Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2024

Λουκανόπιτες

 

Λουκανόπιτες

Λουκανόπιτες

Recipe by Ιουλία ΤζηκαΚατηγορία: Πίτες Αλμυρές
Προετοιμασία

30

λεπτά
Ψήσιμο

30

λεπτά
Αναμονή

Συστατικά

  • Για την ζύμη:
  • 250ml γάλα χλιαρό

  • 2 αυγά

  • 1 κ.σ. ζάχαρη

  • 1 κ.σ. αλάτι

  • 50ml σπορέλαιο ή βούτυρο

  • 1 φακελάκι ξερή μαγιά

  • 500γρ. αλεύρι γ.ο.χ.

  • Για τη γέμιση:
  • Λουκάνικα

  • Για πασπάλισμα (προαιρετικά):
  • Σουσάμι

Εκτέλεση

  • Σε ένα μπολ ζυμώνουμε μαζί όλα τα υλικά. Αφήνουμε τη ζύμη να φουσκώσει.
  • Στρώνουμε σε ένα ταψί λαδόκολλα και τοποθετούμε τα λουκάνικα. Ψήνουμε στο φούρνο 5 λεπτά από κάθε πλευρά.
  • Χωρίζουμε τη ζύμη σε μπαλάκια, 80-85γρ. περίπου.Λουκανόπιτες
  • Ανοίγουμε κάθε μπαλάκι με τα χέρια, βάζουμε λουκάνικο και τυλίγουμε.
    Αν θέλουμε, τα πασπαλίζουμε με σουσάμι.
  • Ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο, στους 180 βαθμούς, για περίπου 30 λεπτά.

Σημειώσεις

  • Μετά το ψήσιμο μπορούμε να προσθέσουμε κέτσαπ και κασέρι, για πιο πλούσια γεύση.
  • Για γέμιση μπορούμε να βάλουμε ότι επιθυμούμε, να τα κάνουμε γλυκά ή αλμυρά.
  • https://prokommenes-sintages.gr/
Λουκανόπιτες

Αυτοί είναι οι 10 τρόποι να κλέψεις ένα αυτοκίνητο! Πως να το αντιμετωπίσετε...

Αυτοί είναι οι 10 τρόποι να κλέψεις ένα αυτοκίνητο! Πως να το αντιμετωπίσετε...

Με την παρακάτω ανάλυση ίσως να μπορέστε να προστατέψετε τον εαυτό σας να πέσει θύμα κλοπής

Κάθε χρόνο εκατοντάδες αυτοκίνητα "εξαφανίζονται" από την Ελλάδα, άλλα γίνονται ανταλακτικά, άλλα φεύγουν στο εξωτερικό και σε άλλα παραποιούνται τα στοιχεία του αυτοκινήτου και πωλούνται σε ανύποπτους αγοραστές.

Στην Αμερική κάθε 24" εξαφανίζεται και ένα αυτοκίνητο. Τα στοιχεία είναι από τον σύνδεσμο των ασφαλιστικών εταιριών.

Ανεξάρτητα από τις μεθόδους προφύλαξης, οι κλοπές δεν θα σταματήσουν. Πάντα οι κλέφτες θα βρίσκουν νέους τρόπους για να σας πάρουν το αυτοκίνητό  σας.

Εδώ θα σας αναλύσουμε τον τρόπο σκέψης ενός κλέφτη αυτοκινήτων και θα μάθετε πως τα κλέβουν!

Με την παρακάτω ανάλυση ίσως να μπορέστε να προστατέψετε τον εαυτό σας να πέσει θύμα κλοπής.

Μην νομίστε ότι με αυτές τις πληροφορίες οι κλέφτες θα μάθουν κάτι το οποίο δεν ξέρουν! Τα πάντα που εδώ αναφέρονται, είναι μέθοδοι ήδη γνωστές στους κλέφτες. Καιρός να τις μάθετε και σεις και να προστατευτείτε, όπως αναφέρει το autopro.gr.

1. Χτυπήστε το αυτοκίνητο να διαπιστώσετε αν δουλεύει ο συναγερμός. Ενα μηχανάκι ή το σκουπιδιάρικο της γειτονιάς είναι αρκετό για να ενεργοποιήσει τον συναγερμό. Γι' αυτό πολλοί ιδιοκτήτες απενεργοποιούν τον συναγερμό. Αντί για έναν τέτοιο συναγερμό, μπορείτε να προμηθευτείτε από το site μας το Τ-103 GPS TRACKER με πολύ συμφέρουσα τιμή. Με το συγκεκριμένο αντικλεπτικό, αν κάποιος κουνήσει το αυτοκίνητο, θα ειδοποιηθείτε στο κινητό σας ανεξάρτητα απόστασης. Και όχι μόνο! Μπορείτε να ακούτε τι λένε οι κλέφτες στο χώρο του αυτοκινήτου. Μπορείτε ανεξάρτητα απόστασης να σταματήσετε το αυτοκίνητο (να κόψετε την τροφοδοσία). Για περισσότερες λεπτομέρειες επισκευτείτε το προιόν στο site με την ονομασία GPS TRACKER K-103.

2. Σπάστε το τζάμι για να μπείτε στο αυτοκίνητο. Μην αφήνετε το παραμικρό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, ακόμα και ευτελούς αξίας. Τα πάντα έχουν κάποια αξία για κάποιους! Βάλτε τα πάντα στο πορτπαγκάζ. Μην αφήνετε την βάση του πλοηγού στο τζάμι. Λέτε στον κλέφτη να σπάσει το τζάμι και να τον πάρει από το ντουλαπάκι. Υπάρχουν διακριτικές βάσεις πλοηγών και κινητών στο site μας.

3. Κόψτε το τιμόνι για να αφαιρέσετε το μπαστούνι. Αντί για ένα μπαστούνι, τοποθετείστε έναν διακόπτη σε κάποιο κρυφό και δύσκολο σημείο για να μην το βρει ο κλέφτης.

4. Ελέγξτε κάποιο "χύμα" καλώδιο του συναγερμού. Προτιμήστε κάποιο ειδικό κατάστημα εγκατάστασης συναγερμών αντί για ένα πολυκατάστημα ή συνεργείο που κάνει τα πάντα. Οι εγκαταστάτες-τεχνίτες συναγερμών θα κάνουν τον κλέφτη να ιδρώσει για να απενεργοποιήσει τον συναγερμό.

5. Κοίταξε αν ο συναγερμός διαφημίζεται στο τζάμι του αυτοκινήτου για να βρεις πως να τον εξουδετερώσεις. Μην διαφημίζεις ΠΟΤΕ τι μάρκα συναγερμού έχεις. Ισως αυτό να είναι καλό για την εταιρία που τους πουλάει, αλλά όχι γαι σένα. Κάποιοι κλειδώνουν το καπώ ώστε ο κλέφτης να μην έχει πρόσβαση στην μπαταρία.

6. Αν ο οδηγός έχει πάει για τσιγάρα και εχει αφήσει αναμμένη την μηχανή, πάρε το αυτοκίνητο και φύγε. Μην αφήνεις ούτε για ένα δευτερόλεπτο τα κλειδιά στη μηχανή. Οι κλέφτες καραδωκούν παντού.

7. Ψάξε γαι χαρτιά με την διεύθυνση του αυτοκινήτου. Μην αφήνεις οτιδήποτε που προδίδει την διεύθυνση που βρίσκεται το αυτοκίνητο. Οι κλέφτες θα σας επισκευτούν σύντομα αν έβαλαν το αυτοκίνητο σας στο μάτι.

8. Ψάξε για εύκολο στόχο σε παρκιγκ γηπέδων ή άλλων εκδηλώσεων. Μην αφήνεις ποτέ το αυτοκίνητο σε μεγάλα πάρκινκ σε σημεία που δεν είναι φωτιζόμενα επαρκώς. Προτιμείστε κοντά στις εισόδους, σε σημεία που υπάρχουν προβολείς και σε μέρη που υπάρχει πέρασμα κόσμου. Προτιμείστε να πληρώσετε μερικά ευρώ αντί για το δωρεάν πάρκινγ, ή παρκάρισμα σε μικρούς κακοφωτισμένους δρόμους.

9. Βρες το δεύτερο κρυμένο κλειδί. Μην αφήνεις ποτέ δεύτερο κλειδί κρυμένο "κάπου" στο αυτοκίνητο. Γνωρίζουν και για τις μαγνητικές θήκες... Οι κλέφτες ξέρουν.

10. Τοποθέτεισε σε διάφορα κρυφά σημεία την κάρτα σου σαν απόδειξη ότι το αυτοκίνητο είναι δικό σου. Ρείξε σε διάφορα σημεία του αυτοκινήτου την κάρτα σου            (ανάμεσα στα τζάμια ή σε κάποιο σημείο του πορτπαγκάζ,ή κάτω από τα πίσω καθίσματα) ώστε αν δεις κάπου το αυτοκίνητό σου να μπορείς να αποδείξεις ότι είναι δικό σου!

Αν άποιος κλέφτης βάλει το αυτοκίνητο σου στο μάτι και ειδικά αν είναι από τα αγαπημένα των κλεφτών, είναι πολύ δύσκολο να τον αντιμετωπίσεις, ΑΛΛΑ τουλάχιστον πρέπει να κάνεις ότι μπορείς για να τον καθυστερήσεις και ίσως να τον κάνει να φύγει άπρακτος λόγω των δυσκολιών που θα αντιμετωπίσει.

https://www.pentapostagma.gr/

Εκπληκτικό έγχρωμο Ντοκιμαντέρ της Σμύρνης από το 1919-1922

Εκπληκτικό έγχρωμο Ντοκιμαντέρ της Σμύρνης από το 1919-1922

Η άνοδος και η πτώση της κραταιάς, πολυεθνικής Σμύρνης από τις αρχές του προηγούμενου αιώνα μέχρι τη Μικρασιατική Καταστροφή

Πώς ήταν η Σμύρνη στις αρχές του 20ού αιώνα; Πώς ζούσαν οι Έλληνες δίπλα στις άλλες κοινότητες; Γιατί ήταν τόσο μοναδικό αυτό το κοσμοπολίτικο λιμάνι της Μεσογείου που ακόμη και σήμερα συνδέεται στη μνήμη μας με τη χαρά της ζωής για τα καλά χρόνια και τους θρήνους για την Καταστροφή που ήρθε ξαφνικά τον Σεπτέμβριο του 1922;

Η Μουσική είναι το "ΉΧΑΣΑ ΜΑΝΤΗΛΙ" - Μικρασιάτικο συρτό (Σμύρνης) Τραγούδι ηθογραφικού περιεχομένου από τη Σμύρνη και την ευρύτερη περιοχή της Ερυθραίας στη Μικρά Ασία. Πρόκειται για ένα από τα πιο αγαπημένα τραγούδια των μικρασιατών - τόσο από άποψη μελωδίας όσο και από άποψη στίχων. Παραλλαγές του είναι γνωστές και στην περιοχή της Κωνσταντινούπολης και της Προποντίδας, καθώς και σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου, κυρίως δε στη Λέσβο.

Λήφθηκε και χρωματίστηκε από το ντοκιμαντέρ με τίτλο "Σμύρνη - Η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης 1900-1922".

https://www.pentapostagma.gr/

Φθιώτιδα: Έσκαψαν για την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης και βρήκαν... αρχαιολογικό «θησαυρό»

Φθιώτιδα: Έσκαψαν για την κατασκευή δικτύου αποχέτευσης και βρήκαν... αρχαιολογικό «θησαυρό»

Το σημαντικό για το Δήμο είναι ότι δεν πρόκειται να επηρεάσει την εξέλιξη του έργου


 Φήμες ήθελαν την ύπαρξη λιρών σε περιοχή του Αχινού - Καραβομύλου στη Φθιώτιδα κατά τη διάρκεια εργασιών αποχέτευσης. Σύμφωνα όμως με το LamiaReport, η αλήθεια απέχει πολύ από τις φήμες που καλλιέργησε η φαντασία ορισμένων, που θυμήθηκαν παλαιότερες ιστορίες και συνοδεύουν την ευρύτερη περιοχή.

Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα, βρίσκεται σε εξέλιξη μεγάλο έργο για την κατασκευή δικτύων αποχέτευσης οικισμών Καραβόμυλου, Αχινού, Παραλίας Ραχών, Ραχών, Αυλακίου και εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων (ΕΕΛ) του Δήμου. Κατά τη διάρκεια των εργασιών, το πρωί της Τετάρτης 11 Σεπτεμβρίου, μηχάνημα έργου αποκάλυψε έναν πέτρινο τάφο καλυμμένο από λάσπη με λίγα οστά και αγγεία μέσα.

Στη συνέχεια, ειδοποιήθηκε η αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία και αναμένεται να προσδιοριστεί η ηλικία και το υλικό τους από τους αρχαιολόγους της Εφορείας Αρχαιοτήτων Φθιώτιδας - Ευρυτανίας που επενέβησαν στο σημείο.

Ο τάφος εντοπίστηκε στον κεντρικό ουσιαστικά δρόμο πλησίον της νησίδας που οδηγούσε στην παλιά εθνική και φυσικά δεν έχει καμία σχέση με κιούπια λιρών που παλαιότερα «έβλεπαν» ορισμένοι που έσκαβαν με μανία στην γύρω περιοχή!

Το σημαντικό για το Δήμο είναι ότι δεν πρόκειται να επηρεάσει την εξέλιξη του έργου που συνεχίζεται σε άλλο σημείο κανονικά, σύμφωνα με τις δεσμεύσεις και τους χρόνους εκτέλεσης.

https://www.newsbomb.gr/

Ρόμπερτ Τρίβερς – Είναι οι οικονομολόγοι επιστήμονες;

 Ρόμπερτ Τρίβερς – Είναι οι οικονομολόγοι επιστήμονες;



Μπορούν οι οικονομολόγοι να λογιστούν επιστήμονες; Με μία λέξη: «Όχι».

Οι οικονομολόγοι συμπεριφέρονται όπως οι επιστήμονες και μιλούν όπως οι επιστήμονες — έχουν αναπτύξει ορισμένα εντυπωσιακά μαθηματικά εργαλεία και απονέμουν στον εαυτό τους ένα βραβείο Νόμπελ κάθε χρόνο —, αλλά δεν μπορούν ακόμη να θεωρηθούν γνήσιοι επιστήμονες. Τα οικονομικά δεν θεμελιώνονται σε στέρεες υποκείμενες γνώσεις, όπως θα έπρεπε να συμβαίνει (εν προκειμένω, σε γνώσεις της βιολογίας). Αυτό εκ πρώτης όψεως φαντάζει παράδοξο, διότι τα μοντέλα της οικονομικής δραστηριότητας δεν μπορούν παρά να βασίζονται σε κάποιες ιδέες σχετικά με το τι ακριβώς επιζητούν οι άνθρωποι.

Τι προσπαθούμε άραγε να μεγιστοποιήσουμε; Εδώ οι οικονομολόγοι παίζουν «τον παπά». Υποστηρίζουν ότι επιδιώκουμε τη μεγιστοποίηση ενός πράγματος το οποίο οι ίδιοι αποκαλούν «ωφελιμότητα». Και τι είναι η ωφελιμότητα; Μμ, οτιδήποτε επιθυμούμε να μεγιστοποιήσουμε. Άλλοτε θα προσπαθεί κανείς να μεγιστοποιήσει το εισόδημά του, άλλοτε θα αγωνιά να εξασφαλίσει τροφή, άλλοτε θα βάζει το σεξ υπεράνω τροφής και χρημάτων. Με άλλα λόγια, χρειαζόμαστε κάποιες «συναρτήσεις προτίμησης», οι οποίες να μας πληροφορούν πότε κάποιο είδος ωφελιμότητας προκρίνεται έναντι άλλων. Οι τιμές των συναρτήσεων αυτών δεν μπορούν παρά να προσδιορίζονται εμπειρικά, καθότι τα οικονομικά δεν διαθέτουν κάποια γενική θεωρία για το πώς αναμένεται το άτομο να βαθμοδοτεί τις διάφορες μεταβλητές. Αλλά ο προσδιορισμός των τιμών όλων των συναρτήσεων προτίμησης για κάθε πιθανή κατάσταση είναι στόχος προδήλως ανέφικτος, ακόμη και όταν επικεντρωνόμαστε σε ένα μεμονωμένο άτομο, πόσω μάλλον σε μια ολόκληρη ομάδα.

Οι βιολόγοι, από την άλλη, διαθέτουν μια επεξεργασμένη θεωρία για το τι ακριβώς είναι η ωφελιμότητα (αν και παρερμήνευαν την πραγματικότητα επί έναν περίπου αιώνα). Η βιολογική θεώρηση της ωφελιμότητας βασίζεται στη σύλληψη του Δαρβίνου περί αναπαραγωγικής επιτυχίας. Όταν μιλάμε για έμβια όντα, πρέπει πάντοτε να θυμόμαστε ότι η έννοια της ωφελιμότητας ανάγεται εν τέλει στην εγκλείουσα αρμοστικότητα του ατόμου —με άλλα λόγια, στο πλήθος των ζώντων απογόνων του συν τις επιδράσεις (θετικές ή αρνητικές) στην αναπαραγωγική επιτυχία των συγγενών του, σταθμισμένες ως προς τον βαθμό συγγένειας του ατόμου με κάθε συγγενή. Σε πολλές περιπτώσεις, η πρόσθετη ακρίβεια του παραπάνω ορισμού (συγκριτικά με την αναπαραγωγική επιτυχία του ατόμου καθ’ εαυτήν) είναι μάλλον περιττή.

Ωστόσο, η ακλόνητη πεποίθηση των οικονομολόγων ότι μπορούν να αναπτύξουν μια επιστήμη εκ του μηδενός —δηλαδή, ανεξάρτητα από επιστημονικές γνώσεις εκτός του τομέα των οικονομικών—,τους ωθεί να παραβλέπουν μια σειρά από εξόχως σημαντικές συνδέσεις. Έτσι, αρέσκονται να υποστηρίζουν ότι το κόστος της εξαπάτησης στα κοινωνικά και στα οικονομικά συστήματα θα περιοριστεί με φυσικό τρόπο από τις δυνάμεις της αγοράς, μολονότι η πεποίθηση αυτή ουδόλως ανταποκρίνεται στα όσα γνωρίζουμε από την καθημερινή ζωή, πόσω μάλλον από τη βιολογία. Εντούτοις, η οικονομική «επιστήμη» είναι τόσο αποκομμένη από την πραγματικότητα, ώστε οι αντιφάσεις της τράβηξαν την προσοχή μόνο όταν ολόκληρη η υφήλιος βυθίστηκε στη δίνη μιας οικονομικής ύφεσης, απότοκης του παντρέματος της επιχειρηματικής απληστίας με ανεδαφικές οικονομικές θεωρίες.

Το λάθος απορρέει εν μέρει από το γεγονός ότι η έννοια της «ωφελιμότητας» είναι αμφίσημη. Μπορεί να αναφέρεται στην ωφελιμότητα των ενεργειών σας προς εσάς ή προς άλλους (της ομάδας στην οποία ανήκετε συμπεριλαμβανομένης). Οι οικονομολόγοι θέλγονται από την ιδέα ότι αυτά τα δύο είδη ωφελιμότητας συμπίπτουν. Αρέσκονται να υποστηρίζουν ότι η επιδίωξη, από μέρους των ατόμων, της (αόριστης) προσωπικής τους ωφελιμότητας θα τείνει να ωφελεί την ομάδα —δηλαδή, να παρέχει γενική ωφελιμότητα. Έτσι, παραγνωρίζουν την πιθανότητα η ανεξέλεγκτη επιδίωξη του προσωπικού συμφέροντος να έχει καταστροφικές συνέπειες για το συλλογικό συμφέρον. Στη βιολογία, η πλάνη αυτή είναι γνωστή από παλιά και έχει καταδειχθεί επανειλημμένως. Δεν μπορούμε ποτέ να δεχθούμε εκ των προτέρων ότι το συμφέρον των ατόμων θα συμβαδίζει με το συμφέρον του συνόλου. Αυτό μπορεί να συμβαίνει ή να μη συμβαίνει· για να εξακριβώσουμε τι ακριβώς ισχύει σε κάθε δεδομένη περίπτωση, είναι απαραίτητο να τη διερευνήσουμε ξεχωριστά.

Καρπός μιας πρόσφατης απόπειρας των οικονομολόγων να συνδέσουν τον τομέα τους με συναφείς επιστημονικούς κλάδους —εν προκειμένω, με την ψυχολογία— υπήρξε η ανάπτυξη της λεγάμενης «συμπεριφορικής οικονομικής». Ως συνήθως, όμως, οι οικονομολόγοι αρνούνται πεισματικά να πραγματοποιήσουν το τελικό βήμα σύνδεσης των οικονομικών με την εξελικτική θεωρία, ακόμη και όταν, με μισή καρδιά, την επικαλούνται. Έτσι, ακόμη και οι οικονομολόγοι που αναζητούν εξελικτικές εξηγήσεις για την οικονομική συμπεριφορά των ανθρώπων συχνά υιοθετούν ασυνήθιστες, ανορθολογικές παραδοχές. Λόγου χάριν, ένα ευρέως διαδεδομένο πρόσφατο λάθος είναι η ιδέα ότι η συμπεριφορά μας έχει εξελιχθεί ειδικά για να ταιριάζει σε τεχνητά οικονομικά παίγνια.


Για να αντιληφθείτε πόσο παράδοξη είναι η ιδέα αυτή, αναλογιστείτε το παίγνιο του τελεσιγράφου. Οι περισσότεροι απορρίπτουν κατάφωρα άδικες μοιρασιές χρηματικών ποσών που τους προσφέρουν ανώνυμα τρίτα πρόσωπα (φερ’ ειπείν, το τρίτο πρόσωπο να κρατήσει το 80% του ποσού και οι ίδιοι να αρκεστούν στο 20%), παρότι έτσι χάνουν χρήματα. Το συγκεκριμένο παίγνιο ουσιαστικά μετρά το αίσθηση δικαίου μας: τις συνέπειες που είμαστε διατεθειμένοι να υποστούμε προκειμένου να τιμωρήσουμε κάποιον που μας συμπεριφέρεται άδικα. Εντούτοις, μια ομάδα οικονομολόγων (μαζί με ορισμένους ανθρωπολόγους που προστέθηκαν στην παρέα για να της προσδώσουν μεγαλύτερη εγκυρότητα) προέβαλε το πρωτοφανές επιχείρημα ότι οι άνθρωποι δρουν σαν να έχουν εξελιχθεί για να ανταποκρίνονται σε αυτή την ασυνήθιστη εργαστηριακή συνθήκη.

Με άλλα λόγια, το ότι απορρίπτουμε άδικες χρηματικές προσφορές, παραβλέποντας το οικονομικό μας συμφέρον, προκειμένου να τιμωρήσουμε την απληστία εντελώς άγνωστων ατόμων οδήγησε τους οικονομολόγους στο συμπέρασμα ότι η μεροληψία μας αυτή εξελίχθηκε για να προσιδιάζει σε αυτήν ακριβώς τη συνθήκη: σε μεμονωμένες συναλλαγές χωρίς πιθανά ανταποδοτικά οφέλη για τον συμμετέχοντα, όπου το μόνο που έχει αξία είναι το γενικό συλλογικό συμφέρον. Για άλλη μία φορά, η ομάδα κατίσχυε του ατόμου. Αλλά το συμπέρασμα των οικονομολόγων είναι εξίσου παράλογο με τον ισχυρισμό ότι το αίσθημα φόβου που βιώνει κανείς βλέποντας μια ταινία τρόμου εξελίχθηκε χάριν της παρακολούθησης ταινιών τρόμου.

Οι βιολόγοι πειραματίζονται επί αιώνες με ζωντανά πλάσματα στο εργαστήριο προκειμένου να μελετήσουν τα γνωρίσματά τους, αλλά, εξ όσων γνωρίζω, ουδείς βάσισε ποτέ τη μελέτη της λειτουργίας κάποιου γνωρίσματος στην ιδέα ότι εξελίχθηκε για να βοηθά το πειραματόζωο να ανταπεξέλθει στις συνθήκες του εργαστηρίου.

Ένας οικονομολόγος ο οποίος προσφάτως τιμήθηκε με το βραβείο Νόμπελ αναρωτήθηκε πώς μπορούσε να εξηγηθεί η πλήρης αποτυχία της επιστήμης του να προβλέψει τις καταστροφικές οικονομικές εξελίξεις που ξεκίνησαν το 2008. Ως απάντηση, θα μπορούσε κανείς να προτάξει την εγγενή πολυπλοκότητα των οικονομικών συμβάντων, στα οποία ενέχεται μεγάλο πλήθος διαφορετικών παραγόντων. Το τελικό αποτέλεσμα μιας οικονομικής απόφασης —η συνισταμένη της συμπεριφοράς ενός τεράστιου πλήθους ατόμων—, αν και λιγότερο πολύπλοκο από τα καιρικά φαινόμενα, είναι σχεδόν εξίσου δύσκολο να προβλεφθεί. Ο οικονομολόγος εστίασε την κριτική του στην παθιασμένη ενασχόληση των συναδέλφων του με όμορφα μαθηματικά και όχι με την πραγματικότητα.

Αν και αυτό αναμφίβολα αποτελεί μέρος του προβλήματος, ο οικονομολόγος ούτε καν υπαινίχθηκε ότι το πρώτο στοιχείο της πραγματικότητας στο οποίο οφείλουμε να επικεντρωθούμε (όπως έχει καταδειχθεί σαφώς εδώ και τρεις δεκαετίες) είναι η βιολογία, και ειδικότερα η εξελικτική θεωρία. Αν, τριάντα χρόνια νωρίτερα, οι οικονομολόγοι είχαν οικοδομήσει τη θεωρία τους για την οικονομική ωφελιμότητα σε μια θεωρία για το βιολογικό ιδιοσυμφέρον, αν δηλαδή δεν επιζητούσαν τα όμορφα μαθηματικά αλλά τα συναφή με την πραγματικότητα μαθηματικά, ίσως να είχαμε γλιτώσει από κάποιες πρόσφατες φαιδρότητες της οικονομικής σκέψης —όπως την άποψη ότι δήθεν διαθέτουμε σύμφυτους μηχανισμούς αντιμετώπισης της εξαπάτησης, οι οποίοι υποτίθεται ότι ενεργοποιούνται για να μας προστατεύσουν από τις καταστρεπτικές συνέπειες της ανεξέλεγκτης οικονομικής ιδιοτέλειας όσων ήδη βρίσκονται στην κορυφή.

Τέλος, όταν ένα πεδίο καμώνεται το επιστημονικό χωρίς να είναι, διατρέχει τον κίνδυνο να υιοθετήσει πρόχειρα και μεροληπτικά συστήματα αξιολόγησης της πραγματικότητας. Αναλογιστείτε την ακόλουθη τακτική, η οποία έχει εφαρμοστεί κατ’ εξακολούθησιν τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια: Η Παγκόσμια Τράπεζα συμβουλεύει αναπτυσσόμενες χώρες να ανοίξουν τις αγορές τους στα ξένα προϊόντα, να αφεθούν στην κυριαρχία των δυνάμεων της αγοράς και να περιστείλουν το κράτος πρόνοιας. Όταν το πρόγραμμα εφαρμόζεται και αποτυγχάνει, η διάγνωση των στελεχών της Τράπεζας είναι απλή: «Η συμβουλή μας ήταν καλή, αλλά δεν την εφαρμόσατε επαρκώς πιστά». Δύσκολα μπορεί κανείς να διαψευστεί όταν μετέρχεται τέτοιες μεθόδους.


Ρόμπερτ Τρίβερς –  Η μωρία των ανοήτων, εκδ. Κάτοπτρο.

Αντικλείδι

Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Αν δε φταις… αν δε φταίω… τότε τι φταίει;

 Αν δε φταις… αν δε φταίω… τότε τι φταίει;

Το πήρα από δω, το πήρα από κει… Το είδα χωρίς εγωισμό, με εγωισμό, το έβαλα κάτω και το έλιωσα με αντικειμενικότητα που δύσκολα την επιστράτευσα, εφόσον αποτελώ το μισό της ιστορίας. Προσωπικά δε βρήκα να φταίω πουθενά, εκτός κι αν θεωρήσουμε ότι βλάπτει η πολλή δοτικότητα… Τώρα που το σκέφτομαι… ναι, ποιος μου είπε ότι είναι καλό σημάδι η αντοχή κι η ανοχή;

Σίγουρα δε θα αρχίσω κανέναν κατάλογο για το αν και σε τι φταις εσύ. Θα απορήσω όμως και προφανώς ρητορικά… αν δε φταίω εγώ, αν δε φταις ούτε εσύ… τότε τι φταίει;
Σκοπός μου δεν είναι να κάνω δικαστήριο, να βρω ένοχο για το σκαμνί και κατά συνέπεια να επέλθει ποινή. Σκοπός είναι σίγουρα ωστόσο να καταλάβω κι αυτό μοιάζει δύσκολο. Ίσως πάλι να μην έχει κανένα νόημα μήτε να καταλάβω, μήτε να ξέρω ποιος φταίει.

Αν ρωτάς τι θα άλλαζε, θα σου πω τίποτα απολύτως. Για μένα η όλη ουσία κι ας βαυκαλίζομαι, είναι να μην έρθει τούτη η στιγμή. Κάπου εδώ θα με ενδιέφερε επίσης να άκουγα τη δική σου πεποίθηση με όποιο ρίσκο για τη γαλήνη μου σαφώς. Όπως και να ‘χει, είναι ένα προσωρινό παραλήρημα του πεντάλεπτου, γιατί η ζωή δεν περιμένει ετυμηγορία που δεν προσφέρει τίποτα… η ζωή θέλει απλά παλμό κι αυτό σίγουρα θα πω με ευθύτητα πως δεν διέθεσες ίσως επειδή δε διέθετες!

Το να βρεις τι φταίει μάλλον είναι ωφέλιμο στο εσωτερικό βόλεμα των πραγμάτων μέσα σου, αλλά και στο να βρεις επιτέλους κατεύθυνση, στόχους και αλήθεια κάπου ανάμεσα στην καθημερινότητα και στο όνειρο…
Αν έφταιγα αφενός θα το ήξερα, αφετέρου θα το δεχόμουν και παραδεχόμουν και τελικώς οι αποφάσεις μου θα ήταν διαφορετικές. Αν φταις, δε με νοιάζει καν… ζήσε εσύ με αυτό γιατί εγώ είμαι απασχολημένη.

Αν δεν φταίω και δε φταις, αν φταίει κάτι άλλο, τότε λυπάμαι που αυτό μας νίκησε. Είναι τραγικό που κάτι μπόρεσε να μας αφανίσει, μα στανταράκι υπάρχει ερμηνεία η οποία δεν μου περνά από το μυαλό προς το παρόν.
Κάπου εδώ επίσης σκέφτομαι να μην αναλωθώ άλλο σε αυτό… τουναντίον, έχω μια ζωή να ζήσω!


https://thewomen.gr/
Θώμη Μπαλτσαβιά

Συντάκτης

  • Θώμη Μπαλτσαβιά

    Είμαι η Θώμη, αγαπώ τους ανθρώπους και λατρεύω να γράφω καταθέτοντας την ψυχή μου… κι αν αυτό συγκινεί είμαι ευτυχής… κι αν μπορώ να βοηθώ έτσι… είμαι πιο ευτυχής!

Christian Brian & Griffiths Tom – Η καμπύλη της λήθης

 Christian Brian & Griffiths Tom – Η καμπύλη της λήθης



Φυσικά, μια συζήτηση περί μνήμης δεν θα μπορούσε να είναι πλήρης χωρίς μια αναφορά στο πιο οικείο μας «όργανο μνήμης»τον ανθρώπινο εγκέφαλο. Τις τελευταίες δεκαετίες, υπό την επίδραση της επιστήμης υπολογιστών έχει σημειωθεί ένα είδος επανάστασης στον τρόπο με τον οποίο οι ψυχολόγοι αντιλαμβάνονται τη μνήμη.

Η επιστήμη της ανθρώπινης μνήμης λέγεται ότι ξεκίνησε το 1879, από έναν νεαρό ψυχολόγο του Πανεπιστημίου του Βερολίνου ονόματι Χέρμαν Έμπινγκχαους. Ο Έμπινγκχαους θέλησε να κατανοήσει τις θεμελιώδεις αρχές λειτουργίας της ανθρώπινης μνήμης, και να δείξει ότι ο νους ήταν δυνατό να μελετηθεί με όλη τη μαθηματική αυστηρότητα των φυσικών επιστημών. Έτσι, ξεκίνησε να πειραματίζεται πάνω στον εαυτό του.

Κάθε μέρα, ο Έμπινγκχαους καθόταν και αποστήθιζε μια λίστα από συλλαβές χωρίς νόημα. Κατόπιν εξέταζε τον εαυτό του στις λίστες που είχε αποστηθίσει τις προηγούμενες μέρες. Ακολουθώντας αυτή τη συνήθεια επί έναν χρόνο, συνήγαγε πολλά από τα βασικότερα αποτελέσματα της έρευνας πάνω στην ανθρώπινη μνήμη. Επιβεβαίωσε, για παράδειγμα, ότι η λίστα διατηρείται στη μνήμη περισσότερο αν κανείς την επαναλάβει πολλές φορές, και ότι το πλήθος των αντικειμένων που μπορεί να θυμηθεί κανείς με ακρίβεια φθίνει με τον χρόνο. Τα αποτελέσματά του σκιαγραφούσαν ένα διάγραμμα που αποτυπώνει το πώς ξεθωριάζει η μνήμη καθώς περνά ο χρόνος, και το οποίο οι ψυχολόγοι ονομάζουν σήμερα «καμπύλη της λήθης».

Τα αποτελέσματα του Έμπινγκχαους απέδειξαν ότι η ανθρώπινη μνήμη μπορούσε να μελετηθεί με αξιόπιστο τρόπο στο πλαίσιο των ποσοτικών επιστημών, αλλά άφησαν άλυτο ένα μυστήριο. Γιατί αυτή η συγκεκριμένη καμπύλη; Δείχνει ότι η ανθρώπινη μνήμη είναι καλή ή κακή; Τι κρύβεται από πίσω; Τα ερωτήματα αυτά αποτέλεσαν το έναυσμα για πολλές εικασίες και ερευνητικές προσπάθειες στον χώρο της ψυχολογίας για πάνω από εκατό χρόνια.

Το 1987, ο ψυχολόγος και επιστήμονας υπολογιστών Τζων Άντερσον από το Πανεπιστήμιο Κάρνεγκι Μέλλον μελετούσε τα συστήματα ανάκλησης πληροφορίας των πανεπιστημιακών βιβλιοθηκών. Στόχος του Άντερσον -ή έτσι πίστευε- ήταν να περιγράφει με ποιον τρόπο η μελέτη της ανθρώπινης μνήμης θα μπορούσε να συμβάλει στη σχεδίαση αυτών των συστημάτων. Αντ’ αυτού, συνέβη το αντίθετο: Συνειδητοποίησε ότι η επιστήμη υπολογιστών μπορούσε να προσφέρει το στοιχείο που έλειπε από τη μελέτη του νου.

«Για πολύ καιρό», λέει ο Άντερσον, «είχα την αίσθηση ότι κάτι έλειπε από τις υπάρχουσες θεωρίες περί ανθρώπινης μνήμης, συμπεριλαμβανομένης της δικής μου. Βασικά, όλες αυτές οι θεωρίες θεωρούν ότι η μνήμη λειτουργεί με αυθαίρετο και μη βέλτιστο τρόπο… Από καιρό είχα την αίσθηση ότι οι βασικές διεργασίες της μνήμης είναι αρκετά προσαρμοστικές, ίσως μάλιστα και βέλτιστες· ωστόσο, δεν είχα καταφέρει ποτέ να διακρίνω ένα πλαίσιο εντός του οποίου να μπορώ να υποστηρίξω αυτή την άποψη. Στη δουλειά της επιστήμης υπολογιστών πάνω στην ανάκληση πληροφορίας, είδα αυτό το πλαίσιο μπροστά στα μάτια μου».

Ένας φυσικός τρόπος να προσεγγίσουμε το γεγονός ότι ξεχνάμε είναι να θεωρήσουμε ότι απλώς εξαντλείται ο διαθέσιμος χώρος στον νου μας. Το βασικό στοιχείο στη νέα αντίληψη του Άντερσον για την ανθρώπινη μνήμη είναι ότι το πρόβλημα μπορεί να μην αφορά τον αποθηκευτικό χώρο, αλλά τον τρόπο οργάνωσης. Σύμφωνα με τη θεωρία του, ο νους έχει ουσιαστικά άπειρη χωρητικότητα για αναμνήσεις, αλλά ο χρόνος που διαθέτουμε για την αναζήτησή τους είναι πεπερασμένος. Ο Άντερσον τον παραλλήλισε με μια βιβλιοθήκη που αποτελείται από ένα μοναδικό, αυθαίρετα μακρύ ράφι – το σύστημα αρχειοθέτησης Νογκούτσι στην κλίμακα της Βιβλιοθήκης του Κονγκρέσου. Μπορούμε να χωρέσουμε σε αυτό το ράφι όσα αντικείμενα θέλουμε, αλλά όσο πιο κοντά βρίσκεται κάτι στην αρχή του ραφιού τόσο πιο γρήγορα θα μπορούμε να το βρούμε.


Από αυτή τη σκοπιά, το κλειδί για μια καλή ανθρώπινη μνήμη ταυτίζεται με το κλειδί για μια καλή πρόχειρη μνήμη υπολογιστή: να προβλεφθούν τα αντικείμενα που είναι πιθανότερο να χρειαστούν στο μέλλον. Αν αποκλείσουμε τη διορατικότητα, η καλύτερη τακτική για να κάνουμε τέτοιου είδους προβλέψεις στον ανθρώπινο κόσμο προϋποθέτει να κατανοούμε τον ίδιο τον κόσμο. Μαζί με τον συνεργάτη του Λελ Σκούλερ, ο Άντερσον ξεκίνησε να πραγματοποιεί μελέτες σαν εκείνες του Έμπινγκχαους, όχι στον ανθρώπινο νου, αλλά στην ανθρώπινη κοινωνία. Το ερώτημα ήταν απλό: ποια μοτίβα χαρακτηρίζουν τον τρόπο με τον οποίο «ξεχνάει» ο ίδιος ο κόσμος – τον τρόπο με τον οποίο τα γεγονότα και οι αναφορές σε πράγματα ξεθωριάζουν με τον χρόνο; Οι Άντερσον και Σκούλερ ανέλυσαν τρία ανθρώπινα περιβάλλοντα: πρωτοσέλιδα των Νew York Times, ηχογραφήσεις γονιών που μιλούν στα παιδιά τους, και τα εισερχόμενα του προσωπικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του Άντερσον. Και στα τρία αυτά πεδία, διαπίστωσαν ότι μια λέξη είναι πιθανότερο να επανεμφανιστεί ακριβώς μετά την προηγούμενη χρήση της, και η πιθανότητα επανεμφάνισής της μειώνεται με την πάροδο του χρόνου.

Με άλλα λόγια, η ίδια η πραγματικότητα έχει μια στατιστική δομή που προσομοιάζει στην καμπύλη του Έμπινγκχαους. Αυτό οδηγεί σε ένα αξιοσημείωτο συμπέρασμα. Αν τα πράγματα ξεθωριάζουν στον νου μας με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο φθίνει η χρήση των πραγμάτων γύρω μας, τότε ίσως να υπάρχει πράγματι μια πολύ καλή εξήγηση για την καμπύλη λήθης του Έμπινγκχαους – συγκεκριμένα, ότι ο νους μας είναι τέλεια συντονισμένος με τον κόσμο, καθιστώντας διαθέσιμα ακριβώς τα πράγματα που είναι πιθανότερο να χρειαστούν.

Εστιάζοντας στη χρονική διάσταση, η πρόχειρη αποθήκευση μας δείχνει ότι η μνήμη περιλαμβάνει αναπόφευκτους συμβιβασμούς, και έχει κατά μία έννοια έναν χαρακτήρα «μηδενικού αθροίσματος». Δεν μπορούμε να έχουμε όλα τα βιβλία της βιβλιοθήκης πάνω στο γραφείο μας, όλα τα προϊόντα στη βιτρίνα του καταστήματος, όλες τις ειδήσεις στο πάνω μισό του πρωτοσέλιδου, όλα τα έγγραφα στην κορυφή του σωρού. Και, αντίστοιχα, δεν μπορούμε να έχουμε όλα τα γεγονότα ή τα πρόσωπα ή τα ονόματα στο προσκήνιο του νου μας.

«Πολλοί έχουν την τάση να πιστεύουν ότι η ανθρώπινη μνήμη είναι κάθε άλλο παρά βέλτιστη», έγραψαν οι Άντερσον και Σκούλερ. «Επισημαίνουν τις πολλές απογοητευτικές αστοχίες της μνήμης. Ωστόσο, αυτές οι επικρίσεις δεν αξιολογούν σωστά την εργασία που καλείται να διεκπεραιώσει η ανθρώπινη μνήμη: την προσπάθεια διαχείρισης ενός τεράστιου αποθέματος αναμνήσεων. Σε οποιοδήποτε σύστημα το οποίο είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση μιας τεράστιας βάσης δεδομένων συμβαίνουν αναπόφευκτα και αποτυχημένες απόπειρες ανάκλησης. Η διατήρηση πρόσβασης σε απεριόριστο πλήθος αντικειμένων απλώς κοστίζει πάρα πολύ».

Η προσέγγιση αυτή έχει οδηγήσει με τη σειρά της σε μια δεύτερη αποκάλυψη σχετικά με την ανθρώπινη μνήμη. Αν αυτοί οι συμβιβασμοί είναι πράγματι αναπόφευκτοι, και ο νους φαίνεται να είναι συντονισμένος με τον βέλτιστο τρόπο με τον κόσμο που μας περιβάλλει, τότε αυτό που αποκαλούμε αναπόφευκτη «έκπτωση νοητικών λειτουργιών» προϊούσης της ηλικίας μπορεί στην πραγματικότητα να είναι κάτι άλλο.

Christian Brian & Griffiths Tom | Η Αλγοριθμική Τέχνη των Αποφάσεων |  Εκδόσεις: Πανεπιστημιακές Εκδόσεις |  Χορταράς Αλέξανδρος

Αντικλείδι

by Αντικλείδι ,  https://antikleidi.com

Καράβια… βγήκαν στη στεριά στον Παγασητικό από τη μανία των ανέμων: Η θάλασσα εξαφάνισε δρόμους!

 Καράβια… βγήκαν στη στεριά στον Παγασητικό από τη μανία των ανέμων: 

Η θάλασσα εξαφάνισε δρόμους!

Καράβια… βγήκαν στη στεριά στον Παγασητικό  (magnesianews.gr)
Καράβια… βγήκαν στη στεριά στον Παγασητικό  (magnesianews.gr)

Καταστροφές στο παραλιακό μέτωπο σε επιχειρήσεις και σκάφη προκάλεσαν οι ισχυροί άνεμοι στον Παγασητικό

Μεγάλες φθορές και ζημιές σε σκάφη και επιχειρήσεις προκάλεσαν οι ισχυροί άνεμοι που πνέουν στον Παγασητικό κόλπο.

Σύμφωνα με το magnisianews.gr, οι σφοδροί αέρηδες δεν άφησαν τίποτα στο πέρασμά τους, ενώ χαρακτηριστικό είναι ότι από τη μανία του ανέμου βγήκαν στη στεριά σκάφη, προκαλώντας ζημιές τόσα στα ιστιοφόρα όσο και τα καταστήματα.

Οι περιοχές που επλήγησαν

Οι περιοχές που έχουν υποστεί το μεγαλύτερο πλήγμα είναι οι Αγριά, Άφησσος, Καλά Νερά και Λεφόκαστρος.

Στις παραπάνω περιοχές τα κύματα έφτασαν μέχρι τα μαγαζιά αφού η θάλασσα κάλυψε τον δρόμο, προκαλώντας υλικές ζημιές.

https://www.ethnos.gr/

Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...