…θάνατο στο σιδηροδρομικό δίκτυο της περιοχής. Η γραμμή Βόλου-Λάρισας έχει καταστραφεί, σχεδόν, ολοκληρωτικά και αναμένονται οι εργασίες αποκατάστασης, ενώ σημαντικές ζημιές από κατολισθήσεις σημειώθηκαν και στην ιστορική γραμμή του Πηλίου. Μετά από εντατικές προσπάθειες του ΟΣΕ, της Hellenic Train, αλλά και της δημοτικής αρχής Νοτίου Πηλίου ο Μουτζούρης επέστρεψε το Πάσχα στα δρομολόγιά του.

Από τότε, η «αγκαλιά» του κόσμου είναι τεράστια. Κατόπιν αιτήματος της δημοτικής αρχής, ο ΟΣΕ ενέκρινε από αρχές Ιουλίου τα καθημερινά δρομολόγια, ενώ τα Σαββατοκύριακα και τις επίσημες αργίες ο Μουτζούρης «σφυρίζει» διπλά.

Τεράστια αύξηση στο επιβατικό κοινό

«Το φετινό καλοκαίρι έχουμε μία μεγάλη αυξητική προσέλευση στα δρομολόγια» επισημαίνει φανερά ικανοποιημένος ο Γιώργος Μπαϊρακτάρης, μηχανοδηγός και μέλος του Εκτελεστικού Οργάνου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών και Μέσων Σταθερής Τροχιάς. Ο κ. Μπαϊρακτάρης βρίσκεται στα δρομολόγια του Μουτζούρη από τότε που ξαναξεκίνησαν το 1999, σημειώνοντας ότι η φετινή χρονιά είναι πολύ ικανοποιητική δεδομένου και του πλήγματος που δέχθηκε ο σιδηρόδρομος, αλλά και η περιοχή.

Γιάννης Μπαϊρακτάρης: Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από το να τελειώνει η διαδρομή και να ακούς 120 «ευχαριστώ»

Τα εισιτήρια για το τρενάκι του Πηλίου γίνονται σε εβδομαδιαία βάση ανάρπαστα. Επισκέπτες από το εξωτερικό συμπεριλαμβάνουν στον προγραμματισμό του ταξιδιού τους και την έγκαιρη αγορά των εισιτηρίων για τη μαγευτική διαδρομή στις πλαγιές του Πηλίου, ώστε να μην λείψει από τις διακοπές τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα οικογένειας από το Μόναχο της Γερμανίας που ήταν να επισκεφτεί περιοχή του Νοτίου Πηλίου και σχεδόν, μαζί, με την εύρεση καταλύματος στην περιοχή έκλεισε και τα εισιτήρια για το τρενάκι.

Υπάλληλοι στον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου εξηγούν στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ότι η αγορά των εισιτηρίων γίνεται ηλεκτρονικά και μέσω των φυσικών σημείων πώλησης, αλλά όχι πριν την επιβίβαση στο τρένο. «Είναι τόσο μεγάλη η ζήτηση, ακόμη και τις καθημερινές, που είναι σχεδόν σπάνιο να βρει κάποιος εισιτήριο όταν πάει στον σταθμό των Λεχωνίων λίγο πριν ξεκινήσει το δρομολόγιο. Το πιθανότερο είναι ότι θα μείνει εκτός. Εχουμε φτάσει σε σημείο να γεμίζουν τα βαγόνια ακόμη και μία εβδομάδα πριν» εξηγεί η υπάλληλος στον γκισέ του Σιδηροδρομικού Δικτύου στον Βόλο.

Χαμόγελα και ικανοποίηση

«Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ανταμοιβή από το να τελειώνει η διαδρομή και να ακούς 120 “ευχαριστώ”» λέει περήφανα ο κ. Μπαϊρακτάρης για τα σχόλια που λαμβάνει από τους επισκέπτες που νιώθουν ευγνώμονες για αυτή τη μαγευτική διαδρομή.

Ξεκινώντας από τον σταθμό των Ανω Λεχωνίων, ο Μουτζούρης ακολουθεί την παραδοσιακή διαδρομή μέχρι το χωριό των Μηλεών περνώντας μέσα από καταπράσινα τοπία, με την υπέροχη θέα του Παγασητικού και τη γέφυρα ντε Κίρικο, μία σπάνιας κατασκευής μεταλλική γέφυρα που βρίσκεται λίγο πριν από τις Μηλιές.

Η μοναδική στάση του τρένου γίνεται για μόλις 15 λεπτά, στην Άνω Γατζέα, για να συνεχίσει «ξεφυσώντας» και λικνίζοντας τα βαγόνια του, για μια διαδρομή συνολικού μήκους 15 χιλιομέτρων και χρόνου περίπου 90 λεπτών. Μέχρι το ιστορικό κεφαλοχώρι των Μηλεών, η διαδρομή γεμίζει με εικόνες πλούσιας φύσης και αρχιτεκτονικής με παλαιές, αλλά περίτεχνες κατασκευές λαξευτής μαρμαρόπετρας και γκρίζου ασβεστόλιθου που διαμόρφωσαν τις αντιστηρίξεις, τα τοξωτά γεφύρια, τις καμάρες και τα στόμια των σηράγγων

Το μοναδικό ταξίδι, αλλά και τις ομορφιές που χαρίζει, χαίρονται ακόμη περισσότερο τα μικρά παιδιά. Βιώνοντας την εμπειρία σαν μικροί εξερευνητές μίας άλλης εποχής, παιδιά από όλον τον κόσμο προσπαθούν να «τρυπώσουν» στο βαγόνι του μηχανοδηγού.

«Είναι ευχαρίστησή μας να απαντάμε σε ερωτήσεις επιβατών και, κυρίως, παιδιών που δείχνουν τον ενθουσιασμό τους γι’ αυτό που κάνουμε» αναφέρει ο ένας εκ των δύο τεχνικών που επιμελούνται το τρένο του Πηλίου, Γιάννης Μπέζος.

Ως μοχλό ανάπτυξης και προσέλευσης τουριστών χαρακτηρίζεται από τον δήμαρχο Νοτίου Πηλίου Μιχάλη Μιτζικό το τρένο του Πηλίου. «Είμαστε πολύ χαρούμενοι για την ανταπόκριση του κόσμου. Υπάρχουν οικογένειες από μέρη της Ελλάδας που εξομολογούνται ότι έρχονται στο Πήλιο, ώστε να κάνουν βόλτα με το τρενάκι μας, να έχουν, δηλαδή, αυτή τη μοναδική εμπειρία» εξηγεί ο κ. Μιτζικός, ο οποίος αναφέρει ως πολύ θετική την εξέλιξη να γίνει δεκτό το αίτημα για καθημερινά δρομολόγια. «Ηταν κρίμα γιατί ήταν τόση μεγάλη η ζήτηση, που βλέπαμε παιδάκια ακόμη και να κλαίνε επειδή δεν μπορούσαν οι γονείς τους να βρουν εισιτήρια για τη βόλτα τους».

Μιχάλης Μιτζικός: Υπάρχουν οικογένειες από μέρη της Ελλάδας που εξομολογούνται ότι έρχονται στο Πήλιο, ώστε να κάνουν βόλτα με το τρενάκι μας

Διαδρομή στην παράδοση

Ο Μουτζούρης είναι ένα ιστορικό ατμοκίνητο τρένο που διασχίζει τις καταπράσινες πλαγιές του Πηλίου, συνδέοντας τον Βόλο με τις Μηλιές. Η κατασκευή του σιδηροδρόμου ξεκίνησε το 1894 και ολοκληρώθηκε το 1903 από τον Ιταλό μηχανικό Εβαρίστο ντε Κίρικο, πατέρα του διάσημου ζωγράφου Τζιόρτζιο ντε Κίρικο.

Τη δεδομένη χρονική στιγμή αποτελεί τη μοναδική σιδηροδρομική γραμμή της Μαγνησίας. Σε καθημερινή βάση εργάζονται για το δρομολόγιο δύο μηχανοδηγοί, δύο τεχνικοί συντήρησης, δύο άτομα επί των εισιτηρίων, καθώς και σταθμάρχης που βρίσκεται στο σταθμό των Ανω Λεχωνίων.

«Ο κόσμος βλέπει μία ωραία διαδρομή, αλλά είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι από πίσω υπάρχουν άνθρωποι που οφείλονται για την καλή και σωστή λειτουργία του ιστορικού τρένου» επισημαίνει ο κ. Μπέζος που μαζί με τον Παναγιώτη Πάσχο δίνουν καθημερινά το παρών στα δρομολόγια και βρίσκονται σε επιφυλακή σε περίπτωση που προκληθεί βλάβη ή ζημιά.

Προτάσεις για αναβάθμιση

Από τη δημοτική αρχή Νοτίου Πηλίου είχε προταθεί να αναβαθμιστεί ο εξοπλισμός, ώστε και οι επιβάτες να λαμβάνουν μία ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τη διαδρομή, αλλά και τα χωριά του Πηλίου.

Από την πλευρά του ο κ. Μπαϊρακτάρης επισημαίνει ότι θα ήταν πολύ σημαντικό, πρόταση η οποία έχει ήδη αναφερθεί σε ημερίδα που έγινε στο παρελθόν, να προστεθεί μία λεωφορειακή γραμμή που να δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες να απολαμβάνουν και μία οδική βόλτα σε άλλα χωριά του Πηλίου.

«Ο Μουτζούρης είναι ένα διαμάντι για τη Μαγνησία και το Νότιο Πήλιο. Θα μπορούσε να αναπτυχθεί ακόμη περισσότερο και να γίνεται πόλος έλξης ειδικά σε εποχές, όπως τώρα, που ο τουρισμός μας πλήττεται» εξηγεί.

Πάντως στόχος της δημοτικής αρχής είναι μέχρι και τα Χριστούγεννα να ολοκληρωθο0ύν και οι εργασίες αποκατάστασης για την επαναλειτουργία των ατμήλατων μηχανών «Μηλέαι» , «Πήλιον» και «Ιάσων», κοσμήματα του Σιδηροδρόμου, στη γραμμή του Πηλίου.

https://www.taxydromos.gr/

10 εργασίες που μπορείτε να κάνετε από το τηλέφωνό σας

10 εργασίες που μπορείτε να κάνετε από το τηλέφωνό σας

Από την Kally στις 10 Ιουλίου 2024

Ψάχνετε τρόπο να αυξήσετε τον τρέχοντα μισθό σας; Ή μπορείτε να το κάνετε στον ελεύθερο χρόνο σας χωρίς να χρειάζεται να μετακινηθείτε στον υπολογιστή σας για να το ολοκληρώσετε;

Θα εκπλαγείτε αν μάθετε ότι υπάρχουν εργασίες που μπορείτε να ολοκληρώσετε μέσω του τηλεφώνου σας και δεν θα χρειαστούν πολύ χρόνο.

Παρακάτω παρατίθενται 10 θέσεις εργασίας που μπορείτε να δοκιμάσετε και ποια καθήκοντα μπορείτε να περιμένετε όταν κάνετε αίτηση για αυτές:


App Tester

    Ως ελεγκτής εφαρμογών, δοκιμάζετε εφαρμογές για κινητά ή υπολογιστές πριν κυκλοφορήσουν στο κοινό. Σημειώνετε όλα τα σφάλματα και παρέχετε σχόλια στους προγραμματιστές για να τα εξετάσουν ή να τα διορθώσουν. Οι προγραμματιστές μπορεί επίσης να σας ζητήσουν να κάνετε δοκιμή άγχους σε αυτές τις εφαρμογές για να δείτε την απόδοσή τους σε διαφορετικές συνθήκες.

    Καθηγητής ESL

    Μπορείτε επίσης να είστε καθηγητής ESL (Αγγλικά ως Δεύτερη Γλώσσα) χωρίς να χρησιμοποιήσετε τον υπολογιστή σας για να το ολοκληρώσετε. Ως δάσκαλος ESL, θα κάνετε μαθήματα online και θα βοηθάτε τους μαθητές με τα Αγγλικά τους για συνομιλία. Πολλές εφαρμογές που είναι διαθέσιμες σε καταστήματα smartphone μπορούν να βοηθήσουν με αυτά τα μαθήματα και, αν χρειαστεί, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων για να στείλετε μηνύματα στους μαθητές σας.

    Βοηθός Social Media

    Οι βοηθοί μέσων κοινωνικής δικτύωσης συνεργάζονται με πελάτες που χρειάζονται κάποιον για να διαχειριστεί τις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων τους και να αυξήσει τους ακόλουθούς τους. Εναπόκειται σε εσάς να ενημερώσετε αυτούς τους λογαριασμούς και να απαντήσετε σε τυχόν ερωτήσεις ή σχόλια. Πρέπει επίσης να μπορείτε να παρακολουθείτε τις εντυπώσεις και να δημιουργείτε ελκυστικές αναρτήσεις που θα φέρουν τους ανθρώπους στην πλατφόρμα του πελάτη.

    Ελεγκτής QA

    Ένας ελεγκτής διασφάλισης ποιότητας διασφαλίζει ότι η ποιότητα των ιστότοπων, των ψηφιακών συστημάτων και των προϊόντων είναι σύμφωνη με τα πρότυπα προτού διατεθούν στο κοινό. Όπως και οι ελεγκτές εφαρμογών, οι ελεγκτές QA σημειώνουν τυχόν προβλήματα και τα αναφέρουν στους δημιουργούς.

    Δημιουργός περιεχομένου

    Όπως υποδηλώνει το όνομά του, οι δημιουργοί περιεχομένου δημιουργούν περιεχόμενο ως μέρος της καριέρας τους. Μπορούν να δημοσιεύουν το περιεχόμενό τους σε διάφορες πλατφόρμες, αναπτύσσοντας την κοινότητά τους και συνεργάζονται με συνεργάτες για να έχουν περισσότερες προβολές. Οι δημιουργοί περιεχομένου μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα τηλέφωνά τους για να παράγουν το περιεχόμενό τους και ακόμη και να το επεξεργαστούν από τα τηλέφωνά τους. Μπορείτε να επιλέξετε μια συγκεκριμένη θέση για το περιεχόμενό σας και εάν το περιεχόμενό σας αποκτήσει έλξη, οι συνεργάτες μπορούν να επικοινωνήσουν μαζί σας για περιεχόμενο χορηγίας.

    Πράκτορας ζωντανής συνομιλίας

    Η εργασία ως πράκτορας ζωντανής συνομιλίας περιλαμβάνει την απάντηση σε ερωτήσεις που τίθενται από τους πελάτες και τη βοήθεια τους με τα προβλήματά τους. Μπορούν επίσης να συστήσουν την έρευνα στην κατάλληλη ομάδα εάν χρειάζεται. Υπάρχουν πολλές εφαρμογές ζωντανής συνομιλίας που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την εργασία σας, αλλά πριν τις εγκαταστήσετε, ρωτήστε τον πελάτη ποια προτιμά να χρησιμοποιήσει για την επιχείρησή του.

    Υπάλληλος αντιγράφου

    Οι υπάλληλοι αντιγραφής βοηθούν τους πελάτες να προετοιμάσουν έγγραφα που θα χρησιμοποιήσουν για την επιχείρησή τους. Συνιστάται να είστε κάποιος που μπορεί πάντα να προετοιμάζει έγγραφα γρήγορα και με ακρίβεια, τηρώντας τις προθεσμίες τους. Ορισμένα έγγραφα στα οποία μπορεί να σας ζητηθεί να εργαστείτε περιλαμβάνουν επιστολές, αναφορές, μεταγραφές και έντυπα. Οι πελάτες σας μπορεί επίσης να σας ζητήσουν να κάνετε άλλες διοικητικές εργασίες, όπως ταξινόμηση και παράδοση επιστολών, αρχειοθέτηση εγγράφων και απάντηση μηνυμάτων.

    Εισαγωγή δεδομένων

    Οι εργαζόμενοι στην εισαγωγή δεδομένων πληκτρολογούν πληροφορίες εκτός σύνδεσης σε έντυπα αντίγραφα σε διαφορετικά ψηφιακά προγράμματα, όπως υπολογιστικά φύλλα, έγγραφα και άλλα. Ορισμένες θέσεις εισαγωγής δεδομένων μπορεί να περιλαμβάνουν ακόμη και σάρωση έντυπων αντιγράφων, μεταγραφή πληροφοριών και ενημέρωση πληροφοριών. Ορισμένες εργασίες ενδέχεται επίσης να απαιτούν γνώση της χρήσης οπτικής αναγνώρισης χαρακτήρων (OCR) για την εισαγωγή ορισμένων πληροφοριών σε ψηφιακές μορφές.

    Συντονιστής Facebook

    Εάν γνωρίζετε τον τρόπο που περνάτε στο Facebook και γνωρίζετε την ανάπτυξη μιας διαδικτυακής κοινότητας, μπορείτε να βρείτε δουλειά ως συντονιστής στο Facebook. Θα σας ανατεθεί να διατηρήσετε την κοινότητα ενεργή απαντώντας σε ερωτήσεις, σχολιάζοντας αναρτήσεις και διασφαλίζοντας ότι δεν υπάρχουν προβλήματα στην κοινότητα.

    Mystery or Professional Shopper

      Ως μυστήριος αγοραστής, θα πάτε κρυφά για να ψωνίσετε σε καταστήματα λιανικής και θα δείτε πόσο καλή είναι η εμπειρία αγορών για το κατάστημα. Μερικά από τα πράγματα που θα σας ζητηθεί να αναφέρετε περιλαμβάνουν την τιμολόγηση των προϊόντων, την ατμόσφαιρα του καταστήματος και την εμπειρία του πελάτη. Οι οδηγίες αποστέλλονται συχνά στο τηλέφωνό σας και οι αγοραστές λαμβάνουν έναν καθορισμένο προϋπολογισμό για την εκτέλεση των καθηκόντων τους.

      Είναι πιο εύκολο να βρείτε μια δουλειά που μπορείτε να κάνετε στο τηλέφωνό σας. Αλλά φροντίστε να κάνετε πρώτα μια δοκιμαστική λειτουργία της θέσης πριν δεσμευτείτε σε αυτήν. Ακόμα κι αν είναι δουλειές που μπορείτε να κάνετε στο τηλέφωνό σας, αυτές είναι ακόμα δουλειές που πρέπει να λάβετε σοβαρά υπόψη.

      https://middleme.net/

      Τώρα που φεύγω…

      Τώρα που φεύγω…

      Τώρα που έφυγα, θυμήθηκες ότι με αγαπάς.
      Τώρα που χάνεις την άνεση, το σιγουράκι σου.
      Όχι τον άνθρωπο που αγαπάς πραγματικά, αλλά τη σαθρή βεβαιότητα πως έχεις έναν πύργο στην ιδιοκτησία σου. Πως κρατάς τα κλειδιά του Παραδείσου, πως μπορείς να ανοίγεις και να κλείνεις την πόρτα της καρδιάς μου όποτε θέλεις.

      Δε θα μάθεις ποτέ πόσο μπορούσα να σε αγαπήσω, πόσο ήθελα να σε κακομάθω. Πόσο ήθελα να σε σφίξω στην αγκαλιά μου, μη επιτρέποντας σε εξωτερικούς ανθρώπους να σε βλάψουν.
      Τώρα που έφυγα, θυμήθηκες πως ξαφνικά με αγαπάς.
      Ερωτόλογα στο αυτί και δακρυγόνοι που ξεκινούν να λειτουργούν μήπως ευαισθητοποιήσουν την απόφασή μου και τα τραυματισμένα μου αισθήματα που ακόμα στάζουν αίμα.
      Μάταιο να προσπαθείς να ξαναχτίσεις αυτό που γκρέμισες. Που εσύ γκρέμισες. Διότι εγώ λίγο στην άκρη κάηκα. Και αν ο άσσος κρυφτεί, η τράπουλα ρίχνεται ξανά. Και το καινούργιο μοίρασμα μπορεί να τον στέψει ξανά νικητή.

      Τώρα που έφυγε η σιγουριά, ποντάρεις στην αβεβαιότητα της επιλογής μου. Μήπως με κάμψεις, μήπως με πείσεις, μήπως με αλλάξεις.
      Αλλά όταν ο φυλακισμένος ανακαλύπτει την ελευθερία του, δεν επιστρέφει ξανά στο κλουβί.
      Και εγώ στη δική σου αναλγησία δεν επιστρέφω. Πέταξα ελεύθερη, αφήνοντας τα βαρίδια της κακοποίησής σου σε περασμένη σελίδα.
      Γυρισμένη σελίδα, κρασί που ξεθύμανε οι ικεσίες και η ψεύτικη μεταμέλεια.
      Τώρα που φεύγω με θυμήθηκες. Ανασύρθηκαν τα πεθαμένα αισθήματα αγάπης, αυτή η υποκριτική ενσυναίσθηση πασπαλισμένη με βλέμμα ικεσίας και λύπης.
      Τώρα που έφυγα, άντε να με βρεις…


      https://thewomen.gr/
      Μαρία Σκαμπαρδώνη

      Συντάκτης

      • Μαρία Σκαμπαρδώνη

        Είμαι Δημοσιογράφος, γιατί δε θα μπορούσα να κάνω τίποτα άλλο στη ζωή αυτή, από το να γράφω. Αρθρογραφώ, διαβάζω και προσπαθώ να μαθαίνω όσα περισσότερα μπορώ.

      ΠΛΑΤΩΝ – Το μαγικό Δαχτυλίδι του Γύγη

       ΠΛΑΤΩΝ – Το μαγικό Δαχτυλίδι του Γύγη

      Το Δαχτυλίδι του Γύγη είναι μυθικό αντικείμενο που αναφέρεται από τον φιλόσοφο Πλάτωνα, στο Βιβλίο 2 της Πολιτείας (2.359d–2.360d).
      Το δαχτυλίδι έδινε στον ιδιοκτήτη του την ικανότητα να γίνεται αόρατος με τη θέλησή του.
      Μέσα από την ιστορία του δαχτυλιδιού, η Πολιτεία αναλύει το αν ένα ιδιοφυές άτομο θα ήταν ηθικό, αν δεν είχε την ανησυχία ότι θα πιαστεί και θα τιμωρηθεί λόγω άδικων πράξεων.
      Ο Πλάτων με το στόμα του αδελφού του Γλαύκωνα, επινοεί ένα μύθο.
      Ένας βοσκός του βασιλιά της Λυδίας ονόματι Γύγης βρίσκει τυχαία ένα μαγικό δακτυλίδι μετά από δύο καταστρεπτικά φυσικά φαινόμενα.

      Την ώρα που έβοσκε τα πρόβατα του άρχοντα του, έπιασε φοβερή καταιγίδα και έγινε τόσο δυνατός σεισμός, ώστε άνοιξε η γη κάτω απ’ τα πόδια του.
      Κατέβηκε στο χάσμα που δημιουργήθηκε και εκεί μέσα στα σπλάχνα της γης, είδε ένα μεγάλο χάλκινο κούφιο άλογο.
      Από κάποια ανοίγματα στα πλευρά του κοίταξε μέσα του και διαπίστωσε ότι εκεί ήταν ξαπλωμένος ένας νεκρός με διαστάσεις σχεδόν γιγαντιαίες.
      Και το σημαντικότερο, φορούσε στο χέρι του ένα χρυσό δακτυλίδι.
      Ο Γύγης το πήρε και ανέβηκε πάλι στην επιφάνεια.


      Κάποια μέρα διαπίστωσε ότι το πολύτιμο εύρημά του είχε μία αξιοπερίεργη μαγική δυνατότητα. Περιστρέφοντας την πέτρα του («σφενδόνην» την ονομάζει ο Πλάτωνας) προς το εσωτερικό της παλάμης του, γινόταν αόρατος και εμφανιζόταν πάλι, γυρίζοντας το δακτυλίδι προς την αντίστροφη φορά.
      Ο ταπεινός βοσκός είχε λοιπόν στα χέρια του ένα τεράστιο όπλο.
      Μπορούσε να κάνει οτιδήποτε επιθυμούσε, χωρίς να γίνεται αντιληπτός και κυρίως, χωρίς να τιμωρείται ή έστω να επιπλήττεται.
      Έγινε από τη μια στιγμή στην άλλη φορέας μιας τουλάχιστον παράδοξης και απρόσμενης δύναμης, η οποία μπορούσε να λειτουργήσει προς όφελός του, πάντα όμως υπό το βάρος μιας έστω και λανθάνουσας αδικίας, που μπορούσε να φτάσει κι ως το έγκλημα.
      Και πραγματικά έτσι έγινε.
      Ο ασήμαντος μέχρι τότε Γύγης έγινε εραστής της βασίλισσας και με τη βοήθειά της σκότωσε τον αφέντη του και πήρε ο ίδιος την εξουσία.
      Κατέλαβε λοιπόν μια θέση που του χάρισε η δύναμη ενός χρυσού κρίκου, χωρίς να υπολογίσει τα αθέμιτα μέσα που χρησιμοποίησε, αλλά με μοναδικά κίνητρα – συνηθισμένα στην ανθρώπινη φύση – τη δόξα και τον πλούτο.

      Ο Γλαύκωνας, που διηγείται τη φανταστική αυτή ιστορία, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τελικά είναι στη φύση του ανθρώπου να αδικεί, όταν μάλιστα ξέρει εκ των προτέρων ότι δε θα υποστεί τις συνέπειες της αδικίας του.
      Και αυτό γιατί η κοινή λογική ενός ανθρώπου λέει ότι η δικαιοσύνη δεν είναι τελικά ένα αγαθό στη ζωή μας, αφού η εφαρμογή της προσκρούει στο προσωπικό μας συμφέρον και είναι ανασταλτικός παράγοντας, τις περισσότερες φορές, για τα οποιασδήποτε ποιότητας κέρδη μας.
      Για όλους μας λοιπόν το βασανιστικό ερώτημα «αδικείν η αδικείσθαι;» γίνεται πολύ απλό.
      Και η απάντηση στη συνείδησή μας δεν είναι τουλάχιστον μία ανώδυνη ουδετερότητα, αλλά μία συνειδητή επιλογή συμφέροντος:
      «αδικείν» και μάλιστα αν είναι δυνατόν ατιμώρητα.

      Ένα δακτυλίδι λοιπόν έγινε η αιτία να διαφθαρεί ένας απονήρευτος βοσκός και να περάσει από το φως του ενάρετου στη σκιά του εγκληματία.
      Ένα αντικείμενο γίνεται η φυλακή μιας συνείδησης, ο μοχλός καταστροφής μιας έντιμης ζωής, το παραδεισένιο μήλο, που όμως ως γνωστόν καταδικάζει τον άνθρωπο να ζει αιώνια στο σκοτάδι της αμαρτίας.
      Αμαρτία που ο Πλάτωνας ονομάζει αδικία, δηλαδή άρση της δικαιοσύνης.
      Καταρχήν, θεμελιώνεται ανθρωπολογικά η αξία της αδικίας και ερμηνεύεται ιστορικοκοινωνικά η προέλευση της δικαιοσύνης.
      Συγκεκριμένα, ο άνθρωπος επιθυμεί εκ φύσεως την αδικία, για τα οφέλη που αυτή του προσφέρει· επειδή όμως σε μια κατάσταση γενικευμένης αδικίας είναι αδύνατο να δρέπει κανείς τους καρπούς της αδικίας του, χωρίς ταυτοχρόνως να υφίσταται τη βλάβη από την αδικία των συνανθρώπων του, η ανθρωπότητα προχώρησε σ’ έναν συμβιβασμό, ένα είδος κοινωνικού συμβολαίου, που ορίζει πως κανείς δεν θα αδικεί, ούτε θα αδικείται.
      Κατά συνέπεια, η αδικία αποτελεί στοιχείο της ανθρώπινης φύσης, ενώ αντιθέτως η δικαιοσύνη εντάσσεται στην περιοχή των ανθρώπινων συμβάσεων.

      Από την παραπάνω παραδοχή του συμβατικού χαρακτήρα της δικαιοσύνης απορρέει αναγκαστικά το επόμενο συμπέρασμα του Γλαύκωνα: κανείς δεν είναι δίκαιος με τη θέλησή του, επειδή αναγνωρίζει την αξία της δικαιοσύνης, αλλά από ανάγκη, γιατί δεν έχει τη δυνατότητα να αδικεί χωρίς να αδικείται.
      Για να ενισχύσει τον ισχυρισμό του ο Γλαύκωνας , καλεί τους συνομιλητές του να κάνουν ένα διανοητικό πείραμα.
      Προτείνει να παραχωρήσουν σ’ έναν δίκαιο κι έναν άδικο απεριόριστη εξουσία, ώστε να μπορούν να κάνουν ό,τι επιθυμούν, και στη συνέχεια να παρακολουθήσουν τη συμπεριφορά τους.
      Θα διαπίστωναν λοιπόν τότε πως και οι δύο θα έπαιρναν τον ίδιο δρόμο προς την αδικία, γιατί η ανθρώπινη φύση επιδιώκει την πλεονεξία, και μόνο με βίᾳ εξαναγκάζεται να παραδεχθεί την ισοτιμία όλων των ανθρώπων.
      Το διανοητικό πείραμα αποσαφηνίζεται στη συνέχεια με τον μύθο του Γύγη.

      Ο Γλαύκωνας προτείνει στους ακροατές του να φανταστούν πως ο δίκαιος και ο άδικος του πειράματός τους κατέχουν ένα δακτυλίδι σαν εκείνο του Γύγη και να αναρωτηθούν πώς θα συμπεριφερόντουσαν.
      Η πιθανότερη εκδοχή είναι πως κανείς δεν θα μπορούσε να αντισταθεί στους πειρασμούς της αδικίας και να αποφύγει να ενεργεί σαν θεός, εκπληρώνοντας οποιαδήποτε επιθυμία του.
      Κατά συνέπεια, το διανοητικό πείραμα επιβεβαιώνει πλήρως τη θέση που μεταφέρει ο Γλαύκωνας, χωρίς να την αποδέχεται (όπως φροντίζει να μας υπενθυμίσει: μέγα τοῦτο τεκμήριον ἂν φαίη τις, ὡς φήσει ὁ περὶ τοῦ τοιούτου λόγου λέγων), πως κανείς δεν είναι δίκαιος με τη θέλησή του, αλλά από ανάγκη (οὐδεὶς ἑκὼν δίκαιος, σαφής η αντίθεση με το σωκρατικό δόγμα οὐδεὶς ἑκὼν κακός).
      Κι αυτό συμβαίνει γιατί ο καθένας θεωρεί την αδικία ωφελιμότερη από τη δικαιοσύνη σε ατομικό επίπεδο.
      Η θέση την οποία εκθέτει στην Πολιτεία ο Γλαύκωνας επιχειρεί να συνθέσει σε μια ενιαία θεωρία τις αντίθετες αρχές της φύσης και του νόμου ως ρυθμιστών της ανθρώπινης πράξης.

      Σύμφωνα με την άποψη αυτή, ο άνθρωπος ακολουθεί τη φύση του και προτιμά την αδικία, όταν δεν υπάρχει κίνδυνος να αποκαλυφθεί, και αντιθέτως υποτάσσεται υποχρεωτικά στους κανόνες της δικαιοσύνης, που υπαγορεύουν τον αμοιβαίο σεβασμό, όποτε η συμπεριφορά του γίνεται αντιληπτή.
      Ο διπλός αυτός καθορισμός της ανθρώπινης πράξης είναι αναγκαστικός· οι άνθρωποι δεν μπορούν να κάνουν διαφορετικά.
      Όπως ο Θουκυδίδης, έτσι και ο Γλαύκωνας δεν εισηγείται μια ηθική θεωρία, παρά μόνο περιγράφει τους παράγοντες που ρυθμίζουν την ανθρώπινη συμπεριφορά.
      Στη συνέχεια της Πολιτείας ο Σωκράτης θα κληθεί να ανασκευάσει τη θεωρία που παρουσίασε ο Γλαύκωνας και να αποδείξει πως η αξία της δικαιοσύνης δεν απορρέει μόνο από τις κοινωνικές συμβάσεις, αλλά και από την ίδια την ανθρώπινη φύση, ότι ταιριάζει στη φύση του ανθρώπου να συμπεριφέρεται δίκαια.
      Ο Σωκράτης θα πετύχει να θεμελιώσει ανθρωπολογικά τη δικαιοσύνη με τη θεωρία του για την τριμερή διαίρεση της ανθρώπινης ψυχής, που τις σχέσεις των μορίων της θα πρέπει να τις διέπει η δικαιοσύνη.
      Θα εισηγηθεί, συνεπώς, μια περιγραφή της ανθρώπινης φύσης εντελώς αντίθετη από εκείνη του Γλαύκωνα.
      Σε ανταπόκριση προς αυτή την πλατωνική ψυχολογία θα οικοδομηθεί στη συνέχεια η δίκαιη πλατωνική πολιτεία
      .


      https://hellas-now.com/

      Το ξύλινο σπίτι στο βουνό

        Το ξύλινο σπίτι στο βουνό – Χρυσάνθη Σ.  6 Οκτωβρίου 2024 The Women Σαν χθες θυμάμαι την πρώτη μας εκδρομή. Σε είχα ρωτήσει ποιος είναι ο ...