Σε κάθε κλάδο ή οργανισμό, σύγκρουση συμφερόντων μπορεί να εμφανιστούν κάθε τόσο. Αυτές οι συγκρούσεις, εάν δεν αντιμετωπιστούν, δεν μπορούν μόνο να διαβρώσουν την εμπιστοσύνη του εργαζομένου στον οργανισμό αλλά και να αμαυρώσουν τη φήμη του οργανισμού.
Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε και να αντιμετωπίσουμε αυτά τα ζητήματα εγκαίρως για να αποτρέψουμε τέτοιες αρνητικές επιπτώσεις.
Ως επαγγελματίας ανθρώπινου δυναμικού, διευθυντής ή υπάλληλος, ο ρόλος σας στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση συγκρούσεων συμφερόντων στην εργασία είναι ζωτικής σημασίας. Σε αυτό το άρθρο, θα σας παρέχουμε μια σύντομη συζήτηση σχετικά με το πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά αυτά τα ζητήματα, δίνοντάς σας τη δυνατότητα να συνεισφέρετε σε ένα πιο υγιές εργασιακό περιβάλλον.
Ορισμός Σύγκρουσης Συμφερόντων
Σύγκρουση συμφερόντων συμβαίνει όταν οι πεποιθήσεις ή τα συμφέροντα ενός εργαζομένου επηρεάζουν την εργασία του. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε οικονομικά συμφέροντα, προσωπικές σχέσεις ή πίστη στον προηγούμενο οργανισμό τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν επίσης τον τρόπο με τον οποίο οι εργαζόμενοι σκέφτονται για την επωνυμία τους και πώς πρέπει να αγωνίζονται για αυτό στον οργανισμό τους.
Μερικά αξιοσημείωτα παραδείγματα σύγκρουσης συμφερόντων στον εργασιακό χώρο περιλαμβάνουν: ένας υπάλληλος που εμπλέκεται με έναν προμηθευτή ή πελάτη εκτός εργασίας, αγορά ή πώληση μετοχών σε εταιρείες λόγω συναλλαγών από εμπιστευτικές πληροφορίες, ανάληψη δεύτερης εργασίας από έναν ανταγωνιστή και χρήση εταιρικών πόρων για προσωπική χρήση χωρίς έγκριση.
Αντιμετώπιση σύγκρουσης συμφερόντων στην εργασία
Το να αφήνουμε να γεννηθούν συγκρούσεις συμφερόντων στον οργανισμό μπορεί να δημιουργήσει ένταση και να οδηγήσει σε σοβαρές συνέπειες για όλα τα μέρη. Παρακάτω είναι μερικά παραδείγματα ενεργειών που μπορείτε να κάνετε για να αντιμετωπίσετε αυτές τις συγκρούσεις στην εργασία:
Υπάρχει σαφής πολιτική και διαδικασία
Η ύπαρξη σαφούς πολιτικής και διαδικασίας είναι απαραίτητη για να σας καθοδηγήσει στην αντιμετώπιση συγκρούσεων συμφερόντων στην εργασία. Αυτές οι οδηγίες παρέχουν μια αίσθηση ασφάλειας και κατεύθυνσης, διασφαλίζοντας ότι είστε εξοπλισμένοι για να χειριστείτε αποτελεσματικά αυτά τα ζητήματα.
Δεδομένου ότι κάθε οργανισμός μπορεί να αντιμετωπίσει συγκρούσεις συμφερόντων στην εργασία, είναι σημαντικό ο οργανισμός σας να διαθέτει πολιτικές και διαδικασίες για την αντιμετώπισή τους. Μιλήστε με την ομάδα σας για να περιγράψετε ποιες συγκρούσεις συμφερόντων μπορεί να προκύψουν στην εταιρεία σας, πώς οι εργαζόμενοι αναφέρουν πιθανές συγκρούσεις και πώς να τις επιλύσετε.
Να είστε ανοιχτοί σε αποκαλύψεις
Οι εργαζόμενοι μπορεί να είναι απρόθυμοι να μιλήσουν για πιθανές συγκρούσεις επιρροής λόγω των επιπτώσεών τους στην εργασία τους. Ωστόσο, εάν έχετε μια ομάδα υποστήριξης εργαζομένων που μπορούν να εμπιστευτούν αυτοί οι υπάλληλοι, θα είναι ευκολότερο να αποκαλύψετε αυτές τις κρίσιμες πληροφορίες. Η ομάδα υποστήριξης των εργαζομένων σας θα πρέπει να ενθαρρύνει ενεργά τους υπαλλήλους να μιλήσουν για αυτά τα ζητήματα, να παρέχει καθοδήγηση σχετικά με τον τρόπο επίλυσής τους και να διασφαλίζει ότι η διαδικασία είναι δίκαιη και διαφανής.
Εάν κάποιος αποτύχει ή αρνηθεί να μιλήσει, πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα εναντίον αυτού του ατόμου.
Έχετε ένα σύστημα για την αξιολόγηση των συγκρούσεων συμφερόντων
Όταν κάποιος εγείρει μια πιθανή σύγκρουση συμφερόντων, η εταιρεία σας θα πρέπει να διαθέτει ένα διαφανές σύστημα για την αξιολόγηση της. Αφιερώστε χρόνο για να αξιολογήσετε αυτές τις συγκρούσεις και δείτε πώς μπορούν να επηρεάσουν τον οργανισμό. Κάθε σύγκρουση πρέπει να εξετάζεται με τον ίδιο έλεγχο, έτσι ώστε οι εργαζόμενοι να εμπιστεύονται την κρίση σας.
Ελέγξτε τη συμμόρφωση και επιβάλλετε τις συνέπειες.
Εάν κάποιος κριθεί ένοχος για παραβίαση της ρήτρας σύγκρουσης συμφερόντων της εταιρείας, πρέπει να τιμωρηθεί άμεσα για τις πράξεις του. Όταν ενεργείτε γρήγορα, αυτό θα ενισχύσει το μήνυμα ότι τέτοιες ενέργειες δεν θα γίνουν ανεκτές στον οργανισμό.
Να αναθεωρείτε τακτικά το εγχειρίδιο εργαζομένων.
Θα πρέπει να ελέγχετε τακτικά το εγχειρίδιο των υπαλλήλων σας και να διασφαλίζετε ότι η σύγκρουση συμφερόντων εξηγείται σωστά σε βασικά κεφάλαια. Μόλις γίνουν οι αναθεωρήσεις, βεβαιωθείτε ότι όλοι οι εργαζόμενοι τις έχουν διαβάσει και υπογράφουν ένα έγγραφο που αποδεικνύει ότι έχουν λάβει υπόψη τους τις αναθεωρήσεις. Αυτό θα διασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι δεν μπορούν να προσποιηθούν ότι έχουν άγνοια σχετικά με αυτές τις αναθεωρήσεις.
Οι συγκρούσεις συμφερόντων μπορούν να εμφανιστούν ανά πάσα στιγμή καθώς αναπτύσσεται η εταιρεία ή η επιχείρησή σας. Οι εργαζόμενοι πρέπει να γνωρίζουν ποια θέματα ή συμπεριφορές θα θεωρηθούν σύγκρουση συμφερόντων στην εργασία. Θα πρέπει επίσης να θεσπιστούν πολιτικές για την αποφυγή εμφάνισης αυτών των συγκρούσεων. Χρησιμοποιήστε τις παραπάνω συμβουλές για να δημιουργήσετε τη στάση του οργανισμού σας έναντι των συγκρούσεων συμφερόντων και να την εφαρμόσετε προληπτικά.
https://middleme.net/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου