Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Φεβρουαρίου 2024

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ: Η ΓΙΓΑΝΤΙΑ ΑΡΑΧΝΗ ENCOUNTERS V/S PRAYING MANTIS - You gotta see This! GIANT SPIDER ENCOUNTERS a PRAYING MANTIS

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΔΕΙΤΕ: Η ΓΙΓΑΝΤΙΑ ΑΡΑΧΝΗ  ENCOUNTERS V/S  PRAYING MANTIS
You gotta see This! GIANT SPIDER ENCOUNTERS a PRAYING MANTIS   


Για να δείτε το video πρέπει να πατήσετε με το κέρσορα πάνω στο YouTube.

🦀 Συνάντηση γιγαντιαίας αράχνης καβούρι (Eusparassus dufouri) και κοινού μάντις που προσεύχεται. · Η γιγάντια αράχνη καβούρι (Eusparassus dufouri) είναι μια αράχνη κυνηγιού που δεν χτίζει ιστούς, παρά μόνο ένα καταφύγιο ανάμεσα σε ρωγμές ή κάτω από βράχους όπου μένει την ημέρα και κυνηγά μετά τη δύση του ηλίου. Είναι ιδιαίτερα γρήγορο, νευρικό και επιθετικό, καταφέρνει να αιχμαλωτίσει τη λεία του χάρη στην ταχύτητα και την αγριότητά του. ·

Περίπου 2.400 είδη μαντίδων που προσεύχονται έχουν περιγραφεί σε όλο τον κόσμο, με χρώματα τόσο εντυπωσιακά όσο τα φύλλα μιας ορχιδέας ή που μοιάζουν με τα αγκάθια ενός φυτού.

Υπάρχουν ακόμα πολλά να ανακαλύψετε σε τροπικές περιοχές του πλανήτη, αλλά το ξέρατε; Είναι συγγενείς των κατσαρίδων!

Απολαύστε το βίντεο! ---- ·

Αυτό το βίντεο είναι φτιαγμένο για ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥΣ και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ υπό ασφαλείς συνθήκες. Μην προσπαθήσετε να επαναλάβετε αυτές τις ενέργειες στο σπίτι χωρίς επαγγελματική επίβλεψη.

© Όλες οι εικόνες, τα βίντεο ή οι συγκεντρώσεις που εμφανίζονται ανήκουν στο κανάλι Bichomania, με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.

Είδηση βόμβα από το Κρεμλίνο! Η Ρωσία θα κατασκευάσει εργοστάσιο drones στην Ουκρανία-"Χαστούκι" σε Ερντογάν-Ουκρανία -ΗΠΑ

 Είδηση βόμβα από το Κρεμλίνο! Η Ρωσία θα κατασκευάσει εργοστάσιο drones στην Ουκρανία-"Χαστούκι" σε Ερντογάν-Ουκρανία -ΗΠΑ

Ο Πούτιν θέλει να δείξει ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να αποχωρήσουν τα στρατεύματά του από τα Ουκρανικά εδάφη που κατέλαβαν, δύο μόλις ημέρες μετά την ανακοίνωση του γαμπρού του Ερντογάν για κατασκευή εργοστασίου στο Κίεβο παραγωγής drones TB-2- TB-3 BAYRAKTAR

Eίναι γνωστό ότι κατασκευάστρια τουρκική εταιρεία των  UAV Baykar, σχεδιάζει να ολοκληρώσει την κατασκευή ενός εργοστασίου κοντά στο Κίεβο εντός ενός έτους.

Η ανακοίνωση του γαμπρού του Ερντογάν  για την κατασκευή εργοστασίου  drone στην Ουκρανία επιδεινώνει τις σχέσεις Άγκυρας-Μόσχας

Συγκεκριμένα κατά τη διάρκεια της Παγκόσμιας Έκθεσης Άμυνας στο Ριάντ της Σαουδικής Αραβίας, ο  γαμπρός του Ερντογάν Baykar μίλησε στο Reuters για το επερχόμενο εργοστάσιο, λέγοντας ότι αυτή τη στιγμή βρίσκεται υπό κατασκευή και αναμένεται να ξεκινήσει την παραγωγή σε περίπου ένα χρόνο με παραγωγή 120 μονάδων ετησίως, με τις επενδύσεις στο έργο να φτάνουν 95 εκατομμύρια δολάρια.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Baykar, Haluk Bayraktar, είχε πρόσφατα δηλώσει σχέδια για το ουκρανικό εργοστάσιο, δηλώνοντας ότι θα παράγει ετησίως 120 drones TB2, με την κατασκευή να μην επηρεάζεται από τη συνεχιζόμενη σύγκρουση.

Αυτές οι εξελίξεις εγείρουν ερωτήματα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα και τις επιπτώσεις της επένδυσης του Baykar στην Ουκρανία εν μέσω των αυξημένων εντάσεων μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, καθώς και της ακύρωσης της αναμενόμενης επίσκεψης του Πούτιν στην Τουρκία, που εικάζεται ότι σχετίζεται με θετικές εξελίξεις στις σχέσεις Άγκυρας-Ουάσιγκτον.

Η τουρκική αμυντική εταιρεία, ανακοίνωσε  τα σχέδιά της ,για να αρχίσει να κατασκευάζει  drones TB-2 ή TB-3,  Bayraktar, απασχολώντας πάνω από 500 εργάτες, σύμφωνα με τη συνέντευξη του CEO Haluk Bayraktar στο Reuters.

Τα "βαθύτερα" κίνητρα πίσω από την κατασκευή του εργοστασίου 

Το "ωραίο" της υπόθεσης είναι ότι οι δορυφόροι δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν το υπό κατασκευή εργοστάσιο, οδηγώντας μας στην εκτίμηση που εκφράσαμε Σε πρόσφατο άρθρο- ανάλυσή μας, ότι δύο τινά συμβαίνουν:

Είτε το εργοστάσιο θα χρησιμεύσει ως όχημα για ξέπλυμα μαύρου χρήματος της οικογένειας Ερντογάν, αφού θα καταστραφεί από τους Ρώσους πρίν κάν προλάβει να κατασκευάσεi έστω και ένα (1) drone, δικαιολογώντας ένα  τεράστιο ποσό χρημάτων που δαπανήθηκε τάχα σε αυτό, είτε είναι είδηση "δόλωμα" από ΗΠΑ-Ουκρανία  για τους Ρώσους πράκτορες-κατασκόπους, προκειμένου αυτοί να κινηθούν για τον εντοπισμό της θέσης του εργοστασίου, αποκαλύπτοντας και εκθέτοντας ευατούς σε σύλληψη ή εξόντωση.

Η Ρωσική αντίδραση

Πέρα από τα παραπάνω ​​​​​​σχεδόν άμεση ήταν η αντίδραση του Πούτιν, ο οποίος ανήγγειλε ότι η Ρωσία κατασκευάζει  το δικό της εργοστάσιο drone στην Ουκρανία, όπως αναφέρει Διεθνές ΜΜΕ, επισημαίνοντας:

"Στη συνεχιζόμενη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας, το Κρεμλίνο προέβη σε δήλωση ως απάντηση στην πρόσφατη ανακοίνωση της Τουρκίας. Μόλις πριν από δύο ημέρες, η τουρκική αμυντική εταιρεία Baykar αποκάλυψε σχέδια για την κατασκευή εργοστασίου στην Ουκρανία, κοντά στην πρωτεύουσα του Κιέβου.

Ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν, που πρόκειται να επισκεφθεί την Τουρκία στις 12 Φεβρουαρίου, έχει προσελκύσει την προσοχή με τις σημερινές δηλώσεις του υπουργού Άμυνας Σεργκέι Σόιγκου.

Ο Σόιγκου, ένα αξιόπιστο πρόσωπο στην κυβέρνηση του Πούτιν, μίλησε για ρωσικής κατασκευής drones κατά τη διάρκεια μιας δημόσιας εμφάνισης, δίνοντας έμφαση τόσο στην αυξημένη παραγωγή όσο και στις υπάρχουσες τεχνικές προκλήσεις.

Η επίσκεψη του Σόιγκου σε εγκαταστάσεις παραγωγής μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV) στην περιοχή του ποταμού Βόλγα της Ουντμούρτια περιπλέκει περαιτέρω τα πράγματα μετά την ανακοίνωση του εργοστασίου της Baykar στην Ουκρανία."

 

Που αποβλέπει ο Πούτιν;

Από τα παραπάνω αντιλαμβανόμαστε ότι ο Ρώσος Πρόεδρος έχει σίγουρα θιγεί από τη στάση του Ερντογάν για να κατασκευάσει εργοστάσιο παραγωγής drones TB-2-TB-3 BAYRAKTAR στην Ουκρανία.

Επίσης το γεγονός ότι η Τουρκία παίρνει τα F-16 block-70 από τις ΗΠΑ, βαραίνει ακόμη περισσότερο τη σχέση Μόσχας-Άγκυρας.

Πάντως εάν όντως η Ρωσία δημιουργήσει εργοστάσιο παραγωγής drones της στην Ουκρανία, κάτι που μένει να επαληθευθεί στη συνέχεια ή όχι, αυτό θα έχει κυρίως συμβολικούς ρόλους, θέλοντας να καταδείξει με τον τρόπο αυτό ο Πούτιν ότι δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να αποχωρήσουν τα στρατεύματά του από τα Ουκρανικά εδάφη που κατέλαβαν.

https://www.pentapostagma.gr/


Πόσο νέο είναι το κίνημα των Woke;

 Πόσο νέο είναι το κίνημα των Woke;




11 Φεβρουαρίου, 2024s


Το «Χρυσό Ιερατείο της Γνώσης» και πόσο μακριά άραγε απέχουν αυτές οι αντιλήψεις από τον ολοκληρωτισμό;

του Αντώνη Σπυρόπουλου από την huffingtonpost.gr

Είναι σύνηθες φαινόμενο στις κοινωνίες, ομάδες ανθρώπων να πιστεύουν ότι είναι οι μοναδικοί που έχουν την ικανότητα να βλέπουν την πραγματικότητα όπως αυτή είναι. Κι αυτή η κεντρική ιδέα δε διαφέρει σε ένα κίνημα που γεννήθηκε και έχει μόνο ερείσματα στο δυτικό κόσμο –όσο κι αν διατείνεται πως είναι παγκόσμιο- το κίνημα Woke.

Για να είσαι Woke πρέπει να αποτινάξεις κάθε κοινωνικό, φυλετικό, εθνικό, ιστορικό, πολιτικό και πολιτισμικό σου προσδιορισμό για να μπορέσεις να δεις τον κόσμο ξανά και να νιώσεις την ανάγκη να αφυπνίσεις και τους υπόλοιπους οδηγώντας τους στην αλήθεια.

Παρ΄ όλα αυτά το φαινόμενο αυτής της ηθικής εγρήγορσης έχει τις ρίζες του τόσο στον μαρξισμό όσο και στον μεταμοντερνισμό.

Οι μαρξιστές θεωρούν πως οι άνθρωποι ζουν σε μια λανθάνουσα συνείδηση που σημαίνει ότι δεν μπορούν να δουν πόσο τρομερός και φρικαλέος είναι ο καπιταλισμός που τους επιβάλλεται και κατασκευάζει αυτή την ψεύτικη συνείδηση. Για να μπορέσουν να ξεφύγουν από αυτή την λανθάνουσα κατάσταση θα έπρεπε να εξεγερθούν.

Από την άλλη, τη δεκαετία του ’60 εμφανίστηκε ένα νέο ρεύμα μέσα στις δυτικές κοινωνίες, ο μεταμοντερνισμός. Ο μεταμοντερνισμός έφερε στο φως μια νέα θεώρηση που ερμήνευε τον κόσμο. Ο ίδιος διατεινόταν πως ο μαρξισμός αποτελούσε ένα άλλο κατασκευασμένο αφήγημα, έναν απλοϊκό και ψευδή τρόπο να ερμηνεύουμε τον κόσμο που δημιουργήθηκε από τους ισχυρούς.

Ανάμεσα στους βασικούς μεταμοντέρνους φιλοσόφους, όπως οι Φουκό, Ντεριντά και Λιοτάρ, υπήρχε η βασική αντίληψη πως ότι πιστεύουμε και γνωρίζουμε για τον κόσμο είναι στην πραγματικότητα ένα κατασκεύασμα της εξουσίας. Ο πυρήνας αυτής της θεώρησης ήταν πως όλη η γνώση δημιουργήθηκε από μια διεφθαρμένη εξουσία και τους ισχυρούς μηχανισμούς της, στο εσωτερικό της κοινωνίας, που αποφάσισαν τι ήταν και τι δεν θα ήταν αλήθεια, σωστό και λάθος. Άρα κάθε κοινωνική συζήτηση, πρόταση ή διεκδίκηση αφορούσε και κατευθυνόταν από αυτούς που είχαν τον έλεγχο. Κάθε κοινωνική και πολιτική συζήτηση περιοριζόταν και κατευθυνόταν λοιπόν σε και από, αυτό που ο μεταμοντερνισμός αποκαλεί Κυρίαρχες Πηγές (Κυρίαρχος Λόγος). Φυσικά στο πλαίσιο που καθόριζε ο Κυρίαρχος Λόγος η αντίληψη για μια κατάσταση μπορούσε να παραλλάσσεται αλλά στην ουσία να παραμένει κοινή σε κάθε περίπτωση.

Για παράδειγμα όταν ο χριστιανισμός ήταν κυρίαρχος στις δυτικές κοινωνίες ένας γκέι άνδρας θεωρούταν αμαρτωλός και διεφθαρμένος ενώ όταν αναπτύχθηκε η επιστήμη της ψυχολογίας και κυρίως οι επιστήμες γύρω από τα φύλα, θεωρούταν πως ένα τέτοιο πρόσωπο έπασχε από ψυχική διαταραχή (Η ομοφυλοφιλία ταξινομήθηκε ως ψυχική διαταραχή στην πρώτη έκδοση του Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-Ι), που δημοσιεύτηκε το 1952 από την Αμερικανική Ψυχιατρική Εταιρεία (APA) μετεξελίχθηκε σε σεξουαλική διαταραχή για να καταλήξει σε δυσφορία φύλου στις επόμενες εκδόσεις του DSM).

https://ardin-rixi.gr/archives/249934/embed#?secret=WqsvzN5RXS#?secret=XS0gvuwfoW

Στη συνέχεια όταν κυριάρχησε ο φιλελευθερισμός αποτελούσε έναν απόλυτα φυσιολογικό άνθρωπο που έτυχε να έλκεται ρομαντικά και σεξουαλικά από άνθρωπο του ίδιου φύλου. Πολλοί από μας θα θεωρούσαν την εξέλιξη αυτών των αντιλήψεων, πρόοδο, ωστόσο ο μεταμοντερνισμός παραμένει δύσπιστος για όλους αυτούς τους ισχυρισμούς αλήθειας επειδή όλοι τους εδράζονται σε ιστορίες που δημιουργήθηκαν από εκείνους που έχουν την εξουσία και τίποτε δε μπορούσε να αποσπάσει το ελάχιστο δείγμα εμπιστοσύνης.

Υπ′ αυτή την έννοια ό,τι γνωρίζουμε, κάθε γνώση, είναι ύποπτη και πιθανότατα παράγεται από τον Κυρίαρχο Λόγο για να εξυπηρετήσει τους ισχυρούς. Τίποτα, λοιπόν δεν είναι ότι φαίνεται και όλοι μας χαμένοι στη σύγχυση που προκαλεί ο Κυρίαρχος Λόγος δεν μπορούμε να αποκτήσουμε καμιά αντικειμενική γνώση για τον τρόπο που λειτουργεί πραγματικά ο κόσμος.

Και οι μεταμοντερνιστές έρχονται ως εκείνοι που κατέχουν τη δυνατότητα να αποκαλύψουν όλα αυτά τα ελαττώματα στους υπόλοιπους από μας. Σε κάθε περίπτωση ο μεταμοντερνισμός, όσο και μαρξισμός αντανακλούν θεωρίες συγκεντρωτικές και προετοιμάζουν το έδαφος για αυτό που αποκαλείται Χρυσό Ιερατείο της Γνώσης για την πλειοψηφία. Μια δράκα φιλοσόφων, κοινωνικών επιστημόνων κατέχουν τα κλειδιά της σωτηρίας για ολόκληρη τη συγχυσμένη κοινωνία. Πόσο μακριά άραγε απέχουν αυτές οι αντιλήψεις από τον ολοκληρωτισμό;

Σε κάθε περίπτωση και στα δυο αφηγήματα του 20ου αιώνα μπορούμε να κρατήσουμε δυο βασικές συνέπειες, δυο αρχές που τα διέπουν:

Α) Κατά το μεταμοντερνισμό αλλά και το μαρξισμό η απόκτηση αντικειμενικής γνώσης είναι αδύνατη και ό,τι θεωρούμε αληθινό ως κοινωνίες είναι στην πραγματικότητα ένα κοινωνικό κατασκεύασμα από τα πάνω. Η αλήθεια είναι έτσι κατασκευασμένη για να ικανοποιεί τις ανάγκες του Ισχυρού Λόγου. Ενός αόρατου συστήματος κυριαρχίας που διαπερνά κάθε κοινωνική δράση, στάση, διεκδίκηση ή συμπεριφορά και καθένας μας συμμετέχει και εν μέρει είναι συνυπεύθυνος για τα αρνητικά αποτελέσματά του.

Β) Μόνο μια μικρή μειοψηφία κοινωνικών επιστημόνων, ιερά φωτισμένων μυαλών, φιλοσόφων μπορεί να διαπιστώσει αυτή την πλεκτάνη στην οποία έχουν περιπέσει οι κοινωνίες και να την αποδομήσει. Να παράγει τον αληθινό Λόγο, να ερμηνεύσει τις στάσεις και να καθοδηγήσει τελικά τις κοινωνίες στη λύτρωση.

Στα τέλη του 20ου αιώνα και οι δύο θεωρίες, έχοντας φτάσει στο απόγειο της ιδεολογικής τους κυριαρχίας τις προηγούμενες δεκαετίες υποχώρησαν ωστόσο οι βασικές αρχές και ιδέες που διέπουν αμφότερες τις σωτηριολογικές αυτές σχολές προωθήθηκαν από μια άλλη νέα γενιά μελετητών τη δεκαετία του 90.

Τέτοιοι μελετητές δημιούργησαν ιδεολογικά ερευνητικά πεδία όπως: οι μετα-αποικιακές σπουδές των queer (αντι-διεμφυλικές: αποστασιοποίηση ως προς τη δυαδικότητα των φύλων) και όρους όπως η κριτική φυλετική θεωρία, ο διασταυρούμενος φεμινισμός. Δεν ήθελαν να παραμένουν στη σύγχυση του Ισχυρού Λόγου αλλά να αναλάβουν δράση και να αλλάξουν την κοινωνία. Υιοθέτησαν όρους όπως ιμπεριαλισμός, cis ετεροκανονικότητα, πατριαρχία και λευκή υπεροχή για να υποστασιοποιήσουν πια αυτή την Αόρατη Δύναμη που περιέγραφε ο μεταμοντερνισμός. Χρησιμοποίησαν τον όρο «Κριτική Συνείδηση» για να περιγράψουν την ικανότητα να διακρίνουμε τα συστήματα εξουσίας και καταπίεσης, με απώτερο στόχο την επαναστατική ακύρωσή τους.

https://ardin-rixi.gr/archives/254615/embed#?secret=JpuFhQ5HeS#?secret=qu6wtYMEIF

Κάποιος πια με «κριτική συνείδηση» μπορεί να διακρίνει τη λευκή υπεροχή και την πατριαρχία του ιμπεριαλισμού στην κοινωνία και να τις αποκαλύψει σε μας τους υπόλοιπους – την μεγάλη πλειοψηφία, τη μάζα- που ζούμε στη σύγχυση και στο σκοτάδι.

Τα επόμενα 20 χρόνια αυτές οι θεωρίες αναπτύχθηκαν και εξελίχθηκαν, έγιναν περισσότερο συγκεκριμένες και μετατράπηκαν σε απόλυτες αλήθειες οι οποίες αποτέλεσαν τη βάση για μια νέα αναμόρφωση της σκέψης. Οι θεωρίες αυτές εισήλθαν στα πανεπιστήμια, αμφισβήτησαν παραδοσιακά εκπαιδευτικά συστήματα, κυριάρχησαν στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, στους κύκλους των διανοούμενων. Υιοθέτησαν ακτιβιστικά συνθήματα όπως: «Σταματήστε να μας σκοτώνετε», «Καταστρέψτε όλους τους ανθρώπους», «Οι λευκοί είναι σκουπίδια», «Όχι άλλοι λευκοί», «Σκοτώστε όλους τους άνδρες». Παρήγαγαν βιβλία όπως τα: «η ευθραυστότητα των Λευκών», «Πώς να είσαι αντιρατσιστής» όπου έκαναν τις αντιλήψεις αυτές προσιτές σε όλους.

Όσοι υιοθέτησαν αυτό το Νέο όραμα για τον κόσμο εγκατέλειψαν τον σκεπτικισμό του μεταμοντερνισμού και ανέλαβαν δράση «εδώ και τώρα». Επιτέλους αφυπνίστηκαν (Woke) με την Αλήθεια και γεμάτοι βεβαιότητα για τον τρόπο που το σύνολο της κοινωνίας, όλα τα συστήματα και όλες οι κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, λειτουργούν πραγματικά, αναβαπτίστηκαν κάνοντας ένα κυριολεκτικό reset όχι μόνο ιδεολογικό αλλά και βιολογικό.

Γι’ αυτούς πια ο τρόπος που μια λευκή διευθύντρια επιβράβευε την αξιοσύνη της μαύρης υπαλλήλου στη δουλειά δεν αποτελούσε έναν έπαινο αλλά την έκπληξη της λευκής υπεροχής σε μία μαύρη. Ο τρόπος που κάθεται ένας άντρας με ανοιχτά ποδιά, στραμμένα προς τα έξω σε σχέση με μια γυναίκα, δεν έχει να κάνει με τη φυσιολογία του σώματος και των γεννητικών οργάνων του αλλά αποτελεί έκφραση της πατριαρχικής εξουσίας οι άντρες να καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από τις γυναίκες και να τις στριμώχνουν. Είναι ένας ακόμα συμβολικός σεξισμός για την αποβολή των γυναικών από τους δημόσιους χώρους. Όσο για τον ομιλητή που ξεκινά με την προσφώνηση: «Κυρίες και κύριοι», δεν είναι τίποτα περισσότερο από την ευρασιατική κυριαρχία των δυαδικών ανθρώπων που επιβάλλουν δυαδικές έννοιες του σεξ και του φύλου.

Ο Woke άνθρωπος λοιπόν αποτελεί ένα άτομο που αισθάνεται την καταπίεση παντού και σε όλα που τον περιτριγυρίζουν και γίνεται πλέον ηθικό του καθήκον να τα καταδείξει, να τα τιμωρήσει και να τα ακυρώσει (cancel culture). Και το κυριότερο απ’ όλα είναι να ακυρώσει τους δράστες.

Όσο για τους υπόλοιπους από μας, στην καλύτερη των περιπτώσεων κοιμούμαστε τον ύπνο του δικαίου, γινόμαστε προβληματικοί και απόβλητοι ακόμα κι αν αποτελούμε την ισχυρή πλειοψηφία. Μαζί μας γίνονται απόβλητες οι ιδέες μας, τα θέλω μας, οι βιολογικές μας κλήσεις, οι επιθυμίες μας. Η ίδια μας η βιολογική υπόσταση είναι αυτή που πρέπει να ακυρωθεί.

Το Woke κίνημα ωστόσο, όσο κι αν διατείνεται πως είναι το Νέο όραμα για την ανθρωπότητα (εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως τέτοιες ιδέες διαδίδονται μόνο στο δυτικό κόσμο και δεν έχουν το παραμικρό έρεισμα στις κοινωνίες της Ασίας, της Αφρικής) όσο κι αυτό-προσδιορίζεται παγκόσμιο) έλκει την καταγωγή του από τα φιλοσοφικά ρεύματα και διανοούμενες αντιλήψεις που έχουν τις πηγές τους τόσο στο μαρξιστικό όσο και στο μεταμοντέρνο αφήγημα του περασμένου αιώνα.

Εν σπέρματι δηλαδή περιέχουν μέσα τους τον ολοκληρωτισμό, τον ελιτισμό, και μια στρεβλή και διεστραμμένη αντίληψη των κοινωνικών ζητημάτων.

Το κυριότερο όλων όμως είναι πως ακυρώνουν την διαλεκτική, τον διάλογο και την ιστορικότητα των λαών, ακυρώνουν εν ολίγοις την ανθρώπινη διάσταση και προέλευση της ιστορίας τους ανθρώπου, με τα καλά και τα άσχημα, προετοιμάζοντας το δρόμο μιας νέας δυστοπικής σωτηριολογίας, αυτής του μετανθρώπου.

Τελικά το woke κίνημα αποτελεί το έσχατο άλλοθι και την κοινωνική επιβεβαίωση ενός νέου σύγχρονου μεσαίωνα που λειτουργεί ως προθάλαμος και ιδεολογική επίρρωση της τεχνολογικής αλλοίωσης της ανθρώπινης φύσης και βιολογίας. Άλλοθι για το τερατόμορφο μετάνθρωπο όπως σκιαγραφήθηκε στο σκοτεινό θάλαμο ενός νεκροκρέβατου στο μυθιστόρημα της Μαίρη Σέλλευ.

Σίγουρα οι κοινωνίες διαθέτουν πολλά πνευματικά εργαλεία για να βρουν άλλους τρόπους και ιδέες και να αλλάξουν τα κακώς κείμενα. Οι κοινωνίες σήμερα έχουν ανάγκη περισσότερο συμμετοχικούς πολίτες στο δημόσιο διάλογο, με ισχυρότερα πολιτικά κριτήρια, κοινωνικές ευαισθησίες και λόγο. Άλλωστε η πολιτισμική υποχώρηση της Δύσης, η κυριαρχία της υποκουλτούρας και του οικονομισμού απέναντι στην παιδεία και την ποιότητα της δημοκρατίας, η υποβάθμιση της ανθρώπινης αξίας και του περιβάλλοντα φυσικού χώρου αποτελούν πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης τέτοιων σαθρών κινημάτων όπως το Woke. 

https://ardin-rixi.gr/archives/255319

https://prodromikos.wordpress.com/

Τα Καρύδια Προκαλούν Μη Αναστρέψιμες Διεργασίες Στον Οργανισμό.

Τα Καρύδια Προκαλούν Μη Αναστρέψιμες Διεργασίες Στον Οργανισμό.


Ακαδημία Υγείας



Τι συμβόλιζε στην αρχαιότητα ο διπλούς πέλεκυς

 Τι συμβόλιζε στην αρχαιότητα ο διπλούς πέλεκυς

Posted on  by ellas

Ο διπλός πέλεκυς είναι έμβλημα των Ουρανίων θεών, σύμβολο δύναμης και κατανίκησης του λάθους. Αντιπροσωπεύει την ιερή ένωση του Ουράνιου θεού και της Γήινης θεάς, σύμβολο ιερογαμίας. Από τα Μινωικά θρησκευτικά σύμβολα είναι το κυριότερο και είναι γνωστότατο, όπως ο σταυρός στον χριστιανισμό, αν και οι περισσότεροι από τους ερευνητές του Μινωικού Πολιτισμού θεωρούν τον πέλεκυ κάτι περισσότερο από σύμβολο, τον θεωρούν ενσάρκωση της ίδιας της Θεότητας.

Σύμβολο της Πνευματικής Αθανασίας και της Σοφίας του Ιερού Ζεύγους Ουρανού και Γής (Ηλιος – Σελήνη), σύμβολο της ενωμένης τους Δύναμης πάνω στην Γή, στους Εσωτερικούς βαθμούς των Κρητικών Μυστηρίων είχε την σημασία της ένωσης των δύο δυνάμεων της Φύσης, της Παραγωγικής και της Γονιμοποιού. Το σημαντικότερο μέρος των Μεγάλων Μυστηρίων, με τις ενωμένες δυνάμεις της Θεάς Μητέρας και του Θείου συντρόφου της, σε μία Ιερή Ένωση, ήταν η απόκτηση από τους Μύστες του Χρυσού Διπλού Πέλεκυ.

Στο σχήμα που έχουμε με τους τρείς κόσμους , τους τρείς κύκλους, ο κεντρικός κύκλος αντιπροσωπεύει την Ψυχή σε εξέλιξη που μεταμορφώνεται και ο πιο πάνω το Πνεύμα. Βλέπουμε ότι τα μέρη που αποσπώνται από την σύνδεση των κύκλων μοιάζουν με Πελέκεις που έχουν διπλή κόψη. Ο διπλός Πέλεκυς συμβολίζει την διπλή κίνηση προς τα μέσα και προς τα έξω, που πρέπει να πραγματοποιείται από τον υποψήφιο στην Μύηση. Συνοψίζει τον Νόμο της Δράσης και της αντίδρασης που υπάρχει στη Φύση. Ονομάζεται και Λάβρυς που σχετίζεται με το “οργώνω” και από εκεί βγαίνει η λέξη λαβύρινθος= οίκος του λάβρυος.

Είναι όπλο και εργαλείο ταυτόχρονα για την Εσωτερική μάχη του ανθρώπου, επιτρέποντάς του να εισχωρήσει με ετοιμότητα στον “Λαβύρινθο” της ζωής. Είναι το μαγικό σύμβολο που επιτρέπει να χαραχθεί η Ατραπός της εξέλιξης, να βρεθεί και να σκαφτεί ο “Ιερός” χώρος μεταξύ του Ουρανού και της Γής. Βρίσκεται στο κέντρο του Λαβύρινθου, εκεί που γίνεται το πέρασμα του οριζόντιου κόσμου με τον κάθετο. Ο Λαβύρινθος είναι η σχηματική παράσταση του Σπηλαίου, του δρόμου-περάσματος από τον ένα κόσμο στο άλλο. Κάθε νίκη πάνω στον εαυτό μας είναι ένα χτύπημα για τον Μινώταυρο και ο μεγάλος θάνατός του είναι η τελική νίκη πάνω στον εαυτό μας.

Αυτή η προαιώνια κίνηση-αναζήτηση του ανθρώπου για το καλό και το κακό πάντα με γοήτευε. Όσο περνάει ο καιρός νιώθω ότι οι Έλληνες-ειδικά αυτοί, είμαστε επηρεασμένοι από την αρχαία μας παράδοση σε τούτα τα θέματα και ιστορικώς συνεπείς. Υπάρχει δηλαδή ιστορική συνέχεια στην εσωτερική μας αναζήτηση την καθόλα ελληνότροπη – ιλιαδοτροπούσα και κοινωνικώς συν-αμφοτέρα!*

Εκεί που οι περισσότεροι εκτός του καθ’ ημάς τρόπου, προσπαθούν μονοφυσίτικα να επιλέξουν τον ένα ή το άλλο δρόμο, οι Έλληνες βουτηγμένοι στην εμπειρία του αμμίξας (μίξης του καλού και κακού) επιλέγουν, άρα είναι ελεύθεροι και φυσικά όπως μας υπενθυμίζει ο Θουκυδίδης “ελεύθερον το εύψυχον”!

Έτσι και ο πέλεκυς, έτσι και ο δικέφαλος αετός, σύμβολα με δισδιάστατη έννοια, μας αποκαλύπτουν ότι ο άνθρωπος δεν ανέχεται να είναι μονοδιάστατος/στατικός σε μία και μόνη θέση! Αποκλείοντας κάθε άλλη πιθανή άποψη αποκλείει την ίδια του την υπόσταση – φύση ενώ παραμένει βαρετός.

Η Ψυχή και ο διπλός Πέλεκυς

Ο διπλός πέλεκυς είναι έμβλημα των Ουρανίων θεών, σύμβολο δύναμης και κατανίκησης του λάθους. Αντιπροσωπεύει την ιερή ένωση του Ουράνιου θεού και της Γήινης θεάς, σύμβολο ιερογαμίας.

Για τους Βουδιστές είναι ο καταστροφέας του τροχού της γέννησης και του θανάτου και για τους Κέλτες υποδηλώνει μία θεία ύπαρξη, έναν αρχηγό, έναν πολεμιστή. Στην Ρωμαϊκή εποχή ο Πέλεκυς των ραβδούχων είναι σύμβολο δικαιοσύνης. Από τα Μινωικά θρησκευτικά σύμβολα είναι το κυριότερο και είναι γνωστότατο, όπως ο σταυρός στον χριστιανισμό, αν και οι περισσότεροι από τους ερευνητές του Μινωικού Πολιτισμού θεωρούν τον πέλεκυ κάτι περισσότερο από σύμβολο, τον θεωρούν ενσάρκωση της ίδιας της Θεότητας.

Στις Ελληνικές αγγειογραφίες βλέπομε να τον κρατούν οι θεοί, και οι ιερείς, έτσι ώστε αποκτά μία θρησκευτική σημασία, διότι είναι ιερό σκεύος. Στην Κρήτη απεικονίζεται συνήθως πάνω από το κεφάλι της θεάς ή τον κρατά με τα δύο της χέρια.

Στην Αγία Τριάδα βρέθηκε Πέλεκυς που πάνω του είναι χαραγμένη η πεταλούδα σύμβολο της Ψυχής. Πολλές φορές παρουσιάζεται ο πέλεκυς με διπλές γωνιάσεις των ακμών και ο Evans ισχυρίζεται ότι παριστάνεται η ένωση του θείου ζεύγους μιας ηλιακής και μιας σεληνιακής θεότητας. Πολλές φορές επίσης ο πέλεκυς βρίσκεται στο κέντρο των “ιερών κεράτων. Στο σπήλαιο της Πατσού βρέθηκαν πήλινα κέρατα όπου έφεραν στην μέση έναν διπλό πέλεκυ. Είναι τα κέρατα του Ταύρου, όπου ο Evanς τα ονόμασε “κέρατα καθιερώσεως”, επειδή είναι τόποι καθιέρωσης όπου τοποθετούνται τα ιερά αντικείμενα, όπως η Αγία Τράπεζα στον Χριστιανισμό.

Συσχετίζονται επίσης και με την τελετουργική χειρονομία των υψωμένων χεριών, που τη συναντάμε και στην Αίγυπτο ή το σύμβολο του ανατέλλοντος Ήλιου μέσα από τα δύο βουνά. Αυτό υποστηρίζει ο Kristensen, που παρατηρεί ότι ο Ταύρος είναι σύμβολο της Γής που καρποφορεί και ότι οι Αιγύπτιοι αποκαλούσαν τα 4 άκρα της Γής “κέρατα της Γής”. Η Γή παραβάλλεται προς τον Ταύρο και ο διπλός Πέλεκυς με τον ήλιο, είναι ο ηλιακός δίσκος που βγαίνει από το μεγάλο όρος, το όρος της αφετηρίας των πηγών.

Σύμβολο της Πνευματικής Αθανασίας και της Σοφίας του Ιερού Ζεύγους Ουρανού και Γής (Ήλιος – Σελήνη), σύμβολο της ενωμένης τους Δύναμης πάνω στην Γή, στους Εσωτερικούς βαθμούς των Κρητικών Μυστηρίων είχε την σημασία της ένωσης των δύο δυνάμεων της Φύσης, της Παραγωγικής και της Γονιμοποιού. Το σημαντικότερο μέρος των Μεγάλων Μυστηρίων, με τις ενωμένες δυνάμεις της Θεάς Μητέρας και του Θείου συντρόφου της, σε μία Ιερή Ένωση, ήταν η απόκτηση από τους Μύστες του Χρυσού Διπλού Πέλεκυ.

Στο σχήμα που έχουμε με τους τρείς κόσμους, τους τρείς κύκλους, ο κεντρικός κύκλος αντιπροσωπεύει την Ψυχή σε εξέλιξη που μεταμορφώνεται και ο πιο πάνω το Πνεύμα. Βλέπουμε ότι τα μέρη που αποσπώνται από την σύνδεση των κύκλων μοιάζουν με Πελέκεις που έχουν διπλή κόψη. Ο διπλός Πέλεκυς συμβολίζει την διπλή κίνηση προς τα μέσα και προς τα έξω, που πρέπει να πραγματοποιείται από τον υποψήφιο στην Μύηση. Συνοψίζει τον Νόμο της Δράσης και της αντίδρασης που υπάρχει στη Φύση. Ονομάζεται και Λάβρυς που σχετίζεται με το “οργώνω” και από εκεί βγαίνει η λέξη λαβύρινθος= οίκος του λάβρυος.

Είναι όπλο και εργαλείο ταυτόχρονα για την Εσωτερική μάχη του ανθρώπου, επιτρέποντάς του να εισχωρήσει με ετοιμότητα στον “Λαβύρινθο” της ζωής. Είναι το μαγικό σύμβολο που επιτρέπει να χαραχθεί η Ατραπός της εξέλιξης, να βρεθεί και να σκαφτεί ο “Ιερός” χώρος μεταξύ του Ουρανού και της Γής. Βρίσκεται στο κέντρο του Λαβύρινθου, εκεί που γίνεται το πέρασμα του οριζόντιου κόσμου με τον κάθετο. Ο Λαβύρινθος είναι η σχηματική παράσταση του Σπήλαιου, του δρόμου-περάσματος από τον ένα κόσμο στο άλλο. Κάθε νίκη πάνω στον εαυτό μας είναι ένα χτύπημα για τον Μινώταυρο και ο μεγάλος θάνατός του είναι η τελική νίκη πάνω στον εαυτό μας. Για αυτό είναι απαραίτητο ο μαθητής να δαμάσει αυτό το όπλο, τον διπλό του Πέλεκυ, την Ψυχή του, ετοιμάζοντάς την με την διπλή εργασία την Εσωτερική και την Εξωτερική. Το να κάνουμε σωστές πράξεις και να έχουμε καθαρές σκέψεις, είναι το επίτευγμα μιας καλά δαμασμένης ψυχής, που έχει συμφιλιώσει τις αντιθέσεις κάνοντας εφικτή την “Ιερογαμία”.

 https://arxaia-ellinika.blogspot.gr/2017/02/simbolismos-diplou-peleki.html Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/

Σου λείπω λες… Εγώ ή ο τρόπος που σ’ αγαπούσα;

 Σου λείπω λες… Εγώ ή ο τρόπος που σ’ αγαπούσα;


Γιατί γυρίζουν αλήθεια; Για να δουν το χάος που δημιούργησαν και να πάρουν μια τζούρα απ’ τα αποκαΐδια, που θα δώσει ανάταση στο “εγώ” τους; Για να κερδίσουν λίγο ακόμη επιβεβαίωση που θα τονώσει την αυτοπεποίθησή τους; Γιατί δεν τους βγήκε το σχέδιο του “μπορώ και καλύτερα” κι αποφάσισαν να επιστρέψουν στα γνώριμα; Ή μήπως γιατί κατάλαβαν -έστω και αργά- πως δεν πρόκειται ξανά έτσι ν’ αγαπηθούν; Κι αλήθεια, για ποιον απ’ αυτούς τους λόγους τους αξίζει να βρουν ξανά ανοιχτές πόρτες;


“Ο δολοφόνος λένε γυρίζει πάντα στον τόπο του εγκλήματος…”. Και κάπως έτσι γύρισες κι εσύ, μήνες μετά, δάκρυα μετά, πόνους μετά. Γύρισες να διεκδικήσεις όσα τόσο εύκολα εγκατέλειψες, γιατί πια κατάλαβες λες. Γιατί έκανες λάθος λες. Γιατί μετάνιωσες λες. Γιατί μ’ αγαπάς λες. Γιατί σου λείπω λες… Εγώ σου λείπω αλήθεια; Εγώ ή ο τρόπος που σ’ αγαπούσα; Εγώ ή η στοργή κι η λατρεία που σου χάριζα; Εγώ ή η αλήθεια κι η ασφάλεια που σε γέμιζα; Εγώ ή όλα τα συναισθήματα που απλόχερα σου πρόσφερα; Εγώ ή όλα αυτά που δεν βρήκες άλλο “θύμα” να σου παρέχει ανιδιοτελώς;


Στέκεσαι μπροστά στην πόρτα μου, εκείνη που τόσο εύκολα έκλεισες πίσω σου φεύγοντας σαν κλέφτης και διεκδικείς να μπεις ξανά μέσα. Σου αξίζει λες; Αυτά τα ψήγματα συνείδησης που θαρρώ πως ακόμη κι εσύ έχεις, στο επιτρέπουν; Τολμάς να με κοιτάς στα μάτια και δεν χαμηλώνεις το βλέμμα; Κι αλήθεια, σκέφτηκες ποτέ αν όντως τα άξιζες όλα αυτά; Σκέφτηκες ποτέ αν άξιζα εγώ την δική σου συμπεριφορά και στάση; Σκέφτηκες ποτέ αν αυτή η σχέση ήταν επί ίσοις όροις; Σκέφτηκες τίποτα άλλο εκτός απ’ το “εγώ” σου, πριν ξαναχτυπήσεις την πόρτα μου;

Μ’ αγαπάς λες, μα όποιος αγαπάει δεν σκοτώνει καρδιά μου. Όποιος αγαπάει εκτιμάει, σέβεται. Όποιος αγαπάει δεν φεύγει χωρίς εξηγήσεις. Σου λείπω λες, μα εγώ σου λείπω αλήθεια ή ο τρόπος που σ’ αγαπούσα;


https://thewomen.gr/

Κική Γιοβανοπούλου

Τα ξενύχτια μου δεν έχουν πια το όνομά σου!

 Τα ξενύχτια μου δεν έχουν πια το όνομά σου!

Βράδια αξημέρωτα, συντροφιά με μουσική και παλιές φωτογραφίες. Βλέμμα για ώρες κολλημένο στο ταβάνι. Τασάκια να ξεχειλίζουν από αποτσίγαρα και μια μυρωδιά καπνού να έχει ποτίσει τα πάντα γύρω μου και μέσα μου. Ασταμάτητα δάκρυα και βουτιές χωρίς αναπνευστήρα σε μια βαθιά, απύθμενη μοναξιά.


Πέρασα δύσκολα, ήρθε όμως μια στιγμή, σαν φως στο σκοτάδι που με είχες βυθίσει. Μια στιγμή που η λογική μου, αυτή η λογική της οποίας την ύπαρξη είχα από καιρό ξεχάσει, έβαλε τρικλοποδιά στα συναισθήματα, στάθηκε από πάνω τους και ούρλιαξε “ως εδώ!”. Μια στιγμή που η ψυχή μου ξύπνησε απ’ τον λήθαργο που την είχε ρίξει ο έρωτάς σου και άρχισε να διεκδικεί ελευθερία και ηρεμία, συναισθήματα που είχα φυλακίσει σ’ ένα κουτάκι που είχε πάνω το όνομά σου. Και κάπως έτσι, άρχισα σιγά σιγά να επανέρχομαι…


Άρχισα να γελάω, να ονειρεύομαι και να ελπίζω. Άρχισα να βγαίνω, να διασκεδάζω και να ξενυχτάω κι ήταν τα ξενύχτια μου τόσο διαφορετικά! Άρχισαν να έχουν χρώματα και γέλια και μουσικές. Άρχισαν να έχουν αρώματα και γεύσεις και αναπνοές, καθαρές πια. Άρχισα να τα περιμένω και να τα προκαλώ κι όχι να μ’ αρπάζουν με τη βία απ’ το πέτο και να με καθηλώνουν στα σκοτάδια τους.


Πέρασα δύσκολα, αλλά είμαι άλλος άνθρωπος πια. Μην με κοιτάς, δεν θα βρεις μέσα στο βλέμμα μου αυτό το τρομαγμένο παιδί, αυτό το ανασφαλές κοριτσάκι που άφησες πίσω σου φεύγοντας. Μην με κοιτάς, δύναμη μου έδωσε το φευγιό σου και νιώθω πως πια μπορώ να παλέψω τα πάντα! Μην με κοιτάς, τα ξενύχτια μου δεν έχουν πια το όνομά σου…


https://thewomen.gr/

Κική Γιοβανοπούλου

Επέλεξα την ελευθερία μου, όχι την φυλακή σου

 Επέλεξα την ελευθερία μου, όχι την φυλακή σου

Οι παράγοντες πολλοί. Λίγο η ζωή που έχει διαμορφωθεί διαφορετικά, λίγο ο χρόνος που τρέχει γρήγορα μη αφήνοντας το περιθώριο για τις μικρές απολαύσεις της ζωής, λίγο όλα εκείνα που ένιωσες, ξέχασες, θυμήθηκες, μάζεψες και πέταξες.
Λίγο εγώ λίγο εσύ.
Όλα αυτά που ένιωσα.
Όλα αυτά που ένιωσες.
Όλα αυτά που κράτησα καλά κρυμμένα.
Όλα εκείνα που σε ανάγκασα να εγκλωβίσεις μέσα σου…


Ναι, ήταν μια φυλακή, μια φυλακή τόσο για μένα, όσο και για σένα.
Αλήθεια, πώς ήταν στο μπουντρούμι της ψυχής σου;
Σίγουρα άσχημα. Σίγουρα υπήρξαν μέρες που όλα σου έφταιγαν όπως και σε μένα.
Μέρες που η κραυγή γινόταν σιωπή.

Πέρασαν πολλά χρόνια, δεν νομίζεις; Δεν νομίζεις ότι πρέπει να μπει ένα τέλος σε αυτή την χρυσή φυλακή;
Εγώ έτσι θεώρησα σωστό να κάνω. Να σε απεγκλωβίσω από εμένα.
Αν μείνω θα σου κάνω κακό. Θα μισήσω τον εαυτό μου που θα συνεχίζω μια δεμένη ιστορία μόνο για τις τύψεις.Σε αφήνω ελεύθερο. Σε αφήνω ελεύθερο να συνεχίσεις την ζωή σου χωρίς εμένα.

Χωρίς την σκιά μου. Χωρίς την τρέλα μου. Χωρίς να σε αγγίζω. Να πας παρακάτω χωρίς εμένα.

Πριν σε αφήσω ελεύθερο, σκότωσα ό,τι ένιωσα για σένα.
Μόνο έτσι θα νιώσω λυτρωτική ελευθερία. Η ελευθερία που σου προσφέρει καθαρό οξυγόνο.
Αυτό για μένα είναι η λύτρωση. Η εξομολόγηση της αλήθειας μου, καίγοντας κάθε σπιθαμή συναισθηματικής αλυσίδας που με δένει με έναν άνθρωπο.
Η φυλακή σου είσαι εσύ. Όχι οι τσιμεντένιοι τοίχοι.
Και η ελευθερία σου πάλι εσύ είσαι, απλώς όταν συνδυάζεται με το συναίσθημα, είναι μια υπόθεση ψυχής.
Και με την ψυχή μου παζάρια δεν κάνω.
Επέλεξα την ελευθερία μου και όχι την φυλακή σου.


https://thewomen.gr/

Χρυσάνθη Σ.

Ποιες θεωρούνται υπερτροφές ειδικά για γυναίκες (λίστα)

  Ποιες θεωρούνται υπερτροφές ειδικά για γυναίκες (λίστα) Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2025 09:00 Οι γυναίκες έχουν μ...