Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 11 Απριλίου 2023

Σφοδρή πολεμική σύγκρουση Αρμενίων και Αζέρων στον διάδρομο Λατσίν-Νεκροί και τραυματίες(βίντεο)

 Σφοδρή πολεμική σύγκρουση Αρμενίων και Αζέρων στον διάδρομο Λατσίν-Νεκροί και τραυματίες(βίντεο)

Ο Διοικητής των ειδικών Δυνάμεων των Αρμενίων τραυματίστηκε στις μάχες-Συγκέντρωση αρμενικών δυνάμεων για γενική σύγκρουση

Οι ένοπλες δυνάμεις του Αζερμπαϊτζάν  επιτέθηκαν με φορητά όπλα κατά των αρμενικών θέσεων που βρίσκονται στο τμήμα Σοτκ των συνόρων Αρμενίας-Αζερμπαϊτζάν, με αποτέλεσμα να σταματήσουν οι εργασίες του χρυσωρυχείου Σοτκ. Η εταιρεία που εκμεταλλεύεται το χρυσωρυχείο Σοτκ, «Geopromining».

Η ουσία είναι ότι έχουμε συναγερμό και συγκέντρωση μεγάλων δυνάμεων  τόσο από την αρμενική πλευρά όσο και από την πλευρά των Αζέρων.

"Οι αψιμαχίες ξεκίνησαν  γύρω στις 17:15. Η εταιρεία σταμάτησε τις εργασίες στο ορυχείο Σοτκ και εκκένωσε τους υπαλλήλους για λόγους ασφαλείας", είπε ο Αρμένιος επικεφαλής Α. Γκριγκοριάν.

Νωρίτερα, το Υπουργείο Άμυνας της Δημοκρατίας της Αρμενίας ανέφερε ότι στις 11 Απριλίου, γύρω στις 16:00, οι μονάδες των Ενόπλων Δυνάμεων του Αζερμπαϊτζάν άνοιξαν πυρ εναντίον των στρατιωτών των Ενόπλων Δυνάμεων της Δημοκρατίας της Αρμενίας που εκτελούσαν μηχανολογικά έργα στο την κατεύθυνση της κοινότητας Tegh. 

Η αρμενική πλευρά κατέφυγε σε αντίποινα. Το Αζερμπαϊτζάν χρησιμοποίησε επίσης όλμους προς την κατεύθυνση των αρμενικών θέσεων και η αρμενική πλευρά κατέφυγε στις απαραίτητες αμυντικές ενέργειες.

Τα αρμενικά μέσα ενημέρωσης αναφέρουν ότι η αρμενική πλευρά έχει 3 θύματα, η πλευρά του Αζερμπαϊτζάν έχει 4 θύματα.

Η αρμενική πλευρά έχει υποστεί μεγάλες απώλειες από τις μονάδες του Αζερμπαϊτζάν που αναπτύχθηκαν στην κατεύθυνση του Λατσίν, αναφέρει το αζέρικο πρακτορείο ειδήσεων Trend επικαλούμενο το υπουργείο Άμυνας του Αζερμπαϊτζάν, αλλά αυτό δεν επιβεβαιώνεται.

Υπάρχουν πληροφορίες ότι τραυματίστηκε ο Αρμένιος επικεφαλής των ειδικών δυνάμεων της χώρας.

Παραμένει η ένταση που προέκυψε ως αποτέλεσμα της πρόκλησης που διέπραξαν οι μονάδες των αρμενικών ενόπλων δυνάμεων στην κατεύθυνση του Λατσίν.

«Σύμφωνα με προκαταρκτικές πληροφορίες υπάρχουν νεκροί και τραυματίες στρατιώτες από την αρμενική πλευρά. Το Υπουργείο Άμυνας θα εκδώσει πρόσθετη αναφορά», πρόσθεσε το αζέρικο υπουργείο Άμυνας.

Ο διάδρομος του Λατσίν είναι ένας ορεινός δρόμος που συνδέει την Αρμενία με τον θύλακα του Ναγκόρνο-Καραμπάχ. Ο διάδρομος αυτός στην περιοχή Λατσίν του Αζερμπαϊτζάν, βρίσκεται υπό τον έλεγχο ρωσικής ειρηνευτικής δύναμης, όπως προβλέπεται στη συμφωνία ανακωχής του Ναγκόρνο-Καραμπάχ του 2020.

Η συμφωνία ανακωχής προέβλεπε ότι η Αρμενία θα επιστρέψει την Περιφέρεια Λατσίν έως την 1η Δεκεμβρίου 2020. Ο διάδρομος του Λατσίν πλάτους 5 χιλιομέτρων, ο οποίος θα παρέχει πρόσβαση από το Ναγκόρνο-Καραμπάχ στην Αρμενία και θα παρακάμπτει την πόλη της Σούσα, θα παραμείνει υπό τον έλεγχο του ειρηνευτικού σώματος της Ρωσικής Ομοσπονδίας.

Στο τελευταίο περιστατικό, την Πέμπτη (23 Φεβρουαρίου), το Αζερμπαϊτζάν εκτόξευσε 52 βλήματα όλμου και 10 βλήματα πυροβολικού, δήλωσε ο Στρατός Άμυνας της Δημοκρατίας του Αρτσάχ, παλαιότερα γνωστό ως Ναγκόρνο-Καραμπάχ.

Οι Αρμένιοι απάντησαν πυρ, σκοτώνοντας έναν στρατιώτη από το Αζερμπαϊτζάν, είπε, αλλά παρά τον κίνδυνο, το ηθικό είναι υψηλό.


https://www.pentapostagma.gr/

 

Δημήτρης Λιαντίνης - "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου"

Δημήτρης Λιαντίνης - "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου"


Ολόκληρη η διάλεξη του καθηγητή Δημήτρη Λιαντίνη στην Σχολή Εφαρμογών Υγειονομικού του 401 Σ.Ν, με τίτλο "Η Φιλοσοφική Θεώρηση του Θανάτου". (Εδώ με αγγλικούς υπότιτλους    • Philosophical Con...   )

Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης

 Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης

Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης αποτελεί το πιο αναγνωρίσιμο τοπόσημο της Ηπείρου. Αν και, ως μνημείο, δεν συνιστά το θεμελιακό κέντρο του αρχέγονου Ιερού και μαντείου, έχει αναδειχθεί ως το κύριο σύμβολο της ιστορίας και αίγλης της ηπειρωτικής γης. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, συμπορεύτηκε με την ηπειρωτική ιστορία είτε ως χώρος άσκησης της θεατρικής πράξης και συνάθροισης γηγενών και απόδημων ηπειρωτών και επισκεπτών, είτε ως εργαλείο επίδειξης ακτινοβολίας και μεγαλείου αλλά και διαύλου σύνδεσης με το παρελθόν.

Κατά την αρχαιότητα, η ανίδρυσή του από τον βασιλέα Πύρρο συνδέθηκε με την υλοποίηση ενός μεγαλεπήβολου οικοδομικού προγράμματος, που αποσκοπούσε στην προβολή του Ιερού, αλλά και του ίδιου του μονάρχη, σε πανελλήνια κλίμακα. Κατά τις αρχές του 3ου αιώνα, ο ηπειρώτης ηγεμόνας ανακαίνισε τους αγώνες των Ναΐων και προχώρησε στην κατασκευή του θεάτρου, ενός εντυπωσιακού οικοδομήματος, με τρεις ζώνες, ευρείες καμπύλες και μνημειώδη πυργοειδή αναλήμματα. Η δυνατότητα φιλοξενίας μεγάλου αριθμού ανθρώπων, έχει ανοίξει και μια ενδιαφέρουσα συζήτηση σχετικά με τη χρήση του και ως επιπλέον τόπος συνάθροισης των πολιτών, πέραν της καθαρά θεατρικής, ενώ η πολυδάπανη κατασκευή του σαφώς και συνδέεται με την επιδίωξη της προβολής της Ηπείρου, εκτός των ορίων της.

Καρτ ποστάλ με άποψη του θεάτρου της Δωδώνης μετά την αποκάλυψή του

Στη συνέχεια οι φιλόδοξοι και επίμονοι ηπειρώτες, μετά την καταστροφή του Ιερού από τους Αιτωλούς το 219 π.Χ., όχι μόνο επισκεύασαν το μνημείο, αλλά εμπλούτισαν τη μορφή του με μνημειακές προσθήκες, όπως η μνημειώδης επαναδιαμόρφωση του σκηνικού οικοδομήματος και τα εντυπωσιακά πρόπυλα των παρόδων. Με την ανακαίνιση του θεάτρου και την ανίδρυση του γειτονικού σταδίου, τα Νάια, στις αρχές του 2ου (πιθανώς το 192 π.Χ.), προήχθησαν σε ισότιμους με τους άλλους πανελλήνιους αγώνες.

Τέλος, οι κατακτητές Ρωμαίοι, πιθανότατα κατά την εποχή του Αυγούστου, προσάρμοσαν την μορφή του στις δικές τους πρακτικές και συμβολισμούς και μετέτρεψαν τον χώρο διδασκαλίας του θεατρικού λόγου και λειτουργίας της δημοκρατίας σε τόπο διεξαγωγής θηριομαχιών.

Με την παρακμή του αρχαίου κόσμου, το μνημειώδες οικοδόμημα περιήλθε σε αχρηστία και σκεπάστηκε με τόνους χώματος και μπόλικα στρώματα λήθης. Η επίπονη αναζήτηση των μελετητών του 19ου αιώνα, οδήγησε στον εντοπισμό του στις πλαγιές των ομαλών λοφοσειρών της κοιλάδας στις πρόποδες του Τόμαρου. Η ανασκαφική έρευνα έφερε στο φώς ένα συνονθύλευμα από κατακρημνισμένους λίθους, στη θέση του κοίλου. Το πρώτο εγχείρημα αποκατάστασής του μνημείου, τη δεκαετία του ’60 συνεισέφερε στην πολιτιστική αναγέννηση μιας περιοχής τραυματισμένης από τα γεγονότα των μέσων του 20ου αιώνα και τη μετανάστευση και επανέφερε, πανηγυρικά την παραδοσιακή χρήση του μνημείου ως χώρου άσκησης της θεατρικής πράξης αλλά και τόνωσης του αισθήματος σύνδεσης με το αρχαίο παρελθόν.

Θεατρική παράσταση από την δεκαετία του ’60.

"ΜΙΑ ΜΕΡΑ ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ…"

27 Μαρτίου 2023 - Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου

Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης

Το θέατρο της Δωδώνης είναι το πιο αναγνωρισμένο ορόσημο της Ηπείρου. Αν και δεν είναι το κύριο κέντρο του αρχαίου Ιερού και μαντείου, έχει αναδειχθεί ως το κύριο σύμβολο της ιστορίας και της δόξας της περιοχής. Από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, έχει ταυτιστεί με την ιστορία της Ηπείρου, είτε ως τόπος όπου γίνονταν θεατρικές παραστάσεις και όπου συγκεντρώνονταν γηγενείς και ομογενείς Ηπειρώτες, είτε ως εργαλείο επίδειξης λάμψης και μεγαλείου, είτε ως μέσο (όχημα) σύνδεσης με το παρελθόν.

Στην αρχαιότητα, η ανέγερσή του από τον βασιλιά Πύρρο (297-272 π.Χ.) συνδέθηκε με ένα φιλόδοξο οικοδομικό πρόγραμμα, που σχεδιάστηκε για την ανάδειξη του Ιερού, αλλά και του ίδιου του μονάρχη. Στις αρχές του 3ου αιώνα ο βασιλιάς Πύρρος καθιέρωσε το φεστιβάλ Naia (με θεατρικές παραστάσεις και αθλητικούς αγώνες) και κατασκεύασε το θέατρο, ένα εντυπωσιακό κτίσμα με δενδρώδεις ζώνες καθισμάτων, φαρδιές καμπύλες και μνημειακά αναλήμματα (πύργους σαν αναλημματικούς τοίχους). Η μεγάλη του χωρητικότητα θεατών άνοιξε επίσης μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για την πιθανή επιπλέον χρήση του ως τόπος συγκέντρωσης πολιτών, πέρα ​​από την καθαρά θεατρική, ενώ οι μεγάλες επενδύσεις για την κατασκευή του συνδέονται σαφώς με την επιδίωξη της προβολής της Ηπείρου εκτός συνόρων.

Ακολούθως, οι φιλόδοξοι και επίμονοι Ηπειρώτες, μετά την επίθεση των Αιτωλών στο ιερό το 219/18 π.Χ., επισκεύασαν το κτίριο αλλά και εμπλούτισαν την εμφάνισή του με μνημειακές προσθήκες, όπως η διεύρυνση του σκηνικού κτιρίου και η ανέγερση περίτεχνων προπύλων. σε παρόδους. Με αυτές τις αναβαθμισμένες υποδομές (ανακαινισμένο θέατρο και νέο γήπεδο) η Νάια έγινε ισοδύναμη με τους άλλους Πανελλήνιους αγώνες.

Τέλος, οι Ρωμαίοι πιθανότατα κατά την εποχή του Αυγούστου, προσάρμοσαν τη μορφή του μνημείου στις δικές τους πρακτικές και το μετέτρεψαν σε αρένα.

Με την παρακμή του αρχαίου κόσμου και του Ιερού, το θέατρο έπεσε σε αχρηστία και σκεπάστηκε από χώμα και λήθη. Οι μελετητές του 19ου αιώνα εντόπισαν τη χαμένη τοποθεσία του ιερού στις πλαγιές των ομαλών λόφων της κοιλάδας στους πρόποδες του όρους Τόμαρος. Η ανασκαφή έφερε στο φως ένα συνονθύλευμα κατακρημνισμένων λίθων στην περιοχή των κοίλων. Η πρώτη προσπάθεια αποκατάστασης του μνημείου τη δεκαετία του 1960, συνέβαλε στην πολιτιστική αφύπνιση μιας περιοχής τραυματισμένης από τα γεγονότα των μέσων του 20ου αιώνα και τη μετανάστευση. Το αρχαίο θέατρο έγινε και πάλι χώρος άσκησης της θεατρικής πράξης αλλά και σύνδεσης των ανθρώπων με το παρελθόν.

Καππά Χαρά

Αρχαιολόγος ΕΦΑ Ιωαννίνων

Ενδεικτική Βιβλιογραφία

Σ. Δάκαρης, Το θέατρο της Δωδώνης, ΑΔ 16 (1960)

Σ. Δάκαρης, Δωδώνη, ΥΠΠΟ – ΤΑΠΑ, Αθήνα 1998

Γ. Σμύρης, Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης, στο Αρχαία θέατρα της Ηπείρου (επιμ. Κ. Ι. Σουέρεφ), Αθήνα 2012, 62-87

Πηγή: Χ. Καππά, Εφορεία Αρχαιοτήτων Ιωαννίνων Ανασκαφή

https://ellas2.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/

Φως - Φως

 

Φως - Φως

Εδώ είναι μερικές παροιμίες για το φως . Τι γνώμη έχετε για αυτούς, αγαπητοί φίλοι; Θα ήθελα να διαβάσω τα σχόλιά σας. Ευχαριστώ.

Εδώ είναι μερικές ρωσικές παροιμίες για το φως, μεταφρασμένες στα αγγλικά. Τι γνώμη έχετε για αυτούς, αγαπητοί φίλοι; Έχετε κάποιες ενδιαφέρουσες παροιμίες για το φως στη γλώσσα και τον πολιτισμό σας; Θα ήθελα πολύ να διαβάσω τα σχόλιά σας. Ευχαριστώ.

Πετάει στο φως και το ποντίκι στο σκοτάδι. / Πετάει σαν το φως, και το ποντίκι αρέσει το σκοτάδι.


Το σκοτάδι δεν αρέσει στο φως, και το κακό δεν ανέχεται το καλό. / Το σκοτάδι δεν αγαπά το φως, και το κακό δεν ανέχεται το καλό.


Το σκοτάδι δεν ψάχνει για φως. / Το σκοτάδι δεν αναζητά φως.


Σκεφτείτε μόνο πόσο υπέροχα δημιουργείται το φως (A. Griboyedov). / Σκεφτείτε μόνο, πόσο υπέροχα δημιουργείται το φως (A. Griboedov).


Ζήστε μέχρι τη φωτεινή μέρα. / Ζήσε μέχρι τη φωτεινή μέρα.


Το φεγγάρι λάμπει, αλλά δεν ζεσταίνει. / Το φεγγάρι δίνει φως αλλά δεν ζεσταίνει.

Όπου υπάρχει αγάπη και συμβουλές, υπάρχει παράδεισος, υπάρχει φως. και καβγάδες και διαφωνίες, υπάρχουν μόνο ανοησίες. / Όπου υπάρχει αγάπη και συμβουλή, εκεί είναι ο παράδεισος, υπάρχει φως· με καυγάδες και διαφωνίες, μόνο βλακείες υπάρχουν.


Σε ένα σπίτι που έχει καθαρό αέρα και ηλιακό φως, δεν χρειάζεται γιατρός. / Σε ένα σπίτι που έχει καθαρό αέρα και ηλιακό φως δεν χρειάζεται γιατρός.


Το χιονισμένο βουνό γίνεται ακόμα πιο άσπρο από το φως του φεγγαριού, ο λογικός άνθρωπος γίνεται ακόμα πιο έξυπνος από τα καλά λόγια. / Το χιονόλευκο βουνό γίνεται ακόμα πιο άσπρο με το φως του φεγγαριού, ο λογικός άνθρωπος γίνεται ακόμα πιο έξυπνος με τα καλά λόγια.


https://olivia2010kroth.wordpress.com/

1ο Σημάδι Που Δείχνει Λίπος Στο Συκώτι - Τι Να Κάνετε

1ο Σημάδι Που Δείχνει Λίπος Στο Συκώτι -
Τι Να Κάνετε


Ανακαλύψτε το 1ο σημάδι που δείχνει λίπος στο συκώτι, αλλά και πως μπορείτε να διορθώσετε μια μελλοντική βλάβη που πλέον δεν θα αντιστρέφεται. Δυστυχώς τις περισσότερες φορές το λίπος στο ήπαρ δεν παρουσιάζει έντονα ή χαρακτηριστικά συμπτώματα, μέχρι να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα που μπορεί όμως να αντιστραφεί με την κατάλληλη αντιμετώπιση. Στα αρχικά μάλιστα στάδια που αρχίζει να αναπτύσσεται ένα λιπαρό συκώτι, δεν υπάρχουν καθόλου συμπτώματα και είναι πολύ σημαντικό να το γνωρίζετε, επειδή πολλοί άνθρωποι έχουν λίπος στο συκώτι τους και δεν το γνωρίζουν. Ίσως όμως κάποια άτομα να παρατηρήσουν τα πρώτα σημάδια, αν τα γνωρίζουν και όταν θα έχει προχωρήσει η κατάσταση αυτή. Στο σημερινό βίντεο θα ανακαλύψετε ποιο είναι το πρώτο σημάδι που δείχνει πως υπάρχει λίπος στο συκώτι, ποια άλλα συμπτώματα θα παρατηρήσετε, ποιες είναι οι κατάλληλες εξετάσεις και τι μπορείτε να κάνετε για να αντιστρέψετε με φυσικό τρόπο αυτό το σημαντικό και κρίσιμο για την υγεία και τη ζωή μας πρόβλημα.

Rogmes

Πώς να συνδεθείτε με άλλους ανθρώπους

 Πώς να συνδεθείτε με άλλους ανθρώπους

Βγάλτε τους μεγεθυντικούς φακούς σας. Οι άνθρωποι πίσω από το τρέχον θέμα αποφάσισαν να καταργήσουν τη δυνατότητα εμφάνισης των εικόνων μου μεγαλύτερες από το πλαίσιο περιεχομένου. Επομένως, πρέπει να αρκεστείτε σε μια μικρότερη εικόνα.

Ελπίζω ότι η δυνατότητα θα επιστρέψει - διαφορετικά μάλλον πρέπει να ψάξω ξανά για άλλο θέμα..

Ενημέρωση για το μέγεθος του πλαισίου περιεχομένου

Έχω στείλει αλληλογραφία εμπρός και πίσω με το Γραφείο Βοήθειας του WordPress. Μάλλον υπάρχει κάποιο σφάλμα στο θέμα που χρησιμοποίησα. Μάλλον μετά από ενημέρωση. Ας ελπίσουμε ότι θα διορθωθεί σύντομα. Ως ένα είδος λύσης, μεγάλωσα το πλαίσιο περιεχομένου και επομένως μπορείτε να δείτε τις εικόνες τόσο μεγάλες όσο υποτίθεται ότι είναι. Ωστόσο, η διάταξη ορισμένων από τις αναρτήσεις μου με κείμενα φαίνεται λίγο περίεργη τώρα, ειδικά όταν δούλευα με περιεχόμενο σε διαφορετικές στήλες. Λοιπόν, τώρα ελπίζω ότι το πρόβλημα θα διορθωθεί κάποια στιγμή σύντομα και μπορώ να αλλάξω τη διάταξη όπως ήταν αρχικά. Διαφορετικά είτε θα αλλάξω το θέμα είτε θα δω αν μπορώ να προσαρμόσω τη διάταξη ορισμένων από τις αναρτήσεις κειμένου.

Τέλος πάντων, προς το παρόν μπορείτε να δείτε τις φωτογραφίες μου τόσο μεγάλες όσο υποτίθεται ότι ήταν σε αυτόν τον ιστότοπο.

Θα σας ενημερώσω, είτε σε αυτήν την ανάρτηση είτε σε νέα, πώς εξελίσσεται η ιστορία…

Δεύτερη Ενημέρωση

Είδα ένα άλλο e-mail από το WordPress σήμερα το πρωί, ότι το σφάλμα διορθώθηκε. Και πράγματι φαίνεται να έχει διορθωθεί. Έτσι, μετά από πολύ φασαρία για κάτι, όλα επανήλθαν στο φυσιολογικό.


https://rabirius.me/

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη”

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη” Τη διατήρηση των δρομολογίων του Τρένου Πηλίου ζητά ο αντιδήμαρχος Του...