Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Τρίτη 23 Μαΐου 2023
Οι Βαρυποινίτες του Κάτω Κόσμου! | Ελληνική Μυθολογία | The Mythologist
Περικλῆς Κοροβέσης: Ὁ Ἅγιος Κύριλλος
Περικλῆς Κοροβέσης: Ὁ Ἅγιος Κύριλλος
Περικλῆς Κοροβέσης [Ἀφιέρωμα 7/14 (Κάθε Κυριακή)]
Ὁ Ἅγιος ΚύριλλοςΗΓΟΥΜΕΝΗ Χίλντεγκαρντ τοῦ Μπίνγκεν, πουριτανή, παρθένα, μὲ αὐστηρὲς ἀρχὲς καὶ πολλὲς ἐπιστημονικὲς γνώσεις ποὺ σώθηκαν μέσα ἀπὸ τὰ συγγράμματά της, διαφωνοῦσε μὲ ὅλους τοὺς ἁγίους ποὺ πίστευαν πὼς ἡ γυναίκα φταίει γιὰ ὅλα. Δὲν σεβάστηκε οὔτε τὸν Ἅγιο Αὐγουστῖνο, ἀλλὰ οὔτε καὶ τὸν Ἀπόστολο Παῦλο. Τὸ αἷμα ποὺ λεκιάζει εἶναι αὐτὸ τοῦ πολέμου καὶ ὄχι αὐτὸ τῆς περιόδου. Μίλησε γιὰ τὴ γυναικεία χαρὰ στὸν ἔρωτα, ποὺ εἶναι ὅπως ὁ ἥλιος: ζεσταίνει καὶ καρποφορεῖ τὴ γῆ. Δὲν τὴν ἔκαψαν ἀπὸ γραφειοκρατικὸ λάθος. Ἡ Ἱερὰ Ἐξέταση δὲν διάβαζε ποτὲ κείμενα γυναικών. Ἀλλὰ δὲν ἔγινε ποτὲ ἁγία.* Ἅγιος ἔγινε ὁ πατριάρχης Ἀλεξανδρείας, ὁ τραμποῦκος Κύριλλος, ποὺ διέταξε τὶς ὀρδές του νὰ κάνουν ἕφοδο στὸ σπίτι τῆς ὄμορφης καὶ σοφῆς Ὑπατίας. Ἀφοῦ λεηλάτησαν τὸ σπίτι, τὸ ἔκαψαν καὶ ἔσυραν τὴν ἄμοιρη κοπέλα ἀπὸ τὰ μαλλιὰ καὶ τὴν γκρέμισαν στὶς σκάλες, μετὰ τὴ γύμνωσαν, τὴ μαχαίρωσαν καὶ τὴν τεμάχισαν. Ὅ,τι εἶχε ἀπομείνει τὸ ἔριξαν στὴν πυρὰ στὴν κεντρικὴ πλατεία. Νὰ τὸν θυμηθοῦμε τοῦ Ἁγίου Κυρίλλου στὶς 18 Γενάρη γιὰ τὸ διαμελισμὸ τῆς Ὑπατίας. Καὶ στὶς 9 Ἰουνίου γιὰ τὴ μαζικὴ σφαγὴ τῶν Ἑβραίων ποὺ ἀκολούθησε. Αὐτὸς ὁ ἅγιος γιορτάζει δυὸ φορές. https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/ * Ὅταν γράφτηκε τὸ κείμενο. Ἀνακηρύχτηκε τελικῶς ἁγία στὶς 7/10/2012.ΠΗΓΗ: ΠΑΡΑΠΛΕΥΡΕΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ ΑΠΩΛΕΙΕΣ (ΜΙΚΡΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΟΙ ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ, 3Η ΕΚΔ., 2014).ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ:ΗΡΩ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ: ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ – ΖΩΝΤΑΝΗ ΜΝΗΜΗ ΕΝΟΣ ΦΙΛΟΥ.ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ (ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, 1941-ΑΘΗΝΑ, 2020). ΣΠΟΥΔΑΣΕ ΘΕΑΤΡΟ ΜΕ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΟΝΤΗΡΗ, ΣΗΜΕΙΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ROLAND BARTHES ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΤΩΝ Ρ. VIDAL NAQUET, ΜΑΡΣΕΛ ΝΤΕΤΙΕΝ, ΚΟΡΝΗΛΙΟΥ ΚΑΣΤΟΡΙΑΔΗ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ. ΑΠΟ ΜΙΚΡΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΕΤΕΙΧΕ ΕΝΕΡΓΑ ΣΤΟ ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ. ΦΥΛΑΚΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΕΞΟΡΙΣΤΗΚΕ ΕΠΙ ΧΟΥΝΤΑΣ. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟ ΑΝΘΡΩΠΟΦΥΛΑΚΕΣ (1969) ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΚΕ ΣΕ ΠΟΛΛΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ, ΕΚΑΝΕ ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΑΔΕΙΧΘΗΚΕ ΣΕ ΕΝΑ ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ ΓΝΩΣΤΟ «ΚΑΤΗΓΟΡΩ» ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΤΑ ΒΑΣΑΝΙΣΤΗΡΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΥΠΕΒΑΛΛΕ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ. ΒΙΒΛΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ AGCTTGA+TCGAACT (ΕΙΚΟΣΙ ΠΕΝΤΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ Π. ΚΟΡΟΒΕΣΗ, ΔΕΚΑΤΡΕΙΣ ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΤΟΥ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ, 1980), ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ Η ΘΑΛΑΣΣΑ (ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ, 1982), ΤANGO BAR (ΘΕΑΤΡΟ, 1988), ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΣ ΙΟΥΔΗΘ (ΘΕΑΤΡΟ, 1992) Κ.Α. ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΑ ΕΡΓΑ. ΕΡΓΑΣΤΗΚΕ ΩΣ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ. ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ.https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/ |
ΡΩΣΙΑ | Ισοπέδωσαν το αεροδρόμιο της πόλης Ντνιπρό, (22.5.2023)[Eng subs]
Κοιτάω ακόμη κάπου κάπου τις φωτογραφίες μας…
Κοιτάω ακόμη κάπου κάπου τις φωτογραφίες μας…
Τέσσερις φωτογραφίες έμειναν από μια αγάπη τόσο ζωντανή και αληθινή. Κάπου σε ένα συρτάρι τις κρατάω για να θυμάμαι ότι έζησα το απόλυτο. Μπορεί να βρίσκονται στο σκοτάδι, μα σαν ανοίξω βγαίνει το φως και αγκαλιάζει όλη μου την ύπαρξη. Σε νιώθω δίπλα μου με αυτό το λαμπερό χαμόγελο, καθώς κρατάω την φωτογραφία σου, το βλέμμα σου σε αυτό το άψυχο χαρτί είναι τόσο αληθινό και μου λέει ότι όλα θα πάνε καλά. Φωτογραφίες που ενώ έπρεπε μετά από πέντε χρόνια να έχουν ξεθωριάσει, παραμένουν ζωντανές, γεμάτες χρώμα και συναίσθημα. Πάντα όταν νιώθω νοσταλγία τις κοιτάζω για να θυμηθώ πόσο τυχερή είμαι που έζησα τον μεγάλο έρωτα. Έναν έρωτα που όσο κι αν το θέλαμε και οι δύο, δεν ήταν γραφτό να μείνουμε μαζί. Το ξέραμε από την αρχή, άφησες τον θάνατο να μας χωρίσει γιατί δεν θα μπορούσε να γίνει αλλιώς.
Τέσσερις φωτογραφίες που θυμίζουν την απόλυτη αγάπη είναι ο θησαυρός μου σε ένα συρτάρι, αναμνήσεις που γλυκαίνουν την καρδιά μου και απαλύνουν τις πληγές τις ψυχής. Σε στιγμές έντονης κατάπτωσης, μετά βίας φτάνω σε αυτό το συρτάρι να βρω το φως που μου άφησες με την τελευταία σου πνοή, μέσα στην αγκαλιά μου. Αυτό το φως που χρειάζομαι για να σταθώ και πάλι στα πόδια μου για να σε αφήσω να ζεις μέσα από μένα. Όπως μου ζήτησες, μην κλαις, μόνο να χαμογελάς και να αγαπάς. Πόση δύναμη έχει τελικά μια φωτογραφία, πόσα μπορείς να δεις πίσω από ένα άψυχο χαρτί, πόσα συναισθήματα, πόσους χτύπους καρδιάς! Μια στιγμή που χάνεσαι για καλό σκοπό στο παρελθόν. Αξίζει να θυμάσαι το παρελθόν, όταν είχες την τύχη να ζήσεις κάτι τόσο μεγάλο.
https://gynaikaeimai.com/
Άνδρεα Αρβανιτίδου
Ζούσα με σένα χωρίς εσένα… κι αν χρειαστεί μπορώ να το ξανακάνω!
Ζούσα με σένα χωρίς εσένα… κι αν χρειαστεί μπορώ να το ξανακάνω!
Ούτε για το τίμημα δε θα κάνω λόγο, γιατί είναι κάτι που δε με απασχόλησε πότε στη ζωή μου, καλώς ή κακώς. Αξίζει να σημειωθεί εδώ ότι το ένστικτο άλλαξε βιολί τούτη τη φορά κι έτσι ένιωσα ότι θα ρωτήσω τα δικά μου “θέλω” αυτή τη φορά, έτσι για αλλαγή. Ω θεέ μου… πόση δύναμη μου έδωσε τελικά το ότι μπορώ να ζω με εσένα χωρίς εσένα! Στο ενδιάμεσο ωστόσο, οφείλω να ομολογήσω ότι κάνω ό,τι μπορώ για να σιγουρέψω το να μην μπορείς εσύ χωρίς εμένα.
Και ξέρεις τι άλλο κατάλαβα; Ποτέ δε μπορούσες στ’ αλήθεια, μα είναι ok που έκανες το πείραμά σου. Ας απολαύσουμε το ταξίδι λοιπόν και όχι, δεν εύχομαι να χρειαστεί να επιβιώσω πάλι χωρίς εσένα κι ας μπορώ. Όχι, δε μου φτάνει να σε κουβαλάω στα σπλάχνα μου μόνο, γιατί ακόμη κι αν δε μπορείς να με πληγώσεις εσύ, μπορεί πλέον ο χρόνος! Συν ότι δε θέλω να μετανιώσω για το δρόμο που διάλεξα κι αυτό σίγουρα είναι κάτι με το οποίο θα έχω πρόβλημα να ζήσω.
Θώμη Μπαλτσαβιά
https://gynaikaeimai.com/
Απίστευτο: Βρείτε πως βρέθηκε εκεί η 5άρα! (+video)
Απίστευτο: Βρείτε πως βρέθηκε εκεί η 5άρα! (+video)
- newsautoteam
Μία BMW 5 εντοπίστηκε από κάμερα κινητού να στέκεται σε μία εντελώς απίστευτη θέση κάθετα προς την άσφαλτο.
Το που μπορεί να καταλήξει ένα αυτοκίνητο μετά από κάποιο ατύχημα ή τρακάρισμα κανείς δεν μπορεί να προβλέψει. Και έχουμε δει διάφορες σκηνές από τέτοιου είδους καταστάσεις που πολλές φορές σοκάρουν.
Στην συγκεκριμένη περίπτωση, τα πράγματα είναι ακόμα πιο περίεργα, καθώς δύσκολα μπορείς να δεις ένα αυτοκίνητο να στέκεται όρθιο κάθετα στον δρόμο, με το πορτ-μπαγκάζ να ακουμπάει στην άσφαλτο και τη μάσκα να κοιτάζει τον ουρανό.
Από το video που καταγράφει την σκηνή βλέπουμε ότι η 5άρα έχει φθάσει σε αυτή την κατάσταση καθώς έχει χτυπήσει πάνω σε ένα στύλο της ηλεκτροδότησης και κρατιέται σε όρθια θέση επειδή μάλλον ακουμπά πάνω στο καλώδιο στήριξης της κολόνας.
Το τι προηγήθηκε δεν το γνωρίζουμε ούτε αναφέρεται στο video. Υπάρχει πάντως πολύ σοβαρή πιθανότητα ο οδηγός να ήταν μεθυσμένος.
Αυτό μπορούμε να το συμπεράνουμε από το γεγονός ότι ανοίγει την πόρτα του και αντί να βγει προσεκτικά σκάει από ύψος στο έδαφος.
Και στη συνέχεια προσπαθεί μόνος του να τραβήξει το βαρύ αυτοκίνητο από το πίσω μέρος. Κάτι που ακόμα και αν το κατάφερνε, η ορμή που θα είχε το όχημα σίγουρα θα οδηγούσε σε σοβαρό τραυματισμό του.
Από εκεί και πέρα δεν γνωρίζουμε με ποιον τρόπο τελικά ο οδηγός κατάφερε να απομακρύνει το αυτοκίνητό του. Το μόνο που γνωρίζουμε είναι ότι κέρδισε την δική του θέση στην εφήμερη δημοσιότητα του διαδικτύου και ότι σίγουρα θα χρειαστεί πολλά λεφτά για να συμμαζέψει την παλιά 5άρα του.
https://www.newsauto.gr/
Η Ποντικοπαγίδα - Αγκάθα Κρίστι (1961)
5 Σημαντικά Λάθη Που Κάνετε Όταν Πίνετε Νερό Με Λεμόνι
Ποσοστό 170% για τη Νέα Δημοκρατία προβλέπουν αναλυτές, πιθανό να γίνει πρωθυπουργός και άλλων χωρών ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Ποσοστό 170% για τη Νέα Δημοκρατία προβλέπουν αναλυτές, πιθανό να γίνει πρωθυπουργός και άλλων χωρών ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Εκλογικό ποσοστό για τη Νέα Δημοκρατία που αγγίζει το 170% του εκλογικού σώματος προβλέπουν τώρα αναλυτές μετά το αποτέλεσμα των εκλογών της 21ης Μαΐου.
Όπως προκύπτει μάλιστα από νέα δημοσκόπηση μετά το εκλογικό αποτέλεσμα, η Νέα Δημοκρατία εμφανίζει προβάδισμα 150% έναντι του ΣΥΡΙΖΑ, ενώ φαίνεται να εξασφαλίζει την αυτοδυναμία με 666 έδρες.Πολιτικοί αναλυτές τονίζουν πώς ο μόνος τρόπος πλέον να χάσει ο Κυριάκος Μητσοτάκης τις επικείμενες εκλογές είναι να δείρει γριούλα στο Σύνταγμα, ενώ ταυτόχρονα κλωτσάει ένα κουτάβι φωνάζοντας «Αλλαχού Ακμπάρ», χωρίς πάλι να είναι και αυτό βέβαιο.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν, τα ποσοστά αυτά είναι πιθανό να δημιουργήσουν πρόβλημα στον πρωθυπουργό αφού, σύμφωνα με συνταγματολόγους, θα πρέπει να γίνει και πρωθυπουργός τουλάχιστον άλλης μίας χώρας ώστε να απορροφηθούν οι επιπλέον βουλευτές.
Σε αναζήτηση δεύτερης χώρας συνεργάτες του πρωθυπουργού
Πηγές στη Νέα Δημοκρατία τονίζουν ότι ήδη γίνονται συζητήσεις με γειτονικές χώρες για να αναλάβει και εκεί την πρωθυπουργία, με πιθανότερη την Κύπρο.
Ωστόσο δεν αποκλείουν και κάποια από τις βαλκανικές χώρες που συνορεύουν με την Ελλάδα, με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στα δύο πόστα, και με την ευκαιρία να αγοράζει φτηνή βενζίνη και χαρτικά για τη χώρα, κάθε φορά που επιστρέφει στην Αθήνα.
https://tovatraxi.com/
William S. Burroughs – Ένας πολύ ήσυχος ναρκομανής
William S. Burroughs –
Ένας πολύ ήσυχος ναρκομανής
Γραμμένο με την παρότρυνση του Τζακ Κέρουακ ο «Zunky», το πρώτο μυθιστόρημα του Ουίλιαμ Μπάροουζ, που εκδόθηκε με το ψευδώνυμο William Lee, όνομα ενός μελλοντικού φανταστικού του ήρωα, δεν είναι απλά και μόνο μια αυτοβιογραφία. Ο ήρωας είναι χωρίς αμφιβολία ο αφηγητής ή ακόμα μεταφορικά τα ναρκωτικά, αλλά προπαντός ο ήρωας εκπροσωπεί το σύστημα, την κυκλοφορία και όπως το επισημαίνει ο συγγραφέας στην εισαγωγή του, τον «τρόπο ζωής». Πρόκειται για μια οικονομία, με την έννοια ότι η δηλητηρίαση ορίζεται ως «η άλγεβρα της ανάγκης» που προκαλεί μια βαθιά αλλαγή των κοινωνικών κανόνων, των ανταλλαγών και του στυλ, για να μη μιλήσουμε για τις βιολογικές μεταμορφώσεις. Η διαφορά ανάμεσα στον «Zunky» και το «Γυμνό συμπόσιο», έγκειται αποκλειστικά στην προοπτική της γραφής. Πράγματι ο Μπάροουζ γράφει το ίδιο βιβλίο (καμιά φορά εμφανίζονται τα ίδια πρόσωπα με διαφορετικά ονόματα, υποδηλώνοντας το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ανήκε ο Μπάροουζ τη δεκαετία του ’40 στη Ν. Υόρκη), όμως, αυτή τη φορά αντιμετωπίζει την τοξικομανία σαν εσωτερική εμπειρία, δηλαδή σαν νοητική οικονομία.
Ο επιθεωρητής Λη, της Nova Police, κάνει επιχειρήσεις και στις δύο σφαίρες ταυτόχρονα, με την ιδιότητα του διφορούμενου πράκτορα που λειτουργεί συμβολικά μεταξύ φανταστικού και πραγματικού. Ο Ουίλιαμ Αη δεν είναι πια απλώς ο συγγραφέας, αν υπήρξε ποτέ, αλλά ο συγγραφέας που έγινε υποκείμενο και αντικείμενο μιας ανάλυσης in vivo.
Το ότι ο Μπάροουζ διάλεξε για κεντρικό πρόσωπο τον «Τζάνκυ» δεν είναι κάτι απροσδόκητο, αφού κατεβαίνει μέχρι τα πιο χαμηλά κοινωνικά στρώματα για να επιχειρήσει μια πολύ συστηματική έρευνα για το δίκτυο των ναρκωτικών και των χαρακτηριστικών συμπτωμάτων του κάθε προϊόντος. Το έργο του «Τα γράμματα του Yage» παίρνει ταυτόχρονα τη μορφή μιας αναζήτησης του απόλυτου και μιας επιστημονικής έρευνας. Αυτές οι επιστολές, που απευθύνονται στον Άλλεν Γκίνσμπεργκ, αποτελούν τις σημειώσεις του από ένα ταξίδι που είχε σαν στόχο την ανακάλυψη των αποτελεσμάτων του bannisteria caapi, του yage των Ινδιάνων της Κολομβίας.
Ξεκινώντας απ’ τη γνώση που παίρνει απ’ όλα αυτά τα πειράματα, ο Μπάροουζ καταφέρνει να χτίσει τη θεωρία ενός γενικού μοντέλου. Στο τέλος του περίπλου του στον κόσμο των ναρκωτικών δηλώνει: «Στη γραφή μου δρω σαν γεωγράφος, σαν εξερευνητής των ψυχικών ζωνών… σαν κοσμοναύτης του εσωτερικού κόσμου και δεν βλέπω σε τι θα χρησίμευε η εξερεύνησις ορισμένων ζωνών που έχουν ήδη λεπτομερώς μελετηθεί.»
Αντιμετωπίζει λοιπόν το σύνολο των ανθρώπινων συμπεριφορών σαν ένα κλειστό πεδίο εξαρτήσεων και σαν καθαρά μαθηματικά, των οποίων η έλλειψη είναι το κλειδί. Όλο το πρόβλημα λοιπόν έγκειται στην αναζήτηση των μέσων που οδηγούν στα ίδια αποτελέσματα, χωρίς όμως τη χρήση ουσιών που επιφέρουν υποδούλωση. Για να το κάνει αυτό, φαντάζεται κάποιο είδος πανεπιστημίου όπου οι φοιτητές θα εκπαιδεύονταν στις τεχνικές εκείνες που θα τους επέτρεπαν να φτάσουν σε μια ολοκληρωμένη γνώση των ψυχικών μηχανισμών. «Προτείνω την ίδρυση ακαδημιών όπου η διεύρυνση του πεδίου της συνείδησης θα είναι δεδομένη· οι νέοι θα μάθαιναν να απογειώνονται, να μαστουρώνονται και να μένουν μαστουρωμένοι. Θέλω να πω “μαστουρωμένοι” τόσο “ψηλά” όσο και ο Αφέντης Ζεν, όταν το βέλος του φτάνει το στόχο στο κέντρο ακριβώς του μαύρου κύκλου, τόσο ψηλά όσο και ο δάσκαλος του καράτε όταν σπάει ένα τούβλο με την κόψη του χεριού του, τόσο “ψηλά” όσο και οι μυστικοπαθείς χριστιανοί που υψώνονται μυστηριακά στον αέρα (…) Μπήκαμε στην εποχή του χώρου. Ήρθε η ώρα να δούμε και να κοιτάξουμε πιο μακριά απ’ όσο μας επιτρέπει η άκρη των κυαλιών αυτού του ανισόρροπου ραδιενεργού πλανήτη που διαφθείρεται απ’ τους μπάτσους, ήρθε η ώρα να κοιτάξουμε και να δούμε πιο μακριά από το ζωώδες σώμα».
Αυτή την ακαδημία ο Μπάροουζ την πραγματοποιεί μόνο στο έργο του. Παρ’ όλ’ αυτά παραμένει γερά σκελετωμένη καθώς παρουσιάζεται σαν μια θεραπεία αποτοξίνωσης. Η «Απομορφίνη» του χρησιμεύει ως απόλυτο σημείο αναφοράς τόσο από μια ιατρική οπτική γωνία, όσο και από μια μυητική οπτική γωνία.
Πράγματι, η διδασκαλία που έγινε χάρη σ’ αυτή τη «θεραπεία» δεν αφορά μόνο το πρόβλημα των ναρκωτικών: η ίδια η κοινωνία θεωρείται σαν ένας καταναγκασμός και είναι επιτακτική ανάγκη να μάθει κανείς να απελευθερώνεται απ’ την κυριαρχία της. Έχει συχνά τη μορφή μιας «ελεγκτικής μηχανής», όπως για παράδειγμα στο «Σταυρωτό έργο» ή στην «Ηλεκτρονική επανάσταση».
Έτσι ο συγγραφέας φανταστικών έργων δεν παίζει πια έναν ηθικό ή πολιτικό ρόλο (με την έννοια της στράτευσης) αλλά ένα ρόλο όμοιο με θεραπεία με απομορφίνη: επιχειρεί να εκπληρώσει τα καθήκοντα του «ρυθμιστή του μεταβολισμού και των ψυχικών λειτουργιών».
Αν ο Μπάροουζ πιστεύει ότι το «αντίδοτο θα ήταν (…) ένας επαναπρογραμματισμός του νευρικού περιβάλλοντος του ανθρώπου» που θα εκδηλωνόταν με μια ριζική ηλεκτρονική επανάσταση, καταλήγει στον ορισμό μιας γλωσσικής έννοιας την οποία χαρακτηρίζει «ιό». Θεωρεί τη λέξη ένα ζωντανό οργανισμό που εισχωρεί στο ανθρώπινο σώμα για να κατοικήσει εκεί ως παράσιτο. Η εφαρμογή των «λογοτεχνικών μεθόδων της Lady Sutton Smith» δηλαδή του cut-up (κινηματογραφικό μοντάζ) που εφεύρε ο Brian Gysin, του fold-in (διπλώματος), αλλαγών θέσεων, του μοντάζ σε μαγνητόφωνο κλπ, έχει σαν σκοπό τη διακοπή των «συνειρμικών γραμμών» και τη δημιουργία ιερογλυφικών κειμένων, ξεφεύγοντας έτσι από την «αυτόματη, σχέση με τη λέξη». Οι μέθοδοι, αυτές επιτρέπουν την παραγωγή γραπτών λέξεων που συνδέονται με εικονικούς συνδυασμούς, πικτογράμματα μιας άγνωστης ακόμα γενιάς. Ο χειρισμός και η επεξεργασία τους χρησιμεύουν στη χαλάρωση των σφιγκτήρων της γλώσσας και στην αναπήδηση του ανείπωτου: «Τώρα ακούστε αυτό: Οι λέξεις έσβηναν. Γκρίνιαζαν, κλαψούριζαν, αλυχτούσαν σαν να ήταν οι λέξεις, υπό αμφισβήτηση και σαν να ήταν υποχρεωμένες να φανερώσουν την κρυμμένη τους σημασία».
Αναζητώντας τα «ιερογλυφικά της σιωπής», «σβήνοντας τις λέξεις», αποσυνδεοντας το συντακτικό κύκλωμα,, μαθαίνοντας να αναπνέει κανείς αθόρυβα, σαν τα ψάρια, ανακαλύπτοντας το μυστικό μιας θεραπευτικής και λυτρωτικής γραφής,, ο Ουίλιαμ Μπάροουζ εγκαθιστά το έργο του μέσα στη χασμωδία που χωρίζει τον άνθρωπο αυτό «το ζώο που δένει το χρόνο» από τη γλώσσα του για να βεβαιώσει ότι υπάρχει: μια μορφή επικοινωνίας που δεν θα αλλοτριωθεί πια πάνω σ’ αυτόν τον «πλανήτη που βασίζεται στον “λόγο”»
Κείμενο του Gérard-Georges Lemaire που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Διαβάζω, τεύχος 281, σελίδα 36.
https://perithorio.com/
Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε
Βιταμίνη για πρόληψη καταρράκτη & γλαυκώματος και βελτίωση της νυχτερινής όρασης - Πού θα τη βρείτε Σινάνη Αικατερίνη Παρασκευή, 24 Ι...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...