Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 1 Μαΐου 2024

Έκθεση σε χημικά προϊόντα: Πρώτες βοήθειες

Έκθεση σε χημικά προϊόντα: Πρώτες βοήθειες

Έκθεση σε χημικά προϊόντα: Πρώτες βοήθειες
Bigstock

Τα δηλητήρια είναι ουσίες που προκαλούν βλάβη όταν τις καταπίνετε, τις εισπνέετε ή όταν έρχονται σε επαφή με το δέρμα ή τα μάτια σας.

Ακόμη και αν είστε εξαιρετικά προσεκτικοί και φροντίζετε να φυλάσσετε τα χημικά προϊόντα σας σε ασφαλές σημείο, δεν μπορείτε να αποκλείσετε εντελώς το ενδεχόμενο της έκθεσης σε αυτά.

Σε περίπτωση έκθεσης, μπορείτε να απευθυνθείτε στο Εθνικό Κέντρο Δηλητηριάσεων (τηλ: 210 7793777).

 Οι μισές περίπου κλήσεις που δέχονται τα ευρωπαϊκά κέντρα δηλητηριάσεων ετησίως αφορούν παιδιά που έχουν εκτεθεί εκ παραδρομής σε χημικά προϊόντα. Συνεπώς, φροντίζετε να μην αφήνετε προϊόντα που περιέχουν χημικές ουσίες σε σημεία προσβάσιμα από παιδιά.

Τρόποι πρόληψης των δηλητηριάσεων στο σπίτι

Τι να κάνετεΤι να μην κάνετε
Διαβάζετε πάντοτε τις προειδοποιητικές ετικέτες και τηρείτε τις οδηγίες ασφαλείας.ΠΟΤΕ μην αναμιγνύετε προϊόντα ενώ καθαρίζετε, διότι μπορεί να εκλυθούν δηλητηριώδεις αναθυμιάσεις.
Φυλάσσετε όλα τα προϊόντα και τα φάρμακα στους αρχικούς περιέκτες τους και μακριά από τα παιδιά σας.ΠΟΤΕ μην μεταφέρετε χημικά προϊόντα οικιακής χρήσης ή φάρμακα σε άλλους περιέκτες.
Υπενθυμίζεται ότι οι βιταμίνες, τα συμπληρώματα σιδήρου υπό μορφή χαπιών και τα φυτικά φαρμακευτικά προϊόντα είναι επίσης φάρμακα και μπορούν να είναι επικίνδυνα για τα μικρά παιδιά.ΠΟΤΕ μην αφαιρείτε τις ετικέτες από χημικά προϊόντα οικιακής χρήσης ή από φιαλίδια φαρμάκων.
Σε περίπτωση που, ενώ χρησιμοποιείτε ένα προϊόν, χρειαστεί να απομακρυνθείτε από το σημείο όπου βρίσκεστε, πάντα τοποθετείτε πρώτα το καπάκι στον περιέκτη και μετακινείτε τον περιέκτη σε ασφαλές σημείο.ΠΟΤΕ μην λαμβάνετε φάρμακα μπροστά στα παιδιά σας, διότι μπορεί να επιχειρήσουν να σας μιμηθούν πιστεύοντας ότι πρόκειται για γλυκά.

Έκθεση σε χημικές ουσίες: Ασφάλεια στην εργασία

Επικίνδυνες χημικές ουσίες υπάρχουν σχεδόν σε κάθε χώρο εργασίας. Σε όλη την Ευρώπη, εκατομμύρια εργαζομένων έρχονται σε επαφή με δυνητικά επιβλαβείς χημικές ουσίες και βιολογικούς παράγοντες.

Ορισμένες ιδιαίτερα επικίνδυνες χημικές ουσίες, όπως ο αμίαντος, που προκαλεί καρκίνο των πνευμόνων και άλλες θανατηφόρες παθήσεις του αναπνευστικού, έχουν πλέον απαγορευθεί ή υπόκεινται σε αυστηρό έλεγχο. Ακόμη και σε περιπτώσεις όπου εξακολουθεί να γίνεται χρήση άλλων επικίνδυνων χημικών ουσιών, η διαχείριση των κινδύνων στον χώρο εργασίας διέπεται από τη νομοθεσία για την επαγγελματική υγεία και ασφάλεια.

Σύμφωνα με την εν λόγω νομοθεσία, οι εργοδότες υποχρεούνται:

  • να προσδιορίζουν και να αξιολογούν όλους τους κινδύνους στον χώρο εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των κινδύνων έκθεσης σε επικίνδυνες χημικές ουσίες και
  • να προσδιορίζουν και να λαμβάνουν μέτρα για τη διαχείριση των κινδύνων

Όσον αφορά τους κινδύνους που σχετίζονται με τις επικίνδυνες χημικές ουσίες, οι εργοδότες μπορούν να χρησιμοποιούν ως πηγή πληροφοριών τα δελτία δεδομένων ασφαλείας.

Τα δελτία δεδομένων ασφαλείας είναι έγγραφα που περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με την επικινδυνότητα του προϊόντος και συμβουλές σχετικά με τις προφυλάξεις που πρέπει να λαμβάνουν οι εργαζόμενοι προκειμένου να χρησιμοποιούν το προϊόν με ασφάλεια. Οι παρασκευαστές και οι προμηθευτές επικίνδυνων χημικών ουσιών πρέπει να παρέχουν τα δελτία δεδομένων ασφαλείας στους βιομηχανικούς και επαγγελματίες πελάτες τους.

Τα δελτία δεδομένων ασφαλείας περιλαμβάνουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την επικινδυνότητα από ό,τι η ετικέτα του προϊόντος και μπορούν να χρησιμοποιούνται για τον προσδιορισμό των κινδύνων της χημικής ουσίας και την προστασία σας από αυτούς, καθώς παρέχουν συμβουλές σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς χειρισμού ενός προϊόντος και σχετικά με την αντιμετώπιση κατάστασης έκτακτης ανάγκης.

Το τμήμα 4 του δελτίου δεδομένων ασφαλείας αφορά τα μέτρα πρώτων βοηθειών. Οι σχετικές πληροφορίες αφορούν το τι πρέπει να κάνετε σε περίπτωση που εργαζόμενος εισπνεύσει ή καταπιεί χημική ουσία ή σε περίπτωση που χημική ουσία έλθει σε επαφή με το δέρμα ή τα μάτια του. Επίσης, παρέχονται πληροφορίες σχετικά με τα πιθανά συμπτώματα και τις οξείες ή μακροπρόθεσμες επιδράσεις και τις θεραπείες.

Περισσότερες πληροφορίες για την ασφάλεια στον χώρο εργασίας, μπορείτε να βρείτε ΕΔΩ.

Πηγή: echa.europa.eu

https://www.onmed.gr/

Πόση ώρα ακριβώς να κάθεστε, να κοιμάστε και να ασκείστε για βέλτιστη υγεία

 Πόση ώρα ακριβώς να κάθεστε, να κοιμάστε και να ασκείστε για βέλτιστη υγεία

Πόση ώρα ακριβώς να κάθεστε, να κοιμάστε και να ασκείστε για βέλτιστη υγεία
Bigstock
Μιχάλης Θερμόπουλος

Αναρωτιέστε πώς να σχεδιάσετε την καθημερινότητά σας για καλύτερη υγεία;,

Τότε δείτε και ακολουθήστε τα αποτελέσματα μιας νέας μελέτης που προσδιορίζει τον ιδανικό αριθμό ωρών που πρέπει να περνάμε όρθιοι, καθιστοί, κοιμισμένοι και σωματικά δραστήριοι για βέλτιστη υγεία της καρδιάς και έλεγχο του διαβήτη.

Ερευνητική ομάδα από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Swinburne στην Αυστραλία ανέλυσε τη συμπεριφορά 2.000 ατόμων για 24 ώρες για να ανακαλύψει την ιδανική κατανομή των δραστηριοτήτων και του χρόνου που απαιτείται για καθεμία κατά τη διάρκεια της ημέρας, με στόχο τα βέλτιστα αποτελέσματα υγείας.

“Ο μικρότερος χρόνος σε καθιστή θέση και ο περισσότερος χρόνος σε όρθια, η σωματική δραστηριότητα και ο ύπνος συνδέονται με την προτιμώμενη καρδιομεταβολική υγεία. Η χρονική αντικατάσταση της μιας κατάστασης με την άλλη ήταν σημαντικά ισχυρή στον γλυκαιμικό έλεγχο ατόμων με διαβήτη τύπου 2, ειδικά όταν ο χρόνος του καθισιού ήταν ισορροπημένος με μεγαλύτερη σωματική δραστηριότητα”, έγραψαν οι ερευνητές στην σχετική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Diabetologia.

Η μελέτη συνιστά:

  • περίπου 4 ώρες σωματικής δραστηριότητας καθημερινά με 2 ώρες και 10 λεπτά από ελαφριές και άλλο τόσο μέτριες ασκήσεις αντίστοιχα
  • 8 ώρες και 20 λεπτά ύπνου
  • 5 ώρες και 10 λεπτά ορθοστασίας και
  • 6 ώρες καθισιού

Ο δρ. Christian Brakenridge, ο οποίος ηγήθηκε της ερευνητικής ομάδας, αναφέρει ότι αυτός ο συνδυασμός επιτυγχάνει μια τέλεια ισορροπία για τη βελτιστοποίηση διαφόρων αποτελεσμάτων υγεία:

"Για διαφορετικούς δείκτες υγείας, από την περίμετρο της μέσης έως τη γλυκόζη νηστείας, θα υπάρχουν διαφορετικά επίπεδα για κάθε συμπεριφορά. Αυτή η ανάλυση περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα δεικτών υγείας και αναλύει τον συνδυασμό μέσα σε 24 ώρες για τη συνολικά βέλτιστη υγεία".

Όταν ο χρόνος που δαπανάει κανείς σε καθιστή θέση αντικαθίσταται από σωματική δραστηριότητα (ιδιαίτερα χαμηλής έντασης σωματική δραστηριότητα) οι ερευνητές παρατήρησαν μεγαλύτερα οφέλη στην μέτρηση της γλυκόζης αίματος σε άτομα με διαβήτη τύπου 2.

Αν και ορισμένοι μπορεί να συνηγορούν υπέρ της μεγαλύτερης διάρκειας άσκησης για ενισχυμένα οφέλη για την υγεία, ο δρ. Brakenridge τόνισε, ότι οι συστάσεις της μελέτης βασίζονται σε ρεαλιστικές προσδοκίες, λαμβάνοντας υπόψη τον χρόνο που τα άτομα μπορεί να περνούν σε αδρανή ή καθιστική στάση.

"Οι άνθρωποι μπορεί να υποστηρίζουν περισσότερο χρόνο άσκησης, αν και δεν είναι εφικτό να έχετε 10 ώρες άσκησης και μηδέν ώρες καθιστικής συμπεριφοράς: η χρήση του χρόνου πρέπει να είναι ρεαλιστική και ισορροπημένη. Φυσικά, η κίνηση για όσο περισσότερο μπορείτε ενθαρρύνεται πάντα, όταν στις μέρες περνάμε τόσο πολύ χρόνο μπροστά σε οθόνες. Ο μικρότερος χρόνος καθισιού και ο αυξημένος χρόνος σε όρθια στάση, σε σωματική δραστηριότητα και σε ύπνο, δίνουν μεγάλη ώθηση στην καρδιομεταβολική μας υγεία. Είναι επίσης σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι αυτά τα δεδομένα είναι μια σύσταση για έναν ικανό ενήλικα. Όλοι έχουμε διαφορετικούς περιορισμούς και πάνω από όλα, η κίνηση πρέπει να είναι διασκεδαστική", πρόσθεσε ο δρ. Brakenridge.

Πηγές: medicalxpress.com, medicaldaily.com

https://www.onmed.gr/

Σχολεία: Τα «σπασμένα» των μαθητών θα πληρώνουν οι γονείς αλλιώς… Εφορία - Το νέο Ποινολόγιο

 Σχολεία: Τα «σπασμένα» των μαθητών θα πληρώνουν οι γονείς αλλιώς… Εφορία - Το νέο Ποινολόγιο

Σχολείο/ Pexels
Σχολείο/ Pexels

Το νέο ποινολόγιο των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου το οποίο δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως προβλέπει τελικά ποινές και για τους…γονείς.

Το νέο ποινολόγιο των μαθητών Γυμνασίου και Λυκείου το οποίο δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως προβλέπει τελικά ποινές και για τους…γονείς.

Στην απόφαση ορίζεται ότι στις περιπτώσεις εκείνες, όπου αποδεδειγμένα η φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών, καθώς και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών, αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή, ο τελευταίος ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον γονέα/κηδεμόνα του ή τον ίδιο αν είναι ενήλικος.

Όσοι αρνούνται θα πρέπει να τα …βρουν με την Εφορία

Πιο συγκεκριμένα, το αρμόδιο όργανο, καθορίζει το ποσό της δαπάνης αποκατάστασης και σε περίπτωση αποδοχής, οι γονείς/κηδεμόνες ή οι μαθητές, αν είναι ενήλικες, καταβάλλουν το ως άνω ποσό, ενώ, σε περίπτωση άρνησης, η σχετική δαπάνη βεβαιώνεται και ακολουθεί η διαδικασία είσπραξής της.

Η υπουργική απόφαση για τα νέα παιδαγωγικά μέτρα για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού προβλέπει για τους μαθητές την επαναφορά της 5νθήμερης αποβολή και η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος για τις περιπτώσεις μαγνητοφώνησης, φωτογράφισης ή βιντεοσκόπησης εκπαιδευτικού ή μαθητή. Σε περίπτωση που το περιστατικό αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε εφαρμόζεται το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος.

Τι προβλέπει η υπουργική απόφασηΜεταξύ άλλων η υπουργική απόφαση προβλέπει τα εξής

  1. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών έχει την παιδαγωγική ευθύνη να προβαίνει σε ενέργειες και να εφαρμόζει πρακτικές για τη δημιουργία εντός της σχολικής μονάδας κατάλληλων προϋποθέσεων για την υλοποίηση των στόχων της εκπαίδευσης και για τη διαπαιδαγώγηση των μαθητών/τριών, ώστε να σέβονται τους διαφορετικούς ρόλους και να αναγνωρίζουν την ανάγκη τήρησης των κανόνων.
  2. Τα παιδαγωγικά μέτρα που δύνανται να εφαρμοστούν με γνώμονα το συμφέρον των μαθητών/τριών που παρουσιάζουν αποκλίνουσα συμπεριφορά εντός και εκτός σχολικής μονάδας, κατά τον λόγο αρμοδιότητας του καθενός εκπαιδευτικού οργάνου, είναι τα ακόλουθα:
  • α) προφορική παρατήρηση,
  • β) επίπληξη,
  • γ) ωριαία απομάκρυνση,
  • δ) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες,
  • ε) αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες, στ) αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές/επισκέψεις/μετακινήσεις που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος σχολικού έτους,
  • ζ) αλλαγή τμήματος και η) αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ ουσών, σε συνεργασία με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς. Σε κάθε περίπτωση, τα προβλεπόμενα παιδαγωγικά μέτρα δεν εφαρμόζονται κατά την αναφερόμενη ως άνω σειρά, ενώ η λήψη τους θα πρέπει να κρίνεται, κάθε φορά (ad hoc), κατάλληλη και αναγκαία για την επίτευξη του επιδιωκόμενου παιδαγωγικού σκοπού. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής τμήματος αποφασίζεται σε περιπτώσεις σοβαρών και επαναλαμβανόμενων παραπτωμάτων του/της μαθητή/τριας, τα οποία έχουν άμεσο αντίκτυπο στην εύρυθμη λειτουργία του τμήματος. Την αλλαγή τμήματος την επιβάλλει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών για παιδαγωγικούς λόγους, συντάσσοντας προς τούτο πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό - απόφαση. v) Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται σε εξαιρετικά αποκλίνουσα/ ες συμπεριφορά/ές ή επαναλαμβανόμενες αποκλίνουσες συμπεριφορές, ιδίως σε εκείνες που περιγράφονται στο άρθρο 4 του ν. 5029/2023 (Α’ 55), καθώς και για τη φθορά/καταστροφή, μερική ή ολική, σχολικών κτιρίων, χώρων και παραρτημάτων αυτών και υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού εντός αυτών.

Η αλλαγή σχολείου

Η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος επιβάλλεται με πλήρως αιτιολογημένο πρακτικό- απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών κατόπιν γνώμης του Συμβούλου Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής Ευθύνης. Το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος ισχύει από το σχολικό έτος εντός του οποίου επεβλήθη και ο μαθητής δεν μπορεί να μετεγγραφεί-επανεγγραφεί εφεξής και για κανένα επόμενο σχολικό έτος στην ίδια σχολική μονάδα από την οποία απομακρύνθηκε.

Εξαίρεση αποτελούν οι περιπτώσεις έλλειψης αντίστοιχης σχολικής μονάδας στον ίδιο ή όμορο Δήμο ή αντίστοιχου τομέα ή αντίστοιχης ειδικότητας σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή της ανάγκης μετακίνησης σε άλλο νησί. Η διαδικασία που ακολουθείται για τη λήψη απόφασης αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος είναι η ακόλουθη: Τουλάχιστον πέντε (5) ημέρες πριν από τη λήψη της απόφασης, ενημερώνονται εγγράφως οι γονείς ή κηδεμόνες του/της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, και καλούνται σε ακρόαση ενώπιον του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών. Στην έγγραφη ενημέρωση, αναφέρεται ο τόπος, η ημέρα, η ώρα της ακρόασης και προσδιορίζεται το αντικείμενο του μέτρου και οι λόγοι που αιτιολογούν την εφαρμογή του. Ο/Η μαθητής/τρια αν είναι ενήλικος/η ή ο/η γονέας ή κηδεμόνας του/της, έχουν δικαίωμα να λάβουν πλήρη γνώση της υπόθεσης. Στη συνεδρίαση έχουν δικαίωμα να παρίστανται ο/οι κηδεμόνας/ες του/ της μαθητή/τριας, ή ο/η ίδιος/α αν είναι ενήλικος/η, καθώς και το προεδρείο της Μαθητικής Κοινότητας του τμήματός του/της και το προεδρείο του Μαθητικού Συμβουλίου του σχολείου, τα οποία καλούνται υποχρεωτικά για να: α) καταθέσουν τις απόψεις τους β) παράσχουν τυχόν εξηγήσεις και στη συνέχεια αποχωρούν στο σύνολό τους. Για τη συνεδρίαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών συντάσσεται πρακτικό-απόφαση από τον γραμματέα που επικυρώνεται από τον/την Πρόεδρο του Συλλόγου, στο οποίο πρέπει να μνημονεύονται, ιδίως, τα ονόματα και η ιδιότητα των παριστάμενων μελών καθώς και ο τόπος και ο χρόνος της συνεδρίασης.

Οι αποφάσεις λαμβάνονται με την πλειοψηφία των παρόντων μελών, ενώ στο πρακτικό καταχωρίζονται και οι γνώμες και τα ονόματα των μελών που μειοψήφησαν. Επίσης, πρέπει να γίνεται αναλυτική αναφορά στις παιδαγωγικές μεθόδους που χρησιμοποιήθηκαν σε τυχόν προηγούμενες περιπτώσεις για τον/τη συγκεκριμένο/η μαθητή/τρια και στα παιδαγωγικά μέτρα που ενδεχομένως λήφθηκαν πριν την υιοθέτηση του ως άνω παιδαγωγικού μέτρου. Η απόφαση της αλλαγής του σχολικού περιβάλλοντος δεν ανακοινώνεται δημόσια. Ο Διευθυντής/ Εκπαίδευσης επιλέγει τη σχολική μονάδα, στην οποία θα γίνει η μετεγγραφή μετά την αλλαγή του σχολικού περιβάλλοντος .Πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη αν λειτουργεί άλλη αντίστοιχη σχολική μονάδα στην ίδια Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση που δεν λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα σε κάποια από τα Επαγγελματικά Λύκεια της ίδιας Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης επιλέγει σχολική μονάδα που λειτουργεί αντίστοιχος τομέας ή αντίστοιχη ειδικότητα στην οποία θα πραγματοποιηθεί η μετεγγραφή μετά την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Φωτογραφίσεις και βίντεο

Σε περίπτωση που διαπιστωθεί κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης ότι ο/η μαθητής/τρια μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί με οποιοδήποτε τρόπο εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε ο Διευθυντής/ντρια της σχολικής μονάδας ζητά άμεσα από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει τη συσκευή και να την παραδώσει, καλώντας τους γονείς/κηδεμόνες των εμπλεκομένων να προσέλθουν στο σχολείο, προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. Παράλληλα, οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό, και ανάλογα με τη βαρύτητά του, είτε να επιληφθεί ο/η ίδιος/α είτε να το παραπέμψει στον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών. Αν ο/η Διευθυντής/ντρια επιληφθεί ο/η ίδιος/α, υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) ημέρες, ενώ, αν παραπέμψει στο Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, ο τελευταίος υποχρεωτικά εφαρμόζει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. Σε περίπτωση που η μαγνητοφώνηση, φωτογράφιση ή βιντεοσκόπηση αφορά σε ιδιαιτέρως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τότε ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών υποχρεούται να εφαρμόσει το παιδαγωγικό μέτρο της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος για τον/τη μαθητή/τρια που προέβη στις ανωτέρω ενέργειες.

Προφορική παρατήρηση

Η προφορική παρατήρηση έχει σκοπό να προειδοποιήσει τον/τη μαθητή/τρια ότι η συμπεριφορά του/της παρεκκλίνει από τα προβλεπόμενα από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας της σχολικής μονάδας και δεν καταχωρίζεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Η επίπληξη καταγράφεται στο βιβλίο καταγραφής Ενεργειών Υποστήριξης Εύρυθμης Λειτουργίας. Οι ωριαίες απομακρύνσεις καταγράφονται ως παιδαγωγικά μέτρα και λαμβάνονται υπόψη στις συνολικές απουσίες για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης, αρκεί να έχει συμπληρωθεί το αντίστοιχο βιβλίο καταγραφής.  Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ενημερώνονται άμεσα για την εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής και για τον τρόπο εκτέλεσής του. Οι ώρες απουσίας των μαθητών/τριών που οφείλονται στην εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αποβολής καταχωρίζονται και προσμετρώνται για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης.  Εάν μαθητής/τρια παρακωλύει τη διεξαγωγή μαθήματος, είναι δυνατόν να του/της επιβληθεί ωριαία απομάκρυνση από την αίθουσα διδασκαλίας, οπότε απασχολείται με την ευθύνη της/του Διευθύντριας/ντή του σχολείου, λαμβάνοντας απουσία. Σε περίπτωση επαναλαμβανόμενων ωριαίων απομακρύνσεων και πάντως μετά από τρεις απομακρύνσεις από τον/την ίδιο/α διδάσκοντα/ουσα ή πέντε συνολικά, ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών δύναται να εφαρμόσει κατά τη κρίση του τα παιδαγωγικά μέτρα δ) και ε) της παρ. 2 της παρούσας, προειδοποιώντας τον/τη μαθητή/τρια, με γνωστοποίηση προς τους κηδεμόνες του/της, ότι επίκειται η εφαρμογή του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος. Εφόσον η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας δεν βελτιώνεται, μετά την λήψη των ως άνω παιδαγωγικών μέτρων, εξετάζεται η δυνατότητα λήψης του παιδαγωγικού μέτρου της αλλαγής τμήματος, εάν και εφόσον υφίσταται.

Και οι επιβραβεύσεις

Στους μαθητές που επιτυγχάνουν βαθμό ετήσιας προόδου «άριστα» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Αριστείο Προόδου». Στους μαθητές κάθε τμήματος που επιτυγχάνουν τον μεγαλύτερο βαθμό ετήσιας προόδου και διαγωγή «εξαιρετική» απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Βραβείο Προόδου». Σε περίπτωση ισοβαθμίας το «Βραβείο Προόδου» απονέμεται σε όλους τους μαθητές που ισοβάθμησαν.  Στους/στις μαθητές/τριες οι οποίοι/ες έχουν σημειώσει σημαντική βελτίωση στη συμπεριφορά τους ή στην επίδοσή τους στα μαθήματα, απονέμεται, μετά από απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων/ουσών, «Έπαινος Προσωπικής Βελτίωσης».  Στους/στις μαθητές/τριες που διακρίνονται για ιδιαίτερες πράξεις αλληλεγγύης και κοινωνικής προσφοράς και για πράξεις που εκφράζουν πνεύμα ανιδιοτελούς φιλαλληλίας απονέμεται ειδικός έπαινος.

https://www.ethnos.gr/

Ζευγάρι ξενοδόχων στη Χαλκιδική ήταν Ρώσοι κατάσκοποι, υποστηρίζει δημοσίευμα του ρωσικού «The Insider»

 Ζευγάρι ξενοδόχων στη Χαλκιδική ήταν Ρώσοι κατάσκοποι, υποστηρίζει δημοσίευμα του ρωσικού «The Insider»


NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

30/04/2024  15:54

Ξενοδόχοι στη Χαλκιδική φέρεται να ήταν ένα ζευγάρι Ρώσων πρακτόρων υποστηρίζει δημοσίευμα του ρωσικού Τhe Insider, παρουσιάζοντας τη σχετική έρευνα.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι ο πρώην Ρώσος στρατιωτικός Nikolay Šapošnikov και η σύζυγός του, Έλενα, με καταγωγή από το Κίεβο, φέρονται να βοήθησαν τη Διεύθυνση Πληροφοριών της Ρωσίας (GRU) να οργανώσει δολιοφθορές στην Ευρώπη.

Ο Šapošnikov έχει πεθάνει, ενώ η σύζυγός του εξακολουθεί να ζει στην Ελλάδα.

Το ζευγάρι είναι πολίτες της Τσεχίας, σύμφωνα με το δημοσίευμα, οι οποίοι μετακόμισαν εκεί το 1990.

Μάλιστα, το The Insider υποστηρίζει ότι η Elena Šapošnikova φέρεται να έχει διαβατήριο με αριθμό από το φάσμα που προορίζεται για τους Ρώσους αξιωματικούς πληροφοριών, κοινώς τους κατασκόπους.

Οι τσεχικές αρχές υποπτεύονται ότι οι Šapošnikov, αναφέρει το ρωσικό δημοσίευμα, εμπλέκονται στις εκρήξεις του 2014 στις αποθήκες πυρομαχικών στο Vrbětice της Τσεχίας, που προκάλεσαν το θάνατο δύο ατόμων και ανάγκασαν 1.000 άτομα να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους, και για το οποίο έγινε μεγάλο διπλωματικό επεισόδιο μεταξύ της Τσεχίας και της Ρωσίας.

«Τα μυστικά καθήκοντα της οικογένειας κυμαίνονταν από συλλογή πληροφοριών έως υλικοτεχνική διευκόλυνση, παροχή ασφαλών καταφυγίων, προσπάθειες στρατολόγησης και ακόμη και βοήθεια στην εξασφάλιση φυσικής πρόσβασης για στελέχη της GRU που εκτελούσαν αποστολές σαμποτάζ», αναφέρει το ρωσικό The Insider.

Ποιοι είναι οι Šapošnikov

Οι Šapošnikov είναι πολίτες της Τσεχίας, που μετακόμισαν εκεί στις αρχές της δεκαετίας του 1990.

Ο Nikolay Šapošnikov είναι απόφοιτος της σχολής μηχανικών της Στρατιωτικής Σχολής Διοίκησης του Μπακού. Πολέμησε στο Αφγανιστάν για τρία χρόνια.

Το 1987, ο Šapošnikov εστάλη στην Τσεχοσλοβακία, όπου υπηρέτησε ως διοικητής εταιρείας μηχανοκίνητων τυφεκίων. Τον Φεβρουάριο του 1989 διαγράφηκε από το Κομμουνιστικό Κόμμα για «επανειλημμένη υπεξαίρεση βενζίνης και μπαταριών από το στρατό» και στη συνέχεια απολύθηκε από την υπηρεσία.

Λίγο μετά την αποχώρηση των σοβιετικών στρατευμάτων από την Τσεχοσλοβακία, ο Šapošnikov επέστρεψε στη χώρα και ζήτησε πολιτικό άσυλο εκεί, παρουσιάζοντας την αποπομπή του από το κόμμα. Τον Αύγουστο του 1991, του χορηγήθηκε πολιτικό άσυλο και λίγους μήνες αργότερα η σύζυγός του, Έλενα, που ζούσε στο Κίεβο, και τα δύο μικρά παιδιά τους έλαβαν το ίδιο καθεστώς.

Το 1999, μετά από αρκετές αρνήσεις, ο Nicolay έλαβε την τσεχική υπηκοότητα και η Έλενα έλαβε τσεχικό διαβατήριο το 2004.

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Šapošnikov έπιασε δουλειά στην Imex (που νοίκιαζε αποθήκες εκεί όπου έγιναν οι εκρήξεις το 2014), μια εταιρεία εμπορίας όπλων.

Το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι ο Šapošnikov αναζητούσε νέους πελάτες για την εταιρεία.

Τον Μάιο του 2022, το τσεχικό μέσο ενημέρωσης Respekt ανέφερε ότι είχε ανοίξει υπόθεση κατασκοπείας εναντίον του Nikolay και της Elena Šapošnikovs. Η τσεχική αστυνομία απέκτησε πρόσβαση στην αλληλογραφία μεταξύ των Šapošnikovs και του στρατηγού Andrei Averyanov, επικεφαλής της στρατιωτικής μονάδας GRU No. 29155.

«Το περιεχόμενο των email ήταν εμπιστευτικές πληροφορίες σχετικά με αποθήκες όπλων, όπως η μετακίνηση στρατιωτικού εξοπλισμού» ισχυρίστηκε η πηγή, σύμφωνα με το δημοσίευμα.

Η μετακόμιση στη Χαλκιδική

Το Insider γράφει ότι το 2009 οι Šapošnikov αγόρασαν ένα τριώροφο σπίτι στη Χαλκιδική, αντί 275.000 ευρώ.

Η Elena Šapošnikova υποστήριξε ότι για την αγορά του σπιτιού-ξενοδοχείου χρησιμοποίησε χρήματα των γονιών της. Το δημοσίευμα σημειώνει ότι οι γονείς της Šapošnikova είναι συνταξιούχοι και ζουν στο Κίεβο.

Όπως γράφει το ρωσικό Insider: «Η Villa Elena, ένα τριώροφο ξενοδοχείο στη Χαλκιδική, στη βόρεια Ελλάδα, διαθέτει μεγάλη εξωτερική πισίνα, κιόσκι, ιδιωτικό κήπο και μεγάλες εκτάσεις. Ακόμα κι αν το εσωτερικό -όλα σε έντονα πράσινα και μοβ χρώματα, με ντουλάπες με χρυσό περίγραμμα- μοιάζει απελπιστικά μετασοβιετικό, οι ανέσεις περιλαμβάνουν αφρώδη μαξιλάρια, στεγνωτήρες μαλλιών και μπουρνούζια. Αλλά ο Nikolay και η Elena Šapošnikov δεν είναι συνηθισμένοι ξενοδόχοι. Είναι Ρώσοι ''illegals'', ή κατάσκοποι που δρουν εκτός διπλωματικής κάλυψης, οι οποίοι πέρασαν δεκαετίες ζώντας με ψεύτικα στοιχεία ως πολιτογραφημένοι πολίτες της Τσεχίας».

Το Insider αποκαλεί τη βίλα στην Ελλάδα «ασφαλές σπίτι» για τα μέλη της μονάδας 29155 της GRU, που άρχισαν να πετούν «τακτικά» προς τη Θεσσαλονίκη μόλις εγκαταστάθηκαν εκεί οι Šapošnikov.

Συγκεκριμένα, ο Αβεριάνοφ φέρεται να πέταξε στη Θεσσαλονίκη με το όνομα «Οβεριάνοφ» και να έμεινε εκεί από τις 15 έως τις 21 Ιουλίου 2013. Ένα χρόνο αργότερα φέρεται να επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη, γυρνώντας από το Άμστερνταμ. Το Insider ανέφερε ότι τουλάχιστον άλλα τέσσερα μέλη της στρατιωτικής μονάδας 29155 φέρονται να πέταξαν στη Θεσσαλονίκη μεταξύ 2012 και 2018.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η τσεχική αστυνομία πίστευε ότι η Elena Šapošnikova φέρεται να έστελνε στον στρατηγό Averyanov πληροφορίες σχετικά με επερχόμενες συμφωνίες πώλησης όπλων, που ανακάλυψε ο σύζυγός της ενώ εργαζόταν στην Imex, και ότι η ρωσική κατασκοπεία φέρεται να χρησιμοποιούσε τις πληροφορίες αυτές για να κάνει δολιοφθορές, σε περιπτώσεις που τα όπλα αυτά ήταν επιζήμια για τα στρατιωτικά συμφέροντα της Ρωσίας.

Μάλιστα, όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ο Šapošnikov φέρεται να διευκόλυνε Ρώσους πράκτορες να μπουν σε αποθήκες και να εγκαταστήσουν εκρηκτικούς μηχανισμούς.

Το ζευγάρι φέρεται να αρνήθηκε να μεταβεί στην Τσεχία για ανάκριση και έτσι κατέθεσαν σε εκπροσώπους των ελληνικών και των βουλγαρικών αρχών. Υποστήριξαν, κατά το δημοσίευμα του The Insider, ότι δεν γνώριζαν ότι ο Kapino και ο Averyanov ήταν αξιωματικοί της ρωσικής υπηρεσίας πληροφοριών και ισχυρίστηκαν ότι δεν βοήθησαν σκόπιμα την GRU σε καμία από τις επιχειρήσεις σαμποτάζ.

Το ρωσικό Insider γράφει ότι «το 2023, οι τσεχικές αρχές, αφού διεξήγαγαν ανεξάρτητη ποινική έρευνα για τον ρόλο των Šapošnikov στις βομβιστικές επιθέσεις του 2014 στο Vrbětice, ανακήρυξαν το ζευγάρι ''πρόσωπα ενδιαφέροντος'' και ζήτησαν την ανάκρισή τους από τις ελληνικές αρχές. Ο Nikolay και η Elena Šapošnikov υπέβαλαν δήλωση στις ελληνικές αρχές, υποστηρίζοντας ότι διώκονται από την Τσεχική Δημοκρατία και είναι ''αποδιοπομπαίοι τράγοι, στο όνομα άγνωστων συμφερόντων''».

Τον Φεβρουάριο του 2024, ο Nikolay Šapošnikov πέθανε από καρδιακή προσβολή. Η Elena Šapošnikova ζει στην Ελλάδα.

Όπως έχει υποστηρίξει προηγουμένως το The Insider, η μονάδα GRU 29155 φέρεται να οργανώνει εκρήξεις σε χώρες της ΕΕ από το 2011.

Το Insider ανέφερε ότι η πρώτη δολιοφθορά έγινε σε μια αποθήκη στη Βουλγαρία, όπου παραδόθηκαν πυρομαχικά, τα οποία θα μπορούσαν να προορίζονταν για πώληση στη Γεωργία.

Οι εκρήξεις στην Τσεχία

Το 2021, η Τσεχία κατηγόρησε τη Ρωσία ότι οργάνωσε μια έκρηξη που έλαβε χώρα στις 16 Οκτωβρίου 2014 σε μια αποθήκη όπλων στο ανατολικό τμήμα της χώρας, η οποία οδήγησε σε πολυάριθμες καταστροφές και το θάνατο δύο κατοίκων της περιοχής.

Μόλις 6,5 χρόνια αργότερα, η τσεχική κυβέρνηση κατηγόρησε επίσημα τη Ρωσία ότι οργάνωσε αυτό το σαμποτάζ.

Ως προς αυτό, η Πράγα απέλασε 18 Ρώσους διπλωμάτες και η Ρωσία απάντησε κηρύσσοντας 20 υπαλλήλους της πρεσβείας της Τσεχίας στη Μόσχα persona non grata.

Μετά από αυτό, η Τσεχία ανακοίνωσε ότι απελαύνει άλλους 70 υπαλλήλους της ρωσικής πρεσβείας. Αρκετές χώρες της ΕΕ συμμετείχαν στην απέλαση Ρώσων διπλωματών, σε ένδειξη αλληλεγγύης προς την Τσεχία.

https://www.iefimerida.gr/



Δορυφόρος κατέγραψε μυστηριώδεις «οντότητες» στην επιφάνεια τού Άρη

 Δορυφόρος κατέγραψε μυστηριώδεις «οντότητες» στην επιφάνεια τού Άρη


Υπάρχει ζωή τελικά στον κόκκινο πλανήτη;

Ένα μοναδικό φαινόμενο παρουσιάστηκε στον πλανήτη Άρη, το οποίο εκ πρώτης όψεως μοιάζει σαν εκατοντάδες αράχνες να έχουν κατακλύσει την επιφάνεια του κόκκινου πλανήτη, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Διαστήματος (ESA).

Σε σχετικό δελτίο Τύπου που εξέδωσε η υπηρεσία ανέφερε ότι δορυφόρος κατέγραψε εικόνες με τις «αράχνες», τα οποία στην πραγματικότητα είναι μικρές σκουρόχρωμες κηλίδες που αρχίζουν να σχηματίζονται όταν η ηλιακή ακτινοβολία πέφτει πάνω στο διοξείδιο του άνθρακα που συσσωρεύεται κατά τους χειμερινούς μήνες στον πλανήτη.

Η επακόλουθη αντίδραση μετατρέπει τον πάγο του διοξειδίου του άνθρακα σε αέριο, δημιουργώντας πίεση που διαπερνά το παχύ στρώμα πάγου, προωθώντας σκονισμένες εκρήξεις που μοιάζουν με θερμοπίδακες σε όλο το έδαφος του Άρη.

Ενώ οι κηλίδες μπορεί να φαίνονται μικροσκοπικές από το Διάστημα, στην πραγματικότητα είναι αρκετά μεγάλες. Η ESA δήλωσε ότι οι κηλίδες έχουν πλάτος περίπου 44 μέτρα, ενώ στο μεγαλύτερο πλάτος τους μπορεί να ξεπερνούν το μισό μίλι. Κάτω από αυτές τις μεγάλες κηλίδες, το μοτίβο που μοιάζει με αραχνοειδές είναι χαραγμένο κάτω από τον πάγο του διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε η ESA.

«Πόλη των Ίνκας»

Το ExoMars Trace Gas Orbiter, που εκτοξεύτηκε το 2016 με αποστολή να ερευνήσει τον Άρη για ίχνη ζωής στο παρελθόν, παρείχε ανεκτίμητες πληροφορίες για αυτές τις μαγευτικές δομές, σύμφωνα με το CBS News.

Οι περισσότερες από αυτές τις σκοτεινές κηλίδες κοσμούν τα περίχωρα μιας περιοχής που στην καθομιλουμένη αναφέρεται ως «Πόλη των Ίνκας», η οποία χαρακτηρίζεται από τις γραμμικές κορυφογραμμές της που παραπέμπουν στην αρχαία αρχιτεκτονική των Ίνκας.

Η περιοχή αυτή, που ανακαλύφθηκε αρχικά το 1972 από το σκάφος της NASA και είναι γνωστή ως Angustus Labyrinthus, βρίσκεται δίπλα στο νότιο πολικό κάλυμμα του Άρη και περιβάλλεται από μυστήρια που δεν έχουν ακόμη διαλευκανθεί.

Παρά την εντατική εξέταση, η προέλευση αυτού του ενδιαφέροντος τοπίου παραμένει άγνωστη. Η ESA διατυπώνει διάφορες θεωρίες, όπως η σταδιακή απολίθωση των αμμόλοφων ή η διείσδυση μάγματος και άμμου μέσα από βραχώδεις σχηματισμούς.

Η πολυπλοκότητα της γεωλογίας του Άρη συνεχίζει να γοητεύει τους ερευνητές, προτρέποντας σε περαιτέρω εξερεύνηση και διερεύνηση του αινιγματικού παρελθόντος του πλανήτη.

https://www.tanea.gr/

Όταν το τέλος είναι άδικο, σε πονάει για καιρό…

Όταν το τέλος είναι άδικο, σε πονάει για καιρό…

Όταν ξεκινάς, περπατάς ανάλαφρα. Δεν έχεις κάτι να περιμένεις, δεν προσδοκάς κάτι συγκεκριμένο. Ειδικά μετά τις τόσες χαρακιές που σου έχουν αφήσει τα βιώματά σου, πλέον λες ‘ό,τι βγει’. Δεν αναμένεις κάτι συγκεκριμένο. Και αυτό σε καθιστά κυρίαρχη των επιλογών σου.
Αργά και σταθερά προχωράς σαν σε αναγνωριστική πτήση. Εξερευνείς το έδαφος. Παρατηρείς ακόμα και τα πιο μικρά, γιατί στις λεπτομέρειες κρύβονται όλα. Κι αυτά που θα σε κερδίσουν κι αυτά που θα σε κάνουν να φύγεις. Αν σου κεντρίσει το ενδιαφέρον το καταλαβαίνεις. Το νιώθεις από την πρώτη στιγμή, από την πρώτη επαφή της αύρας σας.
Κι αν σ’ αρέσει, μένεις λίγο παραπάνω. Όσο πιο άνετα αισθάνεσαι, τόσο περισσότερο αφήνεσαι. Φαύλος κύκλος είναι αυτό – η ασφάλεια και η άνεση. Αρχίζεις να μοιράζεσαι παραπάνω προσωπικά στοιχεία. Και μαθαίνεις περισσότερο τον άλλον. Ανακαλύπτεται τα κοινά και πόσο ταιριάζετε.

Και κάπου τότε, το περπάτημα αλλάζει. Είναι μεν σταθερό, μα με μια υποψία φόβου. Τρομάζεις στην ιδέα πως ίσως παρέδωσες πολλή – και νωρίς – από την καρδιά σου σε κάποιον. Πως όλα αυτά δεν θα μπορείς να τα πάρεις πίσω. Πως αφήνεσαι από νωρίς και σε τρομάζει το μέλλον. Μα αν δεν προχωρήσεις, ποτέ δε θα μάθεις τι πρόκειται να συμβεί.
Όλοι αισιοδοξούμε και ελπίζουμε. Μέχρις ότου πάψει να είναι κάτι στον έλεγχο μας. Γιατί μόνο τα δικά μας αισθήματα και σκέψεις εξουσιάζουμε, όχι των άλλων. Δεν ξέρεις τι σκέφτεται εκείνος. Ούτε καν το ποσοστό αλήθειας σε αυτά που σου λέει. Απλά επιλέγεις να τα πιστέψεις.

Κι όταν όλα αλλάζουν με τρόπο που δεν το περίμενες, το περπάτημα γίνεται βαρύ. Σαν να εσωκλείει μέσα του όλο τον πόνο που κρατάς βουβό, από την απογοήτευση και το παράπονο που δε μοιράζεσαι.
Όταν το τέλος είναι άδοξο, πονάει πιο πολύ. Γιατί δεν προετοιμάζεσαι για αυτό. Γιατί είχες πείσει τον εαυτό σου πως αυτή τη φορά όλα θα πάνε καλά. Και το πίστεψες.


Μαρία-Χριστίνα Δουλάμη
*https://mcswhispers.wordpress.com/
https://thewomen.gr/

Βόλος: Εφιάλτης για 42χρονη γυναίκα που δέχτηκε επίθεση από αγέλη 6 σκύλων στον Άναυρο

 Βόλος: Εφιάλτης για 42χρονη γυναίκα που δέχτηκε επίθεση από αγέλη 6 σκύλων στον Άναυρο

Βόλος: Εφιάλτης για 42χρονη γυναίκα που δέχτηκε επίθεση από αγέλη 6 σκύλων στον Άναυρο

Ο Βόλος στο επίκεντρο για την επίθεση αδέσποτων σκύλων σε 42χρονη γυναίκα στην περιοχή του Άναυρου. Τα 6 σκυλιά την περικύκλωσαν και άρχισαν να την δαγκώνουν…

Τις εφιαλτικές στιγμές που έζησε από τη μια στιγμή στην άλλη περιγράφει 42χρονη γυναίκα στον Βόλο, που βρέθηκε στο νοσοκομείο από επίθεση 6 αδέσποτων σκύλων στην περιοχή του Άναυρου. Όπως λέει πάλευε να ξεφύγει, μόνη και αβοήθητη, εκείνα τα δραματικά δευτερόλεπτα. Τα ζώα την περικύκλωσαν χωρίς να το αντιληφθεί και άρχισαν να την δαγκώνουν. Οι πληγές στα πόδια της, φανερώνουν ένα μέρος από τα όσα έζησε. Κανείς όπως λέει δεν πλησίασε για να διώξει τα αγριεμένα σκυλιά, με την επίθεση να έρχεται να προστεθεί στη σχετική λίστα και την ανησυχία των κατοίκων της περιοχής το τελευταίο διάστημα, να είναι έντονη.

«Φώναζα με δαγκώνουν και την ίδια ώρα σε κατάσταση σοκ σκεφτόμουν ότι δεν θα τη βγάλω καθαρή. Δεν θα φύγω ζωντανή. Επί τρία με τέσσερα λεπτά της ώρας ένιωθα τα σκυλιά να με δαγκώνουν και να με τραβάνε και εγώ να προσπαθώ να διατηρήσω την ισορροπία μου, να μην πέσω κάτω και με κατασπαράξουν. Εντελώς ξαφνικά με άφησαν και έφυγαν» λέει στο taxydromos.gr η 42χρονη Βολιώτισσα.

Είχε βγει για περίπατο και έζησε τον τρόμο, όταν αγέλη έξι σκυλιών της επιτέθηκε απρόκλητα. Το περιστατικό συνέβη το βράδυ της Κυριακής των Βαΐων, περίπου στις 21:30. Η ίδια είχε βγει για περίπατο και βρισκόταν στην παραλία του Αναύρου. Ανέβαινε την τσιμεντένια ράμπα που ενώνει την παραλία με την αφετηρία των ΚΤΕΛ προκειμένου να πάει να πάρει το αυτοκίνητό της.

Την ώρα που ανέβαινε είδε ένα σκυλί μπροστά της το οποίο ήταν έτοιμο να επιτεθεί. Πριν προλάβει να αντιδράσει, εκείνο την άρπαξε από το μανίκι από το μπουφάν. «Από πίσω ακολούθησαν άλλα πέντε σκυλιά και δύο από αυτά άρχισαν να με δαγκώνουν στις γάμπες. Το ένα είχε αρπάξει το μανίκι από το μπουφάν και τα άλλα δύο με δάγκωναν στα πόδια. Προσπαθούσα να κρατήσω την ισορροπία μου. Ήμουν στην ανηφόρα και το ένα με τραβούσε από μπροστά και τα άλλα δύο από πίσω. Είχα μείνει σχεδόν ακίνητη. Φώναζα με δαγκώνουν», περιγράφει η 42χρονη.

Σύμφωνα με την ίδια επί τρία με τέσσερα λεπτά της ώρας ένιωθε τα δαγκώματα στο πίσω μέρος των ποδιών της. «Υπήρχε αρκετός κόσμος στην περιοχή αλλά κανείς δεν με βοήθησε. Είτε φοβήθηκαν είτε δεν κατάλαβαν τι είχε συμβεί. Εντελώς ξαφνικά με άφησαν τα σκυλιά κι έφυγαν», αναφέρει.

Η ίδια δεν έχασε χρόνο. Έσπευσε άμεσα στο νοσοκομείο όπου εξετάστηκε από γιατρούς και της έγραψαν φάρμακα, αντιτετανικό, αντιβίωση έξι ημερών και σπρέι για τις πληγές. «Πιστεύω ότι με έσωσε το γεγονός ότι φορούσα χοντρό παντελόνι και ότι έμεινα ακίνητη», σημειώνει. Περιμένει την ιατρική έκθεση από το νοσοκομείο, προκειμένου να την προσκομίσει στον Δήμο Βόλου όπου και θα κάνει αναφορά για το συμβάν.

Η επίθεση ήρθε να προστεθεί στη σχετική λίστα, με κατοίκους της περιοχής να ζητούν από τις αρμόδιες αρχές τη λήψη μέτρων, για την αντιμετώπιση της όλης κατάστασης. Τα αδέσποτα στους δρόμους αυξάνονται και οι καταγγελίες για επιθέσεις σε περαστικούς κάθε ηλικίας, συνεχίζονται από τις αρχές του χρόνου.

https://www.newsit.gr/

Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...