Τρίτη 13 Αυγούστου 2024

Περιγραφή από την άγρια συμπλοκή σε πλοίο από Τήνο προς Ραφήνα

Περιγραφή από την άγρια συμπλοκή σε πλοίο από Τήνο προς Ραφήνα

Άγριο ξύλο σε πλοίο (Glomex/Mega)
Άγριο ξύλο σε πλοίο (Glomex/Mega)

Απίστευτες εικόνες - Έγιναν 14 προσαγωγές και 7 συλλήψεις

Περιγραφή από την άγρια συμπλοκή που σημειώθηκε σε πλοίο το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιο από την Τήνο προς Ραφήνα την Τρίτη, ήρθε στο φως της δημοσιότητας.

Σοκαριστικές εικόνες στο πλοίο 

Στις σοκαριστικές εικόνες του Mega φαίνονται επιβάτες να παίζουν ξύλο, με μπουνιές και κλωτσιές ενώ αυτόπτες μάρτυρες έκαναν λόγο και για όπλο.

Το χρονικό 

Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα ξεκίνησαν όταν ένας επιβάτης έκανε παρατήρηση για φασαρία σε ομάδα ατόμων και δέχτηκε επίθεση. 

Άμεσα επενέβησαν μέλη του πληρώματος για να ηρεμήσουν τα πνεύματα, ενώ ο καπετάνιος γύρισε το πλοίο στο λιμάνι της Τήνου. Στο πλοίο επέβαιναν 717 άτομα, τα οποία θα επιστρέψουν καθυστερημένα στον προορισμό τους.

Tο λιμενικό σώμα σε συνεργασία με την αστυνομία προχώρησε στην προσαγωγή 14 ατόμων στο λιμεναρχείο της Τήνου, ενώ σύμφωνα με το Mega έγιναν 7 συλλήψεις. 

Το πλοίο που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από Θήρα-Ιο-Πάρο-Μύκονο, Τήνο αναχώρησε για τον τελικό προορισμό του και έχει ήδη καταπλεύσει στο λιμάνι της Ραφήνας.

https://www.ethnos.gr/

Καλύτερα να είχες μείνει απωθημένο…

 Καλύτερα να είχες μείνει απωθημένο…

Πονάει λένε αυτό που θέλησες μα δεν κατάφερες ν’ αγγίξεις. Πονάει αυτό που ονειρεύτηκες μα δεν μπόρεσες να ζήσεις. Πονάνε τα “θέλω” που δεν έγιναν πράξη, πονάνε τα αισθήματα που δεν έγιναν στιγμές…
Φυλακές του νου τα απωθημένα. Πόθοι που γιγαντώνονται, σκέψεις που βασανίζουν. Βράδια που αξημέρωτα μένουν, τυλιγμένα με “αν” και “ίσως” που μπερδεύουν το μυαλό, το κάνουν να φαντάζεται και να ελπίζει, το κάνουν να ζωγραφίζει παράδεισους και να υποφέρει που παραμένουν απάτητοι. Μα πόση αλήθεια μπορεί να κρύβεται στα παραμύθια που πλάθεις; Πόση αλήθεια μπορεί να κρύβεται στις ιστορίες που σκαρφίζεσαι, για κορυφές που δεν έχεις αγγίξει; Πόσο… “κορυφές” είναι τελικά;

Και να που έφτασε η στιγμή που από σκέψη έγινες πράξη, που από όνειρο έγινες πραγματικότητα. Να που η ζωή τα έφερε έτσι που κατάφερα να βιώσω όσα καιρό ευχόμουν, να που άγγιξα το όνειρο που με νανούριζε για χρόνια…
Και να που τελικά καμία σχέση δεν είχε το παραμύθι που είχα πλάσει, με την πραγματικότητα που με κέρασες. Να που στα “παραμύθια” φαινόσουν αλλιώς. Να που όταν “πάτησα τα πόδια μου στη γη”, δεν αναφώνησα “τι βόλτα!” μα έψαχνα τρόπους διαφυγής.

Κι ήταν τόσο απλό τελικά να γκρεμιστεί το όνειρο, να καταρρακωθούν οι προσδοκίες, να τελειώσει το παραμύθι… Ήταν τόσο εύκολο από “θεός” να γίνεις “θνητός” στα μάτια μου. Και πόσο γρήγορα το βάθρο που σε είχε ανεβάσει το μυαλό μου, κατέρρευσε μπροστά στα μάτια μου…
Κοίτα που τελικά, όλα ήταν όντως στο μυαλό. Κοίτα που τελικά, εγώ σε είχα πλάσει μοναδικό στην ψυχή μου. Κοίτα που η ομορφιά σου ήταν όλη μόνο απ’ τα παραμύθια που σε είχα βάλει πρωταγωνιστή. Κοίτα που τελικά, καλύτερα να είχες μείνει απωθημένο…


https://thewomen.gr/
Κική Γιοβανοπούλου

Συντάκτης

  • Κική Γιοβανοπούλου

    Γράφω γιατί αυτή είναι η δική μου ψυχοθεραπεία. Για μένα γράφω. Για να σκοτώνω τους προσωπικούς μου δαίμονες. Ίσως όμως, κάπου μέσα στις γραμμές μου, βρεις και τους δικούς σου…

Κερδίζει τις εντυπώσεις αυτή η παραλία… αποκάλυψη του Πηλίου (φωτο)

Κερδίζει τις εντυπώσεις αυτή η παραλία… αποκάλυψη του Πηλίου (φωτο)

 13/08/2024 - 8:39

Μία παραλία – αποκάλυψη συναντά κανείς στο Τρίκερι Μαγνησίας, στο τέλος του δρόμου για το Πήλιο. Πρόκειται για την Αγία Βάσω, η οποία μετά το δημοσίευμα του TheNewspaper.gr, κερδίζει τις εντυπώσεις εκατοντάδων Βολιωτών, που αποφασίζουν να χαρούν τις ομορφιές του παρθένου τοπίου της.

Βλάστηση που φτάνει μέχρι τα καταγάλανα δροσερά νερά του Αιγαίου, λεπτό βοτσαλάκι στην ακτή και αμμουδιά στο εσωτερικό της θάλασσας είναι τα στοιχεία που κάνουν αυτή την παραλία μοναδική.

Πριν από λίγες ημέρες με απόφαση του Δημάρχου Μ. Μιτζικού ο δρόμος ασφαλτοστρώθηκε και στα 4 χιλιόμετρα της διαδρομής και είναι ιδανικός, ενώ στο σημείο υπάρχει χώρος για στάθμευση.

Πηγαίνετε προς Τρίκερι, στρίψτε αριστερά για Αγία Κυριακή και στην κορυφή του βουνού θα βρείτε την παράκαμψη για Αγία Βάσω (στρίψτε αριστερά). Στα αρνητικά είναι ότι δεν υπάρχει ακόμα σήμανση που να ενημερώνει για την ύπαρξη της παραλίας.

Δείτε φωτογραφίες: 

Πηγή: thenewspaper.gr

https://www.onlarissa.gr/

Βόλος: Άγριος καυγάς στη μέση του δρόμου – Πλακώθηκαν επειδή εμπόδιζε την κυκλοφορία

 Βόλος: Άγριος καυγάς στη μέση του δρόμου – Πλακώθηκαν επειδή εμπόδιζε την κυκλοφορία

Βόλος: Άγριος καυγάς στη μέση του δρόμου – Πλακώθηκαν επειδή εμπόδιζε την κυκλοφορία
Αρχείου - Eurokinissi

Σε συμπλοκή μεταξύ δύο ανδρών κατέληξε σήμερα το πρωί (13/08) η παρατήρηση που έκανε ένας οδηγός ΙΧ σε άλλον οδηγό επαγγελματικού οχήματος τύπου βαν, στην Αγριά του Βόλου.

Ο οδηγός του επαγγελματικού οχήματος στάθμευσε το βανάκι του έξω από κατάστημα εστίασης για να πάρει τον καφέ του, σύμφωνα με το thenewspaper.gr.

Όμως, σταθμεύοντας το όχημά του στο συγκεκριμένο σημείο, εμπόδιζε την ομαλή διεξαγωγή της κυκλοφορίας στον εθνικό δρόμο Βόλου – Αργαλαστής, στο ύψος της Αγριάς, με αποτέλεσμα οδηγοί των διερχόμενων οχημάτων να κορνάρουν και να διαμαρτύρονται.

Ένας εξ αυτών έκανε παρατήρηση με έντονο ύφος στον οδηγό του βαν κι εκείνος αντέδρασε, με αποτέλεσμα να πιαστούν στα χέρια και ο ένας να χειροδικήσει εναντίον του άλλου.

Στο σημείο, λίγη ώρα αργότερα έφθασε μοτοσυκλέτα της ομάδας ΔΙ.ΑΣ προκειμένου να δοθούν οι απαραίτητες εξηγήσεις και να γίνουν οι νόμιμες ενέργειες.

https://www.newsbomb.gr/

Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ: Ἡ κο­μό­δα

 Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ: Ἡ κο­μό­δα

Ἀπὸ τὸν/τὴν planodion στὶς 8 Αὔγουστος 2024

Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ

Ἡ κο­μό­δα

ΕΘΑΝΕ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νή. Ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ νοί­κια­ζε τὸ μι­κρὸ δυα­ρά­κι κά­τω ἀπὸ μᾶς τὰ τε­λευ­ταῖα εἴ­κο­σι χρό­νια. Τὴ φω­νά­ζα­με πάν­τα ἔτσι, «ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νή», ἂν καὶ δὲν ὑπῆρ­χαν ἄλ­λες Μα­ρί­ες στὸ κτή­ριο μας. Ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ ἔβγα­ζε τὰ πρὸς τὸ ζεῖν κα­θα­ρί­ζον­τας σπί­τια. Γιὰ κά­ποιο διά­στη­μα κα­θά­ρι­ζε καὶ τὸ δι­κό μας σπί­τι. Ἐρ­χό­ταν μιὰ φο­ρὰ τὴν ἑβδο­μά­δα καὶ ἡ μα­μά μου ἔλε­γε ὅτι ἦταν πο­λὺ κα­λὴ στὴ δου­λειά της. Γιὰ τὸ λό­γο αὐ­τό, για­τὶ ἦταν «πο­λὺ κα­θα­ρὴ καὶ σκλη­ρὴ στὴ δου­λειά», ἡ μα­μά μου τὴ σύ­στη­σε στα­δια­κὰ καὶ σὲ πολ­λὲς ἄλ­λες φί­λες καὶ γει­τό­νισ­σες κι ἦταν ὅλες πο­λὺ εὐ­χα­ρι­στη­μέ­νες μα­ζί της.

       Ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ ἦταν μιὰ γυ­ναῖ­κα ψη­λή, μὲ ἐν­τυ­πω­σια­κὸ πα­ρου­σια­στι­κό. Ὅταν τὴν πρω­το­γνω­ρί­σα­με θά ’τα­νε δὲν θά ’τα­νε κα­μιὰ τριαν­τα­πεν­τα­ριὰ χρο­νῶν. Εἶ­χε ἕνα σφι­χτό, σφρι­γη­λὸ κορ­μὶ κι ἕνα ἔν­το­νο, χα­ρα­κτη­ρι­στι­κὸ γέ­λιο, ἀλ­λὰ δὲν εἶ­χε γλυ­κὸ πρό­σω­πο. Πα­ρὰ τὸ νε­α­ρὸ τῆς ἡλι­κί­ας της, εἶ­χε ἕνα πρό­σω­πο σκλη­ρὸ ὅπως οἱ μη­ροί της. Δη­λα­δή, ὅταν δὲν χα­μο­γε­λοῦ­σε τὸ στό­μα της ἦταν μιὰ γραμ­μή. Ἦταν σὰν ἡ ἡλι­κία τοῦ κορ­μιοῦ της νὰ ἦταν ἀν­τι­στρό­φως ἀνά­λο­γη μ’ αὐ­τὴν τοῦ προ­σώ­που της. Εἶ­χε, ὅμως, ἀμυ­γδα­λω­τὰ με­λὶ μά­τια. Ἔτσι, δὲν ἦταν ἄξιο ἀπο­ρί­ας τὸ γε­γο­νὸς πὼς ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ εἶ­χε κα­τὰ γε­νι­κὴ ὁμο­λο­γία πολ­λὲς κα­τα­κτή­σεις στὴ γει­το­νιὰ καὶ πολ­λοὶ παν­τρε­μέ­νοι ἄν­τρες στὰ σπί­τια τῶν ὁποί­ων πή­γαι­νε τα­κτι­κὰ γιὰ ξε­σκό­νι­σμα καὶ σφουγ­γά­ρι­σμα τὴν λι­γου­ρεύ­ον­ταν. Ἀλ­λά, ὅπως ἔλε­γαν οἱ με­γά­λοι, ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ ἦταν πο­λὺ ἔξυ­πνη καὶ πο­τὲ δὲν ἔκα­νε κά­τι ποὺ θὰ ἔβλα­πτε τὴ δου­λειά της. Ἡ μα­μά μου ἔλε­γε ὅτι ἦταν «πο­λὺ αὐ­στη­ρὴ σ’ αὐ­τά». Γιὰ τὸ λό­γο αὐ­τὸ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ ἔχαι­ρε τῆς ἐκτι­μή­σε­ως τοῦ πε­ρί­γυ­ρου. Κι ἦρ­θαν μά­λι­στα ἐπο­χὲς ποὺ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ ἔβγα­ζε ἀπ΄τη δου­λειά της ἀρ­κε­τὰ χρή­μα­τα καὶ ἔτσι μπό­ρε­σε καὶ ἀγό­ρα­σε τὸ δι­κό της αὐ­το­κί­νη­το καὶ ντυ­νό­ταν πο­λὺ ὡραῖα, μὲ ἀκρι­βὰ ροῦ­χα ποὺ κο­λά­κευαν τὴν κα­λο­φτιαγ­μέ­νη σι­λουέ­τα της καὶ τὸ χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό της γέ­λιο ἀκού­γον­ταν ὅλο καὶ πιὸ συ­χνὰ ἀπ’ τὸ κά­τω πά­τω­μα. Οἱ πε­ρισ­σό­τε­ροι ποὺ τὴν γνώ­ρι­ζαν ἔβλε­παν κα­λο­προ­αί­ρε­τα αὐ­τὴ τὴν ἐξέ­λι­ξη τῆς Μα­ρί­ας, ἂν καὶ ἐκ­πλήσ­σον­ταν κα­μιὰ φο­ρὰ ὅταν τὴν ἔβλε­παν νὰ δια­σχί­ζει τὸ δρό­μο ἔτσι κα­λό­γου­στα ντυ­μέ­νη κι ἔλε­γαν σὰν νὰ μο­νο­λο­γοῦ­σαν, πιὸ πο­λὺ σα­στι­σμέ­νοι καὶ ἀπο­ρη­μέ­νοι, «γιὰ κοί­τα ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ πῶς φτιά­χτη­κε σι­γά-σι­γά».

       Κι ὕστε­ρα κά­ποια στιγ­μὴ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ παν­τρεύ­τη­κε κά­ποιον τὸν ὁποῖο θυ­μᾶ­μαι ἐλά­χι­στα. Ἦταν κά­ποιος τὸν ὁποῖο γνώ­ρι­ζε ἀπὸ τὴν Ἀλ­βα­νία, πρὶν ἔρ­θει στὴν Ἑλ­λά­δα. Αὐ­τὸν τὸν φω­νά­ζα­με «ὁ ἄν­τρας τῆς Μα­ρί­ας τῆς Ἀλ­βα­νῆς» καὶ μα­ζί του ἀπέ­κτη­σε τὸν Δη­μη­τρά­κη, ποὺ ἦταν ἕνα ξαν­θό, ἀδύ­να­το καὶ κά­πως ντρο­πα­λὸ καὶ ἐσω­στρε­φὲς ἀγο­ρά­κι ποὺ ἔρ­χο­ταν συ­χνὰ σπί­τι μας γιὰ νὰ παί­ξου­με ἢ νὰ ζη­τή­σει λε­μό­νι ἢ ἁλά­τι ἢ ὁτι­δή­πο­τε τὸν ἔστελ­νε ἡ μά­να του νὰ μᾶς ζη­τή­σει. Ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ τοῦ ἔβα­ζε τὶς φω­νὲς πο­λὺ συ­χνά. Οἱ θυ­μω­μέ­νες της φω­νὲς ἦταν τό­σο χα­ρα­κτη­ρι­στι­κές, ὅσο τὸ γέ­λιο της. Δὲν τὸν ἔδερ­νε ὅμως πο­τέ. Μό­νο τοῦ φώ­να­ζε. Τοῦ φώ­να­ζε τό­σο πο­λὺ ποὺ ἔπρε­πε νὰ δυ­να­μώ­σου­με τὴν τη­λε­ό­ρα­ση ἢ νὰ πά­ψου­με νὰ μι­λᾶ­με. Ἡ μα­μά μου ἔλε­γε ὅτι οἱ φω­νές της ἦταν εὐ­θέ­ως ἀνά­λο­γες τῆς ἀγά­πης της. Ὁ Δη­μη­τρά­κης φο­ροῦ­σε πάν­τα μπλὲ μπι­τζά­μα καὶ ἕνα πλε­κτὸ κόκ­κι­νο γι­λε­κά­κι.

       Με­τὰ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ χώ­ρι­σε, καὶ τὸν ἄν­τρα της τὸν βλέ­πα­με πιὰ πο­λὺ σπά­νια ὅταν ἐρ­χό­ταν νὰ πά­ρει ἢ ν’ ἀφή­σει τὸν Δη­μη­τρά­κη. Φο­ροῦ­σε πάν­τα ἕνα δερ­μά­τι­νο μπου­φὰν καὶ δυὸ χρυ­σὲς κα­δέ­νες, μιὰ στὸ λαι­μὸ καὶ μιὰ στὸ χέ­ρι. Ἀλ­λὰ αὐ­τὸ δὲν ἔχει ση­μα­σία. Τό­τε ἦταν ποὺ ἄρ­χι­σαν τὰ οἰ­κο­νο­μι­κὰ προ­βλή­μα­τα καὶ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βανὴ πολ­λὲς φο­ρὲς δὲν εἶ­χε νὰ μᾶς πλη­ρώ­σει τὸ νοί­κι. Τὸ γε­γο­νὸς αὐ­τὸ δὲν ἄλ­λα­ξε τὶς σχέ­σεις μας, ἄλ­λα­ξε ὅμως τὴ Μα­ρία τὴν Ἀλ­βα­νή, για­τὶ ξαφ­νι­κὰ ἔβγα­λε ἀκμή. Ἦταν μιὰ ἀκμὴ ψυ­χο­λο­γι­κῆς φύ­σε­ως ἀπ’ ὅσο μᾶς ἐξή­γη­σε καὶ δὲν εἶ­χε κα­μιὰ σχέ­ση μὲ τὴν ἐφη­βι­κὴ ἡλι­κία, ἀλλὰ μὲ ἐνή­λι­κα τραύ­μα­τα. 

       Κι ὕστε­ρα πέ­ρα­σαν τὰ χρό­νια καὶ μεῖς ἀλ­λά­ξα­με σπί­τι, ἀλ­λὰ ἐπι­σκε­πτό­μα­σταν ποῦ καὶ ποῦ τὴν πα­λιά μας γει­το­νιὰ καὶ τὴν πο­λυ­κα­τοι­κία μας για­τὶ ἐκεῖ συ­νέ­χι­ζε νὰ μέ­νει ὁ παπ­ποῦς μου καὶ κά­ποιες σκο­νι­σμέ­νες ἀνα­μνή­σεις. Συ­νέ­χι­ζε νὰ μέ­νει καὶ ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νή, μέ­χρι ποὺ πέ­θα­νε τὶς προ­άλ­λες.

       Ὁ παπ­ποῦς μου εἶ­ναι πο­λὺ θυ­μω­μέ­νος για­τί ἀπ’ ὅτι φαί­νε­ται ἡ Μα­ρία ἡ Ἀλ­βα­νὴ ἄφη­σε πί­σω της ἕνα σω­ρὸ ἀπλή­ρω­τα χρέη. Ὑπο­στη­ρί­ζει ὅτι διά­λε­ξε τὴν χει­ρό­τε­ρη ἐπο­χὴ γιὰ νὰ πε­θά­νει, τώ­ρα ποὺ πρό­κει­ται νὰ ἔρ­θουν ὅλοι οἱ φό­ροι μα­ζε­μέ­νοι, οἱ ὁποῖ­οι ἀπ’ ὅσο λέ­ει ἡ τη­λε­ό­ρα­ση ἀνα­μέ­νον­ται νὰ εἶ­ναι φέ­τος ἰδιαί­τε­ρα ὑψη­λοὶ γιὰ ὅλους τοὺς ἰδιο­κτῆ­τες ἀκι­νή­των. Κα­τό­πιν ὅλων αὐ­τῶν, λοι­πόν, μοῦ τη­λε­φώ­νη­σε ἀνα­στα­τω­μέ­νη ἡ μη­τέ­ρα μου γιὰ νὰ ζη­τή­σει τὴ συμ­βου­λή μου σχε­τι­κὰ μὲ τὸ ἂν θὰ ἦταν σω­στὸ ἀπὸ ἠθι­κῆς πλευ­ρᾶς, ὅπως τὸ ἔθε­σε, ἀλ­λὰ καὶ γιὰ νὰ τα­κτο­ποι­η­θεῖ τὸ ζή­τη­μα μιὰ ὥρα ἀρ­χύ­τε­ρα, μιᾶς καὶ ὁ Δη­μη­τρά­κης, ὁ μο­να­δι­κὸς κλη­ρο­νό­μος, εἶ­ναι πιὰ φοι­τη­τὴς στὴ Λά­ρι­σα καὶ ἀπ’ ὅσο φαί­νε­ται ἔχει ἐρ­γα­στή­ρια τὸ παι­δὶ καὶ δὲν θά ’ρθει μὲς στὴ βδο­μά­δα, νὰ μποῦ­με, λέ­ει, δη­λα­δὴ ὁ παπ­ποῦς θὰ μπεῖ, στὸ δια­μέ­ρι­σμα τῆς ἀπο­θα­νού­σης καὶ νὰ πά­ρου­με μιὰ κο­μό­δα, ἀν­τί­κα λέ­ει, δῶ­ρο κά­ποιας μα­κρι­νῆς θεί­ας, τῆς ὁποί­ας ἡ ἀξία θὰ ἀνα­πλή­ρω­νε, λέ­ει, μέ­ρος τοῦ χρέ­ους. Καὶ στὸ κά­τω-κά­τω τῆς γρα­φῆς, τί θὰ τὴν κά­νει, λέ­ει, ὁ Δη­μη­τρά­κης τὴν ἀν­τί­κα; Ἄσε ποὺ ται­ριά­ζει, λέ­ει, ἀπό­λυ­τα καὶ μὲ τὴν τρα­πε­ζα­ρία τοῦ σα­λο­νιοῦ. Εἶ­ναι, ὅμως, σω­στό;

       Ὅλα αὐ­τὰ ἔγι­ναν τὶς προ­άλ­λες. Καὶ 'γὼ δὲν ξέ­ρω για­τί με­τὰ ἀπὸ τό­σα χρό­νια ἀπου­σί­ας βλέ­πω τώ­ρα ξαφ­νι­κὰ μπρο­στά μου τό­σο ζων­τα­νὰ τὴν πα­λιά μας πο­λυ­κα­τοι­κία πιὸ πα­λιὰ ἀπὸ πο­τέ, τὸν παπ­ποῦ πιὸ γέ­ρο ἀπ’ ὅσο ἦταν πο­τὲ καὶ τὸ σπί­τι ὅλο νὰ ἔχει κα­τα­λη­φθεῖ ἀπὸ πε­ρι­στέ­ρια. Καὶ ὅπως συμ­βαί­νει συ­νή­θως σ’ αὐ­τὲς τὶς πε­ρι­πτώ­σεις, ἡ μα­μὰ τὴν πλή­ρω­σε.

Πη­γή: Ἀπὸ τὴ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ἡ νο­η­τὴ εὐ­θεῖα ποὺ ἑνώ­νει ἕνα σῶ­μα μ’ ἕνα ἀλ­λο (Σμί­λη, 2018).

Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ (Εὔ­βοι­α, 1982). Σπού­δα­σε δη­μο­σι­ο­γρα­φί­α καὶ ἀ­πὸ τὸ 2008 ζεῖ στὴν Ἱ­σπα­νί­α ὅ­που ἀ­σχο­λεῖ­ται μὲ τὴν λο­γο­τε­χνι­κὴ με­τά­φρα­ση καὶ τὴν δι­δα­σκα­λί­α ξέ­νων γλωσ­σῶν. Εἶ­ναι τα­κτι­κὴ συ­νερ­γά­τις τοῦ ἱ­στό­το­που γιὰ τὸ μι­κρὸ δι­ή­γη­μα «Πλα­νό­διον- Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζά­ι». Δι­η­γή­μα­τα καὶ με­τα­φρά­σεις της συμ­πε­ρι­λαμ­βά­νον­ται σὲ δι­ά­φο­ρα πε­ρι­ο­δι­κὰ τοῦ δι­α­δι­κτύ­ου κα­θὼς καὶ στὰ συλ­λο­γι­κὰ ἔρ­γα «Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζά­ι» (2014- 2016), ἐκδ. Γα­βρι­η­λί­δης. Ἔ­χει ἐκ­δό­σει δυ­ὸ συλ­λο­γὲς δι­η­γη­μά­των. Ἀ­πὸ τὶς ἐκ­δό­σεις Σμί­λη κυ­κλο­φο­ρεῖ ἡ συλ­λο­γὴ μι­κρῶν πε­ζῶν Ἡ νο­η­τὴ εὐ­θεί­α ποὺ ἑ­νώ­νει ἕ­να σῶ­μα μ’ ἕ­να ἄλ­λο. Τε­λευταῖο της βι­βλίο ἡ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ἡ προ­σμο­νὴ ἢ Τὰ βου­νά (ἐκδ. Πε­ρι­κείμε­νο, 2023).Ἔ­χει δη­μι­ουρ­γή­σει τὸ μπλὸγκ με­τα­φρα­στι­κῶν δειγ­μά­των ἱ­σπα­νό­φω­νης λο­γο­τε­χνί­ας στὰ ἑλ­λη­νι­κά:

http://nancyangeli.blogspot.com.es/

https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

«Οι υπομνήσεις ενός παιδιού που βρίσκει την καρδιά ακόμα ν’ αγαπάει»

 

«Οι υπομνήσεις ενός παιδιού που βρίσκει την καρδιά ακόμα ν’ αγαπάει»

Γράφει η Αφροδίτη Κατσαδούρη // *

Αθανασία Δρακοπούλου, «Οι αναμνήσεις ενός κωλόπαιδου», εκδόσεις Τύρφη.

Οι «αναμνήσεις ενός κωλόπαιδου» είναι ένας τίτλος μιας συλλογής που δεν συναντάται συχνά στα λογοτεχνικά σαλόνια της κοσμικής ποίησης. Τίτλος ξεκάθαρα αντικοινωνικός, ασύμβατος, σχεδόν τρομακτικός, διαρρηγνύει εκκωφαντικά την αστική ευπρέπεια, ταράζει την καλά σταθμισμένη κοσμική σιγή, που διέπει τις αδιάφορες πια παρουσιάσεις και συστάσεις βιβλίων και, παράλληλα, σε προετοιμάζει, προειδοποιώντας σε υπόκωφα για εκείνη την ακατάπαυστη οδοντική μανία που ασταμάτητη κοχλάζει κάτω από τη γλώσσα σου, όπως συμβαίνει με τις αναρίθμητες βρισιές που εκτοξεύουμε κατά τον χαρακτηρισμό κάποιου ως κωλόπαιδο». Η λέξη «κωλόπαιδο» όμως έχει μια χαριτοδιπλωμένη και διττή σημασιολογία . Γεμάτη άλλωστε η λογοτεχνία από υπερβατικά σχήματα λόγου: την ίδια στιγμή που εκπορεύεται η ομολογουμένως αρνητική πρώτη αίσθηση που προκαλείται κατά τον χαρακτηρισμό κάποιου ως «κωλόπαιδο» σχηματίζεται αυτόχρημα και η εξαγνιστική διάστασή του.

Πείτε μου, ποιο κωλόπαιδο γράφει για τις ραγισμένες οθόνες αφής των κινητών;

Τα κορίτσια των πολυκατοικιών:

Τα κορίτσια των πολυκατοικιών περιμένουν νέα από το μέτωπο τον ήχο μιας σειρήνας. Όμως τα ανοιχτά μέτωπα είναι πολλά και κανείς μας δεν ξέρει αν προμηνύεται η λήξη ή η έναρξη του πολέμου σε μια ραγισμένη οθόνη αφής.

Τα ποιήματα της Δρακοπούλου είναι μικρά θεατρικά οικογενειακά τραπέζια, σύντομες και μικρές, αλλά ταυτόχρονα τόσο μεγάλες με την έννοια της διαχρονικότητας, αέναες και επαναφορτιζόμενες, οικογενειακές ιστορίες. Το σπίτι, η μάνα, ο πατέρας, το πεζοδρόμιο των παλιών ρηγμάτων, παιδική ηλικία, το ψωμί, το γλυκό στο ψυγείο, τα απορρυπαντικά των πιάτων, όλα εκείνα που μας ταλανίζουν πότε στο οικείο πια σαλονάκι της ψυχολόγου και πότε πλησίον του νεροχύτη, όταν τρέχει το ζεστό νερό και αφηρημένες ξεπλένουμε για κάνα τέταρτο τα πιάτα. Το πέρασμα της ποίησης στο κουζινάκι ή την κουζίνα σπάει υπερήφανο τα ταμπού και τα ελιτίστικα κλισέ που αγχωμένα δυσθυμούν όταν μαθαίνουν πως το ποιητικό υποκείμενο –αλλά και το αναγνωστικό κοινό– μπορεί να κλαίει υπερήφανο κάτω από τον απορροφητήρα, να φοράει ποδιά και ταυτόχρονα να σιγομαγειρεύει καλύτερα και από τον πιο πολυδιαφημιζόμενο γραφιά τις λέξεις λύσσα στο αλάτι.

Η ίδια, όπως και η ποίησή της, δεν διατηρεί καμία απόσταση από τα γραφόμενά της. Ποίηση βιωματική, αυτοπαθής, υπαρξιακή, σπαραχτική, αληθινή, ατόφια, κρίσιμη εν καιρώ κρίσης, γεμίζει τις σελίδες της με λέξεις και πυροβολεί τα μηνίγγια μας χωρίς καμιά διάθεση να μας σώσει. Όχι, μην τα συνδέετε. «Αυτό δεν συμβαίνει επειδή είναι κωλόπαιδο. Άλλωστε τα «κωλόπαιδα» ή καλύτερα τα κατ’ εξορκητικό ευφημισμό «κωλοπαίδια» είναι σε πολλές από τις περιπτώσεις τους οι τρυφερότεροι των τρυφερών, εκείνοι που επωάζουν φοβισμένοι την ευαισθησία τους κάτω από ένα περίβλημα απόρθητο και σκληρό για να μπορέσουν να υπάρξουν σ’ έναν κόσμο που αδυσώπητα μας συνθλίβει. «Μοιάζουν με αφρικάνικες μάσκες που ξορκίζουν το κακό και τον θάνατο» είχε πει κάποτε ο Σαχτούρης όταν του ζητήθηκε να περιγράψει τη δουλειά του κι έχω την αίσθηση ότι και η Δρακοπούλου, συνειδητά ή ασύνειδα, χρησιμοποιεί έναν τέτοιο ηχηρό τίτλο για να αντιμετωπίσει πάνοπλη τον κωλοπαιδισμό αυτού του κόσμου.

Η Δρακοπούλου ενσαρκώνει τα ποιήματά της στίχο τον στίχο – μεδούλι το μεδούλι. Η ίδια έχει το δικό της κεφάλαιο στις ιστορίες ανθρώπων που δεν επιδιώκουν τη δημοσιότητα, που αγνοούν με θάρρος τα φώτα της πόλης, που συνεχίζουν να κρύβονται στο καθημερινό τους πόστο, χαϊδεύοντας μας με αγιότητα στα διαλείμματα της δουλειά μας. Άτμητη, εκείνη μαζί με τα ποιήματά της, η Δρακοπούλου συγκινεί όπως ακριβώς μας συγκινούν και μας τραβάνε από το μανίκι οι λαμπεροί αδικημένοι, οι επισήμως ξεχασμένοι, εκείνοι οι φιλήσυχοι απόκληροι, που αποστρέφονται με θράσος τη στρογγυλεμένη αρτιότητα, τη σπουδαγμένη καθολοκληρία και την καλά σιγουρεμένη βεβαιότητα.


ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΑΛΟΓΑ


Ποιητής δεν ήμουν ούτε το ζήλεψα. Αυτοί βλέπουν μόνο πουλιά λευκά ή μαύρα στις μέσα, έξω, άνω και κάτω χώρες.

Η ποίηση, θα πει κανείς, δεν είναι κάτι υπερβατικό; Kάτι μεγαλειώδες και πολύ φιλολογικό, κάτι που αρδεύεται επιμελώς στα σαλόνια ειδικών και επαϊόντων; Όχι, η ποίηση δεν είναι αυτό. Η ποίηση δεν είναι φιλολογικός ορισμός, δεν είναι αποστειρωμένος ορισμός που διακινείται αυστηρώς στα μεγαλόσχημα γραφεία των επαγγελματιών γραφιάδων, ούτε η φιλεύσπλαχνη φιλοτεχνία των πονεμένων. Η ποίηση γεννάται ασύντακτη σε θολά νερά, αγαπάει με μητρική αγάπη τα λάθη, θέλγεται από το καθημαγμένο, βουτάει χωρίς μελετημένη ανάσα στο κενό, χαϊδεύει τα μαλλιά της τραγωδίας, αγκαλιάζει το ανθρώπινο εκκρεμές και σταλάζει τα νοήματά της στο κρυμμένο περιθώριο των λευκών της σελίδων. Η ποίηση, η αληθινή, η μεγίστη και η σπουδαία, σκάβει τα σύννεφα ακούραστη για την ελάχιστη χαραμάδα ουρανού.

Και εδώ εντοπίζεται το εξής ωραίο και αντιφατικό: πώς γίνεται να με διαλύει επισταμένα και συνταγμένα κάθε φορά η ποίησή της, όταν εκείνη, ομοούσια και αδιαίρετη δεν έχει την παραμικρή απόσταση από τις λέξεις που τόσο αγαπά, υπηρετεί και φροντίζει. Η φιλολογική μου ιδιότητα ίσως να θολώνει τα νερά και τις καθηγητικές αναλύσεις μιας και το αντικείμενο της διάλυσης περνάει σε άλλο επαγγελματικό κλάδο, ωστόσο, σαν μαθήτρια που γοητεύεται από τα γραπτά που ανοίγει αντάμα με τα τετράδιά της, χαίρομαι και απολαμβάνω τόσο πολύ αυτή την άλυτη άσκηση στο σπίτι. Αρράγητη και αρραγής, πιστή στα αδιέξοδα που μόνο η ποίηση συνθέτει, μακριά από τους κανόνες και τις φιλολογικές απομυζήσεις, η Δρακοπούλου μαζί με την κατοικίδια ποίησή της μας ξηλώνει κλωστή-κλωστή και ύστερα μας κεντάει με το βελονάκι της στην καρδιά, συνεχίζοντας εκείνο που μόνο οι πεπρωμένοι ποιητές ξέρουν -χωρίς διατυμπανισμούς- να κάνουν. Να φτιάχνουν, δηλαδή, σύμπαντα έκλυτα και άλλο τόσο μυστικοπαθή, να σε καρφώνουν στην πληγή αλλά παράλληλα να σε φροντίζουν, ν’ αποδίδουν στους αφανείς την ηρωικότητά τους και να γράφουν για να μην γίνει η ιστορία τους σιωπή.

Διαβάσεις Πεζών

ακούραστος εργάτης ο κότσυφας βιάζεται φύλλα να πληγώσει. Είναι το ιδρωμένο κόκκινο τριαντάφυλλο που τις φλέβες του ασύστολα χτυπούν οι μαύρες στρατιές τα πέντε χρόνια στο κέλυφος του εδάφους. Και πάντοτε της λάσπης οι ηττημένοι

Αναμφίβολα ο «κωλοπαιδισμός» αποτελεί συνιστώσα του αστικού πολιτισμού. Η αναρριχώμενη εξουσία των καθαρμάτων γεμίζει καθημερινά τα στόματά μας κάθε φορά που αφήνουμε να βγει απ’ το στόμα ένας τέτοιος χαρακτηρισμός. Πόσες φορές όμως, αποκαλούμε κάποιον χαριτολογώντας «κωλόπαιδο», όταν καταφέρνει να μας συγκινήσει; Εκείνα τα ευαίσθητα, λοιπόν, κωλόπαιδα, που καταφέρνουν να συνυπάρχουνε ανάμεσά μας, συγκινώντας μας και ταράζοντάς μας ξεσηκωτικά κάθε φορά με τις πυρωμένες αναμνήσεις και τις εξεγερτικές τους λέξεις είναι η μεγαλόστομη απάντηση στην Πατρίκια κατάφαση για το πώς η ποίηση μας βρίσκει. Και οι «αναμνήσεις ενός κωλόπαιδου» είναι τελικά οι υπομνήσεις ενός παιδιού που βρίσκει την καρδιά ακόμα ν’ αγαπάει.


*Η Αφροδίτη Κατσαδούρη είναι φιλόλογος και συγγραφέας. Η τελευταία της ποιητική συλλογή έχει τον τίτλο «Η σάρκα στάζει στο μπαλκόνι», εκδόσεις Έναστρον, και μπορείτε να τη βρείτε σε κεντρικά βιβλιοπωλεία. 


Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε εδω:

 https://www.fractalart.gr/oi-ypomniseis-enos-paidioy/


Τρομερή αποκάλυψη: Το ρωσικό σύστημα λέιζερ Peresvet μπορεί να τυφλώνει δυτικούς δορυφόρους από 1.100 χλμ μακριά

 Τρομερή αποκάλυψη: 

Το ρωσικό σύστημα λέιζερ Peresvet μπορεί να τυφλώνει δυτικούς δορυφόρους από 1.100 χλμ μακριά

Αποκαλύφθηκαν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις δυνατότητες του καινοτόμου και μοναδικού ρωσικού αντι-δορυφορικού συστήματος λέιζερ Peresvet

Περισσότερες λεπτομέρειες για τις δυνατότητες και τον τρόπο λειτουργίας του ρωσικού συστήματος λέιζερ Peresvet αποκαλύφθηκαν τις τελευταίες ώρες. Τελικά πόσο ισχυρό είναι το μυστήριο αυτό όπλο της Μόσχας;

Όλα Όσα Ξέρουμε (Πλέον) για το Peresvet

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Από το 2018 τα ρωσικά κρατικά μέσα αναφέρονται κατά περιόδους στο Peresvet, ένα ρωσικό σύστημα λέιζερ που σχεδιάστηκε για να χρησιμοποιείται κατά εχθρικών δορυφόρων που πετούν σε τροχιά γύρω από τον πλανήτη μας. Οι Ρώσοι το χαρακτηρίζουν ένα «μοναδικό» οπλικό σύστημα.

Παρά το γεγονός πως ρωσικά δημοσιεύματα μιλούν συχνά πυκνά το Peresvet, μέχρι στιγμής δεν είχαν αποκαλυφθεί ιδιαίτερα πολλές λεπτομέρειες για τις δυνατότητες ή τον τρόπο λειτουργίας του συστήματος. Το μόνο που ανέφεραν οι Ρώσοι ήταν πως το όπλο λειτουργούσε χάρις στον ικανότατο αλλά μυστήριο εξοπλισμό του.

Τώρα όμως το ρωσικό υπουργείο άμυνας όπως όλα δείχνουν αποφάσισε αναπάντεχα να αποκαλύψει περισσότερες πτυχές του προγράμματος του συστήματος Peresvet.

Σύμφωνα με ένα ρωσικό δημοσίευμα, το Peresvet σχεδιάστηκε για την παροχή κάλυψης στα ρωσικά συστήματα μεταφοράς και εκτόξευσης διηπειρωτικών βαλλιστικών πυραύλων (ICBM). Πώς το καταφέρνει αυτό; Το Peresvet εκτοξεύει μία ισχυρή ακτίνα λέιζερ, η οποία τυφλώνει ουσιαστικά εχθρικούς δορυφόρους έγκυρης προειδοποίησης και ελέγχου. Έτσι ο εχθρός δεν έχει επίγνωση της θέσης ή της δραστηριότητας των κορυφαίων πυραύλων του ρωσικού πυρηνικού οπλοστασίου. 

Από την ρωσική αποκάλυψη καταλαβαίνουμε πως το Peresvet σχεδιάστηκε ειδικά για την «τύφλωση» εχθρικών δορυφόρων έγκυρης προειδοποίησης. Δηλαδή οι Ρώσοι δεν ανέφεραν εάν το Peresvet μπορεί να επιτεθεί και άλλους τύπους εχθρικών δορυφόρων, όπως για παράδειγμα συνηθισμένους δορυφόρους αναγνώρισης και κατασκοπίας.

Τα ρωσικά μέσα έγραψαν πως τεχνικά το Peresvet μπορεί να στοχεύσει οποιονδήποτε δορυφόρο που βρίσκεται σε τροχιά σε υψόμετρο μεταξύ 200 και 1.100 χιλιομέτρων και σε ακτίνα μεταξύ 65 και 90 χιλιομέτρων. 

Ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός πως ο ρωσικός τύπος αναφέρεται στο Peresvet ως το πρώτο σύστημα στο είδος του. Σύμφωνα με τις αναφορές τη Μόσχας, οι Βρετανοί ακόμη αναπτύσσουν το σύστημα Dragon Fire και οι Ισραηλινοί ακόμη σχεδιάζουν το Iron Feast. Εννοείται πως και η Κίνα τρέχει αντίστοιχο πρόγραμμα συστήματος λέιζερ υψηλής ισχύος, αλλά σύμφωνα με τους Ρώσους το Πεκίνο δεν το έχει ολοκληρώσει ακόμη.

Όπως και να έχει στα χαρτιά το Peresvet ακούγεται εντυπωσιακό και σίγουρα ανησυχεί τους Αμερικανούς, μιας και οι δορυφόροι τους αποτελούν κρίσιμο κομμάτι της στρατιωτικής στρατηγικής τους.

 https://www.pentapostagma.gr/

16 Ιδέες Παθητικού Εισοδήματος για Νέους Ενήλικες

16 Ιδέες Παθητικού Εισοδήματος για Νέους Ενήλικες Από  την Kally  στις  18 Σεπτεμβρίου 2024 Είστε στα τέλη της εφηβείας σας ή στις αρχές της...