Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024

Για ένα ποιοτικό άλμα στην Δικαιοσύνη

 Για ένα ποιοτικό άλμα στην Δικαιοσύνη


Το σύστημα της απονομής της Δικαιοσύνης στη χώρα το 2024, πέραν του ότι δεν έχει κατακτήσει ακόμα την «έξωθεν καλή μαρτυρία», λόγω  της συνεχιζόμενης τακτικής της εκλογής της ηγεσίας του θεσμού από την εκτελεστική εξουσία, εξακολουθεί να έχει και άλλα σοβαρά θέματα που πλήττουν την αξιοπιστία του, όπως γίνεται δεκτό και από  όλους τους λειτουργούς του[1].

Το αποτέλεσμα είναι να αντιμετωπίζεται με εξαιρετικά μεγάλη δυσπιστία εκ μέρους των πολιτών, που φτάνει και το  70%[2], πράγμα που ισοδυναμεί περίπου με διάρρηξη του κοινωνικού συμβολαίου στον κρίσιμο, ακόμα και για την ύπαρξη της Δημοκρατίας, θεσμό.

Περαιτέρω, οι πρόσφατες αλλαγές που έγιναν στην κατεύθυνση της αυστηροποίησης και του άμεσα εκτιτέου των ποινών, καθώς και τον περιορισμό των πολυμελών συνθέσεων στα ποινικά δικαστήρια, δημιούργησαν εκ νέου προβληματισμούς που επαναφέρουν, επιτακτικά πλέον, την ανάγκη να ξαναδούμε ορισμένα κρίσιμα ζητήματα που σχετίζονται ακριβώς με την αξιοπιστία και έχουν να κάνουν κυρίως με τη φιλοσοφία του συστήματος. Γιατί σε αυτήν  βρίσκονται οι λύσεις που μπορούν να προκαλέσουν άμεσα το απαιτούμενο ποιοτικό άλμα στη Δικαιοσύνη και να οικοδομήσουν την σχέση εμπιστοσύνης που επιβάλλεται μεταξύ των πολιτών και των λειτουργών που υπηρετούν το θεσμό. Έτσι, με δεδομένο ότι όσον αφορά τους δικηγόρους ήδη εξαγγέλθηκε η πιστοποίηση της ικανότητας λήψης της δικηγορικής ιδιότητας μέσω ΑΣΕΠ, πρέπει να οπωσδήποτε να ξαναδούμε :

  1. Τα κριτήρια ανάληψης και άσκησης της δικαιοδοτικής εξουσίας από τους δικαστικούς λειτουργούς και αντιστοίχως και τους ενόρκους[3], ήτοι το ηλικιακό, της προηγούμενης εργασιακής εμπειρίας και της καλής ψυχικής υγείας.
  1. Τα κριτήρια αξιοπιστίας των αιτιολογιών των δικαστικών αποφάσεων που είναι το σημαντικότερο ζήτημα.
  1. Την ανυπαρξία ελέγχου από τον Άρειο Πάγο, των ποινικών και πολιτικών αποφάσεων των δικαστηρίων της ουσίας[4], όταν παραβιάζονται σε αυτές τα διδάγματα της λογικής και της  κοινής πείρας, κατά την εκτίμηση των αποδεικτικών στοιχείων που τέθηκαν υπ’ όψιν των δικαστών. Μέχρι σήμερα στη χώρα μας η παραβίαση αυτή (της κοινής λογικής), δε θεωρείται σημαντικό πρόβλημα για να ασχολείται με αυτό ο Άρειος Πάγος, δηλαδή το Ανώτατο Δικαστήριο, όπως συμβαίνει π.χ.  στη  Γερμανία.
  1. Τη λειτουργία του Συνταγματικού θεσμού (αρ. 87 παρ. 3 Σ) της Επιθεώρησης των δικαστικών λειτουργών. Ο θεσμός αυτός επειδή διαλαμβάνει από τη φύση του την Συνταγματική εγγύηση για την ορθή και αδέσμευτη απονομή της δικαιοσύνης στη χώρα, θα έπρεπε να διαθέτει αδιαμφισβήτητο κύρος, το υψηλότερο από όλους τους θεσμούς της Δημοκρατίας, ούτως ώστε να υπάρχει αποφασιστικός παράγοντας που να δικαιολογεί στη συνείδηση των πολιτών την εμπιστοσύνη τους στο σύστημα απονομής της δικαιοσύνης. Αλλά δεν έχει καμία αξιοπιστία, όπως είναι πασίγνωστο στο νομικό κόσμο και γίνεται ρητά αποδεκτό και από τους ίδιους τους δικαστικούς λειτουργούς[5].

Πέραν  των ζητημάτων αυτών, (οι ειδικές προτάσεις για  το καθένα θα αποτελέσουν αντικείμενο επόμενων άρθρων),  είναι απαραίτητο να δούμε και ορισμένα ζητήματα της πολιτικής και της ποινικής δίκης, καθώς υπάρχουν απλές λύσεις που είναι ικανές να καταστήσουν τη διαδικασία αξιόπιστη, ταχεία και αποτελεσματική και στην μία και στην άλλη περίπτωση, με την αξιοποίηση και των δυνατοτήτων  της τεχνητής νοημοσύνης, που έχει και τα καλά της. Ένα από αυτά είναι η δημιουργία ηλεκτρονικού φακέλου για κάθε υπόθεση ξεχωριστά, που εξαγγέλθηκε προ λίγων ημερών από το Υπουργείο Δικαιοσύνης. Τα ζητήματα αυτά θα αποτελέσουν επίσης  αντικείμενο επόμενων  άρθρων.

Ως υστερόγραφο εδώ παραθέτω σε μετάφραση τρία  εξαιρετικά εύστοχα αποσπάσματα από το έργο του Επίκουρου[6] , που αφορούν τη φιλοσοφία του δικαίου και πρέπει οπωσδήποτε να τα έχουμε υπ’ όψιν μας όταν ασχολούμαστε με τη Δικαιοσύνη. Γιατί συγκροτούν τα βασικά κριτήρια:

  • Το φυσικό δίκαιο είναι η συμφωνία για το κοινό συμφέρον, να μη βλάπτει ο ένας τον άλλον, ούτε και να βλάπτεται[7].
  • Η δικαιοσύνη δεν υπάρχει ως κάτι αυθύπαρκτο, αλλά αποτελεί συνθήκη σύμφωνα με την οποίαν στις επαφές των ανθρώπων μεταξύ τους, σε οποιοδήποτε τόπο και χρόνο, κανένας δε θα βλάπτει τον άλλον και κανένας δε θα βλάπτεται[8].
  • Από όσα έχουν θεωρηθεί από το νόμο δίκαια, πραγματικά δίκαιο είναι μόνον εκείνο που έχει επιβεβαιωθεί ότι εξυπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας … εάν, όμως, κάποιος … θεσπίσει ένα νόμο που δεν αποβαίνει προς όφελος της κοινωνίας, αυτό δεν έχει τη φύση του δικαίου[9]

Αντώνης Μπιλίσης – Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω.

***

[1] Ενδεικτικά  οι δικαστές (Μάϊος – Απρίλιος 2024) : α) Ζαφειρούλα Βασιλάτη  πρόεδρος Εφετών ΔΔ (ε.τ) και β) Λέανδρος Ρακιτζής του αρεοπαγίτη (ε.τ.)


[2] Public issue (Απρίλιος 2024) metron analysis (Νοέμβριος 2022)

[3] Αυτοί κληρώνονται και συμμετέχουν ως δικαστές στις δίκες για βαριά κακουργήματα. Τα σχετικά δικαστήρια λέγονται μικτά ορκωτά, είναι επταμελή με 4 ενόρκους και 3 δικαστές.

[4] Τα δικαστήρια της ουσίας είναι αυτά τα εφετεία και τα δικαστήρια 1ου βαθμού που εξετάζουν την υπόθεση ως προς την αλήθεια των ισχυρισμών των διαδίκων, ερευνούν δηλαδή αν συνέβησαν ή όχι τα περιστατικά που αυτοί επικαλούνται. Ο Άρειος Πάγος δεν έχει την αρμοδιότητα αυτή. Η αποστολή του είναι να ελέγχει  τα νομικά σφάλματα των  αποφάσεων των δικαστηρίων της ουσίας. Δηλαδή αν τήρησαν το νόμο.

[5]  Ενδεικτικά ο νυν πρόεδρος του ΣτΕ Μ. Πικραμένος και 5 δικαστές (2021)  και ο πρώην επιθεωρητής (2014) αρεοπαγίτης  Χριστόφορος Κοσμίδης

[6]  Αντίθετα με την πλήρως εσφαλμένη εντύπωση που υπάρχει αυτός ήταν εξαιρετικά λιτός. ‘Ελεγε ότι αν έχει κανείς ψωμί και νερό, είναι σε θέση να παραβγεί με το Δία στην ευτυχία. [«…έλεγε δε (Επίκουρος) ετοίμως έχειν και τω Διί ύπερ ευδαιμονίας διαγωνίζεσθαι , μάζας έχων και ύδωρ…»  Αιλιανός – Ποικίλαι Ιστορίαι  IV.13 ( 602 Us.)].

[7] Τὸτῆς φύσεως δίκαιόν ἐστι σύμβολον τοῦ συμφέροντος εἰς τὸ μὴ βλάπτειν ἀλλήλους μηδὲ βλάπτεσθαι.

[8] Οὐκ ἦν τι καθ’ ἑαυτὸ δικαιοσύνη, ἀλλ’ ἐν ταῖς μετ‘ ἀλλήλων συστροφαῖς καθ’ ὁπηλίκους δή ποτε ἀεὶ τόπους συνθήκη τις ὑπὲρ τοῦ μὴ βλάπτειν ἢ βλάπτεσθαι.

[9] Τὸ μὲν ἐπιμαρτυρούμενον ὅτι συμφέρει ἐν ταῖς χρείαις τῆς πρὸς ἀλλήλους κοινωνίας τῶν νομισθέντων εἶναι δικαίων ἔχειν τοῦ δικαίου χώραν (δ)εῖ͵ … · ἐὰν δὲ (νόμον) μόνον θῆταί τις͵ μὴ ἀποβαίνῃ δὲ κατὰ τὸ συμφέρον τῆς πρὸς ἀλλήλους κοινωνίας͵ οὐκέτι τοῦτο τὴν τοῦ δικαίου φύσιν ἔχει.

Πρώτη δημοσίευση: ethnos.gr

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Τους συνέλαβαν… επειδή έπαιζαν ρακέτες – Επεισόδιο στον Αναυρο

Τους συνέλαβαν… επειδή έπαιζαν ρακέτες – Επεισόδιο στον Αναυρο

τους-συνέλαβαν-επειδή-έπαιζαν-ρακέτ-111688220 Σεπτεμβρίου 2024 - 9:37

20 Σεπτεμβρίου 2024 - 9:37

Επεισοδιακό απόγευμα για δύο άνδρες, οι οποίοι συνελήφθησαν για διατάραξη ησυχίας

Από την παραλία του Αναύρου… στην Αστυνομική Διεύθυνση Μαγνησίας κατέληξαν χθες το απόγευμα δύο λουόμενοι, οι οποίοι διέκοψαν το παιχνίδι τους με τις ρακέτες, όταν αστυνομικοί έκαναν «έφοδο» στην παραλία ζητώντας τους να σταματήσουν.

Με τα μαγιό μέχρι αργά το απόγευμα παρέμειναν στο Αστυνομικό Τμήμα χθες οι δύο άνδρες από την παραλία του Αναύρου, των οποίων η αθλητική δραστηριότητα, αποτέλεσε αφορμή για να κληθεί η αστυνομία, η οποία προχώρησε άμεσα στη σύλληψή τους.

Λίγο μετά τις 6 το απόγευμα περιπολικό του Α.Τ. Βόλου κλήθηκε από κάτοικο της περιοχής του Αναύρου για φασαρία στην ευρύτερη περιοχή. Κάτοικος διαμαρτυρήθηκε έντονα πως ο ήχος από το παιχνίδι με ρακέτες, 10 περίπου ατόμων, στην παραλία του Αναύρου ήταν ανυπόφορος, με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να καλέσει στην αστυνομία.

Όπως ο ίδιος ανέφερε στις αρχές το φαινόμενο είναι καθημερινό εδώ καθόλη τη διάρκεια του έτους και όχι μόνο το καλοκαίρι, ενώ πολλές φορές οι δραστηριότητες των συγκεκριμένων είναι ακόμη και ώρες κοινής ησυχίας.

Μάλιστα, δεν είναι η πρώτη φορά που ο κάτοικος της περιοχής τηλεφώνησε στην αστυνομία για όχληση. Οι αστυνομικοί έχουν πολλές φορές κληθεί να παρέμβουν, ώστε να σταματήσει το αθλητικό σετ, που προκαλεί «πονοκέφαλο» στις κοντινές οικίες.

Παρά τις συστάσεις των αρχών, η ομάδα ατόμων που καθημερινά, σχεδόν, βρίσκεται στην παραλία του Αναύρου και παίζει ρακέτες, συνεχίζει τη δραστηριότητά της.

Οι ίδιοι, μάλιστα, στις συχνές «επισκέψεις» των αρχών στο σημείο λένε ότι δεν κάνουν κάτι παράνομο, αλλά ότι θα συμμορφωθούν με τις συστάσεις.

Παρά το γεγονός το παιχνίδι τους δεν γίνεται εν ώρα κοινής ησυχίας, ο ήχος από το μπαλάκι, αλλά και τις φωνές διαπερνά και φτάνει στα γύρω σπίτια, με αποτέλεσμα να υπάρχουν παράπονα.

Χθες αστυνομικοί του Α.Τ. Βόλου προχώρησαν στην προσαγωγή και στη συνέχεια στη σύλληψή δύο ανδρών.

Σε βάρος τους σχηματίστηκε δικογραφία για παράβαση της αστυνομικής διάταξης 3/1996, με βάση την οποία απαγορεύονται καθόλη τη διάρκεια του 24ωρου οι αθλοπαιδίες σε κοινόχρηστους χώρους, ενώ αργά το απόγευμα αφέθηκαν ελεύθεροι.

https://www.taxydromos.gr/

Σε απόγνωση οι παραγωγοί του Πηλίου: Μεγάλες καταστροφές σε μήλα και κάστανα στον Δήμο Ζαγοράς (φωτό – βίντεο)

 Σε απόγνωση οι παραγωγοί του Πηλίου: Μεγάλες καταστροφές σε μήλα και κάστανα στον Δήμο Ζαγοράς (φωτό – βίντεο)

 19/09/2024 - 23:56

Σοβαρές καταστροφές καταγράφηκαν τις τελευταίες ημέρες σε καλλιέργειες μήλων και κάστανων στον Δήμο Ζαγοράς, με τους παραγωγούς του Πηλίου να βρίσκονται σε απόγνωση.

Οι καλλιέργειες, που αποτελούν βασική πηγή εισοδήματος για την περιοχή, υπέστησαν εκτεταμένες ζημιές, αφήνοντας τους αγρότες αντιμέτωπους με τεράστιες απώλειες.

Τα μήλα, προϊόν για το οποίο η Ζαγορά είναι παγκοσμίως γνωστή, υπέστησαν σοβαρές καταστροφές από τα έντονα καιρικά φαινόμενα. Οι ισχυροί άνεμοι χτύπησαν αρκετές περιοχές του Δήμου, καταστρέφοντας μεγάλο μέρος της παραγωγής, λίγες ημέρες πριν τη συγκομιδή τους  ενώ αντίστοιχες ζημιές υπέστησαν και τα κάστανα, σε ολόκληρες εκτάσεις.

Οι παραγωγοί δηλώνουν απογοητευμένοι και αβοήθητοι, καθώς το πλήγμα στην παραγωγή τους θέτει σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους για τη φετινή χρονιά. Παρά τις συνεχείς προσπάθειες να προστατεύσουν τις καλλιέργειές τους, τα ακραία φαινόμενα ήταν αδυσώπητα, προκαλώντας ζημιές που δύσκολα θα αναπληρωθούν.

Οι παραγωγοί έχουν ήδη κινητοποιηθεί για να εκτιμήσουν την κατάσταση και να διεκδικήσουν αποζημιώσεις. Η ανάγκη για στήριξη από το κράτος και την τοπική αυτοδιοίκηση είναι επιτακτική, καθώς οι καταστροφές στα προϊόντα της περιοχής απειλούν την οικονομία και το μέλλον των παραγωγών του Πηλίου.

Οι παραγωγοί του Πηλίου βρίσκονται πλέον σε αναμονή για την κινητοποίηση των αρμόδιων αρχών, ελπίζοντας σε άμεσες αποζημιώσεις και στήριξη, προκειμένου να επαναφέρουν τις καλλιέργειές τους και να συνεχίσουν την παραγωγική τους δραστηριότητα.Το Σάββατο μάλιστα προγραμματίζουν νέα συγκέντρωση στην Ζαγορά.

Πηγή: thenewspaper.gr

Το γύρο του διαδικτύου κάνει εδώ και λίγα 24ωρα ένα βίντεο με έναν μοναχό στο Άγιο Όρος να ανεβαίνει με απίστευτη ευκολία, που θα ζήλευαν και οι πιο έμπειροι αναρριχητές, απότομα βράχια.

 Το γύρο του διαδικτύου κάνει εδώ και λίγα 24ωρα ένα βίντεο με έναν μοναχό στο Άγιο Όρος να ανεβαίνει με απίστευτη ευκολία, που θα ζήλευαν και οι πιο έμπειροι αναρριχητές, απότομα βράχια.

Άγιο Όρος: Μοναχός σκαρφαλώνει σε βράχια χωρίς εξοπλισμό και γίνεται viral


Το βίντεο, σύμφωνα με το dogma.gr, έχει τραβηχτεί στα απόκρημνα Καρούλια του Άγιου Όρους, μια περιοχή που δεν είναι για... όλους. 

Ο μοναχός Βασίλειος φαίνεται στα βράχια της συγκεκριμένης περιοχής να ανεβαίνει γρήγορα τα βράχια, χωρίς κανέναν εξοπλισμό.

Η βραχώδης περιοχή «Καρούλι» βρίσκεται στη δικαιοδοσία της Μονής Μεγίστης Λαύρας του Αγίου Όρους. 

Στη συγκεκριμένη περιοχή η πρόσβαση είναι πολύ δύσκολη και οι πολλοί μοναχοί για να μετακινηθούν χρησιμοποιούν αλυσίδες που είναι καρφωμένες στα βράχια.

Ωστόσο, ο μοναχός Βασίλειος έμαθε να ανεβαίνει τα βράχια με γυμνά χέρια και με απίστευτη ευκολία.

https://www.sdna.gr/

Πηγή: newsit.gr

Νατάσα Κεσμέτη: Ποῦ εἶσαι Λύκε μου;

 

Νατάσα Κεσμέτη: Ποῦ εἶσαι Λύκε μου;

Νατάσα Κεσμέτη

Ποῦ εἶσαι Λύκε μου;

Η­ΡΑ ΠΟ­ΛΥ ΑΡ­ΓΑ ΤΗΝ ΑΠΟ­ΦΑ­ΣΗ νά ρω­τή­σω γιά τή Μα­γι­κή Σι­δε­ρώ­στρα. Χρό­νια ἔλε­γα πώς θά πάω νά μά­θω ποιά πα­τέν­τα ἐπι­τέ­λους ἀνα­κά­λυ­ψε ὁ Ἀκά­θι­στος, καί πά­λι κα­θυ­στέ­ρη­σα ἀφάν­τα­στα…

       Ἐκεῖ­νο τό μο­να­δι­κό βρα­δά­κι, ἴσως ἀρ­χές Σε­πτεμ­βρί­ου σάν πύ­κνω­ναν οἱ φω­το­σκιά­σεις γύ­ρω ἀπό τίς ἀγριο­πι­πε­ριές, τίς ἀκα­κί­ες καί τούς ὑπε­ρύ­ψη­λους εὐ­κά­λυ­πτους πῶς ἔτυ­χε νά τρι­γυρ­νάω ἔξω στό δρό­μο…Ἐμ­φα­νί­στη­καν ξαφ­νι­κά τά δυό πο­δή­λα­τα ἀπό τίς πέ­ρα γει­το­νιές. Στό ἕνα ἐκεῖ­νος, ὁ Στέ­φα­νος Φ. ὁ πιό ζω­η­ρός καί πιό ἄτα­κτος ἀπ’ ὅλους – ἐπιει­κῶς καί τά δύο ἐπί­θε­τα! Στό ἄλ­λο δέν κα­λο­θυ­μᾶ­μαι: ἤ κά­ποιο ἀπό τά δί­δυ­μα τά Κον­τα­ρά­κια ἤ ὁ Λύ­κος μου.

       Πό­τε κα­τά­φε­ρε νά μέ πεί­σει γιά μιά βολ­τί­τσα, δέν κα­τά­λα­βα· ἀνέ­βη­κα καί τόν κρα­τοῦ­σα σφι­χτά, πρώ­τη φο­ρά κολ­λη­μέ­νη πά­νω σ’ ἀγό­ρι… Λί­γα τε­τρά­γω­να κι ὅμως: διῶ­ξε τή λύ­πη πα­λι­κά­ρι, πᾶ­με μιά βόλ­τα στό φεγ­γά­ρι…

       Ἦταν ἀπό λύ­πη τό­σο ζω­η­ρός, τό­σο Ἀκά­θι­στος, τό­σο διαρ­κῶς τι­μω­ρη­μέ­νος ὁ Στέ­φα­νος Φ.; Κά­θε τό­σο ση­κω­νό­ταν ὄρ­θιος πά­νω στά πεν­τά­λια, γύ­ρι­ζε λί­γο πρός τό μέ­ρος μου λέ­γον­τας: μή φο­βᾶ­σαι, κρά­τα με ἀπό τή μέ­ση γε­ρά…

       Ὁ ἀδελ­φός του μέ κοί­τα­ξε σα­στι­σμέ­νος, τώ­ρα πού τό­σο ἀρ­γά τόν ρω­τοῦ­σα: τί κά­νει ὁ Στέ­φα­νος κι ἄν φτιά­χνει ἀκό­μη τή Μα­γι­κή Σι­δε­ρώ­στρα; Τί ἀκρι­βῶς ἦταν ἡ πα­τέν­τα;

       — Ἔχα­σε τό ἀγό­ρι του σέ αὐ­το­κι­νη­τι­στι­κό, τόν χτύ­πη­σε με­τά ἡ ἀρ­ρώ­στεια…Ἦταν ἀπί­στευ­τα ζω­η­ρός ἀπό πο­λύ μι­κρός. Τό­σα ἀδέλ­φια ἤμα­σταν, κα­νείς μας δέν τόν ἔφτα­νε στίς τρέ­λες… Πά­ει ἕνας χρό­νος ἀπό τό­τε …

       — Τά Κον­τα­ρά­κια;

       Μοῦ κα­τέ­βη­κε νά ρω­τή­σω, μέ το νοῦ μου πί­σω ἐκεῖ στό βρα­δά­κι μέ τήν ξαφ­νι­κή πο­δη­λα­τά­δα.

       Κού­νη­σε ἀρ­νη­τι­κά τό κε­φά­λι του.

       — Καί οἱ δύο;

       Κα­τέ­βα­σε τά μά­τια του καί ἔγνε­ψε ἀμή­χα­να «ναί καί οἱ δυό».

       Τό­τε ἡ ψυ­χή μου ἀνέ­βη­κε στά χεί­λη μου:

       — Κρα­τᾶς ἐπα­φή μέ τούς πε­ρισ­σό­τε­ρους, εἶ­πες. Ξέ­ρεις ποῦ  βρί­κε­ται ὁ Λύ­κος μου. Δέν ἔχω φα­τσό­βι­βλο, μό­νο email. Πές του πώς τόν ζη­τά­ει ἐπει­γόν­τως ἡ Κοκ­κι­νο­σκου­φί­τσα του.

       Ἴσως ἐκεῖ­νο τό βρά­δυ στό ἄλ­λο πο­δή­λα­το νά μήν ἦταν κά­ποιο ἀπό τά Κον­τα­ρά­κια, ἀλ­λά τό ὀμορ­φό­παι­δο μέ τή βα­ριά φω­νή ἀπό παι­δί. Στή σκη­νή τῆς τρί­της τά­ξης φο­ροῦ­σε μιά με­γά­λη οὐ­ρά – πῶς ἦταν κολ­λη­μέ­νη στά πι­σι­νά του, δε­μέ­νη ἀπό τή μέ­ση του, οὔ­τε ποῦ θυ­μᾶ­μαι…

       Ὁ ἀδελ­φός τοῦ Στέ­φα­νου Φ. τά εἶ­χε χά­σει ὁλό­τε­λα. Ἧταν φα­νε­ρό πώς ἤμα­σταν σέ ἄλ­λους χρό­νους καί τό­πους κά­θέ­νας μας, ἀλ­λά ἐγώ ἀπτόη­τη ἐπέ­με­να:

       — Εἶ­μαι ἡ Κοκ­κι­νο­σκου­φί­τσα του καί θέ­λω ὁπωσ­δή­πο­τε νά τόν βρῶ. Τόν Χρή­στο Ζή­τα, τόν Λύ­κο μου. 

       Ἀπό κεί­νη τήν κου­βέν­τα ὥς τώ­ρα σκαρ­φί­ζο­μαι χί­λια δυό γιά νά μειώ­σω τήν ἀνυ­πο­μο­νη­σία μου καί ν’ ἀπο­σπά­σω τή σκέ­ψη μου. Ψά­χνω σέ φω­το­γρα­φί­ες, σέ πί­να­κες: «Ἐμᾶς θά εἶ­χε γιά μο­ντέ­λα τῶν ἐρω­τευ­μέ­νων του πά­νω στό πο­δή­λα­το ὁ Φα­σια­νός», λέω. Ἀλ­λά κά­θε λί­γο ἀκούω τή φω­νή μου νά λα­χτα­ρί­ζει: Σέ πό­νε­σα, ἀλή­θεια σέ πό­νε­σα!

       Ποῦ εἶ­σαι Λύ­κε μου;

 

Πηγή: Πρώτη δημοσίευση.

Να­τά­σα Κε­σμέ­τη (Ἀ­θή­να, 1947): Πε­ζο­γρά­φος. Σπού­δα­σε Νο­μι­κὰ καὶ Ἀγ­γλι­κὴ Λο­γο­τε­χνί­α. Πρω­το­εμ­φα­νί­στη­κε μὲ τὴν συλ­λο­γὴ δι­η­γη­μά­των: Τὰ 7 τῆς Ἄρ­κτου (1972). Τε­λευ­ταῖα της βι­βλί­α: Ἐξόριστες φωνές. Στοχασμοὶ καὶ ἱστορίες 2006-2012 καὶ IVA. Ἔ­σοπ­τρο μυ­στη­ρι­ώ­δους ὀ­θό­νης, Ἁρμός, 2017.

https://bonsaistoriesflashfiction.wordpress.com/

Από την “ελευθερία” με αγάπη και μικρότητα

From Freedom with Love and Pettiness

09/19/2024

 Από την “ελευθερία” με αγάπη και μικρότητα

Ζούμε στην εποχή του μεγάλου αδελφού που παρακολουθεί κάθε κίνηση που κάνουμε και κάθε τι που αναρτούμε στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ή στους προσωπικούς μας ιστότοπους. Κι αν κανείς τολμήσει να παρουσιάσει κάτι που είναι αντίθετο με τη κοινώς αποδεχούμενη αφήγηση ο τολμών τιμωρείται με διάφορους τρόπους. Ο λογαριασμός του επιδεινώνεται, μπλοκάρεται, γιατί δεν επιτρέπεται να έχεις διαφορετική γνώμη από την κοινώς αποδεχούμενη ακόμα κι αν ζεις στον ελεύθερο κόσμο όπου η δημοκρατία, κι η ελευθερία λόγου θεωρούνται δεδομένα. Κι όμως αυτές οι ελευθερίες υπάρχουν μόνο στις κενές λέξεις που λένε οι πολιτικοί κι οι πολυεθνικές στα σλόγκαν τους. Θα μου πεις υπάρχουν και χειρώτερα. Φυσικά υπάρχουν αλλά αυτό δεν κάνει την κατάσταση για κάποιο λόγο σωστή. Δεν σου επιτρέπεται να έχεις γνώμη αντίθετη με την κοινώς αφηγούμενη ιδεολογία γιατί αμέσως ονομάζεσαι, αντισημιτικός, αντιομοφυλετικός, μισογύνης, κι όλα τα άλλα επίθετα που κοινώς χρησιμοποιούνται τούτο τον καιρό. Όλοι γνωρίζουν πως αυτές οι καταστροφές που συμβαίνουν καθημερνά στη Γάζα είναι γενοκτονία, αλλά αν τολμήσεις και το πεις αμέσως πέφτει πάνω σου η Σπάθα του Δαμοκλή.

Κι αυτό είναι ακόμα πιο φανερό στις περιπτώσεις μεταναστών, όπως εγώ, που αφήσαμε την πατρίδα μας ελπίζοντας για μια καλύτερη ζωή στον ξένο τόπο, για να διαπιστώσουμε, όπως εγώ, πως ο Αγγλόφωνος πάντα μας θεωρεί δεύτερης κατηγορίας ανθρώπους. Κι έτσι μετά από 50 χρόνια στον ξένο τόπο καταλαβαίνω ότι αντάλλαξα την πατρίδα μου για την ελπίδα για μια καλύτερη οικονομικά ζωή, για μερικά δολλάρια, όπως λέει κι ο τίτλος της γνωστής ταινίας. 

Έχω προσέξει τελευταία ότι επειδή αναρτώ τη γνώμη μου στους προσωπικούς μου ιστότοπους, γνώμη που στέκεται αντίθετη με τη κοινή γνώμη όπως διατυπώνεται στα ΜΜΕ, οι πωλήσεις των βιβλίων μου στο Amazon/Kindle που συνήθως πουλούσα 30 αντίτυπα κάθε μήνα, ξαφνικά σταμάτησαν εντελώς . Κι μιλάμε για Οκτώβριο  και Νοέμβριο που συνήθως οι πωλήσεις ήταν υψηλώτερες λόγω των Χριστουγέννων που άνθρωποι αγόραζαν βιβλιά για να τα δωρήσουν σε φίλους, οι πωλήσεις μου εφέτος έχουν σχεδόν σταματήσει εντελώς. Είναι ίσως για τις αναρτήσεις μου στους ιστότοπους μου; Οπωσδήποτε. Έχω κάποια απόδειξη; ΄Οχι, δεν είναι εύκολο να βρεθεί κάτι τέτοιο την σήμερον ημέρα, κι αυτό είναι το όπλο του μεγάλου αδελφού που καιροφυλακτεί, παρακολουθεί και δρα ανάλογα με τα συμφέροντα του.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

From “Freedom” with Love and Pettiness

We live in the era of the big brother who watches everything you do online, and every time you dare write, post, or release something which stands opposite the mainstream narrative you are reprimanded in various subtle and effective ways. You aren’t allowed to have an opinion opposite the mainstream narrative. At the same time, you live in a free world where democracy, free speech and opinion are supposed to be the identity of such a free world, alas, only to understand that such a free world doesn’t exist other than in the empty words of politicians and the slogans of the worldwide conglomerates.

You aren’t supposed to utter a word opposite the mainstream narrative because automatically you branded anti-Semitic, homophobic, misogynist, and all other terms the mainstream narrative has created and upon which it bases all its arguments and beliefs. Even more tragic is the situation of the foreigner who emigrated to another land for a better future only to realize that he’s always and forever marginalized and considered a second-class citizen by the controlling, dominating Anglo society in which he lives, works, produces and tries to advance himself.

I’ve realized this after 50 years of life in a foreign land. Truly the immigrant always trades the chance for a more financially secure life than the one he left behind in the country he emigrated from with a few dollars more, as the title of the well-known film stated. Alas, one has always to stand for the beliefs one has. Here, in my case, I have noticed that Big Brother watches carefully all I state in my posts in social media and my blogs, which sometimes stand opposite the mainstream narrative. As a result, I’m branded something I don’t know, although I know for a fact my books at Amazon/Kindle suddenly don’t sell any.

I usually sold about 30 copies of my books every month, (sometimes less other times more) and suddenly none of them. Big Brother is watching? Most likely. In fact when I confronted the Amazon/Kindle personnel and questioned whether my site is shadowed, (as the expression is when Big Brother brands you with a term that makes the buyers aware that you have a different opinion than the expected of you) he knew all about it because automatically he said, “no we don’t do this at Kindle”, which meant exactly that they do so. Do I have a way of truly knowing? No. And the big brothers are watching every move one makes these days. It means that freedom comes with caveats, conditions one has to follow or else!!! 

Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/

Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2024

Σπιτικό Σουβλάκι Κεμπάπ με Πατάτες

 Σπιτικό Σουβλάκι Κεμπάπ με Πατάτες

ΥΛΙΚΑ :

Για το κεμπάπ
500 γρ. κιμά ανάμικτο της αρεσκείας σας
1 μεγάλο κρεμμύδι, τριμμένο
2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένες
1 αυγό
6 κουταλιές της σούπας λάδι
1 κουταλιά της σούπας ντοματοπελτέ
2 κουταλιές της σούπας φρυγανιά τριμμένη
½ ματσάκι μαϊντανό, ψιλοκομμένο
αλάτι
μαύρο πιπέρι
πάπρικα γλυκιά

Για τις  πατάτες
3 πατάτες
λάδι
αλάτι
μαύρο πιπέρι
θυμάρι
κόκκινο πιπέρι

ΕΚΤΕΛΕΣΗ :

Σε ένα τηγάνι βάζετε 3 κουταλιές λάδι και το αφήνετε να κάψει.
Προσθέτετε το κρεμμύδι, σοτάρετε λίγο και στη συνέχεια ρίχνετε και το σκόρδο.
Στο τέλος βάζετε τον ντοματοπελτέ, ανακατεύετε με μία ξύλινη κουτάλα και περιμένετε 1 – 2 λεπτά να καραμελώσει το κρεμμύδι.
Σε ένα βαθύ μπολ βάζετε τον κιμά, το αυγό, τη φρυγανιά, αλάτι, πιπέρι, πάπρικα, τον ψιλοκομμένο μαϊντανό, το υπόλοιπο λάδι και τα υλικά από το τηγάνι. Ζυμώνετε πολύ καλά το μίγμα να ομογενοποιηθούν τα υλικά.
Όταν ενωθούν καλά τα υλικά, καλύπτετε με διαφανή μεμβράνη και αφήνετε το ψυγείο για τουλάχιστον μία ώρα.

Καθαρίστε τις πατάτες και κόψτε όχι σε πολύ μεγάλα κομμάτια σε ένα μπολ.
Προσθέστε λάδι, αλάτι, μαύρο πιπέρι, πάπρικα, θυμάρι και ανακατέψτε.
Βάλτε τις κομμένες πατάτες σε ξυλάκια για σουβλάκια και στη συνέχεια σε ένα ταψί.
Ψήστε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 ° C για 10 – 15 λεπτά.
Ενώ ψήνετε τις πατάτες, πάρτε μικρές ποσότητες του κιμά, περίπου 3 κουταλιές της σούπας, πλάστε τον με τα χέρια σας κα διαμορφώστε όπως ένα λουκάνικο.
Περάστε το στο ξυλάκι για σουβλάκι κατά μήκος και πιέστε το με τα δάχτυλά σας να το διαμορφώσετε.
Ακολουθείτε την ίδια διαδικασία μέχρι να πάρετε 6 κεμπάπ.
Μετά τα 15 λεπτά περίπου, βγάλτε τις πατάτες έξω από το φούρνο και τοποθετήστε και τα σουβλάκια κεμπάπ.
Τοποθετήστε ξανά το ταψί στο φούρνο και ψήστε, γυρίζοντας μερικές φορές, τα σουβλάκια.

ΠΗΓΗ: recipesmaking.com

https://xrysoskoufaki.gr/

16 Ιδέες Παθητικού Εισοδήματος για Νέους Ενήλικες

16 Ιδέες Παθητικού Εισοδήματος για Νέους Ενήλικες Από  την Kally  στις  18 Σεπτεμβρίου 2024 Είστε στα τέλη της εφηβείας σας ή στις αρχές της...