Είναι δύσκολο να μεγαλώνεις ένα παιδί. Ακόμη δυσκολότερο να μεγαλώνεις δύο ή περισσότερα. Να ξυπνάς απ’ τα χαράματα, να το ετοιμάσεις για το σχολείο πριν φύγεις για τη δουλειά, να κάθεσαι στο πλάι του κάθε μέρα να το βοηθάς με τα μαθήματα, να το πηγαινοφέρνεις στις δραστηριότητες. Να ξενυχτάς στο πλευρό του όταν είναι άρρωστο, να αγωνιείς για κάθε προσπάθειά του. Να το φροντίζεις, να το συμβουλεύεις, να το επιπλήττεις όταν χρειάζεται. Να κάνεις τη μέρα 25 ώρες για να προλάβεις -όλη μέρα τρέχεις κάτι να προλάβεις… Σκέψου τώρα, όλα αυτά να μην μπορείς να τα μοιραστείς με κανέναν. Σκέψου όλα τα παραπάνω να τα έχεις επωμιστεί μόνο στη δική σου πλάτη. Φαντάσου πόσο πιο δύσκολο μπορεί να είναι. Προσπάθησε να φανταστείς, γιατί αν δεν το έχεις ζήσει στο πετσί σου, δεν μπορείς να καταλάβεις ακριβώς.
Και μη μου πεις πως το επέλεξαν -δεν το επέλεξαν όλες. Μη μου πεις πως από επιλογή κρατούν τον πατέρα μακριά -δεν το κάνουν όλες.
Μη μου πεις πως βολεύονται σ’ αυτή την κατάσταση -δεν βολεύονται όλες. Μη μου πεις πως το διάλεξαν για να κάνουν τη ζωή τους -δεν το διάλεξαν γι’ αυτό όλες.
Γι’ αυτές τις άλλες σου μιλάω, εκείνες τις μόνες-μάνες, αυτές που με τόση ευκολία κρίνεις, που παλεύουν τη ζωή “αντρίκια”. Εκείνες που επέλεξαν να μην το βάλουν κάτω όταν οι λάθος επιλογές τους ή η ζωή η ίδια τις έφερε σ’ αυτή τη θέση. Εκείνες που επέλεξαν να μην κρυφτούν απ’ τις διπλές ευθύνες, απ’ τα διπλά ζόρια, απ’ τις διπλές δυσκολίες. Που στάθηκαν όρθιες όσες φορές κι αν γονάτισαν, όσες φορές κι αν τις γονάτισαν. Που μπόρεσαν όλα τα “δεν μπορώ” τους. Που κόντρα στα δύσκολα και στα άβατα, συνέχισαν να περπατούν με το κεφάλι ψηλά. Που μέσα σ’ όλα, πάνω απ’ όλα ήταν, είναι και θα είναι το παιδί τους.
Γι’ αυτές τις άλλες σου μιλάω… γι’ αυτές τις μόνες-μάνες που τόσο σκληρά κατακρίνεις! Γι’ αυτές τις άλλες σου μιλάω… που τις κρίνεις παριστάνοντας πως τα ξέρεις όλα για τη ζωή και τις επιλογές τους κι ας μην ξέρεις τίποτα! Γι’ αυτές τις άλλες σου μιλάω… γι’ αυτές τις μόνες μάνες που παλεύουν τη ζωή “αντρίκια”.
Γράφω γιατί αυτή είναι η δική μου ψυχοθεραπεία. Για μένα γράφω. Για να σκοτώνω τους προσωπικούς μου δαίμονες. Ίσως όμως, κάπου μέσα στις γραμμές μου, βρεις και τους δικούς σου…
ΗΠΑ: Ο Μπάιντεν στέλνει όπλα αξίας 8 δισ. ευρώ στο Ισραήλ – Τι περιλαμβάνει το πακέτο
Πριν αποχωρήσει από τον Λευκό Οίκο, ο Τζο Μπάιντεν αψηφά για άλλη μια φορά την πίεση που ασκείται από οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και Δημοκρατικούς βουλευτές
Η κυβέρνηση του Τζο Μπάιντεν ανακοίνωσε σήμερα την πώληση όπλων στο Ισραήλύψους 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, λίγο πριν την ορκωμοσία του Ντόναλντ Τραμπ. Η πώληση, η οποία πρέπει να εγκριθεί από το Κογκρέσο, περιλαμβάνει κυρίως πυρομαχικά για την αντιαεροπορική άμυνα, σύμφωνα με καλά ενημερωμένη πηγή.
Τι περιλαμβάνει το πακέτο
Σύμφωνα με τον αμερικανικό ειδησεογραφικό ιστότοπο Axios, το πακέτο περιλαμβάνει πυρομαχικά για μαχητικά αεροσκάφη και επιθετικά ελικόπτερα καθώς και βλήματα πυροβολικού, βόμβες μικρής διαμέτρου και εκρηκτικές κεφαλές.
Πριν αποχωρήσει από τον Λευκό Οίκο, ο Τζο Μπάιντεν αψηφά για άλλη μια φορά την πίεση που ασκείται από ορισμένες οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων και Δημοκρατικούς βουλευτές που αντιτίθενται σε ανάλογες πωλήσεις στο Ισραήλ.
«Ο πρόεδρος δήλωσε σαφέστατα ότι το Ισραήλ έχει το δικαίωμα να υπερασπιστεί τους πολίτες του, σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο και το διεθνές ανθρωπιστικό δίκαιο, και να αποτρέψει κάθε επιθετικότητα προερχόμενη από το Ιράν και από τις συνδεδεμένες με αυτό οργανώσεις», δήλωσε η ίδια πηγή.
Κατά τη διάρκεια ομιλίας στο Κογκρέσο τον Νοέμβριο, ο γερουσιαστής Μπέρνι Σάντερς, εξέχουσα φυσιογνωμία της αμερικανικής αριστεράς, είχε ζητήσει να σταματήσουν αυτές οι πωλήσεις όπλων: «Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι συνένοχες σε όλες αυτές τις ωμότητες. Χρηματοδοτούμε αυτές τις ωμότητες και αυτή η συνενοχή πρέπει να τελειώσει».
Ο εκλεγμένος πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ υποσχέθηκε αμέριστη υποστήριξη στο Ισραήλ, και σε αντίθεση με όλους τους προέδρους των τελευταίων ετών, ουδέποτε δεσμεύτηκε για ένα ανεξάρτητο, κυρίαρχο παλαιστινιακό κράτος. Ωστόσο εξέφρασε επίσης την επιθυμία για επίτευξη συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Γάζα.
Παρά τις έντονες διπλωματικές προσπάθειες που καταβάλλονται υπό την αιγίδα του Κατάρ, της Αιγύπτου και των Ηνωμένων Πολιτειών, καμία εκεχειρία δεν έχει συμφωνηθεί μετά την εκεχειρία διάρκειας μιας εβδομάδας στα τέλη Νοεμβρίου 2023.
Ο πόλεμος στη Γάζα ξέσπασε μετά την άνευ προηγουμένου επίθεση της Χαμάς στο Ισραήλ στις 7 Οκτωβρίου 2023, κατά την οποία σκοτώθηκαν 1.208 άνθρωποι, στην πλειονότητά τους άμαχοι, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου που βασίζεται σε επίσημα ισραηλινά στοιχεία και περιλαμβάνει τους ομήρους που πέθαναν ή σκοτώθηκαν υπό αιχμαλωσία στη Γάζα.
«Τρίκερι, οι γυναίκες και οι φορεσιές τους» στο Μουσείο Πόλης
Έντυπη Έκδοση
Η περιοδική έκθεση, με αφορμή τις Τρικεριώτισσες και τις φορεσιές τους, πραγματοποιείται στο Μουσείο της Πόλης του Βόλου έως 21 Μαρτίου 2025, στο πλαίσιο του εορτασμού των 10 ετών από την ίδρυση του φορέα πολιτισμού της Μητρόπολης Δημητριάδος «Μαγνήτων Κιβωτός», σε συνδιοργάνωση με τους Δήμους Βόλου, Αντιδημαρχία Πολιτισμού και Μουσείων και Νοτίου Πηλίου, του Εργαστηρίου Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και τη στήριξη των τριών Συλλόγων του Τρικερίου, του Πολιτιστικού και Εξωραϊστικού Συλλόγου Τρικέρων, του Συλλόγου «Εν Τρικερίω» και του Περιβαλλοντικού και Πολιτιστικού Συλλόγου Μύλου-Γεροπλίνας. Την επιμέλεια της έκθεσης έχουν η κ. Νάντια Μαχά – Μπιζούμη, αναπληρώτρια καθηγήτρια Λαογραφίας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και η Αντιγόνη Ιωάννου, υποψήφια διδακτόρισσα Λαογραφίας του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης.
Έχει ως στόχο την ανάδειξη της θηλυκής εμπειρίας στο πλαίσιο μιας παραδοσιακής κοινότητας, όπως αυτή αποτυπώνεται στις πολλαπλές παραλλαγές του κυρίαρχου ενδυματολογικού τύπου των «Τρικεριώτικων». Η χρήση της προφορικής μαρτυρίας σε συνομιλία με τα αντικείμενα που εκτίθενται, συμβάλλει δυναμικά στην ανάπτυξη διαλόγων, μέσω της έκφρασης συναισθημάτων, λέξεων κομβικής σημασίας, κάποτε όμως, και «ηχηρών» σιωπών, με σκοπό την ενεργοποίηση της συλλογικής και ατομικής μνήμης και την απόκτηση βιωματικής εμπειρίας. Τα «Τρικεριώτικα» διατηρούν τη δραστική τους ικανότητα έως και τις μέρες μας. Τα «χορεύουν» στο
Πανηγύρι της Ζωοδόχου Πηγής, τα αναπαράγουν με σύγχρονα υφάσματα για την κάλυψη των ενδυματολογικών αναγκών των χορευτικών συλλόγων. Αποτελούν τον συνδετικό κρίκο με το παρελθόν, και το όχημα για τη συγκρότηση συλλογικών ταυτοτήτων στο παρόν και στο μέλλον.
Η έκθεση αρθρώνεται σε επτά ενότητες, στις οποίες ολοκληρωμένα ενδυματολογικά σύνολα και μεμονωμένα ενδύματα, ενταγμένα στο ευρύτερο ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο δημιουργίας τους, αφηγούνται τη δυναμική της εξέλιξής τους στο πέρασμα των χρόνων, και αποκαλύπτουν μέσω της ποικιλίας των υφασμάτων, των χρωμάτων και των σχεδίων, τεχνικές κατασκευής, τεχνογνωσία, αισθητικές αντιλήψεις, και έμφυλες συμπεριφορές, όπως αυτές διαμορφώθηκαν από το δεύτερο μισό του 18ου αιώνα έως και τις αρχές του 21ου.
Η περιοδική έκθεση συνοδεύεται από κατάλογο, στον οποίο περιλαμβάνονται τα εκθέματα και η τεκμηρίωσή τους, τον οποίο χαιρετίζουν ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, ο δήμαρχος Νοτίου Πηλίου κ. Μιχάλης Μιτζικός, η αντιδήμαρχος Πολιτισμού και Μουσείων Βόλου κ. Έλενα Αντωνοπούλου, ο κοσμήτορας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών και διευθυντής του Εργαστηρίου Λαογραφίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης κ. Μανόλης Βαρβούνης. Ο κατάλογος ολοκληρώνεται με κείμενα τα οποία υπογράφουν οι Νάντια Μαχά-Μπιζούμη και Αντιγόνη Ιωάννου και τεκμηριώνουν επιστημονικά το ιστορικό, οικονομικό και κοινωνικό πλαίσιο στο οποίο στηρίζεται η έκθεση. Οι απομαγνητοφωνήσεις των συνεντεύξεων έγιναν από τις Μαρία Βαρούτα και Μαρία Καραρρήγα, η φιλολογική επιμέλεια από τη Σέρυ Δεληγιάννη, η καλλιτεχνική επιμέλεια και ο σχεδιασμός του καταλόγου από την Αποστολία Παλάσκα, Τυπογραφείο Γεωργιάδη και ο σχεδιασμός της αφίσας και της πρόσκλησης από την Ελισάβετ Μήλτου. Οι φωτογραφίες είναι του φωτογράφου Βαγγέλη Τσιάμη, αλλά και των Τρικεριωτών και Τρικεριωτισσών, οι οποίοι/ες άνοιξαν τα σπίτια και τα μπαούλα τους, δίνοντας τη δυνατότητα να έρθουμε σε επαφή με τα οικογενειακά τους αντικείμενα, φορεσιές, φωτογραφίες, το καθένα από τα οποία αφηγήθηκε τη δική του μοναδική ιστορία, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η σημαντική αυτή έκθεση. Η έκθεση και ο συνοδευτικός της κατάλογος, αφιερώνονται στη μνήμη του Νίκου Τσούκα, του γενικού γραμματέα του φορέα πολιτισμού της Ιεράς Μητρόπολης Δημητριάδος & Αλμυρού «Μαγνήτων Κιβωτός, για τη διάσωση του πολιτιστικού αποθέματος», αλλά και με προσφορά στον πολιτισμό και την αυτοδιοίκηση, ο οποίος έφυγε από κοντά μας στις 22/8/2024.
Επίσης, έχει σχεδιαστεί και προγραμματίζεται Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας (από Γ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού) και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (για μαθητές/τριες Γυμνασίου) του Νομού μας, το οποίο επιδιώκεται να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2025 και έως το τέλος της έκθεσης, κατόπιν συνεννόησης με τη γραμματεία του Μουσείου Πόλης στο τηλέφωνο 2421 029878.
Αυτόκλητοι τιμωροί παιδεραστών και στον Βόλο – Ποιοι είναι, γιατί το κάνουν και πώς τους βρίσκουν (video)
4 Ιανουαρίου 2025, 15:57
Το παγκόσμιο πλέον φαινόμενο των κυνηγών των παιδεραστών έχει αναδειχθεί σε αμφιλεγόμενη πρακτική που επιχειρεί να αντιμετωπίσει την παιδεραστία μέσω αυτοσχέδιων μεθόδων και αυτόκλητων τιμωρών.
Ομάδες ιδιωτών ή μεμονωμένα άτομα προσποιούνται ανήλικους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, προσελκύουν επίδοξους παιδεραστές και στη συνέχεια εκθέτουν τη δράση τους μέσω βίντεο που δημοσιεύουν στο Διαδίκτυο. Ωστόσο, οι πρακτικές αυτές έχουν προκαλέσει έντονο διάλογο για τη νομιμότητα, την ηθική και τις συνέπειες τέτοιων ενεργειών.
Η ομάδα του Βόλου Στον Βόλο μια αντίστοιχη κινητοποίηση ομάδας νεαρών πολιτών τράβηξε την προσοχή καθώς δημοσίευσαν στο TikTok, βίντεο που αποκάλυπτε τη συντονισμένη προσπάθειά τους να παγιδεύσουν έναν άνδρα που επιχείρησε να προσεγγίσει μια «ανήλικη» – στην πραγματικότητα, ένα ψεύτικο προφίλ που είχαν δημιουργήσει ως δόλωμα. Το «Πρώτο Θέμα» επικοινώνησε με τα μέλη της ομάδας καταγράφοντας τις πρακτικές και τα κίνητρά τους.
Η ομάδα αποτελούμενη από 19χρονους φοιτητές από τον Βόλο και τη Θεσσαλονίκη έχει «αναλάβει δράση» κατά των παιδεραστών. Ορισμένοι από αυτούς σπουδάζουν στον Βόλο και άλλοι στη Θεσσαλονίκη, κυρίως σε αντικείμενα όπως η Διοίκηση Επιχειρήσεων και τα Τουριστικά Επαγγέλματα. Όπως εξηγούν, κάποιοι ασχολούνται με τις πολεμικές τέχνες σε επίπεδο πρωταθλητισμού και στον ελεύθερο χρόνο τους συνήθως ακούν μουσική ή βγαίνουν όλοι μαζί για να διασκεδάσουν. Παρά τις διαφορετικές τους δραστηριότητες, επισημαίνουν ότι τους ενώνουν η ανησυχία τους για την ασφάλεια των παιδιών και η επιθυμία να συμβάλουν στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς Διαδικτύου.
Βίντεο από τη δράση των νέων στον Βόλο:
Όπως εξηγούν οι ίδιοι στο «ΘΕΜΑ», η μεθοδολογία τους περιλαμβάνει τη δημιουργία ψεύτικων προφίλ στο Messenger με ψευδείς, αλλά ελκυστικές φωτογραφίες προκειμένου να προσελκύσουν υπόπτους. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι στις περισσότερες περιπτώσεις οι ύποπτοι κάνουν το πρώτο βήμα, καθώς στις 10 επαφές οι 7 ξεκινούν τη συνομιλία μόνοι τους. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις όπου η ομάδα παίρνει πρωτοβουλία να στείλει πρώτη μήνυμα, ελέγχοντας την αντίδραση του υπόπτου όταν δηλωθεί η υποτιθέμενη ηλικία, συνήθως 14 ή 15 ετών. Με αυτό τον τρόπο τα μέλη της ομάδας προσπαθούν να αποκαλύψουν τις προθέσεις των δραστών καταγράφοντας κάθε επικοινωνία ως αποδεικτικό στοιχείο.
Αφού ξεκινήσει η επικοινωνία, η ομάδα καταγράφει τη συμπεριφορά και τις προθέσεις του συνομιλητή. Αν ο συνομιλητής δεχτεί να συναντήσει το φαινομενικά ανήλικο άτομο, η ομάδα οργανώνει μια συνάντηση σε δημόσιο χώρο καταγράφοντας με κάμερες κινητών τηλεφώνων ό,τι συμβαίνει. Ο σκοπός, όπως αναφέρουν, δεν είναι η βία, αλλά η αποκάλυψη της πρόθεσης που μπορεί να λειτουργήσει αποθαρρυντικά για πρόσωπα που έχουν τις ίδιες επιθυμίες.
Στο πρόσφατο περιστατικό που καταγράφηκε στον Βόλο η ομάδα προχώρησε στη δημιουργία ενός τέτοιου ψεύτικου προφίλ και κατάφερε, όπως ισχυρίζονται τα μέλη της, να προκαλέσει το ενδιαφέρον ενός 49χρονου άνδρα. Αφού επιβεβαίωσαν ότι ο άνδρας ήταν διατεθειμένος να συναντήσει το υποτιθέμενο ανήλικο άτομο, κανόνισαν συνάντηση μαζί του. Στον χώρο της συνάντησης οι νεαροί υποστηρίζουν ότι τον αντιμετώπισαν «με τον τρόπο τους» και ζήτησαν εξηγήσεις.
Οι ίδιοι δηλώνουν ότι στόχος τους είναι η προστασία των ανήλικων παιδιών από επιτήδειους, επισημαίνοντας παράλληλα ότι γνωρίζουν τους κινδύνους της δράσης τους και προσπαθούν να λειτουργούν με ασφάλεια και υπευθυνότητα. Σύμφωνα με όσα ισχυρίζονται, «στην αρχή κάνουν πιο γενικές ερωτήσεις, αλλά όταν αρχίσουμε να απαντάμε λίγο πιο έντονα, δηλαδή όταν η συζήτηση τείνει προς το ερωτικό, τότε στις 9 από τις 10 φορές αρχίζουν να λένε αισχρά πράγματα για το τι θα ήθελαν να κάνουν στην κοπέλα. Κάποιες φορές στέλνουν ακόμα και φωτογραφίες».
Οταν ρωτήθηκαν για το κίνητρό τους, τα μέλη της ομάδας εξήγησαν ότι εμπνεύστηκαν από παρόμοιες δράσεις, συμπεριλαμβανομένης της γνωστής υπόθεσης του Αλέξανδρου Κοψιάλη. «Και αυτό που έκανε ο Κοψιάλης, αλλά και γενικά παρόμοια βίντεο που έχουν αναρτηθεί στο TikTok μάς επηρέασαν. Πρέπει κάποια στιγμή να καταλάβουμε πως τέτοια θέματα είναι μείζονα και να τους δώσουμε την απαραίτητη έμφαση ώστε να μειωθούν ή, ακόμα καλύτερα, να εξαλειφθούν».
Όσον αφορά τον 49χρονο ύποπτο που υποστηρίζουν ότι συνάντησαν, η περιγραφή τους είναι αποκαλυπτική. «Τον συναντήσαμε και έγινε ό,τι καταλαβαίνετε». Σύμφωνα με τους ίδιους, ο άνδρας είχε μαζί του ένα σακίδιο που περιείχε διάφορα αντικείμενα, όπως sex toys, 12 κουτιά προφυλακτικά και ένα κολάρο με μεταλλικά αγκάθια.
Κατά την αφήγησή τους τα μέλη της ομάδας παρουσιάζουν τη δράση τους ως μια προσπάθεια ευαισθητοποίησης και προστασίας των ανηλίκων, υποστηρίζοντας ότι στόχος τους είναι η αποκάλυψη και αποτροπή τέτοιων εγκληματικών συμπεριφορών. Ωστόσο, η προσέγγισή τους εγείρει σημαντικά ζητήματα.
Η υποκατάσταση της Αστυνομίας από ανεξέλεγκτες πρωτοβουλίες πολιτών μπορεί να εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους, όπως η διακινδύνευση των ερευνών, η παραβίαση προσωπικών δεδομένων, ακόμα και η δημιουργία περιπτώσεων αυτοδικίας.
Τι είχε συμβεί με τον Αλέξανδρο Κοψιάλη
Στην Ελλάδα χαρακτηριστική είναι η υπόθεση του γνωστού YouTuber Αλέξανδρου Κοψιάλη, ο οποίος συμμετείχε στη σύλληψη ενός 43χρονου άνδρα που είχε επιχειρήσει να προσεγγίσει ανήλικη στον Πειραιά. Ο Κοψιάλης δημοσίευσε ένα βίντεο στο YouTube που αποτύπωνε καρέ-καρέ την αστυνομική επιχείρηση προκαλώντας αντιδράσεις.
Η ανάρτηση του υλικού προκάλεσε την παρέμβαση της ΓΑΔΑ, με τους επικεφαλής των εμπλεκόμενων υπηρεσιών να καλούνται να εξηγήσουν πώς ένας πολίτης κατάφερε να καταγράψει με τόση ευκολία μια επίσημη αστυνομική ενέργεια σαν να συμμετέχει ο ίδιος σε αυτή. Το περιστατικό ανέδειξε την ανάγκη να οριοθετηθεί η συμμετοχή πολιτών σε τέτοιες επιχειρήσεις ώστε να διασφαλίζονται η εμπιστευτικότητα και η αποτελεσματικότητα των ενεργειών των Αρχών.
Το βίντεο του Κοψιάλη με την αστυνομική επιχείρηση:
Σε δηλώσεις του ο Κοψιάλης ανέφερε τότε ότι στόχος του ήταν να αφυπνίσει την κοινωνία για τους κινδύνους της παιδεραστίας. «Έτσι θα αποθαρρυνθεί ένας παιδόφιλος, θα το σκεφτεί δεύτερη και τρίτη φορά», είπε, καλώντας παράλληλα τους γονείς να είναι κοντά στα παιδιά τους. Επεσήμανε ότι τα παιδιά συχνά διστάζουν να μιλήσουν για τέτοια ζητήματα και προέτρεψε να απευθύνονται σε κάποιον μεγαλύτερο που εμπιστεύονται. Αποκάλυψε ότι η υπόθεση αφορούσε την κόρη ενός στενού του φίλου, γεγονός που τον ώθησε να συνεργαστεί με την Αστυνομία για την επιχείρηση. «Όταν σκούρυναν τα πράγματα, μιλήσαμε με την Αστυνομία. Έτσι στήσαμε όλο αυτό που στήθηκε και ήταν για την αφύπνιση του κόσμου», τόνισε.
Η υπόθεση αυτή είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα των προκλήσεων που εγείρει η ανεξέλεγκτη δράση πολιτών στις έρευνες για διαδικτυακά εγκλήματα. Αν και η πρόθεση μπορεί να είναι καλοπροαίρετη, οι επιπτώσεις στη διαδικασία απόδοσης Δικαιοσύνης και τα δικαιώματα των εμπλεκομένων δεν μπορούν να αγνοηθούν.
Η Dark Justice στη Βρετανία και η δικαστική απόφαση
Πριν από επτά χρόνια στη Μεγάλη Βρετανία οι αυτοαποκαλούμενοι «κυνηγοί παιδεραστών» χαιρέτισαν απόφαση δικαστηρίου που τους έδινε τη δυνατότητα να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν ψεύτικες ταυτότητες στο Διαδίκτυο υποδυόμενοι ανήλικους προκειμένου να εντοπίζουν και να παγιδεύουν σεξουαλικούς δράστες. Δικηγόροι που εκπροσωπούσαν δύο άνδρες οι οποίοι είχαν εντοπιστεί από την ομάδα Dark Justice με κατηγορίες για απόπειρα σεξουαλικής κακοποίησης ανηλίκων είχαν υποστηρίξει ότι η χρήση αποδεικτικών στοιχείων από τέτοιες πρωτοβουλίες υπονομεύει τη διαφάνεια της δικαστικής διαδικασίας. Παράλληλα, υποστήριξαν ότι αυτές οι ομάδες θα έπρεπε να ελέγχονται θεσμικά.
Το δικαστήριο του Νιούκαστλ, ωστόσο, έκρινε ότι δεν υπάρχει νομική υποχρέωση να υπόκεινται οι δραστηριότητες της Dark Justice σε ειδικούς κανονισμούς. Η απόφαση αυτή ξεκαθάρισε το νομικό τοπίο στη χώρα, καθώς αρκετές υποθέσεις που στηρίζονταν σε στοιχεία που είχαν συλλέξει τέτοιες ομάδες είχαν τεθεί σε αναμονή έως την επίλυση της συγκεκριμένης υπόθεσης.
Η Dark Justice αποτελείται από δύο νέους άνδρες που διατηρούν την ανωνυμία τους. Η ομάδα δημιουργεί ψεύτικα διαδικτυακά προφίλ τα οποία παρουσιάζουν ανήλικους, όπως κάνει και η ομάδα των νεαρών στον Βόλο.
Δείτε βίντεο από τη δράση της Dark Justice
Οι φωτογραφίες για τα προφίλ παρέχονται από εθελοντές. Όταν κάποιος κανονίσει συνάντηση με το υποτιθέμενο παιδί, τα μέλη της ομάδας εμφανίζονται στο σημείο με κάμερες και καταγράφουν όσα συμβαίνουν. Το υλικό αυτό δημοσιεύεται στη συνέχεια στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με τους ίδιους, ακολουθούν μια συγκεκριμένη διαδικασία που δεν περιλαμβάνει ενεργές προσεγγίσεις προς τους υπόπτους. «Δημιουργούμε ένα προφίλ και περιμένουμε να δεχτούμε μηνύματα. Μόλις λάβουμε μήνυμα, απαντάμε αμέσως και δηλώνουμε ότι είμαστε ανήλικοι», αναφέρεται στην ιστοσελίδα τους.
Το βιβλίο Τον προσεχή Μάρτιο το πολυαναμενόμενο βιβλίο του Μαρκ ντι Ροντ «Dark Justice: Inside the World of Paedophile Hunters» θα ρίξει φως σε μία από τις πιο αμφιλεγόμενες κοινωνικές πρωτοβουλίες της εποχής μας.
Ο καθηγητής Οργανωσιακής Εθνογραφίας του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, μετά από τέσσερα χρόνια εντατικής μελέτης και άμεσης πρόσβασης στην πιο δραστήρια ομάδα «κυνηγών παιδεραστών» του Ηνωμένου Βασιλείου, εξετάζει σε βάθος τη δράση τους, τα κίνητρά τους και τις επιπτώσεις των ενεργειών τους.
Οι αυτοαποκαλούμενοι «κυνηγοί παιδεραστών» λειτουργούν στα όρια της νομιμότητας χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να δημιουργήσουν παγίδες και αποκαλύπτουν άτομα που επιχειρούν να εκμεταλλευτούν ανήλικους.
Ο Ντι Ροντ μέσα από το βιβλίο του επιχειρεί να δώσει απαντήσεις στο γιατί αυτές οι ομάδες επιλέγουν να καταφεύγουν σε ακραίες πρακτικές, παρόλο που υπάρχουν λιγότερο βλαπτικές εναλλακτικές. Ταυτόχρονα, καλεί το κοινό να εξετάσει τις συνέπειες που έχει η αυτοδικία στην κοινωνική συνοχή, στη δημόσια ασφάλεια και τη λειτουργία των θεσμών.
Το βιβλίο «Dark Justice» δεν περιορίζεται σε μια απλή περιγραφή των δράσεων των «κυνηγών παιδεραστών». Αντίθετα, διερευνά τις κοινωνικές, νομικές και ηθικές επιπτώσεις τους προκαλώντας τους αναγνώστες να σκεφτούν βαθύτερα για τη διαχείριση των εγκλημάτων κατά των παιδιών.
Το χοιρινό πρασοσέλινο είναι ένα παραδοσιακό ελληνικό πιάτο με βαθιές ρίζες στην αγροτική κουζίνα της Ελλάδας. Αυτό το πιάτο συχνά παρασκευαζόταν κατά τη διάρκεια του χειμώνα, όταν το χοιρινό κρέας ήταν πιο άμεσα διαθέσιμο λόγω της σφαγής των χοίρων μετά τις γιορτές του Αγίου Δημητρίου και πριν τα Χριστούγεννα. Η σφαγή του χοίρου αποτελούσε μια σημαντική αγροτική παράδοση, κατά την οποία ολόκληρη η οικογένεια συμμετείχε και το κρέας χρησιμοποιούνταν με πολλούς τρόπους για να διαρκέσει ολόκληρο τον χειμώνα.
Η χρήση πράσων και σέλινου στο μαγείρεμα είναι χαρακτηριστική της ελληνικής κουζίνας, ιδιαίτερα στις αγροτικές περιοχές όπου τα λαχανικά αυτά ήταν άφθονα και προσιτά. Το πράσο και το σέλινο δεν είναι μόνο οικονομικά υλικά, αλλά και ιδιαίτερα θρεπτικά, γι’ αυτό και εντάχθηκαν σε πολλές παραδοσιακές συνταγές. Το χοιρινό πρασοσέλινο ενσωματώνει την έννοια της εποχικότητας που είναι κεντρική στην ελληνική μαγειρική φιλοσοφία.
Το πιάτο συμβολίζει τη ζεστασιά και τη θαλπωρή των ελληνικών οικογενειακών συγκεντρώσεων. Συχνά μαγειρεύεται σε γιορτές ή μεγάλες οικογενειακές συγκεντρώσεις.
Το πρασοσέλινο, εκτός από τη γεύση του, είναι και μια υπενθύμιση της στενής σχέσης της ελληνικής κουζίνας με τη φύση και την αγροτική ζωή.
Η παρασκευή του χοιρινού πρασοσέλινου συνήθως περιλαμβάνει απλές τεχνικές μαγειρέματος, όπως το αργό βράσιμο, που επιτρέπει στα υλικά να αναδείξουν τη φυσική τους γεύση. Αυτή η προσέγγιση αντικατοπτρίζει την ουσία της ελληνικής παραδοσιακής κουζίνας, η οποία βασίζεται στην ποιότητα των υλικών και όχι σε πολύπλοκες τεχνικές.
ΥΛΙΚΑ
◉ 1 κιλό χοιρινή σπάλα, κομμένη σε μερίδες
◉ 5 πράσα, κομμένα σε χοντρές ροδέλες
◉ 1 ματσάκι σέλινο, χοντροκομμένο
◉ 120γρ. κρεμμύδι ξερό, ψιλοκομμένο
◉ 2 πιπεριές Φλωρίνης, κομμένες ζουλιέν
◉ 50ml ελαιόλαδο
◉ 50ml λευκό κρασί
◉ χυμός από 2 λεμόνια
◉ αλάτι
◉ πιπέρι
◉ ζωμό κοτόπουλο
Σε μία κατσαρόλα, ζεσταίνουμε το ελαιόλαδο και σοτάρουμε τα κομμάτια του χοιρινού μέχρι να πάρουν χρώμα από όλες τις πλευρές. Στη συνέχεια τα αφαιρούμε σε απορροφητικό χαρτί.
Προσθέτουμε στην ίδια κατσαρόλα το κρεμμύδι και στη συνέχεια τις πιπεριές Φλωρίνης. Σοτάρουμε για λίγα λεπτά μέχρι να μαλακώσουν. Έπειτα, ρίχνουμε τα πράσα και το σέλινο και ανακατεύουμε καλά.
Προσθέτουμε πάλι τα σοταρισμένα κομμάτια του χοιρινού, σβήνουμε με το λευκό κρασί και αφήνουμε να εξατμιστεί το αλκοόλ.
Προσθέτουμε το ζωμό ώστε να καλύψει το περιεχόμενο της κατσαρόλας. Προσθέτουμε αλάτι και πιπέρι. Σκεπάζουμε την κατσαρόλα και αφήνουμε το φαγητό να σιγοβράσει για περίπου 1,5 ώρα, μέχρι το κρέας να γίνει τρυφερό.
Μόλις ολοκληρωθεί το βράσιμο του φαγητού προσθέτουμε το χυμό λεμονιού και ανακατεύουμε.
👁️ Τολμήστε να ανακαλύψετε τα κρυφά μυστικά της Αιγύπτου!
Οι πυραμίδες δεν είναι οι μόνες που τραβούν το παγκόσμιο ενδιαφέρον! Από τον άθικτο σαρκοφάγο του Πατάιμβεα, μέχρι τα κεφάλια κροκοδείλων και το μετεωρικό εγχειρίδιο του Τουταγχαμών. Αυτό το βίντεο αποκαλύπτει μυστήρια που αναστατώνουν τους επιστήμονες εδώ και δεκαετίες. Εξερευνήστε μαζί μας πώς τα αρχαία μυστικά συνδέονται με τη σύγχρονη επιστήμη και φέρνουν νέα δεδομένα για τον αρχαίο κόσμο.