Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023

Η παγίδα της Ειμαρμένης - Πως λειτουργεί το Kάρμα και η εξέλιξη των ψυχών - Μυσταγωγία μέρος 18



Νώντας Τσίγκας: Ὁ Μῆ­τσος

Νώντας Τσίγκας: Ὁ Μῆ­τσος

Posted on  by planodion


Νών­τας Τσίγ­κας

Ὁ Μῆ­τσος

(Lacrymosa)

ΟΝ ΑΚΟΥΩ ἀπὸ τὸν φω­τα­γω­γό. Ἡ φω­νή του ἀ­νε­βαί­νει ὡς μα­θη­τευ­ό­με­νου ψαλ­μω­δοῦ ἔν­ρι­νη καὶ βα­θιά, ἑ­σπε­ρι­νὴ συ­νή­θως, σὰν ἀ­πὸ χω­νὶ πε­ρα­σμέ­νη, κά­πως ἠ­λε­κτρο­νι­κή. Μα­ζί της ἀ­να­δύ­ε­ται σχε­δὸν πάν­το­τε μυ­ρω­διὰ ἀ­πὸ πρό­χει­ρο φαῒ ἴ­σως τη­γα­νη­τὲς πα­τά­τες καὶ αὐ­γὰ μά­τια. Προ­σπα­θεῖ νὰ ἀγ­γί­ξει κά­ποι­ον λυγ­μι­κὸ λα­ϊ­κὸ τρα­γου­δι­στὴ στὶς κο­ρῶ­νες. Ἕ­νας μο­να­χι­κὸς ἄν­θρω­πος εἶ­ναι ὁ Μῆ­τσος ποὺ μέ­νει ἐ­κεῖ κά­τω. Πό­σο κά­τω; «Στὸ μεῖ­ον δύ­ο». Ποὺ ση­μαί­νει ὅ­τι ὁ ἄν­θρω­πος αὐ­τὸς δὲν πιά­νει οὔ­τε τὴ βά­ση στὰ κοι­νω­νι­κά. Δη­λο­νό­τι στὸν μεῖ­ον δύ­ο ὄ­ρο­φο ἔ­χου­με —ἕ­ξι του­λά­χι­στο— μέ­τρα κά­τω ἀ­πὸ τὴ ἐ­πι­φά­νεια τῆς γῆς. Πιὸ κά­τω κι ἀ­πὸ τοὺς πε­θα­μέ­νους τὸν θά­να­το τῶν ἀν­θρώ­πων. Ὡ­στό­σο στὰ θε­τι­κά τῆς ὑ­πο­θέ­σε­ως θὰ πρέ­πει νὰ λο­γί­ζε­ται ἐ­κεῖ­νο τὸ πα­ρά­θυ­ρο ποὺ κοι­τά­ζει στὸ ρέ­μα, στὸ χῶ­ρο δη­λα­δὴ ἀ­πο­βο­λῆς ἀ­νε­πι­θύ­μη­των ὑ­γρῶν λυ­μά­των καὶ σα­βού­ρας πά­σης φύ­σε­ως ἀ­πὸ τοὺς σκυ­θρω­ποὺς χω­ριά­τες ποὺ κα­τοι­κοῦν αὐ­τὴ τὴν πό­λη.

        Ἡ γυ­ναί­κα πο­τὲ δὲν πρέ­πει νὰ ὑ­πῆρ­ξε στὴ ζω­ή του. Συγ­γε­νεῖς καὶ φί­λοι μά­κρυ­ναν πιά. Δου­λεύ­ει ἀ­πὸ τὰ χα­ρά­μα­τα μέ­χρι ἀρ­γὰ τὸ ἀ­πό­γευ­μα στὴ βι­ο­τε­χνί­α κι ἔρ­χε­ται νὰ ζα­ρώ­σει στὸ ὑ­πό­γει­ό του. Βγαί­νει σπα­νί­ως ἀ­πὸ δῶ σὰν ἀ­ρά­χνη ἢ σα­ραν­τα­πο­δα­ρού­σα, μπο­ρεῖ καὶ σὰν πον­τι­κὸς ἢ ἀ­πο­τρό­παι­α κα­τσα­ρί­δα. Ἕ­να ἐ­νο­χλη­τι­κὸ ἀ­πό­βλη­το τῆς λαμ­πρῆς καὶ ἀ­ει­φό­ρου κοι­νω­νί­ας ποὺ ἐ­ξα­φα­νί­ζε­ται ἐ­δῶ κά­τω. Ἐ­δῶ ὁ Μῆ­τσος κρα­τᾶ μα­ζί του θαμ­μέ­νες μιᾶς ζω­ῆς τὶς μα­ται­ώ­σεις καὶ τὰ δι­α­κυ­βεύ­μα­τα – ὅ­σα ἀ­π’ αὐ­τὰ δη­λα­δὴ πράγ­μα­τι ὑ­πῆρ­ξαν.

        Τὰ φυ­λά­γει σὰν πα­λι­ὲς φω­το­γρα­φί­ες, δρο­σε­ρὲς καὶ στη­μέ­νες στιγ­μὲς τοῦ πα­ρελ­θόν­τος. Μνῆ­μες τσι­τω­μέ­νες σὰν ρό­γες παρ­θε­νι­κὲς μπρο­στὰ στὴν ἡ­δο­νή. Κι ὅ­ταν βρί­σκε­ται τὴν κου­ζί­να ἢ τὸ μπά­νιο δὲν πα­ρα­λεί­πει νὰ τρα­γου­δή­σει σί­γου­ρος πὼς ὅ­λοι ἀ­κοῦ­νε ἀ­πὸ τὸ φω­τα­γω­γὸ ν’ ἀ­νε­βαί­νει τὸ ἀ­πέ­ραν­το πα­ρά­πο­νο μο­νά­χο του χω­ρὶς τὶς αἰ­τί­ες ποὺ τὸ ἔ­συ­ραν μέ­χρι σ’ αὐ­τὲς τὶς ὄ­χθες τῶν λυγ­μῶν.

        Στὸ κά­λε­σμα τοῦ Ἐ­πι­τα­φί­ου ποὺ περ­νοῦ­σε πῶς νὰ μὴ βγεῖ; Μὲ τό­σα θαμ­μέ­να καὶ ἄ­δο­ξα πα­ρα­τη­μέ­να ἐν­τός του, σα­θρὰ καὶ ξε­φτι­σμέ­να κει­μή­λια μιᾶς ζω­ῆς ὁ­λό­κλη­ρης, ἀ­νά­με­σα στ’ ἀ­νοι­ξι­ά­τι­κα νε­κρο­λού­λου­δα…

        Στά­θη­κε ἀ­νύ­πο­πτος δί­πλα στὸν Νί­κο Κα­ροῦ­ζο καὶ κά­ποι­ον ἄλ­λον στὸ πε­ζο­δρό­μιο ἐ­κεῖ­νο.

Πη­γή: Πη­γή: Ἀ­πὸ τὴν συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ἐ­πο­χια­κὸς Δι­α­νο­μέ­ας (ἐκδ. «Πα­νο­πτι­κόν», Θεσ­σα­λο­νί­κη, 2013).

Νών­τας Τσίγ­κας (Ἀ­θή­να (1959). Ἔ­ζη­σε μέ­χρι τὴν ἐ­φη­βεί­α του στὸ Βο­γα­τσι­κὸ Κα­στο­ριᾶς. Σπού­δα­σε Ἰ­α­τρι­κὴ καὶ εἰ­δι­κεύ­τη­κε στὴ Νευ­ρο­λο­γί­α. Ζεῖ καὶ ἐρ­γά­ζε­ται στὴ Θεσ­σα­λο­νί­κη. Εἶ­ναι ἐ­πι­με­λη­τὴς τῶν ἀ­δη­μο­σί­ευ­των ἡ­με­ρο­λο­γί­ων τοῦ Ἴ­ω­νος Δρα­γού­μη. Τὸ 2021 ἐκ­δό­θη­καν σὲ δι­κή του Εἰ­σα­γω­γὴ-ἐ­πι­μέ­λεια-σχό­λια-ἐ­πί­με­τρο Ἴ­ω­νος Δρα­γού­μη, Τὰ «κρυμ­μέ­να» ἡ­με­ρο­λό­για, Ὀ­κτώ­βριος 1912-Αὔ­γου­στος 1913 (Πα­τά­κης). Βι­βλί­α του ποὺ ἔ­χουν ἐκ­δο­θεῖ: Οὑ ἀ­πά­ν’ κι οὑ κά­τ’ οὑ κό­σμου­ς (2009)· Μαῦ­ρο χι­ό­νι«Δι­­ά­πυ­ροΝ» (2010)· Ἐ­πο­χια­κὸς δι­α­νο­μέ­α­ς (Δι­η­γη­μα­τα, «Πα­νο­πτι­κόν», 2013)· Μα­θή­μα­τα Πα­τρι­δο­γνω­σί­ας Ι – δυ­ό δι­η­γή­μα­τα· Μα­θή­μα­τα Πα­τρι­δο­γνω­σί­ας ΙΙἩ κοι­μω­μέ­νη (2019). Δι­η­γή­μα­τά του ἔ­χουν δη­μο­σι­ευ­τεῖ σὲ λο­γο­τε­χνι­κὰ πε­ρι­ο­δι­κά.

Εἰκόνα: στὸν Ἐπιτάφιο τοῦ Ἁγίου Κωνσταντίνου στὴν Ἐλευσίνα. Μεγάλη Παρασκευή, 14 Ἀπριλίου 2023. Φωτό: Γιάννης Πατίλης.

https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

To χωριό του Πηλίου με τα λιθόστρωτα καλντερίμια και τα αρχοντικά

 To χωριό του Πηλίου με τα λιθόστρωτα καλντερίμια και τα αρχοντικά


Δημοσιεύθηκε 

Πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα ελληνικά χωριά. Είναι ένα ορεινό χωριό του δυτικού Πηλίου μόλις 20 χλμ. από τον Βόλο, που έχει μείνει ανέγγιχτο στον χρόνο και είναι ίσως το ομορφότερο της περιοχής, αν και άγνωστο στους περισσότερους…Ο λόγος για τον Άγιο Λαυρέντιο.

Το χωριό πήρε το όνομά από το ομώνυμο μοναστήρι του Άγιου Λαυρεντίου που βρίσκεται εκεί. Το πανέμορφο σκηνικό του χωριού πρωταγωνιστεί και μαγεύει κάθε επισκέπτη. Η πλούσια φύση, τα όμορφα γραφικά δρομάκια, οι ήχοι από τα ρυάκια και τα ρέματα και οι φιλόξενοι άνθρωποι είναι σήμα κατατεθέν του ορεινού χωριού.

Σήμερα, ο Άγιος Λαυρέντιος παραμένει ένα από τα κεφαλοχώρια του Πηλίου αλλά, όπως και όλα τα χωριά της περιοχής, έχει αρχίσει να φθίνει τόσο οικονομικά όσο και πληθυσμιακά. Οι κάτοικοι του χωριού εξακολουθούν να ζουν από τη γεωργία, ενώ σημαντική πηγή εσόδων αποτελεί και ο τουρισμός.

Το χωριό διατηρεί πλούσια την παραδοσιακή αρχιτεκτονική του με πολλές εκκλησίες, αρχοντικά, πλατείες, βρύσες και λιθόστρωτα καλντερίμια. Εκτός από την Μονή του Αγίου Λαυρεντίου, ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει το ξωκλήσι της Παναγίας Σουραβλού (αφιερωμένο στην Ζωοδόχο Πηγή), τον Άγιο Αθανάσιο και τον Άγιο Δημήτριο στην κεντρική πλατεία.

Το χωριό είναι ιδανικός προορισμός για οικογένειες, παρέες και ζευγάρια, που θέλουν να απολαύσουν την ηρεμία τους και να χαλαρώσουν κάθε εποχή του χρόνου ενώ τη διαμονή σας εδώ μπορείτε να τη συνδυάσετε με εκδρομή και σε άλλα όμορφα χωριά του Πηλίου όπως επίσης και με τον Βόλο. Από την Αθήνα απέχει οδικώς 350 χλμ., περίπου 4 ώρες.

Δείτε στο βίντεο ένα οδοιπορικό στο χωριό και θαυμάστε τις ομορφιές του:

 

https://magnesianews.gr/

Καθαρό Στρώμα Σε 10¨

Καθαρό Στρώμα Σε 10¨


🧿 Με την πάροδο του χρόνου, τα στρώματα μπορούν να συσσωρεύσουν διάφορους λεκέδες, οσμές και βακτήρια, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του ύπνου σας και να θέτουν ακόμη και κινδύνους για την υγεία. Ενώ ο τακτικός καθαρισμός και η συντήρηση είναι απαραίτητες για να διατηρήσετε το στρώμα σας φρέσκο και καθαρό, μερικές φορές χρειάζεστε μια γρήγορη λύση για να εξαλείψετε τις οσμές και να απολυμάνετε την επιφάνεια. Και σ’ αυτό το βίντεο θα δείτε τα 4 βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε για να καθαρίσετε το στρώμα σας σε μόλις 10 δευτερόλεπτα 📖 Κεφάλαια - ενότητες ⬇︎⬇︎⬇︎ 0:00 Intro 0:12 Καθαρό στρώμα σε 10" 0:55 Δείτε τι θα χρειαστείτε 1:09 Βήμα 1ο 1:31 Βήμα 2ο 1:52 Βήμα 3ο 2:16 Βήμα 4ο 2:36 Πρόσθετες συμβουλές

Τι συμβαίνει αν δεν φάτε για 5 ημέρες;

Τι συμβαίνει αν δεν φάτε για 5 ημέρες;


Πριν αναφερθούμε στις πιθανές επιπτώσεις του να μην τρώτε για πέντε ημέρες, είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι μεγάλες χρονικές φάσεις νηστείας πρέπει να προσεγγίζονται με προσοχή και υπό την καθοδήγηση ενός επαγγελματία υγείας. Η παρατεταμένη νηστεία μπορεί να έχει σοβαρές επιπτώσεις στην υγεία και δεν είναι κατάλληλη για όλους. Η παρούσα παρουσίαση αποσκοπεί στην παροχή γενικών πληροφοριών και δεν θα πρέπει να θεωρηθεί ιατρική συμβουλή. Η νηστεία, η σκόπιμη αποχή από την τροφή, αποτελεί πρακτική σε όλη την ανθρώπινη ιστορία για διάφορους λόγους, όπως η θρησκευτική τήρηση, η αποτοξίνωση και τα πιθανά οφέλη για την υγεία. Ενώ η βραχυπρόθεσμη νηστεία μπορεί να προσφέρει ορισμένα πλεονεκτήματα, οι επιπτώσεις της αποχής από την τροφή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα, όπως πέντε ημέρες, απαιτούν προσεκτική εξέταση λόγω των πιθανών επιπτώσεων που έχει στη φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού.
Βραχυπρόθεσμες απαντήσεις: 48 ώρες
Εξάντληση γλυκογόνου
Η άμεση αντίδραση του οργανισμού στη νηστεία περιλαμβάνει τη χρησιμοποίηση του αποθηκευμένου γλυκογόνου, μιας μορφής γλυκόζης που είναι αποθηκευμένη στο ήπαρ και τους μυς. Κατά τη διάρκεια των πρώτων 24 έως 48 ωρών νηστείας, οι αποθήκες γλυκογόνου εξαντλούνται, οδηγώντας σε μείωση των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα. Αυτό ωθεί το σώμα να στραφεί σε εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Κέτωση
Καθώς το γλυκογόνο λιγοστεύει, το σώμα περνά σε κατάσταση κέτωσης. Αυτή η μεταβολική κατάσταση περιλαμβάνει τη διάσπαση των λιπών σε κετονικά σώματα, τα οποία χρησιμεύουν ως εναλλακτική πηγή καυσίμου, ιδίως για τον εγκέφαλο. Η κέτωση είναι ένας φυσικός μηχανισμός επιβίωσης που έχει σχεδιαστεί για τη διατήρηση των επιπέδων ενέργειας σε περιόδους έλλειψης τροφής.
Ορμονικές αλλαγές
Η νηστεία προκαλεί αλλαγές στα επίπεδα των ορμονών. Τα επίπεδα ινσουλίνης μειώνονται, προωθώντας την απελευθέρωση της αποθηκευμένης γλυκόζης από το ήπαρ, ενώ τα επίπεδα γλυκαγόνης και κορτιζόλης αυξάνονται, διευκολύνοντας τη διάσπαση του γλυκογόνου και την κινητοποίηση της αποθηκευμένης ενέργειας. Αυτές οι ορμονικές μεταβολές συμβάλλουν στην προσαρμοστική αντίδραση του οργανισμού στη νηστεία.
Η ενδιάμεση φάση: 48 ώρες έως 5 ημέρες
Ενισχυμένη αυτοφαγία
Πέρα από τις αρχικές 48 ώρες, ένα φαινόμενο γνωστό ως αυτοφαγία γίνεται πιο έντονο. Η αυτοφαγία είναι μια κυτταρική διαδικασία που περιλαμβάνει την απομάκρυνση και ανακύκλωση κατεστραμμένων ή μη λειτουργικών κυτταρικών συστατικών. Η διαδικασία αυτή πιστεύεται ότι συμβάλλει στην κυτταρική επιδιόρθωση και συντήρηση, προσφέροντας ενδεχομένως οφέλη για τη συνολική κυτταρική υγεία. Αυξημένη παραγωγή κετόνης
Καθώς η νηστεία συνεχίζεται, η παραγωγή κετονικών σωμάτων παραμένει αυξημένη. Το σώμα εξαρτάται όλο και περισσότερο από τις αποθήκες λίπους για ενέργεια και ο εγκέφαλος προσαρμόζεται στη συνεχή παροχή κετόνης. Ορισμένοι υποστηρικτές της νηστείας υποστηρίζουν ότι αυτή η εξάρτηση από τις κετόνες μπορεί να οδηγήσει σε βελτιωμένη πνευματική διαύγεια και συγκέντρωση.
Εξοικονόμηση ενέργειας
Για την εξοικονόμηση ενέργειας κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης νηστείας, ο ρυθμός μεταβολισμού του σώματος μπορεί να μειωθεί. Αυτή η προσαρμοστική αντίδραση είναι μια προσπάθεια να διατηρηθούν οι ζωτικές αποθήκες ενέργειας και να υποστηριχθεί η επιβίωση κατά τη διάρκεια μιας αντιληπτής περιόδου έλλειψης τροφής. Κατά συνέπεια, τα άτομα μπορεί να παρουσιάσουν μείωση στα συνολικά επίπεδα ενέργειας και αίσθηση λήθαργου. Πιθανά οφέλη και κίνδυνοι για την υγεία
Μεταβολικά οφέλη
Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι η διαλειμματική νηστεία, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει μεγαλύτερες περιόδους νηστείας, μπορεί να έχει οφέλη για το μεταβολισμό. Μεταξύ των αναφερόμενων πλεονεκτημάτων συγκαταλέγονται η βελτιωμένη ευαισθησία στην ινσουλίνη, η μειωμένη φλεγμονή και η πιθανή απώλεια βάρους. Ωστόσο, απαιτείται περισσότερη έρευνα σχετικά με τη μακροχρόνια βιωσιμότητα και τη γενίκευση αυτών των αποτελεσμάτων. Κυτταρική επιδιόρθωση και μακροζωία Έρευνες σε ζώα έχουν δείξει ότι η νηστεία μπορεί να ενεργοποιήσει μονοπάτια που σχετίζονται με την αύξηση της διάρκειας ζωής. Το σκεπτικό περιστρέφεται γύρω από την ιδέα ότι το στρες που προκαλείται από τη νηστεία ενεργοποιεί μηχανισμούς κυτταρικής επιδιόρθωσης, που ενδεχομένως συμβάλλουν στη μακροζωία. Ωστόσο, ο τρόπος μεταφοράς αυτών των αποτελεσμάτων στην ανθρώπινη μακροζωία είναι πολύπλοκος και δεν είναι πλήρως κατανοητός. Απώλεια βάρους
Ένα από τα κύρια κίνητρα για την παρατεταμένη νηστεία είναι η απώλεια βάρους. Καθώς το σώμα εξαντλεί το γλυκογόνο και εισέρχεται σε κέτωση, το αποθηκευμένο λίπος γίνεται η κύρια πηγή ενέργειας. Ενώ μπορεί να συμβεί ταχεία απώλεια βάρους κατά τη διάρκεια της νηστείας, είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι μεγάλο μέρος αυτής της απώλειας βάρους αποδίδεται στην απώλεια νερού και στη χρησιμοποίηση των αποθεμάτων γλυκογόνου. Ελλείψεις θρεπτικών συστατικών
Μια σημαντική ανησυχία κατά την παρατεταμένη νηστεία είναι ο κίνδυνος ανεπάρκειας θρεπτικών συστατικών

ΠΟΙΟΣ ΕΧΑΣΕ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ;

 

ΠΟΙΟΣ ΕΧΑΣΕ ΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΤΟΥ;


Απο το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία "


Πρώτο θέμα στη συζήτηση αυτές τις μέρες είναι η ακύρωση  της συνάντησης του Έλληνα πρωθυπουργού με τον Βρετανό ομόλογό του, που έγινε με πρωτοβουλία του τελευταίου. Ο Ρίσι Σούνακ ακύρωσε την προγραμματισμένη από καιρό συνάντηση, που η  ελληνική πλευρά την είχε διακαώς επιδιώξει -πρόκειται για σοβαρή προσβολή όχι μόνο στον Κ. Μητσοτάκη αλλά και στην  Ελλάδα.

Μάλιστα, οι Βρετανοί απέσυραν και την ασφάλεια του πρωθυπουργού, θεωρώντας την επίσκεψή του πλέον ιδιωτική και όχι επίσημη, με αποτέλεσμα να μείνει μόνο με τους Έλληνες αστυνομικούς του συνοδούς -πάλι καλά που δεν  τον  απέλασαν κιόλας. Αιτία της βρετανικής  οργής, διαβάζω, ήταν όσα είπε ο Έλληνας πρωθυπουργός στη συνέντευξή του στο BBC σχετικά με τα Γλυπτά (ή Μάρμαρα) του Παρθενώνα, καθώς και το γεγονός ότι συναντήθηκε πρώτα με τον αρχηγό της αντιπολίτευσης, τον Εργατικό Κιρ Στάρμερ, πριν συναντηθεί με τον Ρίσι Σούνακ.

Mάλιστα, η ακύρωση του ραντεβού έγινε ενώ ήταν σε εξέλιξη η συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Κιρ Στάρμερ. Ο πρεσβευτής του Ηνωμένου Βασιλείου στην Αθήνα Μάθιου Λοτζ τηλεφώνησε στη διπλωματική σύμβουλο του πρωθυπουργού Άννα Μαρία Μπούρα και ανακοίνωσε ότι η προγραμματισμένη συνάντηση με τον Ρίσι Σούνακ δεν ήταν εφικτή. Σε αυτό το πλαίσιο, αντιπροτάθηκε μία συνάντηση του πρωθυπουργού με τον αναπληρωτή του κ. Σούνακ, τον Όλιβερ Ντάουντεν, που απέρριψε η ελληνική πλευρά.

Ταυτόχρονα, δηλώθηκε επίσημα από τη βρετανική πλευρά ότι η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δεν προτίθεται να συναινέσει στην  επιστροφή των Γλυπτών στην Ελλάδα, ας πούμε να αλλάξει τη  νομοθεσία που διέπει τη λειτουργία του Βρετανικού Μουσείου, η οποία αποκλείει το  ενδεχόμενο απομάκρυνσης αντικειμένων από τις συλλογές του. Χτες στη Βουλή των  Κοινοτήτων ο κ. Σούνακ κατηγόρησε την  ελληνική πλευρά ότι αθέτησε τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει.

Πάντως, η  κοινή γνώμη στο Ηνωμένο Βασίλειο έχει μεταστραφεί υπέρ των  ελληνικών  διεκδικήσεων. Στις σχετικές δημοσκοπήσεις περίπου οι μισοί συμφωνούν με την επιστροφή των Γλυπτών -ενώ από τους άλλους μισούς πολλοί απλώς δεν ενδιαφέρονται για το θέμα.

Αρθρογράφος της βρετανικής Ιντιπέντεντ, η οποία αντιπολιτεύεται τον συντηρητικό Ρίσι Σούνακ, χρησιμοποίησε στον τίτλο της επιφυλλίδας του ένα λογοπαίγνιο που έχει επανειλημμένα χρησιμοποιηθεί στον αγγλικό τύπο όταν  γίνεται λόγος για τα μάρμαρα του Παρθενώνα:

Το άρθρο είναι προσβάσιμο μόνο από συνδρομητές, αλλά στην αρχή του ο αρθρογράφος λέει, ακριβώς, ότι ήταν λάθος του Σούνακ να οξύνει την κατάσταση για ένα ζήτημα στο οποίο συμφωνεί μόνο το 21% των Βρετανών.

Η έκφραση  που χρησιμοποιείται είναι η to lose one’s marbles, κατά λέξη «χάνω τα μάρμαρά μου» ή «χάνω τις μπίλιες μου», διότι στα αγγλικά marble είναι το μάρμαρο, είναι και το μαρμάρινο γλυπτό, είναι όμως και η μπίλια, η γκαζά, ο βόλος. Η έκφραση όμως είναι ιδιωματική και σημαίνει «τρελάθηκα, δεν είμαι στα καλά μου, μου έστριψε». Λέει λοιπόν η εφημερίδα ότι ο Σούνακ ασφαλώς δεν είναι στα καλά του, που σνόμπαρε τον Μητσοτάκη.

Γιατί όμως να θεωρείται ένδειξη παραφροσύνης να χάνεις τις μπίλιες σου; Σε κάποιον ιστότοπο προσφέρονται διάφορες εξηγήσεις, από τις οποίες καμιά δεν βρίσκω πειστική. Η έκφραση γεννήθηκε στις ΗΠΑ και, όπως λέει το etymonline.com, η αργκοτική σημασία marbles = τα λογικά, οι διανοητικές ικανότητες, μπορεί να προήλθε από την παλιότερη marbles = «έπιπλα, προσωπικά αντικείμενα, οικοσκευή», η οποία είναι παραφθορά του γαλλ. meubles (έπιπλα). Αυτό το βρίσκω πιο πιθανό: κάποιος που χάνει τα λογικά του μοιάζει πράγματι με κάποιον που χάνει τα έπιπλά του.

Βεβαια, ο σημερινός ομιλητής που χρησιμοποιεί ή ακούει την έκφραση he lost his marbles δεν έχει υπόψη του την προέλευσή της. Μάρμαρα ή μπίλιες ακούει, μάρμαρα ή μπίλιες σκέφτεται. (Υπάρχει και η σημασία marbles = αρχίδια, που τη θυμίζει  σε  μαργαριταρένιο άρθρο του -με το οποίο θα ασχοληθώ στα σαββατιάτικα μεζεδάκια- ο Χρήστος Μιχαηλίδης, αλλά δεν νομίζω ότι ο μέσος ομιλητής κάνει την ταύτιση).

Είχαμε συζητήσει και πάλι τα Μάρμαρα ή Γλυπτά του Παρθενώνα στην αρχή του χρόνου, όταν είχε και πάλι τεθεί επί τάπητος το θέμα της επιστροφής, μάλιστα με προοπτικές να ευοδωθεί γρήγορα το ελληνικό αίτημα. Από εκείνο το άρθρο αποσπώ τα λεξιλογικά του μάρμαρου, αν και στα τότε σχόλιά σας είχατε προσθέσει πάρα πολλά που έχουν αξία και που δεν τα μεταφέρω:

Το μάρμαρο που λέμε σήμερα είναι το αρχαίο «μάρμαρον», που όμως δεν είναι και πολύ αρχαίο -μάλλον μεταγενέστερο είναι· οι βεριτάμπλ αρχαίοι, οι σωστοί, οι γνήσιοι, έλεγαν «ο μάρμαρος», με αρχική σημασία, στον Όμηρο, «κομμάτι πέτρας (που λάμπει)». Στην Ιλιάδα (Μ380) ο Αίαντας σκοτώνει τον Επικλή «μαρμάρῳ ὀκριόεντι βαλών», που οι Καζαντζάκης-Κακριδής το μεταφράζουν «βαριά κοτρόνα σφεντονίζοντας». Aλλά και στους Αχαρνής του Αριστοφάνη «ο μάρμαρος» είναι μια πέτρα που κάποιος θέλει να πετάξει σε κάποιον άλλο.

Στα επόμενα χρόνια η σημασία εξειδικεύεται σε «λευκό πέτρωμα, μάρμαρο», εμφανίζεται και θηλυκός τύπος, π.χ. «μαρμάρου της Υμηττίας και της Πεντελικής» στον Στράβωνα, ενώ μάλιστα εμφανίζεται και η σημασία «μαρμάρινο καλλιτέχνημα» και ειδικότερα επιτύμβια πλάκα, π.χ. μάρμαρος τυκτή στον Θεόκριτο. Όπως είπαμε, το ουδέτερο, το μάρμαρον, είναι τύπος μεταγενέστερος, που όμως επικράτησε.

Ως προς την ετυμολογία, το μάρμαρο πρέπει να συνδέεται με το ρήμα «μαρμαίρω» «λάμπω, ακτινοβολώ», που προήλθε από εκφραστικό αναδιπλασιασμό του θέματος μαρ-.

Η ελληνική λέξη πέρασε στα λατινικά ως marmor (αυτό δέχονται οι περισσότεροι μελετητές) και από εκεί είχαμε το γαλλικό marbre με ανομοίωση και το αγγλικό marble, που μας ενδιαφέρει σήμερα.

Για να επανέλθουμε στη διπλωματική φάπα που φάγαμε από τους Βρετανούς, δεδομένου ότι η απόρριψη έγινε από έναν… σκουρόχρωμο (για να χρησιμοποιήσω την ορολογία της Άννας Διαμαντοπούλου) πόνεσε πολύ. Ο Μ. Κοττάκης στην Εστία έγραψε ότι «ένας αληθινός Βρετανός πρωθυπουργός» θα προσέφευγε στο «φλέγμα των τζέντελμεν» για να δείξει την ενόχλησή του, ενώ ο Σούνακ, παρόλο που γεννήθηκε και εκπαιδεύτηκε στο Ηνωμένο Βασίλειο «δεν  μπορεί να γίνει Βρετανός εξ αίματος» διότι «ο λαός του ήταν  υπόδουλος στους Βρετανούς».

Στα σόσιαλ είδαμε οχετό ρατσιστικών σχολίων για τον Ινδό, τον Πακιστανό, τον  λάθρο, τον τίκα μάσαλα, ενώ σοφότερα ίσως ο κ. Άρης Πορτοσάλτε προσπάθησε να κάνει το μαύρο άσπρο και υποστήριξε ότι «η ακύρωση της συνάντησης … έφερε τον  Μητσοτάκη στο κέντρο της ευρωπαϊκής πολιτικής σκακιέρας». Κάτι ανάλογο υποστήριξε και ο ίδιος ο Μητσοτάκης, ότι η ακύρωση της συνάντησης είχε τη «θετική πλευρά» ότι έφερε παγκόσμια διασημότητα στο ελληνικό αίτημα. (Τα κωμικότατα μαργαριτάρια  του Άδωνη Γεωργιάδη τα κρατάω φυσικά για το Σάββατο).

Δεν χωράει αμφιβολία πως ο πρωθυπουργός της Βρετανίας φέρεται με την αλαζονία του αποικιοκράτη -αλλά να  μην  επικεντρώνουμε στους Βρετανούς, είναι απολύτως βέβαιο ότι και οι Γάλλοι θα ήταν εξίσου αρνητικοί σε ενδεχόμενο αίτημα για επιστροφή π.χ. της Αφροδίτης  της Μήλου ή  της  Νίκης της  Σαμοθράκης, όπως και οι περισσότερες  δυτικοευρωπαϊκές χώρες σε ένα αίτημα γενικευμένης επιστροφής πολιτιστικών αγαθών.

Από την άλλη, ο πρωθυπουργός ασκεί Ι.Χ. πολιτική με το θέμα των Μαρμάρων. Προεκλογικά, επιδίωκε μια συμφωνία έξω από τις πάγιες ελληνικές θέσεις, επειδή ήθελε να τη χρησιμοποιήσει ως προεκλογικό ατού (που, τελικά, δεν το είχε και ανάγκη). Τώρα, ήθελε μάλλον κάτι πολύ λιγότερο, ίσως μια γενικόλογη διατύπωση  που θα μπορούσε να αμπαλαριστεί και να παρουσιαστεί ως μεγάλη εθνική επιτυχία, σαν αντίβαρο  στα προβλήματα που συναντάει η κυβέρνηση  με το φορολογικό νομοσχέδιο και με τον  γάμο ομοφύλων. Όμως εκλογές έχουν και στην Αγγλία, οπότε ο Σούνακ προτίμησε να υπηρετήσει τον δικό του μικροκομματικό στόχο παρά του συνομιλητή του. Κι έτσι, και οι μεν  και οι δε έχασαν τα μάρμαρά τους.

Απο το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία "


Κολοκυθάκια γεμιστά με ρύζι κ κιμά στον φούρνο !!!

 

Κολοκυθάκια γεμιστά με ρύζι κ κιμά στον φούρνο !!!




Κολοκυθάκια γεμιστά με ρύζι κ κιμά στον φούρνο !!!

ΥΛΙΚΑ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Τσιγαρισα κρεμμύδι και σκόρδο και πρόσθεσα κιμά μοσχαρίσιο.
Όταν έσπασε ο κιμάς πρόσθεσα το ρύζι , κνορ λαχανικών, αλάτι, πιπέρι, νερό και μισό λεμόνι.
Μισοεβρασα το ρύζι και το άφησα με πολύ λίγο ζουμακι ίσα ίσα να έχει
Μετά πρόσθεσα μπόλικο δυόσμο και άνηθο
Καλό ανακάτεμα και γέμισα τα κολοκυθάκια
Τα έβαλα στο ταψί με ζεστό νερό που μέσα είχα βάλει μια κνορ λαχανικών και μια κότας
Σκέπασα με αλουμινόχαρτο και τα εψησα και όταν έγιναν πήρα όλο το ζουμί από το ταψί και έφτιαξα την σάλτσα σε διπλή δόση εκτός τους κρόκους που έβαλα όσους λέει της οποίας την συνταγή βρήκα πάνω στο κουτί του κορν φλαουρ.

Εκτέλεση φωτό συνταγή από κ.Νικολέτα μέλος   ΑΓΑΠΑΜΕ ΜΑΓΕΙΡΙΚΗ!!!!! ΑΓΑΠΑΜΕ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΙΚΗ!!!!!!
mageirikhkaisuntages.blogspot.com

Η στιγμή που «σκάει» πυροσβεστήρας και ρίχνει άνθρωπο στο λιμάνι του Βόλου (βίντεο)

  Η στιγμή που «σκάει» πυροσβεστήρας και ρίχνει άνθρωπο στο λιμάνι του Βόλου (βίντεο) Δημοσιεύθηκε  08/05/2024 20:46 Τροποποιήθηκε  21:17 Στ...