Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024

Η πιο διάσημη αισχρή χειρονομία ανήκει στους αρχαίους Έλληνες – Ποια είναι

 Η πιο διάσημη αισχρή χειρονομία ανήκει στους αρχαίους Έλληνες – Ποια είναι

Η πιο διάσημη αισχρή χειρονομία ανήκει στους αρχαίους Έλληνες – Ποια είναι

Οι Αρχαίοι Έλληνες ήταν αυτοί που πριν από 2.500 χρόνια ανακάλυψαν μία από τις χειρονομίες που σήμερα θεωρούνται από τις πιο διάσημες και αισχρές σε όλο τον κόσμο

Από τότε το μεσαίο δάχτυλο έχει γίνει από emoji, μέχρι μια χοντροκομμένη χειρονομία που χρησιμοποιούν οι θυμωμένοι οδηγοί στη σύγχρονη κοινωνία και σημαίνει «άντε γ@@@@σου», ωστόσο οι ιστορικοί που έχουν μελετήσει ευρέως τη χειρονομία, εκτιμούν ότι στο παρελθόν ήταν περισσότερο μια χυδαία σεξουαλική αναφορά.

Η σημασία της χειρονομίας στην αρχαία Ελλάδα

Ο Μαξ Νέλσον, ο οποίος διδάσκει μαθήματα για τους κλασικούς πολιτισμούς στο Πανεπιστήμιο του Windsor στο Οντάριο του Καναδά, σε ένα άρθρο του 2017 σχετικά με την προέλευση της χειρονομίας θεωρεί πως οι Αρχαίοι Έλληνες «πιθανώς βασίστηκαν στη χρήση του μεσαίου δαχτύλου για να αναπαραστήσουν ένα πέος σε στύση».

Ο Νέλσον και άλλοι ερευνητές εκτιμούν ότι η υπερήφανη επίδειξη του μεσαίου δαχτύλου ήταν συνήθως ένα αστείο, μια προσβολή ή μια σεξουαλική πρόταση, ωστόσο λίγες πηγές από την αρχαία Ελλάδα αναφέρουν ότι τα μεσαία δάχτυλα χρησιμοποιούνταν για να τσιγκλούν και να προκαλούν νεύρα στους ανθρώπους.

Η χειρονομία στον Αριστοφάνη

Σύμφωνα με όσα αναφέρει το CNN μία από αυτές τις πηγές είναι o Αριστοφάνης, ο οποίος φέρεται να ήταν «οπαδός» της χειρονομίας, αναφερόμενος στο «μεσαίο δάχτυλο» σε αρκετά από τα έργα του.

Στην κωμωδία του «Νεφέλες», μια καρικατούρα του Σωκράτη προσπαθεί να διδάξει στον οφειλέτη Στρεψιάδη το ποιητικό μέτρο. Ο Στρεψιάδης κάνει ένα χοντροκομμένο αστείο σχετικά με τη χρήση διαφορετικού δαχτύλου για τη δημιουργία ρυθμού.

«Οι μεταφραστές του κειμένου καταλήγουν συνήθως στο συμπέρασμα ότι ο Στρεψιάδης χειρονομεί με το μεσαίο δάχτυλο (ή, σε ορισμένες μεταφράσεις, αποκαλύπτει τα απόκρυφά του) για να αναφερθεί στον αυνανισμό», υπογραμμίζει ο Νέλσον.

Όποια κι αν είναι όμως η πρόθεση, ο χαρακτήρας του Σωκράτη απαντά με αηδία.

Η χειρονομία στη Ρώμη

Η χειρονομία έφτασε τελικά στην αρχαία Ρώμη, όπου οι ντόπιοι πιθανότατα την αποκαλούσαν «digitus impudicus» (το άσεμνο δάχτυλο). Ο Ρωμαίος ιστορικός Σουητώνιος ανέφερε ότι ο αυτοκράτορας Καλιγούλας ανάγκαζε τους υπηκόους του να φιλούν το μεσαίο του δάχτυλο, κάτι που σύμφωνα με τον ανθρωπολόγο και κορυφαίο ιστορικό του μεσαίου δαχτύλου Ντέσμοντ Μόρις, αυτή ήταν μια ταπεινωτική χειρονομία που αντιπροσώπευε το μέλος του ηγεμόνα.

Σύμφωνα με τον Μόρις, η χειρονομία με το μεσαίο δάχτυλο όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, το δάχτυλο που υψώνεται ψηλά στον αέρα και τα άλλα δάχτυλα λυγίζουν αντιπροσωπεύει ένα πέος και όρχεις.

«Αυτό είναι ένας φαλλός που προσφέρεται στους ανθρώπους, κάτι που είναι μια πολύ πρωτόγονη επίδειξη», δήλωσε ο Μόρις στο BBC το 2012.

Πώς ήταν η χειρονομία των αρχαίων Ελλήνων

Δεν είναι σαφές, ωστόσο, αν οι αρχαίοι Έλληνες και οι Ρωμαίοι τέντωναν τα μεσαία τους δάχτυλα κάθετα στον αέρα. Ο Νέλσον έγραψε ότι ενώ οι αρχαίοι άνθρωποι πιθανότατα χρησιμοποιούσαν τα μεσαία δάχτυλα για να κάνουν άσεμνες χειρονομίες, μπορεί να τα έδειχναν οριζόντια ή προς άλλες κατευθύνσεις, λίγο διαφορετικά δηλαδή από την τυπική χειρονομία με το μεσαίο δάχτυλο που γνωρίζουμε σήμερα.

«Τελικά λοιπόν είναι ίσως καλύτερο να κρατήσουμε το ‘δάχτυλο’ για τον εαυτό μας», έγραψε ο Νέλσον.

«Αυτό είναι ένας φαλλός που προσφέρεται στους ανθρώπους, το οποίο είναι μια πολύ πρωτόγονη επίδειξη», δήλωσε ο Μόρις στο BBC το 2012.

Πηγή: in.gr

https://www.tothemaonline.com/

Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024

Βόλος: Στο νοσοκομείο μαθητής μετά από επίθεση αγέλης σκύλων

 Βόλος: Στο νοσοκομείο μαθητής μετά από επίθεση αγέλης σκύλων



Επίθεση από μια αγέλη σκύλων δέχθηκε το πρωί της Δευτέρας 22/1 ένας μαθητής Λυκείου στη Νέα Ιωνία Βόλου, με αποτέλεσμα να καταλήξει με τραύματα στο νοσοκομείο.

Το περιστατικό σημειώθηκε ενώ ο έφηβος πήγαινε με το ποδήλατο στο σχολείο του, όταν αδέσποτα σκυλιά του επιτέθηκαν.

Το παιδί κατάφερε να ξεφύγει και φτάνοντας σχολείο του, ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ τον παρέλαβε και τον μετέφερε στο νοσοκομείο.Να σημειωθεί πως, οι γονείς του νεαρού ενημέρωσαν για το συμβάν τον δήμο και εκτιμάται πως θα κινηθούν νομικά εναντίον του, όπως μεταδίδει το τοπικό μέσο taxydromos.

πηγή: cnn.gr

Τι είναι η «χειμερινή φωτοβολίδα» που θα «χτυπήσει» τη χώρα από την Κυριακή - Έρχονται χιόνια και κρύο - Η πρόγνωση Μαρουσάκη

Τι είναι η «χειμερινή φωτοβολίδα» που θα «χτυπήσει» τη χώρα από την Κυριακή - Έρχονται χιόνια και κρύο - Η πρόγνωση Μαρουσάκη


Χιόνια (MIXAΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)

Χιόνια (MIXAΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ/EUROKINISSI)


Πότε θα έρθουν οι Αλκυονίδες

Τσουχτερό παραμένει το κρύο, ειδικότερα τις πρώτες πρωινές ώρες την Πέμπτη (25/01) σε όλη τη χώρα, ωστόσο, οι καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν θα είναι ήπιες.

Σύμφωνα με τον μετεωρολόγο του OPEN, Κλέαρχο Μαρουσάκη, στην ηπειρωτική χώρα σημειώνεται παγετός. Σε Κάτω Νευροκόπι, Φλώρινα και Τρίπολη ο υδράργυρος είναι υπό του μηδέν. Προς το Καστελόριζο καταγράφονται οι μεγαλύτερες θερμοκρασιακές τιμές. Όπως υπογραμμίζει στην πρόγνωσή του ο Κλέαρχος Μαρουσάκης, «Η ηλιοφάνεια θα επικρατήσει σήμερα στα περισσότερα γεωγραφικά διαμερίσματα, με λίγες αραιές συννεφιές. Όμως προς το βράδυ, τα σύννεφα στο ανατολικό και νοτιοανατολικό Αιγαίο θα πυκνώσουν και θα σημειωθούν λίγες πρόσκαιρες τοπικές βροχές. Οι άνεμοι θα στραφούν σε βορειοδυτικούς με ισχυρές εντάσεις, τόσο στο Ιόνιο όσο και στο Αιγαίο, ενώ ο υδράργυρος αναμένεται να σημειωθεί στους 15-17 βαθμούς, αργά το μεσημέρι, σε αρκετές περιοχές της χώρας».

Η πρόγνωση για Αττική και Θεσσαλονίκη

Στην Αττική η ημέρα ξεκίνησε με καλές καιρικές συνθήκες. Ηλιοφάνεια αναμένεται να επικρατήσει τις επόμενες ώρες, με λίγες αραιές νεφώσεις. Οι άνεμοι θα πνέουν από βορειοδυτικές διευθύνσεις στα 4-5 μποφόρ και η θερμοκρασία θα φτάσει μέχρι και τους 17 βαθμούς αργά το μεσημέρι.

Ήπιος θα είναι ο καιρός και στη Θεσσαλονίκη με ηλιοφάνεια και κάποιες αραιές συννεφιές. Στον Θερμαϊκό, θα πνέει βορειοδυτικός άνεμος 6-7 μποφόρ. Το μεσημέρι, η θερμοκρασία θα φτάσει τους 13-14 βαθμούς Κελσίου.

«Χειμερινή φωτοβολίδα»

Προς την περιοχή της δυτικής και κεντρικής Μεσογείου έχει υψωθεί ένα «ατμοσφαιρικό βουνό». Οι ψυχρές αέριες μάζες που περνούν γύρω από αυτό επηρεάζουν τη χώρα μας, η οποία θα παραμείνει σε χειμωνιάτικο «κλοιό» και τις επόμενες ημέρες, με χαμηλές θερμοκρασίες ιδιαίτερα από την Κυριακή (28/1), μέχρι και τα μέσα της επόμενης εβδομάδας. Την Δευτέρα (29/01) και την Τρίτη (30/01), παράλληλα, δεν αποκλείεται να βλέπουμε χιονοπτώσεις και σε πιο χαμηλά υψόμετρα, στην ανατολική ηπειρωτική χώρα και στο Αιγαίο. Η ψυχρή μεταβολή θα αφορά τις περιοχές από την Πίνδο και ανατολικότερα.

Την Παρασκευή (26/01) αναμένονται λίγες βροχές στο ανατολικό Αιγαίο. Όμως Σάββατο, Κυριακή και Δευτέρα, αναμένεται να σημειωθούν χιονοπτώσεις στις ορεινές και ημιορεινές περιοχές που βρέχονται από το Αιγαίο και χιονόνερο στα χαμηλότερα υψόμετρα. Ο Κλέαρχος Μαρουσάκης περιγράφει το σκηνικό του καιρού από την Κυριακή έως και την Τετάρτη, ως «χειμερινή φωτοβολίδα». Οι Αλκυονίδες θα έρθουν, επιτέλους, τις πρώτες μέρες του Φεβρουαρίου, όταν και θα σημειωθούν υψηλότερες θερμοκρασίες και ομαλοποίηση των καιρικών φαινομένων.

https://www.ethnos.gr/

Κυπριακό: Ο Ερντογάν τορπιλίζει τη νέα προσπάθεια του ΟΗΕ και επιχειρεί τετελεσμένα

 Κυπριακό: Ο Ερντογάν τορπιλίζει τη νέα προσπάθεια του ΟΗΕ και επιχειρεί τετελεσμένα


24 Ιανουαρίου, 2024



του Νίκου Μελέτη από το liberal.gr 

Με σκλήρυνση της στάσης της Τουρκίας στο Κυπριακό κάνει ποδαρικό το 2024 με κινήσεις τόσο επί του πεδίου με την προσπάθεια παράνομης κατάληψης και σφετερισμού εδάφους της νεκρής ζώνης, αλλά και σε διπλωματικό, καθώς η Άγκυρα έβαλε απαγορευτικό πλαίσιο στη νέα προσωπική απεσταλμένη του ΓΓ του ΟΗΕ Μαρία Άνγκελα Γκουέγιαρ.

Σε ανακοίνωση του, το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών στις 5 Ιανουαρίου δηλώνει ότι η κα. Γκουέγιαρ θα πρέπει εντός έξι μηνών να διαπιστώσει εάν υπάρχει κοινό έδαφος για επανέναρξη επίσημων διαπραγματεύσεων, προκαταλαμβάνοντας όμως την αποστολή της, επισημαίνει ότι τέτοιο κοινό έδαφος δεν υπάρχει.

Και η Τουρκία επιμένει ότι «το ομοσπονδιακό μοντέλο λύσης, το οποίο έχει επανειλημμένα αποτελέσει αντικείμενο διαπραγμάτευσης για περισσότερο από μισό αιώνα και δεν έχει υλοποιηθεί ποτέ λόγω της αδιάλλακτης στάσης της ελληνοκυπριακής πλευράς, είναι ξεπερασμένο και εξαντλημένο».

Για την Τουρκία, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, η επίτευξη κοινού εδάφους για την επανέναρξη διαπραγματεύσεων είναι δυνατή μόνο εάν γίνει αποδεκτή η «επαναβεβαίωση της κυριαρχικής ισότητας και του ισότιμου διεθνούς καθεστώτος του τουρκοκυπριακού λαού» καθώς «η έναρξη για άλλη μια διαδικασία αναζήτησης μιας διζωνικής, δικοινοτικής ομοσπονδίας, της οποίας η ζωή έχει λήξει, αποκλείεται».

Λευκωσία και Αθήνα και η διεθνής κοινότητα καλωσόρισαν τον διορισμό της προσωπικής απεσταλμένης του ΓΓ του ΟΗΕ για το Κυπριακό με το ελληνικό ΥΠΕΞ να επισημαίνει ότι «πρόκειται για ένα σημαντικό βήμα στο πλαίσιο των συνεχιζόμενων προσπαθειών, υπό την καθοδήγηση του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών, για επανέναρξη των διαπραγματεύσεων, με στόχο την επίτευξη αμοιβαίως αποδεκτής, δίκαιης και βιώσιμης λύσης του Κυπριακού, στη συμφωνημένη βάση των Ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, καθώς και των αρχών και αξιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Η γραμμή στην οποία επιμένει η Τουρκία ουσιαστικά προδιαγράφει νέο αδιέξοδο το οποίο εκ των πραγμάτων επηρεάζει και τις ελληνοτουρκικές και κυρίως τις ευρωτουρκικές σχέσεις, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν υπάρχουν επί του πεδίου επιθετικές κινήσεις της Τουρκίας για τη δημιουργία τετελεσμένων.

Οι εξελίξεις αυτές οδήγησαν τον πρόεδρο Ν. Χριστοδουλίδη να απευθύνει επιστολή προς τον ΓΓ του ΟΗΕ πριν δυο εβδομάδες με την οποία καλεί τα Ηνωμένα Έθνη να παρέμβουν ώστε να σταματήσουν οι παραβιάσεις στη νεκρή ζώνη στην Κύπρο.

Στην επιστολή του ο Πρόεδρος Χριστοδουλίδης αναφέρει τα εξής: «Είμαι υποχρεωμένος να απευθυνθώ σε εσάς σχετικά με αφορμή τη δραματική αύξηση των ανησυχητικών παραβιάσεων από τις τουρκικές δυνάμεις κατοχής σε διάφορες τοποθεσίες, στην υπό παρακολούθηση από τον ΟΗΕ ζώνη ασφαλείας στην Κύπρο.

Τον Αύγουστο οι τουρκικές δυνάμεις επιτέθηκαν εναντίον και δυνάμεων της ΟΥΝΦΙΚΥΠ στην περιοχή του δικοινοτικού χωριού Πύλα με σκοπό να διεκδικήσουν μεγάλο τμήμα της νεκρής ζώνης. Μετά από την παρέμβαση των Ηνωμένων Εθνών υπήρξαν πρακτικές διευθετήσεις προς όφελος όλων των κατοίκων της Πύλας, τις οποίες τώρα οι τουρκικές δυνάμεις αρνούνται να εφαρμόσουν.

Ο Ν. Χριστοδουλίδης, στην επιστολή του (που δημοσίευσε ο Φιλελεύθερος), αναφέρεται σε μια σειρά ακόμη τέτοιων επεισοδίων. Στην περιοχή του Αγίου Δομετίου, στη δυτική Λευκωσία, οι Τουρκικές Δυνάμεις εισήλθαν στη νεκρή ζώνη, όπου τοποθέτησαν παράνομα μια κάμερα και μια κεραία στην τοποθεσία γνωστή ως «Σπίτι της Μαρίας», ισχυριζόμενες ότι επεκτείνουν τον στρατιωτικό έλεγχο σε αυτό το τμήμα της νεκρής ζώνης.

Ακολούθησαν κι άλλες σοβαρές παραβιάσεις για επέκταση του στρατιωτικού ελέγχου από τον κατοχικό στρατό σε πολλές τοποθεσίες στη νεκρή ζώνη, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι οι Τουρκικές Δυνάμεις εμποδίζουν το προσωπικό της ΟΥΝΦΙΚΥΠ να έχει πρόσβαση στο νεκροταφείο Wayne’s Keep, επιβάλλοντας έτσι de facto εξουσία σε περιοχή της νεκρής ζώνης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το Wayne’s Keep δεν είναι το μόνο νεκροταφείο, εντός της ουδέτερης ζώνης, όπου οι τουρκικές δυνάμεις προσπαθούν να διεκδικήσουν την εξουσία. Τα προαναφερθέντα περιστατικά προστίθενται σε άλλες «μόνιμες» παραβιάσεις στην ουδέτερη ζώνη, όπως στα Στροβίλια, Αυλώνα, το γήπεδο της Τσετίνγκαγια, περιοχή δυτικά του Λήδρα Πάλας συμπεριλαμβανομένης της οδού Ερεχθείου (οδός Μπουρχάν Ταν), καθώς και στο ΤΚ 15.

Σύμφωνα με την επιστολή του Κύπριου Προέδρου η «κλιμάκωση των παραβιάσεων στην ουδέτερη ζώνη από τις τουρκικές δυνάμεις, μέσα σε διάστημα λίγων μηνών, μπορεί να ερμηνευθεί μόνο ως σκλήρυνση της στάσης της Τουρκίας στο έδαφος και ως ξεκάθαρη προσπάθεια αρπαγής και δημιουργίας νέων τετελεσμένων».

Ο Ν. Χριστοδουλίδης προειδοποιεί ότι η κλιμάκωση αυτή μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνες εντάσεις και καλεί τον ΓΓ του ΟΗΕ να αντιμετωπίσει το ζήτημα επισημαίνοντας στην Άγκυρα την ανάγκη για ηρεμία και αυτοσυγκράτηση, ώστε όλα τα μέρη να μπορέσουν να εμπλακούν ουσιαστικά με τον νέο απεσταλμένο του ΟΗΕ και να βρουν έναν τρόπο να εισέλθουν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Και ζητά από τον κ. Γκουτέρες να καταγραφούν αυτές οι παραβιάσεις στην επικείμενη έκθεση και ο ίδιος να καλέσει την Τουρκία να σεβαστεί το καθεστώς της Νεκρής Ζώνης και να διασφαλίσει την αποκατάσταση του status quo ante».

Το ζήτημα της νεκρής ζώνης επανέρχεται κατά περιόδους από το 1974 καθώς καλύπτει το 2,7% του εδάφους της Κύπρου και δεν είναι έδαφος που κατελήφθη από τις τουρκικές δυνάμεις κατοχής το 1974, αλλά είναι έδαφος που έχει παραχωρηθεί από την Κυπριακή Δημοκρατία στην Ειρηνευτική Δύναμη ως ζώνη ασφαλείας μεταξύ των εκατέρωθεν στρατιωτικών δυνάμεων.

Στην περιοχή της νεκρής ζώνης απαγορεύεται η είσοδος στρατιωτικών δυνάμεων εκτός εκείνων της ΟΥΝΦΙΚΥΠ που λειτουργούν βάσει συγκεκριμένων όρων που έχουν τεθεί από τα ψηφίσματα του ΟΗΕ και παραμένει έδαφος της Κυπριακής Δημοκρατίας. Η Τουρκία με την κλιμάκωση των προκλήσεων στη νεκρή ζώνη, επιχειρεί να δημιουργήσει τετελεσμένα με την κατάληψη εδαφών και συγχρόνως να μετατρέψει το έδαφος αυτό σε «αμφισβητούμενο» ώστε σε μια μελλοντική εδαφική ρύθμιση να τεθεί προς διαμοιρασμό…


https://prodromikos.wordpress.com/

ΕΝΑΣ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

 ΕΝΑΣ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ

 στις 
Henrik Pontoppidan

Ο άγνωστος – μέχρι τώρα – στη χώρα μας Δανός συγγραφέας Ενρίκ Ποντόπινταν (Henrik Pontoppidan) γεννήθηκε το 1857 σε μια συντηρητική, φτωχή και βαθιά θρησκευόμενη οικογένεια από την οποία αποστασιοποιήθηκε νωρίς και εγκαταλείποντας την επαρχιακή Γιουτλάνδη πήγε στην Κοπεγχάγη για να σπουδάσει πολιτικός μηχανικός. Σύντομα εγκατέλειψε τις σπουδές του και άρχισε να εργάζεται σαν δάσκαλος ενώ στρεφόταν όλο και με μεγαλύτερο ζήλο στη συγγραφή. Στα έργα του απεικόνισε με σκληρά χρώματα  τη ζωή των αγροτών και των φτωχών της επαρχίας στηλιτεύοντας τον συντηρητισμό και τις αγκυλώσεις τους και απορρίπτοντας την μέχρι τότε εξιδανικευμένη αποτύπωσή τους σε λογοτεχνικά έργα και συνειδήσεις. 

Το 1917 ο Ενρίκ Ποντόπινταν μαζί με τον συμπατριώτη του Καρλ Άντολφ Γκγιέλερουπ ( Karl Adolph Gjellerup) τιμήθηκε από τη Σουηδική ακαδημία με το Νόμπελ λογοτεχνίας για ‘τις αυθεντικές περιγραφές του της σύγχρονης ζωής στη Δανία’.

Το μυθιστόρημα ‘Ένας ευτυχισμένος άνθρωπος’ που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΛΕΜΒΟΣ σε μετάφραση Σωτήρη Σουλιώτη, είναι ένα μυθιστόρημα ενηλικίωσης στο οποίο ο ήρωας έρχεται αντιμέτωπος με μια σειρά ανταγωνιστικών φιλοσοφιών και  στάσεων απέναντι στη ζωή.  Το έργο πρωτο-δημοσιεύθηκε σε συνέχειες από το 1898 μέχρι το 1904 και με τη διαχρονικότητα των θεμάτων του, την ανάπτυξη των χαρακτήρων και το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο που το διαμορφώνουν, παραμένει ένα σημαντικό κλασικό έργο της δανέζικης λογοτεχνίας.

Ο ήρωας του μυθιστορήματος,  ο Περ Σιντένιους και η ζωή του μοιάζουν εντυπωσιακά με τον συγγραφέα αφού όπως κι εκείνος, ο Περ είναι γιός κληρικού που επαναστατεί ενάντια στην πουριτανική ατμόσφαιρα του πατρικού σπιτιού  με τον αυστηρό πατέρα που περιμένει από τους γιούς του να γίνουν κι εκείνοι κληρικοί, την άρρωστη, αδύναμη μητέρα και τα αμέτρητα αδέλφια. Σύντομα απομακρύνεται από τη θρησκεία και κυρίως από τον δεσποτικό πατέρα του και σε ηλικία 16 ετών πηγαίνει στη Κοπεγχάγη για να σπουδάσει πολιτικός μηχανικός, αποφασισμένος να απελευθερωθεί από τους περιορισμούς της επαρχιακής του ανατροφής.  Ο Περ είναι προικισμένος και φιλόδοξος, είναι αποφασισμένος να κατακτήσει τον κόσμο και έχει μια ιδέα για ένα ολοκληρωμένο ενεργειακό έργο που θα εκσυγχρονίσει τη Γιουτλάνδη και θα φέρει οικονομική ανάπτυξη στην περιοχή. Το μυθιστόρημα ακολουθεί την πορεία του από τις επαρχιακές του ρίζες στην πολυσύχναστη πόλη, όπου αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ακαδημαϊκής ζωής, τις πολιτιστικές συγκρούσεις και τις προσωπικές σχέσεις. Ο συγγραφέας καταγράφει τις αποχρώσεις τόσο των αστικών όσο και των αγροτικών τοπίων μεταφέροντας με εκπληκτική περιγραφική δεινότητα τον αναγνώστη τόσο στους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης όσο και στην γαλήνια αλλά οπισθοδρομική ύπαιθρο.

Στην Κοπεγχάγη  ο Περ προσεγγίζει μεθοδικά την κοινωνική και οικονομική ελίτ της πόλης  και ανάμεσά τους έναν εβραίο χρηματιστή του οποίου την κόρη αρραβωνιάζεται. Η Γιακόμπε, η εβραία αρραβωνιαστικιά του, που αρχικά είναι για τον Περ ένα ακόμη σκαλοπάτι προς την κατάκτηση των μεγαλεπήβολων σχεδίων του,  στη συνέχεια τον γοητεύει με τον περίπλοκο παθιασμένο χαρακτήρα της. Με την οικονομική βοήθεια της οικογένειας της Γιακόμπε, ο Περ ταξιδεύει στη Γερμανία, την Αυστρία και την Ιταλία για να μάθει για τα συστήματα διαχείρισης νερού και σχεδόν φτάνει μέχρι την Αμερική. Όλος ο κόσμος γίνεται γι’ αυτόν ένα σχολείο. Όσο έξυπνος και αποφασισμένος όμως κι αν είναι ο Περ, όταν φτάνει στο κατώφλι της πραγματοποίησης των ονείρων του, στην απόλυτη στιγμή της επιδιωκόμενης επιτυχίας του, τα εγκαταλείπει αφού αισθάνεται ότι όσο περισσότερα πετυχαίνει τόσο μεγαλύτερο κενό νιώθει μέσα του. Έτσι παραιτείται από το έργο της ζωής του τη στιγμή που φτάνει στο σημείο της υλοποίησης και διαλύει τον αρραβώνα του με τη Γιακόμπε λίγο πριν το γάμο.

Ο Περ βρίσκεται διαρκώς σε μια εσωτερική πάλη ˙ ενώ επαναστάτησε  ενάντια στο στενό και περιορισμένο θρησκευτικό του περιβάλλον διαπιστώνει ότι συναισθηματικά, είναι απίθανο να απελευθερωθεί εντελώς από αυτό. Έτσι αποφασίζει να επιστρέψει στη φωλιά που είχε εγκαταλείψει. Μετά την ακύρωση του γάμου του με την Γιακόμπε, παντρεύεται μια απλή κοπέλα της επαρχίας  που το ελκύει με την αθωότητα και την ηρεμία της και βρίσκεται πολύ κοντά στον τρόπο που είχε μεγαλώσει και ο ίδιος, ελπίζοντας ότι έχει βρει τον τρόπο να είναι ευτυχισμένος.

Αλλά ούτε τώρα αισθάνεται ολοκληρωμένος και εγκαταλείπει κι εκείνη και την οικογένεια που έχει δημιουργήσει μαζί της για να καταφύγει  σ’ ένα απομακρυσμένο μέρος της Δανίας όπου εργάζεται σαν βοηθός οδοποιίας. Είναι εκεί τελικά, στην επιστροφή στη φύση και την απομόνωση,  που μαθαίνει ότι η ύψιστη ανθρώπινη ευτυχία είναι να αποκτήσει κανείς πλήρη και ξεκάθαρη επίγνωση του εαυτού του. Το ταξίδι του Περ ολοκληρώνεται  με την απόρριψη των παλιών ιδεών, τη συνειδητοποίηση ότι η ιδέα του για την ευτυχία ήταν στην πραγματικότητα μια εξέγερση ενάντια στην ανατροφή του, και την επιστροφή.

‘Όσο είμαστε νέοι, έχουμε αμέτρητες απαιτήσεις για τις κατευθυντήριες δυνάμεις της ύπαρξής μας. Θέλουμε να μας φανερωθούν. Το πέπλο μυστηρίου, κάτω από το οποίο δρουν, μας προσβάλλει. Απαιτούμε να ελέγχουμε, να διορθώνουμε την μεγάλη παγκόσμια μηχανή. Όταν γερνάμε λίγο, ρίχνουμε ανυπόμονα το βλέμμα μας στους ανθρώπους και στην ιστορία της ανθρωπότητας, για να βρούμε τουλάχιστον τις μεταξύ τους σχέσεις, τους νόμους, την εξέλιξη, με λίγα λόγια το νόημα της ζωής, τον σκοπό για τον οποίο αγωνιστήκαμε και υποφέραμε. Μέχρι που μια μέρα να μας σταματήσει μια φωνή από τα μύχια της ύπαρξής μας, μια φωνή-φάντασμα, η οποία ρωτάει : Ναι, αλλά εσύ ποιος είσαι; Από αυτήν τη μέρα δεν γνωρίζουμε καμία άλλη ερώτηση, παρά μόνο αυτήν. Από αυτήν τη μέρα ο πραγματικός μας εαυτός γίνεται η μεγάλη σφίγγα, το αίνιγμα της οποίας αγωνιζόμαστε να λύσουμε.’

Το μυθιστόρημα του Ενρίκ Ποντόπινταν είναι ένα οξυδερκές κοινωνικό σχόλιο που καλεί τον αναγνώστη να αναλογιστεί το τίμημα της αναζήτησης της ατομικής ευτυχίας σε ένα κόσμο που μεταμορφώνεται με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Ο Ποντόπινταν ακολουθεί τη ζωή του Περ παρατηρώντας τα κοινωνικά πρότυπα της εποχής, τα θρησκευτικά δόγματα, τις ταξικές ανισότητες και τη σύγκρουση μεταξύ αστικών και επαρχιακών αξιών, ενώ  μέσω της Γιακόμπε μας παρέχει -εκτός από ένα γυναικείο χαρακτήρα σπάνιας δύναμης και ευφυίας – και ένα μοναδικό πορτρέτο της λαμπερής εβραϊκής κοινωνίας της Κοπεγχάγης. Μέσα από τις αλληλεπιδράσεις του ήρωα με διάφορους χαρακτήρες, ο συγγραφέας ζωγραφίζει μια ζωντανή εικόνα μιας κοινωνίας σε ροή, που παλεύει με τις εντάσεις μεταξύ παράδοσης και προόδου.

Ένα από τα δυνατά σημεία του -σχεδόν αυτοβιογραφικού – μυθιστορήματος έγκειται στην σχολαστική ανάπτυξη του ήρωα. Ο Περ είναι ένας πολύπλευρος και δυναμικός χαρακτήρας που διαμορφώνεται από τη φιλοδοξία του. Ενσαρκώνει το αρχέτυπο του αυτοδημιούργητου ανθρώπου που οδηγείται από την επιθυμία του να σηκωθεί πάνω από την ταπεινή καταγωγή του. Οι δευτερεύοντες χαρακτήρες του μυθιστορήματος παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο στην εξέλιξή του. Οι σχέσεις του με την οικογένεια, τους φίλους και τις γυναίκες,  παρέχουν έναν φακό μέσω του οποίου ο συγγραφέας εξερευνά τις κοινωνικές προσδοκίες και τον αντίκτυπο των ατομικών επιλογών. Η αντιπαράθεση της φιλοδοξίας του Περ με τις πιο παραδοσιακές αξίες της οικογένειας και της κοινωνίας προσθέτει επίπεδα πολυπλοκότητας στην αφήγηση, ενώ η αμείλικτη επιδίωξη της επιτυχίας είναι τόσο αξιοθαύμαστη όσο και τραγική, καθώς τον οδηγεί σε επιλογές που διαμορφώνουν το πεπρωμένο του με απροσδόκητους τρόπους.

Το βιβλίο ‘Ένας ευτυχισμένος άνθρωπος’ είναι ένα λογοτεχνικό αριστούργημα γεμάτο με ιδέες, συζητήσεις, φιλοσοφικές και υπαρξιακές διαμάχες που ξεπερνά το χρόνο και τον τόπο του. Η εξερεύνηση των θεμάτων, όπως η φιλοδοξία, η πολυπλοκότητα της ατομικής ταυτότητας, οι κοινωνικές προσδοκίες και η ακατάπαυστη αναζήτηση της ευτυχίας αλλά και οι πλούσιοι χαρακτήρες, ο οξυδερκής κοινωνικός σχολιασμός και η υποβλητική γραφή το καθιστούν ένα διαχρονικό κλασικό έργο που αιχμαλωτίζει τον αναγνώστη τόσο με τη διορατικότητά του όσο και με την πλούσια και υποβλητική γραφή του.

https://passepartoutreading.gr/

50 απίστευτα γεγονότα για το ΚΑΤΑΡ, την πιο πλούσια αραβική χώρα!



Το Κατάρ είναι μια χώρα που βρίσκεται στην ανατολική ακτή της χερσονήσου της Αραβίας, με την πρωτεύουσά του να είναι η Ντόχα. Με πλούσιους φυσικούς πόρους, κυρίως πετρέλαιο και φυσικό αέριο, το Κατάρ έχει αναπτυχθεί ταχύτατα και θεωρείται μια από τις πλουσιότερες χώρες στον κόσμο. Η χώρα έχει επικεντρωθεί στην ανάπτυξη του τουρισμού, των υποδομών και των επενδύσεων, ενώ παράλληλα προσπαθεί να διατηρήσει την παράδοση και την πολιτιστική της κληρονομιά. Το Κατάρ έχει επίσης προσελκύσει προσοχή για τη φιλοξενία του του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου το 2022 και του γεγονότος ότι είναι ένας από τους πιο δυναμικούς παίκτες στη γεωπολιτική σκηνή της Μέσης Ανατολής.



Ξέρεις γιατί το να είσαι πιο ευχάριστος στους ανθρώπους θα καταστρέψει την καριέρα σου;

 Ξέρεις γιατί το να είσαι πιο ευχάριστος στους ανθρώπους θα καταστρέψει την καριέρα σου;

Κάλυ

Ιαν. 22

Σε μια ομάδα, είτε στον κύκλο των φίλων σας είτε στην εργασία σας, ένα άτομο χαρακτηρίζεται συχνά ως «ευαρέσκεια των ανθρώπων». Είναι αυτοί που υπηρετούν υπερβολικά τους άλλους ακόμα κι αν ο άλλος δεν θέλει να το κάνουν. Μαζεύονται επίσης κατά τη διάρκεια συζητήσεων ή διαφωνιών επειδή δεν θέλουν οι άλλοι να εκνευρίζονται μαζί τους για τις προτάσεις ή τις θέσεις τους. Αναλαμβάνετε επίσης πολλές ευθύνες, ακόμα κι αν δεν μπορείτε να τις διαχειριστείτε όλες μόνοι σας.

Αν είσαι αυτό το άτομο, πρέπει να αλλάξεις τη ζωή σου γιατί μπορεί να καταστρέψει την καριέρα σου. Αλλά πώς ακριβώς μπορεί να είναι ένα βαθούλωμα στην καριέρα σας; Ακολουθούν τρεις από τις πιο αξιοσημείωτες επιπτώσεις του να είσαι πιο ευχάριστος στους ανθρώπους στον χώρο εργασίας σου και πράγματα που μπορείς να κάνεις για να βελτιώσεις τη νοοτροπία σου.

Αυξάνει τις πιθανότητες εξουθένωσης

Ο πιο αξιοσημείωτος τρόπος με τον οποίο έχετε μια νοοτροπία πιο ευχάριστη για τους ανθρώπους μπορεί να καταστρέψει την καριέρα σας είναι αυξάνοντας τις πιθανότητές σας να καείτε. Η εξουθένωση συμβαίνει όταν κάποιος δεν μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά στον χώρο εργασίας, ενώ εξακολουθεί να έχει καθαρό μυαλό και θετική ενέργεια.

Αν κάποιος είναι πιο ευχάριστος στους ανθρώπους στο χώρο εργασίας, τείνει να εστιάζει σε αποφάσεις που θα του επιτρέψουν να επεκτείνει τη σημασία ή την αξία του στους άλλους, ακόμα κι αν δεν είναι απαραίτητο. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος θα αναλάβει περισσότερα καθήκοντα ακόμα κι αν αυτό επηρεάσει τη συνολική του ευημερία και τις ευθύνες του. Μόλις συσσωρευτεί, το αίσθημα της υπερέντασης θα κλωτσήσει, οδηγώντας τελικά σε εξάντληση.

Εάν ελέγχετε τη νοοτροπία που σας αρέσει περισσότερο στους ανθρώπους, μπορείτε να πείτε όχι σε αυτές τις πρόσθετες ευθύνες και να εξασφαλίσετε περισσότερο χρόνο για τις πραγματικές σας ευθύνες. Θα είστε επίσης σε θέση να γίνετε πιο σταθεροί ψυχικά και συναισθηματικά σε σημείο που θα γνωρίζετε ακριβώς πόση ενέργεια σας απομένει για τις άλλες εργασίες σας.

Υψηλά επίπεδα άγχους

Όταν ένα άτομο που ευχαριστεί τους ανθρώπους δεν είναι σε θέση να παρέχει υποστήριξη στους άλλους και όλα δεν πάνε σύμφωνα με τα σχέδιά τους, το άγχος θα αρχίσει.

Το άγχος κάνει ένα άτομο να πιστεύει ότι δεν είναι αρκετό, με αποτέλεσμα να αμφισβητεί ακόμη και τις συμπεριφορές του. Εάν δεν σταματήσουμε να εισπνέουμε για λίγο, θα είναι πιο δύσκολο να ελέγξουμε τα συναισθήματά μας και, τελικά, να μας αποτρέψουν από το να αποφασίσουμε τι μπορούμε να κάνουμε. Είναι επίσης δύσκολο να συμβαδίζεις με τα πάντα γύρω σου γιατί σε απασχολεί τι μπορείς να κάνεις στη συνέχεια.

Ένας εξαιρετικός τρόπος για να αντιμετωπίσετε αυτό το άγχος είναι να δώσετε χρόνο στον εαυτό σας να επεξεργαστεί αυτό που έχετε μπροστά σας και να ελέγξετε τα συναισθήματά σας πριν ενεργήσετε. Όταν το κάνετε αυτό, θα έχετε μια πιο εμφανή νοοτροπία να αντιμετωπίσετε την κατάσταση και να είστε πιο ήρεμοι.

Δεν είναι δυνατή η κίνηση προς τα εμπρός

Το να είσαι πιο ευχάριστος στους ανθρώπους μπορεί να σε αποτρέψει από το να προχωρήσεις στο επόμενο επαγγελματικό σου βήμα, επειδή είσαι περισσότερο συγκεντρωμένος στους άλλους από το να κοιτάς τι μπορείς να κάνεις για τον εαυτό σου. Θα δυσκολευτείτε επίσης να μιλήσετε ανοιχτά για τους στόχους της ζωής σας και να ζητήσετε ευκαιρίες για να σας βοηθήσουν να τους πετύχετε.

Αν θέλετε να κόψετε αυτή τη συνήθεια, σκεφτείτε τι εγκαταλείπετε. Αν εστιάζεις περισσότερο στις ευκαιρίες των άλλων και θέλεις να πετύχεις στην καριέρα σου, πρέπει να παλέψεις για τους στόχους σου. Θα γίνετε πιο σίγουροι για τις δεξιότητές σας και θα είστε σε θέση να επιτύχετε αυτούς τους στόχους χωρίς να χρειάζεται να εστιάσετε πολύ στους άλλους.

Αν και είναι εντάξει να φροντίζετε τους άλλους περιστασιακά, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι στη δουλειά, πρέπει επίσης να εστιάσετε στις ευθύνες και τους στόχους σας. Ευτυχώς, υπάρχουν τρόποι για να καταπολεμήσετε μια νοοτροπία πιο ευχάριστη στους ανθρώπους, η οποία μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο με τον οποίο σκέφτεστε για τον εαυτό σας. Μην το αφήσετε να είναι η αιτία για την καθοδική πορεία της καριέρας σας και κάντε μια προσπάθεια να αλλάξετε όταν παρατηρήσετε ότι βασίζεστε υπερβολικά σε αυτή την ανθυγιεινή συνήθεια.

https://middleme.net/

Αυτό είναι το «χρυσό» χωριό του Πηλίου

 

Αυτό είναι το «χρυσό» χωριό του Πηλίου



Πρόκειται για ένα από τα ομορφότερα χωριά του Πηλίου, το οποίο είναι γνωστό για το πολύ πράσινο που το περιβάλλει. Ο λόγος για το χωριό Κισσός που είναι χτισμένος αμφιθεατρικά σε υψόμετρο 520 μέτρων και προσφέρει στον επισκέπτη απλόχερα μία εκπληκτική θέα προς το Αιγαίο.

Σύμφωνα με τον ιστορικό Γ. Κορδάτο, η ονομασία του είναι παράφραση της λέξης χρυσός. Και πράγματι, το τοπίο που το περιβάλλει με τις οξιές, τις καστανιές και κάθε λογής δέντρα σε συνδυασμό με τη θέα, αλλά και την παραδοσιακή μορφή του που μένει αναλλοίωτη στο χρόνο, το κάνουν να μοιάζει με ένα μέρος σκέτο… χρυσάφι.

Η βόλτα στα πλακόστρωτα καλντερίμια του Κισσού, ανάμεσα στα παλιά αρχοντικά και τις εκκλησίες προσφέρει στον επισκέπτη μία ευκαιρία να αποδράσει από την καθημερινότητα και να συλλέξει υπέροχες εικόνες ενός γραφικού τόπου.

Στην πλατεία του χωριού δεσπόζει μια από τις πιο ιστορικές εκκλησίες ολόκληρου του Πηλίου, η Αγία Μαρίνα. Πρόκειται για μία τρίκλιτη βασιλική του 1650, η οποία ανακαινίστηκε το 1745 και αγιογραφήθηκε από το λαϊκό ζωγράφο Παγώνη. Στην πλατεία θα δείτε επίσης την προτομή του Ρήγα Φερραίου ο οποίος μαθήτευσε στην Ζαγορά και πρωτοδίδαξε στον Κισσό.

Υπέροχες, όμως, είναι και οι εικόνες έξω από το χωριό, όπου η φύση έχει στήσει ένα απείρου κάλλους σκηνικό, με άφθονο πράσινο και γάργαρα νερά.

 https://magnesianews.gr/

Ίντι Αμίν: ένας στυγνός δικτάτορας αρπάζει την εξουσία στην Ουγκάντα – Αρωγοί του Βρετανία, Ισραήλ, ΕΣΣΔ

Ίντι Αμίν: ένας στυγνός δικτάτορας αρπάζει την εξουσία στην Ουγκάντα – Αρωγοί του Βρετανία, Ισραήλ, ΕΣΣΔ

copyright Ap Photos

copyright Ap Photos

Μια μέρα σαν σήμερα, 25 Ιανουαρίου του 1971, ένας θηριώδης αξιωματικός, ο Ίντι Αμίν βγάζει τον Στρατό στους δρόμους της Καμπάλα, ανατρέπει τον πρόεδρο Μίλτον Ομπότε και αναγορεύεται πρόεδρος της Ουγκάντας.

Ο Idi Amin Dada Oumee, όπως ήταν το όνομά του, ήταν ο τρίτος πρόεδρος της Ουγκάντας από το 1971-79· κυβέρνησε ως σκληρός δικτάτορας και ήταν υπεύθυνος για συστηματικές διώξεις και δολοφονίες από 100.000 μέχρι 500.000 ανθρώπων· διέπραξε ανεξέλεγκτες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και θεωρείται ηθικός αυτουργός για χιλιάδες φόνους αντιφρονούντων.

Η Ιστορία έχει καταγράψει τον Αμίν ως έναν από τους πιο βάναυσους τυράννους που λέρωσαν με την παρουσία τους τη Γη. Δεν είναι τυχαίο, ότι το προσωνύμιο που ακολούθησε τον Αμίν σε ολόκληρη τη ζωή του: ο Χασάπης της Ουγκάντας. Για οκτώ ολόκληρα χρόνια, η Ουγκάντα δεν κοιμόταν από τον τρόμο. Ο Ίντι Αμίν ήταν διεστραμμένος, κακός και απρόβλεπτα τρομακτικός.

Ο Αμίν είχε γεννηθεί στην Καμπάλα ή στην πόλη Κομπόκο, αλλοί λένε το 1923 κι άλλοι το 1928· κάπου ενδιάμεσα μάλλον. Σε νεαρή ηλικία, ο πατέρας του εγκατέλειψε την οικογένεια και τον μεγάλωσε η μητέρα του. Ο Αμίν σπούδασε σε ισλαμικό σχολείο μέχρι την Δ’ τάξη και στη συνέχεια εντάχθηκε στον βρετανικό αποικιακό στρατό· υπηρέτησε σε εκστρατείες κατά των Σομαλών ανταρτών καθώς και κατά των Μάου Μάου στην Κένυα. Μέχρι το 1953, ο Αμίν είχε προαχθεί σε λοχία. Ο Αμίν ήταν θηριώδης στο σώμα, επιβλητικός, με ύψος 1.85 και βάρος πάνω από 150 κιλά· διακρίθηκε στην πυγμαχία και σε άλλα αθλήματα δύναμης.

Το 1962, η Ουγκάντα απέκτησε την ανεξαρτησία της από τη Βρετανία και ο Μίλτον Ομπότε εξελέγη πρωθυπουργός. Έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη του Ομπότε, ο Αμίν αναρριχήθηκε στη στρατιωτική κλίμακα και υπηρέτησε σε σημαντικές θέσεις· μέχρι το 1964, είχε προαχθεί σε Αρχηγό Στρατού και στη συνέχεια χρίστηκε Αρχηγός των Ενόπλων Δυνάμεων.

Ο Aμίν με τον Φιντέλ Κάστρο. /copyright Ap Photos
Ο Aμίν με τον Φιντέλ Κάστρο. /copyright Ap Photos

Ο απόλυτος άρχων της Ουγκάντας!

Το 1971, ο Αμίν θα καταλάμβανε την εξουσία με πραξικόπημα. Λίγο μετά την κατάληψη της εξουσίας, ο Ίντι Αμίν άρχισε να λαμβάνει στρατιωτική και οικονομική υποστήριξη από τη Μεγάλη Βρετανία και το Ισραήλ, όταν όμως ζήτησε από το Ισραήλ προηγμένο στρατιωτικό εξοπλισμό, αρνήθηκε και ο Αμίν κατήγγειλε τον Σιωνισμό και επιδίωξε το εμπόριο με τη Λιβύη. Στο πλαίσιο μπήκε και ο Καντάφι. Από το 1973 και μετά, η Σοβιετική Ένωση άρχισε να παρέχει όπλα, αμυντικά συστήματα και τεχνική βοήθεια στην Ουγκάντα.

Μέχρι το 1975, η Σοβιετική Ένωση εκτιμάται ότι είχε στηρίξει το καθεστώς του Ίντι Αμίν με 12 εκατομμύρια δολάρια ως οικονομική ενίσχυση και 48 εκατομμύρια δολάρια σε οπλικά συστήματα. Κατά τη διάρκεια της τυραννίας του Αμίν, υπολογίζεται ότι εξοντώθηκαν πάνω από 500.000 άνθρωποι. Στα τελευταία χρόνια της βασιλείας του, ο Αμίν επέζησε από πολλές απόπειρες δολοφονίας. η επιρροή του αποδυναμώθηκε και μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των οπαδών του.

Τον Απρίλιο του 1979 η Τανζανία κατέλαβε την πρωτεύουσα της Ουγκάντας και ο Αμίν διέφυγε στο εξωτερικό. Η Σαουδική Αραβία πρόσφερε άσυλο στον δικτάτορα και ο Αμίν πέρασε το υπόλοιπο της ζωής του εκεί. Μια απεχθής φήμη που συνοδεύει τον Αμίν ήταν πως του άρεσε να τρώει ανθρώπινο κρέας. Κι όμως στα τελευταία χρόνια της ζωής του, ο Αμίν έγινε Vegan και μάλιστα λάτρευε τα πορτοκάλια· πέθανε από νεφρική ανεπάρκεια το 2003. Ο Ίντι Αμίν ήταν πολυγαμικός: είχε τουλάχιστον έξι συζύγους, ήταν χαρισματικός, ευφυής με χιούμορ. Εκτός των άλλων τίτλων που είχε απονείμει στον εαυτό του, ο Αμίν κόμπαζε ότι ήταν Βασιλιάς της Σκωτίας, δίχως στέμμα...

https://www.ethnos.gr/

Τι είναι αυτά τα νέα κολωνάκια που μπαίνουν στους δρόμους -Ποιος είναι ο ρόλος τους

 Τι είναι αυτά τα νέα κολωνάκια που μπαίνουν στους δρόμους -Ποιος είναι ο ρόλος τους

nea-kolonakia-odiki-asfaleia_0

Νέου τύπου κολωνάκια εγκαθίστανται στους δρόμους της Ευρώπης με στόχο τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, χωρίς να απαιτείται ανθρώπινη παρουσία και επίβλεψη.

Η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους και ακόμη περισσότερο των θανατηφόρων βρίσκεται ανάμεσα στις προτεραιότητες της ΕΕ προς έναν μέλλον για τις μεταφορές απαλλαγμένο από σοβαρά τροχαία.

Η μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους της Ευρώπης δεν αφορά μόνο τον ανθρώπινο παράγοντα αλλά και τα άγρια ζώα (και όχι μόνο), τα οποία διασχίζουν ή χρησιμοποιούν κάποια μέρη του οδηγού δικτύου για να μετακινηθούν με κίνδυνο να χάσουν τη ζωή τους από κάποιο διερχόμενο όχημα.

Σε πολλά μέρη του κόσμου λαμβάνονται πλέον μέτρα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται ζώα και μια από τις λύσεις που αξιοποιούνται είναι η τοποθέτηση ηχητικών και οπτικών φάρων αυτόματης λειτουργίας.

Τελευταία μέχρι στιγμής περιοχή στη Γηραιά Ήπειρο που υιοθετεί και εγκαθιστά τα νέου τύπου κολωνάκια στους δρόμους της είναι η αυτόνομη κοινότητα Εστρεμαδούρα της Ισπανίας.

Έπειτα και από απόφαση της τοπικής κυβέρνησης η αυτόνομη ισπανική κοινότητα αποφάσισε να τοποθετήσει τους αυτόνομης λειτουργίας ηχητικούς φάρους στον δρόμο ΕΧ-206 σε ένα πρόγραμμα βελτίωσης της οδικής ασφάλειας που υλοποιείται αρχικά σε πιλοτική φάση.

Οι αυτόνομης λειτουργίας ηχητικοί φάροι φέρουν αισθητήρες κίνησης και «κοιτάζουν» τόσο προς τον δρόμο όσο και πίσω από αυτόν. Αν τα κολωνάκια εντοπίσουν κάποιο ζώο και ταυτόχρονα και ένα όχημα που κινείται στον δρόμο προς αυτό, σε κοντινή απόσταση, τότε εκπέμπουν ένα ηχητικό αλλά και οπτικό σήμα που έχει σαν στόχο να αποτρέψει το ζώο από το να διασχίσει τον δρόμο εκείνη τη στιγμή.

Οι αισθητήρες που φέρουν τα αυτόματα κολωνάκια-φάροι που χρησιμοποιούνται στην αυτόνομη ισπανική κοινότητα εξελίχθηκαν από την εταιρεία Visere σε συνεργασία με το πανεπιστήμιο της Καστίγια-Λα Μάντσα και το ισπανικό Ερευνητικό Ινστιτούτο Κυνηγιού και Άγριας Ζωής (Instituto de Investigación en Recursos Cinegéticos -IREC).

Οι αισθητήρες των φάρων καλύπτουν πεδίο 160 μοιρών και μπορούν να ενεργοποιηθούν όταν το ζώο βρίσκεται σε απόσταση 13-17 μέτρων από αυτούς. Με την τοποθέτησή τους ανά 20 μέτρα έχουν τη δυνατότητα να καλύπτουν πλήρως το μήκος του δρόμου που έχουν τοποθετηθεί.

https://www.makeleio.gr/


Το ξέρω πως νιώθεις πολλά… εσύ δεν το ξέρεις!

  Το ξέρω πως νιώθεις πολλά… εσύ δεν το ξέρεις! – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 29 Ιανουαρίου 2025 Κάνω ότι σε πιστεύω. Κάνω πως συμφωνώ μα...