Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 9 Απριλίου 2023

Στην Ελλάδα τα πιο γερασμένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη - Μεγάλοι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια

 Στην Ελλάδα τα πιο γερασμένα αυτοκίνητα στην Ευρώπη - Μεγάλοι οι κίνδυνοι για την ασφάλεια

Τις ανησυχητικές συνέπειες της κυκλοφορίας μεγάλων σε ηλικία αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και μία λύση για σύγκλιση του ελληνικού μέσου όρου με τον ευρωπαϊκό καταγράφει έρευνα της ασφαλιστικής εταιρίας Hellas Direct. Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την ηλικία του στόλου αυτοκινήτων. Την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος διαμορφώνεται στα 12 χρόνια για τα επιβατικά αυτοκίνητα, η Ελλάδα έχει φτάσει τη 17ετία.


Η χώρα μας μάλιστα βρίσκεται επίσης στην τελευταία θέση και σε άλλες κατηγορίες οχημάτων, στα φορτηγά και τα ελαφρά εμπορικά οχήματα, και στην προτελευταία θέση σε ηλικία λεωφορείων.


Οι επιπτώσεις του γερασμένου στόλου οχημάτων είναι σοβαρές και πολύπλευρες. Είναι χαρακτηριστικό πως το μεγαλύτερο ποσοστό των τροχαίων στα οποία εμπλέκονται παλιότερα μοντέλα είναι θανατηφόρα, όπως αναφέρεται στην έρευνα. Επιπλέον, όπως είναι αναμενόμενο, τα οχήματα αυτά παρουσιάζουν συχνότερες μηχανικές βλάβες, ενώ είναι τεράστια και η επιβάρυνση του περιβάλλοντος λόγω εκπομπής ρύπων. Όλα τα παραπάνω με τη σειρά τους επηρεάζουν αρνητικά την κινητικότητα και την καθημερινότητα των πολιτών. Και τελικά πλήττουν την οικονομική ανάπτυξη (ο αντίκτυπος της κινητικότητας στο ΑΕΠ αγγίζει το 25%) και την ποιότητα ζωής.


Μεγάλα ποσοστά θανατηφόρων τροχαίων
Η κατάσταση αυτή δημιουργεί ένα ζοφερό σκηνικό στους ελληνικούς δρόμους. Με βάση στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία αλλά και την Hellas Direct, εξετάζοντας τα συνολικά τροχαία με αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών, το ποσοστό των θανατηφόρων είναι στο 15% και εκτοξεύεται στο 30% όταν η ηλικία του αυτοκινήτου φτάνει τα 16-25 χρόνια. Στον αντίποδα, πάνω από ένας στους τρεις οδηγούς (35%) αυτοκινήτου ηλικίας έως 5 ετών θα βγει από το ατύχημα χωρίς να έχει πάθει τίποτα. Αναλογία που πέφτει σε σχεδόν έναν στους τέσσερις οδηγούς (23%) για τα αυτοκίνητα 16-25 ετών και σε σχεδόν έναν στους έξι οδηγούς (15%) σε αυτοκίνητα ηλικίας 26 έως 30 ετών.


Η επίπτωση στην "τσέπη" μας

αυτοκίνητο μπαταρία


Σύμφωνα με τα στοιχεία της Hellas Direct που αφορούν το διάστημα Ιουλίου-Δεκεμβρίου 2022, όσο παλιότερο είναι ένα αυτοκίνητο τόσο συχνότερες είναι και οι μηχανικές βλάβες, γεγονός που έχει σαφή επίπτωση και στην τσέπη του οδηγού. "Από τα περιστατικά στα οποία χρειάστηκε να παρέμβει η Οδική Βοήθεια, στα αυτοκίνητα ηλικίας έως 5 ετών μόλις το 27% ήταν μηχανική βλάβη. Ποσοστό που υπερδιπλασιαζεται (58%) στα αυτοκίνητα 16-25 ετών και φτάνει το 64% στα ακόμα μεγαλύτερη, ηλικίας έως 30 ετών" σημειώνεται στην έρευνα.


Εκτός από το κόστος ενός τέτοιου απρόοπτου όμως, υπάρχουν και παράπλευρες απώλειες όπως η  απώλεια χρόνου στον δρόμο, η αναστάτωση στο πρόγραμμα και το ενδεχόμενο ο οδηγός να μείνει για κάποιες μέρες χωρίς αυτοκίνητο - άρα χωρίς μεταφορικό μέσο για τις ανελαστικές καθημερινές του μετακινήσεις. Παράλληλα, ένα ακινητοποιημένο όχημα προκαλεί καθυστερήσεις και ταλαιπωρία και στους υπόλοιπους οδηγούς και μποτιλιάρισμα- κατά συνέπεια επιπλέον επιβάρυνση στο περιβάλλον αλλά και χαμένες εργατοώρες.


Τι είναι το "Vision Zero"
Το θέμα της οδικής ασφάλειας- που, όπως φαίνεται και από όλα τα παραπάνω, σχετίζεται άμεσα με την ηλικία των αυτοκινήτων- έχει ήδη απασχολήσει και την ελληνική κυβέρνηση και τις ευρωπαϊκές αρχές. Στην Ελλάδα, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας 2021-2030, που εγκρίθηκε τον περασμένο Νοέμβριο, έχει στόχο τη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων κατά 50% έως το 2030 και τη βελτίωση όλων των επιδόσεων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια.


Οι ίδιοι στόχοι τίθενται και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, με την πολιτική της ΕΕ για μηδενικούς θανάτους και μηδενικούς σοβαρούς τραυματισμούς έως το 2050 (Vision Zero), και τον μεσοπρόθεσμο στόχο μείωσης των θανάτων και των σοβαρών τραυματισμών κατά 50% έως το 2030. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει τονίσει την ανάγκη συντονισμένης, συστηματικής και επαρκώς χρηματοδοτούμενης προσέγγισης της οδικής ασφάλειας σε ενωσιακό, εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο.


Αναγκαία η ανανέωση του ελληνικού στόλου

ηλεκτρικό αυτοκίνητο 5/2022


Η οικονομική κρίση που επιβάρυνε το εισόδημα των Ελλήνων πολιτών, όπως και η πρόσφατη υγειονομική του κορονοϊού, έκανε συχνά δύσκολη την αντικατάσταση του παλιού οχήματος, με αποτέλεσμα η Ελλάδα έχει μείνει πίσω σε σχέση με την υπόλοιπη ΕΕ. Για να υπάρξει σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο και να κλείσει η ψαλίδα στην ηλικία του στόλου, από τα 5,5 εκατ. αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, θα πρέπει 2,3 εκατ. να αντικατασταθούν με οχήματα ηλικίας έως 5 ετών, σύμφωνα με την έρευνα. Καινούρια μεταχειρισμένα που είτε εισάγονται είτε διοχετεύονται στην αγορά μέσω εταιριών leasing μπορούν να έχουν σημαντικό ρόλο στη διαδικασία. Με το μέσο κόστος συμβατικού αυτοκινήτου 5ετίας στα περίπου 15.000 ευρώ, χρειάζεται επένδυση 34 δισ. ευρώ για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος.


Τι μπορεί να γίνει
Η τεράστια προσπάθεια για ανανέωση του στόλου στην Ελλάδα και την εξυγίανση του οικοσυστήματος της κινητικότητας έχει πολλά μέτωπα και πολλούς εμπλεκόμενους. Μπορεί όμως να επιτευχθεί, αν σκεφτεί κανείς πως τα τελευταία χρόνια η χώρα μας μοιραζόταν τις τελευταίες θέσεις της κατάταξης με χώρες που βρήκαν τον τρόπο και έπαψαν να είναι ουραγοί.


Mε δεδομένα τα σημάδια βελτίωσης στο οικονομικό κλίμα, είναι φανερό πως υπάρχει ανάγκη να δοθούν χρηματοοικονομικά εργαλεία και κίνητρα για την ανανέωση του στόλου με μεγαλύτερο ρυθμό από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Κάτι που μπορεί να γίνει μόνο με σύμπραξη κράτους και ιδιωτικού τομέα. Σε ένα τέτοιο στρατηγικό σχέδιο, η ελληνική κυβέρνηση μπορεί να ενώσει τις δυνάμεις της με εταιρίες που πρωτοπορούν τεχνολογικά αλλά και φορείς που γνωρίζουν τις ανάγκες και το εγχώριο τοπίο, όπως η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).


Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης πρόθυμη να συμβάλει
"Η EBRD είναι επενδυτική τράπεζα με μεγάλη εμπειρία στην οδική ασφάλεια. Έχει επενδύσει πάνω από 7,5 δισ. ευρώ σε περισσότερα από 90 προγράμματα οδικής ασφάλειας και ασφάλειας μεταφορών στις περιοχές που καλύπτει, σε τρεις ηπείρους" εξηγεί η Andreea Moraru, επικεφαλής της EBRD για την Ελλάδα και την Κύπρο. "Είμαστε πρόθυμοι να επεκτείνουμε αυτή τη γνώση σε παρόμοια προγράμματα και έργα στην Ελλάδα. Το κόστος των οδικών ατυχημάτων, τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά, είναι πολύ μεγάλο για να το αγνοήσει κανείς. Τα ατυχήματα μπορούν να αποφευχθούν με επενδύσεις σε καλύτερους δρόμους, περιορισμό των κινδύνων, ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση".


Στην Ελλάδα, η EBRD έχει επενδύσει, από το 2015, περισσότερα από 6,4 δισ. ευρώ σε πολλούς διαφορετικούς τομείς: υποδομές, τράπεζες, ενέργεια, κατασκευαστικά έργα. Στις βασικές της προτεραιότητες συμπεριλαμβάνεται η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του ιδιωτικού τομέα κι αυτό περιλαμβάνει την υποστήριξη επιχειρήσεων στον τομέα της κινητικότητας. Εξαιρετικό τέτοιο παράδειγμα αποτελεί η συνεργασία με την Hellas Direct.


Επιπρόσθετα, την τελευταία διετία, η EBRD από κοινού με ελληνικά υπουργεία και παράγοντες των κλάδων της ενέργειας, των μεταφορών και της οικονομίας, κατάφεραν να δώσουν ώθηση στο ξεκίνημα της ηλεκτροκίνησης. Η μελέτη για την ηλεκτροκίνηση, που ξεκίνησε και υποστηρίζεται από την EBRD, έχει στόχο την παροχή καθοδήγησης για την ενίσχυσή της στην Ελλάδα, μέσω στοχευμένων επενδύσεων στον εξηλεκτρισμό των μεταφορών, την ανάπτυξη υποδομών επαναφόρτισης και την ενίσχυση των οικοσυστημάτων ηλεκτροκίνησης στη χώρα.


Στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου οχημάτων, με βάση και τις ευρωπαϊκές ντιρεκτίβες, ο γερασμένος ελληνικός στόλος θα πρέπει να αποτελείται από σχεδόν 2,9 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα το 2035. Στην κατεύθυνση της επίτευξης των ευρωπαϊκών και εθνικών στόχων αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, προτείνεται να εφαρμόζονται παράλληλα πολιτικές για την παροχή υποδομών φόρτισης και τον εξηλεκτρισμό του στόλου στην Ελλάδα" καταλήγει.


Hellas Direct: έτοιμη να αναλάβει τα επόμενα χρόνια στρατηγικό ρόλο στην απαραίτητη ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα 
Από την πλευρά της η Hellas Direct δηλώνει έτοιμη να αναλάβει τα επόμενα χρόνια στρατηγικό ρόλο στην απαραίτητη ανανέωση του στόλου αυτοκινήτων στην Ελλάδα.


Όπως εξηγεί ο συνιδρυτής και εκτελεστικός διευθυντής Αιμίλιος Μάρκου, η Hellas Direct έχει ήδη αναπτύξει τις απαραίτητες υποδομές για να ανταποκριθεί στην ασφάλιση, το σέρβις και τη διαχείριση άνω του ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων. Δηλαδή αριθμό υπερτριπλάσιο σε σχέση με τον τωρινό στόλο της εταιρείας. "Με το πρόσφατο λανσάρισμα της πλατφόρμας wallet+ έχουμε μπει και στον κλάδο της χρηματοδότησης όλων των αναγκών του αυτοκινήτου, δημιουργώντας την πρώτη ασφαλιστική εταιρία - τράπεζα στην Ευρώπη" δηλώνει ο ίδιος.


"Στόχος μας είναι να είμαστε πάντα μέρος της λύσης, όχι του προβλήματος. Τις συνέπειες του γερασμένου στόλου στους ελληνικούς δρόμους τις βλέπουμε- και τις βιώνουμε- όλοι. Η σύγκλιση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου στην Ελλάδα με τον ευρωπαϊκό είναι εφικτή και απαιτεί συγκεκριμένα βήματα. Σε αυτά πρέπει να επικεντρωθούμε" καταλήγει.


Η διάθεση αξιόπιστων στοιχείων με στόχο την καταγραφή των αναγκών και τη διαμόρφωση χρηματοδοτικών λύσεων, η άμεση πρόσβαση σε αυτές και η συνένωση δυνάμεων μπορούν να οδηγήσουν σε σύγκλιση του μέσου όρου ηλικίας των αυτοκινήτων στην Ελλάδα με τον ευρωπαϊκό. Έτσι θα ενισχυθεί και η οδική ασφάλεια, συμβάλλοντας τελικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Το εξαιρετικό momentum με το Vision Zero και τη μετά - covid ανάκαμψη δεν πρέπει να χαθεί.

https://www.capital.gr/

Σοκάρει η Ματθίλδη Μαγγίρα: «Κλείδωσε την πόρτα, άρχισε να ξεντύνεται και να αυτοϊκανοποιείται»

Σοκάρει η Ματθίλδη Μαγγίρα: «Κλείδωσε την πόρτα, άρχισε να ξεντύνεται και να αυτοϊκανοποιείται»

Ένα περιστατικό σεξουαλικής παρενόχλησης από τότε που ξεκινούσε την καριέρα της αποκάλυψε η Ματθίλδη Μαγγίρα

 Τη σεξουαλική παρενόχληση που είχε δεχθεί πριν από χρόνια, στο ξεκίνημα της καριέρας της, διηγήθηκε μέσω τηλεοπτικής της συνέντευξης η Ματθίλδη Μαγγίρα.


Όπως αποκάλυψε μέσω της εκπομπής «Μαμα-δες» στην ΕΡΤ, που προβλήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου (8/4), όταν ήταν 19χρονών, ήταν καλεσμένη σε εκδήλωση στην Ξάνθη μαζί με γνωστό ηθοποιό -ο οποίος δεν βρίσκεται πια στη ζωή- μαζί με έναν συνεργάτη του -επίσης ηθοποιό σε μικρούς ρόλους.


Όταν με εντολή του οικοδεσπότη της εκδήλωσης πήγε να τον συναντήσει στο ξενοδοχείο για τις απαραίτητες συνεννοήσεις, τότε εκείνος άρχισε κάποιες... περίεργες χειρονομίες. Στη συνέχεια, εκείνος «άρχισε να ξεντύνεται και να αυτοϊκανοποιείται», γεγονός που την έκανε να σκεφτεί τη λύση να πηδήξει από το μπαλκόνι.


Ματθίλδη Μαγγίρα: Η πόρτα ήταν κλειδωμένη και κοίταγα το μπαλκόνι για να πηδήξω

«Είχα βρεθεί σε μια συνθήκη παρενόχλησης, μόλις είχα μπει στη δραματική σχολή του Ευαγγελάτου. Με είχαν καλέσει στην Ξάνθη, όπου ήμουν από 12 χρονών εκεί και έπαιζα θέατρο ερασιτεχνικά, σε έναν χορό όπου ήθελαν να παραβρεθώ και να κάνω ένα stand up. Είχαν καλέσει και ένα μεγάλο όνομα ηθοποιό, ο οποίος δεν ζει, Θεός σχωρέστον και αυτός. Είχε φέρει και έναν κολαούζο που είχε γύρω του και έπαιζε σε ταινίες μικρά ρολάκια.


»Με έστειλε ο πρόεδρος του Θρακικού Συλλόγου στο ξενοδοχείο, να πάω για να δει αυτός τι θα κάνω και να μου πει αν είναι εντάξει. Πάω εκεί, αρχίζει αυτός να μου λέει "τι καλή που είσαι" και να μου πιάνει το μάγουλο. "Και τι ταλεντάκι είσαι εσύ", όταν εγώ ήμουν 19 χρονών. Θυμάμαι πως αυτόματα κοίταξα την μπαλκονόπορτα και μετά κάτω για να δω πόσο είναι το ύψος, εάν χρειαστεί να πηδήξω».


«Αυτός είχε κλειδώσει την πόρτα, δεν το είχα καταλάβει και κάποια στιγμή άρχισε να ξεντύνεται, να αυτοϊκανοποιείται και εγώ άρχισα να κλαίω. Ήθελα να φύγω, η πόρτα ήταν κλειδωμένη και κοίταγα το μπαλκόνι για να πηδήξω. Αφού έγινε ότι όλο αυτό και του φώναζα "άνοιξε μου την πόρτα για να φύγω", με το που μου ανοίγει την πόρτα και φεύγω, πάω κατευθείαν στον πρόεδρο και το είπα. Όπως και στους δικούς μου και παντού. Και τι έγινε; Τίποτα δεν έγινε... To βράδυ ήταν εκεί και αυτός».


Σε ερώτηση της Τζένης Θεωνά «γιατί;», η Ματθίλδη Μαγγίρα απάντησε: «Γιατί έτσι είναι η κοινωνία, άρρωστα δομημένη. Και αυτά που βγαίνουν τώρα, γίνονται πάρα πολλά χρόνια. Και να πάψει η υποκρισία». Εξηγώντας και τη λογική πίσω από την οποία υπήρξε η συγκάλυψη.

- iefimerida.gr

https://www.iefimerida.gr/


DOWNLOADS: Νικόλαος Ι. Μέρτζος – Οι Μακεδόνες Το ’21…!

 DOWNLOADS: Νικόλαος Ι. Μέρτζος – Οι Μακεδόνες Το ’21…! 

DOWNLOADS: Νικόλαος Ι. Μέρτζος – Οι Μακεδόνες Το ’21…! #1.586 (PDF)


Διαβάστε το εδώ:

ΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΕΣ ΤΟ ’21


Posted by Der Kamerad

https://derkamerad.com/

Σάββατο 8 Απριλίου 2023

ΛΑΖΑΡΙΚΑ ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ

 ΛΑΖΑΡΙΚΑ ΜΕΖΕΔΑΚΙΑ


Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Επειδή σήμερα είναι του Λαζάρου, κι επειδή τίτλους όπως «Μεζεδάκια του Λαζάρου» ή «Λαζαρομεζεδάκια» ή «Μεζεδάκια των Βαγιών» κτλ. έχω ήδη χρησιμοποιήσει άλλες χρονιές στο ιστολόγιο μια και, όχι να το παινευτούμε, το φετινό θα είναι το δέκατο πέμπτο ιστολογικό μας Πάσχα.

Αν και με βάση τους αρχικούς σχεδιασμούς, αύριο θα είχαμε όχι μόνο Κυριακή των Βαΐων αλλά και εκλογές, οπότε τα μεζεδάκια μας θα ήταν προεκλογικά.

Ενώ τώρα δεν έχουμε εκλογικά μεζεδάκια, αλλά ένα συνηθισμένο μεζεδοάρθρο. Και ξεκινάμε με ένα άρθρο που συζητήθηκε πολύ τις τελευταίες μέρες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Προέρχεται από τον ιστότοπο nantiareport της «δημοσιογράφου» Νάντιας Αλεξίου, ο οποίος ειδικεύεται στο αστυνομικό ρεπορτάζ και βέβαια δεν παραλείπει να τονίζει την εθνική καταγωγή των διαφόρων εγκληματιών, όταν βεβαίως είναι αλλοδαποί.

Στο συγκεκριμένο άρθρο, ο σκοπός είναι να τονιστεί η αλβανική καταγωγή των εμπλεκομένων αλλά η συντάκτρια  μάλλον το παράκανε. Πόσοι Αλβανοί χωράνε σε έναν τίτλο;

Φυσικά η συντάκτρια εκτός των άλλων γράφει στο γόνατο (αν υποθέσουμε ότι μπορεί να γράψει καλύτερα), οπότε φιλοτέχνησ εκαι μαργαριτάρια όπως «ο νυν Αλβανός σύντροφος» (προηγουμένως τι ήταν; τώρα πολιτογραφήθηκε Αλβανός;) ή το «σύντροφο και αδελφό της Αλβανής» (δεν είναι το ίδιο πρόσωπο, οι Πτολεμαίοι τα κάνανε αυτά -τον σύντροφο και τον αδελφό πυροβόλησε).

Και καθώς περιεργαζόμουν τον σκουπιδ… τον ιστότοπο βρήκα κι ένα άλλο άρθρο με την εξής ωραία διατύπωση:

Σε ένδειξη τιμής στην ηρωϊδα Ιπτάμενη ιατρο Σοφία Μπεφόν η οποία έχασε τη ζωή της όταν κατέπεσε το ελικόπτερο Agusta bell Α109 E Power το οποίο κατέπεσε η προτομή της είχε τοποθετηθεί σε πάρκο του Ν.Φαληρου

Πέρα από το «όταν κατέπεσε το ελικόπτερο το οποίο κατέπεσε», το πάρκο βρίσκεται στο Παλαιό Φάληρο, όχι στο Νέο. Είπαμε, δημοσιογραφία.

* Και συνεχίζω με κάτι αξιοπερίεργο, που μου έστειλε φίλος.

Eίναι από κάποια ιστοσελίδα που περιέχει τα στοιχεία επικοινωνίας του γραφείου μιας φίλης του -εδώ παραλείπονται τα ευαίσθητα δεδομένα βέβαια.

Το μεταφραστήρι περιέργως απέδωσε σωστά τα (εικαζόμενα) Mon, Tue, Wed, Thur, Fri του αγγλικού πρωτοτύπου, αλλά το Sun το ερμήνευσε κυριολεκτικά, Ήλιος, όπως άλλωστε και το Sat, που το απέδωσε Κάθονται.

Αλλά γιατί «κάθονται» αφού είναι παρελθοντικός χρόνος; Γιατί όχι «κάθονταν» ή «καθόταν»;

* Και μιλώντας για παρελθοντικούς χρόνους και τρίτα πρόσωπα, μου γράφει άλλος φίλος:

Διαβάζω τώρα είδηση «Νεκρός εντοπίστηκε ο 78χρονος που αγνοούνταν στα Ιωάννινα» και σκέφτομαι ότι θα «πρέπει» να έγραφε «αγνοούταν» (για να μην αρχίσουμε τα αγνοείτο και το πάμε αλλού το θέμα…) 

Είναι δικό μου πρόβλημα που τα «νταν» στο τρίτο πρόσωπο μου τρυπούν τον εγκέφαλο;

Του απάντησα ότι στο τρίτο πληθυντικό το διατρητικό -νταν είναι απολύτως αναμενόμενο στον μεσοπαθητικό παρατατικό. Όσο για το τρίτο ενικό, στα ρήματα της κατηγορίας αυτής (αποτελούμαι, ασχολούμαι, θεωρούμαι κτλ) πολλοί όντως προτείνουν να χρησιμοποιείται ο τύπος του πληθυντικού (ασχολούνταν, ας πούμε) ενώ λιγότεροι χρησιμοποιούμε το «ασχολούταν», που είναι η δική μου προτίμηση αν δεν διαλέξω το «ασχολιόταν».

Αλλά στο πεντάλημμα του μεσοπαθητικού παρατατικού (ησχολείτο, ασχολείτο, ασχολούνταν, ασχολούταν, ασχολιόταν) 

* Κι ένα παραπολιτικό, ας πούμε. Με αφορμή την υποψηφιότητα του Μιθριδάτη στις εκλογές (με τον ΣΥΡΙΖΑ στον Νότιο τομέα της Β’ Αθηνών, οπότε μάλλον θα τον σταυρώσω) ο Χρ. Χωμενίδης έγραψε στο Φέισμπουκ:

*

Όμως, παχυλός μπορεί να είναι ο μισθός κάποιου ή η αμοιβή για υπηρεσίες που παρέχει. Παχυλή επίσης μπορεί να είναι η άγνοια ή η αμάθεια.

Οι αγελάδες της παροιμιακής έκφρασης είναι παχιές, όχι παχυλές. Στη γενική «των παχιών αγελάδων», ή «των παχειών» αν θέλετε καθαρεύουσα, όχι «των παχέων» διότι είναι αρσενικό.

Οπότε, κ. Χωμενίδη, «την εποχή των παχιών αγελάδων», όχι «των παχυλών».

* Από μια διαφήμιση αυτοκινήτου (είχε κι ένα ωραίο τοπίο πιο πάνω αλλά το έκοψα)

Μου λέει ο φίλος που το στέλνει:

Το διάβασα τρεις φορές το

MINI COUNTRYMAN

ME ALL IN MINI PLUS

χωρίς να συνειδητοποιώ ότι το «ΜΕ» είναι «με», δηλαδή ελληνικό μέσα στη θάλασσα των αγγλικών, καθώς είναι ίδια τα γράμματα αυτά.

Κάπως σαν ΜΕ ΤΟΟ ή ΒΕΝΕΤΗ (Βενέτη ή Beneth; )

* Κι ένα ποδοσφαιρικό με μαθηματική χροιά ή μαθηματικό με ποδοσφαιρική χροιά, από αθλητικό ιστότοπο, για τους αγώνες της περασμένης Κυριακής:

Υπενθυμίζεται, ότι η απόσταση μεταξύ των δύο Δικεφάλων είναι μόλις τρεις βαθμοί. Εφόσον, ο ΠΑΟΚ κερδίσει απόψε την Ένωση θα την πιάσει στους 60 βαθμούς και θα παραμείνει τουλάχιστον στο -5 από τον πρωτοπόρο Παναθηναϊκό, που λογικά δεν θα λαθέψει εντός έδρας με τον Βόλο.

Βέβαια, τελικά ο ΠΑΟΚ έχασε και ο Παναθηναϊκός λάθεψε, αλλά ο αρθρογράφος εξετάζει τι θα γινόταν αν κέρδιζε ο ΠΑΟΚ και έφτανε στους 60 βαθμούς ενώ ο Παναθηναϊκός θα είχε 62, 63 ή 65 ανάλογα με το αποτέλεσμα του δικού του αγώνα.

Θεωρητικά είναι σωστό να λέμε «τουλάχιστον στους -5» αφού αν μειωνόταν η διαφορά, π.χ. με νίκη του ΠΑΟΚ και Χ του ΠΑΟ σε 3 βαθμούς το -3 είναι μεγαλύτερο του -5 !

Από την άλλη όμως όταν μιλάμε για διαφορά (σε απόλυτη τιμή) θα λέγαμε «το πολύ» αντι «τουλάχιστο». Εγώ τουλάχιστον θα έγραφα «το πολύ στους 5 βαθμούς».

* Kαι μια πολύγλωσση πινακίδα σε κατάστημα, από τον ανταποκριτή μας στις Βρυξέλλες.

Καλωσορίσατε λοιπόν σε γαλλικά, ολλανδικά και αγγλικά, αλλά «καλωσόρισμα» στα ελληνικά.

Eδώ που τα λέμε, και η γαλλική λέξη (Bienvenue) αλλά και η αγγλική σημαίνουν τόσο το καλωσόρισμα όσο και το «καλώς ορίσατε!», και το μπέρδεμα συνεχίζεται με το ισπανικό, όπου το bienvenida, αν δεν κάνω λάθος, είναι το «καλωσορίσατε» όταν το λέμε σε γυναίκα (σε άντρα είναι bienvenido) αλλά και το καλωσόρισμα γενικώς και ανεξαρτήτως φύλου.

Να μας πουν οι τουρκομαθείς, αλλά και το τουρκικό karsιlama νομίζω πως δεν χρησιμοποιείται ιποτέ  ως χαιρετισμός αντίστοιχος του «καλωσορίσατε» αλλά μόνο σημαίνει το «καλωσόρισμα». (Τα υπόλοιπα θα τα εξετάσουμε όταν και αν κάποτε γράψουμε άρθρο για τον καρσιλαμά).

* Σε διαφήμιση παιδικού βιβλίου, από τις εκδόσεις Ίκαρος, που τη βρίσκουμε σε πολλούς ιστότοπους (παράδειγμα), διαβάζουμε:

ΚΟΥΝΕΛΟΣ & ΑΡΚΟΥΔΑ 3. ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΜΕΖΕΣ

Ένα παραμύθι για τη φιλία, για την αποδοχή και για τη χρησιμότητα που έχουν τα κακά μύρτιλο.

Ελπίζω να είναι τυπογραφικό λάθος και να μην έχει εξαπλωθεί η ακλισιά μέχρι τα μύρτιλα, καλά ή κακά.

* Κι ένα κλασικό παράδειγμα ελληνοβαρεμένης παραγλωσσολογίας, σε νέα συσκευασία, από το Φέισμπουκ:

Kαταλάβατε; Επειδή οι Άραβες γράφουν από δεξιά προς τα αριστερά, είχαν γράψει ZEUS κι εμείς καταλάβαμε SUEZ! Τώρα, γιατί δεν το έγραψαν στα αραβικά αλλά χρησιμοποίησαν το λατινικό αλφάβητο, αυτό δεν μας το λέει ο κ. Φώτης Ρουβάς που είναι η πηγή.

* Κι ένα που περίσσεψε από την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά έχει ενδιαφέρον. Σε άρθρο για το Άμστερνταμ, που προσπαθεί να αποθαρρύνει τους νεαρούς ταραξίες τουρίστες από τη Μεγάλη Βρετανία, διαβάζουμε:

Μεγαλύτερες από τη ζωή διαφημιστικές πινακίδες που αναρτώνται στην περιοχή των κόκκινων φώτων δείχνουν φωτογραφίες….

Καταρχάς, το red-lights district έχει επικρατήσει, και σωστά, να το λέμε γειτονιά/περιοχή «των κόκκινων φαναριών» -είναι άλλωστε και ο τίτλος της παλιάς ελληνικής ταινίας. Κι έπειτα, και πιο σοβαρό, το αγγλικό larger-than-life (διότι αυτό έγραφε το πρωτότυπο: Larger-than-life billboards…) δεν μεταφράζεται κατά λέξη! Προκειμένου για πινακίδες, θα το λέγαμε «εντυπωσιακές, χτυπητές». Για άνθρωπο, «πληθωρικός» ή κάτι ανάλογο.

Πιο πάνω, προσέχω τα δεινά της γενικής:

 συμπεριλαμβανομένων κρουαζιέρων με βάρκα στο κανάλι με απεριόριστο αλκοόλ, βραδιές με «μπριζόλες και στριπτίζ» και βόλτες…

Καταρχάς, πολύ πιο βολικό θα ήταν το including να το αποδίδαμε «τα οποία περιλαμβάνουν…» ή κάτι τέτοιο. Θα απέφευγε έτσι ο συντάκτης και το δίλημμα «κρουαζιέρων» ή «κρουαζιερών» (εγώ αυτό θα έβαζα). Αλλά όπως βλέπετε, είτε ασυνείδητα είτε προκειμένου να αποφύγει τα «βραδιών» και «βολτών» το γύρισε μετά σε αιτιατική.

* Αστεία διατύπωση σε τίτλο για τραγικό συμβάν:

Γέλασα με την παρατήρηση κάποιου χρήστη στο Τουίτερ: Ύστερα από 6 χρόνια, έπρεπε να το καταλάβουν ότι το ψάρι δεν θα ήταν φρέσκο.

(Ο Ντάνος βέβαια δεν είχε πιάσει το ίδιο ψάρι, αλλά κάποιο άλλο αυτού του είδους).

* Και κλείνουμε με μια αινιγματική διαφήμιση στην οποία έχω άγνωστες λέξεις.

Η διαφήμιση ρωτάει:

Γδαρίζει εύκολα το Gel Polish σας;

Εγώ δεν βάφω τα νύχια μου και δεν ξέρω κιόλας τι ακριβώς είναι το Gel Polish (υποψιάζομαι πως δεν είναι πολωνικό, θα ήταν Polish Gel), οπότε δεν μπορώ να πω αν συνηθίζεται να γδαρίζει ή όχι -αλλά το κυριότερο είναι ότι δεν ξέρω τι θα πει «γδαρίζει».

Να πρόκειται άραγε για λέξη φτιαγμένη από το μηχανάκι που έκανε τη μετάφραση;

Να είναι υβρίδιο από το «γδέρνεται» και το «ξεφτίζει»;

Πάντως, και αυτό είναι το πιο εντυπωσιακό, δεν πρόκειται για «λέξη άπαξ»!

Πράγματι, αν γκουγκλίσετε θα το βρείτε σε πολλές διαφημίσεις. Ας πούμε:

Το χαλί σκάλας κατασκευασμένο από αντιολισθητικό υλικό δεν γδαρίζει το δάπεδο

ή

(για ένα κινητό τηλέφωνο) Γδαρίζει πολύ γρήγορα, χρησιμοποιώ κανονικά παιχνίδια, η μπαταρία έχει καλή απόδοση και η κάμερα είναι κανονική

ή

Γδαρίζει το laminate δάπεδο;

Κι εδώ σταματάω. Καλό σαββατοκύριακο και προσέξτε μη γδαρίσετε το δάπεδο!

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Παρασκευή 7 Απριλίου 2023

Arbër Selmani – Μισώ αυτούς εδώ τους βουλευτές

 Arbër Selmani – Μισώ αυτούς εδώ τους βουλευτές

Μισώ αυτούς εδώ τους βουλευτές.

Όλους, συλλήβδην και μηδενός εξαιρουμένου.
Τα χέρια μου θέλουν να προσγειωθούν στα πρόσωπά τους.
Να τους ραπίσουν σαν έντομα το καλοκαίρι.

Σαν το σφυρί καθώς προσκρούει στον πάγκο εργασίας.

Στην πρώτη σειρά κάθεται εκείνος ο μελαχρινός, η επιτομή της ηλιθιότητας.
Συνώνυμο του τίποτε,
Έχει κλείσει την ίδια του τη μητέρα σε οίκο ευγηρίας, τη βλέπει δυο φορές τον χρόνο
Δεν περιμένω ν’ αγαπήσει ούτε εμένα ούτε τη χώρα αυτή.
Τον μισώ, τον περιφρονώ. Εξοργίζομαι.

Μισώ κι αυτή την κοκκινομάλλα, μια σειρά πιο πάνω
Μοιάζει με φίδι που δεν το θέλουν ούτε οι δικοί του
Βιαιοπραγεί ακόμα και κατά του πατέρα της,
Τον κρατά φυλακισμένο στο πιο σκοτεινό δωμάτιο του σπιτιού.
Ποτέ δεν θα γνωρίσει, η δύσμοιρη, την όμορφη παγίδα της αγάπης,
Τη μισώ, βγάζω φλύκταινες όταν τη βλέπω. Εξοργίζομαι.

Μισώ όλους αυτούς τους βουλευτές.

Μια άλλη με κοιτά κατάματα, θέλω να τη σύρω στις σκάλες.
Έχει δύο πτυχία κι όμως τα γραπτά της βρίθουν από ορθογραφικά
Είναι η ίδια που χτες έβρισε έναν Ρομά, πλήγωσε την ψυχή του, κοντά στη γειτονιά μου.
Τη στρίγγλα αυτή θα την είχαν κάνει κομμάτια τ’ αγρίμια του δάσους.
Τη μισώ, την περιφρονώ. Εξοργίζομαι.

Εκείνον στην τρίτη σειρά, τον καταριέμαι.
Καταψηφίζει τη ζωή, τον θάνατο, τους ανθρώπους που θρηνούν,
Ψηφίζει ενάντια στις μητέρες.
Μ’ ένα μεγάλο ΟΧΙ έχει σφραγίσει ο Θεός κάθε του κίνηση, κάθε του ανάσα.
Δεν περιμένω απ’ αυτόν αγάπη, το σιχαμερό του στόμα είναι γεμάτο σάλια.
Τον μισώ, τον μισώ. Εξοργίζομαι.

Μισώ και κείνη με το ροζ πουκάμισο,
Την πιο ωραία της αγέλης.
Χθες τραυμάτισε με το αμάξι της θανάσιμα μια γιαγιά.
Σ’ ένα τέτοιο κατακάθι ούτε την τύχη σου ούτε τα έξοδα της κηδείας μπορείς να εμπιστευτείς.
Πριν μας σώσει, θα μας έχει πετάξει ήδη στον γκρεμό.
Τη μισώ. Δεν το ξέρει, αλλά τη μισώ. Εξοργίζομαι.

Μισώ όλους αυτούς τους βουλευτές.
Τους μισώ, δεν τρέφω γι’ αυτούς εκτίμηση καμιά.

Ο κοιλαράς στο βάθος της αίθουσας έχει άλλες έγνοιες,
Σκουπίζει θριαμβευτικά τη βρώμικη μύτη του.
Είναι φρικτό ότι ο φασίστας αυτός παίρνει αποφάσεις.
Ότι διαθέτει την ισχύ του ανδρός αλλά και της αποχής.
Θα σκότωνε εμάς τους ονειροπόλους δίχως σταγόνα ελεημοσύνης.
Τον μισώ, με τρελαίνει που είναι βουλευτής. Εξοργίζομαι.

Μισώ τις αφηγήσεις τους, το ανοιγόκλεισμα των ματιών τους
Μισώ ακόμα και την ελάχιστη αγνότητα που κρατούν καλά κλειδωμένη μέσα τους.

Μισώ τις ασυναρτησίες που ξεστομίζουν, τις γιορτές και τις χαρές τους.

Μισώ που σκότωσαν τις ελπίδες μας
Μισώ που δεν σκοτώθηκαν ποτέ οι δικές τους,
Γι’ αυτό και θέλω να τις κομματιάσω, πετώντας τες από τοίχο σε τοίχο.

Μισώ κι αυτή τη νεαρή βουλευτίνα, την αμαθή υποκρίτρια.
Πόσο ανόητη, Θεέ μου! Χωρίς σταλιά ευαισθησίας και οίκτου.
Δεν στάθηκε να βοηθήσει να περάσει τη δύσκολη διασταύρωση
Το παιδί εκείνο στο αναπηρικό καροτσάκι.
Δεν περιμένω να γλυκάνει τη ζωή μας το άχαρο αυτό κουφάρι.
Τη μισώ, τρελαίνομαι όταν τη βλέπω. Νιώθω οργή.

Είμαι βέβαιος ότι μισώ και τον πρώτο όλων τους.
Γλείφει τους πάντες, του τρέχουν τα σάλια, κλαψουρίζει.
Είναι η πιο αποκρουστική μαριονέτα μεταξύ όλων.
Έχει τον λαό για κυρίως πιάτο, τον ξερνά σε χίλια δυο κομμάτια.
Τον μισώ με κάθε μου αίσθηση. Νιώθω οργή.

Μισώ όλους αυτούς τους βουλευτές
Τους μισώ γιατί είναι ελεεινοί
Μισώ τους χορούς τους, τα ρούχα που φοράνε,
Τους μισώ επειδή δεν τους είδα ποτέ να κλαίνε,
Τους μισώ όταν χαχανίζουν, όταν χαμογελούν.

Μετάφραση: Ελεάνα Ζιάκου

Δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα εξιτήριον exitirion.wordpress.com

Πίνακας: Art Hazelwood

https://perithorio.com/

Τύφλα να ‘χουν οι τηλεφωνικές υποκλοπές, με τέτοιους φαρσέρ

 Τύφλα να ‘χουν οι τηλεφωνικές υποκλοπές, με τέτοιους φαρσέρ

«Οι συμφωνίες του Μινσκ έγιναν για να εξαπατήσουν τον Πούτιν»: Ο Ολάντ μίλησε με Ρώσους φαρσέρ, πιστεύοντας ότι ήταν σε επαφή με τον Ποροσένκο.

Οι Ρώσοι φαρσέρ Βόβαν ( Βλαντίμιρ Κουζνέτσοφ) και Λέξους (Αλεξέι Στολιάροφ) συνεχίζουν να βγάζουν στη φόρα τους δυτικούς πολιτικούς, αναγκάζοντάς τους κυριολεκτικά να κάνουν ξεκάθαρες ομολογίες. Αυτή τη φορά το θύμα της τηλεφωνικής φάρσας ήταν ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας Φρανσουά Ολάντ, στον οποίο ένας από τους φαρσέρ συστήθηκε ως ο πρώην πρόεδρος της Ουκρανίας Πέτρο Ποροσένκο. Αντικείμενο της συνομιλίας ήταν τόσο η συζήτηση για την τρέχουσα κατάσταση στην Ουκρανία όσο και η σχέση μεταξύ των «ηγετών» των δύο χωρών όταν «κατείχαν» υψηλές θέσεις στις χώρες τους.

Ο Γάλλος πρόεδρος δεν τσιγκουνεύτηκε την ειλικρίνειά του. Συγκεκριμένα, επιβεβαίωσε ότι οι συμφωνίες του Μινσκ σχεδιάστηκαν για να κερδίσουν χρόνο και να «εξαπατήσουν τον Πούτιν» προκειμένου να προμηθεύσουν όπλα στην Ουκρανία. Ακόμη και τότε, οι δυτικοί ηγέτες ήταν πεπεισμένοι ότι μια στρατιωτική σύγκρουση μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας ήταν αναπόφευκτη και απλώς προσπάθησαν να καθυστερήσουν με δόλο την έναρξή της, προκειμένου να δώσουν στο καθεστώς μαριονέτας στο Κίεβο μια ευκαιρία να προετοιμαστεί καλύτερα.

Πάντως, εννοείται ότι αυτό δεν αποτελεί πλέον είδηση. Μόλις πέρυσι, η πρώην καγκελάριος της Γερμανίας Άνγκελα Μέρκελ και ο ίδιος ο Ολάντ παραδέχθηκαν ανοιχτά αυτή την «πονηριά».

«Όλοι πίστευαν ότι ο Πούτιν ήταν αυτός που ήθελε να κερδίσει χρόνο. Κάθε άλλο, εμείς ήμασταν εκείνοι που καθυστερούσαμε να κερδίσουμε χρόνο, προκειμένου να ενισχύσουμε τις στρατιωτικές δυνατότητες της Ουκρανίας» καυχήθηκε βλακωδώς ο Ολάντ.

Και σε εκείνο το σημείο ο πρώην επικεφαλής της Πέμπτης Γαλλικής Δημοκρατίας παρασύρθηκε.. Κατά τη διάρκεια λοιπόν μιας υποτιθέμενης «φιλικής συνομιλίας», ο δήθεν «Ποροσένκο» υπενθύμισε στον «παλιό του φίλο» πώς το 2013 είχαν συζητήσει από κοινού την προετοιμασία ενός πραξικοπήματος στην Ουκρανία και την ανατροπή του τότε προέδρου Βίκτορ Γιανουκόβιτς. Αποδείχθηκε λοιπόν ότι το πραξικόπημα του Μαϊντάν δεν υποστηρίχθηκε απλώς από τη Δύση, ιδίως από τις κορυφαίες ευρωπαϊκές χώρες, αλλά ότι οι ηγέτες των χωρών αυτών συμμετείχαν τότε ενεργά στην προετοιμασία του.

Να λοιπόν τι δήλωσε ο ανυποψίαστος Ολάντ:

«Θυμάμαι ακόμη όταν ήρθατε στο Μέγαρο Ελιζέ με τον Μπερνάρ Ανρί και σας συνόδευε ο Κλίτσκο. Και αυτό ήταν στην αρχή της διαδικασίας. Αν δεν ήσασταν εκεί, δεν θα υπήρχε Μαϊντάν».

Οι «παλιοί φίλοι» έριξαν επίσης μια σπόντα εις βάρος του νυν προέδρου Εμανουέλ Μακρόν. Ο Ολάντ δεν μίλησε με πολύ κολακευτικά λόγια για την ικανότητα του νυν αρχηγού του γαλλικού κράτους να λειτουργήσει ως ειρηνοποιός για τον διπλωματικό τερματισμό της ουκρανικής κρίσης. Ο πρώην πρόεδρος της Γαλλίας εξήγησε στους φαρσέρ τι σημαίνει «να είσαι μέρος του πολέμου χωρίς να είσαι εμπόλεμος» και γιατί η Δύση πρέπει να στηρίξει το Κίεβο στη σύγκρουση με τη Ρωσία μέχρι «τον τελευταίο Ουκρανό».

Οι Ρώσοι φαρσέρ υπόσχονται να δώσουν περισσότερες λεπτομέρειες για τη συνομιλία τους με τον πρώην Γάλλο πρόεδρο και άλλες ειλικρινείς εξομολογήσεις του Ολάντ ήδη από σήμερα.

https://seisaxthia.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://anhsyxia.wordpress.com/

Παράξενες Ειδήσεις...

 Παράξενες Ειδήσεις...

  • Στερέωσαν φανάρι με tire up-Δίνει σήμα στα… πεζοδρόμια!

Φανάρι επιδιορθώθηκε σε κεντρικό δρόμο στο Ηράκλειο Κρήτης, αλλά με… πρωτότυπο τρόπο. Συγκεκριμένα, χρησιμοποιήθηκε tire up (!) και πλέον δεν ενημερώνει τους οδηγούς, αλλά τα… πεζοδρόμια.

Ειδικότερα, όπως αναφέρουν τοπικά Μέσα, στη λεωφοφόρο Ιωνίας, το φανάρι είχε ξηλωθεί και ο τεχνικός που ανέλαβε τη στερέωσή του επέλεξε το πλαστικό δεματικό, tire up. Πέρα από τη νέα του εμφάνιση όμως, το φανάρι πλέον είναι στραμμένο προς το πεζοδρόμιο με αποτέλεσμα οι οδηγοί να μην μπορούν να καταλάβουν πότε πρέπει να ξεκινήσουν ή πότε να σταματήσουν.

*****

  • Bonus 80 ευρώ στους οδηγούς που αφήνουν το αυτοκίνητο στο πάρκιγνκ !

Μία έξυπνη πρωτοβουλία έλαβε ο δήμος της γαλλικής πόλης Λιλ σε ό,τι αφορά τους οδηγούς της. Ειδικότερα, προκειμένου να μειωθεί το καθημερινό μποτιλιάρισμα στους δρόμους και παράλληλα και η ατμοσφαιρική ρύπανση, ο δήμος δίνει 80 ευρώ στους κατοίκους της εάν και εφόσον αφήσουν το όχημά τους στο πάρκινγκ.

Το νέο πρόγραμμα «Ecobonus» ξεκίνησε να εφαρμόζεται πιλοτικά από την Τρίτη 28/3 και δίνει σε κάθε οδηγό από 2 ευρώ για κάθε διαδρομή που αποφεύγει με το αυτοκίνητο τις ώρες αιχμής.

Σύμφωνα με τους ειδικούς η κίνηση στην πόλη αναμένεται να μειωθεί σε ποσοστό 6%, ενώ μέχρι και σήμερα έχουν δηλώσει συμμετοχή τουλάχιστον 5.000 οδηγοί/κάτοικοι της πόλης.

Το πρόγραμμα θα μπει σε ισχύ από τον Σεπτέμβριο και θα αφορά αρχή δύο κεντρικούς δρόμους της πόλης κατά τις ώρες αιχμής (πρωί και απόγευμα).

Εάν το πρόγραμμα αποδώσει καρπούς ο δήμος της Λιλ θα σκεφτεί πολύ σοβαρά την επέκτασή του και σε άλλα οδικά της δίκτυα.

*****

  • 63χρονος έσπασε με το χέρι 16 καρπούζια και 27 καρύδες σε 1 λεπτό

Το όνομά του δίπλα σε δύο ρεκόρ Γκίνες έβαλε ο Muhamed Kahrimanovic. Ο 63χρονος Βόσνιος, που ζει και εργάζεται για πάνω από 40 χρόνια στη Γερμανία και είναι γνωστός ως «Hammer Hands» για την ικανότητά του να σπάει με γυμνά τα χέρια του πολύ σκληρά αντικείμενα, σημείωσε δύο παγκόσμια ρεκόρ στο Ινστιτούτο Ρεκόρ της Γερμανίας και άφησε τους παρευρισκόμενους άφωνους.

Συγκεκριμένα, κατάφερε να σπάσει 27 καρύδες μέσα σε ένα λεπτό με το χέρι του. Μάλιστα, τη στιγμή που το κάνει έχει δεμένα τα μάτια του και κρατά ένα ωμό αυγό. Επίσης, ο Muhamed Kahrimanovic έσπασε -ξανά σε ένα λεπτό- 16 καρπούζια πάνω στην κοιλιά της Lucrezia Albanese, σημειώνοντας εκ νέου παγκόσμιο ρεκόρ.

*****

  • Παγκόσμια Τράπεζα Σπόρων: 1 εκατ. δείγματα κρυμμένα στον Αρκτικό

Στο μόνιμα παγωμένο έδαφος Σπίτσμπεργκεν, στο βόρειο αρχιπέλαγος Σβάλμπαρντ, η είσοδος ενός ασυνήθιστου κτιρίου παραμένει συνήθως κλειστή. Πρόκειται για την παγκόσμια τράπεζα σπόρων στην Αρκτική.

Περιτριγυρισμένη από χιόνι, πάγο και, περιστασιακά, κάποιες πολικές αρκούδες, στο εσωτερικό της είναι αποθηκευμένοι 1,2 εκατομμύρια σπόροι από κάθε «γωνιά» του πλανήτη, ως τελευταία δικλείδα ασφαλείας στο ενδεχόμενο κάποιας μεγάλης καταστροφής.

Οι σπόροι, αντιπροσωπεύουν 12.000 χρόνια ανθρώπινης γεωργίας και στόχος της Παγκόσμιας Τράπεζας σπόρων είναι να αποτρέψει την εξαφάνιση καλλιεργούμενων ειδών μετά από κάποιον πόλεμο, φυσική καταστροφή ή πανδημία. Το κτίριο στο νορβηγικό τμήμα της Αρκτικής, ξεκίνησε να λειτουργεί το 2008, παραμένει κλειστό για το κοινό και αποτελεί επίκεντρο πολυάριθμων θεωριών συνωμοσίας στο διαδίκτυο.

*****

  • Θήκη για πέος από την Αφρική στα χέρια Έλληνα εκτιμητή

Ο Θάνος Λούδος είναι ο νεότερος δημοπράτης στην Ελλάδα και έμπορος έργων τέχνης, διοργανώνει εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, δημοπρασίες έργων τέχνης, αντικών, κοσμημάτων, ρολογιών, φιλελληνικών, ιστορικών και designer αντικειμένων. Στο ελληνικό κοινό είναι ευρέως γνωστός από τις εκτιμήσεις του στο Cash or Trash. Ο ίδιος ανέφερε πως το πιο περίεργο αντικείμενο που του έχουν ζητήσει να εκτιμήσει ήταν  αφρικανικό κάλυμμα για το ανδρικό μόριο.  «Πρόκειται για ένα κάλυμμα που το φορούσαν είτε στην Αφρική είτε στην Παπούα – Νέα Γουϊνέα, τότε που δεν φορούσαν ρούχα σε διάφορες φυλές και κάπως έπρεπε να καλύψουν ορισμένα σημεία». Το συγκεκριμένο ιδιαίτερο αντικείμενο εκτίμησε στα 300 ευρώ ο Θάνος Λούδος.

https://www.imerisia-ver.gr/%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B9%CE%BA%CE%B7

Χταπόδι κρασάτο ο απόλυτος ελληνικός μεζές, Διατηρείτε σε βάζα για καιρό στο ψυγείο (νηστίσιμο) Wine Octopus the ultimate Greek mezes, Keep in jars for a long time in the refrigerator (fasting)

Χταπόδι κρασάτο ο απόλυτος ελληνικός μεζές, Διατηρείτε σε βάζα για καιρό στο ψυγείο (νηστίσιμο) Wine Octopus the ultimate Greek mezes, Keep in jars for a long time in the refrigerator (fasting)


Υλικά συνταγής
Ένα μεγάλο χταπόδι 1 μεγάλο κρεμμύδι ολόκληρο και ένα ψιλοκομμένο 30-50γρ ξύδι 1κ.γ θυμάρι η ρίγανη νερό μέχρι να σκεπαστεί το χταπόδι 1 ποτήρι του κρασιού κρασί 1ποτηράκι του κρασιού λάδι αλάτι (προσοχή αν χρειάζεται) πιπέρι 3 φύλλα δάφνης.
******************************************************* Recipe ingredients
A big octopus 1 large onion whole and one chopped 30-50g of vinegar 1 tsp thyme or oregano water until the octopus is covered 1 glass of wine wine 1 glass of wine oil salt (adjust if needed) pepper 3 bay leaves.

https://www.athensphotonews.gr/

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...