Αν σας έχει συμβεί να ξυπνήσετε και να μην μπορείτε να κουνήσετε ή να στρίψετε το κεφάλι σας, γνωρίζετε τι συνεπάγεται ο πόνος στον αυχένα.
Όλο και περισσότεροι άνθρωποι αντιμετωπίζουν πλέον «πιάσιμο» ή/και πόνους στον αυχένα, γεγονός που συχνά προκαλεί ακόμα και πονοκεφάλους.
Δείτε μερικά απλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να ανακουφίσετε τον πόνο στον αυχένα:
Θερμότητα: Μπορεί να νιώθετε ανακούφιση όταν βάζετε κρύα κομπρέσα στον αυχένα, επειδή μουδιάζουν οι μυς και τα νεύρα και μειώνεται η φλεγμονή, αλλά μην ξεχνάτε ανά τακτά διαστήματα να ασκείτε και θερμότητα στην περιοχή. Θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τη ροή του αίματος και θα κάνει τον πόνο να φύγει ταχύτερα.
Κανέλα και κουρκούμη: Αν έχετε εκτεθεί σε ένα κρύο ή υγρό περιβάλλον πριν από τον τραυματισμό του αυχένα σας, δοκιμάσετε να πιείτε κανέλα και κουρκούμη σε ζεστό νερό για να μειώσετε τις συσπάσεις των μυών του αυχένα και τη φλεγμονή.
Ζεστό ντους: Κάντε ζεστό ντους ή μπάνιο με κάποια αιθέρια έλαια όπως από δενδρολίβανο, λεβάντα, πεύκο ή μοσχοκάρυδο. Στους μυς αρέσει να είναι ζεστοί και όχι να διατηρούνται σε ακινησία. Προσπαθήστε να κάνετε όσες περισσότερες κινήσεις μπορείτε στο λαιμό και τον αυχένα, πάρτε βαθιές ανάσες, χρησιμοποιείτε μαξιλάρια με θερμότητα και κάντε ζεστές κομπρέσες όσο το δυνατόν περισσότερο.
Αιθέρια έλαια: Δοκιμάστε να κάνετε επάλειψη με έλαιο σιναπιού στους μυς του αυχένα για να ανακουφίσετε την ακαμψία, αλλά αφήστε το να δράσει μόνο για λίγα λεπτά κάθε φορά, για να αποτρέψετε το μούδιασμα και το κάψιμο.
Κάποιος μου είπε ότι δεν διαβάζουν καν ιστολόγια. Προτίμησαν να ακούσουν podcast.
Άκουσα λοιπόν podcast. Φυσικά ήταν πιο εύκολο να ακούτε κάποιον να συνεχίζεται. Ήταν επίσης ενδιαφέρον και ήταν της επιλογής μου.
Πάντα απολάμβανα τον ήσυχο χώρο μου με ένα βιβλίο. Το Podcast ήταν θόρυβος. Έτσι αποφάσισα να διαβάσω και να συνεχίσω με περισσότερη ανάγνωση.
Τι σας αρέσει όλοι; Πώς κάνουμε τα παιδιά μας να διαβάσουν περισσότερα; Το YouTube ανέλαβε τη ζωή τους που νιώθω.
Πρόσφατα αγόρασα ένα βιβλίο διηγήματος και πρέπει να πω ότι ήταν τελείως εκτός ένωσης. Δεν το απολάμβανα καθόλου.
Αυτήν τη στιγμή διαβάζετε το The Secret Teacher, το απολαμβάνετε πραγματικά. Ελπίζω να διαβάζω - το καλό παλιό βιβλίο σας φέρνει όλη την ίδια ευτυχία με εμένα.
«Μπορούμε να σκεφτούμε μαζί την απόλυτη ανάγκη μιας καλής κοινωνίας; Η κοινωνία είναι αυτό που είμαστε, η κοινωνία δεν εμφανίζεται μυστηριωδώς, δεν έχει δημιουργηθεί από τον θεό, ο άνθρωπος έχει δημιουργήσει αυτή την κοινωνία με όλους τους πολέμους και με όλα αυτά που συμβαίνουν. Δεν χρειάζεται να μπούμε σε όλες τις φρικτές λεπτομέρειες του πράγματος. Και αυτή η κοινωνία είναι αυτό που είμαστε, αυτό που κάθε ανθρώπινο πλάσμα είναι. Αυτό είναι αρκετά εμφανές. Δηλαδή, δημιουργήσαμε την κοινωνία με όλες της τις διαιρέσεις, με τις συγκρούσεις της, με την τρομοκρατία της, με τις ανισότητες της και λοιπά και λοιπά γιατί μέσα στους εαυτούς μας, είμαστε αυτό, που είναι: Στη σχέση μας με τον καθένα είμαστε αυτό. Μπορεί να είμαστε κάπως ανεκτικοί, κάπως τρυφεροί στις προσωπικές μας σχέσεις, παρόλο που και αυτό είναι μάλλον αμφίβολο, αλλά σε σχέση με τα υπόλοιπα ανθρώπινα πλάσματα, δεν είμαστε. Πράγμα που είναι καθαρά εμφανές όταν διαβάζεις εφημερίδες, περιοδικά και δεις πραγματικά τι συμβαίνει.
Έτσι μια καλή κοινωνία μπορεί να δημιουργηθεί, όχι μελλοντικά αλλά τώρα, όταν εμείς τα ανθρώπινα πλάσματα έχουμε εδραιώσει μια σωστή σχέση μεταξύ μας. Είναι αυτό δυνατό; Όχι σε κάποια μελλοντική ημερομηνία αλλά πραγματικά στο παρόν, στη καθημερινή μας ζωή, μπορούμε να γεννήσουμε μια σχέση που είναι ουσιαστικά καλή; Καλή όντας χωρίς κυριαρχία, χωρίς προσωπικό ενδιαφέρον, χωρίς προσωπική αλαζονεία και λοιπά. Έτσι που να υπάρχει μια σχέση μεταξύ μας που να βασίζεται- αν μπορώ να χρησιμοποιήσω την λέξη και ελπίζω να μη σας πειράζει- αγάπη. Είναι αυτό δυνατό; «
Τζ. Κρισναμούρτι Πρώτη ομιλία Μπρόκγουντ Παρκ 25 Αυγούστου 1979
Εδώ μπορείτε να διαβάσετε μια σχετική ανάρτηση τον Ιούλιο του 2010 όταν είχα επισκεφτεί το Κέντρο Κρισναμούρτι.
The Individual & Society
Can we together think the absolute need of a good society? The society is what we are, society doesn’t come into being mysteriously, it is not created by god; man has created this society with all the wars and all that is going on. We don’t have to go into all the horrible details of it. And that society is what we are, what each human being is. That is fairly obvious. That is, we create the society with all its divisions, with its conflicts, with its terror, with its inequality, and so on and so on and so on, because in ourselves we are that, which is: in our relationship with each other we are that. We may be fairly tolerant, fairly affectionate in private relationships; even that’s rather doubtful, but with regard to the rest of the human beings we are not. Which is again fairly obvious when you read the newspapers, magazines, and actually see what is going on.
So good society can only come into being, not in the future but now, when we human beings have established right relationship between ourselves. Is that possible? Not at some future date but actually in the present, in our daily life, could we bring about a relationship that is essentially good? Good being without domination, without personal interest, without personal vanity, ambition and so on. So that there is a relationship between each other which is based essentially on – if I may use the word and I hope you won’t mind – love. Is that possible?»
J. Krishnamurti | Talk 1, Brockwood Park, 25 August 1979
.
Οι παραπάνω φωτογραφίες είναι απ’ το σχολείο Brockwood Park που ίδρυσε ο Κρισναμούρτι και όπου συχνά έδινε ομιλίες.
Το ξύλινο κιόσκι δεξιά στο βάθος είναι μια κατασκευή του γιου μου, Κωνσταντίνου όταν φοιτούσε στο σχολείο που έχει ιδρύσει ο Κρισναμούρτι!
Το καλοκαίρι φτάνει στο τέλος του και το φθινόπωρο μας πλησιάζει με γρήγορους ρυθμούς. Ο πρώτος μήνας του, ο Σεπτέμβρης, σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας περιόδου. Όλοι σιγά σιγά επιστρέφουμε στο σπίτι, αποχαιρετάμε το καλοκαίρι και ετοιμαζόμαστε για ένα νέο ξεκίνημα. Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας των σχολικών, είναι ο μήνας που έχουμε συνδέσει με το άνοιγμα των σχολείων. Παιδιά και γονείς προετοιμάζονται για την επιστροφή στις τάξεις. Ετοιμάζουμε σχολικές τσάντες, αγοράζουμε χρώματα, μολύβια, τετράδια, μπλοκ, παγούρια και κασετίνες. Οι μεγάλοι νοσταλγούμε αυτή την επιστροφή στα θρανία, την μυρωδιά των καινούργιων βιβλίων, την περιέργεια για την καινούργια/ο δασκάλα/ο, την ανυπομονησία να βρεθούμε πάλι με τους φίλους μας. Πολλά παιδιά ανυπομονούν για την επιστροφή στο σχολείο ενώ αλλά δεν θέλουν καθόλου να επιστρέψουν.
Υπάρχουν όμως και τα πολύ μικρά παιδάκια που θα πάνε για πρώτη φορά σχολείο. Ο παιδικός σταθμός ή το νηπιαγωγείο θα είναι ο πρώτος αποχωρισμός από την ασφάλεια του οικογενειακού πλαισίου. Το πέρασμα από την οικογένεια στο σχολείο χρειάζεται υπομονή, προετοιμασία και αγάπη. Το αίσθημα ασφάλειας και η εμπιστοσύνη που αισθάνεται το κάθε παιδί στο σπίτι του πρέπει να μεταφερθεί στην πρώτη του τάξη στο σχολείο. Η μαγική αγάπη κάθε μαμάς και ένα παραμύθι θα έρθουν να μας βοηθήσουν και σε αυτή την περίπτωση.
Ο Τσέστερ είναι ένα μικρό ρακούν που ήρθε ο καιρός να πάει για πρώτη φορά στο σχολείο του δάσους. Όμως ο μικρός μας ήρωας δεν θέλει με τίποτα να πάει στο σχολείο! Η μαμά-ρακούν του εξηγεί ότι όλοι μας κάποιες φορές χρειάζεται να κάνουμε πράγματα που μπορεί να μας φαίνονται τρομακτικά. Του μιλάει για όλα τα ωραία πράγματα που θα ζήσει στο σχολείο και τέλος του αποκαλύπτει το οικογενειακό μαγικό, μυστικό για την πρώτη μέρα στο σχολείο. Το μαγικό φιλάκι που θα δώσει η μαμά-ρακούν στον Τσέστερ είναι η αγάπη της μαμάς που θα τον ακολουθεί κάθε μέρα στο σχολείο αλλά και όπου αλλού βρεθεί.
Εκτός από το μαγικό φιλάκι που μπορείτε να δώσετε στο παιδί σας για να αισθάνεται την ασφάλεια της αγάπης σας παντού μαζί του, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και κάποιο μεταβατικό αντικείμενο. Ένα αγαπημένο παιχνίδι, κάποιο μικροαντικείμενο με ιδιαίτερη σημασία ή κάτι που θα αγοράσετε μαζί ως υπενθύμιση της αγάπης σας που το ακολουθεί. Ανάλογα με τους κανονισμούς του σχολείου επιλέξτε κάτι που μπορεί να έχει το παιδί μαζί του.
Η αλλαγή που θα βιώσει το παιδί την πρώτη φορά που πάει στο σχολείο είναι μεγάλη. Εκλογικεύοντας το φόβο και την ανησυχία του για το άγνωστο που θα συναντήσει, μειώνουμε το άγχος του και την αρνητική προδιάθεση προς το σχολείο. Εξηγούμε στο παιδί ότι τα συναισθήματα του φόβου και του άγχους είναι φυσιολογικά και υπάρχουν σε όλους, μικρούς και μεγάλους. Πολλές φορές όμως, όπως και με το σχολείο οδηγούν στην ανακάλυψη κάποιου καινούργιου πράγματος που τελικά μας αρέσει! Συζητάμε για το θέμα και δεν το αποφεύγουμε. Αν εντοπίσουμε σημάδια ανησυχίας προσπαθούμε να ανακαλύψουμε την αιτία τους.
Όπως η μαμά- ρακούν μίλησε στο μικρό Τσέστερ για όσα καινούργια θα μπορεί να κάνει στο σχολείο και πόσο ωραίο μέρος είναι, το ίδιο μπορείτε να κάνετε και εσείς. Προδιαθέτοντας το παιδί θετικά για αυτό που θα συναντήσει δημιουργούμε ένα θετικό υπόβαθρο. Λύνουμε τυχόν απορίες για τη σχολική ζωή και διηγούμαστε προσωπικές μας ωραίες αναμνήσεις από το σχολείο.
Προετοιμαζόμαστε μαζί για το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς. Επιλέγουμε σχολικά είδη, ετοιμάζουμε την τσάντα μας και κάνουμε πολλές βόλτες έξω από το σχολείο.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ:
Εξαιρετικές δραστηριότητες με αφορμή την ιστορία του Τσέστερ για το καλωσόρισμα των παιδιών και την εξοικείωση τους με το χώρο του σχολείου θα βρείτε από:
Η βιταμίνη της αντιγήρανσης & σε ποιες τροφές θα τη βρείτε
Η βιταμίνη της αντιγήρανσης δεν είναι άλλη από την πολύτιμη βιταμίνη D.
Η συγκεκριμένη βιταμίνη παράγεται από το σώμα μας με φυσικό τρόπο όταν η επιδερμίδα μας έρχεται σε απευθείας επαφή με τον ήλιο γι' αυτό πολλοί ειδικοί την αντιμετωπίζουν περισσότερο ως ορμόνη παρά ως βιταμίνη.
Είναι απαραίτητη για τον έλεγχο της ανάπτυξης των κυττάρων, την ανάπτυξη των οστών, τη νευρομυϊκή λειτουργία, τη ρύθμιση του ανοσοποιητικού συστήματος και της ψυχικής διάθεσης, καθώς και για τη μείωση του κινδύνου της φλεγμονής.
Η βιταμίνη D συμβάλλει επίσης στην απορρόφηση του ασβεστίου. Όταν το σώμα δεν παράγει αρκετή βιταμίνη D, θα προσπαθήσει να ανακτήσει μέρος του ασβεστίου στο αίμα από τα οστά, διαδικασία η οποία επηρεάζει την ικανότητα του σώματος να διατηρήσει την οστική μάζα καθώς γερνάει.
Η ικανότητα του σώματός μας να παράγει βιταμίνη D μειώνεται όσο μεγαλώνουμε και αυτός είναι ο λόγος που η μεγάλη πλειοψηφία των ενηλίκων μεγαλύτερης ηλικίας έχουν έλλειψη βιταμίνης D.
Δείτε ποιες είναι οι τροφές που μας παρέχουν την απαραίτητη βιταμίνη:
Σολομός: Αποτελεί σημαντική πηγή βιταμίνης D, ειδικά αν πρόκειται για ψάρι που δεν προέρχεται από ιχθυοτροφείο. Έχει την μεγαλύτερη περιεκτικότητα βιταμίνης D από όλες τις γνωστές τροφές αντιγήρανσης.
Εμπλουτισμένο γάλα: Υπάρχουν εδώ και χρόνια στην αγορά αρκετά προϊόντα που περιέχουν επιπλέον ποσότητα βιταμίνης D και σε συνδυασμό με το ασβέστιο που έχει το γάλα από μόνο του, αποτελεί ιδανική τροφή για την καλή υγεία των οστών.
Μουρουνέλαιο: Είναι μια καλή εναλλακτική λύση για πρόσληψη βιταμίνης D. Περιέχει υψηλές ποσότητες ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, εικοσιπεντανοϊκού οξέος (EPA) και δοκοσαεξανοϊκού οξέος (DHA), τα οποία είναι επίσης καλοί παράγοντες για μια υγιή καρδιά.
Αυγά: Ένα αυγό από κότα ελευθέρας βοσκής περιέχει 26,50 IU βιταμίνης D, ενώ είναι επίσης μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Β12 και πρωτεΐνης. Ένα γεύμα με δύο μεγάλα αυγά περιέχει περίπου το ένα δέκατο της καθημερινής ανάγκης του οργανισμού σε βιταμίνη D.
Μανιτάρια: Τα μανιτάρια έχουν την ικανότητα να παράγουν βιταμίνη D όταν εκτίθενται στο ηλιακό φως, ακριβώς όπως κάνει και το ανθρώπινο σώμα. Η ποικιλία μανιταριών portobello έχει τη μεγαλύτερη περιεκτικότητα βιταμίνης D (400 IU/85gr). Τα μανιτάρια shiitake θεωρούνται επίσης καλή πηγή βιταμίνης D (17,40 IU/85gr). Τα μανιτάρια μεγαλώνουν φυσιολογικά στο σκοτάδι, αλλά ορισμένες ποικιλίες καλλιεργούνται πλέον σε υπεριώδες φως για να παράγουν μεγαλύτερες ποσότητες βιταμίνης D.
Σύμφωνα με τον Παυσανία (2, 15,5), οι τοπικοί μύθοι ανέφεραν ότι ο πρώτος άνθρωπος που κατοίκησε την Αργολίδα ήταν ο Φορωνέας, γιος του θεού-ποταμού Ίναχου και της νύμφης Μελίας. Ο Ίναχος είχε επιλεγεί ως κριτής στη διαμάχη μεταξύ της Ήρας και του Ποσειδώνα για την κατοχή της περιοχής και προφανώς, εκτιμώντας τους συναισθηματικούς δεσμούς της θεάς με τη γη που είχε φιλοξενήσει το πρώτο αγκάλιασμα με τον άντρα της, αποφάσισε υπέρ της. Από τότε η Ήρα τύγχανε ιδιαίτερης λατρείας στο Άργος.
Ο Ποσειδώνας όμως πήρε πολύ άσχημα την αποτυχία που ματαίωνε τις φιλοδοξίες του να κατακτήσει ένα ζωτικό χώρο στη στεριά. Μια ανάλογη ήττα υπέστη και αλλού, όπως μαρτυρεί το πρώτο επεισόδιο της αθηναϊκής μυθολογίας. Εκμεταλλευόμενος την ιδιότητά του ως βασιλιά της θάλασσας και όλων των υδάτων, ξέρανε τον Ίναχο και τον κατάντησε ένα χείμαρρο που γεμίζει νερό μόνο την εποχή των βροχών’ και η τιμωρία επεκτάθηκε σ’ ολόκληρη την περιοχή του Άργους, το οποίο η lλιάδα (Δ, στ. 171) περιγράφει με το επίθετο «πολυδίψιον» .
Στο ίδιο εδάφιο, ο Παυσανίας αναφέρει ότι ο Φορωνέας «ο γιος του Ινάχου, συγκέντρωσε πρώτος τους ανθρώπους σε κοινωνικό σύνολο. Πριν οι οικογένειες ζούσαν σποραδικά και μόνες. Ο τόπος όπου για πρώτη φορά συγκεντρώθηκαν ονομάστηκε Φορωνικόν. Αυτή η ένδοξη πρωτιά συνδυάζεται, στα πλαίσια της γενιάς του, με μια άλλη, εξίσου τιμητική. Ο Φορωνέας απόκτησε μια κόρη με το όνομα Νιόβη, την οποία δεν πρέπει να συγχέουμε με την ομώνυμη και κακότυχη ηρωίδα που μεταμορφώθηκε σε πέτρα από τον πόνο για το θάνατο των παιδιών της, όπως διαβάσαμε στη μυθολογία της Θήβας. Η Νιόβη της Αργολίδας δοξάστηκε, όπως αναγνωρίζουν ομόφωνα οι μυθογράφοι, όντας η πρώτη θνητή γυναίκα με την οποία ενώθηκε ερωτικά ο Δίας, αφού η μοίρα ήθελε εκείνη η γη να αποτελέσει για την ‘Ηρα την αρχή του καλού και του κακού που έχουν ως αιτία, και για τους θεούς όπως και για τους ανθρώπους, την ηδονή του έρωτα.
Από τη λαμπρή ένωση γεννήθηκε ο ήρωας Άργος. Δεν είναι σαφές αν αυτός έδωσε το όνομά του στην πόλη του Φορωνέα ή αν σ’ αυτόν οφείλεται η ίδρυση μιας νέας πόλης. Σε κάθε περίπτωση, οι Έλληνες θεωρούσαν το Άργος την αρχαιότερη πόλη της χώρας τους. Κόσμησαν αυτό τον ασύγκριτο τίτλο ευγενείας μ’ ένα στέμμα από θαυμάσιους μύθους, οι οποίοι αφήνουν να διαφανούν τα γεγονότα που έδωσαν μορφή στον ελληνικό πολιτισμό μέσω των σχέσεων με τους άλλους πολιτισμούς της ανατολικής Μεσογείου. Στην lλιάδα οι πολεμιστές της ελληνικής στρατιάς αποκαλούνται Αχαιοί, αλλά και Αργείοι και Δαναοί, ένα άλλο όνομα το οποίο, όπως θα δούμε, ανήκει στη μυθολογική παράδοση του Άργους. Έχουν προταθεί διάφορες ερμηνείες γι’ αυτό το γεγονός. ‘Ισως όμως θα πρέπει να αναγνωρίσουμε και σ’ αυτό τα ίχνη της πανάρχαιης παράδοσης που συνέδεε το Άργος με τις πρώτες εκδηλώσεις της οργανωμένης κοινωνικής συμβίωσης στην ελληνική γη
Δεν ξέρω κανέναν που έχει φτάσει στην κορυφή χωρίς σκληρή δουλειά. Αυτή είναι η συνταγή. Δεν θα σας φέρει πάντα στην κορυφή, αλλά θα σας φέρει πολύ κοντά. Το κρίσιμο συστατικό είναι να βγείτε από το πισινό σας και να κάνετε κάτι. Είναι τόσο απλό. Πολλοί άνθρωποι έχουν ιδέες, αλλά υπάρχουν λίγοι που αποφασίζουν να κάνουν κάτι γι 'αυτές τώρα, Όχι αύριο, Όχι την επόμενη εβδομάδα. Αλλά σήμερα. Ο αληθινός επιχειρηματίας είναι πράκτορας, όχι ονειροπόλος.
Μην εγκαταλείπετε τη δύναμή σας νομίζοντας ότι δεν έχετε. μην αφήσετε κανέναν να σας διακόψει στο να σκεφτείτε ότι δεν μπορεί να γίνει απλώς και μόνο επειδή πίστευαν ότι δεν μπορούν να το κάνουν. Φανταστείτε σαν όλα να εξαρτώνται από τον Θεό. Δουλέψτε σαν όλα να εξαρτώνται από εσάς.