Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Σάββατο 3 Απριλίου 2021

Ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα και σάλτσα αυγολέμονο - Paxxi E85

Ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα και σάλτσα αυγολέμονο


Από τα πιο λατρεμένα παραδοσιακά φαγητά τα ντολμαδάκια όπως κι αν είναι, με κιμά ή χωρίς, τους κερδίζουν όλους.
Βασικό στοιχείο της επιτυχίας είναι τα μεταξένια αμπελόφυλλα που πρέπει να είναι φρέσκα και τρυφερά.Η γέμιση με μυρωδικά, ρύζι, μπόλικο λεμόνι και συνοδευόμενα από σάλτσα αυγολέμονου που τα συμπληρώνει.
Το αμπέλι που θα πάρουμε τα φύλλα πρέπει να προσέξουμε μην είναι ραντισμένο.Φροντίζουμε όταν μαζεύουμε τα αμπελόφυλλα με ένα μαχαίρι να κόβουμε το κοτσάνι, να μην τραυματίζουμε το αμπέλι ενώ τον τελευταίο βλαστό στην άκρη του βλαστού που χρησιμεύει στην προστασία του σταφυλιού να μην το ακουμπάμε. 
Ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα και σάλτσα αυγολέμονο
Ντολμαδάκια με αμπελόφυλλα και σάλτσα αυγολέμονο

ΧΡΟΝΟΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ
2 Ωρ.
ΧΡΟΝΟΣ
ΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΟΣ
40 Λεπ.
ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ
ΧΡΟΝΟΣ
2 Ωρ. 40 Λεπ.
ΠΙΑΤΟΣυνοδευτικό
ΜΕΡΙΔΕΣ120 Ντολμαδάκια
ΘΕΡΜΙΔΕΣ29

ΥΛΙΚΑ


  • 100 – 120 αμπελόφυλλα
  • 600 γρ μοσχαρίσιο κιμά
  • 50 γρ ρύζι καρολίνα
  • 50 γρ ρύζι barboiled
  • χυμό από ½ λεμόνι
  • 30 γρ βούτυρο σε κυβάκια
  • 1 μέτριο κρεμμύδι ψιλοκομμένα
  • 2 φρέσκα κρεμμυδάκια ψιλοκομμένα
  • 1/3 ματσάκι μαϊντανό ψιλοκομμένα (κρατάω τα κοτσάνια του)
  • 1/3 ματσάκι άνηθο ψιλοκομμένα(κρατάω τα κοτσάνια του)
  • 50 ml ελαιόλαδο
  • αλάτι
  • πιπέρι
  • 1 κύβο ζωμό βοδινού
  • 80 ml ελαιόλαδο
  • 1 αυγό
  • χυμό από 1 ½ λεμόνι
  • 2 κ. σ. κόρν φλάουρ

ΟΔΗΓΙΕΣ
 

  • Για να ζεματίσω τα φύλλα σε μια κατσαρόλα με νερό σε μέτρια φωτιά, να κοχλάζει ήπια, ρίχνω ανά 10 – 15 τα φύλλα. Τα αφήνω για 3 – 3,5 λεπτά αν είναι φρέσκα και τρυφερά ενώ αν είναι στην άρμη τα αφήνω για 5 λεπτά.
  • Τα βγάζω με μια τρυπητή κουτάλα προσεκτικά να μην σκιστούν και τα αφήνω σε σουρωτήρι να στραγγίζουν και να κρυώσουν.
  • Για την γέμιση σε ένα μεγάλο μπολ αναμιγνύω τον κιμά, τον μαϊντανό, τον άνηθο, το κρεμμύδι και τα φρέσκα κρεμμυδάκια. Βάζω μαζί τα δύο είδη ρυζιού μαζί με 20 ml χυμό λεμονιού και ρίχνω κι αυτά μέσα στο μείγμα. Προσθέτω αλάτι, πιπέρι
  • Τοποθετώ στο κάτω μέρος της κατσαρόλας (ή της χύτρας) χιαστή, τα κλαδιά του μαϊντανού και του άνηθου ενώ από πάνω τα σκεπάζω 2 – 3 αμπελόφυλλα απλωμένα ίσια.
  • Ανοίγω ένα ένα κάθε φύλλο στο ένα χέρι, παίρνω 1 κ. γ από τη γέμιση, τη βάζω κατά μήκος του φύλλου και ξεκινάω να το τυλίγω πρώτα το πάνω μέρος, έπειτα δεξιά, αριστερά και συνεχίζω ρολάροντας όλο το ντολμαδάκι.
  • Βάζω το άνοιγμα του φύλλου προς τα κάτω να ακουμπάει στον πάτο για να μην ανοίξει όταν θα βράζει και αρχίζω να τα τοποθετώ αρχικά περιμετρικά των τοιχίων της κατσαρόλας πηγαίνοντας έπειτα προς τα κέντρο της.
  • Όταν τελειώσω τις σειρές με τα ντολμαδάκια, βάζω σποραδικά τα κυβάκια του βουτύρου, αλάτι, ρίχνω 80 ml ελαιόλαδο και σκεπάζω με ένα αναποδογυρισμένο πιάτο λίγο μικρότερο από την περίμετρο της κατσαρόλας (για να συγκρατεί τα ντολμαδάκια). Σε μια κούπα ζεστό νερό διαλύω ένα κύβο ζωμού, το προσθέτω κι αυτό στην κατσαρόλα και σκεπάζω με νερό όλα τα ντολμαδάκια συν μισό εκατοστό παραπάνω.
  • Βάζω σε δυνατή φωτιά κι όταν αρχίσει να βράζει τη χαμηλώνω σε μέτρια και αφήνω με σκεπασμένο το καπάκι για περίπου 30 - 40 λεπτά (αν τα βάλω στη χύτρα θέλει 10 λεπτά).
  • Όταν περάσει αυτό το διάστημα ανοίγω την κατσαρόλα, δοκιμάζω αν είναι μαλακό ένα ντολμαδάκι. Αν είναι έτοιμο προσεκτικά στραγγίζω το ζουμί της κατσαρόλας σε μια άλλη και το βάζω να βράσει.
  • Ωστόσο σε ένα ποτήρι με κρύο νερό διαλύω το κορν φλάουρ και το ρίχνω λίγο λίγο μέσα στην κατσαρόλα με το ζουμί ανακατεύοντας ταυτόχρονα μέχρι να αποκτήσει πυκνότητα παχύρευστης σάλτσας. Κατεβάζω από τη φωτιά, δοκιμάζω αν θέλει συμπλήρωμα από αλάτι ή λεμόνι και αφήνω να κρυώσει λίγο.
  • Σε ένα μπολ χτυπάω το αυγό με το λεμόνι καλά και αρχίζω με μια κουτάλα της σούπας να προσθέτω λίγο λίγο από τη σάλτσα ανακατεύοντας διαρκώς. Αφού βάλω 3 – 4 κουταλιές από το ζουμί στο αυγολέμονο, βάζω αντίστροφα από αυτό κουταλιά κουταλιά μέσα στο ζουμί ανακινώντας καλά να μην « κόψει και ψηθεί το αυγό».
  • Σερβίρω αμέσως τα ντολμαδάκια ραντίζοντας τα από πάνω με τη σάλτσα του αυγολέμονου.
ΑΠΟΛΑΥΣΕ ΤΟ!

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Θερμίδες: 29kcal | Υδατάνθρακες: 1γρ | Πρωτεΐνη: 1γρ | Λιπαρά: 2γρ | Κορεσμένα λιπαρά: 1γρ | Χοληστερόλη: 5mg | Νάτριο: 15mg | Κάλιο: 11mg | Φυτικές ίνες: 1γρ | Σάκχαρα: 1γρ | Βιταμίνη A: 712IU | Βιταμίνη C: 1mg | Ασβέστιο: 10mg | Σίδηρο: 1mg

https://paxxi.gr/

Bayraktar ''μια ανάσα'' από τα ρωσικά σύνορα - Ομάδες ηλεκτρονικού πολέμου στέλνει η Μόσχα

 Bayraktar ''μια ανάσα'' από τα ρωσικά σύνορα - Ομάδες ηλεκτρονικού πολέμου στέλνει η Μόσχα


ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΤΣΑΚΟΣ

Δράση τουρκικών drone στην Α.Ουκρανία φέρνει ρωσική αντίδραση με μετακίνηση ειδικών μονάδων υπό μορφής ασκήσεως στα ουκρανικά σύνορα

Φουντώνουν τα σενάρια σχετικά με μια αναμέτρηση ρωσόφωνων και Ουκρανών στην περιοχή του Ντονέτσκ.

   
Πάνω από 50 ρωσικές τακτικές ομάδες επιπέδου τάγματος, έχουν σταλεί στην περιοχή των ρωσο-ουκρανικών συνόρων, ουσιαστικά για να καταπολεμήσουν εχθρικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα στη νότια Ρωσία, με την μορφή στρατιωτικών ασκήσεων.

Οι μονάδες αυτές της Νότιας στρατιωτικής περιφέρειας της Ρωσίας, έχουν αποκλειστικό ρόλο την αναχαίτηση μαζικών επιθέσεων μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων, από κοινού με μονάδες ηλεκτρονικού πολέμου κατά την διάρκεια ειδικών ασκήσεων, ανέφερε το γραφείο Τύπου της Περιφέρειας σήμερα Παρασκευή.

Σύμφωνα με ITAR-TASS, οι ρωσικές ασκήσεις περιλαμβάνουν 50 ειδικούς σχηματισμούς που αριθμούν 15.000 άτομα.

Αυτές οι δυνάμεις θα υλοποιήσουν επιχειρήσεις αναχαίτισης επιθέσεων κορεσμού από μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα  σε συνεργασία με μονάδες αεράμυνας και τις μηχανοκίνητες δυνάμεις πεζικού. 

 

Αδιαπέραστη η ρωσική αεράμυνα στην Κριμαία προκαλεί τρόμο στους Ουκρανούς 

 

Η ρωσική αεροπορική άμυνα στην Κριμαία μέσω του εκπροσώπου της, δηλώνει ότι δεν έχει κανένα πρόβλημα να εντοπίσει και να εξουδετερώσει εφόσον απαιτηθεί τα τουρκικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα Bayraktar TB2 που προσπαθούν να παραβιάσουν τα ρωσικά σύνορα.

Η ουκρανική πλευρά φέρεται να αναγνώρισε το γεγονός ότι είναι αδύνατο να χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά τα τουρκικά Bayraktar TB2 εναντίον των ρωσικών συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας που αναπτύχθηκαν στην Κριμαία.

Πληροφορίες σχετικά με αυτό το θέμα εμφανίστηκαν, όταν οι τουρκικά drone πλησίασαν αρκετές φορές τα ρωσικά σύνορα, και εντοπίστηκαν αμέσως από  τα ρωσικά συστήματα αεράμυνας, τα οποία ήταν έτοιμα να τα καταρρίψουν σε περίπτωση παραβίασης των συνόρων του εναέριου χώρου της Κριμαίας.

Επιπλέον, τα τουρκικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα δεν είναι ικανά να πετάξουν σε περιοχή A2AD, δεδομένου ότι στην πραγματικότητα, οποιοδήποτε ρωσικό σύστημα αντιαεροπορικής άμυνας θα κατέστρεφε εύκολα ένα τέτοιο drone από ασφαλή απόσταση.

Μεταξύ άλλων, Ρώσοι ειδικοί εφιστούν επίσης την προσοχή στο γεγονός ότι τα τουρκικά Bayraktar TB2 αποδείχθηκαν εντελώς άχρηστα ενάντια σε ηλεκτρονικά συστήματα πολέμου, αφού τουλάχιστον 12 τουρκικά UAV καταστράφηκαν σε Συρία και Λιβύη.

«Όσο κι αν η Τουρκία επαινεί τα μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα της, είναι εντελώς άχρηστα ενάντια στα ρωσικά όπλα, και που αποδείχθηκε  τόσο στην Συρία όσο και στην Λιβύη», τονίζει Ρώσος ειδικός. 

Όλα δείχνουν ότι οι Ρώσοι παίρνουν σαφέστατα τα μέτρα τους στο ζήτημα της αντιμετωπίσεις ουκρανικών drone, στην Α.Ουκρανία και την Κριμαία.   

 

Τουρκικά μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα στην Ουκρανία 

 

Όπως ανέφερε το Πενταπόσταγμα το πρωί, ουκρανικά πυραυλικά συστήματα RK-360MTS "Neptune" φέρονται να  αναπτύχθηκαν απέναντι από τις δυνάμεις των ρωσόφωνων, ως μία ακόμη ένδειξη πιθανών πολεμικών επιχειρήσεων.

Παρόλο που οι ουκρανικοί πύραυλοι προορίζονται για θαλάσσιους στόχους, σε αυτήν την περίπτωση, αυτά τα πυραυλικά συγκροτήματα υποτίθεται ότι θα χρησιμοποιηθούν για χερσαίες επιθέσεις σε Ντονέτσκ και το Λουγκάνσκ.

Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι τα Ουκρανικά στρατεύματα παρέλαβαν επίσης μια μεγάλη παρτίδα μη επανδρωμένων εναερίων οχημάτων, ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό τους σε  50 Bayraktar-2B, τα οποία θα χειριστούν ειδικοί από την Τουρκία και το Κατάρ σε περίπτωση κλιμάκωσης της σύγκρουσης.

Από αυτές τις πληροφορίες ρωσικών μέσων ενημέρωσης, ορισμένοι Ρώσοι εμπειρογνώμονες καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι οι εχθροπραξίες, εάν ξεκινήσουν, θα μπορούσαν να αναπτυχθούν σύμφωνα με το σενάριο του πολέμου του Καραμπάχ, στον οποίο ο στρατός του Αζερμπαϊτζάν, χρησιμοποιώντας drone, κατανίκησε ταχύτατα τα αρμενικά στρατεύματα.

Πώς θα ενεργήσουν όμως οι ρωσόφωνες πολιτοφυλακές σε αυτήν την περίπτωση;

Έχουν οι Ρωσόφωνοι την δυνατότητα να αποκρούσουν την «μη επανδρωμένη» τουρκική απειλή, την οποία ο τακτικός αρμενικός στρατός δεν μπόρεσε να αντισταθεί;

Αυτές οι ερωτήσεις απαντήθηκαν από τον Ρώσο εμπειρογνώμονα, πρώην επικεφαλής των αντιαεροπορικών δυνάμεων (2007-2009) της περιοχής άμυνας της Μόσχας, Συνταγματάρχη ε.α. Σεργκέι Χατυλίεφ.

Ο ειδικός τόνισε ότι οι ρωσόφωνοι δεν διαθέτουν εξελιγμένα όπλα σε σχέση με αυτά που διαθέτουν οι Ουκρανοί.
“Δεν είναι οικονομικά εφικτό και δεν είναι επικερδές να χρησιμοποιείς τέτοια πυραυλικά συστήματα για μικρής έκτασης σκοπό.Και από στρατιωτική άποψη, είναι επίσης άσκοπο.

Επιπλέον, απλά δεν υπάρχουν τέτοιοι στρατιωτικοί στόχοι, για τους οποίους θα ήταν απαραίτητο να χτυπήσουμε από σημείο σε σημείο, ούτε στο Λουγκάνσκ ούτε στο Ντονέτσκ.

Επιπλέον, είναι αδύνατο να υλοποιηθούν επιθέσεις ακριβείας με αυτά τα συγκροτήματα, καθώς δεν υπάρχει σύστημα αναγνώρισης και σύστημα ελέγχου πυρός, και αυτό είναι το  κύριο πρόβλημα του ουκρανικού στρατού.

Η κατάσταση στην Α.Ουκρανία θυμίζει τη Λιβύη το 1986. Τότε υπήρχαν τα σοβιετικά πυραυλικά συγκροτήματα S-200, S-75, "Buk", αλλά το σύστημα ελέγχου και επικοινωνιών ήταν είτε γαλλικό είτε γερμανικό.

Αυτό ήταν το πρώτο πλήγμα για τη Λιβύη, και αυτό ισχύει και σήμερα για την Ουκρανία, αφού δεν υπάρχει αξιόπιστο σύστημα ελέγχου και επικοινωνιών, για αυτό και τα πυραυλικά συστήματα δεν θα έχουν πλήρη απόδοση σε περίπτωση εχθροπραξιών.

Αν οι Ουκρανοί προσπαθήσουν να ενεργήσουν ανεξάρτητα οτιδήποτε, η αποτελεσματικότητα των πυραύλων τους θα ήταν πολύ χαμηλή.

Αν επιχειρηθεί να κτυπήσουν επίγειους στόχους τα ουκρανικά συστήματα “Ποσειδών”, θα το κάνουν τυχαία στοχεύοντας απλά προς μία κατεύθυνση.Είναι απίθανο τέτοιες ενέργειες να λάβουν υποστήριξη από τους Ευρωπαίους και τους Αμερικανούς.

Τώρα, σχετικά με τα τουρκικά αεροσκάφη Bayraktar-2B. Εάν κάποιος πιστεύει ότι είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθούν στο Ντονένσκ τόσο επιτυχώς όσο στο Καραμπάχ κάνει μεγάλο λάθος.

Υπάρχουν βουνά, ψηλές κορυφές, και περάσματα στο Καραμπάχ, ενώ η περιοχή για την οποία μιλάμε σήμερα είναι μια τεράστια πεδιάδα. Δεν θα είναι δυνατό να κρύψουν τα Bayraktar-2B από τα ρωσικά ραντάρ, και δεν θα είναι σε θέση να πετάξουν αυτά τα εναέρια οχήματα τόσο ελεύθερα όσο στο Καραμπάχ.

Για αυτό, ακόμη και παλαιά πολυβόλα μας, τα οποία έχουν σχεδιαστεί για να καταστρέφουν εναέριους στόχους, θα είναι αρκετά για να τα καταρρίψουν.

Τα τουρκικά Bayraktar-2B εξακολουθούν να είναι στόχοι χαμηλής ταχύτητας. Οι ρωσόφωνες πολιτοφυλακές έχουν επίσης και άλλα συστήματα αντιαεροπορικής άμυνας”, κατέληξε ο ίδιος μεταξύ άλλων.

Ρώσοι και Τούρκοι αν ξεκινήσει πολεμική διένεξη στην Α.Ουκρανία θα δοκιμάσουν νέες μεθόδους κατά επιθέσεων σε drone, μαζί με νέα όπλα ηλεκτρονικού πολέμου και αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

 https://www.pentapostagma.gr/

Παρασκευή 2 Απριλίου 2021

Από τον λαϊκισμό στον επιστημονικό λαϊκισμό και την άρνηση της επιστήμης, τα κοινωνικά διακυβεύματα της πανδημίας

 Από τον λαϊκισμό στον επιστημονικό λαϊκισμό και την άρνηση της επιστήμης, τα κοινωνικά διακυβεύματα της πανδημίας



Γιατί, για μερίδα του πληθυσμού, η επιστήμη έχει χάσει την αξιοπιστία της τη στιγμή που προβλέπει, αναγνωρίζει και δίνει λύση στα προβλήματα; Ποιος ο ρόλος των δημογραφικών χαρακτηριστικών, των μέσων ενημέρωσης, της γεωπολιτικής, του λαϊκισμού, της κυβερνητικής χρηματοδότησης στην απώλεια της αξιοπιστίας της; 

Αναλύοντας τις παραμέτρους, ο Ομότιμος Καθηγητής Ανοσολογίας και Αντεπιστέλλον Μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, Αναστάσιος Ε. Γερμενής, υποστηρίζει ότι το κλειδί βρίσκεται στην ισορροπημένη αμφίδρομη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην επιστημονικοποίηση της πολιτικής και στην πολιτικοποίηση της επιστήμης.

Η πανδημία COVID-19 είναι η τελευταία από μια σειρά απειλητικών προκλήσεων που αντιμετωπίζει η υγεία, η οικονομία και το περιβάλλον σε ολόκληρο τον Πλανήτη. Οι αναδυόμενες και οι επανεμφανιζόμενες λοιμώξεις, η ένδεια πόσιμου νερού, η ατμοσφαιρική ρύπανση, η αντοχή στα αντιβιοτικά, η δημογραφική κρίση, η ανθρωπογενής κλιματική αλλαγή και οι καιρικές μεταβολές που συνεπάγεται, αντιπροσωπεύουν τις σημαντικότερες από αυτές. Η ανθρωπότητα φαίνεται να μην είναι επαρκώς προετοιμασμένη να αντιμετωπίσει αυτές τις απειλές, όπως φάνηκε από την πανδημία COVID-19, παρά το γεγονός ότι η επιστήμη παρέχει τη δυνατότητα αξιόπιστης πρόβλεψης, αναγνώρισης των προβλημάτων και εξεύρεσης λύσεων.

Η αποδοχή, βέβαια, και η εφαρμογή των δυνατοτήτων της επιστήμης προϋποθέτει μια προσέγγιση που να επιτρέπει τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων εκ μέρους των μελών της κοινωνίας και κυρίως εκ μέρους εκείνων που θεσπίζουν και εφαρμόζουν πολιτικές. Μια τέτοια αναγκαιότητα, όμως, υπονομεύεται από κάποια χαρακτηριστικά της εποχής μας, με πρώτο την κρίση εμπιστοσύνης της κοινωνίας αναφορικά με την αξιοπιστία των επιστημονικών πληροφοριών που μεταδίδονται από τα μέσα επικοινωνίας. Χαρακτηριστική των ημερών μας είναι, επίσης, η κρίση ως προς την αξιοπιστία των πολιτικών ηγετών, αλλά και η κρίση της ίδιας της επιστήμης. Κυρίως όσον αφορά τον τρόπο, με τον οποίο κατορθώνει να διατηρεί την εγκυρότητα και την παραγωγικότητά της, ενώ ταυτόχρονα της καταλογίζεται μια σειρά δυσλειτουργιών, όπως μεροληψίες, συγκρούσεις συμφερόντων και παραποίηση αποτελεσμάτων.

Στον πυρήνα όλων αυτών των προβλημάτων βρίσκεται η δημόσια γνώση και ο χαρακτήρας της επικοινωνίας της επιστήμης με την κοινωνία, όπως έχει διαμορφωθεί στη σημερινή «εποχή της μετα-αλήθειας». Στις μέρες μας, τα μέσα μαζικής επικοινωνίας και κοινωνικής δικτύωσης εξασφαλίζουν την εύκολη πρόσβαση του κοινού και την άμεση διάδοση ενός τεράστιου όγκου επιστημονικής πληροφορίας. Αυτό όμως δεν γίνεται στη βάση των αρχών της εντιμότητας, αλλά σύμφωνα με τους κανόνες της λεγόμενης πειστικής επικοινωνίας, της χειραγώγησης. Τα συναισθήματα κυριαρχούν των γεγονότων και η ικανοποίηση των χρηστών βρίσκεται στο επίκεντρο της επικοινωνιακής διαδικασίας.

Έτσι, διαμορφώνεται μια κατάσταση όπου «τα αντικειμενικά γεγονότα έχουν μικρότερη επιρροή στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης από ό,τι τα συναισθήματα και οι προσωπικές πεποιθήσεις»1. Η ενημέρωση του κοινού θεμελιώνεται στην πίστη και όχι στην αντικειμενικότητα, γεγονός που κάνει την πληροφορία ιδιαίτερα ανθεκτική στις αποδείξεις και, κατά συνέπεια, ευνοεί όχι μόνο την παραπληροφόρηση αλλά ακόμη και την ανάπτυξη θεωριών συνωμοσίας. Το ίδιο επιτυγχάνεται με την προβολή δυσανάλογα σοβαρών αιτιολογήσεων για τα γεγονότα, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα να δημιουργείται αίσθημα βεβαιότητας ακόμη κι εκεί που δεν υπάρχει καμιά βεβαιότητα. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, «όλο και μεγαλύτερα τμήματα του πληθυσμού είναι έτοιμα να αγνοήσουν τα γεγονότα ή ακόμη και να αποδεχθούν προφανή ψέματα, μέσα στην απροθυμία τους να αναγνωρίσουν καθιερωμένες δομές και διαδικασίες»2. Η επιτυχία της επικοινωνίας δεν εξαρτάται πλέον από την υποστήριξη της αλήθειας αλλά από τη διαμόρφωση μιας «αίσθησης αλήθειας».

Ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη διαμόρφωση αυτής της νέας εποχής φαίνεται ότι είναι καθοριστικός. Ακόμη είναι νωπή η ανάμνηση των προσδοκιών ότι το διαδίκτυο θα βοηθήσει τη διάδοση της γνώσης σε όλα τα κοινωνικά στρώματα, ενισχύοντας ταυτόχρονα τη δημοκρατία, την ισότητα, την ελευθερία και τη δικαιοσύνη, με αποτέλεσμα τη βελτίωση της σχέσης των κυβερνήσεων με τους πολίτες και της συμμετοχικότητας του λαού στον πολιτικό διάλογο. Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια, όμως, η άποψη αυτή άλλαξε εκ των πραγμάτων. Σιγά-σιγά άρχισε να επικρατεί ένας φόβος μπροστά στον κίνδυνο που προέρχεται από τη δυνατότητα που έχουν οι σύγχρονες τεχνολογίες της πληροφορίας, όχι μόνο να αλλοιώνουν την πραγματικότητα αλλά και να επιτυγχάνουν τη μαζική διαχείριση της κοινής γνώμης ή ακόμη και την απόκρυψη σημαντικών γεγονότων. Δεν είναι λίγοι, μάλιστα, αυτοί που υποστηρίζουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι σκόπιμα κατασκευασμένα έτσι, ώστε να μπορούν να εκμεταλλεύονται την εγγενή σχετική ευπάθεια της ανθρώπινης ψυχολογίας.

Ανάλογα είναι και τα θέματα που έχουν προκύψει αναφορικά με τη δυνατότητα του διαδικτύου να υποστηρίξει την ανοικτότητα και τη διαφάνεια της επιστημονικής λειτουργίας και των προϊόντων της, που σήμερα πλέον έχει εξελιχθεί σε έναν ανελέητο αγώνα για τον έλεγχο της πληροφορίας και της γνώσης. Οι πλατφόρμες του διαδικτύου που βασίζονται στα ερευνητικά δεδομένα και στην ανάλυσή τους έχουν οδηγήσει στην επικράτηση ενός περιορισμένου αριθμού κοινωνικών δικτύων, υπηρεσιών αγορών και μηχανών αναζήτησης, με αποτέλεσμα τη διαμόρφωση ενός μονοπωλιακού περιβάλλοντος.

Μέσα σε αυτό το τοπίο, όλες οι ενδείξεις συγκλίνουν στην άποψη ότι η επιστήμη χάνει καθημερινά τη θέση της ως η μοναδική πηγή έγκυρης γνώσης. Παγκόσμιες μελέτες3, εντούτοις, έχουν δείξει ότι η απώλεια της εμπιστοσύνης προς την επιστήμη συναρτάται από μια μεγάλη σειρά παραγόντων, όπως η μόρφωση, η οικονομική κατάσταση, οι θρησκευτικές πεποιθήσεις, η πρόσβαση στο διαδίκτυο, η δυσπιστία ως προς τα κίνητρα των επιστημόνων και πολλοί άλλοι. Σαφή ένδειξη της πολυπλοκότητας του φαινομένου αποτελεί η διαφοροποίηση που παρατηρείται ως προς την εμπιστοσύνη στην επιστήμη ανάμεσα στις διάφορες περιοχές του κόσμου, στις διάφορες χρονικές στιγμές και στα διάφορα επιστημονικά αντικείμενα. Τυπικό παράδειγμα αποτελεί η Γαλλία, όπου, ενώ το 91% του πληθυσμού δηλώνουν ότι έχουν εμπιστοσύνη στην επιστήμη, το ένα τρίτο των πολιτών (το μεγαλύτερο ποσοστό στον κόσμο) ισχυρίζονται ότι τα εμβόλια δεν είναι ασφαλή.

Πολύ συχνά, επίσης, η απώλεια της εμπιστοσύνης προς την επιστήμη και, ενδεχομένως, η υπονόμευση της αποτελεσματικής λειτουργίας της συσχετίζονται με μεταβολές των κοινωνικοοικονομικών και γεωπολιτικών σχέσεων, με την αύξηση του πληθυσμού και τις δημογραφικές αλλαγές, με αναδυόμενες οικονομίες, καθώς και με ιδεολογικές και θρησκευτικές διαφορές. Οι συνέπειες της παγκοσμιοποίησης, του εθνικισμού και των αντιμεταναστευτικών τάσεων, σε περιόδους οικονομικών και περιβαλλοντικών πιέσεων, έχουν οδηγήσει, σε ορισμένες χώρες, στην επικέντρωση του ενδιαφέροντος στα βραχυπρόθεσμα οικονομικά προβλήματα, απομακρύνοντας την κοινωνία από τα μεγάλα προβλήματα της ανθρωπότητας.

Οι λαϊκίστικες πολιτικές, επίσης, καθώς και ο λαϊκισμός, γενικότερα, έχουν μερικές φορές χαρακτηριστικά επιζήμια τόσο για το ήθος όσο και για την πρακτική της επιστήμης. Είναι βέβαιο ότι θα μείνει στην ιστορία η πρόταση του πρώην Προέδρου των ΗΠΑ Donald Trump να αντικατασταθούν με τη διαίσθησή του (“gut instinct”) οι επιστημονικές ενδείξεις αναφορικά με τον έλεγχο της πανδημίας COVID-19, όπως έχει μείνει και η… φλεγματική τοποθέτηση του πρώην Υπουργού Δικαιοσύνης του Ηνωμένου Βασιλείου Michael Gove ότι «έχουμε σημαντικό αριθμό ειδικών […] σε οργανισμούς, τα ακρωνύμια των οποίων υποδηλώνουν ποιο είναι το καλύτερο». Συνηθισμένος στόχος των λαϊκίστικων πολιτικών είναι επιστημονικά δεδομένα ή επιστημονικοί τομείς που έρχονται σε αντίθεση με πολιτικές θέσεις, όπως π.χ. οι περικοπές των χρηματοδοτήσεων της έρευνας.

Πέραν του (πολιτικού) λαϊκισμού και των συνεπειών του, σοβαρή επίδραση στη λειτουργία της επιστήμης έχει και το φαινόμενο του αποκαλούμενου «επιστημονικού λαϊκισμού» (science-related populism) που εμφανίστηκε και ανδρώθηκε κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Το φαινόμενο αυτό προϋποθέτει την ύπαρξη ενός ηθικά φορτισμένου ανταγωνισμού μεταξύ ενός (υποτιθέμενου) ενάρετου απλού λαού και μιας (υποτιθέμενης) διεφθαρμένης ακαδημαϊκής ελίτ. Δικαίως ο πρώτος και παρανόμως η δεύτερη διεκδικούν την κυριαρχία στη λήψη αποφάσεων που σχετίζονται με την επιστήμη και στην υποστήριξη της αλήθειας. Κύρια έκφραση αυτού του λαϊκισμού είναι η ανάπτυξη μιας εναλλακτικής επιστημολογίας που αμφισβητεί και κρίνει τον τρόπο, με τον οποίο η επιστήμη παράγει γνώση, τις μεθόδους της και την αυθεντία της στη λήψη αποφάσεων και στην υποστήριξη της «αληθούς» γνώσης. Πρόκειται για μια προσπάθεια αντικατάστασης της καθιερωμένης γνώσης με φαινομενικά καλύτερη (αλλά ακόμα επιστημονική) «αντιγνώση» που υποστηρίζει τις θεωρίες συνωμοσίας και, γενικότερα, την παραπληροφόρηση της σημερινής «εποχής της μετα-αλήθειας».

Επίσης, η κυβερνητική χρηματοδότηση της έρευνας, τα τελευταία χρόνια, προκαλεί ολοένα περισσότερη ένταση μεταξύ των επιστημόνων αλλά και ανησυχία στην κοινωνία. Παρότι η έρευνα δεν είναι πολυτέλεια, αλλά αποτελεί την κινητήρια δύναμη της καινοτομίας και της ανάπτυξης, μερικές φορές οι κυβερνήσεις κάνουν σημαντικές περικοπές που απειλούν την επιστημονική υποδομή της χώρας τους. Επίσης, η επιλογή των χρηματοδοτουμένων ερευνητικών τομέων είναι αποτέλεσμα πολιτικών αποφάσεων που αντικατοπτρίζουν τις κυβερνητικές προτεραιότητες, ενώ παράλληλα περιορίζουν την αυτονομία των επιστημόνων.

Εξίσου σημαντική είναι η κουλτούρα της άρνησης της επιστήμης που επιδεικνύουν ορισμένοι πολιτικοί και τμήματα της κοινωνίας, γεγονός που επηρεάζει τη στάση, τόσο της πολιτείας όσο και της κοινωνίας, έναντι των επικείμενων πλανητικών προβλημάτων. Είναι χαρακτηριστικές οι συνέπειες που είχε η ρητορική του Προέδρου Trump και η στάση του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος των ΗΠΑ έναντι της πανδημίας COVID-19, κατά την έναρξη της οποίας για την έκθεση στον κορονοϊό ανησυχούσε το 73% από τους οπαδούς των Δημοκρατικών και μόνο το 42% από τους οπαδούς των Ρεπουμπλικανών. Ιστορικό παράδειγμα αποτελεί, επίσης, η σχέση των θρησκευτικών πεποιθήσεων με την εξελικτική θεωρία. Ακόμη και σήμερα ο δαρβινισμός είναι αποδεκτός από τους μισούς μόνο πολίτες των ΗΠΑ4, ενώ η Τουρκία το 2017 ανήγγειλε την εξαίρεση των σχετικών κεφαλαίων από τα σχολικά βιβλία.

Ακόμη σημαντικότερο, όμως, από την άρνηση της επιστήμης είναι το γεγονός ότι η κουλτούρα αυτή υπαγορεύει μια λανθασμένη παρουσίαση του τρόπου λειτουργίας της επιστήμης και καλλιεργεί μια κοινωνική στάση που απαξιώνει την αποδεικτική διαδικασία και την αντιμετωπίζει με ίσους όρους με την ψευδοεπιστήμη στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Γενικότερα, το ζήτημα της καλλιέργειας, εκ μέρους της πολιτικής ή των διαφόρων κοινωνικών φορέων, μιας κουλτούρας άρνησης της επιστήμης περιπλέκεται πολύ περισσότερο, δεδομένης και της δυσκολίας που υπάρχει στη διάκριση μεταξύ επιστήμης και ψευδοεπιστήμης. Αυτό αντανακλάται πολύ συχνά στην ανεπάρκεια των επιστημόνων να χειριστούν αποτελεσματικά τις καθόλου σπάνιες πλέον επιδράσεις της τελευταίας αλλά αυτό είναι θέμα που εκφεύγει του σκοπού του παρόντος άρθρου.

Παρόλα αυτά, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η επιστημονική γνώση, σε συνδυασμό με τα επιτεύγματα των τεχνολογιών της πληροφορικής και της επικοινωνίας θα καθορίσουν το επίπεδο της ποιότητας ζωής του ανθρώπου στα χρόνια που έρχονται. Η επιστήμη, όμως, από μόνη της δεν μπορεί να έχει μια τέτοια φιλοδοξία. Για τους λόγους που αναφέρθηκαν παραπάνω, η μελλοντική ευημερία της ανθρωπότητας θα εξαρτηθεί από την ήδη διαταραγμένη σχέση μεταξύ επιστήμης, κοινωνίας και πολιτικής και από τις τρομερές επιπτώσεις που έχει το γεγονός αυτό στην υγεία, στην οικονομία και εν τέλει στη βιωσιμότητα ολόκληρου του πλανήτη.

Η κοινωνία και η πολιτική πρέπει να αποδεχτούν αυτό το γεγονός, να κατανοήσουν τις απειλές, να σταθμίσουν τις προβλέψεις και να προχωρήσουν σε επιστημονικά τεκμηριωμένες επιλογές που θα εξισορροπούν το κόστος υγείας με το οικονομικό κόστος και το κόστος περιβάλλοντος, σύμφωνα με τις ηθικές αρχές και τις ανθρώπινες προτεραιότητες. Στο επίκεντρο αυτής της προσπάθειας βρίσκεται η ανάγκη εξισορρόπησης της επιστημονικής έρευνας με τη βιομηχανική παραγωγή, κατά τρόπο που να προάγεται η καινοτομία, αλλά και η άριστη και βιώσιμη χρήση των επιστημονικών προϊόντων.

Ευθύνη της πολιτικής αποτελεί, επίσης, η διάχυση και η προάσπιση της δημόσιας γνώσης της επιστήμης, της κατά το δυνατόν ευρύτερης δηλαδή κατανόησης των δυνατοτήτων και των περιορισμών της, καθώς και του σεβασμού προς τις μεθόδους της. Τα κενά στη δημόσια γνώση της επιστήμης, όπως για παράδειγμα η αδυναμία εκτίμησης αφενός του χρόνου και της προσπάθειας που απαιτείται για την παραγωγή των επιστημονικών αποτελεσμάτων, και αφετέρου της εγγενούς αβεβαιότητας της επιστήμης, αφήνουν περιθώρια για την ανάπτυξη αναξιόπιστων ισχυρισμών και τη διάδοση ψευδών πληροφοριών. Η επιστημονική παιδεία πρέπει να θεωρείται ως βασική δεξιότητα που προστατεύει τα άτομα από τη βλάβη, την οποία μπορεί να επιφέρουν οι θεωρίες συνωμοσίας κι η ψευδοεπιστήμη. Παράλληλα, καθιστά τους πολίτες ικανούς να διαθέτουν άποψη πάνω σε κρίσιμα ζητήματα και στις πολιτικές αποφάσεις που σχετίζονται με αυτά.

Η επιτυχία ενός τέτοιου ρόλου της πολιτικής εξαρτάται από μια διαρκή αμφίδρομη αλληλεπίδραση ανάμεσα στην επιστημονικοποίηση της πολιτικής και στην πολιτικοποίηση της επιστήμης. Ανάμεσα, δηλαδή, στην άσκηση πολιτικής κατά συνέπεια των επιστημονικών δεδομένων και στη διαμόρφωση πολιτικών για την επιστήμη, με την κοινωνία να συμμετέχει ως το απαραίτητο τρίτο μέρος σε αυτή τη σχέση. Όσον αφορά το πρώτο, είναι γνωστό ότι μια σειρά πολιτικών προβλημάτων διαμορφώθηκαν μετά από την αναγνώρισή τους από την επιστήμη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περιβαλλοντική ρύπανση που έγινε θέμα της πολιτικής ατζέντας αφού οι επιστήμονες ανακάλυψαν την παρουσία DDT στα τρόφιμα.

Η πολιτικοποίηση της επιστήμης, από την άλλη πλευρά, είναι αναπόφευκτη συνέπεια της έκθεσης της γνώσης στο δημόσιο χώρο και της αυτόματης αποτίμησής της από την κοινωνία. Η υπόθεση ότι η επιστήμη προβάλει μόνο αντικειμενική γνώση, χωρίς να ενδιαφέρεται για την άποψη της κοινωνίας και τις προθέσεις της πολιτικής, είναι προφανώς ένας μύθος. Από την εποχή του πυρηνικού ατυχήματος του Chernobyl είναι γνωστό ότι οι θέσεις της επιστημονικής εμπειρογνωμοσύνης καθορίζονται από την πολιτική και όχι από τη γνώση. Βέβαια, η αυξανόμενη ζήτηση για επιστημονική εμπειρογνωμοσύνη οδηγεί σε μια πληθωριστική χρήση των γνώσεων. Αυτό εκθέτει τη μεν πολιτική στον κίνδυνο να χάσει μια σημαντική νομιμοποιητική βάση, τη δε επιστήμη στον κίνδυνο να χάσει την εμπιστοσύνη του κοινού.

Η διατήρηση της ισορροπίας σε αυτή την αλληλεπίδραση δεν είναι καθόλου εύκολη. Οι επιστήμονες διεκδικούν την αυτονομία τους και δεν κατανοούν τους πολιτικούς στόχους. Οι πολιτικοί από την άλλη πλευρά, με βάση τις οικονομικές δυνατότητες, ασκούν έλεγχο στην κατανομή των πόρων κατευθύνοντας την έρευνα σε τομείς που –κατά τη γνώμη τους– εξυπηρετούν το κοινωνικό συμφέρον. Πολλές φορές, οι πολιτικές επιλογές είναι αντίθετες με τις επιστημονικές προτάσεις, γεγονός που φέρνει σε αντίθεση τους πολιτικούς με τους επιστήμονες. Αλλά και η στάση της κοινωνίας απέναντι στην επιστήμη δεν είναι πάντοτε σταθερή ούτε είναι η ίδια ανάμεσα στις διάφορες κοινωνικές ομάδες. Πολύ πιο σοβαρό, βέβαια, είναι το γεγονός ότι όλο και συχνότερα οι επιστημονικές εξελίξεις ξεπερνούν τη δυνατότητα κατανόησής τους από το κοινό, με αποτέλεσμα την αποσύνδεση της επιστήμης από την κοινωνία και την αντιμετώπιση των επιστημονικών δεδομένων περισσότερο με βάση συναισθηματικά κριτήρια παρά με αποδεικτικές διαδικασίες.

Στα παραπάνω πρέπει να προστεθούν και οι ολοένα πιο έντονες ανησυχίες για την επαπειλούμενη βιωσιμότητα των ίδιων των τεχνολογιών που μέχρι σήμερα υποστηρίζουν την ευημερία, την υγεία και τον φυσικό πλούτο. Όπως έχει λεχθεί, «Η ανθρώπινη ιστορία είναι μια ιστορία καινοτομίας και αυξημένης αποτελεσματικότητας, αλλά και αδιάκοπης εξάντλησης των πόρων του Πλανήτη»5.

Μέσα σε αυτό το πολύπλοκο πλέγμα αλληλεξαρτήσεων, θα μπορούσε να υποστηριχθεί ότι η σημασία της επιστήμης υποβαθμίζεται. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν είναι απόλυτα σωστό. Η επιστήμη ως θεσμός παραγωγής γνώσης παραμένει αναντικατάστατη. Αυτό που συμβαίνει. όμως, είναι ότι η κοινωνία και η πολιτική παρεμβαίνουν πλέον, με διάφορους τρόπους, στη διαδικασία παραγωγής και αναθεώρησης της γνώσης, με αποτέλεσμα η επιστήμη να μην είναι πια ο μοναδικός φορέας αξιόπιστων γνώσεων.

Κατά συνέπεια, το διακύβευμα είναι πλέον η επικύρωση της αλήθειας, ένας ρόλος που μόνο η επιστήμη μπορεί να τον παίξει. Αν όμως δεν το κάνει, τον ρόλο αυτόν θα τον διεκδικήσει η κοινωνία, θα τον υποκλέψουν τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και η πολιτική θα αντιδράσει διαμορφώνοντας τις απαραίτητες σχέσεις εμπιστοσύνης μέσω νομικών πλαισίων. Κινδυνεύουμε, λοιπόν, να βρεθούμε μπροστά στο τέλος της εμπιστοσύνης στην επικοινωνία της αλήθειας; Η εμπιστοσύνη, όσο σπάνια κι αν είναι, είναι συστατική αξία της επικοινωνίας της επιστήμης κι όσο περισσότερο η κοινωνία εξαρτάται από την έγκυρη γνώση τόσο περισσότερο αυτή η εμπιστοσύνη γίνεται απαραίτητη. Γι’ αυτό κι ο ανταγωνισμός για εμπιστοσύνη είναι βασικό χαρακτηριστικό της σημερινής κοινωνίας. Οι επιστήμονες πρέπει να κατανοήσουν ότι οι προσπάθειες που απαιτούνται για την δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης γίνονται καθημερινά μεγαλύτερες. Αλλά μόνο εάν κατορθώσουν να διατηρήσουν ένα τέτοιο κλίμα, έχουν σοβαρές πιθανότητες να διασφαλίσουν μια ισόρροπη σχέση μεταξύ της επιστήμης, της κοινωνίας και της πολιτικής, η οποία αποτελεί προϋπόθεση για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη μελλοντική ευημερία της ανθρωπότητας.

Στο πλαίσιο αυτής της προσπάθειας, οι επιστήμονες πρέπει να έχουν υπόψη ότι η αβεβαιότητα είναι εγγενές στοιχείο της ανθρώπινης φύσης κι ότι η προσμονή του απροσδόκητου αποτελεί συνθήκη επιβίωσης. Γι’ αυτό ο άνθρωπος έχει πολύ μεγαλύτερη ικανότητα να αντιμετωπίζει αβεβαιότητες στη διαχείριση του κινδύνου από αυτή που του αναγνωρίζεται, όσο περιορισμένη γνώση ή εμπειρία της επιστημονικής μεθόδου κι αν διαθέτει.

***

  1. Oxford English Dictionaries, 2016.
  2. Society for the German Language, 2016.
  3. Wellcome Trust, 2018.
  4. National Science Board, 2018 report.
  5. Vaclav Smil, 2019.

Αναστάσιος Ε. Γερμενής

Πηγή:monde-diplomatique

Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Το τραγούδι της άνοιξης.

 Το τραγούδι της άνοιξης.

Μετά μουσικής…σας προσκαλώ για μια βόλτα στον κήπο μου!


Το  άρωμα των λουλουδιών έρχεται με τ’ αεράκι…

Μη βρίσκεις καταφύγιο
στην αγκαλιά της αυθεντίας
που γεννάει παρηγοριά και μαρασμό.

Ξέφυγε, ξέφυγε από κει…

Για να πας μακριά,
πρέπει να ξεκινήσεις από κοντά.

Για να σκαρφαλώσεις στα ψηλά,
πρέπει να ξεκινήσεις από χαμηλά.

Ω, φίλε,
όπως στις μέρες της άνοιξης,
όταν ο κάθε σπόρος σκάει
προς δόξαν της ολοκλήρωσης του…


Έτσι και στις μέρες
της μεγάλης σου αγαλλίασης,
κάθε έργο κρυφό μέσα στη σκέψη σου,
κάθε πράξη κρυφή μέσα στη καρδιά σου…


Θα φανερωθεί
στη πλήρη άνθηση του
και το βάρος του από τότε
δεν θα κουβαλάς.


Είμαι σαν το πέταλο στο τριαντάφυλλο.
Είμαι σαν το άρωμα για το γιασεμί.


Για να κατανοήσει κανείς την ομορφιά πρέπει να έχει έναν εκπληκτικά απλό νου- δηλαδή, απλός είναι ένας νους που δεν είναι φορτωμένος σκέψεις, που μπορεί να δει τα πράγματα έτσι όπως είναι, που μπορεί να δει το ηλιοβασίλεμα με όλα του τα χρώματα, με όλη του την γλυκύτητα, απλά…
Ομορφιά δεν είναι σκέψη. Αυτό που κατασκευάζει η σκέψη, δεν είναι ομορφιά.

Το παραπάνω κείμενο είναι από:
ΠΑΡΑΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Τζίντου Κρισναμούρτι

Μετάφραση
Νίκος Πιλάβιος

Και οι φωτογραφίες από τον ανοιξιάτικο κήπο μου!

https://ainafetst.wordpress.com/

KISS ! Ένα αγαπημένο γλυκό !!


KISS !  Ένα αγαπημένο γλυκό !!


Kiss! Ένα αγαπημένο γλυκό των παιδικών μου χρόνων, όπως και πολλών! Είναι μια πολύ εύκολη συνταγή, που μετά από πολλές δοκιμές κατάφερα να φτιάξω και να την μοιραστώ μαζί σας. Έχω κάνει μόνο μια μικρή αλλαγή στην βάση. Εύχομαι να σας αρέσει!

Υλικά

Για την βάση

200 γρ. κουβερτούρα λιωμένη
Corn flakes καλαμποκιού

Για την γέμιση

Μαρέγκα ή κιγιέ
80 ml νερό
360 γρ. ζάχαρη κρυσταλλική
30 γρ. γλυκόζη
6 ασπράδια αυγών (180 γρ.)

Για την γεύση φράουλα

5 φράουλες πολτοποιημένες ή κατεψυγμένα φρούτα του δάσους

Για την επικάλυψη

200 γρ. κουβερτούρα γάλακτος

Εκτέλεση

Για την βάση, λιώνουμε την κουβερτούρα και την προσθέτουμε στα ελαφρώς θρυμματισμένα κορν φλέικς κι ανακατεύουμε καλά. Σε μια μακρόστενη φόρμα, βάζουμε μεμβράνη και ρίχνουμε το μίγμα. Βάζουμε στην κατάψυξη.
Για το κιγιέ (μαρέγκα), σ’ ένα κατσαρολάκι βάζουμε την ζάχαρη, το νερό και την γλυκόζη. Αφήνουμε να βράσουν και μόλις φτάσει η θερμοκρασία στους 110 βαθμούς ή όταν αρχίσει να δένει, αρχίζουμε να χτυπάμε τ’ ασπράδια στο μίξερ με σύρμα. Μόλις το σιρόπι φτάσει στους 120 βαθμούς, δηλαδή σφίξει αρκετά, αρχίζουμε και το ρίχνουμε σιγά σιγά μέσα στη μαρέγκα. Αυτή η διαδικασία λέγεται κορδόνι. Συνεχίζουμε το χτύπημα για 15 λεπτά. Πρέπει να σφίξει αρκετά.
Βγάζουμε την μισή μαρέγκα ή κιγιέ και συνεχίζουμε το χτύπημα, ρίχνοντας και τις πολτοποιημένες φράουλες.
Βγάζουμε την φόρμα από την κατάψυξη και προσθέτουμε το μίγμα με την μαρέγκα, γεύση φράουλα και μετά την άσπρη μαρέγκα. Βάζουμε στην κατάψυξη για 1-2 ώρες. Δεν θα παγώσει πάρα πολύ, λόγω του σιροπιού που έχει μέσα η μαρέγκα και δεν το αφήνει να παγώσει.
Έχουμε λιώσει την κουβερτούρα γάλακτος. Την αφήνουμε να κρυώσει, δεν θέλουμε να είναι ζεστή. Να φτάσει στους 33 βαθμούς ή αν δεν έχουμε θερμόμετρο, βλέπουμε με το δάχτυλό μας να μην είναι ζεστή.
Ξεφορμάρουμε το γλυκό απ’ τη φόρμα και το τοποθετούμε σε μια σχάρα. Ρίχνουμε την κουβερτούρα.
Αν θέλουμε μικρά kiss, μπορούμε να κόψουμε το γλυκό σε μικρά κομμάτια, πριν ρίξουμε τη σοκολάτα (δεν κόβεται πολύ εύκολα λόγω του ότι είναι μαλακό).

Καλή επιτυχία!
 

 

Κατερίνα Τριανταφύλλου – Katerina Sweet Cooking

YouTube: https://bit.ly/2GXTGHW

https://gynaikaeimai.com/

Μαδέρα: Το εξωτικό νησί που αποκαλούν «Χαβάη της Ευρώπης»

Μαδέρα: Το εξωτικό νησί που αποκαλούν «Χαβάη της Ευρώπης» Το νησιωτικό σύμπλεγμα είναι φημισμένο παγκοσμίως για το κρασί της Μαδέρας   Η   Μ...