Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024

Δειλός ή Εγωιστής;

 Δειλός ή Εγωιστής;

Ήσουν στον εργασιακό σου χώρο όταν την πρωτοείδες. Πιθανόν να σου άρεσε ή να γοητεύθηκες από την πρώτη στιγμή που την είδες. Ίσως και μέρα με την μέρα να σου άρεσε και περισσότερο, αφού την έβλεπες πλέον καθημερινά.
Αρχίζεις δειλά – δειλά να την φλερτάρεις με το βλέμμα σου, το χαμόγελό σου, την γλώσσα του σώματος, κάποια ωραία αστειάκια, έξυπνες ατάκες. Εκείνη στην αρχή δεν έχει καταλάβει τίποτα, είναι προσηλωμένη στην προσωπική της ζωή και στην δουλειά της.
Εσύ συνεχίζεις σιγά -σιγά να ανεβάζεις ρυθμό στο φλερτ. Περνούν οι μέρες, οι εβδομάδες, οι μήνες και εκείνη ξαφνικά σαν να ξυπνάει από τον λήθαργο, συνειδητοποιεί τι διαδραματίζεται μπροστά στα μάτια της και δεν είχε πάρει μυρωδιά. Εσύ συνεχίζεις με ακόμη πιο έντονο φλερτ, εκείνη γοητεύεται μέρα με την μέρα περισσότερο. Της αρέσει αυτό το παιχνιδάκι μεταξύ σας. Σε περιμένει καθημερινά, να σε δει να την φλερτάρεις, να σε ακούσει.

Περνάει ο καιρός κι εσύ είσαι η όμορφη ρουτίνα της.
Όταν της λες μετά από καιρό ότι άλλαξαν κάποια δεδομένα και συνειδητοποιεί ότι δεν πρόκειται να σε ξαναδεί… καταρρέει. Τότε καταλαβαίνει μέσα της ότι σε έχει ερωτευτεί πολύ, πάρα πολύ. Τόσο που δεν ξέρει τι να κάνει, πώς να σε βρει για να σου πει αυτά που νιώθει. Δεν ξέρει τίποτα για σένα, εκτός απ’ το μικρό σου όνομα, ούτε που μένεις, ούτε τηλέφωνο… τίποτα.
Έχει θυμώσει πολύ με τον εαυτό της που δεν σου μίλησε πιο νωρίς, αλλά και με σένα που δεν της έδωσες διαύλους επικοινωνίας και έφυγες έτσι χωρίς να της πεις ούτε το τηλέφωνό σου.

Περνούν οι μέρες και οι εβδομάδες και ύστερα από αδιάκοπες έρευνες από μέρους της καταφέρνει και βρίσκει κάτι, αλλά φοβάται να κάνει κίνηση, διότι πιστεύει ότι μπορεί όλα αυτά να ήταν απλά στο μυαλό της. Όμως πονάει πολύ που έχει τόσο καιρό να σε δει και να σε ακούσει. Το σκέφτεται πάρα πολύ αλλά στο τέλος κάνει την κίνησή της.
Εσύ «ξαφνιάστηκες ευχάριστα» διότι είναι μια πολύ «εντυπωσιακή γυναίκα» όπως της απάντησες σε μήνυμά σου. Εκείνη πετάει στα σύννεφα από ευτυχία, από έρωτα, η καρδιά της χτυπάει πολύ έντονα όση ώρα μιλάτε.
Την επόμενη μέρα την καλείς εσύ και μιλάτε για λίγη ώρα και αυτή αρχίζει να ελπίζει. Θέλει να σε δει από κοντά.

Εσύ τώρα λειτουργείς διαφορετικά από όταν βλεπόσασταν καθημερινά. Είσαι απόμακρος, εκείνη προσπαθεί να σε προσεγγίσει αλλά εσύ άφαντος. Θέλει να σε δει από κοντά, να λυτρώσει τον έρωτά της, να σε πάρει στην αγκαλιά της, να σε φιλήσει, να σου ανοίξει την καρδιά της. Εσύ πουθενά.
Όταν κάποια στιγμή μετά από καιρό της λες να βρεθείτε, εκείνη πλέει σε πελάγη ευτυχίας. Η πρώτη σας συνάντηση για εκείνη ήταν υπέροχη, αν κι εσύ ήσουν κάπως αμήχανος. Δεν ξέρει όμως αν για σένα ήταν τόσο καλή, η συνάντηση, όσο για εκείνη.

Το επόμενο διάστημα για μερικούς μήνες θα έχετε άλλες δύο συναντήσεις, στις οποίες το πάθος και από τους δυο σας είναι απίστευτο, η χημεία σας πολύ μεγάλη. Η απόσταση αυτών των συναντήσεων είναι πολύ μεγάλη η μία από την άλλη. Εκείνη προσπαθούσε να σε δει, αλλά εσύ ήσουν απόμακρος.
Σου έχει ανοίξει την καρδιά της, σου έχει εξομολογηθεί όλα αυτά τα όμορφα που νιώθει μέσα της για εσένα. Συνεχίζει να προσπαθεί να σε δει, αλλά δεν απαντάς ούτε στα μηνύματά της, ούτε στις κλήσεις της. Κάποια στιγμή της λες ότι δεν μπορείς να της δώσεις «αυτά που ζητά», κι εκείνη αναρωτιέται αν σου ζήτησε ποτέ τίποτα.
Της λες ότι είσαι με έναν άνθρωπο που τον αγαπάς και σ’ αγαπάει… σου απαντά: «αφού δεν ήσουν διαθέσιμος γιατί το ξεκίνησες όλο αυτό;».

Αποφασίζει να σε αφήσει ήσυχο, να μην σε ξαναενοχλήσει. Η απουσία σου τις επόμενες ημέρες, εβδομάδες, μήνες είναι για εκείνη βασανιστική. Κυκλοφορεί σαν χαμένη, όταν είναι με κόσμο φοράει μια μάσκα στο πρόσωπο για να μην καταλάβει κανείς το χάσιμό της. Όταν μένει μόνη μπορεί να ζήσει τον πόνο της, να πενθήσει, να κλάψει.
Αναρωτιέται αν ένιωσες ποτέ σου έστω και το ελάχιστο γι’ αυτήν. Αναρωτιέται γιατί την φλέρταρες τόσο καιρό, γιατί της ξύπνησες τον έρωτα και τώρα έκανες πίσω, μήπως είσαι δειλός; Ή μήπως απλά ήθελες ένα πήδημα και τίποτα άλλο, για να ταΐσεις τον εγωισμό σου, να τονώσεις την αυτοπεποίθησή σου, να καλύψεις τις ανασφάλειές σου ή μήπως απλά ήθελες να καυχιέσαι ότι έριξες μια γυναικάρα σαν κι αυτή;
Να σου πω κάτι που δεν ξέρεις… δεν την έριξες, σε ερωτεύτηκε, έχει διαφορά!!!

Πάλευε μόνη της για πολύ καιρό, να σε βγάλει από μέσα της, να επουλώσει τις πληγές της. Κάθε πρωί που ξυπνούσε η πρώτη «καλημέρα» ήταν για σένα και κάθε βράδυ η τελευταία «καληνύχτα» δική σου ήταν.
Την είχες αδειάσει εντελώς. Έψαχνε να βρει αγκαλιές να γεμίσει το κενό που της άφησες… μάταια.
Έχουν περάσει 5 μήνες πόνου, θλίψης κι εκείνη μόλις που προσπαθεί να κάνει δειλά- δειλά τα πρώτα βήματα απεξάρτησης από εσένα. Της στέλνεις μήνυμα, δεν μπορεί να πιστέψει στα μάτια της… σου απαντά όμως ψυχρά.
Εσύ επαναλαμβάνεις την ίδια κίνηση με το μήνυμα αφού έχουν περάσει άλλοι 5 ή 6 μήνες, εκείνη σου απαντά ειρωνικά, εσύ προσπαθείς να τα μπαλώσεις με ένα σχόλιο χωρίς νόημα: «συγγνώμη αν σε πλήγωσα, δεν το ήθελα…». Εκείνη σε αφήνει στο διαβάστηκε.

Έχει περάσει περίπου ένας χρόνο και κάποιοι μήνες από τότε που αποφάσισε να μην σε ξαναενοχλήσει. Όλον αυτόν τον καιρό έχει παλέψει μόνη με τους δαίμονές της, έχει πονέσει και έχει κλάψει πολύ. Νιώθει όμως δυνατή, στέκεται πάλι στα πόδια της. Έχει περάσει πολύς καιρός που δεν σε σκέφτεται καθόλου.
Ύστερα από έναν χρόνο και κάτι εμφανίζεσαι και πάλι εσύ ο δειλός, ο εγωιστής, ο ανασφαλής μετά από τόσο φτύσιμο που έφαγες από εκείνη, να κάνεις τι; Να την πληγώσεις πάλι για τους ίδιους λόγους; Να πάρεις λάμψη από την λάμψη της; Να αντλήσεις δύναμη από εκείνη; Να της ρουφήξεις πάλι όλη της την ενέργεια;

Της ζητάς να συναντηθείτε, σου αρνείται… επιμένεις, αλλά εκείνη είναι τώρα δυνατή και σου αρνείται πεισματικά. Την ενοχλείς σχεδόν καθημερινά κι εκείνη εμμένει στην θέση της, δεν θέλει να σε δει, δεν έχει νόημα σου λέει, να την γυρνάς πίσω. Όπως καταλαβαίνεις έχουν αντιστραφεί οι ρόλοι, τώρα αυτή είναι ο θύτης και εσύ το θύμα. Εσύ ζητάς κι αυτή αν θέλει θα δώσει.
Επιμένεις για αρκετό διάστημα να της ζητάς να βρεθείτε από κοντά. Κάποια στιγμή της λες ότι το μόνο που ζητάς είναι να έχετε «ερωτικές συνευρέσεις», αυτή δεν σου απαντά ποτέ ούτε «ναι» ούτε «όχι», μόνο ένα ξερό «δεν ξέρω αν το θέλω αυτό».

Εσύ συνεχίζεις να την πολιορκείς και κάποια στιγμή εκείνη παίρνει την απόφαση να δεχθεί, θέλει να δοκιμάσει τον εαυτό της τώρα που είναι δυνατή. Έχει καταλάβει δε, ότι αυτό που θέλεις δεν είναι μόνο σαρκικό, αλλά έχεις συναισθήματα για εκείνη, όμως όχι μόνο σ’ αυτήν δεν τα εκφράζεις, αλλά ούτε στον ίδιο σου τον εαυτό δεν τα έχεις παραδεχθεί ποτέ. Θέλει να δοκιμάσει κι εσένα. Έκτοτε συναντιέστε συχνά και διαπιστώνει ότι όντως νιώθεις πράγματα για εκείνη, το καταλαβαίνει από το κορμί σου που τρέμει όταν σε αγγίζει, από την ανάσα σου που είναι βαριά, από τα αχόρταγα φιλιά που της δίνεις. Τα κορμιά σας φλέγονται όταν είναι μαζί. Σου ξεφεύγουν τρυφερά λόγια τα οποία τα μαζεύεις κι εκείνη κάνει πως δεν άκουσε. Την μία είσαι τρυφερός και δοτικός μαζί της, την άλλη ψυχρός κι απόμακρος. Εκείνη όμως ξέρει ότι προσπαθείς να προφυλάξεις τον εαυτό σου από συναισθηματικά δεσίματα. Έχει όμως απέραντη υπομονή.

Έχει υπομονή γιατί θέλει να εισπράξει αυτά που της χρωστάς, εκείνη σ’ ερωτεύτηκε και στο έδειξε. Δεν έπαιξε ρόλους όπως εσύ, ήταν αληθινή. Δεν προσπάθησε να γίνει κάτι άλλο από αυτό που είναι. Δεν φοβήθηκε να τσαλακωθεί εκφράζοντάς σου τα συναισθήματα που έτρεφε για σένα κι ας την ποδοπάτησες κι ας την άδειασες. Δεν φοβήθηκε να ζήσει τον έρωτά της για σένα, ούτε τον πόνο που της προκάλεσες με την απόρριψή σου. Γι’ αυτό δέχθηκε, γιατί θέλει να πάρει αυτά που δεν της έδωσες, αυτά που εκείνη σου χάρισε απλόχερα. Αυτά που εσύ φοβάσαι να της εκφράσεις.

Μη την φοβάσαι, μίλα της, αυτή δεν είναι σαν κι εσένα, δεν παίζει παιχνίδια στις πλάτες των άλλων. Εκείνη δεν εκμεταλλεύεται συναισθήματα, όπως έκανες εσύ. Είναι απ’ αυτές που αν της δώσεις ένα θα σου επιστρέψει εκατομμύρια. Είναι αγνή ψυχή και σ’ αγαπά αληθινά.
Θα είμαι εδώ και θα σε παρακολουθώ.
Μην φοβάσαι να της εκφράσεις αυτά που νιώθεις, μην φοβάσαι να τσαλακωθείς… δειλέ.
Θέλω να σε δω να την δικαιώνεις… εγωιστή.


https://thewomen.gr/
Seven Queen

Συντάκτης

  • TheWomen

    Γυναίκα…Σύζυγος, εργαζόμενη, μητέρα, νοικοκυρά, ερωμένη… 1000 ρόλοι να χωρέσουν ασφυκτικά σε ένα έρμο 24ώρο! Μαζί θα γελάσουμε, θα κλάψουμε, θα προβληματιστούμε, θα συζητήσουμε με & για όλα όσα απασχολούν τη σημερινή γυναίκα!

Ένα εξαιρετικό βιβλίο για τις διάφορες πτυχές της ανθρώπινης προέλευσης, «Origin of Mankind»

 Ένα εξαιρετικό βιβλίο για τις διάφορες πτυχές της ανθρώπινης προέλευσης, «Origin of Mankind»


Από τον Narayan Giri, Okhaldhunga, Νεπάλ στις 5 Σεπτεμβρίου 2024

Συγγραφέας - Valery Alexeyev

Μετάφραση/Επιμέλεια - Narayan Giri

Εκδότης - Εκδόσεις Indigo Inc., Κατμαντού.

Σημείωση: Αυτό το βιβλίο θα κυκλοφορήσει σε μια εβδομάδα από σήμερα.


Το «The Origin of Human Race» είναι γραμμένο από τον Valery Pavlovich Alekseyev. Γεννήθηκε στις 22 Αυγούστου 1929 στη Μόσχα της Ρωσίας. Ήταν Ρώσος ανθρωπολόγος. Από το 1987 έως το 1991 ήταν διευθυντής του Ινστιτούτου Αρχαιολογίας στη Μόσχα. Ήταν επίσης μέλος της Σοβιετικής Ακαδημίας Επιστημών. Θεωρήθηκε ένας από τους πιο διακεκριμένους ανθρωπολόγους στη Σοβιετική Ένωση. Σπούδασε τόσο τον αρχαίο όσο και τον σύγχρονο πολιτισμό στη Σοβιετική Ένωση. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του επισκέφτηκε επίσης τη Μογγολία, τη Συρία, το Βιετνάμ, την Ινδία, την Kayuwa κ.λπ. Καθιέρωσε επίσης την υποτροφία του διεθνώς. Επιθυμία του Αλεξέγιεφ ήταν να ιδρύσει ένα μουσείο φυσικής ιστορίας και ανθρωπολογίας παγκόσμιας κλάσης στη Μόσχα. Ήταν πράγματι ένας υπέροχος λόγιος. Σπούδασε πέντε γλώσσες. Ο Αλεξέγιεφ ήταν γνώστης πολλών προβλημάτων της πρώιμης ιστορίας. Έγραψε πολλά βιβλία χρησιμοποιώντας όλο το υλικό και τα στοιχεία που σχετίζονται με το κρίσιμο θέμα. Πολλά από τα έργα του προωθούν νέες κατευθύνσεις στην ανθρωπολογική επιστήμη ως προς την παρουσίαση και επίλυση προβλημάτων. «Ιστορική Ανθρωπολογία», «Γεωγραφία της Ανθρώπινης Φυλής», «Προέλευση του Ανατολικοευρωπαϊκού Πληθυσμού» κ.λπ. είναι μερικά από τα σημαντικότερα έργα του. Έγραψε επίσης πανεπιστημιακά εγχειρίδια όπως το History of Primitive Society. Χώρισε τον άνθρωπο σε φυλές, Καυκάσιους, Νεγροειδή και Μογγολοειδή. Επιπλέον, συνέδεσε τους Καυκάσιους με τους Νεγροειδή. Στο πρώτο χαρακτηριστικό ο Αλεξέγιεφ βλέπει μια έμφαση του Νεάντερταλ. Χαρακτηριστικό των Μογγολοειδών ήταν η επιρροή των Sinanthropes. Χώρισε τους Καυκάσιους σε βόρειους (Βαλτικούς) και νότιους (Μεσογειακούς, Αρμενοειδή και Ινδοαφγανικούς). Ο Alekseyev διέκρινε επίσης μικτές και μεταβατικές φυλές. Διεξήγαγε περισσότερες από πενήντα ανασκαφικές αποστολές στη Σοβιετική Ένωση, την Ινδία, την Κούβα και πολλές άλλες χώρες. Στις 7 Νοεμβρίου 1991, σε ηλικία 62 ετών, ο Αλεξέγιεφ πέθανε ξαφνικά από θρόμβωση στη Μόσχα. Το 2006, η Ρωσική Ακαδημία Επιστημών καθιέρωσε το Βραβείο Valery Alekseyev για εξαιρετικά επιτεύγματα στην ανθρωπολογία και την αρχαιολογία.

Στο παγκοσμίου φήμης βιβλίο του Alekseyev «The Origin of the Human Race», ο συγγραφέας έχει ρίξει φως σε διάφορες πτυχές που σχετίζονται με τα προβλήματα της ανθρώπινης προέλευσης. Μέσα από ποια στάδια εξέλιξης πέρασαν οι πρόγονοι των ανθρώπων, οι πίθηκοι, στους σύγχρονους ανθρώπους. Μαθαίνοντας πώς να εργάζεται, ο άνθρωπος έγινε ένας ξεχωριστός άνθρωπος. Πώς προέκυψε η γλώσσα και πώς εξελίχθηκε η ανθρώπινη κοινωνία. Ο συγγραφέας έχει εξηγήσει με πολύ λεπτομερή, σε βάθος και διερευνητικό τρόπο τις διάφορες πτυχές της ανθρωπογένεσης, όπως το πώς αναπτύχθηκαν οι κοινωνικές σχέσεις από τις πρωτόγονες ανθρώπινες κοινότητες. Σύμφωνα με τον συγγραφέα, αυτό το βιβλίο είναι μια προσπάθεια να λάβει όσο το δυνατόν πληρέστερο απολογισμό των πιο πρόσφατων ευρημάτων και δεδομένων και να αναθεωρήσει ανάλογα τις γενικές έννοιες. Είναι όμως και μια προσπάθεια να σωθεί το κείμενο από το να επιβαρυνθεί με μικρολεπτομέρειες και να διατηρήσει μια απλή παρουσίαση και να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη, ολοκληρωμένη εικόνα της πρωτόγονης ιστορίας. Ως εκ τούτου, ενώ δίνω στους συγγραφείς της επιστήμης την τιμητική τους παντού, δεν μπορώ να αποφύγω να συζητήσω αμφιλεγόμενα ζητήματα που δεν έχουν ακόμη διευθετηθεί.

Αναλογιζόμενος διάφορες πτυχές της διαδικασίας έναρξης της απλούστερης εργασιακής διαδικασίας από τους ανθρώπινους πιθήκους, τους πιθήκους προγόνους, ο συγγραφέας δείχνει στο βιβλίο τον αντίκτυπο αυτής της διαδικασίας στο προ-ανθρωπογόνο στάδιο, την εμφάνιση της γλώσσας και της σκέψης, η δημιουργία των απλούστερων μορφών κοινωνικών σχέσεων και κοινωνικής οργάνωσης και οι μορφές ζωής στα πρώτα στάδια της ιστορίας του ανθρώπινου γένους Χρησιμοποιώντας το υλικό της βιολογίας, της γεωλογίας, της γεωγραφίας, της γλωσσολογίας και πολλών άλλων γνωστικών κλάδων και μπαίνοντας στο βάθος των προβλημάτων που εξετάζονται, ο συγγραφέας έχει κάνει πολλές πρωτότυπες και ενδιαφέρουσες παρατηρήσεις και γενικεύσεις.

Η θέση του ανθρώπου στο σύμπαν, η θέση του ανθρώπου στη φύση, η προέλευση πολλών ανθρώπινων θεσμών, τα πρώτα βήματα του ανθρώπου στον πλανήτη μας, η γνώση του κόσμου γύρω του κ.λπ. Αντικατοπτρίζει τη δίψα. Επομένως, από τα γεγονότα που αναφέρονται εδώ, το θέμα μπορεί να ιδωθεί από μια διαφορετική οπτική γωνία από πριν. Από το νέο φως του, θα υπάρξει καινοτομία στα άμεσα ζητήματα της ιδεολογικής ζωής της κοινωνίας, επιστημονικές, θρησκευτικές και φιλοσοφικές ιδέες. Με αυτόν τον τρόπο, αυτό το κείμενο σχηματίζει μια γέφυρα που συνδέει τις μορφές των αρχαίων ανθρωποειδών και του πρώιμου ανθρώπινου πολιτισμού με τα πιο σχετικά προβλήματα στην ιστορία της ανθρωπότητας και του πολιτισμού της.

Στο βιβλίο, προσπάθησε να χρησιμοποιήσει όσο το δυνατόν πληρέστερα το πιο πρόσφατο τεκμηριωμένο υλικό και να βελτιώσει ανάλογα τις γενικές έννοιες, και επιπλέον, προσπάθησε να παρουσιάσει μια πανοραμική άποψη της επιστημονικής σκέψης στη μελέτη της πρωτόγονης ιστορίας αποφεύγοντας περιττές λεπτομέρειες. Γι' αυτό ο συγγραφέας έχει αναφέρει παντού τις αρχές της επιστήμης στους αντίστοιχους τομείς τους. Οι συζητήσεις έδειξαν ερωτήματα που δεν έχουν επιλυθεί μέχρι σήμερα. Έχει δείξει τη βιολογική ανάπτυξη του ανθρώπινου γένους μέσα από το πρίσμα της κοινωνικής ανάπτυξης. Επιπλέον, πολλοί έχουν αναπτύξει τη βιολογική προέλευση τέτοιων φαινομένων, τα οποία έχουν προχωρήσει και διαχωρίζονται από τη βιολογική τους βάση και τα οποία δεν μπορούν να θεωρηθούν ως αληθινά κοινωνικά επιτεύγματα της ανθρώπινης κοινωνίας. Σύμφωνα με τον συγγραφέα, το ανώτατο στάδιο της κοινωνικής ανάπτυξης περιλαμβάνει και διέπεται από όλα τα βασικά χαρακτηριστικά της βιολογικής ανάπτυξης. Τα προβλήματα που συζητούνται σε αυτό το βιβλίο είναι τεράστιας κοσμοθεωρητικής σημασία

https://narayangiri.wordpress.com/

GRAND HOTEL EUROPA

 

GRAND HOTEL EUROPA

By ΒΑΣΩ ΜΠΕΡΗ on 26 Αυγούστου 2024

Η ευρωπαϊκή ταυτότητα, η πορεία της γηραιάς ηπείρου, η διαχείριση της ιστορικής κληρονομιάς και ο έρωτας στην εποχή του μαζικού τουρισμού, της παγκοσμιοποίησης και της μετανάστευσης  είναι τα θέματα που θίγει ο βραβευμένος Ολλανδός συγγραφέας  Ilja Leonard Pfeijffer (Ίλια Λέοναρντ Πφέιφερ, 1968 -) στο βιβλίο του Grand Hotel Europa (εκδόσεις ΙΚΑΡΟΣ, μετάφραση Μαργαρίτα Μπονάτσου).

Το Grand Hotel Europa είναι πάνω από όλα ένα μυθιστόρημα ιδεών όπου με φόντο μια σύγχρονη ιστορία αγάπης και μέσα από συζητήσεις, διαφωνίες, ταξίδια και διακειμενικές και δοκιμιακές παρεκβάσεις, ο Πφέιφερ καταθέτει την αγωνία του για το μέλλον της Ευρώπης.

Ο ήρωας του βιβλίου έχει το ίδιο όνομα με τον συγγραφέα˙ είναι ένας άνθρωπος καλλιεργημένος που του αρέσει να ζει καλά, να ντύνεται προσεγμένα, να ταξιδεύει και να φλερτάρει. Μετά από τον επώδυνο χωρισμό του με την ιστορικό τέχνης Κλίo, ο Ίλια καταφεύγει σ’ ένα παρηκμασμένο ξενοδοχείο με το όνομα Grand Hotel Europa, προκειμένου να ανασυνθέσει την ιστορία τους και να βάλει σε τάξη τις σκέψεις του. Σε μια σύγχρονη εκδοχή του Μαγικού Βουνού, όπου τη θέση του σανατορίου στις Άλπεις παίρνει το ξενοδοχείο,  ο Πφέιφερ στοχάζεται πάνω στο ίδιο  θέμα: το μέλλον της προσκολλημένης στις αρχαίες αξίες Ευρώπης.

Ο αρχιοικονόμος του ξενοδοχείου, ο κ. Μοντεμπέλο, καθώς συνοδεύει τον νέο ένοικο στο δωμάτιό του, τον ξεναγεί στους χώρους που διασχίζουν, οι οποίοι είναι γεμάτοι με έπιπλα αντίκες, παλιούς πίνακες, καθρέφτες και πολυελαίους που μαρτυρούν την μακρά ιστορία του ξενοδοχείου˙ όλα πειστήρια ενός χαμένου μεγαλείου και μιας εποχής που είναι φανερό ότι έχει πλέον παρέλθει. Μοναδική παραφωνία σ’ αυτή την εικόνα αποτελούν τα πλαστικά λουλούδια στα βάζα αντίκες που έχει επιβάλει ο Κινέζος κ. Γουάνγκ, ο νέος ιδιοκτήτης του ξενοδοχείου. Γιατί το Grand Hotel Europa με όλη του την ιστορία, τους θησαυρούς και το κύρος του δεν μπορεί να συνεχίσει να υπάρχει χωρίς τα κεφάλαια και τις καινοτομίες του κ. Γουάνγκ που σκοπεύει να διαθέσει στην μεγάλη κινεζική αγορά ένα αναδημιουργημένο, τεχνητό ευρωπαϊκό συναίσθημα.

Παράλληλα με την ιστορία του ξενοδοχείου, ο Πφέιφερ περιγράφει και την ιστορία αγάπης του ήρωά του με την Κλίο στην εξέλιξη της οποίας αντικατοπτρίζεται και το κοινό τους ενδιαφέρον για την τέχνη, την ιστορία και την Ευρώπη. Με φόντο τα διάφορα ταξίδια του ζευγαριού που αναζητά έναν χαμένο πίνακα του Καραβάτζιο και τις συζητήσεις τους για την τέχνη, την ιστορία και την τύχη της Ευρώπης σ’ αυτή τη γρήγορα μεταβαλλόμενη εποχή, προβάλλει αναπόφευκτα και η πιο σκοτεινή πλευρά της γηραιάς ηπείρου, με τον ρατσισμό, την ξενοφοβία και τον αντίκτυπο του μαζικού τουρισμού.

Ο Πφέιφερ παρατηρεί ότι εκτός από τις συνέπειες του μαζικού τουρισμού, σε παρακμή βρίσκονται και ο πολιτισμός και οι ιδέες της Ευρώπης. Η κληρονομιά του Διαφωτισμού, της ελευθερίας του λόγου, τα πανεπιστήμια ως εστίες ελεύθερης σκέψης ακόμη και η θρησκεία διαπιστώνει ότι βρίσκονται υπό πίεση. Θα τα καταφέρει τελικά η Ευρώπη να επιβιώσει αν αρνηθεί τα στίφη των τουριστών που την κατακλύζουν κάθε χρόνο αλλοιώνοντας την όψη, την κουλτούρα και τα ήθη της; Πώς μπορεί να διασφαλίσει ότι  θα επιβιώσει με τον πολιτισμό και τις ιδέες της ανέπαφες; Ή μήπως η υποδοχή εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που φεύγουν κυνηγημένοι από άλλες ηπείρους είναι η λύση;

Ο Πφέιφερ  εκθέτει τους προβληματισμούς του μέσω αρκετών περιστατικών, στην περιγραφή των οποίων χρησιμοποιεί πότε το χιούμορ και πότε την υπερβολή. Κοιτάζοντας τη Βενετία και τα εκατομμύρια των τουριστών που την κατακλύζουν, σκέφτεται τη βύθιση της πόλης στη θάλασσα, τη συρρίκνωση του πληθυσμού των μόνιμων κατοίκων  αλλά και την καταστροφή των μνημείων. Η σκηνή κατά την οποία ένας Ολλανδός τουρίστας στην προσπάθειά του να βγάλει μια φωτογραφία καταστρέφει ένα σπάνιο μνημείο, είναι από τις σκηνές που προκαλούν το γέλιο του αναγνώστη αλλά και την ευχή του η σκηνή να είναι επινοημένη. ‘Το άγαλμα φιλοτεχνήθηκε μεταξύ 1672 και 1680. Έχει αψηφήσει σχεδόν τρεισήμισι αιώνες. Οι στρατοί του Ναπολέοντα, του Αυστριακού αυτοκράτορα, του Γκαριμπάλντι, του Μουσολίνι και του Χίτλερ δεν κατάφεραν να το σπάσουν, αλλά ένας βλάκας με βερμούδα και αθλητικά παπούτσια που θέλει να βγάλει μια σέλφι αρκεί για να αφανίσει τρεισήμισι αιώνες της ιστορίας.’

Κάποια στιγμή μια ομάδα καλλιτεχνών, προτείνει στον Ίλια να συμμετάσχει σε μια σειρά που θα δείχνει τις πολλές παράδοξες πτυχές του σύγχρονου τουρισμού. Η αναζήτηση αυθεντικότητας, που είναι μία από τις κύριες απαιτήσεις του σύγχρονου τουρίστα, έχει οδηγήσει στη δημιουργία ανάλογων ταξιδιωτικών εμπειριών οι οποίες φαίνεται να προετοιμάζονται μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια και επιπλέον συμβάλλουν στην καταστροφή κάθε παρθένου μέρους. Χαρακτηριστική του τρόπου με τον οποίο οι ίδιοι οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν τους διαφορετικούς πολιτισμούς και βιώνουν τις μη τουριστικές εμπειρίες τους είναι η ιστορία  ενός ζευγαριού Ολλανδών που ταξίδεψε στο Πακιστάν σε αναζήτηση αυτής της αυθεντικότητας και παρακολούθησαν έναν δημόσιο βιασμό που επέβαλε ως ποινή ένα λαϊκό δικαστήριο. Η τραγικότητα του συμβάντος διαφεύγει από τους αφηγητές οι οποίοι μένουν μόνο στην αυθεντικότητα της στιγμής και την αναπαράγουν με καμάρι σε φιλικές συντροφιές. Σχετική είναι και η εμπειρία του Ίλια από το ταξίδι του στα Σκόπια όπου διαπίστωσε ότι η πόλη είχε ανανεωθεί κατά τη δεκαετία του 2010 κατασκευάζοντας ένα επινοημένο παρελθόν με τη μορφή αγαλμάτων και νέων κτιρίων σε παραδοσιακό στυλ, ελπίζοντας να προσελκύσει τουρίστες.

‘Θέλεις να δεις τη Μόνα Λίζα εκ του φυσικού για να έχεις την εμπειρία να τη δεις εκ του φυσικού. Πρόκειται γι’ αυτό που ο Βάλτερ Μπένγιαμιν αποκάλεσε αύρα του έργου τέχνης. Αυτό που έχει σημασία δεν είναι το ίδιο το έργο τέχνης, αλλά η αίσθηση της εγγύτητας, κατά προτίμηση επισφραγισμένη με μία φωτογραφία ή μία σέλφι. Η επίσκεψη στο Λούβρο για να δεις τη Μόνα Λίζα δεν σου αποφέρει βαθιά κατανόηση, αισθητική απόλαυση ή ευχαρίστηση, κανένα συναίσθημα, αλλά μόνο ενόχληση από τους άλλους τουρίστες. Δεν πρόκειται να ξανακοιτάξεις ποτέ τη φωτογραφία που τράβηξες. Δεν ήταν αυτή ο λόγος. Το μόνο που θέλουμε είναι η ψευδαίσθηση της στιγμιαίας ιδιοποίησης του περίφημου έργου τέχνης με την παρουσία μας. Τότε μπορούμε να το αφαιρέσουμε από τον κατάλογό μας. Τότε μπορούμε να πούμε ότι το είδαμε.’

Με την  ιστορία του Αμπντούλ τον γκρουμ του ξενοδοχείου, ο συγγραφέας επιχειρεί μια έμμεση αναφορά στο αποικιακό παρελθόν της Ευρώπης και τον ρόλο της στο δουλεμπόριο, για να αναρωτηθεί τελικά αν η νοσταλγία, ένα από τα κύρια ευρωπαϊκά χαρακτηριστικά -  είναι και απαραίτητο στοιχείο για την επιβίωση της γηραιάς ηπείρου. Ο Αμπντούλ δεν νοσταλγεί. Γι’ αυτόν το παρελθόν είναι ο θάνατος των δικών του ανθρώπων, ο αφανισμός του τόπου του, η περιπλάνηση και ο κίνδυνος.  Γι’ αυτό έχει στραμμένο το βλέμμα του στο μέλλον.

‘Ο χρόνος υπάρχει χάρη στις επιλογές. Οι επιλογές υπάρχουν χάρη στις εναλλακτικές. Οι εναλλακτικές υπάρχουν χάρη στο μέλλον. Το μέλλον υπάρχει χάρη σε ένα παρελθόν που πρέπει να ξεχαστεί, όπως στην περίπτωση του φτωχού Αμπντούλ. Αλλά αν το παρελθόν θρόιζε από φορέματα και καμπάνιζε από κοσμήματα και από πρίγκιπες, κόμισσες, πρέσβεις και βιομηχάνους, και αν η ανάμνηση του παρελθόντος είναι το όνειρο του παρόντος, το μέλλον δεν είναι παρά κάτι περιττό που απλώς προστίθεται σε όλα όσα έχουν ήδη υπάρξει. Ύστερα ο χρόνος αραιώνει, ώσπου κανείς δεν μπορεί πια να κάνει τίποτα μαζί του.’

O Πατέλσκι, ένας ηλικιωμένος λόγιος που μένει στο ξενοδοχείο, θυμίζει στον Ίλια σε μια από τις συζητήσεις τους ότι σύμφωνα με τον Τζόρτζ Στάινερ (Η ΙΔΕΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ, εκδόσεις ΔΩΜΑ), ένα από τα πέντε χαρακτηριστικά της ευρωπαϊκής ταυτότητας είναι η προσκόλληση στο παρελθόν. ‘Η Ευρώπη πνίγεται στην ιστορία της. Υπάρχει τόσο πολύ παρελθόν στην Ευρώπη, που δεν αφήνει χώρο για το μέλλον.’ λέει ο ΠατέλσκιΟ Ίλια διαπιστώνει ότι η Ευρώπη είναι κουρασμένη, έχει χάσει την ορμή της για καινοτομία, ζει μόνο στο παρελθόν και γι’ αυτό κινδυνεύει να γίνει μια μεγάλη Βενετία που ο υπερβολικός τουρισμός θα την οδηγήσει στη φθορά, την καταστροφή και τη μόλυνση όσων αποτελούν την ψυχή της. Από την άλλη βέβαια η Ευρώπη πλέον δεν παράγει τίποτα και κύρια πηγή εσόδων της τείνει να μείνει ο τουρισμός˙ να γίνει ένα πάρκο αναψυχής για τον υπόλοιπο κόσμο. Μένει να διερευνηθεί αν τελικά αυτή είναι μια θετική ή μια αρνητική εξέλιξη. 

Η σύγκρουση μεταξύ παράδοσης και εκσυγχρονισμού ήταν και η αιτία της διάλυσης της σχέσης του Ίλια και της Κλίο. Όταν η Κλίο δέχεται μια πρόταση για δουλειά σ’ ένα παράρτημα του Λούβρου στο Άμπου Ντάμπι, ο Ίλια αρνείται να εγκαταλείψει την Ευρώπη και να ακολουθήσει την αγαπημένη του. Παρά τα προβλήματα και τις προκλήσεις που έχει φέρει η σύγχρονη εποχή, ο Ίλια δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή του μακριά από την Ευρώπη. Είναι πεπεισμένος ότι η δύναμή της βρίσκεται στην ποικιλομορφία της, στην πλούσια πολιτιστική της κληρονομιά αλλά και στην ικανότητά της να προσαρμόζεται και να εξελίσσεται.  Όπως και το Grand Hotel Europa.

Με ένα θεαματικό κλείσιμο, μετά την ολοκλήρωση του έργου του, ο Πφέιφερ αφήνει το Grand Hotel Europa, με μια αίσθηση ελπίδας, μια πεποίθηση ότι η ιστορία της Ευρώπης απέχει πολύ από το να τελειώσει και ότι έχει ακόμα πολλά να προσφέρει στον κόσμο.

https://passepartoutreading.gr/


Λεπτές ισορροπίες…

Λεπτές ισορροπίες…

Καλώς ορίσαμε στον κόσμο των μεγάλων, κραυγαλέων αντιθέσεων, από την στιγμή που πήραμε την πρώτη μας ανάσα…
Σε μια πραγματικότητα που κινείται μέσα σε δίπολα, που μας πετάει από το ζενίθ στο ναδίρ, από το άσπρο στο μαύρο, από την μία άκρη στην άλλη. Γέννηση και θάνατος, αρχή και τέλος, πνεύμα και ύλη, κόπος και ανταμοιβή, αίτιο και αποτέλεσμα, χαρά και πόνος.
Παλεύουμε αδιάκοπα για την πολυπόθητη χρυσή τομή, στα πάντα. Μόνο αυτό βοηθάει στην γαλήνη, που όμως δεν θα πάψει ποτέ να είναι εύθραυστη.
Πολύ λεπτές ισορροπίες…

Παραπαίουμε σαν μωρά, που ακόμη δεν έχουν μάθει να περπατάνε με σταθερό βήμα.
Όλο το κοινωνικό οικοδόμημα, σαν ακριβής αντανάκλαση της φύσης μας, παραπαίει κι αυτό. Το είδος μας εξελίσσεται με αργό ρυθμό- αν τελικά εξελίσσεται στ’ αλήθεια… Σαν αλυσιδωτή αντίδραση, εκπαιδεύουμε ο ένας τον άλλο στην αμετροέπεια.
Από την οργή στην ηττοπάθεια. Από την αυτοκαταστροφή στην επιθετικότητα. Από την αγάπη στον πόλεμο. Από την αυτοφίμωση στην καταπίεση των άλλων.

Αν μόνο μαθαίναμε να κινούμαστε διαφορετικά μέσα στις αντιθέσεις…
Αν ξέραμε πώς να είμαστε δυναμικοί, αλλά όχι θρασείς. Ευαίσθητοι, αλλά όχι ανίσχυροι. Ρεαλιστές, αλλά όχι πεζοί.
Σαν ακροβάτες χωρίς δεξιότητες, σχοινοβατούμε με διαρκείς πτώσεις.
Ισορροπία: η πιο λεπτοφυής, η πιο μεγάλη τέχνη…



https://thewomen.gr/
StavRoula

Συντάκτης

  • StavRoula

    Κατά κόσμον Σταυρούλα Αποστολίδου. Πάντα μου φαινόταν μαγικά αντιφατικό: στον υλικό μας κόσμο, οι άυλες λέξεις καθορίζουν τόσα πολλά. Δημιουργούν κι άλλους κόσμους, φανταστικούς… Αγαπώ τις λέξεις. Αγαπώ να καταγράφω σκέψεις, συναισθήματα και μικρές ή μεγάλες ιστορίες…

Roach Motel – Tο σκοτεινό μοτίβo των διαδικτυακών εταιρειών

 Roach Motel – Tο σκοτεινό μοτίβo των διαδικτυακών εταιρειών

Αντικλείδι

Roach Motel (δηλαδή πανδοχείο κατσαρίδων), ονομάζεται στις ΗΠΑ μια συγκεκριμένη μάρκα συσκευής που προσπαθεί να παγιδεύσει κατσαρίδες.

Η φράση (roach motel) χρησιμοποιήθηκε σε κάποια στιγμή για όλες ανεξαρτήτως τις παγίδες που χρησιμοποιούν κάποιο άρωμα ή κάποια άλλη μορφή δολώματος με σκοπό να παρασύρει τις κατσαρίδες σε ένα “δωμάτιο”, στο οποίο μετά μια κολλώδης ουσία θα τις ακινητοποιήσει. Το ίδιο που κάναμε κι εμείς παλιότερα όταν λέγαμε “τζιπ”, εννοώντας όλα τα suv αυτοκίνητα, ή “άβα” όλα τα απορρυπαντικά.

Οι πρώτες συσκευές αυτού του είδους χρησιμοποιούσαν δολώματα με βάση τα τρόφιμα, πριν εξελιχθούν και ενσωματώσουν τελικά φερομόνες.

Στις ΗΠΑ υπάρχει ένα γνωστό σλόγκαν για τα Roach Motel, που λέει: “Οι κατσαρίδες κάνουν check in, αλλά δεν κάνουν check out!” Δηλαδή μπαίνουν και δεν ξαναβγαίνουν.

Αυτή η φράση σε κάποια στιγμή πέρασε στον κόσμο της πληροφορικής για τις επιχειρήσεις εκείνες που ναι μεν καταγράφουν εύκολα τα συναλλακτικά τους δεδομένα, αλλά η πρόσβαση και η ανάλυση αυτών των δεδομένων είναι πολύ δύσκολη.

Στις μέρες μας η φράση έχει επανοηματοδοτηθεί. Όταν μιλάμε για “Roach Model Pattern” εννοούμε κάποια τακτική που εφαρμόζουν εταιρίες για να παγιδεύσουν υποψήφιους αγοραστές/ πελάτες στο σύστημά τους. Όταν ανήθικοι σχεδιαστές χρησιμοποιούν σκοτεινά μοτίβα για να ξεγελάσουν και να επηρεάσουν τη συμπεριφορά των χρηστών.

Για παράδειγμα, έχετε ποτέ επιχειρήσει να εγγραφτείτε και μετά να διαγραφείτε από την amazon; Η δημιουργία ενός λογαριασμού γίνεται πολύ εύκολα, με λίγα μόνο κλικ, αλλά η διαγραφή σας είναι δύσκολη και χρονοβόρα, σχεδόν αδύνατη! Αυτό οφείλεται στο ότι είναι τόσο καλά κρυμμένη που οι περισσότεροι απογοητεύονται και στο τέλος τα παρατάνε.

Άλλο παράδειγμα αυτής της κακής πρακτικής είναι η «αναγκαστική συνέχεια», το γνωστό δόλωμα “ο πρώτος μήνας δωρεάν”. Δηλαδή συνδρομές που, μετά από μια αρχική δωρεάν δοκιμαστική περίοδο, αρχίζουν να χρεώνονται (και να πληρώνονται) χωρίς να ειδοποιούν από πριν τους χρήστες τους και χωρίς να τους παρέχουν έναν εύκολο τρόπο να ακυρώσουν την υπηρεσία (μέχρι να το αντιληφθείς πιθανότατα ήδη έχεις χρεωθεί τουλάχιστον τον μήνα που τρέχει).


Αυτή η ασυμμετρία στην ευκολία “εισόδου” και “εξόδου” δεν απέχει πολύ από μια μορφή χειραγώγησης στη διατήρηση και συλλογή πελατών. Σ΄αυτές τις – όχι και τόσο έντιμες- πρακτικές (ακόμη και μεγάλων εταιριών) αντί να σε ρωτάνε πρώτα αν θέλεις να συνεχίσεις και να σε χρεώσουν κατόπιν, εσύ είσαι αυτός που πρέπει να ψάξεις για να δηλώσεις ότι δεν επιθυμείς, ώστε να ακυρώσεις (όταν το αντιληφθείς) τη συνδρομή σου.

Επομένως πρέπει κι εμείς να γνωρίζουμε πως λειτουργούν, να είμαστε προσεκτικοί, ώστε να μην μεταμορφωθούμε σε διαδικτυακές κατσαρίδες και εγκλωβιστούμε στα δίχτυα διαδικτυακών εταιρειών στις οποίες έχουμε (αυτοβούλως ή και παρανόμως) εκχωρήσει τα δεδομένα μας. Αντισταθείτε όσο μπορείτε στην έλξη των διαδικτυακών φερομονών.

***

Γ. Γιώτης – Συγγραφέας του βιβλίου Hoax: Οδηγός επιβίωσης στην εποχή της παραπληροφόρησης – Εκδότης Θύραθεν

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Παραμένουν τα λουκέτα στις Αλυκές

 Παραμένουν τα λουκέτα στις Αλυκές

παραμένουν-τα-λουκέτα-στις-αλυκές-11117226 Σεπτεμβρίου 2024 - 10:04

Άλλα παραμένουν κλειστά μέχρι νεοτέρας και άλλα λειτουργούν μέχρι το μεσημέρι

Ακόμα με λουκέτο παραμένουν τα καταστήματα στις Αλυκές, τα οποία πριν από περίπου δύο εβδομάδες αναγκάστηκαν να κατεβάσουν τα ρολά τους, να διώξουν τους υπαλλήλους τους και βάλουν τέλος στη θερινή σεζόν τους λόγω των νεκρών ψαριών που ξεβράστηκαν στις ακτές του δήμου Βόλου.

Μπορεί η περισυλλογή των νεκρών ψαριών από τα συνεργεία του δήμου Βόλου, του Οργανισμού Λιμένος Βόλου και της Περιφέρειας να έχει ολοκληρωθεί, αυτό δεν σημαίνει ότι λύθηκε και το πρόβλημα. Το θέμα με τα νεκρά ψάρια και έκταση που πήρε έφερε το πρόωρο και ξαφνικό τέλος σε δεκάδες επιχειρήσεις στις Αλυκές, στον Βόλο, ενώ περιόρισε σημαντικά την κίνηση και σε περιοχές του Νοτίου Πηλίου.

Παρά το γεγονός ότι η δυσοσμία των νεκρών ψαριών έχει εξαφανιστεί, η ζημιά στις Αλυκές έχει γίνει.

«Τα περισσότερα καταστήματα παραμένουν κλειστά» αναφέρει η επιχειρηματίας της περιοχής Κατερίνα Τερζάκη, η οποία αναφέρει ότι στις Αλυκές δεν …πατάει ψυχή.

«Οσα καταστήματα λειτουργούν μόνο καλοκαίρι έκλεισαν πρόωρα. Δεν μπορούσαν να ανοιγοκλείνουν μέχρι να λυθεί το πρόβλημα» αναφέρει η κ. Τερζάκη και συνεχίζει «άλλα, όμως, παραμένουν κλειστά. Δεν ξέρουμε πότε θα ανοίξουμε και τι θα κάνουμε».

Η ίδια έχει τρεις επιχειρήσεις, σούπερ μάρκετ, κρεοπωλείο και καφέ take- away, τα οποία υπολειτουργούν. «Τα δουλεύω μέχρι τις 3 το μεσημέρι για όποιον είναι εδώ πέρα. Μετά κλείνουν όλα και δεν βλέπουμε άνθρωπο».

ΙΩΑΝΝΑ ΜΠΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

https://www.taxydromos.gr/

Έκλεψε πιστωτική κάρτα και πήγε για ψώνια στον Βόλο – Είχε πάνω του και ναρκωτικά

 Έκλεψε πιστωτική κάρτα και πήγε για ψώνια στον Βόλο – Είχε πάνω του και ναρκωτικά


Συνελήφθη, χθες (06-09-2024) το απόγευμα στον Βόλο, από αστυνομικούς της Ομάδας Πρόληψης και Καταστολής Εγκληματικότητας (Ο.Π.Κ.Ε.) Βόλου, ένας ημεδαπός άνδρας, σε βάρος του οποίου σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της νομοθεσίας περί ναρκωτικών και απάτη.

Ειδικότερα, κατά τον έλεγχο, ο δράστης κατελήφθη να κατέχει -6- ναρκωτικά δισκία, χωρίς την απαιτούμενη ιατρική συνταγή, τα οποία κατασχέθηκαν.

Επιπλέον, στην κατοχή του βρέθηκε μία τραπεζική κάρτα, ιδιοκτησίας άλλου ημεδαπού άνδρα, την οποία, όπως προέκυψε, λίγο νωρίτερα, είχε χρησιμοποιήσει σε καταστήματα της πόλης του Βόλου, πραγματώνοντας ανέπαφες συναλλαγές, συνολικού χρηματικού ποσού -77,4- ευρώ. Η προαναφερόμενη τραπεζική κάρτα κατασχέθηκε και αποδόθηκε στον νόμιμο δικαιούχο της

https://www.thenewspaper.gr/

16 Ιδέες Παθητικού Εισοδήματος για Νέους Ενήλικες

16 Ιδέες Παθητικού Εισοδήματος για Νέους Ενήλικες Από  την Kally  στις  18 Σεπτεμβρίου 2024 Είστε στα τέλη της εφηβείας σας ή στις αρχές της...