Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024

Chicken Marsala: Ίσως η καλύτερη συνταγή για το φιλέτο κοτόπουλου

 Chicken Marsala: Ίσως η καλύτερη συνταγή για το φιλέτο κοτόπουλου

Chicken Marsala: Ίσως η καλύτερη συνταγή για το φιλέτο κοτόπουλου

Το Chicken Marsala είναι ένα από εκείνα τα σπάνια πιάτα, που αισθάνεσαι ότι τρως κάτι, πολυτελές και εστιατορικό, χωρίς να έχεις προσπαθήσει τόσο σκληρά, για το αποτέλεσμα. Προκύπτει από μια εκπληκτικά γρήγορη και εύκολη διαδικασία—όλα σε ένα τηγάνι, δεν χρειάζεται προετοιμασία και μπορεί να ζεστάνει μια ρομαντική βραδιά.

Τα στήθη κοτόπουλου, αν είναι λεπτοκομμένα και κοπανισμένα αρκετά, θέλουν μόνο ένα απλό αλατο-πιπέρωμα και αλεύρωμα και ψήνονται γρήγορα. Ύστερα βουτούν σε μια μεταξένια, σάλτσα μανιταριών, που έχει πάρει άλλη γεύση, από το κρασί Marsala, φυσικά και το πιάτο πλαισιώνεται από ζυμαρικά, πατάτες ή ρύζι.

Σε περίπτωση που δεν το γνωρίζετε, το Chicken Marsala, θεωρείται ένα πολύ διαδεδομένο και αγαπημένο, κλασικό Ιταλό-Αμερικάνικο πιάτο ενώ το ιταλικό, σισιλιάνικο, για την ακρίβεια, κρασί Marsala, αρκετά συχνά, χρησιμοποιείται σε συνταγές τιραμισού, αλλά και στην κρέμα zabaglione.

Τα χαρακτηριστικά αρώματα των κρασιών Marsala είναι αυτά του ψημένου βερίκοκου, της βανίλιας, του ταμάρινδου και της καστανής ζάχαρης. Το στυλ μπορεί να κυμαίνεται από ξηρό έως πολύ γλυκό. Τα κρασιά, μεγαλύτερης παλαίωσης βγάζουν αρώματα μελιού, καρυδιού, γλυκόριζας και αποξηραμένων φρούτων.

Chicken Marsala

Υλικά: 

  • 1 1/2 κιλό στήθη κοτόπουλου χωρίς κόκαλα, χωρίς δέρμα, κοπανισμένα λεπτά
  • Αλάτι 
  • Φρεσκοτριμμένο μαύρο πιπέρι 
  • 1 φλιτζάνι αλεύρι για όλες τις χρήσεις
  • 3 με 4 κουταλιές της σούπας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο
  • 1 μέτριο κρεμμύδι, ψιλοκομμένο
  • 230 γρ. μανιτάρια, κομμένα σε φέτες
  • 1/2 φλιτζάνι κρασί Marsala
  • 1/4 φλιτζανιού ζωμό κότας
  • 4 κουταλιές της σούπας ανάλατο βούτυρο
  • Φρέσκος μαϊντανός, ψιλοκομμένος, για το σερβίρισμα

Εκτέλεση: 

Ετοιμάζουμε το κοτόπουλο: το στεγνώνουμε με χαρτί κουζίνας, το αλατοπιπερώνουμε και από τις δύο πλευρές και το αλευρώνουμε μέσα σε μπολ, που έχουμε βάλει το αλεύρι, τινάζοντας το περισσό.

Σε ένα μεγάλο τηγάνι ζεσταίνουμε 2 κουταλιές της σούπας ελαιόλαδο σε μέτρια φωτιά. Όταν το λάδι γυαλίζει, τοποθετούμε το κοτόπουλο στο τηγάνι, μέχρι το αλεύρι να ροδίσει, περίπου 4 λεπτά ανά πλευρά. Συνεχίζουμε, τηγανίζοντας όλα τα φιλέτα κοτόπουλου. Τα μεταφέρουμε σε πιατέλα.

Στο ίδιο τηγάνι βάζουμε άλλη μια κουταλιά της σούπας ελαιόλαδο. Σοτάρουμε το κρεμμύδι για περίπου 2 λεπτά και προσθέτουμε τα μανιτάρια, χωρίς να ανακατέψουμε πολύ, μέχρι να ροδίσουν, περίπου 4 λεπτά ακόμα. Αλατοπιπερώνουμε.

Ρίχνουμε το ζωμό, το κρασί Marsala και τέλος βάζουμε στο τηγάνι και το κοτόπουλο. Σιγοβράζουμε μέχρι να μειωθούν τα υγρά στο μισό, περίπου 3 λεπτά. Αποσύρουμε το τηγάνι από τη φωτιά και προσθέτουμε το βούτυρο. Ανακατεύουμε καθώς το βούτυρο λιώνει, για να δημιουργηθεί μια λεία, «μεταξένια» σάλτσα.

Σερβίρουμε με περισσότερη σάλτσα μανιταριών από το τηγάνι μας τελειώνουμε με ψιλοκομμένο μαϊντανό, ή άλλο φρέσκο βότανο της αρεσκείας μας. 

https://www.newsit.gr/


Ναι… άλλαξα και αδιαφορώ σε ποιον δεν αρέσει. Αρέσει σε μένα!

 Ναι… άλλαξα και αδιαφορώ σε ποιον δεν αρέσει. Αρέσει σε μένα!

Δεν ξέρω αλήθεια αν κάποιος αλλάζει ή απλά καταπίεσε, έκρυψε… γενικώς εξαφάνισε κι απαρνήθηκε τον πραγματικό του εαυτό. Όλο αυτό για να συνυπάρξει, να συμβιβαστεί, να χωρέσει… πού; Σε άλλων μέτρα και σταθμά, σε άλλων προσδοκίες, σε άλλων απαιτήσεις και ζωές.
Δεν πιστεύω ότι υπάρχει άνθρωπος που δεν το έκανε και δεν πιστεύω ότι υπάρχει περίπτωση να άξιζε ποτέ.
Δυστυχώς αργά κατάλαβα κι εγώ ότι δεν υπάρχει νόημα σε όλο αυτό και προφανώς αν δεν το ζήσεις, δεν παίρνεις και το μάθημα. Το αργά βέβαια είναι επίσης σχετικό, αλλά μεγαλειώδες θεωρώ να κρατήσουμε το ότι βγαίνει κάποιος από αυτό κι επανέρχεται. Επανήλθα λοιπόν και μάλιστα στην καλύτερή μου εκδοχή.

Ωωω ναι… καινούρια έγινα και ποιος με πιάνει τώρα! Και είδα μια τεράστια πραγματικότητα: ότι αυτό δεν άρεσε, συνεπώς επέβαλλε γενικότερη ανακατάταξη πραγμάτων κι ανθρώπων, νέα βάση. Και θα μου πεις φίλη… είναι κακό αυτό; Και θα σου απαντήσω… για σένα όχι, για τους άλλους ναι, μα πρέπει να αντέξεις.
Να αντέξεις αλλαγές, απώλειες και ξεβόλεμα. Να αντέξεις όση μοναξιά μπορεί να έρθει για όσο… να αντέξεις αγωνία κι ανασφάλεια για λίγο, ώσπου να βρεις τα πατήματά σου.


Μετά όμως θα νιώσεις υπέροχα. Θα έχεις τη γαλήνη που αναζητούσες, τη λύτρωση που θα σου φέρει εκπληκτικές ανάσες. Θα είσαι υπερήφανη για όσα κατάφερες και θα απολαμβάνεις τον εαυτό που είχες χάσει, στο εγγυώμαι. Θα είσαι πολύ δυνατή φίλη μου και θα ευχαριστηθείς μια απίστευτη ελευθερία. Αυτό σημαίνει αυτόματα ότι θα είσαι καλύτερη σε όλα τα επίπεδα κι ότι θα έχεις τη δυνατότητα της επιλογής βασισμένη σε σωστά κριτήρια πλέον.

Ναι… άλλαξα και αδιαφορώ σε ποιον δεν αρέσει. Αρέσει σε μένα! Κι αυτό δεν είναι μόνο το ζητούμενο, αλλά και το υπέροχο! Ό,τι μείνει… όποιος μείνει τώρα ξέρω ότι αξίζει, αλλιώς δε με αφορά καν, μήτε λυπάμαι.
Δε μετανιώνω για τίποτα, μα αυτά που πια λαχταρώ και με αντιπροσωπεύουν, δε βρίσκονταν στο χτες αλλά στο αύριο.
Ναι… άλλαξα κι αλίμονο αν δεν το επιδίωκα.
Ναι… άλλαξα και το απολαμβάνω όσο τίποτα και μπορώ να ουρλιάξω πως δε μου καίγεται καρφί για το πως νιώθουν οι άλλοι γι’ αυτό!
Απίστευτο;



https://gynaikaeimai.gr/
Θώμη Μπαλτσαβιά

Συντάκτης

  • Μπαλτσαβιά Θώμη

    Είμαι η Θώμη, αγαπώ τους ανθρώπους και λατρεύω να γράφω καταθέτοντας την ψυχή μου… κι αν αυτό συγκινεί είμαι ευτυχής… κι αν μπορώ να βοηθώ έτσι… είμαι πιο ευτυχής!

Tο μεγαλύτερο σε μήκος και όγκο σπήλαιο της Ελλάδας που το διασχίζουν τα παγωμένα νερά του Αγγίτη ποταμού

Tο μεγαλύτερο σε μήκος και όγκο σπήλαιο της Ελλάδας που το διασχίζουν τα παγωμένα νερά του Αγγίτη ποταμού

 Ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά αξιοθέατα της Ανατολικής Μακεδονίας είναι το σπήλαιο του Αγγίτη ποταμού, το οποίο έχει την μοναδικότητα να είναι το μεγαλύτερο ποτάμιο σπήλαιο στον κόσμο.

Γράφει η Ασημίνα Τούνα

Το σπήλαιο των πηγών του ποταμού Αγγίτη αποτελεί ένα μοναδικό δημιούργημα της Ελληνικής φύσης, η οποία το «σμίλευε» για χιλιετίες, μέχρι να φτάσει στη σημερινή του, εντυπωσιακή μορφή. Παρόλο που το συγκεκριμένο σπήλαιο είναι από τα νεότερα αξιοθέατα της Ελλάδας, καθώς άνοιξε για το κοινό ουσιαστικά στο ξημέρωμα του 21ου αιώνα, η φήμη του εξαπλώνεται γρήγορα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ευρώπη.

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2000 και βρίσκεται σε απόσταση περίπου 25 χλμ. Βορειοδυτικά της Δράμας, στο δήμο Προσοτσάνης, δίπλα στο χωρίο Πηγές. Είναι επισκέψιμο σε μήκος 500 μέτρων, ενώ συνολικά εκτείνεται σε μήκος άνω των 21 χιλιομέτρων.

Σήμερα, αποτελεί μια θαυμάσια ημερήσια εκδρομή από την πόλη της Δράμας, λόγω της εύκολης πρόσβασής του και τη όμορφης διαδρομής, ενώ μπορεί να συνδυαστεί και με μια επίσκεψη στη γειτονική γραφική Προσοτσάνη.

Εξερευνώντας τα έγκατα του ποταμού Αγγίτη

Τo σπήλαιο ανακαλύφθηκε το Σεπτέμβριο του 1978 από ομάδα Ελλήνων και Γάλλων σπηλαιολόγων, οι οποίοι ξεκινώντας από ορισμένα φυσικά φαινόμενα, υποστήριζαν ότι τα νερά των πηγών του ποταμού Αγγίτη πρέπει να περνούν από σπήλαιο.

Για να το αποδείξουν επιχείρησαν κατάδυση με σκάφανδρα στις πηγές. Σε βάθος 7 μ. βρήκαν δίοδο προς το σπήλαιο. Αποκαλύφθηκε τεράστια στοά μήκους τουλάχιστον 500 μ. Η οροφή της είναι γεμάτη σταλακτίτες, ορισμένοι έχουν διάμετρο 2 μ. και φτάνουν ώς την επιφάνεια του νερού. Τα χρώματά τους καταπληκτικά, τα οποία οφείλονται στην ύπαρξη μεταλλευμάτων (μαγγάνιο, σίδηρος, χαλκός κ.ά.).

Η προϊστορία του σπηλαίου ξεκινά, ήδη, πριν από 30.000 χρόνια, ενώ οι ανασκαφές στο σπήλαιο και τη γύρω περιοχή, που έχουν ξεκινήσει από το 1992, έχουν φέρει στο φως λίθινα εργαλεία και οστά προϊστορικών ζώων (ρινόκερου, μεγάκερου, μαμούθ), κάποια από τα οποία εκτίθενται σήμερα στο Μουσείο Δράμας.

Η διάταξη του εντυπωσιακού σπηλαίου

Η πορεία μέσα στο σπήλαιο είναι εντυπωσιακή, καθώς γίνεται πάνω σε έναν «πεζόδρομο» που διασχίζει κατά μήκος το σπήλαιο με τους πανέμορφους σταλακτίτες, άλλοτε πάνω από τα ήρεμα νερά του ποταμού και άλλοτε πάνω από τα θορυβώδη όταν ακολουθούν πορεία σε επικλινή κοίτη.

Στο νέο τούνελ, η σημερινή είσοδος του τούνελ, μία αρχαιολογική ανασκαφή είναι ορατή. Αποκάλυψε ότι η πολυάριθμη εποχή του λίθου παραμένει. Αλλά αυτό δεν ήταν το μέρος στο οποίο έζησαν οι κυνηγοί. Το μέρος ήταν ένας μικρός λάκκος και το νερό του ποταμού μετέφερε υλικό μέσα στο λάκκο όπου συσσωρευόταν.

Η «αίθουσα του τροχού«, η οποία συνδέεται μέχρι και σήμερα με την κύρια περιοχή του σπηλαίου με ένα διάδρομο, οφείλει το όνομά της στην παρουσία ενός μεγάλου υδραυλικού τροχού διαμέτρου 8μέτρων, ο οποίος κάλυπτε τη παροχή νερού και τις αρδευτικές ανάγκες της περιοχής από την οθωμανική εποχή.

Εντός αυτού του εντυπωσιακού ανοίγματος στην οροφή της αίθουσας,  διαστάσεων 8×12μ., τοποθετείται πιθανή είσοδος των γύρω χωριών και μυστική πρόσβαση από την ακρόπολη που βρίσκεται πάνω από την σπηλιά στο ποτάμι. Εξίσου εντυπωσιακό είναι το τοξωτό άνοιγμα όπου ξεχειλίζουν με ορμή τα νερά στον κάμπο δημιουργώντας μια όαση δροσιάς με δέντρα, λεύκες και ιτιές στο περιβάλλον του σπηλαίου, ιδανικό για τη χαλάρωση των επισκεπτών.

Αυτό το φυσικό τοξωτό άνοιγμα που εντοπίζεται κατά την έξοδο από το σπήλαιο του Αγγίτη, αποτέλεσε το σημείο εκκίνησης για τους σπηλαιολόγους. Ο τροχός του νερού, η τεράστια δολίνη και ένα μικρό εκκλησάκι είναι οι κορυφαίες στιγμές στο τέλος της περιοδείας.

Μέσα στο σπήλαιο φιλοξενούνται ευκαιριακά ή ζουν μόνιμα 37 είδη ζώων, κυρίως μικρο-πανίδα, εκ των οποίων έξι είδη έγιναν για πρώτη φορά γνωστά στη διεθνή επιστημονική κοινότητα. Βρίσκουμε, επίσης, ψάρια, νυχτερίδες και κάποια μεγαλύτερα θηλαστικά, όπως η βύδρα και οι μυοκάστορες.

Η άλλη ονομασία του σπηλαίου είναι «Μααρά«, ονομασία που πιθανώς ετυμολογείται στα αραβικά ως «μικρό σπήλαιο», είτε στα εβραϊκά που σημαίνει «νερό από το βουνό». Το ποτάμι, εξερχόμενο ορμητικά από το σπήλαιο, ακολουθεί μια πορεία ανάμεσα σε μια πυκνή βλάστηση από πλατάνια και δημιουργεί μια πολύ όμορφη ατμόσφαιρα για ρέμβασμα, για πικ-νικ, αλλά και για χαλαρή και πιο αναπαυτική ξεκούραση στα παρακείμενα ταβερνάκια και χώρους για καφέ.

Ο Αγγίτης, ο μεγαλύτερος από τους παραποτάμους του Στρυμόνα ποταμού, με περίπου 50 χλμ. μήκος – συνεχίζει το ταξίδι του και στο ύψος του χωριού Συμβολή, δέχεται τα νερά από τις πηγές της Δράμας, απ’ όπου ξεκινά μια δαιδαλώδη διαδρομή ανάμεσα σε κάθετους βράχους, σχηματίζοντας το ομώνυμο φαράγγι του Αγγίτη.

Το σπήλαιο σε κίνδυνο

Μπροστά σε μια απρόσμενη εικόνα βρέθηκαν φέτος τα μέλη της σπηλαιολογικής ομάδας του Ελληνικού Ορειβατικού Συλλόγου (ΕΟΣ) Καβάλας 1933, στην ετήσια εξερεύνηση που πραγματοποίησαν στο μη επισκέψιμο τμήμα του σπηλαίου των πηγών του ποταμού Αγγίτη.

Με έκπληξη διαπίστωσαν πως η στάθμη του νερού στο μεγαλύτερο ποτάμιο σπήλαιο της Ελλάδας, είναι η ιδιαίτερα χαμηλή, «η χαμηλότερη των τελευταίων ετών», όπως τονίζουν χαρακτηριστικά και στην ανακοίνωσή τους.

Συνολικά δεκατρία μέλη, σπηλαιολόγοι του Ε.Ο.Σ Καβάλας 1933, μετά από άδεια, που ευγενικά τους παραχώρησε η Εφορία Παλαιοανθρωπολογίας – Σπηλαιολογίας Βόρειας Ελλάδας βρέθηκαν στο μη επισκέψιμο τμήμα του σπηλαίου Πηγών Αγγίτη (Μααράς), που τροφοδοτείται υδρολογικά, τόσο από το Μενοίκιο όρος όσο και τις καταβόθρες του λεκανοπεδίου του Κάτω Νευροκοπίου.

«Στα αξιοσημείωτα της επίσκεψης – εξερεύνησης, πέρα από τις μεγάλες και εντυπωσιακές σε διαστάσεις και σπηλαιοθέματα αίθουσες, είναι η πιο χαμηλή στάθμη νερού που έχουμε παρατηρήσεις όλα αυτά τα χρόνια των επισκέψεών μας. Η μείωση αυτή οφείλεται στις αυξημένες θερμοκρασίες και τις μειωμένες βροχοπτώσεις και χιονοπτώσεις, δείγμα προφανώς των δεινών, που οι αλόγιστες ανθρώπινες παρεμβάσεις προκαλούν στους καρστικούς υδροφορείς και το παγκόσμιο κλίμα», επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση.

Οι σπηλαιολόγοι του Ε.Ο.Σ. Καβάλας 1933 πραγματοποιούν τακτικές εξερευνήσεις στο μη επισκέψιμο τμήμα του σπηλαίου Αγγίτη, στο οποίο δεν έχουν πρόσβαση οι χιλιάδες επισκέπτες που συρρέουν όλο τον χρόνο για να θαυμάσουν από κοντά αυτό το μοναδικό μνημείο της φύσης. Ωστόσο, το μη επισκέψιμο τμήμα θεωρείται ακόμα πιο εντυπωσιακό για όσους έχουν το προνόμιο να το δουν από κοντά.

Στα ίχνη του ποταμού Αγγίτη

Ο Αγγίτης έχει τις πηγές του στο μικρό χωριό Αγγίτης, βορειοδυτικά της Δράμας, στους πρόποδες του βουνού Μάρμαρο, το οποίο ανήκει στην οροσειρά της Ροδόπης. Το βουνό Μάρμαρο εξορύσσεται ολόγυρα. Ο ποταμός ρέει νότια, μέσα από μία μεγάλη κοιλάδα και εισέρχεται σε ένα φαράγγι κοντά στην Αλιστράτη. Έπειτα, ρέει πάλι μέσα από μία μεγάλη κοιλάδα όπου συναντά τον ποταμό Στρυμόνα, ο οποίος εκβάλει στη Μεσόγειο θάλασσα αμέσως μετά την Αμφίπολη.

Οι πηγές του ποταμού χρησιμοποιήθηκαν από κατοίκους για ύδρευση και παροχή ενέργειας. Οι κάτοικοι έχτισαν νερόμυλους κάτω από τις πηγές. Σύντομα, ανακάλυψαν την πρώτη μεγάλη αίθουσα, η οποία έχει ένα μεγάλο άνοιγμα προς την επιφάνεια, μία δολίνη, στην οποία κατέρρευσε η οροφή. Η αίθουσα είναι επίσης προσβάσιμη από την είσοδο της σπηλιάς, αλλά η οροφή της είναι πολύ χαμηλή.

Η πρώτη καταγεγραμμένη επίσκεψη του σπηλαίου έγινε από τον Γάλλο πρόξενο στη Θεσσαλονίκη, Esprit-Marie Cousinéry, ο οποίος ταξίδεψε γύρω από τη Μακεδονία για 40 χρόνια. Μετά την αποχώρησή του, έγραψε ένα βιβλίο σχετικά με την περιοχή, στο οποίο περιγράφει την επίσκεψή του στο σπήλαιο. Η επίσκεψή του πραγματοποιήθηκε στα τέλη του 18ου αιώνα, και επισκέφθηκε μόνο την πρώτη αίθουσα. Ονόμασε αυτή την αίθουσα Νυμφαίο, καθώς νόμιζε ότι αυτός ήταν τόπος λατρείας για τους θεούς του νερού.

info:

Το σπήλαιο Μααρά είναι ανοικτό 365 μέρες το χρόνο. Το αντίτιμο για να επισκεφτείτε το αξιοποιημένο του κομμάτι είναι 6 ευρώ (φοιτητικό 3 ευρώ).

Ώρες Λειτουργίας

Δευτέρα: 10:30 – 17:00

Τρίτη: 10:30 – 17:00
Τετάρτη: 10:30 – 17:00
Πέμπτη: 10:30 – 17:00
Παρασκευή: 10:30 – 17:00
Σάββατο: 10:30 – 17:00
Κυριακή: 10:30 – 17:00

Πληροφορίες – Εισιτήρια Tηλ. & Fax: (+30) 25220 60460

E-mail: adep@otenet.gr

www.caveaggitis.gr

https://biscotto.gr/

Εμμανουήλ Ροΐδης – Αιτία της γεννήσεως των κομμάτων

 Εμμανουήλ Ροΐδης – Αιτία της γεννήσεως των κομμάτων

Αλλαχού τα κόμματα γεννώνται διότι εκεί υπάρχουσι άνθρωποι διαφωνούντες και έκαστος άλλα θέλοντες. Εν Ελλάδι συμβαίνει ακριβώς το ανάπαλιν. Αιτία της γεννήσεως και της πάλης των κομμάτων είναι η θαυμαστή συμφωνία μεθ’ ης πάντες θέλουσι το αυτό πράγμα: να τρέφωνται δαπάνη του δημοσίου.

Αν υπήρχε λεξικόν της νεοελληνικής γλώσσης, νομίζομεν ότι ο ορισμός της λέξεως κόμμα ήθελεν είναι ο ακόλουθος:

Ομάς ανθρώπων ειδότων ν’ αναγινώσκωσι και ν’ ανορθογραφώσιν, εχόντων χείρας και πόδας υγιείς, αλλά μισούντων πάσαν εργασίαν, οίτινες, ενούμενοι υπό ένα οιονδήποτε αρχηγόν, ζητούσι ν’ αναβιβάσωσιν αυτόν δια παντός μέσου εις την έδραν πρωθυπουργού, ίνα παράσχη αυτοίς τα μέσα να ζώσι χωρίς να σκάπτωσι.

Τοιούτον επάγγελμα μετέρχονται εναλλάξ από τριακονταετίας οι πολιτικοί ημών τροφοδόται, αγωνιζόμενοι έκαστος, ως καλός ποιμήν, προς συμφερωτέραν υπέρ της αγέλης του λύσιν του μόνου παρ’ ημίν πολιτικού ζητήματος: τις δηλαδή πρέπει να τρώγη και τις να νηστεύη και επί πόσον χρόνον να τρώγη ή να νηστεύη.

Περιοδικό Ασμοδαίος – 8 Ιουνίου 1875

https://perithorio.com/

Bruce Willis: Νέα σπάνια δημόσια εμφάνιση την ώρα που δίνει μάχη με τη μετωποκροταφική άνοια

 Bruce Willis: Νέα σπάνια δημόσια εμφάνιση την ώρα που δίνει μάχη με τη μετωποκροταφική άνοια



Μπρους Γουίλις (AP)
Μπρους Γουίλις (AP)

Το 2022, η οικογένεια του σταρ αποκάλυψε ότι θα «αποσυρόταν» από την επιτυχημένη καριέρα του αφού διαγνώστηκε με αφασία

Ο Μπρους Γουίλις (Bruce Willis) εθεάθη το πρωί του Σαββάτου (09/11) σε μια νέα δημόσια έξοδο με καλό του φίλο, καθώς απόλαυσαν μια βόλτα στη Σάντα Μόνικα της Καλιφόρνια.

Δεν το βάζει κάτω

Ο 69χρονος ηθοποιός, ο οποίος είχε διαγνωστεί με μετωποκροταφική άνοια νωρίτερα πέρυσι τον Φεβρουάριο, εθεάθη να κάθεται στη θέση του συνοδηγού ενός μαύρου οχήματος καθώς οι δύο φίλοι κατευθύνονταν προς τον προορισμό τους.

Ο Γουίλις έδειχνε χαλαρός κατά τη διάρκεια της εξόδου του, φορώντας ένα κοντομάνικο, λευκό πουκάμισο και ένα μαύρο καπέλο τζόκεϊ.


Ο χολιγουντιανός σταρ και ο φίλος του σταμάτησαν επίσης για να πιουν έναν καφέ απολαμβάνοντας τον δροσερό καιρό της Καλιφόρνια.

Το 2022, η οικογένεια του σταρ αποκάλυψε ότι θα «αποσυρόταν» από την επιτυχημένη καριέρα του αφού διαγνώστηκε με αφασία, ενώ τον Φεβρουάριο του 2023 αποκάλυψε ότι ο Γουίλις πάσχει από μετωποκροταφική άνοια.

https://www.ethnos.gr/

Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ: Χτί­σα­με ἕναν τοῖ­χο

 Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ: Χτί­σα­με ἕναν τοῖ­χο

Ἀπὸ τὸν/τὴν planodion στὶς 5 Νοέμβριος 2024

Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ

Χτί­σα­με ἕναν τοῖ­χο

ΤΑΝ ΗΡΘΕ τὸ πλή­ρω­μα τοῦ χρό­νου, χτί­σα­με ἕναν τοῖ­χο. Στὴ συ­νέ­χεια ἀκό­μη ἕναν κι οὕ­τω κα­θε­ξῆς. Βά­λα­με πόρ­τες καὶ πα­ρά­θυ­ρα, στέ­γη κι ἕνα κου­δού­νι. Οἱ ἐρ­γα­σί­ες ἔγι­ναν γορ­γὰ μέ­σα σ’ ἕνα κλί­μα γε­νι­κῆς εὐ­φο­ρί­ας, ἂν καὶ ὑπῆρ­ξαν στιγ­μὲς δυ­σπι­στί­ας για­τὶ ὑπῆρ­ξαν στιγ­μὲς ποὺ δὲν πι­στεύ­α­με πὼς χτί­ζα­με πραγ­μα­τι­κὰ ἕνα σπί­τι.

       Ἀπέ­ναν­τι ἀπὸ τὸ σπί­τι ὑπῆρ­χε μία συ­κιὰ καὶ δί­πλα ἀκρι­βῶς μιὰ λε­μο­νιά. Ἀπ’ τὰ πα­ρά­θυ­ρα τοῦ σα­λο­νιοῦ ἔβλε­πες τὰ σύν­νε­φα νὰ κα­τε­βαί­νουν καὶ νὰ σκε­πά­ζουν τὴν πρά­σι­νη ὀρο­σει­ρὰ ποὺ ἦταν ὁ ὁρί­ζον­τας. Αὐ­τὸ γι­νό­ταν συ­νή­θως νω­ρὶς τὸ πρωΐ, για­τὶ ὅσο ὁ ἥλιος ἀνέ­βαι­νε στὸν οὐ­ρα­νὸ τὰ σύν­νε­φα δια­λύ­ον­ταν καὶ ἡ ὀρο­σει­ρὰ ποὺ ἦταν ὁ ὁρί­ζον­τας φαι­νό­ταν ὁλο­κά­θα­ρα, μα­ζὶ μὲ τὰ ἥσυ­χα μι­κρὰ κο­πά­δια της καὶ τὰ διά­σπαρ­τα ὑπο­στα­τι­κά. Ἀτε­νί­ζον­τας ἐκεῖ­νο τὸ το­πίο σκε­φτό­μα­σταν τὶς μέ­ρες ποὺ θὰ ἔρ­χον­ταν μπρὸς σ’ ἐκεῖ­νο τὸ κα­τώ­φλι ἢ τὶς νύ­χτες ποὺ θὰ μᾶς ἔβρι­σκαν δί­πλα στὴ σό­μπα ποὺ εἴ­χα­με σκο­πὸ νὰ βά­λου­με. Σκε­φτό­μα­σταν σο­δειὲς καὶ ἀπο­γό­νους. Σκε­φτό­μα­σταν, κι ὅσο αὐ­τὸ συ­νέ­βαι­νε, μιὰ ψυ­χι­κὴ ἀνά­τα­ση λάμ­βα­νε χώ­ρα, μιὰ ἀνά­πτυ­ξη προ­σω­πι­κή, πλη­ρό­τη­τα, μιὰ γνώ­ση ἀπρό­σμε­νη ἢ ἡ συ­νει­δη­το­ποί­η­ση πὼς κλεί­να­με ἕναν κύ­κλο.

       Ὅταν οἱ ἐρ­γα­σί­ες ὁλο­κλη­ρώ­θη­καν σφά­ξα­με κα­τὰ τὸ συ­νή­θειο ἕνα ἀρ­νί. Σπά­σα­με κι ἕνα ρό­δι. Δὲν ἤμα­σταν προ­λη­πτι­κοὶ ὣς τό­τε, οὔ­τε πα­λιᾶς κο­πῆς γιὰ νὰ πι­στεύ­ου­με σὲ σύμ­βο­λα καὶ τε­λε­τουρ­γι­κά, μό­νο ποὺ τὸ νὰ χτί­ζεις ἕνα σπί­τι προσ­δί­δει βά­θος: Βά­θος χρό­νου. Φω­νά­ξα­με λοι­πὸν τοὺς φί­λους μας νὰ φᾶ­νε καὶ νὰ πιοῦ­νε κι ἤμα­σταν οἱ γο­νεῖς, ἀκό­μα κι οἱ παπ­ποῦ­δες μας σ’ ἐκεῖ­νες τὶς φω­το­γρα­φί­ες ἀπὸ πα­λιὰ τρα­πέ­ζια. Δὲν ἤμα­σταν τ’ ἀγέν­νη­τα τό­τε παι­διά τους, οὔ­τε οἱ πρώ­ην αἰ­ώ­νιοι ἔφη­βοι ποὺ ὑπήρ­ξα­με με­τέ­πει­τα, μὰ κά­ποιοι ἄλ­λοι ὥρι­μοι κι ὑπο­μο­νε­τι­κοὶ καὶ ὡραῖ­οι. Ἐπά­νω στὶς πλά­τες κά­ποιων σὰν κι ἐμᾶς ὅπως ἐμεῖς ἤμα­σταν τώ­ρα, χτι­ζό­ταν ἡ ἀν­θρω­πό­τη­τα ἢ τε­λο­σπάν­των αὐ­τὸ ποὺ βλέ­πει ὅταν κοι­τά­ζει κα­νεὶς τὴ γῆ ἀπὸ ψη­λά.

       Τὴν ὄγδοη μέ­ρα, με­τὰ τὴ ξε­κού­ρα­ση καὶ τὸ πλού­σιο φα­γο­πό­τι, ἕνα που­λὶ ἔκα­τσε πά­νω στὸ γεῖ­σο τοῦ πα­ρα­θύ­ρου. Τοῦ πε­τά­ξα­με ψί­χου­λα. Ἀφοῦ στυ­λώ­θη­κε ἀπὸ τὸ μα­κρι­νὸ τα­ξί­δι, μᾶς κοί­τα­ξε στὰ μά­τια καὶ μᾶς εἶ­πε πὼς εἴ­χα­με κά­νει κά­ποιο λά­θος. Κά­ποιο λά­θος εἶ­χε, λέ­ει, δια­πρα­χθεῖ κι εἴ­χα­με χτί­σει σὲ ἀλ­λου­νοῦ χω­ρά­φι. Δὲν ἤτα­νε δι­κή μας ἐκεί­νη ἡ γῆ. Ἐκεῖ­νος ὁ ὁρί­ζον­τας, ὁ ἀέ­ρας καὶ τὸ φῶς σὲ κά­ποιον ἄλ­λο ἀνῆ­καν. Ἔβγα­λε ἀπὸ τὴν τσέ­πη του καὶ μᾶς πα­ρέ­δω­σε τὸ χαρ­τὶ τῆς ἁρ­μό­διας πο­λε­ο­δο­μι­κῆς ἐπι­τρο­πῆς. Δί­χως ἄλ­λη προ­ει­δο­ποί­η­ση, ἕνας τυ­φῶ­νας φύ­ση­ξε καὶ φύ­γα­με ἆρον-ἆρον. Ἂν κά­πο­τε ἡ πλά­ση εἶ­χε φω­νή, τώ­ρα εἶ­χε σω­πά­σει. Ἴσως νὰ ὑπῆρ­ξαν ση­μά­δια ποὺ δὲν δια­βά­σα­με, μπο­ρεῖ νὰ μὴν ἀφουγ­κρα­στή­κα­με τοὺς ψί­θυ­ρους τῶν λου­λου­διῶν καὶ τῶν που­λιῶν ὅταν αὐ­τὰ μᾶς προ­ει­δο­ποιοῦ­σαν. Πλέ­ον πε­ρι­φε­ρό­μα­στε ἄστε­γοι, ἄλ­λοι τυ­φῶ­νες, κά­νου­με αἰ­τή­σεις γιὰ ἄσυ­λο, ὑπο­μέ­νου­με σὲ οὐ­ρές, στρε­φό­μα­στε πα­ρα­κλη­τι­κὰ πρὸς τὰ Σε­βά­σμια Δέν­τρα, μὰ ἔχουν κι αὐ­τὰ γε­μᾶ­τα τὰ κλα­διά τους. Ὁ ἔνα­στρος οὐ­ρα­νός, ὁ ἐπί­γειος πα­ρά­δει­σος, ἡ ἄλ­λη ζωή, ὅλα βρί­σκον­ται τό­σο, μὰ τό­σο μα­κριά. Ποῦ νὰ προ­στρέ­ξου­με; Τὸ σπί­τι ποὺ κά­πο­τε χτί­σα­με χά­θη­κε ἀπὸ προ­σώ­που γῆς.

 

Πη­γή: Ἀ­πὸ τὴ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ἡ προ­σμο­νὴ ἢ Τὰ βου­νά (ἐκδ. Πε­ρι­κείμε­νο, 2023).

 

Νάν­συ Ἀγ­γε­λῆ (Εὔ­βοι­α, 1982). Σπού­δα­σε δη­μο­σι­ο­γρα­φί­α καὶ ἀ­πὸ τὸ 2008 ζεῖ στὴν Ἱ­σπα­νί­α ὅ­που ἀ­σχο­λεῖ­ται μὲ τὴν λο­γο­τε­χνι­κὴ με­τά­φρα­ση καὶ τὴν δι­δα­σκα­λί­α ξέ­νων γλωσ­σῶν. Εἶ­ναι τα­κτι­κὴ συ­νερ­γά­τις τοῦ ἱ­στό­το­που γιὰ τὸ μι­κρὸ δι­ή­γη­μα Πλα­νό­διον- Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζά­ι. Δι­η­γή­μα­τα καὶ με­τα­φρά­σεις της συμ­πε­ρι­λαμ­βά­νον­ται σὲ δι­ά­φο­ρα πε­ρι­ο­δι­κὰ τοῦ δι­α­δι­κτύ­ου κα­θὼς καὶ στὰ συλ­λο­γι­κὰ ἔρ­γα «Ἱ­στο­ρί­ες Μπον­ζά­ι» (2014- 2016), ἐκδ. Γα­βρι­η­λί­δης. Ἔ­χει ἐκ­δό­σει δυ­ὸ συλ­λο­γὲς δι­η­γη­μά­των. Ἀ­πὸ τὶς ἐκ­δό­σεις Σμί­λη κυ­κλο­φο­ρεῖ ἡ συλ­λο­γὴ μι­κρῶν πε­ζῶν Ἡ νο­η­τὴ εὐ­θεί­α ποὺ ἑ­νώ­νει ἕ­να σῶ­μα μ’ ἕ­να ἄλ­λο. Τε­λευταῖο της βι­βλίο ἡ συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των Ἡ προ­σμο­νὴ ἢ Τὰ βου­νά (ἐκδ. Πε­ρι­κείμε­νο, 2023).Ἔ­χει δη­μι­ουρ­γή­σει τὸ μπλὸγκ με­τα­φρα­στι­κῶν δειγ­μά­των ἱ­σπα­νό­φω­νης λο­γο­τε­χνί­ας στὰ ἑλ­λη­νι­κά:

http://nancyangeli.blogspot.com.es/ 

https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες

Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες Η στιγμή που υπάλληλοι καταφέρνουν να πάρουν πίσω τα παπούτσια που αφαιρέθηκαν από εμπορικό κατάστ...