Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2021

Βέλγιο: Ταραχές Στις Βρυξέλλες – Έκαψαν Αστυνομικό Τμήμα Και Επιτέθηκαν Στο Κομβόι Του Βασιλιά …! (Videos + Photo)

 Βέλγιο: Ταραχές Στις Βρυξέλλες – Έκαψαν Αστυνομικό Τμήμα Και Επιτέθηκαν Στο Κομβόι Του Βασιλιά …! (Videos + Photo)


Ταραχές στις Βρυξέλλες. Στο Saint-Josse πολλοί τραυματίες σε μια κινητοποίηση στη μνήμη του 23χρονου Ibrahima, που πέθανε το περασμένο Σάββατο μετά τη σύλληψή του από την αστυνομία. Οι ταραχές ξέσπασαν πριν από τρεις ημέρες.

ΣΤΗ ΦΙΛΗ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΔΕΡΦΗ ΜΟΥ

 ΣΤΗ ΦΙΛΗ, ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ ΑΔΕΡΦΗ ΜΟΥ

Στη φίλη, που έγινε αδερφή μου

Η ζωή μας ένωσε ξαφνικά, τυχαία, μοιραία; Μέναμε σχεδόν απέναντι. Δεν θυμάμαι την ημέρα που είπαμε ότι θα γίνουμε φίλες, θυμάμαι όμως τις μέρες που παίζαμε μαζί μέχρι να νυχτώσει και ακούγαμε από τα μπαλκόνια τις μαμάδες μας να μας φωνάζουν.

Οι μέρες μας ήταν παντού μαζί και στο σχολείο στην ίδια τάξη. Μετά το σχολείο δεν θα ξεχάσω ποτέ τον αδερφό σου να έρχεται να μας πάρει και την διαδρομή για το σπίτι. Και μόλις χωριζόμασταν, μιλούσαμε ώρες στο τηλέφωνο.

Θυμάσαι όταν άρχισαν οι πρώτοι έρωτες μας, που είχαμε τα συνθηματικά μας για να μην μας καταλαβαίνουν οι άλλοι; Θυμάσαι το πρώτο τσιγάρο στο πάρκο πίσω από το σχολείο; Θυμάσαι όσα ωραία και άσχημα ζήσαμε μαζί;

Τελικά εσύ είσαι η φίλη μου, ο άνθρωπος μου, η αδερφή που μεγάλωσα μαζί της. Σε ξέρω και με ξέρεις από μέσα προς έξω. Τα χρόνια μπορεί να πέρασαν, αλλά δεν άλλαξε τίποτα την σχέση μας, γιατί δεν ήταν απλά μια σχέση φιλική, με τα χρόνια έγινες οικογένεια. Γι’ αυτό λοιπόν δεν θα πάψω να σε αγαπάω ότι και να γίνει!

Θα είμαι εδώ, ακόμα και όταν σου σπάω τα νεύρα. Θα είμαι εδώ, ακόμα και όταν θέλεις να βρίζεις σαν τον λιμενεργάτη. Θα είμαι εδώ, να σε καμαρώνω που χαμογελάς και προχωράς με πείσμα και με πόνο καλά κρυμμένο, μην σε πούνε αδύναμη. Δεν είσαι και δεν θα γίνεις ποτέ. Πάντα θα είσαι η λογική, στην παράλογη ζωή μου

Γι’ αυτό λοιπόν μην ξαναπείς είμαι μόνη. Είμαι εδώ για σένα. Και μην ξεχνάς πως μόνο εσύ έχεις τα δεύτερα κλειδιά από το σπίτι μου, αλλά και από την καρδιά μου. Ευχαριστώ πολύ ΦΙΛΕΝΑΔΑ, που σε έχω στην ζωή μου!

 

Της Ευγενίας Τριανταφυλλίδου

https://gynaikaeimai.com/

Τόσο απλό- So simple…

 Τόσο απλό- So simple…

Music Eine Kleine Nachtmusik – Mozart

«I have lost my smile,

but don’t worry.

The dandelion has it.”


― Thích Nhất Hạnh 

Peace Is Every Step:

*************************

«Έχασα το χαμόγελο μου,

αλλά μην ανησυχείς.

Η πικραλίδα το έχει.»

.

.

“Each time you look at a tangerine,
you can see deeply into it.
You can see everything in the universe in one tangerine.
When you peel it and smell it,
it’s wonderful.
You can take your time eating a tangerine and be very happy.”

******************************

«Κάθε φορά που κοιτάζεις ένα μανταρίνι,
μπορείς να δεις βαθιά μέσα του.
Μπορείς να δεις τα πάντα στο σύμπαν σε ένα μανταρίνι.
Όταν το ξεφλουδίζεις και το μυρίζεις,
είναι θαυμάσιο.
Μπορείς να έχεις όλο σου τον χρόνο τρώγοντας ένα μανταρίνι
και να είσαι πολύ ευτυχισμένος.»

.

The present moment is filled with joy and happiness.
If you are attentive,

you will see it.»

“If we are not fully ourselves,
truly in the present moment,
we miss everything.”

***************************

«Η παρούσα στιγμή είναι γεμάτη με χαρά και ευτυχία.
Αν είσαι προσεχτικός,
θα το δεις.»

«Αν δεν είμαστε εντελώς ο εαυτός μας,
αληθινά στη παρούσα στιγμή,
χάνουμε τα πάντα.»

 Thích Nhất Hạnh 

Θιτς Νατ Χαν

.

Δεν είναι η πρώτη φορά που αφιερώνω ανάρτηση στον Θιτς Νατ Χαν και παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε τις προηγούμενες:

This is not the fist time I have dedicated a post to Tick Nat Khan and here you can read the previous:

Aνέπνεε-Breath
Εκτίμηση-Appreciation
Ο άξονας μας
https://ainafetst.wordpress.com/

Πόνος στο σεξ: Τι είναι φυσιολογικό και τι όχι

 Πόνος στο σεξ: Τι είναι φυσιολογικό και τι όχι

Πόνος στο σεξ: Τι είναι φυσιολογικό και τι όχι

Οι ειδικοί εκτιμούν ότι μία στις τρεις γυναίκες αντιμετωπίζει κάποια ενόχληση κατά τη διάρκεια του σεξ, όπως πόνο, τσούξιμο ή ήπια αιμορραγία.

Πότε τα συμπτώματα αυτά θεωρούνται αμελητέα και πότε αποτελούν ένδειξη σοβαρότερου προβλήματος;

Δείτε μια λίστα με μερικά από τα συνηθέστερα συμπτώματα που εμφανίζουν οι γυναίκες στο σεξ και πότε αυτά πρέπει να γίνουν αφορμή για επίσκεψη στο γιατρό.

1. Ξηρότητα του κόλπου

a ok or wtf ss1

Είναι ένα αρκετά συνηθισμένο σύμπτωμα. Παράγοντες όπως το στάδιο του κύκλου της περιόδου ή η μέθοδος αντισύλληψης που επιλέγει το ζευγάρι μπορεί να ευθύνονται για την ελλιπή λίπανση του κόλπου. Η χρήση λιπαντικού είναι στην περίπτωση αυτή μια εύκολη λύση για να αποφευχθεί ο πόνος και ο ερεθισμός των γεννητικών οργάνων.

2. Εκτενής αιμορραγία

a ok or wtf ss2

Δεν είναι ανησυχητικό να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια του σεξ ίχνη αίματος, όμως η εκτενής αιμορραγία δεν είναι φυσιολογική. Εάν, για παράδειγμα, η ροή αίματος είναι αρκετά μεγάλη ώστε το αίμα να κυλά εσωτερικά στους μηρούς, επιβάλλεται η άμεση επίσκεψη στο γιατρό. Η αιμορραγία μπορεί να οφείλεται σε εσωτερική ρήξη του κόλπου, κατάσταση που συνοδεύεται από έντονους πόνους.

3. Τσούξιμο

a ok or wtf ss3

Είναι ένα αρκετά συνηθισμένο σύμπτωμα. Μπορεί να οφείλεται σε προϊόντα προσωπικής υγιεινής που περιέχουν αρώματα ή άλλα συστατικά που προκαλούν ερεθισμούς. Εάν δεν χρησιμοποιείτε εσείς κάποιο προϊόν που σας προκαλεί ενοχλήσεις, ρωτήστε το σύντροφό σας τι προϊόντα χρησιμοποιεί. Επίσης, το ξύρισμα είναι μια άλλη συνηθισμένη αιτία, καθώς όταν αρχίζουν να φυτρώνουν οι καινούργιες τρίχες είναι αρκετά τραχιές και μπορεί να τραυματίσουν ελαφρώς την ευρύτερη περιοχή των γεννητικών οργάνων. Για άμεση ανακούφιση και μέχρι να επισκεφθείτε το γιατρό (εάν οι ενοχλήσεις επιμένουν για περισσότερο από δύο εβδομάδες), τοποθετήστε επάνω στο ευαίσθητο σημείο μια δροσερή κομπρέσα.

4. Κράμπες

a ok or wtf ss4

Και οι κράμπες είναι ένα αρκετά συνηθισμένο σύμπτωμα κατά τη διάρκεια του σεξ. Η αίσθηση που έχει η γυναίκα είναι ότι εσωτερικά του κόλπου οι μύες συσπώνται ή είναι «πιασμένοι». Μια πιθανή αιτία του συμπτώματος είναι οι προσταγλαδίνες, ουσίες που περιέχει το ανδρικό σπέρμα. Οι προσταγλαδίνες βρίσκονται τόσο στο ανδρικό όσο και στο γυναικείο σώμα, ωστόσο η «έξτρα δόση» που λαμβάνει η γυναίκα μέσω του σπέρματος μπορεί να πυροδοτήσει τις μυϊκές συσπάσεις. Η κράμπα μπορεί επίσης να είναι αποτέλεσμα της συσσώρευσης αίματος στα γεννητικά όργανα κατά τη διάρκεια του σεξ, όταν η ερωτική πράξη δεν ολοκληρώνεται με έναν οργασμό. Εάν οι κράμπες επιμένουν, συμβουλευτείτε το γιατρό σας, καθώς μπορεί να αποτελούν ένδειξη για κύστη στην ωοθήκη.

Πηγή: womenshealthmag.com\

https://www.onmed.gr/

Ανατροπή στην κλιματική αλλαγή: Το λιώσιμο των πάγων πυροδοτεί νέα εποχή παγετώνων στη Γη

 Ανατροπή στην κλιματική αλλαγή: 

Το λιώσιμο των πάγων πυροδοτεί νέα εποχή παγετώνων στη Γη

Πώς ο άνθρωπος συμβάλλει στην επιτάχυνση των φαινομένων - Τα κλιματικά μοντέλα οδήγησαν στο άκρως αντίθετο συμπέρασμα - Τι έδειξαν τα πετρώματα από την Ανταρκτική

Το συντριπτικό ποσοστό των ανθρώπων έχουν συνδέσει την κλιματική αλλαγή με το Φαινόμενο του Θερμοκηπίου και την αύξηση της θερμοκρασίας. Νέες έρευνες όχι απλώς ανατρέπουν το παραπάνω σενάριο, αλλά οδηγούν τις πιθανές εξελίξεις στο άλλο άκρο. Το λιώσιμο των πάγων όχι απλώς δεν θα μετατρέψει σε πύρινη κόλαση τον πλανήτη μας, αλλά, σύμφωνα με όσα διαπίστωσαν οι επιστήμονες, θα πυροδοτήσει μία νέα εποχή των Παγετώνων, αλλάζοντας άρδην τον κόσμο και θέτοντας την ανθρωπότητα σε κίνδυνο επιβίωσης.


Η έρευνα της επιστημονικής ομάδας ανέλυσε στοιχεία από κλιματικά μοντέλα, τα οποία δημιουργήθηκαν για την καλύτερη κατανόηση της εποχής των Παγετώνων και τη διαδικασία που ακολουθεί ο πλανήτης για να φτάσει εκεί. Τα πετρώματα που συγκεντρώθηκαν και προέρχονταν από την Ανταρκτική, οδήγησαν σε ένα αναπάντεχο συμπέρασμα. Ότι το λιώσιμο των πάγων δεν προκαλεί φαινόμενο του θερμοκηπίου, αλλά το ακριβώς αντίθετο. Παγετό.

Τα παγόβουνα στην Ανταρκτική σταδιακά λιώνουν ολοένα και πιο γρήγορα, περιορίζοντας τον όγκο τους με δραματικό ρυθμό τα τελευταία χρόνια. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ εντόπισαν μικροσκοπικά θραύσματα βράχου της Ανταρκτικής που πέφτουν στον ανοιχτό ωκεανό ως μέρος μιας μελέτης που έχει σχεδιαστεί για να κατανοήσουμε το πώς ξεκινούν οι εποχές των παγετώνων.

Οι κύκλοι της εποχής του πάγου τα τελευταία 1,6 εκατομμύρια χρόνια έχουν επιταχυνθεί από περιοδικές αλλαγές στην τροχιά του Ήλιου της Γης, αλλάζοντας το πόσο ηλιακή ακτινοβολία φτάνει στην επιφάνεια.

Ωστόσο, πριν από αυτήν τη μελέτη λίγα ήταν γνωστά για το πώς οι αλλαγές στην ηλιακή ενέργεια από μικρές αλλαγές στην τροχιά, θα μπορούσαν να αλλάξουν δραματικά το κλίμα της Γης. Διαπίστωσαν ότι τα λιωμένα παγόβουνα μετακινούν σταδιακά το γλυκό νερό από το Νότο στον Ατλαντικό Ωκεανό, προκαλώντας μια αλλαγή στην κυκλοφορία των ωκεανών και βυθίζοντας τον πλανήτη σε μια κρύα περίοδο, δηλαδή στην πυροδότηση μια παγετωνικής εποχής.

iceberg_in1

Η ανθρώπινη συμβολή και η μόλυνση του περιβάλλοντος

Ο αντίκτυπος των εκπομπών CO2 που δημιουργούνται από τον άνθρωπο θα μπορούσε να κάνει τον Νότιο Ωκεανό πολύ ζεστό, επηρεάζοντας τα παγόβουνα της Ανταρκτικής. Αυτό σημαίνει ότι επιταχύνεται η διαδικασία αυτού του κύκλου των 1,6 εκατομμυρίων ετών, ξεκινώντας από την τήξη των παγόβουνων, σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης.

Στη μελέτη αποδεικνύεται ότι όταν η τροχιά της Γης γύρω από τον Ήλιο γίνεται με έναν συγκεκριμένο τρόπο, τα παγόβουνα της Ανταρκτικής αρχίζουν να λιώνουν όλο και πιο μακριά από την Ανταρκτική. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη μεταφορά τεράστιων όγκων γλυκού νερού από τον Νότιο Ωκεανό, στον Ατλαντικό Ωκεανό. Καθώς ο Νότιος Ωκεανός γίνεται πιο αλατισμένος και ο Βόρειος Ατλαντικός γίνεται πιο φρέσκος, τα μοτίβα κυκλοφορίας μεγάλων ωκεανών αρχίζουν να αλλάζουν δραματικά, τραβώντας το CO2 από την ατμόσφαιρα και μειώνοντας το λεγόμενο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, αυτή η διαδικασία ωθεί τη Γη σε συνθήκες παγετώνα.

Τα θραύσματα βράχου που μελετήθηκαν, προήλθαν από ιζήματα που ανακτήθηκαν από το Διεθνές Πρόγραμμα Ανακάλυψης Ωκεανού (IODP) που μελετά σε βάθος 1,6 εκατ. χρόνων ιστορίας. Η μελέτη διαπίστωσε ότι αυτές οι εναποθέσεις, γνωστές ως συντρίμμια με πάγο, φαίνεται να οδηγούν με συνέπεια σε αλλαγές στην κυκλοφορία των βαθέων ωκεανών, ανακατασκευασμένες από τη χημεία μικροσκοπικών απολιθωμάτων βαθέων υδάτων που ονομάζονται foraminifera.

Η ομάδα χρησιμοποίησε επίσης νέες προσομοιώσεις κλιματικών μοντέλων για να τσεκάρει το σενάριο, διαπιστώνοντας ότι τεράστιες ποσότητες γλυκού νερού θα μπορούσαν να μετακινηθούν από τα παγόβουνα στη θάλασσα.

Ο επικεφαλής της μελέτης Aidan Starr, δήλωσε ότι εξεπλάγην από το γεγονός ότι η σχέση μεταξύ τήξης παγόβουνου και κυκλοφορίας των ωκεανών εμφανίστηκε κατά την έναρξη κάθε εποχής πάγου τα τελευταία 1,6 εκατομμύρια χρόνια. «Ένας τέτοιος ηγετικός ρόλος για τον Νότιο Ωκεανό και την Ανταρκτική στο παγκόσμιο κλίμα έχει υποτεθεί, αλλά να το βλέπουμε τόσο ξεκάθαρα σε γεωλογικά στοιχεία ήταν πολύ συναρπαστικό», είπε.

iceberg_in2


Το CO2 αλλάζει τα δεδομένα στη διαδικασία

Κατά τα τελευταία τρία εκατομμύρια χρόνια, η Γη έχει βυθιστεί τακτικά σε συνθήκες εποχής πάγου, αλλά προς το παρόν βρίσκεται σε μια περίοδο όπου οι θερμοκρασίες είναι θερμότερες.

Ωστόσο, η «μεταφορά» στην εποχή των παγετώνων ενδέχεται να μην συμβεί ξανά με τον ίδιο τρόπο, λόγω του αντίκτυπου των εκπομπών CO2 που δημιουργούνται από τον άνθρωπο.

Ο καθηγητής Grant Bigg, από το Τμήμα Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου του Σέφιλντ, ο οποίος συνέβαλε στις προσομοιώσεις του παγόβουνου, δήλωσε ότι πρόκειται για μοντελοποίηση επίγειων μοντέλων στα κλιματικά μοντέλα.

Με άλλα λόγια, το λιώσιμο των πάγων και το «σπάσιμο» τεραστίων παγόβουνων που πλέουν στη θάλασσα, δημιουργούν τις συνθήκες εκείνες που πυροδοτούν την εποχή των Παγετώνων στη Γη, την ίδια στιγμή που η ανθρώπινη δραστηριότητα και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ενισχύουν την όλη διαδικασία. Ίσως, λοιπόν, έφτασε η στιγμή να κοιτάξουμε το μέλλον και να προετοιμαστούμε κατάλληλα, ώστε η ανθρωπότητα να έχει μέλλον σε αυτόν τον πλανήτη και να μη βρεθεί ξανφικά, αντιμέτωπη με το σενάριο του αφανισμού.

iceberg_in3
https://www.protothema.gr/

Σοκάρει η περιγραφή της Σοφίας Μπεκατώρου: Έτσι τη βίασε παράγοντας της Ομοσπονδίας

 Σοκάρει η περιγραφή της Σοφίας Μπεκατώρου: 

Έτσι τη βίασε παράγοντας της Ομοσπονδίας



Οι εφιαλτικές στιγμές που έζησε

Η “χρυσή” ιστιοπλόος μίλησε σε διαδικτυακή Ημερίδα, με θέμα «Start to Talk/Σπάσε τη Σιωπή – Μίλησε, Μην Ανέχεσαι».

Συγκλονιστική ήταν η μαρτυρία της Χρυσής Ολυμπιονίκη στην ιστιοπλοΐα, Σοφίας Μπεκατώρου, η οποία μίλησε για τον βιασμό της σε Διαδικτυακή Ημερίδα, με θέμα «Start to Talk/Σπάσε τη Σιωπή – Μίλησε, Μην Ανέχεσαι», που διοργάνωσε το υφυπουργείο Αθλητισμού, στο πλαίσιο του προγράμματος του Συμβουλίου της Ευρώπης για την «Προστασία των Παιδιών στον Αθλητισμό», με οικοδεσπότη τον Λευτέρη Αυγενάκη. 

Η Σοφία Μπεκατώρου έπεσε θύμα σεξουαλικής κακοποίησης από παράγοντα της Ομοσπονδίας και περιέγραψε όσα συνέβησαν τη μέρα που “σημάδεψε” τη ζωή της.

“Κάποια στιγμή όπως μιλάγαμε με τον Χ γύρισα και με φίλησε. Εγώ πάγωσα, δεν ήξερα πως να αντιδράσω, δεν περίμενα ποτέ να κάνει μία τέτοια κίνηση. Για μένα ο Χ αντιπροσώπευε το πατρικό πρότυπο, ήταν ένας άνθρωπος που επιτέλους δε μας πολεμούσε μέσα στην Ομοσπονδία και ήθελε το καλό μας, σκέφτηκα.
Συνέχισα να προχωράω με ταχύτερο ρυθμό κάνοντας πως δεν κατάλαβα ότι συνέβη, αν και του το ανέφερα λέγοντας του ότι δεν περίμενα ποτέ μία τέτοια κίνηση του.
Φτάνοντας στο ξενοδοχείο μας, στο ασανσέρ πριν πάει στο δωμάτιο του, μου ζήτησε να τον ακολουθήσω. Εγώ αρνήθηκα και πήγα να κλείσω την πόρτα. Εκείνος πάντα ευγενικά και με χαμόγελο με ρώτησε αν τον φοβάμαι και τότε του απάντησα πως όχι, αλλά ότι δεν υπήρχε λόγος να πάω μαζί στο δωμάτιο του.
Εκείνος προσπαθώντας να με πείσει, με διαβεβαίωσε ότι δεν πρόκειται να κάνει κάτι ερωτικό απλά να συζητήσουμε. Ήξερε όμως πώς να μου μιλήσει και πώς να με ηρεμήσει και να με κάνει να ρίξω τις άμυνες μου.

Και όταν αυτό έγινε, τότε άρχισε να ασελγεί εις βάρος μου. Προσπάθησε να τον απωθήσω, να του δείξω ότι δεν υπάρχει αμοιβαία επιθυμία, θεωρώντας ότι θα το σεβαστεί”, είπε.

Και συνέχισε: “Του είπα όχι, του επανέλαβα ότι δεν θέλω να προχωρήσω και εκείνος με ψεύτικα γλυκόλογα έλεγε ότι δεν είναι τίποτα κάνοντας χιούμορ. Έλεγε ότι θα σταματήσει αν δεν το θέλω, όμως δε σταμάτησε ότι κι αν του έλεγα. Κλαμένη και ντροπιασμένη έφυγα από το δωμάτιο όταν αυτός ολοκλήρωσε και σηκώθηκε από πάνω μου.
Γύρισα στο δωμάτιο μου όπου η συναθλήτρια μου κοιμόταν ανυποψίαστη. Έκανα μπάνιο, ένιωθα βρώμικη, εξαντλημένη, ταπεινωμένη και ανίκανη να υπερασπιστώ τα δικαιώματα μου”.

Επέλεξε να σωπάσει

Στη συνέχεια η Σοφία Μπεκατώρου αναφέρθηκε στην επιλογή της να μην μιλήσει σε κανέναν: 
“Ενώ είχαμε μόλις αποκτήσει το δικαίωμα στο όνειρο με την Αιμιλία, αν εγώ μιλούσα για ότι μου συνέβη, μπορεί αυτό να κατέρρεε. Δεν μπορούσα να διαχειριστώ αυτό το συναίσθημα και δεν μπορούσα να το μοιραστώ με την ομάδα μου γιατί μπορεί να μας δίχαζε.
Η ομάδα μας, που συμπεριλάμβανε και την ανδρική, βρισκόταν πάντα σε ένα λεπτό σχοινί ισορροπίας και δεν υπήρχαν δυνατοί δεσμοί που θα μπορούσα να με κάνουν να μιλήσω ανοιχτά.
Ο δε προπονητής μας ήταν 25 χρονών, αρκετά συναισθηματικός και άπειρος σε θέματα διαχείρισης κρίσεων.
Επίσης, τότε, δεν είχαμε κάποια συνεργασία με αθλητική ψυχολόγο και φυσικά δεν θα μιλούσα ποτέ στους γονείς μου, γιατί θα με σταμάταγαν από την ιστιοπλοΐα.
Στο μικρό και αθώο μυαλό μου η μόνη λύση ήταν να σιωπήσω και να κάνω ότι δε συνέβη τίποτα.
Έκλαψα πολύ και όταν ξύπνησα άρχισα μία παράσταση που έληξε μέχρι και πριν από λίγο καιρό.
Με πολλή δουλειά, θεραπεία και ανάλυση κατάφερα να αναλάβω το βάρος της ευθύνης μου, το να μην μιλήσω τότε, ώστε να απομακρυνθεί αυτός ο παράγοντας εκτός αθλητικών χωρών.

Αυτός ο μισάνθρωπος που δεν είχε όρια, εκμεταλλεύτηκε καταστάσεις, την συναισθηματική μου ευφορία και την προσήλωση στο στόχο μου. Εκμεταλλεύτηκε την αδυναμία της ομάδας μας, γνωρίζοντας ότι δεν υπήρχε μεγάλη συνοχή και δύναμη, την θεσμική του θέση, ώστε να ικανοποιήσει το αρρωστημένο του ένστικτο.
Ο μόνος στον οποίο κατάφερα να ανοιχτώ ήταν ο δεσμός που διατηρούσα τότε, από τον οποίο επίσης ζήτησα να μην αντιδράσει, καθώς ήταν κι αυτός αθλητής”.

“Έχασα την αγάπη στον εαυτό μου”

“Ο Χ ουδέποτε δήλωσε μετάνοια ή άλλαξε τον τρόπο που λειτουργούσε. Με την αλλαγή της στάσης μου και την ψυχρότητα μου έγινε ειρωνικός και σε γενικές γραμμές αμφισβήτησε τις ικανότητες και τις επιδόσεις μου, σε κάθε δυνατή ευκαιρία, λέγοντας ότι οι νεότεροι αθλητές πρέπει να έχουνε πλέον ευκαιρίες και όχι αυτοί των οποίων η καριέρα τους βρίσκεται στη δύση της.
Τη νοοτροπία αυτή υιοθέτησε από το 1999 μέχρι το 2019. Στο διάστημα αυτό έχω πετύχει τις περισσότερες διακρίσεις για την χώρα μας στην ιστιοπλοΐα, έχοντας όμως χάσει το σημαντικότερο αγαθό ως προσωπικότητα: την αγάπη προς τον εαυτό μου”.

https://www.pentapostagma.gr/


Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2021

ΟΙ ΕΚΑΤΟ ΜΕΡΕΣ

 

ΟΙ ΕΚΑΤΟ ΜΕΡΕΣ

‘Οι Εκατό Μέρες’ δημοσιεύθηκαν το 1935 όταν πλέον ο Γιόζεφ Ροτ (Joseph Roth 1894- 1939) είχε εγκαταλείψει οριστικά τη Γερμανία και έμενε στη Γαλλία και είναι ένα από τα λίγα έργα του που δεν αναφέρεται στα επακόλουθα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου και την κατάρρευση της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας ή στην εμφάνιση του κομμουνισμού και του ναζισμού. Σ’ αυτό το βιβλίο, με λίγο λιγότερες από 300 σελίδες, αναδημιουργεί το τέλος μιας άλλης αυτοκρατορίας, της αυτοκρατορίας του Ναπολέοντα, προβάλλοντας αυτό που συμβαίνει όταν οι σελίδες της ιστορίας παίρνουν μια απροσδόκητη τροπή.

Την εύγλωττη απορία για τη θεματική αυτή παρέκκλιση εξηγεί ο ίδιος ο συγγραφέας σε ένα γράμμα του προς τη Γαλλίδα μεταφράστριά του Blanche Gidon – όπως γράφει στο κατατοπιστικό επίμετρο του βιβλίου ο Άγγλος μεταφραστής των Εκατό ημερών, Richard Panchyk :  Με τόνο ίσως υπερβολικό, δήλωσε πως ήθελε να καταγράψει τη μεταμόρφωση του Ναπολέοντα, το πώς από θεός έγινε άνθρωπος, κατά τη διάρκεια των εκατό ημερών της επιστροφής του από τη νήσο Έλβα την άνοιξη του 1815. «Θέλω να δείξω πίσω από τον μεγάλο άνδρα τον ταπεινό άνθρωπο» της έγραψε τον Νοέμβριο του 1934. Τον ενδιέφερε η ιδέα του μεγάλου και τρανού Ναπολέοντα που τώρα για πρώτη φορά στη ζωή του γινόταν πραγματικά μικρός : «Αυτό με γοητεύει».

Ο Ροτ απεικονίζει σ’ αυτό το βιβλίο,  την Ευρώπη, για άλλη μια φορά σε μια εποχή μεγάλης πολιτικής αναταραχής, η οποία ξεκινά τον Μάρτιο του 1815, με την θριαμβευτική επιστροφή του Ναπολέοντα στο Παρίσι μετά την εξορία του στη νήσο Έλβα και την φυγή του Λουδοβίκου ΙΗ’ στο Βέλγιο.  

‘Ο γέρος βασιλιάς έφευγε φοβούμενος την απειλή ενός μεγάλου ίσκιου, του ίσκιου του τρομερού Αυτοκράτορα Ναπολέοντα, που εδώ και είκοσι μέρες όλο και πλησίαζε την πρωτεύουσα. Ο Αυτοκράτορας πλησίαζε, ο ίσκιος του προπορευόταν – κι ήταν ίσκιος βαρύς. Σκίαζε απ’ άκρη σ’ άκρη τη Γαλλία, τον κόσμον ολόκληρο. Τον ήξεραν και στη χώρα του και παντού στη γη. Η μεγαλοσύνη  ήταν αλλιώτικη από κείνη των γεννημένων βασιλιάδων : είχε δική του τη μεγαλοσύνη της δύναμης. Το στέμμα του δεν το ‘χε κληρονομήσει· το ‘χε κατακτήσει, το ‘χε αποκτήσει με τη βία. Ήταν από άσημη κι ασήμαντη οικογένεια. Αλλά η δόξα του φώτιζε ακόμα και τους άγνωστους αφανείς προγόνους του. Τους έδινε αυτός απ’ τη λάμψη του, αντί να παίρνει  απ’ τη δική τους, όπως γίνεται συνήθως με τους γεννημένους αυτοκράτορες και βασιλιάδες. Συγγένευε, λοιπόν, τόσο με το ανώνυμο πλήθος όσο και με τους γαλαζοαίματους άρχοντες. Ανεβαίνοντας στο θρόνο, φορώντας το στέμμα, ανέβασε στο θρόνο κι έστεψε μαζί του με κορόνα βασιλική όλους τους απλούς ανθρώπους, τα πλήθη δίχως όνομα, τον φτωχό λαό. Κι έτσι ο λαός τον αγαπούσε. Χρόνια τώρα τρομοκρατούσε, νικούσε, έπαιρνε φαλάγγι τους ισχυρούς του κόσμου. Γι’ αυτό και οι ανίσχυροι τον αναγνώριζαν άρχοντά τους, τον θεωρούσαν εκδικητή και σωτήρα τους. Τον αγαπούσαν, επειδή έμοιαζε ίδιος μ’ αυτούς – κι επειδή ήταν πολύ πιο μεγάλος απ’ αυτούς. Έπαιρναν παράδειγμα από κείνον· έπαιρναν θάρρος.

Το όνομα του αυτοκράτορα το ήξερε όλος ο κόσμος – λίγοι όμως ήξεραν τον ίδιον. Γιατί σαν αληθινός βασιλιάς ήταν κι αυτός μοναχικός κι απόμακρος. Ήταν πολλοί αυτοί που τον αγαπούσαν  και τον μισούσαν, αυτοί που τον φοβούνταν και τον λάτρευαν· αλλά ελάχιστοι τον γνώρισαν και τον καταλάβαιναν. Ο κόσμος μπορούσε να τον αγαπάει, να τον μισεί, να τον φοβάται, να τον λατρεύει, σαν να ‘ταν θεός. Κι αυτός ήταν άνθρωπος.

Αγαπούσε, μισούσε, φοβόταν, σεβόταν κι ο ίδιος. Ήταν μαζί δυνατός και αδύναμος, παράτολμος και δειλός, πιστός και προδότης, παθιασμένος και αδιάφορος, περήφανος και απλός, υπερόπτης και ταπεινός, βίαιος και ανήμπορος, πιστός και δύσπιστος.


Στη διάρκεια των εκατό ημερών που μεσολάβησαν από την επάνοδο του Ναπολέοντα από την νήσο Έλβα μέχρι την παροιμιώδη ήττα του στο Βατερλώ, ο Ροτ δεν αφηγείται επιτεύγματα ή στιγμές δόξας, δεν υιοθετεί έναν επικό τόνο, ούτε στέκεται στα ιστορικά γεγονότα και την τραγική μοίρα του Ναπολέοντα· το ιστορικό πλαίσιο δεν είναι για τον συγγραφέα μια περίοδος δημιουργίας ενός αξέχαστου έπους. Αντίθετα, ‘Οι Εκατό Μέρες’ είναι μια ιστορία στοχασμού όπου ο αυτοκράτορας περνά από την κατάσταση του ημίθεου σε εκείνη του θνητού, του ηττημένου που γνωρίζει τα όριά του. Ο Ναπολέων παρουσιάζεται μέσα από την καθημερινή του ζωή, κυριαρχημένος από εσωστρέφεια, ανασφάλεια και αναμνήσεις. Θυμάται την Ιωσηφίνα, νοσταλγεί τον γιό του, συναισθάνεται την αγωνία της μητέρας του, φοβάται τους εχθρούς του και περισσότερο απ’ όλους τον χρόνο. Γύρω του περιστρέφεται ένα σμάρι συνηθισμένων ανθρώπων που τον αντιμετωπίζουν με δέος υπογραμμίζοντας έτσι την ανθρώπινη αυτή διάστασή του. Μεταξύ τους η νεαρή πλύστρα των ανακτόρων Αντζελίνα Πιέτρι που είναι κρυφά ερωτευμένη μαζί του, ο μικρός τυμπανιστής γιός της που ακολουθεί τον Ναπολέοντα στο Βατερλώ με φυλαχτό ένα κλεμμένο μαντήλι του αυτοκράτορα, μια υπάλληλος των ανακτόρων που προβλέπει στα χαρτιά την επερχόμενη ήττα αλλά δεν την αποκαλύπτει, πολίτες που όταν τον βλέπουν νικημένο αρνούνται να τον αναγνωρίσουν. Ανάμεσα στους άλλους κι ένας μοναδικός χαρακτήρας, ένας βετεράνος κουτσός στρατιώτης ο Πολωνός τσαγκάρης Βοκούρκα που όπως μας ενημερώνει στο επίμετρο του βιβλίου ο Richard Panchyk ήταν πρόσωπο υπαρκτό, φίλος του παππού του Ροτ και μάλιστα αυτός που του πρωτομίλησε για τον Ναπολέοντα!

Και ενώ ο μέγας στρατηλάτης περιπλανιέται κυριολεκτικά στο μυθιστόρημα, ο συγγραφέας, μέσα από την αφήγηση του άλλου χαρακτήρα του βιβλίου, της ερωτευμένης Αντζελίνα Πιέτρι, ζωντανεύει υπέροχα τη λατρεία προς τον ηγέτη και διερευνά το ανθρώπινο κόστος αυτής της λατρείας.

Με μια γλώσσα αναμφίβολα ποιητική, ο Ροτ σ’ αυτό το βιβλίο προσφέρει μια ιστορία για την άνοδο και την πτώση του Ναπολέοντα που διαβάζεται ως αλληγορία για την τρέλα των σύγχρονων πολέμων και της πολιτικής, τη φρενίτιδα του όχλου, την προσωπολατρία καθώς και για τον παραλογισμό που συχνά ακολουθεί την εξουσία. 

Το βιβλίο ‘Οι Εκατό Μέρες’ κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΓΡΑ σε εξαιρετική μετάφραση της Μαρίας Αγγελίδου και συνοδεύεται από φυλλάδιο με κείμενο του Claudio Magris για τον Γιόζεφ Ροτ με τίτλο ‘Δεν αρχίζω’.

Εκδόσεις : ΑΓΡΑ

https://passepartoutreading.gr/

ΘΥΤΗΣ Ή ΘΥΜΑ

 ΘΥΤΗΣ Ή ΘΥΜΑ

Θύτης ή θύμα;

Στο χωρισμό, «θύτης» και «θύμα», δύο ρόλοι που εναλλάσσονται διαρκώς. Οι διαφορές πολλές, τα αίτια κοινά. Τα πράγματα δεν είναι όμως πάντα όπως φαίνονται. Η «εξιχνίαση» της υπόθεσης ραγίζει τους ρόλους του ζευγαριού.

Μόλις είχε σηκωθεί, το κεφάλι της πήγαινε να σπάσει. Όλο το βράδυ ζήτημα να είχε κοιμηθεί 2 ώρες. Συνεχώς γυρνούσε στο μυαλό της η φράση «πρέπει να χωρίσουμε». 16 χρόνια γάμου και τώρα ήρθε το τέλος. Τι έφταιξε; Προσπαθούσε να σκεφτεί, να καταλάβει. Όσο και να το παίδευε όμως, δεν μπορούσε. Είχε μπλοκάρει.

Ένιωθε να πνίγεται και οι σκέψεις της πάλευαν σαν άγρια κύματα στην θάλασσα του μυαλού της. Ναυάγιο στη μέση του πελάγους η ζωή της κι η θύμησή του, βαρίδιο που την έσπρωχνε πιο βαθιά.

Από την αρχή του τα είχε δώσει όλα. Δεν του έλειπε τίποτα. Παρόλο που εργαζόταν, ο ρόλος της σαν σύζυγος / νοικοκυρά, ήταν άψογος. Προσπαθούσε και τα πήγαινε πολύ καλά. Είχε παραμερίσει τις δικές της ανάγκες. Σε τέσσερα χρόνια η οικογένεια μεγάλωσε. Τα δυο παιδιά τους δεν έριξαν τις επιδόσεις της, απεναντίας έδωσε όλες της τις δυνάμεις για να μην τους λείπει τίποτα.

Κι αυτός εκεί, παρατηρητής δίχως να συμμετέχει. Ποτέ της δεν τον κατηγόρησε που έλειπε, ποτέ της δεν του ζήτησε βοήθεια. Νόμιζε πως έτσι του προσέφερε αυτό που ήθελε. Μόνη της χάλασε την οικογενειακή ισορροπία. Άντρας και γυναίκα αυτή.

Και τώρα θύτης αυτής της σχέσης. Μιας σχέσης που μόνη της «σκότωσε». Μιας μονομερούς σχέσης, δίχως διακριτούς ρόλους. Το θύμα έγινε ο θύτης.

 Της Σοφίας Β.

https://gynaikaeimai.com/

Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας

  Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας Ακούστε το άρθρο «Δεν θα γυρνούσα στην Αθήνα ούτε για ασ...