Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 24 Ιουνίου 2023

Μεσοκαλοκαιρινές Φωτιές του Αγίου Ιωάννη

 Μεσοκαλοκαιρινές Φωτιές του Αγίου Ιωάννη



Κάποτε συνηθιζόταν στο μεγαλύτερο μέρος της Ευρώπης, η άφιξη του καλοκαιριού γιορταζόταν από αμνημονεύτων χρόνων με το άναμμα μαζικών κοινοτικών φωτιών που κάλυπταν την ύπαιθρο με ένα πλήθος λαμπερών σημείων φωτός. μια αρχαία πρακτική που συνεχίστηκε στη Βρετάνη σε ζωντανή μνήμη.

Πιστεύεται ότι το ημερολόγιο των αρχαίων Κελτών χτίστηκε γύρω από τις ισημερίες και τα ηλιοστάσια και τη σχέση τους με τα βασικά σημεία του αγροτικού έτους όπως οι ώρες για τη σπορά και τη συγκομιδή. Το θερινό ηλιοστάσιο, όταν ο ήλιος φτάνει στο υψηλότερο σημείο του πριν αρχίσει σιγά-σιγά να υποχωρεί ήταν ένα ευοίωνο γεγονός για τους προγόνους μας και ένα γεγονός που σημαδεύτηκε ευρέως σε όλη την Ευρώπη. από την Ισπανία μέχρι την Ελλάδα, τη Ρωσία μέχρι την Ιρλανδία, κοινότητες συγκεντρώθηκαν την Παραμονή του Μεσοκαλόκαιρου για να γιορτάσουν την περίσταση με δυνατές φωτιές, παράγοντας, προς όλες τις κατευθύνσεις, τη χλωμή λάμψη ενός ανθρωπογενούς ηλιοβασιλέματος.

Μεσοκαλοκαιρινές Φωτιές Άγιος Ιωάννης
.

Η φωτιά, ως έμβλημα της αρχέγονης δύναμης και της καλοσύνης στην άκρη, χρησίμευσε ως φάρος ανάμεσα σε ανόμοιες κοινότητες που ενώθηκαν, εκείνη τη στιγμή, σε κοινή γιορτή. Η φωτιά έφερε επίσης ισχυρούς καθαρτικούς τόνους που ήταν πιο πρακτικοί από τη φύση τους παρά συμβολικοί, όπως στην προετοιμασία της γης για καλλιέργεια ή στην ανάληψη προδιαγεγραμμένων εγκαυμάτων για την προώθηση της ανάπτυξης και τον καθαρισμό ενός χωραφιού από ζιζάνια και παράσιτα. Ορισμένοι ανθρωπολόγοι έχουν προτείνει ότι οι αρχαίες γιορτές της φωτιάς της Ευρώπης, όπως η Παραμονή του Μεσοκαλόκαιρου, ήταν τελετουργίες που στόχευαν στον καθαρισμό της χώρας από τις κατάρες και την κακία της μαγείας σε μια προσπάθεια να εξασφαλιστεί μια γόνιμη σοδειά και υγιή ζώα. Υπάρχει ακόμη και συζήτηση για το εάν αυτές οι φωτιές είχαν όντως στόχο να κάψουν τις μάγισσες, είτε σωματικά είτε συμβολικά, στις φλόγες της φωτιάς.

Η ευρεία επικράτηση των πυρκαγιών της παραμονής του καλοκαιριού σε μια τόσο εκτεταμένη γεωγραφική περιοχή δείχνει ότι η πίστη στη μαγεία ως αιτία αποτυχημένων καλλιεργειών και άρρωστων ζώων ήταν πιθανότατα αρκετά συνηθισμένη πριν από την επικράτηση του Χριστιανισμού στην Ευρώπη. Το ότι οι πυρκαγιές και οι συναφείς τελετές εξακολουθούσαν να εφαρμόζονται ευρέως αποδεικνύεται από τις διάφορες Εκκλησιαστικές Συνόδους στα τέλη του 8ου αιώνα που διέταξαν όλους τους επισκόπους να φροντίσουν για την πλήρη κατάργηση των ειδωλολατρικών δοξασιών, αναφέροντας ρητά: «Κανείς, στη γιορτή του Αγίου Ιωάννη ή σε οποιαδήποτε άλλη επισημότητα των αγίων, εξασκηθείτε στην τήρηση των ηλιοστάσιων. μην ασχολείσαι με χορούς, κάλαντα και πονηρά τραγούδια».

The Fire of Saint John - Midsummer Fires Saint John
.

Η νηπιακή Εκκλησία οργάνωσε τον λειτουργικό της κύκλο για να συμμετάσχει και έτσι να απορροφήσει τις παλιές παγανιστικές γιορτές, επιδιώκοντας να τις αντικαταστήσει στη λαϊκή συνείδηση ​​με χριστιανικές γιορτές. Έτσι, αρχαίες εορτές, όπως το θερινό ηλιοστάσιο, αφαιρέθηκαν από τη νέα θρησκεία για να γίνει η Ημέρα του Αγίου Ιωάννη. Το Samhain έγινε Ημέρα των Αγίων Πάντων και η ημέρα των Χριστουγέννων οικειοποιήθηκε το χειμερινό ηλιοστάσιο. Ωστόσο, φαίνεται ότι πολλές από τις παλιές πεποιθήσεις αρνούνταν να πεθάνουν εντελώς. Μέχρι και τον 17ο αιώνα , οι ιεραποστολές των Ιησουιτών στη Βρετάνη αγωνίστηκαν να καταστείλουν «επαίσχυντα λείψανα ειδωλολατρίας, όπως οι πομπές της Πρωτομαγιάς και οι Φωτιές του Αγίου Ιωάννη».

Στη Βρετάνη, οι δημοφιλείς παραδόσεις για τον εορτασμό της Ημέρας του Αγίου Ιωάννη είχαν πολύ μεγαλύτερη σημασία από ό,τι θα άξιζε η λειτουργική σημασία της. Εδώ, το έθιμο της κοινής φωτιάς της παραμονής του καλοκαιριού συνεχίστηκε καλά στη μνήμη, ιδιαίτερα στα δυτικά αγροτικά μέρη της περιοχής. Με το που πλησίαζε το σκοτάδι την παραμονή του Αγίου Ιωάννη άναβαν μεγάλες φωτιές σε κάθε χωριό. Συνήθως, τοποθετούνταν σε έναν ανοιχτό χώρο κοντά σε ένα παρεκκλήσι αφιερωμένο στον Άγιο Ιωάννη, αλλά αν δεν υπήρχε, φωτίζονταν σε ψηλό χώρο με θέα στην ενοριακή εκκλησία ή σε κοντινό σταυροδρόμι.

Μεσοκαλοκαιρινές Φωτιές Άγιος Ιωάννης
.

Οι πυρές ήταν συνήθως χτισμένες γύρω από έναν κεντρικό στύλο, αλλά δεν ήταν προετοιμασμένες σε σημαντικό βαθμό, καθώς κάθε οικογένεια στο χωριό αναμενόταν να φέρει λίγο καύσιμο για τη φωτιά. κουκουτσάκια, κορμούς ή ακόμα και μπράτσες από κλαδιά δέντρων, ξερά χόρτα και λαγκάδια. Μια ανθεκτική φωτιά που παρήγαγε πολύ καπνό είχε στόχο. Το κοντάρι που σχημάτιζε το κέντρο της πυράς συχνά ξεπερνιόταν από ένα στέμμα από φύλλωμα που παρείχε γενικά ένας άντρας ονόματι John ή αλλιώς μια γυναίκα που ονομαζόταν Jean. Σε πολλές μαρτυρίες, η τιμή να ανάψει το ταντάδι ή τη φωτιά έπεφτε επίσης σε αυτό το άτομο, αλλά σε ορισμένες κοινότητες ήταν ένας ρόλος που προορίζεται για τον ιερέα της ενορίας.

Φαίνεται ότι κάθε χωριό διατήρησε τις δικές του παραδόσεις και αυτό δεν πρέπει να μας εκπλήσσει, όσο γεωγραφικά κοντά κι αν ήταν. Άλλωστε, ήταν αδύνατο να παρευρεθούν σε δύο τελετές ταυτόχρονα και η σταθερότητα του πληθυσμού που υπήρχε τότε σήμαινε ότι οι παραδόσεις ενός χωριού είχαν μικρή επιρροή σε αυτές ενός άλλου. Σε ορισμένες ενορίες, οι χωρικοί περπατούσαν με πομπή από την εκκλησία μέχρι το σημείο της φωτιάς. Σε άλλες, η πομπή ακολούθησε αμέσως τον Εσπερινό και οδηγήθηκε από την εκκλησία από τον ίδιο τον ιερέα. Μερικές φορές, η πυρά ευλογούνταν πανηγυρικά, απαγγέλλονταν προσευχές και τραγουδούσαν βρετονικούς ύμνους πριν ανάψει η πυρά.

Η πυρά συνήθως περιβαλλόταν από έναν κύκλο εννέα ξύλινων πασσάλων που ήταν συλλογικά γνωστοί ως kelc'h an Tan (κύκλος της φωτιάς). Η φωτιά εισήχθη σε καθένα από αυτά τα εννέα σημεία ξεκινώντας με αυτό που σημάδευε την ανατολή. το κύριο βασικό σημείο. Μόλις έγινε αυτό, ομάδες νεαρών ανδρών, οπλισμένοι με πυρσούς αναμμένους στους πάσσαλους, εναλλάσσονταν με νεαρές γυναίκες, κρατώντας ένα μάτσο «Saint John's Plant» (αυτό ήταν το Stonecrop όχι, όπως θα μπορούσε να υποτεθεί ότι το Saint John's Wort), στο μια πομπή εννέα φορές γύρω από τη φωτιά. Αφού διεξήχθησαν τρεις φορές αυτά τα τελετουργικά κυκλώματα, οι γυναίκες άπλωσαν τη βλάστησή τους προς το κέντρο της φωτιάς, ενώ οι άνδρες χρησιμοποίησαν τους αναμμένους πυρσούς τους για να εντοπίσουν μια σειρά από τρεις φλεγόμενους κύκλους πάνω από τα κεφάλια τους.

Midsummer Fire - Midsummer Fires Saint John
.

Ο τελευταίος γύρος χορού ολοκληρώθηκε, οι άντρες πήδηξαν τρεις φορές πάνω από τον πάσσαλό τους και πέταξαν τις νεαρές γυναίκες πάνω από τη φωτιά εννέα φορές ενώ φώναζαν « an nao, an nao » (Βρετονικά για τα εννέα, τα εννέα). Αυτό ολοκληρώθηκε, οι άνδρες απλώθηκαν στα γύρω χωράφια, κραδαίνοντας τις δάδες τους ενώ συνέχισαν να φωνάζουν την ίδια επίκληση. Εν τω μεταξύ, οι γυναίκες περνούσαν τα τσαμπιά τους μέσα από τη φωτιά και κυκλοφορούσαν ανάμεσα στο πλήθος, καθώς ο καπνός από το φυτό του Αγίου Ιωάννη που σιγοκαίει πίστευαν ότι ενίσχυε την όρασή του.

Μόλις άρχισαν να σβήνουν οι φλόγες της φωτιάς, συνηθιζόταν να γονατίζουν οι συγκεντρωμένοι θεατές για να περικυκλώσουν τη φωτιά, όταν στη συνέχεια θα τους οδηγούσε σε προσευχή ένας γέροντας του χωριού. Οι αφιερώσεις ολοκληρώθηκαν, όλο το εκκλησίασμα σηκώθηκε και προχώρησε σε σιωπηλή πομπή τρεις φορές γύρω από τη φωτιά. Με την ολοκλήρωση του τελικού κύκλου, όλοι οι συμμετέχοντες έπαιρναν μια πέτρα από το έδαφος και την έριχναν στη φωτιά. Αυτή η πέτρα ονομαζόταν Anaon (ο νεκρός), και με την ολοκλήρωση αυτής της ιεροτελεστίας, το πλήθος σταδιακά διαλύθηκε.

Στη βρετονική παράδοση, ο κόσμος μετά τον επίγειο θάνατο –ο Άλλος Κόσμος– ονομάζεται Anaonκαι είναι μια λέξη τόσο για τους νεκρούς όσο και για τον τόπο όπου πίστευαν ότι διέμεναν. Στη Βρετάνη του παρελθόντος, οι νεκροί δεν ήταν ποτέ μακριά από τους ζωντανούς, αλλά επικρατούσε η άποψη ότι το πέπλο του διαχωρισμού μεταξύ των ζωντανών και των νεκρών ήταν στο πιο ευάλωτο εκείνες τις επίσημες ημέρες που συγκεντρώνονταν οι νεκροί κάθε τοποθεσίας, δηλαδή. την παραμονή του Αγίου Ιωάννη, την παραμονή των Χριστουγέννων και την παραμονή των Αγίων Πάντων. Σε αυτές τις στιγμές, θεωρήθηκε ότι οι νεκροί περιπλανήθηκαν ελεύθερα στη χώρα των ζωντανών, επιστρέφοντας στα παλιά σπίτια και στέκια τους. Δεδομένου ότι οι νεκροί ήταν πάντα κρύοι, συνηθιζόταν να τοποθετείται μια πέτρα κοντά στην εστία για να χρησιμεύσει ως κάθισμα για τις ψυχές των προγόνων που θα μπορούσαν να επισκεφτούν, επιτρέποντάς τους έτσι να ζεσταθούν άνετα.

Midsummer bonfire celts - Midsummer Fires Saint John
.

Η ίδια δεισιδαιμονία βρισκόταν πίσω από την πέτρα που πετάχτηκε στη φωτιά του καλοκαιριού. ελκυσμένοι από τη φωτιά, οι νεκροί πήραν τις θέσεις τους και κάθισαν πάνω σε εκείνες τις πέτρες για να απολαύσουν τη ζεστασιά της χόβολης που σιγοκαίει. Σε ένα μέρος της νοτιοδυτικής Βρετάνης, οι χωρικοί συνήθιζαν να τοποθετούν σκαμνιά γύρω από τη φωτιά για τις ψυχές των νεκρών κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Το ίδιο το πρωί της γιορτής του Αγίου Ιωάννη – μέρα που απαγόρευαν στις κοπέλες του χωριού να δουλέψουν – οι χωριανοί επέστρεψαν στο σημείο της πυρκαγιάς και θεωρήθηκε κακός οιωνός αν έβγαινε μια πέτρα από τη φωτιά . ; Η επιστροφή μιας πέτρας που προσφέρθηκε στους νεκρούς πιστεύεται ότι σήμαινε ότι αυτός που την έριχνε θα μπορούσε ο ίδιος να περιμένει τον θάνατο μέσα στο έτος.

Ο κόσμος έψαξε και άλλα πράγματα ανάμεσα στα συντρίμμια της φωτιάς. Για παράδειγμα, κομμάτια απανθρακωμένου ξύλου μεταφέρθηκαν στο σπίτι ως προστασία από κεραυνούς. μια άμυνα που πιστεύεται ότι θα διαρκέσει μέχρι την ημέρα του Αγίου Ιωάννη τον επόμενο χρόνο. Αν και κάποιοι υποστήριξαν ότι για να είναι πραγματικά αποτελεσματική, η απανθρακωμένη χόβολη έπρεπε να φυλάσσεται κάτω από το κρεβάτι κάποιου ανάμεσα σε ένα κομμάτι κέικ που ψήθηκε τη Δωδέκατη Νύχτα και ένα κλαδάκι πυξάρι που είχε ευλογηθεί την Κυριακή των Βαΐων. Απανθρακωμένα ραβδιά από τη φωτιά ρίχνονταν επίσης συνήθως σε πηγάδια για να βελτιωθεί η ποιότητα του νερού.

Η γιορτή του Αγίου Ιωάννη - Μεσοκαλοκαιρινές Φωτιές Άγιος Ιωάννης
.

Ακόμη και μέχρι τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο, οι άνθρωποι έρχονταν από μακριά για να αγοράσουν τις στάχτες της φωτιάς του Μοτρέφ, της οποίας οι θαυματουργές ιδιότητες λέγεται ότι βοηθούσαν το καλαμπόκι να αναπτυχθεί καλά. Επίσης πιστευόταν ότι έφτιαχνε τα καλύτερα καταπλάσματα για τη θεραπεία παθήσεων στο στήθος και φερόταν επίσης ως φυλαχτό που προστατεύει από κεραυνούς.

Τα τσαμπιά από πέτρα, γνωστά στη Βρετάνη ως το φυτό του Αγίου Ιωάννη, που χρησιμοποιούσαν οι νεαρές γυναίκες που χορεύανε, συνήθως τα διατηρούσαν ως γούρι ενάντια στις ασθένειες και τον πόνο. Συχνά τα κρεμούσαν από τα δοκάρια της οροφής. αν συνέχιζαν να μεγαλώνουν, θεωρούνταν σημάδι ζωής αλλά αν μαραίνονταν, οιωνός θανάτου. Στην παραδοσιακή ιατρική της περιοχής, η πέτρα χρησιμοποιούνταν συνήθως ως καθαρτικό αλλά και για τη θεραπεία εγκαυμάτων.

Stonecrop - Midsummer Fires Saint John
.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το stonecrop δεν είναι ένα από τα επτά ιερά φυτά του Αγίου Ιωάννη. Αυτά ήταν βότανα που έπρεπε να μαζευτούν το πρωί της ημέρας του Αγίου Ιωάννη, ενώ περπατούσαμε πίσω ξυπόλητοι μέσα στη δροσιά σε κατάσταση χάρης. Όταν συνδυάζεται κατάλληλα, αυτό το μείγμα βοτάνων πιστεύεται ότι μπορεί να εξουδετερώσει τον πυρετό και να είναι αρκετά ισχυρό για να απωθεί τη μαγεία. Το να μαζεύετε κιχώριο, κόβοντας τη ρίζα του, το πρωί της Ημέρας του Μεσοκαλόκαιρου, συνιστάται επίσης για να αποτρέψετε τα κακά ξόρκια που μπορεί να γίνουν εναντίον σας.

Άλλες δεισιδαιμονίες ήταν κάποτε στενά συνδεδεμένες με τη φωτιά του μεσοκαλοκαιριού: σε ορισμένες κοινότητες, οι αγρότες οδήγησαν τα βοοειδή τους μέσα από τη χόβολη της φωτιάς για να τα προστατεύσουν από την αρρώστια και την κακία των μαγικών κοριγκάν μέχρι την Παραμονή του Αγίου Ιωάννη τον επόμενο χρόνο. Αν μια νεαρή κοπέλα χόρευε γύρω στις εννέα φωτιές του καλοκαιριού, θα παντρευόταν πριν από την επόμενη μέρα του καλοκαιριού. Ένα παρόμοιο αποτέλεσμα ήταν εξασφαλισμένο εάν έβρισκε ένα πλεονέκτημα που της επέτρεπε να δει τις φλόγες εννέα ξεχωριστών πυρκαγιών ταυτόχρονα. Και αν ένα μωρό ταλαντευόταν μπροστά στις φλόγες των τριών πυρκαγιών του καλοκαιριού, πίστευαν ότι θα προστατεύονταν για πάντα από τον φόβο.

Φωτιά της Παραμονής του Αγίου Ιωάννη - Φωτιές του Μεσοκαλόκαιρου Άγιος Ιωάννης
.

Μερικές από τις αφηγήσεις που γράφτηκαν για την αγροτική Βρετάνη προς το γύρισμα του 19ου και 20ου αιώνα υποδηλώνουν ότι, σε ορισμένες περιοχές, το υψηλό τελετουργικό που σημειώθηκε παραπάνω είχε περιορίσει τους νέους της κοινότητας να χορεύουν γύρω από την αναμμένη φωτιά και να πηδούν πάνω από το κάρβουνα μόλις οι φλόγες είχαν υποχωρήσει. Στην πόλη-λιμάνι της Βρέστης, οι πυρές αντικαταστάθηκαν με φλεγόμενους πυρσούς που αιωρούνταν σε κύκλους και πετούσαν στον αέρα, αλλά η πόλη της Ρεν διατήρησε τις παραδοσιακές της πυρές μέχρι τη δεκαετία του 1960. Στα χρόνια μεταξύ των δύο Παγκοσμίων Πολέμων, οι φωτιές του μεσοκαλοκαιριού και ιδιαίτερα οι αρχαίες πρακτικές που συνδέονται με αυτές είχαν γίνει όλο και πιο ασυνήθιστες.

Ωστόσο, ορισμένα στοιχεία του περίπλοκου τελετουργικού που συνδέονται με τις παλιές φωτιές του μεσοκαλόκαιρου αναφέρονταν ακόμη σε ορισμένα χωριά μέχρι και τη δεκαετία του 1970. Για παράδειγμα, ένας συγγραφέας σημειώνει ότι μια φωτιά έλαβε χώρα χωρίς ιδιαίτερες τελετουργίες, εκτός από το ότι τσαμπιά από το φυτό του Αγίου Ιωάννη περνούσαν μέσα από την αναμμένη χόβολη και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν στο σπίτι από τους θεατές για να κρεμαστούν από το ταβάνι ως γούρι για προστασία από ασθένειες το μάτι.

Midsummer fire celtic - Midsummer Fires Saint John
.

Σε ένα άλλο χωριό, τη φωτιά άναψε ένας άντρας ονόματι Ζαν και όλοι ήταν συγκεντρωμένοι γύρω από τις φλόγες σιωπηλά μέχρι που ένα μικρό παιδί άρχισε να παίζει με τις πέτρες και να τις πετάει. Τότε μια ηλικιωμένη κυρία πλησίασε το αγόρι, λέγοντάς του «Δεν γίνεται έτσι, πρόσεχε…» και πήρε μια πέτρα από το έδαφος και την πέταξε στις φλόγες. Σαν να περίμεναν το σύνθημα, η πλειοψηφία των ενηλίκων που περιέβαλλαν τη φωτιά σήκωσαν πέτρες και, προσποιούμενοι ότι διασκεδάζουν τα παιδιά, πέταξαν τις πέτρες τους στη φωτιά. Η αρχαία ιεροτελεστία τηρήθηκε έτσι, ενώ διατηρήθηκε η εμφάνιση ότι οι παλιές δεισιδαιμονίες ανήκαν στο παρελθόν.

Σε άλλη περίπτωση, μια ομάδα νεαρών γυναικών ανέλαβε την πρωτοβουλία να ρίξει πέτρες στη φωτιά και όλοι ακολούθησαν το παράδειγμά τους. Ακολούθησε ένα φαινομενικά αυτοσχέδιο κάλεσμα από την πιο ηλικιωμένη γυναίκα που ήταν παρούσα, η οποία οδήγησε το πλήθος σε μια απαγγελία των προσευχών Pater Noster και Ave Maria προς τιμή του Αγίου Ιωάννη και στη συνέχεια για όλους εκείνους που κάποτε ζούσαν στο χωριό αλλά ήταν τώρα νεκροί. Στη συνέχεια πέρασε τσαμπιά από το φυτό του Αγίου Ιωάννη πάνω από τη χόβολη που έκαιγε, μοιράζοντας κλαδάκια σε όσους τα ήθελαν.

Το έθιμο της περιπλάνησης στην ύπαιθρο, κραδαίνοντας αναμμένες δάδες συνεχίστηκε σε μέρη της Βρετάνης τουλάχιστον μέχρι την εποχή του Β' Παγκοσμίου Πολέμου. Παραμερίζοντας τη φωνητική ομοιότητα μεταξύ της επίκλησης « an nao » που φώναζε καθώς οι άνδρες έβαζαν τους φλογερούς και καπνιστές πυρσούς τους ανάμεσα στα χωράφια και της λέξης για τους νεκρούς « anaon », αξίζει να σημειωθεί ότι η ίδια κλήση χρησιμοποιήθηκε κάποτε στο δυτικό Βρετάνη σε τελετουργίες που σηματοδοτούν ένα ξεκαθάρισμα της γης και μια πρώτη σπορά.  

Μια αναμμένη δάδα - Midsummer Fires Saint John
.

Χωρίς να επεκτείνουμε την αξιοπιστία πολύ μακριά, είναι ενδιαφέρον να αναλογιστούμε εάν αυτά είναι τα απομεινάρια ορισμένων αρχαίων τελετουργιών που επικαλούνται νεκρούς προγόνους για να βοηθήσουν στη διασφάλιση της γονιμότητας της γης και συνεπώς της ευημερίας των ζωντανών. Οι ανθρωπολόγοι έχουν εντοπίσει πολλές αρχαϊκές κοινωνίες που πραγματοποιούν εποχιακές τελετές που χρησιμεύουν ως σύμβολο ανταλλαγής μεταξύ του κόσμου των ζωντανών και του κόσμου των νεκρών, ιδιαίτερα μεταξύ εκείνων που εφαρμόζουν την τεχνική της μεταβαλλόμενης καλλιέργειας γνωστή ως slash and burn (οικόπεδα είναι καθαρίζονται, δουλεύονται μέχρι να εξαντληθούν τα θρεπτικά συστατικά και στη συνέχεια αφήνονται να διεκδικηθούν εκ νέου από τη φύση και έτσι να αναγεννηθούν). Πολλές από αυτές τις κοινωνίες είχαν την πεποίθηση ότι τα πνεύματα της συμφωνίας κατοικούσαν στη γη ή στα δέντρα και μια παρόμοια πεποίθηση υπήρχε στη Βρετάνη, όπου, μέχρι το τέλος του περασμένου αιώνα,

Επομένως, είναι εύλογο να αναρωτηθούμε εάν αυτή η ιεροτελεστία του να παίρνουμε φωτιά και καπνό –από την κύρια φωτιά– στα χωράφια ενώ καλούμε «τους εννέα» ήταν ένας τρόπος να καλέσουμε τους νεκρούς που κατοικούσαν εκεί να μεσολαβήσουν και να βοηθήσουν στην αναγέννηση του γη; ο κύκλος της γης που περιπλέκεται με τον κύκλο της ζωής. Ο αριθμός εννέα είναι σημαντικός, τόσο από μόνος του όσο και ως πολλαπλασιαστής των τριών, σε πολλούς πολιτισμούς, και στη Βρετάνη η συγγένεια μετρήθηκε κάποτε σε εννέα γενιές και ορισμένες προσευχές απευθύνονταν ανάλογα.

Το εννέα ήταν λοιπόν ένας αριθμός που δεν συνδέθηκε μόνο με τους προγόνους και τις γενιές που πέρασαν, αλλά με την περίοδο της ανθρώπινης κύησης και συνεπώς τις γενιές του μέλλοντος, άρα, σύμβολο όλης της γονιμότητας. Επιπλέον, δεν είναι πολύ φανταστικό να προτείνουμε ότι οι ίδιοι οι αναμμένοι πυρσοί συμβολίζουν τις φωτιές που κάποτε χρησιμοποιήθηκαν για να κάψουν τη γη προκειμένου τελικά να διαδοθεί νέα ανάπτυξη.

Fires of Saint John - Midsummer Fires Saint John
.

Ποτέ δεν θα μάθουμε με βεβαιότητα τον βαθμό στον οποίο αυτές οι παλιές τελετουργίες επιβίωσαν από την αρχαιότητα ούτε τη θέση τους στις θρησκευτικές απόψεις των αρχαίων Βρετώνων. οι βασικές πεποιθήσεις που τις υποστήριζαν έχουν από καιρό χαθεί για εμάς. Ωστόσο, ακόμα κι αν οι τελετουργίες έχουν αλλοιωθεί ή συσκοτιστεί με την πάροδο του χρόνου και έχουν χάσει το αρχικό τους νόημα, η επιβίωσή τους δεν είναι λιγότερο αξιοσημείωτη και ενώ η φωτιά του μεσοκαλοκαιριού βρισκόταν συνήθως σε άλλες περιοχές της Γαλλίας, ήταν στη Βρετάνη που παρέμεινε να καίει πιο ορατά. στους πρόσφατους χρόνους.

https://bonjourfrombrittany.wordpress.com/

Πως οι Γερμανοί κατέστρεψαν τον Ελληνισμό της Μικράς Ασίας - Η ιστορία ξέρει



Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023

Σεξ άνω των 50: Κάντε το σεξ πιο συναρπαστικό μετά τα 50

 


Σεξ άνω των 50: Κάντε το σεξ πιο συναρπαστικό μετά τα 50

Σεξ άνω των 50: Εδώ είναι 7 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε το σεξ συναρπαστικό και ικανοποιητικό για εσάς και τον σύντροφό σας.

Καθώς μεγαλώνετε, ορισμένες παθήσεις ή φάρμακα μπορεί να επηρεάσουν τη σεξουαλική σας ορμή και την απόδοσή σας. Αλλά μην νομίζετε ότι αν είστε στο πλήθος άνω των 50 ετών, πρέπει να συμβιβαστείτε με μια λιγότερο ικανοποιητική σεξουαλική ζωή. Μπορείτε ακόμα να απολαμβάνετε το σεξ — ίσως χρειαστεί να το σκεφτείτε και να σχεδιάσετε λίγο περισσότερο από ό,τι όταν ήσασταν νεότεροι. Εδώ είναι 7 πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε το σεξ συναρπαστικό και ικανοποιητικό για εσάς και τον σύντροφό σας.

7 Τρόποι για να κάνετε διασκεδαστικό σεξ μετά το 50

1. Ασκηθείτε τακτικά. Μπορεί να πιστεύετε ότι το σεξ είναι χαλαρό, αλλά μπορείτε να ιδρώνετε πολύ κατά τη διάρκεια του έρωτα. Ακολουθούν μερικοί λόγοι για τους οποίους η καλή φυσική κατάσταση μπορεί να σας βοηθήσει να το αποκτήσετε:

  • Δυναμώνει τους μυς σας. Τίποτα δεν μπορεί να σκοτώσει γρήγορα τη διάθεση από το να πληγώσεις την πλάτη σου ή να τραβήξεις έναν μυ. Ελέγξτε τις καλύτερες ασκήσεις ενδυνάμωσης για εσάς.
  • Βελτιώνει τη διάθεσή σας. Η άσκηση μπορεί να απελευθερώσει χημικές ουσίες στον εγκέφαλό σας που σας κάνουν να αισθάνεστε καλύτερα και πιο άνετα. Πότε ήταν η τελευταία φορά που αισθανθήκατε μπλε και ενδιαφέρεστε επίσης για το σεξ;
  • Σε βοηθάει να δείχνεις καλύτερα. Η τακτική άσκηση μπορεί να κρατήσει το σώμα σας να δείχνει καλύτερα και αυτό μπορεί να βοηθήσει την αυτοπεποίθησή σας και να τονώσει τη σεξουαλική σας ζωή. Για τις γυναίκες, η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στη διέγερση. Οι γυναίκες μπορούν επίσης να επωφεληθούν από αυτό που ονομάζεται ασκήσεις Kegel. Μπορούν να κάνουν τους μυς του πυελικού εδάφους πιο δυνατούς. Μπορείτε να αναγνωρίσετε αυτούς τους μύες την επόμενη φορά που θα κατουρήσετε σταματώντας στη μέση της ροής. Μπορείτε να εξασκηθείτε στη σύσφιξη και τη χαλάρωση αυτών των μυών αρκετές φορές την ημέρα.
  • Οι άνδρες που ασκούνται είναι λιγότερο πιθανό να έχουν προβλήματα με στυτική δυσλειτουργία ή ΣΔ, σε σχέση με τους άνδρες που είναι ανενεργοί. Εάν σας αρέσει το ποδήλατο μεγάλων αποστάσεων, φροντίστε να έχετε ένα μαλακό, άνετο κάθισμα και ένα ποδήλατο που σας ταιριάζει σωστά. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να αποφύγετε ένα πιθανό πρόβλημα ΕΔ.
  • Φροντίστε να μιλήσετε με το γιατρό σας πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε νέο πρόγραμμα άσκησης.

2. Κρατήστε το ενδιαφέρον. Δοκίμασε κάτι καινούργιο. Όταν είστε με τον ίδιο σύντροφο για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να θέλετε να βρείτε ιδέες για να προσθέσετε λίγη ποικιλία στη σεξουαλική σας ζωή. Η απάντηση μπορεί να είναι κάτι τόσο απλό όσο η αλλαγή της ώρας της ημέρας που κάνετε σεξ. Εάν νυστάζεστε πολύ τη νύχτα, ίσως το πρωινό σεξ να είναι κατάλληλο και για τους δυο σας. Μερικές άλλες ιδέες για να κρατήσετε τα πράγματα ενδιαφέροντα:

  • Δοκιμάστε διαφορετικές σεξουαλικές στάσεις
  • Στήστε τη σκηνή και δημιουργήστε μια ρομαντική ατμόσφαιρα. ένας μικρός προγραμματισμός μπορεί να πάει πολύ μακριά
  • Βγάλτε το από την κρεβατοκάμαρα και βρείτε ένα νέο μέρος για να κάνετε έρωτα
  • Κάντε ντους ή μπάνιο με τον αγαπημένο σας
  • Αφεθείτε σε επαγγελματικά μασάζ που θα σας αφήσουν και τους δύο χαλαρούς

3. Σκεφτείτε πέρα από τη συνουσία. Εάν εσείς ή ο σύντροφός σας δεν μπορείτε πλέον να το κάνετε αυτό, υπάρχουν άλλες επιλογές για να απολαύσετε την εγγύτητα και την ευχαρίστηση. Οι απλές αλλά οικείες πράξεις του φιλιού και του αγγίγματος δεν πρέπει να παραβλέπονται. Εσείς και ο σύντροφός σας μπορείτε επίσης να εξετάσετε:

  • Κάνοντας ο ένας στον άλλο αισθησιακό μασάζ
  • Στοματικό σεξ
  • Δοκιμάζοντας σεξουαλικά παιχνίδια όπως δονητές

4. Νιώστε άνετα. Εάν η αρθρίτιδα ή ο συνεχιζόμενος πόνος κάνει το σεξ λιγότερο ευχάριστο, βρείτε τρόπους να νιώσετε καλύτερα. Δοκιμάστε μια νέα στάση που είναι πιο εύκολη στο σώμα σας ή χρησιμοποιήστε μαξιλάρια για υποστήριξη. Εάν έχετε πόνο στην πλάτη, για παράδειγμα, κάντε σεξ δίπλα-δίπλα αντί για ιεραποστολική στάση, κάτι που μπορεί να επιδεινώσει τον πόνο στην πλάτη. Προγραμματίστε το σεξ για μια στιγμή της ημέρας που αισθάνεστε καλύτερα. Κάντε έγκαιρα ένα ζεστό μπάνιο ή κάποιο παυσίπονο εάν το χρειάζεστε, ώστε να είστε πιο χαλαροί.

5. Αντιμετώπιση προβλημάτων με τα φάρμακά σας. Οι παρενέργειες ορισμένων φαρμάκων μπορεί να προκαλέσουν σεξουαλικά προβλήματα. Εάν έχετε λόγους να υποψιάζεστε ότι κάποιο από τα φάρμακά σας μειώνει τη σεξουαλική σας ζωή, μιλήστε με το γιατρό σας.

6. Πηγαίνετε αργά μετά από χειρουργική επέμβαση ή ασθένεια. Πριν επανασυνδεθείτε με τον σύντροφό σας, δώστε χρόνο στο σώμα σας να συνέλθει. Μόλις ο γιατρός σας είναι εντάξει, ξεκινήστε αργά με το αισθησιακό άγγιγμα και το φιλί. Μιλήστε ειλικρινά με τον σύντροφό σας για το πώς αισθάνεστε, τόσο σωματικά όσο και συναισθηματικά.

7. Συζητήστε τα πράγματα. Μιλήστε ανοιχτά με τον σύντροφό σας εάν έχετε οποιεσδήποτε ανησυχίες για τη σεξουαλική σας ζωή, είτε πρόκειται για μεταβαλλόμενες επιθυμίες σας είτε για το πώς αισθάνεστε για το σώμα σας. Εάν είστε και οι δύο δυσαρεστημένοι με το πού βρίσκεται η σεξουαλική σας ζωή και δεν έχετε καταφέρει να το αντιμετωπίσετε, ίσως θέλετε να μιλήσετε με έναν σεξοθεραπευτή. Ο γιατρός σας θα πρέπει να μπορεί να σας παραπέμψει. Και να θυμάστε, μερικά ηλικιωμένα ζευγάρια βρίσκουν ότι η σεξουαλική τους ζωή είναι στην πραγματικότητα καλύτερη καθώς μεγαλώνουν. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι έχετε περισσότερο χρόνο και ιδιωτικότητα, ενώ μπορείτε να έχετε περισσότερη οικειότητα με έναν μακροχρόνιο σύντροφο.

ΠΗΓΗ : https://www.healthweb.gr/

https://georgepelagia.wordpress.com/

24 ΙΟΥΝΙΟΥ, 2023   

4 πατάτες και 2 αυγά! Υγιές και φθηνό φαγητό.

4 πατάτες και 2 αυγά! Υγιές και φθηνό φαγητό.



4 πατάτες και 2 αυγά! Υγιεινό και φθηνό φαγητό.
Οι πατάτες με κρεμμύδια είναι πιο νόστιμες από το κρέας. Μια γρήγορη και χορταστική συνταγή με αυγά, πατάτες και κρεμμύδια.
Όλες οι γλώσσες είναι διαθέσιμες στο βίντεο. Κάντε κλικ στο εικονίδιο [cc] στην επάνω δεξιά γωνία του βίντεο και στις τρεις τελείες στην επάνω δεξιά γωνία, μπορείτε να ενεργοποιήσετε τους υπότιτλους ανάλογα με τη γλώσσα σας. Υλικά για τη συνταγή:
4 πατάτες. 2 κρεμμύδια. 1 κόκκινη πιπεριά. 100 γραμμάρια τυρί τσένταρ. 2 αυγα. 3 κουταλιές της σούπας αλεύρι. 1 κουταλάκι του γλυκού μαύρο πιπέρι. 1 κουταλάκι του γλυκού θυμάρι. 2 κουταλάκια του γλυκού αλάτι. 1 μέρος φυτικού ελαίου. Ευχαριστούμε που μας παρακολουθήσατε

Θλίψη – Sadness

Θλίψη – Sadness


It seems to me that almost all our sadnesses
are moments of tension,
which we feel as paralysis because
we no longer hear our astonished emotions living.

********************

Μου φαίνεται πως σχεδόν όλες μας οι στεναχώριες
είναι στιγμές έντασης,
που τις αισθανόμαστε σαν παράλυση γιατί
ζώντας δεν ακούμε πια τα εκπληκτικά μας συναισθήματα
.

.

.

Because we are alone with the unfamiliar
presence that has entered us;
because everything we trust
and are used to is
for a moment taken away from us;
because we stand in the midst of a transition
where we cannot remain standing.

************************

Και επειδή είμαστε μόνοι με την άγνωστη
παρουσία που μας έχει κατακλύσει,
επειδή οτιδήποτε έχουμε εμπιστευτεί
και έχουμε συνηθίσει,
για ένα λεπτό, έχει απομακρυνθεί από μας,
γιατί στεκόμαστε στη μέση μιας μετάβασης
όπου δεν μπορούμε να παραμείνουμε όρθιοι.

.

.

That is why the sadness passes:
the new presence inside us,
the presence that has been added,
has entered our heart,
has gone into its inner most chamber
and is no longer even there,
is already in our bloodstream.

Rainer Maria Rilke
«Letters to a Young Poet«

*********************

Γι αυτό και η θλίψη περνά:
Η νέα παρουσία μέσα μας,
αυτή η παρουσία που έχει προστεθεί,
έχει εισβάλει στη καρδιά μας,
έχει μπει στο πιο εσωτερικό της θάλαμο
και ακόμα ούτε εκεί βρίσκεται πια,
κυκλοφορεί ήδη στο αίμα μας.

Ράινερ Μαρία Ρίλκε
«Γράμματα σε έναν Νέο Ποιητή»

.

.

“Most people come to know
only one corner of their room,
one spot near the window, one narrow strip
on which they keep walking back and forth.”

“If you will stay close to nature, to its simplicity,
to the small things hardly noticeable,
those things can unexpectedly
become hardly noticeable.»

“Have patience with everything
that remains unsolved in your heart.
…live in the question.”

**********************

«Πολλοί άνθρωποι καταλήγουν να γνωρίζουν
μόνο μια γωνιά του δωματίου τους,
ένα σημείο κοντά στο παράθυρο, μια στενή λωρίδα
όπου εξακολουθούν και βαδίζουν μπρος και πίσω.»

«Αν παραμείνεις κοντά στη φύση, στην απλότητα της,
στα μικρά ελάχιστα αντιληπτά πράγματα,
αυτά τα πράγματα μπορούν αναπάντεχα
να γίνουν ελάχιστα αντιληπτά.»

«Να έχεις υπομονή με οτιδήποτε
παραμένει άλυτο στη καρδιά σου.
…. ζήσε με το ερώτημα.»

.

.https://ainafetst.wordpress.com/

10 ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ των Άγγλων κατά της Ανθρωπότητας

10 ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ των Άγγλων κατά της Ανθρωπότητας


Έκανε πρεμιέρα στις 6 Ιουν 2023

Ποιες είναι οι 5 ανεπτυγμένες χώρες χωρίς κατώτατους μισθούς;

 Ποιες είναι οι 5 ανεπτυγμένες χώρες χωρίς κατώτατους μισθούς;

Κάλυ

Ιον. 21

Το θέμα του κατώτατου μισθού ήταν πάντα ένα σημείο διαμάχης για τις κυβερνήσεις, όπου κι αν πάτε σε όλο τον κόσμο. Ορισμένοι νομοθέτες υποστηρίζουν ότι η ύπαρξη κατώτατου μισθού θα συμβάλει στη θέσπιση ενός προτύπου που πρέπει να ακολουθούν όλες οι εταιρείες και θα εγγυάται ότι οι εργαζόμενοι αμείβονται με βάση τη θέση τους. Άλλοι πιστεύουν ότι η έλλειψη κατώτατου μισθού θα επιτρέψει στους εργαζόμενους να διαπραγματευτούν τον μισθό που πιστεύουν ότι είναι σωστός και επίσης να εμπνεύσει τις εταιρείες να προσλάβουν περισσότερους ανθρώπους.

Εάν σκέφτεστε να μετακομίσετε σε μια νέα χώρα για να εξασφαλίσετε εργασία και θέλετε να έχετε λόγο για το πόσο αμείβεστε, ακολουθούν πέντε ανεπτυγμένες χώρες που έχουν αφαιρέσει τα πρότυπα κατώτατου μισθού:

Δανία

Η Δανία κατατάσσεται ψηλά στην κατάταξη ικανοποίησης από την εργασία στον κόσμο. Όταν κοιτάτε τους αριθμούς, οι εργαζόμενοι λένε ότι είναι ικανοποιημένοι με τη δουλειά τους επειδή μπορούν να διαπραγματευτούν για έναν λογικό μισθό. Τα συνδικάτα έχουν επίσης τη δύναμη να εκπροσωπούν τα μέλη τους στις διαπραγματεύσεις για καλύτερη αποζημίωση για τα μέλη τους.

Σουηδία

Η Σουηδία χρησιμοποιεί συλλογικές διαπραγματεύσεις για να εξασφαλίσει έναν «καθορισμένο» μισθολογικό στόχο για κάθε κλάδο. Οι μισθολογικοί στόχοι αποτελούν αντικείμενο τακτικής διαπραγμάτευσης με τα 110 συνδικάτα και τις εργοδοτικές οργανώσεις της χώρας, καθώς και τους μισθούς και τα ποσοστά υπερωριών.

Ισλανδία

Όσον αφορά την ικανοποίηση των εργαζομένων της, η Ισλανδία βρίσκεται πολύ ψηλά και πολλοί θα έλεγαν ότι θα ήθελαν να συνταξιοδοτηθούν εκεί λόγω των προνομίων της. Όσον αφορά τις αμοιβές, οι εργαζόμενοι εγγράφονται αυτόματα σε συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι οποίες στη συνέχεια θα τους εκπροσωπούν κατά τις διαπραγματεύσεις για τους μισθούς για τους αντίστοιχους κλάδους τους.

Νορβηγία

Η Νορβηγία έχει μισθούς που διαπραγματεύονται από τα συνδικάτα παρόμοιοι με τις υπόλοιπες χώρες σε αυτόν τον κατάλογο. Κάθε κλάδος έχει το δικό του πρότυπο μισθού βάσει διαπραγμάτευσης, τις άδειες μετ' αποδοχών και τις ρυθμίσεις υπερωριών. Τα ελάχιστα ποσοστά τους ποικίλλουν ανά κλάδο για τους ανειδίκευτους εργάτες, αλλά αυξάνονται όσο αυξάνεται το επίπεδο δεξιοτήτων και η εμπειρία τους.

Ελβετία

Πρόσφατα, η Ελβετία επέτρεψε στους πολίτες να αποφασίσουν εάν θα έχουν έναν κατώτατο μισθό για όλους τους κλάδους. Η πλειοψηφία το ενέκρινε και τώρα, ένας ελάχιστος μισθός 23 Ελβετικά Φράγκα (CHF) ανά ώρα είναι τυπικός για όλους τους κλάδους.

Είτε το επιχείρημα της έλλειψης κατώτατου μισθού είναι σωστό είτε όχι, είναι σαφές ότι η αποτελεσματικότητά του ποικίλλει ανάλογα με τη στρατηγική που εφαρμόζει η κυβέρνηση. Αυτές οι πέντε χώρες μπορούν να εργαστούν μαζί με τους ανθρώπους για να δουν τι είναι καλύτερο για τις βιομηχανίες τους και είναι προορατικές για να διασφαλίσουν ότι όλοι είναι ικανοποιημένοι παρέχοντας πρόσθετα οφέλη.

Ως εργαζόμενος, θεωρώντας ότι αυτές οι πέντε χώρες είναι εκεί που θέλετε να εργαστείτε, μπορεί να αποκομίσετε οφέλη. Όμως, προτού κάνετε το άλμα, ψάξτε για να δείτε τι είναι διαθέσιμο για το σετ δεξιοτήτων σας και εάν είστε έτοιμοι να ζήσετε σε μια νέα τοποθεσία. Εάν πιστεύετε ότι είστε προετοιμασμένοι και έχετε βρει τη θέση για την οποία θέλετε να υποβάλετε αίτηση σε αυτές τις χώρες, προχωρήστε. Η εμπειρία μπορεί να αποδειχθεί χρήσιμη για εσάς στο μέλλον και μπορεί να βρείτε το μέρος όπου μπορείτε να αναπτυχθείτε.

https://middleme.net/


1 Κουταλιά Την Ημέρα Για Πόνο Στα Πόδια, Τις Αρθρώσεις & Τα Κόκαλα!


1 Κουταλιά Την Ημέρα Για Πόνο Στα Πόδια, Τις Αρθρώσεις & Τα Κόκαλα!


Ανακαλύψτε πως 1 κουταλιά την ημέρα θα βοηθήσει και θα ανακουφίσει τον πόνο στα πόδια, τις αρθρώσεις και τα κόκαλα και θα βελτιώσει την κατάσταση τους. Τα πόδια μας αποτελούνται από αγγεία, αρθρώσεις, νεύρα, μυς και οστά και μπορεί το κάθε ένα από αυτά να τραυματιστεί, δημιουργώντας πόνο στα πόδια. Ειδικά όμως ο επίμονος πόνος σε κάποιο από αυτά τα μέρη του σώματος, μπορεί να οφείλεται σε ορισμένες παθήσεις, όπως είναι η αρθρίτιδα, οι κιρσοί, η οσφυαλγία, η φλεβική θρόμβωση, η αθηροσκλήρωση και κάποια βλάβη στα νεύρα. Στο σημερινό βίντεο θα ανακαλύψετε ένα υγιεινό ρόφημα που μία κουταλιά την ημέρα, θα βοηθήσει τον πόνο στα πόδια, τις αρθρώσεις και τα κόκαλα, ενώ θα βελτιώσει και θα ανακουφίσει με φυσικό τρόπο την κατάσταση τους.

Rogmes

Πάνδημη η απαίτηση για δικαιοσύνη για τα Τέμπη: Όλη η αλήθεια στο φως - Ο Τραμπ που περιμένει στη γωνία

  Πάνδημη η απαίτηση για δικαιοσύνη για τα Τέμπη: Όλη η αλήθεια στο φως - Ο Τραμπ που περιμένει στη γωνία Φωτογραφία Eurokinissi Τραϊανός Χα...