Η εξέλιξη των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων δυνάμεων: Η σοβιετική, αμερικανική και ισραηλινή προσέγγιση.
Σκαλίζοντας στο διαδίκτυο βρήκα ένα από τα διαμαντάκια στο Face Book. Το αναρτώ όπως το βρήκα.
Ο Triantaf Alexios κοινοποίησε μια δημοσίευση
Η εξέλιξη των μηχανοκίνητων και τεθωρακισμένων δυνάμεων: Η σοβιετική, αμερικανική και ισραηλινή προσέγγιση.
Σκαλίζοντας στο διαδίκτυο βρήκα ένα από τα διαμαντάκια στο Face Book. Το αναρτώ όπως το βρήκα.
Ο Triantaf Alexios κοινοποίησε μια δημοσίευση
Τις τελευταίες μέρες, μετά από ελέγχους από τον ΕΦΕΤ, ανακλήθηκαν από την αγορά μπισκότα λόγω παρουσίας της ουσίας κουμαρίνης σε επίπεδα που υπερβαίνουν τα επιτρεπτά για τη συγκεκριμένη κατηγορία τροφίμων. Τι είναι όμως η κουμαρίνη και ποια είναι η χρήση της στα τρόφιμα;
Η κουμαρίνη είναι ένας φυσικός αρωματικός παράγοντας και υπάρχει σε μια μεγάλη ποικιλία φυτών, όπως φασόλια, τόνκα, λεβάντα, σε πολλά χόρτα, στην κασία, κ.α. Μπορεί να βρεθεί ως φυσικό συστατικό σε προϊόντα όπως καρυκεύματα, τρόφιμα που περιέχουν κανέλα ή σε ποτά (π.χ. λικέρ). Το ευχάριστο γλυκό άρωμα της κουμαρίνης το καθιστά πολύτιμο πρόσθετο για καλλυντικά όπως λοσιόν, αρώματα, αποσμητικά, κ.α.
Η κουμαρίνη έχει χαρακτηριστεί ως επιβλαβής για το ήπαρ και καρκινογόνος ουσία και έχει απαγορευτεί στα τρόφιμα στις ΗΠΑ ήδη από το 1954. Στην ΕΕ, ο Κανονισμός (ΕΚ) αριθ. 1334/2008 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ρυθμίζει τη χρήση και τη μέγιστη περιεκτικότητα της κουμαρίνης στα τρόφιμα. Σύμφωνα με τον κανονισμό αυτό, απαγορεύεται η προσθήκη κουμαρίνης στα τρόφιμα, ενώ η φυσική περιεκτικότητά της δε μπορεί να υπερβαίνει τα ακόλουθα όρια:
• Παραδοσιακά ή/και εποχιακά αρτοσκευάσματα που αναγράφουν κανέλα στην επισήμανση: 50 mg/kg
• «Δημητριακά προγεύματος» συμπεριλαμβανομένου του λεγόμενου muesli: 20 mg/kg
• Εκλεκτά αρτοσκευάσματα εκτός των παραδοσιακών ή/και εποχιακών αρτοσκευασμάτων που αναγράφουν κανέλα στην επισήμανση: 15 mg/kg
• Επιδόρπια: 5 mg/kg
Η κασία χρησιμοποιείται συχνά στα μεταποιημένα προϊόντα λόγω του σταθερού αρώματός της. Σε αντίθεση με την κανέλα της Κεϋλάνης, η κασία έχει υψηλότερη συγκέντρωση κουμαρίνης και για το λόγο αυτό προτείνεται η περιορισμένη κατανάλωση της και η χρήση κανέλας Κεϋλάνης που περιέχει χαμηλή ποσότητα κουμαρίνης.
Τα εργαστήριά μας προσφέρουν ανάλυσης κουμαρίνης σε αρτοσκευάσματα, δημητριακά και προϊόντα ζαχαροπλαστικής, για τον έλεγχο της συμμόρφωσής τους με τον ευρωπαϊκό κανονισμό. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας στο 2741085681 ή στο info@chema.gr.
https://www.chema.gr/
Tip. Αν θέλετε, προσθέτετε και λεμόνι. Μπορείτε να αντικαταστήσετε το κρασί με ούζο.
https://www.ethnos.gr/
Υλικά
600 γρ. αλεύρι για όλες τις χρήσεις (για 3 μεγάλες λαγάνες)
1 1/2 φακελάκι μαγιά
1 κουταλάκι του γλυκού ζάχαρη
1/2 κουταλάκι του γλυκού αλάτι
6 κουταλιές της σούπας ταχίνι
Ζάχαρη (για την επάλειψη από πάνω)
Εκτέλεση
Σε ένα μπολ βάζουμε λίγο νερό και λιώνουμε τη μαγιά με τη ζάχαρη (1 κουταλάκι του γλυκού) και την αφήνουμε για ένα τέταρτο περίπου για να ενεργοποιηθεί η μαγιά.
Προσθέτουμε στη συνέχεια το ταχίνι, νερό (2 μεγάλα ποτήρια περίπου) και σιγά σιγά προσθέτουμε και το αλεύρι (προσέχουμε ζυμώνοντας ή με τα χέρια ή με το mixer, ώστε η ζύμη μας να είναι εύπλαστη και μαλακή και κανονίζουμε την ποσότητα του αλευριού που θα βάλουμε τελικά).
Αφήνουμε τη ζύμη μας να ξεκουραστεί για μία ώρα περίπου και στη συνέχεια βάζουμε λίγο αλεύρι στον πάγκο μας και την τοποθετούμε στον πάγκο.
Ζυμώνουμε ελαφρά με τα χέρια μας λίγο και τη χωρίζουμε σε όσα μέρη θέλουμε ανάλογα με το πόσες λαγάνες θα φτιάξουμε (μικρές ή μεγάλες).
Κόβουμε ένα κομμάτι λαδόκολλα και πάνω σ’ αυτό τοποθετούμε ένα κομμάτι ζύμης και πλάθοντάς το, το ανοίγουμε και του δίνουμε το γνωστό σχήμα της λαγάνας. Πιέζοντας με τα δάκτυλά μας το ζυμάρι, δημιουργούμε μικρές λακουβίτσες πάνω στη λαγάνα. Το ίδιο κάνουμε για κάθε λαγάνα που θα φτιάξουμε.
Λιώνουμε σε ένα μικρό φλιτζανάκι, ζάχαρη σε λίγο νερό και με ένα πινελάκι περνάμε τις λαγάνες από την πάνω πλευρά. Ρίχνουμε από πάνω μπόλικο σουσάμι.
Τις σκεπάζουμε με μια πετσέτα κουζίνας και τις αφήνουμε ένα μισάωρο ώστε η ζύμη να ξεκουραστεί και να φουσκώσει λίγο.
Τις ψήνουμε στη συνέχεια σε προθερμασμένο φούρνο για ένα εικοσάλεπτο περίπου στους 200 βαθμούς. Όταν ροδοκοκκινίσουν είναι έτοιμες.
Καλή Σαρακοστή!
https://gynaikaeimai.com/
Της Χριστίνας Κέμου
Λάρισα: Άταφος για δύο μήνες λόγω... διαζυγίου!
Μία πρωτοφανής υπόθεση που αναστατώνει την Ελασσόνα
Θλίψη στην Ελασσόνα και τη Λάρισα με τους συγγενείς του 72χρονου να προσπαθούν μέσα στον πόνο τους, να βρουν λύση.
Η Λάρισα και η Ελασσόνα παρακολουθούν την εξέλιξη της υπόθεσης. Τις προσπάθειες συγγενών του 72χρονου να βρουν λύση για να μεταφερθεί η σορός του από τον Καναδά στην Ελλάδα και να εκπληρωθεί η τελευταία του επιθυμία.
Για την ώρα παραμένει άταφος εδώ και δύο μήνες στο Βανκούβερ του Καναδά. Αιτία το γεγονός πως ο μακαρίτης δεν είχε δηλώσει το διαζύγιο που είχε πάρει με την πρώην γυναίκα του, με αποτέλεσμα εκείνη να πρέπει να κινήσει τις διαδικασίες.
Θύμα της ελληνικής γραφειοκρατίας έπεσε 72χρονος από τη Γαλανόβρυση Ελασσόνας… δύο μήνες μετά τον θάνατό του! Το άψυχο σώμα του παραμένει σε ψυκτικό θάλαμο στο Βανκούβερ του Καναδά, με τους οικείους του να προσπαθούν εναγωνίως να βρουν - ανεπιτυχώς μέχρι σήμερα - τρόπο να το μεταφέρουν για τον ενταφιασμό του στην Ελασσόνα.
Οι προσπάθειες έχουν αποβεί άκαρπες επειδή ο θανών παρέλειψε να δηλώσει στην Ελλάδα το διαζύγιο του πρώτου του γάμου, που είχε εκδοθεί πριν πολλά χρόνια στον Καναδά, με αποτέλεσμα να θεωρείται σχεδόν αδύνατη η εκπλήρωση της τελευταίας του επιθυμίας, που ήταν να μεταφερθεί μετά θάνατον στη γενέτειρά του.
Τη νομική διάσταση της υπόθεσης έχει αναλάβει ο επίσης Ελασσονίτης δικηγόρος Αθανάσιος Αγοράστης, ο οποίος συνεχίζει τις προσπάθειες με οδηγίες των εντολέων του. Ωστόσο ο ίδιος θεωρεί ότι η μεταφορά της σορού στην Ελλάδα συγκεντρώνει πλέον ελάχιστες πιθανότητες, δεδομένου ότι η δήλωση του διαζυγίου δεν είναι μια απλή υπόθεση καθώς για αυτή χρειάζεται η αμετάκλητη αναγνώριση του πρώτου διαζυγίου με δικαστική απόφαση από ελληνικό δικαστήριο, διαδικασία που είναι χρονοβόρα ακόμη και αν καταβληθούν προσπάθειες για τη συμπίεση του χρόνου έκδοσης μιας δικαστικής απόφασης.
Σύμφωνα με το onlarissa.gr, η οικογένεια του θανόντα βρίσκεται πλέον σε αδιέξοδο καθώς η μοναδική λύση για να γίνει η μεταφορά της σορού είναι να κινήσει τη σχετική διαδικασία η πρώτη σύζυγος που εμφανίζεται και ως μοναδική κληρονόμος με την οποία όμως σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές δεν υπάρχουν επαφές.
Άλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι για την υπόθεση έχει ενημερωθεί και η Μητρόπολη Ελασσόνας, που φέρεται να υποστηρίζει - μπροστά στο αδιέξοδο - την ταφή του θανόντα στο Βανκούβερ του Καναδά, που μπορεί να γίνει οποτεδήποτε αποφασιστεί, και τη μεταφορά των οστών μετά την εκταφή του ώστε με τον τρόπο αυτό να εκπληρωθεί η τελευταία επιθυμία του 72χρονου Ελασσονίτη.
Άποψη που έχει ήδη μεταφερθεί και εξετάζεται από τους οικείους του, χωρίς να έχει γίνει γνωστή η τελική τους απόφαση.
https://www.ant1news.gr/
Πώς ήταν η Σμύρνη στις αρχές του 20ού αιώνα; Πώς ζούσαν οι Έλληνες δίπλα στις άλλες κοινότητες; Γιατί ήταν τόσο μοναδικό αυτό το κοσμοπολίτικο λιμάνι της Μεσογείου που ακόμη και σήμερα συνδέεται στη μνήμη μας με τη χαρά της ζωής για τα καλά χρόνια και τους θρήνους για την Καταστροφή που ήρθε ξαφνικά τον Σεπτέμβριο του 1922;
Με άγνωστο αρχειακό φωτογραφικό και φιλμικό υλικό που ανακαλύφθηκε στην Αμερική και την Ευρώπη, η σκηνοθέτις Μαρία Ηλιού, ο ιστορικός σύμβουλος Αλέξανδρος Κιτροέφ και οι συνεργάτες τους, ξεδιπλώνουν με συναρπαστικό τρόπο, την ιστορία της κοσμοπολίτικης Σμύρνης αλλά και της Σμύρνης της Καταστροφής, σε μια ταινία που πρωτοπαρουσιάστηκε στο Μουσείο Μπενάκη το 2012.
Το ντοκιμαντέρ «Σμύρνη, η καταστροφή μιας κοσμοπολίτικης πόλης, 1900-1922» της βραβευμένης Μαρίας Ηλιού (στην ελληνική και αγγλική γλώσσα) προβάλλεται το Σάββατο 19 Μαρτίου, στις 8:00 το βράδυ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Στην ταινία συμμετέχουν ως ομιλητές οι Giles Milton (συγγραφέας του βιβλίου «Χαμένος Παράδεισος» και βασικός ομιλητής της ταινίας), Αλέξανδρος Κιτροέφ (Haverford College), Θάνος Βερέμης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Βικτώρια Σολομωνίδου (Fellow, King’s College και δεύτερης γενιάς, με καταγωγή από τη Σμύρνη), Ελένη Mπαστέα (New Mexico University και τρίτης γενιάς, με καταγωγή από τη Σμύρνη), Leyla Neyzi (Sabanci University) και Jack Nalbantian (γεννημένος στη Σμύρνη).
Λίγα λόγια για την ταινία και τη σημασία της
Ύστερα από τέσσερα χρόνια συνεργασίας και έρευνας στην Αμερική και την Ευρώπη, η σκηνοθέτις Μαρία Ηλιού και ο ιστορικός Αλέξανδρος Κιτροέφ φέρνουν πίσω στο κοινό εικόνες ξεχασμένες σε «κλειστά» αρχεία, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα την Καταστροφή της Σμύρνης κάτω από μια διαφορετική οπτική που συμπεριλαμβάνει όλες τις κοινότητες στη ζωή της πόλης καθώς και τα δραματικά γεγονότα του 1922.
Το ιστορικό ντοκιμαντέρ είναι μεγάλης σημασίας όχι μόνο γιατί το ελληνικό κοινό βλέπει άγνωστες εικόνες από τη Σμύρνη αλλά και γιατί συγχρόνως οι δύο συνεργάτες βλέπουν με έναν νέο τρόπο την Ιστορία. Κρατούν αποστάσεις τόσο από μια υπέρμετρα εθνικιστική αφήγηση όσο και από νεότερες απόπειρες που αποσιωπούν τα τραγικά γεγονότα της Καταστροφής, παραμορφώνοντας την αλήθεια. Εκατό χρόνια μετά την Καταστροφή, οι δυο συνεργάτες θέλουν να τιμήσουν τον κόσμο που χάθηκε το 1922 αλλά και συγχρόνως την επιστήμη της Ιστορίας.
Ιστορικοί από την Αμερική και την Ευρώπη μιλούν για τη μεγάλη Ιστορία, ενώ Σμυρνιοί, πρώτης, δεύτερης και τρίτης γενιάς, αφηγούνται τα προσωπικά τους βιώματα. Μάλιστα, τρεις από αυτούς, ξετυλίγουν οικογενειακές μικροϊστορίες σε σχέση με τα γεγονότα, από την ελληνική, την αρμενική και την τουρκική πλευρά, από την εποχή του κοσμοπολιτισμού ως τα χρόνια της Καταστροφής.
Το ντοκιμαντέρ τεκμηριώνεται με σπάνιο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό που σταχυολογήθηκε από αρχεία της Αμερικής και της Ευρώπης. Δημοσιεύονται άγνωστες εικόνες της Σμύρνης και από τα αρχεία της Library of Congress, του Πανεπιστημίου του Princeton και του Harvard, του Near East Relief, του Imperial War Museum, της Pathé, της Albert Kahn Fondation αλλά και από ιδιωτικές συλλογές.
Για την ηχητική επένδυση της ταινίας η μοντέζ Αλίκη Παναγή χρησιμοποίησε ήχους εποχής προκειμένου να ζωντανέψουν τα γεγονότα, ενώ ο συνθέτης Νίκος Πλατύραχος βασίστηκε σε τραγούδια από τη Σμύρνη και σε επιτυχίες της εποχής για να γράψει την πρωτότυπη μουσική για το φιλμ.
Info
Σάββατο 19 Μαρτίου, ώρα 20:00
Μέγαρο Μουσικής - Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη
Τιμές εισιτηρίων 10 € (γενική είσοδος)
Διάρκεια 90 λεπτά (χωρίς διάλειμμα)
Eισιτήρια 210 72 82 333, www.megaron.gr
https://www.huffingtonpost.gr/
Ρωσικό Πρακτορείο Ειδήσεων: «Το ουκρανικό Τάγμα Αζόφ χτύπησε αυτοκινητοπομπή αμάχων στη Μαριούπολη»
Για τουλάχιστον δύο νεκρούς και τέσσερις τραυματίες κάνουν λόγο οι πρώτες πληροφορίες.
Σύμφωνα με το ρωσικό RIA NOVOSTI που επικαλείται ανακοίνωση της πολιτοφυλακής των λεγόμενων Αυτόνομων Λαϊκών Δημοκρατιών του Ντονιέτσκ, το διαβόητο ουκρανικό τάγμα Αζόφ έπληξε αυτοκινητοπομπή αμάχων που επιχειρούσαν να απομακρυνθούν από τη Μαριούπολη μέσω του ανθρωπιστικού διαδρόμου που άνοιξε για αυτόν ακριβώς τον λόγο.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα του Ria Novosti, οι μαχητές του τάγματος Αζόφ έπληξαν μια αυτοκινητοπομπή αμάχων που επιχειρούσαν να διαφύγουν μέσω του ανθρωπιστικού διαδρόμου της οδού M23 με κατεύθυνση προς το Novoazovsk.
«Σύμφωνα με τις αρχικές πληροφορίες δύο άμαχοι σκοτώθηκαν και τέσσερις τραυματίστηκαν», αναφερει η ανακοίνωση που επικαλείται το Ria Novosti.
Σημειώνεται ότι η είδηση δεν έχει επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητες πηγές.
Νωρίτερα, οι ουκρανικές αρχές δήλωσαν ότι μια αυτοκινητοπομπή που μετέφερε αμάχους για την ασφαλή απομάκρυνση τους δεν μπόρεσε να φύγει από την πολιορκημένη πόλη της Ουκρανίας Μαριούπολη σήμερα, επειδή οι ρωσικές δυνάμεις συνέχισαν τους βομβαρδισμούς παρά την προσωρινή συμφωνία για κατάπαυση του πυρός, δήλωσαν οι τοπικές αρχές.
«Είναι εξαιρετικά επικίνδυνο να βγάζεις έξω ανθρώπους κάτω από τέτοιες συνθήκες», ανέφερε το δημοτικό συμβούλιο σε ανακοίνωσή του που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.
Η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ) ανακοίνωσε από την πλευρά της πως αυτή η δεύτερη προσπάθεια απομάκρυνσης των περίπου 200.000 ανθρώπων αμάχων κατοίκων της πόλης «διεκόπη». «Εν μέσω καταστροφικών σκηνών ανθρώπινων βασάνων στη Μαριούπολη, μια δεύτερη προσπάθεια σήμερα να ξεκινήσει η απομάκρυνση περίπου 200.000 ανθρώπων από την πόλη σταμάτησε», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Διεθνής Επιτροπή του Ερυθρού Σταυρού (ΔΕΕΣ).
https://www.koutipandoras.gr/
Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...