Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2018

ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ


ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΚΛΕΙΣΤΑ

με τα μάτια κλειστά1Το «Με τα μάτια κλειστά» είναι το δεύτερο μυθιστόρημα του Gianrico Carofiglio που κυκλοφορεί στα ελληνικά. Ο Carofiglio ιδιαίτερα αγαπητός και επιτυχημένος στην Ιταλία αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, δημιουργεί ένα πολύ ενδιαφέροντα ήρωα των έργων του, το δικηγόρο Γκουίντο Γκουεριέρι. Ο ίδιος ο Carofiglio είναι πρώην εισαγγελέας στο Μπάρι, δούλεψε στην επιτροπή για την καταπολέμηση της μαφίας, στη συνέχεια εκλέχτηκε γερουσιαστής αλλά τελικά αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στο συγγραφικό του έργο.
Η ιστορία του βιβλίου ξεκινά όταν μια παράξενη γυναίκα, η οποία έχει το «χαρακτηριστικό στιλ αστυνομικίνας της δίωξης κοινού εγκλήματος ή ναρκωτικών», τον επισκέπτεται στο γραφείο του και συστήνεται ως «αδελφή Κλάουντια» και διευθύντρια μιας κοινότητας όπου στεγάζει και προστατεύει κακοποιημένες γυναίκες. Του ζητά να αναλάβει ως πολιτική αγωγή την υπόθεση της Μαρτίνα η οποία συνεργαζόταν ως εθελόντρια στην συγκεκριμένη κοινότητα.
«Πριν από κάνα χρόνο, αυτή η κοπέλα γνωρίζει κάποιον. Τον γνωρίζει μετά από μια δύσκολη περίοδο της ζωής της, μιας ζωής που συνολικά ποτέ δεν υπήρξε εύκολη. Αυτός ο τύπος παρουσιάζεται σαν το βασιλόπουλο του παραμυθιού. Ευγενικός, συμπονετικός, ερωτευμένος. Πλούσιος. Και όμορφος επίσης, όπως λένε οι γυναίκες. Σχεδόν τέλειος. Να μην τα πολυλογώ, μέσα σε κάνα μήνα πηγαίνουν να ζήσουν μαζί. Χωρίς να παντρευτούν ευτυχώς.» Όμως «μετά από κάνα μήνα συμβίωσης, αυτός αλλάζει…Στην αρχή παύει να είναι τόσο ευγενικός, στη συνέχεια αρχίζει να γίνεται βίαιος…Κοντολογίς, η συμβίωση γίνεται κόλαση». Και «όταν, κάποιο βράδυ, εκείνη του είπε πως δεν άντεχε πιά και πως, αν δεν τελείωνε η ιστορία, θα έφευγε, αυτός την έσπασε στο ξύλο.»
Η υπόθεση μοιάζει στρωτή και σχετικά εύκολη για τον ικανό δικηγόρο Γκουεριέρι μέχρι αυτός να πληροφορηθεί ότι ο δράστης αυτών των κατ’ εξακολούθηση κακοποιήσεων της Μαρτίνα είναι ένα «κάθαρμα, γνωστός παράγοντας του λεγόμενου «καθωσπρέπει» Μπάρι, πρώην φασίστας βασανιστής, χαρτοπαίχτης» αλλά και νοσοκομειακός γιατρός σε πανεπιστημιακή κλινική και κυρίως γιος ενός πανίσχυρου δικαστή και προέδρου ενός από τα ποινικά τμήματα του Εφετείου. Η υπόθεση της Μαρτίνα καταλήγει στα δικαστήρια.
Μέσα σ’ αυτό το δύσκολο σκηνικό και με αφορμή αυτή τη φαινομενικά απλή και αρκετά συνηθισμένη ιστορία, ο συγγραφέας δημιουργεί ένα συναρπαστικό αστυνομικό – δικαστικό μυθιστόρημα με πολλές ανατροπές στην πλοκή, πολύ δουλεμένους από ψυχολογική άποψη χαρακτήρες και αναπάντεχο τέλος.
Η δικαστική αυτή υπόθεση δίνει την ευκαιρία στον Carofiglio αφενός να περιγράψει με ακρίβεια τον τρόπο λειτουργίας του δικαστικού συστήματος στην Ιταλία και αφετέρου να αναρωτηθεί και να προβληματιστεί για το σύστημα της δικαιοσύνης και τους ανθρώπους που το διακονούν. Μεταφέροντας ο συγγραφέας στις σελίδες του βιβλίου του την ατμόσφαιρα των δικαστικών αιθουσών μέσα από ζωντανές περιγραφές και διαλόγους, εξασφαλίζει μια ταύτιση του αναγνώστη με το δικηγόρο Γκουεριέρι και κατά συνέπεια συμμετοχή στους προβληματισμούς του για την αμεροληψία της δικαιοσύνης στη γειτονική χώρα η οποία έχει πολλές φορές συσχετισθεί με την οργανωμένη και μη μαφία τα τελευταία χρόνια.
ad occhi chiusi
Μέσα σ’ αυτό το πλαίσιο ο Carofiglio μιλά και σχολιάζει πολλά θέματα που ταλανίζουν την κοινωνία της πατρίδας του – πέρα από τη μαφία και τη δικαιοσύνη – όπως τη δύναμη της εξουσίας και πώς μπορεί αυτή να αφανίσει απλούς ανθρώπους, το δικαίωμα ή μη της χρήσης στα δικαστήρια προσωπικών στοιχείων που αφορούν στην ψυχολογική κατάσταση ανθρώπων που εμπλέκονται σε δικαστικές υποθέσεις, τα ηθικά όρια που πρέπει να τίθενται στις δικαστικές πρακτικές και αφορούν στην αξιοπρέπεια των ανθρώπων αλλά πάνω απ’ όλα το θέμα της κακοποίησης παιδιών και γυναικών.
Παράλληλα ο συγγραφέας ξεφεύγει εντελώς από τα δύσκολα θέματα και το διδακτισμό καθώς με μαεστρία δημιουργεί και αξιοποιεί θαυμάσια τον ήρωά του δικηγόρο Γκουίντο Γκουεριέρι, ο οποίος από την αρχή του βιβλίου γίνεται ιδιαίτερα αγαπητός στον αναγνώστη. Ο Γκουεριέρι σαραντάρης, επιτυχημένος επαγγελματίας, είναι άνθρωπος των απλών καθημερινών παθών καθώς έχει διακόψει το τσιγάρο αρκετό καιρό αλλά ακόμη δυσκολεύεται μ’ αυτό. «Το πολύ να σταματήσει για λίγο. Για μέρες. Ή μήνες, ή για χρόνια. Αλλά κανείς δεν το κόβει. Το τσιγάρο είναι πάντα εκεί, παραμονεύει. Μερικές φορές σκάει μύτη στη μέση ενός ονείρου, πέντε, μπορεί και δέκα χρόνια αφότου «το έκοψες».» Ο Γκουίντο αγαπά την πυγμαχία αλλά και το Σουν Τσου, το βιβλίο κινέζικης στρατιωτικής στρατηγικής και προβληματίζεται αν «το μυστικό της μάχης είναι στη μη αντίσταση. Όποιος υποχωρεί, ξεπερνάει τις δοκιμασίες, όποιος είναι σκληρός, άκαμπτος, αργά ή γρήγορα χάνει και σπάει. Αργά ή γρήγορα θα βρει κάποιον πιο δυνατό.»Διαβάζει την «Ιθάκη» του Καβάφη και φιλοσοφικά κείμενα αλλά προβληματίζεται και «Γιατί διαβάζεις ένα βιβλίο; Που να ξέρω: Γιατί μου έκανε κέφι. Γιατί το βρήκα μπροστά μου όταν δεν είχα τι άλλο να διαβάσω ή να κάνω. Γιατί μου έκανε εντύπωση το εξώφυλλο ή ο τίτλος. Ή δυο λέξεις βαλμένες η μία δίπλα στην άλλη σε μια σελίδα που άνοιξα τυχαία.» Συζεί κατά κάποιο τρόπο με τη Μαργκερίτα καθώς έχει το διαμέρισμά του δυο ορόφους κάτω από το δικό της και μοιράζει το χρόνο του ανάλογα με τη διάθεσή του στα δυο σπίτια. Του αρέσει να μαγειρεύει, να ακούει μουσική και να βλέπει ταινίες. Δουλεύει πολύ, είναι ένας «από τους τέσσερις – πέντε πιο πλούσιους δικηγόρους στο Μπάρι – με βάση τα δηλωμένα εισοδήματα» καθώς αποφάσισε έπειτα από πολλά χρόνια να κόβει αποδείξεις στους πελάτες του! Ταυτόχρονα παλεύει με τους φόβους και τις ανησυχίες του. Παιδικά απωθημένα, ρίσκα που δεν πήρε, νεανικές τρέλες που δεν ικανοποίησε τον απασχολούν και τον στοιχειώνουν. Θέλει να πετάξει και έπειτα να κάνει πτώση με αλεξίπτωτο από αεροπλάνο αλλά διστάζει. Θυμάται και ξαναθυμάται μια σκηνή όταν ήταν παιδί και δίσταζε να περπατήσει στο παραπέτο στην ταράτσα μιας οκταώροφης πολυκατοικίας. «Εκείνο το αγοράκι, από τότε και σε τακτά χρονικά διαστήματα, ονειρεύεται πως σκαρφαλώνει το κιγκλίδωμα μιας ταράτσας και πηδάει στο κενό. Έτσι, κατευθείαν και χωρίς κανένα δισταγμό.»
carofiglioΜετά την ολοκλήρωση της υπόθεσης και τα όσα δύσκολα και απρόσμενα συνέβησαν σ’ αυτή, αποφασίζει να δοκιμάσει μαζί με τη Μαργκερίτα αυτή την πτώση. «Είχα τα μάτια κλειστά όταν άκουσα να φωνάζουν το όνομά μου. Τότε μόνο τα άνοιξα και είδα που βρισκόμουν. Είδα τον κόσμο κάτω από μένα, κι εγώ να πετάω χωρίς φόβο… Ένιωσα μια συγκίνηση που δεν μπορώ να εξηγήσω, καθώς κι εγώ σήκωνα το χέρι. Καθώς σήκωνα και τα δύο χέρια χαιρετώντας όπως έκανα μικρός, τότε που ήμουν πολύ ευτυχισμένος.»
Το βιβλίο κυκλοφορεί στα ελληνικά σε εξαιρετική μετάφραση της Άννας Παπασταύρου από τις εκδόσεις Gutenberg και τη σειρά Aldina.
Εκδόσεις : GUTENBERG
https://passepartoutreading.wordpress.com/category/%ce%be%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%bb%ce%bf%ce%b3%ce%bf%cf%84%ce%b5%cf%87%ce%bd%ce%af%ce%b1/

Πέμπτη 1 Νοεμβρίου 2018

Είμαστε χώρες που αλλάζουν σύνορα χωρίς πολέμους

Είμαστε χώρες που αλλάζουν σύνορα χωρίς πολέμους


the-month-october.jpg

Μου φαίνεται απίστευτο ότι σε μερικές εβδομάδες θα μας αποχαιρετίσει το ’18. Καλά καλά δεν το συνήθισα, δεν το χόρτασα, και σε λίγο φεύγει. Φεύγει όμως γεμάτο, όπως και αυτός εδώ ο μήνας. Ο Οκτώβρης κύλησε στην ρουτίνα που είχε καθιερώσει ο Σεπτέμβρης και η αλλαγή της ώρας, η τελευταία κατά πολλούς, ήρθε να με αποσυντονίσει ακόμα μια φορά. Η νύχτα πέφτει στην καρδιά του απογεύματος, αλλά αυτό που με συγκινεί περισσότερο είναι το φως, η κόκκινη ανατολή, που βλέπω όταν ξυπνάω. Πέφτει πάνω στους ηλιακούς και τα μαδημένα μπαλκόνια χρωματίζοντας τα. Δεν είναι πια οι τοίχοι που μπάζουν υγρασία με τα σάπια κουφώματα, είναι όμορφα ερείπια, σαν τις ζωές μας.
Εδώ και μήνες οι αναγνωστικοί μου ρυθμοί είναι πεσμένοι. Αποφάσισα λοιπόν κάθε μήνα να δημιουργώ έστω ένα πρόχειρο αναγνωστικό πλάνο με τα βιβλία που θέλω περισσότερο να διαβάσω. Παραδόξως, και ενώ δεν είμαι καθόλου συνηθισμένη σε τέτοιου είδους πρακτικές, με βοήθησε. Ο Οκτώβρης ξεκίνησε με ένα μικρό και όμορφο βιβλίο του Σεπούλβεδα, το Η ιστορία του γάτο που έμαθε σε ένα γλάρο να πετάει, και συνεχίστηκε με τον εξαιρετικό Έρωτα στα χρόνια της χολέρας. Μετά το πολυσέλιδο άσμα του Μαρκές συνέχισα με μικρότερα βιβλία, το ίδιο απολαυστικά, τον Παλαιοβιβλιοπώλη Μέντελ και την Αόρατη Συλλογή του Τσβάιχ και την νουβέλα Καληνύχτα καλούδια μου του Νικήτα Μ. Παπακώστα. Ειδικά το συγκεκριμένο βιβλίο, επειδή ήταν και αυτό που ουσιαστικά έκλεισε τον μήνα, μου άφησε μια ιδιαίτερη επίγευση. Η νουβέλα του Παπακώστα μου θύμισε έντονα συγγραφικό κράμα Βιζυηνού και Ζατέλη. Παρόλο που η πλοκή του δεν είναι πρωτότυπη, η γραφή του είχε δυναμική και η αφήγηση έρρεε αβίαστα. Δεν έχουμε παρά να περιμένουμε και τα επόμενα βήματα του συγγραφέα.
Ήταν η πολλοστή φορά που διάβασα τα Άπαντα του Νίκου Εγγόνοπουλου. Στην συγκεκριμένη συλλογή από Ίκαρο επιστρέφω κάθε χρόνο και κάθε χρόνο βρίσκω ένα ένα στίχο, μια νέα εικόνα να αγαπήσω. Ο Εγγονόπουλος δεν είναι εύκολος ποιητής και φοβάμαι πως για να τον εκτιμήσω σε βάθος θα περάσουν ακόμα πολλές αναγνώσεις. Ας είναι. Η έκπληξη του μήνα ήταν από ένα μικρό, τόσο δα βιβλίο, που διάβασα όρθια στο βιβλιοπωλείο. Είναι το Polaroid, μια ποιητική συλλογή χαϊκού του Παρασκευά Καρασόπουλου. Σε επόμενο άρθρο θα αναφερθώ εκτενέστερα στην συγκεκριμένη συλλογή, μέχρι τότε να πάτε να την διαβάσετε παιδιά γιατί είναι καταπληκτική. Από εκεί είναι παρμένος και ο τίτλος της σημερινής ανάρτησης να φανταστείτε!
Συνεχίζω ευλαβικά το Orange is the new black και για την ώρα είμαι στον πέμπτο κύκλο. Παρατηρώ με μεγάλη χαρά ότι παρά το μέγεθος της σειράς δεν κάνει κοιλιά το σενάριο. Κάθε κύκλος είναι όλο και καλύτερος. Λυπάμαι μόνο που άργησα τόσο να την ανακαλύψω και που όταν με το καλό την τελειώσω θα πρέπει να περιμένω μέχρι το καλοκαίρι για να ξεκινήσει ο έβδομος και τελευταίος κύκλος. Παράλληλα με τις πορτοκαλί στολές παρακολουθούσα και μια παραγωγή της κρατικής τηλεόρασης, το Volume. Πρόκειται για μια μουσική σειρά που στόχο έχει να μας συστήσει την εγχώρια ροκ σκηνή. Οι επιλογές των συγκροτημάτων είναι πολύ καλές και καθόλου αναμενόμενες. Αυτό που με κέρδισε περισσότερο στο Volume ήταν η παρουσίαση. Δεν βάζει απλά τα μέλη της μπάντας μιλάνε μπροστά από ένα μικρόφωνο, τους βάζει στη σκηνή να κάνουν την τέχνη τους. Για ένα άτομο σαν εμένα που είναι αγοραφοβικό και οι συναυλίες είναι βασανιστικές, τέτοιες εκπομπές είναι βάλσαμο στην ψυχούλα μου!
Στον παραμελημένο κινηματογραφικό τομέα τα πράγματα σαν να κινήθηκαν περισσότερο αυτόν τον μήνα. Βγήκα απ΄τα νερά μου και είδα μια ταινία που καιρό φοβόμουν, το Mad Max και, ουρανοί, πωρώθηκα! Τώρα περιμένω εναγωνίως να δω στους κινηματογράφους την ταινία του Στιβ Κρικρή με Σερβετάλη και Στάνκογλου, το The Waiter. Το greek weird wave δεν είναι και η μεγάλη μου αγάπη, αλλά ο Σερβετάλης είναι και δεν βλέπω την ώρα να τον δω ξανά στην μεγάλη οθόνη. Παράλληλα, μετράω τις μέρες για την πρεμιέρα του θεατρικού Γιούγκερμαν. Ένα από τα αγαπημένα μου βιβλία θα ζωντανέψει επιτέλους μπροστά στα μάτια μου.
Επειδή πήξαμε στην κουλτούρα και την σκόνη, να σας πω ότι τον Οκτώβρη ξεχώρισα δύο μαγαζιά που μου άφησαν τις καλύτερες εντυπώσεις, το I cake you και το Naanwich. Το πρώτο είναι ήδη γνωστό για τα καταπληκτικά γλυκά του, το δεύτερο πρέπει να γίνει λόγω των ιδιαίτερων πιάτων του και της θέας του στην Ακρόπολη. Ό,τι και να πω είναι ελάχιστο. Αν περάσετε από την Ερμού πρέπει να το επισκεφτείτε.
Ο Νοέμβρης είναι ήδη εδώ. Ελπίζω να σας βρήκε πλήρεις, υγιείς και διαβασμένους. Ή, αν όχι, να σας αφήσει έτσι. Καλό σας μήνα!

Αν του Λάμπρου Καντίλα

Αν -- του Λάμπρου Καντίλα

Ξύπνησε.
Είχε ξεχάσει να βάλει ξυπνητήρι, μόλις κατάλαβε όμως ότι ξημέρωσε Κυριακή δεν τον ένοιαξε πολύ. Σηκώθηκε, πλύθηκε και ετοιμάστηκε να πάει στο αγαπημένο του μαγαζί που κάθε Κυριακή του άρεσε να κάθεται να πίνει τον καφέ του, να χαζεύει τους περαστικούς διαβάζοντας τα νέα ή παρακολουθώντας τα προφίλ του σε διάφορα δικτυακά κοινωνικά μέσα.
tumblr_nxgtxg9Ano1re56h2o1_1280.jpg
«Καλώς τον, καλημέρα! Το γνωστό;» του είπε η σερβιτόρα μόλις τον είδε, εκείνη ήταν η αγαπημένη του. Πάντα του χαμογελούσε ζεστά και όποτε δεν είχε κόσμο το μαγαζί κουβέντιαζαν, όσο προλάβαιναν, για λογοτεχνία.
«Καλημέρα, το γνωστό όπως πάντα.»
Έκατσε στο τραπεζάκι που καθόταν συνέχεια, όλοι ήξεραν ότι η θέση είναι πιασμένη από εκείνον, με θέα στον πεζόδρομο, παρατηρώντας τον κόσμο που περνούσε. Του άρεσε για λίγο να νιώθει ότι βρίσκεται ανάμεσά τους ακούγοντάς τους να μιλάνε, να μαλώνουν, τους έδινε συμβουλές με την σκέψη του και πότε πότε χαμογελούσε, κάτι σπάνιο για εκείνον.
Χάζευε στο τάμπλετ του ώσπου ξαφνικά… Μια γυναίκα, ήρθε και έκατσε απέναντι, άφησε την τσάντα της στην καρέκλα δίπλα της, ακούμπησε τα γυαλιά και το κινητό της στο τραπεζάκι κάπως απότομα και έψαχνε να την εξυπηρετήσουν γρήγορα. Φαινόταν βιαστική, παρ’ όλα αυτά, είχε μια ηρεμία στο πρόσωπό της που του κέντρισε το ενδιαφέρον. Έπιασε τα μαλλιά της έναν γρήγορο κότσο γιατί τα έπαιρνε ο αέρας και την ενοχλούσε. Έβγαλε από την τσάντα της ένα βιβλίο, ήταν το ίδιο ακριβώς με αυτό που ξεκίνησε να διαβάζει και εκείνος δύο μέρες πριν αλλά το είχε αμελήσει λόγω υποχρεώσεων. Δεν μπορεί να είναι τυχαίο, σκέφτηκε. Κάτι έπρεπε να κάνει. Πέρασαν λίγα λεπτά και έκανε την σκέψη να πάει να της μιλήσει. Πήρε βαθιά ανάσα.
Έκλεισε τα μάτια του.
Την πλησίασε. Με μια ατάκα από το βιβλίο κέρδισε το χαμόγελο της και τη θέση στη διπλανή καρέκλα που μέχρι εκείνη την στιγμή απολάμβανε μονάχα η τσάντα της. Μιλούσαν αρκετή ώρα, αντάλλαξαν ονόματα, χαμόγελα, αριθμούς. Του άρεσε η εμφάνισή της αλλά όσο της μιλούσε τον γοήτευε περισσότερο το μυαλό της. Όλα έμοιαζαν αρμονικά, υπέροχα, τέλεια. Είχε καιρό να νιώσει ενδιαφέρον για κάποιο άτομο, η έξαψη στο κορμί του τον είχε συνεπάρει. Μεθούσε από τα λόγια της ώσπου ξαφνικά, ακούστηκε ένας θόρυβος, ένας ήχος που τον αποσυντόνισε.
Άνοιξε τα μάτια του.
Χτυπούσε το κινητό της. Προσπάθησε να συνέλθει αντικρίζοντας την πραγματικότητα. Την κοιτούσε από το τραπεζάκι του να ψάχνει σαν τρελή να το βρει μέσα στην τσάντα της, να απαντά στην κλήση και να ζητάει να πληρώσει τον λογαριασμό βιαστικά. Πλήρωσε, μάζεψε τα πράγματα της και έφυγε.
Την έβλεπε να χάνεται μέσα στο πλήθος κόσμου στον πεζόδρομο, ανήμπορος προσπαθούσε να την διακρίνει ώσπου την έχασε τελείως από τα μάτια του.
Θα μπορούσα να της είχα μιλήσει, σκέφτηκε. Δεν ήθελε να μείνει άλλο εκεί. Φώναξε την αγαπημένη του σερβιτόρα, του χαμογέλασε αλλά αυτή τη φορά δεν τον ενθουσίασε. Δεν τον γέμιζε το ίδιο. Ήθελε εκείνο που είχε φανταστεί. Το χαμόγελο της γυναίκας που είχε κάτσει απέναντι. Πλήρωσε, χάρισε όλα τα ρέστα και έφυγε.
Στους ανθρώπους αρέσει να νιώθουν ότι έχασαν μια ευκαιρία για κάποιον άλλο λόγο πέρα από τον εαυτό τους. Όταν όμως καταλάβουν ότι οι ίδιοι είναι θύματα και θύτες ταυτόχρονα της θλίψης τους, μετανιώνουν που μετάνιωσαν να κάνουν ένα καινούργιο βήμα. Μια νέα αρχή.
Αν είχα μιλήσει…

ΟΜΕΛΕΤΑ ΜΕ ΚΡΕΑΣ

ομελετα ΜΕ ΚΡΕΑΣ

frittata di carne


Γεια σας. Για σήμερα θα προτείνω ένα απλό και γρήγορο πιάτο  Μια καλή ομελέτα με βάση το κρέας.
Μπορούμε να πούμε ότι είναι σαν την ομελέτα που γίνεται στην  Ισπανία, μόνο που δεν την κάνουμε με πατάτες και μαγειρεύεται με πολύ λιγότερο από λάδι, προσθέτουμε τα αυγά κρέας και μπέικον που μαγειρεύονται προηγουμένως.Αυτό το πιάτο ταιριάζει σε οποιαδήποτε ημέρα της εβδομάδας και μπορείτε να το σερβίρετε ως ορεκτικό (μπορούμε να κόψουμε σε κομμάτια που να το συνοδεύουν με ένα καλό λευκό κρασί), ή μπορείτε να το φάτε ως κυρίως πιάτο, μετά από ένα καλό πιάτο ζυμαρικά. Όπως έχω ξαναπεί χρειάζεται λίγο χρόνο για να προετοιμάσει αλλά έχει χαμηλό κόστος, καθώς υπάρχει πάντα ένας τρόπος να ταιριάξει με πολλά. Μπορεί να γίνει με λαχανικά, είναι μια άλλη καλή συνταγή ομελέτα με κολοκυθάκια και κάρυ, ή με σπαράγγια και προσούτο,και γενικά μπορείτε να βάλετε τα υλικά που σας αρέσουν, είναι πολύ σημαντικό να χρησιμοποιείτε ένα μεγάλο αντικολλητικό Sarte για πρόληψη της θραύσης ή κτυπήματα και με αυτά πάμε για τη συνταγή
  1. Συνολικός χρόνος προετοιμασίας 30 λεπτά
  2. Δόση για 4 άτομα
  3. Χαμηλό κόστος
ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ:
  1. 8 αυγά
  2. 220 γρ μικτών κιμάδων
  3. 50 γρ. μπέικον
  4. το αλάτι και το μαύρο πιπέρι που χρειάζεστε
  5. λίγο δεντρολίβανο
  6. μεσαίο ψιλοκομμένο κρεμμύδι
  7. 40 ml. εξαιρετικού παρθένου ελαίου συν 30 ml. ελαιολάδου
  8. 40 γρ. της κρέμας για το μαγείρεμα (προαιρετικά)
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ:
Ξεκινήσαμε με το μαγείρεμα του κρεμμυδιού σε Sarte με ελαιόλαδο και ένα κουτάλι της σούπας νερό και μόλις μαλακώσει  προσθέστε το μπέικον κομμένο σε λωρίδες και μετά προσθέστε τον κιμά και δεντρολίβανο με το ανάλογο αλάτι και πιπέρι, το σκεπάζουμε και συνεχίζουμε το μαγείρεμα σε χαμηλή φωτιά για 15 λεπτά, όταν το κρέας πιει όλο το νερό του, σβήνουμε τη φωτιά, αφαιρούμε το δενδρολίβανο και  τέλος το στραγγιζουμε από το λίπος που έχει και το αφήνουμε στην άκρη.
Τώρα θα σπάσουμε τα αυγά σε ένα μπολ με ένα πιρούνι, προσθέτουμε την κρέμα (προαιρετικά) βάζουμε  αλάτι και μαύρο πιπέρι και συνεχίζουμε για να ενώσει με το κρέας χωρίς λάδι, ανακατεύοντας καλά για να ολοκληρωθεί η συγχώνευση με όλα τα υλικά.
Ωραία !  Τώρα ζεσταίνουμε στο μεγάλο Sarte το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και μετά από ένα λεπτό προσθέτουμε τα αυγά ανακατεμένα με όλα τα συστατικά που  θα πρέπει να  κανονίσουμε να βρίσκονται καθ 'όλη την επιφάνεια του Sarte. Μαγειρεύουμε σε χαμηλή φωτιά με το καπάκι και όταν θα γίνεται από τη μία πλευρά το γυρίζουμε από την άλλη , αποφεύγοντας το σπάσιμο της ομελέτας. Μόλις γίνει και στις δύο πλευρές, μπορεί να σερβιριστεί και να κοπεί.
Μπράβο σας...Έτοιμο για να το φάτε και να το απολαύσετε, 
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ και  όπως πάντα  για κάτι συγκεκριμένο ή αν έχετε οποιαδήποτε απορία μη διστάσετε να γράψετε σε αυτό το blog.
Σας χαιρετώ και αύριο πάλι με μια νέα συνταγή.
frittata di carne

Διώξεις εναντίον ιχθυολόγου που κατήγγειλε τη χρήση φορμόλης σε ιχθυοκαλλιέργειες

Διώξεις εναντίον ιχθυολόγου που κατήγγειλε τη χρήση φορμόλης σε ιχθυοκαλλιέργειες

Στο στόχαστρο εταιρείας ιχθυοκαλλιέργειας στην οποία εργαζόταν βρέθηκε οΧρήστος Λοβέρδος Στελακάτος o oποίος μηνύθηκε από την ίδια για συκοφαντική δυσφήμηση και διαφυγόντα κέρδη. Η εταιρεία με αγωγή εναντόν του ζητά ως αποζημίωση το ποσό του 1.000.055 ευρώ. Ο ιχθυολόγος κατάγγειλε με δημοσιεύματα το τεράστιο έγκλημα που συντελείται στις ελληνικές θάλασσες και τα ποτάμια από εταιρίες ιχθυοκαλλιεργειών στην Ελλάδα, με τη χρήση φορμόλης.

Όπως αναφέρουν σε ανακοίνωσή τους οι δικηγόροι του Άννυ Παπαρρούσου και Χρύσα Πετσιμέρη ο Χρήστος Λοβέρδος Στελακάτος, ιχθυολόγος, κατήγγειλε τη χρήση χημικών ουσιών, όπως η χρήση φορμόλης στις ιχθυοκαλλιέργειες που εκμεταλλεύεται η εταιρία ΑΝΔΡΟΜΕΔΑ καθώς και άλλες πρακτικές της εν λόγω εταιρίας. 

«Στα πλαίσια, λοιπόν, των διώξεων αυτών ασκήθηκε εναντίον του μήνυση από υπάλληλο της εταιρείας για εξύβριση και απειλή. Η απόφαση που εκδόθηκε τον καταδίκασε σε επτά χρόνια φυλάκιση χωρίς αναστολή και χωρίς ανασταλτικό δικαίωμα στην έφεση. Στην υπόθεση αυτή δεν κλητεύθηκε σύννομα, καθώς η κλήση παραδόθηκε στην παλιά του διεύθυνση, παρά το γεγονός ότι στα πλαίσια της προδικασίας είχε δηλώσει μέσω των έγγραφων εξηγήσεων που κατέθεσε, τη νέα του διεύθυνση».

Σύμφωνα με τους δικηγόρους η απόφαση που εκδόθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Ηγουμενίτσας είναι προδήλως εσφαλμένη διότι τα αδικήματα της εξύβρισης και της απειλής τιμωρούνται με ανώτατη ποινή μέχρι ένα έτος το καθένα. Κατά της απόφασης αυτής άσκησε στις 26/10/2018 έφεση ζητώντας παράλληλα τη χορήγηση αναστολής στην έφεσή του όπως και συνέβη.
Η απόφαση αυτή θα κριθεί πλέον από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Ηγουμενίτσας το οποίο θα κληθεί να αντιμετωπίσει την κραυγαλέα αυτή νομική υπέρβαση.

«Ο αγώνας του Χρήστου Λοβέρδου Στελακάτου δεν πρόκειται να ανακοπεί από τις στοχευμένες και πολλαπλές διώξεις εναντίον του, γιατί δεν θα επιτρέψουμε η ανάδειξη των θεμάτων που έχουν σχέση με την υγεία, το φυσικό περιβάλλον και την ίδια μας τη ζωή να οδηγεί στην ακραία στοχοποίηση και εντέλει στην εξόντωση του ανθρώπου που είχε το θάρρος να σταθεί απέναντι στο πρόταγμα της αδηφάγου καπιταλιστικής κερδοφορίας» δηλώνουν οι δικηγόροι.

Παράλληλα με διαδικτυακό αίτημα συλλέγονται υπογραφές υποστήριξης στον αγώνα του Χρήστου Στελακάτου εδώ:

Στο διαδικτυακό αίτημα αναφέρονται. επίσης, οι βλάβες που προκαλεί η φορμόλη στο ανθρώπινο οργανισμό. ,

Ο ιχθυολόγος σε κείμενό του αναφέρει μεταξύ άλλων τα εξής:«Ας δούμε τι είναι η φορμόλη. Η μεθανάλη ή φορμαλδεΰδη (φορμόλη) είναι οργανική χημική ένωση, που περιέχει άνθρακα, οξυγόνο και υδρογόνο. Εξαιτίας της ευρύτατης χρήσης, της σημαντικής τοξικότητας και ευφλεκτότητας, η έκθεση στη μεθανάλη αποτελεί ένα σημαντικό κίνδυνο για την ανθρώπινη υγεία. Το 2011, το Εθνικό Τοξικολογικό Πρόγραμμα των ΗΠΑ (US National Toxicology Program), περιέγραψε τη μεθανάλη, ως ένα «...γνωστό ανθρώπινο καρκινογόνο...» («...known to be a human carcinogen...»).

https://www.apenantioxthi.com/

Ο ανεκπλήρωτος έρωτας που «σκότωσε» δύο ποιητές του Μεσοπολέμου

Ο ανεκπλήρωτος έρωτας που «σκότωσε» δύο ποιητές του Μεσοπολέμου


Ο Κώστας Καρυωτάκης και η Μαρία Πολυδούρη ήταν δύο ποιητές της γενιάς του 1920, που ερωτεύθηκαν και αγαπήθηκαν πολύ, αλλά δεν κατάφεραν να βρουν την ευτυχία μέσα από τον έρωτά τους. Βρήκαν και οι δύο τραγικό θάνατο σε νεαρή ηλικία. Γνωρίστηκαν τον Δεκέμβριο του 1921 στη Νομαρχία Αθηνών, όπου εργάζονταν ως δημόσιοι υπάλληλοι. Ανάμεσά τους αναπτύχθηκε ένα έντονο ερωτικό συναίσθημα.

Ο Καρυωτάκης ήταν ένας μελαγχολικός νέος, που δεν εκτιμούσε ιδιαίτερα τον εαυτό του και είχε πολλές ανασφάλειες. Ζούσε ήσυχα και παράλληλα με το επάγγελμά του, έγραφε ποιήματα. Αντίθετα, η Πολυδούρη ήταν μια χειραφετημένη νεαρή, με φεμινιστικές ιδέες, που ζούσε μια προκλητική ζωή για την εποχή. Έκανε παρέα με άντρες, πράγμα απαράδεκτο για μια κοπέλα της γενιάς της και συμμετείχε στις συζητήσεις τους σαν ίση. Η σκέψη και η ποίηση του Καρυωτάκη γοήτευσε τη νεαρή ποιήτρια, ενώ εκείνος από την πλευρά του, ερωτεύτηκε την όμορφη κοπέλα με τα μαύρα μάτια και το εντυπωσιακό κορμί.

Η σχέση που αναπτύχθηκε μεταξύ τους ήταν πολύ έντονη, αλλά ποτέ δεν ολοκληρώθηκε. Ο συνεσταλμένος νέος δεν μπορούσε να δεχτεί τον «προκλητικό» χαρακτήρα της αγαπημένης του. Η μποέμικη ζωή της Πολυδούρη κινδύνευε να στιγματίσει τον ποιητή στα μάτια του κόσμου. Η απελευθερωμένη κοπέλα, έφτασε σε σημείο να κάνει ακόμα και πρόταση γάμου στον Καρυωτάκη, πράγμα αδιανόητο για τα ήθη της τότε κοινωνίας. Ο ποιητής, αν και όπως φάνηκε από ποιήματά του, που είδαν αργότερα το φως της δημοσιότητας, αγαπούσε την Πολυδούρη, αρνήθηκε τον έρωτά της.

Αρχικά χρησιμοποίησε σαν πρόσχημα την καχεκτική του εμφάνιση και όταν δέχτηκε την επίσημη πρόταση από την αγαπημένη του, δεν τόλμησε να την παντρευτεί, γιατί όπως της είπε, έπασχε από αφροδίσιο νόσημα. Η Πολυδούρη δεν τον πίστεψε και θεώρησε ότι ήταν μια δικαιολογία για να χωρίσουν. Το ποίημα του «Ωχρά Σπειροχαίτη» ( το όνομα του μικροβίου που προκαλεί τη σύφιλη), είναι σύμφωνα με τους μελετητές του έργου του, η απόδειξη ότι ο ποιητής έπασχε από την ασθένεια.

Παρά την αρνητική του απάντηση, ο Καρυωτάκης πρότεινε στην Πολυδούρη να συνεχίσουν τη φιλία τους. Εκείνη δέχτηκε, αλλά οι συναντήσεις τους μετά τον χωρισμό άρχισαν να αραιώνουν. Η κοπέλα πληγώθηκε πολύ και ένιωσε προδομένη και ταπεινωμένη. Αργότερα έφυγε για το Παρίσι, όπου συνέχισε την αντισυμβατική ζωή. Γυρνούσε στο σπίτι τα ξημερώματα και συναναστρεφόταν αντρικές παρέες. Ένα βράδυ τη βρήκαν πεσμένη σε ένα σοκάκι του Παρισιού. Διαγνώστηκε με φυματίωση και λίγο αργότερα μεταφέρθηκε στην Ελλάδα, στο τότε σανατόριο Σωτηρία. Τον Ιούλιο του 1928, η Πολυδούρη πληροφορήθηκε ένα τραγικό γεγονός. Ο αγαπημένος της Κώστας Καρυωτάκης είχε αυτοκτονήσει. Ο ποιητής είχε μετατεθεί στην Πρέβεζα, αλλά δεν είχε καταφέρει να βρει τη γαλήνη. Αυτοκτόνησε με πιστόλι σε μια παραλία του Αμβρακικού, αφήνοντας μόνο ένα σημείωμα.

Στην τελευταία του εξομολόγηση ανέφερε ότι πριν δοκιμάσει το πιστόλι, είχε προσπαθήσει να αυτοκτονήσει στη θάλασσα, αλλά δεν τα κατάφερε, γιατί ήξερε καλό κολύμπι. Αν είχε παντρευτεί την αγαπημένη του, ίσως εκείνη κατάφερνε να διώξει το «κοράκι», αλλά αυτό δεν είναι παρά μια υπόθεση εργασίας. Όταν η Πολυδούρη έμαθε πως ο αγαπημένος της αυτοκτόνησε, κλονίσθηκε και η ήδη άσχημη κατάσταση της υγείας της, επιδεινώθηκε. Η άλλοτε δυναμική γυναίκα κατέρρευσε. Ο χρόνος και για εκείνη μέτραγε πια αντίστροφα.

Στις 29 Απρίλιου του 1930, έφυγε από τη ζωή, με ενέσεις μορφίνης, που της προμήθευσε στο «Σωτηρία» ένας φίλος της. Οι δυο νέοι άφησαν την τελευταία τους πνοή σε μικρή ηλικία. Η κλονισμένη τους υγεία θεωρήθηκε αποτέλεσμα του ανεκπλήρωτου έρωτά τους, κάτι που δεν αποδείχτηκε ποτέ. Μένουν μόνο τα ποιήματά τους, για να θυμίζουν τη μεγάλη τους αγάπη.

Μόνο γιατί μ’ αγάπησες γεννήθηκα γι’ αυτό η ζωή μου εδόθη.
Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη ‘μένα η ζωή πληρώθη.
Μόνο γιατί μ’ αγάπησες γεννήθηκα.
Μονάχα γιατί τόσο ωραία μ’ αγάπησες έζησα, να πληθαίνω τα ονείρατά σου, ωραίε που βασίλεψες κι έτσι γλυκά πεθαίνω.
Μονάχα γιατί τόσο ωραία μ’ αγάπησες
Μαρία Πολυδούρη

http://ameiniasopallineus.blogspot.com/

Αυτό το βιβλίο περιέχει ένα αόρατο κείμενο 1.400 ετών που μπορούμε να το διαβάσουμε μόνο με ακτίνες Χ

κύρια εικόνα του άρθρου
(Farrin Abbott / SLAC)

Αυτό το βιβλίο περιέχει ένα αόρατο κείμενο 1.400 ετών που μπορούμε να το διαβάσουμε μόνο με ακτίνες Χ

PETER DOCKRILL
Λένε ποτέ να κρίνουν ένα βιβλίο από το εξώφυλλο του - αλλά μερικές φορές δεν μπορείτε να εμπιστευτείτε ούτε τις λέξεις που γράφονται στις σελίδες.
Αυτή την εβδομάδα, οι επιστήμονες στην Καλιφόρνια είναι απασχολημένοι με τη διερεύνηση ενός αρχαϊκού βιβλίου ύμνου θρησκευτικού κειμένου που χρονολογείται από τον 11ο αιώνα. Υπό κανονικές συνθήκες, αυτός ο ξεπερασμένος τόμος θα ήταν ένα ανεκτίμητο ιστορικό προϊόν μόνο του. Αλλά αυτές δεν είναι συνήθεις περιστάσεις.
Αυτή τη φορά, το θρησκευτικό σενάριο είναι μια οθόνη καπνού: μια αρχαία κάλυψη που κρύβει μια πολύ παλαιότερη αλήθεια - μια που χρονολογείται από πολλούς αιώνες στο παρελθόν, σε έναν άνθρωπο που θεωρείται ένας από τους πατέρες της ιατρικής επιστήμης που έχουμε σήμερα.
Αυτός ήταν ο Γκλέν της Περγάμου , Έλληνας γιατρός και φιλόσοφος που γεννήθηκε κάτω από τη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία κατά τον 2ο αιώνα, ο οποίος με τις διδασκαλίες και τα γραπτά του έγινε γνωστός ως ένα από τα μεγαλύτερα ιατρικά μυαλά της αρχαιότητας.
Αλλά δεν ήταν όλες αυτές οι επικοινωνίες προσεκτικά τείνουν στην ιστορία.
40060093254 b86b0398ff k πλήρης βιβλίο(Farrin Abbott / SLAC)
Η περγαμηνή που εξετάστηκε από επιστήμονες αυτήν την εβδομάδα στο Εργαστήριο Εθνικού Επιταχυντή του Τμήματος Ενέργειας του SLAC ήταν αρχικά εγγεγραμμένη στις διδασκαλίες του Galen, μεταφρασμένες με άγνωστο χέρι αιώνες μετά το θάνατο του γιατρού, πριν κρυφτούν από ψαλμούς για μια ολόκληρη χιλιετία.
Πριν από την κάλυψη, η ιατρική πραγματεία του Galen καταγράφηκε στα αρχαία Συριακά τον 6ο αιώνα, πιθανότατα από κάποιον στο μοναστήρι της Αγίας Αικατερίνης στην Αίγυπτο, πιστεύουν οι ερευνητές.
Τότε, περίπου 500 χρόνια αργότερα, αυτό το σημαντικό μελάνι απομακρύνθηκε από τις σελίδες και αντικαταστάθηκε με θρησκευτικούς ψαλμούς - σχεδόν σίγουρα για οικονομικούς λόγους (η περγαμηνή δεν ήταν φθηνή) και όχι επειδή υπήρχε μια κακόβουλη ατζέντα για να αποκρύψει το έργο του Γκάλεν.
Για σχεδόν μια δεκαετία, οι επιστήμονες και οι μελετητές έχουν χρησιμοποιήσει πολυφασματική απεικόνιση για να προσπαθήσουν να αποκαλύψουν τα καθαρισμένα ίχνη του αρχαίου υποκείμενου κειμένου και χάρη σε μια ομάδα στο Stanford Synchrotron Radiation Lightsource της SLAC , θα μπορούσαμε επιτέλους να καταφέρουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τις κρυμμένες λέξεις αυτήν την εβδομάδα.
Οι ερευνητές χρησιμοποιούν ακτίνες Χ υψηλής ενέργειας που παράγονται από έναν επιταχυντή κυκλικών σωματιδίων για να εκθέσουν απειροελάχιστα υπολείμματα μελανιού που έχουν ταφεί στην περγαμηνή από τις αρχικές επιγραφές - δίνοντας στους ερευνητές μια πρωτοφανή ματιά σε μερικά από τα θεμέλια της ιατρικής γνώσης καθώς υπήρχαν σχεδόν 2.000 πριν από χρόνια.
061 κρυμμένο βιβλίο galen φάρμακο 3(Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ / Εργαστήριο Εθνικού Επιταχυντή SLAC)
Στην παραπάνω εικόνα, οι κάθετα προσανατολισμένοι χαρακτήρες είναι το θρησκευτικό κείμενο του 11ου αιώνα, ενώ η ομαλότερη οριζόντια Συριακά είναι η μετάφραση του Γαληνού κρυμμένη από κάτω.
Προηγούμενες προσπάθειες προσπάθησαν να χρησιμοποιήσουν τα μήκη κύματος υπεριώδους, ορατού και υπερύθρου για να διεισδύσουν στα χαμένα γραπτά - αλλά μοιάζουν με τη δυσοίωνη επιγραφή που κρύβεται στο δακτύλιο του Tolkien , μερικές φορές παίρνει ένα πιο ακραίο τέχνασμα για να αποκαλύψει λέξεις που προορίζονται να κρυφτούν.
"Τα πρώτα αρχικά αποτελέσματα είναι απίστευτα μυαλά", ανέφερε ο κλασικός Peter Pormann από το Πανεπιστήμιο του Μάντσεστερ στο Ηνωμένο Βασίλειο στο Newsweek .
"Αυτή είναι μια μοναδική μαρτυρία αυτού του συγκεκριμένου κειμένου."
Η νέα προσπάθεια απεικόνισης, η οποία διαρκεί 10 ώρες για να αναλύσει καθεμία από τις 26 σελίδες που επιλέχθηκαν από τον τόμο, έχει ήδη αποκαλύψει τμήματα του κειμένου που δεν έχουν δει κανείς σε χίλια χρόνια, συμπεριλαμβανομένου ενός προηγουμένως μη αναγνώσιμου προλόγου.
061 κρυμμένο βιβλίο galen φάρμακο 3(Andy Freeberg / SLAC)
Αν είναι επιτυχείς, θα ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην κατανόηση ενός από τους πρώτους οραματιστές του φαρμάκου - και με άλλες 200 σελίδες κρυμμένων επιγραφών που παραμένουν ακόμα, ποιος ξέρει τι αποκομμένα μυστικά θα ανακαλύψουμε;
"Ο Γκάλεν είναι ο πιο σημαντικός και πιο επιφανής γιατρός αναμφίβολα όλων των εποχών", δήλωσε ο Pormann στο Newsweek .
"Αυτό είναι βασικά η ιστορία μας, έτσι αναπτύχθηκε η ιατρική."
https://www.sciencealert.com/

ΜΠΈΙΚΟΝ

 ΜΠΈΙΚΟΝ Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου "Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία" Πριν από μερικές μέρες, ο φίλος Θανάσης  Αναγνω...