Να παίζουμε μαζί τους πολύ, ώσπου να μπορέσουν να παίζουν μόνοι τους και με τους φίλους τους. Και τότε να παίζουν πολύ. Ίσως αυτό να είναι το πιο σοβαρό σημείο.
Να επαινούμε και να θαυμάζουμε όλες τις πρώτες δημιουργίες τους – ζωγραφικές, ποιήματα, γραπτά. Και να τα τιμάμε. Να τα βάζουμε στον τοίχο, να τα τοποθετούμε σε τιμητική θέση στο σαλόνι και να τα προσέχουμε σαν τα μάτια μας. Σαν το κρυστάλλινο βάζο.
Να ακούμε με ενδιαφέρον αυτά που έχουν να μας πουν. Να μην τα βγάζουμε “ψεύτες” για φανταστικές ιστορίες που τους αρέσει να διηγούνται. Να γελάμε με τα αστεία τους.
Να προσπαθούμε ν’ απαντάμε στις ερωτήσεις τους. Ακόμα και στις πιο απίθανες.
Να μην τους λέμε εύκολα (μάλλον καθόλου) ότι λένε “βλακείες” και ότι είναι κουτά. Να μην τους λέμε να “σκάσουν”.
Να ενθαρρύνουμε ό,τι καινούργιο θέλουν να δοκιμάσουν να κάνουν ή να κατασκευάσουν.
Να πετάξουμε την τηλεόραση από το παράθυρο. Αν δεν γίνεται, να βλέπουν λίγα καλοδιαλεγμένα προγράμματα. Ποτέ να μη χρησιμοποιούμε την τηλεόραση για να τα απασχολήσουμε ή “ίσα – ίσα για να περάσει η ώρα”.
Να τους επιτρέπουμε να βοηθάνε στις διάφορες δουλειές στο σπίτι και στον κήπο. Έστω κι αν η βοήθειά τους μας καθυστερεί λίγο.
Να τους διαβάζουμε πολύ όταν είναι μικρά και να τους προμηθεύουμε καλά βιβλία που τα ενδιαφέρουν καθώς μεγαλώνουν.
Να τα αφήνουμε να ζωγραφίζουν όπως θέλουν, ό,τι θέλουν, όσο θέλουν. […]
Να μην πετάμε τους “θησαυρούς” που βρήκαν και φύλαξαν. Τα κοχύλια, οι πέτρες, τα γυαλάκια στις τσέπες τους δεν είναι σκουπίδια.
Να βρίσκουμε τον καιρό να θαυμάζουμε μαζί τους τα θαύματα της φύσης, το φεγγάρι, την άνοιξη, τον έναστρο ουρανό.
Να τους μιλάμε (ανάλογα με την ηλικία τους) για θέματα που είναι σε μας αγαπητά, πέραν των ταπεινών και καθημερινών.
Να τα θαυμάζουμε για ό,τι θαυμαστό κάνουν. Ό,τι και να είναι αυτό, σε οποιονδήποτε τομέα.
Να καλωσορίζουμε τους φίλους τους και να είναι ευπρόσδεκτοι στο σπίτι μας.
Να τους επιτρέπουμε να παίρνουν από μικρά ορισμένες ακίνδυνες πρωτοβουλίες, όπως τι να φορέσουν.
Να τους μαθαίνουμε όλες τις μικρές δικές μας τέχνες: μαγειρική, ζύμωμα, σκάψιμο, κέντημα, μαστορέματα.
Κάθε φορά που λένε “έχω μια ιδέα…” να είμαστε έτοιμοι να την πάρουμε στα σοβαρά και να βοηθήσουμε, αν είναι δυνατό, να υλοποιηθεί.
Κάθε φορά που ανακοινώνουν ότι όταν θα μεγαλώσουν, θά γίνουν πυροσβέστες ή διευθυντές, καλλιτέχνες ή ποδοσφαιριστές, γιατρίνες ή μπαλαρίνες, να το καλοδεχόμαστε και να τους μεταδίδουμε τη σιγουριά ότι μπορούν να γίνουν ό,τι θέλουν.
Αυτό που βασικά επιδιώκουμε είναι να ονειρεύονται, να επιθυμούν να γίνουν κάτι και να κάνουν πράγματα. Και θάματα. Να μάθουν να περνούν τις ώρες τους ευχάριστα και με τρόπους που θα δίνουν χαρά σ’ αυτούς και τους γύρω τους.
Να μάθουν να χαίρονται τη ζωή και να μπορούν, ανάμεσα στα “σκουπίδια” και τα βάσανα που είναι γεμάτη, να βρίσκουν τον χώρο και τον χρόνο να κάνουν και πράγματα που τους δίνουν προσωπική ικανοποίηση.
Απόσπασμα από το βιβλίο Ρίζες και Φτερά, Γράμματα σε γονείς Φωτογραφία: Clemens
Βόλος: Μέτρησαν τη μόλυνση στα νερά από τα νεκρά ψάρια
1 Σεπτεμβρίου 2024 - 17:46
Τι έδειξαν οι μετρήσεις για τη μόλυνση των υδάτων
Συνεχίζεται με αμείωτο ρυθμό ο καθαρισμός και η απομάκρυνση των νεκρών ψαριών κατά μήκος του ποταμού Ξηριά, έως το λιμάνι του Βόλου. Ταυτόχρονα, βγήκαν τα αποτελέσματα από τις μετρήσεις για πιθανή μόλυνση του νερού στον Παγασητικό.
Οι μετρήσεις έχουν δείξει ότι η επιβάρυνση του νερού είναι εντός των επιτρεπόμενων ορίων, ενώ αύριο Δευτέρα θα φτάσουν κλιμάκια στον Βόλο για να ενημερώσουν τους εμπλεκόμενους φορείς και να αποφασίσουν τα επόμενα βήματα.
Μετά από την αποκατάσταση των παραλιών, θα αποφασιστεί και αν θα μπορούν να είναι προσβάσιμες από κολυμβητές.
Απίστευτο και όμως αληθινό: Στην Ινδία λειτουργούν σχολεία κλεφτών - Τα παιδιά εκπαιδεύονται από έμπειρους εγκληματίες
Τρία απομακρυσμένα χωριά στην πολιτεία Μάντια Πραντές της Ινδίας έχουν γίνει διάσημα για τα «σχολεία κλεφτών» τους, όπου παιδιά από μόλις 12 ετών εκπαιδεύονται στην κλεψιά, την αρπαγή και τη ληστεία από έμπειρους εγκληματίες.
Παιδιά από μόλις 12 ετών στα σχολεία
Τρία απομακρυσμένα χωριά στην πολιτεία Μάντια Πραντές της Ινδίας έχουν γίνει διάσημα για τα «σχολεία κλεφτών» τους, όπου παιδιά από μόλις 12 ετών εκπαιδεύονται στην κλεψιά, την αρπαγή και τη ληστεία από έμπειρους εγκληματίες.
Πώς λειτουργούν τα σχολεία κλεφτών
Τα τρία αυτά άσημα χωριά - Κάντια, Γκουλχέντι και Χαλκέντι - που βρίσκονται περίπου 120 χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της πολιτείας Μποπάλ, θεωρούνται φυτώρια νεαρών εγκληματιών, με τους γονείς να πληρώνουν μάλιστα «δίδακτρα» ύψους 200.000 έως 300.000 ρουπίες (2.400 έως 3.600 δολάρια) για να εκπαιδεύσουν τα παιδιά τους σε «σκοτεινές τέχνες» όπως η κλεψιά τσέπης και αρπαγή τσαντών σε πολυσύχναστα μέρη, η διάπραξη ληστειών, η κλοπή τραπεζικών λογαριασμών, η αποφυγή της αστυνομίας, και ακόμα και η αντοχή σε ξυλοδαρμούς σε περίπτωση σύλληψης. Αυτά τα λεγόμενα «σχολεία κλεφτών» έχουν παράγει μερικούς από τους πιο διαβόητους εγκληματίες στην ιστορία της Ινδίας, γι' αυτό και είναι περιζήτητα από φτωχές και λιγότερο μορφωμένες οικογένειες που δεν μπορούν να προσφέρουν στα παιδιά τους σωστή εκπαίδευση.
Μετά από συνάντηση με τους ηγέτες των συμμοριών και την καταβολή των απαιτούμενων διδάκτρων, οι γονείς στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο εγκλήματος για ένα χρόνο ώστε να αποκτήσουν διάφορες δεξιότητες και να προετοιμαστούν για μια ζωή εγκλήματος. Μετά την αποφοίτηση και την ένταξή τους στη συμμορία, η οικογένεια του μαθητή λαμβάνει ετήσια πληρωμή 300.000 (3.600 δολάρια) έως 500.000 ρουπίες (6.000 δολάρια) από τους ηγέτες της συμμορίας για την υπηρεσία τους.
Σοβαρό πρόβλημα εγκληματικότητας στην Ινδία
Η εγκληματικότητα είναιβαθιά ριζωμένη σε αυτά τα απομακρυσμένα χωριάκαι, αν και η αστυνομία γνωρίζει για τις δραστηριότητες που συμβαίνουν εκεί, μπορεί να κάνει ελάχιστα,γιατί οι κοινότητες προστατεύουν πάντα τις συμμορίες. Είναι καχύποπτες απέναντι σε ξένους και θα αντιμετωπίσουν αστυνομικούς αν επιχειρήσουν να συλλάβουν κάποιον δικό τους.
«Όταν πρέπει να πάμε σε αυτά τα χωριά, παίρνουμε μαζί μας δυνάμεις από αρκετά αστυνομικά τμήματα για να συλλάβουμε τους κατηγορούμενους», δήλωσε ο Ραμκούμαρ Μπαγκάτ, διοικητής του αστυνομικού τμήματος της Μπόδα, στο NDTV. «Αυτοί οι εγκληματίες είναι άρτια εκπαιδευμένοι στην αρπαγή τσαντών, τις κλοπές τραπεζών και άλλες εγκληματικές δραστηριότητες, συχνά χρησιμοποιώντας ανηλίκους κάτω των 17 ετών για να πραγματοποιήσουν τις πράξεις τους. Οι περισσότερες κλοπές διαπράττονται από ανηλίκους, καθιστώντας ακόμα πιο δύσκολη την καταπολέμηση αυτής της βαθιά ριζωμένης εγκληματικής κουλτούρας.»
Τα παιδιά που εκπαιδεύονται στα αγροτικά σχολεία κλεφτών προέρχονται από φτωχές οικογένειες, αλλά διδάσκονται να ενσωματώνονται με πλούσιες οικογένειες για να διευκολύνουν τις κλοπές από αυτές. Συχνά εισχωρούν σε ειδικές εκδηλώσεις όπως γάμους, όπου μπορούν εύκολα να κλέψουν από τους καλεσμένους, να αφαιρέσουν τα κοσμήματά τους ή ακόμα και να οργανώσουν πλήρεις ληστείες.
Σύμφωνα με τα αρχεία της αστυνομίας, πάνω από 2.000 άτομα από αυτά τα τρία χωριά έχουν πάνω από 8.000 καταγεγραμμένες υποθέσεις εναντίον τους σε αστυνομικά τμήματα σε όλη τη χώρα.
Η σφοδρότερη επίθεση κατά της Ρωσίας! Φλέγεται το Μπέλγκοροντ μετά από ουκρανικό σφυροκόπημα-Χτυπήθηκε ρωσικός παιδικός σταθμός (Βίντεο)
Δύο παιδάκια βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση και άλλοι 10 ενήλικες τραυματίστηκαν από το καταστροφικότερο ουκρανικό σφυροκόπημα κατά ρωσικής επικράτειας
Σήμερα το πρωί καταγράφηκε νέο ουκρανικό σφυροκόπημα στην ρωσική συνοριακή περιφέρεια του Μπέλγκοροντ, η οποία εχθές δέχθηκε επίθεση με μη επανδρωμένα αεροχήματα. Αυτήν την φορά ουκρανικά οπλικά συστήματα στόχευσαν την πόλη Μπέλγκοροντ της ομώνυμης περιφέρειας, προκαλώντας υλικές ζημιές και σοβαρούς τραυματισμούς.
Αρκετά σπίτια και αυτοκίνητα τυλίχτηκαν στις φλόγες, ενώ καταστράφηκαν σχεδόν εξ ολοκλήρου ένας παιδικός σταθμός στην οδό Gorkova Street της πόλης.
Σύμφωνα με τις τοπικές αρχές και με αυτόπτες μάρτυρες, το σφυροκόπημα του Κιέβου ήταν ένα από τα σφοδρότερα και καταστροφικότερα έναντι του Μπέλγκοροντ. Ποτέ ξανά, τουλάχιστον στο πρόσφατο παρελθόν, δεν προκάλεσε ουκρανικό πλήγμα τόσες υλικές απώλειες στην εν λόγω πόλη.
Φωτογραφίες και βίντεο δημοσιεύθηκαν στο διαδίκτυο που δείχνουν καμένα αυτοκίνητα και σπίτια, πολλές φορές όχι σε μεγάλη απόσταση από το κέντρο της πόλης. Τα ουκρανικά βλήματα που πυροδοτήθηκαν προκάλεσαν την έναρξη πυρκαγιών, οι οποίες εξαπλώθηκαν γρήγορα σε κοντινά κτήρια και επέκτειναν το επίπεδο της καταστροφής. Η ρωσική πυροσβεστική λέγεται πως ανταποκρίθηκε γρήγορα για την κατάσβεση των κύριων εστιών φωτιάς.
Σάλο αντιδράσεων προκάλεσε στον διεθνή τύπο το γεγονός πως κάποια από τα ουκρανικά βλήματα χτύπησαν έναν ρωσικό παιδικό σταθμό (ή νηπιαγωγείο) που βρίσκονταν σε μία από τις πιο πολυπληθείς περιοχές του Μπέλγκοροντ. Οι Ρώσοι ευχαριστούν τον θεό στο διαδίκτυο που την στιγμή της επίθεσης ο σταθμός δεν λειτουργούσε και κατ' επέκταση δεν υπήρξαν έμψυχες απώλειες στο σημείο.
Ο Τραγικός Απολογισμός
Παρά το γεγονός πως το Μπέλγκοροντ δεν θρήνησε απώλειες από το πλήγμα στον παιδικό σταθμό, το σημερινό ουκρανικό σφυροκόπημα τραυμάτισε συνολικά 12 ανθρώπους, συμπεριλαμβανομένων 2 παιδιών. Τον αριθμό αυτό μεταδίδουν ρωσικές πηγές επικαλούμενες το μέσο Baza.
Μεγάλο μέρος αυτών των τραυματισμών προκλήθηκε όταν ένα ουκρανικό βλήμα χτύπησε ένα αυτοκίνητο, ξεκινώντας μία μεγάλη πυρκαγιά που τραυμάτισε περαστικούς.
Οι ιατρικές υπηρεσίες της πόλης περιθάλπουν τώρα όλους όσους επηρεάστηκαν από την επίθεση. Κάποιοι από τους 12 τραυματίες, συμπεριλαμβανομένων των 2 άτυχων παιδιών, βρίσκονται σε κρίσιμη κατάσταση. Πρόκειται για ένα αγοράκι που τραυματίστηκε πολύ σοβαρά στο ένα του πόδι. Το άλλο παιδί έχει ηλικία μόνο ενός έτους και τραυματίστηκε από θραύσματα την ώρα του πλήγματος.
Οι υπόλοιποι ενήλικες τραυματίες λέγεται πως υπέστησαν ελαφρύτερα τραύματα, με αποτέλεσμα να μην κινδυνεύουν οι ζωές τους.
Δεδομένης πάντως της αύξησης της συχνότητας των ουκρανικών επιθέσεων στο Μπέλγκοροντ, αναμένουμε το επόμενο διάστημα μία σκληρή απάντηση από την Μόσχα.
Η ανάρμοστη ερωτική ζωή του Λόρδου Βύρωνα: τεκνοποίησε με την αδελφή του, απόκρυφα ερωτικά αναμνηστικά και ένας...μεγάλος αστικός μύθος
Ο ακόρεστος σεξουαλικά «φιλέλλην» Λόρδος Βύρων αναπαύεται στα μαλακά κρεβάτια του επέκεινα απολαμβάνοντας τα θέλγητρα της Ιστορίας, που κι αυτή τον ερωτεύτηκε…
Η ανάρμοστη ερωτική ζωή του Λόρδου Βύρωνα: τεκνοποίησε με την αδελφή του, εικάζεται ότι ήταν παιδεραστήςκαι κρατούσε στη συλλογή του απόκρυφα ερωτικά αναμνηστικά.
Αιμομίκτης- εραστής της αδελφής του, πιθανώς παιδεραστής, βιαστής και συλλέκτης ερωτικών αναμνηστικών. Ποιος; Ο διάσημος «φιλέλλην» Λόρδος Βύρων!
Ο Λόρδος Μπάιρον (Βύρων στα ελληνικά) ή Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον- George Gordon Byron, 6th Baron Byron- εκτός των άλλων ήταν ο βασικός εκπρόσωπος του Ρομαντικού Κινήματος στην Ευρώπη. Αριστοκράτης ποιητής, σατιρικός και πολιτικός, ο Βύρων, με τα ποιήματα και την προσωπικότητά του αιχμαλώτισε τη φαντασία ολόκληρης της Ευρώπης και του γυναικείου πληθυσμού-κυρίως. Από τα πλούσιο και συναρπαστικό έργο του ξεχωρίζουν το ερωτικό ποίημα She Walks in Beauty, το σκοτεινό «Προσκύνημα του Τσάιλντ Χάρολντ» και το σατιρικό «Δον Ζουάν».Ο Λόρδος Βύρων θεωρείται ευρέως ως ένας από τους σημαντικότερους ποιητές της Βρετανίας, αναγνωρισμένος (και) για την εξαιρετική χρήση της αγγλικής γλώσσας. Χαρακτηρίζεται, ο Βύρων, «ωραίος ως Άδωνις», πλούσιος, ιδιόρρυθμος, αλλαζόνας, εγωιστής, εκκεντρικός και- κυρίως- περιφρονητής του κοινωνικού πλαισίου της ηθικής της εποχής του. Οι Βρετανοί δια του Τύπου δεν φείδονται σε απαξιωτικές παρομοιώσεις για τον Μπάιρον: «Ηλιογάβαλος, Νέρων, Καλλιγούλας, Ερίκος Η’, Σατανάς». Και σίγουρα η φήμη του Βύρωνα δεν χτίστηκε μόνο από τις λογοτεχνικές του δεξιότητες· γιγαντώθηκε και έγινε περισσότερο διάσημος για την προκλητική και ανάρμοστη ερωτική ζωή του, που εκείνη την εποχή (στα μέσα του 19ου αιώνα) χαρακτήριζε το άτομο και την προσωπικότητά του.
Παιδί με την αδελφή του;
Ο Βύρων θεωρείται από τους ομοεθνείς του διαβόητος για τις σεξουαλικές περιπτύξεις του με γυναίκες και με άνδρες. Η περισσότερο συζητημένη σεξουαλική ανάρμοστη δραστηριότητα του Λόρδου Βύρωνα ήταν η αιμομικτική σχέση με την ετεροθαλή αδερφή του, την Αουγκούστα Μαρία Λι.
Ο Βύρων ερωτεύτηκε την αδελφή του (κόρη του Τζον-Μαντ Τζακ- Μπάιρον με την πρώτη σύζυγό του Αμέλια) όταν την γνώρισε σε ηλικία 16 χρονών το 1804 στο σχολείο Χάροου, ενώ εκείνη ήταν 21. Την άνοιξη του 1814, ο ποιητής (όπως φημολογείται) απέκτησε μια κόρη από την αδερφή του, την Ελίζαμπεθ. Λίγες μέρες μετά τη γέννα, ο Βύρων επισκέφθηκε την αδελφή του σπίτι της για να δει το παιδί και έγραψε σε γράμμα στην έμπιστή και ερωμένη του, Λαίδη Μέλμπουρν: «Άξιζε τον κόπο, αλλά μην με ρωτήσεις γιατί…αυτό πρέπει να είναι δικό μου λάθος. Ευτυχώς το παιδί δεν είναι πίθηκος»… Πολλοί έχουν εκλάβει τη δήλωση του Βύρωνα ότι το παιδί δεν είναι «πίθηκος» ως αναφορά στο παιδί που γεννήθηκε από αιμομιξία.
Καρδιοκατακτητής!
Από την ερωτική κλίνη του Λόρδου Βύρωνα πέρασαν υπηρέτριες, μαθήτριες, παντρεμένες αρχόντισσες, νεαροί Έλληνες, εταίρες κάθε εθνικότητος· όλοι τους άκουγαν με ευχαρίστηση τα ποιήματα του Βύρωνα έπειτα από κάθε ερωτική συνεύρεση. Για χρόνια μετά τον αδόκητο θάνατό του, στην διεύθυνση του ποιητή, έφθαναν σωρεία επιστολών από τις συντετριμμένες γυναίκες που είχε αφήσει πίσω του και από θαυμάστριες που ποτέ δεν τον γνώρισαν, αλλά τους εξουσίαζε το νου!
Η πιο διάσημη από όλες τις σχέσεις του Βύρωνα, ωστόσο, ήταν με τη Λαίδη Καρολάιν Λαμπ- σύζυγος του κόμη Γουίλιαμ. Το ζευγάρι δεν ήταν διόλου διακριτικό. Ο Βύρων περιέγραφε την Καρολάιν ως «το πιο έξυπνο, πιο ευχάριστο, παράλογο, φιλικό, μπερδεμένο, επικίνδυνο συναρπαστικό μικρό ον που ζει τώρα ή θα έπρεπε να έχει ζήσει πριν από 2000 χρόνια»... Η Καρολάιν προσπάθησε να πείσει τον Βύρωνα να φύγουν μαζί, παρά το γεγονός ότι ήταν ακόμη παντρεμένη.
Το τέλος εκείνης της σχέσης σημάδεψε την Καρολάιν που έγραφε: «είναι τρελός, κακός και επικίνδυνος». Τέσσερα χρόνια μετά τον χωρισμό τους, η Καρολάιν, ταπείνωσε τον Λόρδο Βύρωνα σε ένα μυθιστόρημα της «Glenarvon», στο οποίο τον παρουσιάζει ως έναν χαρακτήρα που προδίδει όλους τους γύρω του. Ο Βύρων απάντησε με ένα ποίημα, όταν κάποτε η Καρολάι εισέβαλε στο γραφείο του και του έγραψε σε ένα χαρτί: «Να με θυμάσαι»: «Να σε θυμάσαι! να σε θυμάσαι! (Remember thee) Μέχρι να στερέψει το φλεγόμενο ποτάμι της ζωής. Οι τύψεις και η ντροπή θα σε ακολουθούν και θα σε στοιχειώνουν σαν ένα αρρωστημένο όνειρο! Να σε θυμάσαι! Ναι, μην αμφιβάλλεις. Και ο σύζυγός σου θα σε σκέφτεται. Ούτε ποτέ θα ξεχαστείς»...
Επίσης πηγή έμπνευσης για τον ποιητή θα γίνει η σχέση του με τη Θεοδώρα Μακρή την χήρα του Βρετανού υποπρόξενου στην Αθήνα- όταν θα ταξιδέψει στην Ελλάδα το 1819- αλλά και τις τρεις κόρες της, που καμιά τους δεν είχε κλείσει τότε τα 15 χρόνια! «Πεθαίνω από έρωτα για τις τρεις αδελφές» θα γράψει. Ο Βύρων θα γοητευτεί περισσότερο όμως από την μεγαλύτερη, τη Θηρεσία, την «Κόρη των Αθηνών»: «Κόρη των Αθηνών, πριν φύγω δωσ' μου, αχ ξανά δωσ’ μου την καρδιά μου. Μα όχι, μιας και έχει φύγει από το δικό μου στήθος, κράτησέ την και πάρε ό,τι απομένει»… Πάθος! Για την έφηβη Θηρεσία, λέγεται ότι ο Βύρων κάποτε επιχείρησε να καρφώσει στο στήθος του ένα μαχαίρι.
Αναμνηστικά των ερώτων...
Όπως αρμόζει σε μια ρομαντική προσωπικότητα όπως ο Λόρδος Βύρων κυριαρχούσε το συναίσθημα- πρόσκαιρο ή όχι δεν έχει σημασία. Του διάσημου «φιλέλληνα» του άρεσε να κρατά αναμνηστικά από τις ερωμένες και τους εραστές του. Τότε, ο κανόνας για τα ερωτικά αναμνηστικά ήταν μια τούφα μαλλιών από το αντικείμενο του πόθου, δεμένη με μια χρωματιστή κορδέλα. Αλλά για τον Βύρωνα μια απλή τούφα μαλλιών δεν αρκούσε. Στον ποιητή άρεσε να κόβει τρίχες από το εφηβαίο των ερωμένων του και τις φύλαγε, σε μικρά χρωματιστά φακελάκια!
Η Βρετανία κάποτε τελικά έγινε πολύ μικρή για να χωρέσει τον Λόρδο Βύρωνα και τα σκάνδαλά του που πολλαπλασιάζονταν, ειδικά έπειτα από εκείνο με την ετεροθαλή αδερφή του. Έτσι, ο ρομαντικός ποιητής άρχισε ένα ταξίδι που αποδείχτηκε πως δεν θα είχε γυρισμό· περιπλανήθηκε στην Ευρώπη για χρόνια ατελείωτα. Και κάποια εποχή, η ορμή του και η ασταμάτητα περιέργεια για νέα πάθη, τον έφεραν στην Ελλάδα, που πολεμούσε τότε για την ανεξαρτησία της από τους Οθωμανούς. Ωστόσο- όπως ο ίδιος έχει καταγράψει- απογοητεύτηκε από τους Έλληνες της εποχής του, γιατί «διέφεραν πολύ από τους ηρωικούς εκείνους που περιγράφει ο Όμηρος».
Μόλις πήγε στο Μεσολόγγι, ο Βύρων άνοιξε πορνείο για τους λακέδες που πάντα τον ακολουθούσαν όπως οι μύγες τα περιττώματα, κι ο ίδιος επιδόθηκε (και) στην παιδεραστία καθώς και στην ανήθικη σχέση του με τον Κόμη Gamba, γεγονότα που συζητήθηκαν και θεωρήθηκαν σκανδαλώδη για την κλειστή κοινωνία του χειμαζόμενου Μεσολογγίου.
«Και βιαστής και παιδεραστής»!
Ο αμερικανός μυθιστοριογράφος Μπέντζαμιν Μάρκοβιτς στην τριλογία του για τον Λόρδο Βύρωνα (Imposture, A Quiet Adjustment, Childish Loves) καταγράφει- στο τρίτο μέρος- τον ερωτικό πόθο του ποιητή για ένα 15χρονο αγόρι στο Μεσολόγγι. Ο Μπεν Μάρκοβιτς (σε συνέντευξή του στον «Independent» επισημαίνει ότι: «Με τα δικά μας σύγχρονα πρότυπα [ο Μπάιρον] ήταν πιθανώς παιδεραστής και σίγουρα βιαστής, τουλάχιστον ως προς την νομική ερμηνεία του όρου». Μυθοπλασία ή πραγματικότητα αναμιγνύονται και δημιουργούν θρύλους, αν μη τι άλλο… Και ο Λόρδος Βύρων πέθανε στα 36 χρόνια του· αυτό δεν θρυλείται, αλλά είναι Ιστορία. Και για τον θάνατό του έχουν ακουστεί πολλά: Δολοφονία, δηλητηρίαση, αφροδίσια νοσήματα κ.ά. Ο Μπάιρον είναι πιθανό, λοιπόν, να πέθανε συνεπεία μίας μοιραίας (από μία σειρά) εγκεφαλικής αιμορραγίας, μίας ουραιμικής δηλητηρίασης, είτε λόγω τυφοειδούς πυρετού, ελονοσίας, ρευματικού πυρετού, ενώ δεν θα μπορούσε να αποκλειστεί η σύφιλη. Η σορός του ποιητή μεταφέρθηκε στο Λονδίνο ποντισμένη σε οινόπνευμα κι ο θάνατός του έγινε αφορμή ύμνων και εγκωμίων ανά την Ευρώπη.
Ένας... μεγάλος αστικός μύθος
Να σημειώσουμε εδώ ότι ένας αστικός μύθος – κουτσομπολιό υποστήριζε ότι ο λόρδος Βύρων αναπαύθηκε στο φέρετρό του, έχοντας ευμεγέθη στύση! Αυτός αποδέιχτηκε ένας υπερβολικός μύθος, μια ακριτομυθία, αλλά μην βιαστείτε να καγχάσετε. Όταν ο αιδεσιμότατος Μπάρμπερ άνοιξε το φέρετρο του λόρδου Βύρωνα στα μέσα του 20ου αιώνα· μπόρεσε «να δει το σώμα του, που ήταν σε εξαιρετική κατάσταση από τη συντήρηση που είχε προηγηθεί της ταφής· δεν είχε υποστεί αποσύνθεση και το κεφάλι, ο κορμός και τα άκρα ήταν αρκετά συμπαγή. Τα μόνα μέρη που είχαν αποστεωθεί ήταν τα χέρια και τα πόδια, αν και το δεξί του πόδι δεν φαινόταν πάνω από το φέρετρο. Τα μαλλιά στο κεφάλι - αν και γκρίζα - το σώμα και τα άκρα του ήταν άθικτα», ανέφερε ο αιδεσιμότατος Μπάρμπερ.
Χρόνια μετά το άνοιγμα του τάφου από τον αιδεσιμότατο Μπάρμπερ, εκεί κάπου στη 10ετία του '60, o Εφημέριος της εκκλησίας Άρνολντ Χούλντσγουορθ άνοιξε ξανά τον τάφο του λόρδου Βύρωνα με δυο εργάτες. Ο Άρνολντ Χουλντσγουορθ παραχώρησε αργότερα συνέντευξη στην εφημερίδα «Sheffield Star» και περιέγραψε σε ποια κατάσταση βρισκόταν το σώμα του λόρδου Βύρωνα: «Τα χέρια και από τα γόνατα και κάτω είχε λιώσει, αλλά όλα τα υπόλοιπα ήταν σε πολύ καλή κατάσταση. Φαινόταν πως ήταν όμορφος άντρας που είχε λίγο περιττό βάρος και φαλάκρα. Ήταν σχεδόν γυμνός...». Στη συνέχεια, ο Άρνολντ Χούλντσγουορθ περιέγραψε ένα πολύ ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του Λόρδου Βύρωνα. Είπε: «Κοίτα, έχω πάει στο στρατό, έχω πάει σε δημόσια λουτρά, έχω δει άντρες γυμνούς, αλλά ποτέ δεν είδα κάτι σαν αυτό…»!
«Λευτεριά, για λίγο πάψε να χτυπάς με το σπαθί. Τώρα σίμωσε και κλάψε εις του Μπάιρον το κορμί...» έγραψε ο Διονύσιος Σολωμός στην «Ωδή εις τον θάνατο του Λόρδου Μπάιρον» και ο ακόρεστος σεξουαλικά «φιλέλλην» Λόρδος αναπαύεται στα μαλακά κρεβάτια του επέκεινα απολαμβάνοντας τα θέλγητρα της Ιστορίας, που κι αυτή τον ερωτεύτηκε…
Σε ακούω… εδώ είμαι. Σε καταλαβαίνω και καταλαβαίνω επίσης κι όσα δε λες. Και δε τα λες συνειδητά ή και όχι, όμως εγώ κάνω δεύτερη ανάγνωση κι εσύ ούτε το υποπτεύεσαι. Και σε πιστεύω… δεν είναι ότι δε σε πιστεύω… αλίμονο! Κι έχω κι απαντήσεις που δεν έχεις πριν ρωτήσεις. Κι έχω τόσα να σου αντιπαραθέσω, να σε πείσω… όμως δε θα το κάνω! Κι έχω άλλα τόσα για να τρέξω μακριά, όμως ούτε αυτό προς το παρόν κάνω γιατί δεν τρομάζω. Παριστάνω έναν απλό ακροατή για την ώρα, μα έχω έτοιμη δήλωση πως τον εαυτό σου ξεγελάς… όχι εμένα!
Εμένα δε μπορείς, γιατί νιώθω όσα δεν ψυλλιάζεσαι. Ψυχανεμίζομαι ακριβώς όσα μου χρειάζονται, πίστεψέ με. Δε θα στο δείξω ωστόσο ως να πρέπει, όχι από ανόητη εγωπάθεια, αλλά επειδή δεν γουστάρω να παλέψω πια για τίποτα ρε φίλε… για κανέναν που δε δίνει… δε γουστάρω να κάνω το γιατρό στις πληγές κανενός πλέον… τη δασκάλα σε κάποιον που αρνείται να μεγαλώσει, το ζητιάνο σε κάποιον που έχει απωθημένα…
Δεν είμαι διατεθειμένη να σε δελεάσω ή να σε καλοπιάσω. Φυσικά τον εαυτό σου ξεγελάς… εμένα δε μπορείς. Δεν παίζω θέατρο, όμως είμαι το κοινό που επιζητάς για λίγο. Στωικά παρακολουθώ, ανέκφραστα μήπως και συνέλθεις. Τολμώ να πω κάνω τη χαζή, ενώ έχεις κι εσύ επίγνωση ότι είμαι ακριβώς το αντίθετο. Όχι φίλε μου, μήτε απελπισμένη είμαι… ξέρεις τι είμαι, πανάθεμά με; Άνθρωπος! Κι αρνούμαι να δεχτώ όλα αυτά που βλέπω κι ακούω, δεν έχω ξεγελάσει κανέναν και κυρίως τον εαυτό μου. Νιώθω… κι αυτό είναι το μόνο μου ελάττωμα. Προσφέρω, αλλά πια έχω κρυμμένη ζυγαριά στην τσέπη. Αντέχω, αλλά πλέον δεν έχω ανοχή. Μόνο αλήθεια θα εισπράξεις σε λόγια ή έργα, αλλά πρέπει να αποδείξεις ότι τα αξίζεις, αλλιώς το μόνο που χάνω είναι λίγος χρόνος… δε βαριέσαι!
Σε ακούω λοιπόν… με προσήλωση, με ευλάβεια… Πάρε το χρόνο σου, πάρε την ευκαιρία σου κι ας δούμε τι μπορείς ή τι θέλεις να κάνεις με αυτά. Εδώ είμαι… για πόσο κανείς δε ξέρει, απλά να έχεις υπόψιν ότι δεν ξεγελάς εμένα… αποκλειστικά εσένα και μόνο! Ή κάτι θα ζήσω ή θα πάρω ακόμη ένα μάθημα… τίποτα κακό δε μπορώ να πάθω. Δεν κουράστηκα να ρισκάρω, δε θα σταματήσω να ψάχνω για εξαίρεση!
Είμαι η Θώμη, αγαπώ τους ανθρώπους και λατρεύω να γράφω καταθέτοντας την ψυχή μου… κι αν αυτό συγκινεί είμαι ευτυχής… κι αν μπορώ να βοηθώ έτσι… είμαι πιο ευτυχής!
Λίμνη Κάρλα: Ήθελαν αποστράγγιση αλλά δεν φρόντισαν να μην φύγουν τα ψάρια
Στα χαρτιά η μελέτη των Ολλανδών για τη λίμνη Κάρλα που πλήρωσε το ελληνικό κράτος.
Οι εργασίες για να μην φεύγουν τα ψάρια στον Παγασητικό ξεκίνησαν εκ των υστέρων και όχι κατά τη διάρκεια της αποστράγγισης, ενώ η μελέτη των Ολλανδών που πλήρωσε το ελληνικό κράτος και περιλάμβανε προτάσεις και για την λίμνη Κάρλα παραμένει ακόμη στα χαρτιά.
Όπως αποκάλυψε η Δήμητρα Τζιότζιου στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star ήθελαν να υπάρξει αποστράγγιση της λίμνης Κάρλα αλλά δεν φρόντισαν να μην τους φύγουν τα ψάρια! Κινητοποιήθηκαν και πάλι αφού έγινε η ζημιά. Τώρα έχουν βάλει ένα δίχτυ στις εκβολές προς τον Παγασητικό για να σταματούν τα ψάρια.
Περιφέρεια και υπουργείο υπέγραψαν την έναρξη εργασιών αποκατάστασης των ζημιών από τον Daniel ώστε να μπορούν με αντλίες να επιστρέφουν τα νερά στον ταμιευτήρα και να μην φεύγουν ανεξέλεγκτα στον Παγασητικό.
Μένει στα χαρτιά η μελέτη των Oλλανδών
Η έκθεση των Ολλανδών ειδικών έλεγε ότι πρέπει να αποσυρθούν κι άλλες αγροτικές εκτάσεις γύρω από την Κάρλα και να μην αυξηθεί η απορροή στον Παγασητικό.
Παρότι πληρώσαμε εκατομμύρια η μελέτη μένει στα χαρτιά. Και ναι μεν στην Κάρλα για να ξεκινήσουν τα έργα θα έπρεπε να γίνει πρώτα αποστράγγιση, δεν έχουν όμως ξεκινήσει ούτε τα έργα στις ορεινές περιοχές, δηλαδή φράγματα και αναχώματα για να μην φτάνουν τόσα νερά στην Κάρλα.