Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 3 Σεπτεμβρίου 2023

Γραμμές στα νύχια: Δείτε τι σημαίνουν μέσα από φωτογραφίες

 Γραμμές στα νύχια: Δείτε τι σημαίνουν μέσα από φωτογραφίες

Γραμμές στα νύχια: Δείτε τι σημαίνουν μέσα από φωτογραφίες

Αλλοιώσεις που εμφανίζονται στα νύχια των χεριών ή των ποδιών μπορούν να υποδείξουν κάποια διατροφική έλλειψη που υπάρχει στον οργανισμό μας ή κάποιο πρόβλημα υγείας που δεν έχουμε ακόμη αντιληφθεί.

Η επίσκεψη στον δερματολόγο για αναλυτική εξέταση κρίνεται απαραίτητη ώστε να εντοπιστεί έγκαιρα και με απόλυτη βεβαιότητα η ακριβής αιτία της αλλοίωσης.

Δείτε μερικές συνήθεις περιπτώσεις όπου τα σημάδια στα νύχια μπορεί να υποδείξουν πρόβλημα υγείας.

1. Καφετί ή κοκκινωπές γραμμές κάτω από το νύχι (σχισμοειδής αιμορραγία)

1nail

Μπορεί να είναι αποτέλεσμα φθοράς των μικροσκοπικών αιμοφόρων αγγείων που βρίσκονται κατά μήκος του νυχιού. Οι γραμμές αυτές δεν αποτελούν συνήθως λόγο ανησυχίας, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις οφείλονται σε μικροτραυματισμό του νυχιού. Εάν οι γραμμές εμφανίζονται σε πολλά από τα νύχια, ίσως αποτελούν σημάδι σοβαρότερης πάθησης, όπως ο ερυθηματώδης λύκος, η ψωρίαση ή η ενδοκαρδίτιδα (λοίμωξη των βαλβίδων της καρδιάς).

2. Βαθιές οριζόντιες γραμμές (γραμμές του Beau)

2nail

Οι οριζόντιες αυλακώσεις των νυχιών μπορεί να είναι αποτέλεσμα παλαιότερου τραυματισμού ή παλαιότερης ασθένειας, της χημειοθεραπείας ή της έκθεσης σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες (για τα άτομα με σύνδρομο Ρεϊνό). Συνήθως οι αυλακώσεις παρατηρούνται αρκετούς μήνες μετά την ασθένεια, τον τραυματισμό κ.λπ., όταν πια το νύχι έχει μεγαλώσει και η αλλοίωση βρίσκεται σε εμφανές σημείο. Μερικές από τις παθήσεις που έχουν συνδεθεί με τις γραμμές του Beau είναι ο αρρύθμιστος διαβήτης, η περιφερική αγγειακή νόσος και η πνευμονία. Το σύμπτωμα μπορεί επίσης να υποδεικνύει έλλειψη ψευδαργύρου.

3. Οριζόντιες λευκές γραμμές (γραμμές του Muehrcke)

3nail

Οι λευκές ζώνες ή γραμμές που καλύπτουν οριζόντια ολόκληρη την επιφάνεια του νυχιού μπορεί να υποδεικνύουν μειωμένα επίπεδα μιας πρωτεΐνης (αλβουμίνη) στο αίμα. Η αλβουμίνη παράγεται στο συκώτι. Το σύμπτωμα εμφανίζεται συνήθως λόγω προβλήματος στο συκώτι.

4. Μαύρη κάθετη γραμμή στο νύχι

4nail

Πρέπει να αξιολογηθεί άμεσα από ειδικό, καθώς μπορεί να αποτελεί ένδειξη μελανώματος. Η αλλοίωση αυτή εμφανίζεται σχεδόν πάντα σε ένα μόνο νύχι.

https://www.onmed.gr/

Ο ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ( ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΤΖΕΪΜΣ ΘΕΡΜΠΕΡ )

Ο ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟΣ ΗΡΩΑΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ( ΧΙΟΥΜΟΡΙΣΤΙΚΟ ΔΙΗΓΗΜΑ ΤΟΥ ΤΖΕΪΜΣ ΘΕΡΜΠΕΡ )


Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία "

Tην προπερασμένη Κυριακή έβαλα ένα χιουμοριστικό διήγημα (απόσπασμα από μυθιστόρημα, στην πραγματικότητα) του Σασά Γκιτρί και είπα ότι θα βάλω 2-3 ακόμα. Ωστόσο, την  περασμένη Κυριακή η θλιβερότατη συγκυρία του θανάτου του Κώστα Κοτζιούλα επέβαλε αλλαγή του προγράμματος. Επανέρχομαι σήμερα με έναν ακόμα γνωστό χιουμορίστα,  τον Τζέιμς Θέρμπερ (1894-1961), που έχει γράψει πάρα πολλά εξαιρετικά χιουμοριστικά διηγήματα χαμηλών τόνων, συχνά συνοδευόμενα από δικά του σκίτσα,  αρχικά για περιοδικά όπως το Νιου Γιόρκερ και μετά σε βιβλία.

Το διήγημα που θα διαβάσουμε σήμερα το πήρα, όπως και το προηγούμενο, από μια παλιά Παγκόσμια ανθολογία του χιούμορ, των εκδόσεων  Δρακοπούλου, από τον 3ο ή τον 4ο τόμο. Ο αγγλικός του τίτλος είναι The greatest man in the world και δημοσιεύτηκε το 1931 στο περιοδικό New Yorker. Μπορείτε να διαβάσετε το πρωτότυπο εδώ ή στο σάιτ του περιοδικού (αλλά χρειάζεται εγγραφή).

Τον καιρό που έγραφε ο Θέρμπερ, οι αεροπόροι μεγάλων αποστάσεων ήταν λαϊκοί ήρωες -και ο συγγραφέας φαντάζεται τι θα γινόταν αν το κατόρθωμα του Λίντμπεργκ το ξεπερνούσε κάποιος εντελώς ακατάλληλος για ήρωας, ένας  αλητάκος με κακούς τρόπους και  λερωμένο ποινικό μητρώο και πώς ο Τύπος θα επιστρατευόταν ώστε να κρύψει τις άβολες αλήθειες.

Το σκίτσο είναι του ίδιου του Θέρμπερ.

Η μετάφραση έχει κάμποσα φάλτσα που δεν τα διόρθωσα αλλά εύκολα θα τα βρείτε αν κάνετε τον κόπο. Μόνο σε ένα σημείο προσθέτω [λέξη που λείπει]

ΤΖΕΪΜΣ ΘΕΡΜΠΕΡ

Ο μεγαλύτερος ήρωας του κόσμου

Αν το καλοσκεφτεΐς σήμερα, το 1950, για ένα πράμα μπορείς να ξαφνιαστείς μονάχα : ότι δεν έγινε πολύ νω­ρίτερα. Από πολύ παλιά ακόμα, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής είχαν εργασθεί ασυνείδητα για τη βόμβα που κάποτε θα έσπαγε στα χέρια τους. Ήταν αναπόφευκτο: μια μέρα ή την άλλη θα εμφανιζόταν με πάταγο στον ουρανό ο εθνικός ήρωας με χαμηλή καταγωγή, ευφυΐα και προσωπικότητα, που δεν θα μπορούσε να κρα­τήσει κεφάλι? στο οργιαστικό κύμα της δόξας που παρα­σέρνει τους αεροπόρους, οι οποίοι μένουν για καιρό στους αιθέρες ή διασχίζουν μακρότατες αποστάσεις. Για καλή τύχη της εθνικής αξιοπρέπειας και της διεθνούς αρμονίας τόσο ο Λίντμπεργκ όσο και ο Μπάιρντ ήταν άν­θρωποι καθώς πρέπει. Το ίδιο κι άλλοι περιφανείς αεροπόροι. Δέχτηκαν με ευπρέπεια το δάφνινο στεφάνι, κρά­τησαν ψηλά το κεφάλι στις μπόρες της δημοσιότητας, παντρεύθηκαν έξοχες γυναίκες, οι πιο πολλοί από καλά σπίτια, για ν’ αποσυρθούν έπειτα σε μια ήσυχη ιδιωτική ζωή και να χαρούν τις ευμετάβλητες? περιουσίες τους. Δεν παρουσιάστηκαν δυσάρεστα απρόοπτα ή τόσο κατα­στροφικά που ν’ αμαυρώσουν την ευγενικιά τους ανάβαση στις επικίνδυνες κορυφές της φήμης. Ήταν μοιραίο ωστόσο μια μέρα να επαληθεύσει η εξαίρεση τον κανόνα, (πράγμα που έγινε τον Ιούλιο του 1937, όταν ο Τζακ ή Παλ Σμαρτς, βοηθός γκαράζ στο Ουέστφηλντ της Αΐόβας   έκανε το γύρο του κόσμου, χωρίς σταθμό, μ’ ένα αεροπλάνο της κακιάς ώρας, μ’ ένα μονοκινητήριο Μπρέστχαβον Ντράγκον Φλάϋ III

Κανείς στην Ιστορία της αεροπορίας δεν είχε τολμή­σει ποτέ να ονειρευθεί τέτοιο άθλο. Κανείς δεν είχε πά­ρει στα σοβαρά τα απίθανα, ιπτάμενα βοηθητικά ντεπό­ζιτα που είχε ανακαλύψει ο Τσαρλς Λιούις Γκρήσαμ, ένας μισότρελος καθηγητής της αστρονομίας απ’ το Νιού Χαμσάϊρ. Μα ο Σμαρτς τους είχε τυφλή εμπιστοσύνη. Όταν στις αρχές Ιουλίου 1937, ο βοηθός γκαράζ -ένας μικροκαμωμένος και ζόρικος νεαρούλης εικοσιδυό χρονώ που μασούσε ένα κομμάτι σκάρτο καπνό— έκανε την εμφάνισή του στο αεροδρόμιο Ρούζβελτ για ν’ αναγγείλει: «Τώρα θα σας δείξω εγώ πώς πετάνε», οι εφημερίδες έκαναν μια σύντομη ειρωνική μνεία για τη σχεδιαζόμενη πτήση των εικοσιπέντε χιλιάδων μιλίων. Οι ειδήμονες απέρριψαν κατηγορηματικά κάθε δυνατότητα του εγχειρήματος και κατά τη γνώμη τους, όπως άφησαν να εννοηθεί, επρόκειτο για ένα τέχνασμα, για ένα διαφημιστικό κόλπο. Αυτό το σκουριασμένο αεροπλάνο της κακιάς ώρας δεν θα μπορούσε καν να ξεκινήσει. Τα βοηθητικά ντεπόζιτα τού Γκρήσαμ δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν.

Μα ο Σμαρτς —αφού χαιρέτησε πρώτα μια κοπελίτσα απ’ το Μπρούκλιν, μια εργάτρια που δίπλωνε χαρ­τόνια σ’ ένα εργοστάσιο κι αργότερα την είπε «η σκορδόπιστή μου»- σκαρφάλωσε την αξιομνημόνευτη αυγή της 7ης Ιουλίου στο αλλόκοτο αεροπλάνο του, έφτυσε στον αέρα μια μεγάλη καμάρα με καπνό και σάλια, κι απογειώθηκε, παίρνοντας μαζί του μόνο ένα γαλόνι λαθραίο τζιν κι έξι λίβρες σαλάμι.

Όταν ο βόμβος του αεροπλάνου χάθηκε πάνω απ’ τον ωκεανό, οι εφημερίδες υποχρεώθηκαν ν’ αναγγείλουν ότι ένας λειψός νεαρός —που παραμόρφωναν ανάλογα τ’ όνομά του—είχε επιχειρήσει το παράλογο εγχείρημα να κάνει το γύρο του κόσμου μ’ ένα σαραβαλιασμένο μονοκινητήριο αεροπλάνο, εμπιστευόμενος για το βοηθητικό ανεφοδιασμό σ’ ένα μηχάνημα που είχε ανακαλύψει ένας μουρλός καθηγητής. Όταν, υστέρα από εννιά μέρες αδιάκοπής πτήσεως, το μικροσκοπικό αεροπλάνο φάνηκε πάνω απ’ τον κόλπο του Αγίου Φραγκίσκου, κατευθυνόμενο στη Νέα Υόρκη, αγκομαχώντας βέβαια και ξεφυσώντας, αλλά συνεχίζοντας πάντοτε τη θαυμάσια, την καταπλη­κτική πτήση του, οι εφημερίδες που από καιρό είχαν πετάξει κάθε άλλη είδηση από την πρώτη σελίδα—ακόμα και την απόπειρα της συμμορίας του Βιλέτι εναντίον του κυβερνήτη του Ιλινόις— εμφανίστηκαν με πρωτοφανέρω­τους πηχυαίους τίτλους κι έγραψαν άρθρα κι ανταποκρίσεις με είκοσι πέντε και τριάντα στήλες. Ήταν ολοφάνερο ωστόσο ότι σε τούτα τα ρεπορτάζ της ιστορικής πτήσεως ελάχιστα γινόταν λόγος κι εντελώς φευγαλέα για τον αεροπόρο. Αυτό δεν οφειλόταν στην ανεπάρκεια [των πληροφοριών] για την ανθρώπινη πλευρά του ήρωα, αλλά στην υπερβολική πληρότητά τους.

Οι ανταποκριτές, που μόλις το αεροπλάνο του Σμαρτς είχε επισημανθεί πάνω από τη γαλλική κωμόπολη Σερλύ – Λε – Μερ, είχαν σταλεί βιαστικά στην Αϊόβα, με την υποχρέωση να φέρουν στο φως την ιστορία του μεγά­λου ανδρός, ανακάλυψαν αμέσως ότι δεν μπορούσε να δημοσιευτεί τούτη η ιστορία. Η μητέρα του, μια στυφή μαγείρισσα που πρόσφερε τις υπηρεσίες της σε μια μπαράγκα—ρεστοράν πλάι σε μια τουριστική κατασκήνωση, κοντά στο Ουέστφιλντ, είχε απαντήσει τσαντισμένα στις ερωτήσεις που της έκαναν για το γιο της : «Στο διάβολο. Ελπίζω να μου τον φέρουνε πνιγμένο.» Εξακριβώθηκε ότι ο πατέρας του ήταν φυλακή γιατί ξάφρισε φανάρια από αυτοκίνητα ξένων. Και ο αδελφός του, ένας νεαρός ολιγοφρενής, το είχε σκάσει τελευταία απ’ το αναμορφωτήριο του Πρέστον της Αϊόβας και ήταν καταζητούμενος σε αρκετές δυτικές πόλεις, γιατί είχε κλέψει από ταχυδρομικά γραφεία υποδείγματα για τηλεγραφικές επιταγές. Και ακόμα συσσωρεύονταν οι ανησυχητικές ανακαλύψεις, όταν ο Σμαρτς, με θολά μάτια, ξάγρυπνος και πεινασμένος, πέρασε με το απίθανο σαράβαλό του πάνω απ’ τον τόπο, όπου ξέθαβαν την ιστορία της αξιοθρήνητης Ιδιωτικής του ζωής, κατευθυνόμενος στη Νέα Υόρκη, προς την πιο μεγάλη δόξα που έτυχε ποτέ σε άνθρωπο του καιρού του.

Η ανάγκη να τυπωθεί κάτι στις εφημερίδες για τη ζωή και την προσωπικότητα του νέου δημιούργησε μια κρίσιμη κατάσταση. Ήταν αδύνατο ν’ αποκαλυφθεί η αλήθεια, γιατί, όταν ακόμα ο Σμαρτς πετούσε πάνω απ’ την Ευρώπη, είχε ξεσπάσει ο ενθουσιασμός, αυθόρμητος και ασυγκράτητος σαν μια πυρκαγιά στο δάσος. Τον περιέγραψαν ωστόσο σαν ένα μετριόφρονα, σιωπηλό και ξανθό νέο, αγαπητό στους φίλους και συμπαθητικό στα κορίτσια. Η μοναδική φωτογραφία του Σμαρτς, στο βο­λάν ενός ψεύτικου αυτοκινήτου, βγαλμένη σ’ ένα ταπεινότατο φωτογραφικό στούντιο ενός λούνα – παρκ, ρετουσαρίστηκε έτσι που έδειχνε όμορφο το νεαρό αλητάκο. Το ζόρικο βλέμμα του μετριάστηκε μ’ ένα αξιαγάπητο χα­μόγελο. Έτσι κρύφτηκε η αλήθεια από τους παραληρούντες συμπατριώτες του. Κανείς δεν φαντάστηκε ότι οι γεί­τονες τον περιφρονούσαν και φοβόντουσαν την οικογέ­νεια Σμαρτς στην ταπεινή κωμόπολη της Αϊόβας. Ούτε πως κι ο ήρωάς μας, εξαίτιας ορισμένων αξιόμεμπτων πράξεων, είχε τη φήμη μιας δημόσιας συμφοράς. Οι ανταποκριτές έμαθαν ότι είχε μαχαιρώσει το διευθυντή του σχολείου του. Όχι βέβαια θανάσιμα, μα τον είχε μαχαι­ρώσει. Πως σε μια άλλη περίπτωση, που πιάστηκε στα πράσα να κλέβει από μια εκκλησία το κάλυμμα της άγιας τράπεζας, πέταξε στο κεφάλι του καντηλανάφτη ένα βάζο με πασχαλινά κρίνα. Πως για τους άθλους του αυτούς είχε εκτίσει μια ποινή στο Αναμορφωτήριο.

Στη Νέα Υόρκη και την Ουάσιγκτον οι αρχές εξέπεμπαν σιωπηλές δεήσεις στον ουρανό, επικαλούμενες, όσο κι αν φαίνεται φρικτό, μια θεία Πρόνοια με κατανόηση, που να τσακίσει το σκουριασμένο και σαραβαλιασμένο αεροπλάνο με τον περιφανή πιλότο του, που η πρωτάκουστη πτήση του είχε ξεσηκώσει σ’ ολόκληρο τον πολιτισμένο κόσμο ωσαννά υστερικού θαυμασμού. Οι αρ­χές ήταν σίγουρες πως ο μεγάλος αεροπόρος, στο θαμπωτικό φως της κολακείας, θ’ αποκάλυπτε μια προσωπικότητα αλήτη, ηθικά και διανοητικά ανίκανου να εξαρθεί στο ύψος της θαυμαστής του φήμης. «Εύχομαι» είπε ο Υπουργός των εξωτερικών σε μια απ’ τις τόσες μυστικές συνεδριάσεις του υπουργικού συμβουλίου, που έγιναν για να εξετασθεί το αγωνιώδες δίλημμα, «εύχομαι να εκπληρωθεί η έπιθυμία της μητέρας του». Και το πράγμα αναφερόταν στην ευχή που εξέφρασε η Έμμα Σμαρτς να δει το γιό της πνιγμένο. Μα ήταν αργά πια! Ο Σμαρτς εί­χε ξεπεράσει μ’ ένα πήδημα τον Ατλαντικό και τον Ει­ρηνικό σαν να ’ταν νερολακκούβες. Το απόγευμα στις 17 Ιουλίου, στις δύο και τρία λεπτά, το εξοργιστικό αεροπλάνο προσγειωνόταν με τέλειο χειρισμό στο αεροδρόμιο Ρούζβελτ.

Φυσικά δεν έμπαινε ζήτημα ότι μπορούσαν να δεχτούν τον πιο μεγάλο αεροπόρο της παγκόσμιας Ιστορίας με μια φτωχιά υποδοχή. Στο αεροδρόμιο Ρούζβελτ η υποδοχή ήταν τόσο λαμπρή και επίσημη, που ο κόσμος έμεινε χωρίς αναπνοή. Για καλή τύχη ο ήρωάς μας, που είχαν εξαντληθεί οι δυνάμεις του, λιποθύμησε αμέσως και χρειάστηκε να τον τραβήξουν έξω απ’ το αεροπλάνο. Βιαστικά βιαστικά τον πήραν απ’ τ’ αεροδρόμιο, προτού προλάβει ν’ ανοίξει το στόμα του. Έτσι δεν μπόρεσε να βάλει σε κίνδυνο τη λάμψη της πρώτης υποδοχής, που λαμπρύνθηκε από την παρουσία των υπουργών Στρατιω­τικών και Ναυτικών, του δημάρχου της Νέας ‘Υόρκης Μίκαελ Τζ. Μοριάρτι, του πρωθυπουργού του Καναδά, των κυβερνητών Φάννιμαν, Γκρόβες, Μάκ Φήλυ και Κρίτσφηλντ, κι ενός πλήθους ξένων διπλωματών. Μάλιστα ο Σμαρτς δεν συνήλθε έγκαιρα για να πάρει μέρος στις θορυβώδεις φιέστες που έγιναν την άλλη μέρα στο Σίτι Χολ. Τον μετέφεραν εσπευσμένα σε μια απόμερη κλινι­κή και τον περιόρισαν στο κρεβάτι. Χρειάστηκαν εννιά μέρες προτού να μπορέσει ή πιο σωστά να του επιτρέψουν να σηκωθεί. Στο μεταξύ τα πιο μεγάλα κεφάλια του έθνους, που συνήλθαν σε επίσημη σύσκεψη, αποφάσισαν να γίνει μια μυστική συνεδρίαση δημοτικών, κρατικών και ομοσπονδιακών λειτουργών, οι οποίοι θα ανελάμβαναν το χρέος να διδάξουν στο Σμαρτς την ηθική και την αξιοπρέπεια του ήρωα.

Τη μέρα που ο μικροσκοπικός βοηθός γκαράζ πήρε επιτέλους την άδεια να σηκωθεί απ’ το κρεβάτι και να ντυθεί, όταν μπόρεσε και να μασήσει ταμπάκο ύστερα από δυο βδομάδες, είχε και το ελεύθερο να δεχτεί τους δημοσιογράφους, έτσι για να υποβληθεί σε μια δοκιμα­σία. Ο Σμαρτς δεν περίμενε να του κάνουν ερωτήσεις. «Μάγκες», είπε κι ανατρίχιασε ο ανταποκριτής των «Τάιμς» «μπορείτε να το πείτε σ’ αυτό το γ… κόσμο ότι έβαλα τα γυαλιά στο Λίντμπεργκ; Κι ότι έκανα τα δυο μπακακάκια να καταπιούν πράσινα ποντίκια; Με την έκφραση «δυο μπακακάκια» εννοούσε τους δυο ενδόξους Γάλλους αεροπόρους, που επιχείρησαν πριν από δυο βδομάδες να κάνουν το μισό γύρο του κόσμου και κατέ­ληξαν προς δυστυχίαν τους στη θάλασσα. Σ’ αυτό το σημείο ο άνθρωπος των «Τάιμς» απετόλμησε να εκθέσει με συντομία την αποδεχτή φόρμουλα των συνεντεύξεων. Εξήγησε ότι δεν ήταν ανεκτές κάποιες αυθάδεις εκφράσεις για άλλους ήρωες, και μάλιστα ξένους. «Κολοκύθια με ρίγανη», τον έκοψε ο Σμαρτς. «Το ’κανα και θέλω να το πω. Και θα το πω». Κι αυτό έκανε.

Φυσικά δεν τυπώθηκε ούτε αράδα από τούτη την κα­ταπληκτική συνέντευξη. Μάλιστα οι εφημερίδες, με βάση τις οδηγίες ενός κρυφού διευθυντήριου που δημιουργήθηκε για την περίσταση και απαρτιζόταν από πολιτικούς άντρες και διευθυντές εφημερίδων, πλασάρισαν σ’ ένα άπληστο και περίεργο κόσμο ότι ο «Τζάκι»—όπως τον βάφτισαν αυθαίρετα—περιορίστηκε να πει μονάχα πως ήταν ευτυχισμένος και πως ο καθένας μπορούσε να το κάνει. «Φοβάμαι ότι δόθηκε κάποιος υπερβολικός τόνος στο εγχείρημά μου» διαμαρτυρήθηκε μ’ ένα δειλό χαμό­γελο σύμφωνα με τον ανταποκριτή των «Τάιμς». Απαγορεύθηκε στον ήρωά μας να διαβάζει αυτά που έγραφαν οι εφημερίδες, πράγμα που δεν συνέβαλε να μετριάσει την αυξανόμενη επιθετικότητά του. Η κατάσταση ήταν εξαιρετικά κρίσιμη, επειδή ο Παλ Σμαρτς δεν άφηνε ευκαιρία να μην επαναλάβει ότι «ήταν ώς εδώ» με την κλεισούρα που του είχαν επιβάλει. Ούτε ήταν δυνατό να τον κρύψουν περισσότερο από ένα έθνος, που ανυπομονούσε να ριχτεί στα πόδια του. Ποτέ, απ’ τη βύθιση του «Λουζιτάνια», οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν αντιμετώπισαν τόσο σοβαρή κρίση.

Το απόγευμα της 27ης Ιουλίου ο Σμαρτς οδηγήθηκε σε μια «κονφερένς» στην οποία παρευρίσκονταν δήμαρχοι, κυβερνήτες, ανώτεροι λειτουργοί, ψυχολόγοι και διευ­θυντές εφημερίδων. Τους πρόσφερε το ιδρωμένο του χέρι κι ένα σύντομο αντιπαθητικό χαμόγελο. «Λοιπόν»; είπε. Όταν κάθισε ο Σμαρτς, σηκώθηκε όρθιος ο δήμαρχος της Νέας Υόρκης, ο οποίος, με συγκρατημένη απαισιο­δοξία, προσπάθησε να του εξηγήσει τι έπρεπε να κάνει και να πει στο κοινό, κι έκλεισε τα λόγια του μ’ ένα εγκώμιο για το θάρρος και την ακεραιότητα του ήρωα. Το δή­μαρχο διαδέχτηκε ο κυβερνήτης Φάννιμαν, ο οποίος, ύστερα από μια συγκινητική δήλωση πίστης, παρουσίασε τον Κάμερον Σπότισγουοντ, δεύτερο γραμματέα της αμερικάνικής πρεσβείας στο Παρίσι. Ήταν ο καθώς πρέ­πει άνθρωπος που θα δασκάλευε το Σμαρτς για τους τύ­πους που έπρεπε να τηρήσει στις δημόσιες εμφανίσεις. Ο Σμαρτς άκουγε, ξαπλωμένος σε μια καρέκλα, σφίγγοντας στα χέρια του μια βρόμικη κίτρινη γραβάτα, με ξεκούμπω­το πουκάμισο, μεγάλα γένια, μ’ ένα στριφτό τσιγάρο στο στόμα και μια ζόρικια γκριμάτσα στα χείλη. «Μάλιστα, μάλιστα. Και γιατί όχι;» τους διέκοψε απότομα. «Θα γου­στάρατε να σας έκανα το πιτσουνάκι, ε ; Όπως ο π… ο Λίντμπεργκ, αυτή η σιγανοπαπαδιά. Μα να το βγάλετε απ’ το ξερό σας. Σύμφωνοι;». Ολονών κόπηκε η ανάσα. Ακούστηκαν ψίθυροι και στεναγμοί. «Ο κύριος Λίντμπεργκ», άρχισε να λέει κάτωχρος ένας γερουσιαστής των ‘Ηνω­μένων Πολιτειών, «και ο κύριος Μπάιρντ…» Ο Σμαρτς, που λιμάριζε τα νύχια του μ’ ένα παλιομάχαιρο, τον διέ­κοψε και τούτον : «Μα το Θεό, αυτός…» Κάποιος έκοψε στη μέση τούτες τις βλάσφημες αυθάδειες. Ένα καινού­ριο πρόσωπο έκανε την είσοδό του στην αίθουσα. Όλοι σηκώθηκαν όρθιοι εκτός από το Σμαρτς που εξακολουθούσε να λιμάρει τα νύχια του και δεν σήκωσε καν το κεφά­λι. «Κύριε Σμαρτς» του είπε κάποιος σε αυστηρό τόνο, «ο πρόεδρος των ‘Ηνωμένων Πολιτειών». Σκέφτηκαν πως η παρουσία της υπέρτατης αρχής του έθνους θα δάμαζε το νεαρό ήρωα, και χάρη στη λαμπρή συνεργασία του τύπου, ο πρόεδρος οδηγήθηκε κρυφά σε τούτη τη μυστική σύσκεψη.

Απλώθηκε μια μεγάλη και βαριά σιωπή. Ο Σμαρτς σήκωσε τα μάτια και χαιρέτησε τον πρόεδρο, κουνώντας το χέρι του. «Πώς τα πας;» ρώτησε και βάλθηκε να στρίψει ένα άλλο τσιγάρο. Η σιωπή έγινε πιο βαριά. Ακούστηκε ένα ξερό βήξιμο. «Διάολε, ψηνόμαστε απ’ τη ζέστη» είπε ο Σμαρτς και ξεκούμπωσε άλλα δυο κουμπιά του ποκάμισού του, αποκαλύπτοντας ένα τριχωτό στήθος κι ένα τατουάζ με το όνομα «Σάντι», κλεισμένο σε μια καρδιά τρυπημένη από βέλος. Οι μεγάλοι άντρες, οι συγκεντρωμένοι σε τούτη την αίθουσα, κοιταχθήκανε με απόγνωση καθώς αντιμετώπιζαν την πιο σοβαρή κρίση της αμερικανικής ιστορίας. Κανένας δεν ήξερε τί να κάνει. «Λοιπόν, είπε ο Σμαρτς, δεν είναι ώρα να το κόψουμε λάσπη; Και πότε θα πέσουν τα ψιλά; Και πόσα θα ρε­γουλάρετε;» κι έτριψε αντίχειρα και δείκτη, για να γί­νει πιο κατανοητός. «Χρήματα!» φώναξε ταραγμένος και χλωμός ένας γερουσιαστής. «Και βέβαια χρήματα» είπε ο Παλ πετώντας το αποτσίγαρό απ’ το παράθυρο. «Ένα τσουβάλι χρήματα». Άρχισε να στρίβει κι άλλο τσιγάρο. «Ένα τσουβάλι χρήματα» ξανάπε, κοιτώντας με σκοτεινό βλέμμα το λεπτό τσιγαρόχαρτο. Έριξε προς τα πίσω το κεφάλι του και βάλθηκε να κοιτάζει ένα προς ένα τα μεγάλα μυαλά του έθνους. Ήταν το βλέμμα του θηρίου που ξέρει τη δύναμή του, της λεοπάρδαλης που βρίσκεται λεύ­τερη μέσα σε οικόσιτα ζώα. «Και διάβολε, είπε, «ας πάμε σε πιο δροσερό μέρος. Είναι τρεις εβδομάδες που με κρατάνε στην κλούβα».

Ο Σμαρτς σηκώθηκε και πλησίασε στο ανοιχτό πα­ράθυρο κι από κει κοίταξε το δρόμο, απ’ το ύψος εννέα ορόφων. Έφταναν ώς αυτόν κάπως σβησμένα τα διαλαλητά των εφημερίδων. Αναγνώρισε το όνομά του. «Μπρά­βο», φώναξε μ’ ένα χαρούμενο μορφασμό. «Δώστε του, διάβολε» ούρλιαξε προς το δρόμο. «Μ’ όλη σας τη φωνή». Η ένταση παραχώρησε τη θέση της σε μια αιφνίδια, τρελή παρόρμηση στους ανθρώπους που βρίσκονταν πίσω του. Μια λέξη που δεν ειπώθηκε—μια διαταγή, μια εκκληση, σαν να αντήχησε μέσα στην αίθουσα. Μα ή σιωπή ήταν τέλεια. Συνέβη κοντά στο Σμαρτς να βρίσκεται τού­τη τη στιγμή ο Τσαρλς Κ. Α. Μπραντ, γραμματέας του δημάρχου της Νέας Υόρκης. Έριξε μια ερωτηματική ματιά στον πρόεδρο των ‘Ηνωμένων Πολιτειών. Ο πρόε­δρος με σκοτεινό και κάτωχρο πρόσωπο συγκατένευσε με μια κίνηση του κεφαλιού. Ο Μπραντ, γεροδεμένος και δυνατός, άλλοτε χαφ στο Ρούτγκερς, άρπαξε το μεγαλύτερο άντρα του κόσμου απ’ την πλάτη κι απ’ το παντελόνι και τον έσπρωξε έξω απ’ το παράθυρο.

«Θεέ μου, έπεσε απ’ το παράθυρο» φώναξε ένας ξύ­πνιος δημοσιογράφος.

«Πάρτε με από δω, φώναξε ο πρόεδρος. Πολλοί πετάχθηκαν πλάι του και τον συνόδευσαν έξω απ’ την αί­θουσα σε μια δευτερεύουσα πόρτα. Ο διευθυντής του Ασοσιέιτεντ Πρες, συνηθισμένος σε κάτι τέτοια πρά­γματα, άρπαξε αμέσως την κατάσταση. Έδωσε λίγες και ξερές διαταγές. Άλλους άφησε και άλλους διέταξε να φύγουν. Διέγραψε αμέσως μια ιστορία στην οποία έπρεπε να κρατηθούν όλες οι εφημερίδες. Έστειλε δυο ανθρώπους στο δρόμο να τακτοποιήσουν και τούτη την πλευρά της τραγωδίας, διέταξε ένα γερουσιαστή να βάλει τα κλάματα και δυο βουλευτάς να πάθουν νευρική κρίση. Με λίγα λόγια προετοίμασε το έδαφος για το δύ­σκολο έργο να αναγγείλουν σ’ ένα κόσμο συντριμμένο απ’ την οδύνη, την θλιβερή είδηση του τραγικού και πρόω­ρου τέλους του πιο διάσημου και περιφανούς τέκνου της χώρας.

Η κηδεία, το ξέρετε, ήταν η πιο λαμπρή, η πιο όμορφη, η πιο επίσημη, η πιο θλιβερή που έγινε στις Ηνωμέ­νες Πολιτείες της Αμερικής. Το επιτύμβιο μνημείο στο νεκροταφείο του Άρλιγκτον —μια απλή μαρμάρινη στήλη στη βάσι της οποίας υπάρχει ανάγλυφο ένα μικροσκοπικό αεροπλάνο— είναι το τέρμα ενός ευσεβούς προσκυνήματος. Όλα τα έθνη του κόσμου απέδωσαν μεγάλες τιμές στο μικρό Τζάκι Σμαρτς, τον πιο μεγάλο ήρωα της ’Αμε­ρικής. Σε καθορισμένη ώρα, τηρούνται δυο λεπτά σιγής σ’ ολόκληρη την επικράτεια. Και οι απροσάρμοστοι κά­τοικοι του Ουέστφιλντ της Αϊόβης πήραν κι αυτοί μέρος στη θλιβερή και ευγενική τελετή. Γι’ αυτό το πράγμα φρόντισαν οι υπάλληλοι του Στέιτ Ντιπάρτμεντ. Ένας τους πήρε την εντολή να μείνει άγρυπνη φρουρά στο κα­τώφλι μιας μπαράγκας ρεστοράν, πλάι στην τουριστική κατασκήνωση, έξω από την πόλη και κάτω από την αυστηρή ματιά του η κυρία Έμμα Σμαρτς έσκυψε το κεφάλι και γύρισε από την άλλη μεριά, έτσι που ο άνθρωπος των μυστικών υπηρεσιών δεν μπόρεσε να αντιληφθεί μια ζόρικια γκριμάτσα, τόσο παράξενη και γνώριμη στ’ αλήθεια.

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία "


Σάββατο 2 Σεπτεμβρίου 2023

Διογένης ο Κυνικός: Η αντισυμβατική ζωή του εκκεντρικού φιλοσόφου ||Αρχ...

Διογένης ο Κυνικός: Η αντισυμβατική ζωή του εκκεντρικού φιλοσόφου


Στο σημερινό μας άκρως διασκεδαστικό επεισόδιο θα εστιάσουμε την προσοχή μας στη ζωή και στη διδασκαλία του Διογένη του Κυνικού. Ήταν ένας από τους σημαντικότερους φιλοσόφους της Αρχαίας Ελλάδας και θεωρείται ο κυριότερος εκπρόσωπος της κυνικής φιλοσοφίας. Υπήρξε αντισυμβατική μορφή και ως μέσο για τα διδάγματά του χρησιμοποιούσε κυρίως τον αστεϊσμό και το λογοπαίγνιο. Όπως θα διαπιστώσετε παρακολουθώντας το βίντεο, η δύναμη της προσωπικότητάς του έγκειται κατά πολύ στην εκκεντρικότητά του, στο τραχύ χιούμορ και στην τολμηρή αντίσταση σε καθετί καθιερωμένο.



Ένα αυξανόμενο χάσμα μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ: Η Ρωσία ενεργοποιεί το RS-28 – Ένας βαλλιστικός πύραυλος 208 τόνων ικανός να εξαφανίσει τη Γαλλία ή το Τέξας

Ένα αυξανόμενο χάσμα μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ: Η Ρωσία ενεργοποιεί το RS-28 – Ένας βαλλιστικός πύραυλος 208 τόνων ικανός να εξαφανίσει τη Γαλλία ή το Τέξας


ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΑΡΧΑΡΗΣ

Καμία άλλη χώρα εκτός από τη Ρωσία: Η “υπεροχή” του Sarmat - Ενώ είναι ένας πύραυλος υγρού προωθητικού επιταχύνει σχεδόν τόσο γρήγορα όσο οι πύραυλοι με ελαφρούς κινητήρες στερεών πυραύλων

 Οι Ηνωμένες Πολιτείες, αντιμετωπίζουν μια επείγουσα ανάγκη να δοκιμάσουν επαρκώς τις αναδυόμενες τεχνολογίες υπερηχητικών οχημάτων, προκειμένου να είναι σε θέση να ανταγωνιστούν τη Ρωσία και την Κίνα.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες βρίσκονται πίσω από την Κίνα και τη Ρωσία, όσον αφορά τις δοκιμές και την ανάπτυξη υπερηχητικών τεχνολογιών, οι οποίες είναι σε θέση να επαναπροσδιορίσουν τις συμβατικές δυνατότητες χτυπήματος καθώς και τελικά τις πυρηνικές αποτρεπτικές δυνάμεις.

Σε μια στρατηγική στρατιωτική κίνηση, οι ένοπλες δυνάμεις της Ρωσίας έθεσαν με επιτυχία σε λειτουργία το πρόσφατα αναπτυγμένο σύστημα διηπειρωτικών βαλλιστικών πυραύλων RS-28 Sarmat, επιβεβαιώνοντας πλήρως το Πενταπόσταγμα που ανέφερε ότι, οι πυρηνικοί πύραυλοι Satan II τέθηκαν σε λειτουργία μάχης.

Αυτό το σημαντικό γεγονός αναφέραμε, ακολουθεί την προηγούμενη διακήρυξη του Προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν τον Φεβρουάριο, όπου είχε ισχυριστεί ότι το σύστημα θα άρχιζε το μαχητικό του καθήκον εντός του έτους.

Το ανώτατο στέλεχος της Roscosmos, ο Γιούρι Μπορίσοφ, ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη εργασιών για το νέο πυραυλικό  σύστημα, το «Sarmat». Η εναρκτήρια δοκιμαστική εκτόξευση του συστήματος «Sarmat» έλαβε χώρα τον Απρίλιο του 2022.

Αυτό το προηγμένο σύστημα είναι έτοιμο να καταλάβει τη θέση που κατείχε προηγουμένως το σύστημα R-36M2 Voyevoda, ένα μοντέλο που βρίσκεται σε ενεργή υπηρεσία από το έτος 1988.

Ένα όπλο που ξεπερνά κάθε αεράμυνα

Προηγούμενες δηλώσεις του Προέδρου Πούτιν, αποκάλυψαν τις απαράμιλλες δυνατότητες του πυραύλου, δηλώνοντάς τον ως «ένα όπλο ικανό να ξεπεράσει όλες τις σύγχρονες μεθόδους αντιπυραυλικής άμυνας. Δεν διαθέτει ισοδύναμο παγκοσμίως και θα παραμείνει έτσι για εκτεταμένη διάρκεια», κατηγοριοποιώντας το ως ένα «εξαιρετικά μοναδικό όπλο που θα ενισχύσει τη μαχητική ικανότητα των στρατιωτικών μας δυνάμεων».

Οχυρωμένα σιλό

Διεκδικώντας τον τίτλο του βαρύτερου στον κόσμο, ο νέος πύραυλος ζυγίζει 208 τόνους. Σε αντίθεση με τον ελαφρύτερο αντίστοιχό του, τον πύραυλο Yars, ο οποίος είχε  την ευελιξία της εκτόξευσης τόσο από οχυρωμένα σιλό όσο και από κινητά οχήματα εκτόξευσης, αυτό το μεγαθήριο υποβιβάζεται στην ανάπτυξη από οχυρωμένα σιλό. Αυτό οφείλεται κυρίως στο τεράστιο μέγεθός του, το οποίο είναι περίπου τέσσερις φορές μεγαλύτερο από αυτό του πυραύλου Yars.

Τα εγκαίνια της αρχικής μονάδας Sarmat, ένα σημαντικό ορόσημο, φθάνουν ουσιαστικά πεντέμισι χρόνια μετά την αρχική διακήρυξη του συστήματος. Αυτή η αξιοσημείωτη ανακοίνωση, έγινε σε συνδυασμό με πολλά άλλα επακόλουθα ασύμμετρα οπλικά συστήματα από τον  Πούτιν στις αρχές του Μαρτίου 2018.

Παράλληλα με το Sarmat, στο  Ρωσικό οπλοστάσιο υπάρχει το υπερηχητικό όχημα ολίσθησης Avangard, ειδικά σχεδιασμένο για το Sarmat, και το Voyevoda.

Στο στρατηγείο της παγκόσμιας άμυνας, τα οχήματα Avangard κατέχουν εξέχουσα θέση. Αυτά τα οχήματα, που αναπτύσσονται από πυραύλους κατά τα τερματικά τους στάδια, προσφέρουν μια πειστική λύση για την αξιόπιστη διαφυγή αναχαίτισης. Η μοναδικότητα αυτού του τεχνολογικού επιτεύγματος, υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι δεν υπάρχουν παρόμοια ανάλογα πουθενά αλλού στον κόσμο.

Ένα αυξανόμενο χάσμα μεταξύ Ρωσίας και ΗΠΑ

Η θέση σε λειτουργία της μονάδας Sarmat ενίσχυσε απότομα τις διαφορές μεταξύ των στρατηγικών πυραυλικών δυνάμεων της Ρωσίας και των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η εξέλιξη άφησε το οπλοστάσιο των Αμερικανικών Διηπειρωτικών Βαλλιστικών Πυραύλων (ICBM) να υστερεί σημαντικά, καθώς αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από τους  παλιούς και σχετικά υποτυπώδεις πυραύλους Minuteman III, οι οποίοι χρονολογούνται από τη δεκαετία του 1970 και έχουν υποστεί ελάχιστες προσπάθειες εκσυγχρονισμού.

Σε ένα ταχέως μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο, η ενεργοποίηση της μονάδας Sarmat έλαβε χώρα εν μέσω αυξανόμενου συναγερμού στον δυτικό κόσμο. Αυτή η ανησυχία πηγάζει από τις αυξανόμενες εντάσεις μεταξύ ΝΑΤΟ και Ρωσίας, μια κατάσταση που θα μπορούσε ενδεχομένως να κλιμακωθεί σε μια πιο απροκάλυπτη αντιπαράθεση.

Η συνεχιζόμενη αύξηση της στρατιωτικής εμπλοκής της Δυτικής συμμαχίας στον Ρωσο-Ουκρανικό Πόλεμο, από την αποστολή ενεργών μονάδων μάχης στις πρώτες γραμμές έως την παροχή πρόσβασης στο εκτεταμένο δορυφορικό της δίκτυο, υπογραμμίζει αυτή την κλιμακούμενη γεωπολιτική ένταση.

Σχετικά με το Sarmat

Με εντυπωσιακή εμβέλεια 18.000 χιλιομέτρων, το πυραυλικό σύστημα Sarmat είναι μια τρομερή δύναμη, ικανή να παραδώσει έως και 15 πολλαπλά ανεξάρτητα οχήματα επανεισόδου. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με το σύστημα Yars, το οποίο, με σημαντικά χαμηλότερο ωφέλιμο φορτίο μόλις 4-6 κεφαλών, περιορίζεται από μια δραστικά μικρότερη εμβέλεια. Τέτοιοι περιορισμοί περιορίζουν τις τροχιές στις οποίες μπορεί να προσεγγίσει την αμερικανική ηπειρωτική χώρα.

Οι καταστροφικές δυνατότητες ενός μόνο Sarmat είναι τεράστιες, με την ικανότητα να καταστρέψει μια περιοχή που ξεπερνά το μέγεθος της Γαλλίας ή του Τέξας. Αυτό το χαρακτηριστικό υπογραμμίζει την απόλυτη ισχύ αυτού του οπλικού συστήματος, προσφέροντας μια απογοητευτική υπενθύμιση του καταστροφικού αντίκτυπου της σύγχρονης στρατιωτικής τεχνολογίας.

https://www.pentapostagma.gr/

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

 Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Πόσο νερό πρέπει να πίνουμε;

Όλοι έχουμε ακούσει την παλιά συμβουλή να πίνουμε 8 ποτήρια νερό την ημέρα

Πρέπει κατά συνέπεια να ανησυχούμε αν δεν το κάνουμε;

Όχι, σύμφωνα με τους επιστήμονες, καθώς αυτή η συμβουλή δεν τους αφορά όλους.

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη, η κατανάλωση 8 ποτηριών νερού την ημέρα είναι περιττή για τους περισσότερους υγιείς ενήλικες.

Η συμβουλή δεν λαμβάνει υπόψη το νερό που λαμβάνουμε από το φαγητό μας και άλλα ροφήματα, όπως ο καφές και το τσάι. Η έρευνα διαπίστωσε επίσης ότι οι ανάγκες για νερό διαφέρουν από άτομο σε άτομο και εξαρτώνται από ποικίλους παράγοντες όπως η ηλικία, το φύλο, το μέγεθος του σώματος, τα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας και το κλίμα της περιοχής.

Για να δουν πόσο νερό χρειαζόμαστε πραγματικά οι άνθρωποι, οι ερευνητές της μελέτης ανέλυσαν δεδομένα από 5.600 ανθρώπους ηλικίας από 8 ημερών έως 96 ετών σε 26 χώρες. Οι συμμετέχοντες ήταν άτομα από όλα τα κοινωνικά και επαγγελματικά στρώματα, όπως αγρότες, αθλητές και μη, εργαζόμενοι σε γραφεία στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής, καθώς και άτομα από κοινωνίες αγροτών και κυνηγών στη Νότια Αμερική και την Αφρική.

Οι συμμετέχοντες παρακολουθήθηκαν με μια αξιόπιστη τεχνική, που χρησιμοποιεί νερό συνδεδεμένο με ιχνηθέτες που διευκολύνουν την παρακολούθηση παραγωγής διοξειδίου του άνθρακα από το σώμα, ώστε είναι δυνατό να λαμβάνονται ακριβείς μετρήσεις της ημερήσιας ενεργειακής δαπάνης των συμμετεχόντων. Επιτρέπει επίσης η τεχνική αυτή στους ερευνητές να εκτιμήσουν την ποσότητα νερού που παρήγαγαν οι συμμετέχοντες από τον μεταβολισμό, καθώς και την ακριβή ποσότητα νερού που κατανάλωναν.

Οι ερευνητές προσδιόρισαν έτσι ακριβώς πόσο νερό έχασαν οι συμμετέχοντες και πόσο αντικατέστησαν κάθε μέρα. Διαπίστωσαν ότι ο ημερήσιος κύκλος νερού ενός ατόμου καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από το μέγεθος του σώματός του και από το επίπεδο σωματικού λίπους του, το οποίο περιέχει λιγότερο νερό από τους μύες και άλλα όργανα. Όσο περισσότερη άλιπη μάζα έχει ένα άτομο, τόσο περισσότερο νερό χρειάζεται. Δεδομένου ότι οι άνδρες τείνουν να έχουν μεγαλύτερο σώμα και λιγότερο σωματικό λίπος σε σύγκριση με τις γυναίκες, γενικά χρειάζονται περισσότερο νερό ημερησίως. Η έρευνα έδειξε επίσης ότι το πόσο νερό χρειαζόμαστε αλλάζει κατά τη διάρκεια της ζωής. Γενικά, οι ανάγκες σε νερό κορυφώθηκαν μεταξύ ατόμων 20 ως 50 ετών και μετά μειώθηκαν παράλληλα με την επιβράδυνση του μεταβολισμού. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει επειδή η ποσότητα νερού εξαρτάται εν μέρει από τον μεταβολισμό και από το πόσες θερμίδες καταναλώνονται. Πράγματι, όλη η εργασία που κάνουν τα κύτταρά μας καθημερινά βασίζεται στο νερό και η αναλογία της ποσότητας νερού που χρησιμοποιούμε προς τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνουμε παραμένει αρκετά σταθερή κατά τη διάρκεια της ζωής.

Η μελέτη επίσης κατέδειξε ότι δύο άλλοι σημαντικοί παράγοντες που καθορίζουν τις ανάγκες σε νερό είναι το κλίμα της περιοχής διαβίωσης και το αν κάποιος κάνει καθιστική ζωή. Οι άνθρωποι που ζουν σε θερμότερα κλίματα και έχουν περισσότερη σωματική δραστηριότητα χρειάζονται και μεγαλύτερες ποσότητες νερού. Η μελέτη μάλιστα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι από λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές του κόσμου έχουν υψηλότερες ανάγκες για νερό συγκριτικά με τους ανθρώπους από ανεπτυγμένες χώρες. Αυτό μάλλον συμβαίνει επειδή αν κάποιος βρίσκεται σε μια φτωχότερη χώρα, είναι πιθανό να εργάζεται έξω κάθε μέρα και έχει λιγότερη πρόσβαση στον έλεγχο του κλίματος. Ακόμη, οι άνθρωποι στις φτωχότερες χώρες συχνά κάνουν δουλειές που απαιτούν περισσότερη σωματική δραστηριότητα. Καθώς ο κόσμος γίνεται όλο και θερμότερος όμως, αυτό πιθανώς θα προκαλέσει αύξηση των αναγκών μας σε νερό συνολικά, γεγονός που θα επιδεινώσει τα προβλήματα για τα 2 δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο που έχουν επί του παρόντος περιορισμένη ή ανεπαρκή πρόσβαση σε καθαρό νερό.

Πόσο νερό λοιπόν πρέπει να πίνουμε; Η απάντηση με βάση τη μελέτη αυτή είναι απλή: να πίνουμε νερό, όταν διψάμε, αρκεί να παρακολουθούμε και να δίνουμε πράγματι σημασία στις ανάγκες του σώματός μας για ενυδάτωση. Πρέπει να δίνουμε προτεραιότητα στο νερό και να προσπαθούμε να αποφεύγουμε τα σακχαρούχα ποτά, που μπορεί να προκαλέσουν μεταβολικά προβλήματα. Ο καφές και το τσάι είναι επίσης καλές πηγές ενυδάτωσης, παρότι η καφεΐνη που περιέχουν μπορεί να αυξήσει την ούρηση. Τέλος, πρέπει να έχουμε υπόψη ότι λαμβάνουμε νερό και από το φαγητό μας. Ορισμένες τροφές πλούσιες σε νερό είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα φασόλια, το γιαούρτι και οι σούπες.

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν πρόσφατα στο επιστημονικό περιοδικό Science.

https://www.onmed.gr/

ΟΙ ΔΑΚΤΥΛΙΟΙ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ

 ΟΙ ΔΑΚΤΥΛΙΟΙ ΤΟΥ ΚΡΟΝΟΥ

 στις 

Ο Γερμανός συγγραφέας W.G. Sebald (1944-2001) που προτιμούσε να τον αποκαλούν Μαξ, έχει χαρακτηριστεί ο σημαντικότερος Γερμανός συγγραφέας της μεταπολεμικής εποχής. Γεννημένος και μεγαλωμένος στις Βαυαρικές Άλπεις, μετακόμισε στην Αγγλία όταν ήταν 26 ετών. Από το 1970 μέχρι τον πρόωρο θάνατό του σε τροχαίο ατύχημα το 2001, έζησε και εργάστηκε ως πανεπιστημιακός λέκτορας στο Norwich στο Ηνωμένο Βασίλειο. Ο Σέμπαλντ προίκισε την παγκόσμια λογοτεχνία με μια σειρά καινοτόμων στη μορφή τους έργων στα οποία ενσωμάτωσε στοιχεία υπαρξιακών απομνημονευμάτων, αυτοβιογραφίας, ταξιδιωτικής γραφής και μυθιστορίας. Ενώ στη φόρμα των γραπτών του υπάρχει πάντα καλά κρυμμένο το ακαδημαϊκό περίβλημα του επιστημονικού δοκιμίου εντούτοις αυτό υπονομεύεται έξυπνα με διάφορους τρόπους καταλήγοντας σε κείμενα προσιτά  στα οποία κυριαρχούν η περιπλάνηση, η φυγή ή η εξορία ενώ οι χαρακτήρες του είναι άνθρωποι εκτοπισμένοι, πληγωμένοι, εξόριστοι, άνθρωποι που τους στοιχειώνουν φαντάσματα από το παρελθόν.

Τον Αύγουστο του 1992, όταν οι μέρες του Σείριου πλησίαζαν στο τέλος τους, ξεκίνησα να περιηγηθώ με τα πόδια την κομητεία Σάφφολκ της Ανατολικής Αγγλίας, με την ελπίδα να ξεφύγω από το κενό που με πλημμυρίζει όποτε ολοκληρώνω μια εκτενή εργασία.

Έτσι ξεκινά η αφήγησή του στο βιβλίο με τίτλο ‘Οι δακτύλιοι του Κρόνου που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις ΑΓΡΑ σε μετάφραση Γιάννη Καλιφατίδη. Με αυτή τη μελαγχολική διάθεση αρχίζει την περιγραφή ενός οδοιπορικού στις αραιοκατοικημένες παράκτιες εκτάσεις της Ανατολικής Αγγλίας όπου αναλογίζεται ‘τόσο την υπέροχη αίσθηση ελευθερίας κινήσεων όσο και την παραλυτική φρίκη που με κατακυρίευε με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, όποτε τύχαινε να βρεθώ αντιμέτωπος με τα ίχνη που είχε αφήσει πίσω της η καταστροφή, από καταβολής κόσμου, ακόμα και σε τούτη την απομακρυσμένη περιοχή.’  Ο συγγραφέας περπατά στους εξοχικούς δρόμους, διασχίζει ερημωμένα χωριά, συναντιέται με εγκαταλειμμένα βικτωριανά αρχοντικά, κοιτάζει γύρω του, παρατηρεί και κάθε νέα του παρατήρηση πυροδοτεί αναμνήσεις και ιστορίες που συμπλέκονται σ’ έναν περίπλοκο ιστό καταγραφής θραυσμάτων ενός παροδικού κόσμου. Τα ίχνη του παρελθόντος του στέλνουν πίσω την εικόνα της ιστορίας κι αυτός στοχάζεται για την ιστορική απώλεια, την επιλεκτικότητα και την παροδικότητα της ανθρώπινης μνήμης. Κάθε παρατήρηση και σκέψη του καταλήγει σε μια αναδρομή, σε μια ιστορία ή σε μια αναφορά, μέσα από τις οποίες ανιχνεύει την τροχιά της ιστορίας και της φύσης συμπεραίνοντας ότι οδηγούν σε διάλυση και ήττα. Δεκάδες διαφορετικές ιστορίες λέγονται στα 10 κεφάλαια του βιβλίου, άλλες πραγματικές και άλλες φανταστικές, στις οποίες το παρελθόν γυρίζει γύρω από το παρόν σε ατελείωτους κύκλους σαν τους δακτυλίους του Κρόνου.

Σε ένα από τα εισαγωγικά επιγράμματα του βιβλίου προερχόμενο από την Εγκυκλοπαίδεια Brockhaus αναφέρεται ότι οι δακτύλιοι του Κρόνου είναι ενδεχομένως ‘θραύσματα κάποιου παλαιότερου δορυφόρου, ο οποίος φαίνεται πως πλησίασε σε τόσο μικρή απόσταση τον Κρόνο, ώστε να καταστραφεί εξαιτίας της παλιρροιακής επίδρασης του πλανήτη’. Σαν αυτούς τους δακτυλίους, τα συντρίμμια ενός δορυφόρου που κυκλώνουν έναν πλανήτη για να εξαφανιστούν, είναι και τα ίχνη των ιστοριών που αποκαλύπτει στο διάβα του ο μοναχικός οδοιπόρος και η αγγλική ύπαιθρος του προσφέρει πληθώρα τέτοιων κατακερματισμένων προοπτικών που μεταμορφώνουν την περιήγησή του σε ένα διαλογισμό για τη φύση, την ιστορία, την παρακμή και την καταστροφή.  

Στην αρχή του ταξιδιού του, ο Σέμπαλντ, με αφορμή το έργο του Τόμας Μπράουν, συγγραφέα, γιατρού και μελετητή του 17ου αιώνα, που υποστήριζε ότι τίποτα δεν αντέχει στο χρόνο ενώ ‘πάνω σε κάθε νέα μορφή επικάθεται ήδη ο ίσκιος της καταστροφής’, οδηγείται σε ένα διαλογισμό για την παροδικότητα κα στη συνέχεια σε μια ερμηνεία του πίνακα του Ρέμπραντ ‘Τα μέλη της συντεχνίας των χειρουργών’. Η επίσκεψη στο Σαμερλέυτον, ένα αλλοτινό παραμυθένιο αρχοντικό, σύμβολο ματαιοδοξίας που οδεύει προς τον σιωπηλό μαρασμό του, καταλήγει σε μια συζήτηση για τις αεροπορικές επιδρομές κατά της Γερμανίας στη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου αφού σ’ αυτή την περιοχή υπήρχαν πολλά στρατιωτικά αεροδρόμια από τα οποία έφυγαν τα βομβαρδιστικά με προορισμό τη Γερμανία. Ο Σέμπαλντ που μεγάλωσε σε μια εποχή όπου οι ενήλικες αρνούνταν να μιλήσουν για τον πόλεμο ή τη συμμετοχή τους σ’ αυτόν (συμπεριλαμβανομένου του πατέρα του, ο οποίος υπηρέτησε ως αξιωματικός των Ναζί) αναφέρεται πολλές φορές στα έργα του στο θέμα της ιστορικής διαγραφής και της λήθης, ιδιαίτερα σε σχέση με το Ολοκαύτωμα και τους βομβαρδισμούς των Συμμάχων εναντίον Γερμανών αμάχων.

Σε κάθε κεφάλαιο, κάνοντας τον αναγνώστη συνταξιδιώτη του, αφηγείται μ’ ένα πρωτότυπο, χαλαρό ρυθμό, οδηγούμενος από κάτι που τραβάει την προσοχή του ή κάτι που επισκέπτεται, σε μια ιστορία ή σε μια αλληλουχία σκέψεων.  Στο Λόεστοφτ παρατηρεί τους ψαράδες που κάθονται με το βλέμμα τους στραμμένο στην Ανατολή επειδή μάλλον ‘προτιμούν να βρίσκονται σε ένα μέρος όπου έχουν πίσω τους τον κόσμο και μπροστά τους την απόλυτη απεραντοσύνη’ και οι σκέψεις του τον οδηγούν στη φυσική ιστορία της ρέγγας και στην αναφορά ενός γουρουνιού που απολαμβάνει ένα απροσδόκητο χάδι. Μια εξερεύνηση των εμπειριών του Κόνραντ στο Κογκό,  φέρνει στο νου του τη φρίκη του αποικισμού και το αξεπέραστο βιβλίο του «Η καρδιά του σκότους» ενώ ένα άλμπουμ με φωτογραφίες από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο οδηγεί τη σκέψη του στις μαζικές εκτελέσεις του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και στον Κουρτ Βαλντχάϊμ που συμμετείχε σ’ αυτές τις θηριωδίες ενώ δεν παραλείπει και μια ειρωνική αναφορά ότι ως πρώην Γενικός Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών, ‘υπό αυτή την ιδιότητα λέγεται ότι απηύθυνε ηχογραφημένο χαιρετισμό προς τους πιθανούς εξωγήινους κατοίκους του Σύμπαντος και ότι, μαζί με άλλα αξιομνημόνευτα ενθύμια της ανθρωπότητας, το μήνυμά του ταξιδεύει με τη διαστημική συσκευή Βόγιατζερ ΙΙ στα πέρατα του ηλιακού μας συστήματος’.  Από τη γέφυρα του ποταμού Μπλάυθ, που υποτίθεται ότι χτίστηκε για να περάσει το τρένο του αυτοκράτορα της Κίνας, σκέφτεται τα μυστικά της εξουσίας της χήρας αυτοκράτειρας Τζου-Σι και την αγάπη της για τη σηροτροφία. Περνώντας από  τον ερεικώνα του Ντάνιτς περιπλανιέται σ’ έναν απρόσμενο λαβύρινθο  και λίγο αργότερα συναντιέται με τον συγγραφέα Μάικλ Χάμπουργκερ που ζει από χρόνια στη Μ. Βρετανία.  Στο Μπούλτζ ανατρέχει στην ιστορία του συγγραφέα  Έντουαρντ Φιτζέραλντ που ‘η μόνη εργασία που ολοκλήρωσε και εξέδωσε εν ζωή είναι η υπέροχη μετάφραση των Ρουμπαγιάτ του Πέρση ποιητή Ομάρ Καγιάμ’ ενώ στο Γούντμπριτζ αναπολεί ένα προηγούμενο ταξίδι του σ’ ένα κτήμα στην Ιρλανδία. Κινούμενος προς την ενδοχώρα επισκέπτεται έναν αγρότη που ασχολούμενος με τον μοντελισμό αποφάσισε να ανακατασκευάσει  τον Ναό της Ιερουσαλήμ ‘όπως ήταν στις απαρχές του χριστιανικού ημερολογίου’, μια προσπάθεια που συνεχίζει άοκνα για πάνω από 30 χρόνια, πιθανά γνωρίζοντας ότι δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ. Στο πάρκο του Ντίτσινχαμ, στο τέλος του οδοιπορικού του, σκέφτεται τα δέντρα που χάθηκαν λόγω της ολλανδικής ασθένειας της φτελιάς το 1975 και της καταιγίδας του 1987.

Την εξιστόρηση αυτού του οδοιπορικού, στο οποίο χρησιμοποιεί αμέτρητες λογοτεχνικές αναφορές, αλλά και ιστορικές συνδέσεις για τη σχέση του ανθρώπου με το παρελθόν, για την ματαιότητα των προσπαθειών για τη διατήρηση, τη διάσωση ή την επαναδημιουργία  του παρελθόντος, ο Σέμπαλντ την ολοκληρώνει με ένα τελευταίο κύκλο και μια επιστροφή στην αφετηρία ˙ στον Τόμας Μπράουν και το συμπέρασμα ότι τόσο οι ανιχνευμένες τροχιές της ιστορίας όσο και της φύσης οδηγούν μόνο σε διάλυση και ήττα.

 ‘Οι δακτύλιοι του Κρόνου’ είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο αλλά και ένα προσκύνημα στην ιστορία. Μια περιπλάνηση στον λαβύρινθο της ανθρώπινης σκέψης, με οδηγό το μεταξωτό μίτο της φαντασίας και των γνώσεων του συγγραφέα. Μια πραγματική αναγνωστική απόλαυση.

https://passepartoutreading.gr/

Η αντι-κινεζική πλύση εγκεφάλου είναι μια πορεία «πρόσω ολοταχώς» προς τον πόλεμο

 Η αντι-κινεζική πλύση εγκεφάλου είναι μια πορεία «πρόσω ολοταχώς» προς τον πόλεμο

Mike Whitney

Οι Ηνωμένες Πολιτείες πρέπει να έχουν πάντοτε κάποιον εχθρό. Τα τελευταία επτά χρόνια, ο εχθρός τους είναι η Ρωσία. Τώρα είναι η Κίνα. Ρίξτε μια ματιά σε αυτούς τους τίτλους στο Google News και θα καταλάβετε τι εννοώ:

– «Μήπως οι ΗΠΑ άργησαν πολύ να αφυπνιστούν απέναντι στην κινεζική απειλή;» Washington Examiner

– «Γιατί η Κίνα αποτελεί απειλή για τις Ηνωμένες Πολιτείες;» Quora

– «Είναι οι ΗΠΑ έτοιμες να απαντήσουν στις απειλές της Κίνας εγκαίρως ώστε να κάνουν τη διαφορά;» The Hill

– «Η Κίνα και η Ρωσία διεξάγουν έναν νέο Ψυχρό Πόλεμο. Είναι η Δύση έτοιμη να αντιμετωπίσει την πρόκληση;» The Hill

– «Η Κίνα στέλνει κρυφά στη Ρωσία αρκετό εξοπλισμό για να εξοπλίσει έναν ολόκληρο στρατό», Politico

– «Ο Σι Τζινπίνγκ προετοιμάζει την Κίνα για πόλεμο», Newsweek

Βλέπετε τι εννοώ; Η Κίνα αποτελεί μεγάλη απειλή για τις ΗΠΑ. Ξεχάστε ότι οι ΗΠΑ στέλνουν τακτικά τα πολεμικά τους πλοία στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και στα Στενά της Ταϊβάν. Ξεχάστε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες έχουν περικυκλώσει την Κίνα με στρατιωτικές βάσεις και πυραυλικά συστήματα. Ξεχάστε ότι οι ΗΠΑ έχουν στείλει πολυάριθμες αντιπροσωπείες στην Ταϊπέι κατά παράβαση της πολιτικής που έχουν προσυπογράψει περί «Μίας Κίνας». Ξεχάστε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες εξοπλίζουν και εκπαιδεύουν το στρατιωτικό προσωπικό του στρατού της Ταϊβάν. Ξεχάστε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες επιβάλλουν μονομερείς δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και επιβάλλουν κυρώσεις σε Κινέζους επιχειρηματίες. Ξεχάστε ότι οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει τον πλέον δρακόντειο αποκλεισμό προηγμένων ημιαγωγών στην ιστορία. Ξεχάστε ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες δημιουργούν αντι-κινεζικούς συνασπισμούς σε ολόκληρη την περιοχή. Ξεχάστε όλα αυτά γιατί, σύμφωνα με τις ιδιοφυΐες των κυρίαρχων μέσων ενημέρωσης, η Κίνα είναι το πρόβλημα, η Κίνα είναι η απειλή και η Κίνα είναι η χώρα που σπρώχνει τον κόσμο προς τον πόλεμο.

Πιστεύει κανείς αυτές τις ανοησίες; Ιδού πώς το συνοψίζει ο αρθρογράφος Bradley Blankenship σε άρθρο του στο RT:

«Το αμερικανικό έθνος-κράτος έχει εκμεταλλευτεί βαθιές ιδεολογικές προκαταλήψεις στα μέσα ενημέρωσης και χρηματοδοτεί αμέτρητες δεξαμενές σκέψης, μη κυβερνητικές οργανώσεις και ακαδημαϊκά προγράμματα για να παράγει συνεχή προπαγάνδα εναντίον της Κίνας»1.Ολόκληρο το άρθρο εδώ:Η αντι-κινεζική πλύση εγκεφάλου είναι μια πορεία «πρόσω ολοταχώς» προς τον πόλεμο

https://seisaxthia.wordpress.com/

Το βρήκα στο:https://vequinox.wordpress.com/

Και μια μεγάλη αλήθεια… οι σχέσεις είναι δούναι και λαβείν

  Και μια μεγάλη αλήθεια…  οι σχέσεις είναι δούναι και λαβείν – Joanna Sou – GynaikaEimai 15 Ιανουαρίου 2025 «Αν δεν φτιάξεις αυτά τα δύο πρ...