Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2020

Kostis Palamas//Κωστής Παλαμάς

 Kostis Palamas//Κωστής Παλαμάς

Kostis_Palamas

Posted: 09/01/2016 by vequinox in Aligizakis Manolis,

MOTIONLESS LIFE

Και τ᾿ άγαλμα αγωνίστηκα για το ναὸ να πλάσω
στην πέτρα τη δική μου απάνω,
και να το στήσω ὁλόγυμνο, και να περάσω,
και να περάσω, δίχως να πεθάνω.

και το ῾πλασα. Κ᾿ οι ἄνθρωποι, στενοὶ προσκυνητάδες
στα ξόανα τ᾿ ἄπλαστα μπροστὰ και τα κακοντυμένα,
θυμοῦ γρικῆσαν τίναγμα και φόβου ἀνατριχάδες,
κ᾿ είδανε σαν ἀντίμαχους και τ᾿ αγαλμα κ᾿ εμένα.

Και τ᾿ άγαλμα στα κύμβαλα, κ᾿ ἐμὲ στην ἐξορία.
Και προς τα ξένα τράβηξα το γοργοπέρασμά μου
και πριν τραβήξω, πρόσφερα παράξενη θυσία
έσκαψα λάκκο, κ᾿ έθαψα στὸ λάκκο τ᾿ άγαλμά μου.

Και του ψιθύρησα: «Άφαντο βυθίσου αὐτοῦ και ζῆσε
με τα βαθιὰ ριζώματα και με τ᾿ ἀρχαία συντρίμμια,
όσο που νάρθ᾿ η ώρα σου, αθάνατ᾿ άνθος είσαι,
ναὸς να ντύση καρτερεῖ τη θεία δική σου γύμνια!»

Και μ᾿ ένα στόμα διάπλατο, και με φωνὴ προφήτη,
μίλησ᾿ ο λάκκος: «Ναὸς κανείς, βάθρο ούτε, φώς, του κάκου.
Για δώ, για κει, για πουθενὰ το ἄνθος σου, ώ τεχνίτη!
Κάλλιο για πάντα να χαθή μέσ᾿ στ᾿ άψαχτα ενὸς λάκκου.

Ποτὲ μην έρθ᾿ η ώρα του! Κι αν έρθη κι αν προβάλη,
μεστὸς θα λάμπη και ο ναὸς απὸ λαὸ αγαλμάτων,
τ᾿ αγάλματα αψεγάδιαστα, κ᾿ οι πλάστες τρισμεγάλοι
γύρνα ξανά, βρυκόλακα, στη νύχτα των μνημάτων!

Το σήμερα είτανε νωρίς, τ᾿ αύριο αργὰ θα είναι,
δέ θα σου στρέξη τ᾿ όνειρο, δε θάρθ᾿ η αὐγὴ που θέλεις,
με τον καημὸ τ᾿ αθανάτου που δεν το φτάνεις, μείνε,
κυνηγητὴς του σύγγνεφου, του ίσκιου Πραξιτέλης.

Τὰ τωρινὰ και τ᾿ αυριανά, βρόχοι και πέλαγα, όλα
σύνεργα του πνιγμού για σε και οράματα της πλάνης
μακρότερη απ᾿ τη δόξα σου και μία του κήπου βιόλα
και θα περάσης, μάθε το, και θα πεθάνης!»

Κ᾿ εγὼ ἀποκρίθηκα: «Άς περάσω κι άς πεθάνω!
Πλάστης κ᾿ εγὼ μ᾿ όλο το νου και μ᾿ όλη την καρδιά μου
λάκκος κι άς φάη το πλάσμα μου, ἀπὸ τ᾿ αθάνατα όλα
μπορεῖ ν᾿ αξίζει πιο πολὺ το γοργοπέρασμά μου».

~Κωστή Παλαμά, μετάφραση Μανώλη Αλυγιζάκη

Κωστής Παλαμάς

Ο Κωστής Παλαμάς (Πάτρα, 13 Ιανουαρίου 1859 – Αθήνα, 27 Φεβρουαρίου 1943) ήταν ποιητής, πεζογράφος, θεατρικός συγγραφέας, ιστορικός και κριτικός της λογοτεχνίας. Θεωρείται ένας από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές, με σημαντική συνεισφορά στην εξέλιξη και ανανέωση της νεοελληνικής ποίησης. Αποτέλεσε κεντρική μορφή της λογοτεχνικής γενιάς του 1880, πρωτοπόρος, μαζί με το Νίκο Καμπά και το Γεώργιο Δροσίνη, της αποκαλούμενης Νέας Αθηναϊκής (ή Παλαμικής) σχολής. Επίσης, είχε σπουδάσει και ως θεατρικός παραγωγός της ελληνικής λογοτεχνίας
Γεννήθηκε στην Πάτρα στις 13 Ιανουαρίου 1859 από γονείς που κατάγονταν από το Μεσολόγγι. Η οικογένεια του πατέρα του ήταν οικογένεια λογίων, με αξιόλογη πνευματική δραστηριότητα, και ασχολούμενων με τη θρησκεία. Ο προπάππος του Παναγιώτης Παλαμάς (1722-1803) είχε ιδρύσει στο Μεσολόγγι την περίφημη “Παλαμαία Σχολή” και ο παππούς του Ιωάννης είχε διδάξει στην Πατριαρχική Ακαδημία της Κωνσταντινούπολης. Ο θείος του Ανδρέας Παλαμάς υπήρξε πρωτοψάλτης και υμνογράφος, τον οποίο ο Κωστής Παλαμάς αναφέρει στα “Διηγήματά” του (Β’ έκδοση, 1929, σελ. 200). Ο Μιχαήλ Ευσταθίου Παλαμάς (αδελφός του Ανδρέα) και ο Πανάρετος Παλαμάς ήταν ασκητές. Ο Δημήτριος Ι. Παλαμάς, επίσης θείος του Κωστή, ήταν ψάλτης και υμνογράφος στο Μεσολόγγι.
Όταν ο ποιητής ήταν 6 χρονών έχασε και τους δύο γονείς του σε διάστημα σαράντα ημερών (Δεκέμβριος 1864-Φεβρουάριος 1865). Στενοί συγγενείς ανέλαβαν τότε τα τρία παιδιά της οικογένειας, το μικρότερο αδερφό του η αδερφή της μητέρας του και εκείνον και το μεγαλύτερο αδερφό του ο θείος τους Δημήτριος Παλαμάς, που κατοικούσε στο Μεσολόγγι. Εκεί έζησε από το 1867 ως το 1875 σε ατμόσφαιρα μάλλον δυσάρεστη και καταθλιπτική, που ήταν φυσικό να επηρεάσει τον ευαίσθητο ψυχισμό του, όπως φαίνεται και από ποιήματα που αναφέρονται στην παιδική του ηλικία.
Μετά την αποφοίτησή του από το γυμνάσιο εγκαταστάθηκε στην Αθήνα το 1875, όπου γράφτηκε στην Νομική Σχολή. Σύντομα όμως εγκατέλειψε τις σπουδές του αποφασισμένος να ασχοληθεί με τη λογοτεχνία. Το πρώτο του ποίημα το είχε γράψει σε ηλικία 9 ετών, μιμούμενος τα πρότυπα της εποχής του, “ποίημα για γέλια”, όπως το χαρακτήρισε αργότερα ο ίδιος. Η αρχή του ποιήματος εκείνου ήταν: “Σ΄ αγαπώ εφώνησα, / κι εσύ μ΄ αστράπτον βλέμμα /Μη – μ΄ απεκρίθης – μη θνητέ, / τολμήσης να μιάνης / δια της παρουσίας σου / τας ώρας τας ωραίας / που έζησα στον κόσμον /…”.
Από το 1875 δημοσίευε σε εφημερίδες και περιοδικά διάφορα ποιήματα και το 1876 υπέβαλε στον Βουτσιναίο ποιητικό διαγωνισμό την ποιητική συλλογή Ερώτων Έπη, σε καθαρεύουσα, με σαφείς τις επιρροές της Α’ Αθηναϊκής Σχολής. Η συλλογή απορρίφθηκε με το χαρακτηρισμό “λογιωτάτου γραμματικού ψυχρότατα στιχουργικά γυμνάσματα”. Η πρώτη του αυτοτελής έκδοση ήταν το 1878 το ποίημα “Μεσολόγγι”. Από το 1898 εκείνος και οι δύο φίλοι και συμφοιτητές του Νίκος Καμπάς (με τον οποίο μοιραζόταν το ίδιο δωμάτιο) και Γεώργιος Δροσίνης άρχισαν να συνεργάζονται με τις πολιτικές-σατιρικές εφημερίδες “Ραμπαγάς” και “Μη χάνεσαι”. Οι τρεις φίλοι είχαν συνειδητοποιήσει την παρακμή του αθηναϊκού ρομαντισμού και με το έργο τους παρουσίαζαν μια νέα ποιητική πρόταση, η οποία βέβαια ενόχλησε τους παλαιότερους ποιητές, που τους αποκαλούσαν περιφρονητικά “παιδαρέλια” ή ποιητές της “Νέας Σχολής”.
Το 1886 δημοσιεύτηκε η πρώτη του ποιητική συλλογή Τραγούδια της Πατρίδος μου στη δημοτική γλώσσα, η οποία εναρμονίζεται απόλυτα με το κλίμα της Νέας Αθηναϊκής Σχολής. Το 1887 παντρεύτηκε τη συμπατριώτισσά του Μαρία Βάλβη, με την οποία απέκτησαν τρία παιδιά, μεταξύ των οποίων και ο Λέανδρος Παλαμάς. το 1889 δημοσιεύτηκε ο Ύμνος εις την Αθηνάν, αφιερωμένος στη γυναίκα του, για τον οποίο βραβεύτηκε στον Φιλαδέλφειο ποιητικό διαγωνισμό την ίδια χρονιά. Ένδειξη της καθιέρωσής του ως ποιητή ήταν η ανάθεση της σύνθεσης του Ύμνου των Ολυμπιακών Αγώνων, το 1896. Το 1898, μετά το θάνατο του γιου του Άλκη σε ηλικία τεσσάρων ετών, δημοσίευσε την ποιητική σύνθεση “Ο Τάφος”. Το 1897 διορίστηκε γραμματέας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, απ’ όπου αποχώρησε το 1928. Από την ίδια χρονιά (1897) άρχισε να δημοσιεύει τις σημαντικότερες ποιητικές του συλλογές και συνθέσεις, όπως οι “Ίαμβοι και Ανάπαιστοι” (1897), “Ασάλευτη Ζωή” (1904), “ο Δωδεκάλογος του Γύφτου” (1907), “Η Φλογέρα του Βασιλιά” (1910). Το 1918 του απονεμήθηκε το Εθνικό Αριστείο Γραμμάτων και Τεχνών, ενώ από το 1926 αποτέλεσε βασικό μέλος της Ακαδημίας των Αθηνών, της οποίας έγινε πρόεδρος το 1930.
Κατά τον Ελληνοϊταλικό πόλεμο του 1940 ο Κωστής Παλαμάς μαζί με άλλους Έλληνες λογίους προσυπέγραψε την έκκληση των Ελλήνων Διανοουμένων προς τους διανοούμενους ολόκληρου του κόσμου, με την οποία αφενός μεν καυτηριάζονταν η κακόβουλη ιταλική επίθεση, αφετέρου δε, διέγειρε την παγκόσμια κοινή γνώμη σε επανάσταση συνειδήσεων για κοινό νέο πνευματικό Μαραθώνα.
Πέθανε στις 27 Φεβρουαρίου του 1943 έπειτα από σοβαρή ασθένεια, 40 ημέρες μετά το θάνατο της συζύγου του (τον οποίο δεν είχε πληροφορηθεί επειδή και η δική του υγεία ήταν σε κρίσιμη κατάσταση). Η κηδεία του έμεινε ιστορική, καθώς μπροστά σε έκπληκτους Γερμανούς κατακτητές, χιλιάδες κόσμου τον συνόδευσαν στην τελευταία του κατοικία, στο Α΄ νεκροταφείο Αθηνών, ψάλλοντας τον εθνικό ύμνο.

Η οικία του Παλαμά στην Πάτρα σώζεται ως σήμερα στην οδό Κορίνθου 241. Τρία χρόνια πριν τη γέννηση του Παλαμά στο ίδιο σπίτι γεννήθηκε η μεγάλη Ιταλίδα πεζογράφος Ματθίλδη Σεράο.
Ήταν υποψήφιος για το Βραβείο Νόμπελ Λογοτεχνίας 14 φορές (1926, 1927, 1928, 1929, 1930, 1931, 1932, 1933, 1934, 1935, 1936, 1937, 1938 και 1940).[3] Ανάμεσα σε αυτούς που πρότειναν τον Παλαμά για το βραβείο υπήρξε και ο νικητής του 1916 Καρλ Γκούσταφ Βέρνερ φον Χάιντενσταμ, ο οποίος πρότεινε τον Παλαμά τρεις φορές (1928, 1930 και 1935).[4]
Σήμερα “τιμής ένεκεν” φέρεται αφιερωμένη στο όνομά του μεγάλη αίθουσα εκθέσεων του πολυχώρου Τεχνόπολις στην Αθήνα.
Ο Παλαμάς ήταν ένας από τους πολυγραφότερους Έλληνες λογοτέχνες και πνευματικούς ανθρώπους. Δημοσίευσε συνολικά σαράντα ποιητικές συλλογές, καθώς και θεατρικά έργα, κριτικά και ιστορικά δοκίμια, συγκριτικές μελέτες και βιβλιοκριτικές. Την επιμέλεια της επανέκδοσης των έργων του μετά το θάνατό του ανέλαβε ο γιος του Λέανδρος Παλαμάς επίσης ποιητής και κριτικός της λογοτεχνίας.

~Κωστή Παλαμά, μετάφραση Μανώλη Αλυγιζάκη

Kostis Palamas
Kostis Palamas (Greek: Κωστής Παλαμάς; 13 January 1859 – 27 February 1943) was a Greek poet who wrote the words to the Olympic Hymn. He was a central figure of the Greek literary generation of the 1880s and one of the cofounders of the so-called New Athenian School (or Palamian School, or Second Athenian School) along with Georgios Drosinis, Nikos Kampas, Ioanis Polemis.
Born in Patras, he received his primary and secondary education in Mesolonghi. In 1880s, he worked as a journalist. He published his first collection of verses, the “Songs of My Fatherland”, in 1886. He held an administrative post at the University of Athens between 1897 and 1926, and died during the German occupation of Greece during World War II. His funeral was a major event of the Greek resistance: the funerary poem composed and recited by fellow poet Angelos Sikelianos roused the mourners and culminated in an angry demonstration of a 100,000 people against Nazi occupation.
Palamas wrote the lyrics to the Olympic Hymn, composed by Spyridon Samaras. It was first performed at the 1896 Summer Olympics, the first modern Olympic Games. The Hymn was then shelved as each host city from then until the 1960 Winter Olympics commissioned an original piece for its edition of the Games, but the version by Samaras and Palamas was declared the official Olympic Anthem in 1958 and has been performed at each edition of the Games since the 1960 Winter Olympics.
The old administration building of the University of Athens, in downtown Athens, where his work office was located, is now dedicated to him as the “Kosti Palamas Building” and houses the “Greek Theater Museum”, as well as many temporary exhibitions.
He has been informally called the “national” poet of Greece and was closely associated with the struggle to rid Modern Greece of the “purist” language and with political liberalism. He dominated literary life for 30 or more years and greatly influenced the entire political-intellectual climate of his time. Romain Rolland considered him the greatest poet of Europe and he was twice nominated for the Nobel Prize for Literature but never received it. His most important poem, “The Twelve Lays of the Gypsy” (1907), is a poetical and philosophical journey. His “Gypsy” is a free-thinking, intellectual rebel, a Greek Gypsy in a post-classical, post-Byzantine Greek world, an explorer of work, love, art, country, history, religion and science, keenly aware of his roots and of the contradictions between his classical and Christian heritages.

MOTIONLESS LIFE

And for the temple I struggled to create
a statue on this rock: my body,
to place it naked, and to spend my life
to spend my life and never die

and I created it. And people, latest worshipers
before the wooden statues badly dressed
felt the thrill of anger and fear’s shiver
and saw the statue and I as combatants.

And they thrashed the statue and sent me to exile.
And to the foreign lands I led my steps
yet before it I offered a strange sacrifice
I dug a hole and deep into it I buried my statue.

And I whispered to it: “unseen spend your days
along with the roots and ancient ruins,
until your time comes, invincible flower that you are
even temple longs to dress your godly nakedness!”

And with his wide open mouth and voice of a prophet
the hole spoke: “No temple, nor depth, nor light, alas.
For here, for there, nowhere your flower, oh, master craftsman!
Let it for ever vanish in the un-rummaged hole.

It may never have its time! Yet if it appears
let the temple shine filled by the people’s statues
immaculate the statues and the all-great sculptors
come back, a phantasm, during the night of the tombs!

Today’s day came early, tomorrow’s will be late
the dream won’t rescue you, the dawn you wish will never coma
with the longing of immortality you can’t reach, stay,
a hunter of the cloud, Praxiteles of the shadow.

The present and tomorrow’s things, snares and seas, all
tools of your drowning and tricky visions
farther from your glory, single violet in the garden
and you will wither, you better learn, and you will die.”

And I answered: “Let me wither and let me die!
Creator I also am with my mind and all my heart
let the tomb consume my flesh, perhaps my fast passing
through worthy is more than all the immortal.”
Η ΑΣΑΛΕΥΤΗ ΖΩΗ

\Posted: 09/01/2016 by vequinox in Aligizakis Manolis

https://authormanolis.wordpress.com/

Πορνογραφικός εθισμός μέσω διαδικτύου

 Πορνογραφικός εθισμός μέσω διαδικτύου


  • Πορνογραφικός εθισμός
  • Αρνητικές επιδράσεις της πορνογραφικής εθιστικής συμπεριφοράς
  • Επιδίωξη Συμπληρωματικών Συμπεριφορών Σεξουαλικού Εθισμού

Η πορνογραφία μέσα από το διαδίκτυο γνωρίζουμε πως παίρνει όλο κα μεγαλύτερες διαστάσεις. Λογικό εν μέρει, εφόσον παρέχεται εύκολη πρόσβαση σε μεγάλη πληθώρα πορνογραφικού υλικού, χωρίς να εκτεθεί κάποιος και μάλιστα τόσο εύκολα, από τον καναπέ του σπιτιού του, το κρεβάτι του, στο μπάνιο… Διάφορες έρευνες που γίνονται σε αυτό τον νέο τρόπο σεξουαλικής εκτόνωσης, καταλήγουν στην δημιουργία μίας εθιστικής σεξουαλικής συμπεριφοράς μέσα από τον μηχανισμό της ανταμοιβής. Ο εθισμός αυτός…

Σεξουαλικός εθισμός, εθισμός στο πορνό, πορνογραφία, μηχανισμός της ανταμοιβής, εθισμός διαδίκτυο, πορνο, πορνό,
Πορνογραφικός εθισμός μέσω διαδικτύου – Μαρίνα Μόσχα

Ο μηχανισμός της ανταμοιβής.

Ο εθισμός αυτός μέσω του διαδικτύου είναι γνωστός ως συμπεριφοριστικός εθισμός. Για πολλά χρόνια, οι ερευνητές περιόριζαν τον εθισμό στη σωματική και πνευματική εξάρτηση στις διαταραχές της χρήσης ουσιών. Ωστόσο, η Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία αναγνώρισε τα τελευταία χρόνια ότι οι διαταραχές χρήσης ουσιών και η εθιστική συμπεριφορά επηρεάζουν τον εγκέφαλο με παρόμοιο τρόπο. Οι επιστήμονες που μελετούν τον εθισμό, πιστεύουν ότι πρόκειται για τα ίδια πρότυπα νευρολογικής κινητοποίησης και αναζήτησης ανταμοιβής στον εγκέφαλο. Με πιο απλά λόγια, ο εγκέφαλός μας είναι σχεδιασμένος να απολαμβάνει και να αναζητά πράγματα που είναι σημαντικά για την ατομική μας ευτυχία και την επιβίωση, όπως για παράδειγμα, φαγητό και σεξ. Φαίνεται λοιπόν, πως η ικανότητα του υγιούς εγκεφάλου να αναγνωρίζει πότε έχει ικανοποιηθεί η ανάγκη ή η επιθυμία, στο εθισμένο άτομο παρεμποδίζεται. Αντί να αισθάνεται ικανοποιημένος ο εθισμένος εγκέφαλος συνεχίζει να αναζητά την ανταμοιβή.

Πορνογραφικός εθισμός

Η γενετική προδιάθεση, η ανατροφή, το τραύμα, το άγχος ή η επανειλημμένη έκθεση σε μια ουσία ή συμπεριφορά, μπορούν να συμβάλλουν στην δημιουργία του εθισμού. Σε μερικούς ανθρώπους, η πορνογραφία στο διαδίκτυο μπορεί «να γεμίσει» εύκολα ένα κενό στο σύστημα ανταμοιβής του εγκεφάλου, που γενετικά ή αναπτυξιακά μπορεί να παρουσιάζει έλλειψη. Με άλλα λόγια, η ανακάλυψη της πορνογραφίας μπορεί να εκπληρώσει αμέσως μια κατά τα άλλα μη ικανοποιημένη ανάγκη ή μια γενετική κλίση προς επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές. Για άλλους, η επαναλαμβανόμενη αυτή έκθεση στο πορνογραφικό υλικό, μπορεί σταδιακά να απαιτήσει τη συνεχή αναζήτηση πορνογραφικού υλικού. Ακόμα και χωρίς γενετική τάση προς την εξάρτηση ή την κακή πυροδότηση στα κυκλώματα ανταμοιβής, ο εγκέφαλος μπορεί σταδιακά να αντικαταστήσει άλλες ανταμοιβές με την πορνογραφία σε βάθος χρόνου.

Αρνητικές επιδράσεις της πορνογραφικής εθιστικής συμπεριφοράς

Η κατανάλωση πορνογραφικού υλικού δεν έχει εντοπιστεί με άμεσα αρνητικά φυσικά αποτελέσματα. Ωστόσο, υπάρχουν δυνητικά σοβαρές υποκείμενες ψυχολογικές συνθήκες και αποτελέσματα που σχετίζονται με τον εθισμό στην πορνογραφία και που μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρό πρόβλημα.

Ο εθισμός στην πορνογραφία εμπίπτει στην ευρύτερη κατηγορία του σεξουαλικού εθισμού. Στην 3η έκδοση του βιβλίου του «Out of the ShadowsUnderstanding Sexual Addiction», ο Δρ Patrick Carnes αναφέρει ότι η πλειοψηφία των σεξουαλικά εθισμένων προέρχεται από δυσλειτουργικές οικογένειες, άτομα που έχουν υποστεί εγκατάλειψη ή κακοποίηση. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε συναισθήματα ντροπής και αδυναμία δημιουργίας θετικών κοινωνικών και σεξουαλικών σχέσεων. Ως αποτέλεσμα, τα θύματα μπορούν να αναζητήσουν την προσωπική τους άνεση μέσω της πορνογραφίας, της απερισκεψίας, της επίσκεψης σε πόρνες ή άλλων σεξουαλικά δυσλειτουργικών συμπεριφορών.

Ανεξάρτητα από τους παράγοντες που οδηγούν τους ανθρώπους να αναζητήσουν το πορνογραφικό υλικό στο διαδίκτυο, η επαναλαμβανόμενη επιδίωξη της πορνογραφίας ως ανταμοιβής, μπορεί να οδηγήσει στην άνοδο ενός ελαττωματικού συστήματος ανταμοιβής-ανατροφοδότησης που συζητήθηκε παραπάνω. Μπορεί επίσης να οδηγήσει τον εγκέφαλο να επαναπροσδιορίσει την επιδίωξη της πορνογραφίας (ή άλλων συμπεριφορικών εθισμών) πάνω από άλλες ανταμοιβές που είναι πιο κρίσιμες για την ψυχική και σωματική υγεία. Οι εξαρτημένοι από την πορνογραφία θα εγκαταλείψουν άλλα ενδιαφέροντα και θα διαλύσουν σχέσεις, προκειμένου να απαλλαχθούν και να συνεχίσουν τον εθισμό τους. Ο εθισμός μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ικανότητα ενός εξαρτημένου ατόμου να ολοκληρώσει την εργασία του στο σπίτι, στο σχολείο ή στη δουλειά.

Η αντικοινωνική φύση του πορνογραφικού εθισμού μέσω του διαδικτύου, μπορεί να κάνει πιο δύσκολες τις διαπροσωπικές σχέσεις. Δεδομένου ότι οι άνθρωποι βλέπουν μόνοι τους το πορνογραφικό υλικό, οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις κάποιου με αυτού του είδους τον εθισμό μπορούν γρήγορα να εξαφανιστούν.

Επιδίωξη Συμπληρωματικών Συμπεριφορών Σεξουαλικού Εθισμού

Τέλος, υπάρχει ο κίνδυνος οι εξαρτημένοι από την διαδικτυακή πορνογραφία να αρχίσουν να ακολουθούν άλλες συμπεριφορές που μπορεί να καταστρέψουν άμεσα την ψυχική και σωματική τους υγεία. Ένα αμφιλεγόμενο μοντέλο εθισμού στην πορνογραφία, υποδηλώνει ότι η διαταραχή προχωρά σταδιακά, σε πιο σκληρό, βίαιο υλικό, ακόμη και στην παιδική πορνογραφία. Άλλες συμπεριφορές σεξουαλικού εθισμού, όπως οι συναντήσεις με τις πόρνες (μιλάμε για εθιστικές συμπεριφορές) ή η ασυδοσία, αυξάνουν σημαντικά τον κίνδυνο ενός ατόμου για σεξουαλικά μεταδιδόμενες ασθένειες. Μέχρι στιγμής, δεν υπάρχουν ισχυρά επιστημονικά δεδομένα για να υποστηρίξουν ή να διαψεύσουν την ιδέα των σταδίων του σεξουαλικού εθισμού. Η εκτεταμένη έρευνα για τους περισσότερους εθισμούς συμπεριφοράς μόλις ξεκινά και πολλές από αυτές τις διαταραχές εξακολουθούν να μην είναι πλήρως κατανοητές.

Μαρίνα Μόσχα

Πηγή: hypersexualdisorders.com

https://marinamoscha.life/

Η βεβήλωση της Ακρόπολης

 

Η βεβήλωση της Ακρόπολης


Οι αρχαίοι Ελληνες δεν οικοδόμησαν περικαλλείς ναούς τους για να πηγαίνουν εκεί να βγάζουν σέλφις, χαχανίζοντας οι τουρίστες

Από τον Παναγιώτη Λιάκο

Το τσιμέντο στην Ακρόπολη δείχνει ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ απαίσιο, αταίριαστο, παραφωνία στην αρμονία, την οποία αναδίδει σαν θείο άρωμα, από την ημέρα της ολοκλήρωσής του αυτό το θαύμα του ελληνικού πολιτισμού. Δεν υπάρχουν επαρκείς -ούτε καν ευλογοφανείς- δικαιολογίες γι’ αυτή την ασχήμια. Όμως, ο κόρακας δεν μπορεί να αποφύγει τη φύση του. Θα κάνει κρα. Το «κρα» των ανθρώπων που λαμβάνουν συνήθως τις κρατικές εξουσίες και λειτουργίες στα χέρια τους είναι η ασχήμια. Ο,τι υπάρχει μέσα εκδηλώνεται και έξω. Αντιπαθεί ο ηγέτης τους Ελληνες κι αυτοί λιγοστεύουν. Σιχαίνεται και το χώμα που πατάει και η γη γίνεται στέρφα. Θεωρεί φίλους, καθοδηγητές, φωτοδότες και δωρητές της ισχύος του τους ξένους κι οι ξένοι αναλαμβάνουν τον έλεγχο του κράτους. Αντιμετωπίζει τα εθνικά θέματα σαν αβαρίες, σαν ενασχολήσεις οπισθοδρομικών, καθυστερη μένων και ανόητων και το έθνος συρρικνώνεται.

Είναι εκ γενετής και εκ πεποιθήσεως γκρίζος, διαταραγμένος, κακομοίρης και κακορίζικος κι η σκοτεινιά του περνάει στο περιβάλλον που τσιμεντοποιείται, οι τοίχοι πάσχουν από την ψωρίαση του γκράφιτι, τα σκουπίδια γίνονται πάγιο «ντεκόρ» του τοπίου. Η φιλοχρηματία του και οι ηδονές που κυνηγάει σαν πεινασμένο τσακάλι και γειτονιές ολόκληρες μυρίζουν κόπρανα και ούρα και σαπίλα -η άρρωστη ψυχή του «άρχοντα» σαπίζει τις πόλεις.

Οπότε, τι περίμενε κάποιος να δει στην Ακρόπολη; Να την ξαναφτιάξουν όπως ήταν; Να οικοδομήσουν και δεύτερη; Μα το μυαλό τους δεν πάει μέχρι εκεί. Η καρδιά τους έχει τόσο πολύ στενέψει από το σάβανο του υλισμού που της φόρεσαν ώστε χωράει μόνο πολυκατοικίες και χρυσοπληρωμένα δημόσια έργα. Τσιμέντο βάλανε. Πάλι καλά, που δεν την έχουν πουλήσει (ή χαρίσει) ακόμα στους Γερμανούς ή σε κάποιον άλλον «σύμμαχο», που έχουν πάντα γενναιόδωρα αισθήματα για τους εξουσιαστές κι αρπακτικές διαθέσεις για τα «ασημικά» αυτού του τόπου.

Ωστόσο, δεν είναι το τσιμέντο το μεγαλύτερο πρόβλημα της Ακροπόλεως ή οποιουδήποτε άλλου αρχαίου ναού. Η μεγαλύτερη ύβρις είναι η αλλαγή της χρήσης και η αποποίηση των αξιών, των ιδεών και των πεποιθήσεων που συμβόλιζαν και υπηρετούσαν αυτά τα τεμένη.

Ο Ικτίνος, ο Καλλικράτης και ο Φειδίας μάς βλέπουν από ψηλά να πουλάμε στους ξένους εισιτήρια για την Ακρόπολη

Κατηγορούμε -με το δίκιο μας- τους Τούρκους που άλλαξαν χρήση στην Αγία Σοφία της Κωνσταντινουπόλεως και τη μετέτρεψαν σε τζαμί. Τους ειρωνευόμασταν, πάλι με το δίκιο μας, που έκοβαν εισιτήρια εισόδου στον ναό και λέγαμε, πολύ σωστά, ότι οι νόμιμοι κτήτορες, οι πιστοί, δεν πρέπει να πληρώνουν εισιτήριο εισόδου στους ναούς τους.

Κι εμείς; Τι κάνουμε εμείς; Ποια είναι η συμπεριφορά μας στα όσια και τα ιερά των προγόνων, στους ναούς και στις ιδέες τους, στις αξίες και στα οικοδομήματά τους; Μπροστά από τα ερείπιά τους στήσαμε παράγκες για να κόβουμε εισιτήρια. Δεν μας νοιάζει πώς θα μπει ο άλλος στον ιερό τόπο της Αθηνάς, του Ηφαίστου, του Απόλλωνος, του Διός. Δεν μας νοιάζει αν ασχημονεί, αν χαχανίζει, αν από τα λιγοστά ρούχα που φορά κατακαλόκαιρο φαίνονται τα αχαμνά του, δεν μας νοιάζει τίποτα. Μόνο τα λεφτά του να μας πετάξει κατάμουτρα και ας κάνει ό,τι θέλει.

Δεν μας ενδιαφέρει να υπηρετήσουμε τις ιδέες στις οποίες στηρίχτηκε ο ελληνικός πολιτισμός. Τις κοροϊδεύουμε και κοροϊδεύουμε κι όλους όσοι επιμένουν να τις υπηρετούν. Ο λαός που ζει σ’ αυτόν τον τόπο δεν σαρκάζει και δεν ειρωνεύεται τις θρησκείες των άλλων. Μπορεί να νιώσει έχθρα (συχνά για το Ισλάμ λόγω Τουρκοκρατίας), αλλά σέβεται τους πάντες, πλην των Ελλήνων. Οπου οι πολλοί δουν πιστούς της αρχαίας ελληνικής θρησκείας αμέσως αρχίζουν να δαχτυλοδείχνουν και να χλευάζουν. Μεταξύ άλλων, λένε: «Φοράνε χλαμύδες, είναι γελοίοι, είναι βαρεμένοι και πιστεύουν στον Δία κ.ά.»

Τη Δευτέρα άνοιξε τζαμί στην Αθήνα (το πρώτο μετά την απελευθέρωση του Γένους από τους Τούρκους) και η κυβέρνηση αποφάσισε μάλιστα τα έξοδα του τζαμιού, αυτόν τον συμβολικό φόρο υποτέλειας στους Τούρκους, να τον πληρώνουν εσαεί οι φορολογούμενοι ραγιάδες.

Ταυτόχρονα η ελληνική θρησκεία δεν αναγνωρίζεται στον τόπο της… Τις χλαμύδες τις ειρωνευόμαστε, αλλά τα σαρίκια, τις μπούρκες, τα τσαντόρ και τα φέσια τα υποληπτόμεθα και τα πληρώνουμε από πάνω.

 Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

https://vequinox.wordpress.com/

Πρωινή κούραση: Πού οφείλεται και πώς θα την αντιμετωπίσετε

 Πρωινή κούραση: Πού οφείλεται και πώς θα την αντιμετωπίσετε

Πρωινή κούραση: Πού οφείλεται και πώς θα την αντιμετωπίσετε (εικόνες)

Πολλές φορές το πρωί, όταν ξυπνάμε, αισθανόμαστε νύστα και κούραση, ακόμα και αν έχουμε κοιμηθεί αρκετά.

Η κόπωση μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη ύπνου, είναι όμως πιθανό να σχετίζεται και με τον τρόπο που ξεκινάτε τη μέρα σας.

Σε μια προσπάθεια να νικήσουν την κούραση, πολλοί πίνουν τον έναν καφέ μετά τον άλλο. Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης, ωστόσο, μπορεί να σας προκαλέσει άγχος, ταχυκαρδία και αυξημένη διούρηση.

Υπάρχουν καλύτεροι τρόποι να απαλλαγείτε από την πρωινή κούραση και να αρχίσετε την ημέρα σας με την ενέργεια που χρειάζεστε και είναι οι εξής. 

Καταργήστε το εκνευριστικό ξυπνητήρι και επιλέξτε κάτι πιο διασκεδαστικό που θα σας φτιάξει τη μέρα. Σηκωθείτε από το κρεβάτι και κινηθείτε στο ρυθμό της μουσικής, κάντε μερικές ασκήσεις και διατάσεις. Μπορείτε να πιείτε λεμόνι με νερό, ένα ρόφημα που θα σας ενυδατώσει και θα καθαρίσει τον οργανισμό σας.

Η ισορροπημένη διατροφή είναι το κλειδί για ενέργεια το πρωί. Μην το παρακάνετε, αλλά εξασφαλίστε ένα πρωινό που να περιλαμβάνει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, λιπαρά και λαχανικά. Εάν προτιμάτε τα δημητριακά, μπορείτε να προσθέσετε ξηρούς καρπούς αντί για αποξηραμένα φρούτα.

Εάν προτιμάτε καφέ ή τσάι στο πρωινό σας, μην πίνετε πάνω ένα φλιτζάνι. Φροντίστε πρώτα να πιείτε νερό και δοκιμάστε να φάτε κάποιο οργανικό λαχανικό πριν ή μετά, προκειμένου να ισορροπήσετε την οξύτητα. Εάν πάλι προτιμάτε τον φυσικό χυμό, περιορίστε την ποσότητα στα 120 ml. Συνδυάστε τον με τροφές που σας παρέχουν τις απαραίτητες πρωτεΐνες και τα λιπαρά του πρωινού γεύματος.

https://www.onmed.gr/

Άρχισαν τα όργανα - TRT: ''Η Ρωσία κινείται εχθρικά κατά της Τουρκίας!''

 Άρχισαν τα όργανα - TRT: ''Η Ρωσία κινείται εχθρικά κατά της Τουρκίας!''



Το σενάριο ρήξης Τουρκίας και Ρωσίας πλησιάζει συνεχώς στο σημείο μηδέν αφού ο Ερντογάν αποφάσισε ότι είναι πανίσχυρος

Ηταν αναμενόμενο και τώρα γίνεται όπως φαίνεται σιγά-σιγά πραγματικότητα. Μιλάμε για την αναμενόμενη σφοδρή ρήξη Μόσχας και Άγκυρας, σε επιβεβαίωση της ξαφνικής επίσκεψης του Λαβρώφ στην Αθήνα.

Αυτή τη φορά η προπαγάνδα των τουρκικών μέσων μαζικής ενημέρωσης άγγιξε την Μόσχα κανονικά και με τον νόμο χωρίς περιστροφές. Έτσι, παρά το γεγονός ότι η Ρωσία επιδεικνύει μια σχετική αυτοσυγκράτηση και ουδετερότητα παντού (Λιβύη και στην επικράτεια του Καραμπάχ), το τουρκικό κρατικό τηλεοπτικό κανάλι TRT ανακοίνωσε ουσιαστικά ότι η Ρωσία κινείται εχθρικά κατά της Τουρκίας σε μια τεράστια περιοχή. 


Από την πλευρά της Μόσχας, η Άγκυρα είναι ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής της στην πορεία της ρωσικής επέκτασης στη Μέση Ανατολή και την περιοχή του Εύξεινου Πόντου.
Αντιφάσεις προκύπτουν τακτικά μεταξύ Άγκυρας και Μόσχας σε διάφορα θέματα. Ωστόσο, κάποια στιγμή η συνεχιζόμενη ένταση στις σχέσεις των δύο πλευρών παράδοξα, θα οδηγήσουν  και στην οριστική ρήξη.

Με τη σειρά της η Τουρκία ανησυχεί σοβαρά για την “επικοινωνία” της Ρωσίας με τους Κούρδους και αρνείται να αναγνωρίσει την Κριμαία ως Ρωσική επαρχία.

Ταυτόχρονα, οι δύο χώρες έχουν μάθει μέχρι τώρα, να επικοινωνούν μεταξύ τους και να τακτοποιούν τα αναδυόμενα ζητήματα σε δύο τύπους, σοβαρά και αμοιβαία αποδεκτά (συνεργασία).

Κάποτε, η Άγκυρα δεν επέτρεψε την εξουδετέρωση της αποκαλούμενης συριακής αντιπολίτευσης, η οποία προκάλεσε μεγάλη ζημιά στη Μόσχα.

Οι Ρώσοι επιτέθηκαν όμως πρόσφατα σε εγκαταστάσεις διύλισης πετρελαίου κοντά στην Jerablus (επαρχία Χαλεπίου) και κατέστρεψαν μια στρατιωτική βάση του συριακού εθνικού στρατού στο Idlib.

Έτσι, η Ρωσία κατέστησε σαφές στην Τουρκία ότι είναι δυσαρεστημένη με τη δραστηριότητά της στον Υπερκαύκασο, την οποία θεωρεί ότι αποτελεί περιοχή  των ζωτικών συμφερόντων της.

«Από πότε έγινε η Τουρκία υπερδύναμη; Οι προκλητικές δηλώσεις κατά της Ρωσίας μπορεί να γίνουν αντιληπτές από τη Μόσχα με έναν εντελώς διαφορετικό τρόπο από ό, τι επιθυμούν τα τουρκικά ΜΜΕ. Αν η Άγκυρα διαπράξει ένα σοβαρό λάθος, απλά μπορεί να πάψει να υπάρχει σε λίγες ώρες. Ο Ερντογάν πρέπει να είναι πιο προσεκτικός και να παρακολουθεί τις δηλώσεις του», αναφέρει Ρώσος ειδικός με διασύνδεση με το Κρεμλίνο.


Υπενθυμίζουμε ότι η σχέση ή καλύτερα η λυκοφιλία Ερντογάν-Πούτιν αργά ή γρήγορα θα μετατραπεί σε σχέση μίσους, κυρίως διότι ο Τούρκος πρόεδρος εκτιμά ότι είναι πολύ ισχυρός και μπορεί να απειλεί τους πάντες.Ρώσοι αναλυτές σημειώνουν ότι, “δεδομένου ότι η Τουρκία έχει επέμβει στο έδαφος της Λιβύης και του Καραμπάχ, η Ρωσία μπορεί να ξεκινήσει να βοηθά ανοικτά τον στρατό του Χαφτάρ και την Αρμενία, και στην περίπτωση αυτή το Ερεβάν όχι μόνο  θα απελευθερώσει ξανά ολόκληρο το Καραμπάχ, αλλά μπορεί επίσης να καταλάβει και σημαντικό μέρος του εδάφους των Αζέρων ή ακόμα και της Τουρκίας”.

Επισημαίνουμε επίσης ότι χθες η εθνική φρουρά των Ενόπλων Δυνάμεων του Κιργιστάν πραγματοποίησε τελετή παράδοσης στρατιωτικού εξοπλισμού, όπως ιματισμό , ορεινό εξοπλισμό και στρατιωτικά οχήματα από την Τουρκία, κάτι που χτύπησε καμπάνα στην Μόσχα για τον παντουρκικό σχέδιο της Μόσχας.

 https://www.pentapostagma.gr/

Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2020

Πώς οι νικητές διαχωρίζονται από τους ηττημένους.

Πώς οι νικητές διαχωρίζονται από τους ηττημένους.

Η νίκη δεν είναι κάποιο μαγικό εγγενές δώρο, είναι κάτι που μπορείτε να μάθετε γιατί οι νικητές έχουν μάθει να έχουν στάσεις νίκης που τους βοηθούν να πάρουν τη σωστή απόφαση τη σωστή στιγμή. Έτσι, μπορείτε να είστε νικητής.

Οι νικητές δοκιμάζουν διαφορετικές στρατηγικές όταν αποτυγχάνουν όπου οι ηττημένοι κάνουν το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά αναμένοντας διαφορετικά αποτελέσματα.

Οι νικητές είναι παθιασμένοι με το τι κάνουν, είναι σκληροί για χάρη της δέσμευσής τους. Βλέπουν τα προβλήματα ως πρόκληση και δεν αφήνουν τα συναισθήματα να πάρουν το καλύτερο από αυτά.

Οι νικητές είναι αισιόδοξοι, έχουν ακλόνητη πίστη στις ικανότητές τους και επικεντρώνονται στις λύσεις, επειδή βλέπουν ευκαιρίες και όχι εμπόδια. Πιστεύουν ότι ελέγχουν τη μοίρα τους και δεν αποσπώνται από την πεποίθηση ότι η μοίρα ελέγχει τη ζωή τους.

Δέσμευση σημαίνει επιμονή, που σημαίνει ότι οι νικητές επιμένουν και δεν παραιτούνται, ακολουθούν το μάντρα της επιτυχίας, πέφτουν επτά φορές, σηκώνονται οκτώ. Δεν αφήνουν τον φόβο της αποτυχίας να τους παραλύσει.

Οι νικητές είναι φιλόδοξοι και εμπνευσμένοι. Δεν παίρνουν όχι για απάντηση. Η εστίασή τους είναι σε αυτό που τους κάνει μοναδικούς και δίνοντας προσοχή σε μικρά πράγματα, η προσπάθεια για τελειότητα είναι αυτό που τα χωρίζει από τους χαμένους. Συνδέονται με αποτελεσματικούς ανθρώπους και δημιουργούν σταθερή σύνδεση με άτομα που μπορούν να τους βοηθήσουν να επιτύχουν τους στόχους τους. Οι χαμένοι συνδέονται με τους ηττημένους.

Το μόνο που χρειάζεται είναι να δεσμευτείτε, να εργαστείτε σκληρά, να διαχειριστείτε το χρόνο και να επικεντρωθείτε στους στόχους σας και μπορείτε να κερδίσετε.

 Δημοσιεύτηκε στις 

Τετάρτη 4 Νοεμβρίου 2020

Αποκαλυπτική έρευνα: Εκεί θα χτυπήσει η Ελλάδα την Τουρκία αν δεχθεί επίθεση

Αποκαλυπτική έρευνα: Εκεί θα χτυπήσει η Ελλάδα την Τουρκία αν δεχθεί επίθεση





Τα τουρκικά λιμάνια στο Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο βρίσκονται εντός βεληνεκούς του ελληνικού πυροβολικού

 H Τουρκία φαίνεται ανυποχώρητη και αποφασισμένη να επιβάλλει τετελεσμένα σε βάρος της Ελλάδας προκειμένου να υλοποιήσει το όραμα της "Γαλάζιας Πατρίδας". Για την υλοποίηση αυτού του μεγαλεπήβολου σχεδίου από την Τουρκία απαιτείται η ύπαρξη ισχυρού στόλου αλλά και λιμενικών υποδομών προκειμένου να εξυπηρετεί τις ανάγκες του. Έχει η Τουρκία αυτή τη δυνατότητα και ποιό είναι το τρωτό της σημείο; 

Ανάλυση τουρκικών λιμένων

Υπάρχουν 218 παράκτιες εμπορικές εγκαταστάσεις κατά μήκος των τουρκικών ακτογραμμών. Από αυτές οι 178 πληρούν τις διεθνείς προδιαγραφές και έχουν πιστοποιηθεί με ISPS Code.

Η κυριότητα του συνόλου σχεδόν των λιμένων ανήκει στον Τουρκικό Οργανισμό Ναυτιλίας (TMO) παρά την ιδιωτικοποίησή τους καθώς αυτή περιορίζεται στη παραχώρηση εκμετάλλευσης των δικαιωμάτων σε ιδιώτες για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.

Η κατανομή των λιμένων ανά περιφέρεια έχει ως εξής:   


•    Antalya – 7 λιμένες
•    Çanakkale – 24 λιμένες
•    İstanbul – 79 λιμένες
•    İzmir – 22 λιμένες
•    Mersin – 18 λιμένες
•    Samsun – 16 λιμένες
•    Trabzon – 9 λιμένες
         

Από το σύνολο των λιμένων οι ιδιώτες διαχειρίζονται 126 από αυτά, το κράτος 22 και οι περιφέρειες άλλους 22.

Εξυπηρέτηση υγρών φορτίων

Τα υγρά φορτία αποτελούν ένα βασικό είδος που διαχειρίζονται τα Τουρκικά λιμάνια.

Το σύνολό τους έφτασε τους 133 εκατ. τόνους το 2012 και αποτελούνταν από αργό πετρέλαιο, παράγωγα πετρελαίου, υγρά χημικά, υγροποιημένα αέρια και άλλα υγρά φορτία.

Ο τερματικός σταθμός του Botaş Ceyhan είναι ο ένας από τους σημαντικότερους που διαχειρίζεται φορτία αργού πετρελαίου στην Τουρκία και για αυτό σχεδιάζεται η μετατροπή του σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο.


Οι τερματικοί  Marmara Ereglisi στο Tekirdag και Aliaga στο İzmir είναι με τη σειρά τους οι δύο βασικοί λιμένες στους οποίους εισάγεται υγροποιημένο φυσικό αέριο.Ιδιώτες επενδυτές έχουν ήδη ξεκινήσει τη διαδικασία για τη λήψη έγκρισης προκειμένου να προχωρήσουν στην κατασκευή διυλιστηρίων, προσθέτοντας έτσι και άλλα έσοδα σε αυτά από τα τέλη διέλευσης.

Ναυπηγική βιομηχανία

Στην Τουρκία υπάρχουν 72 εμπορικά ναυπηγεία κατά μήκος των βόρειων και δυτικών ακτών της.

Τα μεγάλα και καινούργια ναυπηγεία για κατασκευή και επισκευή πλοίων βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή της Κωνσταντινούπολης, στη θάλασσα του Μαρμαρά.

Τα ναυπηγεία και οι κατασκευαστές σκαφών αναψυχής υποστηρίζονται από τη βιομηχανία εξοπλισμών καθώς και τις εγκαταστάσεις για διεξαγωγή ερευνών. Αυτές είναι συγκεντρωμένες γύρω από τις περιοχές των ναυπηγείων, κυρίως στην Κωνσταντινούπολη.  


 
Τα τρία μεγαλύτερα ναυπηγεία, που συνολικά εκπροσωπούν το 87% της εμπορικής ικανότητας της Τουρκικής ναυπηγικής βιομηχανίας, είναι τα εξής:

1.    Tuzla Bay
2.    Izmit
3.    Yalova
 
Σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της ναυπηγικής βιομηχανίας έχει το Ναυτικό Επιμελητήριο, το οποίο εκπροσωπεί 8.700 εταιρίες μέλη, καθώς και η εμπορική ένωση GISBIR, η οποία όχι μόνο προωθεί τα συμφέροντα της βιομηχανίας, αλλά επιδιώκει και τη βελτίωση της ποιότητας, των συνθηκών εργασίας, καθώς και της έρευνας στη ναυτιλία.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ένας οργανισμός ο οποίος να αντιπροσωπεύει το σύνολο των συμφερόντων του ναυτιλιακού κλάδου.  

Ναυπηγεία  

1.    Besiktas Shipyard – Βρίσκεται στη Yalova και λειτουργεί από το 2008. Αυτή τη στιγμή έχει τις περισσότερες παραγγελίες στη Τουρκική βιομηχανία ναυπηγείων.

2.    Eregli Shipyard – Βρίσκεται στο Eregli στη Μαύρη Θάλασσα και λειτουργεί από το 2008.  

3.    Marmara Shipyard – Βρίσκεται στο κόλπο του İzmit και από το 2007 ανήκει στη Yildirim Group.  

4.    RMK Shipyard – Ιδρύθηκε το 1978 στο Haliç της Κωνσταντινούπολης και το 1984 μεταφέρθηκε στη Tuzla. Το 1997 πέρασε στην ιδιοκτησία της  Koç Holding.

5.    Serine Shipyard – Λειτουργεί από το 2005 στη Yalata και ανήκει στη KOLIN Construction, Tourism Industry & Trading Co. Inc.  

6.    Sedef Shipyard – Είναι το μεγαλύτερο ναυπηγείο που λειτουργεί στον κόλπο της Tuzla από το 1982 και ανήκει στη Turkon Holding Companies/ Kasif Kalkavan Group Companies.  

7.    Tersan Shipyard – Στη Yalova βρίσκεται το καινούργιο ναυπηγείο ενώ στη Tuzla λειτουργεί ναυπηγείο για επισκευές από το 1997. Ανήκουν στην ιδιοκτησία της Tersan Group.  

8.    Tuzla Shipyard – Βρίσκεται στη Tuzla και το 2007 πέρασε στην ιδιοκτησία της Kiran Holding. Αποτελεί τη μεγαλύτερη εγκατάσταση επισκευής πλοίων στην Τουρκία. Τη λειτουργία του ναυπηγείου διαχειρίζεται η Erkal International.  

9.    UM Deniz Shipyard – Βρίσκεται στο İzmit και μέχρι το 2004 η Ολλανδική Volharding κατασκεύασε τάνκερ και φορτηγά πλοία δύναμης 20.000 πόδων. Μετά από 4 χρόνια η κοινοπραξία έληξε.  

Κυβερνητική πολιτική και ναυτιλιακοί οργανισμοί

Το Υπουργείο Μεταφορών, Ναυτιλίας και Επικοινωνιών (MoTMAC) είναι η κανονιστική και εποπτική αρχή για τις επενδύσεις και την πορεία των μεταφορών που λαμβάνουν χώρα οδικώς, σιδηροδρομικώς, δια αέρος και θαλάσσης, καθώς και των επικοινωνιών στην Τουρκία.

Αποστολή του είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας της χώρας σε διεθνές επίπεδο και η βελτίωση του επιπέδου της ζωής των πολιτών προσφέροντας μεταφορές και επικοινωνίες ανωτέρου επιπέδου.


Νόμος 618/1925. Το Άρθρο 1 ορίζει ότι το κράτος είναι υπεύθυνο για τη διοίκηση, τον καθαρισμό, την εμβάθυνση και τη διεύρυνση των λιμένων, τη συντήρησή τους και όλες τις άλλες δραστηριότητες που σχετίζονται με αυτούς.Η τρέχουσα πολιτική της χώρας σε ότι αφορά τους λιμένες της διαμορφώνεται από τα εξής νομοθετήματα:

Νόμος 815/1926. Το Άρθρο 1 ορίζει ότι το δικαίωμα μεταφοράς προϊόντων και επιβατών από ένα σημείο των Τουρκικών ακτών σε ένα άλλο, καθώς και η ρυμούλκηση, η πλοήγηση και κάθε άλλη δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα εντός ή μεταξύ των Τουρκικών λιμένων και των ακτών πρέπει να ανήκει αποκλειστικά σε πλοία και σκάφη με Τουρκική σημαία. 

Νόμος 3621/1990.

Νόμος 4046 σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις.

Έπειτα από 25 χρόνια αναπτυξιακών σχεδίων στον τομέα της ναυτιλίας, η Τουρκία πλέον διανύει το δέκατο 5ετές πλάνο της (2014-2020) στόχοι του οποίου αποτελούν τα εξής:


•    Οι Τουρκικοί λιμένες να διαχειρίζονται 13.8 εκατ. TEU (αύξηση 11.2%) και 615 εκατ.
τόνους συνολικού φορτίου (αύξηση 8%).
•    Η διεξαγωγή σχεδίου για την ανάπτυξη κέντρων logistics σε διαδρόμους μεταφορών.
•    Η σύνδεση των κέντρων logistics με τις συνδυασμένες μεταφορές.
•    Η ολοκλήρωση του σχεδίου για τον λιμένα Candarli και έναρξη της κατασκευής των λιμένων στο Mersin και Filyos.
•    Η πραγματοποίηση της σύνδεσης των λιμένων με την ενδοχώρα οδικώς ή σιδηροδρομικώς.
•    Η διαμόρφωση ενός μοντέλου λιμενικής αρχής.
•    Η απλοποίηση των τελωνιακών διαδικασιών με την ευρεία χρήση πληροφοριακών συστημάτων και του συστήματος “single window”.

Διαπιστώσεις-Τρωτά σημεία τουρκικών λιμένων στο Αιγαίο

Από την παραπάνω σύντομη ανάλυση προκύπτουν τα παρακάτω:

Η καρδιά της τουρκικής ναυτικής βιομηχανίας βρίσκεται πέριξ και εγγύς της Κωνσταντινούπολης. Τα τουρκικά λιμάνια στο Αιγαίο και τη ΝΑ Μεσόγειο βρίσκονται εντός βεληνεκούς του ελληνικού πυροβολικού των νησιών μας ΑΤΑCMS πλήν της Αττάλειας.

Αυτό έχει πολύ μεγάλη σημασία σε περίπτωση αεροναυτικής στρατιωτικής εμπλοκής μας στο Αιγαίο με την Τουρκία, αφού εάν βληθούν  από το πυροβολικό μας τα τουρκικά λιμάνια και κυρίως οι εγκαταστάσεις ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης τους και οι εγκαταστάσεις παροχής υποστήριξης Διοικητικής Μέριμνας του στόλου τους, τότε τα αποτελέσματα θα είναι ολέθρια για τον τουρκικό στόλο.


Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την πρόσφατη ενεργοποίηση των S-400 και με το λιμάνι της Ατάλλειας να είναι εκτός βεληνεκούς του φίλιου πυροβολικού μας οδηγεί σε πολύ σοβαρές διαπιστώσεις:
Έτσι οποιοδήποτε τουρκικό πολεμικό πλοίο βληθεί από εμάς και χρειαστεί να μεταβεί προς επισκευή, ή υποστεί βλάβη, ή χρειαστεί ανεφοδιασμό, θα είναι αδύνατο να λάβει την παραμικρή βοήθεια από τα λιμάνια τους στο Αιγαίο, εάν και εφόσον τα έχουμε πλήξει νωρίτερα όπως προανέφερα.

Το θέατρο επιχειρήσεων θα πρέπει υποχρεωτικά για τους Τούρκους, για τους λόγους που προανέφερα, να είναι η θαλάσσια περιοχή Καστελορίζου-Ρόδου-Καρπάθου-Κάσου-Κρήτης-Κύπρου-Καστελορίζου.

Οι θέσεις τάξεως των S-400  να μπορούν να παρέχουν κάλυψη στην παραπάνω περιοχή και οπωσδήποτε στο λιμάνι της Ατάλλειας.

Η επιβιωσιμότητα του φίλιου πυροβολικού των νήσων μας έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, προκειμένου να μπορέσουν να πλήξουν από ενάρξεως των επιχειρήσεων, τις  τόσο κρίσιμες και ζωτικές χερσαίες εγκαταστάσεις των τουρκικών λιμένων, για την ασφάλεια και επιβίωση του τουρκικού στόλου.

Χωρίς αυτές ο τουρκικός στόλος αργά ή γρήγορα θα καταστραφεί, στέλνοντας στο βυθό του Αιγαίου μας την "Γαλάζια πατρίδα" του Ερντογάν.

 https://www.pentapostagma.gr/

Κολίτιδα: Τι πρέπει να αποφεύγετε στη διατροφή εκτός από τα λιπαρά

 Κολίτιδα: Τι πρέπει να αποφεύγετε στη διατροφή εκτός από τα λιπαρά

Κολίτιδα: Τι πρέπει να αποφεύγετε στη διατροφή εκτός από τα λιπαρά

Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει τις αρνητικές επιπτώσεις μιας διατροφής πλούσιας σε λιπαρά σε ασθενείς με κολίτιδα.

Η κολίτιδα και τα άλλα φλεγμονώδη  νοσήματα του εντέρου προκαλούν διάρροια, κοιλιακό άλγος και αιμορραγία από το ορθό.

Νέα έρευνα αναδεικνύει τον ρόλο των σακχάρων στην επιβάρυνση των φλεγμονωδών νόσων του εντέρου όπως η κολίτιδα αλλά και τις αλλοιώσεις που επιφέρουν στο εντερικό μικροβίωμα.

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος προέρχεται από την κατανάλωση τροφών με γλυκόζη που βρίσκεται στο σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης.

Οι επιστήμονες του UT Southwestern Medical Center έδωσαν επί επτά ημέρες σε ποντίκια ένα διάλυμα νερού με 10% περιεκτικότητα σε διαιτητικά σάκχαρα – γλυκόζη, φρουκτόζη και σακχαρόζη.

Διαπίστωσαν ότι τα πειραματόζωα που είχαν γενετική προδιάθεση να αναπτύξουν κολίτιδα ή έλαβαν μια χημική ουσία που προκαλεί κολίτιδα, εκδήλωσαν πιο σοβαρά συμπτώματα μετά την κατανάλωση σακχάρων.

Στη συνέχεια, με χρήση τεχνικών προσδιορισμού των τύπων και του επιπολασμού των βακτηρίων στο παχύ έντερο των ποντικών πριν και μετά το πείραμα με το σακχαρούχο διάλυμα, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η κατανάλωση των σακχάρων και ιδίως γλυκόζης προκάλεσε σημαντικές μεταβολές στο εντερικό τους μικροβίωμα: βρέθηκε σημαντικά υψηλή συγκέντρωση βακτηρίων τα οποία παράγουν ένζυμα που προσβάλλουν τη βλέννα, όπως το Akkermansia, ενώ τα ποσοστά άλλων ευεργετικών εντερικών βακτηρίων, όπως το Lactobacillus, μειώθηκαν.

Συγκεκριμένα, παρατηρήθηκαν στοιχεία αραίωσης του στρώματος βλέννας που προστατεύει την επένδυση του παχέος εντέρου καθώς και ενδείξεις μόλυνσης από άλλα βακτήρια. Επομένως, σημείωσαν οι ερευνητές, η αυξημένη παρουσία βακτηρίων που αποικοδομούν τη βλέννα, όπως τα Akkermansia muciniphila και Bacteroides fragilis, μετά την κατανάλωση γλυκόζης υποδεικνύουν ένα σοβαρό κίνδυνο για το έντερο.

Ο επικεφαλής της μελέτης Δρ Hasan Zaki, εξήγησε πως η διάβρωση του στρώματος βλέννας επιτρέπει στα εντερικά βακτήρια να διαρρήξουν το επιθηλιακό κυτταρικό στρώμα και να προκληθεί φλεγμονή στο έντερο.

https://www.onmed.gr/

Chicago-style hot dog

  Chicago-style hot dog Published on  12 Ιαν, 2025 |   in   Cookfoodpedia ,  Άρθρα και  σκέψεις   By   Γιώργος Αναστόπουλος  | Το Chicago-st...