Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

Ολίβια ντε Χάβιλαντ, μια θρυλική σταρ

Ολίβια ντε Χάβιλαντ, μια θρυλική σταρ


Ολίβια ντε Χάβιλαντ, μια θρυλική σταρ
Η  βραβευμένη με δύο όσκαρ ηθοποιός Ολίβια ντε Χάβιλαντ πέθανε σε ηλικία 104 ετών στο σπίτι της στη Γαλλία, από φυσικά αίτια, σύμφωνα με την Daily Mail.
Η ζωή της μυθιστορηματική. Πρωταγωνίστησε δίπλα σε μύθους του κινηματογράφου και σε θρυλικές ταινίες, με κορυφαία όλων φυσικά το επικό ρομαντικό δράμα «Όσα Παίρνει ο Άνεμος», ενώ η αιώνια διαμάχη της με την αδελφή της, επίσης φημισμένη, ηθοποιό Τζόαν Φοντέιν είναι από μόνη της μία ιστορία που θα μπορούσε να στηρίξει ένα δραματικό σενάριο μίσους και εκδίκησης.





 «Αρχίζει Να Παίζει Κιόλας»
 
Η Ολίβια ντε Χάβιλαντ δεν ήταν ποτέ μία ηθοποιός επιπέδου Βίβιαν Λι, Κάθριν Χέπμπορν, Μπέτι Ντέιβις, Ίνγκριντ Μπέργκμαν ή της λάμψης μιας Μέριλιν Μονρόε, μιας Γκρέις Κέλι ή μιας Όντρεϊ Χέπμπορν, αλλά κατάφερε με επιμονή, δουλεύοντας σκληρά και κυρίως κάνοντας σοφές επιλογές, να γράψει μια σπουδαία ιστορία στο σινεμά και να κερδίσει και δύο Όσκαρ Α’ ρόλου, με τις ταινίες «Δώσε μου πίσω το Παιδί μου» (1946) και «Η Κληρονόμος» (1949).
 
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 1946 κι ενώ έχει ήδη δέκα χρόνια σημαντικής πορείας και έχει πάρει το πρώτο της Όσκαρ, ο γνωστός και έγκριτος κριτικός της εποχής Τζέιμς Αγκί έγραψε για την ερμηνεία της στο μελοδραματικό φιλμ νουάρ «Σκοτεινός Καθρέφτης» την εύστοχη παρατήρηση: «Υπήρξε για πολύ καιρό από τις ομορφότερες γυναίκες στον κινηματογράφο. Τελευταία δεν είναι απλώς πιο όμορφη από ποτέ, αλλά έχει αρχίσει να παίζει κιόλας»!
 
Υπήρξε ενεργή και μάχιμη

 
Η εύθραυστη και μειλίχια Μέλανι του «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» ήταν ακριβώς το αντίθετο από την Ολίβια, η οποία ήταν ένα σκληρό καρύδι, μία αγωνίστρια, που έδινε μάχες, όπως τον ιστορικό αγώνα που έδωσε το 1944 κόντρα στην πανίσχυρη Warner Bros, αλλάζοντας τους όρους εργασίας για άνδρες και γυναίκες ηθοποιούς, σπάζοντας το καταχρηστικό συμβόλαιό της από την εταιρεία και δίνοντας την ευκαιρία στους συναδέλφους της να κάνουν ευνοϊκότερα συμβόλαια. Έτσι, η Ολίβια, έχοντας συμπληρώσει έναν αιώνα ζωής και διατηρώντας έναν πρωτόγνωρο δυναμισμό και μία αίσθηση δικαιοσύνης έδωσε ακόμη μια δικαστική και ιδεολογική μάχη, για να υπερασπιστεί τα δικαιώματα τα δικά της και των συναδέλφων της, με αφορμή την τηλεοπτική σειρά «Feud», στην οποία περιγράφεται η διαμάχη της Τζόαν Κρόφορντ με την Μπέτι Ντέιβις και η συμπαράσταση της Ολίβια ντε Χάβιλαντ, προς την τελευταία. Η  ηθοποιός διαφώνησε με το στόρι της σειράς, παρότι αυτή η ίδια απεικονίζεται ιδιαιτέρως θετικά και κινήθηκε νομικά. Κάτι που δεν έκανε προς ίδιον όφελος, αλλά για να προασπίσει, για μια ακόμη φορά τα δικαιώματα των συναδέλφων της. Στη νομική διαμάχη της με την εταιρεία παραγωγής στηρίχθηκε στην υπόθεση New York Times εναντίον Σάλιβαν (1964) για την οποία τα δικαστήρια αποφάσισαν ότι ένα δημόσιο πρόσωπο που έχει αντίρρηση με τον τρόπο που παρουσιάζεται στα ΜΜΕ, μπορεί να επιβάλλει κυρώσεις εάν αποδείξει πρόθεση από τον δημοσιογράφο ή τον συγγραφέα, παρότι σε αντίστοιχες περιπτώσεις στο σινεμά και στην τηλεόραση δεν υπάρχει κάποια πρόβλεψη. Πριν δύο χρόνια το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή της, αλλά αυτό ίσως είναι λεπτομέρεια, για τον σπάνιο χαρακτήρα της και το σύνολο της ζωής της.

 
 Από το Τόκιο, dame του Έρολ Φλιν
 
Η Ολίβια ντε Χάβιλαντ γεννήθηκε την 1η Ιουλίου του 1916 στο Τόκιο από Βρετανούς γονείς, τον δικηγόρο Ουόλτερ ντε Χάβιλαντ και την ηθοποιό Λίλιαν Αυγούστα Ρόουζ. Οι γονείς της χώρισαν όταν αυτή ήταν μόλις τριών ετών και η μητέρα της βρέθηκε στη Σαρατόγκα της Καλιφόρνιας, μαζί με τα δύο παιδιά της, την Ολίβια και την Τζόαν. Το 1932, η 16χρονη Ολίβια είχε επιλεγεί για να παίξει στη σχολική παράσταση και ο αυστηρός πατριός της, την είχε προειδοποιήσει ότι αν παίξει στο θέατρο καλύτερα να μην επιστρέψει στο σπίτι. Η πεισματάρα Ολίβια έπαιξε και δεν γύρισε ποτέ στο σπίτι της. Στα 18 της η Ολίβια, ακόμη φοιτήτρια της δραματικής σχολής επιλέχθηκε να ερμηνεύσει τον ρόλο της Έρμα στο θεατρικό έργο «Όνειρο Θερινής Νυκτός» του Σαίξπηρ, που ανέβαινε εκείνη την εποχή σε ένα θέατρο της Καλιφόρνιας.
 
Ένα χρόνο μετά βρίσκεται με συμβόλαιο στη Warner και ξεκινά τη διαδρομή της στο σινεμά. Έχει την απίστευτη τύχη να παίξει σε οκτώ ταινίες δίπλα στον Έρολ Φλιν, ένα θρυλικό σταρ του Χόλιγουντ, που μπορούσε να απογειώσει την καριέρα οποιασδήποτε νεαρής ηθοποιού, που θα στέκονταν δίπλα του. Η Ολίβια ντε Χάβιλαντ έπαιξε με τον Έρολ Φλιν σε σπουδαίες και κλασικές, σήμερα, ταινίες, όπως την πειρατική εξωτική ρομαντική περιπέτεια «Κάπτεν Μπλαντ», το κλασικό «Ρομπέν των Δασών» και την εξωτική ρομαντική περιπέτεια «Η Επέλασις της Ελαφράς Ταξιαρχίας». Η άγουρη τότε ηθοποιός με το γλυκό όμορφο πρόσωπο, τη φινετσάτη κορμοστασιά και τα ροδαλά, της νεότητας, ροζ μαγουλάκια, στέκεται με επάρκεια δίπλα στον σταρ, κάτι που της αναγνωρίζεται από την εταιρεία που συνεχώς την προωθεί.

 
 Ο Ρόλος Σταθμός της Έμιλι
 
Έτσι, το 1939 έρχεται η κορυφαία στιγμή της καριέρας της, καθώς ο περιβόητος παραγωγός του Χόλυγουντ Ντέιβιντ Ο. Σέλζνικ την επιλέγει για τον ρόλο της αδελφής της αθάνατης «Σκάρλετ Ο’ Χάρα», Μέλανι, στο «Όσα Παίρνει ο Άνεμος», αφού όμως έχει δημιουργηθεί ένα «χαριτωμένο» επεισόδιο, που θα αναθερμάνει την έχθρα με την αδελφή της Τζόαν Φοντέιν. Τι είχε συμβεί; Αρχικά η επιλογή του Σέλζνικ ήταν η Τζόαν Φοντέιν, η οποία όμως ήθελε για τον εαυτό της τον ρόλο της Σκάρλετ και όχι της Μέλανι. Για τον λόγο αυτό αποχώρησε επιδεικτικά από το τραπέζι των συζητήσεων, λέγοντας με περιφρόνηση για τον ρόλο αυτόν «να δοκιμάσετε την αδελφή μου». Έτσι, τελικά επιλέχθηκε η Ολίβια ντε Χάβιλαντ, η οποία θα κάνει μια ερμηνεία που θα «γράψει» στο πανί και στην ιστορία του σινεμά, δίπλα στους θρύλους Βίβιαν Λι και Κλαρκ Γκέιμπλ. Μάλιστα, η Ολίβια θα προταθεί και για το Όσκαρ β’ γυναικείου ρόλου, το οποίο όμως θα χάσει αναπάντεχα, για τα ήθη της εποχής, προς απογοήτευσή της, από την πρώτη μαύρη ηθοποιό που θα σηκώσει το χρυσό αγαλματίδιο, την Χάτι Μακ Ντάνιελ, η οποία υποδυόταν την νταντά των δύο κοριτσιών.

 
 Ερμηνευτική Καταξίωση
 
Η απογείωση της Ολίβια ντε Χάβιλαντ από την ταινία του Βίκτορ Φλέμινγκ, την έκανε ακόμη πιο αποφασιστική, βελτιώνοντας την ερμηνευτική της απόδοση και ακολουθώντας πάντα το ένστικτό της επιλέγει παραγωγές μόνο πρώτης κατηγορίας. Έτσι, θα προταθεί πέντε φορές για Όσκαρ, θα κερδίσει δύο φορές το Όσκαρ α’ ρόλου και θα κατακτήσει δικαίως την αναγνώριση και το σεβασμό τόσο του κοινού όσο και των συναδέλφων της – κυρίως για τον αγώνα της έναντι των πανίσχυρων στούντιο που απελευθέρωσε σε μεγάλο βαθμό τους ηθοποιούς από τα δεσμά των σκληρών συμβολαίων, που επέβαλαν τα θηρία του Χόλιγουντ, οι πανίσχυροι, σκληροί και υπερσυντηρητικοί παραγωγοί.
 
Πέρα από τις ταινίες που πήρε τα Όσκαρ, το «Όσα Παίρνει ο Άνεμος» και τις πρώτες της επιτυχίες της με τον Έρολ Φλιν, η πρωταγωνίστρια είχε εξαιρετικές ερμηνείες και στις ταινίες «Το Μυστικό της Σαρλότ» (1964) του Ρόμπερτ Όλντριτς, «The Strawberry Blonde» (1941) του Ραούλ Γουόλς, «My Cousin Rachel» (1952) του Χένρι Κόστερ, «Η Ύαινα» (1942) του Τζον Χιούστον, «Σάντα Φε» (1940) του Μάικλ Κέρτιζ κα.
 
 Η Σχέση Μίσους με την Τζόαν
 
Η κακή σχέση της Ολίβια ντε Χάβιλαντ με την αδελφή της Τζόαν Φοντέιν ξεκίνησε από τα παιδικά τους χρόνια και συνεχίστηκε μέχρι να διακόψουν κάθε επαφή μεταξύ τους το 1975. Ήταν τόσο το μίσος που είχε η μία προς την άλλη, που απαθανατίστηκε δημοσίως και στις εμφανίσεις τους για την παραλαβή των Όσκαρ, καθώς το βαρύτιμο αγαλματίδιο το κέρδισε μία φορά και η Φοντέιν, για το θρίλερ του Χίτσκοκ «Υποψίες». Όπως έχει καταγραφεί στα Όσκαρ του 1946, όταν η Ολίβια κέρδισε το πρώτο της βραβείο, η Φοντέιν την πλησίασε για να τη συγχαρεί και εκείνη την απέφυγε επιδεικτικά. Επίσης, είναι γνωστό ότι διεκδικούσαν συχνά τους ίδιους άνδρες, όπως τον εκκεντρικό μεγιστάνα Χάουαρντ Χιουζ, ενώ η Τζόαν Φοντέιν είχε γράψει στη βιογραφία της «Not Bed of Roses», «δεν θυμάμαι σε ολόκληρη την παιδική μου ηλικία μια πράξη καλοσύνης από την Ολίβια». Απ’ την άλλη, η ντε Χάβιλαντ προφανώς θεωρεί υπεύθυνη την αδελφή της για τη στάση του πατριού της, να τη διώξει από το σπίτι, όταν πρωτοεμφανίστηκε σε σχολική παράσταση, σε ηλικία 16 ετών.
 
 Ερωτικές Έριδες
 
Πέρα όμως από την ταραχώδη σχέση της με την αδελφή της, πολυκύμαντες ήταν και οι ερωτικές της περιπέτειες. Εκτός από τον Χιουζ, υπήρξαν ιστορίες και με τον Τζον Χιούστον, τον Τζέιμς Στιούαρτ και άλλους διάσημους, μέχρι να κάνει τον δεύτερο γάμο της, με τον Γάλλο δημοσιογράφο του Παρί Ματς, Πιέρ Γκαλάντ το 1953. Ένας από τους ερωτοχτυπημένους ήταν και ο Έρολ Φλιν, που έζησαν «κάποιες στιγμές πάθους», αλλά κατάφεραν κάτι σημαντικότερο, να διατηρήσουν για πάντα μία στενή φιλία.
 
 Σεβασμός
 
Έπειτα από κάποια χρόνια το ασυναγώνιστο χαμόγελο του Έρολ Φλιν έδωσε τη θέση του στη περιπαιχτική σοβαρότητα και τη ρώτησε τι θέλει τελικά να καταφέρει στη ζωή της, για να του απαντήσει εκείνη αφοπλιστικά: «Να με σέβονται, αν τα καταφέρνω σε μια δουλειά». Ένα σεβασμό που κατάφερε να πάρει και από τους κινηματογραφόφιλους και από τους Αμερικανούς ηθοποιούς, αλλά και να «κερδίσει» με το σπαθί της τη σφοδρή αντιπαλότητα από τους μεγαλόσχημους παραγωγούς του Χόλιγουντ.
https://www.zougla.gr/

Πώς η «μαφία του Μαυροβουνίου» ξεκαθαρίζει τους λογαριασμούς της στην Ελλάδα

Πώς η «μαφία του Μαυροβουνίου» ξεκαθαρίζει τους λογαριασμούς της στην Ελλάδα


eglhmatias-kerkyra-eglhma-varh-arthrou

Διονύσης Θανάσουλας

Σκάλιαρι: Η μαφιόζικη φατρία και ο πόλεμος με την Καβάτσκι που έφτασε μέχρι την Ελλάδα - Η διπλή δολοφονία των δύο «τουριστών» στην Κέρκυρα αποδίδεται στην άγρια κόντρα δυο αιμοσταγών εγληματικών οργανώσεων από το Μαυροβούνιο

Οι δύο άνδρες δεν πρόλαβαν να κάνουν τίποτε, ούτε καν να τραβηξουν το χειρόφρενο. Γαζώθηκαν κυριλολεκτικά από πάνω μέχρι κάτω από τους εκτελεστές τους μέρα μεσημέρι, έξω από το σπίτι που είχαν νοικιάσει στην περιοχή Χαλικούνα, στο Πρασούνι της Κέρκυρας.

Δεν χρειάστηκε παρά η ταυτοποίηση των πραγματικών ονομάτων τους-αμφότεροι κυκλοφορούσαν με πλαστά διαβατήρια-για να γίνει γνωστό ότι ο Αλάν Καζάρ και ο Νταμίρ Χάτζιτς φέρονται να ανήκουν στην φατρία Σκάλιάρι.

Είναι η δεύτερη διπλή δολοφονία που συνδέεται με την μαφιόζικη οργάνωση από το Μαυροβούνιο μετά από εκείνη της Βάρης τον περασμένο Ιανουάριο, η οποία σόκαρε με την αγριότητα της αλλά και το «ψυχρό αίμα» των εκτελεστών που χτύπησαν μόνο τους στόχους τους.

Έφυγαν αφήνοντας πίσω τους νεκρούς τον αρχηγό της Σκάλιαρι Ιγκόρ Ντέντοβιτς-τον επνομαζόμενο «Εσκομπάρ των Βαλκανίων»-και τον υπαρχηγό της οργάνωσης Στέφαν Σταμάτοβιτς που έμεναν μόνιμα στην Αθήνα.

Έξι μήνες μετά ήρθε η ώρα για άλλα δύο όπως όλα δείχνουν μέλη της οργάνωσης από τους ορκισμένους εδώ και χρόνια αντιπάλους της, την φατρία Καβάτσκι.

Ο πόλεμος και το ξεκαθάρισμα λογαριασμών ανάμεσα στις δύο πιο σκληρές εγληματικές οργανώσεις του Μαυροβουνίου ξεκίνησε πριν πέντε χρόνια.

Μέχρι τότε Σκάλιαρι και Καβάτσκι ήταν «ένα» καρτέλ που είχε απλώσει πλοκάμια σε όλες τις χώρες των Βαλκανίων και της Νότιας Εθρώπης, ελέγχοντας το εμπόριο κοκαϊνης.

Μια ενασχόληση στην οποία τα λάθη γεννούν πολέμους και ολέθριες συγκρούσεις ανάμεσα σε μαφιόζους που μέχρι χθες ήταν «κολλητοί» και προστάτευαν ο ένας τον άλλο.

Κότορ: Εκεί που άρχισαν όλα

Η μικρη παραθαλάσσια πόλη του Κότορ μέχρι το 2015 ήταν ένα πολύ όμορφο θέρετρο για τους τουρίστες και η βάση ενός καρτέλ που έκανε χρυσές δουλειές με το εμπόριο κοκαϊνης.
Αυτό που στάθηκε η αιτία για το ξέσπασμα ενός ανελέητου πολέμου μετά την διάσπαση του στα δύο, όταν το 2015 «χάθηκε» ένα δικό του φορτίο κοκαίνης 300 κιλών στην Βαλένθια της Ισπανίας, αξίας 20.000.000 ευρώ!

Η απώλεια του φορτίου έφερε άγριους τσακωμούς για το ποιος έφταιγε και την διάλυση του καρτέλ, μέσα από την οποία γεννήθηκαν δύο νέες οργανώσεις, η Σκάλιαρι και η Καβάτσκι.
Αμφότερα τα ονόματα ανήκουν σε δύο συνοικίες της πόλης.

Αμέσως μετά άρχισε ο πόλεμος ανάμεσα στις δύο φατρίες και «μίλησαν» τα όπλα, αρχικά στους ειδυλιακούς δρόμους του Κότορ και σταδιακά σε άλλες πόλεις του Μαυροβουνίου.
Τα πτώματα άρχισαν να στοιβάζονται και όταν οι Ειδικές Δυνάμεις της Αστυνομίας έφτασαν στην πόλη αντιλήφθηκαν σε ότι πολλά τμήματα της πόλης, υπήρχαν κάμερες επιτήρησης που δεν ανήκαν σε καμία δημόσια ή κρατική υπηρεσία.

Η συνέχεια του αιματηρού εμφυλίου δόθηκε στην Σερβία όπου έλαβαν χώρα περισσότερες από ογδόντα εκτελέσεις με την πλειοψηφία των θυμάτων να γαζώνεται με αυτόματα όπλα από το κεφάλι μέχρι τα πόδια.

Τον περασμένο Ιανουάριο στην Αθήνα οι δύο άντρες που κάθισαν για φαγητό μαζί με τις οικογένειες τους σε ταβέρνα της Βάρης, ήταν χαλαροί και δεν φαντάζονταν ότι ζούσαν τις τελευταίες τους στιγμές.

Έκαναν ένα μοιραίο λάθος.

Νοίωθοντας ασφαλείς στην Αθήνα όπου έμεναν αρχικά μόνοι τους, αποφάσισαν κάποια στιγμή να φέρουν τους δίκους τους άνθρώπους, αγνοώντας ότι οι Καβάτσκι παρακολουθούσαν τις κινήσεις τους.

Το έκαναν όχι για να σκοτώσουν γυναίκες και παιδιά, αλλά για να τους οδηγήσουν στον Ντέντοβιτς και τον Σταμάτοβιτς, που οι πληροφορίες μέχρι τότε τους ήθελαν στην Τουρκία.

Αιματηρό ξεκαθάρισμα

Οι δυο άντρες γευμάτιζαν με τις οικογένειές τους σε ταβέρνα, όταν ξαφνικά εισέβαλαν στο χώρο τέσσερις άνδρες, με καλυμμένα τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους και τους εκτέλεσαν. Η αστυνομία, μάλιστα, εντόπισε περισσότερους από είκοσι κάλυκες στο σημείο, ενώ από τους πυροβολισμούς τραυματίστηκε στα πόδια η σύζυγος του ενός θύματος.
Η επίθεση κράτησε μόλις μισό λεπτό, οι δράστες φορούσαν μπαλακλάβες και κρατούσαν πιστόλια, ενώ οι κινήσεις τους καταγράφηκαν από κάμερες ασφαλείας, οι οποίες όμως δεν βοήθησαν ιδιαίτερα τις έρευνες που ακολούθησαν.

Τα θύματα της Κέρκυρας εκτελέστηκαν με πιο άγριο τρόπο, επειδή δεν υπήρχαν αυτόπτες μάρτυρες και το μήνυμα των Καβάτσκι στους Σκάλιαρι έγινε ακόμη πιο ξεκάθαρο σύμφωνα με τα όσα έγιναν γνωστά σε Σερβικά blogs: «Όπου και αν πάτε θα σας βρούμε».

Ο Αλάν Κοζάρ κατάγεται σύμφωνα με τα δημοσιεύματα σε ΜΜΕ της Σερβίας από το Μαυροβούνιο και ήταν ο επικεφαλής εγκληματικής συμμορίας από την πόλη Μπαρ που διατηρεί πολύ στενούς δεσμούς με την συμμορία Σκαλιάνι, κάτι που πλληωσε πολύ ακριβά.

Ήταν σκληρός και οι αρχές τον αναζητούσαν για κάποιες δολοφονίες, ενώ ο Χάτζιτς θεωρούνταν ύποπτος για μια δολοφονία στην πόλη του Βελιγραδίου, άλλη μια από τις δεκάδες που έχουν διαπραχθεί σε αυτό τον ανελέητο πόλεμο των δύο φατριών που μαίνεται ανεξέλεγκτος έδω και πέντε χρόνια.

https://www.protothema.gr/

Κυριακή 26 Ιουλίου 2020

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ

ΚΟΤΟΠΟΥΛΟ ΜΕ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΚΑΙ ΚΟΥΣ ΚΟΥΣ

Είναι κάποιες μέρες που δεν έχεις πολύ χρόνο για να μαγειρέψεις. Δεν θέλεις να λερώσεις πολλές κατσαρόλες. Βαρέθηκες τα ίδια και τα ίδια, αλλά ταυτόχρονα θέλεις κάτι χορταστικό και υγιεινό. Το καλοκαίρι είναι υπέροχο με τόσα λαχανικά, αλλά δεν θέλουμε να είναι και βαρύ το φαγητό.

Ανοίγεις το ψυγείο γεμάτο λαχανικά. Μα πότε θα προλάβουμε να τα φάμε; Κρίμα είναι να χαλάσουν. Ανοίγω πάλι το ψυγείο και μελιτζάνες, κολοκυθάκια, πιπεριές και υπέροχες λαχταριστές ντομάτες ξεπηδούν από μέσα. Ευκαιρία λοιπόν για ένα πολύ ωραίο, γρήγορο και λαχταριστό φαγάκι για όλη την οικογένεια!

Υλικά:

  • 1 φιλέτο στήθος κοτόπουλο και 2 φιλέτα μπούτι κοτόπουλο
  • 1 μελιτζάνα
  • 2 μέτρια κολοκυθάκια
  • 3 πολύχρωμές πιπεριές
  • 2 ντομάτες
  • ½ κούπα καλαμπόκι
  • 1 ξερό κρεμμύδι ψιλοκομμένο
  • 1 σκελίδα σκόρδο ψιλοκομμένο
  • ¾ της κούπας κους κους
  • ¼ της κούπας ελαιόλαδο
  • Αλάτι
  • Πιπέρι
  • ½ κουταλάκι του γλυκού κουρκουμά
  • Κόκκινη γλυκιά πάπρικα

Πλένουμε πολύ καλά το κοτόπουλο, το κόβουμε σε μέτριες μπουκιές και το σκουπίζουμε καλά για να φύγουν τα υγρά.

Ζεσταίνουμε ένα αντικολλητικό τηγάνι, ρίχνουμε μέσα το ελαιόλαδο και το κοτόπουλο και το σοτάρουμε μέχρι να ροδίσει ελαφρά. Στην συνέχεια προσθέτουμε το ψιλοκομμένο κρεμμύδι και το σκόρδο και τα σοτάρουμε μαζί με το κοτόπουλο.

Πλένουμε πολύ καλά τα λαχανικά μας και τα κόβουμε σε κυβάκια. Τα ρίχνουμε στο τηγάνι (εκτός από την ντομάτα) να σοταριστούν και αυτά.

Ρίχνουμε τα μπαχαρικά μας και ανακατεύουμε ελαφρά.

Προσθέτουμε μετά την ντομάτα κομμένη σε μέτρια κυβάκια και το κους κους. Ρίχνουμε 1 ½ ποτήρι ζεστό νερό ανακατεύουμε ελαφρά, χαμηλώνουμε λίγο την φωτιά σκεπάζουμε με καπάκι και το αφήνουμε να μαγειρευτεί για 20’ περίπου.

Υπέροχο, γρήγορο λαχταριστό και πολύ θρεπτικό!

με λαχανικά και κουσκους 2

Λένα Εξαδακτύλου – Midnight Kitchen Stories
http://www.midnightkitchenstories.gr/
https://www.facebook.com/midnightkitchenstories/
https://www.instagram.com/midnightkitchenstories/

https://gynaikaeimai.com/

Η θάλασσα ξέρει να μετατρέπει τον πόνο σου σε ηρεμία και γαλήνη!

 

Η θάλασσα ξέρει να μετατρέπει τον πόνο σου σε ηρεμία και γαλήνη!

Θάλασσα, ηρεμία, γαλήνη, ψυχολογία, Μαρίνα Μόσχα
 
 

Μια φορά με ρώτησες, τι είναι η θάλασσα για μένα. Σήμερα που βρίσκομαι μπροστά της, θα σου μιλήσω γι’αυτή.

 

Είναι η χαρά κι ο πόνος μου. Το δάκρυ και το χαμόγελό μου. Αγαπάω το βαθύ γαλάζιο της και τη φωνή της. Χρώμα, βαθύ γαλάζιο. 

Φωνή της, είναι το κύμα. Όταν βρίσκεσαι κοντά της, σε προκαλεί, άλλοτε με άγριο τρόπο κι άλλοτε με ήρεμο.

Και στις δυο περιπτώσεις, ξέρει να σε πλανέψει, ξέρει να μαγεύει την φαντασία σου, ξέρει ακόμα και το πώς θα της φερθείς αν μπεις μέσα της.

Σε ψυχολογεί και είναι πάντα έτοιμη να πάρει όλη την ενέργειά σου, όλο το θυμό σου, μέχρι τελικής πτώσης.

Τις περισσότερες φορές, προκαλεί ακόμα και το άγγιγμά σου. Όταν είναι ήρεμη σε προκαλεί να της αφεθείς κι όταν αγριεύεις, θέλει να σου αποδείξει τη δύναμη που κρύβεις μέσα σου. Πόσο γενναίος μπορεί να είσαι.

Το κάθε λάθος σου, δεν στο συγχωρεί, αλλά και πάλι όταν σε κάνει να το πληρώσεις, σε γαληνεύει πρώτα στην αγκαλιά της.

Κι όταν σε αφήνει να ξοφλήσεις, μετατρέπει τον πόνο σου, σε ηρεμία και γαλήνη. Αυτή είναι η θάλασσά μου, που στο βυθό της μπορείς να βρεις θησαυρούς, αλλά και σκουπίδια.

Ο θησαυρός, θα μείνει αιώνια, μα τα σκουπίδια την ανακατεύουν.

Δεν μπορεί να τα ανεχτεί, την βλέπεις να αγριεύει και να τα ξερνάει από μέσα της.

Αυτή είναι η θάλασσά μου, κι αν την λατρέψεις, θα σου βγάλει όλα τα πάθη της πάνω σου.

Αυτή είναι η θάλασσά μου, που κάποτε μου έδειξε τι όμορφο είναι να πεθαίνεις στην αγκαλιά της.

Γράφει ο Libertatem ExAnimo

Πηγή: Type Magazine

Θάλασσα, ηρεμία, γαλήνη, ψυχολογία, Μαρίνα Μόσχα
Η θάλασσα ξέρει να μετατρέπει τον πόνο σου σε ηρεμία και γαλήνη!

Σάββατο 25 Ιουλίου 2020

Υπό ποιες συνθήκες αποχώρησαν τουρκικές δυνάμεις από το Καστελόριζο

Υπό ποιες συνθήκες αποχώρησαν τουρκικές δυνάμεις από το Καστελόριζο


Πολεμικό ναυτικό

Αποκλιμάκωση με τι κόστος;

Εντύπωση δημιουργεί η από κοινού αποχώρηση δυνάμεων στο Καστελόριζο, καθώς μια τέτοια κίνηση δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς συνεννόηση μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας, χωρίς ωστόσο να έχουν δημοσιοποιηθεί επίσημες πληροφορίες για μια τέτοια εξέλιξη.

Καθώς οι φήμες οργιάζουν για τις "μυστικές" επαφές στο Βερολίνο και τη γερμανική διαμεσολάβηση στα ελληνοτουρκικά, η αποχώρηση των τουρκικών πλοίων, αλλά και κάποιων ελληνικών δυνάμεων αργότερα, πυροδοτεί νέα σενάρια για επαφές με την Τουρκία "κάτω από το τραπέζι" και χωρίς επαρκή ενημέρωση προς τον ελληνικό λαό.

Σημαντικός αριθμός τουρκικών πλοίων αποχωρούν από το Καστελόριζο και επιστρέφουν στις βάσεις τους, ενώ ακολούθησαν λίγο μετά και οι ελληνικές δυνάμεις, όπως διέρρευσε από στρατιωτικές πηγές.

Η ταυτόχρονη αποχώρηση, εφόσον επιβεβαιωθεί, δείχνει ότι γίνεται κατόπιν συνεννόησης των δύο κυβερνήσεων. Όπως είναι γνωστό βρίσκεται σε εξέλιξη διαμεσολάβηση της γερμανικής κυβέρνησης, η οποία θέλει να αποφύγει πάση θυσία θερμό επεισόδιο μεταξύ της Τουρκίας και της Ελλάδας, στη διάρκεια της γερμανικής προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πάντως, από την τουρκική πλευρά δεν υπάρχει κάποια ανακοίνωση, και γι’ αυτό αντιμετωπίζεται το γεγονός με σκεπτικισμό.

Πρέπει να σημειωθεί ότι το τουρκικό ερευνητικό πλοίο Oruc Reis παραμένει αγκυροβολημένο έξω από την Αττάλεια, ενώ οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται σε επαγρύπνηση. Ως γνωστό, η τουρκική NAVTEX είναι ακόμα σε ισχύ μέχρι την Κυριακή 2 Αυγούστου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της ιστοσελίδας μας, μπορεί να πρόκειται για μία απλή “αραίωση” των ναυτικών δυνάμεων, αν και θεωρείται περίεργη η διαρροή από Έλληνες αξιωματούχους, που ομιλούν για ταυτόχρονη αποχώρηση. Πηγές από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας δήλωσαν ότι θεωρούν πως πρόκειται για μία κίνηση αποκλιμάκωσης.

Η τουρκική NAVTEX 977/20 για έρευνες στην περιοχή του Καστελόριζου δεν ακυρώθηκε. Ωστόσο η τουρκική κίνηση εκτιμάται ότι αποτελεί αποχώρηση από το καθεστώς πολεμικού συναγερμού και αξιολογείται αναλόγως από το υπουργείο Άμυνας.

Είναι σημαντικό ότι και η Ελλάδα αποσύρει πολεμικά πλοία από την ίδια περιοχή, ακολουθώντας αυτή την τουρκική κίνηση. Πηγές ομιλούν για μια αμοιβαία αποκλιμάκωση. Συγκεκριμένα τα ελληνικά πλοία αποχωρούν από την περιοχή της Ρόδου και του Καστελόριζου.

Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι μονάδες του ελληνικού στόλου θα παραμείνουν στην περιοχή που βρίσκεται απέναντι από την Αττάλεια – εκεί όπου παραμένει το ερευνητικό σκάφος των Τούρκων Oruc Reis, αλλά και δύο φρεγάτες, που από το πρωί έχουν αγκυροβολήσει ανοιχτά της Αττάλειας.

Σε επιφυλακή, επίσης, βρίσκεται ήδη ο ελληνικός Στρατός. Άλλες πηγές ανέφεραν ότι τα ελληνικά πλοία δεν πρόκειται να μετακινηθούν έως και τις 2 Αυγούστου οπότε και λήγει η παράνομη NAVTEX.


Η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, που συναντήθηκε την Παρασκευή στον κήπο του Προεδρικού Μεγάρου με τον υπουργό Εθνικής Άμυνας ζήτησε από τον κ. Παναγιωτόπουλο να ενημερωθεί για τις τελευταίες εξελίξεις στο Αιγαίο και τις κινήσεις του τουρκικού στόλου.Δήλωσαν ότι “μετακινήθηκαν κάποιες μονάδες τους προς τις βάσεις τους στην Τουρκία. Αξιολογούμε την κατάσταση. Υπάρχει τάση αποκλιμάκωσης αλλά παραμένουμε σε επαγρύπνηση, η NAVTEX είναι ακόμα σε ισχύ».

Ακολουθεί ο διάλογός τους:

Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Τι μαθαίνουμε;
Υπουργός Άμυνας: Εμείς στις θέσεις μας και εκείνοι στις δικές τους…
Πρόεδρος της Δημοκρατίας: Το Ορους Ρέις παραμένει αγκυριβοληνενο;
Υπουργός Άμυνας: Η κατάσταση θα εξομαλυνθεί όταν επιστρέψουν στους ναύσταθμους οι στολοι… Είμαστε μια χώρα που δεν πλήττει ποτέ. Συγκλονιστική… Αυτός είναι ο τρόπος που πρέπει να το δεις, η προσέγγιση πρέπει να είναι πάντα ψύχραιμη. Οι Ένοπλες Δυνάμεις έδειξαν πολύ υψηλά αντανακλαστικά.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας που συνοδευόταν από τον αρχηγό ΓΕΕΘΑ τόνισε μάλιστα προς την πρόδρο της Δημοκρατίας ότι «έχουμε γερές πλάτες να στηριζόμαστε» δείχνοντας τον Κωνσταντίνο Φλώρο.




https://www.pentapostagma.gr/


Ναζίμ Χικμέτ: «Υπάρχουν δύο Τουρκίες και δύο Ελλάδες. Η αληθινή και η ψεύτικη…»

Ναζίμ Χικμέτ: «Υπάρχουν δύο Τουρκίες και δύο Ελλάδες. Η αληθινή και η ψεύτικη…»

Για τον Τούρκο ποιητή υπάρχουν δύο Τουρκίες και δύο Ελλάδες. Η αληθινή και η ψεύτικη, η ανεξάρτητη και η δουλική

Ο Ναζίμ Χικμέτ (Nâzım Hikmet, Θεσσαλονίκη 15 Ιανουαρίου 1902 – Μόσχα 3 Ιουνίου 1963) ήταν Τούρκος ποιητής και δραματουργός, τα έργα του οποίου μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες. Υπήρξε μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος της Τουρκίας. Πέθανε στην Μόσχα από καρδιακή προσβολή σε ηλικία 61 ετών.

Ο Ραδιοφωνικός Σταθμός της Βαρσοβίας στις 19/8/1952 μετέδωσε γράμμα που απηύθυνε ο μεγάλος Τούρκος ποιητής και μέλος του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ειρήνης Ναζίμ Χικμέτ προς τον ελληνικό λαό. Στο γράμμα του ο Ναζίμ Χικμέτ ανάμεσα στ’ άλλα αναφέρει:

«Αδέλφια Ελληνες,

Υπάρχουν δύο Τουρκίες και δύο Ελλάδες. Η αληθινή και η ψεύτικη. Η ανεξάρτητη και η δουλική. Η μια είναι η Ελλάδα του Μπελογιάννη και των χιλιάδων Ελλήνων πατριωτών που υποφέρουν στις φυλακές. Η πατρίδα του ελληνικού λαού. Αυτή είναι η γνήσια Ελλάδα. Είναι η Τουρκία με τους χιλιάδες Τούρκους πατριώτες, που σαπίζουν στα μπουντρούμια. Η Τουρκία του τούρκικου λαού. Αυτή είναι η γνήσια Τουρκία.

Υπάρχουν και η Τουρκία και η Ελλάδα του Μεντερές και του Πλαστήρα. Είναι οι επίσημες, όχι οι πραγματικές. Είναι αυτές που με τους ελάχιστους υποστηριχτές τους, ξεπούλησαν και τις δύο χώρες στον αμερικάνικο ιμπεριαλισμό. Τώρα τελευταία, κάτω απ’ τις αμερικάνικες ευλογίες, ο Μεντερές και ο Πλαστήρας έσφιξαν τα χέρια στην Αθήνα.

Τα ματωβαμμένα χέρια τους, που στέλνουν Τούρκους και Έλληνες στρατιώτες στην Κορέα. Τα ματωβαμμένα χέρια τους που ετοιμάζουν νέο πόλεμο. Τη φιλία αυτή την καταλαβαίνουμε όλοι. Να χτυπούν μαζί τους αγωνιστές του τούρκικου και ελληνικού λαού, που παλεύουν για την ανεξαρτησία, ειρήνη και ελευθερία. Να αλέσουν στον ίδιο αμερικάνικο κρεατόμυλο, παιδιά του ελληνικού και του τούρκικου λαού. Να υποχρεώσουν το λαό της Τουρκίας και της Ελλάδας, να σκύβει το κεφάλι και να προσκυνάει τα αφεντικά τους και τα αφεντικά των αφεντικών τους.

Όμως οι λαοί της Τουρκίας και της Ελλάδας, δίνουν πέρα για πέρα διαφορετικό νόημα στην ελληνο-τουρκική φιλία. Γι’ αυτούς η φιλία σημαίνει κοινό αγώνα για την απελευθέρωση της πατρίδας τους. Για την εθνική ανεξαρτησία, για την ευτυχία, για να μπορούν να γεύονται πλάι πλάι στο αδελφικό τραπέζι της φιλίας το ψωμί και τις ελιές του τόπου τους.

Φίλοι μου Έλληνες.Πρέπει ν’ αγωνιστούμε μαζί, χέρι με χέρι για την εθνική ανεξαρτησία των χωρών μας, για τη δημοκρατία ενάντια σε κάθε εκδήλωση φασισμού, ενάντια στους ιμπεριαλιστές.

Αδέλφια μου Ελληνες…να λευτερώσετε την Ελλάδα από τα νύχια των ιμπεριαλιστών και φασιστών. Να φτιάσετε μια ανεξάρτητη, λεύτερη, ευτυχισμένη Ελλάδα. Ετσι τα παιδιά του λαού θά χουν δικαίωμα στο γέλιο και στη χαρά».

Σήμερα η επιστολή του παραμένει πιο επίκαιρη από ποτέ. Σε μια περίοδο, που ο τουρκικός εθνικισμός λαμβάνει ανησυχητικές διαστάσεις, τα λόγια του Χικμέτ οφείλουν να θυμίζουν και στους δύο λαούς, ότι δεν πρέπει να γίνονται θύματα της εθνικιστικής δημαγωγίας των πολιτικών ηγετών.

Πηγή: rosa.gr

https://www.koutipandoras.gr/

Τα 5 σημαντικά οφέλη του σολομού για την υγεία σας (εικόνες)

Τα 5 σημαντικά οφέλη του σολομού για την υγεία σας (εικόνες)

Τα 5 σημαντικά οφέλη του σολομού για την υγεία σας (εικόνες)

Ο σολομός είναι ένα δημοφιλές λιπαρό ψάρι, με μεγάλη θρεπτική αξία.

Λόγω της καρδιοπροστατευτικής δράσης του, τα τελευταία χρόνια κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος.

Εκτός από την καρδιά, η τακτική κατανάλωση σολομού έχει σημαντικά οφέλη για το δέρμα, το ανοσοποιητικό και τον εγκέφαλο.

Αποτελεί μία από τις καλύτερες πηγές των πολύτιμων για τον οργανισμό ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, τα οποία δημιουργούν μια φυσική ασπίδα προστασίας έναντι των εκφυλιστικών νοσημάτων.

Το μέγεθός του ποικίλει, καθώς ξεκινά από μερικά κιλά και φθάνει ακόμα και τα 55 κιλά, ενώ το κόκκινο-ροζ χρώμα του οφείλεται στη χρωστική ουσία ασταξανθίνη.

Είναι πλούσιος σε πρωτεΐνες, βιταμίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία και βέβαια ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Είναι φτωχός σε θερμίδες και κορεσμένα λιπαρά οξέα και δεν περιέχει καθόλου υδατάνθρακες και αλάτι.

Δείτε αναλυτικά τα οφέλη από την κατανάλωση σολομού για την υγεία.

Μειώνει τη φλεγμονή: Λόγω της περιεκτικότητάς του σε μακράς αλύσου ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, EPA (εικοσιπενταενοϊκό οξύ) και DHA (δοκοσαεξαενοϊκό οξύ), αποτελεί μια από τις καλύτερες τροφές για την καταπολέμηση της φλεγμονής στον οργανισμό. Η μείωση της φλεγμονής συνεπάγεται μείωση του κινδύνου εμφάνισης διάφορων χρονίων παθήσεων, καρδιοπάθειας, εγκεφαλικού, καρκίνου και αυτοάνοσων παθήσεων, όπως ο λύκος και η ινομυαλγία.


Βοηθά στην απώλεια βάρους: Λόγω της περιεκτικότητάς του σε πολυακόρεστα λιπαρά και άπαχη πρωτεΐνη, ο σολομός προκαλεί αίσθημα κορεσμού. Είναι επίσης φτωχός σε θερμίδες με μια μερίδα 100 γραμμαρίων να δίνει περίπου 180 θερμίδες. Επιπλέον, λόγω των πρωτεϊνών που περιέχει, δεν προκαλεί αύξηση του σακχάρου στο αίμα, η οποία συνοδεύεται από αυξημένη όρεξη και λιγούρες.


Ωφελεί το δέρμα: Αποτελεί μια από τις πιο ευεργετικές τροφές για την υγεία της επιδερμίδας. Η βιταμίνη D που περιέχει βοηθά στην προστασία του δέρματος από τις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα καταπολεμούν τα σημάδια γήρανσης, ενώ παράλληλα συμβάλλουν στη διατήρηση της υγρασίας στην επιδερμίδα, με αποτέλεσμα να είναι πιο ελαστική.


Βελτιώνει την υγεία των οστών: Ο συνδυασμός λιπαρών οξέων και βιταμίνης D που υπάρχει σε αυτά τα ψάρια, συμβάλλει στην υγεία των οστών. Η βιταμίνη είναι απαραίτητη για την αποτελεσματική απορρόφηση του ασβεστίου, μειώνοντας τον κίνδυνο καταγμάτων και οστεοπόρωσης. Μια μερίδα 115 γραμμαρίων σολομού σε κονσέρβα παρέχει 200mg ασβεστίου, ποσότητα που καλύπτει το 20% των ημερήσιων αναγκών σας.


Ωφέλιμος στην εγκυμοσύνη: Κάποια ψάρια πρέπει να αποφεύγονται από τις γυναίκες στην εγκυμοσύνη λόγω των υψηλών επιπέδων υδραργύρου που περιέχουν. Ο σολομός είναι μία από τις καλύτερες επιλογές ψαριού που μπορούν να κάνουν οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη, καθώς περιέχει χαμηλά επίπεδα υδραργύρου. Οι ειδικοί συστήνουν την κατανάλωση 2-3 μερίδων την εβδομάδα. Σύμφωνα με την Κλινική Mayo, η πρωτεΐνη, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος, συμβάλλουν στην ανάπτυξη του εμβρύου. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, ιδιαίτερα το DHA, παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου του. Αποφεύγετε τα θαλασσινά με υψηλά επίπεδα υδραργύρου, καθώς η έκθεση στο στοιχείο μπορεί να φέρει αντίθετα αποτελέσματα και να βλάψει το νευρικό σύστημα του εμβρύου.

Πηγή: Medical Daily

https://www.onmed.gr/

NCIS: Los Angeles (2009–2018)

NCIS: Los Angeles (2009–2018)


NCIS: Los Angeles (2009–2018) 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10ος Κύκλος ...

Είναι ωραία η θάλασσα γιατί κινείται πάντα… Υπάρχει όμως και μια άλλη πτυχή της, πιο σκοτεινή, η πιο άγρια, η άβυσσος που κρύβει μυστικά και ανείπωτες ιστορίες. Η NCIS είναι μια ειδικευμένη ομάδα, που ασχολείται με τα εγκλήματα στο Ναυτικό. Ο Τζέθρο Γκιμπς και οι συνεργάτες του ρίχνουν άπλετο φως σε υποθέσεις που είναι βαθιά θαμμένες και τις καλύπτει μυστήριο. Οι σύγχρονοι «πειρατές» δεν είναι λιγότερο επικίνδυνοι, αφού η τρομοκρατία συνεχίζει τη δράση της και εκτός ξηράς: περιστατικά με υποβρύχια που εξαφανίστηκαν από τη μία στιγμή στην άλλη, δολοφονίες εν πλω, μυστηριώδη περιστατικά που σκεπάζονται από κύματα. Οι ήρωές μας όμως δεν σκοπεύουν να κάνουν πίσω, προτού βγει στην επιφάνεια η αλήθεια.

Γλώσσα: English
Certificate: TV-14
Χωρα: USA
Σκηνοθέτης: Shane Brennan
Ηθοποιοί: Chris O’DonnellDaniela RuahBarrett FoaLinda Hunt
Είδος σειράς: ActionCrimeDrama

ΠΗΓΗ : http://tainio-mania.co/

25 ΙΟΥΛΙΟΥ, 2020   

Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας

  Χρήστος Καπερώνης: Από την ιστορική «Ελευθεροτυπία» στο περίπτερο της Μακρινίτσας Ακούστε το άρθρο «Δεν θα γυρνούσα στην Αθήνα ούτε για ασ...