Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 11 Ιουλίου 2023

Πέθανε η Υβόννη Μεταξάκη: Ήταν σεναριογράφος στη σειρά «Της αγάπης μαχαιριά»

 Πέθανε η Υβόννη Μεταξάκη: Ήταν σεναριογράφος στη σειρά «Της αγάπης μαχαιριά»

Οι πρωταγωνιστές της σειράς «Της αγάπης μαχαιριά»
Οι πρωταγωνιστές της σειράς «Της αγάπης μαχαιριά»

Την τελευταία της πνοή άφησε η ηθοποιός και σεναριογράφος Υβόννη Μεταξάκη. Η θλιβερή είδηση γνωστοποιήθηκε από τον Σπύρο Μπιμπίλα, μέσα από ανάρτηση στο Facebook.

«Ένα δυσάρεστο νέο και πάλι για τον καλλιτεχνικό μας χώρο. Έφυγε από κοντά μας μια σημαντική ηθοποιός που διέπρεψε και ως σεναριογράφος πολλών σειρών. Η δημιουργός της μεγάλης επιτυχίας "Της αγάπης μαχαιριά", η ευγενική και χαμογελαστή Υβόννη Μεταξάκη ταξίδεψε στο φως.

Την γνώρισα στις πρώτες μου μεταγλωττίσεις (αφού ήταν και μία από τις πιο αγαπητές φωνές των κινουμένων σχεδίων) στο "Μικρό σπίτι στο λιβάδι" κι ήταν πάντα δίπλα σε μας τους νεότερους. Ενεργός ηθοποιός στο θέατρο και σε πολλές σειρές στην τηλεόραση. Τελευταία της επιτυχημένη εμφάνιση ήταν στη σειρά "Χωρίς όρια". Καλό ταξίδι αγαπημένη μας Υβοννη» έγραψε, χαρακτηριστικά, ο πρόεδρος του ΣΕΗ και βουλευτής του κόμματος «Πλεύση Ελευθερίας». 

https://www.ethnos.gr/


Λιλή Ζωγράφου – Στρίγκλα και καλλονή

 Λιλή Ζωγράφου – Στρίγκλα και καλλονή

Μια στρίγκλα, σου λέω, που τη λάτρεψα έντεκα χρόνια και με τυράννησε άλλα τόσα. Τόσο όμορφη όμως που σου κοβόταν η ανάσα. Το πρώτο πλάσμα που μ’ έκανε κυριολεκτικά ό,τι ήθελε. Μια φορά όλη κι όλη, μια φορά σ’ τ’ ορκίζομαι, αποφάσισα ν’ αντισταθώ στην αδυναμία μου και να λείψω πέντε μέρες χωρίς να την πάρω μαζί μου, και ξέρεις πώς μ’ εκδικήθηκε; Μπορείς να φανταστείς πώς; Πέθανε! Ναι, σου λέω, πέθανε. Και κανείς δε θα μου βγάλει από το μυαλό πως πέθανε για να με τιμωρήσει. Η ανόητη, η τρελή, η άπονη. Αυτοκτόνησε.

Τέσσερις ημέρες έφτασαν. Έπεσε μες στο πανέρι της, πάνω σε μια φούστα μου (που της έβαλα για να με νιώθει κοντά της), κι αρνήθηκε να φάει, να πιει, να ζήσει. Και το πέτυχε, το άκαρδο. Πέτυχε να μου ανταποδώσει το σπαραγμό της γιατί έφυγα και την άφησα.

Έτσι, σαν ένα μεγάλο μαχαίρι με στόχευε πίσω από την πόρτα του γυρισμού μου

η είδηση του θανάτου της. Κι ο κόσμος σκοτείνιασε στις εννιά το πρωί, καθώς ένα γογγητό βγήκε από την καρδιά μου και κατρακύλησε σε χείμαρρο από δάκρυα. Πήρα το δρόμο με τα πόδια κλαίγοντας. Να ’ναι άνοιξη, να ’ναι ο ουρανός γεμάτος δώρα από φως, να σου χαμογελούν τ’ ανοιχτά παράθυρα των σπιτιών ανεμίζοντας τις κουρτίνες τους και να χάνεις το νόημα της ζωής χάνοντας ένα τοσοδούλικο ζωάκι;

Μην παραξενεύεσαι! Ένα σκυλί αποδέχεται ό,τι αγάπη διαθέτεις. Όσο χρειάζεσαι να δώσεις, όλη την αγάπη που οι άνθρωποι γύρω σου προσπερνούν. Κι όσο περισσότερο του δίνεις, τα μάτια του σου επιστρέφουν καταρράκτες χαράς κι ευγνωμοσύνης. Τρυπώνουν μέσα σου και σε χαϊδεύουν σαν όλα τα χέρια που σ’ εγκαταλείψανε.

Και να ’μαι τώρα καρφωμένη με τούτο το μαχαίρι της ενοχής, ολομόναχη, να ντρέπομαι να κυκλοφορήσω το απελπισμένο πρόσωπό μου, γιατί άλλο δεν μπορώ να πω παρά η Νίνα πέθανε και προκάλεσα ’γώ το θάνατό της, και ποιος να καταλάβει τέτοιο σπαραγμό και τόση ερημιά.

Εκείνη μεγάλωνε σ’ ένα κοφίνι μαζί με τον αδελφό της σ’ ένα μαγαζί του Παρισιού, ζεστή. Εγώ περπατούσα ξεπαγιασμένη, αυτοεξόριστη στους μεγάλους δρόμους της πατρίδας της. Χούντα. Παραμονές Χριστουγέννων κάθε ξενιτεμένος νιώθει πιο έρημος. Όλοι οι άλλοι περπατούν πιο ζωηρά, μιλούν χαρούμενα, ψωνίζουν, μέσα στο σκηνοθετημένο παραμύθι του χριστουγεννιάτικου Παρισιού. Εγώ δεν πήγαινα πουθενά και κανείς δε με περίμενε.

Καθώς βγήκα από το μετρό, έπεσα πάνω σε μια βιτρίνα με δυο πιθηκάκια. Το ένα φορούσε ένα πουλόβερ, το άλλο ολοτσίτσιδο. Αυτό, το τελευταίο, προσπαθούσε να βγάλει το πουλόβερ του ντυμένου. Αφού πάλεψε λίγο μαζί του, κατάφερε τέλος να το γδύσει. Κι άξιζε τότε η προσπάθεια να το φορέσει εκείνο. Πέρασε το λαιμό μια χαρά. Έλα όμως που δεν τα κατάφερε να περάσει τα μανίκια. Το ξανάβγαλε λοιπόν και ξανάρχιζε από την αρχή. Τώρα το βοηθούσε και το άλλο πιθηκάκι. Με αποτέλεσμα να του περάσει και το μανίκι στο λαιμό. Τσιρίζανε και τα δυο, τραβολογούσαν το πουλόβερ, ρίχνανε καμιά καρπαζιά το ένα στο άλλο, ώσπου άνοιγε από μέσα η βιτρίνα και κάποιος φόραγε κανονικά το πουλόβερ στο ένα από τα δυο. Και η ιστορία ξανάρχιζε. Γελούσα τόσο πολύ, που χωρίς να το σκεφτώ μπήκα στο κατάστημα. Είχα όμως αποφασίσει πως θ’ αποκτούσα ένα ζωάκι.

Oλόγυρα, στα αραδιασμένα κοφίνια, πρόβαλλαν φατσούλες, σκυλάκια, γατούλες πεντάμορφες, χαμστεράκια πολύχρωμα. Περπατούσα αργά όταν είδα δυο ολόλευκα στρογγυλά μπαλάκια κουρνιασμένα στα πεντακάθαρα άχυρα. Δεν ήμουνα σίγουρη αν ήταν κάτι ζωντανό ή σκέτες μεγάλες κουβαρίστρες μαλλί για πλέξιμο. Βούτηξα το χέρι μου κι έπιασα τη μια από τις δυο άσπρες μπαλίτσες. Δυο μαύρα στρογγυλά μάτια άνοιξαν και καρφώθηκαν στα δικά μου. Ύστερα τέντωσε δυο ηλίθια κοντά ποδαράκια, τ’ ακούμπησε στο πουλόβερ μου και κούρνιασε το κεφάλι στο στήθος μου. Το κρατούσα εκεί, μαλακό και ζεστό, τόσο εύθραστο. Με το άλλο χέρι πήρα και το άλλο, που δεν άνοιξε τα μάτια του, και το ξανάβαλα στο καλάθι.

«Βλέπετε», μου λέει ο μαγαζάτορας, «το θηλυκό σάς διάλεξε».

«Πώς με διάλεξε;», τον ρώτησα.

«Α, βέβαια. Δε διαλέγουμε μόνο εμείς. Μας διαλέγουν και τα ζώα. Πιάσατε και το αρσενικό, μα αυτό δε νοιάστηκε, ενώ αυτή η γαλίφα κόλλησε απάνω σας και δε λέει να σας αφήσει».

«Και πόσο κάνει αυτή η γαλίφα;»

Μου είπε μια τιμή που αντιπροσώπευε το μισθό μου, στο Λύκειο που εργαζόμουν. Απογοητευμένη το ξεγάντζωσα από το πουλόβερ μου και βγήκα από το μαγαζί. Όσο κι αν φανεί παράξενο, μου ’ρθε η διάθεση να κλάψω. Δυο Γάλλοι φίλοι μου με παρηγόρησαν. «Μη στενοχωριέσαι, πάντα πριν από τις γιορτές τα ζωάκια είναι πανάκριβα, γιατί οι Γάλλοι συνηθίζουν να τα δωρίζουν. Μόλις όμως περάσουν οι γιορτές, οι τιμές τους πέφτουν κατακόρυφα. Τι θα τα κάνει ο έμπορος, του στοιχίζουν πολύ και δεν τον συμφέρει να μεγαλώσουν. Θα δεις που θα το πάρεις μισοτιμής μετά τα Χριστούγεννα, αν, αν φυσικά δεν έχει πουληθεί».

Την παραμονή των Χριστουγέννων, μόλις σχόλασα, πήρα πάλι τον υπόγειο και κατέβηκα στην Πορτ Ντ’ Oρλεάν. Το μαγαζί γεμάτο από παιδιά και συνοδούς. Έφτασα αγχωμένη στο κοφίνι με τις άσπρες μπαλίτσες. Ανακουφισμένη πήρα το κοριτσάκι στη χούφτα μου και το ’σφιξα στο στήθος μου. Αυτό μύρισε λίγο το πουλόβερ μου κι έχωσε το μουράκι του μέσα. Με αναγνώρισε. Τι θρίαμβος! Έμενα κει σαν μαρμαρωμένη, μη χαλάσει το όνειρο. Εξάλλου σκεπτόμουν πως όσο έμενα και το κρατούσα, δεν κινδύνευα να το διαλέξει κάποιος πελάτης. Στην Ευρώπη τα πρωτεία, από την αναμονή ταξί στο δρόμο, είναι νόμοι.

Μας χώριζαν δυο μέρες ώσπου να περάσουν τα Χριστούγεννα. Oύτε όταν ήμουν παιδί και περίμενα πώς και πώς αυτή τη θαυμάσια γιορτή γεμάτη χαρές και εκπλήξεις, ποτέ πριν δεν κοιμήθηκα παραμονές με τέτοια αγωνία. Το απόγευμα των Χριστουγέννων πήρα τους άδειους δρόμους και κατέβηκα στο μαγαζί, που ήταν φυσικά κλειστό, με αμυδρό φωτισμό. Κόλλησα το μούτρο μου στο τζάμι της πόρτας προσπαθώντας να διακρίνω αν το κουταβάκι βρισκόταν στη θέση του, αλλά μάταια.

Ξημέρωσε επιτέλους η επομένη των Χριστουγέννων και βρέθηκα στο μαγαζί την ώρα που άνοιγε. Η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, αγιάτρευτα παράφορη. Τα κουταβάκια κοιμούνταν αγκαλιά. Λίγο ακόμη και θα ’βαζα τα κλάματα, τόση ήταν η χαρά μου. O μαγαζάτορας δε μου ’δινε καμιά σημασία, παγερός Γάλλος κι επιπλέον μαχμουρλής. Άρπαξα τούτη τη φορά το σκυλάκι, λες και κινδύνευε. Μύριζε όπως τα ανθρώπινα βρέφη. Και τα δυο παιδιά που γέννησα μύριζαν έτσι, σαν συννεφάκια.

Κάποια στιγμή ακούστηκε η φωνή του Γάλλου.

«Δεν το παίρνετε;» Σαν να μου ’λεγε: «Δεν το παίρνεις να σε ξεφορτωθώ;».

«Το θέλω πολύ», είπα, «αλλά είναι ακριβό για μένα».

«Δεν είστε Γαλλίδα».

«Από την Ελλάδα, έχουμε δικτατορία εκεί κι όσοι μπορέσαμε φύγαμε…»

«Δώστε ό,τι λεφτά έχετε», είπε χωρίς να με κοιτάξει.

«Μα…», τραύλισα, «έχω μόνο τα μισά».

«Φτάνουν, αφήστε τα στον πάγκο».

Αν ο μαγαζάτορας δεν ήταν Γάλλος, θα τον φιλούσα σίγουρα. Έβγαλα από το πορτοφόλι τα υπόλοιπα (από το νοίκι) που θα περνούσα το Γενάρη, άφησα το σκυλάκι αραγμένο στο στήθος μου, μέσα από το παλτό μου, και τρελή από χαρά πήρα το μετρό για το σπίτι.

Αυτό ήταν. Γεννήθηκε στο Παρίσι, ε και; Όποιος γεννιέται στο Παρίσι είναι και καλά αριστοκράτης; Και όμως είχε ένα μοναδικό τρόπο να δείχνει τη δυσαρέσκειά της, όταν κάτι δεν της άρεσε. Της άρεσαν τα μεγάλα μαλακά μαξιλάρια του κρεβατιού μου, το πουπουλένιο πάπλωμα, το κοτόπουλο και ’γώ. Δε γούστερνε κανέναν άλλο. Και το ’δειχνε με το μουγκρητό της σαν την πλησίαζε λίγο κάποιος και δαγκώνοντάς τον αν πλησίαζε τελείως. Και να δεις που όλοι μπαίνανε στον πειρασμό να τη χαϊδέψουν, γιατί ήταν όμορφη, μια κούκλα.

Όταν την έβγαζα έξω στους δρόμους του Παρισιού, οι Γάλλοι γελούσανε, «δες», λέγανε, «ίδια η Μπεμπέ». Κι αλήθεια έμοιαζε στην Μπαρντό. Τι στριμμένη και δύσκολη ήταν! Για όλα δυσανασχετούσε και το ’δειχνε. Είχε προσωπικότητα βεντέτας της Μπελ Επόκ. Αν ήταν γυναίκα, θα ζούσε τυλιγμένη σε νταντέλες και βελούδα.

Σιχαινόταν τη Φύση. Δεν της άρεσε καθόλου η ζωή στο χωριό. Έπρεπε να τη δεις να περπατάει στους χωματόδρομους του χωριού. Σήκωνε το ένα πόδι μετά το άλλο τόσο αργά, λες και πατούσε επάνω σε γυαλιά. Άσε το τι γίνηκε σαν πρωταντίκρισε γάιδαρο, που άρχισε να τον κυνηγά με τα πιο δυνατά γαβγίσματα κι ύστερα πήγε και κρύφτηκε σ’ ένα ντουλάπι της κουζίνας. Βέβαια το χωριό ήταν πρωτόγονο, με τους δρόμους γεμάτους πέτρες, καβαλίνες και αγκάθια. Αλλά τι ’θελες να της κάνω; Να της φορέσω παπούτσια; Ή ν’ αρνηθώ το χωριό; Μια ζωή ονειρευόμουν ν’ αποκτήσω σπίτι σ’ ένα τέτοιο χωριό. Το Πάσχα δεν μπορείς να διαβείς τους στενούς δρόμους καθώς φουντώνουνε καταπράσινα φασκόμηλα, μαργαρίτες και τσουκνίδες ανάκατα.

Όταν πηγαίναμε περίπατο, εκείνη βέβαια ακολουθούσε, αλλά μετά τριάντα βήματα σταματούσε. «Θα ’ρθεις;», της φώναζα. Αλλά πέτρωνε καταμεσής του μονοπατιού με τα μάτια της γεμάτα απόγνωση καρφωμένα στα δικά μου. Καθώς έσκυβα κοντά της, μου άπλωνε το ποδαράκι. Αμέτρητα ξερόκλαδα μπερδεμένα στο πυκνό της τρίχωμα σφήνωναν ανάμεσα στα δάχτυλά της. Τα καθάριζα προσεκτικά κι ύστερα την έπαιρνα αγκαλιά και συνεχίζαμε τον περίπατο. Έμενε τότε ακίνητη, σαν λιγωμένη από την ευτυχία, καθώς ταξίδευε απάνω μου. Κάθε φορά που βγαίναμε, επαναλαμβανόταν το ίδιο.

Μα και να την άφηνα σπίτι, δε θα χαιρόμουν περίπατο. Τα μάτια του σκύλου που φεύγεις και τον αφήνεις, σε τυραννούν πιο πολύ κι από ενός παιδιού. Εγώ που έχω και παιδιά και σκυλιά, ξέρω. O άνθρωπος έχει αμέτρητους τρόπους να διαμαρτυρηθεί. Κλαίει, φωνάζει, βρίζει, κάνει χειρονομίες και κυρίως εκφράζει με λόγια πόσο τον πλήγωσες. Το σκυλί δε διαθέτει παρά τα μάτια του. Πόσες φορές δεν έκλεισα την πόρτα αποφασιστικά πίσω μου, φεύγοντας μόνη, επιμένοντας να μην υποκύψω στο βλέμμα της, και πόσες φορές δε γύρισα πίσω απελπισμένη από την αδυναμία μου. Αλλά ζούσα ανετότερα με τα ελαττώματά μου παρά με τη θλίψη των ματιών της. Μια μεγάλη ποιήτρια έγραφε: «Όταν μπορέσω να περάσω / αδάκρυτη / δίπλα από ένα σκύλο, / θα έχω μεταμορφωθεί».

Λένε, οι υποκριτές, οι φαύλοι, πως είναι ντροπή ν’ αγαπάς τόσο ένα σκυλί, ενώ θα μπορούσες να προσφέρεις όλα τα έξοδα που κάνεις γι’ αυτό σ’ ένα πεινασμένο παιδί. Ξέρεις γιατί το λένε; Γιατί οι άνθρωποι δεν μπορούν να αγαπούν χωρίς αναγνώριση. Η ελεημοσύνη είναι εκδήλωση εγωισμού. Σου την αναγνωρίζουν οι άλλοι και σε επαινούν για όσα προσφέρεις. Το ν’ αγαπάς ένα ανυπεράσπιστο ζώο, το να αναλαμβάνεις την ευθύνη της συντήρησής του, της ζεστασιάς, της υγείας του, είναι μια δοκιμασία για τον κούφιο κι επιδειξιομανή. Γιατί πώς να προσφέρει χωρίς προσδοκία έκφρασης ευγνωμοσύνης και επαίνων από τους τρίτους; Ένα σκυλί δέχεται και χωράει όση αγάπη του δώσεις. Μπορείς ν’ ακουμπήσεις απάνω του όλη την αγάπη που οι άνθρωποι γύρω σου δε χρειάζονται.

Όταν κλαίμε για ένα σκυλί που χάσαμε, κλαίμε για μας. Που ορφανέψαμε, καθώς στερηθήκαμε την πιο τέλεια μορφή αγάπης, την πιο αθόρυβη και λιγότερο απαιτητική που γίνεται. Ίσως, λέω!

Δημοσιεύτηκε το 1994 στην εφημερίδα Ελευθεροτυπία
Φωτογραφία: Lucas Emanuel

https://perithorio.com/

Καλλιόπη Ἐξάρχου: Κέφια

 

Καλλιόπη Ἐξάρχου: Κέφια


planodion

Ιουλ. 11

Καλ­λι­ό­πη Ἐ­ξάρ­χου

Κέ­φια

ΠΟ ΤΟ ΠΡΩΙ, τὸ δι­α­μέ­ρι­σμα τῆς Κυ­ρί­ας X ἦ­ταν στὰ κέ­φια του. Με­ρά­κια, ὄ­χι ἀ­στεῖ­α. Ἔ­τρι­ζαν πα­τώ­μα­τα, ὀ­ρο­φὲς καὶ τοῖ­χοι. Λα­ϊ­κὴ μου­σι­κὴ στὴ δι­α­πα­σών. Κα­ζαν­τζί­δης, Ζαμ­πέ­τας καὶ βά­λε...

        Ἡ come il faut πο­λυ­κα­τοι­κί­α σύσ­σω­μη ἔ­βγα­ζε ἀ­φροὺς ἀ­πὸ τὰ πα­ρά­θυ­ρα. Κά­τι ἔ­πρε­πε νὰ γί­νει. Ἄρ­χι­σαν νὰ μα­ζεύ­ον­ται οἱ ἔ­νοι­κοι στὴν εἴ­σο­δο γιὰ νὰ ἀ­πο­φα­σί­σουν τί θὰ κά­νουν. Νὰ μποῦν ἐ­φορ­μώντας στὰ ἄ­δυ­τα τοῦ... κου­του­κιοῦ; Νὰ τῆς τη­λε­φω­νή­σουν καὶ νὰ κά­νουν δι­α­κρι­τι­κὲς συ­στά­σεις; Κι ἂν δὲν ἄ­κου­γε τὸ τη­λέ­φω­νο μὲ τό­σο ντέρ­τι καὶ σα­μα­τά;

        Πά­νω ποὺ ἡ πο­λυ­κα­τοι­κί­α προ­σπα­θοῦ­σε νὰ κατα­λή­ξει στὸν τρό­πο ἐ­πέμ­βα­σης, ἄρ­χι­σαν τὰ σπα­σί­μα­τα τῶν πιά­των. «Πο­πό... κέ­φια ἡ Κυ­ρί­α X» ἀ­να­φώ­νη­σαν ὅ­λοι μα­ζί. Μή­πως νὰ μὴν τῆς χα­λά­σουν τὴ χα­ρά; Χρό­νια τώ­ρα δὲν τοὺς εἶ­χε δώ­σει κα­μιὰ ἀ­φορ­μή. Νὰ πε­ρι­μέ­νουν λί­γο ἀ­κό­μη; Τό­τε ἦ­ταν ποὺ δι­έ­κρι­ναν τὴ φω­νὴ της πά­νω ἀ­πὸ ὅ­λη αὐ­τὴ τὴν ἠ­χο­ρύ­παν­ση.

        Αὐ­το­ο­ο­ο­ο γιὰ τὸν λαι­μὸ ποὺ στραγ­γα­λί­στη­κε μὲ τὸ πρῶ­το φῶς τῆς ζω­ῆς

        Αὐ­το­ο­ο­ο­ὸ γιὰ τὴ μα­θη­τι­κὴ πο­διὰ ποὺ κα­τά­πι­ε ὅ­λα τὰ χρώ­μα­τα

        Αὐ­το­ο­ο­ο­ὸ γιὰ τὸ σῶ­μα τὸ με­τέ­ω­ρο

        Αὐ­το­ο­ο­ο­ὸ γιὰ τὴν ἔλ­λει­ψη

        Αὐ­το­ο­ο­ο­ὸ γιὰ τὸν φό­βο

        Αὐ­τό...

        Αὐ­τό...

       Ὅταν στα­μά­τη­σαν τὰ σπα­σί­μα­τα, οἱ ἔ­νοι­κοι εἰ­σέ­βα­λαν ἀ­πο­φα­σι­στι­κὰ στὸ δι­α­μέ­ρι­σμα. Βρῆ­καν τὴν Κυ­ρί­α X νὰ κά­θε­ται στὴν κο­ρυ­φὴ τοῦ λό­φου. Ἀ­πὸ κομ­μά­τια καὶ θρύ­ψα­λα. Ἔ­τρω­γε ἀ­τά­ρα­χη ἕ­να τε­λευ­ταῖ­ο πιά­το μὲ κόκ­κι­νες καρ­δι­ὲς στὴν μπορ­ντού­ρα.

ΠΗ­ΓΗ: Η ΚΥ­ΡΙ­Α Χ  (ΔΙ­Η­ΓΗ­ΜΑ­ΤΑ, ΣΟ­ΚΟ­ΛΗΣ, 2018).

ΚΑΛ­ΛΙ­Ο­ΠΗ Ε­ΞΑΡ­ΧΟΥ (ΔΡΑ­ΜΑ) ΣΠΟΥ­ΔΑ­ΣΕ ΓΑΛ­ΛΙ­ΚΗ ΦΙ­ΛΟ­ΛΟ­ΓΙ­Α ΣΤΟ ΑΠΘ. ΕΙ­ΝΑΙ Α­ΝΑ­ΠΛΗ­ΡΩ­ΤΡΙΑ ΚΑ­ΘΗ­ΓΗ­ΤΡΙΑ ΘΕ­Α­ΤΡΟ­ΛΟ­ΓΙ­ΑΣ ΣΤΟ ΤΜΗ­ΜΑ ΓΑΛ­ΛΙ­ΚΗΣ ΓΛΩΣ­ΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙ­ΛΟ­ΛΟ­ΓΙ­ΑΣ ΤΟΥ Α.Π.Θ. Ε­ΧΕΙ ΕΚ­ΔΩ­ΣΕΙ Ε­ΠΙ­ΣΤΗ­ΜΟ­ΝΙ­ΚΕΣ ΜΕ­ΛΕ­ΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕ­Α­ΤΡΟ, ΘΕ­Α­ΤΡΙ­ΚΑ ΕΡ­ΓΑ ΚΑΙ ΠΟΙ­Η­ΤΙ­ΚΕΣ ΣΥΛ­ΛΟ­ΓΕΣ. ΠΡΟ­ΣΦΑ­ΤΑ ΒΙ­ΒΛΙ­Α ΤΗΣ: ΔΗ­ΜΗ­ΤΡΗΣ ΔΗ­ΜΗ­ΤΡΙΑ­ΔΗΣ: ΤΟ ΘΕ­Α­ΤΡΟ ΤΟΥ ΑΝ­ΘΡΩ­ΠΙ­ΣΜΟΥ (ΜΕ­ΛΕ­ΤΗ, ΣΟ­ΚΟ­ΛΗ, 2016), ΜΑ­ΧΙ­ΜΑ ΧΕΙ­ΛΗ (ΠΟΙ­Η­ΣΗ, ΣΟ­ΚΟ­ΛΗ, 2014), Η ΚΥ­ΡΙ­Α Χ  (ΔΙ­Η­ΓΗ­ΜΑ­ΤΑ, ΣΟ­ΚΟ­ΛΗΣ, 2018) ΚΑΙ ΑΛ­ΛΑ.

Εικόνα από το βίντεο Mrs X, by Kalliopi Exarhou, produced by TLC
https://www.youtube.com/watch?v=XQ01Ti9GzqQ
https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Οι γαμπροί της Ευτυχίας

Οι γαμπροί της Ευτυχίας


Οι γαμπροί της Ευτυχίας από την θεατρική ομάδα Αρδανίου 13/08/2017 Υπαίθριο θέατρο Αρδανίου

Η αλμύρα της θάλασσας έδωσε πνοή…

 Η αλμύρα της θάλασσας έδωσε πνοή…

Η μόνη της επιθυμία ήταν να βρεθεί δίπλα στο κύμα. Η θάλασσα την ηρεμούσε και χαλάρωνε όλες της τις αισθήσεις. Όσο ήταν στο νοσοκομείο, το μόνο που ονειρευόταν ήταν να μυρίσει την αλμύρα, να χαϊδεύει την άμμο με τα χέρια της και τα πόδια της να νιώθουν το νερό να την δροσίζουν από όλους τους πόνους. Όχι, δεν ήταν παράλογη στις απαιτήσεις της. Τελευταία οι πόνοι και η χαμένη ελπίδα για ζωή, ήταν οι μόνιμοι κάτοικοι στο κορμί της. Μόνο άσπρα σεντόνια και άσπρους τοίχους έβλεπε. Μόνο το γαλάζιο της θάλασσας και αυτή η γλυκιά μελωδία της έδινε μια ανεξήγητη δύναμη. Όσο της τρυπούσαν τις φλέβες, αυτή με την φαντασία της ήταν ξαπλωμένη στην Χρυσή Άμμο και οι αισθήσεις της την κρατούσαν ζωντανή. Οι μέρες πλησίαζαν στο τέλος και το όνειρο έγινε ακόμα πιο έντονο μέσα της. Παρακαλούσε την καλή της φίλη να κάνει τα πάντα για να βρεθούν αγκαλιά μπροστά στην θέα του απέραντου. Ακόμα κι αν οι δυνάμεις άρχισαν να την εγκαταλείπουν, η φίλη της παράβλεψε το πρωτόκολλο του νοσοκομείου, πήρε ένα καροτσάκι την έβαλε να κάτσει και το έσκασαν μαζί. Την έβαλε στο αυτοκίνητο και πήγαν στην πιο κοντινή αμμουδιά.


Σχεδόν μία ώρα διαδρομή η Ζωή χαμογελούσε και πάλι, το χρώμα στο πρόσωπό της από χλωμό έγινε κόκκινο. Επιτέλους θα απολάμβανε μια μέρα δίπλα στην αγαπημένη της θάλασσα. Η Ελπίδα ανησυχούσε και κάθε λίγο την παρατηρούσε, της έφτανε που την έβλεπε χαρούμενη και ήρεμη. Ό,τι κι αν γινόταν σήμερα, η Ελπίδα γέμισε την Ζωή με μια τελευταία στιγμή, μια στιγμή μοναδική. Έφτασαν, την πήρε στην αγκαλιά της και την πήγε κοντά στο κύμα. Η θάλασσα ήταν ήρεμη και είχε μια γλυκιά ζέστη. Η Ζωή έκανε σαν να τις χάρισαν ολόκληρο τον κόσμο. Μια απλή στιγμή της έδωσε το μεγαλύτερο δώρο, αυτό εκτίμησε η Ζωή. Η Ελπίδα την πήρε αγκαλιά, την φίλησε στο μέτωπο. “Σ’ αγαπώ Ελπίδα! Θα είμαι πάντα δίπλα σου!”. Ένα δάκρυ κύλησε στο πρόσωπο και των δύο κοριτσιών. Ξαφνικά η θάλασσα σαν να αγρίεψε λιγάκι, ένα κύμα σκέπασε το κορμί της Ζωής, ήταν η τελευταία της ανάσα. Μαζί με το κύμα έφυγε η Ζωή και η Ελπίδα έμεινε εκεί να κρατάει το παγωμένο κορμί της φίλης της. Ήθελε αυτή η εικόνα της ηρεμίας στο πρόσωπό της να το θυμάται μέχρι να ανταμώσουν ξανά. 

https://gynaikaeimai.com/

Άνδρεα Αρβανιτίδου

https://www.andreaarvanitidou.com/

10 διαστημικές θεωρίες που θα σας ξετρελάνουν // Άκου να δεις!



Το διάστημα είναι γεμάτο μυστήρια και όταν προσπαθείς να λύσεις ένα μυστήριο, προκύπτει ένα άλλο και η αλυσίδα συνεχίζεται. Όλοι οι λάτρεις του διαστήματος έχουν πολλές σκέψεις στο μυαλό τους όπως: Υπάρχουν εξωγήινοι και πού βρίσκονται και πώς φαίνονται, πόσο προηγμένοι είναι και ούτω καθεξής. Σήμερα δεν πρόκειται να μιλήσουμε εδώ για εξωγήινους, αλλά θα συζητήσουμε μερικές από τις δημοφιλείς διαστημικές θεωρίες που θα σας ξετρελάνουν.



Γκρίνια – Complaining

 Γκρίνια – Complaining


Posted on  by Άιναφετς

There is nothing else than now. 
There is neither yesterday,
certainly, nor is there any tomorrow. 
How old must you be before you know that? 

*********************

Δεν υπάρχει τίποτα άλλο εκτός από το τώρα.
Δεν υπάρχει ούτε χθες,
σίγουρα, ούτε υπάρχει κάποιο αύριο.
Πόσο πρέπει να γεράσεις πριν το μάθεις αυτό;

Ernest Miller Hemingway

Έρνεστ Μίλερ Χέμινγουεϊ

Ο Έρνεστ Μίλλερ Χέμινγουεϊ γεννήθηκε το 1899 στις ΗΠΑ
και απεβίωσε το 1961.
Ήταν ένας από τους σημαντικότερους Αμερικανούς συγγραφείς
του 20ού αιώνα, γνωστός ακόμα και για το δημοσιογραφικό του έργο,
με ζωή περιπετειώδη και πολυτάραχη όσο αποτυπώνεται στα βιβλία του.
To 1954 βραβεύτηκε με το Νόβελ Λογοτεχνίας.

.

.

There is only now,
and if now is only two days, 
then two days is your life
and everything in it will be in proportion. 

This is how you live a life in two days. 
And if you stop complaining
and asking for what you never will get, 
you will have a good life.

*************************

Υπάρχει μόνο το τώρα
και αν το τώρα είναι μόνο δυο μέρες,
τότε δυο μέρες είναι η ζωή σου
και τα πάντα μέσα της θα είναι σε προώθηση.

Έτσι είναι πώς ζεις μια ζωή σε δυο μέρες.
Και αν σταματήσεις τη γκρίνια
και να ζητάς αυτό που ποτέ δεν θα έχεις,
θα έχεις μια καλή ζωή.

.

.

“Every man’s life ends the same way.
It is only the details of how he lived and how he died
that distinguish one man from another.”

“you can’t get away from yourself
by moving from one place to another.”

“Courage is grace under pressure.”

*************************

«Η ζωή κάθε ανθρώπου τελειώνει με τον ίδιο τρόπο
Είναι μόνο οι λεπτομέρειες του πώς έζησε και πώς πέθανε
που ξεχωρίζουν έναν άνθρωπο από τον άλλο.»

«Δεν μπορείς να φύγεις μακριά από τον εαυτό σου
με το να μετακινείσαι από το ένα μέρος σε άλλο.»

«Κουράγιο είναι χάρη κάτω από πίεση.»

Ernest Hemingway

.


https://ainafetst.wordpress.com/

Sport Billy VHS Ελληνικό μεταγλωττισμένο - 3 επεισόδια (9-10-11)

Sport Billy VHS Ελληνικό μεταγλωττισμένο - 
3 επεισόδια (9-10-11)


Αν δεν κάνω λάθος πρόκειται για τα: 9. "Wheel of Fortune" 10. "Hyde and Seek" 11. "Power of the Omnisac"

Κλέων: Ποιος ήταν ο Αθηναίος στρατηγός που «βάφτισε» τον επερχόμενο καύσωνα

Κλέων: Ποιος ήταν ο Αθηναίος στρατηγός που «βάφτισε» τον επερχόμενο καύσωνα

Κλέων

Με τον καύσωνα «Κλέων» να βρίσκεται προ των πυλών, ήρθε η ώρα να αποκαλυφθεί ποιος είναι ο Αθηναίος στρατηγός από τον οποίο πήρε το όνομά του.

Στρατηγός του Πελοποννησιακού Πολέμου που πέθανε το 422 π.Χ, ο Κλέων έγινε γνωστός λόγω της αντιπαλότητάς του με τον Περικλή.

Συγκεκριμένα, στα τέλης της δεκαετίας του 430, ο Κλέων ήταν αντίθετος στη στρατηγική του Περικλή ο οποίος αρνιόταν τη μάχη εναντίον των εισβολέων της Πελοποννησιακής Συμμαχίας.

Μετά όμως από την ανεπιτυχή εκστρατεία του στην Πελοπόννησο και κατά την περίοδο που ο μεγάλος λοιμός είχε πλήξει την πόλη, ο Κλέων, ως ηγέτης της αντιπολίτευσης, κατηγορούσε τον Περικλή για κακοδιαχείριση του δημοσίου χρήματος.

Ως αποτέλεσμα, ο Περικλής κρίθηκε ένοχος και απομακρύνθηκε από το αξίωμά του, όχι όμως για πολύ καιρό, καθώς ο ίδιος αποκαταστάθηκε σύντομα στην εξουσία.

Ο θάνατος του Περικλή όμως, το 429, άφησε ελεύθερο το πεδίο στον Κλέωνα, που μέχρι τότε ήταν κριτικός και κατήγορος των δημοσίων αξιωματούχων, να κάνει αισθητή την παρουσία του στα πολιτικά γεγονότα της Αθήνας.

Μάλιστα, ισχυροποίησε την υποστήριξε από τους φτωχότερους πολίτες της Αθήνας αυξάνοντας την αμοιβή των ενόρκων, ενώ λόγω της μεγάλης αγάπης των Αθηναίων για τις δικαστικές μάχες, αύξησε τη δύναμή του και με την πρακτική της συκοφαντίας κατάφερε να απομακρύνει τα πρόσωπα που απειλούσαν την άνοδό του.

Λίγα χρόνι αργότερα, το 426, ο Κλέων κίνησε μια ανεπιτυχή δίωξη εναντίον του στρατηγού Λάχητου, με βάση τη συμμετοχή του στην ανεπιτυχή πρώτη σικελική εκστρατεία και αυτή ήταν από τις λίγες φορές που ο Αθηναίος στρατηγός απέφυγε την πολιτική τιμωρία για ήττα.

Τότε, μη έχοντας πλέον ανάγκη τους αριστοκρατικούς πρώην συνεργάτες του, έκοψε τα δεσμά μαζί τους και ήταν πλέον ελεύθερος να επιτεθεί στις μυστικές συμμαχίες για πολιτικούς σκοπούς.

Το 425 π.Χ ο Κλέων έφτασε στο απόγειο τη φήμης του, όταν συνέλαβε και μετέφερε στην Αθήνα τους Σπαρτιάτες που είχαν αποκλειστεί στη Μάχη της Σφακτηρίας, ενώ τρία χρόνια μετά, στάλθηκε για να ανακαταλάβει την Αμφίπολη και τον υπερφαλάγγισε ο Σπαρτιάτης στρατηγός Βρασίδας.

Τόσο ο Βρασίδας όσο και ο Κλέων σκοτώθηκαν στην Αμφίπολη και ο θάνατός τους πήρε μαζί και το κύριο εμπόδιο για την ειρήνη, η οποία και ήρθε το 421 με την υπογραφή της «Ειρήνης του Νικία». 

Ακολούθησε το mynews.gr στο Google News για να ενημερώνεσαι άμεσα για όλες τις ειδήσεις και την έκτακτη επικαιρότητα από την Ελλάδα και τον Κόσμο.
https://www.mynews.gr/

12 Συμβουλές Για Το Πώς Να Επιβιώσετε Από Επιθέσεις Άγριων Ζώων

12 Συμβουλές Για Το Πώς Να Επιβιώσετε Από Επιθέσεις Άγριων Ζώων


Ζούμε σε έναν κόσμο όπου οι επιθέσεις άγριων ζώων είναι θανατηφόρες για την ανθρώπινη ζωή. Σχεδόν 100.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από επιθέσεις φιδιών. Περισσότεροι από 500 πεθαίνουν εξαιτίας των λιονταριών και των ελεφάντων. Αν και δεν υπάρχει ένας ενιαίος, τυπικός τρόπος για να αμυνθείτε ενάντια σε επιθέσεις σε ζώα και να επιβιώσετε στη συνάντηση, μπορείτε να επιλέξετε την καλύτερη στρατηγική με βάση το ζώο που αντιμετωπίζετε.



Πάτρα: Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι - Δείτε βίντεο ντοκουμέντο

Πάτρα:  Ανήλικοι πιάστηκαν στα «πράσα» να κλέβουν μηχανάκι  -  Δείτε βίντεο ντοκουμέντο Φωτογραφία flamis Επιχείρησαν να κλέψουν και βέσπα Δ...