Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2021

Προστασία – Shelter

 Προστασία – Shelter

We need to return to the solitude within,
to find again the dream that lies at the hearth of the soul.

***********************

Χρειαζόμαστε να επιστρέψουμε στην μοναξιά μέσα μας,
να ανακαλύψουμε πάλι το όνειρο που βρίσκεται στην εστία της ψυχής.

.


We need to feel the dream with the wonder of a child
approaching a threshold of discovery.
The false burdens fall away.
We come into rhythm with ourselves.

 If you live the life you love,
you will receive shelter and blessings.

The divine has such passionate creativity and instinct
for the fully inhabited life.

John O’Donoghue

********************************

Χρειαζόμαστε να αισθανθούμε το όνειρο με την απορία ενός παιδιού
που πλησιάζει το κατώφλι μιας ανακάλυψης.
Τα ψεύτικα φορτία εξαφανίζονται.
Ξαναβρίσκουμε τον ρυθμό με τον εαυτό μας
.

Αν ζεις την ζωή που αγαπάς,
θα δεχτείς προστασία και ευλογία.

Το θείο περιέχει τόση ένθερμη δημιουργικότητα και ένστικτο
για μια πλήρη και γεμάτη ζωή.

Τζον Ο’Ντονό (1956-2008)

Ο John O’Donohue ήταν Ιρλανδός ποιητής, συγγραφέας, ιερέας και φιλόσοφος.
Ήταν ιθαγενής ομιλητής της Ιρλανδίας και ως συγγραφέας είναι πιο γνωστός για τη διάδοση της κελτικής πνευματικότητας.

.


“Keep something beautiful in your heart
to survive difficult times and enjoy good times.”

“Love opens the door of ancient recognition.
You enter. You come home to each other at last.
As Euripides said, ‘Two friends, one soul.‘”

John O’Donoghue

****************************

«Κράτα κάτι όμορφο στη καρδιά σου
για να επιβιώσεις σε δύσκολους καιρούς
και να χαρείς τις καλές μέρες.»

«Η αγάπη ανοίγει την πόρτα της αρχαίας αναγνώρισης.
Μπαίνεις. Επιστρέφει επιτέλους ο ένας στο σπίτι του άλλου.
Όπως λέει ο Ευριπίδης, «Δυο φίλοι, μια ψυχή.»

Τζον Ο’Ντονό

.

.

https://ainafetst.wordpress.com/

Γνώρισα ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν στα “πρέπει” και ξέχασαν τα “θέλω” τους…

 Γνώρισα ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν στα “πρέπει” και ξέχασαν τα “θέλω” τους…

- ΑΝΔΡΕΑ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΟΥ - 


Ο φόβος είναι αυτός που δεν σου δίνει την πνοή που χρειάζεσαι, για να ζήσεις όλα όσα αξίζεις.

Είδα σε πολλά μάτια τον φόβο, είδα ψυχές να φυλακίζονται μέσα του. Άνθρωποι να χάνουν τις στιγμές, γιατί ο φόβος τους πάγωσε την κάθε κίνηση.

Και έρχεται αύτη η στιγμή, που δεν έχει επιστροφή και εκεί καταλαβαίνεις όλα τα λάθη σου. Τότε όμως είναι αργά, ο χρόνος πίσω δεν γυρίζει.

Μικρή φοβήθηκα και δεν κέρδισα τίποτα, έμαθα να ρισκάρω και ας έχανα. Γιατί μόνο ρισκάροντας ξέρεις μέχρι πού μπορείς να φτάσεις. Έμαθα να ξεκινάω πολλές φορές από το μηδέν, να μην με τρομάζει το άγνωστο. Έμαθα να δοκιμάζω πολλά νέα πράγματα, που ίσως πιο μικρή δεν φανταζόμουν ποτέ ότι θα τα κάνω.

Γνώρισα ανθρώπους που εγκλωβίστηκαν στα “πρέπει” και ξέχασαν τα “θέλω” τους. Που εγκλωβίστηκαν στην εικόνα που έχουν οι άλλοι για αυτούς και ξέχασαν να ζήσουν. Ανθρώπους που έμαθαν να κρίνουν τις ζωές των άλλων, να νιώθουν δυστυχισμένοι γιατί δεν ασχολήθηκαν με την ευτυχία τους.

Έζησα το τέλος ανθρώπων που δεν ήταν ευγνώμονες για τις στιγμές, που πριν το τέλος είχαν θυμό και πριν τα μάτια κλείσουν, μετάνιωσαν που άφησαν τον χρόνο να φύγει χωρίς να κάνουν τίποτα.

Λένε πως ότι φοβάσαι πιο πολύ το τραβάς δίπλα σου. Εγώ το έζησα προσωπικά. Γι’ αυτό το μόνο που έχω να πω είναι να κρατήσετε τον φόβο μακριά, να αναπνέετε ελεύθερα. Να χαμογελάτε πιο πολύ. Να σκέφτεστε θετικά.

Ότι αρνητικό, το μόνο που κάνει είναι να ροκανίζει την ψυχή σας και όσο η ψυχή υποφέρει, νοσεί το σώμα.

Έχουμε μάθει να κοιτάμε το σώμα όταν αρχίσει να δίνει σημάδια πόνου, πριν όμως από αυτό η ψυχή υποφέρει. Δεν έχουμε μάθει να προσέχουμε την ψυχή μας που είναι η πιο σημαντική. Είναι η μόνη που δεν χάνεται ποτέ και φεύγει ευτυχισμένη μόνο αν σε όλη την διάρκεια της ζωής γεμίσεις την βαλίτσα με ευτυχία, όμορφες στιγμές και όνειρα που κατάφερες να γευτείς.

 https://gynaikaeimai.com/

Της Άνδρεα Αρβανιτίδου

Σήμα συναγερμού! Γάλλος Α/ΓΕΕΔ: Προετοιμαζόμαστε εδώ και μήνες για πολεμική εμπλοκή-Θέλουμε να κερδίσουμε τον πόλεμο πριν αυτός ξεκινήσει

 Σήμα συναγερμού! Γάλλος Α/ΓΕΕΔ: Προετοιμαζόμαστε εδώ και μήνες για πολεμική εμπλοκή-Θέλουμε να κερδίσουμε τον πόλεμο πριν αυτός ξεκινήσει

Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ο Γάλλος Α/ΓΕΕΔ στοχοποιώντας έμμεσα την Τουρκία ως "εισβολέα" στην Α.Μεσόγειο

Όταν ένας εμπειρότατος στρατηγός,  αρχηγός του γαλλικού επιτελείου ενόπλων δυνάμεων, αναφέρει με όλες τις τιμές ότι “εδώ και μήνες προετοιμάζει τις δυνάμεις του για πιθανή στρατιωτική εμπλοκή και μεγάλη ένταση", σίγουρα τα πράγματα είναι σοβαρά, ειδικά στην Α.Μεσόγειο λόγω της ανεξέλεγκτης πλέον Τουρκίας που μπορεί να πυροδοτήσει ακόμα χειρότερες καταστάσεις, εμπλέκοντας τις ΗΠΑ-Ρωσία.

Γαλλικές αμυντικές δημοσιογραφικές πηγές ανέφεραν ότι  αρκετούς μήνες, το γαλλικό επιτελείο προετοιμάζει τις γαλλικές δυνάμεις για εμπλοκή «υψηλής έντασης», δηλαδή για στρατιωτική εμπλοκή διότι παίζουμε με τις λέξεις.

Τον Ιούνιο, κατά τη διάρκεια μιας από τις τελευταίες κοινοβουλευτικές ακροάσεις του, ο πρώην Αρχηγός Επιτελείου των γαλλικών Ενόπλων Δυνάμεων [CEMA], στρατηγός Φρανσουά Λεκουίντρε εξήγησε ότι ήταν απαραίτητο να «ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας ότι ο κόσμος γύρω τους είναι ένας βίαιος κόσμος που θα ξεπεραστεί από αυτή τη βία πολύ γρήγορα, θέλοντας και μη ».

Σήμερα, ο διάδοχός του, στρατηγός Thierry Burkhard, δεν αμφισβητεί αυτήν την παρατήρηση, ειδικά επειδή είμαστε επί του παρόντος μάρτυρες ενός αγώνα εξοπλισμών ειδικά στην Α.Μεσόγειο από την Άγκυρα.

Το δικό του στρατηγικό όραμα, το οποίο πρόκειται να αποκαλύψει κατά τις επόμενες ακροάσεις του στην Εθνοσυνέλευση και τη Γερουσία, εμμένει στο γεγονός ότι βρισκόμαστε περίοδο που χαρακτηρίζεται από «μόνιμο ανταγωνισμό».

«Παλιότερα, οι συγκρούσεις ήταν μέρος ενός μοτίβου« ειρήνης / κρίσης / πολέμου ». Τώρα είναι περισσότερο ένα τρίπτυχο «ανταγωνισμού / διαμαρτυρίας / πολεμικής αντιπαράθεσης».

Ο ανταγωνισμός έχει γίνει φυσιολογικός, σε οικονομικό, στρατιωτικό,  πολιτιστικό ή  πολιτικό τομέα, και οι λεγόμενες περιφερειακές συγκρούσεις ανήκουν σε αυτόν τον ανταγωνισμό.

Ζήσαμε είκοσι χρόνια κατά τη διάρκεια των οποίων η λογική ήταν η δέσμευση στην ειρήνη, αλλά σήμερα δεν είναι πλέον η μόνη λύση », δήλωσε ο Γάλλος ΑΓΕΕΔ  στρατηγός Burkhard.

Σήμερα κατά τον ίδιο βιώνουμε ισχυρές φάσεις αμφισβήτησης αυτής της πολιτικής, που έχει μετατραπεί σε πολιτική  τετελεσμένων γεγονότων.ην Μεσόγειο, έχει κατανοήσει βαθιά ότι σε πολύ μικρό διάστημα θα αντιμετωπίσει επικίνδυνες χώρες σαν την Τουρκία, ειδικά σε Αιγαίο/Α.Μεσόγειο, για να μην αναγκαστεί να το κάνει εγγύτερα στα γαλλικά θαλάσσια σύνορα, από την Λιβύη για παράδειγμα.

Η χρήση τετελεσμένων γεγονότων από την Άγκυρα σε Α.Μεσόγειο, Λιβύη, Σαχέλ, και Αφρική γενικά, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα τεράστια γαλλικά συμφέροντα και για αυτό προετοιμάζεται και δρα ήδη ο γαλλικός στρατός, με υβριδικό πόλεμο ( κλείσιμο τουρκικών Τζαμιών και τουρκικών εθνικιστικών οργανώσεων εντός Γαλλίας, πόλεμο πληροφοριών, κά.με στόχο τον Ερντογάν φανερά ή κρυφά.

Αυτό που δηλώνει όμως ο Γάλλος στρατηγός πιο ξεκάθαρα όσο ποτέ εδώ, είναι η απαίτηση για αφύπνιση όλων των χωρών της περιοχής της Μεσογείου, από περιφερειακούς “ταραξίες” ( Τουρκία), διότι στο βάθος έρχεται πιθανότατα κάτι πολύ μεγαλύτερο ανάμεσα σε ΗΠΑ, Ρωσία, Κίνα, το οποίο  θα είναι πολύ δυσάρεστο για όλο τον πλανήτη.     

 https://www.pentapostagma.gr/

Radix 3 | ρίζα 3

 

Radix 3 | ρίζα 3




Radix 3

Radix… ..με άλλα λόγια, ο αριθμός του πεπρωμένου σας (η τύχη σας). Τώρα το ερώτημα είναι, τι είναι η ρίζα; Και πώς γνωρίζουμε τη ρίζα μας / ή ποια είναι η ρίζα μας; Το άθροισμα της ημερομηνίας γέννησής μας είναι η ρίζα μας (ρίζα + ψηφίο). Σύμφωνα με την αστρολογία και την αριθμολογία μας, η συμπεριφορά ενός ατόμου, η φύση του και τα χαρακτηριστικά του μπορούν να γίνουν πολύ καλά γνωστά με τη βοήθεια της ρίζας. Αν λοιπόν γεννηθήκατε στις 8/8/2021, τότε ο αριθμός ρίζας σας είναι {8+8+2+0+2+1 = 21 (2+1)} = 3 

Ας δούμε πώς είναι η φύση των ανθρώπων με ρίζα νούμερο 3… ..
Radix 3

Οι άνθρωποι με ρίζα νούμερο 3 είναι πραγματικά τυχεροί. Σύμφωνα με την αστρολογία και την αριθμολογία μας, ο πλανήτης Δίας ονομάζεται επίσης άρχοντας αυτών των ανθρώπων. Ο Λόρδος Μπράχμα έχει ιδιαίτερη χάρη σε αυτούς τους ανθρώπους. Τα άτομα με ρίζα νούμερο 3 είναι πολύ ήρεμα και ευγενικά. Αυτοί οι άνθρωποι δίνουν μεγάλη σημασία στην πειθαρχία στη ζωή τους και αν μιλάμε για τον χρόνο…. Θεός …… αυτοί γίνονται πολύ αυστηροί για αυτό (και την αυστηρότητα… ε… μοιάζει λίγο με το κουδούνι του σχολείου ή τον δάσκαλο της τάξης σας μετά από το οποίο έπρεπε να ξεχωρίσουμε από την τάξη μας για τις επόμενες 2 συνεδρίες, γιατί καθυστερούμε), το να είσαι στην πειθαρχία είναι πολύ σημαντικό για αυτούς τους ανθρώπους.

Δείχνουν επίσης σαν να έχουν γεννηθεί για να είναι καλός ηγέτης. Δεν τους αρέσει να λένε ανοησίες. Είναι πολύ προσεκτικοί στη δουλειά τους. Επίσης, ενδιαφέρονται πολύ για τη θρησκευτική ή πνευματική εργασία. Τους αρέσει να ανακαλύπτουν νέα πράγματα, να μαθαίνουν κάτι νέο, να κάνουν κάποια νέα δουλειά. Και ακριβώς λόγω αυτής της φύσης, κερδίζουν πολύ το όνομά τους. Και δώστε ένα νέο παράδειγμα στον κόσμο.

Επίσης τους αρέσουν πολύ οι σπουδές και με τη βοήθεια της εκπαίδευσης μπορούν να κατακτήσουν πολύ υψηλές θέσεις. Είναι γεμάτα με αυτοπεποίθηση και πολλή ενέργεια. Υπάρχει πάντα μια αναλαμπή θετικότητας στις σκέψεις και τη σκέψη τους. Αυτοί οι άνθρωποι διατηρούν πάντα τον ενθουσιασμό και το θάρρος στους ανθρώπους γύρω τους. Αυτοί οι άνθρωποι είναι πολύ έξυπνοι. και ρωτούνται για τη γνώμη ή τις σκέψεις τους σε κάθε μικρή και μεγάλη απόφαση, που σημαίνει ότι είναι καλοί οδηγοί.

Καλύτερα συμβατά: 1,2,9 
Προσοχή από: 5,6
Τυχερές Ημέρες: Πέμπτη, Κυριακή 
 Ημερομηνίες: 3, 12, 21 και 30 
Τυχεροί Μήνες: Μάρτιος, Ιανουάριος, Σεπτέμβριος, Δεκέμβριος
Τυχερά Χρόνια: 2028, 2037, και ούτω καθεξής… ..

https://dedhasonsindia.com/

Brownies με χουρμάδες και φυστικοβούτυρο

 Brownies με χουρμάδες και φυστικοβούτυρο

COOKING ΚΕΜΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ


Υλικά

200 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
150 γρ. βούτυρο
2 αυγά
2-3 βανιλάκια
2 κουταλιές κακάο
1 κούπα τσαγιού χουρμάδες χωρίς κουκούτσι
150 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κουταλάκι Baking powder
200 γρ. φυστικοβούτυρο
2 κουταλιές μέλι

 

Εκτέλεση

Ρίχνουμε τους χουρμάδες σε ένα μπολ με μια κούπα νερό για να μουλιάσουν για κάποιες ώρες (4-5). Χτυπάμε το μίγμα στο multi με το νερό που μουλιάσανε και κρατάμε το υλικό που προκύπτει.

Τοποθετούμε σε ένα αλουμίνιο σκεύος το βούτυρο με τη σοκολάτα κουβερτούρα για να λιώσουν και το βάζουμε στο φούρνο μικροκυμάτων ή στην κουζίνα. Αφού λιώσουν τα υλικά, ανακατεύουμε το μίγμα για να ομογενοποιηθούν τα υλικά. Προσθέτουμε ανακατεύοντας το κακάο, τα αυγά (ολόκληρα), τις βανίλιες, το μίγμα των χουρμάδων, το baking και το αλεύρι. Τα ανακατεύουμε για λίγο όλα μαζί ώστε το μίγμα μας να γίνει ομογενές.

Σε ένα ταψί στρώνουμε αντικολλητικό χαρτί και αδειάζουμε το σοκολατένιο μίγμα, απλώνοντας το ομοιόμορφα.

Σε ένα άλλο σκεύος βάζουμε τα 200 γρ. φυστικοβούτυρο και τις 2 κουταλιές (μεγάλες) μέλι και ανακατεύουμε ελαφρά με ένα κουτάλι.

Στο ταψί τώρα όπου έχουμε το σοκολατένιο μίγμα, παίρνουμε με τη βοήθεια ενός κουταλιού, υλικό φυστικοβούτυρο-μέλι και ρίχνουμε κουταλιές διάσπαρτες πάνω στη σοκολατένια βάση.

Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς για 15-20 λεπτά ελέγχοντας πάντα την πρόοδο του ψησίματος.

Αφού ψηθεί το γλυκό μας, αφήνουμε να κρυώσει, το βγάζουμε από το ταψί με τη βοήθεια του αντικολλητικού χαρτιού και το κόβουμε στα κομμάτια που θέλουμε.

Καλή απόλαυση!

 https://gynaikaeimai.com/

Της Χριστίνας Κέμου

https://xristinacook.wordpress.com/

Πρέπει να συζητήσετε τον μισθό σας με τους συναδέλφους σας

 

Πρέπει να συζητήσετε τον μισθό σας με τους συναδέλφους σας



από Kally

Το να ρωτάτε τους συναδέλφους σας για τον μισθό τους ή να μιλάτε για μισθό, γενικά, είναι ταμπού σε πολλά γραφεία. Δίνει στους εργαζόμενους την εντύπωση ότι δεν μπορούν να συγκρίνουν τους μισθούς και τις αποζημιώσεις τους με τους συναδέλφους τους και να καθορίσουν εάν πληρώνονται σωστά ή όχι.

Από την άλλη πλευρά, η συζήτηση για χρήματα είναι πάντα ένα ευαίσθητο θέμα που μπορεί να δημιουργήσει περιττή δυσφορία ή δυσαρέσκεια μεταξύ της ομάδας ή των συνομηλίκων σας.

Γιατί πρέπει να το συζητήσετε;

Υπάρχουν πολλά οφέλη από τη συζήτηση του μισθού σας με τους συναδέλφους σας. Πρώτον, σας επιτρέπει να είστε διαφανείς και να γνωρίζετε εάν πληρώνεστε δίκαια ή όχι. Θα σας βοηθήσει επίσης να εκθέσετε κάθε πιθανή διάκριση που μερικοί εργοδότες τείνουν να κρύβουν για να αποτρέψουν την αναφορά στην κυβέρνηση.

Δεύτερον, όταν μιλάτε για τον μισθό σας, μπορείτε να ζητήσετε καλύτερη αμοιβή, ειδικά αν πιστεύετε ότι ο πρώην εργοδότης σας σας πληρώνει χαμηλά. Οι εργοδότες συχνά ελέγχουν τα ποσοστά αγοράς για βασικές θέσεις ανάλογα με το ρόλο και την εμπειρία του εργαζομένου.

Τέλος, οι συζητήσεις για τους μισθούς διαφάνειας θα σας βοηθήσουν να είστε πιο παραγωγικοί και ικανοποιημένοι με την κατάστασή σας. Μόλις μάθετε ότι οι μισθοί σας γίνονται δίκαια και όλοι γνωρίζουν πώς υπολογίζονται, θα είστε πιο συγκεντρωμένοι στη δουλειά σας και θα ξέρετε ότι η εταιρεία εκτιμά τη δουλειά σας.

Γιατί δεν πρέπει να το συζητήσετε;

Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν επίσης πολλά μειονεκτήματα όταν μιλάτε για τον μισθό σας με τους συναδέλφους σας.

Πρώτον, οι μισθοί υπολογίζονται διαφορετικά για κάθε εργαζόμενο ώστε να ταιριάζει με την εμπειρία του, τις δεξιότητες του και άλλα. Με αυτό κατά νου, μπορείτε να μοιραστείτε τον τίτλο εργασίας με έναν άλλο υπάλληλο, αλλά να λάβετε διαφορετικούς μισθούς ανάλογα με την κατάστασή σας. Οι συγκεκριμένοι ρόλοι έρχονται με οφέλη που αντικαθιστούν τη μείωση των μισθών όπως τα αποθέματα των εταιρειών. Καταλήγει στη διαπραγμάτευση μισθού με τον HR όταν προσλήφθηκε για πρώτη φορά ο κατεστημένος.

Δεύτερον, το να μιλάτε για την αμοιβή σας μπορεί επίσης να αυξήσει τη δυσαρέσκεια στο χώρο εργασίας. Εάν οι άλλοι άνθρωποι διαπιστώσουν ότι πληρώνεστε καλύτερα από αυτούς, μπορεί να ζηλέψουν και να βρουν τρόπους να δείξουν τη δυσαρέσκειά τους μέσω της ποιότητας της εργασίας τους. Μπορεί επίσης να προκαλέσει διαφωνίες που μπορούν να επηρεάσουν τη ροή εργασίας του καθενός στη διαδικασία.

Οι συζητήσεις για τους μισθούς μπορεί να επιβαρύνουν τη σχέση σας με τον εργοδότη σας, ειδικά αν παραιτηθείτε λόγω μισθολογικής δυσαρέσκειας. Ορισμένοι εργοδότες ενδέχεται να το χρησιμοποιήσουν ως λόγο για να σας εμποδίσουν να λάβετε νέες προσφορές εργασίας χωρίς να σας δώσουν καλές συστάσεις ακόμη και αν τα διαπιστευτήριά σας είναι αστραφτερά.

συμπέρασμα

Εάν αισθάνεστε ότι πληρώνεστε λιγότερο, η συζήτηση με τους συναδέλφους σας δεν πρέπει να είναι κάτι που πρέπει να αποφύγετε. Η διαφάνεια μπορεί να σας βοηθήσει να αποφασίσετε αν ήρθε η ώρα να κάνετε τη στροφή ή όχι. Εάν θέλετε να είστε προσεκτικοί σχετικά με τις συνομιλίες σχετικά με τους μισθούς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ελέγξετε χωρίς να μιλήσετε με τους συναδέλφους σας. Μπορείτε να κάνετε την έρευνά σας online μέσω ιστότοπων καριέρας όπως το Glassdoor, να μιλήσετε με φίλους της ίδιας βιομηχανίας ή να επιλέξετε να το συζητήσετε απευθείας ανοιχτά με τους διαχειριστές σας.

Γνωρίστε ότι ο μισθός μπορεί να μην είναι ο μόνος τρόπος για να αναγνωρίσετε τη δουλειά σας. Είναι ολόκληρο το πακέτο: χρήματα, ικανοποίηση, συντροφικότητα μεταξύ συναδέλφων, μη χρηματικά οφέλη και επαγγελματική πορεία που μετράνε περισσότερο.

Τι νομίζετε; Πρέπει να συζητήσετε τον μισθό σας με τους συναδέλφους σας; Παρακαλώ μοιραστείτε τις σκέψεις σας στα παρακάτω σχόλια.


https://middleme.net/

Ρόμπερτ Μὰνς (Robert Mans): Σούρουπο στὴ σχολὴ χοροῦ

 Ρόμπερτ Μὰνς (Robert Mans): Σούρουπο στὴ σχολὴ χοροῦ


Ρόμ­περτ Μάνς (Robert Mans)

 

Σού­ρου­πο στὴ Σχο­λὴ Χο­ροῦ

(Dawn at Dance School)

ΟΣΟ ΚΑΙΡΟ ΕΧΕΙΣ νὰ χο­ρέ­ψεις ταν­γκό;» ρώ­τη­σε ὁ Ρέ­ι τὴν Πι­λὰρ στὴ συ­νη­θι­σμέ­νη του ἐ­πί­σκε­ψη στὸν θά­λα­μο ὅ­που νο­ση­λευ­ό­ταν. Κά­θε μέ­ρα, ἀ­πὸ τό­τε ποὺ ἔ­μα­θε μὲ μιὰ συμ­παν­τι­κὴ σύμ­πτω­ση πὼς ἐ­κεί­νη εἶ­χε εἰ­σα­χθεῖ στὸ νο­σο­κο­μεῖ­ο πρὶν τρεῖς μῆ­νες, ἐ­κεῖ­νος περ­νοῦ­σε πρὶν ἢ με­τὰ τὴ δου­λειὰ καὶ κα­θό­ταν κά­να μι­σά­ω­ρο νὰ τῆς κά­νει πα­ρέ­α. Τὸ ἤ­θε­λε, τὸ θε­ω­ροῦ­σε χρέ­ος του ἀ­κό­μα, κα­θὼς ἐ­κεί­νη τοῦ εἶ­χε δώ­σει τό­σα πολ­λὰ κι ἄς μὴ βρέ­θη­καν μα­ζὶ πο­τέ. Ἡ Κά­θριν δὲν τὸ ἤ­ξε­ρε, ἀλ­λὰ δὲν ὑ­πῆρ­χε λό­γος νὰ τὸ μά­θει. Θὰ τὴν ἀ­να­στά­τω­νε χω­ρὶς λό­γο, ἔ­λε­γε στὸν ἑ­αυ­τό του. Εἶ­χαν ζή­σει μιὰ ζω­ὴ μα­ζὶ καὶ τώ­ρα πιὰ ὅ­λα αὐ­τὰ δὲν εἶ­χαν νό­η­μα, δὲν θὰ ἄλ­λα­ζαν τί­πο­τα. Ἕ­να τε­λευ­ταῖ­ο νό­η­μα ἀ­πέ­με­νε στὸ νὰ εἶ­ναι στὸ πλευ­ρὸ τῆς Πι­λάρ, ἔ­τσι ξα­πλω­μέ­νη καὶ σχε­δὸν ἀ­κί­νη­τη ποὺ ἦ­ταν στὸ κρε­βά­τι τοῦ νο­σο­κο­μεί­ου. Ἐ­κεί­νη ἄλ­λω­στε δὲν εἶ­χε κα­νέ­ναν. Εἶ­χε ρω­τή­σει ὁ Ρέ­ι, ἀλ­λὰ τοῦ εἶ­παν οἱ νο­σο­κό­μες πὼς δὲν εἶ­χε φα­νεῖ πο­τὲ κα­νείς. Ἔ­τσι, ἦ­ταν ὁ μό­νος.

        «Πό­τε στα­μά­τη­σες νὰ χο­ρεύ­εις ταν­γκό; Σί­γου­ρα, γι’ αὐ­τὸ εἶ­σαι ἐ­δῶ. Θὰ χό­ρευ­ες μέ­χρι πρὶν τρεῖς μῆ­νες καὶ θὰ ἔ­πε­σες μα­θαί­νον­τας σὲ κά­ποι­ον ἀ­νε­πί­δε­κτο Ρέ­ι τὰ μυ­στι­κά σου.» Ἐ­κεί­νη δὲν ἀ­πάν­τη­σε καὶ δὲν ἄ­νοι­ξε κὰν τὰ μά­τια της, ὁ Ρέ­ι ὅ­μως δὲν πτο­ή­θη­κε. «Κα­λά, ξε­κου­ρά­σου. Κά­ποι­α στιγ­μὴ θὰ μοῦ πεῖς τὴν ἱ­στο­ρί­α σου καὶ θὰ σοῦ πῶ κι ἐ­γὼ τί ἔ­νι­ω­θα καὶ τί νι­ώ­θω ἀ­κόμ… Ποι­ὸς μὲ παίρ­νει τώ­ρα, ρὲ γα­μῶ­το; Πα­ρα­κα­λῶ; Ναί, Κά­θριν, εἶ­μαι στὴ δου­λειά, ἔ­γι­νε κά­τι; Ἄ, ναί, θυ­μᾶ­μαι. Στὶς ἑπτά, ναί; Ἐν­τά­ξει, ἔ­γι­νε, σὲ κλεί­νω τώ­ρα για­τί ἔ­χω μιὰ συ­νάν­τη­ση.» Κλεί­νον­τας τὸ τη­λέ­φω­νο σι­γου­ρεύ­τη­κε πὼς δὲν εἶ­χε μεί­νει ἀ­νοι­χτὸ κι ἔ­πει­τα γύ­ρι­σε καὶ κοί­τα­ξε τὴν Πι­λάρ, ἔ­τσι γα­λή­νια ποὺ ἦ­ταν μὲ κλει­στὰ τὰ ὄ­μορ­φά της μά­τια. Κά­θι­σε πά­λι στὴν κα­ρέ­κλα, κα­θὼς τὸ μι­σά­ω­ρό του δὲν εἶ­χε τε­λει­ώ­σει ἀ­κό­μα καὶ ἔ­ψα­ξε στὸ τη­λέ­φω­νό του ἐ­κεῖ ποὺ εἶ­χε κρύ­ψει τὴ φω­το­γρα­φί­α της ποὺ εἶ­χε βρεῖ σὲ μιὰ ἐ­φη­με­ρί­δα στὸ δι­α­δί­κτυ­ο. Χό­ρευ­ε ταν­γκὸ μὲ κά­ποι­ον ἄλ­λο καὶ ὁ Ρέ­ι τὴν εἶ­χε ἀ­πο­θη­κεύ­σει καὶ τῆς εἶ­χε βά­λει κω­δι­κό, προ­στα­τεύ­ον­τάς τὴν ἀ­πὸ τὰ μά­τια ποὺ δὲν θὰ κα­τα­λά­βαι­ναν πο­τέ.

        Τε­λει­ώ­νον­τας τὸ ὀ­νει­ρο­πό­λο τα­ξί­δι του στὸ μπὰρ τῆς Ντο­λό­ρες ὅ­που τὴν εἶ­χε πρω­το­δεῖ κι ἀρ­γό­τε­ρα στὸ πιά­νο μπὰρ «Ἐ­σπε­ράν­τζα», ὅ­που τὴν εἶ­χε μᾶλ­λον προ­βάλ­λει τὸ μυα­λό του τό­σο ζων­τα­νὰ ποὺ ἐ­κεῖ­νος τὴν ἔ­νι­ω­σε, ὁ Ρέ­ι ση­κώ­θη­κε καὶ βγῆ­κε ἔ­ξω στὸν δι­ά­δρο­μο. Κον­το­στά­θη­κε στὴν πόρ­τα καὶ τῆς ἔ­ρι­ξε μιὰ τε­λευ­ταί­α μα­τιά. «Δὲν θὰ μοῦ πεῖς πο­τὲ για­τί ἐ­μέ­να, ἔ­τσι;» μουρ­μού­ρι­σε καὶ ἔ­φυ­γε γιὰ τὸ σπί­τι καὶ τὴν ὑ­πο­χρέ­ω­ση στὶς ἑπτά, ὅ­πως τοῦ εἶ­χε πεῖ ἡ Κά­θριν.

        Κοι­τών­τας προ­σε­κτι­κά, γιὰ νὰ σι­γου­ρευ­τεῖ ὅ­τι ὁ Ρέ­ι εἶ­χε πιὰ φύ­γει, ἡ Ντέ­στι­νι, ἡ νο­σο­κό­μα τῆς βάρ­διας, μπῆ­κε στὸν θά­λα­μο τῆς Πι­λὰρ καὶ ἄρ­χι­σε νὰ κά­νει τὴ δου­λειά της. Νὰ τὴν ἀλ­λά­ζει, νὰ τὴν κα­θα­ρί­ζει, ἀ­κό­μα καὶ νὰ τὴ χτε­νί­ζει, ὅ­πως τῆς ἄ­ρε­σε νὰ κά­νει. Ἀ­να­ρω­τι­έ­μαι για­τί ἔρ­χε­ται, ἀ­φοῦ ἐ­κεί­νη δὲν μπο­ρεῖ νὰ τὸν ἀ­κού­σει, σκέ­φτη­κε ἡ Ντέ­στι­νι καὶ κοί­τα­ξε ἔ­ξω ἀ­πὸ τὸ πα­ρά­θυ­ρο γιὰ νὰ δεῖ τὸν Ρέ­ι μὲ καρ­φω­μέ­να τὰ μά­τια ἐ­κεῖ ποὺ βρι­σκό­ταν ἡ ἴ­δια, ὅ­πως ἔ­κα­νε κά­θε φο­ρὰ ποὺ ἔ­φευ­γε ἀ­πὸ τὸ νο­σο­κο­μεῖ­ο γιὰ λί­γα λε­πτά. Κι ἔ­πει­τα, ἀ­πο­φεύ­γον­τας τὸν πυ­ρο­σβε­στι­κὸ κρου­νὸ μὲ μιὰ χο­ρευ­τι­κὴ κί­νη­ση, χά­θη­κε μέ­σα στὰ αὐ­το­κί­νη­τα.

        Ἡ Ντέ­στι­νι κοί­τα­ξε τὴν Πι­λὰρ κι ἔ­πει­τα ξα­νὰ ἔ­ξω ἀ­πὸ τὸ πα­ρά­θυ­ρο. Σου­ρού­πω­νε. Ἡ φω­τει­νὴ πι­να­κί­δα τοῦ νο­σο­κο­μεί­ου Ὅ­ρος Σι­νᾶ στὸ Μαν­­χά­ταν ἄ­να­βε. Ἡ ταμ­πέ­λα τῆς σχο­λῆς χο­ροῦ δι­α­γώ­νια ἀ­πέ­ναν­τι ἄ­να­βε κι αὐ­τή.

Πηγή: Hayden’s Ferry Review, Arizona State University, 2002.

 Ρόμ­περτ Μὰνς (Robert Mans) γεν­νή­θη­κε στὴ Νέ­α Ὑ­όρ­κη. Σπού­δα­σε Κι­νη­μα­το­γρα­φί­α καὶ Δη­μι­ουρ­γι­κὴ Γρα­φή. Ἀ­γα­πά­ει τὴν ποί­η­ση καὶ τὸ μι­κρο­δι­ή­γη­μα καὶ μοι­ρά­ζει τὸν χρό­νο του ἀ­νά­με­σα στὴ συγ­γρα­φὴ καὶ τὴ δι­δα­σκα­λί­α δη­μι­ουρ­γι­κῆς γρα­φῆς σὲ ὁ­μά­δες ἐ­νη­λί­κων καὶ παι­δι­ῶν σὲ δι­ά­φο­ρα μέ­ρη τοῦ κό­σμου, μὲ σκο­πὸ τὴν αὐ­το­βελ­τί­ω­ση, κα­θὼς καὶ τὴν ἀ­νά­δει­ξη τῶν τα­λέν­των τους.

Μετάφραση ἀπὸ τὰ ἀγγλικά:

Μα­νου­σά­κης, Βα­σί­λης. (Ἀ­θή­να, 1972). Ποί­η­ση, δι­ή­γη­μα, με­τά­φρα­ση. Ἔ­χει δι­δα­κτο­ρι­κὸ στὴν Ἀ­με­ρι­κα­νι­κὴ ποί­η­ση. Δι­δά­σκει λο­γο­τε­χνί­α καὶ με­τά­φρα­ση στὸ Hellenic American College. Βι­βλί­α του: Μιᾶς στα­γό­νας χρό­νο­ς (ποί­η­ση, 2009), Ἀν­θρώ­πων ὄ­νει­ρα (δι­η­γή­μα­τα, 2010), Movie Stills (ποί­η­ση στὴν ἀγ­γλι­κὴ γλώσ­σα, 2013), Εὔ­θραυ­στο ὅ­ριο (ποί­η­ση, 2014). Συμ­με­τεῖ­χε στὴν ἐ­πι­μέ­λεια τῶν τρι­ῶν ἀ­φι­ε­ρω­μά­των τοῦ πε­ρι­ο­δι­κοῦ Πλα­νό­δι­ο­ν γιὰ τὸ ἑλ­λη­νι­κὸ καὶ τὸ ἀ­με­ρι­κα­νι­κὸ μι­κρο­δι­ή­γη­μα/μπον­ζά­ι. Ἔ­χει με­τα­φρά­σει πά­νω ἀ­πὸ 20 λο­γο­τε­χνι­κὰ βι­βλί­α καὶ δε­κά­δες δι­η­γή­μα­τα καὶ ποι­ή­μα­τα. Ἔ­χει ἐ­πι­με­λη­θεῖ λο­γο­τε­χνι­κὰ ἀ­φι­ε­ρώ­μα­τα στὸ ἐ­ξω­τε­ρι­κό, ἐ­νῶ με­τα­φρά­σεις καὶ ἄρ­θρα του ἔ­χουν δη­μο­σι­ευ­τεῖ σὲ πε­ρι­ο­δι­κὰ τῆς Ἑλ­λά­δας καὶ τοῦ ἐ­ξω­τε­ρι­κοῦ. Ἀ­πὸ τὸν Νο­έμ­βριο τοῦ 2020 δι­δά­σκει σὲ σε­μι­νά­ρια στὸ New York Wri­ters Work­shop.


https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...