Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2020

Sequoyah, το κράτος των ΗΠΑ που σχεδόν υπήρχε


Οι άποικοι αγωνίζονται για να διεκδικήσουν εδάφη στην Οκλαχόμα στις 16 Σεπτεμβρίου 1893. Αν και η κυβέρνηση των ΗΠΑ είχε υποσχεθεί αυτό το έδαφος ως μόνιμο σπίτι για φυλές αμερικανών ιθαγενών, οι λευκοί έποικοι κατέλαβαν γη όπως αυτή που τελικά οδήγησε στην ίδρυση της πολιτείας της Οκλαχόμα .
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ TULSA, ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΙΚΟΝΩΝ NAT GEO

Sequoyah, το κράτος των ΗΠΑ που σχεδόν υπήρχε

Σχεδιάστηκε ως ένα κράτος ιθαγενών αμερικανών, μέχρι οι πολιτικοί να διπλώσουν τα γηγενή εδάφη στην Οκλαχόμα - μια απόφαση που επηρεάζει ακόμα τη ζωή εκεί σήμερα.

Το όνομά του προέρχεται από έναν όρο Choctaw για τους «ερυθρούς ανθρώπους», αλλά το ψευδώνυμο της Οκλαχόμα - το κράτος νωρίτερα - προέρχεται από τους λευκούς εποίκους που κατέβηκαν σε αυτό για να διεκδικήσουν ιθαγενή εδάφη. Αυτή η ένταση δεν είναι κάτι καινούργιο: Μόλις χωριστεί σε μια περιοχή για τους λευκούς και μια άλλη για τους ιθαγενείς Αμερικανούς, η Οκλαχόμα δεν έχει θάψει την κληρονομιά του μεθοριακού της παρελθόντος.

Τον Ιούλιο του 2020, το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι, παρά την τοποθεσία του σε μια πολιτεία των ΗΠΑ, μεγάλο μέρος της ανατολικής Οκλαχόμα είναι επιφύλαξη της Ινδίας. Η απόφαση-ορόσημο είναι η τελευταία επιδρομή σε μια μακρά μάχη για το ποιος πρέπει να κατέχει και να κατοικήσει τα λιβάδια και τα mesas της Οκλαχόμα - μια μάχη που οδήγησε σχεδόν στην Οκλαχόμα να γίνει δύο διαφορετικά κράτη.

Η σύγκρουση γεννήθηκε στις νοτιοανατολικές Ηνωμένες Πολιτείες, στα προγονικά εδάφη των Τσερόκι, Τσίτσα, Χοκτάου, Μούσκουι (Κρικ), και σεμιναλίων που εκτείνονταν από τη σύγχρονη Βόρεια Καρολίνα στο Μισισιπή. Στα τέλη του 18ου και του 19ου αιώνα, οι λευκοί άποικοι που πλημμύρισαν την περιοχή ονόμασαν αυτά τα έθνη τις πέντε πολιτισμένες φυλές λόγω της προθυμίας τους να αναπτύξουν οικονομικούς και κοινωνικούς δεσμούς. Παρ 'όλα αυτά, αυτοί οι λευκοί νεοφερμένοι πίεσαν την αμερικανική κυβέρνηση να σπρώξει τους ιθαγενείς Αμερικανούς από τα εδάφη τους.

Ένα βήμα προς την ανάκτηση

Εγγενής κυριαρχία στην Οκλαχόμα

Υψηλή, άγονη γη

στη δυση

Πλούσια πεδινά

στην Ανατολή

ΔΗΜΟΣΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΤΣΕΡΟΚΙ

ΕΘΝΟΣ

ΟΚΛΑΧΩΑ

ΕΔΑΦΟΣ

1890

Όζαρκ

Οροπέδιο

Στοίχημα

Πεδιάδα

ΜΟΣΧΟΚΙ

(ΠΟΤΑΜΑΚΙ)

ΕΘΝΟΣ

SEMINOLE

ΕΘΝΟΣ

ΙΝΔΟΣ

ΕΔΑΦΟΣ

CHICKASAW

ΕΘΝΟΣ

CHOCTAW

ΕΘΝΟΣ

1890

Μεγάλο μέρος της ανατολικής Οκλαχόμα - αρχικά

ορίζεται ως ινδική γη - προήλθε από

Αυτόχθονες άνθρωποι στη διαδικασία του κράτους.

OSAGE

ΚΡΑΤΗΣΗ

Τάλσα

Muskogee

Οκλαχόμα

Πόλη

ΟΚΛΑΧΩΑ

Ηνωμένες Πολιτείες 1,7%

Οκλαχόμα 13,5%

Μικρές κρατήσεις

ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΙΝΔΙΚΟΣ ΚΑΙ ΑΛΑΣΚΑ

ΦΥΣΙΚΟΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ ΩΣ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΣΥΝΟΛΟ

Λόουτον

1907 - Ιούνιος 2020

Σήμερα, οι ιθαγενείς Αμερικανοί ζουν σε όλες τις περιοχές

Οκλαχόμα. Ωστόσο, πολύ λίγο από το κράτος

είναι τεχνικά μια κράτηση.

Κομητείες με

10% ή υψηλότερο

Ιθαγενής Αμερικανός

πληθυσμός (2018)

OSAGE

ΚΡΑΤΗΣΗ

ΤΣΕΡΟΚΙ

ΕΘΝΟΣ

Επηρεάζονται

περιοχές

Τάλσα

ΜΟΣΧΟΚΙ

(ΠΟΤΑΜΑΚΙ)

ΕΘΝΟΣ

Οκλαχόμα

Πόλη

Οκλαχόμα

Πόλη

Muskogee

ΟΚΛΑΧΩΑ

SEMINOLE

ΕΘΝΟΣ

CHOCTAW

ΕΘΝΟΣ

Λόουτον

CHICKASAW

ΕΘΝΟΣ

Από τον Ιούλιο του 2020

Τον Ιούλιο του 2020, το Ανώτατο Δικαστήριο αποφάσισε ότι πολλά

Η ανατολική Οκλαχόμα εμπίπτει σε μια επιφύλαξη από την Ινδία. ο

Η απόφαση σήμαινε ότι οι ιθαγενείς Αμερικανοί ζούσαν σε αυτό το έδαφος

μάλλον βρίσκονταν στη νομική δικαιοδοσία του δικού τους έθνους

από την πολιτεία της Οκλαχόμα. Νομικοί εμπειρογνώμονες πίστευαν ότι

οι γηγενείς πληθυσμοί δεν θα επηρεαστούν.

SOREN WALLJASPER, ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ NG,

ΠΗΓΗ: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ OKLAHOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ CENSUS ΗΠΑ; USGS

Το 1830, το Κογκρέσο ψήφισε τον Ινδικό Νόμο Απομάκρυνσης , ο οποίος επέτρεψε στον τότε πρόεδρο Άντριου Τζάκσον να παραχωρήσει τις φυλές των Αμερικανών ιθαγενών στα δυτικά σε αντάλλαγμα για τις προγονικές τους περιοχές. Υπό πίεση, οι Πέντε Φυλές υπέγραψαν μια ποικιλία συνθηκών που παραχώρησαν τη γη τους σε αντάλλαγμα για υποσχέσεις όπως μια συνθήκη του 1833 που εγγυόταν «μόνιμη κατοικία σε ολόκληρο το έθνος των Ινδών του Creek».

Αν και πολλοί πήγαν χωρίς αντίσταση, άλλοι αρνήθηκαν και απομακρύνθηκαν από τα σπίτια τους με όπλο. Μεταξύ 1830 και 1850, περίπου 100.000 ιθαγενείς Αμερικανοί μετεγκαταστάθηκαν - μια αναγκαστική μετανάστευση γνωστή ως το ίχνος των δακρύων.

Παρόλο που η κυβέρνηση των ΗΠΑ απορρόφησε την Ινδική Επικράτεια στη νεοσυσταθείσα πολιτεία της Οκλαχόμα, η κυριαρχία των ιθαγενών εδαφών - όπως η περιοχή του Τσερόκι που απεικονίζεται εδώ στη βορειοανατολική Οκλαχόμα - παρέμεινε υπό συζήτηση.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΗ MAGGIE STEBER, ΣΥΛΛΟΓΗ ΕΙΚΟΝΩΝ NAT GEO

Το νέο τους σπίτι βρισκόταν χίλια μίλια μακριά στην Ινδική Επικράτεια, την περιοχή δυτικά του Μισισιπή και ανατολικά των Rockies. Εκεί, οι Πέντε Φυλές εγκαταστάθηκαν στην ξηρά σε μια κεντρική και ανατολική Οκλαχόμα μαζί με 21 άλλες φυλές . Με την πάροδο των ετών, οι Ηνωμένες Πολιτείες ισχυρίστηκαν ότι περισσότερη γηγενής γη και η επικράτεια της Ινδίας συρρικνώθηκε στα σύνορα της σύγχρονης Οκλαχόμα. Δείτε πώς η φωτογραφία βοήθησε να θεραπεύσει αυτό το αυτόχθονες κοινότητες στην Οκλαχόμα. )

Στη δεκαετία του 1880, συρρικνώθηκε ακόμη περισσότερο όταν οι ΗΠΑ άλλαξαν από μια πολιτική απομάκρυνσης σε κατανομή , ένα σύστημα που έχει σχεδιαστεί για να αναγκάσει την εγγενή αφομοίωση σε λευκή κουλτούρα, διαιρώντας τα παραδοσιακά κοινοτικά εδάφη τους που εποπτεύονταν από φυλετικές κυβερνήσεις σε μικρές, ατομικές ιδιοκτησίες. Οι Πέντε Φυλές αποκλείστηκαν από την πολιτική, αλλά τα εδάφη άλλων φυλών στη δυτική Οκλαχόμα σκαλίστηκαν σε μικροσκοπικά τμήματα και μοιράστηκαν σε άτομα, πολλά από τα οποία πούλησαν τις μετοχές τους σε λευκούς εποίκους ή την κυβέρνηση των ΗΠΑ.

Οι λευκοί άποικοι προσπάθησαν επίσης να καταλάβουν την περιοχή που ονόμαζαν Χωρίς εκχωρήσεις εδάφη, μια περιοχή δύο εκατομμυρίων στρεμμάτων της κεντρικής Οκλαχόμα που οι ΗΠΑ είχαν αναγκάσει τους Muscogee και Seminoles - που είχαν συμμαχήσει με τη Συνομοσπονδία κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου - να παραχωρήσουν περισσότερο από μια δεκαετία νωρίτερα. Οι επίδοξοι έποικοι γνωστοί ως Boomers καταλήφθηκαν στη γη και, μετά από χρόνια πίεσης, η ομοσπονδιακή κυβέρνηση συμφώνησε να το ανοίξει σε λευκούς οικισμούς το 1889.

Πενήντα χιλιάδες λευκοί άποικοι πλημμύρισαν στις γύρω περιοχές, περιμένοντας να ανοίξει η γη στις 22 Απριλίου 1889. (Μερικοί εισήλθαν παράνομα και έλαβαν το ψευδώνυμο "Νωρίτερα.") Το μεσημέρι, ανέβηκαν στα σύνορα για να κάνουν τις αξιώσεις τους. Σε μια μέρα αξιώθηκαν έντεκα χιλιάδες αγροτόσπιτα.συρρέουν στην Οκλαχόμα - και στην Ινδική Επικράτεια, όπου τους επετράπη να εγκατασταθούν σε πλεονάζοντα εδάφη που αγόρασαν από φυλετικές κυβερνήσεις. Τελικά, ξεπέρασαν κατά πολύ τους κατοίκους ιθαγενών.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση άνοιξε τον δρόμο για κρατική υπόσταση το 1898 με τον νόμο Curtis , ο οποίος ανακοίνωσε ότι οι φυλετικές κυβερνήσεις θα καταργηθούν τον Μάρτιο του 1906 και ανάγκασαν τις Πέντε Φυλές να αποδεχτούν το νόμο περί κατανομής από τον οποίο είχαν απαλλαγεί. Πέντε ηγέτες φυλών συνειδητοποίησαν ότι σύντομα δεν θα είχαν κανέναν έλεγχο ή ομοσπονδιακή αναγνώριση. Σε μια τελευταία προσπάθεια να διατηρήσουν την κυριαρχία τους, πραγματοποίησαν μια σύμβαση για να σχηματίσουν ένα δικό τους κράτος.

Το 1899, ο Pleasant Porter έγινε ο τελευταίος εκλεγμένος κύριος αρχηγός του Creek Nation

… Διαβάστε περισσότερα
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ROBERTSON STUDIO, ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΚΛΑΧΟΜΑ / GETTY

Τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 1905, οι εκπρόσωποι συνέταξαν ένα σύνταγμα και μια προτεινόμενη κυβέρνηση για ένα προτεινόμενο κράτος ιθαγενών της Αμερικής που ονόμαζαν Sequoyah. Ωστόσο, παρόλο που ένα δημοψήφισμα στην Ινδική Επικράτεια πέρασε από ένα τεράστιο περιθώριο τόσο των ιθαγενών όσο και των λευκών ψηφοφόρων, το Κογκρέσο δεν ψήφισε ποτέ για το θέμα.

Έπεσε στην πολιτική - το Ρεπουμπλικανικό Κογκρέσο και ο Ρεπουμπλικανός Πρόεδρος Θεόδωρος Ρούσβελτ ανησυχούσαν ότι το κράτος θα εκλέξει Δημοκρατικούς Γερουσιαστές λόγω της ιστορίας της περιοχής των νότιων συμμαχιών. Ωστόσο, όπως σημειώνει η ιστορική Barbara A. Mann, η Sequoyah ήταν επίσης δυσάρεστη για τους λευκούς νομοθέτες που ήθελαν ένα κράτος που θα διέπεται από και για λευκούς πολίτες. Οι εικόνες αμερικανών ιθαγενών είναι γύρω μας - ενώ οι αυτόχθονες άνθρωποι συχνά ξεχνιούνται. )

Αντ 'αυτού, το Κογκρέσο ψήφισε τον Οκλαχόμα Νόμο Νόμος του 1906 . Αυτός ο νέος νόμος διευθέτησε τη συζήτηση για το κράτος, καλώντας εκπροσώπους να συντάξουν ένα κρατικό σύνταγμα, να επιλέξουν μια πρωτεύουσα και να προχωρήσουν προς τα εμπρός με ένα κράτος που συνδύαζε τόσο την Οκλαχόμα όσο και τα εδάφη της Ινδίας. Στις 16 Νοεμβρίου 1907, η Οκλαχόμα έγινε η 46η πολιτεία του έθνους.

Σήμερα, περισσότερο από το 13 τοις εκατό των Οκλαχόμων είναι ιθαγενείς και η Οκλαχόμα έχει το δεύτερο υψηλότερο αριθμό ιθαγενών Αμερικανών από οποιοδήποτε κράτος. Όμως με την πάροδο των ετών έχει προκύψει μια συζήτηση σχετικά με το εάν η ανατολική περιοχή του κράτους μπορεί να θεωρηθεί εγγενής γη, καθώς όλο και περισσότερα από τα νεοσυσταθέντα διαμερίσματα πωλήθηκαν από μεμονωμένους εγγενείς γαιοκτήμονες ή κατασχέθηκαν από το κράτος για την καταβολή φόρων.

Τον Ιούλιο, το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ διευθέτησε τη μακροχρόνια ερώτηση όταν εξέδωσε απόφαση στο McGirt κατά της Οκλαχόμα , μια υπόθεση που αφορούσε τον Jimcy McGirt, έναν άντρα Seminole τον οποίο το κράτος καταδίκασε για σεξουαλικό έγκλημα το 1996. Οι δικηγόροι του υποστήριξαν ότι το κράτος ποτέ δεν είχε δικαιοδοσία να διώξει το έγκλημα, καθώς διαπράχθηκε στη γη που είχε υποσχεθεί στον Muscogee το 1830. Στις ΗΠΑ, τα εγκλήματα στα οποία εμπλέκονται αυτόχθονες άνθρωποι που διαπράττονται από επιφυλάξεις της Ινδίας υπόκεινται σε ομοσπονδιακή και φυλετική δικαιοδοσία. Το Ανώτατο Δικαστήριο συμφώνησε 5-4, μια απόφαση που χαιρετίστηκε ως νίκη από το Muscogee (Creek) Nation και άλλες φυλές ως αναγνώριση του καθεστώτος κράτησης της γης.

Οι αντηχείς της απόφασης έγιναν αμέσως αισθητές σε ομοσπονδιακά και φυλετικά δικαστήρια, όπου οι τοπικοί εισαγγελείς άρχισαν αμέσως να αναφέρουν ποινικές υποθέσεις που σχετίζονται με άτομα καταγωγής Αμερικανών ιθαγενών. Αν και η απόφαση δεν ισχύει για μη ιθαγενείς Οκλαχόμας που είναι ύποπτοι για διάπραξη εγκλημάτων στην πρώην Ινδική επικράτεια ή επηρεάζουν την ιδιοκτησία ακινήτων, δεν είναι σαφές εάν έχει ευρύτερες επιπτώσεις πέραν του ποινικού δικαίου για κυβερνητικές λειτουργίες όπως η φορολογία ή η ζώνη.

Για πολλούς, η απόφαση αντιπροσωπεύει μια κίνηση προς τη μακροχρόνια κυριαρχία των Αμερικανών ιθαγενών στην Οκλαχόμα. «Πολλοί λαοί είναι με δάκρυα στα μάτια,» Jonodev Chaudhuri, η Muscogee πρέσβης (Creek) Έθνους, είπε ινδική Χώρα Σήμερα , μετά την απόφαση. «Παρά την ιστορία πολλών υποσχέσεων, όπως ισχύει για πολλά φυλετικά έθνη, οι πολίτες αισθάνονται ανυψωμένοι ότι για μια φορά οι Ηνωμένες Πολιτείες τηρούν τις υποσχέσεις τους».

https://www.nationalgeographic.com/

Ανησυχητική πτώση του δείκτη νοημοσύνης σε όλη τη χώρα μετά την έναρξη του Big Brother

 

Ανησυχητική πτώση του δείκτη νοημοσύνης σε όλη τη χώρα μετά την έναρξη του Big Brother

Ανησυχητική πτώση του δείκτη νοημοσύνης σε όλη τη χώρα μετά την έναρξη του Big Brother

Ανησυχία στους επιστήμονες της χώρας που ήδη διαχειρίζονται την κρίση του κορωνοϊού προκαλεί η ραγδαία μείωση του δείκτη νοημοσύνης που καταγράφεται στη χώρα μετά την έναρξη του Big Brother, σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας.

Όπως προειδοποιούν οι ειδικοί, από την ημέρα έναρξης του ριάλιτι παρουσιάζεται κάθετη πτώση του δείκτη νοημοσύνης των τηλεθεατών σε όλες τις περιοχές της χώρας.

Σε ειδικό χάρτη που παρουσίασαν, μάλιστα, φαίνεται ότι από την επανέναρξη της γνωστής εκπομπής έχει πληγεί σχεδόν το σύνολο της επικράτειας, με την μεγαλύτερη πτώση του δείκτη νοημοσύνης να συγκεντρώνεται στα μεγάλα αστικά κέντρα όπως είναι αναμενόμενο.

Κάθετη πτώση του δείκτη νοημοσύνης της χώρας μετά την επιστροφή του Γιώργου Λιάγκα στην τηλεόραση καταγράφει νέος χάρτης

Ο χάρτης των κρουσμάτων

Οι επιστήμονες κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου τονίζοντας ότι οι επιπτώσεις από την παρατεταμένη έκθεση στο Big Brother δεν έχουν ερευνηθεί πλήρως.

«Εάν εκτεθεί κάποιος στον κορωνοϊό το πιο πιθανό είναι ότι σε 15 μέρες θα έχει αναρρώσει. Ενώ αν παρακολουθήσει ακόμα και πέντε λεπτά Big Brother, κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει αν η κάθετη πτώση του δείκτη νοημοσύνης θα είναι παροδική ή θα διαρκέσει για μήνες ή ακόμα και για χρόνια» τονίζουν.

Φόβοι ότι οι παίκτες μπορεί να αναπαραχθούν

Παράλληλα, οι επιστήμονες εκφράζουν φόβους ότι λόγω του εγκλεισμού τους οι παίκτες είναι πιθανόν να αναπαραχθούν με απρόβλεπτες συνέπειες για τη χώρα, όπως το αρχίσουν να κυκλοφορούν κλώνοι του Δημήτρη Πυργίδη.

Τέλος, συστήνουν σε όσους τηλεθεατές γυρίσουν τυχαία το κανάλι στη συγκεκριμένη εκπομπή, να κλείσουν αμέσως την τηλεόραση, να την περιλούσουν με βενζίνη και να μετακομίσουν, κατά προτίμηση σε άλλη χώρα.

https://tovatraxi.com/

Μαδαγασκάρη: Δημοφιλή φαγητά και πιάτα (μέρος 2)

 

Μαδαγασκάρη: Δημοφιλή φαγητά και πιάτα (μέρος 2)


Το "Mofo Gasy", ένα είδος νόστιμου κέικ, πολύ δημοφιλές για πρωινό
Ντοματοσαλάτα που σερβίρεται με το πιάτο "Ravitoto"
Το περίφημο «Ραβιτότο»: φύλλα μανιόκας με χοιρινό κρέας, για μεσημεριανό γεύμα.

ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ: «ΚΑΛΗ ΤΡΟΦΗ, ΚΑΛΗ ΚΑΛΗ!»

Λέω: «ΑΠΟΛΑΥΣΤΕ! ΟΜΟΡΦΟ «

ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ !

https://peblogs.com/

Και όμως, μπορείς να είσαι εξίσου σωστός, όσο και λάθος την ίδια στιγμή! «Εγώ εναντίον σου και εσύ εναντίον μου;»

Και όμως, μπορείς να είσαι εξίσου σωστός, όσο και λάθος την ίδια στιγμή! «Εγώ εναντίον σου και εσύ εναντίον μου;»

σωστός ή λάθος, ψυχολογία, προβλήματα σχέσεων, σχέση, διαφωνίες, παιχνίδι σωστού λάθους,


 Τα περισσότερα προβλήματα στις σχέσεις και στον τρόπο επικοινωνίας έχουν να κάνουν συνήθως με αποτυχημένους τρόπους συνύπαρξης με τον άλλον, όπου δεν μπορούμε να δούμε καταστάσεις καθαρά και τον βάζουμε «απέναντι».

– «Εγώ έχω δίκιο!»

– «Όχι, εγώ έχω δίκιο!»

Και όμως, έχεις σκεφτεί πως μπορεί τελικά να έχετε και οι δύο δίκιο;

σωστός ή λάθος, ψυχολογία, προβλήματα σχέσεων, σχέση, διαφωνίες, παιχνίδι σωστού λάθους, συγκρούσεις ζευγάρι, επικοινωνία,
Και όμως, μπορείς να είσαι εξίσου σωστός, όσο και λάθος την ίδια στιγμή!
«Εγώ εναντίον σου και εσύ εναντίον μου;»

Δημιουργείται μία παρεξήγηση, μία διαφωνία ανάμεσα σε δύο ανθρώπους, είτε πρόκειται για φιλική, ερωτική, επαγγελματική ή συγγενική σχέση. Αν κάποιος είναι ουδέτερος και ακούσει και τις δύο πλευρές, θα διαπιστώσει πως η κάθε πλευρά έχει το δικό της δίκιο – εκτός εξαιρέσεων βέβαια! Τι συμβαίνει λοιπόν και τελικά εφόσον έχουμε δίκιο και οι δύο, φτάνουμε στο σημείο να καυγαδίζουμε αλλά και πολλές φορές να το χάνουμε στο τέλος της ημέρας;

«Εγώ εναντίον σου και εσύ εναντίον μου;»

  • Πως τελικά φτάνουμε στην νοοτροπία του «Εγώ εναντίον σου και εσύ εναντίον μου;»
  • Πως καταλήγουμε σε μία συνεχιζόμενη κατάσταση συγκρούσεων που μας δημιουργεί ψυχικό και συναισθηματικό άγχος, κυρίως όταν παίρνουμε ακραίες θέσεις, φτάνοντας σε έναν όλο και μεγαλύτερο διχασμό;
  • Πως εν τέλει προκαλούμε ή και διαιωνίζουμε συγκρούσεις χωρίς να το αντιλαμβανόμαστε ενώ στην ουσία έχουμε την πεποίθηση ότι προσπαθούμε να τις επιλύσουμε;

Η απάντηση έρχεται μέσα από την δυναμική της διαπροσωπικής σύγκρουσης και στον τρόπο που η αντίληψή μας μπορεί να αποκλίνει. Πιο απλά, αν δεν αντιληφθούμε το τι ακριβώς προκαλούμε εν αγνοία μας στην προσπάθεια να αποδείξουμε πως «είμαστε οι σωστοί», αν δεν κατανοήσουμε σε βάθος πως το μόνο που κάνουμε εκείνη τη στιγμή είναι να προσπαθούμε να πείσουμε τον άλλον πως έχουμε δίκιο, τότε η κατάληξη θα είναι πολλές φορές καταστροφική, καθώς θα μας αποξενώνει διαρκώς και θα μας απομακρύνει.

Δυστυχώς αυτές τις στιγμές, νιώθουμε τόσο έντονα την ανάγκη να υπερασπίσουμε την άποψή μας, τον εαυτό μας, που ξεχνάμε πως και ο άλλος έχει επίσης τη δική του άποψη… και όσο προσπαθεί και εκείνος να μας την εξηγήσει, τόσο περισσότερο «κατεβάζουμε ρολά», δεν τον ακούμε, τον διακόπτουμε για να επιβάλλουμε την δική μας!

Ναι, δυστυχώς καταλήγει σε ένα παιχνίδι επιβολής, ένα παιχνίδι που ανάλογα το είδος της σχέσης, συχνά παίρνει και τη μορφή του «ποιος έχει το πάνω χέρι», τη μορφή του «εγώ είμαι σωστός και εσύ λάθος, εγώ έχω δίκιο-εσύ άδικο, εγώ ξέρω-εσύ δεν ξέρεις!»

Διαβάστε σχετικά: Άρθρα σχετικά με την επικοινωνία

Ο φαύλος κύκλος της ασυνεννοησίας!

Στην ουσία δεν κάνουμε άλλο τίποτα από το να καταπατάμε τους «κανόνες διαλόγου», όπου ο σεβασμός προς τον συνομιλητή μας χάνεται, δεν μας ενδιαφέρει να ακούσουμε τι θα πει – εφόσον εμείς είμαστε οι σωστοί και φυσικά η υποτίμηση των επιχειρημάτων του, κυριαρχεί. Μάλιστα, δεν ακούμε καν τι λέει ή πιο σωστά «τι θέλει και τι προσπαθεί να πει».

Ακόμα και αν τον αφήσουμε να μιλήσει, δεν ακούμε πραγματικά τι λέει αλλά εκείνη την ώρα οργανώνουμε στο μυαλό μας τη δική μας αντεπίθεση, παίρνοντας και πάλι τον έλεγχο στα χέρια μας! Ναι, είναι και παιχνίδι ελέγχου. Μπαίνουμε σε έναν φαύλο κύκλο ασυνεννοησίας με ότι συνεπάγεται αυτό!

Η αντίληψη του «ΤΙ» και «ΠΩΣ» φτάνουμε σε αδιέξοδο

Αν αντιληφθούμε «ΤΙ» κάνουμε και «ΠΩΣ» εκείνη τη στιγμή φτάνουμε σε αδιέξοδο, ίσως επιτρέψουμε στον εαυτό μας να ευαισθητοποιηθεί γύρω από τον τρόπο που μας δημιουργεί προβλήματα και παρεξηγήσεις, αφήνοντας τον έλεγχο στην άκρη και βλέποντας πιο καθαρά την κατάσταση, ώστε να εργαστούμε πιο αποτελεσματικά και επικοινωνιακά μεταξύ μας, φτάνοντας στην επίλυση προβλημάτων μέσα από έναν εποικοδομητικό διάλογο.

«Σε βλέπω ως ισάξιο άνθρωπο… ή μήπως όχι;»

Σύμφωνα με τον Martin Buber, ο υγιής τρόπος αντίδρασης με τους άλλους, ξεκινά μέσα από μία διαδικασία όπου τους βλέπουμε ως ανθρώπους – ως ολότητα – και όχι ως αντικείμενα. Όταν λοιπόν Εγώ και Εσύ αρχίζουμε να μιλάμε, σημαίνει πως σου απευθύνομαι ως πρόσωπο, άμεσα, με σεβασμό και εκτίμηση και όχι για να ικανοποιήσω ή να πετύχω κάποιον άλλον στόχο.

Η επικοινωνία μας δηλαδή, η συνομιλία μας, γίνεται μέσα από μία σχεσιακή συνεύρεση, μία «συνάντηση» που επιτρέπει μέσα από την αλληλεπίδραση και την ανταπόκριση σε αυτήν, να «ολοκληρωθούμε» και να εξελιχθούμε.

Διαβάστε σχετικά: «Σ’ αγαπώ!»

Η τάση μας να αξιολογούμε τους άλλους σε σχέση με τη δική μας αντίληψη

Ασφαλώς και δεν σημαίνει πως ο ένας «πρέπει» να έχει δίκιο και ο άλλος άδικο. Και σίγουρα δεν θα συμφωνούμε με όλους και με όλα. Ωστόσο, σε κάθε διαφωνία, επειδή αισθανόμαστε την ανάγκη να δικαιώσουμε το θυμό, την ένταση ή το πείσμα μας, λειτουργούμε σαν να βρισκόμαστε σε …πόλεμο με αποτέλεσμα να χάνουμε την «αντικειμενικότητα» της κατάστασης.

Δεν μπορούμε να την δούμε αρκετά καθαρά ώστε να βρούμε έναν τρόπο επικοινωνίας που θα μας οδηγήσει στη πιθανή εκείνη λύση, η οποία θα διαρκέσει στο χρόνο με μικρές αναθεωρήσεις. Έτσι φτάνουμε στο σημείο να θεωρούμε τον εαυτό μας σωστό, ενώ δυστυχώς, εξακολουθούμε να κάνουμε λάθος. Έρχεται στην επιφάνεια λοιπόν η τάση μας να αξιολογούμε τους άλλους σε σχέση με τη δική μας αντίληψη, όπου δεν υπάρχει σεβασμός και μάλιστα να τους φερόμαστε ως εμπόδια ή αντικείμενα, σύμφωνα με τον Buber.

Δεν μπαίνουμε στη θέση του άλλου για να δούμε πως μπορεί να νιώθει όταν, για παράδειγμα, τον διακόπτω διαρκώς, του φωνάζω, δεν σκέφτομαι ή και δεν με ενδιαφέρει αν είχε μία δύσκολη μέρα στη δουλειά ή στην προσωπική του ζωή. Δεν μπορώ να αντιληφθώ τα πραγματικά προβλήματα, πραγματικών ανθρώπων με πραγματικά συναισθήματα και πραγματικές σκέψεις

O φιλόσοφος και Gestalt ψυχοθεραπευτής John Enright θεωρεί τη θεραπεία ως ένα μονοπάτι προς τη φώτιση, καθώς ο θεραπευόμενος αρχίζει και αντιλαμβάνεται πως τα προβλήματα δεν είναι πραγματικά, αλλά ψευδαισθήσεις που προβάλλονται γύρω του και στο περιβάλλον, στον κόσμο.

Πιο συγκεκριμένα αναφέρει πως «…ένα μεγάλο θέμα είναι η συνειδητοποίηση ότι τα προβλήματα – συμπτώματα, συνήθειες, αγωνίες, συγκρούσεις κλπ.- δεν υπάρχουν στον πραγματικό κόσμο. Υπάρχουν ψευδαισθήσεις, κατασκευές του νου, πλάσματα της φαντασίας που εμφανίζονται στον πραγματικό κόσμο, όπως οι εικόνες σε μία οθόνη. Για να νιώσουμε καλύτερα, δεν χρειάζεται να αλλάξουμε την πραγματικότητα, απλά να αφήσουμε πίσω την ψευδαίσθηση. Δεν χρειάζεται να απορρίψουμε ή να πολεμήσουμε την πραγματικότητα αλλά να αποδεχτούμε την πραγματικότητα και να παίξουμε μαζί της. Και στο παιχνίδι με την πραγματικότητα ανακαλύπτουμε ότι το μεγαλύτερο μέρος της το έχουμε ήδη δημιουργήσει έτσι κι αλλιώς…»

Πρόκειται λοιπόν για μία διαδικασία συνειδητοποίησης και μάθησης μέσα από την εμπειρία για τον τρόπο που σχετιζόμαστε με τους άλλους…

Διαβάστε σχετικά: Αδιέξοδες σχέσεις

Τα προβλήματα και οι αποτυχημένοι τρόποι συνύπαρξης

Τα περισσότερα προβλήματα στις σχέσεις και στον τρόπο επικοινωνίας έχουν να κάνουν συνήθως με αποτυχημένους τρόπους συνύπαρξης με τον άλλον, όπου δεν μπορούμε να δούμε καταστάσεις καθαρά και τον βάζουμε «απέναντι».

Αποτέλεσμα, αντί να επιλύουμε προβλήματα, δημιουργούμε νέες συγκρούσεις και προκαλούμε ψυχικό πόνο και σε εκείνον άλλον αλλά και σε εμάς, που για μία ακόμη φορά δεν καταφέραμε να συνεννοηθούμε. Αυτή η απογοήτευση, στην πορεία του χρόνου, μπορεί να μετατραπεί σε αίσθηση δικής μας αποτυχίας, επηρεάζοντας αρνητικά την δική μας θεώρηση εαυτού….

Μαρίνα Μόσχα

Πρώτη δημοσίευση: Psychology Now

https://marinamoscha.life/

Πατάτες γεμιστές με μπέικον και μανιτάρια!!

Πατάτες γεμιστές με μπέικον και μανιτάρια!!


Εύκολος μεζές για την μπύρα μας και όχι μόνο!!!
Υλικά

-4 πατάτες βρασμένες -5 φέτες μπέικον -1 κονσέρβα μανιτάρια -300gr τυρί gouda τριμμένο -200ml κρέμα γάλακτος -αλάτι, πιπέρι -μοσχοκάρυδο τριμμένο




Πόνος στον αυχένα: Πώς θα ανακουφιστείτε φυσικά

 Πόνος στον αυχένα: Πώς θα ανακουφιστείτε φυσικά 


Πόνος στον αυχένα: Πώς θα ανακουφιστείτε φυσικά (εικόνες)

Αν σας έχει συμβεί να ξυπνήσετε και να μην μπορείτε να κουνήσετε ή να στρίψετε το κεφάλι σας, γνωρίζετε τι συνεπάγεται ο πόνος στον αυχένα.

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν πλέον «πιάσιμο» ή/και πόνους στον αυχένα, γεγονός που συχνά προκαλεί ακόμα και πονοκεφάλους.

Δείτε μερικά απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ανακουφίσετε τον πόνο στον αυχένα:

Θερμότητα: Μπορεί να νιώθετε ανακούφιση όταν βάζετε κρύα κομπρέσα στον αυχένα, επειδή μουδιάζουν οι μυς και τα νεύρα και μειώνεται η φλεγμονή, αλλά μην ξεχνάτε ανά τακτά διαστήματα να ασκείτε και θερμότητα στην περιοχή. Θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τη ροή του αίματος και θα κάνει τον πόνο να φύγει ταχύτερα.

Κανέλα και κουρκούμη: Αν έχετε εκτεθεί σε ένα κρύο ή υγρό περιβάλλον πριν από τον τραυματισμό του αυχένα σας, δοκιμάσετε να πιείτε κανέλα και κουρκούμη σε ζεστό νερό για να μειώσετε τις συσπάσεις των μυών του αυχένα και τη φλεγμονή.

Ζεστό ντους: Κάντε ζεστό ντους ή μπάνιο με κάποια αιθέρια έλαια όπως από δενδρολίβανο, λεβάντα, πεύκο ή μοσχοκάρυδο. Στους μυς αρέσει να είναι ζεστοί και όχι να διατηρούνται σε ακινησία. Προσπαθήστε να κάνετε όσες περισσότερες κινήσεις μπορείτε στο λαιμό και τον αυχένα, πάρτε βαθιές ανάσες, χρησιμοποιείτε μαξιλάρια με θερμότητα και κάντε ζεστές κομπρέσες όσο το δυνατόν περισσότερο.

Αιθέρια έλαια: Δοκιμάστε να κάνετε επάλειψη με έλαιο σιναπιού στους μυς του αυχένα για να ανακουφίσετε την ακαμψία, αλλά αφήστε το να δράσει μόνο για λίγα λεπτά κάθε φορά, για να αποτρέψετε το μούδιασμα και το κάψιμο.

https://www.onmed.gr/

Τρίτη 1 Σεπτεμβρίου 2020

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

 

ΑΝΑΓΝΩΣΗ

Η νέα γενιά-διαβάζουν βιβλία;

Κάποιος μου είπε ότι δεν διαβάζουν καν ιστολόγια. Προτίμησαν να ακούσουν podcast.

Άκουσα λοιπόν podcast. Φυσικά ήταν πιο εύκολο να ακούτε κάποιον να συνεχίζεται. Ήταν επίσης ενδιαφέρον και ήταν της επιλογής μου.

Πάντα απολάμβανα τον ήσυχο χώρο μου με ένα βιβλίο. Το Podcast ήταν θόρυβος. Έτσι αποφάσισα να διαβάσω και να συνεχίσω με περισσότερη ανάγνωση.

Τι σας αρέσει όλοι; Πώς κάνουμε τα παιδιά μας να διαβάσουν περισσότερα; Το YouTube ανέλαβε τη ζωή τους που νιώθω.

Πρόσφατα αγόρασα ένα βιβλίο διηγήματος και πρέπει να πω ότι ήταν τελείως εκτός ένωσης. Δεν το απολάμβανα καθόλου.

Αυτήν τη στιγμή διαβάζετε το The Secret Teacher, το απολαμβάνετε πραγματικά. Ελπίζω να διαβάζω - το καλό παλιό βιβλίο σας φέρνει όλη την ίδια ευτυχία με εμένα.

https://dailyliving.blog/

Άτομο & κοινωνία

 

Άτομο & κοινωνία


Brockwood Park
The school


Άτομο & κοινωνία

«Μπορούμε να σκεφτούμε μαζί την απόλυτη ανάγκη μιας καλής κοινωνίας;
Η κοινωνία είναι αυτό που είμαστε, η κοινωνία δεν εμφανίζεται μυστηριωδώς, δεν έχει δημιουργηθεί από τον θεό, ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει αυτή την κοινωνία με όλους τους πολέμους και με όλα αυτά που συμβαίνουν.
Δεν χρειάζεται να μπούμε σε όλες τις φρικτές λεπτομέρειες του πράγματος.
Και αυτή η κοινωνία είναι αυτό που είμαστε, αυτό που κάθε ανθρώπινο πλάσμα είναι. Αυτό είναι αρκετά εμφανές. Δηλαδή, δημιουργήσαμε την κοινωνία με όλες της τις διαιρέσεις, με τις συγκρούσεις της, με την τρομοκρατία της, με τις ανισότητες της και λοιπά και λοιπά γιατί μέσα στους εαυτούς μας, είμαστε αυτό, που είναι:
Στη σχέση μας με τον καθένα είμαστε αυτό.
Μπορεί να είμαστε κάπως ανεκτικοί, κάπως τρυφεροί στις προσωπικές μας σχέσεις, παρόλο που και αυτό είναι μάλλον αμφίβολο, αλλά σε σχέση με τα υπόλοιπα ανθρώπινα πλάσματα, δεν είμαστε. Πράγμα που είναι καθαρά εμφανές όταν διαβάζεις εφημερίδες, περιοδικά και δεις πραγματικά τι συμβαίνει.

Έτσι μια καλή κοινωνία μπορεί να δημιουργηθεί, όχι μελλοντικά αλλά τώρα, όταν εμείς τα ανθρώπινα πλάσματα έχουμε εδραιώσει μια σωστή σχέση μεταξύ μας.
Είναι αυτό δυνατό; Όχι σε κάποια μελλοντική ημερομηνία αλλά πραγματικά στο παρόν, στη καθημερινή μας ζωή, μπορούμε να γεννήσουμε μια σχέση που είναι ουσιαστικά καλή;
Καλή όντας χωρίς κυριαρχία, χωρίς προσωπικό ενδιαφέρον, χωρίς προσωπική αλαζονεία και λοιπά. Έτσι που να υπάρχει μια σχέση μεταξύ μας που να βασίζεται- αν μπορώ να χρησιμοποιήσω την λέξη και ελπίζω να μη σας πειράζει- αγάπη.
Είναι αυτό δυνατό; «

Τζ. Κρισναμούρτι
Πρώτη ομιλία
Μπρόκγουντ Παρκ
25 Αυγούστου 1979

Krishnamurti Center

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια σχετική ανάρτηση τον Ιούλιο του 2010 όταν είχα επισκεφτεί το Κέντρο Κρισναμούρτι.

The Individual & Society

Can we together think the absolute need of a good society? The society is what we are, society doesn’t come into being mysteriously, it is not created by god; man has created this society with all the wars and all that is going on. We don’t have to go into all the horrible details of it. And that society is what we are, what each human being is. That is fairly obvious. That is, we create the society with all its divisions, with its conflicts, with its terror, with its inequality, and so on and so on and so on, because in ourselves we are that, which is: in our relationship with each other we are that. We may be fairly tolerant, fairly affectionate in private relationships; even that’s rather doubtful, but with regard to the rest of the human beings we are not. Which is again fairly obvious when you read the newspapers, magazines, and actually see what is going on.

So good society can only come into being, not in the future but now, when we
human beings have established right relationship between ourselves. Is that possible? Not at some future date but actually in the present, in our daily life, could we bring about a relationship that is essentially good? Good being without domination, without personal interest, without personal vanity, ambition and so on. So that there is a relationship between each other which is based essentially on – if I may use the word and I hope you won’t mind – love. Is that possible?»

J. Krishnamurti |
Talk 1, Brockwood Park,
25 August 1979

.

Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι απ’ το σχολείο Brockwood Park που ίδρυσε ο Κρισναμούρτι και όπου συχνά έδινε ομιλίες.

Το ξύλινο κιόσκι δεξιά στο βάθος είναι μια κατασκευή του γιου μου, Κωνσταντίνου όταν φοιτούσε στο σχολείο που έχει ιδρύσει ο Κρισναμούρτι!

Και ένα ενδιαφέρον video σχετικά με το σχολείο.

.https://ainafetst.wordpress.com/

Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια

  Καίτη Γκρέυ: Πέθανε σε ηλικία 101 ετών η σπουδαία τραγουδίστρια NDP Εδινε μάχη με διάφορα προβλήματα υγείας τους τελευταίους μήνες Έφυγε ...