Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 11 Νοεμβρίου 2018

Βλάχοι, Καραγκούνηδες, Αρβανίτες και άλλοι πληθυσμοί που διαμόρφωσαν τη νεότερη Ελλάδα

Βλάχοι, Καραγκούνηδες, Αρβανίτες και άλλοι πληθυσμοί που διαμόρφωσαν τη νεότερη Ελλάδα




Ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Δημήτρης Σταματόπουλος εξηγεί στο Sputnik ποιες ήταν οι βασικές εθνοτικές ομάδες που συνδιαμόρφωσαν το νεότερο ελληνικό έθνος.

Βλάχοι, Αρβανίτες, Καραμανλήδες και Τουρκοκρητικοί. Ο ελλαδικός χώρος, μεταξύ των άλλων, μπορεί να ιδωθεί και ως ένα τεράστιο πεδίο κοινωνιολογικής και εθνογραφικής ανάλυσης χάρη στους ιδιαίτερους πληθυσμούς που έχουν διαμορφώσει το σύγχρονο ελληνικό έθνος μετά την περίοδο της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.


Ο καθηγητής Βαλκανικής και ύστερης Οθωμανικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Δημήτρης Σταματόπουλος, μίλησε στο Sputnik και εξηγεί με αδρές γραμμές, το πώς διαμορφώθηκε η σύγχρονη ελληνική συνείδηση, αναφέρεται στους πληθυσμούς, τις εθνοτικές ομάδες που συνυπήρξαν εδώ, τα οθωμανικά κατάλοιπα, αλλά και τον ρόλο των θρησκείας σε όλη αυτή τη διαδικασία.

Oι εθνοτικές ομάδες της νεότερης και σύγχρονης Ελλάδας

Όπως εξηγεί ο κ. Σταματόπουλος ερωτώμενος σχετικά με τις διαφορετικές πληθυσμιακές ομάδες που συναντώνται στην Ελλάδα, τονίζει ότι κάθε μία από αυτές έχει τα δικά της χαρακτηριστικά, τονίζοντας ότι «θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί για το πώς περιγράφουμε την ιστορία της και τις ιδιαιτερότητές της».

«Οι Σαρακατσάνοι και οι Βλάχοι για παράδειγμα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν νομαδικές υπερτοπικές, ίσως και διεθνικές ομάδες, υπό την έννοια ότι είναι διασπαρμένοι σε όλα τα Βαλκάνια», τονίζει ο κ. Σταματόπουλος, εξηγώντας ότι «πρόκειται ασφαλώς για γλωσσοεθνοτικές ομάδες μιας προνεοτερικής εποχής που εγκλωβισμένες ποια μέσα στον κόσμο των εθνικών συνόρων κατέληξαν να αποτελούν αντικείμενο υποχρεωτικής εθνικοποίησης».

Παράλληλα εξηγεί ότι «οι  Καραμανλήδες είναι μια άλλη ιστορία, είναι οι τουρκόφωνοι ορθόδοξοι της Ανατολίας, της Μ. Ασίας, οι οποίοι αντηλάγησαν και ήρθαν στην Ελλάδα υποχρεωτικά επειδή ήταν χριστιανοί ορθόδοξοι, μολονότι η μεγάλη πλειοψηφία από αυτούς δεν γνώριζε ελληνικά».

Στο ίδιο πλαίσιο, αναφερόμενος στον πληθυσμό των Αρβανιτών, σημειώνει ότι πρόκειται για αλβανόφωνους «οι οποίοι συμμετέχουν και οι ίδιοι στην επαναστατική διαδικασία και στη διαμόρφωση του κράτους σαν αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της κοινωνίας». Από την άλλη, σημειώνει ότι «οι Καραγκούνηδες είναι πληθυσμός της πεδινής Θεσσαλίας» και σημειώνει ότι το «από πότε έχει και τι σημαίνει το όνομα αυτό είναι ένα μεγάλο φιλολογικό ζήτημα».

Παράλληλα, είναι χρήσιμο να αναφερθεί το γεγονός ότι σε αυτές τις ομάδες θα πρέπει να προσθέσουμε και τις τρεις μεγάλες μειονοτικές ομάδες που υπήρξαν στον ελλαδικό χώρο καθώς, όπως τονίζει ο καθηγητής «το εθνικό κράτος από τη στιγμή που εγκαθιδρύεται παράγει την έννοια της μειονότητας».

Σε αυτές περιλαμβάνονται «οι Αλβανοί Τσάμηδες στη Θεσπρωτία που εκδιώχθηκαν στην εποχή της κατοχής», οι «σλαβόφωνοι του κεντρομακεδονικού και του ελληνικού βόρειου μακεδονικού χώρου […] που αναγκάστηκε να φύγει από την Ελλάδα μετά το 1949 είτε σε χώρες όπως η Αυστραλία και ο Καναδάς, είτε στην άλλη πλευρά των συνόρων ειδικά μετά την ίδρυση της Γιουγκοσλαβικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας από τον Τίτο», και η μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης που αποτελείται από τρεις εθνογλωσσικές ομάδες: τους τουρκογενείς, τους Πομάκους και τους Ρομά.

Οι παραδοσιακές διάλεκτοι που είναι ακόμη «ζωντανές»

Απαντώντας σχετικά με το αν και πότε σταμάτησαν να μιλιούνται οι παραδοσιακές διάλεκτοι όλων αυτών των ομάδων, ο καθηγητής του τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών σημειώνει ότι «είναι σχετικό το αν σταμάτησαν οι διάλεκτοι των ομάδων αυτών να μιλιούνται».

«Τα βλάχικα για παράδειγμα, σε βλαχοχώρια της Πίνδου κλπ., η γλωσσική αυτή παράδοση είναι ζωντανή τουλάχιστον εντός οικίας», δηλώνει ο κ. Σταματόπουλος.

Εξηγεί, βεβαίως, ότι είναι επόμενο η χρήση των διαλέκτων αυτών να ατονεί σταδιακά καθώς περνούν τα χρόνια. «Αν αυτό έχει αρχίσει σιγά σιγά να εκλείπει έχει να κάνει με το επίπεδο μόρφωσης των νεότερων γενιών, την αστικοποίησή τους, από το ότι φεύγουν από την παλιά παραδοσιακή οικία», σημειώνει.

Μάλιστα, τονίζει ότι «αν εξαιρέσουμε την περίπτωση των σλαβοφώνων της Μακεδονίας δε θα έλεγα ότι υπήρξε κάποια περίπτωση σκληρής κατασταλτικής πολιτικής του ελληνικού κράτους απέναντι σε τέτοιου είδους εθνοτικές ομάδες να μη μιλούν τη γλώσσα τους». «Δε θα λέγαμε ότι στην περίπτωση των Αρβανιτών ή των βλαχοφώνων υπήρξε κάποια κατασταλτική πολιτική. Στην περίπτωση των σλαβοφώνων όμως σίγουρα υπήρξε. Όχι τόσο στα χρόνια του ’20 και του ’30, αλλά στα χρόνια του Μεταξά και φυσικά στη μετεμφυλιακή περίοδο», διευκρινίζει.

Ανταγωνισμοί και συμμαχίες με φόντο το οθωμανικό σαράι

Αναφερόμενος στο εάν υπήρχαν ανταγωνισμοί μεταξύ όλων αυτών των πληθυσμών, ο Δημήτρης Σταματόπουλος σημειώνει ότι «η πολυεθνική οθωμανική πραγματικότητα δεν ήταν ασφαλώς ειδυλλιακή. Είχαμε να κάνουμε με αντιπαραθέσεις και ανταγωνισμούς μεταξύ των εθνοτικών ομάδων που κατοικούσαν στην οθωμανική αυτοκρατορία».

Από την άλλη πλευρά όμως, η ίδια η πραγματικότητα φαίνεται πως δημιουργούσε και συμμαχίες. «Οι Βλάχοι ήταν πάντα μια εθνογλωσσική ομάδα που θα λέγαμε ότι τα κέρδη από τον ποιμενικό τρόπο ζωής τα επένδυε σε έναν αστικό τρόπο ζωής. Για τον λόγο αυτό, Βλάχοι και Έλληνες κυριαρχούσαν στα αστικά κέντρα από τη Θεσσαλία και πάνω», εξηγεί ο καθηγητής. «Αυτό έκανε τους Βλάχους να είναι πάντα πολύ πιο κοντά στους Ρωμιούς, τους Έλληνες δηλαδή, σε σχέση με τους Σλάβους. Έτσι στη μεγάλη αντιπαράθεση των Ελλήνων και των Βουλγάρων στα τέλη του 19ου, αρχές του 20ου αιώνα, θα λέγαμε ότι με καθαρό τρόπο οι Βλάχοι έπαιρναν το μέρος των Ελλήνων», συμπληρώνει.

Μάλιστα τονίζει ότι ακόμη και όταν τα πράγματα άλλαξαν λόγω του «κουτσοβλαχικού ζητήματος» και την προσπάθεια της Ρουμανίας να δημιουργήσει θέμα μειονοτήτων, οι Βλάχοι, «ως ιθαγενής πληθυσμός θα λέγαμε ότι είχαν επιλέξει μεταξύ των δύο αντιπάλων. Αυτό θα μπορούσε να το δει κανείς και σε άλλες περιπτώσεις».

Ωστόσο, όπως σημειώνει, η πολυπολιτισμική Οθωμανική Αυτοκρατορία δεν ήταν ιδανική. Υπήρχε, όπως αναφέρει ο κ. Σταματόπουλος, «οικονομικός ανταγωνισμός Ελλήνων και Αρμενίων στην Κωνσταντινούπολη, ή οικονομικός ανταγωνισμός Ελλήνων και Εβραίων στη Θεσσαλονίκη, πριν η Θεσσαλονίκη ενσωματωθεί στο ελληνικό κράτος». Σχολιάζει μάλιστα ότι όλα αυτά σε έναν βαθμό είναι φυσιολογικά, καθώς «δε μιλάμε για ειδυλλιακές πολυπολιτισμικές κοινωνίες όπως τις καταλαβαίνουμε σήμερα.

Σταυρός και Ημισέληνος: Οι χριστιανικοί πληθυσμοί της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και η σχέση τους με την Ελλάδα

Από τη συζήτηση για τους πληθυσμούς της ελληνικής επικράτειας δε θα μπορούσαν να λείπουν και οι αναφορές στους χριστιανικούς πληθυσμούς που ζούσαν στην Τουρκία και τους αντίστοιχους μουσουλμανικούς που ζούσαν στην Ελλάδα.

«Το βασικό κριτήριο της υποχρεωτικής ανταλλαγής που επέβαλε η συνθήκη της Λωζάννης ήταν το θρησκευτικό. Δηλαδή οι μουσουλμάνοι του ελληνικού χώρου θα έπρεπε να μεταναστεύσουν, ακόμη και αν ήταν ελληνόφωνοι», εξηγεί ο κ. Σταματόπουλος.

Ο καθηγητής φέρνει ως παράδειγμα την περίπτωση των ελληνόφωνων μουσουλμάνων Κρητών, «αυτούς που λέμε “Τουρκοκρητικούς”. Δεν γνώριζαν τουρκικά, μιλούσαν ελληνικά. Αλλά αναγκάστηκαν να πάνε στην  άλλη πλευρά του Αιγαίου επειδή το κριτήριο ήταν θρησκευτικό. Το ίδιο και με τους ελληνόφωνους μουσουλμάνους της Κοζάνης, τους περίφημους Βαλαάδες, οι οποίοι επίσης αναγκάστηκαν να πάνε από την άλλη πλευρά. Από τη Μικρά Ασία τουρκόφωνοι Πόντιοι, ή τουρκόφωνοι Καραμανλήδες, ήρθαν από αυτή την πλευρά του Αιγαίου», σημειώνει χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

Μάλιστα, όπως εξηγεί, «Το θρησκευτικό κριτήριο της Λωζάνης είχε να κάνει με τον τρόπο που η Οθωμανική Αυτοκρατορία κατένειμε τους πληθυσμούς της. Δηλαδή, ακόμη και μέχρι αργά, στην Οθωμανική αυτοκρατορία δεν αναγνωρίζονταν εθνοτικές ομάδες, αλλά μόνο θρησκευτικές κοινότητες». «Κάποιες από τις θρησκευτικές κοινότητες ασφαλώς ήταν πολυεθνικές, όπως το Ρουμ Μιλέτ, το ρωμέικο, ορθόδοξο μιλέτι δηλαδή, το οποίο άρχισε σιγά σιγά να διασπάται εσωτερικά από τον 19ο αιώνα», σημειώνει.

Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό φαίνεται πως αποτελεί και σημαντικό στοιχείο για τους ίδιους τους λαούς που βρίσκονταν υπό την Οθωμανική κυριαρχία. «Επειδή στην Οθωμανική αυτοκρατορία είχαν αυτό το κριτήριο, και οι λαοί που της αντιπαρατέθηκαν, εμείς οι Έλληνες, οι Βούλγαροι, οι Σέρβοι, πολλές φορές ανήγαγαν τον αγώνα τους εναντίον της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε ένα ζήτημα θρησκευτικό. Ο σταυρός και η ημισέληνος», τονίζει συγκεκριμένα ο κ. Σταματόπουλος.

Έθνος, Θρησκεία και ελληνικότητα: Ο προσδιορισμός της εθνικής ταυτότητας

«Το θρησκευτικό συμπλέκεται με το εθνικό», δηλώνει για την περίπτωση της διαμόρφωσης της ελληνικής εθνικής συνείδησης ο Δημήτρης Σταματόπουλος.

«Έχεις να κάνεις με μια πολυεθνική αυτοκρατορία που κατανέμει πληθυσμούς με βάση το θρησκευτικό κριτήριο τα εθνικά κινήματα της απαντούν με τον ίδιο τρόπο, οπότε μέχρι και τον 20 αιώνα το θρησκευτικό κριτήριο παραμένει πολύ σημαντικό για τον προσδιορισμό και της εθνικής ταυτότητας», τονίζει.

«Το ότι η θρησκεία έπαιξε ρόλο ιστορικά δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει. Όχι με την έννοια που το αντιλαμβανόταν η παραδοσιακή ιστοριογραφία, δηλαδή ότι η εκκλησία υπήρξε η κιβωτός του Γένους», σημειώνει ο κ. Σταματόπουλος, διευκρινίζοντας τη θέση του: «Σήμερα γνωρίζουμε ότι το Οικουμενικό Πατριαρχείο για να επιβιώσει αποτελούσε κομμάτι του Οθωμανικού κρατικού μηχανισμού. Οι διορισμοί των Πατριαρχών εξαρτώνταν από τη βούληση των Σουλτάνων».

Από την άλλη όμως, η χρήση της ελληνικής γλώσσας από τους κληρικούς και από τους εμπόρους ήταν εξαιρετικά σημαντική.

«Η ελληνοφωνία του εμπόρου και του κληρικού, μέσα στο χριστιανικό μιλλέτι έπαιξε σημαντικό ρόλο σε αυτή την πορεία της εθνικοποίησης», εξηγεί ο καθηγητής.

«Η ελληνοφωνία (στο Ρουμ Μιλλέτ) έπαιζε σημαντικό ρόλο τόσο λόγω του κλήρου, όσο και εξ’ αιτίας των εμπόρων και των μεγάλων δικτύων μετανάστευσης που είχαν οργανώσει από την Οθωμανική Αυτοκρατορία στην Κεντρική Ευρώπη, στην Οδησσό, την Αλεξάνδρεια, ή τις πόλεις της Ιταλίας και τη Μασσαλία» σημειώνει πιο συγκεκριμένα.

Ωστόσο, ο κ. Σταματόπουλος εξηγεί ότι και εντός της χριστιανικής αυτής γεωγραφικής περιοχής διαμορφώθηκαν ανταγωνισμοί και ιεραρχίες μεταξύ των βαλκανικών λαών στους οποίους οι Έλληνες κυριάρχησαν πολιτισμικά. Έτσι τον 19ο αιώνα οι βαλκανικοί πληθυσμοί θεώρησαν ως απειλή και τους Έλληνες.

Πηγή: sputniknews.gr    

http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Γιουβαρλάκια κοκκινιστά

Γιουβαρλάκια κοκκινιστά

Υλικά

1 κ. μοσχαρίσιος κιμάς
2 αυγά
1 μεγάλο ξερό κρεμμύδι
2 μέτρια ξερά κρεμμύδια
5 καρότα
3 πατάτες
1 ματσάκι μαϊντανός
1/2 κούπα ρύζι
3-4 ντομάτες ώριμες
λάδι
αλάτι
πιπέρι

Υλικά : 7 μερίδες

Εκτέλεση

Σε μία λεκανίτσα, προσθέτουμε τον κιμά, τ' αυγά, τα δύο μέτρια ξερά κρεμμύδια, το ένα μας καρότο, περασμένο από τον τρίφτη και το μαϊντανό μας, ψιλοκομμένο, εκτός από τα κοτσάνια του.
Προσθέτουμε το ρύζι, το οποίο το έχουμε ξεπλύνει...
Προσθέτουμε λάδι, αλάτι και πιπέρι.
Ανακατεύουμε και ζυμώνουμε πολύ καλά...
Σε μία κατσαρόλα προσθέτουμε λάδι για να κάψει...
Προσθέτουμε το μεγάλο μας κρεμμύδι ψιλοκομμένο και το σοτάρουμε πολύ καλά...
Προσθέτουμε τις πατάτες μας και τα καρότα μας σε χοντρά κομμάτια και τα σοτάρουμε και αυτά...
Προσθέτουμε τις ντομάτες μας πολτοποιημένες και αποφλοιωμένες.
Προσθέτουμε λίγο νερό.
Προσθέτουμε και τα κοτσάνια του μαϊντανού (εναλλακτικά και σέλερι).
Μόλις πάρει μία βράση, πλάθουμε τον κιμά μας σε μικρά μπαλάκια και τα προσθέτουμε στην κατσαρόλα.
Αλατοπιπερώνουμε.


Κατεβάζουμε τη φωτιά μας και βράζουμε για κανά μισάωρο περίπου...

Καλή Επιτυχία!
https://www.gandmclub.com/

Οδηγός Επιβίωσης στην Κρίση – Ο Κανόνας του Αγίου Βενέδικτου

Οι Κέλτες μισθοφόροι των ελληνιστικών βασιλείων και η Γαλατία της Μικράς Ασίας


Οι Κέλτες μισθοφόροι των ελληνιστικών βασιλείων και η Γαλατία της Μικράς Ασίας

Οι Κέλτες, -Keltori, όπως ονόμαζαν οι ίδιοι τον εαυτό τους, δηλαδή «οι κρυμμένοι». Φαίνεται πως οι πρώιμες κελτικές κοινωνίες ήταν οργανωμένες γύρω από τις πολεμικές δραστηριότητες -μια δομή που χαρακτηρίζει όλους τους πολιτισμούς που βρίσκονται σε διαδικασία μετανάστευσης. Πολιτισμικά στοιχεία των πρωτο-Κελτών φαίνεται να ανιχνεύονται βορειοδυτικά της Κοιλάδας του Δούναβη, αν και η συγκεκριμένη θεωρία αμφισβητείται. 

Ανήκαν στον Πολιτισμό Λα Τεν, του οποίου το λίκνο ήταν η βορειοανατολική Γαλλία και η νότια Γερμανία, ο οποίος επεκτάθηκε και άνθησε από το 450 π.Χ. μέχρι τον 1ο αιώνα π.Χ. στη Γαλλία, την Ελβετία, την Αυστρία, καθώς και στις περιοχές της Βοημίας, Μοραβίας, Σλοβακίας και Ουγγαρίας.

Στην κελτική κοινωνία, αν και περιστρεφόταν γύρω από μια αριστοκρατία πολεμιστών, η θέση των γυναικών ήταν αρκετά υψηλή. Στις πρώιμες περιόδους οι γυναίκες συμμετείχαν και στις εχθροπραξίες και στην ιερατική βασιλεία. Παρόλο που αργότερα οι Κέλτες υιοθέτησαν το πατριαρχικό πρότυπο, διατήρησαν στη μυθολογία και τη λογοτεχνία τους τη μνήμη γυναικών που αναδείχθηκαν ως ηγέτιδες και πολεμίστριες.

Οι Γαλάτες ήταν φυλετική και γεωργική κοινωνία, αντίθετα από τους άλλους κελτικούς λαούς. Κυβερνούνταν από βασιλείς, η δικαιοδοσία των οποίων απλωνόταν συνήθως σε μικρές μόνον περιοχές. Η κελτική κοινωνία βασίστηκε σχεδόν εξ ολοκλήρου στον βουκολισμό και την ανατροφή βοοειδών ή προβάτων. Απ’ ό,τι φαίνεται υπήρξε γεωργική εκμετάλλευση στον κελτικό κόσμο, αλλά όχι σημαντική. Η σημασία των βοοειδών και της ποιμενικής ζωής δημιούργησε έναν μοναδικό θεσμό στην κελτική, ιδιαίτερα την ιρλανδική, ζωή, τις επιδρομές για την αρπαγή ζώων, δηλαδή την ζωοκλοπή.

Δεν υπήρξε καμία αστικοποίηση οποιουδήποτε είδους ανάμεσα στους Κέλτες, ως την ρωμαϊκή διακυβέρνηση. Στην Ιρλανδία, η αστικοποίηση δεν εμφανίστηκε μέχρι τις δανικές και νορβηγικές εισβολές και η κοινωνία βασιζόταν κυρίως στο ανταλλακτικό εμπόριο. Οι ιεροπραξίες τελούνταν από μια ειδική ιερατική τάξη, τους αποκαλούμενους από τους Ρωμαίους «δρυίδες». Οι δρυίδες τελούσαν «βαρβαρικά» ή «φρικτά» τελετουργικά στις λίμνες και τα άλση. Υπάρχει μάλιστα συναίνεση μεταξύ των Ελλήνων και των Ρωμαίων ότι αυτά τα τελετουργικά περιελαβαναν ανθρωποθυσίες. Υπάρχουν στοιχεία ανθρωποθυσιών μεταξύ των Κελτών, αλλά η ανθρωποθυσία δεν φαίνεται πως ήταν η επικρατούσα πρακτική.

Σύμφωνα με τον Ιούλιο Καίσαρα, που δίνει και την μακροσκελέστερη περιγραφή των δρυϊδών, επίκεντρο της κελτικής πεποίθησης ήταν η μετενσάρκωση των ψυχών από το ένα σώμα στο άλλο με στόχο την τελειοποίηση. Σύμφωνα με τον Ιούλιο Καίσαρα, οι τρεις τάξεις της γαλατικής κοινωνίας ήταν οι δρυίδες, οι ιππείς και ο λαός. Οι δρυίδες ήταν οι μορφωμένοι μεταξύ των Γαλατών και κατείχαν την υψηλότερη κοινωνική θέση, ακριβώς όπως η τάξη των Μπραχμάνων κατείχε την υψηλότερη κοινωνική θέση μεταξύ των Ινδών.

Οι δρυίδες, των Γαλατών, όπως και σε άλλους κελτικούς λαούς ήταν αρμόδιοι για την πολιτιστική και θρησκευτική γνώση, καθώς επίσης και για τις τελετουργικές ιεροπραξίες. Οι δρυίδες, φημισμένοι για την σοφία τους σε διάφορους τομείς, κατείχαν όχι μόνον θρησκευτική αλλά και κοινωνική δύναμη, που ενδεχομένως σε ύστερες φάσεις εξελίχθηκε σε πολιτική.

Όταν ήταν αρχηγός ο Βρέννος, οι Γαλάτες (με αρχηγό το Βρέννο), αφού κατατρόπωσαν τις λεγεώνες των Ρωμαίων (κοντά) στον ποταμό Αλλία, κατέστρεψαν εντελώς την πόλη Ρώμη εκτός από το Καπιτώλιο, για το οποίο πήραν ως αντάλλαγμα ένα τεράστιο χρηματικό ποσό. Τότε ο Κάμιλλος, ο οποίος είχε παραμείνει εξόριστος για πολύ καιρό στην Αρδέα, εξαιτίας της λείας από τους Βηίους, η οποία δεν είχε μοιραστεί ακριβοδίκαια, εκλέχτηκε δικτάτορας, αν και απουσίαζε˙ αυτός ακολούθησε τους Γαλάτες, ενώ (που) ήδη αποχωρούσαν: αφού τους εξολόθρευσε, πήρε πίσω όλο το χρυσάφι. Επειδή αυτό ζυγίστηκε εκεί, έδωσε το όνομά του στην πόλη: ονομάζεται δηλαδή Πίσαυρο, επειδή εκεί ζυγίστηκε το χρυσάφι. Ύστερα από αυτή την πράξη (ο Κάμιλλος) επέστρεψε στην εξορία, από όπου όμως γύρισε, αφού τον παρακάλεσαν.

Πρίν την εισβολή στην Ελλάδα, Κέλτες μισθοφόροι στρατιώτες είχαν υπηρετήσει για κάτι παραπάνω από έναν αιώνα και υπό τις διαταγές Ελληνικών πόλεων-κρατών, κυρίως στη Μεγάλη Ελλάδα (Ιταλία). Μάλιστα, σώμα Κελτών στάλθηκε από το Διονύσιο των Συρακουσών για να βοηθήσει τους Σπαρτιάτες στη διαμάχη τους με τους Θηβαίους.

Τον 3ο αιώνα π.Χ. οι Γαλάτες αρχίζουν να κατεβαίνουν προς τα Βαλκάνια και φτάνουν ως τους Δελφούς, τους οποίους καταστρέφουν. Ένα μέρος τους περνάει στη Μικρά Ασία και εγκαθίσταται στην περιοχή που θα πάρει το όνομά τους: Γαλατία. Οι Γαλάτες της Μικράς Ασίας υπηρετούν τους βασιλιάδες της περιοχής ως μισθοφόροι και σιγά σιγά εξελληνίζονται (εγκαταλείπουν τη μητρική τους γλώσσα). Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιοι Γαλάτες μισθοφόροι που υπηρετούσαν τους Έλληνες βασιλιάδες της Αιγύπτου χάραξαν μια επιγραφή (γκράφιτι, όπως γίνεται σήμερα στους τοίχους) που δηλώνει την παρουσία τους, και η επιγραφή είναι στα ελληνικά.

Οι πιο εντατικές επαφές Ελλήνων και Κελτών γίνονται στη νότια Γαλλία, όπου κυριαρχεί, ως ελληνικό κέντρο, η Μασσαλία, αποικία της μικρασιατικής Φώκαιας. Από τους Μασσαλιώτες οι Κέλτες δανείζονται το ελληνικό αλφάβητο για να γράψουν τη γλώσσα τους. Σώζεται ένας αρκετά μεγάλος αριθμός κελτικών επιγραφών γραμμένων με το ελληνικό αλφάβητο. Ξέρουμε επίσης ότι οι ευκατάστατοι Κέλτες έστελναν τα παιδιά τους στη Μασσαλία για να μάθουν ελληνικά.

Τον 2ο αιώνα π.Χ., η μεσογειακή Γαλατία είχε αναπτυχθεί κι ευημερούσε περισσότερο από τις βόρειες και έντονα δασώδεις γαλατικές περιοχές, στις οποίες υπήρχαν ελάχιστες πόλεις εκτός από φρούρια.

Στην Θράκη το 277 π. Χ. Οι Γαλάτες δέχτηκαν ακόμα ένα μεγάλο χτύπημα, τη φορά αυτή, από τον Αντίγονο Γονατά, ο οποίος γυρίζοντας από τον Ελλήσποντο στη Μακεδονία συνάντησε 20.000 Κέλτες που είχαν εισβάλει στη Θράκη. Στη σύγκρουση της Λυσιμαχείας που ακολούθησε, οι Γαλάτες συνετρίβησαν έχοντας τεράστιες απώλειες. Παρά ταύτα, τα εσωτερικά προβλήματα, που αντιμετώπιζε ο Αντίγονος, δεν του επέτρεψαν να δώσει μια τελική λύση στη Γαλατική απειλή και έτσι οι Κέλτες κατάφεραν να καταλάβουν ένα μεγάλο μέρος της Θράκης, όπου και ίδρυσαν το κράτος της Τύλιδος, που για 70 χρόνια ανάγκαζε τις κοντινές Ελληνικές πόλεις να πληρώνουν φόρους, προκειμένου να αποφεύγουν τις επιδρομές.

Ένα δεύτερο τμήμα (το οποίο εμπεριείχε και το μεγαλύτερο μέρος των Κελτών του Κομοντόριου που επέζησαν της ήττας στην Ελλάδα) πέρασε στη Μικρά Ασία κατέλαβε την περιοχή της Φρυγίας και τελικά ίδρυσε κράτος το οποίο ονομάσθηκε Γαλατία, αφού ο Αντίοχος δεν κατόρθωσε να τους εμποδίσει, παρά τη νίκη του εναντίον τους στη λεγόμενη μάχη των ελεφάντων (275 π. Χ.). 

Τέλος, τον 3ο αιώνα ο Μιθριδάτης βασιλιάς του Πόντου χρησιμοποίησε τους Κέλτες, ως μισθοφόρους, στον πόλεμο κατά του Πτολεμαίου του Β’ της Αιγύπτου. Οι Γαλάτες προσέφεραν πολύτιμες υπηρεσίες και ο Μιθριδάτης για να τους ανταμείψει τους παραχώρησε εδάφη στην κεντρική Τουρκία. Εκεί οι Κέλτες, για να τονίσουν το γεγονός ότι στη μάχη άρπαξαν ως λάφυρα τις άγκυρες πολλών αιγυπτιακών πλοίων, ίδρυσαν πόλη την οποία ονόμασαν Άγκυρα, που όλοι σήμερα γνωρίζουμε ως πρωτεύουσα του Τουρκικού κράτους.

Γαλατία ονομάζονταν κατά την αρχαιότητα, η περιοχή στα υψίπεδα της κεντρικής Ανατολίας στη Μικρά Ασία, στην περιοχή που βρίσκεται σήμερα η πρωτεύουσα της Τουρκίας, η Άγκυρα. Η Γαλατία πήρε το όνομά της από το μεταναστευτικό ρεύμα κελτικών φυλών Γαλατών κατά τον 3ο αιώνα π.Χ.: μια ομάδα περίπου 10.000 Κελτών πολεμιστών με δούλους και γυναικόπαιδα διέσχιζαν τη Θράκη και κατευθύνονταν στη Μικρά Ασία, έπειτα από έκκληση του βασιλιά του ελληνιστικού κράτους της Βιθυνίας, Νικομήδη Α’ του Φιλέλληνα, στη διαμάχη ενάντια στον αδερφό του. 

Τελικώς, η ομάδα αυτή εγκαταστάθηκε στις περιοχές της ανατολικής Φρυγίας και Καππαδοκίας στην κεντρική Ανατολία, στην περιοχή που πήρε και το όνομά τους. Τα εδάφη της επαρχίας διαιρούνταν ανάμεσα στις 3 φυλές των Γαλατών, καθεμία από τις οποίες είχε τον ηγέτη της. Ο Πλίνιος ο Πρεσβύτερος αναφέρει τις φυλές αυτές με τα λατινικά ονόματα Τεκτόσαγες, Τολιστοβόγιοι και Τρόκμοι. Μετά το θάνατο του Αμύντα το 25 π.Χ., η ελληνιστική επαρχία της Γαλατίας ενσωματώνεται στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία από τον αυτοκράτορα Οκταβιανό Αύγουστο. 

Στον αντίποδα οι Αιτωλοί, που αναμφισβήτητα πρωτοστάτησαν στην απόκρουση της Γαλατικής επιδρομής, αύξησαν σημαντικά την επιρροή τους στην κεντρική Ελλάδα, επεκτείνοντας την συμπολιτεία τους και ελέγχοντας ουσιαστικά τη Δελφική Αμφικτυονία αποκλείοντας από τις συνεδρίες της όσα κράτη δεν βρίσκονταν υπό τον έλεγχό τους, μαζί και των Μακεδόνων βασιλέων. Τέλος καθιέρωσαν και εορτή σε ανάμνηση της νίκης τους (τα Σωτήρια), που περιελάμβανε αγώνες και θυσίες και ήταν αφιερωμένη στον Δία και στον Απόλλωνα και τελούταν μάλλον κάθε δύο χρόνια, φυσικά στους Δελφούς. 

Πάνω από όλα όμως απέδειξαν, μαζί με τους άλλους Έλληνες φυσικά, ότι οι αγώνες που γίνονται από ελεύθερους ανθρώπους κατά της επιβολής, της βαρβαρότητας και της τρομοκρατίας, από όπου αυτές και αν προέρχονται και με όποιον τρόπο εφαρμόζονται, αργά ή γρήγορα έχουν νικηφόρα αποτελέσματα, μήνυμα που ηχεί σήμερα πιο επίκαιρο από ποτέ. 

Οι περισσότερες αρχαίες πηγές µαρτυρούν πως κανείς εχθρός δεν επέζησε, πράγµα όµως µάλλον αναληθές. Σηµασία έχει πως οι Έλληνες πραγµατοποίησαν έναν αληθινό άθλο εφάµιλλο των Μηδικών, και µάλιστα υπό σαφέστατα αντιξοότερες συνθήκες. Θα τολµήσουµε να πούµε πως η νικηφόρα έκβαση του πολέµου αυτού είναι µια ακόµη απόδειξη πως οι Έλληνες µεγαλουργούν στις δυσκολίες. 

Πηγές:  

http://www.greek-language.gr/digitalResources/ancient_greek/history/ag_history/browse.html?start=130
http://greekworldhistory.blogspot.com/2014/03/279.html
https://el.m.wikipedia.org/wiki/Γαλατία_(Μικρά_Ασία)
https://el.m.wikipedia.org/wiki/Γαλατία
https://el.m.wikipedia.org/wiki/Κελτικός_πολιτισμός
https://latistor.blogspot.com/2015/06/21-xxi.html  


greekhistoryandprehistory

https://koukfamily.blogspot.com/

Ακαδημαϊκά γκέτο

Ακαδημαϊκά γκέτο


Κτίριο πανεπιστημίου με γκράφιτι


Ενα από τα μεγαλύτερα ίσως προβλήματα που αντιμετωπίζει το κράτος σήμερα, με συνέπεια να καταστρέφει την συνοχή και την ανάπτυξη της κοινωνίας, είναι η καταφανής σύνδεση κάθε θεμελιώδους δομής με την πολιτική ιδεολογία.
Η παιδεία και η εκπαίδευση παραμερίζονται και θυσιάζονται στο βωμό της ψευδό-ιδεολογικής αυταπάτης και λιμασμένης ψηφοθηρίας που χαρακτηρίζει την μεταπολιτευτική περίοδο.
Πέρα από την παραχάραξη της ιστορίας και την αντικατάστασή της από συμβατικές μεσοβέζικες παραφιλολογίες, παραγκωνίζεται και η συνολική προσφορά της παιδείας, με περίτρανο παράδειγμα τη σημερινή αντιμετώπιση των πανεπιστημίων.
Άσυλο, τόπος ιερός και απαράβατος που δεν εμπίπτει σε καμία ανθρώπινη δικαιοσύνη παρά μόνο τη θεϊκή. Όπου θεϊκή δικαιοσύνη, στην προκειμένη σύγχρονη εκδοχή της, είναι η ιερότητα της παιδείας και της καλλιέργειας του πνεύματος.
Τα πανεπιστήμια μετατράπηκαν σε γκέτο διακίνησης ναρκωτικών, παραβατικότητας και ανομίας με τις ευλογίες της λανθάνουσας πολιτικής ιδεολογίας που προασπίζει αυτά τα φαινόμενα.
Δηλαδή για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, πανεπιστημιακό άσυλο σημαίνει κυνήγι νέων ψηφοφόρων μέσω των πολιτικών παρατάξεων, άντρο κάθε τύπου οργανώσεων, διακίνηση ναρκωτικών και νομιμοποίηση της βίας, κατά συρροή τρομοκράτηση φοιτητών από άνομες πρακτικές και συνάμα κρησφύγετο κάθε νεφάριου και φαύλου τυχοδιωκτισμού.
Αν είναι όλα αυτά έκφραση κάποιας ιδεολογίας που λαμβάνει χώρα με την ανοχή της «πολιτείας», τότε κάτι δεν έχουμε καταλάβει καλά. Αν είναι ήσυχοι οι πολίτες με αυτή την κατάσταση, τότε κάτι δεν πάει καλά. Το να θυσιάζουμε ανθρώπους για να προστατέψουμε το άσυλο των πανεπιστημίων δεν είναι ούτε εξέλιξη, ούτε πολιτισμός, ούτε υποστήριξη της ανεπηρέαστης διακίνησης ιδεών.
ΦοιτήτριαΠατάμε πάνω στον αγώνα των φοιτητών για ένα καλύτερο αύριο, για την καταπολέμηση κάθε ολοκληρωτικού καθεστώτος και φίμωσης της βίας, και τελικά είμαστε εμείς οι ίδιοι που φιμώνουμε τις ιδέες και την πρόοδο, τον αγώνα καιτην προσπάθεια για ένα καλύτερο αύριο.
Αν αγωνίστηκαν οι φοιτητές για τη νομιμοποίηση της παραβατικής συμπεριφοράς και εγκληματικής ανοχής, ας μας ενημερώσει κάποιος να μην εκφέρουμε άποψη.
Δεν είναι λογικό να προσπαθούμε να καλλιεργούμε το πνεύμα και την παιδεία κάτω από αυτές τις συνθήκες. Επίσης, δεν είναι λογικό να μην δεχόμαστε την ύπαρξη ασφάλειας των χώρων των πανεπιστημίων και απομάκρυνση κάθε σκιάς από αυτούς.
Τα πανεπιστήμια δημιουργήθηκαν με σκοπό να προσφέρουν έρευνα, πρόοδο, εξέλιξη, πνευματική καλλιέργεια και ανώτατη εκπαίδευση. Άρα, πρέπει να εξασφαλίσουμε ότι θα επιτελούν αυτούς τους σκοπούς και όχι όλα τα άλλα εκτός από αυτά.
Απαραίτητη επίδειξη φοιτητικής ταυτότητας για είσοδο στους χώρους του πανεπιστημίου για τους φοιτητές και ταυτότητα για τους επισκέπτες. Θεσμοθέτηση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των πολιτικών οργανώσεων εντός του χώρου του πανεπιστημίου, φύλαξη των χώρων από  επαρκές προσωπικό ασφαλείας όλο το 24ωρο. Κάποιες ενδεικτικές αλλαγές που όχι μόνο δε θα επηρεάσουν το πανεπιστημιακό άσυλο αλλά θα εξασφαλίσουν σε μεγάλο βαθμό την ασφάλεια και ομαλή λειτουργία. Όποιος πηγαίνει με σκοπό την εκπαίδευση δε θα δώσει καμία σημασία σε αλλαγές αυτού του τύπου. Όλοι οι υπόλοιποι ας έχουν τα κότσια να κάνουν ότι κάνουν εκτός του ασύλου και της ιερότητας πουπρεσβεύει.
Δημοκρατία είναι να μπορεί ο κάθε πολίτης να διακινεί απόψεις και ιδέες, όχι ναρκωτικά και βία. Ιδεολογία είναι να υποστηρίζουμε τις απόψεις μας και να αγωνιζόμαστε για αυτές, χωρίς όμως να καταπατάμε τα δικαιώματα των συνανθρώπων μας.
ΦοιτητήςΆσυλο, μετατρέψαμε τους φοιτητές και καθηγητές σε φυγάδες στο πνευματικό προπύργιο που μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα και τις παθογένειες της κοινωνίας και του κράτους. Για μια ακόμη φορά η ιερότητα μια έννοιας, που εγκαθιδρύθηκε αιώνες πριν, λοιδορείται στο βωμό του πολιτικού κόστους και της «προοδευτικής» πρακτικής που χαρακτηρίζει την πολιτεία μας.
Η καταστροφή των υποδομών, η γκετοποίηση της ακαδημαϊκής εκπαίδευσης και η «νόμιμη» παρακώλυση βασικών λειτουργιών εντός των πανεπιστημίων δεν ορίζεται από κανένα νόμο και κανένα θεσμό. Πρέπει οι πολίτες αυτού του κράτους να απαιτήσουν την κάθαρση και ανεξαρτητοποίηση της εκπαίδευσης από όλους αυτούς που την καταστρέφουν και την προσαρμόζουν στα μέτρα των συμφερόντων τους.
Η ιδεολογία παύει να νομιμοποιείται όταν καταπατά τα δικαιώματα του κοινωνικού συνόλου και των δημοκρατικών αρχών του κράτους.
“Η παιδεία είναι ο δεύτερος ήλιος για τον άνθρωπο”
Πλάτων

Εμμανουήλ Πηλιτσίδης
- Πτυχιούχος του τμήματος Ιστορίας-Αρχαιολογίας της Φιλοσοφικής σχολής του Α.Π.Θ.
- Συγγραφέας του βιβλίου «Και εγένετο πτώσις» (εκδ. Ρώμη)
- Αναγνώστης του Macroskopio
https://www.macroskopio.gr/el

Ο ψυχό-τυπος που μπορεί να σε τρελάνει

Ο ψυχό-τυπος που μπορεί να σε τρελάνει

Τρελός μέσα σε εργασήριο Φυσικής


 
Ένας Νάρκισσος … να μη σου τύχει!
Υπάρχει όντως ένας ψυχό-τυπος εκεί έξω που σε περιτριγυρίζει χρόνια τώρα και απειλεί ξεκάθαρα με ψυχιατρικό εγκλεισμό, όχι τον εαυτό του αλλά Εσένα.
Σε όποιον δε συμβαίνει αυτό, να ευγνωμονεί νυχθημερόν για την τύχη του!
Η τρέλα που αποπνέει είναι τόσο διχαστική που ώρες-ώρες σε στεναχωρεί στα όρια της κατάθλιψης, και κάποιες άλλες σε εξοργίζει σε σημείο να επιθυμείς την απόλυτη διαγραφή του ως ύπαρξη. Φανταστείτε τι μπορεί να προκαλέσει ένας τέτοιος ψυχό-τυπος όταν μάλιστα είναι μετουσιωμένος σε πολλά 'πρόσωπα', τα οποία είσαι αναγκασμένος να ανέχεσαι καθότι αποτελούν τον κοντινό σου άνθρωπο. 
Θυμωμένος ΆνδραςΔιαθέτει μια σωρεία ελαττωμάτων που αγγίζουν τα όρια του ανεξήγητου για το πως όλα αυτά μαζί γίναν ΕΝΑ και ως “ένα, ομούσιον και αδιαίρετον όλον” σε καταδιώκουν μέχρι τελικής πτώσεως.  
Ο εν λόγω ψυχό-τυπος ξεχωρίζει ξεκάθαρα απ’ τον μέσο όρο γιατί είναι ένα ΑΡΠΑΧΤΙΚΟ πρώτης τάξεως. Το βασικό του ενδόμυχο μότο, που η πολιτική του ορθότητα δεν του επιτρέπει να το ξεστομίσει δημοσίως, είναι: Tα δικά μου δικά μου και τα δικά σου δικά μου”. Το δυστύχημα είναι ότι εφαρμόζει εμπράκτως, με απόλυτη πιστότητα, κάθε λέξη του μότο. Ως δικός του άνθρωπος σε πλαγιοδρομεί με ύπουλο τρόπο και σε δεδομένη στιγμή σε σφυροκοπά με αιτήματα, επί παντός επιστητού, θεωρώντας ότι τα αξίζει και ότι τα δικαιούται ως δική σου οφειλή απέναντί του.
Κατατρώγει αδηφάγα τον χρόνο σου, τις οικονομίες σου και τα ψυχικά σου αποθέματα. Τα πάντα όλα … αμάσητα … από την ‘καταβρόχθο’ στον στόμαχο. Εδώ είναι σαφές ότι το «παράλογο» σου χτυπά την πόρτα και εσύ είσαι αναγκασμένος να του απαντήσεις…! Γιατί; Γιατί, όπως είπαμε, είναι κοντινός σου άνθρωπος…
Είναι αυτός που με την περικεφαλαία του ΑΓΝΩΜΟΝΑ διαρρηγνύει τον υλικό και συναισθηματικό σου πλούτο και ευθαρσώς τον οικειοποιείται μπρος στα μάτια σου, μεταφέροντας όλο γλύκα και νάζι την αίσθηση ότι η συγγένειά σας δικαιολογεί τα πάντα. Δικαιολογεί όντως τα πάντα;
Αν η απάντηση είναι ‘ΝΑΙ’, τότε πόσο δικαιολογημένη είναι η επακόλουθη αχαριστία;;; Πόσο φυσιολογικό θεωρείται το να υφαρπάζει με χυδαιότητα ό,τι περνά απ’ το διάβα του χωρίς να αναγνωρίζει την ελεημοσύνη σου; Διότι κατά βάση περί ‘κακοποιητικής για την ακρίβεια’ ελεημοσύνης πρόκειται όταν χωρίς ανταλλάγματα, όχι απλά προσφέρεις με απλοχεριά αλλά γίνεσαι και θυσία στο βωμό της Αγνωμοσύνης του.
Και αν τολμήσεις καμιά φορά να αντισταθείς στις παράλογες ορέξεις του, καθότι ως γνωστόν το «παράλογο» είναι ακόρεστα κακό, τότε μετατρέπεται σε ΥΒΡΕΟΛΟΓΟ, όχι από αρχαία τραγωδία (που θα ’χε κι ένα ενδιαφέρον στην τελική!) αλλά από χαμαιτυπείο του χειρίστου είδους: Σε μειώνει με αθυροστομίες που ξεπερνούν τη φαντασία σου, χυδαιολογεί εις βάρος αγαπημένων σου προσώπων για να σε πονέσει, εκτοξεύει βλαστημώντας κατηγόριες για απίθανα σκηνικά, που ή δε συνέβησαν ποτέ ή συνέβησαν παντελώς διαφορετικά. 
Ουσιαστικά, είναι τόσο γιγαντιαία η άρνησή του στο ‘ΟΧΙ’ σου, που καταλήγει σε έχθρα … το λιγότερο θανάσιμη. Σε σημείο, μάλιστα, που του είναι αδύνατον να μη σε δηλητηριάσει με πικρόχολα σχόλια, φέρνοντας στη μνήμη ιστορίες απ’ το παρελθόν ‘σε σκηνοθεσία και παραγωγή’ ολόδική του, κερδίζοντας επάξια υποψηφιότητα στην κατηγορία του ‘πιο ευφάνταστου σεναρίου’. Άλλο να το λες και άλλο να το ζεις!
Το αποκορύφωμα, βέβαια, της όλης εξιστόρησης έρχεται μετά από λίγο χρονικό διάστημα όταν αντιλαμβάνεται ότι δε θα κάνεις Πίσω. Σου απαίτησε – του αρνήθηκες – σε έβρισε. Μετά στα αποκαΐδια που δημιούργησε έρχεται Σιωπή. Είναι αυτή η βουβαμάρα μετά από σάστισμα. Περνά καιρός και βλέπει ότι το θύμα (“Εσύ” δηλαδή!) δεν αντιδρά. Τί κάνει τώρα ένας βέρος ΘΡΑΣΥΔΕΙΛΟΣΜα φυσικά θέλει να ‘ξαναφάει εκεί που έφτυσε’.
Δυστυχισμένη ΓυναίκαΟμολογουμένως είναι μια πανάρχαια τεχνική που φέρουν πολλοί και η οποία ες αεί θα μεταλαμπαδεύεται, με σεβασμό πάνω απ’ όλα στις αρχές που τη διακατέχουν. Ένας γκουρού της τεχνικής, με ύφος πάντα θιγμένου, υποχρεώνει άλλους ταλαίπωρους να σου ζητήσουν κάτι για λογαριασμό του, έτσι για να αρχίσει δειλά-δειλά να ξανατρυπώνει στη ζωή σου. Ή, αν είναι ορεξάτος, κάνει κατά μέτωπο κρούση με αφορμή ένα ασήμαντο και αδιάφορο γεγονός που η εμπλοκή σου φαντάζει άκρως ΜΗ απαραίτητη, μόνο και μόνο για να ξαναδώσει το ‘Παρών’.
Δυστυχώς, το Ναρκισσιστικό ΕΓΩ του είναι μεγαλύτερο απ’ το μπόι του, σε βαθμό που δεν επιδέχεται θεραπεία, παρά μόνο από επιστήμονες του χώρου. Όλος ο κόσμος ξεκινά, γυρνά γύρω-γύρω και καταλήγει στην αφεντιά του. Θαρρεί ότι είναι τόσο καταπληκτικά σπουδαίος που τίποτε άλλο πέρα απ’ τον ίδιο και τα λεγόμενά του δεν έχουν αξία σε τούτη τη ζωή. Γι’ αυτό και συνήθως είναι απόλυτος στις απόψεις του, απορριπτικός με τις διαφωνίες των άλλων, αυταρχικός στα ‘θέλω’ του, εμμονικός με ιδεολογήματα που έχει χτίσει στο πέρας των ετών και στα οποία δεν επιδέχεται αμφισβήτηση απ’ τον κάθε ‘τυχάρπαστο’.
Γενικώς, η οποιαδήποτε συζήτηση μαζί του όχι μόνο ΕΠοικοδομητική ΔΕΝ είναι, αλλά θα μπορούσε επιεικώς να χαρακτηριστεί και ως άκρως ΑΠοδομητική, χωρίς αρχή-μέση-τέλος. Σκοπός της συζήτησης δεν είναι το Συμπέρασμα αλλά το πώς το ΕΓΩ του θα λάμψει μετά δαφνών και βαΐων και Εσύ ως υποτακτικός θα χαιρετήσεις τον Σκοτεινό Παντογνώστη. Μετά λύπης αντιλαμβάνεσαι την πλήρη σχάση μεταξύ της Αυτό-εικόνας του και της Πραγματικότητας. Ένας Βασιλιάς στα μάτια του … Ένας Ξεπεσμένος στα δικά σου …     
Και εκεί που όλα κυλούν με τον γνωστό «παράλογο» τρόπο, ξαφνικά γίνεται ΕΥΣΥΓΚΙΝΗΤΟΣ, παρουσιάζοντας μια αλλοπρόσαλλη ψυχική αστάθεια. Κλαίει ενθυμούμενος κάτι όχι ιδιαιτέρως συγκινητικό και συμπονά με υπερβολικό τρόπο ανθρώπους που δε θα ’πρεπε. Απ’ τη μια σε λυγίζει κι εσένα αυτή του η αξιοπερίεργη κατά τ’ άλλα ψυχοπονιά … απ’ την άλλη όταν το ξανασκέφτεσαι απορείς πώς σε παρέσυρε σ’ αυτήν την παρανοϊκή ευσυγκινησία.   
Η αλήθεια είναι ότι αυτός ο ψυχό-τυπος ξεδιπλώνει αυτήν την ‘υπέροχη’ συμπεριφορική βεντάλια μόνο στους οικείους του. Όσοι τον πρωτογνωρίζουν σου κάνουν μια τόσο ιδεατή περιγραφή του χαρακτήρα του, που προσπαθείς με άπειρους τρόπους να ταυτοποιήσεις αν μιλάτε για το ίδιο πρόσωπο. Είναι η ανάγκη του να σε καμακώσει όντας ΚΑΜΟΥΦΛΑΡΙΣΜΕΝΟΣ, και με το καμάκι ανά χείρας να σε περιοδεύσει για το υπόλοιπο της ζωής σου.
Χαμένη ΓυναίκαΓι’ αυτό, άλλωστε, όταν τον παρα-γνωρίσεις, αρχίζει η αργή-βασανιστική καύση σου. Αν είσαι φίλος, πατάς delete-enter και καθάρισες. Αν είσαι συγγενής, θάβεις την ψυχική σου υγεία και οπλίζεσαι με αστείρευτη υπομονή! Η αλήθεια είναι ότι σε βασανίζει πολύ η περίπτωσή του και προσπαθείς να αποκωδικοποιήσεις τα αίτια της συμπεριφοράς του. Πολλές ερμηνείες δίνεις και πολλές λύσεις δοκιμάζεις, με πλήρη συνήθως αποτυχία…
Εκεί που καταλήγεις είναι ότι πρόκειται για βαριά βιοχημική ανωμαλία, για την οποία παρεμπιπτόντως ΔΕΝ ευθύνεται, καθότι η συμπεριφορά του έχει αλλοπρόσαλλες διακυμάνσεις. Είναι, όμως, σε επίπεδο που ο εγκλεισμός δεν είναι σαφής, άρα εν τέλει απαγορευτικός. Αυτό αυτομάτως σημαίνει ότι το πεδίο δράσης του γίνεται το πρόσφορο ενδοοικογενειακό και άμεσα κοινωνικό περιβάλλον του.
Γι’ αυτό, όμως, που ευθύνεται είναι η εμφανής πολύχρονη κακομάθειά του, την οποία δεν προσπάθησε ποτέ να εξοντώσει και πάντα την υπερασπίζεται με νύχια και με δόντια. Είναι ένας βαθιά συνειδητοποιημένος Βασανιστής του Εαυτού Του όπως φαίνεται, γιατί και ο ίδιος συχνά πυκνά αισθάνεται ψυχολογικό ράκος χωρίς να αντιλαμβάνεται πλήρως την πηγή του προβλήματος, και Αρχι-Βασανιστής Δικός Σου που έχεις αποδεχτεί τη μοίρα της αυτοθυσίας σου.
Επειδή, δυστυχώς, η σχέση είναι “ομφαλική” πρώτου βαθμού συγγένειας, με προφανώς κάποιους περιοριστικούς όρους για να μην καείς και εξαϋλωθείς, το μόνο που σου απομένει να κάνεις είναι να περιμένεις καρτερικά και να ελπίζεις σε μια στιγμή καλής θέλησης να ζητήσει βοήθεια, έστω και έμμεσα …  έστω και μη λεκτικά. Περιμένεις στη γωνίτσα σου και ελπίζεις, για να γίνει η αρχή, σε μια υπόκωφα εκκωφαντική ΠΑΡΑΔΟΧΗ:
“Έχω Πρόβλημα, Θέλω Βοήθεια…!”
https://www.macroskopio.gr/el

Δημόσια Εκτέλεση για την Νταντά που Έκαψε Ζωντανά 3 Μικρά Παιδιά μαζί με τη Μητέρα τους

Δημόσια Εκτέλεση για την Νταντά που Έκαψε Ζωντανά 3 Μικρά Παιδιά μαζί με τη Μητέρα τους


Εκτελέστηκε σήμερα στην επαρχία Τζετζιάνγκ της ανατολικής Κίνας η Μο Χουαντζίνγκ, η πρώην νταντά που είχε καταδικασθεί σε θάνατο επειδή προκάλεσε εκουσίως πυρκαγιά που στοίχισε τη ζωή σε τέσσερα μέλη μιας οικογένειας το 2017, όπως ανακοίνωσε δικαστήριο της περιοχής.
Η θανατική καταδίκη της Μο εξετάστηκε και επικυρώθηκε από το Ανώτατο Δικαστήριο του Λαού (SPC), σύμφωνα με το δικαστήριο της Χανγκτζόου.
Πριν από την εκτέλεση, το δικαστήριο της Χανγκτζόου ενημέρωσε τους στενούς συγγενείς της Μο ότι είχαν το δικαίωμα να την επισκεφθούν, οι ίδιοι όμως αποφάσισαν να μην την συναντήσουν.
«Το κίνητρο της Mo ήταν απεχθές, άκρως διαβολικό και επικίνδυνο για τους άλλους. Οι συνέπειες του εγκλήματος ήταν σοβαρές και επιζήμιες για τη δημόσια ασφάλεια», ανέφερε το SPC. Παρά το γεγονός ότι η Μο ομολόγησε τον εμπρησμό μετά τη σύλληψή της, η φύση και η σοβαρότητα του εγκλήματος καθώς και οι κοινωνικές του επιπτώσεις δεν δικαιολογούσαν επιείκεια απέναντί της, ανέφερε το ανώτατο δικαστήριο της Κίνας.
Όπως έγινε γνωστό, η Μο ήταν εθισμένη στα τυχερά παιχνίδια και είχε πολύ μεγάλα χρέη. Ξεκίνησε να εργάζεται για την οικογένεια της Τζου Σιαοτζέν και του Λιν Σενγκμπίν τον Σεπτέμβριο του 2016. Από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2017, έκλεψε κοσμήματα και ρολόγια από την οικογένεια και δανείστηκε χρήματα από την Τζου, τα οποία έχασε σε τυχερά παιχνίδια.
Στις 21 Ιουνίου του 2017, η Μο αποφάσισε να κερδίσει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη από την Τζου, βάζοντας φωτιά και σβήνοντάς την η ίδια, όμως, η φωτιά πήρε γρήγορα μεγάλες διαστάσεις με αποτέλεσμα η Τζου και τα τρία της παιδιά να πεθάνουν από δηλητηρίαση με μονοξείδιο του άνθρακα.
πηγή: thecaller.gr

Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες

Βόλος: Υπάλληλοι πήραν στο κυνήγι κλέφτες Η στιγμή που υπάλληλοι καταφέρνουν να πάρουν πίσω τα παπούτσια που αφαιρέθηκαν από εμπορικό κατάστ...