Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2020

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΕΚΕΙΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ;

 

ΠΟΥ ΠΗΓΑΝ ΕΚΕΙΝΕΣ ΟΙ ΜΕΡΕΣ;

Στον σύγχρονο κόσμο, βρισκόμαστε στο αποκορύφωμα της ρύπανσης, έχουμε μολύνει τόσο τη φύση όσο και την ανθρώπινη φύση. Μολύναμε αέρα, νερό, έδαφος, ωκεανό, ατμόσφαιρα. Καταστρέψαμε τον ιστό των τροφίμων. Τρώμε τα πάντα, είτε είναι φαγητό είτε όχι. Όλη η χλωρίδα και η πανίδα κινδυνεύουν. Έχουμε μολύνει το κοινωνικό μας περιβάλλον τόσο πολύ που δεν υπάρχει χώρος για τα ανθρώπινα όντα. Οι άνθρωποι χωρίζονται σε κάστα, πολιτισμό, φύλο, έγχρωμες βάσεις.

Πολλά φοβερά εγκλήματα συμβαίνουν καθημερινά. Όλα αυτά δείχνουν ότι ο άνθρωπος είναι για τα χρήματα, τα χρήματα δεν είναι για τον άνθρωπο.

Αυτή η ανάρτηση αφορά όλες τις σκέψεις μου. Στην καθημερινή μου ζωή παρατηρώ, πόσο πολύ υλιστικοί πηγαίνουμε. Ο Μαχάτμα Γκάντι είπε «η μηχανή θα κάνει τον άνθρωπο, μια μηχανή μια μέρα». Αποδείχθηκε σωστά. Είπε ότι «Κάθε άτομο πρέπει να κάνει τόση σωματική δουλειά όσο να κερδίσει ένα καρβέλι χρόνου. Μας κρατά υγιείς. Όλοι όμως είναι μετά από εγκαταστάσεις που κανείς δεν θέλει να κάνει σκληρή δουλειά. δεν έχουμε χρόνο να κάνουμε κάτι για το περιβάλλον μας.

«Τώρα δεν έχουμε καθαρό νερό για ποτό. Δεν έχουμε καθαρό αέρα για αναπνοή. Το μόνο που είχαμε, ήταν το χαμόγελο των προσώπων, το οποίο επίσης αφαιρέθηκε από αυτές τις μάσκες. " Τώρα έχουμε μόνο τις αναμνήσεις των παλιών ημερών. Αυτά τα καταπράσινα λιβάδια, ρέουν ποτάμια με τα λαμπερά νερά του… ..

Υπήρχε μια εποχή, όπου οι άνθρωποι μπορούν να πίνουν νερό από ποτάμια, λίμνες, πηγάδια. Αλλά τώρα όλα είναι μολυσμένα και βρίσκονται στα πρόθυρα του τέλους. Οι γονείς και οι παππούδες μας είδαν νερό σε λίμνες, ποτάμια, λίμνες, πηγάδια, κανάλια. Βλέπουμε σε φιάλες, Οι μελλοντικές γενιές μας θα δουν νερό ή όχι. Εάν δεν κάνουμε βιώσιμη χρήση του νερού, φυσικά δεν θα έχουν πόσιμο νερό. Μπορώ να απομνημονεύσω τη στιγμή που εκεί, στην Ινδία, υπήρχε ένα μεγάλο δέντρο και ένα πηγάδι σε κάθε σπίτι. Είχαμε επίσης ένα παλιό σπίτι σε αυτό το σπίτι υπήρχε ένα μεγάλο δέντρο Neem. Υπήρχαν δύο πηγάδια στη γειτονιά μου. Αυτά ήταν σε πολύ μικρή απόσταση. Οι άνθρωποι φέρνουν νερό από εκεί, πήγα επίσης με την αδελφή του πατέρα μου κρατώντας σχοινί Έφερε ένα ζευγάρι μεγάλο και μικρό ποτ και κρατάω σχοινί στο δρόμο μόνο για βοήθεια. Έχω σαφείς αναμνήσεις για αυτό. Ήμουν στο 3ο ή 4ο πρότυπο εκείνη την εποχή. Κάθε σώμα φέρνει νερό από εκεί. Υπήρχε ένα διαφορετικό είδος συνεργασίας μεταξύ των γυναικών στο πηγάδι. Εάν δεν γνώριζαν κανέναν, τότε επίσης κάθε γυναίκα βοηθά τους άλλους δίνοντας το σχοινί τους. Εάν κάποια γυναίκα χρειαζόταν περισσότερο νερό και είχε κουράσει αντλώντας νερό από το πηγάδι, τότε άλλες γυναίκες τη βοήθησαν μία προς μία.

Στο σπίτι μας, διατηρούμε ακόμα νερό σε πήλινο δοχείο. Αυτό το πήλινο δοχείο κράτησε το νερό δροσερό. Μου αρέσει να πίνω αυτό το νερό. Η γιαγιά μου έπινε μόνο νερό ποτ. Τυλίγει ένα υγρό πανί στην κατσαρόλα, έτσι ώστε να κρυώσει πολύ το νερό. Η γεύση αυτού του νερού ήταν πραγματικά φυσική. Όταν πήγα στο σπίτι του θείου μου σε διακοπές έπινα μόνο νερό από πήλινο δοχείο. Όλοι οι άλλοι στην οικογένεια είχαν την τρέλα του παγώματος νερού. Η τεχνολογία έστρεψε όλα αυτά τα πράγματα πίσω. Κάνει ανάπτυξη καθημερινά. Μπορούμε όμως να εξετάσουμε πόσο καλά ήταν αυτά τα πράγματα για το περιβάλλον μας. Είχαμε ποτ αλλά η τεχνολογία μας έδωσε πάγωμα. Πάγωμα, το οποίο μπορεί να κρυώσει νερό σε δευτερόλεπτα. Αλλά είναι πολύ επιβλαβές για το περιβάλλον μας. Εκπέμπει πολλά επιβλαβή αέρια. Οι γλάστρες είναι φυσικοί καταψύκτες. Είναι κακό για το περιβάλλον είναι μηδέν. Αυτά είναι φιλικά προς το περιβάλλον. Χωρίς αέρια, χωρίς δαπάνες επισκευής. Το νερό του πηλού είναι κατάλληλο για υγεία. Έχει πολλές aururvedic ιδιότητες. Δεν τείνει ποτέ να κρυώσει. Πόσο καλά ήταν τα φυσικά καταψύκτες μας. αλλά έχουν εξαφανιστεί από τη ζωή μας. Τώρα σπάνια βλέπω το νερό του δοχείου οπουδήποτε. Είχαμε φτιάξει δεξαμενές νερού παντού, το νερό έτρεχε πάντα από αυτά λόγω της απροσεξίας των ανθρώπων.

Πήλινο δοχείο.

Πόσο περίεργο είναι:

Εξοικονομούμε χρήματα ενώ μπορούμε να τα βγάλουμε. Σπατάμε νερό ενώ δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Θυμάμαι ότι στο χωριό μας, υπήρχε ένας πάγκος τσαγιού. Το τσάι σερβίρεται σε πηλό κύπελλο που ονομάζεται kullahad. Χρησιμοποιείται επίσης στην Ινδία αλλά σε πολύ μικρή κλίμακα. Γι 'αυτό δεν υπήρχαν τεράστια βουνά από πλαστικά και σκουπίδια. Αλλά τώρα πίνουμε τσάι και ποτά σε πλαστικά ποτήρια και τα ρίχνουμε. Αλλά οι ηλικιωμένοι διατηρούν αυτά τα kullahad (πήλινα κύπελλα) αφού πίνουν τσάι και τα γυρίζουν ξανά στο χώμα και στη συνέχεια ξανά σε πήλινα κύπελλα για χρήση ξανά. Τι καλό παράδειγμα επαναχρησιμοποίησης 🤗Βιώσιμη χρήση εδάφους και νερού.

Δεν καταλαβαίνω πού πηγαίνουμε. Ο άνθρωπος πηγαίνει ψηλά με την τεχνολογία, αλλά μια μέρα θα πέσει κάτω. Το αποτέλεσμα θα είναι πολύ κακό.

Στα εστιατόρια της νότιας Ινδίας και στα ντάμπα σερβίρεται φαγητό στα φύλλα του δέντρου Μπανάνας. Το λατρεύω. Νομίζω ότι είναι πραγματικά πολύ καλό πράγμα επειδή είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Είναι βιοαποικοδομήσιμο. Αναμιγνύεται στο έδαφος μετά από λίγο. Αλλά αυτό το έθιμο θα τελειώσει επίσης. το πλαστικό χρησιμοποιεί στη θέση του.

Πρέπει να υιοθετήσουμε άλλα πράγματα στη θέση της πλαστικής πολυαΐνης επειδή είναι πιο επικίνδυνο και καταστροφικό για τη γη μας. Αυτό είναι επικίνδυνο κατά τη διάρκεια της παραγωγής, μετά την παραγωγή και αμέσως μετά από μία χρήση, είναι και πάλι επιβλαβές, οπότε γιατί μόνο για μία φορά χρήση, παράγουμε τόσο πολύ πλαστικά πράγματα.

Εκτιμώ όλες τις προσπάθειες που καταβάλλονται σε παγκόσμιο επίπεδο και από την ινδική κυβέρνηση για να σταματήσει η χρήση πλαστικής πολυαΐνης. Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε σάκους από γιούτα ή χάρτινες σακούλες για χρήση.

Πρέπει να κατανοήσουμε τον ρόλο μας. Επιστροφή στη φύση. Γίνετε φυσικοί και σώστε τη γη.

Σώστε τη γη.

Ευχαριστώ για την ανάγνωση. Μην ξεχάσετε να μοιραστείτε τις πολύτιμες απόψεις σας σχετικά με αυτήν την ανάρτηση.🙏

Lockdown 2: Το «ένα» είναι το μαγικό νούμερο

 Lockdown 2: 

Το «ένα» είναι το μαγικό νούμερο

Είδα τον Μπόρις στο όνειρό μου να μου λέει «Χριστούγεννα τέλος», μετά γύρισε και με κοίταξε στα μάτια και υπερθεμάτισε: «Ναι Ελεάννα εσύ, ειδικά εσύ βγάλε από το μυαλό σου τους εορτασμούς και μην το κάνεις θέμα».

 Ξύπνησα έπειτα από αυτή την κυνικότητα του πρωθυπουργού. Λαμβάνω σοβαρά υπόψη τα όνειρα ειδικά όταν μου φαίνονται ρεαλιστικά. Μπορεί ο Μπόρις να μην ξέρει πώς να χειριστεί τον πανδημία, μπορεί να μη γνωρίζει πώς να κλείσει τη συμφωνία για το Brexit αλλά μου ακούστηκε απολύτως λογικός και κατηγορηματικός σε σχέση με τις γιορτές, και οι Εβραίοι έχασαν το Γιομ Κιπούρ και οι μουσουλμάνοι το Ραμαντάν. Ξεπέρασέ το.

Μελαγχόλησα. Οι μέρες μίκρυναν, η βροχόπτωση αυξάνεται, σε τι να προσβλέπω τις επόμενες έξι εβδομάδες; Η άνοιξη απέχει εκατόν σαράντα εφτά μέρες. Το πρώτο lockdown είχε τη φρεσκάδα του νέου, την προσδοκία του καλοκαιριού που μας υποδέχθηκε. Την πρώτη φορά όλα μοιάζουν υποφερτά και ενδιαφέροντα. Μαγειρεύεις, γυμνάζεσαι, διαβάζεις, φυτεύεις, λουφάζεις. Και τώρα; Φθίνει η απόλαυση στη συνέχεια. Καλύτερος ο πρώτος «Νονός» από τον τρίτο.

Αυτή τη φορά, χρειάζεται μια διαχείριση επιθυμιών, μια εποπτεία των προσδοκιών και ένας τερματισμός όσων δεν λειτούργησαν. Δεν θα περιμένω παθητικά το εμβόλιο, θα δράσω, θα αυτοεμβολιαστώ για να προστατευθώ.

Κατ’ αρχάς θα παλέψω με τους εθισμούς μου. Το πρωί θα πάψω να ψάχνω στα τυφλά το κινητό στο κομοδίνο, η πρώτη κίνηση δεν θα είναι το κοίταγμα της οθόνης με τον αριθμό των κρουσμάτων και θανάτων. Είμαι χρήστρια της τεχνολογίας. Τη λέξη χρήστης τη χρησιμοποιούμε μόνο για τα βαριά ναρκωτικά και την τεχνολογία. Πήρα το μάθημά μου για τις συναντήσεις στο zoom. Μετά το σκάνδαλο του αυνανισμού του δημοσιογράφου σε ζωντανή μετάδοση κλείνω με δύναμη το καπάκι του υπολογιστή. Θα σταματήσω να στέλνω e-mail ξεκινώντας «ελπίζω το e-mail μου να σας βρίσκει καλά». Θα διαγράφω ή θα επιστρέφω στον αποστολέα όσα περιέχουν τη φράση «ελπίζω το e-mail μου να σε βρίσκει καλά στις δύσκολες εποχές που διανύουμε».

Ας δω τα θετικά,τα νέα μέτρα του κοινωνικού lockdownμπορεί να διαφέρουν από χώρα σε χώρα αλλά όλα επιβάλλουν μια συγκράτηση ως προς τις συναναστροφές και αυστηρό χρονοδιάγραμμα. Μια βραδινή χορογραφία σε περιορισμένο χρόνο όπου ανταμώνεις λίγους, συναγελάζεσαι τους κοντινούς και τι μένει; Μόνο η ουσία.


Αλλωστε δεν λαχταρώ τις μεγάλες εκδηλώσεις. Πάει αρκετός καιρός που έφυγα από μια μεγάλη συνάθροιση χωρίς να αποχαιρετήσω. Δεν αναπολώ μια εσπευσμένη θρασύτατη φυγή που εμπεριείχε τις προϋποθέσεις: συσσωρευμένος κόσμος, αφηρημένος οικοδεσπότης και μια πηγαία ανάγκη απόδρασης. Ενα «φεύγω!». Εδώ και τώρα. Οι Αγγλοι το ονομάζουν «Γαλλική έξοδο», οι Γάλλοι το αποκαλούν «έξοδος με αγγλικό στυλ». Κατανοητό. «Αγγλική έξοδος» θα παρέπεμπε αλλού.

Δεν μου έχει λείψει ένα τραπέζι των δέκα ανθρώπων γιατί συνήθως μου έπεφτε ο λαχνός να κάθομαι δίπλα σε αυτόν που θέλει να μιλάει ασταμάτητα για τις εξωσχολικές δραστηριότητες του παιδιού του, με χρονοδιάγραμμα, τοποθεσία, βαθμολόγηση των δασκάλων και συμβουλές για την επιλογή απασχόλησης του δικού μου παιδιού.

Σε ένα τραπέζι των οκτώ ελλόχευε πάντα ο κίδυνος να κάθομαι δίπλα στον σχολαστικό. Είναι κάποιοι ακριβολόγοι που θέλουν να είναι συνεπείς και διηγούνται μια ιστορία με εμμονή στη λεπτομέρεια: «Λοιπόν, την Τρίτη πήγα στο θέατρο», «όχι, λάθος δεν ήταν Τρίτη γιατί κάθε Τρίτη κάνω φυσιοθεραπεία», «α συγγνώμη μπερδεύτηκα, ναι, ήταν Τρίτη γιατί αυτή την εβδομάδα ακυρώθηκε η φυσιοθεραπεία».

Το έξι είναι καλό νούμερο θα μου πείτε. Τι μπορεί να πάει στραβά στους έξι; Είναι το νούμερο της οικειότητας. Είσαι αρκετά κοντά με τους υπόλοιπους πέντε που ό,τι λέγεται δεν περνάει από καμία νοητή επιμέλεια. Είσαι τόσο φίλος που μπορούν να εξιστορήσουν εξονυχιστικά το ταξίδι τους στη Ρώμη ή στη Μακρυνίτσα. Και μετά σαν να μην έφτανε η λεκτική περιγραφή βγάζουν το κινητό και σου δείχνουν και φωτογραφίες από το Βατικανό, το χωράφι, το ξενοδοχείο, το ηλιοβασίλεμα, τη μακαρονάδα.

Ενα τραπέζι των τεσσάρων είναι τέλειο, τέσσερις φίλοι, ή ένα ζευγάρι και δύο φίλοι, ή δύο ζευγάρια. Και ξέρετε τι γίνεται όταν το ένα από τα δύο ζευγάρια έχει αποφασίσει ότι τα προβλήματά τους θα γίνουν και προβλήματα των υπολοίπων. Τη στιγμή που χρίεις τον εαυτό σου ψυχολόγο δίνοντας συμβουλές ξεκινάει εκ του μη όντος ένας καβγάς μεταξύ του δεύτερου ζευγαριού. Υπάρχει και το χειρότερο σενάριο, της παθητικής επιθετικότητας που ο διαπληκτισμός πλανάται χωρίς ποτέ να ξεσπάει και ζητείς επειγόντως την έξοδο.

Στην Αγγλία, πριν επιβληθεί το lockdown 2, κατέληξαν ότι το «νούμερο δύο» είναι αποδεκτό. Κοινωνική ζωή σημαίνει διασκέδαση με τον άντρα σου. Απολύτως λογικό και καθόλου σαδιστικό. Αντί να τρως στην κουζίνα, βάζεις τα παιδιά για ύπνο και βγαίνεις. Καλείσαι να έρχεσαι αντιμέτωπος με τις επιλογές σου καθημερινά, ντυμένος και φτιαγμένος σε ένα τετ α τετ. Εσύ και οι επιλογές σου. Παροδικές ή μόνιμες. Προχτές που βγήκαμε, μόλις ζητήσαμε τον λογαριασμό ο άντρας μου στράφηκε προς το μέρος μου, με κοίταξε αφηρημένος και ανέμελος και ψιθύρισε: «Θα μπορούσες σε παρακαλώ ό,τι μου είπες να τα γράψεις σε ένα e-mail;».

Πριν ξημερώσει και συντάξω το γράμμα που θα ξεκινάει με το «ελπίζω το e-mail να σε βρίσκει καλά στη δύσκολη εποχή που διανύουμε» κάθισα στον καναπέ, έβαλα μουσική και ένα ποτό και κατέληξα ότι το «ένα» είναι το μαγικό νούμερο. Εχεις να ανεχθείς μονάχα τον εαυτό σου και να εμπεδώσεις το μάθημα ότι οι υψηλές προσδοκίες σκοτώνουν. Την επομένη ανακοινώθηκε το lockdown. Η ζωή σού δίνει μια δεύτερη ευκαιρία να τελειοποιήσεις τα τετ α τετ καθισμένος στον πάγκο της κουζίνας.

_______________________

  ~ Ελεάννα Βλαστού, συγγραφέας, μένει στο Λονδίνο.

   Πηγή: kathimerini.gr

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Το νέο μήνυμα της Μαργαρίτας Θεοδωράκη: «Μη με βανδαλίζετε, μη με πυροβολείτε»

 Το νέο μήνυμα της Μαργαρίτας Θεοδωράκη: «Μη με βανδαλίζετε, μη με πυροβολείτε»

ΕΛΛΑΔΑ22|11|2020 | 09:12

Το νέο μήνυμα της Μαργαρίτας Θεοδωράκη -Φωτογραφία: Eurokinissi


Μετά την πολυσυζητημένη ανάρτησή της για βοήθεια μέσω Facebook, λόγω της απελπιστικής οικονομικής κατάστασης στην οποία έχει περιέλθει, η κόρη του Μίκη Θεοδωράκη, Μαργαρίτα έστειλε ένα νέο μήνυμα.


Σε τηλεφωνική επικοινωνία ο δημοσιογράφος Νίκος Νικόλιζας, μετέφερε υπό την έγκρισή της όπως ειπώθηκε τα λεγόμενά της


«Μίλησα χθες το βράδυ και μου ζήτησε να σας μεταφέρω το εξής: “Μη με βανδαλίζετε, μη με πυροβολείτε” απέναντι στα σχόλια που γράφτηκαν. Θεωρεί ότι αυτή η ανάρτησή της αφορά όλους τους μουσικούς της Ελλάδας γιατί πεινάνε αυτή τη στιγμή. Μου ζήτησε να μεταφέρω αυτά τα λόγια λόγω του ότι η Λαϊκή Ορχήστρα “Μίκης Θεοδωράκης” είναι απλήρωτη εδώ και πολλούς μήνες με αποτέλεσμα να έχει βρεθεί σε οικονομικό αδιέξοδο για τις συναυλίες και τις παραστάσεις που θα γίνονταν για τα 95 χρόνια Μίκης Θεοδωράκης. Άρα όλο αυτό είναι ένας φαύλος κύκλος», είπε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος.


Όσο για τη στάση του Μίκη Θεοδωράκη ο δημοσιογράφος πρόσθεσε: «Αυτό που ξέρω και μου μετέφερε η Μαργαρίτα είναι ότι όλες τις κινήσεις τις γνωρίζει και της συμπαραστέκεται».



Ακρίτα για Μαργαρίτα Θεοδωράκη

Υπενθυμίζεται ότι με άρθρο της στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» η Έλενα Ακρίτα, διατύπωσε τη δική της σφοδρή κριτική για τη Μαργαρίτα Θεοδωράκη.


Η γνωστή δημοσιογράφος έγραψε:


«Θα είμαι πολύ προσεκτική σε αυτό το κείμενο. Λέξη λέξη θα το πάω. Είναι μεγάλος πειρασμός να πεις μια κουβέντα παραπάνω, όταν γνωρίζεις πρόσωπα και γεγονότα. Η κόρη του Μίκη είναι η κόρη του Μίκη. Τίποτα παραπάνω, τίποτα περισσότερο. Από δική της επιλογή. Θα μπορούσε να γίνει η Μαργαρίτα Θεοδωράκη. Με τη δουλειά της. Με το σπαθί της. Αντ’ αυτού έγινε η κόρη του Μίκη. Γιατί έτσι αποφάσισε. Δικαίωμά της.


Η κόρη του Μίκη πάτησε πάνω στη φήμη του. Πήρε το έργο του και το έσερνε εδώ κι εκεί με συναυλίες στο πόδι και τραγουδιστές β΄ διαλογής. Έβγαλε χρήματα, πολλά χρήματα. Και τώρα στα 62 της χρόνια, διασύρει τον πατέρα της στο πανελλήνιο λέγοντας εμμέσως πλην σαφώς ότι ο… άκαρδος την άφησε στον άσο.

Ισχυρίζεται πως εκείνη πληρώνει την περίθαλψή του, πράγμα 100% αναληθές. Ισχυρίζεται πως εκείνη πληρώνει τον ΕΝΦΙΑ – για ποια; Για τα ακίνητα που οι γονείς της τής παραχώρησαν. Και μιλώντας για ακίνητα… Αλήθεια τα 2.000.000 ευρώ που της έδωσε ο πατέρας της από πώληση ακινήτου πριν από τρία χρόνια περίπου, τι τα έκανε; Πώς τα ξόδεψε; Πώς ξοδεύονται δύο εκατομμύρια ευρώ μέσα σε χρόνο ντετέ;

Πώς ξοδεύονται τα πνευματικά δικαιώματα, όταν ΜΟΝΟΝ από το συρτάκι του Ζορμπά θα μπορούσαν να ζήσουνε τρεις γενιές – πόσω μάλλον και με όλα τα υπόλοιπα; Πώς ξοδεύονται αλήθεια, όταν ο Μίκης και η Μυρτώ ζούσαν πάντα μια λιτή ζωή, χωρίς πολυτέλειες;

Η κόρη του Μίκη θύμωσε γιατί η καραντίνα της στέρησε τις σαράντα πέντε (45!) συναυλίες που της έταξε η Μενδώνη ως «αντιπαροχή» για να μην επικρίνει ο συνθέτης τον Μητσοτάκη και την παρέα του.


Το είπε άλλωστε και η ίδια «ο μπαμπάς μου στήριξε τον Μητσοτάκη όσο κανείς, γιατί μου το κάνουν τώρα αυτό;». Δεν θα μιλήσω εδώ για τα όποια λάθη και τις πολιτικές αβλεψίες που έκανε ο Μίκης. Του τα έχω πει του ίδιου και δυο φορές τοποθετήθηκα και δημόσια. Όμως κανένας δεν μπορεί να παραγκωνίσει το έργο του Μίκη Θεοδωράκη. Ούτε καν ο ίδιος.

Άναψε και κόρωσε η δημοσιογραφία της πλάκας. Ακρίτα, επιπόλαια χωρίς ίχνος ρεπορτάζ έκαναν viral τον διασυρμό ενός ανθρώπου. Φωτιές έβγαλαν τα πληκτρολόγια, όλοι ήξεραν, όλοι είχαν αποψάρα, όλοι δίκαζαν και καταδίκαζαν. Μέχρι που κυκλοφόρησε ράδιο αρβύλα ότι στις συναυλίες που έκανε επί χούντας στο εξωτερικό, αυτός λέει κοιμόταν σε σουίτες και το συγκρότημά του σε κουρελούδες.

Σόρι που θα σας το χαλάσω αλλά υπήρξα αυτόπτης μάρτυς. Στα δεκαέξι μου χρόνια ο Μίκης με πήρε μαζί του σε μια περιοδεία που έκανε στη νότια Γαλλία και στο Παρίσι. Ούτε σε σουίτες κοιμόταν ο ίδιος (δεν τα γούσταρε κιόλας όλα αυτά), ούτε σε κουρελούδες το συγκρότημά του.

Μέναμε όλοι στο ίδιο ξενοδοχεία, τρώγαμε στο ίδιο τραπέζι, ήμασταν μια παρέα. Μάρτυρες η ορχήστρα του, ο Αντώνης Καλογιάννης, ο Πέτρος Πανδής και η Αφροδίτη Μάνου – η τελευταία μπορεί να το επιβεβαιώσει.

Μίκη, άκου να τελειώνουμε. Μαθαίνω ότι είσαι τόσο πικραμένος από όλο αυτό, που θέλεις να φύγεις από την Ελλάδα. Δεν θα φύγεις, δεν θα πας πουθενά. Θα μείνεις εδώ που σε αγαπάμε. Και σε αγαπάμε με όλα τα σωστά και τα λάθη γιατί εμείς βλέπεις είμαστε οι σούπερ αλάνθαστοι.

Μίκη, η υστεροφημία σου θα αγνοήσει τις μικρότητες και θα καλπάσει στο μέλλον μαζί με τα παιδιά και τα εγγόνια μας. Σε αγαπάμε Μίκη. Κι όσοι σε γνωρίσαμε, σε αγαπάμε ακόμα πιο πολύ. Γιατί ευλογήθηκε ο δρόμος μας και συναντηθήκαμε, όχι μόνο με έναν σπουδαίο δημιουργό, αλλά με έναν άνθρωπο γεμάτο καλοσύνη και γενναιοδωρία ψυχής. Τα σέβη μου. Και τα φιλιά μου».

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/ellada/neo-minyma-tis-margaritas-theodoraki

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2020

Τα αρχοντικά της Λέσβου μάς περιμένουν

 

Τα αρχοντικά της Λέσβου μάς περιμένουν


Το κτίριο στη Στοά Κουτσουρίδη στη Μυτιλήνη, χτισμένο το 1930. Δεξιά, το κτίριο των κεντρικών λυκείων Μυτιλήνης, με ιστορία που ξεκινάει από το 1840.

Ξενάγηση και βόλτα σε όμορφα αρχοντικά κτίρια, και μάλιστα χωρίς να χρειάζεται η έγκριση της Γενικής Γραμματείας Πολιτικής Προστασίας, υπόσχεται η ομάδα εθελοντών Open Lesvos για το Σαββατοκύριακο. Η ξενάγηση θα γίνει ηλεκτρονικά με εικονική περιήγηση 360 μοιρών σε τέσσερα δίωρα, όπου επαγγελματίες ξεναγοί της Λέσβου σε ζωντανό χρόνο θα εξηγούν την ιστορία των επιβλητικών κτιρίων στους συμμετέχοντες που θα παρακολουθούν από την ασφάλεια του σπιτιού τους. Πληροφορίες σύνδεσης στην πλατφόρμα είναι διαθέσιμες στην ομάδα https://facebook facebook.com/OpenLesvos.

«Στόχος της ομάδας είναι η γνωριμία του ευρύτερου κοινού με τα αξιόλογα κτίρια της Λέσβου. Τόσο αυτά που ανήκουν στο Δημόσιο όσο και αυτά που ανήκουν σε ιδιώτες. Σε αυτή τη δράση δεν εντάσσονται μόνον τα αρχοντικά, αλλά και όσα κτίρια παρουσιάζουν ιδιαίτερο αρχιτεκτονικό χαρακτήρα», λέει στην «Κ» ο εθελοντής της ομάδας Κώστας Μυρογιάννης. Αυτή την ιδιαίτερη για όλους χρονιά, προσθέτει αναφορικά με το lockdown, «μετατρέπουμε τη δυσκολία σε πλεονέκτημα, αφού μέσω εικονικών ξεναγήσεων και χρήσης διαδικτυακής πλατφόρμας θα δοθεί η δυνατότητα σε πολύ περισσότερους φίλους της Λέσβου, σε όποιο σημείο του πλανήτη κι αν βρίσκονται, να γνωρίσουν κτίρια-ορόσημα του νησιού μας σαν να είναι παρόντες εκεί».

Η πρώτη στάση θα είναι στο κτίριο των κεντρικών λυκείων Μυτιλήνης, με ιστορία που ξεκινάει από το 1840, παίζοντας σπουδαίο ρόλο κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κατοχής (η Μυτιλήνη απελευθερώθηκε το 1912) ως εκπαιδευτήριο, κατά τη Μικρασιατική Καταστροφή, όταν μετατράπηκε σε στρατιωτικό νοσοκομείο, και την Κατοχή. Η ομάδα Open Lesvos εξηγεί ότι το 1875, με ενέργειες του διευθυντή του, το τότε Γυμνάσιο Μυτιλήνης αναγνωρίζεται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών, ενώ στον ίδιο χώρο κατασκευάζεται λίγα χρόνια μετά και νέο σχολικό κτίριο με τη συνδρομή 20.000 λιρών του ευεργέτη Σοφοκλή Βουρνάζου, με αρχιτέκτονα τον Αργύρη Αδαλή. Ξεχωριστό είναι το αρχείο που διασώζεται στη βιβλιοθήκη του, με 74 σπάνια χειρόγραφα από τον 9ο έως τον 17ο αιώνα και 15.000 βιβλία.

Επόμενη στάση είναι το κτίριο στη Στοά Κουτσουρίδη στη Μυτιλήνη –εκεί όπου στεγάζεται το 30χρονο «Μουσικό Καφενείο»–, το οποίο χτίστηκε το 1930 από τον Λέσβιο έμπορο και πρωτοπόρο Ιωάννη Κουτσουρίδη, ο οποίος μετανάστευσε στο Σουδάν και δημιούργησε μεγάλη περιουσία. Γυρίζοντας πίσω στη Μυτιλήνη κατασκεύασε το συγκρότημα διαμερισμάτων για επαγγελματική και εμπορική χρήση ως επένδυση για τους τέσσερις γιους του.

Η τελευταία ψηφιακή στάση θα γίνει στο Αρχοντικό Αλαμανέλλη, που χτίστηκε λίγο πριν από το 1894 και αποτελούσε χειμερινή κατοικία της οικογένειας Αλαμανέλλη από την Αίγυπτο. Βρίσκεται κοντά στον Αγιο Θεράποντα, σήμα κατατεθέν της Μυτιλήνης. Το κτίριο, με τρεις ορόφους και σοφίτα, δόθηκε προίκα στην Ευανθία Αλαμανέλλη-Κουρτζή, μια πολύ δυναμική γυναίκα της εποχής. Οι συμμετέχοντες στην ξενάγηση θα μάθουν για το θολωτό λουτρό-χαμάμ, το πλυσταριό και το σπουδαστήριο, αλλά και το «κρατητήρι» των παιδιών, ενώ θα δουν τις οροφογραφίες

Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

https://vequinox.wordpress.com/

Απλό- Simple

 


Απλό- Simple


Απλό – Simple

What I encourage is a moving toward simplicity, rather than complexity.

We’re already complicated personalities.
Our cultural and social conditioning is usually very complicated.
We’re educated and literate, which means that we know a lot
and have a lot of experience.
This means that we are no longer simple.
We’ve lost the simplicity that we had as children
and have become rather complicated characters…

******************************

Αυτό που ενθαρρύνω είναι μια μετακίνηση προς την απλότητα,
παρά προς την πολυπλοκότητα.
Είμαστε ήδη πολύπλοκες προσωπικότητες.
Η κουλτούρα μας και η κοινωνική μας διαμόρφωση είναι συνήθως πολύ μπερδεμένη.
Έχουμε εκπαιδευτεί και μορφωθεί, που σημαίνει ότι γνωρίζουμε πολλά
και έχουμε πολύ εμπειρία.
Αυτό σημαίνει πως δεν είμαστε πια απλοί.
Έχουμε χάσει την απλότητα που είχαμε ως παιδιά
και έχουμε γίνει μάλλον πολύπλοκοι χαρακτήρες…

.


What is most simple is to wake up – it’s as simple as that.
The most profound teaching is the phrase “wake up”.
Hearing this, one then asks, “what am I supposed to do next?”
We complicate it again because we’re not used to being really awake
and fully present.
We’re used to thinking about things and analyzing them;
trying to get something or get rid of something; achieving and attaining.

Ajahn Sumedho,

«Intuitive Awareness«

**************************

Αυτό που είναι απλούστερο, είναι να ξυπνήσουμε- είναι τόσο απλό.
Η πιο βαθιά διδασκαλία είναι η λέξη -«ξύπνα».
Ακούγοντας το αυτό, τότε κάποιος ρωτά, «τι υποτίθεται πως πρέπει να κάνω μετά»;
Το περιπλέκουμε πάλι γιατί δεν έχουμε συνηθίσει να είμαστε πραγματικά ξύπνιοι
και εντελώς παρόντες.

Έχουμε συνηθίσει να σκεφτόμαστε για διάφορα και να τα αναλύουμε,
προσπαθώντας να αποκτήσουμε κάτι ή να ξεφορτωθούμε κάτι,
αποκτώντας και κατορθώνοντας.

Έιζαν Σουμέντο

«Διαισθητική Επίγνωση«

.

.

A new day is here.
Yesterday is a memory.
Tomorrow is unknown.
Now is the knowing.

*************

Μια καινούργια μέρα είναι εδώ.
Το χθες είναι μια μνήμη.
Το αύριο είναι άγνωστο.
Το τώρα είναι το γνωστό.

Ajahn Sumedho

https://ainafetst.wordpress.com/

Τέσσερις μοναδικές εμπειρίες στη Χαβάη 2014

 


Τέσσερις μοναδικές εμπειρίες στη Χαβάη 2014

Η πρώτη μου κρουαζιέρα στη Χαβάη με τη μαμά και την αδερφή μου! Ήταν το 2014 και ήμασταν ελεύθεροι να ταξιδέψουμε. Ήταν πολύ καιρό από τότε που ταξίδεψα με τη μαμά μου σε πραγματικές διακοπές. Ως εκ τούτου, ήμουν απολύτως εκστατικός γι 'αυτό.

Επιβιβαστήκαμε στο Radiance Of The Seas της Royal Caribbean . Δυστυχώς, δεν υπήρχαν πολλές φωτογραφίες του πλοίου. Θυμήθηκα ότι η εξυπηρέτηση ήταν εξαιρετική!

Ocean Rider Seahorse Farm

Φανταστείτε πώς θα αισθανόσασταν καθώς αυτό το μικρό ιππόκαμπος τυλίγει την ουρά του γύρω από το ροζ δάχτυλό σας! Αυτό το ιππόκαμπος ήταν όπου συνάντησα κάποια σπάνια και ειδικά είδη ιππόκαμπου.

Μουσείο Thomas A. Jagger

Αυτό το μουσείο έκλεισε από το 2018 καθώς χτίστηκε το 1985 και κάθε φορά που υπήρχε ηφαιστειακή δραστηριότητα, έγινε πιο ασταθές.

Αυτό ήταν το μόνο μέρος που θα μπορούσατε να τραβήξετε μια τόσο καταπληκτική φωτογραφία της Καλντέρας του Kilauea .

Δείπνο Luau

Ένα lūer (Hawaiian: lū گرام, επίσης αγγλικό ως " luau ") είναι ένα παραδοσιακό Χαβάης πάρτι ή γιορτή που συνήθως συνοδεύεται από διασκέδαση. Μπορεί να περιλαμβάνει φαγητό όπως poi, kālua puaʻa (kālua pig), poke, lomi salmon, ʻopihi και haupia, μπύρα και διασκέδαση όπως παραδοσιακή Χαβάης μουσική και χούλα. —- Βικιπαίδεια

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lū χρήσης

Πριν το δείπνο, περπατήσαμε γύρω από το μέρος και απολαύσαμε το δάσος και την παραλία.

Χρειάστηκαν ώρες για να μαγειρέψουμε το φαγητό κάτω από όλους τους καυτούς βράχους, το χώμα και τα φυτικά υλικά. Πολλή σκληρή δουλειά τέθηκε σε αυτό και ακόμη περισσότερο για να σηκώσει το φαγητό!

😊

https://chocoviv.home.blog/

Φοβάμαι | Μανόλης Αναγνωστάκης

 

Φοβάμαι | Μανόλης Αναγνωστάκης

Φοβάμαι
τους ανθρώπους που εφτά χρόνια
έκαναν πως δεν είχαν πάρει χαμπάρι
και μια ωραία πρωία –μεσούντος κάποιου Ιουλίου–
βγήκαν στις πλατείες με σημαιάκια κραυγάζοντας
«Δώστε τη χούντα στο λαό».
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που με καταλερωμένη τη φωλιά
πασχίζουν τώρα να βρουν λεκέδες στη δική σου.
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που σου ’κλειναν την πόρτα
μην τυχόν και τους δώσεις κουπόνια
και τώρα τους βλέπεις στο Πολυτεχνείο
να καταθέτουν γαρίφαλα και να δακρύζουν.
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που γέμιζαν τις ταβέρνες
και τα ’σπαζαν στα μπουζούκια
κάθε βράδυ
και τώρα τα ξανασπάζουν
όταν τους πιάνει το μεράκι της Φαραντούρη
και έχουν και «απόψεις».
Φοβάμαι τους ανθρώπους
που άλλαζαν πεζοδρόμιο όταν σε συναντούσαν
και τώρα σε λοιδορούν
γιατί, λέει, δεν βαδίζεις στον ίσιο δρόμο.
Φοβάμαι, φοβάμαι πολλούς ανθρώπους.
Φέτος φοβήθηκα ακόμα περισσότερο.


*[το ποίημα «Φοβάμαι» γράφτηκε τον Νοέμβριο του 1983
και δημοσιεύτηκε στην εφημ. Αυγή]

https://fteraxinasmag.wordpress.com/

https://vequinox.wordpress.com/

Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής

  Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής Από το αρχείο του δρ. Γ. Χατζηδάκη Δημοσιεύθηκε  23/01/2025 09:05 Σκαρφαλωμένη στο ...