Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 10 Φεβρουαρίου 2021

Πέτρος Φιλιππίδης: Οι καβγάδες, τα επεισόδια, οι καταγγελίες

Πέτρος Φιλιππίδης: 

Οι καβγάδες, τα επεισόδια, οι καταγγελίες


Τζένη Αγιανδρίτη
Πάνος Ζόγκας

Η διαδρομή ενός από τους πλέον δημοφιλείς ηθοποιούς του θεάτρου και της τηλεόρασης, που έκανε το μεγάλο μπαμ στην καριέρα του με «Χάι Ροκ» και το μεγάλο μπουμ στη ζωή του με χαρντ ροκ

 «Το θυμάμαι σαν τώρα: Οκτώβριος του 2002, στο τότε «Zonars» στη Βουκουρεστίου, ένα απόγευμα Σαββάτου να βρέχει καρέκλες. Βλέπω την Αννα-Μαρία (Παπαχαραλάμπους) καθισμένη σ’ ένα τραπέζι με ένα μπουκάλι ουίσκι πάνω του κι ένα ποτήρι στο χέρι της να χτυπά νευρικά το πόδι της. Επαιζε τότε στους «Ηλίθιους» του Νιλ Σάιμον στο θέατρο Βρετάνια, στο πλευρό του Πέτρου Φιλιππίδη. Φαινόταν ανήσυχη, νόμιζα πως ήταν από τη γνωστή υπερένταση και το άγχος των ηθοποιών πριν την παράσταση, αλλά το μπουκάλι με το ουίσκι μπροστά της με έβαλε σε άλλες σκέψεις. «Τι έγινε, ρε Αννα; Τι έπαθες; Ποιος σε πείραξε;» της λέω μεταξύ σοβαρού και αστείου ανυποψίαστος για όσα θα ακούσω.


Το ξέσπασμά της με ξάφνιασε. Βοήθησε και το ποτό. «Περνάω μια κόλαση, είναι η πιο δύσκολη συνεργασία της ζωής μου. Ο άνθρωπος είναι πότε έτσι πότε αλλιώς, με έχει τρελάνει. Κυκλοθυμικός όσο δεν παίρνει. Τη μία μπαίνει στο καμαρίνι μου και με προσβάλλει ή με βρίζει και την άλλη υμνεί το ταλέντο μου και μου μιλάει για μελλοντικές συνεργασίες. Εγώ με αυτόν στην ίδια σκηνή ξανά; ΠΟΤΕ!» μεταφέρει δημοσιογράφος που έκανε τότε στενή παρέα μαζί της. Κι όντως δεν υπήρξε δεύτερη φορά. Συνέβαιναν άλλωστε και άλλα, πολύ χειρότερα, όπως η ίδια κατήγγειλε επωνύμως πλέον, προχθές, μαζί με την Πηνελόπη Αναστασοπούλου και τη Λένα Δροσάκη, αλλά πού να τα πει και ποιος να τα πιστέψει. Ο Φιλιππίδης ήταν μέχρι σήμερα το ιερό τοτέμ, όλοι έπιναν νερό στο όνομά του - κάποιες και γενναίες δόσεις ουίσκι, αλλά όχι για τους σωστούς λόγους.

filippidis


Λένε πως η καριέρα είναι σαν τους δρόμους, αυτό που μετράει δεν είναι η καλοστρωμένη άσφαλτος, αλλά οι στροφές που πρέπει να πάρεις, η κλίση που πρέπει να υπολογίσεις, η προσεκτική συμπεριφορά στην οδήγηση για να φτάσεις κάποια μέρα στον σωστό προορισμό, γιατί πολλές φορές το τέλος δεν είναι... happy end. Στην περίπτωση του Πέτρου Φιλιππίδη, δεν έφταιξαν οι κακοτράχαλοι δρόμοι, ούτε τα εμπόδια που συνάντησε στο διάβα του. Μόνος του ανέβηκε την κορυφή, μόνος του πήρε και την κουτρουβάλα, σε μια τρελή από αλαζονεία κούρσα, με τα δικά του χέρια να κρατούν το τιμόνι. Αλλωστε στο μεγεθυσμένο εγώ του δεν χωρούσε άλλος. Μπορούσε, βέβαια, να συνυπάρξει με έναν «μεγάλο» του θεάτρου σαν του λόγου του αν και όχι τόσο από γενναιοδωρία, όσο κυρίως από υστεροβουλία, για να εξασφαλίσει την επιτυχία: καλύτερα δύο κράχτες παρά ένας.

«Δεν με αφορά να παίζω σε άδεια πλατεία», συνήθιζε να λέει στις συνεντεύξεις του. Στη διάρκεια της 35χρονης καριέρας του η αλήθεια είναι ότι ελάχιστες φορές χρειάστηκε να βιώσει την ψυχρολουσία να υποκλίνεται σε μια χούφτα θεατές - δεν άντεχε την αποτυχία. Αν για τους περισσότερους ηθοποιούς η αποτυχία μιας παράστασης είναι μάλλον συγκυριακή και οφείλεται σε χίλιες δυο αιτίες που είναι αδύνατον να προβλεφθούν, για τον Πέτρο Φιλιππίδη ήταν συνώνυμη με εφιάλτη. Την ένιωθε σαν απόρριψη από το κοινό, το έπαιρνε προσωπικά, τον τσάκιζε, του παραμόρφωνε το πρόσωπο με συσπάσεις, τον έκανε αγνώριστο και στη συμπεριφορά. Και μόνο η σκέψη τον διέλυε, το άγχος του κάθε φορά το ίδιο βάσανο, τα ξεσπάσματά του το ίδιο προσβλητικά. Ειδικά πριν από τις πρεμιέρες έφτανε στα όρια της παράκρουσης. Λέγεται ότι η αιτία που λιποθύμησε και πήγε εσπευσμένα στο νοσοκομείο το περασμένο καλοκαίρι του 2020, στην παράσταση «Δάφνες και Πικροδάφνες», ήταν η χλιαρή ανταπόκριση του κοινού, ο κόσμος που δεν γέμισε το θέατρο. Ηθελε να είναι όλα και όλοι στην εντέλεια.

Τα νεύρα του τσίτα, ξεσπούσε σε οποιονδήποτε έκρινε ότι έβγαινε εκτός σκηνοθετικής γραμμής, για οτιδήποτε μπορεί να του αποσπούσε την προσοχή ή να του χάλαγε εκείνο που είχε πλάσει στο μυαλό. Παθιασμένος, πηγαίο ταλέντο, με ποικίλες υποκριτικές αποχρώσεις, με ευαίσθητες χορδές στις προσδοκίες του κοινού, ο Φιλιππίδης δεν έφτασε τυχαία στην κορυφή. Διαθέτει αυτή τη στόφα των μεγάλων κωμικών που όσο το κοινό ταυτίζεται μαζί τους, τόσο εκείνοι βρίσκονται στο ψηλότερο βάθρο, πάντα ένα βήμα μπρος - και πιο πάνω. Δεν άφηνε τίποτα στην τύχη, είχε άλλωστε δουλέψει σκληρά για να αφήσει την τύχη του στα χέρια συναδέλφων που χειρίζονταν τη δουλειά τους με πλημμελή σχολαστικότητα. Δεν το επέτρεπε και αυτό πολλές φορές προκαλούσε προστριβές. Είχε άποψη και λόγο για όλους τους ρόλους, τόσο από τη θέση του πρωταγωνιστή όσο και από εκείνη του σκηνοθέτη, γινόταν σκληρός και προσβλητικός, αλλά αυτά συμβαίνουν στις ομαδικές δουλειές, όταν ο leader εκτός από πρώτο βιολί είναι και μαέστρος - και λέγεται Πέτρος Φιλιππίδης. «Θέλω να απαλλαγώ από τη ρετσινιά του ιδιόρρυθμου ανθρώπου και συνεργάτη», είχε πει ο ίδιος σε συνέντευξή του. Δεν τα κατάφερε.

filippidis__1_


Κάποτε στο Μεταξουργείο

«Είχα μια θεατρόφιλη μάνα, και επειδή δεν είχε παρέα να πάει στο θέατρο έπαιρνε εμένα. Πηγαίναμε και στο θέατρο και στο σινεμά συχνά. Με πήγε στο καμαρίνι μια μέρα και γνώρισα τον μεγάλο ηθοποιό, τον Διαμαντόπουλο. Στο σχολείο είχα μια καθηγήτρια που είχε φαγωθεί και μου έλεγε ότι πρέπει να γίνω ηθοποιός. Δεν ήμουν καλός στα μαθήματα, αλλά επειδή μου είπε αυτή τη φράση η καθηγήτρια ασχολήθηκα και έγινα καλός. Λίγο πριν τελειώσω το σχολείο, αποφάσισα να μη δώσω στο πανεπιστήμιο και να γίνω ηθοποιός. Πήγα το ’80 στη σχολή του Κουν, απροετοίμαστος, δεν πέρασα και πήγα στη σχολή Σταυράκου για να μάθω σκηνοθεσία. Μετά από τρία χρόνια, έδωσα εξετάσεις στο Εθνικό και στου Κουν.


filippidis__2_


Πέρασα και στις δύο και επέλεξα τη σχολή του Κουν», έχει περιγράψει ο ίδιος την πορεία του προς τα θεατρικά ρετιρέ. Γεννήθηκε σε μια γειτονιά του Μεταξουργείου, στην οδό Σοφοκλέους, την τελευταία μέρα του 1962, λίγο πριν γυρίσει ο χρόνος, ένα μωρό που ήρθε σαν πρωτοχρονιάτικος μποναμάς για τους γονείς του που ήδη είχαν αποκτήσει τον αδερφό του. Επτά ημέρες αργότερα, γεννήθηκε άλλο ένα μωρό στη γειτονιά που εκτός από φίλος ζωής για τον ίδιο θα εξελιχθεί και σε δημοφιλή τραγουδοποιό, ο Χρήστος Θηβαίος. Οι δυο τους θα γίνουν ένα αχώριστο δίδυμο, όπως περιέγραψε πρόσφατα στην εκπομπή «Μουσικό Κουτί» ο Θηβαίος, θα φτιάξουν ακόμα και συγκρότημα στα χρόνια του Δημοτικού - ο Φιλιππίδης ήταν ο ντράμερ και το κοινό τους τα παιδιά της γειτονιάς. Σημείο αναφοράς στη σχέση τους έμελλε να γίνει ο φούρνος στην οδό Αγησιλάου που ανήκε στη μητέρα του Πέτρου Φιλιππίδη, Ευαγγελία Αλεξίου, φίλη της μητέρας του Θηβαίου: «Οταν ζήτησα κιθάρα, ο πατέρας μου μού είπε να πάω να δουλέψω και έτσι εγώ ζήτησα από τον Πέτρο να δουλέψω στον φούρνο τους. Για πέντε μήνες κουβάλαγα γιαούρτια και έφτιαχνα φρατζόλες...». Οι δυο τους τράβηξαν διαφορετικούς καλλιτεχνικούς δρόμους, αλλά εξακολουθούν να παραμένουν στενά συνδεδεμένοι, «αδέλφια» όπως λένε, έχουν άλλωστε ένα σωρό κοινά βιώματα από εκείνα τα αθώα χρόνια στις γειτονιές του Μεταξουργείου.

Filippidis


Εξυπνος, ανήσυχος και πληθωρικός, η καθηγήτρια εκείνη στο σχολείο αποδείχθηκε σοφή και, αντί να ακολουθήσει τα βήματα του γιατρού πατέρα του που θαύμαζε, προτίμησε εκείνα της θεατρόφιλης μητέρας του προς τις μεγάλες σκηνές του κέντρου, που σύντομα θα κατακτούσε ο ίδιος. Από τη θεατρική σχολή του Κουν αποφοίτησε το 1996. Στο μεταξύ είχε πάρει το βάπτισμα του πυρός συμμετέχοντας έστω και ως μέλος του χορού σε σημαντικές παραστάσεις («Ιππείς», «Αχαρνής», «Αγαμέμνων», «Ορνιθες» κ.λπ.), κάτι που για εκείνον τότε ήταν μια μαγική εμπειρία. Η παράσταση, όμως, που έμελλε να γίνει σταθμός για τη ζωή και την καριέρα του ήταν το «Πόθεν Αίσχος» στο θέατρο Παρκ το 1992, εκεί όπου συνάντησε τη γυναίκα που έγινε σύζυγός του κι εκεί όπου τράβηξε την προσοχή των κριτικών και της Δήμητρας Παπαδοπούλου που τότε έγραφε τους «Απαράδεκτους».

Αναζητώντας τη μεγάλη ευκαιρία για να γίνει διάσημος, την προσέγγισε έντονα, ζητώντας έστω μία απλή συμμετοχή στο σίριαλ. Εκείνη του έδωσε ένα guest, τον ρόλο του αστυνομικού που έκανε ιδιαίτερη αίσθηση και του άνοιξε τις πόρτες στην ιδιωτική τηλεόραση που μόλις είχε γεννηθεί. Αγνωστο τι ακριβώς συνέβη μεταξύ τους, για την ιστορία πάντως οι θεατρικοί κύκλοι λένε πως η σχέση του με τη Δήμητρα σήμερα δεν είναι καλή. Είναι νέος και ενθουσιώδης, η υποδοχή του στον χώρο έχει αρχίσει με τους καλύτερος οιωνούς, ψάχνει εναγωνίως την επόμενη ευκαιρία που δεν θα αργήσει να έρθει. Το 1992 πρωταγωνιστεί για πρώτη φορά στη σειρά «Χάι Ροκ», μαζί με τον Τάσο Χαλκιά, στο MEGA. Και γίνεται το μεγάλο μπαμ. Ο Πέτρος Φιλιππίδης χρίζεται το νέο κωμικό ταλέντο της ελληνικής τηλεόρασης. Είναι έτοιμος να πάρει φόρα και να σαρώσει τα πάντα. Και το κάνει. Η δεκαετία του ’90 ξεκίνησε καταπληκτικά, με μια όμορφη γυναίκα δίπλα στο μαξιλάρι του και μια μεγάλη καριέρα να τον καλεί σαν σειρήνα.

Καριέρα και οικογένεια

Την περίοδο που ο Πέτρος Φιλιππίδης έκανε τα πρώτα του βήματα στη θεατρική σκηνή περιμένοντας να αδράξει τη μεγάλη ευκαιρία, σε μια παράλληλη πορεία, η κερκυραϊκής καταγωγής Ελπίδα Νίνου που μεγάλωσε στη γειτονιά του Χατζηκυριάκειου βλέποντας τα καράβια να μπαινοβγαίνουν στο λιμάνι του Πειραιά κάνει όνειρα για τη δική της καριέρα στις καλλιτεχνικές σκηνές - αν και από άλλη θέση. Πάσχα και καλοκαίρια στην Κέρκυρα μαζί με τις τρεις αδελφές, τη μητέρα της κι ενίοτε με τον ναυτικό πατέρα της, όλο τον άλλο χρόνο στον Πειραιά. Στα 18 της ανέβηκε για πρώτη φορά στο κέντρο της Αθήνας ψάχνοντας πληροφορίες για την Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Η μητέρα της, κλασική Κερκυραία με μουσικό αυτί και καλλίφωνη, όπως όλοι οι συγγενείς της, τη μύησε από νωρίς στα καλλιτεχνικά δρώμενα και μόλις στα 3,5 χρόνια της τη γράφει μαζί με την αδερφή της σε σχολή μπαλέτου.

Μέχρι τα 18 της θα είναι στην ίδια σχολή του Πειραιά, ο χορός είναι η ζωή της, και τα καλοκαίρια πηγαίνει μαζί με τις δασκάλες της στο Ηρώδειο. Ηξερε ποιος είναι ο Νουρέγεφ όταν οι συμμαθητές δεν ήξεραν καν τι σημαίνει Ηρώδειο, το σώμα της είχε μεταμορφωθεί στο στητό κορμί μιας σωστής μπαλαρίνας, ένας κύκνος σε μια λαϊκή γειτονιά του Πειραιά που ξεχώριζε σαν αξιοθέατο. Ηταν φυσικά δακτυλοδεικτούμενη, το μπούλινγκ καθημερινό μαρτύριο, αλλά σύντομα τα βάσανά της θα τελείωναν. Απέκτησε για πρώτη φορά παρέες την περίοδο που προετοιμαζόταν για εξετάσεις στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Ο πατέρας της έμεινε μαζί της ένα ολόκληρο καλοκαίρι στον Πειραιά, για υποστήριξη. Τότε ήταν και η πρώτη φορά που του είπε ότι θα βγει έξω βράδυ. Ηταν 18 χρονών. Η ίδια έχει περιγράψει σχετικά με εκείνη την περίοδο που γνώρισε τον Φιλιππίδη στο περιοδικό «People»: «Ο Πέτρος εμφανίστηκε, νεαρός ηθοποιός τότε, όταν δουλεύαμε μαζί στο θέατρο Παρκ. Εγώ χόρευα με τον Φωκά Ευαγγελινό και ήμουν στη φάση που σκεφτόμουν, επιτέλους, να νοικιάσω το δικό μου σπίτι, να φύγω από το πατρικό μου. Είκοσι χρόνια πριν. Με προσέγγισε εκείνος, εγώ στα ντροπαλά μου για ακόμη μία φορά. Ηταν πολύ αυθόρμητος, ό,τι είχε στο κεφάλι του το έλεγε. Και με ασυγκράτητο χιούμορ.

Στο φλερτ δεν έπεσα εύκολα, με κυνήγησε πολύ. Οχι επειδή δεν μου άρεσε, αλλά επειδή εκείνη την περίοδο είχα στοχοπροσήλωση στη δουλειά. Ημουν διστακτική, γνωρίζοντας ότι, αν έμπαινε κάτι δυνατό στη ζωή μου, θα έχανα τον στόχο μου. Ο Πέτρος, όμως, είναι οδοστρωτήρας. Ενέδωσα και ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να συμβεί στη ζωή μου, λόγω του αυθορμητισμού, του ταλέντου και της εξυπνάδας του. Μετά από τρία χρόνια σχέσης, ήρθε ο γάμος. Οι γονείς μου, όταν ήρθε να με πάρει πρώτη φορά από το σπίτι, το μόνο που ρώτησαν ήταν αν είμαι καλά κι ερωτευμένη». Ηταν και καλά και ερωτευμένη. Το 1997, θα έρθει στη ζωή ο μοναχογιός τους Δημήτρης και η Ελπίδα κάνει ιεράρχηση προτεραιοτήτων. Σταματάει να χορεύει, προηγείται η οικογένεια όσο κι αν την ενοχλεί που όλοι λένε ότι άφησε τη δική της καριέρα για να συνεχίσει απερίσπαστος τη δική του ο άντρας της. «Ο,τι κάνω εγώ είναι προσωπική μου επιλογή. Ενα παιδί δεν μπορεί να μεγαλώσει στον αυτόματο πιλότο. Ηταν σπουδαίο το ότι δημιούργησα οικογένεια. Δεν ένιωσα ότι έκανα βήματα πίσω. Ούτε ο Πέτρος χρειάζεται υποστήριξη ή δεκανίκια. Κι εγώ να μην υπήρχα, την ίδια καριέρα θα έκανε», έχει η ίδια αναφέρει σχετικά. Αν και σταμάτησε την καριέρα της ως χορεύτρια, συνέχιζε να χορογραφεί παραστάσεις και να επιμελείται την κινησιολογία. Και πάντα να είναι βράχος δίπλα στον Πέτρο και τον γιο τους τον Δημήτρη, που ακολουθεί τα χνάρια του πατέρα του. «Ο γιος μου ξέρει τι πρέπει να κάνει. Είναι ώριμος.

Οταν με ρώτησε τη γνώμη μου για την υποκριτική, του είπα “με κάνεις ευτυχισμένο” και το είπα γιατί ξέρω ότι είναι ταλαντούχος. Τελείωσε τη σχολή του Εθνικού Θεάτρου και έχω αγωνία να ανοίξουν τα θέατρα για να τον δω να παίζει. Είναι καλλιεργημένο παιδί, αγαπάει τα ζώα και μένει μόνος του από 19 χρόνων. Θα ήθελα να τον δω ευτυχισμένο, να τον δω να παίζει, αλλά και να παίξουμε μαζί. Μου κάνει κριτική, αλλά είναι σωστός και μου λέει και λεπτομέρειες», έχει πει ο μπαμπάς για τον γιο που ακόμα μπορεί να μην έχουν μοιραστεί το ίδιο θεατρικό σανίδι, έχουν συνεργαστεί όμως στο παρελθόν ως συγγραφικό δίδυμο μεταφράζοντας το έργο «Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές» αλλά και το έργο του Μολιέρου «Ο κατά φαντασίαν ασθενής». Λόγια θαυμασμού έχει επιφυλάξει και ο Δημήτρης για τον διάσημο πατέρα του, αναφέροντας ότι, αν και του έλειπε η παρουσία του λόγω δουλειάς, «στο σπίτι είναι πατέρας και καλός οικογενειάρχης.

filippidis__3_


Είναι πάντα εκεί για μένα, βράχος». Ολα αυτά τα χρόνια, μαζί με την οικογένεια που δημιουργεί, ο Φιλιππίδης χτίζει καριέρα που πάει από το καλό στο καλύτερο. Το σίριαλ «50-50», όπου πρωταγωνιστεί μαζί με τον Σάκη Μπουλά και τον Παύλο Χαϊκάλη, γίνεται μεγάλο τηλεοπτικό χιτ, το ίδιο και όσα ακολούθησαν, «Ο Πέτρος και τα κορίτσια του», ο «Λάκης ο Γλυκούλης» κ.ά. γίνονται τηλεοπτική συνήθεια και ο ίδιος είναι ο αγαπημένος κωμικός του κοινού που τον ακολουθεί πιστά και στο θέατρο από τον «Πλούτο» και τη «Λυσιστράτη» μέχρι τον «Ηλίθιο», τον «Αμερικανικό Βούβαλο», το «Ψέμα στο Ψέμα» και τον «Κατά φαντασίαν ασθενή», ενώ φροντίζει να παίρνει σβάρνα την ελληνική επικράτεια με περιοδείες για να βρίσκεται σε επαφή και με το κοινό της επαρχίας. Είναι από τους πιο καλοπληρωμένους ηθοποιούς. Οχι όμως και από τους πιο δημοφιλείς στη θεατρική πιάτσα, που μοιάζει να έχει δύο εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις για
τον ίδιο άνθρωπο.

filippidis_0


«Πόσο πολύ σ’ αγάπησα»

Δύστροπος, αλαζόνας, ιδιόρρυθμος και εγωπαθής για τους μεν, ευαίσθητος, παθιασμένος και αφοσιωμένος θεατράνθρωπος για τους δε. Για κάποιους επίσης και φετιχιστής με ιδιαίτερα πάθη, αλλά αυτά λέγονταν μόνο στα κλειστά πηγαδάκια μέχρι να γίνει η έκρηξη. Από τη μία βγαίνει στις εκπομπές και δακρύζει αφιερώνοντας στη γυναίκα του το «Πόσο πολύ σ’ αγάπησα», από την άλλη κυκλοφορούν φήμες για ακραία περιστατικά προσβολών και εργασιακού μπούλινγκ στους συναδέλφους του. Στη γενική πρόβα της θεατρικής παράστασης «Ψέμα στο Ψέμα», στο θέατρο Μουσούρη, τον Οκτώβριο του 2014, εκατό άνθρωποι είχαν βρεθεί μπροστά σ’ έναν άγριο καβγά του με τον Παύλο Χαϊκάλη, με τον δεύτερο να απειλεί να φύγει. Αιτία; Ο Πέτρος που του είπε: «Παύλο, έτσι όπως τα λες τα λόγια δεν περνάει τίποτα από το αστείο στο κοινό». Και εκεί ξεκίνησε μια λογομαχία που έφτασε μέχρι την πλατεία Καρύτση, όπου βρίσκεται το θέατρο. Γενικά, η φιλία Παύλου - Πέτρου έχει περάσει από πολλά κύματα.

Ο Παύλος Χαϊκάλης θα πει λακωνικά στο «ΘΕΜΑ»: «Σας ευχαριστώ που με πήρατε, αλλά η φιλία μου με τον Πέτρο έχει λήξει οριστικά και αμετάκλητα εδώ κι ένα χρόνο και δεν θα ήθελα στην παρούσα φάση να θίξω τίποτα από τα τεκταινόμενα. Μόνο αυτό. Δεν είμαστε ούτε κολλητοί, ούτε καν φίλοι».

Δημοσιογράφος θα μας μεταφέρει τη δική της εμπειρία, όπως τη βίωσε μέσω της σχέσης που διατηρούσε παλιότερα με γνωστό ηθοποιό: «Επειδή δεν συμπαθούσε τον άνθρωπο που τότε ήμασταν μαζί, του έκλεινε όλες τις πόρτες, γιατί πίστευε ότι τον κακολογούσε. Επαιξαν μαζί σ’ ένα σίριαλ και μετά κάτι έγινε και ο Πέτρος θύμωσε ανεξήγητα μαζί του. Σε όποια δουλειά τον έπαιρναν, καλούσε ο Φιλιππίδης κι έλεγε: “Αν δεν τον διώξετε θα με κάνετε εχθρό σας”. Τέσσερα χρόνια δεν έβρισκε δουλειά».


Ο έκρυθμος χαρακτήρας του ήταν αυτός που ανάγκασε επίσης την Κάτια Δανδουλάκη να διακόψει τη συνεργασία μαζί του, στην παράσταση «Εγκλημα στο Οριεντ Εξπρές», το 2018, όταν εκείνος άρχιζε να βρίζει έντονα μία από τις ηθοποιούς, τη Λένα Δροσάκη. Αλλωστε η ίδια στην καταγγελία της λέει πολλά για την τραυματική εμπειρία που βίωσε προσωπικά, περιγράφοντας έναν σχεδόν εμμονικό άνθρωπο που την καταδίωκε στα όρια της ψυχολογικής της εξόντωσης. Η Κάτια Δανδουλάκη, από την άλλη μεριά, δεν θέλει ούτε να διαψεύσει, ούτε να επιβεβαιώσει ακόμη κάτι, προτιμώντας να κρατήσει μία καθ’ όλα διακριτική και προσεκτική στάση αν και η θέση της είναι ξεκάθαρη: «Η συνεργασία μας με τον Πέτρο δεν ευοδώθηκε. Τίποτε άλλο. Δεν θέλω να σχολιάσω κάτι παραπάνω γιατί μου απαγορεύεται ακόμη από τον δικηγόρο, αλλά έκρινα ότι έπρεπε να σταματήσει και εκείνος το δέχτηκε. Αποφασίσαμε και οι δύο να μη συνεχίσουμε, τίποτε άλλο. Είμαι στο πλευρό όλων αυτών των γυναικών και όταν μου ζητηθεί κάτι επίσημα θα μιλήσω».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρωτοβουλία της Κάτιας Δανδουλάκη να διακόψει τη συνεργασία μαζί του είχε μεγάλο οικονομικό κόστος για την ίδια, αφού η πρεμιέρα του έργου έγινε τελικά δύο μήνες αργότερα, με σκηνοθέτη τον Αντώνη Καλογρίδη, ενώ στην ίδια παράσταση έπαιζε και ο Αντώνης Καφετζόπουλος, που επίσης είχε συχνές προστριβές με τον Πέτρο σε θέματα σκηνοθετικής φύσης.

Από την άλλη, ο Τάσος Χαλκιάς φαίνεται να είναι από εκείνους που ανήκουν στο στρατόπεδο των πιστών του φίλων μιλώντας μέχρι και σήμερα για τον συνοδοιπόρο του με πολλή αγάπη αλλά και θαυμασμό: «Είμαι μεγαλύτερος από τον Πέτρο 11 χρόνια και κατά συνέπεια είχε ένα σεβασμό απέναντί μου και όχι μόνο επειδή ήμουν μεγαλύτερος, αλλά και επειδή είμαι αυτός που είμαι πάνω στη δουλειά. Ετσι, λοιπόν, δεν θα μπορούσα να έχω μια αρνητική πλευρά του Πέτρου πάνω στη συνεργασία και πάνω στη δημιουργία. Αμα τώρα μεγαλώνοντας καθένας από εμάς συνεργάστηκε με ανθρώπους οι όποιοι κάποια στιγμή τον έφεραν σε ένα σημείο που να του δημιουργήσουν εκνευρισμό, αυτό μπορεί να συμβεί στον οποιονδήποτε. Εγώ δεν τα γνωρίζω, δεν τα ξέρω και δεν μπορώ να επιβεβαιώσω τίποτα.

f2_2


Ο Πέτρος είναι ένας άνθρωπος ταλαντούχος, σε υψηλό επίπεδο ευγενικός και δημιουργικός, οπότε από κει και πέρα στο πλαίσια της συνεργασίας μας και της φιλίας μας ήμασταν άψογοι. Και φυσικά παραμένουμε φίλοι. Και δεν έχω ακούσει να έχει κατηγορηθεί για κάτι επίσημα και επώνυμα από κάποιον», λέει ο ίδιος, μόνο που κάποιες ώρες μετά τη δήλωσή του, έρχονται και οι επώνυμες καταγγελίες στο ΣΕΗ. Αντίστοιχα καλά σχόλια επιφυλάσσει για τον Φιλιππίδη και ο δημοσιογράφος Ιάσων Τριανταφυλλίδης: «Χωρίς να έχουμε κάνει ποτέ ιδιαίτερη παρέα, ως μια απλά επαγγελματική γνωριμία, δεν έχω καταλάβει κάποια σκληρότητα ή κάτι παράξενο στον χαρακτήρα, εκτός ίσως από ένα φοβερό άγχος που τον διακατέχει για τη δουλειά του. Πραγματικό άγχος, που σε κάνει να αισθάνεσαι και να συμπάσχεις μαζί του, που τον οδηγεί ακόμη στις συσπάσεις του προσώπου. Εχει απίστευτη αγωνία για τη δουλειά του πάντα - και για το ταμείο».

Τη φετινή τηλεοπτική σεζόν ο Πέτρος Φιλιππίδης παίζει στο σίριαλ «Χαιρέτα μου τον πλάτανο» στην ΕΡΤ, έχοντας, μεταξύ άλλων, δίπλα του τον Αλέξανδρο Μπουρδούμη, σύζυγο της Λένας Δροσάκη. Το ζευγάρι, μάλιστα, απέκτησε πρόσφατα το πρώτο του παιδί. Ο Φιλιππίδης, ως γνωστόν, για να προλάβει τις αποκαλύψεις που ετοιμάζονταν να κάνουν οι τρεις ηθοποιοί εναντίον του, όπως εδώ και μέρες προαλειφόταν, έστειλε εξώδικο. Η όλη κατάσταση, ωστόσο, του προκάλεσε κρίσεις πανικού. Μέχρι που κατέρρευσε. Οσα καταγγέλθηκαν είναι σοκαριστικά, ακόμα και αν πρόκειται για αδικήματα που έχουν νομικά παραγραφεί, η κοινή γνώμη έχει τους δικούς της νόμους. Σήμερα, όλα εκείνα τα μικρά πράγματα που απολάμβανε στην καθημερινότητά του φαντάζουν πιο πολύτιμα από ποτέ. Οπως ένα φιλί στον γιο του, ένα χάδι στον σκύλο του, το τοπίο με τη θέα στο βουνό στο χωριό της μάνας του, που το βγάζει κάθε φορά τις ίδιες φωτογραφίες. Και πάντα το χέρι της Ελπίδας που, όπως λέει και ο ίδιος, «κρατάει τα μπόσικα, είναι η ηρωίδα μου... Κάτω από τη σκηνή, χρειάζομαι να σβήσω τις μηχανές και να αφήσω το καράβι, μετά από το φουρτουνιασμένο ταξίδι, να μπει ήσυχα στο λιμάνι».

https://www.protothema.gr/

Μοσχάρι λεμονάτο με μουστάρδα και κολοκύθια

Μοσχάρι λεμονάτο με μουστάρδα και κολοκύθια

grammi_sintagis

Απο τον Chef Γιάννη Λουκάκο


 ΥΛΙΚΑ 

Για το μοσχάρι λεμονάτο με κολοκύθια

1 κιλό μοσχαρίσια ελιά, σε μεγάλα κομμάτια
80 γρ. ελαιόλαδο
350 γρ. κρεμμύδι ξερό, σε μεγάλα κομμάτια
60 γρ. σκόρδο σκελίδες
100 γρ. λευκό κρασί
700 γρ. ζωμός κοτόπουλου ή νερό
20 κλωνάρια θυμάρι
350 γρ. κολοκύθι, σε μεγάλα κομμάτια (αν είναι μικρά ολόκληρα, αν είναι μεγάλα τα κόβουμε σε κομμάτια)
15 γρ. χυμός λεμονιού
150 γρ. μουστάρδα απαλή Kalamata Papadimitriou
70 γρ. βούτυρο, κρύο
κορν φλάουρ
αλάτι
πιπέρι φρεσκοτριμμένο 

ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Για το μοσχάρι λεμονάτο με κολοκύθια
Αλατίζουμε το μοσχάρι από όλες τις πλευρές. Σε μια κατσαρόλα σε δυνατή φωτιά ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε το μοσχάρι. Μόλις πάρει χρώμα γύρω-γύρω το αποσύρουμε σε ένα ξεχωριστό σκεύος με απορροφητικό χαρτί. Αντίστοιχη διαδικασία ακολουθούμε και για τα κολοκύθια. Στην ίδια κατσαρόλα σοτάρουμε το κρεμμύδι μέχρι να πάρει χρώμα και να μαλακώσει. Προσθέτουμε το σκόρδο και σβήνουμε με το κρασί. Στη συνέχεια ρίχνουμε τον ζωμό κοτόπουλου ή το νερό και επιστρέφουμε το κρέας στην κατσαρόλα. Αλατίζουμε, προσθέτουμε το θυμάρι και σιγομαγειρεύουμε για 1 ώρα. Προσθέτουμε στην κατσαρόλα το κολοκύθι μέχρι να μαγειρευτεί. Σουρώνουμε τη σάλτσα σε μια διαφορετική κατσαρόλα, προσθέτουμε τον χυμό λεμονιού και φέρνουμε σε βρασμό. Διαλύουμε λίγο κορν φλαόυρ σε νερό ρίχνουμε στη σάλτσα που σιγοβράζει ανακατεύοντας με ένα σύρμα. Αφήνουμε να βράσει για 2 λεπτά προσθέτουμε τη μουστάρδα απαλή Kalamata Papadimitriou και ενσωματώνουμε το βούτυρο ανακατεύοντας με το σύρμα. Διορθώνουμε τη γεύση με αλάτι αν χρειάζεται, ρίχνουμε πιπέρι και επιστρέφουμε τη σάλτσα στο φαγητό.

*Αυξομειώνουμε τη ποσότητα της μουστάρδας με κριτήριο το προσωπικό μας γούστο.

https://www.facebook.com/KalamataPapadim/?__cft__[0]=AZVZJG8CgQ1m3e5TlvkW3re9diilzhmfvQlyIzxteIuiwnVJB1QLeyx9KsDfwQ6IXcqB_DYvMDLG5T81lTP_voHSpQ-KDL4Hcr--F3p7R0lY6-SsKCizvu5UhnKzwF9QANINmvrVZeqwDKHN9IkTC25m&__tn__=%2Cd-UC%2CP-R

Μαλλιά: Ποιες πληροφορίες δίνουν για την υγεία σας

 Μαλλιά: Ποιες πληροφορίες δίνουν για την υγεία σας

Μαλλιά: Ποιες πληροφορίες δίνουν για την υγεία σας (εικόνες)

Η διατροφή που ακολουθεί κάποιος μπορεί να «αποτυπωθεί» στα μαλλιά του. 

Το ίδιο ισχύει και για την υπερβολική έκθεση στον ήλιο ή μια διαταραχή στη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα.

Υπάρχουν σημάδια που μπορούν να σας κινητοποιήσουν να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές στις καθημερινές σας συνήθειες για να βελτιώσετε την όψη των μαλλιών σας αλλά και την υγεία σας γενικότερα.

Δείτε παρακάτω αναλυτικά μερικά σημεία-κλειδιά:

Ξηρά και εύθραυστα μαλλιά: Η υπερβολική έκθεση στον ήλιο αφυδατώνει και καταστρέφει την τρίχα, ιδίως σε όσους έχουν ανοιχτόχρωμα (ξανθά ή γκρίζα) μαλλιά. Επίσης, αν η τρίχα είναι πολύ λεπτή, τότε είναι αυξημένος ο κίνδυνος εγκαύματος της επιδερμίδας του κρανίου. Όταν βρίσκεστε εκτός σπιτιού φροντίστε να φοράτε πάντα καπέλο ή να χρησιμοποιείτε κάποιο προϊόν για τα μαλλιά με αντηλιακή προστασία.

Λεπτά και άτονα μαλλιά: Μήπως τελευταία το έχετε ρίξει στο junk food; Όταν η διατροφή είναι φτωχή σε θρεπτικά συστατικά, τα λιγοστά από αυτά που λαμβάνει ο οργανισμός τα μεταφέρει στα ζωτικά όργανα, όπως η καρδιά και ο εγκέφαλος, «παραμελώντας» τα μαλλιά. Έτσι, τα μαλλιά γίνονται αδύναμα και χάνουν τη φυσική ζωντάνια και τη λάμψη τους. Αν πάλι τα μαλλιά σας δεν μακραίνουν πολύ γρήγορα, πρέπει πιθανώς να αυξήσετε την ποσότητα πρωτεϊνών που λαμβάνετε από τη διατροφή σας, καθώς οι πρωτεΐνες αποτελούν το «δομικό υλικό» των μαλλιών.

Προβλήματα στα δόντια: Όσο παράδοξο κι αν ακούγεται, σύμφωνα με μελέτη στην επιθεώρηση Journal of Clinical Investigation, τα άτομα με διαταραχές των μαλλιών λόγω μετάλλαξης στην πρωτεΐνη κερατίνη (π.χ. σύνδρομο αναγενών τρıχών, όπου η ρίζα της τρίχας παρουσιάζει μειωμένη αντοχή) διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο να εμφανίσουν προβλήματα (π.χ. τρύπες) στα δόντια. Η κερατίνη είναι δομικό συστατικό τόσο της τρίχας όσο και του σμάλτου των δοντιών κι έτσι μια μετάλλαξη στη συγκεκριμένη πρωτεΐνη μπορεί να κάνει τα δόντια πιο ευάλωτα στα βακτήρια και γενικότερα στη φθορά.

Τριχόπτωση: Ένας άνθρωπος χάνει κατά μέσο όρο 80 με 100 τρίχες την ημέρα. Αν όμως έχετε παρατηρήσει τελευταία μεγαλύτερη απώλεια μαλλιών από τη φυσιολογική, τότε μπορεί για την τριχόπτωση να ευθύνεται η λεγόμενη τελογενής αλωπεκία (telogen effluvium), η οποία χαρακτηρίζεται από μια περίοδο εμφανούς αποδυνάμωσης των μαλλιών λόγω της έντονου σωματικού και/ή ψυχολογικού στρες (π.χ. ασθένεια, εγκυμοσύνη, κατάθλιψη). Η τελογενής αλωπεκία είναι αναστρέψιμη, ωστόσο συχνά είναι δύσκολο να εντοπιστεί η ακριβής αιτία της, αφού η τριχόπτωση μπορεί να εμφανιστεί σε διάστημα τριών ή και έξι μηνών μετά την έκθεση στον εκάστοτε στρεσογόνο παράγοντα.

Αποδυνάμωση και αραίωση των μαλλιών: Η αποδυνάμωση των μαλλιών είναι συνήθης ένδειξη για τις διαταραχές του θυρεοειδούς και κυρίως του υποθυρεοειδισμού, όπου ο αδένας δεν παράγει επαρκή ποσότητα ορμονών. Επίσης, μπορεί να οφείλεται σε ορμονική ανισορροπία λόγω του συνδρόμου πολυκυστικών ωοθηκών.


https://www.onmed.gr/

Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021

Εμβόλια COVID-19 από συκώτι καρχαρία

 Εμβόλια COVID-19 από συκώτι καρχαρία

Το σκουαλένιο είναι μια φυσική ένωση που βρίσκεται στα περισσότερα φυτά και ζώα, αλλά λαμβάνεται συχνά για εμπορικούς σκοπούς από συκώτι καρχαρία.Το σκουαλένιο υπάρχει σε μεγάλες ποσότητες στα συκώτια των καρχαριών και μπορεί εύκολα να εξαχθεί. Χρησιμοποιείται στη βιομηχανία καλλυντικών για τις υψηλές ενυδατικές του ιδιότητες σε προϊόντα όπως κραγιόν, αντηλιακά, λάδια μπάνιου, αποσμητικά και αντιγηραντικές κρέμες. Ωστόσο, δρα επίσης ως ανοσοενισχυτικό σε κάποια εμβόλια όπως της γρίπης, μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες, όπως η GSK και η Novartis, άρχισαν να βασίζονται στο σκουαλένιο για τα εμβόλια εποχικής γρίπης και γρίπης των χοίρων.. Επιλέχθηκε για συστατικό των νέων εμβολίων για τον COVID-19 και θα μπορούσε να οδηγήσει στη θανάτωση περίπου μισού εκατομμυρίου καρχαριών (1). Μέχρι στιγμής, πέντε από τα δεκάδες εμβόλια COVID-19 που βρίσκονται σε ανάπτυξη χρησιμοποιούν επίσης σκουαλένιο, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας  (2).

Ο Shark Allies είναι ένας μία ΜΚΟ που υποστηρίζει την προστασία των καρχαριών, προβλέπει ότι περίπου 500.000 καρχαρίες θα μπορούσαν να σκοτωθούν (1) εάν ένα εμβόλιο κοραναϊού με σκουαλένιο καρχαρία αποδειχθεί αποτελεσματικό. Ήδη, περίπου 2,7 εκατομμύρια καρχαρίες σκοτώνονται ετησίως (3) για το σκουαλένιο για την παραγωγή καλλυντικών.

Το παγκόσμιο εμπόριο σκουαλενίου φαρμακευτικής ποιότητας, βασίζεται σε καρχαρίες που έχουν αλιευθεί είτε σκόπιμα είτε κατά λάθος με άλλα ψάρια.

Οι πληθυσμοί των καρχαριών είναι ευάλωτοι επειδή αναπαράγονται σε χαμηλούς αριθμούς και ωριμάζουν πολύ αργά. Ήδη, η βιομηχανία σκουαλενίου εξαφανίζει περίπου 3 εκατομμύρια καρχαρίες κάθε χρόνο. Οι μεγάλοι λευκοί καρχαρίες, οι σφυροκέφαλοι και οι φαλαινοκαρχαρίες ,είναι στόχος για τα συκώτια τους. Οι καρχαρίες βαθέων υδάτων είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι επειδή διαθέτουν μεγαλύτερα συκώτια και περισσότερο σκουαλένιο από άλλα είδη για να προσαρμοστούν στο περιβάλλον τους.

Ποια είναι η λύση; Το σκουαλένιο μπορεί επίσης να προέρχεται από μη ζωικές πηγές, όπως ελαιόλαδο, ζαχαροκάλαμο, φύτρα σιταριού, βακτήρια και ζύμη, αποδίδοντας ένα συστατικό που έχει πανομοιότυπες χημικές ιδιότητες με αυτό του καρχαρία.


(1) https://www.sharkallies.com/shark-free-products/how-many-sharks-are-vaccines-demanding

(2) https://www.who.int/publications/m/item/draft-landscape-of-covid-19-candidate-vaccines

(3)  https://www.sharkallies.com/shark-free-products/cosmetics-what-is-squalene

Photo credits : Pixabay

Τάσος Τσακάλης

https://www.apenantioxthi.com/

ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

 ΚΟΥΛΟΥΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Κουλούρια Θεσσαλονίκης

Εδώ και χρόνια, είναι ένα από τα αγαπημένα μας σνακ για πρωινό, κολατσιό και όχι μόνο. Οι συνδυασμοί πολλοί! Από το κλασικό κουλούρι με τυρί, μέχρι με γέμιση αλλαντικών. Και δεν είναι άλλο από το κουλούρι Θεσσαλονίκης.

Υλικά

  • 1 κούπα χλιαρό νερό
  • 1 κούπα χλιαρό γάλα φρέσκο
  • ½ κούπα ηλιέλαιο
  • 3 κουταλιές του γλυκού ζάχαρη
  • 1 κουταλιά του γλυκού αλάτι
  • 1 πακέτο φρέσκια μαγιά ή 1 φακελάκι ξερή μαγιά
  • 5 ½ κούπες αλεύρι για όλες τις χρήσεις

Για την επικάλυψη

  • 1 ½ κούπα νερό
  • 1 κουταλιά της σούπας μέλι
  • σουσάμι

Διαδικασία

Σε ένα μπολ προσθέτουμε όλα τα υλικά, εκτός από το αλάτι και το αλεύρι. Ανακατεύουμε καλά να διαλυθεί η μαγιά και η ζάχαρη. Σε ένα άλλο μπολ έχουμε βάλει το αλεύρι και το αλάτι κι αρχίζουμε να τα προσθέτουμε σιγά σιγά στο μίγμα με το υγρά. Ζυμώνουμε καλά. Αφήνουμε να φουσκώσει η ζύμη μας για 1 ώρα περίπου ή μέχρι να διπλασιαστεί σε όγκο.

Όταν η ζύμη μας είναι έτοιμη, την κόβουμε σε μπαλάκια των 60 γρ. και κάνουμε πλεξούδες. Στην συνέχεια, όταν ετοιμάσουμε όλα τα κουλούρια, τα βουτάμε στο διάλυμα που έχουμε φτιάξει από το νερό και μέλι και στην συνέχεια στο σουσάμι.

Τα τοποθετούμε σε ταψί με αντικολλητικό χαρτί και τα αφήνουμε για 30 λεπτά να ξαναφουσκώσουν.

Τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς και ψήνουμε για 30 – 35 λεπτά.

Καλή επιτυχία!

 

Κατερίνα Τριανταφύλλου – Katerina Sweet Cooking

YouTube: https://bit.ly/2GXTGHW

https://gynaikaeimai.com/

Η Ελλάδα αιφνιδιάζει την Τουρκία: Έρχονται αεροσκάφη-τάνκερ για την ΠΑ - Παρέμβαση ΗΠΑ για τις φρεγάτες

 

Η Ελλάδα αιφνιδιάζει την Τουρκία: Έρχονται αεροσκάφη-τάνκερ για την ΠΑ - Παρέμβαση ΗΠΑ για τις φρεγάτες




Έχει προβλεφθεί η προμήθεια αεροσκαφών-τάνκερ για την Πολεμική Αεροπορία

Τη δυνατότητα όπως η Πολεμική Αεροπορία να αποκτήσει στο μέλλον αεροσκάφη εναερίου ανεφοδιασμού καυσίμων (αεροσκάφη-τάνκερ) καθώς κάτι τέτοιο προβλέπεται στην ισχύουσα Δομή Δυνάμεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων αποκάλυψε σήμερα στη Βουλή ο Υπουργός Εθνικής Αμύνης, Νίκος Παναγιωτόπουλος απαντώντας σε σχετική ερώτηση που του είχε υποβληθεί από τον Πρόεδρο της «Ελληνικής Λύσης» Κυριάκο βελόπουλο, με θέμα: «Η Τουρκία αυξάνει το στόλο των εναερίων τάνκερ της με νέα “Α-330”».

«Από την ισχύουσα Δομή Δυνάμεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων έχει προβλεφθεί η προμήθεια αεροσκαφών ρόλου Air-to-Air Refueling» σημείωσε επί λέξει στην απάντησή του ο ΥΕΘΑ, προσθέτοντας τα εξής:

«1) Τα εξοπλιστικά προγράμματα της Πολεμικής Αεροπορίας καταρτίζονται σύμφωνα με τις διαδικασίες του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού (ΕΑΣ) και αποβλέπουν στη συστηματική βελτίωση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων του Κλάδου, μέσω του καθορισμού των αναγκαίων μέσων και της βέλτιστης διαχείρισης των πόρων.

2) Επιπρόσθετα, η Πολεμική Αεροπορία εφαρμόζει συγκεκριμένες μεθόδους, με τις οποίες παρακολουθούνται, μελετώνται και αναλύονται οι εξελίξεις, προκειμένου να προσδιορίζονται οι επιχειρησιακές απαιτήσεις για την αντιμετώπιση οιασδήποτε απειλής.

Ως εκ τούτου τα σχετικά εξοπλιστικά προγράμματα διαμορφώνονται ως απόρροια μεθοδευμένων θεσμικών ενεργειών, λαμβάνοντας υπόψη την επαύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας, για την υλοποίηση των σχεδίων της ΠΑ.

Προς επίτευξη των ανωτέρω, παρέχονται κατευθύνσεις από την ισχύουσα Δομή Δυνάμεων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, σύμφωνα με την οποία έχει προβλεφθεί η προμήθεια αεροσκαφών ρόλου Air-to-Air Refueling» τόνισε χαρακτηριστικώς.

Αν τα όσα αποκάλυψε σήμερα στη Βουλή ο ΥΕΘΑ υλοποιηθούν τότε η ΠΑ θα ενισχυθεί σημαντικότατα αυξάνοντας κατακόρυφα τις επιχειρησιακές της δυνατότητες καθώς θα έχει στη δύναμή της τόσο αεροσκάφη-τάνκερ, όσο και αεροσκάφη «ιπτάμενα ραντάρ», ενώ από μαχητικά θα διαθέτη Rafale, αναβαθμισμένα F-16V ενώ είναι πολύ πιθανό να αποκτήσει και F-35.

 Η «ναυμαχία» για τις φρεγάτες μόλις άρχισε

Για «κυρίαρχη απόφαση της Ελλάδας» έκανε λόγο με ανάρτησή του στο twitter ο Αμερικανός πρέσβης στην Αθήνα Τζέφρι Πάιατ αναφερόμενος στο ζήτημα απόκτησης φρεγατών από το Πολεμικό Ναυτικό. Και με ιδιαίτερη μνεία στην πρόταση της Lockheed Martin δεν παρέλειψε να τονίσει τόσο την «ενδιάμεση λύση» για παραχώρηση στην Ελλάδα μεταχειρισμένων πλοίων όσο και το ζήτημα της κατασκευής των καινούργιων πλοίων σε Ελληνικά ναυπηγεία, αναφέρει ο Κώστας Σαρικάς στο newpost.gr.

Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι έπειτα από τους Γάλλους και οι Αμερικανοί έχουν αποφασίσει να ρίξουν όλα τους τα «όπλα» στη μάχη διεκδίκησης για τα νέα πλοία του Στόλου. Είχαν προηγηθεί οι δηλώσεις της Γαλλίδας υπουργού άμυνας Φλοράνς Παρλί κατά τη διάρκεια της επίσκεψής της στην Αθήνα σχετικά με τις φρεγάτες αλλά και του πρέσβη της Γαλλίας  Πατρίκ Μεζονάβ ο οποίος την περασμένη Πέμπτη από την Τανάγρα εξέφρασε την ελπίδα εκτός από τα Rafale να δει και Γαλλικές φρεγάτες στο οπλοστάσιο των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Τόσο το Παρίσι όσο και η Ουάσιγκτον δείχνουν ότι όχι απλά ενδιαφέρονται έντονα να προχωρήσουν σε μια συμφωνία με την Αθήνα για τα νέα πλοία του Στόλου αλλά να την εντάξουν σε ένα ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο συνεργασίας με την Αθήνα. Πληροφορίες αναφέρουν ότι η Γαλλία συνδέει ένα ενδεχόμενο «deal» με την Ελλάδα για τις νέες φρεγάτες με το αμυντικό σύμφωνο το οποίο επιθυμεί να υπογράψει με τη χώρα μας. Η συμφωνία σε χρόνο ρεκόρ για τα 18 μαχητικά Rafale αποτελεί ήδη για το Παρίσι οδηγό για να συνεχίσει με την Αθήνα και να κάνει ένα ακόμη μεγαλύτερο βήμα προμηθεύοντας το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό με μεγάλες Μονάδες επιφανείας οι οποίες θα αποτελούν τα βασικά πλοία του Στόλου για τις επόμενες δεκαετίες.

Τις επόμενες ημέρες τόσο οι Γάλλοι της Naval Group όσο και οι Αμερικανοί της Lockheed Martin αναμένεται να έχουν συζητήσεις και να δώσουν νέες προτάσεις στην στρατιωτική και πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας για τα τεχνικά χαρακτηριστικά των πλοίων που προσφέρουν, τον οπλισμό, το κόστος , τον τρόπο χρηματοδότησης αλλά και το ενδεχόμενο κάποια από αυτά τα πλοία να «χτιστούν» σε Ελληνικά ναυπηγεία. Με το Παρίσι να ενημερώνει για τις φρεγάτες Belhara και τους Αμερικανούς για τις φρεγάτες MMSC.

Ταυτόχρονα η Αθήνα περιμένει απαντήσεις για τις προτάσεις των δύο κρατών όσον αφορά τα πλοία «ενδιάμεσης λύσης», τις μεταχειρισμένες Μονάδες δηλαδή τις οποίες έχει άμεση ανάγκη το Πολεμικό Ναυτικό μέχρι να ολοκληρωθεί η ναυπήγηση των καινούργιων πλοίων. Εκτός από τις φρεγάτες La Fayette οι Γάλλοι διαθέτουν ως «άσσο στο μανίκι» της φρεγάτες Fremm προκειμένου  να κάνουν την υπέρβαση ενώ η Αθήνα περιμένει κάτι εντυπωσιακό και από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού ελπίζοντας σε αλλαγή στάσης της νέας κυβέρνησης Mπάϊντεν. Το ενδεχόμενο οι ΗΠΑ να ρίξουν στο τραπέζι ζήτημα ακόμα και πώλησης μεταχειρισμένων αντιτορπιλικών Arleigh Burke στην Ελλάδα αν αποφασίσουν να στείλουν σκληρό μήνυμα προς την Άγκυρα είναι βέβαιο ότι θα αλλάξει όλα τα δεδομένα. Ενώ η Αθήνα έχει ζητήσει πρόσφατα από τις ΗΠΑ ακόμα και μεταχειρισμένα αεροσκάφη F-35.

Φυσικά στην «κούρσα» της διεκδίκησης των καινούργιων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού συνεχίζουν να παραμένουν και άλλες χώρες με πιο ισχυρή πρόταση να είναι αυτή των Ολλανδών με τις φρεγάτες SIGMA και τις M ως ενδιάμεση λύση. Η Αθήνα πάντως φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να ζητήσει άμεσα τελικές προτάσεις με περιθώριο το πολύ δύο μηνών στους ενδιαφερόμενους προκειμένου να τις αξιολογήσει και να λάβει την τελική της απόφαση στην οποία τον πρώτο και τελευταίο λόγο θα έχει το Πολεμικό Ναυτικό.

 https://www.pentapostagma.gr/

[Flashback] Ελλάς: Η Αθήνα Του 1961 ~ Greece: Athens of 1961…! (Video)

 [Flashback] Ελλάς: Η Αθήνα Του 1961 ~ Greece: Athens of 1961…! (Video)

Το βίντεο περιλαμβάνεται στο αρχείο που έδωσε στη δημοσιότητα η British Pathe και είναι ένα ενδιαφέρον τουριστικό αφιέρωμα στην Αθήνα, σε έγρωμο φιλμ, από το 1961.

ΗΠΑ: Πρώην Εργαζόμενη Της CIA, Εξηγεί Πως Οι Κατάσκοποι Χρησιμοποιούν Μεταμφιέσεις ~ USA: Former CIA Operative Explains How Spies Use Disguises…! (Video)

 ΗΠΑ: Πρώην Εργαζόμενη Της CIA, Εξηγεί Πως Οι Κατάσκοποι Χρησιμοποιούν Μεταμφιέσεις ~ USA: Former CIA Operative Explains How Spies Use Disguises…! (Video)

Η πρώην επικεφαλής της μεταμφίεσης για τη CIA, Jonna Mendez, εξηγεί πώς χρησιμοποιούνται οι μεταμφιέσεις στη CIA και ποιες πτυχές της εξαπάτησης δημιουργούν μια αποτελεσματική μεταμφίεση - αυτό μπορεί να είναι κρίσιμο στο μέλλον για απόκρυψη σε απλό χώρο από συστήματα παρακολούθησης, όπως κάμερες και κηφήνες…


 https://derkamerad.com/

Posted by Der Kamerad

Καρκίνος οισοφάγου: Με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται

 Καρκίνος οισοφάγου: Με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται

Καρκίνος οισοφάγου: Με ποια συμπτώματα εκδηλώνεται (εικόνες)

Ο οισοφάγος είναι το όργανο που μοιάζει με μακρόστενο σωλήνα και εκτείνεται ανάμεσα στο στομάχι και τον φάρυγγα.

Ο καρκίνος του οισοφάγου είναι σπάνιος, αλλά εξαιρετικά επιθετικός. Η επιθετικότητά του έγκειται στο γεγονός πως μπορεί να επεκταθεί γρήγορα σε γειτονικούς λεμφαδένες δημιουργώντας νέες μεταστάσεις του όγκου.

Ο καρκίνος του οισοφάγου εμφανίζεται συχνότερα σε άνδρες άνω των 60 ετών.

Αν και είναι άγνωστης αιτιολογίας, έχουν αναγνωριστεί αρκετοί προδιαθεσικοί παράγοντες, όπως η υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ, η στένωση, προηγούμενοι όγκοι της κεφαλής και του τραχήλου, χρόνιο κάπνισμα κλπ.

Ο καρκίνος του οισοφάγου διαπιστώνεται τις περισσότερες φορές όταν είναι ήδη σε προχωρημένο στάδιο, γι' αυτό η θεραπεία είναι παρηγορητική παρά θεραπευτική. Η θεραπεία για τη διατήρηση της βατότητας του οισοφάγου περιλαμβάνει τη διάταση του αυλού, τη θεραπεία με λέιζερ, την ακτινοθεραπεία και την τοποθέτηση ενδοαυλικά σωλήνων για τη γεφύρωση του όγκου.

Η ριζική χειρουργική επέμβαση μπορεί να εξαιρέσει τον όγκο και να οδηγήσει σε εκτομή μόνο του οισοφάγου ή του οισοφάγου και του στομάχου μαζί.

Η χημειοθεραπεία και η ακτινοθεραπεία μπορεί να επιβραδύνουν την αύξηση του όγκου.

Δείτε ποια συμπτώματα αναφέρουν οι ασθενείς κατά τα πρώιμα στάδια της νόσου:

Αίσθημα πληρότητας, πίεσης, δυσπεψία - Υποστερνικό καύσο - Γαστρεντερική δυσφορία - Δυσφαγία - Απώλεια βάρους - 

https://www.onmed.gr/

Paul Auster – Ερωτευόμαστε ψυχές όχι κορμιά

Paul Auster – Ερωτευόμαστε ψυχές όχι   κορμιά   Τα κορμιά μετράνε, βέβαια – μπορεί να μετρούν περισσότερο από όσο είμαστε διατεθειμένοι να π...