Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 3 Μαΐου 2021

Πώς θα ρίξετε τα τριγλυκερίδια μετά το Πάσχα

 

Πώς θα ρίξετε τα τριγλυκερίδια μετά το Πάσχα

Τα τριγλυκερίδια είναι ένα είδος λίπους που βρίσκεται στο αίμα σας. Σε μεγάλες συγκεντρώσεις, αυτό το είδος του λίπους μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο στεφανιαίας νόσου, ιδιαίτερα στις γυναίκες.

Σε γενικές γραμμές τα φυσιολογικά επίπεδα τριγλυκεριδίων είναι κάτω από το 150. Τα επίπεδα πάνω από 200 θεωρούνται υψηλά.

Οι κυριότεροι παράγοντες που μπορεί να αυξήσουν το επίπεδο των τριγλυκεριδίων σας περιλαμβάνουν

--Υπερβολικό σωματικό βάρος ή παχυσαρκία

-Έλλειψη σωματικής δραστηριότητας

-Κάπνισμα

-Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

-Διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε υδατάνθρακες

-Ορισμένες ασθένειες και φαρμακευτικές αγωγές

-Μερικές γενετικές διαταραχές

Τι μπορείτε να κάνετε για να ρίξετε το επίπεδο τριγλυκεριδίων στο αίμα σας

-Η μέτρια άσκηση για πέντε ή περισσότερες ημέρες κάθε εβδομάδα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων των τριγλυκεριδίων.

-Αν χάσετε το 5% με 10% του σωματικού σας βάρους μπορεί να μειώσετε τα τριγλυκερίδια. Τα άτομα με βάρος είναι πιο πιθανό να έχουν φυσιολογικά επίπεδα τριγλυκεριδίων. Το κοιλιακό λίπος συνδέεται με υψηλότερα επίπεδα τριγλυκεριδίων.

-Αν μειώσετε την κατανάλωση κορεσμένων λιπαρών, υδατανθράκων, τρανς λιπαρών, καθώς και τα επίπεδα χοληστερόλης μέσω της διατροφής σας, μπορεί να βελτιώσετε σημαντικά τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων.

-Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων. Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση άνω του ενός ποτού την ημέρα για τις γυναίκες ή δύο για τους άνδρες μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων κατά μεγάλο ποσοστό. Μερικοί άνθρωποι με υψηλά επίπεδα τριγλυκεριδίων μπορεί να χρειαστεί να κόψουν εντελώς το αλκοόλ.

-Προσπαθήστε να καταναλώνετε περισσότερα ψάρια τα οποία είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Ψάρια όπως το σκουμπρί, η πέστροφα, η ρέγκα, οι σαρδέλες, ο κιτρινόπτερος τόνος και ο σολομός ενδείκνυνται για αυτόν το σκοπό. Μπορεί να αποδειχτεί δύσκολο να πάρετε αρκετά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα από τις τροφές. Γι' αυτό ο γιατρός σας μπορεί να σας συστήσει ένα συμπλήρωμα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

https://www.onmed.gr/


Φύλλο ὁδηγιῶν χρήσης by Μαρία Κοτρούτσου

 Μαρία Κοτρούτσου: Φύλλο ὁδηγιῶν χρήσης

Μα­ρί­α Κο­τρού­τσου

Φύλλο ὁδηγιῶν χρήσης:


Ἐραστής χωρὶς δεσμεύσεις, πληροφορίες γιὰ τὸ χρήστη

ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ:


Στὴν συν­θή­κη πε­ρι­έ­χε­ται ἄ­το­μο τοῦ εὐ­ρύ­τε­ρου κοι­νω­νι­κοῦ κύ­κλου, αὐ­στη­ρά.  Οἱ κα­λυ­πτό­με­νες προ­δι­α­γρα­φὲς εἶ­ναι συμ­βα­τι­κοῦ ἐ­πι­πέ­δου. Νέ­α ἐ­νι­σχυ­μέ­νη σύν­θε­ση βρα­δεί­ας ἀ­πο­δέ­σμευ­σης.

ΧΡΗΣΗ:

Ἁ­πλή, σύν­το­μη καὶ σπο­ρα­δι­κὴ χρή­ση ὥ­στε νὰ μὴν ἐ­πη­ρε­ά­ζε­ται ἡ με­τα­βό­λι­ση τῆς οὐ­σί­ας. Ἀ­πο­τε­λεῖ συμ­πλή­ρω­μα σε­ξου­α­λι­κῆς ζω­ῆς, δὲν ὑ­πο­κα­θι­στᾶ μί­α ἰ­σορ­ρο­πη­μέ­νη καὶ ὁ­λο­κλη­ρω­μέ­νη σχέ­ση.

ΠΙΘΑΝΕΣ ΑΝΤΕΝΔΕΙΞΕΙΣ:

Σὲ πε­ρί­πτω­ση κα­τά­στα­σης φρι­κτῆς ἀ­νη­συ­χί­ας, ἀϋ­πνί­ας καὶ ἀ­νώ­φε­λης ἀ­να­ζή­τη­σης ἀ­παν­τή­σε­ων, πα­ρα­κα­λῶ ξε­πλύ­νε­τε μὲ ἄ­φθο­νο ἀλ­κο­ὸλ καὶ ἐ­πι­κοι­νω­νῆ­στε μὲ τὸ Κέν­τρο Δη­λη­τη­ρι­ά­σε­ων. Κά­να­τε ὑ­περ­κα­τα­νά­λω­ση τῆς ἐν­δει­κτι­κῆς προσ­λαμ­βα­νό­με­νης πο­σό­τη­τας πρόσ­λη­ψης.

Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.

Κοτρούτσου Μαρία (Πήλιο, 1993). Σπού­δα­σε Μη­χανι­κὸς Πλη­ροφο­ρικῆς στὸ Πανε­πι­στή­μιο Ἰωαν­νί­νων. Ἔ­ζη­σε στὴν Ἀ­θή­να καὶ τώ­ρα ζεῖ καὶ ἐργά­ζε­ται στὸν Βό­λο. Δου­λεύει σὲ μπὰρ στὸ κέντρο τῆς πό­λης, ἐνῶ παράλ­λη­λα διδά­σκει ἀγ­γλι­κά σὲ κέν­τρο ξέ­νων γλως­σῶν. Δη­μο­σιε­ύει γιὰ πρώ­τη φορά.


https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Posted on  by planodion

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ (ΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΑΥΛΟΥ)

ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΘΑΝΑΣΗ ΒΕΓΓΟ

(ΜΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ  ΤΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥ ΠΑΥΛΟΥ)


 Η μέρα που πέθανε το γέλιο – 10 χρόνια χωρίς τον Θανάση Βέγγο

Ο τίτλος, βέβαια, θυμίζει τον στίχο the day the music died από το τραγούδι American pie του Don McLean, που αναφέρεται στην ημέρα που έχασαν την ζωή τους σε αεροπορικό δυστύχημα οι μουσικοί του ροκ εντ ρολ Buddy Holly, Ritchie Valens και J. P. Richardson. Τον δανείστηκα παραλλαγμένο για να χαρακτηρίσω την μέρα που πέθανε ο πολυαγαπημένος ηθοποιός Θανάσης Βέγγος. Ακριβώς δέκα χρόνια από τότε και μία μέρα μετά την Παγκόσμια Ημέρα Γέλιου θέλησα να γράψω κάτι για τον καλό μας άνθρωπο.

Όμως, τι θα μπορούσε να γράψει κανείς για τον Θανάση Βέγγο που να μην έχει γραφτεί ή ειπωθεί μέχρι τώρα; Υπάρχουν άρθρα στο Διαδίκτυο, τηλεοπτικά αφιερώματα, το βιβλίο του Γιάννη Σολδάτου Ένας άνθρωπος παντός καιρού, το ντοκιμαντέρ με τον ίδιο τίτλο, συνεντεύξεις κλπ. Σκέφτηκα λοιπόν να παρουσιάσω την κινηματογραφική πορεία του, επισημαίνοντας κάποια στοιχεία, κάποιες λεπτομέρειες που δεν έχουν προβληθεί και δεν είναι πολύ γνωστά. Ως οδηγό είχα τον ιστότοπο http://www.veggos.gr, που έχει τα πληρέστερα και ακριβέστερα στοιχεία για τον Θανάση Βέγγο. Έχω συμβάλει κι εγώ στην συμπλήρωση και την διόρθωση αυτών των στοιχείων μέσα από το φόρουμ του ιστότοπου, όταν αυτό λειτουργούσε.

Ο Βέγγος έκανε με επιτυχία και θέατρο και τηλεόραση και διαφημίσεις ακόμα και τραγούδι, όπως μπορεί να δει κανείς στον παραπάνω ιστότοπο, αλλά ήταν κατά βάση ηθοποιός του κινηματογράφου. Η λίστα με την φιλμογραφία του περιλαμβάνει 120 κινηματογραφικές ταινίες. Σε διάφορες ιστοσελίδες ίσως δει κανείς μικρότερα ή μεγαλύτερα νούμερα αλλά αυτό οφείλεται στο ότι δεν έχουν συμπεριλάβει όλες τις ταινίες ή έχουν προσθέσει και τις βιντεοταινίες ή τις τηλεταινίες. Στο τέλος έχω βάλει λίστα με τους τίτλους των ταινιών κατά χρονολογική σειρά.

Η λίστα, από όσο μπορώ να γνωρίζω, είναι πλήρης. Δεν υπάρχει άλλη ταινία στην οποία να έχει συμμετάσχει. Όσο για το αν έχει συμμετάσχει σε όλες αυτές τις ταινίες, μπορώ να βεβαιώσω ο ίδιος την συμμετοχή του στις 114 από αυτές, αφού τις έχω δει. Οι έξι, που δεν έχω δει και ελπίζω κάποτε να τις βρω, είναι: Το εισπρακτοράκι (1958), Μηδέν πέντε (1958), Οι καυγατζήδες (1958), Ένας Έλληνας στο Παρίσι (1959), Ποιος θα κρίνει την κοινωνία (1961), Υπέροχη οπτασία (1962). Δυστυχώς δεν έχουν προβληθεί ποτέ στην τηλεόραση ούτε υπάρχουν στο Διαδίκτυο έστω και κάποιες σκηνές τους. Πάντως η συμμετοχή του στις πέντε από αυτές τεκμηριώνεται και από άλλες πηγές, όπως είναι το βιβλίο του Γιάννη Σολδάτου, παλιά δημοσιεύματα και αφίσες. Όμως, δεν έχω καταφέρει να βρω καμία τεκμηρίωση για την ταινία Μηδέν πέντε και έχω αμφιβολίες για την συμμετοχή του σε αυτή. Το γεγονός ότι το βιβλίο του Γ. Σολδάτου δεν περιλαμβάνει την ταινία στην φιλμογραφία του δεν σημαίνει κατ’ ανάγκη ότι ο Βέγγος δεν έπαιξε σ’ αυτή. Κάποιες ταινίες λείπουν από την λίστα του βιβλίου, παρ’ όλο που η συμμετοχή του σε αυτές είναι βεβαιωμένη. Οπότε, μέχρι να τεκμηριωθεί η συμμετοχή του στην συγκεκριμένη ταινία, ίσως πρέπει να θεωρούμε ότι οι ταινίες στις οποίες έχει εμφανιστεί είναι 119. Η τεκμηρίωση είναι δύσκολη δεδομένου ότι, σύμφωνα με την βάση κινηματογραφικών δεδομένων IMDb, η ταινία μάλλον έχει χαθεί.

Η φιλμογραφία του Βέγγου διακρίνεται σε τρεις περιόδους. Κατά την πρώτη περίοδο (1954-1963) ο Βέγγος εμφανίστηκε σε κάθε είδους μικρούς και δεύτερους ρόλους όχι μόνο σε κωμωδίες, αλλά και σε μελοδράματα, βουκολικά δράματα, περιπέτειες κλπ. Αξίζει όμως να αναφερθεί η συμμετοχή του στις σημαντικές ταινίες Μαγική πόλις (1954) – η πρώτη του εμφάνιση – και Ο δράκος (1956) του Ν. Κούνδουρου, Το κορίτσι με τα μαύρα (1956) του Μ. Κακογιάννη, Ποτέ την Κυριακή (1960) του Ζιλ Ντασέν. Ακόμα και σε δραματικές ταινίες είχε συχνά κωμικό ρόλο συμμετέχοντας με κάποιες αστείες ατάκες ή με σύντομες κωμικές σκηνές, που έμπαιναν για αποφόρτιση από την ένταση της κεντρικής ιστορίας (αυτό που στα αγγλικά περιγράφεται με τον όρο comic relief).

Η αναγνώρισή του δεν ήταν από την αρχή δεδομένη. Στην ταινία Τσαρούχι, πιστόλι, παπιγιόν (1957) δεν υπάρχει το όνομά του στους αρχικούς τίτλους, ενώ στην ταινία Το κορίτσι με τα μαύρα αναγράφεται στους τίτλους ως φροντιστής. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι στους τίτλους των ταινιών Διακοπές στην Αίγινα (1958) και Χαρούμενοι αλήτες (1958) το επώνυμό του είναι γραμμένο «Βέγκος» (βίντεο 1 και 2). Αυτή ήταν η αρχική γραφή του επωνύμου του, αλλά την άλλαξε, όταν άρχισε να παίζει στον κινηματογράφο, επειδή το διπλό γάμα του φαινόταν καλύτερο όπως εμφανιζόταν στην οθόνη.

Εκείνη την εποχή οι ηθοποιοί προσέθεταν τις φωνές εκ των υστέρων, μετά την ολοκλήρωση της κινηματογράφησης των πλάνων. Έτσι συνέβαινε κάποιες φορές για διάφορους λόγους να ακούγεται ένας ηθοποιός να μιλάει με φωνή άλλη από την δική του, όπως ο Βέγγος στην ταινία Το κορίτσι με τα παραμύθια (1957) ή όπως σε μια σκηνή της ταινίας Τρεις κούκλες κι εγώ (1960) ακούγεται ένας ηθοποιός να μιλάει με την χαρακτηριστική φωνή του Βέγγου.

Στην ταινία Για σένα την αγάπη μου (1961) ακούγεται για πρώτη φορά η πιο χαρακτηριστική φράση του Βέγγου: «Καλέ μου άνθρωπε». Συγκεκριμένα, γύρω στο μέσο της ταινίας πληρώνει έναν αμαξά που μετέφερε την παρέα του και του λέει: «Πάρε, καλέ μου άνθρωπε» (στο 43:13 του βίντεο).

Η τελευταία εμφάνισή του κατά την περίοδο των δεύτερων ρόλων ήταν στην ταινία Ανήσυχα νιάτα (1963). Όμως, ήδη είχε αναγνωριστεί το ταλέντο του και το 1959 του δόθηκαν οι πρώτοι πρωταγωνιστικοί ρόλοι, ενώ την ίδια χρονιά πήρε άδεια άσκησης επαγγέλματος ηθοποιού από ειδική επιτροπή ως εξαιρετικό ταλέντο. Από αυτό το σημείο άρχισε η δεύτερη περίοδος (1959-1983) με ρόλους πλέον πρωταγωνιστή. Αρχικά ήταν συμπρωταγωνιστής με κάποιον άλλο ηθοποιό: τον Νίκο Σταυρίδη (Οι δοσατζήδες, 1959), τον Φραγκίσκο Μανέλλη (Ο Μήτρος και ο Μητρούσης στην Αθήνα, 1960, Δουλειές του ποδαριού, 1962), τον Γιάννη Μαλούχο (Το πιθάρι, 1962), τον Βασίλη Διαμαντόπουλο (Ψηλά τα χέρια Χίτλερ, 1962). Στις ταινίες Μην είδατε τον Παναή! (1962) και Σχολή για σωφερίνες (1964) είχε συμπρωταγωνιστή τον Ανδρέα Μπάρκουλη σε ένα αρκετά σύνηθες κινηματογραφικό δίδυμο ενός γοητευτικού και ενός κωμικού πρωταγωνιστή (πρβλ. Τζέρι Λιούς – Ντιν Μάρτιν). Η πρώτη ταινία στην οποία ήταν ο κύριος πρωταγωνιστής ήταν η Ζήτω η τρέλα (1962). Ακολούθησαν αρκετές ακόμα ταινίες με τον Βέγγο πρωταγωνιστή να ξεδιπλώνει όλο το κωμικό ταλέντο του. Λογικά υπήρξε ένα χρονικό διάστημα (1959-63) αλληλεπικάλυψης της πρώτης και της δεύτερης περιόδου, κατά το οποίο είχε και πρωταγωνιστικούς και δεύτερους ρόλους. Όμως, το 1962 άρχισε ουσιαστικά η περίοδος στην οποία πλέον θεωρείται ηθοποιός πρωταγωνιστικών ρόλων, αφού μέχρι τότε είχε, ως επί το πλείστον, δεύτερους ρόλους και μόνο δύο (συμ)πρωταγωνιστικούς.

Ο Βέγγος είχε γίνει πλέον τόσο δημοφιλής ώστε το επώνυμό του μπήκε στον τίτλο ταινίας (Είναι ένας τρελός-τρελός Βέγγος, 1965). Ακολούθησαν και άλλες ταινίες με το επώνυμό του στον τίτλο, που έμπαινε, βέβαια, για την προσέλκυση θεατών. Κάποιες από τις άλλες ταινίες, μάλιστα, ξαναπροβλήθηκαν αργότερα με αλλαγμένο τίτλο ώστε να περιλαμβάνει το επώνυμο του Βέγγου. Για παράδειγμα, η ταινία Μην είδατε τον Παναή! προβλήθηκε με τίτλο Καταζητείται ο Βέγγος και η ταινία Σχολή για σωφερίνες με τίτλο Ο Βέγγος σωφεράντζα. Δεν έχω υπ’ όψη μου άλλες περιπτώσεις Ελλήνων ή Ελληνίδων ηθοποιών όπου να συμβαίνει αυτό. Υπήρξαν περιπτώσεις όπου μπήκε το μικρό όνομα του πρωταγωνιστή ή της πρωταγωνίστριας (π.χ., Η Αλίκη στο ναυτικό) – όπως άλλωστε και του Βέγγου (π.χ., Ποιος Θανάσης!, 1969) – αλλά όχι το επώνυμο.

Στην ταινία Περάστε την πρώτη του μηνός (1965) δεν υπάρχει το όνομά του στους αρχικούς τίτλους, όχι βέβαια από έλλειψη αναγνώρισης, αλλά επειδή η συμμετοχή του ήταν μια εμφάνιση μόλις τεσσάρων δευτερολέπτων, δηλαδή μια εμφάνιση cameo, όπως συνέβη τότε και σε άλλες ταινίες με άλλους δημοφιλείς ηθοποιούς.

Θέλοντας να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο των ταινιών στις οποίες πρωταγωνιστούσε ίδρυσε εταιρεία παραγωγής κινηματογραφικών ταινιών και ανέπτυξε το δικό του προσωπικό στιλ σκηνοθετώντας 7 ταινίες στο διάστημα 1967-73. Οι ταινίες αυτές είναι οι πιο αντιπροσωπευτικές της ελληνικής κωμωδίας slapstick. Χαρακτηρίζονται από γρήγορο ρυθμό, σουρεαλιστικά στοιχεία, εσκεμμένες υπερβολές και πλήθος από αστείες ατάκες, που εκφέρονται με τον κοφτό άμεσο τρόπο του Βέγγου. Οι πιο χαρακτηριστικές είναι οι ταινίες Βοήθεια!…ο Βέγγος, φανερός πράκτωρ 000 (1967) και Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ, Επιχείρησις γης Μαδιάμ (1969), ακραίες παρωδίες των ταινιών κατασκοπίας.

Δυστυχώς η εταιρεία του χρεοκόπησε και ο ίδιος για χρόνια είχε οικονομικά προβλήματα. Ταυτόχρονα άρχισε την συνεργασία του με τον Ντίνο Κατσουρίδη και με άλλους σκηνοθέτες σε ταινίες που πραγματεύονταν κοινωνικά θέματα, πότε ως δραματικές κωμωδίες, πότε ως κοινωνικά δράματα. Στην τελευταία κατηγορία ανήκουν οι ταινίες Θανάση πάρε τ’ όπλο σου (1972) και Ο Θανάσης και το καταραμένο φίδι (1982), όπου απέδειξε ότι τα καταφέρνει εξίσου καλά και σε δραματικούς ρόλους. Το 1971 πέρασε από τις ασπρόμαυρες στις έγχρωμες ταινίες. Η τελευταία ασπρόμαυρη ταινία του ήταν η Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση; (1971) και η πρώτη έγχρωμη η Ένας ξένοιαστος παλαβιάρης (1971). Η δημοτικότητα δεν παρέμενε απλώς υψηλά, αλλά αυξανόταν. Έτσι, το 1978 ο Ηλίας Περγαντής γύρισε το ντοκιμαντέρ Βέγγος ο υπέροχος με αποσπάσματα από ταινίες δικής του παραγωγής της περιόδου 1958-62, στις οποίες ο Βέγγος είχε δεύτερους ρόλους.

Η τελευταία ταινία της δεύτερης περιόδου της φιλμογραφίας του ήταν η Τρελός και πάσης Ελλάδος (1983). Ακολούθησε ένα διάλειμμα οκτώ χρόνων στην κινηματογραφική παρουσία του. Στο διάστημα αυτό άρχισε να συμμετέχει σε τηλεοπτικές σειρές, ενώ γύρισε και εφτά βιντεοταινίες, που τότε ήταν στις δόξες τους.

Η τρίτη και τελευταία περίοδος στην φιλμογραφία του άρχισε με την ταινία Ήσυχες μέρες τοu Αυγούστου (1991) του Παντελή Βούλγαρη, που παρουσιάζει τρεις ιστορίες μοναξιάς και αναζήτησης ανθρώπινης επαφής στην άδεια Αθήνα τον Αύγουστο. Βλέπουμε έναν Βέγγο τελείως διαφορετικό απ’ ό,τι είχαμε συνηθίσει μέχρι τότε. Απουσιάζουν η υπερκινητικότητα και η έντονα τονισμένη εκφορά του λόγου. Η ερμηνεία του είναι χαμηλών τόνων, περισσότερο με τις εκφράσεις του προσώπου και τον χαμηλόφωνο διάλογο παρά με το σώμα. Τον ίδιο τύπο ερμηνείας διατήρησε ως έναν βαθμό και στις επόμενες ταινίες, με κυριότερες τις Το βλέμμα του Οδυσσέα (1995) του Θ. Αγγελόπουλου και Όλα είναι δρόμος (1998) του Π. Βούλγαρη. Το κύκνειο άσμα του, ταιριαστό με τον τίτλο της ταινίας, ήταν Το πέταγμα του κύκνου (2010).

Αυτή ήταν συνοπτικά η κινηματογραφική πορεία του Θανάση Βέγγου. Υπήρξαν όμως και κάποιες ταινίες που σκόπευε να γυρίσει, αλλά για διάφορους λόγους δεν τα κατάφερε. Θα αναφέρω μερικές περιπτώσεις. Την πρώτη την άκουσα από τον ίδιο τον Βέγγο στην εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού Αλάτι και Πιπέρι το 1973. Σε αυτήν συζητούσαν την τότε πρόσφατη ταινία Ο άνθρωπος που έτρεχε πολύ. Μάλιστα, ο Βέγγος είχε φέρει μαζί του στο στούντιο το ποδήλατο που χρησιμοποιούσε στην ταινία. Όταν ρωτήθηκε ποια είναι τα άμεσα σχέδιά του, απάντησε ότι ετοιμάζει δύο ταινίες με τίτλους Καλοί μου άνθρωποι, το παιδί μου και Λας Βέγγος. Γνωρίζουμε, βέβαια, ότι ταινίες με αυτούς τους τίτλους δεν γυρίστηκαν, ίσως λόγω του κλεισίματος της εταιρείας του. Δυστυχώς, η συγκεκριμένη εκπομπή δεν σώζεται στο αρχείο της ΕΡΤ, οπότε αυτά που γράφω είναι απλώς μια προσωπική μαρτυρία χωρίς να μπορώ να τα τεκμηριώσω.

Η δεύτερη περίπτωση προέκυψε από μια συνέντευξη της Αλίκης Βουγιουκλάκη το 1979. Είπε τότε ότι ετοιμαζόταν να επιστρέψει στο κινηματογράφο με την νέα ταινία της Η λαίδη κι ο αλήτης με συμπρωταγωνιστή τον Θανάση Βέγγο. Όπως ξέρουμε, ούτε αυτή η ταινία γυρίστηκε ποτέ.

Η πιο γνωστή περίπτωση είναι η ταινία που ήθελε να γυρίσει ο Δήμος Αβδελιώδης σε σενάριο δικό του, παραγωγή Γιάννη Σολδάτου και με πρωταγωνιστή τον Βέγγο στον ρόλο ενός ηθοποιού που ετοιμάζεται να παίξει τον Πρόσπερο στην Τρικυμία του Σαίξπηρ (ή Σέξπιρ, δεν θα μαλώσουμε). Η ταινία θα είχε τίτλο Πρόβα για Τρικυμία και ο σχεδιασμός της ξεκίνησε το 2002. Το 2003 το σενάριο υποβλήθηκε στο Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και εγκρίθηκε χρηματοδότηση 300 χιλ. ευρώ. Όμως ένα πρόβλημα υγείας του Βέγγου δεν επέτρεψε να αρχίσουν τα γυρίσματα και η ταινία τελικά δεν έγινε. Ο Δ. Αβδελιώδης δεν εγκατέλειψε το σχέδιό του να κάνει ταινία με τον Βέγγο και το 2008 είπε σε συνέντευξή του ότι ετοιμαζόταν να ξεκινήσει με ένα καινούργιο σενάριο. Ωστόσο, τα προβλήματα υγείας είχαν καταβάλει τον Βέγγο και δεν μπορούσε πια να ανταποκριθεί στις ανάγκες ενός πρωταγωνιστικού κινηματογραφικού ρόλου. Είχε μόνο ολιγόλεπτες εμφανίσεις στις ταινίες Ψυχή βαθιά (2009) και Το πέταγμα του κύκνου (2010). Το πρωί της 3ης Μαΐου 2011 η μεγάλη καρδιά του σταμάτησε να χτυπά. Ο κόσμος όμως τον θυμάται με αγάπη εκτός των άλλων και από τις ταινίες του, που δεν έπαψαν να προβάλλονται από την τηλεόραση.

ΦΙΛΜΟΓΡΑΦΙΑ
(με πλάγια γράμματα οι ταινίες στις οποίες είχε πρωταγωνιστικό ρόλο, με αστερίσκο (*) οι ταινίες τις οποίες σκηνοθέτησε)

1954
Μαγική πόλις
1955
Καταδικασμένη και απ’ το παιδί της
1956
Κυριακάτικοι ήρωες (Οι άσσοι του γηπέδου) – Ο δράκος – Το κορίτσι με τα μαύρα
1957
Έχει θείο το κορίτσι (Ο θείος της Βιολέτας) – Το κορίτσι με τα παραμύθια – Της τύχης τα γραμμένα – Μαρία η Πενταγιώτισσα – Τσαρούχι, πιστόλι, παπιγιόν
1958
Η φτώχεια θέλει καλοπέραση – Το εισπρακτοράκι – Μηδέν πέντε (;) – Διακοπές στην Αίγινα – Οι καυγατζήδες – Μόνο για μια νύχτα – Χαρούμενοι αλήτες – Κάθε εμπόδιο για καλό – Ο Μιμίκος και η Μαίρη – Το κορίτσι της αμαρτίας
1959
Καραγκιόζης, ο αδικημένος της ζωής – Γαμήλιες περιπέτειες – Η μουσίτσα – Ανθισμένη αμυγδαλιά – Ένα νερό, κυρα-Βαγγελιώ – Ο Ηλίας του 16ου – Για το ψωμί και τον έρωτα (Συννεφιασμένη Κυριακή) – Περιπλανώμενοι Ιουδαίοι (Οι δοσατζήδες) – Ένας Έλληνας στο Παρίσι – Ερωτικές ιστορίες – Το αγοροκόριτσο – Ο θείος από τον Καναδά
1960
Το ραντεβού της Κυριακής – Τα ντερβισόπαιδα – Το κλωτσοσκούφι – Μανταλένα – Πόθοι στα στάχυα – Ερωτικά παιχνίδια – Ποτέ την Κυριακή (Never on Sunday) – Οικογένεια Παπαδόπουλου – Ο Μήτρος και ο Μητρούσης στην Αθήνα – Τυφλός άγγελος – Η αυγή του θριάμβου
1961
Οι εννιακόσιοι της Μαρίνας – Για σένα την αγάπη μου – Μια του κλέφτη – Τα τέσσερα αδέλφια (Χωρίς μητέρα) – Ποιος θα κρίνει την κοινωνία – Διαβόλου κάλτσα – Η κατάρα της μάνας – Χαμένα όνειρα – Ζητείται ψεύτης – Διαμάντω – Μυρτιά – Λάθος στον έρωτα – Ευτυχώς τρελάθηκα! – Ποια είναι η Μαργαρίτα; – Η Λίζα και η άλλη – Οι χαραμοφάηδες
1962
Ο ατσίδας – Δουλειές του ποδαριού – Το πιθάρι – Υπέροχη οπτασία – Ψηλά τα χέρια Χίτλερ – Οι υπερήφανοι – Ζήτω η τρέλα – Βασιλιάς της γκάφας – Αστροναύτες για δέσιμο – Μην είδατε τον Παναή! – Γαμπρός για κλάματα – Η νύφη το ‘σκασε
1963
Ανήσυχα νιάτα – Ο Ιππόλυτος και το βιολί του – Τύφλα να χει ο Μάρλον Μπράντο – Πολυτεχνίτης και ερημοσπίτης – Ο τρελλάρας – Το τυχερό παντελόνι
1964
Σχολή για σωφερίνες – Οι φτωχοδιάβολοι – Ο πολύτεκνος – Έξω φτώχεια και καλή καρδιά – Θα σε κάνω βασίλισσα – Τα δίδυμα – Ο καταφερτζής
1965
Είναι ένας τρελός-τρελός Βέγγος – Περάστε την πρώτη του μηνός
1966
Ο παπατρέχας
1967
Βοήθεια!…ο Βέγγος, φανερός πράκτωρ 000* – Πάρε, κόσμε! – Τρελός, παλαβός και Βέγγος*
1968
Δόκτωρ Ζι-Βέγγος*
1969
Ποιος Θανάσης!* – Ένα ασύλληπτο κορόιδο* – Θου-Βου φαλακρός πράκτωρ, Επιχείρησις γης Μαδιάμ*
1970
Ένας Βέγγος για όλες τις δουλειές – Ο Θανάσης, η Ιουλιέττα και τα λουκάνικα
1971
Διακοπές στο Βιετνάμ – Τι έκανες στον πόλεμο, Θανάση; – Ένας ξένοιαστος παλαβιάρης
1972
Θανάση πάρε τ’ όπλο σου
1973
Ο άνθρωπος που έτρεχε πολύ* – Δικτάτωρ καλεί Θανάση – Ο τσαρλατάνος
1976
Ο Θανάσης στη χώρα της σφαλιάρας
1978
Από που πάνε για τη χαβούζα;
1979
Ο παλαβός κόσμος του Θανάση – Ο φαλακρός μαθητής
1980
Θανάση σφίξε κι άλλο το ζωνάρι – Βέγγος, ο τρελός καμικάζι
1981
Το μεγάλο κανόνι
1982
Ο Θανάσης και το καταραμένο φίδι
1983
Τρελός και πάσης Ελλάδος
1991
Ήσυχες μέρες τοu Αυγούστου
1993
Ζωή χαρισάμενη
1995
Το βλέμμα του Οδυσσέα
1998
Όλα είναι δρόμος – Το αίνιγμα
2002
Η ιστορία της Λίλυ (Lilly’s Story/Lilijina zgodba)
2009
Ψυχή βαθιά
2010
Το πέταγμα του κύκνου (The flight of the swan)

Από το ιστολόγιο του Νίκου Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία"

Άγιος Γεώργιος: Σήμερα, 3 Μαΐου, η «κινητή» εορτή για το 2021

 Άγιος Γεώργιος: 

Σήμερα, 3 Μαΐου, η «κινητή» εορτή για το 2021


Ο Άγιος Γεώργιος ονομάζεται, επίσης, Μεγαλομάρτυς και Τροπαιοφόρος

Σήμερα, 3 Μαΐου, «πέφτει» φέτος  η γιορτή του Αγίου Γεωργίου,  η οποία είναι «κινητή». Ορισμένες χρονιές ο Άγιος Γεώργιος γιορτάζει στις 23 Απριλίου και άλλα έτη μετατίθεται.


Σε περίπτωση, όμως, που η 23η Απριλίου «πέφτει» πριν από το Πάσχα, όπως φέτος, η εορτή του Αγίου Γεωργίου μετατίθεται τη Δευτέρα του Πάσχα.

Έτσι σήμερα γιορτάζουν οι: Γεώργιος, Γεωργής, Γιώργος, Γιώργης, Γεωργία, Γιωργία, Γεωργούλα, Γωγώ, Τζωρτζίνα, Γεωργιάννα, Μαύρος, Μαύρα, Μαυρούλα, Μαυρίτσα, Ροδόπη, Ροδώπη.

Ποιος ήταν ο Άγιος Γεώργιος

Ο Άγιος Γεώργιος χαρακτηρίζεται ως ένας από τους δημοφιλέστερους Αγίους σε όλο τον χριστιανικό κόσμο. Ονομάζεται, επίσης, Μεγαλομάρτυς και Τροπαιοφόρος. Ειδικά στη χώρα μας, δεν υπάρχει περιοχή που να μην έχει εξωκλήσι ή εκκλησία αφιερωμένη στη μνήμη του, ενώ το όνομα Γεώργιος είναι από τα πλέον συνηθισμένα.

Κατά τους συναξαριστές και την Ιερή Παράδοση, ο Γεώργιος γεννήθηκε μεταξύ 275 και 281 στη Νικομήδεια της Βιθυνίας. Ο πατέρας του Γερόντιος καταγόταν από πλούσια οικογένεια της Καππαδοκίας και ήταν στρατιωτικός και Συγκλητικός. Η μητέρα του Πολυχρονία καταγόταν από τη Λύδδα της Παλαιστίνης. Και οι δύο γονείς του Γεωργίου είχαν βαπτιστεί χριστιανοί.

Μετά τον θάνατο του πατέρα του, η οικογένεια του Αγίου μετακόμισε στη Λύδδα, την πατρίδα της μητέρας του. Σε νεαρή ηλικία, ο Γεώργιος ακολούθησε στρατιωτική καριέρα και εντάχθηκε στο Ρωμαϊκό Στρατό. Γρήγορα ξεχώρισε για τις ικανότητες και την ανδρεία του κι έλαβε το αξίωμα του Τριβούνου. Ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός τον προήγαγε σε Δούκα (διοικητή) και Κόμη (συνταγματάρχη) στο σώμα της αυτοκρατορικής φρουράς.

Το 303 μ.Χ. ο Διοκλητιανός άρχισε λυσσαλέους διωγμούς κατά των Χριστιανών. Ο Γεώργιος αρνήθηκε να εκτελέσει τις διαταγές του και ομολόγησε την πίστη του. Ο αυτοκράτορας, που δεν περίμενε αυτή τη συμπεριφορά από ένα δικό του άνθρωπο, διέταξε να υποβάλουν τον Γεώργιο σε φρικτά βασανιστήρια, προκειμένου να απαρνηθεί την πίστη του.

Αφού τον λόγχισαν, του ξέσχισαν τις σάρκες με ειδικό τροχό από μαχαίρια. Έπειτα τον έριξαν σε λάκκο με βραστό ασβέστη και κατόπιν τον ανάγκασαν να βαδίσει με πυρωμένα μεταλλικά παπούτσια. Ο Γεώργιος υπέμεινε καρτερικά το μαρτύριο και στις 23 Απριλίου 303 αποκεφαλίστηκε στα τείχη της Νικομήδειας. Την ημερομηνία αυτή τιμάται η μνήμη του σε όλο τον χριστιανικό κόσμο, με εξαίρεση τις ορθόδοξες εκκλησίες, όταν η 23η Απριλίου πέφτει πριν από το Πάσχα ή συμπίπτει με το Πάσχα, επειδή η ακολουθία του περιλαμβάνει αναστάσιμους ύμνους. Στην περίπτωση αυτή, ο εορτασμός της μνήμης του Αγίου Γεωργίου μετατίθεται για τη Δευτέρα της Διακαινησίμου.

Το λείψανο του Γεωργίου, μαζί με αυτό της μητέρας του, η οποία μαρτύρησε την ίδια ή την επόμενη ημέρα, μεταφέρθηκε και τάφηκε στη Λύδδα. Από εκεί, όπως βεβαιώνουν οι πηγές, οι Σταυροφόροι πήραν τα ιερά λείψανα της Αγίας Πολυχρονίας και τα μετέφεραν στη Δύση. Επί του τάφου του Γεωργίου ο Μέγας Κωνσταντίνος έκτισε ναό.

Η θαυμαστή καρτερία που επέδειξε ο Γεώργιος κατά τη διάρκεια του μαρτυρίου του και τα θαύματα που επιτέλεσε, συνετέλεσαν στη μεταστροφή πολλών παριστάμενων Ρωμαίων στον Χριστιανισμό, με επιφανέστερη περίπτωση της συζύγου του Διοκλητιανού, Αλεξάνδρας, η οποία ασπάστηκε τον Χριστιανισμό μαζί με τους δούλους της Απολλώ, Ισαάκιο και Κοδράτο. Η μνήμη τους τιμάται στις 21 Απριλίου.

Η φήμη του Γεωργίου διαδόθηκε σε όλη την Ανατολή. Ήδη, τον 4ο αιώνα υπήρχαν στη Συρία ναοί με το όνομά του, ενώ στην Αίγυπτο είχαν χτιστεί προς τιμήν του 40 ναοί και 3 μοναστήρια. Στην Κωνσταντινούπολη αναφέρεται ναός του Γεωργίου, ήδη, από την εποχή του Μεγάλου Κωνσταντίνου.

Οι εκκλησιαστικοί ποιητές, όπως ο Ρωμανός ο Μελωδός, του αφιέρωσαν θριαμβευτικούς ύμνους και εγκώμια, ανακηρύσσοντάς τον «Αστέρα πολύφωτον, ώσπερ ήλιον λάμποντα», «Πρωταθλητάρχην και πρωτοστράτηγον και μέγαν ταξιάρχην της πίστεως» και της «πίστεως υπέρμαχον και μάρτυρα αήττητον και νικητήν θεόστεπτον», «περιφρουρούντα το εν θαλάσση πλέοντα, τον εν οδώ βαδίζοντα και τον εν νυκτί κοιμώμενον», μεγαλομάρτυρα τροπαιοφόρον, του οποίου, «το θαυμάσιον αυτού όνομα εν πάση τη γη άδεται».

Το απολυτίκιο του Αγίου Γεωργίου

Ως των αιχμαλώτων ελευθερωτής
και των πτωχών υπερασπιστής,
ασθενούντων ιατρός, βασιλέων υπέρμαχος,
τροπαιοφόρε, μεγαλομάρτυς Γεώργιε,
πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ
σωθήναι τα ψυχάς ημών.

Τα αποδοθέντα εις τον Άγιο θαύματα είναι πάμπολλα, μερικά από τα οποία παράδοξα και παράλογα. Από τον 9ο αιώνα κιόλας, ο πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Νικηφόρος Α' αναγκάστηκε να τα αποδοκιμάσει δημοσίως ως «τερατώδεις λήρους» και «φλυαρίας ανάμεστα». Το πλέον υμνηθέν θαύμά του είναι η Δρακοκτονία, που όμως ως μύθος προϋπήρχε. Σύμφωνα με την παράδοση, στα περίχωρα της Κυρήνης, περιοχή της σημερινής Λιβύης, υπήρχε ένα δράκος που παραφύλαγε σε μια πηγή και εμπόδιζε την ύδρευση του χωριού, ενώ κατέτρωγε τους περαστικούς.

Για να εξευμενίσουν τον δράκο, οι χωρικοί του έστελναν κάθε μέρα ως τροφή από ένα παιδί, το οποίο επέλεγαν δια κλήρου. Ο Θεός τους λυπήθηκε κι έστειλε τον Άγιο Γεώργιο για να εξολοθρεύσει τον δράκο, σε μία ημέρα που ήταν έτοιμος να καταβροχθίσει την όμορφη μοναχοκόρη του τοπικού άρχοντα. Ο Άγιος, μετά από φοβερή μονομαχία με τον δράκο, τον σκότωσε κι έσωσε την ωραία κόρη. Τότε, ο πατέρας της, αλλά και όλο το χωριό που ήταν ειδωλολάτρες, βαπτίστηκαν Χριστιανοί.

Το θαύμα αυτό αποδίδεται στην επιβίωση ενός πανάρχαιου εθίμου, της προσφοράς ανθρωποθυσιών στους δαίμονας, που καραδοκούσαν στις πηγές των υδάτων. Ο λαογράφος Νικόλαος Πολίτης το θεωρεί ως αναβίωση του αρχαίου μύθου του Περσέα, που έσωσε την Ανδρομέδα από τέρας. Ο μύθος ήταν ακόμη ζωντανός στην περιοχή της Καππαδοκίας, όπου έδρασε και μαρτύρησε ο Γεώργιος. Η Δρακοκτονία του Αγίου Γεωργίου δεν αναφέρεται στους αρχικούς Βίους του Αγίου, γι' αυτό και μέχρι τον 12ο αιώνα η εκκλησιαστική εικονογραφία τον παρουσιάζει πεζό και όχι επί λευκού ίππου να διατρυπά με το δόρυ του τον δράκο, όπως επικράτησε να εικονίζεται αργότερα.

Ο Άγιος Γεώργιος κατέχει μια σημαντική θέση στο λαϊκό εορτολόγιο. Οι εορτές του Αγίου Γεωργίου (23 Απριλίου) και του Αγίου Δημητρίου (26 Οκτωβρίου) ελαμβάνοντο παλαιότερα ως χρονικά ορόσημα για τις αγροτικές και ποιμενικές συμφωνίες (προσλήψεις βοσκών, καλλιέργεια κτημάτων κλπ), καθώς διαιρούν τον χρόνο σε δύο εξαμηνίες. Η γιορτή μέσα στην πασχαλινή περίοδο δίνει την ευκαιρία για ένα ανοιξιάτικο πανηγυρισμό στα πολλά εξωκλήσια και τις στάνες των κτηνοτρόφων, με προσφορά γαλακτερών στους επισκέπτες και ζωοθυσίες (κουρμπάνια) προς τιμή του Αγίου.

Ο Μεγαλομάρτυς Γεώργιος ο Τροπαιοφόρος είναι ο προστάτης-Άγιος: της Αγγλίας, των χριστιανών της Παλαιστίνης, της Βηρυτού, της Γεωργίας, του βουλγαρικού Στρατού, της Καταλανίας, του Ελληνικού Πεζικού, των Μασόνων, των Προσκόπων, των Σταυροφόρων και της στάνης.

Έθιμα

Στο Όλβιο Ξάνθης αναβιώνει το έθιμο των πεχλιβάνηδων. Νεαροί παλαιστές (πεχλιβάνηδες), φορώντας δερμάτινο παντελόνι και αλειμμένοι με λάδι, επιδίδονται σ ’ένα είδος ελληνορρωμαϊκής πάλης, ιδιαίτερα δημοφιλούς στην Τουρκία. Νικητής αναδεικνύεται αυτός που θα βάλει πλάτη τον αντίπαλό του ή θα του κατεβάσει το παντελόνι. Το έθιμο λέγεται ότι αναπαριστά τη μάχη του Αγίου Γεωργίου με τον δράκο και ήρθε στην Ελλάδα από τους πρόσφυγες της Κωνσταντινούπολης.

Το έθιμο των πεχλιβάνηδων αναβιώνει και στην Ανθή Σερρών. Οι ρίζες του, εδώ, βρίσκονται στα χρόνια της τουρκοκρατίας, όταν τα θαρραλέα παλληκάρια του χωριού, παίρνοντας την ευλογία από τον Αη-Γιώργη, πάλευαν με τα πρωτοπαλίκαρα των Τούρκων και κατάφερναν επιδεικνύοντας δύναμη και θάρρος να τα νικήσουν.

Στο Νέο Σούλι Σερρών γίνεται η αναπαράσταση της νίκης του Αγίου Γεωργίου επί του δράκου από νέους του χωριού. Το δρώμενο της «Δρακοκτονίας» συγκεντρώνει πολύ κόσμο κάθε χρόνο. Ακολουθεί γλέντι με χορό, κρασί και παραδοσιακό φαγητό.

Η Αράχωβα Βοιωτίας τιμά τον προστάτη Άγιό της με τριήμερες εκδηλώσεις, το «Πανηγυράκι», όπως το ονομάζουν οι ντόπιοι. Περιλαμβάνει δρώμενα, παραδοσιακά αγωνίσματα, τοπικούς χορούς και παραδοσιακή μουσική. Την εικόνα του Αγίου Γεωργίου, κατά τη διάρκεια της περιφοράς της, συνοδεύουν νέοι και νέες της περιοχής με τοπικές ενδυμασίες.

Στην Ασή Γωνιά Χανίων οι κτηνοτρόφοι της περιοχής συρρέουν με τα κοπάδια τους στην εκκλησία του Αη-Γιώργη του Γαλατά για να πάρουν την ευλογία του. Τα ζώα, στολισμένα με τα πιο μελωδικά λέρια (κουδούνια), μαντρώνονται στην «κούρτα» έξω από την εκκλησία κι αρμέγονται ένα-ένα.

Σε πολλές περιοχές της Ελλάδας γίνονται αυτοσχέδιες ιπποδρομίες προς τιμή του Αγίου (Καλλιόπη Λήμνου, Πλατύ Μεσσηνίας, Άγιος Γεώργιος Μεσολογγίου).

https://www.protothema.gr/

Πηγή: sansimera.gr

ΟΞΥΜΕΤΡΟ: ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

 ΟΞΥΜΕΤΡΟ: ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

ΟΞΥΜΕΤΡΟ: ΤΟ ΑΠΟΛΥΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ

Τι είναι το οξύμετρο;

Το οξύμετρο είναι μια μικρή και απλή ιατρική συσκευή που τοποθετείται στο δάχτυλο του ασθενούς και μετρά σε ποσοστό επί τοις εκατό τον κορεσμό του οξυγόνου που υπάρχει στο αίμα. Παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για την κατάσταση του αναπνευστικού συστήματος και τη σωστή του λειτουργία του και εντοπίζει έγκαιρα προβλήματα που απαιτούν περαιτέρω διερεύνηση.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι οξυμέτρων με τα πιο γνωστά να είναι τα παλμικά οξύμετρα δακτύλου και καρπού.

Ποιες είναι τα φυσιολογικά επίπεδα οξυγόνου στο αίμα;

Τα φυσιολογικά επίπεδα οξυγόνου στο αίμα είναι περίπου στο 97% (από το 94% έως το 100%). Όταν αυτά πέσουν κάτω από 94%, ανησυχούμε για υποοξυγόνωση του οργανισμού ενώ όταν πέσουν κάτω από 92% μιλάμε πια για υποξία - μια παθολογική κατάσταση, στην οποία το σώμα στερείται της απαραίτητης οξυγόνωσης προκαλώντας πονοκέφαλο, ζαλάδα, αίσθημα κούρασης, σύγχυση, λήθαργο ή άλλες σοβαρότερες διαταραχές. Στην περίπτωση δε, που το οξυγόνο πέσει κάτω από το 80%, αυξάνεται ο κίνδυνος για βλάβη σε ζωτικά όργανα, κώμα ή και θάνατο.

Κορεσμός οξυγόνου και κορονοϊός

Πολλοί ασθενείς με Covid-19, δεν εμφανίζουν δύσπνοια παρά μόνο τη μέρα που αποφασίζουν να πάνε στο νοσοκομείο. Στο μεταξύ, αντισταθμίζουν τα χαμηλά επίπεδα οξυγόνου του αναπνέοντας πιο γρήγορα και πιο βαθιά, χωρίς να το συνειδητοποιούν. Ωστόσο, η πνευμονία τους εξελίσσεται επί μέρες και όταν πια πάνε στο νοσοκομείο, η κατάσταση συχνά είναι ήδη κρίσιμη.

Το οξύμετρο σώζει ζωές;

Οι ασθενείς με κορονοϊό που νοσηλεύονται στο σπίτι, θα πρέπει να ελέγχουν μόνοι τους τα επίπεδα οξυγόνου τους μέσω οξύμετρου. Το ίδιο ισχύει και για όσους δεν έχουν κάνει τεστ, αλλά έχουν ύποπτα συμπτώματα. Όπως καμία ιατρική συσκευή, έτσι και το οξύμετρο, δεν υποκαθιστά τον ιατρό. Ωστόσο, η εφαρμογή του οξυμέτρου και η τακτική παρακολούθηση του κορεσμού, σε συνδυασμό με την επικοινωνία με το θεράποντα ιατρό, μπορεί να σώσει ζωές.

 https://www.sosiatroi.gr/

Ποιοι 40άρηδες κινδυνεύουν από πνευμονική εμβολή

 Ποιοι 40άρηδες κινδυνεύουν από πνευμονική εμβολή

Ποιοι 40άρηδες κινδυνεύουν από πνευμονική εμβολή

Η πνευμονική εμβολή είναι η απόφραξη της πνευμονικής αρτηρίας ή κλάδων της από θρόμβους.

Οι συχνότερες πνευμονικές εμβολές προκαλούνται από θρόμβους που βρίσκονται στις φλέβες των ποδιών που δεν φαίνονται με το μάτι. Είναι οι λεγόμενες επιστημονικά «θρομβώσεις των εν τω βάθει φλεβών». Έτσι δεν είναι εύκολο να γίνει η διάγνωση της φλεβικής θρόμβωσης των φλεβών των ποδιών.

Ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες κινδύνους είναι η ακινησία, που κάνει το αίμα να «λιμνάζει».

Σύμφωνα με μελέτη μάλιστα, η πολύωρη ακινησία μπροστά σε μία οθόνη είναι εξίσου επικίνδυνη με τα πολύωρα αεροπορικά ταξίδια, καθώς ενέχει κίνδυνο εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης και πνευμονικής εμβολής.

Ο κίνδυνος αυτός είναι μεγαλύτερος για άνδρες και γυναίκες ηλικίας 40 έως 59 ετών, που είναι ακίνητοι μπροστά στην τηλεόραση ή τον υπολογιστή τους επί 5 ώρες την ημέρα ή περισσότερο.

Εάν ο θρόμβος αποκολληθεί από τη θέση του, μπορεί να φτάσει έως τις αρτηρίες των πνευμόνων, αποφράσσοντας κάποια από αυτές και προκαλώντας πνευμονική εμβολή.

Η πνευμονική εμβολή είναι επείγον ιατρικό περιστατικό, διότι αν δεν αντιμετωπιστεί εγκαίρως μπορεί να κοστίσει τη ζωή.

Η νέα πραγματοποιήθηκε από επιστήμονες του Πανεπιστημίου της Οσάκα, στην Ιαπωνία, σε 86.000 εθελοντές.

Οι ερευνητές τους παρακολούθησαν επί 18 χρόνια, διαπιστώνοντας ότι 5 ή περισσότερες ώρες τηλεόραση ή κομπιούτερ την ημέρα διπλασίαζαν τον κίνδυνο εν τω βάθει φλεβικής θρόμβωσης και πνευμονικής εμβολής, σε σύγκριση με τις 2,5 ή λιγότερες ώρες την ημέρα.

«Είναι η πρώτη φορά που επιβεβαιώνεται άμεση συσχέτιση ανάμεσα στην παρατεταμένη ακινησία μπροστά σε μία οθόνη και την θανατηφόρο πνευμονική εμβολή», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής δρ Τόρου Σιρακάουα, από το Τμήμα Κοινωνικής Ιατρικής του πανεπιστημίου.

Για να μειωθεί ο κίνδυνος, οι ειδικοί συνιστούν να υιοθετούν όσοι διάγουν καθιστική ζωή τις ίδιες συμβουλές που συνιστώνται σε όσους κάνουν πολύωρα αεροπορικά ταξίδια.

Με άλλα λόγια, θα πρέπει να σηκώνονται από την καρέκλα τους κάθε μισή ώρα για να περπατάνε ένα-δύο λεπτά, να κινούν συνέχεια τα πόδια τους όσο κάθονται, να πίνουν άφθονα υγρά (κυρίως νερό και φυσικούς χυμούς χωρίς ζάχαρη) και να αποφεύγουν το αλκοόλ. 

https://www.onmed.gr/

Κυριακή 2 Μαΐου 2021

Lemon Pie

 Lemon Pie

Lemon Pie

Υλικά

Για την βάση:

  • 1 κουτί μπισκότα digestive
  • 100 γραμμάρια βούτυρο
  • μισή σοκολάτα κουβερτούρα

Για την κρέμα:

  • μισό κιλό γιαούρτι στραγγιστό
  • 1 ζαχαρούχο γάλα βλάχας
  • ξύσμα από ένα λεμόνι
  • χυμός από ένα λεμόνι

Για την επικάλυψη:

  • Σαντιγί εμπορίου (παρασκευάστε την σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στην συσκευασία)

 

Εκτέλεση

Για την βάση:
Τρίβουμε όλα τα μπισκότα στο μούλτι και τα αδειάζουμε σε ένα μπολ. Λιώνουμε τα 100 γραμμάρια βουτύρου και τα ρίχνουμε μέσα στο μπολ με τα μπισκότα, ανακατεύοντας να πάει παντού. Στην συνέχεια λιώνουμε την σοκολάτα και την ρίχνουμε και αυτή μέσα στο μείγμα με τα μπισκότα και ανακατεύουμε (την σοκολάτα μπορείτε να την λιώσετε μαζί με τον βούτυρο ή και χωριστά). Τέλος στρώνουμε το μείγμα σε μία βάση ή σε ένα ταψάκι, το πατάμε με το κουτάλι για να γίνει ομοιόμορφο και λείο στην επιφάνεια και το βάζουμε στο ψυγείο.

Για την κρέμα:
Σε ένα μπολ βάζουμε το γιαούρτι, το ζαχαρούχο, το ξύσμα από το λεμόνι και τον χυμό λεμονιού (μπορείτε να προσθέσετε όσο χυμό λεμονιού θέλετε, ανάλογα με την γεύση που σας αρέσει). Στην συνέχεια ανακατεύουμε το περιεχόμενο του μπολ με ένα σύρμα χειρός. Ρίχνουμε όλη την κρέμα πάνω από τα μπισκότα, τα οποία έχουμε τοποθετήσει στο ψυγείο και την απλώνουμε ώστε να πάει παντού.

Για την επικάλυψη:
Φτιάχνουμε σαντιγί και γαρνίρουμε το γλυκό, προσθέτοντας ξύσμα λεμονιού και φιλέ αμυγδάλου. Αντί για σαντιγί μπορείτε να βάλετε ζάχαρη άχνη ή ξύσμα λεμονιού.

Η Lemon pie είναι γλυκό ψυγείου και γι’ αυτό χρειάζεται κάποιες ώρες στο ψυγείο, ώστε να σταθεροποιηθεί.

 

Καλή σας όρεξη!

 

Της Χριστίνας Κέμου

https://gynaikaeimai.com/

20 Φρικιά του Τσίρκου που Υπήρξαν Πραγματικά!

20 Φρικιά του Τσίρκου που Υπήρξαν Πραγματικά! Discovify EL 💡 20 Φρικιά του Τσίρκου που Υπήρξαν Πραγματικά: Ένα Μαγευτικό Ταξίδι στο Παράδοξ...