Τρίτη 20 Αυγούστου 2024

Μάθε τι σημαίνει η παροιμία «Απ’ αγκάθι βγαίνει ρόδο κι από ρόδο βγαίνει αγκάθι»


Μάθε τι σημαίνει η παροιμία «Απ’ αγκάθι βγαίνει ρόδο κι από ρόδο βγαίνει αγκάθι»


Οι παροιμίες και οι λαϊκές ρήσεις είναι πολύτιμα κομμάτια του πολιτισμικού μας πλούτου. Περνούν από γενιά σε γενιά, φέρουν μαζί τους σοφία αιώνων, κωδικοποιημένη σε σύντομες και εύστοχες φράσεις.

Κάθε λέξη, κάθε στίχος, έχει βαθύ νόημα, αποτυπώνοντας την εμπειρία, τις αξίες και τις πεποιθήσεις του κάθε λαού.

Πέρα από απλές φράσεις, οι παροιμίες μας καθοδηγούν στις επιλογές της ζωής μας, προσφέροντας πρακτικές συμβουλές και μαθαίνοντάς μας πώς να αντιμετωπίζουμε τις δυσκολίες, πώς να λύνουμε προβλήματα και πώς να χτίζουμε υγιείς σχέσεις.

Επιπλέον, οι παροιμίες αποτελούν πηγή ψυχαγωγίας και χαράς. Η εύστοχη χρήση τους σε μια συζήτηση μπορεί να δώσει χιούμορ, ζωντάνια και έμφαση στα λεγόμενά μας.

Συνοψίζοντας, οι παροιμίες και οι λαϊκές ρήσεις αποτελούν ανεκτίμητο θησαυρό γνώσης και σοφίας. Είναι ο καθρέφτης του λαϊκού μας πνεύματος, αποτυπώνοντας την κοσμοθεωρία, τις αξίες και την καθημερινότητα των προγόνων μας. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να τις μεταλαμπαδεύουμε στις επόμενες γενιές.

Μία τέτοια παροιμία, που λίγοι γνωρίζουν τι πραγματικά σημαίνει είναι η φράση «Απ’ αγκάθι βγαίνει ρόδο κι από ρόδο βγαίνει αγκάθι».

Η παροιμία «Απ’ αγκάθι βγαίνει ρόδο κι από ρόδο βγαίνει αγκάθι» σημαίνει ότι από κακούς γονείς βγαίνουν καλά παιδιά και αντίστροφα.

ΠΗΓΗ: FOXreport.gr

https://georgepelagia.wordpress.com/

17 Αυγούστου, 2024  geopela

Κακοκαιρία: Σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός, χιλιάδες μπρατσάκια από τα Τζάμπο αγόρασε ο Βασίλης Κικίλιας

 Κακοκαιρία: Σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός, χιλιάδες μπρατσάκια από τα Τζάμπο αγόρασε ο Βασίλης Κικίλιας


Κακοκαιρία: Σε ετοιμότητα ο κρατικός μηχανισμός, χιλιάδες μπρατσάκια από τα Τζάμπο αγόρασε ο Βασίλης Κικίλιας

Σε απόλυτη ετοιμότητα ενόψει της κακοκαιρίας που πλήττει τη χώρα είναι ο κρατικός μηχανισμός, μετά την ανακοίνωση του Βασίλη Κικίλια ότι το υπουργείο Πολιτικής Προστασίας έχει προμηθευτεί χιλιάδες σετ μπρατσάκια από τα  Τζάμπο.

«Μετά από συμφωνία με τα Τζάμπο να σας ενημερώσω ότι το κράτος είναι πανέτοιμο να αντιμετωπίσει τα καιρικά φαινόμενα, δηλαδή ακόμα πιο πανέτοιμο από την προηγούμενη φορά που ήταν λίγο λιγότερο πανέτοιμο» είπε σε δημοσιογράφους ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας.

Όπως τόνισε, ήδη από το πρωί μοιράζονται μπρατσάκια στους κατοίκους των περιοχών που αναμένεται να πληγούν, τα οποία μάλιστα θα έχουν διάφορα σχέδια όπως Μπάρμπι Μονόκερος, Σπάιντερμαν και Paw Patrol, τα οποία όπως είπε θα δώσουν μια εύθυμη νότα σε όσους κατοίκους προσπαθούν να επιπλεύσουν.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μετά τις δηλώσεις Κικίλια κάτοικοι της Θεσσαλίας αποφάσισαν μόνοι τους να οχυρώσουν τις περιουσίες τους, όσες δηλαδή τους έχουν απομείνει, αφού όπως λένε την τελευταία φορά που ήταν πανέτοιμος ο κρατικός μηχανισμός έκαναν πεταλούδα για να περάσουν το δρόμο.

https://tovatraxi.com/


Bertolt Brecht – Η εξυπνάδα να αναγνωρίσει κανείς την αλήθεια

 Bertolt Brecht – Η εξυπνάδα να αναγνωρίσει κανείς την αλήθεια

Μια κι είναι δύσκολο να γράψει κανείς την αλήθεια, αφού την καταπνίγουν παντού, στους πιο πολλούς φαίνεται ζήτημα πεποιθήσεων μονάχα το αν θα γραφτεί ή όχι. Πιστεύουν πως το μόνο που χρειάζεται είναι το κουράγιο.

Ξεχνούν τη δεύτερη δυσκολία, το να βρεθεί η αλήθεια. Γιατί με κανέναν τρόπο δεν είναι εύκολο να τη βρει κανείς. Πρώτα-πρώτα, είναι κιόλας δύσκολο να βρει κανείς ποια αλήθεια αξίζει να ειπωθεί.

Για παράδειγμα, τώρα, μπρος σε όλα τα μάτια, τα μεγάλα πολιτισμένα κράτη βουλιάζουν το ένα μετά το άλλο στην πιο τρομερή βαρβαρότητα. Κι ακόμα, είναι γνωστό πως ο εσωτερικός πόλεμος, που γίνεται με τα πιο τρομαχτικά μέσα, μπορεί από ώρα σε ώρα να μετατραπεί σε εξωτερικό, που μπορεί θαυμάσια να κάνει τον πλανήτη μας ένα γιγάντιο σωρό συντρίμμια. Αυτό είναι χωρίς αμφιβολία μια αλήθεια, υπάρχουν όμως φυσικά κι άλλες αλήθειες.

Για παράδειγμα, δεν είναι ψέμα το ότι οι καρέκλες έχουν πάτο και το ότι η βροχή πέφτει από πάνω προς τα κάτω. Πολλοί γράφουν τέτοιου είδους αλήθειες. Μοιάζουν με ζωγράφους που φιλοτεχνούν με νεκρές φύσεις τους τοίχους καραβιών που βουλιάζουν. Η πρώτη μας δυσκολία δεν υπάρχει γι’ αυτούς κι έχουν, παρ’ όλα αυτά, τη συνείδησή τους ήσυχη.

Ανεπηρέαστοι από τους ισχυρούς, χωρίς όμως και να τους επηρεάζουν και οι φωνές των κατατρεγμένων, ζωγραφίζουν τα τοπία τους.

Το παράλογο στον τρόπο που ενεργούν τους δημιουργεί έναν βαθύ πεσιμισμό που τον πουλάνε σε καλή τιμή και που θα έπρεπε στην πραγματικότητα να τον έχουν οι υπόλοιποι, που βλέπουν τέτοιους καλλιτέχνες και τέτοια ξεπουλήματα. Και δεν είναι εύκολο ούτε καν να διακρίνεις πως οι αλήθειες τους μοιάζουν με αυτές για τις καρέκλες ή τη βροχή, τις πιο πολλές φορές δείχνουν ολότελα διαφορετικές, δείχνουν γι’ αλήθειες πάνω σε σημαντικά θέματα.

Γιατί η ουσία της καλλιτεχνικής διαμόρφωσης βρίσκεται ακριβώς στο ότι δίνει σημασία σε αυτό που διαμορφώνει.

Χρειάζεται προσεχτική παρατήρηση για να διακρίνει κανείς πως το μόνο που λένε είναι «μια καρέκλα είναι μια καρέκλα» και «κανείς δεν μπορεί να εμποδίσει τη βροχή να πέφτει προς τα κάτω».

Αυτοί οι άνθρωποι δεν καταφέρνουν να βρουν την αλήθεια που αξίζει να γραφτεί. Άλλοι, πάλι, πραγματικά καταπιάνονται με τα πιο ζωντανά προβλήματα, δεν τρέμουν ούτε τους καταπιεστές ούτε τη φτώχεια και, παρ’ όλα αυτά, δεν μπορούν να δουν την αλήθεια. Σε αυτούς λείπουν οι γνώσεις. Είναι γεμάτοι από παλιές προλήψεις, από φημισμένες, συχνά καλοδιατυπωμένες αρχαίες προκαταλήψεις.

Ο κόσμος είναι πολύ περίπλοκος γι’ αυτούς, δεν ξέρουν τα γεγονότα και δεν διακρίνουν τους συσχετισμούς. Εκτός από τις πεποιθήσεις χρειάζονται και γνώσεις, που βρίσκονται, και μέθοδες, που μαθαίνονται. Για όλους όσους γράφουν σε αυτούς τους καιρούς των περιπλοκών και των μεγάλων αλλαγών χρειάζεται γνώση της ματεριαλιστικής διαλεκτικής, της οικονομίας και της Ιστορίας.

Μπορεί να την αποχτήσει κανείς από τα βιβλία ή με ζωντανή διδασκαλία, φτάνει να μη λείπει η απαραίτητη επιμέλεια. Μπορεί κανείς να ανακαλύψει πολλές αλήθειες με πιο απλό τρόπο, αποσπάσματα δηλαδή της αλήθειας ή δεδομένα που οδηγούν στην εύρεσή της. Αν θέλει κανείς να ερευνήσει, θα πρέπει να χρησιμοποιεί μια μέθοδο – μπορεί όμως κανείς να βρει κάτι και χωρίς μέθοδο, και χωρίς ακόμα να ψάξει.

Όμως με τέτοιο τυχαίο τρόπο δεν πετυχαίνει κανείς σχεδόν ποτέ μια τέτοια παρουσίαση της αλήθειας που να λέει στους ανθρώπους τι πρέπει να κάνουν. Αυτοί που μονάχα καταγράφουν μικρογεγονότα δεν είναι σε θέση να κάνουν τούτο τον κόσμο κατανοητό στους άλλους. Κι όμως, αυτός και κανένας άλλος είναι ο σκοπός της αλήθειας. Αυτοί οι άνθρωποι δεν εκπληρώνουν το καθήκον να γράφουν την αλήθεια.

Όταν είναι κανείς πρόθυμος να γράψει την αλήθεια και ταυτόχρονα ικανός να την αναγνωρίσει, μένουν ακόμα τρεις δυσκολίες.

Απόσπασμα από το βιβλίο Πολιτικά κείμενα
Φωτογραφία
: Konrad Ressler

https://perithorio.com/


Ποια βότανα και τσάγια αλληλεπιδρούν με φάρμακα

 Ποια βότανα και τσάγια αλληλεπιδρούν με φάρμακα

Ποια βότανα και τσάγια αλληλεπιδρούν με φάρμακα
Bigstock
Μιχάλης Θερμόπουλος

Τα τσάγια από διάφορα βότανα είναι δημοφιλή για τα οφέλη τους για την υγεία, αλλά είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πώς και με ποια φάρμακα αλληλεπιδρούν.

Ορισμένα βότανα μπορούν να επηρεάσουν την αποτελεσματικότητα των φαρμάκων ή να προκαλέσουν επιβλαβείς παρενέργειες, όταν συνδυάζονται με άλλες ουσίες.

Σε αυτό το άρθρο εξετάζουμε τις αλληλεπιδράσεις βοτάνων-φαρμάκων και ποιοι συνδυασμοί βοτάνων/τσαγιών πρέπει να αποφεύγονται.

Τι είναι οι αλληλεπιδράσεις βοτάνων-φαρμάκων

Οι αλληλεπιδράσεις βοτάνων-φαρμάκων συμβαίνουν όταν ένα συστατικό σε ένα βότανο ή στο τσάι που παράγεται από αυτό επηρεάζει τον τρόπο δράσης ενός φαρμάκου.

Αυτές οι αλληλεπιδράσεις μπορούν είτε να ενισχύσουν, είτε να μειώσουν την αποτελεσματικότητα του φαρμάκου ή να οδηγήσουν σε απροσδόκητες παρενέργειες. Οι αλληλεπιδράσεις βοτάνων-φαρμάκων είναι ιδιαίτερα ανησυχητικές για άτομα που λαμβάνουν συνταγογραφούμενα φάρμακα, καθώς μπορούν να αλλάξουν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, οδηγώντας δυνητικά σε επιπλοκές στην υγεία.

Εν ολίγοις:

  • Αλληλεπιδράσεις μπορεί να συμβούν, όταν τα βότανα επηρεάζουν την απορρόφηση, τον μεταβολισμό ή την απέκκριση ενός φαρμάκου.
  • Τα αποτελέσματα μπορεί να είναι επικίνδυνα, οδηγώντας σε υποδοσολογία, υπερδοσολογία ή επιβλαβείς παρενέργειες.
Green-Tea

Ποια βότανα και τσάγια βοτάνων αλληλεπιδρούν με φάρμακα

Πολλά βότανα και αφεψήματα βοτάνων είναι γνωστό ότι αλληλεπιδρούν με φάρμακα, είτε επηρεάζοντας τον μεταβολισμό των φαρμάκων, είτε ενισχύοντας ορισμένες επιδράσεις των φαρμάκων. Εδώ είναι μερικά από τα πιο κοινά:

  • Βαλσαμόχορτο: Μειώνει την αποτελεσματικότητα των αντικαταθλιπτικών, των αντισυλληπτικών χαπιών και ορισμένων φαρμάκων για την καρδιά.
  • Ginkgo Biloba: Αυξάνει τον κίνδυνο αιμορραγίας, όταν λαμβάνεται με αραιωτικά αίματος, όπως η βαρφαρίνη ή η ασπιρίνη.
  • Γλυκόριζα: Μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση και να επηρεάσει τα φάρμακα για την υπέρταση.
  • Πράσινο τσάι: Περιέχει βιταμίνη Κ, η οποία μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα των αραιωτικών του αίματος, όπως η βαρφαρίνη.
  • Χαμομήλι: Μπορεί να ενισχύσει τα αποτελέσματα των αραιωτικών του αίματος και να προκαλέσει υπερβολική αιμορραγία.
St. John's-wort-spathoxorto-valsamoxorto-yperiko

Ποια τσάγια πρέπει να μην ανακατεύετε μεταξύ τους

Αν και η ανάμειξη τσαγιών μπορεί να δημιουργήσει απολαυστικές και μοναδικές γεύσεις, ορισμένοι συνδυασμοί θα πρέπει να αποφεύγονται λόγω πιθανών δυσμενών επιπτώσεων:

  • Πράσινο τσάι και βαλσαμόχορτο: Και τα δύο μπορούν να επηρεάσουν τον μεταβολισμό των φαρμάκων, οδηγώντας ενδεχομένως σε μειωμένη αποτελεσματικότητα ή αυξημένες παρενέργειες.
  • Χαμομήλι και τζίνσενγκ: Και τα δύο βότανα μπορούν να αλληλεπιδράσουν με φάρμακα που αραιώνουν το αίμα, αυξάνοντας τον κίνδυνο αιμορραγίας.
  • Μέντα και ρίζα γλυκόριζας: Η ανάμειξη αυτών μπορεί να προκαλέσει πεπτικά προβλήματα και να εξουδετερώσει τις επιδράσεις ορισμένων φαρμάκων για την καούρα.

Ποια βότανα πρέπει να μην λαμβάνονται μαζί

Ορισμένα βότανα πρέπει να μην συνδυάζονται, λόγω των παρόμοιων επιδράσεών τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε υπερβολική δόση ή αρνητικές παρενέργειες. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα:

  • Βαλσαμόχορτο και βαλεριάνα: Και τα δύο έχουν ηρεμιστικά αποτελέσματα και μπορούν να προκαλέσουν υπερβολική υπνηλία, όταν λαμβάνονται μαζί.
  • Τζίνσενγκ και καφεΐνη: Και τα δύο είναι διεγερτικά και ο συνδυασμός τους μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο καρδιακό ρυθμό, άγχος και αϋπνία.
  • Σκόρδο και ginkgo biloba: Και τα δύο αραιώνουν το αίμα και ο συνδυασμός τους μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο αιμορραγίας.

Συνοπτικά

Η κατανόηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ τσαγιών, βοτάνων και φαρμάκων είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της υγείας σας.

Να συμβουλεύεστε πάντα έναν γιατρό προτού συνδυάσετε φυτικά φάρμακα (όπως τσάι βοτάνων) με συνταγογραφούμενα φάρμακα, για να αποφύγετε πιθανές επιβλαβείς αλληλεπιδράσεις.

Πηγές: sciencedirect.comhealth.comemedicinehealth.comkitchenkite.comgaiaherbs.com

https://www.onmed.gr/

Δευτέρα 19 Αυγούστου 2024

Ἑλέ­νη Ξέ­νου: Γράμμα στὸν πατἐρα

 

Ἑλέ­νη Ξέ­νου: Γράμμα στὸν πατἐρα


Ἀπὸ τὸν/τὴν planodion στὶς 11 Αὔγουστος 2024

Ἑλέ­νη Ξέ­νου

Γράμ­μα στὸν πα­τέ­ρα

ΜΕΣΠΙΛΙΑ(1) σου μα­ρά­θη­κε. Πό­σο χρο­νῶν ἤσουν ἄρα­γε ὅταν τὴν φύ­τε­ψες, πο­τὲ δὲν σὲ ρώ­τη­σα. Δὲν ἤξε­ρα ὅτι ἐσὺ τὴν φύ­τε­ψες, δὲν μοῦ τὸ εἶ­χες πεῖ, τὸ εἶ­δα γραμ­μέ­νο στὰ χει­ρό­γρα­φα ποὺ ἄφη­σες στὸ τρα­πέ­ζι τὴν μέ­ρα ποὺ ἐπι­στρέ­ψα­με, κλε­φτὰ τὸ εἶ­δα. Οὔ­τε καὶ τό­τε σὲ ρώ­τη­σα, φο­βή­θη­κα ποὺ κρυ­φο­κοί­τα­ξα τὶς ση­μειώ­σεις σου, δὲν φο­βή­θη­κα ἐσέ­να, φο­βή­θη­κα τὴν ζωή σου. Ἡ με­σπι­λιὰ πρῶ­τα ἀρ­ρώ­στη­σε καὶ με­τὰ μα­ρά­θη­κε. Δὲν μπο­ροῦ­σε νὰ τὴν σώ­σει, εἶ­πε ὁ Σα­λίμ. Προ­σπά­θη­σε ἀλ­λὰ δὲν τὰ κα­τά­φε­ρε. Στὴν θέ­ση της τώ­ρα με­γα­λώ­νει μιὰ μα­ρα­πε­λιά(2). Ὁ Σα­λὶμ τὴν φύ­τε­ψε. Κόκ­κι­νες μα­ρα­πέ­λες. Μι­κρὲς στρο­γυλ­λὲς σὰν μπά­λες χρι­στου­γε­νιά­τι­κου δέν­τρου. Ἐσέ­να ὅμως πο­τὲ δὲν σ’α­ρέ­σα­νε οἱ κόκ­κι­νες μπά­λες, τὶς ἔβα­φες πάν­τα μὲ ἕνα σπρέϊ χρυ­σὲς ἢ ἀση­μέ­νιες, τὸ κόκ­κι­νο ὑπο­θέ­τω σὲ ἀνα­στά­τω­νε, τώ­ρα τὸ ὑπο­θέ­τω, τώ­ρα ποὺ ξέ­ρω πὼς τὸ κόκ­κι­νο πάν­τα σὲ μιὰ οὐ­λὴ πα­ρα­πέμ­πει, αὐ­τὴ ἡ ἐπο­χὴ σοῦ ἔλα­χε, μᾶς ἔλα­χε, τῆς αἱ­μο­ρα­γί­ας.

       Ὁ Σα­λὶμ μοῦ εἶ­πε νὰ κό­ψω μπό­λι­κες μα­ρα­πέ­λες καὶ νὰ τὶς φέ­ρω πί­σω μα­ζί μου. Δὲν ἔκο­ψα πα­ρὰ μό­νο μιά-δυό, τὶς ἔφα­γα ἐπὶ τό­που καὶ ἔφτυ­σα τὸ κου­κού­τσι στὸ χῶ­μα. Ὁ Σα­λὶμ σὲ θυ­μό­τα­νε, καὶ μέ­να μὲ θυ­μή­θη­κε, "ἐσὺ δὲν ἤσουν ποὺ ἦρ­θες τό­τε μα­ζί του;", ἐγὼ ἤμουν ποὺ ἦρ­θα τό­τε μα­ζί του μό­νο ποὺ τὸ τό­τε δὲν ὑπάρ­χει πιά. Μὲ ρώ­τη­σε ποὺ εἶ­σαι, για­τί δὲν πᾶς πιὰ νὰ δεῖς τὸ σπί­τι σου, τὸ σπί­τι σου, ἔτσι εἶ­πε, ἀπο­ξε­νω­μέ­νος κι αὐ­τός ἀπὸ τὸν ἑαυ­τό του, ἀπο­ξε­νω­μέ­νος ὅσο ἐσύ. "Πρὶν ἐρ­χό­τα­νε συ­χνὰ ἐδῶ ἀπ' ἔξω ὁ πα­τέ­ρας σου μὲ ἕνα γκρί­ζο αὐ­το­κί­νη­το." Τρα­βοῦ­σες, εἶ­πε, φω­το­γρα­φί­ες. Τὸ σπί­τι; Τὴν με­σπι­λιά; Καὶ τὸ σπί­τι καὶ τὴν με­σπι­λιά; Τί τρα­βοῦ­σες; "Τὶς ἔβγα­ζε ἀπὸ τὸ αὐ­το­κί­νη­το." Δὲν κα­τέ­βαι­νες, εἶ­πε, ἔσβη­νες τὴν μη­χα­νή, ἄνοι­γες τὸ τζά­μι καὶ φω­το­γρά­φι­ζες. Καὶ ὕστε­ρα ἔφευ­γες. Ἐκεῖ­νος σὲ κοι­τοῦ­σε ἀπὸ τὸ πα­ρά­θυ­ρο τοῦ παι­δι­κοῦ σου ὑπνο­δω­μα­τί­ου, μπο­ρεῖ ὅμως καὶ νά­τα­νε ἀπὸ τὸ ἄλ­λο, τῆς κρε­βα­το­κά­μα­ρας τῆς για­γιᾶς, τί ση­μα­σία ἔχει, ὅποιο καὶ νά 'τα­νε, κομ­μά­τι σου ἡ θέα ὁλω­νῶν τους. Μιὰ μέ­ρα —ἀπὸ κεῖ­νες ποὺ ἐσὺ φω­το­γρά­φι­ζες καὶ κεῖ­νος σὲ κοι­τοῦ­σε— σκέ­φτη­κε νὰ σοῦ φω­νά­ξει νὰ κα­τέ­βεις γιὰ κα­φέ, νὰ σοῦ μι­λή­σει καὶ γιὰ τὸ δι­κό του σπί­τι, κά­που σὲ ἕνα χω­ριὸ στὴν Πά­φο, δὲν θυ­μᾶ­μαι ποιό, νὰ σοῦ πεῖ κι ἄλ­λα ποὺ ἤθε­λε, δὲν σοῦ φώ­να­ξε ὅμως, προ­τί­μη­σε, εἶ­πε, νὰ σὲ ἀφή­σει στὴν ἡσυ­χία σου. Ποιά ἡσυ­χία σου; Τὸ νε­ρὸ στα­μά­τη­σε νὰ τρέ­χει στὰ πε­τραύ­λα­κα, δια­σω­λη­νώ­θη­κε τὸ νε­ρό, κα­νέ­νας ἦχος τρε­χά­με­νου νε­ροῦ κι αὐ­τὴ τὴν ἡσυ­χία ἐσὺ δὲν τὴν ἄν­τε­χες. Δὲν τὴν ἄν­τε­χες ἀπὸ τό­τε ποὺ τὴν εἶ­δες, ὅταν μα­ζὶ πή­γα­με στὸ σπί­τι, πρώ­τη φο­ρὰ με­τὰ ἀπὸ τό­σα χρό­νια. Τὸ νε­ρὸ τῶν αὐ­λα­κιῶν ποὺ στα­μά­τη­σε νὰ τρέ­χει, ἐκεῖ­νο ἦταν ποὺ σὲ λύ­γι­σε. Στ’ ἄλ­λα κρα­τή­θη­κες ὄρ­θιος. Σὲ γο­νά­τι­σε ἡ δια­σω­λή­νω­ση. Δὲν μοῦ εἶ­πες ὅτι πή­γαι­νες μό­νος σου με­τὰ καὶ φω­το­γρά­φι­ζες. Οὔ­τε καὶ τὶς φω­το­γρα­φί­ες ποὺ τρα­βοῦ­σες μοῦ τὶς ἔδει­ξες πο­τέ. Κα­τα­λα­βαί­νω. Τὸ πέν­θος εἶ­ναι μιὰ προ­σω­πι­κὴ ὑπό­θε­ση. Ἀπό­λυ­τα μο­να­χι­κή. Καὶ ψέ­μα πὼς ὁ χρό­νος θε­ρα­πεύ­ει. Φρι­χτὸ ψέ­μα. Οἱ ρί­ζες μέ­νουν ἄνυ­δρες. Στά­σι­μη ξη­ρα­σία, ἀκί­νη­τη. Ὁ Σα­λὶμ ἐπι­μέ­νει νὰ μοῦ φτιά­ξει κα­φέ, μὲ ρω­τᾶ ποὺ εἶ­σαι, τοῦ εἶ­πα πὼς πέ­θα­νες, ἐδῶ καὶ ἑνά­μι­ση χρό­νο δὲν εἶ­σαι πιὰ στὴν ζωή, λυ­πή­θη­κε τὸ εἶ­δα στὴν ἔκ­φρα­ση του πὼς λυ­πή­θη­κε. Μὲ πλη­σί­α­σε καὶ ἔβα­λε τὸ χέ­ρι του στὸν ὦμο μου, ἤθε­λα νὰ κλά­ψω ἀλ­λὰ συγ­κρα­τή­θη­κα. Ἔκλα­ψα με­τά, ὅταν διέ­σχι­σα τὰ μω­σαϊ­κὰ τοῦ σα­λο­νιοῦ. Ξυ­πό­λη­τη τὰ διέ­σχι­σα. Ἔβγα­λα τὰ πα­πού­τσια μου καὶ πα­ρα­κα­λοῦ­σα νὰ νιώ­σω στὶς γυ­μνές μου πα­τοῦ­σες τὴν ὑγρα­σία των νε­ρο­πη­γών, κά­που ἐκεῖ κά­τω, μέ­σα στοὺς ἁρ­μοὺς θὰ ὑπάρ­χουν ἀκό­μα ἀδιό­ρα­τες στα­γό­νες, σκέ­φτη­κα, στα­γό­νες τοῦ παι­δι­κοῦ σου ἑαυ­τοῦ καὶ τοῦ δι­κοῦ μου. Πο­τὲ πρὶν δὲν δο­κί­μα­σα νὰ σὲ φαν­τα­στῶ νὰ μπου­σου­λᾶς καὶ νὰ δια­σχί­ζεις αὐ­τὸ τὸ σα­λό­νι, ξυ­πό­λη­τη τώ­ρα σ’αὐ­τά τὰ μω­σαϊ­κὰ δὲν τὴν χρεια­ζό­μουν τὴν φαν­τα­σία. Ἀρ­γὰ τὸ περ­πά­τη­σα τὸ πά­τω­μα μέ­χρι τὸ πί­σω περ­βό­λι, δὲν βιά­ζο­μουν, για­τί νὰ βια­στῶ, ὁ χρό­νος ἔφυ­γε. Χά­θη­κε. Ἀρ­ρώ­στη­σε καὶ μά­ρα­νε. Ὅπως τὴν με­σπι­λιά σου. Ἐκεῖ ἔκλα­ψα. Στὸ πί­σω περ­βό­λι. Μὲ τὶς λε­μο­νιὲς καὶ τὶς δί­φο­ρες μαν­τα­ρι­νιές σου ἀνε­πα­νόρ­θω­τα ἀποῦ­σες. Τὶς ἀγα­ποῦ­σες τις δί­φο­ρες μαν­τα­ρι­νιές, θυ­μᾶ­μαι πὼς σὲ μά­γευε, ἔλε­γες, ἡ σο­φία τους. Δὲν μὲ εἶ­δε κα­νεὶς ποὺ ἔκλα­ψα. Δὲν ὑπῆρ­χε κα­νεὶς νὰ μὲ δεῖ. Τί­πο­τα δί­φο­ρο. Για­τί ἐρ­χό­σου­να μό­νος σου καὶ φω­το­γρά­φι­ζες τὸ σπί­τι; Τί ἤθε­λες νὰ φω­το­γρα­φί­σεις; Τὴν πε­ριο­χὴ τῆς νο­σταλ­γί­ας σου; Τὴν νο­σταλ­γία τῆς πε­ριο­χῆς σου; Ἴσως καὶ νὰ μὴν ἔπρε­πε νὰ συγ­κρα­τη­θῶ. Ἴσως νὰ ἔπρε­πε νὰ κλά­ψω προ­τοῦ δια­σχί­σω τὰ μω­σαϊ­κά. Προ­τοῦ δια­σχί­σω τὸ διά­δρο­μο. Προ­τοῦ φτά­σω στὸ πί­σω περ­βό­λι. Τώ­ρα τὸ με­τα­νιώ­νω. Ἐκεί­νη τὴν ὥρα δὲν τὸ σκέ­φτη­κα. Οὔ­τε καὶ τώ­ρα τὸ σκέ­φτη­κα. Τὸ ἔνιω­σα στὸ δέρ­μα μου σὰν ρῖ­γος. Πὼς ἂν ἔκλαι­γα στὸ ὦμο τοῦ Σα­λὶμ ἴσως νὰ ἔφτα­νε τα­χύ­τε­ρα κον­τά σου μιὰ δρο­σιά. Ἔφυ­γες τό­σο δι­ψα­σμέ­νος.

(1) μεσπιλιά (κυπρ.): μουσμουλιά.
(2) μαραπελιά (κυπρ.): πουρνελιά (ποικιλία πιθ. διασταύρωσης δαμασκηνιᾶς καὶ κορομηλιᾶς.

Πηγή: Ἑλένη Ξένου. Πρώτη δη­μο­σί­ευ­ση: Κα­­θημε­ρινὴ τῆς Κύ­πρου, 24-07-2024.

Ἑλέ­νη Ξέ­νου (Λευ­κω­σία, 1969). Σπού­δα­σε Νο­μι­κὴ στὸ Ἐθνι­κὸ Κα­πο­δι­στρια­κὸ Πα­νε­πι­στή­μιο καὶ δη­μο­σιο­γρα­φία στὸ Κολ­λέ­γιο Δη­μο­σιο­γρα­φι­κῶν Σπου­δῶν, στὴν Ἀθή­να. Ἐρ­γά­στη­κε ὡς δη­μο­σιο­γρά­φος στὰ με­γα­λύ­τε­ρα ἐκ­δο­τι­κὰ συγ­κρο­τή­μα­τα τῆς Κύ­πρου καὶ τὰ τε­λευ­ταῖα χρό­νια ἐρ­γά­ζε­ται ὡς ἐλεύ­θε­ρη ἐπαγ­γελ­μα­τί­ας καὶ μό­νι­μη ἀρ­θρο­γρά­φος στὴν Κα­θη­με­ρι­νὴ Κύ­πρου. Ἔχει ἐκ­δό­σει μιὰ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των κά­τω ἀπὸ τὸν τί­τλο Ὑγ. Γεν­νή­θη­κα ἕνα Ἀπρί­λη καὶ δύο θε­α­τρι­κοὺς μο­νο­λό­γους —Ὁ θά­να­τος τοῦ ΜπάχΠι­στο­ποι­η­τι­κὸ Γά­μου— ποὺ ἀνέ­βη­καν στὴν θε­α­τρι­κὴ σκη­νὴ τῆς Κύ­πρου.

Εἰκόνα: Σημείωση τῆς συγγρα­φέ­ως (25/07/2024): «Ἡ φω­το­γρα­φία εἶ­ναι τὸ ἴ­διο τὸ σπί­τι στὸ ὁ­ποῖο ἀ­ναφέ­ρο­μαι, στὴν κα­τε­χό­με­νη Λά­πη­θο, χω­ριὸ τοῦ πατέ­ρα μου στὸ ὁ­ποῖο τώ­ρα ζεῖ μιὰ οἰ­κο­γέ­νεια Τουρ­κο­κυ­πρί­ων ποὺ πρὶν τὸν πό­λε­μο κα­τοι­κοῦ­σαν στὴν Πά­φο!»

Κατηγορίες:

Ἑλληνικά, Ξένου Ἑλένη, Οἰκογένεια, Ἡλικίες, Θάνατος, Ἱστορία, Συγ­κρούσεις, Φύση-ζῶα, Μο­νό­λογος, Πε­ρι­γρα­φή, Ψυ­χο­γρα­φία.

https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Έρχεται η Λευκή Νύχτα σε Βόλο και Νέα Ιωνία- Όλες οι λεπτομέρειες

 Έρχεται η Λευκή Νύχτα σε Βόλο και Νέα Ιωνία- Όλες οι λεπτομέρειες


Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις

Ο Εμπορικός Σύλλογος Βόλου διοργανώνει τη δημοφιλή εκδήλωση “Λευκή Νύχτα 2024”, μια δράση που αγαπήθηκε από την εμπορική αγορά και τους φίλους καταναλωτές.
Η «Λευκή Νύχτα 2024» , σύμφωνα με τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου, θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 30 Αυγούστου 2024, όπου προτείνεται στα μέλη του ωράριο λειτουργίας εμπορικών καταστημάτων 9:00 – 14:00 και 17:30-21:00, όπου με τη σύμφωνη γνώμη το ωράριο θα παραταθεί για την 30η Αυγούστου πέραν τις 21:00 για την περιοχή του Βόλου και της Νέας Ιωνίας που βρίσκεται εντός του αστικού ιστού υπό την προϋπόθεση τήρησης της εργατικής νομοθεσίας.
Λόγω ιδιαιτερότητας της κάθε επιχείρησης το ωράριο λειτουργίας της (άνοιγμα – κλείσιμο) διαμορφώνεται από την ίδια. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να ληφθεί υπόψη η εργατική νομοθεσία για τις επιχειρήσεις που απασχολούν προσωπικό.

Τέλος, προτείνεται στα μέλη του Συλλόγου να ακολουθήσουν ωράριο λειτουργίας για ημέρα Σάββατο, 31/08/2024 , 11:00 -15:00 αντί 08:30-14:30 όπως ισχύει κατά το προτεινόμενο θερινό ωράριο.
Η διοργάνωση της εκδήλωσης αυτής έχει διττό σκοπό, την τόνωση της οικονομίας της μικρομεσαίας επιχείρησης αλλά και στην προβολή της βολιώτικης αγοράς και παράλληλα στην προσέλκυση κόσμου από τις θεσσαλικές – γειτονικές πόλεις. Η «Λευκή Νύχτα» είναι η εξωστρέφεια του τοπικού επιχειρηματικού κόσμου και η δυναμική ανάδειξη της πόλης μας ως τόπο ενδιαφέροντος προορισμού όχι μόνο μέσα από την ιστορία του αλλά και από τη σύγχρονη πολιτιστική δράση του.

Η υλοποίηση των εκδηλώσεων γίνονται με την συμβολή των συνδιοργανωτών, του Δήμου Βόλου, του Επιμελητηρίου Μαγνησίας, του Συλλόγου Δ.Φ.Π.Μ.Τ “Η Καλλίστη” και του Συλλόγου Καφέ Μπαρ- Εστίασης Ν. Μαγνησίας.

Για την ασφάλεια της εκδήλωσης παρέχουν την εθελοντική βοήθεια τους η Ελληνική Ομάδα Διάσωσης & η Λέσχη Ειδικών Δυνάμεων
Χορηγοί της εκδήλωσης Λευκής Νύχτας 2024 Συνεταιριστική Τράπεζα Θεσσαλίας, Εταιρεία FRENZY.
Για την αρμονική διεξαγωγή των ψυχαγωγικών εκδηλώσεων και την εύκολη μετακίνηση όλων στον κεντρικό ιστό της πόλης με καλοκαιρινή διάθεση διασκέδασης και επικοινωνίας θα πεζοδρομηθούν προσωρινά με άδεια της Τροχαίας Βόλου συγκεκριμένες οδοί και θα ανακοινωθούν.

ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΘΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ « ΛΕΥΚΗΣ ΝΥΧΤΑΣ» 30/08/2024 -31/08/2024
Για την ορθή και εύρυθμη λειτουργία των εμπορικών καταστημάτων παρακαλούνται από τον Σύλλογο τα εμπορικά καταστήματα κι οι επιχειρήσεις όπως προβούν στις παρακάτω ενέργειες :
Πίνακας προσωπικού κι ωρών Εργασίας
Τροποποίηση του υφιστάμενου ωραρίου. Από την 8/12/2014, ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4310/2014, σε περίπτωση αλλαγής ή τροποποίησης του ωραρίου ή της οργάνωσης του χρόνου εργασίας, ο εργοδότης υποχρεούται να καταχωρεί στο Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» Ε4 συμπληρωματικούς πίνακες προσωπικού, μόνον ως προς τα στοιχεία που μεταβάλλονται, το αργότερο ως και την ίδια ημέρα της μεταβολής και σε κάθε περίπτωση πριν την ανάληψη υπηρεσίας από τους εργαζόμενους. (παρ. 1 άρθ.55 Ν. 4310/2014 (ΦΕΚ Α΄ 258/2014)
Δήλωση Υπερωρίας- Υπερεργασίας
Με το άρθρο 36 του Ν.4488/2017 (ΦΕΚ Α’ 137/13-9-2017), Ο εργοδότης υποχρεούται να γνωστοποιεί στο ΣΕΠΕ ηλεκτρονικά και να καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» με τη συμπλήρωση του εντύπου Ε8 την υπερεργασία και τη νόμιμη κατά την ισχύουσα νομοθεσία υπερωριακή απασχόληση πριν την έναρξη πραγματοποίησής της.
Οργάνωση εβδομαδιαίας 40ωρης εργασίας εργαζομένων σε καταστήματα – Ελάχιστη ημερήσια ανάπαυση.
Τα καταστήματα μπορούν να καθορίζουν με ΣΣΕ το σύστημα ημερών εβδομαδιαίας απασχόλησης σε πενθήμερο ή να το διατηρούν εξαήμερο. Οι ΣΣΕ που συνάπτονται και ρυθμίζουν θέματα ημερών εβδομαδιαίας απασχόλησης θα πρέπει να τηρούν τις σχετικές διατάξεις του Π.Δ. 88/99 (Α’ 94), το οποίο ενσωμάτωσε την Οδηγία 93/104/ΕΚ και οι οποίες αποτελούν τις ελάχιστες οργάνωσης του χρόνου εργασίας και ειδικότερα στα θέματα της ημερήσιας και εβδομαδιαίας ανάπαυσης, καθώς και των ανωτάτων ορίων απασχόλησης.
Το εν λόγω Π.Δ το οποίο έχει ως σκοπό την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων αποτελεί δίκαιο με υπερεθνική ισχύ, εφόσον ενσωμάτωσε κοινοτική Οδηγία. Η δυνατότητα ρύθμισης θεμάτων ημερών εβδομαδιαίας απασχόλησης για τους εργαζόμενους σε καταστήματα, με την διαδικασία των ΣΣΕ αφορά το συνολικό ανώτατο συμβατικό ωράριο 40 ωρών εβδομαδιαίως.
Ως εκ τούτου, σε εργαζόμενο που απασχολείται με σύστημα βαρδιών θα πρέπει από τη λήξη της μιας βάρδιας μέχρι την έναρξη της επόμενης, να μεσολαβεί ημερήσια ανάπαυση 11 συνεχών ωρών, χωρίς να περιορίζεται από την περίοδο των είκοσι τεσσάρων (24) ωρών που έχει ως έναρξη την 00.01′ και λήξη την 24.00′ ώρα.

https://magnesianews.gr/

Και τώρα που έμαθα να ζω χωρίς εσένα…

  Και τώρα που έμαθα να ζω χωρίς εσένα… – StavRoula – 20 Σεπτεμβρίου 2024 The Women Tώρα που έμαθα να ζω χωρίς εσένα… Ανακάλυψα μια δυνατή π...