Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2024

Είναι επίσημο! Επιβεβαιώσαμε τι υπάρχει μέσα στο φεγγάρι!

Είναι επίσημο! Επιβεβαιώσαμε τι υπάρχει μέσα στο φεγγάρι!


 Πλέον είναι επίσημο! Γνωρίζουμε τι υπάρχει μέσα στο φεγγάρι και δεν είναι τελικά φτιαγμένο από τυρί όπως ήθελε η επιστημονική φαντασία δύο αιώνες πριν.

Μια πολύ αναλυτική μελέτη δημοσιεύθηκε τον Μάιο του 2023 και διαπίστωσε πως ο εσωτερικός πυρήνας της Σελήνης είναι στην πραγματικότητα μια συμπαγής μπάλα με πυκνότητα παρόμοια με αυτή του σιδήρου. Οι ερευνητές ελπίζουν πως αυτό θα βοηθήσει στο να μπει τέλος στην μακρά συζήτηση για το εάν ο εσωτερικός πυρήνας της Σελήνης είναι συμπαγής ή λιωμένη, ενώ ταυτόχρονα θα οδηγήσει σε μια πιο καλή κατανόηση της ιστορίας της Σελήνης και κατ’ επέκταση της ιστορίας του Ηλιακού Συστήματος.

«Τα αποτελέσματά μας», έγραψε η ομάδα με επικεφαλής τον αστρονόμο Arthur Briaud του Γαλλικού Εθνικού Κέντρου Επιστημονικής Έρευνας στη Γαλλία, «αμφισβητούν την εξέλιξη του μαγνητικού πεδίου της Σελήνης χάρη στην απόδειξη της ύπαρξης του εσωτερικού πυρήνα και υποστηρίζουν μια παγκόσμια ανατροπή του μανδύα. σενάριο που φέρνει ουσιαστικές γνώσεις σχετικά με το χρονοδιάγραμμα του σεληνιακού βομβαρδισμού στα πρώτα δισεκατομμύρια χρόνια του Ηλιακού Συστήματος».

Η ανάλυση της εσωτερικής δομής στα σώματα του Ηλιακού μας συστήματος, επιτυγχάνεται πιο αποτελεσματικά μέσω των σεισμικών δεδομένων. Ο τρόπος με τον οποίο τα ακουστικά κύματα που δημιουργούνται από τους σεισμούς κινούνται και αντανακλώνται από υλικό μέσα σε έναν πλανήτη ή ένα φεγγάρι μπορεί να βοηθήσει τους επιστήμονες να δημιουργήσουν έναν λεπτομερή χάρτη του εσωτερικού του αντικειμένου.

φεγγάρι
Η εντύπωση του καλλιτέχνη από διάφορα όργανα που μετρούν τις ιδιότητες της Σελήνης για να αποκαλύψουν τον πυρήνα της. (Géoazur/Nicolas Sarter)

Ειδικότερα για την Σελήνη, έχουμε πάρα πολλά σεισμικά δεδομένα, από τις αποστολές Apollo, αλλά και τις νεότερες αποστολές. Τα δεδομένα του Apollo, μιας και ήταν με αρκετά παλαιότερη τεχνολογία, παρείχαν μια ανάλυση πολλή χαμηλή, ώστε να προσδιορίσουμε την κατάσταση του εσωτερικού πυρήνα. Γνωρίζουμε ότι υπάρχει ένας ρευστός εξωτερικός πυρήνας , αλλά το τι περιλαμβάνει παραμένει υπό συζήτηση. Τα μοντέλα ενός συμπαγούς εσωτερικού πυρήνα και ενός πλήρως ρευστού πυρήνα λειτουργούν εξίσου καλά με τα δεδομένα του Apollo.

Για να λύσουν μια για πάντα το μυστήριο του εσωτερικού της Σελήνης, ο Briaud και οι συνεργάτες του, συνέλεξαν Briand δεδομένα από διαστημικές αποστολές και πειράματα σεληνιακής απόστασης με λέιζερ για να συντάξουν ένα προφίλ διαφόρων σεληνιακών χαρακτηριστικών. Αυτά περιλαμβάνουν τον βαθμό παραμόρφωσής της από τη βαρυτική του αλληλεπίδραση με τη Γη, τη διακύμανση της απόστασής της από τη Γη και την πυκνότητά της.

Στη συνέχεια, μέσω μοντελοποίησης, έκαναν συγκρίσεις με διάφορους τύπους πυρήνων, για να δουν πιο ταιριάζει καλύτερα με τα δεδομένα παρατήρησης.

Από αυτό βρήκαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα! Αρχικά τα μοντέλα που έμοιαζαν περισσότερο με αυτό που γνωρίζουμε για τη Σελήνη, περιγράφουν την ενεργή ανατροπή βαθιά στο εσωτερικό του σεληνιακού μανδύα. Αυτό σημαίνει ότι πυκνότερο υλικό μέσα στη Σελήνη πέφτει προς το κέντρο και λιγότερο πυκνό υλικό ανεβαίνει προς τα πάνω. Αυτή η δραστηριότητα έχει προταθεί εδώ και καιρό ως ένας τρόπος εξήγησης της παρουσίας ορισμένων στοιχείων σε ηφαιστειακές περιοχές της Σελήνης. Η έρευνα της ομάδας προσθέτει άλλη μία απόδειξη στα αποδεικτικά στοιχεία.

Παράλληλα, βρήκαν ότι ο σεληνιακός πυρήνας είναι πολύ παρόμοιος με αυτόν της Γης – με ένα εξωτερικό ρευστό στρώμα και έναν συμπαγή εσωτερικό πυρήνα. Σύμφωνα με τη μοντελοποίησή τους, ο εξωτερικός πυρήνας έχει ακτίνα περίπου 362 χιλιόμετρα και ο εσωτερικός πυρήνας έχει ακτίνα περίπου 258 χιλιόμετρα. Αυτό είναι περίπου το 15 τοις εκατό της συνολικής ακτίνας της Σελήνης.

Ο εσωτερικός πυρήνας, σύμφωνα με την ομάδα, έχει επίσης πυκνότητα περίπου 7.822 κιλών ανά κυβικό μέτρο. Είναι πολύ κοντά στην πυκνότητα του σιδήρου.

Περιέργως, το 2011 μια ομάδα με επικεφαλής τον πλανητικό επιστήμονα της NASA, Renee Weber, βρήκε ένα παρόμοιο αποτέλεσμα χρησιμοποιώντας τις τότε σεισμολογικές τεχνικές αιχμής στα δεδομένα του Apollo για τη μελέτη του σεληνιακού πυρήνα. Βρήκαν στοιχεία ενός συμπαγούς εσωτερικού πυρήνα με ακτίνα περίπου 240 χιλιομέτρων και πυκνότητα περίπου 8.000 κιλών ανά κυβικό μέτρο.

Τα αποτελέσματα, σύμφωνα με τον Briaud και την ομάδα του, επιβεβαιώνουν τα προηγούμενα ευρήματα και δείχνουν πως ο σεληνιακός πυρήνας μοιάζει με τη Γη. Αυτό έχει ενδιαφέρουσες συνέπειες στην εξέλιξη της Σελήνης.

Γνωρίζουμε ότι λίγο μετά τη δημιουργία της, η Σελήνη είχε ένα ισχυρό μαγνητικό πεδίο, το οποίο άρχισε να μειώνεται περίπου 3,2 δισεκατομμύρια χρόνια πριν. Ένα τέτοιο μαγνητικό πεδίο δημιουργείται από την κίνηση και τη μεταφορά στον πυρήνα, επομένως από τι αποτελείται ο σεληνιακός πυρήνας είναι βαθιά σχετικό με το πώς και γιατί εξαφανίστηκε το μαγνητικό πεδίο.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο Nature.

https://techmaniacs.gr/


Η καρέκλα του φαρδοκώλη Ποσειδώνα

 Η καρέκλα του φαρδοκώλη Ποσειδώνα

26.08.2024, Νησίδα Μονή, Αίγινα.

Μια ολάκερη νύχτα μιλούσα με τον φαρδοκώλη Ποσειδώνα. Δεν εχω ανταμώσει ποτέ με πιο φλύαρο θεό. Η φωνή του, βροντερή απο την ορμή των κυμάτων, σώπαζε μόνο από την πείνα, όταν εκείνος κατέβαζε λαίμαργα, σα στραγάλια, μύδια, στρείδια και πεταλίδες. Μάτι δεν με άφησε να κλείσω όλη νύχτα. 

“Σήκω”, του ‘πα. “Ξημέρωσε. Φτάνει με τις άδειες σου λέξεις. Κι άλλο τόσο φτάνει με τα φτύματα, αλωνάρη της θάλασσας. Κοίτα πόση φύρα στη στεριά ξέβγαλες. Δεν είμαι ούτε ναυτικός, ούτε έμπορος ή συχνός ταξιδιώτης να σε φοβάμαι ή να σε έχω ανάγκη. Σήκω. Δε βλέπεις; Τρύπησες την ψάθα σου”. 


Και ποιος άλλος, λοιπόν, εκτός από τον Ποσειδώνα, θα μπορούσε να είχε τοποθετήσει την κόκκινη καρέκλα στην ακατοίκητη νησίδα της Μονής , νοτιοδυτικά της Αίγινας; Η φωτογραφική λήψη πραγματοποιήθηκε μεσημέρι μιας καθημερινής του Αυγούστου του 2024.

© Copyright 2024 Σούκουλης Δημήτρης – All Rights Reserved

Τι σημαίνει όταν ονειρευόμαστε ανθρώπους που έχουν «φύγει»

Τι σημαίνει όταν ονειρευόμαστε ανθρώπους που έχουν «φύγει»

Τα όνειρα αποτελούνται από μια σειρά από εικόνες, ήχους, συναισθήματα και αισθήσεις που μπορεί να φαίνονται ρεαλιστικά ή να είναι εντελώς αφηρημένα και παράξενα

Υπάρχουν όνειρα που κάνουμε με ανοιχτά μάτια και μας ωθούν να ξεπεράσουμε τα όριά μας, ή μας κάνουν να φανταζόμαστε μια καλύτερη ζωή. Τι συμβαίνει όμως με τα πραγματικά όνειρα, αυτά που κάνουμε με τα μάτια μας κλειστά; Ισχύει ότι αυτά συνήθως βγάζουν στην επιφάνεια ό,τι κρύβεται στο ασυνείδητό μας;

 

Τη νύχτα το σώμα μας ξεκουράζεται, αλλά το μυαλό μας, αλληλεπιδρώντας με τη συνείδησή μας, όχι. Και συμβαίνει συχνά να ξυπνάμε το πρωί, έχοντας μια θολή ανάμνηση των ονείρων που είδαμε τη νύχτα, με πλοκές που ούτε θα φανταζόμασταν ξύπνιοι. Συμβαίνει όμως, πολύ συχνά στον ύπνο μας να γεννάμε εφιάλτες ή να βιώνουμε καταστάσεις στις οποίες πρωταγωνιστές είναι άνθρωποι που έχουν πεθάνει και που σκεφτόμαστε ότι έρχονται να μας επισκεφτούν προκειμένου να φέρουν «μηνύματα». Ισχύει. Και τελικά ποιος μπορεί να τα αποκρυπτογραφήσει;

Η Δρ. Αλεσάντρα Μερόλα, ψυχολόγος εξειδικευμένη στη Γνωσιακή Νευροψυχολογική Ψυχοθεραπεία, εξηγεί ότι “Τα όνειρα παίζουν σημαντικό ρόλο τόσο από νευρολογική όσο και από ψυχολογική άποψη. Κατά τη διάρκεια του ύπνου και συγκεκριμένα στη φάση REM (Rapid Eye Movement), ο εγκέφαλος επεξεργάζεται και ενοποιεί τις πληροφορίες που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια της ημέρας, μετατρέποντας τις βραχυπρόθεσμες εμπειρίες σε μακροπρόθεσμες αναμνήσεις. Η φάση REM είναι ζωτικής σημασίας για τη ρύθμιση των συναισθημάτων: κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, ο εγκέφαλος επεξεργάζεται συναισθηματικές εμπειρίες, συμβάλλοντας στη μείωση του συναισθηματικού αντίκτυπου των αγχωτικών γεγονότων. Τέλος, τα όνειρα και ο ύπνος REM βοηθούν στη διατήρηση της χημικής ισορροπίας στον εγκέφαλο, προάγοντας τη νευρολογική ευεξία και αποτρέποντας τισ νευρολογικές διαταραχές”.

Γι’ αυτό είναι σημαντικό να ξεκουραζόμαστε καλά. Τα όνειρα επιπλέον, είναι απαραίτητα για την επεξεργασία αυτού που έχουμε μέσα μας. “Μπορούν να μας βοηθήσουν να επεξεργαστούμε σύνθετες εμπειρίες, σκέψεις και συναισθήματα. Μέσω του συμβολισμού και της αναπαράστασης των ονείρων, ο εγκέφαλος αντιμετωπίζει ασυνείδητες συγκρούσεις και επιθυμίες. Προσφέρουν λοιπόν, άμεση πρόσβαση στο περιεχόμενο του ασυνείδητου: για το λόγο αυτό, μέσω της ανάλυσης των ονείρων, οι ψυχοθεραπευτές μπορούν να βοηθήσουν τα άτομα να κατανοήσουν καλύτερα τις επιθυμίες, τους φόβους και τις εσωτερικές τους συγκρούσεις. Εν ολίγοις, είναι θεμελιώδη για τη νευρολογική και ψυχολογική μας ευεξία, επειδή όχι μόνο βοηθούν στη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου, αλλά προσφέρουν επίσης ένα σημαντικό εργαλείο για ενδοσκόπηση και επεξεργασία” εξηγεί η Δρ Μερόλα.


Τι ακριβώς είναι τα όνειρα;

Όπως αναφέρει το jenny.gr, τα όνειρα αποτελούνται από μια σειρά από εικόνες, ήχους, συναισθήματα και αισθήσεις που μπορεί να φαίνονται ρεαλιστικά ή να είναι εντελώς αφηρημένα και παράξενα. Η ιδέα ότι τα όνειρα είναι μια εκδήλωση του ασυνείδητου προέρχεται σε μεγάλο βαθμό από τις ψυχαναλυτικές θεωρίες του Σίγκμουντ Φρόιντ. Σύμφωνα με τον Φρόιντ, τα όνειρα είναι εκφράσεις επιθυμιών και παρορμήσεων που έχουν καταπιεστεί στη συνειδητή ζωή, επειδή θεωρούνται απαράδεκτα ή ακατάλληλα.


Σύμφωνα με ορισμένους ερευνητές, από την άλλη τα όνειρα έχουν εξελικτική λειτουργία, υποδηλώνοντας ότι θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να προετοιμαστούμε για κάτι απειλητικό ή για να λύσουμε προβλήματα, παίζοντας δηλαδή, κάποιο ρόλο επιβίωσης.

Γιατί συχνά δεν θυμόμαστε τα όνειρά μας όταν ξυπνάμε;

Όλοι ονειρευόμαστε, αλλά το φαινόμενο να μην θυμόμαστε όνειρα όταν ξυπνάμε είναι αρκετά συχνό και μπορεί να αποδοθεί σε διάφορους παράγοντες. Κατά τη διάρκεια του ύπνου, ο εγκέφαλος περνά από διάφορες φάσεις, συμπεριλαμβανομένων των κύκλων ύπνου REM και μη REM. Τα πιο ζωντανά και πολύπλοκα όνειρα τείνουν να συμβαίνουν κατά τη διάρκεια του ύπνου REM. Εάν ξυπνήσουμε κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά τον ύπνο REM, είναι πιο πιθανό να θυμηθούμε το όνειρο. Αντίθετα, εάν ξυπνήσουμε από μια φάση ύπνου εκτός REM, είναι λιγότερο πιθανό να θυμόμαστε το όνειρο.

Κατά τη διάρκεια του ύπνου, η παραγωγή ορισμένων νευροδιαβιβαστών όπως η νορεπινεφρίνη (σημαντική για τη μνήμη) μειώνεται. Αυτή η μείωση μπορεί να επηρεάσει την ικανότητα του εγκεφάλου να εμπεδώνει το όνειρο. Επιπλέον, η ικανότητα να θυμόμαστε τα όνειρα μπορεί να επηρεαστεί από το ενδιαφέρον και την προσοχή που αφιερώνουμε στα ίδια τα όνειρα: για παράδειγμα, οι άνθρωποι που κρατούν ένα ημερολόγιο ονείρων ή που σκέφτονται τα όνειρά τους όταν ξυπνούν τείνουν να τα θυμούνται καλύτερα από εκείνους που δεν το κάνουν.

Άλλοι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την ανάκληση των ονείρων είναι ο ακανόνιστος ή ανεπαρκής ύπνος, ο ύπνος με διακοπές, καθώς και τα υψηλά επίπεδα άγχους που μπορούν να απασχολήσουν το μυαλό μας κατά το ξύπνημα, καθιστώντας πιο δύσκολη τη ανάκληση των ονείρων.

Τι σημαίνει όταν ονειρευόμαστε ένα άτομο που έχει πεθάνει;

Το να ονειρεύεσαι ένα άτομο που έχει πεθάνει μπορεί να είναι μια συναισθηματικά έντονη εμπειρία και μπορεί να έχει διαφορετικές έννοιες, οι οποίες μπορεί να ποικίλλουν ανάλογα με το πλαίσιο του ονείρου και την προσωπική σχέση με αυτόν τον άνθρωπο. Το να ονειρεύεσαι ένα αγαπημένο πρόσωπο που έχει πεθάνει μπορεί να είναι ένα φυσικό μέρος της διαδικασίας του πένθους, μια προσπάθεια του εγκεφάλου να επεξεργαστεί την απώλεια. Εάν υπάρχουν ανεπίλυτα ζητήματα ή ανέκφραστα συναισθήματα για το νεκρό άτομο, τα όνειρα μπορούν να προσφέρουν την ευκαιρία να βγουν στην επιφάνεια αυτά τα συναισθήματα ώστε να εκφραστούν και κατά κάποιο τρόπο να “κλείσουν”. Μια άλλη ερμηνεία είναι ότι προσπαθείς να αναλύσεις στοιχεία που είχε ο άνθρωπος που έχει πεθάνει, πτυχές του εαυτού του ή της ζωής. Τέλος, το όνειρο μπορεί απλώς να αντιπροσωπεύει έναν τρόπο να κρατηθεί ζωντανή η μνήμη του νεκρού.

Τι σημαίνει αν ονειρευτείς έναν άνθρωπο που είναι ακόμα ζωντανός και που πεθαίνει;

Το να ονειρεύεσαι τον θάνατο ενός ανθρώπου που είναι ακόμα ζωντανός συχνά προκαλεί ανησυχία. Είναι σημαντικό να θυμάσαι ότι τα όνειρα είναι συμβολικά και σπάνια πρέπει να ερμηνεύονται κυριολεκτικά. Το να ονειρεύεσαι τον θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου μπορεί να αντανακλά τις ανησυχίες και τους φόβους σου γι’ αυτόν, αλλά και πιθανές συγκρούσεις που έχεις μαζί του. Αυτά τα όνειρα μπορεί επίσης να αντικατοπτρίζουν έναν γενικότερο φόβο απώλειας, για παράδειγμα φόβο απώλειας της σχέσης με αυτό το άτομο. Στα όνειρα, μάλιστα, ο θάνατος αντιπροσωπεύει συχνά το τέλος για κάτι και την αρχή για κάτι άλλο. Έτσι, το να ονειρεύεσαι τον θάνατο ενός ζωντανού ανθρώπου μπορεί να συμβολίζει μια σημαντική αλλαγή στη σχέση σου με αυτό το άτομο.

Συχνά αυτό το είδος ονείρου λέει κάτι για τον εαυτό μας, αντιπροσωπεύοντας τη μεταμόρφωση ή την ανανέωση, μια φάση προσωπικής ανάπτυξης ή αλλαγής, το τέλος ενός μέρους του εαυτού μας, που αυτό το άτομο αντιπροσωπεύει.


https://www.theopinion.gr/


Άκρως ανησυχητική εξέλιξη! Κλείνει η συμφωνία ΗΠΑ - Ουκρανίας για παράδοση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς (JASSM)

 

Άκρως ανησυχητική εξέλιξη! Κλείνει η συμφωνία ΗΠΑ - Ουκρανίας για παράδοση πυραύλων μεγάλου βεληνεκούς (JASSM)

Η αποστολή των JASSM στην Ουκρανία θα μπορούσε να αλλάξει σημαντικά το τοπίο της σύγκρουσης, αφού θα θέσει μεγαλύτερο μέρος της ρωσικής επικράτειας στην εμβέλεια ισχυρών, κατευθυνόμενων με ακρίβεια όπλων, επιδίωξης της κυβέρνησης Μπάιντεν

Οι ΗΠΑ κλείνει την συμφωνία με την Ουκρανία για να στείλουν πυραύλους μεγάλους βεληνεκούς, ωστόσο το Κίεβο ίσως χρειαστεί να περιμένει για μήνες την παράδοσή τους, καθώς υπάρχουν τεχνικά ζητήματα προς επίλυση, όπως δήλωσαν στο Reuters Αμερικανοί αξιωματούχοι. 

Η συμπερίληψη των πυραύλων αέρος-εδάφους (JASSM) σε ένα πακέτο οπλικών συστημάτων που θα σταλεί στην Ουκρανία αναμένεται να ανακοινωθεί το φθινόπωρο, σύμφωνα με τρεις πηγές, αν και δεν έχει ληφθεί τελική απόφαση. 

Η αποστολή των JASSM στην Ουκρανία θα μπορούσε να αλλάξει σημαντικά το τοπίο της σύγκρουσης, αφού θα θέσει μεγαλύτερο μέρος της ρωσικής επικράτειας στην εμβέλεια ισχυρών, κατευθυνόμενων με ακρίβεια όπλων, επιδίωξης της κυβέρνησης Μπάιντεν, όπως είπαν στο Reuters οι αξιωματούχοι.

Στρατιωτικοί αναλυτές έχουν επισημάνει ότι οι stealth JASSM μπορούν να χτυπήσουν σε μεγαλύτερη εμβέλεια από τους περισσότερους πυραύλους που έχει στο οπλοστάσιό της η Ουκρανία, αναγκάζοντας τις ρωσικές δυνάμεις να υποχωρήσουν ή πλήττοντας αποθήκες ανεφοδιασμού εκατοντάδες μίλια βαθιά στα ρωσικά εδάφη. 

Αυτή η εξέλιξη θα υπονομεύσει την ικανότητα της Ρωσίας να συνεχίσει τις επιθετικές της στρατιωτικές δραστηριότητες, δίνοντας στην Ουκρανία ένα στρατηγικό πλεονέκτημα. 

Η εκτόξευση των JASSM από σημεία κοντά στα βόρεια σύνορα της Ουκρανίας με τη Ρωσία θα τους έδινε τη δυνατότητα να χτυπήσουν στρατιωτικές εγκαταστάσεις μέχρι το Βορονέζ και το Μπριάνσκ. Στον νότο, η εκτόξευσή τους από περιοχές κοντά στο μέτωπο θα επέτρεπε πλήγματα σε αεροδρόμια ή ναυτικές εγκαταστάσεις στην Κριμαία.

Μέχρι στιγμής ο JASSM έχει ενσωματωθεί μόνο σε αεροσκάφη αμερικανικού σχεδιασμού. Η Ουκρανία θα διαθέτει αρκετές δεκάδες F-16, με το καθένα να μπορεί να φέρει δύο πυραύλους κρουζ

Αμερικανός αξιωματούχους δήλωσε ότι γίνονται προσπάθειες να καταστεί ο πύραυλος συμβατός με μη δυτικά μαχητικά αεροσκάφη που διαθέτει η Ουκρανία. Αν και ο αξιωματούχος δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το σε ποια αεροσκάφη θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν οι JASSM, είναι συμβατοί με αεροσκάφη "σοβιετικής εποχής" MiG-29, Su-24 και Su-27.

Το Politico ανέφερε σε δημοσίευμά του τον Ιούλιο ότι η κυβέρνηση Μπάιντεν ήταν "ανοιχτή" στο να προμηθεύσει την Ουκρανία με JASSM.

Τα παλαιότερα μοντέλα JASSM, τα οποία κατασκευάζονται από την Lockheed Martin Corp LMT.N, έχουν εμβέλεια περίπου 230 μίλια (370 χλμ.). Οι πύραυλοι, μήκους περίπου 4 μέτρων, έχουν σχεδιαστεί για να εντοπίζονται δύσκολα από τα ραντάρ. Μπορούν να πετάξουν κοντά στο έδαφος και μπορούν να ρυθμιστούν ώστε να διαγράψουν κυκλικές τροχιές για να αποφύγουν την αεράμυνα.

Επιπλέον, υπάρχει ένας πύραυλος JASSM μεγαλύτερου βεληνεκούς - πάνω από 500 μίλια. Το Reuters δεν μπόρεσε να εξακριβώσει ποια από τις δύο παραλλαγές του πυραύλου εξετάζει να παραδώσει η Ουάσιγκτον, αλλά η παροχή των πυραύλων μικρότερου βεληνεκούς θα επιβάρυνε λιγότερο τα αμερικανικά αποθέματα.

Οι ΗΠΑ δεν ήταν διατεθειμένες να προμηθεύσουν την Ουκρανία με όπλα που θα μπορούσαν να πλήξουν στόχους βαθιά μέσα στη Ρωσία, φοβούμενες ότι αυτό θα κλιμάκωνε τη σύγκρουση. Οι σύμμαχοι έχουν προμηθεύσει το Κιέβο με όπλα, αλλά με περιορισμούς ως προς το πώς και πότε μπορούν να χρησιμοποιηθούν αυτά στο εσωτερικό της Ρωσίας, αφού ανησυχούν ότι τέτοια πλήγματα θα μπορούσαν να προκαλέσουν αντίποινα που θα συμπαρασύρουν τις χώρες του ΝΑΤΟ στον πόλεμο.

Ο πύραυλος JASSM φέρει μεγάλη κεφαλή βάρους 1.000 λιβρών, αλλά σε αντίθεση με τους πυραύλους Storm Shadow και SCALP που έχουν ήδη φτάσει στο Κίεβο από τη Βρετανία και τη Γαλλία, δεν έχει σχεδιαστεί για να διαπερνά θωρακισμένα καταφύγια. Οι νεότερες παραλλαγές του κοστίζουν περίπου 1 εκατ. δολάρια ανά μονάδα.

Αν και τα παλαιότερα μοντέλα μπορεί να είναι λιγότερο ανθεκτικά στον ηλεκτρονικό πόλεμο από την τρέχουσα έκδοση του JASSM, ο ανιχνευτής υπερύθρων θα τον βοηθήσει να βρει το στόχο του ακόμη και εν μέσω ισχυρών παρεμβολών, δήλωσε ο George William Herbert του Ινστιτούτου Διεθνών Σπουδών Middlebury στο Monterey της Καλιφόρνιας.

https://www.pentapostagma.gr/

Χαρά – Joy

 Χαρά – Joy

Posted on  by Άιναφετς

This discipline is the hardest one.
It is the discipline to be surprised
not by suffering but by joy.

*****************

Αυτή η πειθαρχία είναι η δυσκολότερη.
Είναι η πειθαρχία να μένεις έκπληκτος
όχι από το πόνο αλλά από τη χαρά.

.

.

This discipline is the hardest one.
It is the discipline to be surprised
not by suffering but by joy.

As we grow old,
we will have to stretch out our arms,be guided
and led to places we would rather not go.
What was true for Saint Peter will be true for us.
There is suffering ahead that will continue to tempt us to think
that we have chosen the wrong road
and that others were more shrewd than we were.

**********************

Αυτή η πειθαρχία είναι η δυσκολότερη.
Είναι η πειθαρχία να μένεις έκπληκτος
όχι από το πόνο αλλά από τη χαρά.

Καθώς μεγαλώνουμε, θα πρέπει να απλώσουμε τα χέρια μας,
να καθοδηγηθούμε και να οδηγηθούμε
σε μέρη που δεν θα προτιμούσαμε να πάμε.
Αυτό που ήταν αλήθεια για τον Άγιο Πέτρο θα είναι αλήθεια για μας.

Υπάρχει πόνος μπροστά μας που θα συνεχίσει να μας δελεάζει
να σκεφτούμε πως διαλέξαμε το λάθος δρόμο
και ότι οι άλλοι ήταν πιο οξυδερκείς από μας.

.


But don’t be surprised by pain.
Be surprised by joy,
be surprised by the little flower
that shows its beauty in the midst of a barren desert,
and be surprised by the immense healing power
that keeps bursting forth like springs
of fresh water from the depth of our pain.

Henri Nouwen

In the Name of Jesus

********************

Αλλά μην είστε έκπληκτοι από τον πόνο.
Να είστε έκπληκτοι από τη χαρά,
να είστε έκπληκτοι από το μικρό λουλουδάκι
που δείχνει την ομορφιά του, στη μέση μιας άγονης ερήμου
και να είσαι έκπληκτος από τη τεράστια θεραπευτική δύναμη
που συνεχίζει να ξεσπάει σαν ελατήριο
από φρέσκο νερό από το βάθος του πόνου μας.

Χένρι Νάουβεν (1932-1996)

Στο Όνομα του Ιησού

Ο Henri Jozef Machiel Nouwen ήταν Ολλανδός καθολικός ιερέας,
καθηγητής, συγγραφέας και θεολόγος.
Τα ενδιαφέροντά του είχαν τις ρίζες τους κυρίως στην ψυχολογία,
την ποιμαντική διακονία, την πνευματικότητα, την κοινωνική δικαιοσύνη και την κοινότητα.

.

.https://ainafetst.wordpress.com/

.

Νίκος Καββαδίας – Μικρό βιογραφικό – Φωτογραφικό άλμπουμ

 Νίκος Καββαδίας – Μικρό βιογραφικό – Φωτογραφικό άλμπουμ

Ὁ Νίκος Καββαδίας γεννήθηκε τὸ 1910 σὲ μία μικρὴ ἐπαρχιακὴ πόλη τῆς Μαντζουρίας, στὴν περιοχὴ τοῦ Χαρμπὶν ποὺ ἦταν στρατιωτικὴ βάση. Λεγόταν τότε Νικόλσκι Οὐσουρίσκι, κοντὰ στὸν ποταμὸ Οὐσσούρ. Ὁ πατέρας ἦταν ἐπιχειρηματίας. Διατηροῦσε γραφεῖο γενικοῦ ἐμπορίου -εἰσαγωγὲς / ἐξαγωγὲς / μεταφορές-, διακινοῦσε μεγάλες ποσότητες ἐμπορευμάτων, τροφίμων καὶ ἄλλων καταναλωτικῶν εἰδῶν καὶ συγχρόνως ἦταν προμηθευτὴς τοῦ τσαρικοῦ στρατοῦ. Σ᾿ αὐτὴ τὴ μικρὴ πόλη γεννήθηκαν τὰ τρία ἀπὸ τὰ τέσσερα παιδιὰ τῆς οἰκογένειας.

Τὸ 1914, στὴν ἀρχὴ τοῦ πρώτου παγκοσμίου πολέμου, ὁ πατέρας ἀποφάσισε νὰ φέρει τὴν οἰκογένεια στὴν Ἑλλάδα, καθὼς πλανιόταν στὸν ἀέρα ἡ ἐπερχόμενη ἀνατροπή. Ταξίδεψαν μὲ τὸν Ὑπερσιβηρικὸ σιδηρόδρομο δεκαπέντε ὁλόκληρες μέρες διασχίζοντας τὰ Οὐράλια Ὄρη κι ἕνα μεγάλο μέρος τῆς ἐνδοχώρας. Φτάσανε στὴν Κωνσταντινούπολη, ὅπου βρήκανε τ᾿ ἀδέρφια τῆς μάνας ποὺ εἶχαν ναυτικὲς ἐπιχειρήσεις καὶ μὲ κάποιο καράβι τους, τοὺς περάσανε στὸ ἑλληνικὸ ἔδαφος. Φτάσανε στὴν Ἀθήνα ὅπου ἔμειναν στὸ ξενοδοχεῖο «Διάνα». Τὰ δύο μεγαλύτερα παιδιὰ εἶδαν γιὰ πρώτη φορὰ θέατρο – Τὰ «Παναθήναια» μὲ τὴ Μαρίκα Κοτοπούλη.

Καταλήξανε στὴν Κεφαλονιὰ στὰ πατρικὰ σπίτια μὲ τὶς γιαγιάδες καὶ τοὺς παπποῦδες, τῆς μάνας στὴν Ἄσσο, τοῦ πατέρα στὸ Φισκάρδο. Δὲν ἔμειναν πολύ. Ἦρθαν στὸ Ἀργοστόλι ὅπου νοικίασαν ἕνα μεγάλο σπίτι μὲ περιβόλι στὸ δρόμο τῆς Λάσσης, καὶ γράψανε τὰ δύο μεγαλύτερα παιδιὰ στὸ Νηπιαγωγεῖο τῆς σχολῆς Ἑλένης Μαζαράκη, «Παρθεναγωγεῖο αἱ Μοῦσαι».

Ὁ πατέρας γύρισε στὴ Ρωσία γιὰ νὰ τακτοποιήσει τὶς ἐπιχειρήσεις του καὶ τὰ μικρὰ ἀπομεῖναν ξαφνιασμένα στὸ ἀνύποπτο ὡς τότε καὶ ἥσυχο Ἀργοστόλι, ποὺ ἄρχιζε νὰ τὸ τραντάζει ὁ ἀπόηχος τοῦ πολέμου. Ὑδροπλάνα, ὁπλιταγωγά,ἀτμάκατοι, συμμαχικὸς στρατός, Ἄγγλοι, Γάλλοι, Σενεγαλέζοι. Τὰ παιδιὰ τῆς οἰκογένειας βρίσκονταν κάθε ἀπόγευμα μὲ τὴ νταντὰ στὴν πλατεία.

Ὁ Νίκος Καββαδίας ξέφευγε κατὰ τὴ συνήθειά του γιὰ νὰ κάνει φιλίες μὲ στρατιῶτες τοῦ συμμαχικοῦ στρατοῦ, κατὰ προτίμηση τοὺς Σενεγαλέζους ποὺ τὸν ἐντυπωσίαζαν μὲ τὸ χρῶμα τους καὶ τὸ μπόι τους καθὼς τὸν σήκωναν ψηλὰ στὰ χέρια τους καὶ τοῦ χαρίζανε ταινίες ἀπὸ τὰ καπέλα τους καὶ ἄλλα ἀντικείμενα. Ἡ οἰκογένεια ἀποκλείστηκε στὴν Κεφαλονιὰ καὶ ὁ πατέρας ἀποκλείστηκε στὴ Ρωσία. Ἑφτὰ ὁλόκληρα χρόνια χάθηκαν τὰ ἴχνη του. Διώχθηκε, φυλακίστηκε, ἔχασε ὡς τὸ τελευταῖο του ρούβλι.

Γύρισε τὸ 1921, ταλαιπωρημένος, νευρασθενικός, ἄρρωστος -καὶ τὸ τραγικότερο, ξένος καὶ ἀνένταχτος. Μετακομίσαμε στὸν Πειραιᾶ, ὅπου ὁ Καββαδίας τελείωσε τὸ Δημοτικὸ στὴ σχολὴ ἀδελφῶν Μπάρδη. Συμμαθητές του ὁ Γιάννης Τσαρούχης καὶ ὁ πάπα-Πυρουνάκης. Ἐκεῖ στὸ Δημοτικό, ἄρχισε νὰ ἐκδηλώνει κάποια κλίση πρὸς τὸ γράψιμο. Μὲ συνδρομὲς ποὺ πῆρε ἀπὸ θεῖες, θείους καὶ φίλους ἔβγαλε ἕνα τετρασέλιδο φυλλάδιο σατιρικὸ ποὺ εἶχε τίτλο «Σχολικὸς Σάτυρος» (μὲ ὕψιλον ἀπὸ ἄγνοια βέβαια) ὅπου σατίριζε τοὺς συμμαθητές του. Τὸ φυλλάδιο αὐτὸ τυπώθηκε σὲ τυπογραφεῖο. Ἐκεῖ τὸν πῆγε ὁ πατέρας, ποὺ σ᾿ αὐτὰ βοηθοῦσε πρόθυμα τὸ μικρὸ γιὸ – ἦταν μάλιστα καὶ περήφανος. Στὸ τρίτο φύλλο ἔκλεισε καὶ οἱ συνδρομὲς ἐπιστράφηκαν.

Ἔγραψε καὶ στὴ «Διάπλαση τῶν Παίδων» μὲ τὸ ψευδώνυμο «Ὁ μικρὸς ποιητής». Ἀργότερα ἄρχισε νὰ γράφει ποιήματα ποὺ τὰ ἔστελνε στὸν Πετμεζᾶ – Λαύρα στὸ περιοδικὸ τῆς Μεγάλης Ἑλληνικῆς Ἐγκυκλοπαίδειας τοῦ Μακρῆ, ποὺ τὰ δημοσίευε στὴ σελίδα τῆς ἀλληλογραφίας μὲ τὸ ψευδώνυμο Πέτρος Βαλχάλλας.

Σὲ μερικοὺς μῆνες, φτάσανε τὰ πλήθη τῆς προσφυγιᾶς ἀπὸ τὴ Μικρασιατικὴ καταστροφὴ – ἐφιάλτης μὲ ἄπειρη γραφικότητα. Σὲ πολλοὺς δρόμους σχηματίζονταν τεράστιες οὐρὲς ἔξω ἀπὸ σπίτια ποὺ εἶχαν τὴν ἐπιγραφὴ «Περίθαλψη προσφύγων» γιὰ νὰ πάρουν κάποιο χαρτὶ ἢ δελτίο ποὺ τοὺς ἔδινε δικαίωμα σὲ διάφορες παροχές. Ἄρχισαν νὰ σχηματίζονται στὶς ἀκραῖες γειτονιὲς οἰκισμοὶ ἀπὸ ξύλινες παράγκες ποὺ στὴν καθεμιὰ ζοῦσαν ἕξι ἢ ὀκτὼ ἄτομα χωρὶς ἀποχέτευση – μία κόλαση.

Ἦταν ὅμως ἄνθρωποι ἐργατικοί, πολυμήχανοι. Ὁ Πειραιᾶς γέμισε ξαφνικὰ ἀπὸ πλανόδια καροτσάκια ποὺ πουλοῦσαν διάφορα ἀνατολίτικα ζαχαρωτά, παγωτὰ σὲ χωνάκια καὶ σάμαλι. Ὁ σαλεπιτζῆς περνοῦσε κάθε πρωὶ διαλαλώντας τὸ ἐμπόρευμά του ἀπὸ τοὺς δρόμους τοῦ Πειραιᾶ. Οἱ γυναῖκες ἐκπληκτικὲς σὲ γενναιότητα καὶ ἐγκαρτέρηση. Τὸν πρῶτο καιρὸ λιγόστεψαν τὰ τρόφιμα – δὲν ἔφτανε τὸ νερό. Σκοτωμὸς γινότανε ὅταν περνοῦσε τὸ βράδυ ὁ νερουλᾶς καὶ κατέβαιναν οἱ ὑπηρέτριες ἀπὸ τὰ ψηλὰ σπίτια καὶ οἱ νοικοκυρὲς ἀπὸ τὰ χαμηλὰ γιὰ νὰ γεμίσουν τὴ στάμνα τους μὲ νερὸ τοῦ Πόρου.

Ἔκκληση ἔκαναν οἱ ἀρχὲς στὰ μεγάλα σπίτια νὰ νοικιάσουν ἕνα δωμάτιο σὲ πρόσφυγες. Ἦρθαν καὶ σὲ μᾶς (κρατούσαμε ἕνα σπίτι μὲ ἕξι δωμάτια) ἕνα ζευγάρι μεσήλικοι ἀπὸ τὸ Τσεσμέ, μὲ τὴν ψυχοκόρη τους. Ἦταν ἅγιοι ἄνθρωποι – βιβλικοὶ – ἀπὸ ἀρχοντικὴ οἰκογένεια. Ζήσαμε ἁρμονικὰ μαζί τους δύο ἢ τρία χρόνια. Τοὺς ἀγαπήσαμε καὶ μᾶς ἀγαπήσανε. Μᾶς μεταφέρανε ἕναν ἄλλο πολιτισμὸ καὶ τὴν καρτερία τους. Τέλεια ἀντίθεση μὲ τὸν πρόσφυγα τῆς τσαρικῆς Ρωσίας. Αὐτὸς δὲν σήκωσε τὸν ξεπεσμό. Πῶς νὰ προσαρμοστεῖ σ᾿ αὐτὴ τὴ στενεμένη ζωὴ ὁ ἄνθρωπος ποὺ ἔζησε σὲ μία ἀστικὴ κοινωνία τῆς ἀφθονίας, τοῦ πλούτου καὶ τῆς ἀλόγιστης σπατάλης.

Θύμωνε μὲ τὸ τίποτα, τοῦ φταίγανε ὅλα. Σήκωνε τὸ μπαστούνι του, ἔσπαζε ὅ,τι ἔβρισκε, ἠλεκτρικοὺς λαμπτῆρες, τζάμια, γυαλικά. Κι ἐνῶ στὸ βάθος ἦταν ἕνας καλὸς ἄνθρωπος ἀνίκανος νὰ κάνει κακό, νόμιζες πὼς χαιρόταν νὰ τοὺς μεταδίδει τὸν πανικό. Τοὺς βασάνιζε ἄθελά του, πήγαινε τ᾿ ἀγόρια σπρώχνοντας τὰ ἀπὸ τὴ σκάλα στὸ κουρεῖο, νὰ τοὺς κόψουν τὰ μαλλιὰ μὲ τὴν ψιλὴ μηχανὴ – στὰ πρῶτα χρόνια της ἐφηβείας. Ἀπὸ τὴν ἄλλη μεριά, μόλις εἶχε λίγα χρήματα, τοὺς ἀνέβαζε ὅλους στὴν Ἀθήνα, καὶ πήγαιναν στὸν Ἐλευθερουδάκη ὅπου οἱ μεγαλύτεροι γέμιζαν τὴν ἀγκαλιά τους μὲ βιβλία.

Τ᾿ ἀγόρια πήγαιναν καὶ στὸ θέατρο Χρυσοστομίδη στὸ Πασαλιμάνι, στὸν Καραγκιόζη, στὸν κινηματογράφο. Μὲ τὴν κόρη ἡ συμπεριφορά του ἦταν διαφορετική. Τὴν αὐστηρότητά του δὲν τὴν ἐπέβαλλε ἀπευθείας ἀλλὰ μέσω τῆς μάνας. Ἡ μάνα ποτὲ δὲν τοῦ συγχώρησε ὅτι δηλητηρίασε τὰ πρῶτα ἐφηβικά τους χρόνια. Ἂν περάσαμε ἀπὸ αὐτὴ τὴν περίοδο ἄθικτοι ψυχικὰ τὸ χρωστᾶμε σ᾿ αὐτὴ τὴν τέλεια μάνα -τὸ πρόσωπο τῆς θυσίας- ποὺ ξέχασε κάθε προσωπικό της δικαίωμα πάνω στὴ ζωὴ γιὰ νὰ στηρίξει τὰ παιδιά της διατηρώντας πάντα ἕνα ζεστὸ καὶ ὀργανωμένο σπιτικό.

Ὁ πατέρας προσπάθησε νὰ βρεῖ κάποια δουλειὰ στὰ βαπόρια τῶν συγγενῶν. Δὲν κατάφερε νὰ σταθεῖ – δὲν τὸν βοήθησαν. Τότε πουλήθηκαν τὰ κοσμήματα τῆς μάνας καὶ ὅ,τι ἀκριβὸ ὑπῆρχε μέσα στὸ σπίτι. Ἀργότερα μ᾿ ἕναν ἄλλο πρόσφυγα, πλούσιο ἐπιχειρηματία τῆς Πετρούπολης, ὁ πατέρας ἄνοιξε ἕνα μικρὸ κατάστημα τροφίμων, κοντὰ στὸ Πασαλιμάνι, μὲ ἕνα μεγάλο δωμάτιο στὸ πίσω μέρος. Ἐκεῖ μαζεύονταν οἱ Ρῶσοι ἐμιγκρέδες τοῦ Πειραιᾶ – γιατρὸς Σενιώφ, ναύαρχος Ρεβελιώτης, στρατηγὸς Ρασνερίσιν -, περνοῦσαν τ᾿ ἀπογεύματα πίνοντας βότκα καὶ κάνοντας σχέδια καὶ προγράμματα ἐπιστροφῆς στὴν πατρίδα. Ἕνας τόπος συνάντησης ναυαγῶν χωρὶς σωτηρία. Ἀπέναντι ἀκριβῶς βρισκόταν τὸ παλιὸ Γυμναστήριο τοῦ Πειραιᾶ καὶ κεῖ ἔρχονταν τ᾿ ἀπογεύματα νὰ παίξουν καὶ νὰ γυμναστοῦν ὁ Νίκος Καββαδίας καὶ τ᾿ ἀδέρφια του, κάτω ἀπὸ τὴν αὐστηρὴ ἐπίβλεψη τοῦ πατέρα.

Στὸ γυμναστήριο ὁ Καββαδίας γνώρισε τὸν πρωταθλητὴ τῆς πυγμαχίας Νίκο Μενεξῆ καὶ πῆρε μαζί του μαθήματα. Κι ἐνῶ ἡ κράση του καὶ ὁ χαρακτήρας του δὲν δικαιολογοῦσαν μία τέτοια ἐπίδοση, αὐτὸς σ᾿ ὅλη τὴ ζωή του δὲν ἔπαψε ν᾿ ἀγαπάει αὐτὸ τὸ ἄθλημα. Εὐτυχῶς τὸ καταφύγιο αὐτὸ τῶν Ρώσων ἐμιγκρέδων δὲν κράτησε πολὺ, ἔκλεισε πάνω στὸν δεύτερο χρόνο. Στὸν Πειραιᾶ ὁ Καββαδίας καὶ τ᾿ ἀδέρφια του τελειώσανε καὶ τὸ Γυμνάσιο. Ἐκεῖ εἶχε συμμαθητὴ τὸ γιὸ τοῦ Παύλου Νιρβάνα, τὸν Κώστα Ἀποστολίδη, ποὺ τοῦ γνώρισε τὸν πατέρα του. Μένανε σ᾿ ἕνα σπίτι στὸ Νέο Φάληρο. Ὁ Καββαδίας πήγαινε συχνὰ – ἡ αὐστηρὴ παρακολούθηση τοῦ πατέρα εἶχε χαλαρώσει. Ἡ ἀρρώστια εἶχε ἀρχίσει νὰ τὸν λυγίζει.

Ὁ Νιρβάνας ὑπῆρξε γιὰ τὸν δεκαπεντάχρονο Καββαδία ὁ πρῶτος δάσκαλος. Τοῦ διάβαζε τὰ ποιήματα ποὺ ἔγραφε – βρίσκεται ἀνάμεσα στὰ βιβλία τῆς ἐποχῆς ἐκείνης ἕνας μικρὸς τόμος μὲ χρονογραφήματα καὶ μὲ τὴν ἀφιέρωση: «Στὸ μικρό μου φίλο Ν. Καββαδία, ἀπὸ ἐκτίμηση στὸ νεαρό του τάλαντο.» Συχνὰ ὁ ἡλικιωμένος συγγραφέας καὶ ὁ νεαρὸς ποιητὴς κάνανε μακρινοὺς περιπάτους στοὺς ἥσυχους δρόμους τοῦ ἤρεμου προαστίου μὲ τὶς διάσπαρτες βίλες. Ἕνα εἶδος σιωπηλῆς λατρείας εἶχε ὁ μικρὸς Καββαδίας γιὰ τὸν πολιτισμένο καὶ σοφὸ ἄνθρωπο, ποὺ τοῦ φέρθηκε σὰν ἴσο πρὸς ἴσο. Μία τέτοια φιλία εἶχε ἀργότερα καὶ μὲ τὸν Κ. Καρθαῖο ποὺ κι αὐτὸς ὑπῆρξε δάσκαλος κι ὁδηγητής του.

Τὸ 1929 ὁ πατέρας πέθανε ἀπὸ καρκίνο. Ὁ μικρὸς γιὸς εἶχε μπαρκάρει μὲ τὰ καράβια καὶ ἔγινε καπετάνιος σὲ φορτηγά. Ὁ Νίκος Καββαδίας πῆγε νὰ ἐργαστεῖ στὸ ναυτικὸ γραφεῖο τοῦ Ζωγράφου, ποὺ πρακτόρευε τὰ βαπόρια τῶν ἀδερφῶν τῆς μάνας του, μὰ γρήγορα ἄρχισε κι αὐτὸς νὰ φεύγει μὲ τὰ καράβια. Τὸ 1933 δημοσιεύει τὴν πρώτη του ποιητικὴ συλλογὴ «Μαραμπού», ποὺ τῆς ἀφιέρωσε πολὺ ἐπαινετικὴ κριτικὴ ὁ Φῶτος Πολίτης στὴν πρώτη σελίδα τῆς ἐφημερίδας «Πρωΐα».

Τὸ 1933 ἄφησαν τὸν Πειραιᾶ καὶ ἐγκαταστάθηκαν στὴν Ἀθήνα. Μείνανε στὴν Κυψέλη – τὰ περισσότερα χρόνια, στὸ σπίτι τῆς ὁδοῦ Ἁγ. Μελετίου 10. Ἐκεῖ τοὺς βρῆκε ὁ πόλεμος. Πῆρε μέρος στὸν Ἀλβανικὸ καὶ γύρισε ἀπὸ τοὺς τελευταίους μὲ τὰ πόδια, ταλαιπωρημένος, ἀδύνατος, τρώγοντας ὅ,τι τοῦ ῾διναν οἱ νοικοκυρὲς στὰ χωριὰ ἀπ᾿ ὅπου περνοῦσε.

Στὰ χρόνια της Γερμανικῆς Κατοχῆς ἔμεινε στὴν Ἀθήνα καὶ πῆρε μέρος στὴν Ἀντίσταση, μέσα ἀπὸ τὶς γραμμὲς τοῦ Κ.Κ.Ε. Ἐκεῖ ὅπου Ἕλληνες ἀπὸ τὴ μία μεριὰ καὶ Γερμανοὶ καὶ Ταγματασφαλίτες ἀπὸ τὴν ἄλλη ἔπαιζαν τὸ παιχνίδι τῆς γάτας μὲ τὰ ποντίκια. Τότε ποὺ γέμισαν τὰ Χαϊδάρια κι οἱ Καισαριανὲς καὶ δὲν ἤξερες ἂν τὸ βράδυ θὰ κοιμηθεῖς στὸ σπίτι σου ἢ στὴν Ἀσφάλεια τῆς ὁδοῦ Μέρλιν. Μετὰ τὴν ἀποχώρηση τοῦ Στρατοῦ Κατοχῆς μπαρκάρισε ὑπὸ περιοριστικοὺς ὅρους καὶ ταξίδεψε σ᾿ ὅλη τὴν ὑπόλοιπη ζωή του ὡς ἀσυρματιστής, μέχρι τὸ θάνατό του, στὶς 10 Φεβρουαρίου 1975.

*Γραμμένο από την αδερφή του Τζένια Καββαδία
Φωτογραφίες: Ιστολόγιο του Senile Decay και Lifo

https://perithorio.com/

Για ένα ποιοτικό άλμα στην Δικαιοσύνη

  Για ένα ποιοτικό άλμα στην Δικαιοσύνη Αντικλείδι Το σύστημα της απονομής της Δικαιοσύνης στη χώρα το 2024, πέραν του ότι δεν έχει κατακτήσ...