Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 18 Ιουνίου 2022

N­τά­ϊ­αν Ἄν­τριους Χέ­νιν­γκφέλντ (Diane Andrews Henningfeld): Τρα­γι­κά καί κω­μι­κά στοι­χεῖ­α στήν ἱ­στο­ρί­α Λό­φοι σάν λευ­κοί ἐ­λέ­φαν­τες

 N­τά­ϊ­αν Ἄν­τριους Χέ­νιν­γκφέλντ (Diane Andrews Henningfeld): 

Τρα­γι­κά καί κω­μι­κά στοι­χεῖ­α στήν ἱ­στο­ρί­α Λό­φοι σάν λευ­κοί ἐ­λέ­φαν­τες


Τρα­γι­κά καί κω­μι­κά στοι­χεῖ­α

στήν ἱ­στο­ρί­α Λό­φοι σάν λευ­κοί ἐ­λέ­φαν­τες


Ο 1927 ὁ Ernest Hemingway ὁ­λο­κλή­ρω­σε καί ἐ­ξέ­δω­σε μιά συλ­λο­γή μι­κρῶν ἱ­στο­ρι­ῶν του, μέ τί­τλο Ἄν­δρες χω­ρίς γυ­ναῖ­κες. Ἡ συλ­λο­γή πε­ρι­εῖ­χε ἀρ­κε­τές ἀ­ξι­ό­λο­γες ἱ­στο­ρί­ες, τίς ὁ­ποῖ­ες οἱ κρι­τι­κοί ἔ­χουν ἐ­ξε­τά­σει προ­σε­κτι­κά σχε­δόν ἀ­πό τήν πρώ­τη μέ­ρα τῆς ἔκ­δο­σής τους. Ἀ­νά­με­σά τους ἡ πλέ­ον εὐ­ρέ­ως ἀν­θο­λο­γη­μέ­νη καί ἡ πιό συ­χνά δι­δα­σκό­με­νη, ἀ­κό­μα καί τώ­ρα, εἶ­ναι ἡ ἱ­στο­ρί­α Λό­φοι σάν λευ­κοί ἐ­λέ­φαν­τες, πού συ­νε­χί­ζει νά προ­κα­λεῖ τό ἐν­δι­α­φέ­ρον τῶν εἰ­δι­κῶν καί τήν θερ­μή ἀν­τι­γνω­μί­α τῶν φοι­τη­τῶν.

       Πρό­κει­ται γιά μιά πα­ρά πο­λύ μι­κρή ἱ­στο­ρί­α, πε­ρί­που χί­λι­ες λέ­ξεις, σχε­δόν ἐξ ὁ­λο­κλή­ρου δι­ά­λο­γος. Ἄν καί ὑ­πάρ­χει θέ­μα, ἀ­που­σιά­ζει ἡ πλο­κή· ἄν καί ἀ­νά­με­σα στούς κύ­ριους χα­ρα­κτῆρες ἀν­ταλ­λάσ­σον­ται κου­βέν­τες, κα­μιά λύ­ση δέν δί­δε­ται. Τό θέ­μα τῆς συ­ζή­τη­σής τους, δη­λα­δή ἡ ἔ­κτρω­ση, πο­τέ δέν ἀ­να­φέ­ρε­ται ὀ­νο­μα­στι­κά ἀ­πό κα­νέ­ναν τους. Πα­ρά τήν συν­το­μί­α τῆς ἱ­στο­ρί­ας, καί πα­ρά τά κε­νά πού δη­μι­ουρ­γεῖ ὁ δι­ά­λο­γος, οἱ λό­γιοι συ­νε­χί­ζουν νά γρά­φουν σε­λί­δες ἐ­πί σε­λί­δων κρι­τι­κοῦ σχο­λια­σμοῦ. Ἕ­να τό­σο με­γά­λο ἐν­δι­α­φέ­ρον γι’ αὐ­τήν, τό λι­γό­τε­ρο δεί­χνει πώς ἡ ἱ­στο­ρί­α εἶ­ναι πλού­σια, ἀ­νοι­χτή ὡς κεί­με­νο, καί προ­σκα­λεῖ τήν ἀ­να­γνω­στι­κή συμ­με­το­χή στήν δι­α­δι­κα­σί­α ἀ­νεύ­ρε­σης νο­ή­μα­τος.

       Ἐμ­φα­νί­ζε­ται πα­ρα­πλα­νη­τι­κά ἁ­πλή. Ἕ­νας ἄν­δρας καί μιά γυ­ναί­κα κά­θον­ται σ’ ἕ­να τρα­πέ­ζι κά­ποι­ου ἱ­σπα­νι­κοῦ σι­δη­ρο­δρο­μι­κοῦ σταθ­μοῦ, πε­ρι­μέ­νον­τας τό τραῖ­νο. Μέ τήν συ­ζή­τη­ση στήν ὁ­ποί­α ἐμ­πλέ­κον­ται­, ὁ Hemingway φαί­νε­ται νά ὑ­παι­νίσ­σε­ται πώς πρό­κει­ται γιά κου­βέν­τα πού ἔ­χει ξε­κι­νή­σει καί συ­νε­χί­ζε­ται. Ὁ ἀ­να­γνώ­στης ρί­χνε­ται στό μέ­σο τῆς κου­βέν­τας χω­ρίς συμ­φρα­ζό­με­να καί πρέ­πει νά ἀ­πο­σπά­σει ὅ­ποι­α πλη­ρο­φο­ρί­α μπο­ρεῖ ἀ­πό ὅ­σα λέ­γον­ται. Τό σκη­νι­κό τῆς ἱ­στο­ρί­ας εἶ­ναι σύγ­χρο­νο μέ τήν γρα­φή της· δη­λα­δή, ἄν καί δέν ση­μει­ώ­νε­ται συγ­κε­κρι­μέ­νη ἡ­με­ρο­μη­νί­α, μοιά­ζει νά το­πο­θε­τεῖ­ται κά­που με­τα­ξύ τῶν χρό­νων με­τά τόν Πρῶ­το Παγ­κό­σμιο, ἀλ­λά πρίν ἀ­πό τόν Ἱ­σπα­νι­κό Ἐμ­φύ­λιο. Ἐ­πι­πλέ­ον ἡ σκη­νο­θε­σί­α εἶ­ναι ἐ­ξαι­ρε­τι­κά πε­ρι­ο­ρι­σμέ­νη, τό­σο χρο­νι­κά ὅ­σο καί το­πι­κά. Στήν πρώ­τη κι­ό­λας πα­ρά­γρα­φο δί­δε­ται τό πλαί­σιο τῆς ἱ­στο­ρί­ας μέ τήν ἀ­φη­γη­μα­τι­κή ἀ­ναγ­γε­λί­α πώς «τό ἐξ­πρές ἀ­πό τήν Βαρ­κε­λώ­νη φτά­νει σέ σα­ράν­τα λε­πτά», καί ,πρός τό τέ­λος τῆς ἱ­στο­ρί­ας, ἀ­ναγ­γέ­λε­ται ἀ­πό τήν Ἱ­σπα­νί­δα σερ­βι­τό­ρα πώς «Τό τραῖ­νο φτά­νει σέ πέν­τε λε­πτά». Ἄ­ρα, ὅ­λα τά τῆς ἱ­στο­ρί­ας συμ­βαί­νουν ἐν­τός τῶν τρι­α­πέν­τε λε­πτῶν. Ἐ­πι­πρό­σθετα οἱ χα­ρα­κτῆ­ρες πο­τέ δέν ἐγ­κα­τα­λεί­πουν τόν συγ­κε­κρι­μέ­νο σι­δη­ρο­δρο­μι­κό σταθ­μό.

       Οἱ κρι­τι­κοί ἔ­χουν ἀ­να­γνώ­σει τό δι­ή­γη­μα μέ δι­ά­φο­ρους ση­μαν­τι­κούς τρό­πους. Ἄλ­λοι ἐ­πι­κεν­τρώ­νον­ται στήν δο­μή του, ση­μει­ώ­νον­τας τήν χρή­ση τοῦ δι­α­λό­γου καί τήν θέ­ση τῶν λί­γων καί σύν­το­μων πε­ρι­γρα­φι­κῶν ση­μεί­ων. Ὁ John Hollander, γιά πα­ρά­δειγ­μα, προ­τεί­νει τήν ἰ­δέ­α πώς ἡ ἱ­στο­ρί­α ἐ­ξε­λίσ­σε­ται ὅ­πως ἕ­να φίλμ ἤ θε­α­τρι­κό ἔρ­γο καί πώς τά σύν­το­μα πε­ρι­γρα­­φι­κά ση­μεῖ­α μπο­ροῦν νά ἀ­να­γνω­σθοῦν ὡς σκη­νο­θε­τι­κές ὁ­δη­γί­ες. Ἄλ­λοι ἀ­να­πτύσ­σουν προ­σε­κτι­κές καί πε­ρί­πλο­κες ἀ­να­γνώ­σεις βα­σι­σμέ­νες στό γλωσ­σι­κό ἐ­πί­πε­δο ἀ­νά­λυ­σης τῶν λέ­ξε­ων, ἐ­ξε­τά­ζον­τας τό πῶς ὁ Ηe­ming­way χρη­σι­μο­ποι­εῖ τίς νύ­ξεις, τίς πα­ρο­μοι­ώ­σεις, τήν εἰ­κο­νο­ποι­ΐ­α καί τόν συμ­βο­λι­σμό. Κά­ποι­οι ἀ­π’­αὐ­τούς ἐ­ξε­τά­ζουν τίς πη­γές του συν­δέ­ον­τας τήν ἱ­στο­ρί­α μέ τό νε­ω­τε­ρι­στι­κό ἀ­ρι­στούρ­γη­μα τοῦ Τ.S. Eliot Ἔ­ρη­μη Χώ­ρα. Μιά ὁ­μά­δα λο­γί­ων, πιό πρό­σφα­τα, συγ­κεν­τρώ­νει τό ἐν­δι­α­φέ­ρον της στό φυ­λε­τι­κό λε­ξι­λό­γιο, πα­ρα­τη­ρών­τας πο­λύ προ­σε­κτι­κά τούς δι­α­φο­ρε­τι­κούς γλωσ­σι­κούς τρό­πους ἐ­πι­κοι­νω­νί­ας πού χρη­σι­μοποι­οῦν ὁ Ἀ­με­ρι­κά­νος καί ἡ Z­ίγκ. Κι ἀ­κό­μα ἄλ­λοι ἐ­πι­χει­ροῦν νά κά­νουν χρή­ση τῶν αὐ­το­βι­ο­γρα­φι­κῶν χει­ρο­γρά­φων καί ἐ­πι­στο­λῶν τοῦ He­ming­way γιά νά ἀ­να­γνώ­σουν μέ­ρη τῆς ἴ­διας τῆς ζω­ῆς του μέ­σα στήν ἱ­στο­ρί­α. Ὅ­πως καί νά ἔ­χει τό πράγ­μα τό γε­γο­νός τῶν πολ­λα­πλῶν τρό­πων προ­σέγ­γι­σης τῆς ἱ­στο­ρί­ας δέν ση­μαί­νει πώς ἡ ἱ­στο­ρί­α εἶ­ναι ἐ­λατ­τω­μα­τι­κή· πε­ρισ­σό­τε­ρο ση­μαί­νει πώς εἶ­ναι ἕ­να κεί­με­νο πού προ­σκα­λεῖ σέ συμ­με­το­χή.

       Σύμ­φω­να μέ τό ἐ­πι­χεί­ρη­μα τοῦ Paul Smith, ὁ Ηe­ming­way δέν λέ­ει στόν ἀ­να­γνώ­στη «πῶς ἔ­φτα­σαν οἱ ἥ­ρω­ες στήν πα­ρού­σα κα­τά­στα­ση, ἤ πῶς θά λύ­σουν τήν σύγ­κρου­ση· δέν τό χρει­α­ζό­μα­στε νά μᾶς εἰ­πω­θεῖ, για­τί οἱ ἀ­παν­τή­σεις βρί­σκον­ται ἐν­σω­μα­τω­μέ­νες σέ ὅ,τι βλέ­που­με καί ἀ­κοῦ­με μέ τό­ση συν­το­μί­α». Ἄν καί ὁ Smith μοιά­ζει μ’ αὐ­τήν τήν θέ­ση νά προ­τεί­νει πώς οἱ «ἀ­παν­τή­σεις» βρί­σκον­ται ἐ­κεῖ πρός ἀ­νά­γνω­ση, ὑ­πάρ­χει ἡ πι­θα­νό­τη­τα πολ­λα­πλῶν ἀ­παν­τή­σε­ων χρη­σι­μο­ποι­ών­τας τίς ἴ­δι­ες ἀ­ρά­δες τοῦ κει­μέ­νου.

       Ἡ Do­ro­thy Par­ker, σέ μιά ἀ­πό τίς πρῶ­τες κρι­τι­κές γιά τήν ἱ­στο­ρί­α Λό­φοι σάν λευ­κοί ἐ­λέ­φαν­τες, τήν πε­ρι­έ­γρα­ψε ὡς «εὐ­αί­σθη­τη καί τρα­γι­κή». Ἄν καί εἶ­ναι ἀ­πί­θα­νο νά ἐν­νο­οῦ­σε ὅ­τι στούς Λό­φους ἔ­βλε­πε μιά τρα­γω­δί­α μέ τήν κλα­σι­κή Ἑλ­λη­νι­κή ση­μα­σί­α, ἡ πρό­τα­σή της μπο­ρεῖ νά ἀ­πο­τε­λέ­σει ση­μεῖ­ο εἰ­σα­γω­γῆς στήν ἱ­στο­ρί­α. Μιά ἐ­ξέ­τα­ση τό­σο τῶν κω­μι­κῶν ὅ­σο καί τῶν τρα­γι­κῶν στοι­χεί­ων ἀ­πο­κα­λύ­πτει πῶς λει­τουρ­γοῦν αὐ­τές οἱ ἰ­δέ­ες μέ­σα στήν ἱ­στο­ρί­α, καί πῶς ὁ μον­τερ­νι­σμός ἔ­χει με­τα­μορ­φώ­σει τίς ἴ­δι­ες αὐ­τές ἰ­δέ­ες.

       Ξε­κι­νών­τας, εἶ­ναι ση­μαν­τι­κό νά ξε­κα­θα­ρί­σου­με πώς ὁ ὅ­ρος «κω­μι­κό» δέν συ­νε­πά­γε­ται ἐ­δῶ χι­οῦ­μορ, ἤ γέ­λιο. Σ’ αὐ­τήν τήν συ­ζή­τη­ση ἡ «κω­μω­δί­α» δέν πα­ρα­πέμ­πει σέ τη­λε­ο­πτι­κές κω­μω­δί­ες σχε­δι­α­σμέ­νες γιά νά εἶ­ναι ἀ­στεῖ­ες. Σύμ­φω­να μέ τόν σκο­πό αὐ­τῆς τῆς συ­ζή­τη­σης, ἡ κω­μω­δί­α πε­ρισ­σό­τε­ρο συ­νι­στᾶ μορ­φή πού μπο­ρεῖ νά λά­βει τό μυ­θι­στό­ρη­μα. Ἔ­χει τίς ρί­ζες της στίς ἀ­νοι­ξι­ά­τι­κες τε­λε­τές γο­νι­μό­τη­τας. Πα­νη­γυ­ρί­ζει τόν γά­μο, τήν σε­ξου­α­λι­κή ἕ­νω­ση, τήν γέν­νη­ση καί τήν συ­νέ­χεια τῆς κοι­νω­νί­ας. Ὡ­στό­σο δέν εἶ­ναι πάν­το­τε ἀ­νά­λα­φρη· συ­χνά φέ­ρει μα­ζί της τόν πό­νο, τήν μα­ταί­ω­ση, καί μιά κον­τι­νή κα­τα­στρο­φή. Ἡ ἀ­πει­λή τοῦ θα­νά­του βρί­σκε­ται πάν­το­τε ἐγ­κα­τα­στη­μέ­νη στήν ἀ­θέ­α­τη ἄλ­λη πλευ­ρά τῆς κω­μω­δί­ας. Ἐν κα­τα­κλεί­δι, ὡ­στό­σο, ὁ θρί­αμ­βος πά­νω στόν θά­να­το εἶ­ναι αὐ­τός πού δί­νει στήν κω­μω­δί­α τήν χα­ρα­κτη­ρι­στι­κή της φόρ­μα.

       Ἡ τρα­γω­δί­α ἀ­πό τήν ἄλ­λη πλευ­ρά, ρι­ζώ­νει στόν θά­να­το καί τήν στει­ρό­τη­τα. Ἀ­ναγ­γέλ­λει τό τέ­λος μιᾶς γε­νιᾶς, τό τέ­λος μιᾶς οἰ­κο­γέ­νειας, τό τέ­λος τῆς κοι­νω­νί­ας. Χα­ρα­κτη­ρι­στι­κές της εἰ­κό­νες εἶ­ναι ὁ χει­μώ­νας καί ἡ ἄ­γο­νη γῆ. Στόν μον­τερ­νι­σμό, τήν λο­γο­τε­χνι­κή πε­ρί­ο­δο πού ἡ ἔ­ναρ­ξή της το­πο­θε­τεῖ­ται γε­νι­κῶς μέ­σα στόν Α’ Παγ­κό­σμιο Πό­λε­μο, ἀν­τα­να­κλᾶ­ται ἡ ἀ­πώ­λεια τῆς κουλ­τού­ρας στήν ἱ­στο­ρί­α, ἡ ἀ­πώ­λεια τῆς πα­ρά­δο­σης καί τῆς βε­βαι­ό­τη­τας μπρο­στά στό μα­κε­λει­ό τοῦ Πο­λέ­μου, πε­ρισ­σό­τε­ρο πι­θα­νό πλέ­ον λό­γῳ τῆς ἀν­θρω­πο­γε­νοῦς τε­χνο­λο­γί­ας.

       Ὁ μον­τερ­νι­σμός μει­ώ­νει τό πε­δί­ο τοῦ τρα­γι­κοῦ στήν λο­γο­τε­χνί­α, ἑ­στι­ά­ζον­τας σέ ἐ­λάσ­σο­νες χα­ρα­κτῆ­ρες μέ­σα σέ πιό πε­ρι­ο­ρι­σμέ­νες σκη­νο­θε­σί­ες. Σέ ἀν­τί­θε­ση μέ τίς τρα­γω­δί­ες τοῦ πα­ρελ­θόν­τος, οἱ ἥ­ρω­ες πλέ­ον δέν χρει­ά­ζε­ται νά εἶ­ναι με­γα­λύ­τε­ροι ἀ­πό τήν ζω­ή, πα­γι­δευ­μέ­νοι στά δι­κά τους τρα­γι­κά λά­θη. Ἡ τρα­γι­κή κί­νη­ση μπο­ρεῖ μᾶλ­λον νά ἐν­το­πι­σθεῖ στήν ἀλ­λο­τρί­ω­ση καί ἀ­πο­μό­νω­ση τῆς σύγ­χρο­νης ζω­ῆς. Ἡ μον­τερνι­στι­κή τρα­γω­δί­α τεί­νει νά δώ­σει ἔμ­φα­ση στήν εἰ­ρω­νι­κή ἀ­πο­στα­σι­ο­ποί­η­ση, καί στό ἥ­συ­χο ἐ­λι­ο­τι­κό τέ­λος «ὄ­χι μέ ἕ­να μπάμ ἀλ­λά μ’ ­ἕ­να κλα­ψού­ρι­σμα».

       Πε­ρισ­σό­τε­ρο προ­σε­κτι­κή ἐ­ξέ­τα­ση τῶν Λό­φων ἀ­πο­κα­λύ­πτει ὅ­τι ἡ Ζίγκ καί ὁ Ἀ­με­ρι­κά­νος βρί­σκον­ται σέ μιά στιγ­μή πού πα­ρα­παί­ει στό ὅ­ριο με­τα­ξύ κω­μι­κοῦ καί τρα­γι­κοῦ. Εἶ­ναι ἡ στιγ­μή μιᾶς ἀ­πό­φα­σης πού θά τούς σπρώ­ξει πρός τήν μιά ἤ τήν ἄλ­λη κα­τεύ­θυν­ση. Τό το­πί­ο ὁ­λό­γυ­ρά τους ἀν­τα­να­κλᾶ καί τά δύ­ο πι­θα­νά μελ­λού­με­να. Ἀ­πό τή μιά πλευ­ρά τοῦ σταθ­μοῦ ἡ γῆ εἶ­ναι εὔ­φο­ρη καί πρά­σι­νη. Τό νε­ρό τοῦ πο­τα­μοῦ τρέ­φει τήν νέ­α ζω­ή. Αὐ­τή εἶ­ναι ἡ κω­μι­κή το­πο­γρα­φί­α, ἡ το­πο­γρα­φί­α τῆς ἀ­να­γέν­νη­σης. Ἀ­πό τήν ἄλ­λη πλευ­ρά τοῦ σταθ­μοῦ ἡ γῆ εἶ­ναι γυ­μνή, ἀ­φι­λό­ξε­νη καί σκο­νι­σμέ­νη, δέν τρέ­φε­ται καί δέν ἔ­χει καί ζω­ή. Ὁ Ἀ­με­ρι­κά­νος, ἕ­νας τύ­πoς μέ ση­μαν­τι­κά ψε­γά­δια, ἀ­πο­τυγ­χά­νει νά πα­ρα­τη­ρή­σει τήν δι­χο­τό­μη­ση τοῦ το­πί­ου. Ἡ ὀ­πτι­κή του πε­ρι­ο­ρί­ζε­ται ἀ­πό τίς ἀ­νάγ­κες καί τίς ἐ­πι­θυ­μί­ες του. Ζεῖ τό δια­ρκές «τώ­ρα» θέ­λον­τας μό­νο στιγ­μια­ῖες ἀ­πο­λαύ­σεις, καί κα­μιά ἀ­νά­πτυ­ξη δι­αρ­κεί­ας. Ἡ ἐγ­κυ­μο­σύ­νη τοῦ κο­ρι­τσιοῦ, κα­τά­στα­ση πού κα­τ’ ἀ­νάγ­κη δεί­χνει πρός τό μέλ­λον, ἔ­χει δι­α­τα­ρά­ξει τήν τω­ρι­νή του ἰ­σορ­ρο­πί­α. Ἡ ἀ­να­γνώ­ρι­ση τῆς ἐγ­κυ­μο­σύ­νης τόν πι­έ­ζει νά ἀ­να­γνω­ρί­σει τό μέλ­λον. Εἶ­ναι ἐν­τυ­πω­σια­κό πώς πο­τέ σ’­ὁ­λό­κλη­ρη τήν ἱ­στο­ρί­α δέν ἀ­να­φέ­ρει τήν λέ­ξη «ἐγ­κυ­μο­σύ­νη» λές καί μό­νο τό νά τήν προ­φέ­ρει θά ἐμ­πλέ­ξει καί θά πε­ρι­πλέ­ξει τήν ζω­ή του.

       Ἡ Ζίγκ ἀ­πό τήν ἄλ­λη, μοιά­ζει νά ἔ­χει ὑ­ψη­λή ἐ­πί­γνω­ση τοῦ γκρε­μοῦ πά­νω ἀ­π’ τόν ὁ­ποῖ­ο στέ­κε­ται. Ὅ,τι εὔ­χε­ται εἶ­ναι ἡ κω­μι­κή λύ­ση, πώς ὁ Ἀ­με­ρι­κα­νός θά τήν παν­τρευ­τεῖ, θά ἐ­πι­στρέ­ψουν στήν πα­τρί­δα, καί θά δη­μι­ουρ­γή­σουν οἰ­κο­γέ­νεια. Θά ἔ­χει συμ­με­το­χή στή γέν­νη­ση τῆς ἑ­πό­με­νης γε­νιᾶς, καί ἡ προ­σο­χή της θά ἑ­στι­ά­ζε­ται μπρο­στά. Ἐν­τού­τοις, συ­νει­δη­το­ποι­εῖ ἐ­πί­σης ὅ­τι αὐ­τό πού εὔ­χε­ται νά συμ­βεῖ δέν ὁ­μοιά­ζει μέ αὐ­τό πού θά ἀ­πο­κτή­σει. Ὅ­ταν ση­κώ­νε­ται καί περ­πα­τᾶ ὥς τήν ἄ­κρη τοῦ σταθ­μοῦ, πα­ρα­τη­ρεῖ τήν εὔ­φο­ρη κοι­λά­δα τοῦ Ἴμ­προ μπρο­στά της, καί κα­τα­λα­βαί­νει τήν σύν­δε­ση ἀ­νά­με­σα στό το­πί­ο καί τό μέλ­λον πού ἐ­πι­θυ­μεῖ. Σύμ­φω­να μέ τό ἐ­πι­χεί­ρη­μα τοῦ Barry Stampfl, «Ἡ Ζίγκ μέ τήν κου­βέν­τα της γιά τό το­πίο ὑ­πο­δει­κνύ­ει τήν ἀ­λή­θεια γιά τήν σχέ­ση της μέ τόν Ἀ­με­ρι­κά­νο καί γιά τά συ­ναι­σθή­μα­τά της πρός τό ἀ­γέν­νη­τό της μω­ρό».

       K­α­τά κά­ποι­ο τρό­πο, αὐ­τή ἡ στιγ­μή εἶ­ναι χο­ρι­κή, μέ τήν ἔν­νοι­α τοῦ χρο­νι­κοῦ ση­μεί­ου ὅ­που ὁ ἀ­πο­στα­σι­ο­ποι­η­μέ­νος πα­ρα­τη­ρη­τής ἐκ­φρά­ζει μιά κρί­ση γιά τούς χα­ρα­κτῆ­ρες καί τίς πρά­ξεις τους. Σ’ αὐ­τήν τήν τό­σο μι­κρή, ἐ­λά­χι­στη, ἱ­στο­ρί­α ἡ Ζίγκ πρέ­πει νά ἀ­να­λά­βει τόν ρό­λο τοῦ ἴ­διου τοῦ δι­κοῦ της χο­ρι­κοῦ. Αὐ­τήν τή στιγ­μή, ἡ Ζίγκ βγαί­νει ἀ­πό τόν ἑ­αυ­τό της καί βλέ­πει τήν εὐ­ρύ­τε­ρη κα­τά­στα­ση. Κοι­τά­ζον­τας πέ­ρα στήν κοι­λά­δα λέ­ει: «Καί θά μπο­ρού­σα­με νά τά ἔ­χου­με ὅ­λα αὐ­τά… Καί θά μπο­ρού­σα­με νά ἔ­χου­με τό κά­θε τι, καί κά­θε μέ­ρα τό κά­νου­με καί πιό ἀ­πί­θα­νο.» Εἶ­ναι σάν νά συ­νει­δη­το­ποι­εῖ ὅ­τι τό κω­μι­κό τέ­λος ξε­γλι­στρά­ει μα­κριά της. Ἴ­σως μπο­ρεῖ νά παί­ξει ἕ­ναν ρό­λο στήν μον­τερ­νι­στική τρα­γω­δί­α, μιά τρα­γω­δί­α ὅ­που, στήν κα­λύ­τε­ρη πε­ρί­πτω­ση, βρί­σκει τόν ἑ­αυ­τό της ἀ­πο­ξε­νω­μέ­νο καί μό­νο μέ ἔν­το­νη τήν ἐ­πί­γνω­ση τῆς ἀ­που­σί­ας ζω­ῆς στήν μή­τρα της. Στήν χει­ρό­τε­ρη, πε­θαί­νον­τας κα­τά τήν διά­ρκεια τῆς ἔ­κτρω­σης σέ κά­ποι­α κλι­νι­κή, μπο­ρεῖ νά βρε­θεῖ τρι­γυ­ρι­σμέ­νη ἀ­πό ἀν­θρώ­πους πού δέ μι­λοῦν τήν γλώσ­σα της.

       Σέ ἀν­τί­θε­ση, πάν­τως, μέ τίς πα­ρα­δο­σια­κές κω­μω­δί­ες καί τρα­γω­δί­ες, οἱ Λό­φοι σάν λευ­κοί ἐ­λέ­φαν­τες δέν προ­σφέ­ρουν μιά ἀ­να­γνω­ρί­σι­μη λύ­ση. Τό τέ­λος τῆς ἱ­στο­ρί­ας μᾶλ­λον πα­ρα­μέ­νει δί­χως συμ­πέ­ρα­σμα, οἱ πι­θα­νές λύ­σεις κα­τα­κερ­μα­τι­σμέ­νες. Γιά τήν Z­ίγκ, ἡ λα­χτά­ρα γιά τήν εὔ­φο­ρη κοι­λά­δα εἶ­ναι καί ἡ λα­χτά­ρα γιά ἕ­να Ἐ­δε­μι­κό πα­ρελ­θόν καί ἡ ἐ­πι­θυ­μί­α τῆς ἐγ­κυ­μο­σύ­νης ἡ ἐ­πι­θυ­μί­α ἀ­πο­γό­νων γιά τήν προ­έ­κτα­ση στό μέλ­λον. Κα­μιά ἀ­πό τίς λύ­σεις δέν προ­σφέ­ρουν τήν ἐκ­πλή­ρω­ση τῆς λα­χτά­ρας της, καί τό γνω­ρί­ζει. Ὁ Ἀ­με­ρι­κά­νος μέ τήν μα­τιά του στίς βα­λί­τσες τους, πού εἶ­ναι γε­μά­τες ἀ­πό ταμ­πέ­λες ξε­νο­δο­χεί­ων, ση­μα­το­δο­τεῖ τόν πό­θο του νά πα­ρα­μεί­νει στό πα­ρόν δι­αρ­κεί­ας, ἕ­να πα­ρόν δί­χως πα­ρελ­θόν ἤ μέλ­λον. Καί πά­λι, ἀ­νε­ξαρ­τή­τως τῆς ἐ­πι­λο­γῆς τους, ἡ ἐ­πι­θυ­μί­α τοῦ ἀν­δρός θά πα­ρα­μεί­νει ἀ­νεκ­πλή­ρω­τη.

       Ἡ ἱ­στο­ρί­α τε­λει­ώ­νει, τό τραῖ­νο στά­σι­μο, ἀ­κι­νη­το­ποι­η­μέ­νο γιά πέν­τε λε­πτά στίς σι­δη­ρο­δρο­μι­κές γραμ­μές. Πα­γω­μέ­νοι στό με­σο­δι­ά­στη­μα ἀ­νά­με­σα στήν κω­μι­κή καί τήν τρα­γι­κή λύ­ση, οἱ χα­ρα­κτῆ­ρες πα­ρα­μέ­νουν ἡ Ζίγκ καί ὁ Ἀ­με­ρι­κά­νος, μέ τόν δι­ά­λο­γο στα­μα­τη­μέ­νο. Ἄν καί κρι­τι­κοί, πα­νε­πι­στη­μια­κοί, ἀ­να­γνῶ­στες, φοι­τη­τές μπο­ροῦν νά δι­α­φω­νοῦν για­τί τό «τί θά συμ­βεῖ στή συ­νέ­χεια», ἡ ἀ­λή­θεια εἶ­ναι πώς τί­πο­τα δέν συμ­βαί­νει στούς χα­ρα­κτῆ­ρες με­τά τό τέ­λος τῆς ἱ­στο­ρί­ας. Ὁ Ηe­ming­way ἀ­φή­νει τούς χα­ρα­κτῆ­ρες του ὅ­πως τούς βρῆ­κε, στό μέ­σον ἑ­νός εὐ­ρύ­τε­ρου κά­τι , ἔ­ξω ἀ­πό τά πε­ρι­θώ­ρια τῆς ἱ­στο­ρί­ας. Πραγ­μα­τι­κά ἡ Ζίγκ και ὁ Ἀ­με­ρι­κά­νος φτά­νουν στό ση­μεῖ­ο νά ἐκ­προ­σω­ποῦν αὐ­τή τή στιγ­μή τήν χα­μέ­νη γε­νιά. Δί­χως λύ­ση, ἀ­πο­μο­νω­μέ­νοι καί ἀ­πο­ξε­νω­μέ­νοι με­τα­ξύ τους, πα­ρα­μέ­νουν στόν ἐ­ρη­μό­το­πο τοῦ ἀ­τε­λέ­σφο­ρου, μέ τό ἐν­δε­χό­με­νο τῆς πα­ρά­δο­σης καί τῆς συ­νέ­χειας, ὅ­πως ἀ­να­πα­ρί­στα­ται στήν εὔ­φο­ρη κοι­λά­δα, ἐν­τε­λῶς ἀ­πρό­σι­το.

Πη­γή: Tra­gic and Co­mic E­le­ments of «Hills Like Wh­ite E­le­phants». Last Upda­ted on June 1, 2019, by eNotes E­dito­rial. Di­ane Andre­ws Hen­ningfeld

Hills Like White Elephants Essays and Criticism – eNotes.com

N­τά­ϊ­αν Ἄν­τριους Χέ­νιν­γκφέλντ (Diane Andrews Henningfeld). Ἐ­πί­τι­μη κα­θη­γή­τρια (Pro­fes­sor E­me­rita) τῆς Ἀγ­γλι­κῆς στό Κολ­λέ­γιο Adri­an τοῦ Μί­σιγ­καν. Ἀ­σχο­λεῖ­ται μέ θέ­μα­τα λο­γο­τε­χνί­ας καί ἱ­στο­ρί­ας γιά πολ­λές ἀ­κα­δη­μα­ϊ­κές καί ἐκ­παι­δευ­τι­κές ἐκ­δό­σεις.

Με­τά­φρα­ση ἀ­πό τά ἀγ­γλι­κά:

Να­τά­σα Κε­σμέ­τη (Ἀ­θή­να, 1947): Πε­ζο­γρά­φος. Σπού­δα­σε Νο­μι­κά καί Ἀγ­γλι­κή Λο­γο­τε­χνί­α. Πρω­το­εμ­φα­νί­στη­κε μέ τήν συλ­λο­γή δι­η­γη­μά­των: Τὰ 7 τῆς Ἄρ­κτου (1972). Τε­λευ­ταί­α της βι­βλί­α: Ἐ­ξό­ρι­στες φω­νές. Στο­χα­σμοί καί ἱ­στο­ρί­ες 2006-2012Ἐ­ρω­τή­μα­τα σέ ἀ­νάλ­γη­τους και­ρούς (Πα­ρα­σκή­νιο, 2018) καί IVA. Ἔ­σο­πτρο μυ­στη­ρι­ώ­δους ὀ­θό­νης (Ἁρ­μός, 2017).

Εἰκόνα: Τὸ ἐξώ­φυλ­λο τῆς συλ­λο­γῆς διη­γη­μά­των τοῦ E­rnest He­ming­way Men With­out Wo­men, πρώ­τη ἔ­κδο­ση ἀπὸ τὸν νε­οϋρ­κέ­ζι­κο ἐ­κδο­τι­κὸ οἶ­κο Cha­rles Scrib­ner’s Sons τὸ 1927.


https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

«Γάζωσαν» ιδιοκτήτη βενζινάδικου στην Λ. Μαραθώνος -Σκληρές εικόνες (video)

 «Γάζωσαν» ιδιοκτήτη βενζινάδικου στην Λ. Μαραθώνος -Σκληρές εικόνες (video)

Ενέδρα θανάτου έστησαν άγνωστοι το πρωί σε ιδιοκτήτη βενζινάδικου στη Λεωφόρο Μαραθώνος, στον Γέρακα.

Άγνωστοι μέχρι στιγμής δράστες, πυροβόλησαν στις 08:05  και σκότωσαν επιτόπου έναν άντρα ιδιοκτήτη πρατηρίου καυσίμων που βρίσκεται στη Λεωφόρο Μαραθώνος στο ύψος του Γέρακα.

O ιδιοκτήτης του πρατηρίου καυσίμων έφτασε με το όχημα του, μία BMW αλεξίσφαιρη και την ώρα που πάρκαρε μπροστά από το κατάστημα και βγήκε έξω από το όχημα ένα άλλο αυτοκίνητο λευκό, στο οποίο επέβαιναν 3 άτομα τον πλησίασε και τον “γάζωσαν” κυριολεκτικά.

Οι πρώτες εκτιμήσεις αναφέρουν πως έπεσαν περίπου 20 σφαίρες, ενώ οι ταμπέλες και η τζαμαρία από το γειτονικό κατάστημα γέμισαν με τρύπες!  .Στο σημείο βρέθηκαν 25 κάλυκες, ενώ οι δράστες  στη συνέχεια επιβιβάστηκαν ξανά στο βανάκι και κατευθύνθηκαν προς τη Παλλήνη στην οδό Μάνου Κατράκη όπου έκαψαν το βανάκι .

Ευτυχώς εκείνη την ώρα δεν υπήρχε κάποιο άλλο άτομο στο σημείο .Στο παρελθόν, άγνωστοι είχαν πετάξει χειροβομβίδα στο βενζινάδικο.

 

:

Πηγή βίντεο:irafina.gr

https://www.koutipandoras.gr/

Παρασκευή 17 Ιουνίου 2022

Επιτυχής δοκιμή “έξυπνης” βόμβας από τουρκικό UCAV Akinci (ΒΙΝΤΕΟ)

 Επιτυχής δοκιμή “έξυπνης” βόμβας από τουρκικό UCAV Akinci (ΒΙΝΤΕΟ)















Το UCAV Akinci της τουρκικής Bayraktar πραγματοποίησε την πρώτη επιτυχή δοκιμή βολής βόμβας εφοδιασμένης με Wing-Assisted Guidance Kit KGK-SIHA-82. Το νέο τουρκικό UCAV Akinci της Bayraktar εντάχθηκε επισήμως στο τουρκικό οπλοστάσιο σε ειδική τελετή, περίπου έναν χρόνο πριν, στην οποία έδωσε το παρόν και ο Ταγίπ Ερντογάν.

Το Akinci είναι ένα UCAV μεγάλου ύψους-μεγάλης εμβέλειας (HALE) με μέγιστο βάρος απογείωσης 5,5 τόνων ικανό να μεταφέρει οπλικό φορτίο βάρους έως 1.350 κιλών. Είναι το πρώτο drone ικανό να εκτοξεύει πυραύλους τύπου κρουζ. Επίσης θα χρησιμοποιεί τους κατυθυνόμενους με λέιζερ πυραύλους Cirit της Roketsan και τα αντίστοιχα Bozok, τους αντιαρματικούς πυραύλους L-UMTAS, πυραύλους αέρος-αέρος πέραν του ορίζοντα και πυραύλους Gokdogan.

Τέλος μπορεί να μεταφέρει κοινές βόμβες άφεσης Mk-81, Mk-82 και Mk-83, αλλά και “έξυπνα” βλήματα MAM-T, MAM-C και MAM-L. Το Akinci εισάγει επίσης στις τουρκικές ΕΔ το σύστημα σκόπευσης λέιζερ 04Μ το οποίο αναμένεται να εξοπλίσει και τα τουρκικά μαχητικά αεροσκάφη. Το Akinci διαθέτει επίσης εξοπλισμό αναγνώρισης-επιτήρησης και ραντάρ τύπου AESA της τουρκικής Aselsan το οποίο συνδέεται με τους τουρκικούς δορυφόρους. Κατά την τελετή, ο Ερντογάν τόνισε ότι η Τουρκία είναι μια από τις τρεις πιο προηγμένες χώρες στον κόσμο στην τεχνολογία των drones.

https://www.defence-point.gr/news

Στύγα: Η Γυναίκα- Ποταμός που ΕΞΟΝΤΩΝΕ τους Θεούς! | The Mythologist

Στύγα: Η Γυναίκα- Ποταμός που ΕΞΟΝΤΩΝΕ τους Θεούς! 


Η Στύγα ήταν Νύμφη αλλά και ο σκοτεινός ποταμός του Κάτω Κόσμου που υποχρέωνε τους θεούς να σεβαστούν τους όρκους τους!

The Mythologist

Γιατί άλλο το ύψος κι άλλο το ανάστημα!

 

Γιατί άλλο το ύψος κι άλλο το ανάστημα!


- ΜΑΡΙΑ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗ -


Στην περιορισμένη μας οπτική για τον κόσμο, την οποία σφυροκοπούν αδιάκοπα και οι προκαταλήψεις, το ύψος θεωρείται συνώνυμο με την ομορφιά ή την μεγαλύτερη ερωτική επιτυχία. Γενεές και γενεές ανθρώπων (ειδικότερα γυναικών), μεγαλώνουν με την πεποίθηση πως το ύψος είναι σημαντικό στην επιτυχία στη ζωή, προσθέτει περισσότερη αξία στην εξωτερική εμφάνιση, ανοίγει τις πόρτες των ερωτικών κατακτήσεων. Δεν μπορούμε να πούμε πως στα σημερινά κριτήρια ομορφιάς με βάση κοινωνικές πεποιθήσεις, το ύψος δεν παίζει και αυτό το ρόλο του, για πολλούς προσθέτει «μία χάρη» παραπάνω.

Ωστόσο, η ομορφιά δεν είναι μόνο θέμα σωματικού μεγέθους και ύψους. Αχ, πόσες ψηλές γυναίκες γνώρισα, οι οποίες έπεσαν τόσο χαμηλά στα μάτια μου! Πόσους ψηλούς ανθρώπους συνάντησα, που όμως ήταν «χαμηλοί»! Αν και δεν μου αρέσει να χαρακτηρίζω ανθρώπους ψηλούς ή κοντούς, ας κάνω μία εξαίρεση εδώ. Γιατί τα στερεότυπα μας εγκλώβισαν και μας έκαναν να βλέπουμε τους ανθρώπους απόλυτα και κλειστόμυαλα.

Γιατί οι ψηλές γυναίκες, όπως μου έλεγε χαριτολογώντας μία φίλη, είναι για την παρέλαση, ενώ οι κοντές για το κρεβάτι. Οι κοντές γυναίκες έχουν και αυτές πολλά μυστικά, τα οποία ξέρουν να κρύβουν. Όπως τα πολύτιμα αρώματα που μπαίνουν σε μικρά μπουκάλια, αλλά και πάλι, πολλούς αγοραστές έχουν. Μία κοντή γυναίκα μπορεί να σε φτάσει στο απόλυτο, να σε κάνει να ξεχάσεις όλα όσα υπερηφανεύεσαι πως γνωρίζεις. Γιατί, μην την βλέπεις μικρή την κοντή γυναίκα. Έχει και αυτή τον τρόπο της, έχει τον δικό της τρόπο να κατακτήσει και να αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της. Και δεν αναφέρομαι σε τίποτα πονηρό (ή έστω, αποκλειστικά πονηρό).

Σημασία δεν έχει να είσαι μόνο ένας γίγαντας στο σώμα. Ακόμα μεγαλύτερη σημασία είναι να είσαι γίγαντας στην ψυχή, η προσωπικότητά σου να είναι εκείνη που κατακτά και έχει υψηλά ιδανικά και υψηλή γοητεία. Ο Bruce Lee κατάφερε να εξοντώσει τον ψηλό Kareem Abdul Jabbar, ο Δαβίδ νίκησε το Γολιάθ, ο Οδυσσέας κατάφερε να ξεφύγει από τον σωματικά πελώριο αντίπαλό του, Πολύφημο. Διάσημες και ιστορικές οι στιγμές, όπου μικρόσωμοι ήρωες με όπλα την ευστροφία νικούν σωματικά ανώτερους αντιπάλους.

Πραγματικά, μόνο ρηχοί εντελώς άνθρωποι θα θεωρήσουν πως το ύψος είναι εκείνο που καθορίζει την επιτυχία στις σχέσεις και την πορεία ζωής ενός ανθρώπους. Κανένας άνθρωπος, ψηλός ή κοντός, δεν πρέπει να κρίνεται από το ύψος του, τα εκατοστά δεν είναι ικανότητα ή χάρισμα που καλλιεργήσαμε, απλά μία βιολογική πραγματικότητα. Ουκ ολίγες φορές, ένα αρκετά ψηλός άνθρωπος μπορεί να μοιάζει και άχαρος, ενώ να μην μπορεί ούτε ο ίδιος να συνταιριάξει αρμονικά με τους γύρω του.

Το ύψος έχει μόνο τόση σημασία όση θα του δώσεις. Και σίγουρα, πολλοί άνθρωποι έχουν δυνατό τους όπλο την υψηλή και δυνατή τους προσωπικότητα, η οποία μπορεί να κρύβεται πίσω από ένα μικρό ανάστημα. Όμως όταν εκδηλώνεται, δεν αφήνει άνθρωπο γύρω της που να μη γοητευτεί.

 https://gynaikaeimai.com/

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Ατέρμονοι, φαύλοι κύκλοι που οδηγούν πάντα στο ίδιο αδιέξοδο…

 Ατέρμονοι, φαύλοι κύκλοι που οδηγούν πάντα στο ίδιο αδιέξοδο…

-ΚΙΚΗ ΓΙΟΒΑΝΟΠΟΥΛΟΥ


Σε ποιον να μιλήσω και ποιος να καταλάβει; Ποιος να νιώσει, ποιος να αισθανθεί; Ποιος να νοιαστεί, ποιος να ενδιαφερθεί; Ποιος ξέρει, ποιος θέλει να μάθει;

Παιχνίδια που παίζει το μυαλό και το οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια στην τρέλα. Θυμάμαι πως πριν λίγο πεσμένη στο πάτωμα, κουλουριασμένη σε μια γωνιά, ο πόνος της απουσίας διέλυε κάθε κύτταρο μέσα μου κι εκείνη η φωτογραφία στη γωνία, χόρευε θολή μέσα στα μάτια μου. Ή μήπως το βλέμμα μου τρεμόπαιζε, την ώρα που προσπαθούσε να διακρίνει λίγο φως μέσα απ’ τα δάκρυα;

Θυμάμαι μια απουσία να τρυπάει το κορμί σαν χίλια μαχαίρια και να ματώνει κάθε πτυχή μου. Μια απουσία που ράγιζε την καρδιά και την κομμάτιαζε, κάνοντάς την θρύψαλα μπροστά στα μάτια μου. Μια απουσία που άδειαζε θαρρείς την ψυχή από οξυγόνο και την άφηνε κενή να κείτεται στο κρύο πάτωμα. Μα… υπήρξες ποτέ; Υπήρξες στ’ αλήθεια ή ήταν όνειρο που διαλύθηκε με την πρώτη ακτίνα του ήλιου;

“Σ’ αγαπώ” που έδωσα. “Σ’ αγαπώ” που πήρα. Μια καρδιά που γέμισε. Μια καρδιά που άδειασε. Ανάσες δυνατές που γέμισαν την ψυχή μου οξυγόνο. Ανάσες κοφτές που άδειασαν κάθε υπόλοιπο ζωής μέσα μου. Γλυκόπικρες αναμνήσεις ό,τι απέμεινε… 

Κι εσύ εκεί, αμίλητος να με κοιτάζεις μέσα από μια φωτογραφία. Μέσα από μια φωτογραφία που όσο πάει θολώνει μέσα στα μάτια μου. Ή μήπως το βλέμμα μου πάλι τρεμοπαίζει, την ώρα που προσπαθεί να διακρίνει λίγο φως μέσα απ’ τα δάκρυα;

Στα τόσα “μείνε” απάντηση καμιά. Στα τόσα “γύρνα” απόλυτη σιωπή. Στα τόσα “γιατί” εξήγηση πουθενά. Αναπάντητες κλήσεις, ατέλειωτοι μονόλογοι. Απόγνωση, κατάρρευση, ανάσταση και πάλι απ’ την αρχή. Ατέρμονοι, φαύλοι κύκλοι που οδηγούν πάντα στο ίδιο αδιέξοδο…

Σε ποιον να μιλήσω και ποιος να καταλάβει; Ποιος να νιώσει, ποιος να αισθανθεί; Ποιος να νοιαστεί, ποιος να ενδιαφερθεί; Ποιος ξέρει, ποιος θέλει να μάθει;

 https://gynaikaeimai.com/

Κική Γιοβανοπούλου

 

Η ΚΑΡΔΙΑ 


  • Ναταλία Καστελούτσιο

Αν ερωτευμένος..είναι
νέος παρά την ηλικία του,
Αν παρηγορηθεί..είναι
δυνατός παρά τις πληγές του,
Αν αγαπά..είναι
Αθάνατος και χωρίς σύνορα.

Η καρδιά
, όπως η αληθινή αγάπη,
δεν γερνάει και
δεν έχει ρυτίδες.


https://public-api.wordpress.com/bar/?stat=groovemails-events&bin=wpcom_email_click&redirect_to=https%3A%2F%2Fpensieriparoleepoesie.wordpress.com%2F2022%2F06%2F15%2Fil-cuore-ita-eng%2F&sr=1&signature=de26777755c2aeaaa50f7a709263ee44&user=82717159&_e=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&_z=z

Ναταλία Καστελούτσιο


4 Επιλογές καριέρας για ευγενικούς ανθρώπους

4 Επιλογές καριέρας για ευγενικούς ανθρώπους

 

Φαίνεται ότι κάθε κλάδος είναι αδυσώπητος και έχει να κάνει με τα χρήματα. Ευτυχώς, δεν είναι όλες οι βιομηχανίες έτσι. Εάν είστε ένα ευγενικό άτομο που θέλει να βοηθήσει άλλους, υπάρχουν πολλές εξαιρετικές επιλογές σταδιοδρομίας για εσάς.

Ακολουθούν 4 επιλογές που απαιτούν συμπόνοια αλλά και επιδεξιότητα.

Φυσιοθεραπευτής

Η δουλειά του φυσιοθεραπευτή είναι τόσο ψυχικά όσο και σωματικά απαιτητική. Θα χρειαστεί να είστε σε θέση να κατανοήσετε τις ανάγκες και τους περιορισμούς των ασθενών σας, καθώς και να έχετε την αντοχή να τους βοηθήσετε με τις ασκήσεις τους.

Ωστόσο, οι ανταμοιβές είναι μεγάλες. Θα βλέπετε τους ανθρώπους να βελτιώνονται μέρα με τη μέρα και θα παίξετε ζωτικό ρόλο στην ανάρρωσή τους.

Από το να βοηθήσετε τους ηλικιωμένους σε οίκους ευγηρίας με βασικές κινήσεις μέχρι να βοηθήσετε κάποιον να επανακτήσει τη χρήση των άκρων του μετά από ένα ατύχημα, θα κάνετε πραγματική διαφορά στη ζωή των ανθρώπων.

Τα προσόντα που θα χρειαστείτε περιλαμβάνουν πτυχίο φυσικοθεραπείας, καθώς και άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Νοσοκόμα

Εάν θέλετε μια καριέρα στην υγειονομική περίθαλψη, αλλά δεν θέλετε να περάσετε από τη μακρά διαδικασία να γίνετε γιατρός , τότε η νοσηλευτική θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική επιλογή για εσάς. Οι νοσηλευτές διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην ιατρική βιομηχανία και είναι υπεύθυνοι για την παροχή άμεσης φροντίδας στους ασθενείς.

Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να έχετε εξαιρετικές επικοινωνιακές δεξιότητες, καθώς και την ικανότητα να παραμένετε ήρεμοι υπό πίεση. Θα χρειαστεί επίσης να είστε σε καλή φυσική κατάσταση, καθώς ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς είναι να παραμένετε στα πόδια σας για μεγάλες περιόδους καθώς και να μετακινείτε ασθενείς.

Τα προσόντα που θα χρειαστείτε περιλαμβάνουν πτυχίο νοσηλευτικής, καθώς και άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Παιδαγωγός

Αν σας αρέσει να εργάζεστε με παιδιά και θέλετε να κάνετε τη διαφορά στη ζωή τους, τότε μια καριέρα ως δασκάλα παιδικού σταθμού θα μπορούσε να είναι τέλεια για εσάς.

Σε αυτόν τον ρόλο, θα είστε υπεύθυνοι για τη φροντίδα και την εκπαίδευση των μικρών παιδιών. Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να έχετε εξαιρετικές οργανωτικές δεξιότητες, καθώς και την ικανότητα να διασκεδάζετε μια ομάδα μικρών παιδιών.

Θα χρειαστεί επίσης πολλή υπομονή και καλοσύνη, καθώς κάποιες μέρες μπορεί να προσπαθούν.

Τα προσόντα που θα χρειαστείτε περιλαμβάνουν πτυχίο προσχολικής εκπαίδευσης, καθώς και πιστοποίηση από την πολιτεία σας.

Κοινωνικός λειτουργός

Εάν θέλετε να βοηθήσετε ανθρώπους αλλά δεν θέλετε να εργαστείτε στον ιατρικό τομέα, τότε μια καριέρα ως κοινωνικός λειτουργός θα μπορούσε να είναι μια εξαιρετική επιλογή για εσάς. Οι κοινωνικοί λειτουργοί βοηθούν άτομα που αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις ζωής, όπως η φτώχεια, η ασθένεια ή ο εθισμός.

Αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να έχετε εξαιρετικές δεξιότητες επικοινωνίας και επίλυσης προβλημάτων. Θα χρειαστεί επίσης να είστε σε θέση να αντιμετωπίσετε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις.

Τα προσόντα που θα χρειαστείτε περιλαμβάνουν πτυχίο κοινωνικής εργασίας, καθώς και άδεια άσκησης επαγγέλματος.

Αυτές είναι μόνο τέσσερις από τις πολλές εξαιρετικές επιλογές σταδιοδρομίας για ευγενικούς ανθρώπους. Αν λοιπόν αναζητάτε μια εποικοδομητική καριέρα που θα κάνει τη διαφορά στη ζωή των ανθρώπων, τότε εξετάστε μία από αυτές τις επιλογές.

https://middleme.net/

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη”

Δήμoς Νοτίου Πηλίου: Αναγκαία η διατήρηση δρομολογίων του “Μουτζούρη” Τη διατήρηση των δρομολογίων του Τρένου Πηλίου ζητά ο αντιδήμαρχος Του...