Μια τελευταία πρόκληση
Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Κυριακή 10 Ιανουαρίου 2021
Μια τελευταία πρόκληση (Ένα μικρό αριστούργημα του Γιώργου Χατζηκυπραίου)
«Υπνοβατώντας στην Απαγορευμένη Πόλη»
«Υπνοβατώντας στην Απαγορευμένη Πόλη»
Τεχνολογία VR (εικονικής πραγματικότητας) χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ο Κινέζος καλλιτέχνης Cai Guo-qiang για να δημιουργήσει μια τελετή με πυροτεχνήματα, αφιερωμένη στην Απαγορευμένη Πόλη στο Πεκίνο και την ιστορία της.
Το έργο, με τίτλο «Υπνοβατώντας στην Απαγορευμένη Πόλη», παρουσιάζεται στο Μουσείο του Παλατιού στην κινεζική πρωτεύουσα στο πλαίσιο της έκθεσης του καλλιτέχνη «Οδύσσεια και Επάνοδος», που ολοκληρώνεται στις 5 Φεβρουαρίου.
Ο Cao Guo-qiang άρχισε να δουλεύει με πυρίτιδα τη δεκαετία του 1980 και είναι διεθνώς γνωστός για τα μεγάλης κλίμακας έργα ζωγραφικής του με χρήση πυρίτιδας, τις εγκαταστάσεις του και τις ρίψεις πυροτεχνημάτων. Η έκθεση στο Μουσείο του Παλατιού συμπίπτει με τα 600 χρόνια από τη δημιουργία της Απαγορευμένης Πόλης. Πηγή έμπνευσής του είναι οι τελετές πυροτεχνημάτων που παραδοσιακά γίνονται για να σηματοδοτήσουν το σεληνιακό Νέο Έτος και το πώς η εικονική πραγματικότητα μπορεί να μεγεθύνει την ένταση μεταξύ εικονικού και πραγματικού κόσμου.
«Η τελετή πυροτεχνημάτων το καταμεσήμερο για το “Υπνοβατώντας στην Απαγορευμένη Πόλη” είχε ως έμπνευση τις αρχές του “Στρογγυλός Ουρανός και Τετράγωνη Γη” καθώς και το Wuxing (τα πέντε στοιχεία)» εξηγεί ο Cai Guo-qiang. «Το έργο υπογραμμίζει την παραδοσιακή κινεζική αισθητική και το τολμηρό πνεύμα τού “ο κόσμος μου ανήκει” που αποπνέει η Απαγορευμένη Πόλη, και εκφράζει τις δικές μου σκέψεις, καθώς επιστρέφω “ως υπνοβάτης” σε εκείνο το κεφάλαιο της ιστορίας της».
Το έργο βρίσκεται στο τελευταίο τμήμα της έκθεσης και αποτελείται από τρία μέρη -ένα μεγάλης κλίμακας μοντέλο από αλάβαστρο της Απαγορευμένης Πόλης, το οποίο δημιουργήθηκε σε συνεργασία με τεχνουργούς από τη γενέτειρα του καλλιτέχνη· ένα έργο ζωγραφικής με πυρίτιδα· και την ταινία εικονικής πραγματικότητας. Ο επισκέπτης φορά τα VR ακουστικά και αναχωρεί σε ένα ονειρικό ταξίδι, στο οποίο έχει εμπειρία από απρόσμενες οπτικές γωνίες των πυροτεχνημάτων που είναι το σήμα κατατεθέν του Κινέζου καλλιτέχνη: μερικές φορές βυθίζεται μέσα στο μοντέλο από αλάβαστρο, άλλες φορές αιωρείται ψηλά, διασχίζοντας τους έγχρωμους καπνούς.
Επιμελητής της έκθεσης, στην οποία παρουσιάζονται σε τέσσερις αίθουσες 180 έργα του καλλιτέχνη, είναι ο φημισμένος ιστορικός τέχνης Sir Simon Schama. Το έργο «Υπνοβατώντας στην Απαγορευμένη Πόλη» έγινε σε συνεργασία με την HTC VIVE ARTS.
https://www.naftemporiki.gr/
Πατάτα zrazy με μανιτάρια
Πατάτα zrazy με μανιτάρια
ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΑΞΙΑ ανά εξυπηρέτηση 155 kcal
ΠΡΩΤΕΪΝΕΣ 5,4 γραμμάρια
FATS 4.4 γραμμάρια
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:
Πατάτες 1 κιλό
Μανιτάρια πορτσίνι 500 γρ
Βούτυρο 30 g
Κρεμμύδι 2 κεφάλια
Κοτόπουλο αυγό 1 κομμάτι
Αλεύρι σίτου 3 κουταλιές της σούπας
Αλάτι για γεύση
Αλεσμένο μαύρο πιπέρι
Ψιλοκόβουμε τις πατάτες και βράζουμε. Στη συνέχεια στραγγίξτε το νερό, βάλτε την κατσαρόλα σε μέτρια φωτιά και εξατμίστε το υγρό. Προσθέτουμε λάδι και πιπέρι, συνθλίβουμε μέχρι πουρέ. Αφήστε να κρυώσει, στη συνέχεια προσθέστε αυγό και αλεύρι, ανακατέψτε καλά.
Τηγανίζουμε τα ψιλοκομμένα κρεμμύδια μέχρι να ροδίσουν, προσθέτουμε ψιλοκομμένα μανιτάρια, σεζόν, αλώνισμα
Επεξεργασία Βυθίστε σε αλεύρι και τηγανίστε σε μέτρια φωτιά μέχρι να μαλακώσει. Πριν το σερβίρετε, ρίξτε κρέμα γάλακτος και γαρνίρετε με φύλλα μαϊντανού.
https://for-healths.com/
'Το νησί'
'Το νησί'
Το νησί - Aldous Huxley
Το μυθιστόρημα χρησιμεύει ως πλαίσιο για τον συγγραφέα να διερευνήσει και να αποκαλύψει πολλές από τις ιδέες που τον ενδιέφεραν μετά τον Β 'Παγκόσμιο Πόλεμο. Είχε ήδη ασχοληθεί με αυτό το θέμα σε άλλα δοκίμια, όπως Νέα Επίσκεψη σε έναν Ευτυχισμένο Κόσμο , Αύριο, Αύριο και Αύριο ή Η Μόνιμη Φιλοσοφία .
Μερικά από τα θέματα που ασχολείται με τον Huxley σε αυτό το βιβλίο είναι ο υπερπληθυσμός της Γης, η οικολογία, η δημοκρατία ή η πρόοδος της κοινωνίας.
Πολιτισμός στο νησί της Παλαιάς
Όταν ένας σκωτσέζος γιατρός φτάνει σε αυτό το νησί τον 19ο αιώνα, μεταδίδει τις πεποιθήσεις του στους κατοίκους, οι οποίοι δηλώνουν τη βουδιστική πίστη. Έτσι δημιουργείται μια κοινωνία που συνδυάζει τα πλεονεκτήματα του πολιτισμού της Δύσης και της Ανατολής. Μία από τις ιδιαιτερότητές της είναι ότι η εκβιομηχάνιση έχει σταματήσει στο νησί, η οποία έχει γίνει για να δημιουργήσει μια κοινωνία που χωρίζει το χρόνο της μεταξύ εργασίας, αναψυχής και στοχασμού, ως κριτική της φρενήρης ζωής που ζούμε σήμερα .
Για τους κατοίκους της Παλαιάς, η πρόοδος είναι συνώνυμη με μια επιλεκτική στάση απέναντι στην τεχνολογία, η οποία έρχεται σε αντίθεση με τη φτώχεια του γειτονικού νησιού τους, το Ρεντάνγκ, και με την εντατική ανάπτυξη της Ανατολής, που ήταν ιδιαίτερα βιομηχανική εκείνη την εποχή.
Παρόλο που χρησιμοποιούν επιστημονικές και ιατρικές εξελίξεις, απορρίπτουν τη βιομηχανοποίηση, οπότε επιλέγουν μόνο τι, με τον τρόπο που βλέπουν, θα τους κάνει ευτυχισμένους. Είναι, επομένως, μια κριτική για τις προόδους της κοινωνίας στη δεκαετία του 1960, η οποία μπορεί να επεκταθεί στην τρέχουσα κατάσταση. Στην πραγματικότητα, από τη δημοσίευση του βιβλίου, δημιουργήθηκε ένα ίδρυμα που ονομάζεται «Isla», το οποίο στοχεύει στην εφαρμογή μιας κουλτούρας που βασίζεται στην εφαρμοσμένη επιλογή στο νησί και η οποία λειτουργεί χωρίς κέρδος.
Εκβιομηχάνιση και οι συνέπειές της
Αυτό το βιβλίο τονίζει την κριτική που κάνει για την πρόοδο της κοινωνίας. Η εκβιομηχάνιση και η ψηφιοποίηση έχουν συνέπειες όχι μόνο της οικονομικής ανισότητας μεταξύ των χωρών, αλλά και των κοινωνικών και ακόμη και περιβαλλοντικών. Για το λόγο αυτό, πολλοί τομείς της κοινωνίας και νέα κινήματα δεσμεύονται για μια πιο βιώσιμη και δίκαιη οικονομία που ωφελεί όλους τους παράγοντες που συμμετέχουν στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. Αυτό το βιβλίο είναι χρήσιμο τόσο για ενήλικες όσο και για νέους και μας βοηθά να κατανοήσουμε τον φόβο για την πρόοδο της κοινωνίας, που ισχύει για την παρούσα στιγμή και αυτό μας κάνει να προβληματιστούμε για το πώς ορισμένες αξίες χάνονται και επηρεάζουν ασταμάτητα την υγεία του πλανήτη.
Αυτό ήταν το τελευταίο βιβλίο που γράφτηκε από τον Huxley, και κατά κάποιο τρόπο αντιπροσωπεύει ένα αντίστοιχο έργο του Brave New World, γραμμένο κατά την πρώιμη ωριμότητα του. Εάν σε αυτό το πρώτο «ουτοπικό» έργο ο συγγραφέας μας παρουσίασε μια αυτοματοποιημένη κοινωνία, «τέλεια», αλλά ταυτόχρονα ηλίθια και απάνθρωπη από τη γενετική μηχανική, τα μέσα παραγωγής και ένα φάρμακο ευτυχίας που κράτησε τα άτομα ληθαργικά, σε αυτό Το δεύτερο έργο του Huxley περιγράφει έναν καταναλωτικό κόσμο που κυριαρχείται από πολυεθνικές, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει έναν πόλεμο υπέρτατης κυριαρχίας, ο οποίος τελικά δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να βυθίσει τον κόσμο στο χάος. Αλλά αυτή τη φορά, αντί για το δημοφιλές φάρμακο που εγγυάται την ευτυχία χωρίς παράπονο, ο Huxley μας παρουσιάζει μια μικρή ανθρωπιστική κοινότητα που ζει σε ένα νησί μακριά από τον κόσμο, και χρησιμοποιεί ένα οραματιστικό μανιτάρι που παρέχει υπερβατική γνώση και ηρεμία απουσιάζει στον υπόλοιπο πλανήτη.
Η αφήγηση εξελίσσεται από την επίσκεψη σε αυτήν τη μικρή κοινότητα ενός δημοσιογράφου που προέρχεται από τον «νευρωτικό» κόσμο και την αργή του διαδικασία προσέγγισης των τελετουργιών, του τρόπου ζωής και της κατανόησης της ύπαρξης αυτής της απομακρυσμένης κοινότητας ανθρώπων - που Χωρίς να προσπαθεί να κατακτήσει τον άλλο , επιλέγει τη γνώση του εαυτού.
Ένα από τα σημεία στα οποία περιστρέφεται αυτός ο μύθος, εκτός από τη «μετατροπή» του απεσταλμένου από τον κόσμο της τρέλας, είναι να προσφέρει έναν τρίτο τρόπο από αυτό που έθεσε ο Χάξλεϋ στο βιβλίο του Brave New World . Αν σε εκείνη την πρώτη περίσταση, ο Χάξλεϊ, απερίσκεπτα, έδωσε μόνο δύο τρόπους στον άνθρωπο - τρέλα ή αποξένωση - με αυτήν την περίσταση αυτό που παρουσιάζεται στο Νησί είναι το μονοπάτι της λογικής, που γεννιέται από αυτογνωσία, της απουσίας της θέλησης να κυριαρχήσει και να μελετήσει την περιπέτεια σε αυτόν τον πλανήτη με την απαραίτητη σύνδεσή του με κάποιες ανθρώπινες διαστάσεις πνευματικότητας.
Σύγχρονη δυστοπία και κοινωνικός έλεγχος
Ήχος
The Afterlife - Μαρ 1936
Ταινία
Στα μέσα της δεκαετίας του '30, ο Δεύτερος Παγκόσμιος Πόλεμος δεν έχει ξεσπάσει, αλλά φαίνεται να είναι στον αέρα που αναπνέετε. Όταν φτάσει, ένα αξέχαστο γεγονός για τους μελλοντολόγους, θα είναι ένα σοκ που θα δημιουργήσει ένα μέλλον καταστροφών στο οποίο θα επιβληθεί η πιο σκληρή δικτατορία ως η μόνη μορφή διακυβέρνησης.
https://superduque.wordpress.com/
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΠΑΛΟΜΠΡΙΖΟΛΑ – Η ΘΡΑΚΑ
ΟΛΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΠΑΛΟΜΠΡΙΖΟΛΑ – Η ΘΡΑΚΑ
Το ψήσιμο του κρέατος και ειδικά του μοσχαρίσιου θέλει τέχνη και εμπειρία, αλλά πριν κατακτήσουμε παρέα αυτή την υψηλή κορυφή, ας κερδίσουμε πρώτα τη μάχη των μετόπισθεν, στους καυτούς λοφίσκους της θράκας.
Θυμάμαι όταν ξεκινούσα να ψήνω στα κάρβουνα δεν μου είχε περάσει απ’ το μυαλό να ρωτήσω το πώς τα ανάβουμε, πότε είναι έτοιμα, πόσο ψηλά βάζω τη σχάρα και τι χρειάζομαι να έχω γύρω μου για να είμαι οργανωμένος και άνετος. Μετά από αρκετές εναγώνιες προσπάθειες που δεν στέφθηκαν με ξεχωριστή επιτυχία, άρχισα να βρίσκω το δρόμο μου και κατέληξα σε μια τεχνική με μερικά απλά μυστικά που κάνουν μεγάλη διαφορά στη ψυχική μου υγεία, όταν βρίσκομαι πίσω απ’ το μπάρμπεκιου. Ταυτόχρονα παρατήρησα και διαφορά στη σωματική μου υγεία μια και μειώθηκε σημαντικά η χρήση της Bepanthol σπίτι. Το βασικό όμως είναι ότι το ψήσιμο από βραχνάς του Σαββατοκύριακου, έγινε σιγά-σιγά μια εύκολη καθημερινή δραστηριότητα ανάλογα με τα κέφια μας. Σ’ αυτό το άρθρο της σειράς “σπαλομπριζόλας άπαντα” ας δούμε λοιπόν τα βασικά σημεία που αφορούν στη ψησταριά μας πρίν ακουμπήσει πάνω της η πολυπόθητη σπαλομπριζόλα, που αφού μάθαμε στο πρώτο κεφάλαιο πως να την επιλέγουμε και στο δεύτερο, πως να την σιτεύουμε και να την διατηρούμε, μας περιμένει υπομονετικά να ανάψουμε την ρημάδα τη θράκα για να θυσιαστεί για πάρτη μας στο επόμενο κεφάλαιο.
ΤΑ ΒΑΣΙΚΑ ΤΗΣ ΨΗΣΤΑΡΙΑΣ – ΜΠΑΡΜΠΕΚΙΟΥ
1. Χρονισμός: Για να μπορείτε να υπολογίσετε τον χρόνο σας σε σχέση με την ώρα που θέλετε να φάτε, κάντε τους υπολογισμούς και οργανώστε τη δουλειά σας με βάση τον πίνακα.
2. Οργάνωση υλικών: Φροντίστε να έχετε όλα τα απαραίτητα υλικά πριν αρχίσει η διαδικασία ώστε να μπορείτε να συγκεντρωθείτε στο ψήσιμο που θέλει να είστε από πάνω. Αν έχετε απορίες για κάποια από τα υλικά στην προσωπική μου λίστα θα λυθούν στη πορεία.
3. Πως ανάβουν τα κάρβουνα: Αποφύγετε την λύση του ανάμματος με οινόπνευμα γιατί είναι εξαιρετικά επικίνδυνη ειδικά αν έχει ζέστη. Ο λόγος είναι ότι μπορεί να πάρει φωτιά στον αέρα όλη η γραμμή ροής του οινοπνεύματος την ώρα που βγαίνει απ’ το μπουκάλι, με αποτέλεσμα αυτό να εκραγεί σε κλάσματα δευτερολέπτου στο χέρι σας, χωρίς να το ελέγχετε. Δεν συμβαίνει μεν συχνά η αναστροφή αυτή, αλλά έχει συμβεί σε φίλο μου που πέρασε ένα μήνα στο νοσοκομείο (ευτυχώς με κάψιμο μόνο στα χέρια) και όπως μου έχει πει πλαστικός χειρουργός “δεν υπάρχει πιο δύσκολη επέμβαση αποκατάστασης απ’ το έγκαυμα”. Πάμε λοιπόν σε μια απλή, ασφαλή και αποτελεσματική μέθοδο στην οποία έχω καταλήξει μετά από χρόνια δοκιμών:
Κάντε ένα βουναλάκι με τα κάρβουνα υπολογίζοντας να υπερκαλύψετε όλη την επιφάνεια της σχάρας όταν τα απλώσετε. Πάνω του βάζετε 3-4 μπρικέτες για άναμμα τζακιού και αντίστοιχα μικρά δαδιά κοντά τους. Με τον μακρύ αναπτήρα κεριών ανάβετε τις μπρικέτες και αφού πάρουν φωτιά βάζετε προσεκτικά από πάνω το ειδικό τσίγκινο φουγάρο για ψησταριές, με τρόπο που να μπορεί να διεισδύει ελεύθερα αέρας από κάτω (αν χρειάζεται, βάλτε 1-2 μικρές πέτρες ή πυρότουβλα να ανασηκωθεί λίγο). Το φουγάρο αυτό μπορείτε να το αγοράσετε πολύ φτηνά από τα χρωματοπωλεία και σας διαβεβαιώ ότι θα το αποσβέσετε πολύ σύντομα, κερδίζοντας σε ηρεμία και σιγουριά. Λειτουργεί, εντείνοντας φυσικά τη ροή του αέρα μέσα απ’ τα κάρβουνα, και έτσι ανεβάζει τη θερμοκρασία λόγω μεγαλύτερης καύσης οξυγόνου, διευκολύνοντας εντέλει όλα τα κάρβουνα που είναι στο βουναλάκι να πυρώσουν όσο πρέπει σε σχετικά σύντομο χρόνο. Χωρίς το φουγάρο μπορεί να παιδευτείτε αρκετά και να παρασυρθείτε στην επικίνδυνη λύση με το οινόπνευμα. Αν μάλιστα έχει και αέρα, θα καταλήξετε να βλαστημάτε που η φωτιά σβήνει κάθε τόσο, κάτι που δεν συμβαδίζει με το υποχρεωτικό κουλ ύφος και την αυτοπεποίθηση κάθε ερασιτέχνη ψήστη.
4. Στη διάρκεια του ψησίματος: Αν κάποια στιγμή πέσουν λίπη στα κάρβουνα και ανάψει φλόγα (σπάνια συμβαίνει αυτό με το μοσχάρι, αλλά συχνά με αρνί, παντσέτα, λουκάνικο ή κοτόπουλο) χρησιμοποιείστε ένα βαποριζατέρ νερού που πρέπει να έχετε πάντα δίπλα στην ψησταριά, οπότε με καλό σημάδι σβήνετε άμεσα την εστία της φωτιάς.
Γι’ αυτό άλλωστε πρέπει να είστε από πάνω όταν ψήνετε (και γιατί βέβαια δικαιολογεί ένα έξτρα ποτό να σας δροσίζει, που είναι επίσης υποχρεωτικό αξεσουάρ του ψήστη). Αν απ’ την άλλη για τον οποιονδήποτε λόγο (π.χ. λόγω του αέρα), η ένταση της θερμοκρασίας στα κάρβουνα πέσει, έχετε το σεσουάρ κοντά. Βγάζετε πρώτα τη σχάρα με το κρέας (για να μην πέσει στάχτη πάνω του) και από απόσταση (για να μην πάρει φωτιά η αντίσταση με τις υψηλές θερμοκρασίες) αναζωπυρώνετε με τον αέρα του σεσουάρ τα κάρβουνα για 1-2 λεπτά και συνεχίζετε το ψήσιμο. Αθάνατη ελληνική πατέντα που όμως λειτουργεί τέλεια! Τα ειδικά μηχανικά σεσουάρ για το bbq δεν είναι αποτελεσματικά και είναι τζάμπα λεφτά!
5. Πότε είναι έτοιμα τα κάρβουνα: Σε 20’-30’ περίπου τα κάρβουνα σας θα πρέπει να έχουν ασπρίσει και η φωτιά να καταλαγιάζει. Σηκώνετε με το ειδικό γάντι το φουγάρο που καίει πολύ (προσοχή). Αν δείτε κάποια κάρβουνα να είναι ακόμη μαύρα μετακινήστε τα με την ειδική λαβίδα στο κέντρο της φωτιάς και αφήστε τα λίγο ακόμη να φτάσουν στην σωστή θερμοκρασία, πάλι κάτω απ’ το φουγάρο.
Όταν είναι έτοιμα πυρωμένα και άσπρα αλλά χωρίς φλόγες, τα απλώνετε και βάζετε πάνω τους τη σχάρα-βάση και πάνω σ’ αυτή την σχάρα ψησίματος -αν έχετε μόνο μια, θα πρέπει να την έχετε καθαρή από την προηγούμενη φορά. Για καλό και για κακό, περάστε τες μια ακόμη φορά καθώς ζεσταίνονται με την μπρούτζινη βούρτσα.
6. Σε ποιά απόσταση ψήνουμε: Ιδανικά οι σχάρες πρέπει να απέχουν 7-10 εκατοστά απ’ τα κάρβουνα. Το κρέας που θα ψήσετε καλό είναι να το βάλετε πάνω στη σχάρα περί τα 5 λεπτά αφού τις έχετε ακουμπήσει στη φωτιά, ώστε να έχει καταλαγιάσει η υπερβολική υψηλή θερμοκρασία.
Τώρα λοιπόν που έχουμε τη θράκα, την σχάρα να καίει και όλα τα τσιμπράγκαλα σε απόσταση αναπνοής με πρώτο και βασικό ένα ποτήρι με ποτό να σας δροσίζει, πάμε να δούμε στο επόμενο άρθρο όλα τα μυστικά για να ψήσετε τη σπαλομπριζόλα σας, όπως ακριβώς την ονειρευόσασταν.
Το άρθρο αυτό πρωτοδημοσιεύτηκε στο pandespani
https://georgepelagia.wordpress.com/
Ψάχνοντας την θεραπεία
Ψάχνοντας την θεραπεία
Κυριακή 10 Γενάρη. Δεν είναι ευχάριστη η συζήτηση περί ασθενειών και θανάτων. Είναι όμως ιδιαίτερα απαραίτητη πια η κουβέντα περί ιατρικής αφού, θέλοντας και μη, οι υποτελείς σπρωχτήκαμε στη μέση ομόκεντρων κύκλων (ή ομόκεντρων θηλειών…) όπου ζητήματα όπως οι φαρμακοβιομηχανίες, οι γιατροί, η βιομηχανία της υγείας, οι τεχνολογίες, οι ιδεολογίες της υγείας, και τα φάρμακα θα έπρεπε να ξαναμπούν στο στόχαστρο της κριτικής αμφισβήτησης, πιάνοντας το νήμα που κόπηκε απότομα (και σε ένα βαθμό αφομοιώθηκε στην εμπορευματική κουλτούρα και στον ανάλογο φετιχισμό) κάπου στα ‘80s.
Για το μεγαλύτερο μέρος των υποτελών, μετά από 30 τουλάχιστον χρόνια γνωσιολογικής αδιαφορίας (και ασυγχώρητης άγνοιας), η κατάσταση είναι βουτιά στο κενό. Πράγμα που επιτρέπει σε πολλούς κανάγιες, ειδικούς ή ανειδίκευτους, επαγγελματίες ή ερασιτέχνες, να χρησιμοποιούν τον όρο «επιστήμη» σαν όπλο. «Οι mainstream εκτιμήσεις για τον τσαχπίνη; Μα είναι ‘επιστημονικές’ – ποιοί είστε εσείς που θα τις αμφισβητήσετε; Ψοφιοκουναβικοί, ε;»… «Οι πλατφόρμες γενετικής μηχανικής; Μα είναι ‘επιστημονικές’ – ποιοί είστε εσείς που θα τις αμφισβητήσετε; Ψεκασμένοι ε;» Τέτοιο είναι το φτωχό ρεπερτόριό τους, θρησκευτικό μέχρι το μεδούλι… Κούνια που τους κούναγε!!!
Το video στη συνέχεια διάρκειας 23.30 λεπτών αξίζει να το δείτε. Όχι μόνο σαν μέρος της αντι-πληροφόρησης, αλλά και σαν υλικό της εργατικής κριτικής. Αφορά την χρήση βακτηριοφάγων για την αντιμετώπιση επικίνδυνων βακτηριδίων, στη θέση των αντιβιοτικών.
Από μόνο του το θέμα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον απ’ την άποψη της φροντίδας υγείας· και έχει γίνει εκρηκτικά σημαντικό μετά την αποτυχία των αντιβιοτικών να αντιμετωπίσουν τα υπερ-βακτηρίδια που δημιούργησε η ίδια η χρήση τους! Τα νοσοκομεία και οι ενδο-νοσοκομειακές λοιμώξεις, σοβαρή αιτία θανάτου αυτές οι τελευταίες (ακόμα και θανάτων που είναι της μόδας να χρεώνονται στον συνήθη ύποπτο των ημερών, τον τσαχπίνη!) είναι βασική κοινοτοπία μιας συγκεκριμένης επιστημονικής, επιστημονικότατης κατάρρευσης, της δυτικής άποψης για την χημική αντιμετώπιση των βακτηριδίων και των λοιμώξεων που προκαλούν. Που ξεκίνησε, και καλά έκανε, με την ανακάλυψη της πενικιλίνης – αλλά έφτασε σ’ ένα Βατερλώ με δεκάδες χιλιάδες νεκρούς κάθε χρόνο.
Η γνώση και η χρήση των βακτηριοφάγων είναι τόσο επιστημονική όσο δεν γίνεται! Ανήκει στο «σώμα γνώσης» που αναπτύχθηκε απ’ την δεκαετία του 1920 στη σοβιετική ένωση (για συγκεκριμένους λόγους, που αναφέρονται στο video…) και σαμποταρίστηκε συστηματικά απ’ την δυτική φαρμακοβιομηχανία (και πάλι για συγκεκριμένους λόγους…). Διαφορετικές μορφές καπιταλισμού ανέπτυξαν εντελώς διαφορετικές επιστημονικές προσεγγίσεις για το ίδιο ζήτημα, των ζήτημα των βακτηριακών λοιμώξεων, επί δεκαετίες στον 20 αιώνα… Για να φτάσει η δυτική ιατρική / φαρμακοβιομηχανία μόνο πολύ πρόσφατα να παραδεχτεί την αποτυχία της με τα αντιβιοτικά – και να αρχίσει να «αναγνωρίζει» (πειραματικά ακόμα, ώσπου να βρεθεί κάποια φαρμακο-μαφία να φτιάξει την σχετική πατέντα…) την εμπειρία της πρώην σοβιετικής ένωσης, που έχει κληροδοτηθεί πια στο γεωργιανό κράτος…
Αξίζει λοιπόν να αξιοποιηθεί αυτό το παράδειγμα για να ξαναμπούν ερωτηματικά στην υποτιθέμενη τεχνοκρατική αρτιότητα της επιστήμης – για την ηθική της άλλη φορά. Πόσο άμοιρη από ιδεολογίες και συμφέροντα είναι αυτή η διανοητική εργασία που ονομάζεται “επιστήμη”; (Καθόλου!!) Τι σημαίνει διαφορετικές επιστημονικές προσεγγίσεις, και γιατί η δυτική «επιστημοσύνη» δυσφημεί οτιδήποτε δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί (μέσω της κατοχύρωσης «πνευματικής ιδιοκτησίας»); Κι ακόμα πιο πέρα; Γιατί η δυτική «επιστημοσύνη» σκότωσε και συνεχίζει να σκοτώνει οποιαδήποτε άλλη αποδεδειγμένα αποτελεσματική θεραπευτική γνώση που δεν της ανήκει και δεν μπορεί να αποφέρει κέρδη και έλεγχο πάνω στα σώματα; Γίνονται εγκληματικά, φονικά επιστημονικά λάθη εξαιτίας, μόνο και μόνο, των συμφερόντων και της κάθε φορά επικρατούσας ιδεολογίας; Αν ναι, γιατί καμμία ιστορία – της – επιστήμης δεν τα μνημονεύει δίνοντάς τους το βάρος που έχουν;
Εν τέλει: γιατί η δυτική «φαρμακολογία» έχει αποκτήσει σαν εγγενές, δομικό χαρακτηριστικό της την κατασκευή ασθενειών και την πρόκληση θανάτου; Γιατί η δυτική «επιστήμη» αλλάζει μοντέλα κατασκευάζοντας πια «καταστάσεις έκτακτης υγιεινιστικής ανάγκης» για να τα νομιμοποιήσει; Πόσο “επιστημονικοί” είναι οι εκβιασμοί; Μήπως το πιο αυθεντικά επιστημονικό που μπορεί και πρέπει να κάνει ο καθένας μας είναι να αμφισβητεί τον επιθετικό, κερδοφόρο, εμπρηστικό και μονομερή φονξιοναλισμό εκείνου που στη δύση ονομάζεται «επιστήμη»; Μήπως η αμφισβήτηση αυτής της «επιστημοσύνης» μπορεί και πρέπει να είναι φυσική αντί για μεταφυσική;
Δείτε λοιπόν – και οι σκέψεις σας ας είναι κριτικά γόνιμες…. (Το κύριο θέμα του video είναι οι ουρολοιμώξεις, και η αδυναμία αντιμετώπισης των βακτηριδίων που τις προκαλούν με αντιβιοτικά, ειδικά όταν οι «ένοχοι» είναι … turbo, δημιουργημένοι σε περιβάλλον νοσοκομείων…)
Αγγλικούλια επιπέδου lower χρειάζονται…. Αλλά μπορείτε να καταλάβετε και μόνο απ’ τις εικόνες… (Ευχαριστούμε τον Σ. για το υλικό).
https://www.sarajevomag.net/wp/2021/01/psachnontas-tin-therape
Δημοσιεύτηκε just now από τον χρήστη selana
https://anhsyxia.wordpress.com/
Push-backs της Frontex στη «βαλκανική οδό»;
Push-backs της Frontex στη «βαλκανική οδό»;
Όλο και περισσότεροι πρόσφυγες και μετανάστες επιχειρούν να περάσουν από την Ελλάδα στη Δυτική Ευρώπη μέσω Αλβανίας. Πολλοί κάνουν λόγο για παράνομες επαναπροωθήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της Frontex.
Ο Αλί Αλ Εμπραχίμ από τη Συρία είναι 22 ετών. Το 2018 εγκατέλειψε την πόλη Μανμπίτζ, κοντά στο Χαλέπι, σε μία προσπάθεια να γλυτώσει από τις συνέπειες του πολέμου και να αποφύγει την αναγκαστική στράτευση. Την εποχή εκείνη η πόλη ήταν υπό τον έλεγχο των Κούρδων.
Ο Αλ Εμπραχίμ διέσχισε τα σύνορα με την Τουρκία, αλλά οι τουρκικές αρχές τον εντόπισαν, κατέγραψαν τα στοιχεία του και τον έστειλαν πίσω στη Συρία χωρίς να αναφέρουν συγκεκριμένο λόγο. Από τη στιγμή εκείνη, λέει ο νεαρός Σύρος σε άψογα αγγλικά, η νόμιμη είσοδος στην Τουρκία θα του απαγορευόταν για πέντε χρόνια.
Παρά ταύτα, ο Αλ Εμπραχίμ ήθελε να ξαναδοκιμάσει την τύχη του με στόχο, αυτή τη φορά, την Ελλάδα και τη δυτική Ευρώπη. Κατάφερε να επιστρέψει στην Τουρκία, έφτασε στις ακτές του Αιγαίου και πέρασε με πλοιάριο στη Λέρο, όπου κατέθεσε αίτηση για παροχή ασύλου. Η αίτησή του απορρίφθηκε με την αιτιολογία ότι η Τουρκία θεωρείται «ασφαλής τρίτη χώρα». Ο 22χρονος Σύρος λέει ότι «ο νέος πρωθυπουργός της Ελλάδας, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, είναι πολύ αυστηρός με εμάς τους μετανάστες. Γι αυτό αποφάσισα να περάσω στην Αλβανία».
Αυστρία με ...5.000 ευρώ
Ο Αλί Αλ Εμπραχίμ λέει ότι τον Σεπτέμβριο του 2020 ταξίδεψε με λεωφορείο στα Ιωάννινα, μαζί με πέντε συνοδοιπόρους. Από εκεί άρχισαν να περπατούν μέχρι τα αλβανικά σύνορα, χωρίς να συναντήσουν αστυνομικούς ελέγχους. Όμως στην Αλβανία τους σταμάτησαν συνεργάτες της Frontex, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Προστασία των Εξωτερικών Συνόρων, οι οποίοι τους παρέδωσαν στο συνοριακό φυλάκιο της Κακαβιάς.
Απαντώντας στο ερώτημα πώς γνωρίζει ότι πρόκειται για υπαλλήλους της Frontex, ο νεαρός λέει ότι «τους αναγνώρισε από το περιβραχιόνιο που φορούσαν». Είναι γνωστό ότι οι συνεργάτες του οργανισμού φέρουν ανοιχτό γαλάζιο περιβραχιόνιο με εμφανή τη σημαία της Ευρώπης.
Σύμφωνα με τον Αλ Εμπραχίμ τόσο ο ίδιος όσο και οι άλλοι μετανάστες που τον συνόδευαν ζήτησαν πολιτικό άσυλο στην Αλβανία, αλλά η απάντηση ήταν ότι λόγω πανδημίας δεν μπορούν να ξεκινήσουν νέες διαδικασίες για την επεξεργασία αιτήσεων ασύλου. Οι αλβανικές αρχές τους έφεραν πίσω στην Ελλάδα, χωρίς να ενημερώσουν τις ελληνικές αρχές. Αλλά η δεύτερη προσπάθεια εισόδου στην Αλβανία ήταν επιτυχής: Μέσω Τιράνων και Κοσυφοπεδίου ο Αλ Εμπραχίμ έφτασε στη Σερβία, όπως λέει ο ίδιος μιλώντας στην Deutsche Welle από έναν προσφυγικό καταυλισμό στο Σόμπορ, στα σύνορα με την Ουγγαρία. Από εκεί θα επιχειρήσει να περάσει στην Αυστρία. Αλλά οι διακινητές είναι πανάκριβοι και ζητούν 5.000 ευρώ για την πολυπόθητη είσοδο στην αυστριακή επικράτεια.
Φυλακή αντί για άσυλο
Η Χόουπ Μπάρκερ από τη Βρετανία γνωρίζει πολλές αντίστοιχες ιστορίες. Η ίδια συντονίζει την παροχή ανθρωπιστικής βοήθειας, ιατρικής περίθαλψης και νομικής αρωγής στους πρόσφυγες μέσω της πρωτοβουλίας Wave Thessaloniki. Για πολλά χρόνια, λέει η Χόουπ Μπάρκερ, η Θεσσαλονίκη ήταν ασφαλής και φιλόξενη πόλη για πρόσφυγες και μετανάστες, μέχρι το 2019, οπότε ανήλθε στην εξουσία η νέα, συντηρητική ελληνική κυβέρνηση.
Από τον Ιανουάριο του 2020 ισχύει νέος νόμος, με βάση τον οποίο «οι αιτούντες άσυλο, αντί να λάβουν προσωρινά χαρτιά μέχρι να εξεταστεί η αίτησή τους, μπορούν ακόμη και να φυλακίζονται για χρονικό διάστημα έως 18 μηνών». Σύμφωνα μάλιστα με την Χόουπ Μπάρκερ η ποινή μπορεί να παραταθεί για άλλους 18 μήνες.
Push-backs από συνεργάτες της Frontex;
Η Χόουπ Μπάρκερ υποστηρίζει ότι τόσο στα σύνορα όσο και στην ενδοχώρα γίνονται παράνομες επαναπροωθήσεις προσφύγων. Γι αυτόν τον λόγο, σημειώνει, οι μετανάστες αποφεύγουν πλέον τις ελληνικές αρχές στο δρομολόγιό τους προς τη δυτική Ευρώπη. «Πάρα πολλές επαναπροωθήσεις» γίνονται επίσης στα σύνορα της Βόρειας Μακεδονίας με την Αλβανία, σημειώνει η Χόουπ Μπάρκερ, ενώ αυτόπτες μάρτυρες κάνουν λόγο για συμμετοχή της Frontex. «Διαθέτουμε μαρτυρίες, κατά τις οποίες πολλές φορές οι υπάλληλοι μιλούν γερμανικά, ενώ φέρουν ανοιχτό γαλάζιο περιβραχιόνιο με την ευρωπαϊκή σημαία», διαβεβαιώνει η ίδια.
Λόγω της συγκεχυμένης κατάστασης που επικρατεί στα ελληνικά σύνορα είναι δύσκολο να αποδείξει κανείς πραγματικά ότι γίνονται επαναπροωθήσεις, επισημαίνει η Χόουπ Μπάρκερ. Για να προσθέσει ωστόσο ότι «γνωρίζουμε πως η Frontex δραστηριοποιείται στην Αλβανία.
Γνωρίζουμε πως βρίσκεται και στον ποταμό Έβρο. Γνωρίζουμε ότι γίνονται καθημερινά επαναπροωθήσεις. Είναι αναξιόπιστο να λέει κανείς ότι δεν έχουν ακούσει τίποτα για όλα αυτά και δεν συμμετέχουν πουθενά». Απαντώντας σε σχετικό ερώτημα της Deutsche Welle εκπρόσωπος τύπου της Frontex επισημαίνει:
«Η Frontex έχει εξετάσει ορισμένες από τις αιτιάσεις και δεν έχει εντοπίσει αξιόπιστες αποδείξεις, οι οποίες μπορούν να τις στηρίξουν». Επιπλέον, η Frontex «είναι αποφασισμένη να τηρήσει τις πιο αυστηρές προδιαγραφές κατά τη διενέργεια συνοριακών ελέγχων στο πλαίσιο της αποστολής μας». Άλλωστε, καταλήγει ο εκπρόσωπος, οι συνεργάτες της Frontex «δεσμεύονται από έναν κώδικα δεοντολογίας, ο οποίος αναφέρεται ειδικώς στην αποφυγή παράνομων επαναπροωθήσεων και στην τήρηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, όπως προβλέπει o Χάρτης Θεμελιωδών Δικαιωμάτων της ΕΕ».
Προστασία των συνόρων από ...την άλλη πλευρά;
Γιατί όμως ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Προστασία των Εξωτερικών Συνόρων επιχειρεί να προστατεύσει τα σύνορα από την πλευρά μίας τρίτης χώρας, όπως η Αλβανία; Την απάντηση δίνει ο εκπρόσωπος τύπου της Frontex: «Στόχος μας είναι να υποστηρίξουμε την προστασία των συνόρων, να αντιμετωπίσουμε το ζήτημα της παράτυπης μετανάστευσης και του διασυνοριακού εγκλήματος- μεταξύ αυτών την παράνομη διακίνηση μεταναστών και την τρομοκρατία- καθώς και να εντοπίσουμε πιθανούς κινδύνους και απειλές για την ασφάλεια».
Επιπλέον, «η συνεργασία με χώρες των Δυτικών Βαλκανίων αποτελεί προτεραιότητα για τη Frontex. Ο Οργανισμός τις στηρίζει να υιοθετήσουν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές και τις βέλτιστες πρακτικές για τη διαχείριση και την ασφάλεια των συνόρων».
Κατόπιν όλων αυτών, θα άξιζε τον κόπο να ρίξει κανείς μια ματιά στην ελληνική πλευρά των συνόρων. Ενώ στα ελληνοτουρκικά σύνορα στρατιώτες και αστυνομικοί βρίσκονται παντού, στα σύνορα Ελλάδας- Αλβανίας σπάνια συναντάει κανείς ένστολους. Γι αυτό άλλωστε η διαδρομή αυτή θεωρείται «σίγουρη» για τους μετανάστες που επιχειρούν να περάσουν στη Δυτική Ευρώπη μέσω Αλβανίας.
Ο δρόμος προς τη Δύση
Κάποιοι επιλέγουν το δρομολόγιο μέσω Θεσσαλονίκης και Καστοριάς, που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 30 χιλιομέτρων από την Αλβανία. Ο Ζακαρία, Μαροκινός μετανάστης που ήρθε στην Ελλάδα μέσω Τουρκίας και πέρασε από το Wave Center στη Θεσσαλονίκη, λέει ότι στην Καστοριά «η αστυνομία θα μας κατεβάσει από το λεωφορείο και θα μας οδηγήσει στα αλβανικά σύνορα». Παρόμοιες φήμες κυκλοφορούν συχνά ανάμεσα στους μετανάστες, αλλά κατά κανόνα δεν ανταποκρίνονται στην αλήθεια. Κι όμως, το πούλμαν στη Θεσσαλονίκη είναι γεμάτο με μετανάστες που ελπίζουν να φτάσουν στα σύνορα. Ένας από αυτούς είναι και ο 46χρονος, επίσης Μαροκινός, Σαλέχ Ρόζα. «Η Ελλάδα είναι μία καλή χώρα, αλλά δεν μπορώ να ζήσω εδώ», λέει. Στόχος του είναι να φτάσει κι εκείνος στη δυτική Ευρώπη μέσω Αλβανίας, Κοσυφοπεδίου, Σερβίας και Ουγγαρίας.
Ασυνήθιστοι συνοριακοί έλεγχοι
Λίγο πριν από την άφιξη στην Καστοριά εμφανίζεται η αστυνομία για έλεγχο. Σε ένα πάρκινγκ περιμένουν περιπολικά με ένστολους αστυνομικούς. Δύο άνδρες με πολιτικά μπαίνουν στο λεωφορείο, λένε ότι είναι αστυνομικοί χωρίς να επιδεικνύουν ταυτότητα και εστιάζουν αποκλειστικά στους αλλοδαπούς που κάθονται στο λεωφορείο. Ο Σαλέχ, ο Ζακαρία και οι συνοδοί τους συλλαμβάνονται.
Το ίδιο βράδυ, γύρω στις έντεκα, οι μετανάστες δίνουν το παρών μέσω WhatsApp και στέλνουν τις συντεταγμένες τους στο Google. Λένε ότι οι δύο άνδρες με πολιτικά τους μετέφεραν σε έναν οικισμό περίπου 15 χιλιόμετρα από τα αλβανικά σύνορα. Αργότερα, σε μία συνάντηση στα Τίρανα, ο Σαλέχ επαναλαμβάνει την ιστορία που είχε διηγηθεί προηγουμένως και υπογραμμίζει ότι οι αστυνομικοί δεν έκαναν έλεγχο στα χαρτιά τους.
Διαφορετικές εκδοχές της ιστορίας
Απαντώντας σε ερώτηση της Deutsche Welle η αρμόδια αστυνομική αρχή επιβεβαιώνει τη διενέργεια ελέγχου και τη συμμετοχή των δύο ανδρών με πολιτικά, αλλά η αιτιολογία της είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη που παρουσίασαν οι Μαροκινοί μετανάστες. Λέει δηλαδή ότι έγινε έλεγχος για να διαπιστωθεί εάν οι μετανάστες διαμένουν νομίμως στην Ελλάδα. Από τη στιγμή που επιβεβαιώθηκε αυτό, αφέθηκαν ελεύθεροι.
Οι ίδιοι οι μετανάστες ισχυρίζονται ότι μόνο ο Σαλέχ Ρόζα διαμένει νομίμως στην Ελλάδα. Υπάρχει όμως και ένα άλλο ζήτημα: Λόγω της πανδημίας ισχύει απαγόρευση κυκλοφορίας σε όλη τη χώρα, αλλά και απαγόρευση μετακίνησης από τον έναν νομό στον άλλον- πλην ελαχίστων περιπτώσεων, στις οποίες συντρέχουν ειδικοί λόγοι. Θεωρητικά λοιπόν θα έπρεπε να επιβληθούν κυρώσεις στους μετανάστες, ακόμη και αν τα χαρτιά τους ήταν εντάξει. Σε αυτό το ζήτημα η αστυνομία δεν δίνει κάποια απάντηση.
Deutsche Welle
https://www.naftemporiki.gr/
Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες
Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες Η στιγμή που υπάλληλοι καταφέρνουν να πάρουν πίσω τα παπούτσια που αφαιρέθηκαν από εμπορικό κατάστ...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...