Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2023

Έφυγε σήμερα στα 95 της χρόνια η Τζίνα Λολομπρίτζιτα - : Η πολυτάραχη ερωτική της ζωή της - Από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Φιντέλ Κάστρο

 Τζίνα Λολομπρίτζιτα: 

Η πολυτάραχη ερωτική της ζωή της - Από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Φιντέλ Κάστρο

 Έφυγε σήμερα στα 95 της χρόνια η Τζίνα Λολομπρίτζιτα

Ο γάμος, ο αρραβώνας με έναν άνδρα 34 χρόνια νεότερο, οι φήμες, η «χυλόπιτα» στον πρίγκιπα Ρενιέ του Μονακό

Πανέμορφη, ερωτική, απόλυτο θηλυκό αλλά και δυναμική και ατίθαση και πεισματάρα. Η Τζίνα Λολομπρίτζιτα, που δεν απέσπασε τυχαία τους βαρύγδουπους τίτλους της «ωραιότερης γυναίκας στον κόσμο» και της «Μόνα Λίζα του 20ού αιώνα». Γιατί η απαράμιλλη γοητεία της δεν προέκυπτε μόνον από το υπέροχο πρόσωπό της, τις πλούσιες καμπύλες της και το αβυσσαλέο ντεκολτέ της αλλά και από το γενικότερο πάθος με το οποίο αντιμετώπιζε τη ζωή και τις επιθυμίες της. Γι’ αυτό ακριβώς και οι άνδρες τήν λάτρεψαν!

Μπορεί κατά την διάρκεια της ζωής της η διάσημη Ιταλίδα πρωταγωνίστρια να έκανε έναν και μοναδικό γάμο, ήταν ωστόσο αμέτρητοι οι άνδρες που την πόθησαν και έκαναν τα πάντα για να την κατακτήσουν. Μεταξύ αυτών μεγάλες προσωπικότητες όχι μόνον από τον χώρο του κινηματογράφου αλλά και της πολιτικής και των επιχειρήσεων. Άλλοι τα κατάφεραν, άλλοι πάλι όχι. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η θρυλική «Λολό» δεν σταμάτησε ποτέ να ψάχνει τον άνδρα της ζωής παρότι βίωσε, κατά καιρούς, και δυνατές ερωτικές προδοσίες οι οποίες την οδήγησαν να κάνει την γεμάτη νόημα δήλωση: «Είναι πιο εύκολο να βρεις έναν άνδρα παρά να τον ξεφορτωθείς».

Lollobrigida-Miko_-_husband
Με τον σύζυγό της Μίλκο Σκόφιτς και τον νεογέννητο γιο τους



Ο πολύχρονος γάμος και ο αιώνιος θαυμαστής της

Το 1949, σε ηλικία 22 ετών, η Τζίνα Λομομπρότζιτα παντρεύεται τον Σλοβένο γιατρό Μίλκο Σκόφιτς. Οκτώ χρόνια αργότερα οι δυο τους θα αποκτήσουν ένα γιο, τον Αντρέα Μίλκο Σκόφιτς ενώ ο Μίλκο εκτός από τον ρόλο του συζύγου θα αναλάβει και αυτόν του μάνατζερ θέλοντας να βοηθήσει αλλά και να προστατεύσει, παράλληλα, τη λαμπερή Τζίνα στην κινηματογραφική καριέρα που απλωνόταν μπροστά της. Οι δυο τους έμειναν παντρεμένοι μέχρι το 1971. Κατά καιρούς, ωστόσο, εκείνη είχε αφήσει αιχμές σε συνεντεύξεις της γι΄ αυτόν τον γάμο, αποκαλύπτοντας πως « δεν ήταν τόσο ευτυχισμένος όσο νόμιζε ο κόσμος».

Lolobrigita_-HowardHughes
Ο δισεκατομμυριούχος Χάουαρντ Χιουζ που διεκδικούσε επί πολλά χρόνια ερωτικά την «Λολό»


Ο πιο μεγάλος θαυμαστής και υποστηρικτής της καριέρας της, ωστόσο, υπήρξε, αναμφισβήτητα, ο μεγιστάνας και διάσημος κινηματογραφικός παραγωγός Χάουαρντ Χιουζ, ο άνθρωπος που την έπεισε να έρθει στο Χόλιγουντ. Κάπου εκεί, μέσα στη δεκαετία του ΄50, θα την δει σε μια φωτογραφία που την έχει τραβήξει ο σύζυγός της και θα μαγευτεί. Μετά από πολλές πιέσεις θα την πείσει τελικά να υπογράψει το πρώτο της κινηματογραφικό συμβόλαιο στις ΗΠΑ ενώ δεν θα σταματήσει ποτέ να την διεκδικεί και ερωτικά. Εκείνη, όπως ισχυριζόταν, δεν ενέδωσε. «Ξανά και ξανά και ξανά προσπαθούσε να με καταφέρει. Αλλά απέτυχε. Ήθελα να είμαι σωστή. Ήταν πολύ ψηλός, πολύ ενδιαφέροντας. Αλλά υπήρχε τεράστια διαφορά μεταξύ μας. Του είπα “Αν χάσεις όλα τα λεφτά σου μπορεί και να σε παντρευτώ”. Ίσως του προκαλούσε έκπληξη που υπήρχε ένας άνθρωπος που δεν ενδιαφερόταν για τα λεφτά του» είχε αποκαλύψει η ίδια υπογραμμίζοντας ωστόσο πως « ο Χιουζ ήταν ένας ενδιαφέρων άνθρωπος.

Τα φημολογούμενα ειδύλλια με μεγάλες προσωπικότητες

Κατά την διάρκεια της δεκαετίας του ‘70 και ενώ έχει εγκαταλείψει το σινεμά, αρνούμενη πεισματικά να υποκύψει σε διάφορες προτάσεις για κακής ποιότητας ταινίας και γυμνές φωτογραφίσεις, η Λολομπρίτζιτα θα βρεθεί στην Κούβα με την ιδιότητα της φωτογράφου, της τέχνης στην οποία έχει πλέον ρίξει όλο το ενδιαφέρον της. Εκεί θα συναντηθεί με τον τότε πρωθυπουργό και διαχρονικά εμβληματική προσωπικότητα της χώρας Φιντέλ Κάστρο. Οι δυο τους δύο εβδομάδες κάνοντας στενή παρέα, θα κρατήσουν ωστόσο μυστικές τις λεπτομέρειες. «Περάσαμε μαζί 12 μέρες. Δεν με ενδιέφερε ως πολιτικός ηγέτης αλλά σαν άνδρας. Εκείνος συνειδητοποίησε ότι δεν είχα πάει με εχθρικές διαθέσεις και με αποδέχτηκε με μεγάλη προθυμία» θα αποκαλύψει δεκαετίες αργότερα η ίδια.

Lollobrigida-Fidel_Castro_2
Η Λολομπρίτζιτα με τον Φιντέλ Κάστρο


Ανάμεσα στις σπουδαίες προσωπικότητες που αιχμαλώτισε με τον φωτογραφικό φακό της η Τζίνα Λολομπρίτζιτα ήταν και ο διπλωμάτης, ακαδημαϊκός, καθηγητής, συγγραφέας και πρώην υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ Χένρι Κίσινγκερ. Οι δυο τους φέρονταν να έχουν έρθει πολύ κοντά κάποια περίοδο και οι φήμες της εποχής έκαναν λόγο για έναν μεγάλο έρωτα. Κανένας από τους δύο όμως δεν επιβεβαίωσε ποτέ ούτε όμως διέψευσε τις φήμες αυτές.

Lollobrigida-Kisinger__kiss
Με τον Χένρι Κίσινγκερ


Ένας από τους πλέον φανατικούς θαυμαστές της εκρηκτικής «Λολό» υπήρξε και ο γνωστός για την αδυναμία του στο ωραίο φύλο, πρίγκιπας Ρενιέ του Μονακό, Παρότι, μάλιστα, ήταν ήδη παντρεμένος με την πανέμορφη Γκρέις Κέλι, δεν μπορούσε να αντισταθεί στην ατίθαση γοητεία της Ιταλίδας σταρ. « Με διεκδικούσε για χρόνια. Μού την έπεφτε μπροστά στη γυναίκα του, στο σπίτι τους. Προφανώς έλεγα «όχι» θα αποκαλύψει η ίδια εκθέτοντας τον ζωηρό Ρενιέ ο οποίος την «κυνηγούσε» για 20 ολόκληρα χρόνια!

Τα φλερτ με τους σταρ του σινεμά

Η κορυφαία φωνή του 20ού αιώνα, ο ανεπανάληπτος Φρανκ Σινάτρα ήταν ανάμεσα σε εκείνους που γοητεύθηκαν σφόδρα από την εκρηκτική Τζίνα. Οι δυο τους συμπρωταγωνίστησαν στην ταινία του 1959 «Η ωραία της Καλκούτας». Λίγο οι ερωτικές σκηνές τους και ακόμη περισσότερο η ακαταμάχητη γοητεία της «Λολό» δεν ήταν δυνατό να αφήσουν ασυγκίνητο τον αιώνιο καρδιοκατακτητή.

Lollobrigida-Sinatra
Με τον Φρανκ Σινάτρα
Lolobrigita_-Never_So_Few_poster
Τζίνα Λολομπρίτζιτα

Σύμφωνα με τις φήμες που κυκλοφορούσαν έντονα στο παρασκήνιο η Λολομπρίτζιτα είχε κατά καιρούς φλερτ και με άλλους σταρ και παράγοντες της μεγάλης οθόνης μεταξύ των οποίων ο διάσημος κωμικός, Τζέρι Λιούις, οι γοητευτικοί Μπαρτ Λάνγκαστερ και Γκάρι Κούπερ, ο σκηνοθέτης, ηθοποιός, σεναριογράφος,συγγραφέας και παραγωγός Όρσον Γουέλς κ.α.

Lollobrigida-Burt_Lancaster
Με τον Μπαρτ Λάνγκαστερ


Οι νεότεροι άνδρες

Η Τζίνα Λολομπρίτζιτα ήταν μια διαχρονικά παθιασμένη γυναίκα και παρέμενε ενεργή σε όλους τους τομείς, και στον ερωτικό, παρά το πέρασμα του χρόνου. Το 2006 έγινε για πολλοστή φορά πρωτοσέλιδο εξαιτίας της απόφασής της να αρραβωνιαστεί τον κατά 34 χρόνια νεότερό της Ισπανό επιχειρηματία Χαβιέρ Ριγκάου. Οι δυο τους είχαν γνωριστεί το 1984 σε ένα πάρτι στο Μόντε Κάρλο και από τότε διατηρούσαν στενές σχέσεις. Ο δεσμός αυτός, ωστόσο, δεν είχε ευτυχή κατάληξη. Αντιθέτως έφθασε μέχρι τα δικαστικά έδρανα καθώς εκείνη τον κατηγόρησε πως την πίεσε να υπογράψει ένα συμβόλαιο γάμου, δίχως να έχει πραγματοποιηθεί η τελετή, προκειμένου να την εκμεταλλευτεί οικονομικά.

Lollobrigida-fiance_-_Javier-Rigau
Με τον κατά 24 χρόνια νεότερο αρραβωνιαστικό της Χαβιέρ Ριγκάου


Τελευταίος φημολογούμενος σύντροφός της ήταν ο 35χρονος σήμερα Αντρέα Πιατσόλα ο οποίος εκτελούσε τα τελευταία χρόνια και χρέη μάνατζέρ της. Ο δεσμός αυτός μάλιστα αποτέλεσε αφορμή για να διαταραχθεί η σχέση της με τον γιο της και τον εγγονό της οι οποίοι κατέφυγαν στα δικαστήρια προκειμένου να διεκδικήσουν τη διαχείριση της περιουσίας της, η οποία αγγίζει τις 35 εκατ. λίρες, που, κατά την άποψή τους, κινδύνευε από τον Πιατσόλα.

https://www.protothema.gr/

Δευτέρα 16 Ιανουαρίου 2023

Ατομικά Καλτσόνε

 

Ατομικά Καλτσόνε



ΑΤΟΜΙΚΑ ΚΑΛΤΣΟΝΕ


Για τη ζύμη
700 γραμ. αλεύρι
1 φακελάκι μαγιά
1 φλ. τσαγιού χλιαρό γάλα
1 φλ. του καφέ ελαιόλαδο
1 κουταλάκι ζάχαρη
1 κουταλάκι αλάτι
χλιαρό νεράκι


Φτιάχνουμε την ζύμη με τα παραπάνω υλικά και την αφήνουμε να φουσκώσει.
Χωρίζουμε σε κομμάτια, ανοίγουμε και γεμίζουμε με ό,τι αλλαντικά και τυριά μας αρέσουν, μανιτάρια, πιπεριές Φλωρίνης κλπ…
Τα τοποθετούμε σε ταψί στρωμένο με λαδόκολλα, αλείφουμε με κρόκο αυγού, πασπαλίζουμε με σουσάμι και ψήνουμε στους 180 βαθμούς μέχρι να πάρουν ωραίο χρώμα.

Δημοσκόπηση ALCO: Τι λένε οι πολίτες για αυτοδυναμία και κυβερνήσεις συνεργασίας (κάρτες)

 

Δημοσκόπηση ALCO: Τι λένε οι πολίτες για αυτοδυναμία και κυβερνήσεις συνεργασίας (κάρτες)


Την πρώτη μεγάλη δημοσκόπηση του 2023, παρουσίασε απόψε η εταιρεία Alco που διενεργήθηκε για λογαριασμό του τηλεοπτικού σταθμού Alpha.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το ποσοστό των πολιτών που επιθυμούν αυτοδύναμη κυβέρνηση αυξάνεται σταθερά από τον Σεπτέμβριο οπότε και τέθηκαν τα εκλογικά διλήμματα από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

karta

Για την ακρίβεια ευθύνεται η διεθνής κρίση λέει το 38% έναντι του 25% που απαντά η κυβέρνηση και 32% που εκτιμά ότι ευθύνονται και τα δύο.

karta

Στην ερώτηση πώς ήταν η κυβέρνηση σε σχέση με αυτό που περίμεναν οι πολίτες: Καλύτερη απ’ ότι περιμέναμε απάντησε το 21%, όσο την περίμεναν στο 12%, ενώ χειρότερη το 31%.

karta

Στην ερώτηση αν τα πράγματα θα ήταν καλύτερα με ΣΥΡΙΖΑ στην κυβέρνηση, το 41% απάντησε πως θα ήταν χειρότερα, ενώ το 27% αναφέρει τα ίδια. Καλύτερα «ψήφισε» το 22%.

karta

Για το αν πρέπει να δοθεί δεύτερη ευκαιρία διακυβέρνησης στον Κυριάκο Μητσοτάκη ή τον Αλέξη Τσίπρα, το 33% ήταν υπέρ του νυν πρωθυπουργού, το 24% υπέρ Τσίπρα, ενώ το 29% λέει κανένας από τους δύο.

karta

Στο δίλημμα κυβερνήσεις αυτοδυναμίας ή συνεργασίας, το 46% απάντησε υπέρ της συνεργασίας, ενώ το 41% (από 37%) τάχθηκε υπέρ της αυτοδύναμης κυβέρνησης.

https://www.lykavitos.gr/

Τρέμουν την Λάρισα οι Τούρκοι-ΗΠΑ και Ελλάδα ετοιμάζουν ήδη το νέο “Ιντσιρλίκ” για να ελέγξουν Αιγαίο και Εύξεινο Πόντο

 Τρέμουν την Λάρισα οι Τούρκοι-ΗΠΑ και Ελλάδα ετοιμάζουν ήδη το νέο “Ιντσιρλίκ” για να ελέγξουν Αιγαίο και Εύξεινο Πόντο

Όλες οι πτήσεις αμερικανικών UAV θα έχουν ως επίκεντρο την Λάρισα- Η Άγκυρα “βλέπει” ότι χάνει την στρατηγική θέση της στην ΝΑ πτέρυγα του ΝΑΤΟ μόνιμα πλέον λόγω υδρογονανθράκων και ισλαμισμού

Πανικός και οργή είναι τα δύο κύρια αισθήματα που διακατέχουν την τουρκική ελίτ, κυρίως για την στρατηγική αναβάθμιση της Ελλάδος, ως προκεχωρημένης βάσης της συμμαχίας “στον δρόμο όμως για τον Εύξεινο Πόντο και την Ρωσία’.

Μειονοτική εφημερίδα επικαλούμενη άρθρο του Κυριακάτικου “Βήματος” και τον ελληνικό τύπο αναφέρει ότι “οι ΗΠΑ Χτίζουν ήσυχα μια νέα σύγχρονη «Βάση Ιντσιρλίκ» στην Λάρισα, δείχνοντας ουσιαστικά τις προθέσεις τους έναντι της Τουρκίας.

Ο δημοσιογράφος Ιλχάν Ταχτσίν, τονίζει ότι υλοποιείται μυστικά, μια δεύτερη «Βάση τύπου Ιντσιρλίκ» στην Λάρισα, ουσιαστικά για να ελέγξουν την Τουρκία, και τις δράσεις της σε δύο τεράστιες θαλάσσιες περιοχές.
 

“Οι ΗΠΑ κατασκευάζουν κάτω από άκρα μυστικότητα ένα τεράστιο κέντρο ελέγχου επιτήρησης ηλεκτρονικού πολέμου από τα Βαλκάνια έως τη Μέση Ανατολή στην πόλη της Λάρισας (Γενισεχίρ την αναφέρει μάλιστα) στην περιοχή της Θεσσαλίας της Ελλάδας”, αναφέρει το δημοσίευμα της μειονοτικής εφημερίδας.

Το κέντρο αυτό θα ελέγχεται μαζί με τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, θα διαθέτει  καταλύματα, διοικητικά κτίρια, κέντρο παραγωγής ενέργειας με γεννήτριες που θα παρέχουν ενεργειακή ανεξαρτησία, σύστημα αεράμυνας, για την ανάπτυξη αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού, και θα συνδέεται με την αμερικανική βάση επιθετικών ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο του Βόλου.

Μάλιστα ήδη αμερικανικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα προσγειώνονται στην Λάρισα μετά την αποστολή τους στον Εύξεινο Πόντο.

Επίσης κατασκευάζεται κέντρο ελέγχουν δορυφορικών εικόνων με συστήματα ραντάρ για τον έλεγχο κάθε κίνησης στο Αιγαίο.

Η Λάρισα θα μετατραπεί σε μια από τις μεγαλύτερες βάσεις των ΗΠΑ στην ΝΑ Μεσόγειο

Πρόσφατα όπως είχαμε αναφέρει, αμερικανικά μη επανδρωμένα αεροσκάφη MQ-9 Reaper, προσγειώθηκαν στην πρόσφατα αναβαθμισμένη αεροπορική βάση της Λάρισας, καθώς Αμερικανοί στρατιωτικοί αξιωματούχοι παρακολουθούν τα νότια και τα ανατολικά σύνορα του ΝΑΤΟ.

Οι εργασίες στην βάση κοντά στις «ανατολικές ακτές του Αιγαίου», συνεχίστηκαν κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022.

Προγραμματίστηκε να συμπεριληφθούν νέα καταφύγια συντήρησης, ράμπες και επεκτάσεις τροχοδρόμων, με τοπική σύμβαση κατασκευής 21 εκατομμυρίων δολαρίων που θα ολοκληρωθεί τις τελευταίες εβδομάδες.
Στις αρχές του 2023 μάλιστα, αναμένεται να παραδοθεί το πρώτο από τα νέα υπόστεγα που κατασκευάζονται στην 110 ΠΜ, ενώ αντίστοιχες υποδομές δημιουργούνται και στη «γειτονική» βάση της Αεροπορίας Στρατού, στο Στεφανοβίκειο.

Η ανάπτυξή τους εγκρίθηκε βάσει τροποποιήσεων, που έγιναν στη Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας ΗΠΑ-Ελλάδας (MDCA) που χρονολογείται από το 1990.

Μεταξύ των αλλαγών, που συμφωνήθηκαν πιο πρόσφατα το 2021, η Ουάσιγκτον επιτρέπεται πλέον να πραγματοποιήσει τόσο στην Αεροπορική Βάση της Λάρισας όσο και στην Στρατιωτική Αεροπορία Στεφανοβίκειο  τις ακόλουθες αποστολές: λειτουργία, συντήρηση και υποστήριξη αεροσκαφών θαλάσσιας περιπολίας και αναγνώρισης των ΗΠΑ, κάποια τεχνική επεξεργασία εδάφους, καθώς και υποστήριξη  αερομεταφοράς και  υλικοτεχνικής υποστήριξης, συμπεριλαμβανομένων των αεροσκαφών τάνκερ.

Το “ μάτι” του αμερικανικού Πενταγώνου θα ελέγχει το Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, τόσο στο πλαίσιο των εξορύξεων  αμερικανικών κολοσσών στην Ανατολική Μεσόγειο, όσο και στον έλεγχο του Αιγαίου “ στον δρόμο για την Ρωσία”, και αυτό εξοργίζει την Τουρκία, η οποία έχει πάντα τα δικά της σχέδια στην περιοχή. 

https://www.pentapostagm\

Ρώσος Διοικητής Υποβρυχίων: Σε αγχώνει το να μπορείς να αφανίσεις την μισή Ευρώπη (Βίντεο)

 Ρώσος Διοικητής Υποβρυχίων: Σε αγχώνει το να μπορείς να αφανίσεις την μισή Ευρώπη (Βίντεο)


ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

Μέσω της Zvezda, ο Ρώσος διοικητής της 31ης μεραρχίας υποβρυχίων του Βόρειο Στόλου μίλησε για την πίεση και τις ικανότητες των διοικητών των στρατηγικών υποβρυχίων του ρωσικού πολεμικού ναυτικού

Σύμφωνα με πρόσφατο άρθρο της ρωσικής κρατικής Zvezda, οι διοικητές των στρατηγικών υποβρύχιων της Μόσχας "ποτέ δεν ξεπερνούν το γεγονός πως μπορούν να εξαφανίσουν την μισή Ευρώπη." 

Παράλληλα όμως, αναφέρεται πως είναι έτοιμοι να εκτελέσουν κάθε διαταγή που θα τους δώσει ο ανώτατος διοικητής, υπό κάθε συνθήκη και με την καλύτερη δυνατή ακρίβεια. Σε αντίθεση με τους διοικητές των υποβρυχίων πολλαπλών σκοπών, οι οποίοι σύμφωνα με την Zvezda δεν φοβούνται να χτυπήσουν πρώτοι και να χρησιμοποιήσουν την πλήρη ισχύ τους σκάφους τους, οι διοικητές στρατηγικών πλοίων πρέπει να είναι τυπικοί και συνεπείς. 

Οι Δηλώσεις Ρώσου Διοικητή

Ο Άντρει Γιούρκοφ, διοικητής της 31ης μεραρχίας υποβρυχίων του Βόρειου Στόλου, μίλησε στην εκπομπή Military Acceptance.

"Ένας διοικητής ενός σκάφους πολλαπλών ρόλων είναι ένα τολμηρό άτομο, ένας μαχητής που δεν φοβάται να χτυπήσει πρώτος και κάποιος που παλεύει να ανακαλύψει όλες τις δυνατότητες του πλοίου του. Οι διοικητές των στρατηγικών υποβρυχίων όμως, εξαιτίας του γεγονότος πως αντιμετωπίζουν στρατηγικά καθήκοντα, επιλέγονται με κύριο κριτήριο την ηρεμία. Ένας τέτοιος διοικητής έχει εμπειρία. Το καθήκον του είναι να εκτελεί τις διαταγές του ανώτατου διοικητή, όσο τρομακτικές και αν είναι. Και πιστέψτε με, η σκέψη πως μπορείς να καταστρέψεις την μισή Ευρώπη σου προκαλεί πολύ πίεση. Αλλά είναι υποχρεωμένος να ολοκληρώσει την διαταγή στην ώρα της," είπε ο Γιούρκοφ.

Σύμφωνα με τον διοικητή, η ακρίβεια και η συνέπεια είναι οι δύο βασικές αξίες ενός διοικητή στρατηγικού υποβρυχίου. Πρέπει να εκτελεί διαταγές την ακριβή ώρα που δίνονται.

"Εάν ο ανώτατος διοικητής διατάξει να γίνει κάτι σε 5 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα, εμείς θα ξεκινήσουμε ακριβώς σε 5 λεπτά και 13 δευτερόλεπτα. Όχι ένα λεπτό νωρίτερα, ούτε ένα δευτερόλεπτο αργότερα. Αυτή είναι η τέχνη του να είσαι διοικητής ενός στρατηγικού υποβρυχίου. Το να είσαι ένα τυπικό άτομο, δηλαδή να είσαι συνεπής με συνέπεια," τόνισε ο Ρώσος.

Όλα αυτά έγιναν γνωστά μέσα από δηλώσεις του Γιούρκοφ στο πρώτο μέρος του νέου επεισοδίου της εκπομπής Military Acceptance (Στρατιωτική Αποδοχή) της ρωσικής Zvezda, το οποίο ονομάζεται Ballistic missile: Underwater launch with your own eyes. Σε αυτό, το ρωσικό κινηματογραφικό συνεργείο του προγράμματος πήγε σε ένα ταξίδι μάχης σε ένα υποβρύχιο για να καταγράψει την υποβρύχια εκτόξευση ενός βαλλιστικού πυραύλου.

 https://www.pentapostagma.gr/


Βάζουν κάμερες σε δημόσια οχήματα για να εντοπίζουν παραβάσεις του ΚΟΚ: Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

 Βάζουν κάμερες σε δημόσια οχήματα για να εντοπίζουν παραβάσεις του ΚΟΚ: Πώς θα λειτουργεί το νέο σύστημα

Αυτοκίνητα (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)
Αυτοκίνητα (EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ)

Με κάμερες που θα εντοπίζουν και θα καταγράφουν παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλφορίας, στις οποίες υποπέφτουν οι οδηγοί οχημάτων που κινούνται δίπλα τους θα εξοπλιστούν δημόσια οχήματα με την ολοκλήρωση του έργου που ξεκινά το υπουργείο υποδομών και Μεταφορών στο πλαίσιο της λήψης μέτρων αύξησης της οδικής ασφάλειας και μείωσης των παραβάσεων που σχετίζονται με την πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων.

Οπως μάλιστα σημειώνουν στο «ethnos.gr» πηγές του υπουργείου, το σύστημα δε θα καταγράφει μόνο μία ενδεχόμενη παράβαση των ορίων ταχύτητας, αλλά θα είναι σε θέση να «δει» εάν οι επιβάτες φορούν ζώνη ασφαλείας, εάν οι αναβάτες των δικύκλων φορούν κράνος ή εάν οι οδηγοί μιλούν στο κινητό τους τηλέφωνο.

Ακολούθως και μέσω των στοιχείων κυκλοφορίας του οχήματος, θα γίνεται ταυτοποίηση του οδηγού, θα βεβαιώνεται η παράβαση και ο ιδιοκτήτης θα παραλαμβάνει την κλήση. Από τα στοιχεία κυκλοφορίας μάλιστα θα είναι άμεσα εμφανές εάν και το όχημα έχει περάσει από έλεγχο σε ΚΤΕΟ καθώς επίσης και εάν είναι ασφαλισμένο. Παράλληλα θα φαίνεται εάν ένα όχημα, το οποίο έχει δηλωθεί σε ακινησία, κυκλοφορεί στο δρόμο.

Αν και ακόμα δεν έχει αποφασιστεί ποια δημόσια οχήματα θα μπορούν να φέρουν αυτόν τον εξοπλισμό, καθώς το προσεχές διάστημα θα αναζητηθεί ο τεχνικός σύμβουλος που θα καταλήξει στις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος, ένα από τα πιθανότερα σενάρια είναι οι κάμερες αυτές να τοποθετηθούν σε οχήματα των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς (λεωφορεία, τρόλει, κλπ).

Το έργο έχει εξασφαλίσει ήδη χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ και θα αφορά την υλοποίηση ενός καθετοποιημένου συστήματος για την επιβολή κυρώσεων και προστίμων στους παραβάτες και την παρακολούθηση της διαδικασίας μέχρι την ολοκλήρωσή της. Πρόκειται για ένα ενοποιημένο σύστημα με ευφυείς υποδομές, το οποίο θα παρέχει παράλληλα τη δυνατότητα της ψηφιακής ενημέρωσης τόσο των Αρχών όσο και των ίδιων των οδηγών για τους βαθμούς ποινής που έχει συγκεντρώσει στο ΣΕΣΟ, το γνωστό point system.

Παράλληλα με τις κινητές μονάδες ελέγχου, θα αυξηθούν και θα αναβαθμιστούν και τα σταθερά σημεία ελέγχου, τα οποία ωστόσο οι οδηγοί γνωρίζουν με αποτέλεσμα στα συγκεκριμένα σημεία να φροντίζουν να είναι πιο «προσεκτικοί».

Οπως επεσήμανε κατά τη διάρκεια συζήτησης με τον κλάδο των εκπαιδευτών οδήγησης που διοργάνωσε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών πριν λίγες ημέρες, ο γενικός γραμματέας μεταφορών του υπουργείου, Γιάννης Ξιφαράς, «πρόκειται για ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο συναρμοδιότητας αρκετών υπουργείων, το οποίο βρήκε φοβερή ανταπόκριση από την πλευρά της Ευρώπης, που έδειξε να ενδιαφέρεται για την όσο το δυνατόν πιο έγκαιρη ολοκλήρωσή του».

Το εγχείρημα θα προσπαθήσει να γεμίσει το κενό ενός κεντρικού συστήματος διαχείρισης παραβάσεων, το οποίο θα μπορεί «να μεγαλώνει», ανάλογα με τα δεδομένα που θα προκύπτουν, ενώ για την ολοκλήρωσή του πρέπει να προηγηθούν και νομοθετικές ρυθμίσεις καθώς επίσης και να επιλυθούν ζητήματα συμβατότητα με τους κανόνες του GDPR. Στο κεντρικό σύστημα που θα δημιουργηθει, θα μπορούν στη συνέχεια να «κουμπώνουν» και επιμέρους έργα των Περιφερειών καθώς θα έχει τη δυνατότητα διαρκούς διεύρυνσης.

Ο σχεδιασμός της αρχιτεκτονικής του συστήματος και ο καθορισμός των προδιαγραφών θα αποτελέσει ένα από τα βασικά αντικείμενα του τεχνικού συμβούλου του έργου καθώς αυτά θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται απολύτως με την προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Στο πλαίσιο του έργου θα υλοποιηθεί και το Εθνικό Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, το οποίο θα συλλέγει και θα επεξεργάζεται δεδομένα ατυχημάτων και δυστυχημάτων, στοιχεία κυκλοφορίας, θα τα αναλύει και θα δημοσιοποιεί αξιόπιστα στατιστικά στοιχεία. Στόχος είναι, βάσει αυτών των αναλύσεων, να ακολουθούν στοχευμένες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας σε πολλαπλά επίπεδα, από την εκπαίδευση και τις υποδομές έως την ανταπόκριση του συστήματος υγείας. Κι αυτό γιατί έως σήμερα δεν υπάρχει μία πλήρης καταγραφή των στοιχείων ώστε με την απαραίτητη ανάλυση να εξασφαλίζονται στοχευμένες παρεμβάσεις παρά το γεγονός ότι είναι κρίσιμης σημασίας να γνωρίζει η κεντρική διοίκηση εάν σε μία περιοχή προκαλούνται συχνά θανατηφόρα τροχαία, εάν αυτά προκαλούνται από αστοχίες ή επικινδυνότητα των υποδομών, κλπ.

Για το έργο έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΣΠΑ 2021 - 2027, ενώ οι βασικές αρχές του απορρέουν από την Εθνική Στρατηγική Οδικής Ασφάλειας, η κατάρτιση της οποίας έγινε από τον τομέα Μεταφορών του ΕΜΠ.

Να σημειωθεί ότι παρά τη σημαντική μείωση των θυμάτων από τροχαία που κατέγραψε η χώρα μας την τελευταία δεκαετία, παραμένει στην 6η θέση από το τέλος στη σχετική κατάταξη με τους νεκρούς ανά εκατομμύριο κατοίκων να φτάνουν τους 57 το 2021, όταν ο ευρωπαικός μέσος όρος βρίσκεται στους 45, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαικής Επιτροπής. Οι περισσότεροι νεκροί την ίδια χρονιά καταγράφηκαν στη Ρουμανία (92 ανά εκατομμύριο κατοίκων), τη Βουλγαρία (81) και τη Λετονία (78).

Νεκροί σε τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων
Νεκροί σε τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων

Πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος εξετάσεων οδήγησης από το 2023

Στο μεταξύ αποφασισμένο να επιβάλει την πλήρη εφαρμογή του νέου συστήματος εξετάσεων για την απόκτηση άδειας οδήγησης από τη φετινή χρονιά είναι το υπουργείο.

Αν και το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο έχει ολοκληρωθεί εδώ και πολύ καιρό και ήδη από τον περασμένο Ιούλιο έχουν εκδοθεί από το υπουργείο και οι τεχνικές προδιαγραφές των συστημάτων παρακολούθησης των θεωρητικών εξετάσεων, οι Περιφέρειες ακόμα δεν έχουν καταφέρει να το εφαρμόσουν με αποτέλεσμα οι εξετάσεις να διενεργούνται ακόμα με τον ...παραδοσιακό τρόπο.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει του νέου συστήματος, αυστηροποιείται ο έλεγχος της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων με τον καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια, ενώ προβλέπεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για εισαγωγή στο εξεταστικό σύστημα, δηλαδή η χρήση ψηφιακών διαπιστευτηρίων με δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του υπουργείου, εντός 6 μηνών οι Περιφέρειες όφειλαν να προμηθευτούν, να εγκαταστήσουν και να έχουν θέσει σε λειτουργία τον εξής εξοπλισμό:

  • Φορητή συσκευή ανίχνευσης επικοινωνίας για τον εντοπισμό κρυμμένων συσκευών.
  • Οθόνη αναπαραγωγής οπτικοακουστικού υλικού,
  • Φορητή κάμερα λήψης φωτογραφιών: Με την κάμερα η οποία θα αποθηκεύει τις φωτογραφίες σε αποσπώμενη κάρτα μνήμης, θα πραγματοποιείται στιγμιαία λήψη φωτογραφίας πορτρέτου κάθε υποψηφίου και του Δ.Ε.Ε. του εξεταζόμενου κατά την είσοδό του στο εξεταστικό κέντρο, πριν την έναρξη της διαδικασίας θεωρητικής εξέτασης. Μελλοντικά με την λειτουργία του Πληροφοριακού Συστήματος «Τέθριππον» το Δ.Ε.Ε. του εξεταζόμενου θα υπάρχει σε ηλεκτρονική μορφή και δεν θα απαιτείται η φωτογράφισή του κατά την είσοδο του εξεταζόμενου στην αίθουσα παρά μόνο η φωτογραφία πορτραίτου του εξεταζόμενου.
  • Κάρτες μνήμης: Η αποσπώμενη κάρτα μνήμης θα παρέχει αυτόματη κρυπτογράφηση και θα αποθηκεύει τα αρχεία των φωτογραφιών που λαμβάνει η κάμερα ώστε να αποτρέπεται η μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Η αποσπώμενη κάρτα μνήμης δεν θα επιτρέπει την επεξεργασία, μετατροπή ή διαγραφή των φωτογραφιών των υποψήφιων της θεωρητικής εξέτασης μετά την αφαίρεσή της από την κάμερα. Στόχος είναι να αποτρέπεται αποτελεσματικά η μη εξουσιοδοτημένη αποκάλυψη, ο χειρισμός ή η διαγραφή εγγραφών φωτογραφιών που έχουν ληφθεί από την κάμερα από μη εξουσιοδοτημένα άτομα.

Παρότι παρήλθε όμως η 6μηνη προθεσμία, καμία Περιφέρεια δε φαίνεται έτοιμη να εφαρμόσει το νέο σύστημα με τις πληροφορίες να θέλουν πιο κοντά στον στόχο μόνο την Περιφέρεια Μακεδονίας. Για το λόγο αυτό η ηγεσία του υπουργείου θα αποστείλει επιστολές στους Περιφερειαρχες προκειμένου να ενημερωθεί τόσο για το επίπεδο προετοιμασίας τους, αλλά και να πιέσει για την ταχύτερη εφαρμογή του.

Σε ό,τι αφορά την πρακτική εξέταση, για την οποία επίσης θα χρησιμοποιηθεί οπτικοακουστικός εξοπλισμός, στο επόμενο δίμηνο το Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), αναμένεται να έχει ολοκληρώσει τον καθορισμό των τεχνικών προδιαγραφών για τις κάμερες εντός των οχημάτων, οι οποίες θα «βλέπουν» τόσο τον εσωτερικό όσο και τον εξωτερικό χώρο των οχημάτων χωρίς όμως να αποκαλύπτουν δεδομένα προσώπων και πινακίδων κυκλοφορίας καθώς θα έχουν ενσωματωθεί οι απαραίτητοι αλγόριθμοι, όπως επεσήμανε ο Κώστας Βότης εκ μέρους του ΕΚΕΤΑ.
Το σύστημα θα χρησιμοποιηθεί πιλοτικά σε ορισμένα οχήματα με στόχο εντός του α΄ εξαμήνου του 2023 να μπορεί να εφαρμοστεί κανονικά.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο έχει ήδη φροντίσει να προχωρήσουν οι διαδικασίες εκπαίδευσης νέων εξεταστών οδήγησης, ώστε σε περίπτωση που αποχωρήσουν ορισμένοι παλαιοί εξαιτίας της αλλαγής του συστήματος να μην μπει φρένο στις εξετάσεις νέων οδηγών.

https://www.ethnos.gr/


Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...