Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2017

Ρεφλεξολογία: Θεραπεύοντας το ανθρώπινο σώμα από την κορυφή ως τα νύχια

Η Ρεφλεξολογία είναι εναλλακτική, θεραπευτική μέθοδος που απαλλάσσει ή ανακουφίζει το άτομο από τον πόνο, ενεργοποιώντας συγκεκριμένα σημεία του σώματος μέσω μαλάξεων και της πίεσης που ασκείται από τον θεραπευτή.

 Στηρίζεται στην επισταμένη παρατήρηση αιώνων και σε μελέτες, που συσχετίζουν διάφορα μέρη του σώματος με εσωτερικά όργανα, στα οποία θα μπορούσε κανείς να έχει πρόσβαση μόνο επεμβατικά ή φαρμακευτικά, στηριζόμενος μόνο στην δυτική ιατρική.
Το ανθρώπινο σώμα είναι ένας πολύπλοκος μηχανισμός, αποτελείται από διάφορα συστήματα οργάνων τα οποία συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους, αλληλεπιδρούν και εκτελούν όλες τις λειτουργίες. Κάπως έτσι ο άνθρωπος ζει και εξελίσσεται υγιής. Τι συμβαίνει όμως, όταν αυτός ο τέλεια σχεδιασμένος μηχανισμός, αποσυντονίζεται; Τότε είναι που ξεκινούν οι ενοχλήσεις και – σε πιο σοβαρές περιπτώσεις- οι ασθένειες.
Η Ρεφλεξολογία λοιπόν, ως θεραπευτική μέθοδος, στηρίζεται στην παραδοχή ότι το σώμα μας λειτουργεί με ενέργεια, η οποία το διατρέχει από την κορυφή ως τα νύχια, μέσω ενεργειακών καναλιών, τα οποία αντικατοπτρίζονται κυρίως στα άνω και κάτω άκρα μας. Υπάρχουν δηλαδή στα χέρια και στα πόδια, όπως επίσης και σε άλλα σημεία του σώματος (αυτιά, πρόσωπο κ.α), ζώνες και αντανακλαστικά σημεία που συνδέονται με κάθε όργανο του ανθρώπινου σώματος. Τα σημεία αυτά, όταν διεγείρονται, πιεζόμενα από τον θεραπευτή, ενεργοποιούνται, αποφορτίζονται και εν τέλει οδηγούν το σώμα να βρει την αρχική του ισορροπία.

Το ταξίδι της Ρεφλεξολογίας στον χρόνο


Μολονότι ο όρος «Ρεφλεξολογία» (Reflexology), συνδέθηκε με τη θεραπευτική αυτή μέθοδο μόλις το 1976, οι ρίζες της μεθόδου χάνονται μέσα στο χρόνο. Η πρακτική αυτή, μέχρι να φτάσει στην σημερινή, πολύ εξελιγμένη μορφή της, ταξίδεψε στον χώρο και στον χρόνο. Πρόκειται για πρακτική με πολλές παραλλαγές, η οποία εξελίσσεται και θα συνεχίσει να εξελίσσεται στο μέλλον, κινούμενη πάντα γύρω από έναν βασικό άξονα- γνώση, παρά τις όποιες διαφοροποιήσεις.
Η βασική αρχή της Ρεφλεξολογίας, ήταν, είναι και θα είναι, ότι στα χέρια και στα πόδια, αντικατοπτρίζεται με ακρίβεια το ανθρώπινο σώμα και όλα τα όργανα από τα οποία είναι συντεθειμένο και πως ασκώντας πίεση ή μαλάσσοντας συγκεκριμένα σημεία μπορεί να επαναφέρει ο θεραπευτής το σώμα του πάσχοντος σε ισορροπία, να κάνει το ίδιο το σώμα «θεραπευτή» του εαυτού του.

Οι πρώτες ενδείξεις

Αν αναζητήσει κανείς τις απαρχές της Ρεφλεξολογίας θα οδηγηθεί στην πρώιμη αρχαιότητα, αφού η γνώση πως μπορούμε να θεραπεύσουμε πιέζοντας το σώμα μας σε συγκεκριμένα σημεία, μας οδηγεί στην Κίνα και την Ινδία της 4ης π. Χ χιλιετίας. Παρόλα αυτά, η πρώτη απτή ένδειξη πρακτικής που μοιάζει με αυτό που σήμερα θεωρούμε ρεφλεξολογία, μας οδηγεί στην Αίγυπτο, στις αρχές της 3ης χιλιετίας π. Χ. Οι ανασκαφές που έγιναν στην αρχαία αιγυπτιακή νεκρόπολη Σακάρα, που εκτείνεται στην ανατολική όχθη του Νείλου, έφεραν στο φως ένα σύμπλεγμα πυραμίδων.
Οι πυραμίδες αυτές κατασκευάστηκαν ως τάφοι του Τέτι – του 1ου Φαραώ της 6ης Δυναστείας- και των στενών του συγγενών, όπως και των πιο στενών του συνεργατών. Μεταξύ άλλων, ανακαλύφθηκε και μία βαθμιδωτή πυραμίδα, ο Μασταμπάς ή αλλιώς Τάφος του Ανκμαχόρ. Η πυραμίδα αυτή, έμεινε γνωστή ως «Τάφος του Γιατρού», όχι γιατί ο Ανκμαχόρ ήταν γιατρός, αλλά γιατί μέσα σε αυτή υπάρχουν τοιχογραφίες στις οποίες παρουσιάζονται διάφορες ιατρικές πρακτικές. Σε μία από τις τοιχογραφίες απεικονίζονται δυο άνθρωποι στων οποίων τα χέρια και τα πόδια ασκείται πίεση.
Πολλοί αμφισβήτησαν την σύνδεση της τοιχογραφίας με μια μορφή ρεφλεξολογίας, υποστηρίζοντας πως μία τέτοια διαπίστωση είναι αίολη, δεν μπορεί δηλαδή να στηριχθεί με επιχειρήματα και πως η εικόνα θα μπορούσε κάλλιστα να σχετίζεται με κάποιου είδους καλλωπισμό των άκρων! Η ίδια η τοιχογραφία όμως παρείχε μια ξεκάθαρη πληροφορία καθώς συνοδεύεται και από έναν διάλογο, σε ιερογλυφική γραφή, μεταξύ θεραπευομένου και θεραπευτή. Ο ασθενής αναφωνεί «Μην με πονέσεις!» και ο θεραπευτείς απαντά «Θα το κάνω, αλλά θα με ευγνωμονείς».
Ακόμα μία ξεκάθαρη αναφορά στην Ρεφλεξολογία, υπάρχει σε ένα χειρόγραφο που χρονολογείται στα τέλη της 2ης χιλιετίας π.Χ και αποτελεί το πρώτο εγχειρίδιο γυναικολογίας. Σε ένα από τα κεφάλαια μία γυναίκα αναφέρει ότι μετά από περπάτημα, βασανίζεται από πόνους στα πέλματα και στους αστραγάλους. Οι πόνοι της σύμφωνα με το εγχειρίδιο, συνδέονται με κάποιο πρόβλημα στη μήτρα και της προτίνεται να κάνει μαλάξεις σε εκείνα τα σημεία, χρησιμοποιώντας λάσπη, μέχρι να σταματήσουν πια να την ενοχλούν.

Διάδοση στον Δυτικό Κόσμο

Το πώς διαδόθηκε η μέθοδος στη Δύση δεν είναι κάτι ξεκάθαρο. Σύμφωνα με τους μελετητές υπάρχει αφενός η θεωρία ότι η πρακτική πέρασε στην Ευρώπη μέσω της Αιγύπτου, κατά την περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι έφτασε στη Δύση μέσω του Μάρκο Πόλο και των ανδρών του, που ταξίδεψαν στην Κίνα την περίοδο των Μεγάλων Ανακαλύψεων. Κάποιοι άλλοι μελετητές εξέφρασαν την άποψη ότι πρακτικές που προσομοιάζουν στην ρεφλεξολογία, ασκούνταν από τους αρχαίους πολιτισμούς της Νότιας Αμερικής και έτσι διαδόθηκε η μέθοδος στις Ηνωμένες Πολιτείες. Οι παραπάνω θεωρίες δεν μπορούν να στηριχθούν με απτές αποδείξεις, τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα.

Γέννηση της Σύγχρονης Ρεφλεξολογίας

Η συστηματική μελέτη και η εξέλιξη της μεθόδου του θεραπευτικού Μασάζ και της Ρεφλεξολογίας ξεκίνησε κατά τον 19ο αιώνα μ. Χ και μπορούμε να πούμε ότι συμβάδισε με τις μελέτες της συμπεριφοριστικής Ψυχολογίας και την ανάπτυξη των νευρολογικών επιστημών. Ο Dr. Wm.H. Fitzgerald, στις αρχές του 20ου αιώνα διατύπωσε τη θεωρία των «Ζωνών». Σύμφωνα με τη θεωρία αυτή, αν ένα σημείο του σώματος πάσχει, ο θεραπευτής μπορεί να παρέμβει και να σταματήσει τον πόνο ή την ανόχληση από κάποιο άλλο απομακρυσμένο σημείο του σώματος, αρκεί και τα δύο σημεία να βρίσκονται στην ίδια ζώνη.
Παρατήρησε με λίγα λόγια, την αντανακλαστική παρέμβαση. Αυτή η παρατήρηση αποτέλεσε τη βάση της σύγχρονης Ρεφλεξολογίας. Η θεωρία του Fitzerald βρήκε πολλά εμπόδια εκείνη την περίοδο, που προέρχονταν κυρίως από τους συναδέλφους του, δηλαδή από τα μέλη της ιατρικής κοινότητας. Μητέρα της σύγχρονης Ρεφλεξολογίας θεωρείται η Eunice Ingham, η οποία ξεκινώντας από την παρατήρηση ότι οι παλάμες και τα πέλματα είναι εξόχως ευαίσθητα σημεία του ανθρώπινου σώματος, απομόνωσε τα πόδια από τις άλλες περιοχές των ζωνών και χαρτογράφησε ολόκληρο το σώμα σε αντανακλαστικά σημεία στα πέλματα, μετωνομάζοντας την «Θεραπεία των Ζωνών» σε «Ρεφλεξολογία».

Λειτουργία και Χρήση

Η θεραπεία επικεντρώνεται στα πέλματα και στα άλλα σημεία των άκρων στα οποία έχουν εντοπιστεί αντανακλαστικά σημεία (reflex points). Ο θεραπευτής ασκεί ελεγχόμενη πίεση στα σημεία αυτά, είτε με τα δάχτυλά του, είτε με ξύλινα βοηθήματα (sticks), τεχνική που εμφανίζεται ως επί το πλείστον σε ασιατικές χώρες. Κύριος σκοπός αυτής της εναλλακτικής θεραπείας, δεν είναι μόνο τη βελτίωση του κυκλοφορικού συστήματος, αλλά και η ενεργοποίηση του μηχανισμού «αυτοίασης» του οργανισμού.
Ο Vladimir Bekterev, ήταν αυτός που πρώτος, το 1917, διατύπωσε τη θεωρία ότι τα όργανα του ανθρώπινου σώματος παρουσιάζουν βλάβες ή δυσλειτουγούν λόγω λανθασμένων εντολών του εγκεφάλου. Παρατήρησε λοιπόν ότι μπορούμε με την ορθή άσκηση πίεσης, να ανακόψουμε αυτές τις λανθασμένες εντολές και να φέρουμε το σώμα μας σε ισορροπία.

Οφέλη της Ρεφλεξολογίας

Η Ρεφλεξολογία, όπως αναλύσαμε και προηγουμένως, είναι μία ολιστική θεραπευτική μέθοδος, αντιμετωπίζει δηλαδή το ανθρώπινο σώμα ως ολότητα. Τα οφέλη που μπορεί να μας προσφέρει είναι ποικίλα και θα αναφέρουμε τα σημαντικότερα από αυτά. Μέσω της εφαρμογής πιέσεων και μαλάξεων στα άκρα, δημιουργείται υπεραιμία και βελτιώνεται η κυκλοφορία του αίματος, ενώ ο ανοσοποιητικός μηχανισμός ενισχύεται και τονώνεται. Μία άλλη εφαρμογή της Ρεφλεξολογίας είναι η παύση ή η ανακούφιση από τον πόνο.
Μυικοί πόνοι, πόνοι των αρθρώσεων, πονοκέφαλος και ημικρανίες, πονόδοντος και ενοχλήσεις από διαταραχές στην διαδικασία της πέψης καταπραΰνονται. Σύμφωνα με άλλες μελέτες, η Ρεφλεξολογία, μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα ορμονικών διαταραχών και αναπνευστικών προβλημάτων, καθώς επίσης μέσω της συστηματικής θεραπείας μπορούμε να μειώσουμε τα επίπεδα άγχους και στρες.

Ρεφλεξολογία: Μία θεραπεία για όλους

Η μέθοδος της Ρεφλεξολογίας μπορεί να εφαρμοστεί στον καθένα, ανεξαρτήτως φυσικής κατάστασης και ηλικίας. Εμπιστευόμενοι πάντα κάποιον πιστοποιημένο θεραπευτή, μπορούμε να απολαύσουμε τα οφέλη της θεραπείας, καθοδηγώντας τον και δίνοντάς του πληροφορίες για τυχόν προβλήματα που αντιμετωπίζουμε ή που έχουμε αντιμετωπίσει στο παρελθόν. Είναι επίσης δυνατό να ζητήσουμε να μας υποδείξει ο θεραπευτής, σημεία τα οποία και μόνοι μας μπορούμε να πιέσουμε για να αντιμετωπίσουμε κάποιο σύμπτωμα που μπορεί να χρήζει άμεσης ανακούφισης. Επειδή κάθε άνθρωπος είναι ξεχωριστός, η εκάστοτε συνεδρία σχεδιάζεται βάσει των αναγκών του ενδιαφερόμενου.

Περιορισμοί

Μολονότι όπως προαναφέρθηκε η Ρεφλεξολογία απευθύνεται σε όλους, υπάρχουν και μερικοί περιορισμοί που καλό είναι να αναφερθούν και να ληφθούν υπόψη. Άτομα που έχουν ανοιχτές πληγές σε πέλματα και παλάμες ή δερματικές παθήσεις στις περιοχές αυτές καλό θα ήταν να αποφύγουν να επιλέξουν αυτή την εναλλακτική θεραπεία. Άτομα επίσης που έχουν υποβληθεί σε αφαίρεση καρκινικών όγκων, όπως και έγκυες γυναίκες πρέπει να συμβουλευτούν και τον προσωπικό τους γιατρό πριν προχωρήσουν σε κάποια εναλλακτική θεραπεία.

Η Ρεφλεξολογία στην Ελλάδα


Μετά από διαρκείς προσπάθειες και συναντήσεις Ελλήνων Ρεφλεξολόγων, το 1992, ιδρύθηκε το Σ.Ε.Ρ, που είναι το Σωματείο Ελλήνων Ρεφλεξολόγων και έχει ως έδρα του την Αθήνα. Έχοντας πάντα γνώμονα την υγεία του ανθρώπου, το σωματείο στοχεύει στην συστηματική μελέτη, τη διδασκαλία και την συνεχή επιμόρφωση των θεραπευτών-μελών του, διενεργώντας και οργανώνοντας σεμινάρια και προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Τηρώντας αυστηρά ένα σύνολο κανόνων δεοντολογίας και στοχεύοντας στην διατήρηση υψηλών προδιαγραφών στην άσκηση της Ρεφλεξολογίας, τα – περίπου 600- μέλη του Σωματείου Ελλήνων Ρεφλεξολόγων επιδιώκουν την προώθηση του συμφέροντος του κοινού συνόλου και την ενημέρωση του κοινού.

ΤΙ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΟΛΛΗΣΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΚΟΛΥΜΠΙ--What Diseases Can You Catch While Swimming?



Το καλοκαίρι, το κολύμπι είναι το αγαπημένο σπορ σχεδόν όλων μας...
Αλλά πόσο σίγουροι είμαστε για την καθαρότητα των νερών;
Όσο η θερμοκρασία είναι χαμηλή τα προβλήματα είναι λίγα, αλλά όταν περάσει τους 27 με 28οC, εκεί τα πράγματα αλλάζουν γιατί αρχίζουν να αναπτύσσονται τα κολοβακτηρίδια και γενικά πολλαπλασιάζεται η ρύπανση....
Δερματικά νοσήματα, λοιμώξεις , μηνιγγίτιδα,  ηπατίτιδα, γαστρεντερίτιδα και η νόσος των λεγεωνάριων αποτελούν μια σειρά από επικίνδυνες καταστάσεις....
Ρύπανση φυσικά προκαλούμε εμείς με τα ανεπεξέργαστα λύματα στα ρέματα που καταλήγουν σε λίμνες και θάλασσες, αλλά και από τα νερά της βροχής που καταλήγουν στη θάλασσα, μεταφέροντας όλη τη βρωμιά της γης που ξέπλυναν... Το καλό σε αυτή τη περίπτωση είναι για 2 μέρες να αποφύγουμε το κολύμπι, μέχρι να αυτοκαθαριστεί η απέραντη θάλασσα....
Ένα υπέροχο ενημερωτικό video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων....

                          ΔΙΚΟ   ΣΑΣ .....!!!!!!!!



"ΓΟΛΙΑΘ¨Η ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΗ ΑΡΑΧΝΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ-- World's Biggest Spider | World's Weirdest



Τη λένε Γολιάθ και είναι τεράστια.....
Είναι η πιο μεγάλη αράχνη του κόσμου !!!!
Καμουφλάρεται για να μη δίνει στόχο, αλλά όταν επιτεθεί είναι θανατηφόρα...Οι νευροτοξίνες που κερνάει το θύμα της, το παραλύουν μέχρι να επέλθει ο θάνατος...
Κυνηγάει ακόμα και μικρά τρωκτικά...
Ένα υπέροχο video του National Geographic Wild, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, που μας ξεναγεί στον άγριο κόσμο της αράχνης Γολιάθ...

2 και 3. ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ ΨΙΛΟΒΕΛΟΝΗΣ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΤΖΗΚΥΠΡΑΙΟΥ

(Σ 2 και 3)           ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ  ΨΙΛΟΒΕΛΩΝΗΣ


Αυτά τα ήξερε καλά ο Βησσαρίωνας και τα θεωρούσε πολύ φυσικά. Δεν ήθελε ν’ αλλάξει τίποτα. Ούτε επιθυμούσε τις μεγάλες αλλαγές. Το σύστημα λειτουργούσε πολύ καλά και επ’ αγαθώ όλων των αετονύχηδων. Η φιλοσοφία του, πάνω σ’ αυτά τα θέματα ήταν απλή και φρόντιζε να την μεταδίδει και στον γιο του, τον Αστέρη, ποτίζοντας τον με τα νάματα της οικογένειας Ψιλοβελώνη.
-Ένα θα σου πω: Σε τούτον τον κόσμο υπάρχουν δυο ειδών άνθρωποι, οι ξύπνιοι και τα θύματα. Αν δεν είσαι ατσίδα, χαμάλης θα καταντήσεις μακάρι να σπούδασες καρδιοχειρουργός. Τελεία και παύλα!
Κοσμοθεώρημα σίγουρο και ασφαλές που τον απάλλασσε από τις τύψεις. Δεν τηρούσε τους νόμους της πολιτείας αλλά τηρούσε με ευλάβεια τους νόμους της εκκλησίας. Άλλωστε εκεί τα πράγματα ήταν απλά. Τον παπά δεν τον ενδιέφερε από πού έπεφταν τα λεφτά στο πανέρι… αρκεί να έπεφταν. Απλά είχαν κάποιες απαιτήσεις για νηστείες και τακτική προσέλευση στον οίκο του Κυρίου για την μεταλαβιά. Κατά τ΄ άλλα, οι νόμοι της εκκλησίας να τηρούνται και όλα ζάχαρη…
Όλα κι όλα! Την εκκλησία δεν την παρέλειπε ποτέ. Κάθε Κυριακή φορούσε τα καλά του και με την κυρία Ματούλα, την συμβία του, αλαμπρατσέτα έπιαναν μπροστινές θέσεις φροντίζοντας να ρίχνουν επιδεικτικά τον οβολό τους στο πανέρι. Γνωστός στην ενορία ο κύριος Βησσαρίων με τον παπά να τον διακρίνει μέσα στο πλήθος, αφιερώνοντας του ένα πλατύ χαμόγελο που επιβράβευε την αγαθοεργό δράση της φιλόπτωχης… ύαινας!
Έτσι όλοι οι ενορίτες είχαν να λένε: Άνθρωπος του θεού ο Βησσαρίωνας.
Όχι του θεού, της εκκλησίας! Κι οι δυο το ίδιο κάλπικοι και ιδιοτελείς!
Αυτός προσέφερε την παρουσία και τον οβολό του κι αυτή του παρείχε τον μανδύα του ανθρώπου του θεού
Ο καλός αυτός άνθρωπος λοιπόν, περίμενε το υποψήφιο θύμα με τον δικηγόρο του παρέα για να προσφέρει την ¨διευκόλυνση¨. Τον έβαζε να υπογράψει συναλλαγματικές για το χρέος και φρόντιζε να προεισπράξει τους τόκους, οι οποίοι ήταν αβάσταχτοι. Ο φουκαράς για λίγο αντιδρούσε αλλά στο τέλος υπέκυπτε. Βλέπεις, για να φτάσει στις ¨διευκολύνσεις¨ του κυρίου Βησσαρίωνα πάει να πει ότι είχαν κλείσει όλες οι άλλες πόρτες. Γκρίνιαζε λίγο ότι τον γδέρνει αλλά τι να κάνει κι αυτός υποχωρούσε στην τοκογλυφία ένεκα… η κρίση της αγοράς. Από κει και πέρα αναλάμβανε δράση ο δικηγόρος με τον συμβολαιογράφο. Ξεχώριζαν τα καλά κομμάτια της περιουσίας του κακομοίρη και έβαζαν την υποθήκη, έπεφταν οι υπογραφές και ο υποψήφιος άστεγος έπαιρνε το χρήμα από τον φιλόπτωχο κύριο.
Μη σου φαίνεται καθόλου περίεργο κυρά – Σούλα, τους συμπαθεί τους φτωχούς ο κύριος Βησσαρίων!

Για πολλούς απ’ αυτούς είναι ο ίδιος υπαίτιος για την φτώχεια τους.
Είναι κι αυτός ένα κομμάτι του συστήματος που χρεοκόπησε τη χώρα. Μόνο που αυτός κι οι άλλοι σαν κι αυτόν, παίρνουν τα μικρά κομμάτια. Οι καρχαρίες λειτουργούν σαν σκούπες με διπλό μοτέρ… Βλέπεις αυτοί έχουν πίσω τους και το πολιτικό σύστημα που φροντίζει να νομοθετεί την εξασφάλιση των θησαυρών τους. Εκεί που μοιάζουν όλοι τους είναι εις την φιλόπτωχον δράσιν (εδώ η καθαρεύουσα είναι απαραίτητη… πείθει τα κορόιδα)
Αγαθοεργό ίδρυμα η ανορθωμένη Καπνικαρέα του κυρίου καρχαρία; Δωρεές στην ενορία η Ματούλα του κυρίου Βησσαρίωνα. Όχι τίποτα σημαντικό. Έδινε τ’ αποφόρια τους μαζί με κάτι παλιά παιχνίδια του γιου τους, του Αστέρη. Τα ίδια πράγματα δηλαδή αλλά σε διαφορετική κλίμακα.
Πηγή μεγάλης υπερηφάνειας για την οικογένεια ήταν ο Αστέρης. Έφερε το όνομα του παππού και επάνω του είχαν αποτεθεί όλες οι ελπίδες του πατρός Ψιλοβελώνη για συνέχιση των προσοδοφόρων δραστηριοτήτων… ορατών τε και αοράτων!
Πόσο αοράτων? Όσο δεν μπορείς να φανταστείς, κυρά- Σούλα μου. Γι’ αυτό φροντίζει ο λογιστής της επιχείρησης τον οποίο ο κύριος Βησσαρίων αμείβει ηγεμονικά. Τα λεφτά του γυρίζουν πίσω στο πολλαπλάσιο. Ο λογιστής μαζί με τον δικηγόρο είναι το απαραίτητο στοιχείο μιας επιχείρησης με σκοτεινές δραστηριότητες. Χωρίς αυτούς το μαγαζί είναι βάρκα ακυβέρνητη στο πέλαγος. Έχει λοιπόν τον δικηγόρο για να εξασφαλίζει τα λεφτά του και τον λογιστή για να τα… εξαφανίζει. Το ιδανικό θα ήταν να τους είχε και τους δυο στο ίδιο πρόσωπο γι’ αυτό και πάλευε να πείσει τον Αστέρη να πάει στο οικονομικό της Νομικής. Εκεί θα τον μάθαιναν πώς να κάνει νόμιμα τα παράνομα και ο ίδιος θα τον μάθαινε πώς να κάνει τους ανθρώπους θύματα. Σοφές δουλειές!


Τον δασκάλευε από μικρό για να μη χάνει τον στόχο του με τις σαχλαμάρες που του έλεγαν στο σχολείο ότι τάχα πρέπει να υπολογίζει τους συνανθρώπους του κι άλλες τέτοιες ακατανόητες χαζομάρες…
Αυτός του τα ‘λεγε απλά για να τα καταλαβαίνει:
-Κοίτα τον εαυτό σου κι άσε τους άλλους να πνίγονται. Θαρρείς ότι θα γυρίσει κανείς να σε κοιτάξει, άμα την πατήσεις? Να είσαι σίγουρος ότι όλοι τους θα χαρούν! Έτσι είναι ο κόσμος και δεν μπορείς να κάνεις τίποτα για να τον αλλάξεις. Μπορείς όμως να τον εκμεταλλευτείς. Τις πιο πολλές φορές το κέρδος έρχεται από την κακία και την βλακεία των ανθρώπων.
Κατάλαβες τώρα γιατί δεν πρέπει να λυπάσαι τον βλάκα που έρχεται και σε παρακαλάει? Δεν τον βλέπεις? Είναι ένα θύμα και μισό κι αν δεν του τα φας εσύ θα βρεθεί κάποιος άλλος ξύπνιος να τον ξεπουπουλιάσει καθώς εσύ θα παριστάνεις τον τάχα μου ηθικό. Τέρμα! Ηθικός ίσον βλάκας!!!
Δεν είδες τι έγινε με ‘κείνον τον κοντό που είχε έρθει πέρσι? Του έβαλα στο χέρι ένα διώροφο κι ένα οικόπεδο και πολύ καλά έκανα! Επιτρέπεται να έχει τόση περιουσία ένας βλάκας?

Ανέκαθεν έτσι διαχειρίζονταν τους ¨βλάκες¨ ο κύριος Βησσαρίων! Υποθήκευε την περιουσία του φουκαρά την οποία ¨μετά την παρέλευση του νομίμου χρόνου¨ φρόντιζε να πλειστηριάσει στα γρήγορα και το χρήμα πήγαινε σ’ ένα λογαριασμό που είχε σε Ελβετική τράπεζα, χωρίς να κάνει κρότο στην φορολογική του δήλωση. Εκεί φαίνονταν σαν ένας δύσμοιρος εμποράκος που τα ‘φερνε βόλτα με το ζόρι. Ούτε και στην Ελβετική τράπεζα κάθονταν για πολύ. Ένας χρηματιστής εκεί τα έφτιαχνε χρυσό και τα παράχωνε σε μια πελώρια θυρίδα που από μακρού διατηρούσε η οικογένεια Ψιλοβελώνη.
Άντε βρες τα!!!


Ο Αστέρης έδειχνε να καταλαβαίνει απόλυτα το πνεύμα της οικογένειας και να ενστερνίζεται τις απόψεις του πατέρα του. Δίκιο είχε ο άνθρωπος, σ’ αυτήν την ζωή υπάρχουν μόνο ατσίδες και θύματα και ο ίδιος ήταν από γενιά ικανών ιεράκων… Το πόσο πολύτιμος ήταν φρόντιζε να το τονίζει και η μάνα του που ολημερίς τον κανάκευε κάνοντάς τον να νοιώθει πως είναι το βασιλόπουλο του παραμυθιού. Του ‘λεγε πόσο ανώτερος ήταν απ’ όλους τους άλλους ανθρώπους που θα ‘πρεπε να σκύβουν στο πέρασμά του. Εκεί που ήταν ιδιαίτερα αυστηρή ήταν στο θέμα των γυναικών!
- Να τις προσέχεις τις μουσίτσες. Το μόνο που τις νοιάζει είναι να σε τυλίξουν και να σε κουκουλώσουν
Πάρε παράδειγμα από τον προκομμένο τον Σάκη της θειάς σου της Ευτυχίας. Που το βρήκε αυτό το τσουλί και το παντρεύτηκε?!! Και τι δεν έκανε ο θείος σου ο Κώστας για να τον ξεμπλέξει! Μέχρι λεφτά πήγε και της έδωσε αλλά αυτή, η σουρλουλού, του τα πέταξε στα μούτρα. Βλέπεις ήθελε να τυλίξει τον Σάκη, αυτό το καλό παιδί που έτσι απονήρευτο που ήταν βρέθηκε παντρεμένος μ’ αυτήν την ξεβράκωτη. Τι να κάνει κι θείος σου ο Κώστας τον ξέγραψε από παιδί του κι ούτε να τον ξαναδεί στα μάτια του. Να δω χωρίς την ευχή των γονιών του, τι ζωή θα κάνει?!!
Μια χαρά ζωή έκανε ο Σάκης και χωρίς την ευχή των ξερατών που έτυχε να τον φέρουν στη ζωή!
Αλλά για τον Αστέρη το δίκιο ήταν με το μέρος της μάνας του. Βλέπεις τ’ αγόρια στα θέματα που αφορούν τις γυναίκες, έχουν τις μάνες τους σαν ευαγγέλιο και πίστεψε με κυρά Σούλα μου, δεν υπάρχουν πιο μισογύνισσες από τις μάνες των αγοριών. Άσχετα με το τι λένε στα πρωινά καφεδάκια ότι τάχα μου λατρεύουν τις νύφες τους και ότι αυτές δεν ανακατώνονται στην ζωή του ζευγαριού κι αλλά τέτοια να περνάει η ώρα. Αν το μάτι τους είχε χέρια θα την είχαν πνίξει εκατό φορές τη νύφη…
Έτσι ντοπαρισμένος απ΄ το σπίτι του, ο Αστέρης, βρέθηκε στο οικονομικό της νομικής να μαθαίνει όσα του έλεγαν οι καθηγητές και να τα προσαρμόζει σ’ αυτά που τον ορμήνευε ο πατέρας του. Ένα μαθητευόμενο αρπακτικό με επιστημονικό υπόβαθρο. Ότι καλύτερο μπορούσε να περιμένει η οικογένεια Ψιλοβελώνη καθώς και η Ελβετική τράπεζα που κάθε πρωτοχρονιά έστελνε μια εξάδα κρασιά στον κύριο Βησσαρίωνα μπας και τον χάσει από πελάτη..



Και μη φανταστείς ότι ο Αστέρης ήταν κανένα φυτό. Α πα πα! Στο πανεπιστήμιο συμμετείχε σ’ ένα σωρό δραστηριότητες. Τον είχε τραβήξει μάλιστα μια θεατρική ομάδα που είχε να κάνει με τον Ιονέσκο
Εκείνες τις καρέκλες τις είχαν παίξει εκατό φορές και κάθε φορά έβρισκαν καινούριους τρόπους να εκφραστούν. Από την πολλή αφαίρεση είχαν αφήσει άδεια την σκηνή και παρίσταναν τους θεατές στην πλατεία, για να βιώσουν όλοι μαζί την αίσθηση της πλήρους αφαίρεσης. Δεν πάταγε λοιπόν κανένας να δει το έργο, έτσι… για να μην τους χαλάσουν τον αφαιρετικό διαλογισμό. Αυτός που χειροκρότησε με ενθουσιασμό την εμπνευσμένη.. μη παράσταση ήταν ο Αστέρης, που εν τω μεταξύ είχε πιάσει κουβεντούλα με την Λούση, μια ξανθούλα που όσο κι αν μπογιατίζονταν, για να μοιάζει με απογοητευμένη γριά, δεν μπορούσε να κρύψει το πανέμορφο προσωπάκι της. Είχαν πιάσει μια γωνιά και συζητούσαν για την αρχοντοχωριατιά του εξπρεσιονιστικού θεάτρου με την Λούση να εξαπολύει μύδρους εναντίων της εμπορευματοποίησης της τέχνης. Δεν είχε και καμιά σοβαρή λύση για το πως θα ζήσουν οι καλλιτέχνες αν δεν κατάφερναν να γεμίσουν την αίθουσα, αλλά όταν είσαι είκοσι ετών δεν κάθεσαι να σκεφτείς τέτοια πεζά θέματα. Αυτό το σκέφτονταν ο Αστέρης που, όσο να πεις, ήταν πιο προσγειωμένος από τα κηρύγματα του πατέρα του. Έθεσε σοβαρά το θέμα της επιβίωσης και για να μην αγριευτεί η Λούση και του κόψει την καλημέρα της βρήκε κάποιες συμβιβαστικές λύσεις ανάμεσα σε τέχνη και επιβίωση πράγμα που την εντυπωσίασε. Σιγά - σιγά έγιναν κολλητοί οι δυο τους και φυσικά δεν άργησε να έρθει και το αίσθημα, το οποίο ενέσκηψε σφοδρό στέλνοντας τον Ιονέσκο στα αζήτητα. Άλλαξε και η θεματολογία των θεατρικών αναζητήσεων με πιο ανάλαφρα δημιουργήματα, πράγμα που τους οδήγησε να αναλύσουν τον αποτυχημένο έμπορο του Γκολντόνι σαν αντιπροσωπευτικό έργο για την Ελληνική πραγματικότητα…


>>>>>> ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

Γιώργος Χατζηκυπραίος


ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΛΑΠΑΘΙΏΤΗΣ του Ν. ΣΑΡΑΝΤΑΚΟΥ

Και πάλι Λαπαθιώτης

Posted by sarant στο 8 Ιανουαρίου, 2017
 
 
 
 
 
 
1 Votes

Συμπληρώνονται σήμερα 73 χρόνια από την αυτοκτονία του αγαπημένου μου ποιητή Ναπολέοντα Λαπαθιώτη στις 8 Ιανουαρίου 1944. Κάθε χρόνο, τέτοια (περίπου) μέρα ανεβάζω στο Διαδίκτυο ένα άρθρο για τον ποιητή, συνήθως με κάποιο δυσεύρετο ή αθησαύριστο κείμενό του. Αυτό σκοπεύω να κάνω και σήμερα, οπότε ο τίτλος «Και πάλι Λαπαθιώτης» ταιριάζει. Είναι ακριβώς ο τίτλος ενός άρθρου για τον Λαπαθιώτη, που δημοσιεύτηκε πριν από 20 χρόνια στο Αθηναϊκό Ημερολόγιο 1997 των εκδόσεων Φιλιππότη.
Το άρθρο αυτό το αγνοούσα μέχρι πρόσφατα που μου το έστειλε φίλος -και, εκτός λάθους, και κανείς άλλος μελετητής του Λαπαθιώτη δεν το είχε προσέξει. Είναι σημαντικό διότι περιέχει δύο άγνωστα πρωτόλεια του Λαπαθιώτη, που δεν έχουν συμπεριληφθεί σε καμιά έκδοση ποιημάτων του, καθώς και κάποιες σημαντικές βιογραφικές του πληροφορίες. Το άρθρο το υπογράφει η κυρία Ιουλία Βαγενά, συγγενής του ποιητή από τη μεριά της μητέρας του. Τα ποιήματα καθαυτά δεν έχουν ίσως μεγάλη αξία, αλλά καλό είναι να καταγραφούν κι εδώ ώστε να συμπεριληφθούν σε μελλοντική έκδοση των Απάντων του Λαπαθιώτη. Είναι, όπως είπαμε, πρωτόλεια: το πρώτο το έγραψε ο Λαπαθιώτης στα 13 χρόνια του, ή ίσως 2-3 χρόνια αργότερα, ενώ το δεύτερο, αν κρίνω από τον γραφικό χαρακτήρα, πρέπει να έχει γραφτεί την περίοδο 1905-1907, όταν ο ποιητής (γενν. 1888) ήταν περίπου 18 χρονών.
Παραθέτω το άρθρο της Ιουλίας Βαγενά, με κάποια δικά μου σχόλια μέσα σε αγκύλες [,]
ΙΟΥΛΙΑ ΒΑΓΕΝΑ
ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΛΑΠΑΘΙΩΤΗΣ
Αγαπητέ κ. Καιροφύλα, στο τελευταίο Ημερολόγιό σας του 1996, το οποίο διάβασα με πολύ ενδιαφέρον λόγω της εξαιρετικής όντως ύλης του και των περιόπτων επωνύμων τα οποία περικλείει, είδα κι ένα κομμάτι του Καθηγητού του Πανεπιστημίου κ. Καρόλου Μητσάκη «Μικρή Συμβολή στην ζωή και το έργο του Ναπολέοντος Λαπαθιώτη». [Tο άρθρο αυτό είναι γνωστό]
Το διάβασα με κομμένη ανάσα, διότι μ’ ενδιαφέρει αφάνταστα ό,τι γράφεται και λέγεται δι’ Αυτόν.
lap-tafos2Είμαι στενή συγγενής του, δηλαδή η Μητέρα του Βασιλική Παπαδοπούλου (κόρη Αντωνίου Παπαδοπούλου και Καλλιρόης Ραζηκώτσικα) και μετέπειτα Λαπαθιώτη, ήτο αδελφή του πάππου μου Νικολάου Παπαδοπούλου, ανωτάτου αξιωματικού του Πυροβολικού, ως εκ τούτου έχω κι εγώ ορισμένας αναμνήσεις από τον θείο μου Ναπολέοντα.
Σχετικά με την αυτοκτονία του και το ερωτηματικό δια το όργανο που προκάλεσε την βαθιά πληγή στο στήθος, έχω ν’ αναφέρω το εξής: Πρώτον ότι στο συγγενικό του περιβάλλον τότε κυκλοφόρησε η εκδοχή της δια περιστρόφου αυτοκτονίας του. Δεύτερον επειδή έχω την τιμή να τον φιλοξενώ στον Οικογενεικό μας Τάφο στο Α’Νεκροταφείο, τμήμα Α’, τάφο της οικογένειας του πάππου μου ως αναφέρω ανωτέρω Νικολάου Παπαδοπούλου, όπου είναι χαραγμένο και το όνομα του Ναπολέοντος Λαπαθιώτη, μπορώ να επιβεβαιώσω απόλυτα την εκδοχή της διά περιστρόφου αυτοκτονίας από το εξής περιστατικό: Όταν εχρειάσθη στον ως άνω τάφο να γίνη εκταφή του ποιητού για να ταφεί ο άλλος θείος μου Ναύαρχος Ιωάννης Ραζηκώτσικας κι έγινε ανακομιδή των οστών του Ναπολέοντος, ο επιστατήσας εις την θλιβεράν αυτή διαδικασία αδελφός της μητέρας μου αξιωματικός Πυροβολικού Κωνσταντίνος Ν. Παπαδόπουλος (πρώτος εξάδελφος το Ναπολέοντος), διεπίστωσε ότι μεταξύ των οστών ευρέθη και η σφαίρα με την οποία είχε τελευτήσει ο αυτόχειρ. [Η εκδοχή της αυτοκτονίας με περίστροφο είναι και η επίσημη, αλλά ο Μάριος Βαϊάνος έχει προβάλει την εκδοχή ότι ο Λαπαθιώτης είχε χρησιμοποιήσει μαχαίρι]
Νομίζω ότι αυτή η αυθεντική πληροφορία θα είναι πολύ χρήσιμη για όποιον περαιτέρω ήθελε ασχοληθεί με την ζωή και τον θάνατο του Ναπολέοντος Λαπαθιώτου.
Κλείνοντας θα ήθελα, να δημοσιοποιήσω μέσω ημών δυό ανέκδοτα ποιήματά του, τα οποία εν πρωτοτύπω κατέχω και εν φωτοτυπία σας αποστέλλω.
Εκτιμώντας πάντοτε την μεγάλη σας συγγραφική προσφορά προς την αγαπημένη μας Αθήνα.
Διατελώ μετά τιμής
Ιουλία Γ. Βαγενά
Μάρτιος 1996
Υ.Γ. Το ποίημα που αναφέρεται στην Λίτσα μου, αφορά την Μητέρα μου Ευαγγελία Παπαδοπούλου πρώτη εξαδέλφη του ποιητού η οποία γεννήθηκε το 1900. Εφ΄ όσον ο Ναπολέων ήτο γεννημένος το 1885-6 το έχει γράψει σε ηλικία 15-16 ετών!! [Επειδή όμως ο Λαπαθιώτης γεννήθηκε το 1888, το ποίημα θα το έγραψε στα 13 του, αν βέβαια όντως το ποίημα γράφτηκε το 1901 όπως υπονοεί η συντάκτρια. Από την άλλη, διαβάζοντας το ποίημα σκέφτομαι πως ταιριάζει να γράφεται για νήπιο 3-4 ετών που έχει περάσει κάποια βαριά αρρώστια («πέρασαν χρόνια»), όχι όμως για νεογνό, άρα το ποίημα μπορεί να γράφτηκε στα 1903-1904, στις 25 Μαρτίου]
Σ’ΤΗ ΛΙΤΣΑ ΜΟΥ
… Σε μια κοιτίδα όμορφη, με ρόδα στολισμένη
Μια Μοίρα θεοπρόσωπη με λούλουδα στο χέρι,
ευχές σιγοψιθύριζε στο νεογνό γυρμένη,
παρακαλώντας τα Θεό υγεία να του φέρει…
Με τα μαλλιά του ξέπλεκα, με γελαστή την όψη
παρακαλούσεν ήσυχα γονατισμέν’η μοίρα…
«Για δώσε το παιδακι μας σε όλα να προκόψει…»,
τραγούδαγ’ ακατάπαυστα, με τη χρυσή της λύρα…
Και το γλυκό τραγούδι της συνώδευ’ αρμονία,
π’ απ’ τα ψηλά κατέβαινε, ουράνια και θεία…
Και μέσα στο τραγούδι της αυτό το μαγεμένο
που έψαλλαν τα χείλη της, τα θεία ‘κείνα χείλη,
στην αγκαλιά της το μικρό με γέλια ακουμπισμμένο
στο στήθος του την έσφιγγε, στο στόμα την εφίλει…
Μα ξάφνου μεσ’ στο σύμπλεγμα πετάχτηκ’ από κάτου
μια μάγισσα κατάρατη, με όψ’ αγριεμένη,
και πιάστηκε σα δαίμονας απ’τα παπλώματά του,
και στήλωσε τα μάτια της επάνω φρενιασμένη…
Εκοίταζε κατάμματα τη μοίρα… και με λύσσα
κατάρα μαύρη έβγαλε απ’ τ’ άσπλαχνο της στόμα
«να το πλακώσει το μωρό αρρώστια μαύρη, πίσσα…»
… είπε… και χάθηκε με μιας σα σύννεφο στο χώμα…
Σ’ το άκουσμα του λόγου της, με δάκρυα στα μάτια,
τινάχθηκεν η μοίρα μας, χωρίς καιρό να χάσει
και έτρεξεν εις του Θεού τα φωτεινά παλάτια,
ζητώντας την κατάρα της αυτή να μετριάσει…
Πέρασαν χρόνια… το μικρό αδύνατο, κομμένο
χωρίς υγεία, κίτρινο, μεγάλωνε στο κλάμα…
γιατ’ η κατάρα της γριάς το είχε πλακωμένο,
καθώς πλακώνει το θεριό , ένα μικρούλι πράμμα…
Μα ο Πανάγαθος Θεός π’ απ’ τ’ αψηλά κοιτάζει
τα δίκαια και τ’αδικα, με δικαστού το μάτι,
είδε κι εκείνη την σκηνή, κι εκείνο το  μαράζι,
και άρχισε το άδικο βαθειά να τον ταράττει…
Και στη στιγμή ακούστηκεν ο ήχος της λαλιάς του,
προστάζοντας να διαλυθή η άδικη κατάρα…
Και αστραπές συνόδεψαν το πρόσταγμα του Πλάστου
και στα ουράνι’ ακούστηκε βουΐξιμο κι’ αντάρα…
Και το μικρό μας άρχισε, σα ρόδινο λουλούδι
ν’ ανοίξει τα φυλλάκια του, που χρόνια είχαν κλείσει…
γιατ’ ο Θεός μας έστειλε μικράκι αγγελούδι
μεσ’ στην καρδιά του και χαρά κ’ υγεία να φυσήσει…
Και το μικρό μας άρχισε, σα ρόδινο λουλούδι
ν’ανοίξει τα φυλλάκια του, που χρόνια είχαν κλείσει…
γιατ’ ο Θεός μας έστειλε μικράκι αγγελούδι
μεσ’ στην καρδιά του και χαρά κι υγεία να φυσήσει…
Και τώρα που η κατάρα της εδώθεν έχει φύγει
ξανοίγει το μπουμπούκι μας το ρόδινο, ξανοίγει.
Της χαϊδεμένης Λίτσας μας, βλαστάρι καλής Μοίρας
ελάτε να γιορτάσομεν με γέλια τη γιορτή της,
ευχαριστώντας το Θεό, που έτρεξε Σωτήρας,
να σώσει την υγεία της, να σώσει τη ζωή της…
Το άλλο ποίημα είναι αφιερωμένο στην εξαδέλφη του Τρισεύγενη Ραζηκώτσικα, δεν μπορώ να προσδιορίσω την χρονολογία που το έγραψε, πάντως πριν από το 1920 γιατί μετά σπάνια τον βλέπαμε. Αυτό δε το ποίημα είναι γραμμένο στο Λεύκωμά της. [Όπως λέω και στο προοίμιο, κρίνοντας από τον γραφικό χαρακτήρα του ποιητή όπως εμφανίζεται στα χειρόγραφα που υπάρχουν στο Αρχείο του, το χειρόγραφο πρέπει να έχει γραφτεί γύρω στο 1906]
psuxh2Η ψυχή μου
Δίδα Τρισεύγενην Ραζηκώτσικα
Βογγούν τα κύματα, βογγούν οι βράχοι,
βοριάς περίγυρα κι ανεμοζάλη
κι εκείνη πόθησε συντρόφους νάχει
τον ερημότοπο και τ’ ακρογιάλι!
Πού τρέχεις άσκοπα σα να σε διώχνει
ανέμου φύσημα, ψυχή χαμένη;
«Και ποιος το σύννεφο αγάλια σπρώχνει
που στα ουράνια σιγοδιαβαίνει;»
«Πικρό του κόσμου σας το πανηγύρι!
Νόμους και όρια δεν υπομένω
η ορμή αδάμαστη με παρασύρει
προς το ταξίδι μου το μαγεμένο!»
«Φεύγω στο Άπειρο! Ναι! Θα πετάξω
ως τη σελήνη μου την ασημένια,
πέρα, στα σύννεφα… Κι εκεί θ’ αράξω
δίχως ανάμνηση και δίχως έννοια!……»
Ναπολέων Λ. Λαπαθιώτης
Εσωκλείω και μια φωτογραφία από το σπίτι του ποιητή στα Εξάρχεια οδός Κουντουριώτου και Οικονόμου γωνία. Η φωτογραφία είναι τραβηγμένη πριν 10 χρόνια από εμένα.
Υπήρχε σκέψη κάποτε από τον Δήμο να κηρυχθεί διατηρητέο και να γίνει Πνευματικό Κέντρο.
[Το σπίτι έχει πια ρημάξει. Σε μια συζήτηση που έκανα τώρα στις γιορτές, μού είπαν ότι έχει πέσει και η τελευταία σκεπή που έστεκε ακόμα.]
lap-spiti

Σάββατο 7 Ιανουαρίου 2017

ΤΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΙΚΑ ΑΓΑΛΜΑΤΙΔΙΑ ΤΟΥ ACAMBARO


Тα αινιγματικά αγαλματίδια του Acámbaro


Το 1952 ο Αμερικανός αρχαιολόγος Charles Di Peso εξέτασε τα παράξενα αγαλματίδια και ανακάλυψε ότι οι επιφάνειες τους δεν παρουσίαζαν ίχνη φθοράς ή συσσώρευσης σκόνης στις ρωγμές τους, κάτι που θα ήταν αναπόφευκτο αν είχαν ηλικία χιλιάδων ετών και αν είχαν παραμείνει θαμμένα για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στη γη.

Γράφει ο Έρικ Σμυρναίος
Το Acámbaro είναι μια μικρή και φτωχική πόλη που βρίσκεται στη Νοτιοανατολική γωνιά της επαρχίας Guanajuato στο Μεξικό. Το 1944 ένας έμπορος Γερμανικής καταγωγής, ο Waldemar Julsrud, καθώς διέσχιζε έφιππος την εν λόγω περιοχή, σκόνταψε τυχαία πάνω σε μια ασυνήθιστη φιγούρα από ψημένο πηλό που εξείχε απ’ το έδαφος.


Προβληματισμένος από το παράξενο εύρημά του, ανέθεσε σ’ έναν ντόπιο αγρότη να ξεθάψει κάθε άλλη παρόμοια φιγούρα που θα εύρισκε εκεί γύρω και να του την παραδώσει έναντι κάποιας μικρής αμοιβής. Τελικά, ο Γερμανός έμπορος και ο ιθαγενής βοηθός του κατάφεραν να συλλέξουν συνολικά 32.000 αγαλματίδια τα οποία έμοιαζαν να απεικονίζουν πλάσματα που θύμιζαν στην όψη δεινόσαυρους και ανθρώπους και που έδιναν την εντύπωση ότι τα δυο αυτά είδη αλληλεπιδρούσαν και συνυπήρχαν αρμονικά.

Σύμφωνα με κάποιες επιπρόσθετες πηγές, υποτίθεται ότι ανάμεσα σ’ εκείνα τα αγαλματίδια βρέθηκαν και απεικονίσεις  ιπτάμενων δίσκων και εξωγήινων καθώς και ανθρώπων με χαρακτηριστικά που παραπέμπουν σε Καυκάσιους, Σουμέριους και  Αιγυπτίους



Όπως ήταν και το αναμενόμενο, οι περισσότεροι αρχαιολόγοι απέρριψαν ασυζητητί τα παραπάνω ευρήματα ως μια περίτεχνη φάρσα. Εξάλλου, η επίσημη θέση της συμβατικής παλαιοντολογίας και της γεωλογίας είναι ότι οι δεινόσαυροι έζησαν στη Γη κατά τη διάρκεια μιας μεγάλης χρονικής περιόδου που ξεκίνησε πριν από 220 εκατομμύρια χρόνια και τελείωσε απότομα πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια, όταν ένας πελώριος μετεωρίτης έπεσε στον πλανήτη μας, κοντά στη χερσόνησο του Γιουκατάν, με αποτέλεσμα να προκληθεί μια παγκόσμια οικολογική καταστροφή.
Το ανθρώπινο είδος αντίθετα, ή μάλλον τα πρώτα ανθρωποειδή που συγγενεύουν με τον σύγχρονο Homo Sapiens, εμφανίστηκαν πριν από 200.000 χρόνια περίπου.

Ωστόσο, ακόμα και σήμερα υπάρχουν κάποιοι τολμηροί μελετητές που υποστηρίζουν ότι το χρονικό διάστημα που χωρίζει τους ανθρώπους από τους δεινοσαύρους δεν είναι τόσο μεγάλο και ότι ίσως υπήρξε κάποια χρονική περίοδος κατά την οποία τα δύο είδη ήρθαν αντιμέτωπα, με αποτέλεσμα να γεννηθούν όλες εκείνες οι παγκόσμιες μυθολογίες που περιγράφουν αδηφάγους δράκοντες και τέρατα που έφτυναν φωτιά και κατασπάραζαν αθώους χωρικούς.  Έτσι λοιπόν, αρκετοί λάτρεις του παράξενου αποδέχτηκαν με ενθουσιασμό την αυθεντικότητα των εν λόγω ευρημάτων.

Σε γενικές γραμμές, αυτοί που αποδέχτηκαν τη γοητευτική πιθανότητα τα αγαλματίδια του Αcambaro να απεικονίζουν κάποια ξεχασμένη πραγματικότητα, χωρίζονται σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Καταρχήν, στους κρυπτοζωολόγους που θεωρούν ότι τα εν λόγω αγαλματίδια αποδεικνύουν περίτρανα ότι ένας μικρός πληθυσμός δεινοσαύρων που επέζησε σ’ εκείνη την περιοχή μέχρι το σχετικά πρόσφατο παρελθόν, ήρθε σε επαφή με τους ανθρώπους.

Επίσης, πολλοί  υποστηρικτές της θεωρίας των Ιπτάμενων Δίσκων πιστεύουν ότι  τα συγκεκριμένα τεχνουργήματα είναι το αποτέλεσμα της δραστηριότητας υπερανεπτυγμένων εξωγήινων οι οποίοι  έχουν αναπτύξει την τεχνολογία του χρονοταξιδιού και οι οποίοι, αφού ταξίδεψαν πίσω στην εποχή των δεινοσαύρων, μετέδωσαν τη γνώση της ύπαρξής τους στους πληθυσμούς των ανθρώπων της Κεντρικής Αμερικής.

Τέλος, υπάρχουν και οι λεγόμενοι «Δημιουργιστές» οι οποίοι ερμηνεύουν τη Χριστιανική Βίβλο κυριολεκτικά, δηλαδή κατά λέξη, και οι οποίοι πιστεύουν ότι το σύμπαν δημιουργήθηκε μέσα σε μια μόλις βδομάδα και επομένως ότι οι δεινόσαυροι και οι άνθρωποι έζησαν την ίδια εποχή. Ωστόσο, καμία από τις ενδιαφέρουσες εκείνες πεποιθήσεις δεν έχει μεγάλη βαρύτητα αν εξεταστεί με προσοχή το ζήτημα της αυθεντικότητας των εν λόγω αγαλματιδίων.
Μετρήσεις με την  τεχνική της θερμοφωταύγειας (thermoluminescence) έδειξαν ότι η ημερομηνία της κατασκευής τους είναι εξαιρετικά πρόσφατη. Η θερμοφωταύγεια ως φαινόμενο προκύπτει όταν κάποια υλικά που έχουν συσσωρεύσει ενέργεια κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου χρονικού διαστήματος, εκπέμπουν φωτόνια όταν εκτεθούν σε υψηλές θερμοκρασίες.

Η ιδιότητά τους αυτή χρησιμοποιείται σήμερα από τους αρχαιολόγους προκειμένου να προσδιοριστεί με ακρίβεια η ηλικία της κατασκευής διαφόρων τεχνουργημάτων γιατί θεωρείται πιο αξιόπιστη από τις μετρήσεις που προκύπτουν με βάση τη ραδιοχρονολόγηση με άνθρακα 14.

Όσον αφορά τα συγκεκριμένα αγαλματίδια, όταν η συγκεκριμένη μέτρηση διεξήχθη το 1969 και το 1972, τα δεδομένα που προέκυψαν τοποθετούσαν τον χρόνο κατασκευής τους στο 4.500 προ Χριστού  περίπου και όπως ήταν επόμενο, οι υποστηρικτές της συνύπαρξης ανθρώπων-δεινοσαύρων θεώρησαν ότι αυτά τα ευρήματα τεκμηρίωναν κατά τρόπο μη αμφισβητήσιμο τις πεποιθήσεις τους.



Ωστόσο, επιπρόσθετες μετρήσεις που επαναλήφθηκαν το 1976 και το 1978 αποκάλυψαν ότι η παραπάνω χρονολογία δεν ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα γιατί οι επίμαχες φιγούρες δεν είχαν εκτεθεί στις σωστές εργαστηριακές συνθήκες που απαιτούνταν προκειμένου να προκύψουν αξιόπιστα αποτελέσματα. Τα καινούργια δεδομένα που προέκυψαν από εκείνες τις μεταγενέστερες μετρήσεις οδηγούσαν στο μάλλον αποκαρδιωτικό συμπέρασμα ότι τα εν λόγω αντικείμενα είχαν κατασκευαστεί κατά τη χρονική περίοδο 1930-1940, δηλαδή λίγο πριν από την επίσημη ανακάλυψή τους.

Το 1952 ο Αμερικανός αρχαιολόγος Charles Di Peso εξέτασε τα παράξενα αγαλματίδια και ανακάλυψε ότι οι επιφάνειες τους δεν παρουσίαζαν ίχνη φθοράς ή συσσώρευσης σκόνης στις ρωγμές τους, κάτι που θα ήταν αναπόφευκτο αν είχαν ηλικία χιλιάδων ετών και αν είχαν παραμείνει θαμμένα για ένα τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα μέσα στη γη.  Επίσης, διαπίστωσε ότι κανένα δεν ήταν σπασμένο ενώ η εικόνα του εδάφους μέσα από το οποίο είχαν ανασκαφεί δεν θύμιζε σε τίποτα το έδαφος στο οποίο είχαν βρεθεί πραγματικά αρχαία αντικείμενα.

Βασισμένος λοιπόν σ’ αυτές τις ανακαλύψεις, δήλωσε ότι τα αγαλματίδια δεν ήταν αυθεντικά. Υπέθεσε ότι η οικογένεια που έδινε  τα αγαλματίδια στον Valdemar Julsrud τα κατασκεύαζε με σκοπό να του τα πουλήσει προς ένα πέσο το ένα. Επιπρόσθετα, τα αγαλματίδια έμοιαζαν με πλάσματα που η οικογένεια ίσως είχε δει σε κινηματογραφικές ταινίες στον τοπικό κινηματογράφο ή σε εικονογραφημένα περιοδικά που εξέδιδε το Εθνικό Μουσείο της Πόλης του Μεξικού το οποίο απείχε μιας μέρας ταξίδι με το λεωφορείο.
Εκτός από τα συμπεράσματα του Charles Di Peso και τα απογοητευτικά αποτελέσματα των μετρήσεων της θερμοφωταύγειας, υπάρχουν και κάποια επιπρόσθετα δεδομένα που αμφισβητούν την αυθεντικότητα των αμφιλεγόμενων εκείνων ευρημάτων. Για παράδειγμα, στην περιοχή όπου βρέθηκαν έχουν εντοπιστεί ελάχιστα απολιθωμένα υπολείμματα πραγματικών δεινοσαύρων.


Επίσης, οι τοπικοί μύθοι θρύλοι και οι λοιπές προφορικές παραδόσεις των κατοίκων της εν λόγω περιοχής δεν κάνουν καμία μνεία για σαυροειδή πλάσματα που κάποτε ζούσαν εκεί. Κρίνοντας από το πόσο επίμονες και ανθεκτικές στο χρόνο είναι οι αφηγήσεις για αρχαία τέρατα και ερπετικούς δράκους σε άλλα μέρη του κόσμου, αυτό το γεγονός είναι τουλάχιστον παράξενο. Μια επιπρόσθετη παράμετρος που έχει απασχολήσει τους μελετητές του όλου ζητήματος είναι ότι ακόμα και αν τα αγαλματίδια είναι όντως αυθεντικά, δεν είναι απόλυτα σίγουρο ότι όντως αναπαριστούν πραγματικούς δεινόσαυρους.

Για παράδειγμα, πολλά από αυτά είναι δίποδα και όχι τετράποδα όπως γνωρίζουμε ότι ήταν οι δεινόσαυροι του είδους που απεικονίζουν. Ορισμένοι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι αν είναι όντως αυθεντικά, τότε ίσως αναπαριστούν στυλιαρισμένα μη σαυροειδή πλάσματα και μυθολογικά τέρατα.
Όλα τα παραπάνω στοιχεία έχουν δημιουργήσει πολλές αμφιβολίες ως προς την αυθεντικότητά των αγαλματιδίων του Acámbaro.

Αν και δεν μπορεί να αποκλειστεί εντελώς η πιθανότητα οι πρώτοι άνθρωποι και κάποια ελάχιστα ήδη δεινοσαύρων που επέζησαν από τη μεγάλη καταστροφή που έπληξε τον πλανήτη μας πριν από 65 εκατομμύρια χρόνια να συνυπήρξαν για κάποια χρονική περίοδο, (για παράδειγμα έχει βρεθεί κέρατο Τρικεράτοπα ηλικίας 35.000 ετών) τα συγκεκριμένα αγαλματίδια μάλλον δεν μπορούν να υποστηρίξουν μια τέτοια θεωρία.

Ακόμα και επίσημοι εκπρόσωποι των Δημιουργιστών όπως είναι ο φορέας Answers in Genesis, έχουν αποδεχτεί επίσημα το γεγονός ότι μάλλον πρόκειται περί απάτης.


Πηγές



Πηγη:  www.brainchange.g

ΠΩΣ "ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ " ΤΑ ΑΝΤΙΒΙΟΤΙΚΑ-- How Do Antibiotics Work?



Τα αντιβιοτικά είναι ένας σημαντικός σύμμαχος του ανθρώπινου οργανισμού για την αντιμετώπιση των πάσης φύσεως ασθενειών και λοιμώξεων που προέρχονται από ιούς και βακτήρια...
Ενισχύουν την άμυνα και επιτίθενται στους εισβολείς συμμαχώντας με τη φυσική άμυνα του οργανισμού, αποτρέποντας τα βακτήρια να εισέλθουν στη κυτταρική δομή του....
Ένα υπέροχο ενημερωτικό και σύντομο video, με δυνατότητα εμφάνισης ελληνικών υποτίτλων, που εξηγεί το τρόπο που ¨δουλεύει" το αντιβιοτικό στον ανθρώπινο οργανισμό....!!!!!!!

                           ΔΙΚΟ   ΣΑΣ....!!!!!!




1.ΒΗΣΣΑΡΙΩΝ ΨΙΛΟΒΕΛΩΝΗΣ του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΑΤΖΗΚΥΠΡΑΙΟΥ



Γιώργος Χατζηκυπραίος

Κοινόχρηστο δημόσια  -  Χθες 6:32 μ.μ.
Διήγημα για τις πρώτες ημέρες του έτους. Φάρσα με πολύ και αρκετά σκληρή κοινωνική κριτική. Σε συνέχειες 
Σ1
Βησσαρίων Ψιλοβελώνης 
( Πάσα ομοιότητα με ανθρώπους και καταστάσεις είναι εντελώς τυχαία) 

Πολύ υπερήφανος άνθρωπος ο Βησσαρίων και για πολλά πράγματα. Πρώτ’ απ’ όλα για την ιστορία της οικογένειας Ψιλοβελώνη της οποίας ετύγχανε λαμπρός απόγονος. Οι Ψιλοβελωναίοι ήταν ανέκαθεν άνθρωποι νοικοκυραίοι που με την ευφυΐα και το επιχειρηματικό τους δαιμόνιο είχαν συγκεντρώσει μεγάλο πλούτο Η αλήθεια ήταν ότι δεν είχαν τίποτα σημαντικές επιχειρήσεις.. Ένα καφεκοπτείο, ξηροί καρποί - ζαχαρώδη προϊόντα κι ό,τι άλλο χωράει μια τέτοιου τύπου επιχείρηση. Που πάει να πει… ψιλολόγια. Το μαγαζάκι τους ουδόλως μπορούσε να δικαιολογήσει τον πλούτο που είχε συσσωρεύσει η επί τρεις γενεές πώληση ξηρών καρπών. Έλα όμως που ο κος Βησσαρίων ήταν γνωστός σε όλη την πιάτσα ότι είχε χρήμα, μετρητό… πολύ! Μια φήμη που ο ίδιος δεν την διέψευδε. Ήταν φορές μάλιστα που την τροφοδοτούσε ο ίδιος. Έτσι.. για κράχτη! 



Ένα πράγμα ακόμα που έκανε υπερήφανο τον ίδιο καθώς και σύμπασα την οικογένεια Ψιλοβελώνη ήταν ότι ποτέ τους δεν είχαν δώσει ούτε φιστίκι με πίστωση. Στην μετώπη, πάνω απ’ το ταμείο, ο παππούς του είχε αναρτήσει μια επιγραφή με κεφαλαία γράμματα, που είχαν κιτρινίσει πια από την πολυκαιρία: ΠΙΣΤΩΣΙΣ ΔΕΝ ΔΙΔΕΤΑΙ την οποία είχε διατηρήσει και ο πατέρας του ενώ ο ίδιος, τιμώντας το πνεύμα της οικογένειας, είχε συμπληρώσει: ΣΕ ΚΑΝΈΝΑΝ 
Το μαγαζί διέθεται δυο χώρους, όσες και οι δραστηριότητες των Ψιλοβελωναίων. Στο μπροστινό, όπου πωλούνταν τα πιο πάνω… ψιλολόγια, που άφηναν - δεν άφηναν ένα μεροκάματο και το πίσω, εκεί που έβγαινε το πολύ το χρήμα. Αυτό το χρήμα που ο ίδιος διαφήμιζε όπως η κότα τ’ αυγό της..! 



Έτσι όσοι είχαν κακές εξελίξεις στην δουλειά τους ή κάποιοι αθεράπευτοι χαρτοπαίκτες ή τέλος πάντων σε όποιον η ζωή επιφύλασσε άσχημες ανατροπές και χρειάζονταν άμεσα χρήματα έσπευδαν στον κύριο Βησσαρίωνα. Προϋπόθεση ήταν να έχουν και κάποια ακίνητα που θα μπορούσαν να εγγυηθούν την επιστροφή των χρημάτων τα οποία βέβαια ήταν βαρυφορτωμένα με τόκους! 
-Με σώνεται κύριε Βησσαρίων! Έχω απόλυτη ανάγκη από το ρευστό και η τράπεζα έχει ένα σωρό διαδικασίες. 



Τρίχες!! Οι περισσότεροι δεν μπορούσαν να περάσουν ούτε απ’ έξω από την τράπεζα. Ο Τειρεσίας τους είχε κοκκινίσει από μακρού χρόνου και τους διατηρούσε πιο κόκκινους κι από την σημαία του ΚΚΕ… Ήταν βέβαια και οι φουκαράδες που έπρεπε να κάνουν μεγάλες θυσίες για να σώσουν κάποιο μέλος της οικογένειας τους με θεραπείες στο εξωτερικό. Αλλά για τον κύριο… χρηματούχο δεν άλλαζε τίποτα. Όλα ήταν μπίζνες κι αυτοί που ζητούσαν την ¨συνδρομή¨ του είχαν όλοι το ίδιο όνομα. Θύματα! 
Έδινε, λοιπόν, ραντεβού για το βράδυ μετά το κλείσιμο και τον περίμενε παρέα με τον δικηγόρο του. 
-Λοιπόν κύριε Βησσαρίων, μπορώ να ελπίζω; 
-Σας καταλαβαίνω αλλά βλέπετε είναι και η κρίση της αγοράς που


… 
Πάντοτε η κρίση! Αλήθεια, πότε δεν είχε κρίση αυτός ο τόπος; Κρίση της αγοράς, κυβερνητική κρίση, κρίση χρέους και όποια άλλη προαιρούνται να μας προσφέρουν οι φωστήρες που κυβερνούν αυτήν την έρμη χώρα. Φυσικά την όποια κρίση πλήρωναν ανέκαθεν τα μικρά ψαράκια ενώ οι καρχαρίες εύρισκαν τρόπους να διευρύνουν τον.. αφεδρώνα τους. Άρπαζαν οι μάγκες το πολύ το χρήμα και για ξεκάρφωμα, αμολούσαν τις κυρίες τους να κάνουν ¨αγαθοεργίες¨ έτσι.. για να τα ‘χουν καλά με το πόπολο
Που να καταλάβεις εσύ κυρά – Σούλα στο Μπραχάμι τι κρύβεται πίσω από τα γλυκά βλέμματα των κυριών με τα ανορθωμένα μούτρα; Τι φοροδιαφυγή, λαθρεμπόριο, εκμετάλλευση των φουκαράδων που τους πίνουν το αίμα! Αυτές κουρντίζουν μια ΜΚΟ και την προβάλλουν σαν κοσμοσωτήρα μέσα από ένα σμάρι εξαγορασμένων δημοσιογράφων που τρέχουν ξοπίσω τους να τις φωτογραφίζουν με τους διάφορους ξελιγωμένους πολιτικούς οι οποίοι φροντίζουν να τους εξασφαλίσουν κάποια Ευρωπαϊκά κονδύλια έτσι που η φιλάνθρωπη δράση τους να βγαίνει με το αζημίωτο. Βέβαια ρίχνει το κατιτίς του και ο κύριος καρχαρίας αλλά αυτό δεν είναι ούτε το ένα τοις χιλίοις από τα κλεμμένα, φροντίζουν όμως να του δίνουν ιδιαίτερη λάμψη οι λείχοντες 
δημοσιογράφοι, έτσι που να κροτούν οι ¨ελεημοσύνες¨ τις κυρίας Καπνικαρέας…



 Τώρα αν τύχουν τίποτα αναποδιές με κανένα επίμονο εισαγγελέα που δεν λέει να κάνει πίσω άμα τσιμπήσει τις ρεμούλες των… φιλάνθρωπων ορνέων, το θέμα αντιμετωπίζεται με ένα νόμο – κουστούμι που περνάει μετά τα μεσάνυχτα ανάμεσα σε.. αγροτικά νομοσχέδια, μπας και το μυριστούν οι νυσταγμένοι βουλευτές και βγαίνει ο γύπας.. αθώα περιστερά. Μετά το ¨ατυχές περιστατικό¨ φροντίζουν να του ξεπουλήσουν και κάνα φιλέτο από την κρατική περιουσία, έτσι.. για να πατσίσουν την ψυχική οδύνη..!!!
Κι ύστερα με ρωτάς, κυρά - Σούλα, γιατί βουλιάζουμε… 
Κορόιδο λαέ!!!
Γ.Χ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ >>>>>>>>

Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις;

  Κι έγινα ο καθρέφτης σου… πώς νιώθεις; – Θώμη Μπαλτσαβιά – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 Υπάρχουν πολλά στάδια που πέρασα με σένα και τη...