Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 7 Ιουνίου 2023

Μάνος Χατζιδάκις – Το τραγούδι

 Μάνος Χατζιδάκις – Το τραγούδι

Το τραγούδι δεν είναι σύνθημα ή πράξη εκτονώσεως. Ούτε μαστίχα για το στόμα αθλητικών εφήβων ή συντροφιά νυχτερινή για οδηγούς ταξί και φορτηγών. Είναι μια σχέση υπεύθυνη, μια πράξη ερωτική ανάμεσά μας που μας αποκαλύπτει. Τελετουργία που απαιτεί, τόσο από σας όσο και από μένα, μια προετοιμασία θρησκευτική, επίμονη άσκηση γνώσης και αθωότητας, αποκαλύψεως και ανιχνεύσεως, μνήμης και προφητείας.

Το τραγούδι είναι μια μαγική στιγμή κι εγώ ένας πανηγυριώτης μάγος εκπρόσωπός σας, που θα φωτίσω τις κρυφές και αθέατες γωνιές σας, θα σας εκπλήξω, θα σας γεμίσω ερωτήματα και μελωδίες που ίσως γενούν δικές σας και θα μεταφερθούν στο σπίτι σας, έτσι που να κοπεί ο ύπνος σας και να χαθεί για πάντα –αν είναι δυνατόν – ο εφησυχασμός σας. Κι ας μην μπορείτε να με τραγουδήσετε. Μήπως τάχα μπορείτε να εξαφανίσετε ένα πουλί ή να το φανερώσετε μέσ’ απ’ το φόρεμα ή από το μαντήλι σας; Κι όμως δεν το ξεχάσατε κι ούτε θα το ξεχάσετε σ’ όλη σας τη ζωή. Και θα το λέτε στα παιδιά σας έτσι όπως το πρωτοείδατε κάποια φορά από έναν μάγο σ’ ένα πανηγύρι – καθώς και το τραγούδι μου.

Θα το θυμάσθε και θα το ’χετε εντός σας, χωρίς την δυνατότητα να το γλεντήστε με αυτάρεσκη και δυνατή φωνή. Μόνο να το ψελλίζετε θα είναι δυνατόν, σαν προσευχή…

Δεν είναι το τραγούδι μου απλοϊκό κι ευχάριστο σαν το τενεκεδένιο σήμα μιας πολιτικής παράταξης ή ενός αθλητικού συλλόγου. Δεν κολακεύει τις συνήθειές σας ούτε και διασκεδάζει την αμηχανία σας, την οικογενειακή σας πλήξη ή την ερωτική σας ανεπάρκεια.

Δεν είναι το τραγούδι μου μια μονόφωνη αρτηρία, ούτε μια πολυφωνική και λαϊκή υστερία. Είναι μια μυστική πηγή, μια στάση πρέπουσα και ηθική απέναντι στα ψεύδη του καιρού μας, ένα παιχνίδι ευφάνταστο μ’ απρόβλεπτους κανόνες, μια μελωδία απρόσμενη που γίνεται δική σας, δεμένη αδιάσπαστα με άφθαρτες λέξεις ποιητικές και ξαναγεννημένες.

Και μην ξεχάσετε. Σαν φύγετε από ΄δω, δεν σας ανήκει παρά μονάχα το αίσθημα, η σκέψη και τα ερωτήματα, που ολόκληρο το βράδυ σας μετέδωσα μέσ’ απ’ τη μουσική μου. Σ’ εμένα απομένει το τραγούδι, η μαγική στιγμή μου, που είναι μια εξαίσια απάντηση αρκεί να με ρωτήστε. Ρωτήστε με λοιπόν. Κι ύστερα, σας παρακαλώ, σωπάστε! Γιατί θα τραγουδήσω!

Πιστεύω πως η τέχνη του τραγουδιού αποτελεί κοινωνικό λειτούργημα, γιατί το τραγούδι μας ενώνει μέσα σ’ ένα μύθο κοινό. Κι όπως στον χορό ενώνουμε τα χέρια μεταξύ μας για ν’ ακολουθήσουμε ίδιες ρυθμικές κινήσεις, έτσι και στο τραγούδι ενώνουμε τις ψυχές μας για ν’ ακολουθήσουμε μαζί, τις ίδιες εσωτερικές δονήσεις. Κι όσο για τον κοινό μύθο που δεν υπάρχει στις μέρες μας, τον σχηματίζουμε καινούριο κι απ’ την αρχή κάθε φορά. Κάθε φορά που νιώθουμε βαθιά την ανάγκη να τραγουδήσουμε.

Απόσπασμα από το βιβλίο Ο καθρέφτης και το μαχαίρι

https://perithorio.com/

Τρίτη 6 Ιουνίου 2023

Το Τρελό «Καρναβάλι» των Αρχαίων Ελλήνων: Από τον θεό Διόνυσο, στην Πάτρα!


Το Τρελό «Καρναβάλι» των Αρχαίων Ελλήνων: 
Από τον θεό Διόνυσο, στην Πάτρα!


The Mythologist

Αφού το άντεξε να φύγει, πρέπει κι εσύ ν’ αντέξεις να προχωρήσεις…

 Αφού το άντεξε να φύγει, πρέπει κι εσύ ν’ αντέξεις να προχωρήσεις…



   - ΜΑΡΙΑ ΜΕΪΝΤΑΝΗ -

Κάποια πράγματα θα έπρεπε να είναι εύκολα, κάποια άλλα πρέπει να είναι δύσκολα. Μόνο έτσι καταλαβαίνεις τι αξίζει πραγματικά και τι όχι. Το ίδιο ισχύει και για τις ανθρώπινες σχέσεις. Καταλαβαίνεις ότι κάτι είναι γραφτό να συμβεί όταν δεν χρειάζεται να προσπαθείς, δεν χρειάζεται να το κουράζεις. Τα πράγματα απλά συμβαίνουν και τα συναισθήματα βγαίνουν αβίαστα, σαν να τα ένιωθες από πάντα. Και τότε συμβαίνει το απόλυτο. Ζεις το παραμύθι, ζεις το δικό σου όνειρο με πρωταγωνιστές εσάς.

Ήταν, είναι και θα είναι το πιο μαγικό πράγμα που σου έχει συμβεί, ο δεσμός και η χημεία που υπήρχε ήταν καθηλωτικά, σα να γνωριζόσασταν χρόνια. Όσο πέρναγε μάλιστα ο καιρός, τα πράγματα ήταν ακόμα πιο όμορφα. Μαθαίνατε ο ένας τον άλλον και αυτό σας έθιζε ακόμα πιο πολύ. Μεθυστικός αυτός ο έρωτας. Ξεκινήσατε επιφυλακτικοί, με φόβο για αυτό το τόσο έντονο που αιωρούνταν ανάμεσά σας. Άγνωστο και για τους δυο σας, δεν είχατε ξανανιώσει έτσι, σας απωθούσε όσο και σας τραβούσε πάλι πίσω στην δύνη του. Επειδή όμως η ζωή δεν είναι ταινία και απαιτεί ρεαλισμό και πόνο, το ροζ συννεφάκι ήρθε και αντικαταστάθηκε με ένα μαύρο, έτοιμο για καταιγίδα.


Οι πρώτες μπόρες πέρασαν εύκολα, υπήρχε θέληση για προσπάθεια, γιατί όταν θέλεις κάποιον ανυπολόγιστα πολύ, αδυνατείς να φανταστείς μια καθημερινότητα χωρίς αυτόν. Το πρόβλημα ήρθε στην καταιγίδα την μεγάλη. Εκεί θα φαινόταν αν ήταν αλήθεια αυτό που ζούσατε. Αυτό όμως που συνέβη δεν το υπολόγιζες. Δεν άντεξε, δεν άντεξε αυτό που ένιωθε και τα παράτησε, σας παράτησε χωρίς να κοιτάξει πίσω. Σε άφησε να αναρωτιέσαι για το πώς μπόρεσε. Δεν υπάρχει εξήγηση, φρόντισε εκείνος για αυτόν. Κανείς δεν σε είχε προετοιμάσει για αυτό που θα ένιωθες. Τον πόνο, το κενό, την παραίτηση. Και όμως στο μυαλό σου γυρνάει η ίδια ερώτηση “Αν νιώθαμε το ίδιο, εκείνος πώς το άντεξε αυτό;”.

Και έτσι απλά έρχεται η συνειδητοποίηση. Έφυγε. Μια λέξη τόσο μικρή, αλλά τόσο βαριά. Ξέρω τι σκέφτεσαι, αφού μπόρεσε να φύγει, να μην ξανάρθει. Και έχεις δίκιο. Όσο και να μην θες να τ’ ακούσεις ή να το παραδεχτείς, άντεξε να φύγει και όχι μόνο έφυγε, αλλά δεν κοίταξε καν πίσω. Αυτό και μόνο αρκεί για να προχωρήσεις. Ξέρω ότι πονάει πιο πολύ, αλλά αν εννοούσε ό,τι έλεγε, θα ήταν εδώ, έστω για να προσπαθήσει, ακόμα και αν δεν βγει. Για αυτό σκάσε ένα χαμόγελο, πάρε μια βαθιά ανάσα, κράτα ό,τι όμορφο σου έδωσε και πήγαινε να ψάξεις αυτό που θα σε κάνει να χαμογελάς χωρίς να φοβάσαι…   

 https://gynaikaeimai.com/

Μαρία Μεϊντάνη

Τα όνειρα και τα καλοκαίρια ανήκουν και στα παιδιά που ακόμη έχουμε μέσα μας

 Τα όνειρα και τα καλοκαίρια ανήκουν και στα παιδιά που ακόμη έχουμε μέσα μας

«Δεν θα ήταν ωραία να ζούσαμε για λίγο τα ξέγνοιαστα καλοκαίρια των παιδικών μας χρόνων; Να τρέχαμε ξυπόλυτοι όλη μέρα στις αυλές, στις αμμουδιές και να νιώθαμε τα δάχτυλα των χεριών μας να κολλούν από τα λιωμένα παγωτά; Θα ήταν ωραία, όμως αυτά τα καλοκαίρια, είναι μόνο για τα παιδιά. Κι ο χρόνος πίσω δεν γυρνά. Ως ενήλικες πια, ας έχουμε τις καρδιές μας πιο ζεστές κι από τον Αύγουστο που θα ‘ρθει, για να δίνουμε το χέρι και την ψυχή στον συνάνθρωπό μας. Να ανάβουμε μόνο της καρδιάς τη φλόγα. Να μην ξαναδούμε φωτιές, Καρολάιν, Άλκη, Ιωάννα, Τζωρτζίνα, #metoo, πολέμους, δυστυχισμένα παιδιά κι άστεγους. Κι όλα αυτά, ξέρω, σαν παιδικό όνειρο φαντάζουν, μα αν δεν ταΐσουμε με αισιοδοξία το δεκάχρονο που έχουμε μέσα μας, πώς θα ομορφύνουμε τον κόσμο; Δεν γίνεται χωρίς ελπίδα. Τα όνειρα και τα καλοκαίρια δεν ανήκουν μόνο στα παιδιά, αλλά και στα παιδιά που έχουμε μέσα μας».

Με αφορμή αυτά τα λόγια που έγραψα πέρσι, με γαργάλησε μία νοσταλγία ανέμελων καλοκαιριών της παιδικής μου ηλικίας. Εκείνες τις ευτυχισμένες μέρες που οι ευθύνες ήταν ελάχιστες και οι μεγαλύτερες ανησυχίες μας περιστρέφονταν γύρω από τις απλές χαρές της ζωής. Τότε που λαχταρούσαμε την αθωότητα και η ελευθερία έμοιαζε να μας τυλίγει μέσα στους ηλιόλουστους μήνες, σαν να έχει σταματήσει ο χρόνος. Με γαργάλησαν όμως και νέες σκέψεις, νιώθοντας όσο ποτέ, πως καθώς ταξιδεύουμε στη ζωή και τη συνεχή ωρίμανση του μυαλού μας, συνειδητοποιούμε ότι αυτά τα ειδυλλιακά καλοκαίρια της νιότης μας δεν είναι κάτι που μπορούμε να ξαναζήσουμε. Ο χρόνος προχωρά, παρασύροντάς μας μαζί με το ανελέητο ρεύμα του. Το πέρασμα του χρόνου είναι μια συνεχής υπενθύμιση για να αγκαλιάσουμε το παρόν και να βρούμε νέους τρόπους για να εμποτίσουμε τη ζωή μας με ζεστασιά και χαρά.


Ως ενήλικες πια, έχουμε τη δύναμη να διαμορφώσουμε τις εμπειρίες μας και να δημιουργήσουμε τις δικές μας εκδοχές μιας νέας καλοκαιρινής ευδαιμονίας και να βρούμε τρόπους να ανάψουμε τη φλόγα της ευτυχίας στις καρδιές μας. Ας δούμε πέρα από τις εφήμερες απολαύσεις των φευγαλέων καλοκαιριών και ας αναζητήσουμε βαθύτερες συνδέσεις με τον εαυτό μας και με τους ανθρώπους γύρω μας. Ας απλώσουμε ένα χέρι βοηθείας και ας προσφέρουμε τις ψυχές μας σε όσους έχουν ανάγκη. Η αληθινή ευτυχία δεν βρίσκεται στο να ξαναζήσεις το παρελθόν, αλλά στο να διαδώσεις καλοσύνη και αγάπη στο παρόν. Μπορούμε να έχουμε θετικό αντίκτυπο στις ζωές των άλλων, να δημιουργήσουμε ένα κυματιστό αποτέλεσμα που ξεπερνά πολύ τα όρια μιας μόνο εποχής.

Ας επαναπροσδιορίσουμε τι σημαίνει να έχουμε ένα καλοκαίρι γεμάτο χαρά και πληρότητα. Ας αναζητήσουμε ευκαιρίες για να στηρίξουμε ο ένας τον άλλον, να ακούσουμε και να μοιραστούμε στιγμές γέλιου και συντροφικότητας. Με αυτόν τον τρόπο, θα ανακαλύψουμε ότι η μαγεία των ξέγνοιαστων παιδικών καλοκαιριών μπορεί ακόμα να υπάρχει, αλλά με διαφορετική μορφή. Ενώ μπορεί να λαχταρούμε την αθωότητα της νιότης μας, ας μην παγιδευόμαστε στο παρελθόν. Αντίθετα, ας αγκαλιάσουμε το παρόν και ας αγκαλιάσουμε την ομορφιά των διαρκώς μεταβαλλόμενων εποχών της ζωής. Ας κάνουμε κάθε μέρα μια καλοκαιρινή μέρα, όπου η ζεστασιά της καρδιάς μας μπορεί να λάμπει και να φωτίζει τον κόσμο γύρω μας.     

 https://gynaikaeimai.com/

Ελένη Ισπόγλου – Συγγραφέας
https://www.facebook.com/eispoglou/

5 τρομερά παράξενες συνήθειες των αρχαίων - Θα εκπλαγείτε

 5 τρομερά παράξενες συνήθειες των αρχαίων - Θα εκπλαγείτε

Αρκετά περίεργες συνήθειες είχαν οι αρχαίοι λαοί

Περίεργες και ενίοτε αηδιαστικές συνήθειες είχαν στο παρελθόν πολλοί αρχαίοι λαοί, τις οποίες με βεβαιότητα δεν έχουμε σήμερα.

Γυάλινες μπάλες για εμφυτεύματα στήθους

Κάποιες γυναίκες χρησιμοποιούσαν σπιτικές κρέμες για να κάνουν το στήθος τους να μοιάζει μεγαλύτερο, ενώ άλλες έκαναν μασάζ με λάδι καρύδας.

Η πρώτη αυξητική επέμβαση στήθους έγινε το 1895 από τον Βιντσέντζ Τσέζνι. Οι γιατροί χρησιμοποιούσαν γυάλινες μπάλες, ελεφαντόδοντο και ελαστικά για να κάνουν το στήθος των γυναικών μεγαλύτερο.

Τα κόπρανα των ζώων χρησιμοποιούνταν για ιατρικές θεραπείες

Οι γυναίκες στην αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιούσαν τα κόπρανα των κροκοδείλων ως αντισηπτικό και το έβαζαν στον κόλπο τους. Στην αρχαία Αίγυπτο οι μαχητές έβαζαν κόπρανα ζώων στις πληγές τους.

Οι γιατροί άνοιγαν τρύπες στα κεφάλια των ανθρώπων για να απομακρύνουν τα κακά πνεύματα

Οι γιατροί πίστευαν ότι μπορούσαν να θεραπεύσουν ασθένειες, όπως οι σπασμοί, οι πονοκέφαλοι και οι λοιμώξεις, ανοίγοντας τρύπες στα κεφάλια των ανθρώπων. Πίστευαν ότι αυτές οι ασθένειες οφείλονταν στα διαβολικά πνεύματα που βρίσκονταν παγιδευμένα στα σώματα των ανθρώπων.

Στην αρχαία Ρώμη οι μπαμπάδες μπορούσαν να πουλήσουν τους γιους τους σε σκλαβοπάζαρα, αλλά μόνο 3 φορές

Ο πατέρας ήταν αυτός που αποφάσιζε για την ζωή όλων των μελών της οικογένειας. Έτσι, μπορούσε να πουλήσει έναν γιο του και αν εκείνος που τον αγόρασε δεν τον ήθελε πια μπορούσε να του τον επιστρέψει. Ωστόσο, μπορούσε να το κάνει αυτό μόνο 3 φορές, γιατί διαφορετικά θεωρούνταν κακός πατέρας.

Οι γιατροί χρησιμοποιούσαν σκόρδο για να επιβεβαιώσουν μια εγκυμοσύνη

Το 1350 π.Χ. έλεγαν στις γυναίκες να μουλιάζουν έναν σπόρο σιταριού σε ούρα. Αν οι σπόροι βλάστιζαν, ήταν έγκυος. Ένας άλλος τρόπος ήταν να βάλει μια σκελίδα σκόρδο στον κόλπο της. Το επόμενο πρωί ο γιατρός μύριζε την αναπνοή της και ισχυριζόταν ότι ήταν έγκυος, αν η αναπνοή της μύριζε σκόρδο.

https://www.alfavita.gr/

Arthur Rimbaud – Παραμύθι

 Arthur Rimbaud – Παραμύθι

Ένας πρίγκηπας είχε θιγεί γιατί δεν είχε ποτέ του ασχοληθεί με κάτι έξω από την τελειότητα των χυδαίων γενναιοδωριών. Προέβλεπε εκπληκτικές επαναστάσεις του έρωτα, και υποψιάζονταν τις γυναίκες του ότι μπορούσαν κάτι καλύτερο από την ευπροσηγορία τούτη πλουμισμένη από ουρανό και πολυτέλεια. Ήθελε να δει την αλήθεια, την ώρα της ουσιαστικής λαχτάρας και της ικανοποίησης. Είτε αυτό υπήρξε μια απόκλιση από την ευσέβεια είτε όχι, το θέλησε. Κατείχε τουλάχιστον μιαν αρκετά πλατιά ανθρώπινη εξουσία.

Όλες οι γυναίκες που τον είχαν γνωρίσει δολοφονήθηκαν. Τι λεηλασία στο πάρκο του περιβολιού της ομορφιάς! Κάτω από την σπάθη, τον ευλόγησαν. Δεν παρήγγειλε καθόλου καινούριες.

— Οι γυναίκες ξαναφάνηκαν.

Σκότωσε όλους αυτούς που τον ακολουθούσαν, μετά το κυνήγι ή τις οινοποσίες.

— Όλοι τον ακολουθούσαν.

Διασκέδασε σφάζοντας τα ζώα πολυτελείας. Πυρπόλησε τα παλάτια. Εφορμούσε πάνω στους ανθρώπους και τους τεμάχιζε.

— Το πλήθος, οι χρυσαφένιες στέγες, τα ωραία ζώα υπήρχαν ακόμη.

Μπορεί κανείς να εκστασιάζεται στο χαλασμό, να ξανανιώνει από την θηριωδία! Ο λαός δεν μουρμούρισε. Κανείς δεν προσέφερε την συνδρομή των βλεμμάτων του.

Κάποιο βράδυ κάλπαζε περήφανα. Ένα Πνεύμα φάνηκε μίας άφατης ομορφιάς, ακόμη και ανομολόγητης. Από την φυσιογνωμία και την στάση του έβγαινε η υπόσχεση ενός έρωτα πολλαπλού και περίπλοκου, μιας ευτυχίας ανείπωτης, σχεδόν ανυπόφορης! Ο Πρίγκιπας και το Πνεύμα εκμηδενίστηκαν πιθανόν μέσα στην ουσιαστική υγεία. Πως θα μπορούσαν να μην πεθάνουν απ’ αυτήν;

Μαζί λοιπόν πέθαναν.

Αλλά ο Πρίγκιπας αυτός απεβίωσε, στο παλάτι του, σε μια συνηθισμένη ηλικία. Ο Πρίγκιπας ήταν το Πνεύμα . Το Πνεύμα ήταν ο Πρίγκιπας.

Η σοφή μουσική παραμελεί την λαχτάρα μας.

Είναι ή στοργή καί τό παρόν έφόσον έφτιαξε τό σπίτι άνοιχτό στόν άφρισμένο χειμώνα καί στή χλαλοή τού καλοκαιριού, αύτός του, οί διαδρομές του ή τρομαχτική ταχύτητα τής τελειότητας τών μορφών καί τής πράξης!

”Ω, γονιμότητα τού πνεύματος καί άπεραντοσύνη τού σύμπαντος!

Τό σώμα του! ‘ Η ονειρεμένη πού έξάγνισε τά ποτά καί τις τροφές, αύτός πού είναι τό θέλγητρο τών φευγαλέων τόπων καί ή ύπεράνθρωπη τροφή τών σταθμών. Εναι ή στοργή γιά τό μέλλον ή δύναμη καί ό έρωτας πού έμεΐς, όρθιοι μέσα στις λύσσες καί στήν πλήξη, βλέπουμε νά περνούν μέσα στόν θυελλώδη ούρανό καί στις έκστατικές σημαίες.

Είναι ό έρωτας, μόνο τέλειο καί έπινοημένο ξανά, λόγος θαυμαστός καί άπρόβλεπτος καί ή αιωνιότητα; άγαπημένη μηχανή τών μοιραίων ιδιοτήτων. Είχαμε όλοι τήν τρομάρα τής παραχώρησής του καί τής δικής μας; ώς άπόλαυση τής ύγείας μας, έγωιστική τών χαρισμάτων μας, έγωιστική στοργή καί πάθος γι’ αύτόν πού μάς άγαπά γιά τήν άτέλειωτη ζωή του…

Κι έμεΐς τόν άνακαλοΰμε καί αύτός ταξιδεύει… Κι άν ή λατρεία φεύγει, κουδουνίζει, ή ύπόσχεσή του κουδουνίζει: «Πίσω αύτές οί προλήψεις αύτά τά παλιά σώματα, τά σπιτικά αύτά καί αϋτοί οί αιώνες.

Τούτη έδώ, ή έποχή έχει βουλιάξει». Δέν θά φύγει, δέ θά ξανακατέβει άπό έναν ούρανό, δέ θά έκπληρώσει τήν έξαγορά τής οργής τών γυναικών καί τής χαράς τών άνδρών καί όλης αύτής τής άμαρτίας; γιατί είναι γεγονός, έχοντας αύτός ύπάρξει κι έχοντας άγαπηθεί.

”Ω, οί άνάσες του, τά κεφάλια άποδέσμευση, ή θραύση τής χάρης διασταυρωμένης μέ καινούρια βιαιότητα!

Ή όψη του, ή όψη του! όλα τά παλιά γονατίσματα καί οί μόχθοι καταργήθηκαν στή συνέχεια του.

Τό φώς του! ή έγκατάλειψη όλων τών ήχηρών καί κινουμένων μαρτυρίων μέσα στήν πιό έντονη μουσική!

Τό βήμα του! Οί άποδημίες πιό πελώριες άπό τις παλιές εισβολές.

“Ω, αύτός καί μεΐς! Ή άλαζονία καί καλοπροαίρετη άπό τά χαμένα έλέη.

“Ω κόσμε! καί τό φωτεινό άσμα τών καινούριων συμφορών!

Μάς γνώρισε όλους καί όλους μάς άγάπησε. “Ας μάθουμε, αύτή τή χειμωνιάτικη νύχτα, άπό κάβο σέ κάβο, άπό τόν ταραχώδη πόλο ώς τό κάστρο, άπό τό πλήθος ώς τήν άκτή, άπό βλέμματα σέ βλέμματα, μέ δυνάμεις καί μέ συναισθήματα κουρασμένα, νά τόν καλούμε, καί νά τόν βλέπουμε καί νά τόν διώχνουμε, καί κάτω άπό τις παλίρροιες καί στά ψηλά τών χιονισμένων έρήμων ν’ άκολουθούμε τις όψεις του, τις άνάσες του, τό σώμα του, τό φώς του.

Δημοσιεύτηκε στα Αστυνομικά Χρονικά, τεύχος 552-553

Φωτογραφία: Étienne Carjat

https://perithorio.com/

Δευτέρα 5 Ιουνίου 2023

2 Φρούτα Που Θεραπεύουν Τη Βρογχίτιδα & Τον Βήχα

2 Φρούτα Που Θεραπεύουν Τη Βρογχίτιδα & Τον Βήχα


🧿 Σ’ αυτό το βίντεο, θα δείτε ένα γιατροσόφι από τα χρόνια τα παλιά. Απ’ αυτά που οι γιαγιάδες γνώριζαν και που έφερναν αποτέλεσμα. Στο συγκεκριμένο γιατροσόφι - μια φυσική θεραπεία - θα χρειαστείτε 2 φρούτα. Εχει μια υπέροχη γεύση, είναι ελαφρύ στο στομάχι και θεραπεύει προβλήματα και πόνο στο στομάχι και τους πνεύμονες 📖 Κεφάλαια - ενότητες ⬇︎⬇︎⬇︎⬇︎⬇︎⬇︎
0:00 intro 0:25 2 φρούτα που θεραπεύουν βρογχίτιδα & βήχα 0:57 Δείτε τι θα χρειαστείτε 1:21 Οδηγίες 2:09 Χρήση



Ανατινάχθηκε μεγάλο φράγμα στη Χερσώνα: Ισχυρές εκρήξεις και ανεξέλεγκτες ποσότητες νερού - Αλληλοκατηγορούνται Ρωσία και Ουκρανία

 Ανατινάχθηκε μεγάλο φράγμα στη Χερσώνα: Ισχυρές εκρήξεις και ανεξέλεγκτες ποσότητες νερού - Αλληλοκατηγορούνται Ρωσία και Ουκρανία

Ανατινάχθηκε μεγάλο φράγμα στη Χερσώνα (Twitter/Screenshot)
Ανατινάχθηκε μεγάλο φράγμα στη Χερσώνα (Twitter/Screenshot)

Ένα μεγάλου μεγέθους υδροηλεκτρικό φράγμα που ανεγέρθηκε επί Σοβιετικής Ένωσης και βρίσκεται στο τμήμα της Χερσώνας στη νότια Ουκρανία και ελέγχεται από τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις «ανατινάχθηκε» σήμερα (6/6), με αποτέλεσμα να διαρρεύσει τεράστια ποσότητα νερού, σύμφωνα με τις εμπόλεμες πλευρές, που αλληλοκατηγορούνται για την καταστροφή της υποδομής κρίσιμης σημασίας.

Βίντεο που κυκλοφορούν σε ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης -δεν είναι δυνατό να επαληθευτούν προς το παρόν- εικονίζουν πολύ ισχυρές εκρήξεις στο φράγμα στη Νόβα Καχόβκα, πάνω στον Δνείπερο ποταμό. Άλλα βίντεο δείχνουν τεράστιες ποσότητες νερού να βγαίνουν από τα συντρίμμια του φράγματος και σοκαρισμένους διερχόμενους.

Το φράγμα, με 30 μέτρα ύψος και 3,2 χιλιόμετρα μήκος, οικοδομήθηκε το 1956 στον Δνείπερο, στο πλαίσιο της κατασκευής υδροηλεκτρικού εργοστασίου στη Νόβα Καχόβκα.

Στον ταμιευτήρα του βρίσκονται 18 κυβικά χιλιόμετρα νερού και από αυτό υδροδοτούνται τόσο η χερσόνησος της Κριμαίας -που προσαρτήθηκε από τη Ρωσία το 2014- όσο και το πυρηνικό ηλεκτροπαραγωγικό εργοστάσιο στη Ζαπορίζια, το μεγαλύτερο της Ευρώπης, που χρειάζεται αδιάλειπτη παροχή για να ψύχει τους αντιδραστήρες του.

Το «μπαλάκι» των ευθυνών

Οι αντίπαλες πλευρές αλληλοκατηγορήθηκαν για την καταστροφή του φράγματος.

«Το φράγμα στην Καχόβκα ανατινάχθηκε από τις ρωσικές δυνάμεις κατοχής», ανέφερε η διοίκηση νότιου τομέα του ουκρανικού στρατού μέσω Facebook. Η ίδια πηγή πρόσθεσε πως «η έκταση της καταστροφής, η ταχύτητα και ο όγκος του νερού και οι περιοχές που είναι πιθανό να πλημμυρίσουν τελούν υπό διευκρίνιση».

Σύμφωνα με αξιωματούχους προσκείμενους στη Μόσχα που μίλησαν σε ρωσικά πρακτορεία ειδήσεων, το φράγμα βομβαρδίστηκε από τους Ουκρανούς. Αξιωματούχος εγκατεστημένος από τη Μόσχα στην περιοχή μίλησε για «πολύ σοβαρή τρομοκρατική ενέργεια», ορολογία που επίσης παραπέμπει σε ουκρανική επίθεση.

Η εκκένωση κοινοτήτων στην περιοχή έχει ήδη αρχίσει, ανέφερε ο περιφερειάρχης Χερσώνας Ολεξάντρ Προκούντιν.

«Εντός πέντε ωρών το νερό θα έχει φθάσει σε κρίσιμο επίπεδο», προειδοποίησε ο κ. Προκούντιν μέσω Telegram στις 06:45 (τοπική ώρα και ώρα Ελλάδας).

Κατά το ρωσικό κρατικό πρακτορείο ειδήσεων TASS, κάπου 80 κοινότητες θα χρειαστεί να εκκενωθούν στην περιοχή.

https://www.ethnos.gr/

Αποκλειστικό: Καμία αλλαγή πλεύσης για την Τουρκία - Στο στόχαστρο του τουρκικού στρατού και πάλι η νησίδα Ζουράφα

 Αποκλειστικό: Καμία αλλαγή πλεύσης για την Τουρκία - Στο στόχαστρο του τουρκικού στρατού και πάλι η νησίδα Ζουράφα

ΜΑΡΙΝΟΣ ΓΚΑΣΙΑΜΗΣ

Δείτε τους χάρτες και την ελληνική αντιΝΟΤΑΜ

Μια νέα εποχή ξεκινά σύμφωνα με δημοσιολογούντες για την Τουρκία, επισημαίνοντας πως ανοίγουν παράθυρα ευκαιρίας για…συνεννόηση με την γείτονα. Η τοποθέτηση λένε του Χακάν Φιντάν, του μέχρι πρότινος ισχυρού άντρα της ΜΙΤ, των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας, θα φέρει νέο αέρα στις σχέσεις της Άγκυρας με τις χώρες της περιοχής καθώς ο συγκεκριμένος είναι πάνω απ’ όλα πραγματιστής. Η τοποθέτηση δε του Γιασάρ Γκιουλέρ στο υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας θα συμβάλει σε μια πιο…ήρεμη περίοδο καθώς αναφέρουν πως ο συγκεκριμένος δεν είναι «γεράκι» αλλά ένας άνθρωπος ήπιων τόνων…

Τα λένε και τα γράφουν όλα αυτά λες και η πολιτική της Τουρκίας ασκείται σύμφωνα με τις ορέξεις και τα κέφια του εκάστοτε υπουργού. 

Παραβλέπουν ότι στόχος του Ερντογάν και των αποφάσεων του νεοοθωμανικού κράτους που δημιουργεί σιγά σιγά είναι ο «Αιώνας της Τουρκίας». Ένας αιώνας με αναθεωρητικούς στόχους.

Οι στόχοι αυτοί δεν άλλαξαν και ούτε προβλέπεται πουθενά πως θα αλλάξουν καθώς ζητούμενο είναι το…μεγαλείο της Τουρκίας.

Σε αυτό το πλαίσιο είδαμε τα πρώτα σημάδια πριν καλά καλά ορκιστεί το νέο υπουργικό συμβούλιο της Τουρκίας.

Νέα περιστατικά με εργαλιοποίηση του δράματος των προσφύγων και των μεταναστών που οδηγούνται από την τουρκική στρατοχωροφυλακή στα σύνορα της Ελλάδας στον Έβρο και φυσικά η αμφισβήτηση της ελληνικής δικαιοδοσίας ως προς την έρευνα και διάσωση στο Αιγαίο που σημειώθηκε όταν τα φορτηγά πλοία Αnt και Potentia, κενά φορτίου, συγκρούστηκαν μεταξύ τους και το τουρκικών συμφερόντων Ant αρνήθηκε την συνδρομή των ελληνικών Αρχών. Ευτυχώς η κίνηση ματ της Αθήνας να στείλει στο σημείο μεγάλο αριθμό δυνάμεων σε σύντομο χρονικό διάστημα απέτρεψε την Τουρκία από το να κάνει το επόμενο βήμα και να επιχειρήσει να αναλάβει τον έλεγχο της επιχείρησης στο σημείο.

Μια δε ακόμα κίνηση που πέρασε κάτω από τα «ραντάρ» αυτές τις ημέρες ήταν η κίνηση των Τούρκων στην νησίδα Ζουράφα που αποκαλύπτει το Πενταπόσταγμα.

Συγκεκριμένα η Τουρκία με την ΝΟΤΑΜ Β1159/23 δέσμευσε περιοχή από τις 8 έως τις 9 Ιουνίου για ασκήσεις με την χρήση πυρών στην έξοδο του κόλπου του Ξηρού.

Το δυτικό άκρο αυτής της περιοχής παραβιάζει τον εναέριο χώρο της ακριτικής νησίδας Ζουράφα. Μιας νησίδας που η Τουρκία έχει συμπεριλάβει στις «γκρίζες ζώνες» του Αιγαίου.

Ένα ακόμα σημάδι δηλαδή ότι δεν αλλάζει την αναθεωρητική της ατζέντα.

Η Αθήνα αντέδρασε με την αντιΝΟΤΑΜ  Α1839/23 τονίζοντας οτι μέρος της περιοχής που θέλουν οι Τούρκοι για την άσκησή τους συμπεριλαμβάνει και περιοχή ελληνικής κυριαρχίας και φυσικά ακυρώνοντας την τουρκική ως προς το μέρος που συμπεριλαμβάνει ελληνική περιοχή.

Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που η Τουρκία βάζει στο μάτι την Ζουράφα.

Η Ζουράφα έχει μεγάλη γεωστρατηγική σημασία μια και σημειοθετεί το απώτατο σημείο της ελληνικής θαλάσσιας επικράτειας στο βορειοανατολικό Αιγαίο και παράλληλα είναι το βορειοανατολικότερο γεωγραφικό σημείο των Θρακικών Σποράδων, κάτι που αποτελεί συχνό σημείο εντάσεων μεταξύ της ελληνικής και τουρκικής ακτοφυλακής στα υδάτινα σύνορα. Το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού της Τουρκίας ξεκίνησε τη δεκαετία του '90 πολιτική σύμφωνα με την οποία θεωρεί τη νησίδα ως μια από τις 130 λεγόμενες γκρίζες ζώνες, της οποίας την κυριότητα αμφισβητεί, παρ' όλο που η ελληνική θέση είναι εμπεριστατωμένη.

Η περιοχή έχει κατά καιρούς αναφερθεί πως φιλοξενεί κοιτάσματα πετρελαίου.



https://www.pentapostagma.gr/

ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ ΜΕ ΡΟΥΜΙ ΣΕ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΜΙΛΤΙΑΔΗ ΠΑΠΛΑ - ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ- ΘΕΑΤΡΟ ΑΓΟΡΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Ο ΑΓΟΡΑ ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2020



Η θεατρική ομάδα Πάτρας ΥΠΟΚΡΙΤΕΣ μπορεί να σίγησε για λίγο λόγω lockdown αλλά επιστρέφει με την μαύρη κωμωδία των Ρέππα-Παπαθανασίου «ΜΠΑΜΠΑΔΕΣ ΜΕ ΡΟΥΜΙ» σε σκηνοθεσία Μίλτου Παπλά Ο μπαμπάς έχει πάθει εγκεφαλικό. Κληρονόμοι οι δύο γιοι του; Η γειτόνισσα που είναι πανταχού παρούσα και ξέρει αυτά που δεν ξέρουν οι άλλοι; ή η Βουλγάρα που είναι τα τελευταία χρόνια δίπλα του νοσοκόμα και …….; Οι δύο νύφες ξέρουν πολύ καλά πως η περιουσία τους ανήκει. Είναι η στιγμή που η συνείδηση δεν υπάρχει, είναι η στιγμή που ο ένας θα φάει τον άλλον ή κάποιος θα φάει το γλυκό. Και το γλυκό είναι «μπαμπάδες με ρούμι». Ποιος θα φάει το γλυκό, ποιος θα κερδίσει την περιουσία…; «Μπαμπάδες με ρούμι». Μια συνταγή που σκοτώνει… Παίζουν με σειρά εμφάνισης Μίλτος Παπλάς, Ματίνα Λαδικού, Αλεξάνδρα Σταυροπούλου, Αρετή Χαλιπίλια, Σταυρούλα Παναγιωτοπούλου, Φώτης Παναγόπουλος ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ Σενάριο Μιχάλης Ρέππας- Θανάσης Παπαθανασίου Σκηνοθεσία Μίλτος Παπλάς Βοηθός σκηνοθέτη Βίκυ Μαυρομάτη ,Γιώργος Νταλιάνης Κουστούμια Μίλτος Παπλάς Ραφή κουστουμιών Νίκη Αντζουλάτου Σκηνικά Φώτης Παναγόπουλος Μουσική επιμέλεια Μίλτος Παπλάς

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...