Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 19 Ιουλίου 2023

Το ρωσικό ΥΠΕΞ για τις συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης – Όλα όσα χρειάζεται_να ξέρετε για τις σχετικές συμφωνίες

 Το ρωσικό ΥΠΕΞ για τις συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης – Όλα όσα χρειάζεται_να ξέρετε για τις σχετικές συμφωνίες

Δήλωση του ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών σχετικά με τις συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης

Δήλωση του ρωσικού ΥΠΕΞ για τις συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης – Όλα όσα χρειάζεται να ξέρετε για τις συμφωνίες περί σιτηρών

17.07.2023

Πριν από σχεδόν ένα χρόνο, στις 22 Ιουλίου 2022, υπογράφηκαν στην Κωνσταντινούπολη δύο αλληλένδετες συμφωνίες – η «Πρωτοβουλία της Μαύρης Θάλασσας» για τις εξαγωγές ουκρανικών τροφίμων και ρωσικής αμμωνίας και το Μνημόνιο Ρωσίας-ΟΗΕ για την εξομάλυνση των εξαγωγών ρωσικών γεωργικών προϊόντων και λιπασμάτων. Το «πακέτο» αυτό, όπως είναι γνωστό, συνήφθη κατόπιν προσωπικής πρότασης και συμμετοχής του Γενικού Γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Γκουτέρες με τους διακηρυγμένους ανθρωπιστικούς στόχους της διασφάλισης της παγκόσμιας επισιτιστικής ασφάλειας, της μείωσης των απειλών λιμού και της βοήθειας προς τις χώρες που έχουν ανάγκη στην Ασία, στην Αφρική και στη Λατινική Αμερική.

Ένα χρόνο μετά, τα αποτελέσματα των εργασιών για την εφαρμογή των συμφωνιών αυτών φαίνονται απογοητευτικά.

Η πρωτοβουλία για τη Μαύρη Θάλασσα» ξεκίνησε μόλις μια εβδομάδα μετά την υπογραφή. Στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα, ορίστηκε ένας θαλάσσιος ανθρωπιστικός διάδρομος, δημιουργήθηκε ένα Κοινό Κέντρο Συντονισμού (ΚΣΣ) στην Κωνσταντινούπολη για την καταγραφή και τις επιθεωρήσεις των συμμετεχόντων πλοίων και ήδη την 1η Αυγούστου 2022 το πρώτο πλοίο ξηρού φορτίου «Razoni» αναχώρησε από την Οδησσό. Αυτό επιβεβαίωσε σαφώς την ευσυνείδητη και υπεύθυνη προσέγγιση των Ρώσων εκπροσώπων για την εκπλήρωση των καθηκόντων τους ως συμβαλλόμενο μέρος της συμφωνίας.

Ολόκληρο το άρθρο εδώ:

Το ρωσικό ΥΠΕΞ για τις συμφωνίες της Κωνσταντινούπολης – Όλα όσα χρειάζεται_να ξέρετε για τις σχετικές συμφωνίες

https://seisaxthia.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://anhsyxia.wordpress.com/


10 Υποσυνείδητα Μηνύματα Στις Ταινίες Της Disney!

10 Υποσυνείδητα Μηνύματα Στις Ταινίες Της Disney! 


Όταν πρόκειται για υποσυνείδητα μηνύματα στις ταινίες της Disney, πάντα θα υπάρχουν αμφιλεγόμενες απόψεις. Προσωπικά, βρίσκω αστεία τα κρυφά μηνύματα που βασίζονται σε ενήλικες. Το θέμα είναι το εξής: Τα υποσυνείδητα μηνύματα της Disney είναι απλώς ο τρόπος του animator να διασκεδάσει λίγο (προσπαθώντας να περάσει κρυφά κάτι που είναι άκρως ακατάλληλο σε μια παιδική ταινία). Αλλά, υπάρχει λόγος που αυτές οι ταινίες κινουμένων σχεδίων έχουν διαβάθμιση "U" (universal). Όπως και να 'χει, είτε η Disney προσπαθεί να το κολλήσει στον άνθρωπο, είτε η φαντασία των θεατών...

Στη Σικελία, από την κορυφή του βουνού, παρακολουθώντας τους νέους βαρβάρους

 Στη Σικελία, από την κορυφή του βουνού, παρακολουθώντας τους νέους βαρβάρους

Pepe Escobar

Είναι άλλο ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα στο δυτικό άκρο της ακτής της Σικελίας, και στέκομαι ακριβώς μπροστά από το Real Duomo d’Erice, το χιλιόχρονο «βουνό», που τραγουδά ο Βιργίλιος στην Αινειάδα ως «κοντά στα αστέρια», και που ιδρύθηκε από τον μυθικό ομώνυμο ήρωα Αινεία γιο της Αφροδίτης και του Αγχίση, ο οποίος έγινε βασιλιάς, μιας αρχαίας φυλής αποίκων από την καταστραμένη Τροία που κατοίκησε αυτά τα εδάφη.

Καλώς ήρθατε σε ένα βασίλειο θεών και ημίθεων, ηρώων και νυμφών, αγίων και ερημιτών, πίστης και τέχνης, το οποίο εξακολουθεί να επιβιώνει με τη μορφή ενός υπέροχου, σχεδόν άθικτου μεσαιωνικού χωριού.

Μετά από αιώνες λαμπρότητας, μιζέριας και πολέμων, είναι διαφωτιστικό να θυμηθούμε ότι ο Θουκυδίδης μίλησε για «διωγμένους Τρώες» που έφτασαν με τα πλοία τους στη Σικελία και στη συνέχεια συνομίλησαν με τους Σικελούς και τους Ελίμους, «ενώ οι πόλεις τους έφεραν τα ονόματα Έρυξ και Σεγέστα».

Και στη συνέχεια, πολύ αργότερα, μας λέει ο Θουκυδίδης, οι Σεγεσταίοι πήγαν πρεσβευτές από την Αθήνα στο ναό της Αφροδίτης του έρκος: εκεί συγκεντρώθηκαν όλοι οι «χίπστερς» της εποχής.

Από το διαμέρισμα του Ρογήρου Β’, βασιλιά της Νορμανδίας, στο Τσεφαλού στα τέλη του 11ου αιώνα, μέχρι τους όρμους και τους κολπίσκους που ξύνουν τις ακτές του βαθυγάλανου Mar Tirreno, από την Αφροδίτη που λατρεύεται στον Έρυκα μέχρι την Αφροδίτη που λατρεύεται στο Σεγέστα, ήταν σε αυτές τις περιοχές που είναι γεμάτες ιστορία και μυθολογία που παρακολούθησα, από απόσταση ασφαλείας, μια μάλλον πεζή και επαρχιακή εκδήλωση της μετανεωτερικότητας: ένα σόου κλόουν στο Βίλνιους, το οποίο διαφημίστηκε ως σύνοδος κορυφής του ΝΑΤΟ.

Ολόκληρο το άρθρο εδώ:Στη Σικελία, από την κορυφή του βουνού, παρακολουθώντας τους νέους βαρβάρους

https://seisaxthia.wordpress.com/

Το βρήκα στο: https://anhsyxia.wordpress.com/


Τι Γινόταν Στα Ελευσίνια Μυστήρια;

Τι Γινόταν Στα Ελευσίνια Μυστήρια;


ΑΥΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ!

ΑΥΤΟ ΚΡΥΒΟΥΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΦΩΤΙΕΣ! 


** Ειδήσεις, επικαιρότητα, νέα και σχολιασμός

Ο Αξιοθαύμαστος Μινωικός Πολιτισμός (υποτιτλισμένο) | Αρχαία Ελλάδα



Ο Μινωικός Πολιτισμός άνθησε κατά τη Μέση Εποχή του Χαλκού στο νησί της Κρήτης, στην ανατολική Μεσόγειο, περίπου από το 2000 έως το 1500 π.Χ. Με τη μοναδική τους τέχνη και αρχιτεκτονική και την εξάπλωση των ιδεών τους μέσω των επαφών τους με άλλους πολιτισμούς του Αιγαίου, οι Μινωίτες συνέβαλαν σημαντικά στην ανάπτυξη του δυτικού ευρωπαϊκού πολιτισμού όπως τον ξέρουμε σήμερα. Δαιδαλώδη ανακτορικά συγκροτήματα, ζωηρές τοιχογραφίες με σκηνές από ταυροκαθάψια και πομπές, περίτεχνα χρυσά κοσμήματα, κομψά πέτρινα αγγεία και κεραμικά έντονα διακοσμημένα με θέματα από τη θαλάσσια ζωή, αποτελούν ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Μινωικής Κρήτης. Καλώς ήρθατε στο κανάλι Alpha Ωmega. Σε αυτό το βίντεο θα μιλήσουμε για τον Μινωικό πολιτισμό. Το βίντεο περιλαμβάνει Ελληνικούς υπότιτλους. Μην ξεχάσετε να στηρίξετε το κανάλι μας κάνοντας Εγγραφή. ►Πηγές (Bibliography) • Bagnall, R.S. The Encyclopedia of Ancient History. Wiley-Blackwell, 2012 • Cline, E.H. The Oxford Handbook of the Bronze Age Aegean. Oxford University Press, USA, 2012. • Davaras, C. East Crete. Hannibal, Athens • Davaras, C. Malia. Hannibal, Athens • Davaras, C. Phaistos. Hannibal, Athens • Davaras, C. The Palace Of Knossos. Hannibal, Athens, 2010 • Higgins, R. Minoan and Mycenaean Art. Thames & Hudson, 1997. • Hornblower, S. The Oxford Classical Dictionary. Oxford University Press, 2012. • Hutchinson, R.W. Prehistoric Crete. Pelican / Penguin Books, 1963. • Stylianos, A. Minoan Civilization. Heraclion, 1969.

Ρωσικό ΜΜΕ: Η Ελλάδα πληρώνει την εχθρότητα με την Ρωσία και χωρίς αεροσκάφη Be-200 καίγεται η Αθήνα

 Ρωσικό ΜΜΕ: Η Ελλάδα πληρώνει την εχθρότητα με την Ρωσία και χωρίς αεροσκάφη Be-200 καίγεται η Αθήνα

Το ρωσικό αεροσκάφος έχει αποδείξει επανειλημμένα την μεγάλη αποτελεσματικότητά του σε πυρκαγιές  στην Ελλάδα, αφού έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 12 τόνους νερού, εξαφανίζοντας την φωτιά

Οι Ρώσοι εκτιμούν ότι η μεγάλη εχθρότητα της Ευρώπης προς την Ρωσία, έχει τεράστιες συνέπειες που αφορούν τις μεγάλες πυρκαγιές που κατακαίνε ολόκληρες περιοχές της.

Στο πλαίσιο αυτό η μίσθωση ρωσικών πυροσβεστικών  αεροσκαφών Be-200, θα ήταν μια πολύ καλή λύση, η οποία τώρα δεν μπορεί να υλοποιηθεί λόγω των κυρώσων στην Μόσχα.

“Η Ευρώπη μπορεί να πληρώσει για την εχθρότητα με τη Ρωσία. Παρά το γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές χώρες κατάφεραν να εγκαταλείψουν το ρωσικό πετρέλαιο και φυσικό αέριο, χωρίς ρωσικά αεροσκάφη Be-200, η Ευρώπη απλά θα καεί.

Αυτή τη στιγμή, η κατάσταση στην Ευρώπη είναι κρίσιμη λόγω της ασυνήθιστης ζέστης και των πυρκαγιών που μαίνεται σε χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα στην Ισπανία, την Ελλάδα, την Πορτογαλία και άλλες χώρες.

Σύμφωνα με ειδικούς, το πρόβλημα θα μπορούσε να λυθεί με ρωσικά αεροσκάφη Be-200, τα οποία είχαν προηγουμένως σώσει την Ευρώπη από τις φωτιές, ωστόσο, δεδομένης της καθαρής εχθρότητας της Δύσης, οι ευρωπαϊκές χώρες θα πρέπει να βασίζονται αποκλειστικά στον εαυτό τους ή στους συμμάχους τους.

Σήμερα το απόγευμα, η θερμοκρασία σε Ελλάδα και Ισπανία έφτασε τους 48 βαθμούς, γεγονός που προκάλεσε πρόσθετες πυρκαγιές, τις οποίες οι ευρωπαϊκές χώρες δεν έχουν μέσα να σβήσουν, κάτι που με τη σειρά του απειλεί την Ευρώπη με πλήρη εξάντληση’, τονίζει Ρώσος ειδικός.

Το ρωσικό αεροσκάφος τύπου Beriev Be-200, είναι σχεδιασμένο για πυροσβεστικού τύπου επιχειρήσεις, διαθέτει διμελές πλήρωμα, οκτώ δεξαμενές με συνολικό φορτίο 12 τόνων νερού από την θάλασσα με κύματα έως 1,2 μέτρα.
Επίσης υλοποιεί  ρίψεις με επιβραδυντικό υγρό συμβάλλοντας αποφασιστικά στην κατάσβεση πυρκαγιών.

Διαθέτει δύο στροβιλοκινητήρες , τύπου D-436TP με μέγιστη ώση 15000 kg που διαθέτει, προωθούν το αεροσκάφος.

Το ρωσικό αεροσκάφος έχει αποδείξει επανειλημμένα την μεγάλη αποτελεσματικότητά του σε πυρκαγιές  στην Ελλάδα, αφού έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει έως 12 τόνους νερού, εξαφανίζοντας την φωτιά.


Ο εξοπλισμός θερμικής απεικόνισης που διαθέτει το αεροσκάφος εξασφαλίζει τον εντοπισμό της εστίας της φωτιάς και προσφέρει επίσης ζωντανό βίντεο σε πραγματικό χρόνο για την επιτήρηση και αξιολόγηση της πυροσβεστικής προσπάθειας.


Σχεδιασμένο τόσο για παράκτιες όσο και ωκεάνιες επιχειρήσεις, το αμφίβιο Be-200 διαθέτει εντυπωσιακά ναυπηγικά χαρακτηριστικά, όπως ανθεκτική σχεδίαση, εξαιρετικές ικανότητες αποθαλάσσωσης και προσθαλάσσωσης, επαρκή χαρακτηριστικά καλής πλεύσεως στο υδάτινο στοιχείο και ναυσιπλοΐας. Επιπλέον, η βελτιστοποιημένη αεροδυναμική του κάνει τα πτητικά χαρακτηριστικά του Be-200 παρόμοια με αυτά ενός συμβατικού αεροσκάφους.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες η ενοικίαση του αεροσκάφους Beriev κόστισε στην Ελλάδα λίγο κάτω από 3,8 εκατομμύρια ευρώ για τέσσερις μήνες. Η αγορά του, αυτή τη στιγμή εκτιμάται ότι ξεπερνάει τα 65.000.000 ευρώ.

https://www.pentapostagma.gr/

Μυστικά πτήσεων που δεν λέγονται ποτέ στους επιβάτες!

Μυστικά πτήσεων που δεν λέγονται ποτέ στους επιβάτες!


Είτε επιβιβάζεστε σε αεροπλάνο μία φορά το χρόνο είτε μία φορά την εβδομάδα, πιθανόν να υπάρχουν ακόμη μερικά πράγματα που δεν γνωρίζετε για τις πτήσεις.



Η ΠΡΩΤΗ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ( ΔΥΟ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΉΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΑΡΝΑΛΗ )

  ΠΡΩΤΗ ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ ( ΔΥΟ ΧΡΟΝΟΓΡΑΦΉΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΑΡΝΑΛΗ )

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία "

Μια και βρισκόμαστε σε φάση αναθέρμανσης των ελληνοτουρκικών σχέσεων, ίσως ταιριάζει να θυμηθούμε τις πρώτες επαφές των Βυζαντινών με τους Τούρκους, τον 6ο αιώνα μ.Χ. και ακριβέστερα το 568, πριν από 1455 χρόνια. 

Την ιστορία,  που δεν την ξέρουν πολλοί, θα μας την αφηγηθεί ο Κώστας Βάρναλης, σε δυο αλλεπάλληλα χρονογραφήματά του δημοσιευμένα στην Πρωία στις 23 και 24 Μαρτίου 1940, που τα έχω ανθολογήσει και στον τόμο χρονογραφημάτων "Ιστορικά"  (εκδόσεις Αρχείο). 

Παίρνω το κείμενο από το σχεδον  τελικό δακτυλόγραφο, οπότε μπορεί να υπάρχουν καναδυό λαθάκια που θα διορθώθηκαν στη συνέχεια. Τις υποσημειώσεις τις περνάω μέσα στο κείμενο. 

Η πρώτη ελληνοτουρκική συμμαχία (568 μ.Χ.)          

Στο τέταρτον έτος της βασιλείας του Ιουστίνου Β΄, ήτοι στα 568, ο μέγας χάνης των Τούρκων Μοκάν Χαν, που ο Μένανδρος ο Προτήκτωρ τον ονομάζει Διζάβουλον, έστειλε πρέσβεις στην Κωνσταντινούπολη ‒ το γιατί θα το ιδούμε παρακάτω.

Ο Διζάβουλος (ας τον ονομάζουμε κι εμείς έτσι) ήτανε σπουδαίος βασιλεύς κι είχε επεκτείνει το κράτος του μέχρι των Ουραλίων ορέων και των ποταμών Ιαξάρτου και Ώξου. Εκείνα τα χρόνια οι Τούρκοι δεν είχανε ακόμα… τουρκέψει· δηλ. δεν ήσαν μουσουλμάνοι παρά ειδωλολάτρες.

Το κράτος των Τούρκων βρισκότανε ανάμεσα στην Περσία και στην Κίνα. Και το κυριότερο εμπόριο των κατοίκων ήταν τα μεταξωτά υφάσματα. «Οι γαρ Τούρκοι τότε τα τε Σηρών (=Κινέζων) εμπόρια και τους λιμένας κατείχον», όπως λέγει ο Θεοφάνης ο Βυζάντιος. Ο ίδιος όμως μας πληροφορεί, πως οι Τούρκοι δεν ξέρανε ούτε πώς γίνεται το μετάξι ούτε πώς δουλεύεται. Και τα δυο αυτά τα έδειξεν ο Ιουστίνος στους πρέσβεις του Διζαβούλου: «την τε γένεσιν και την εργασίαν ο βασιλεύς Ιουστίνος τοις Τούρκοις υποδείξας εθάμβωσεν».

Οι Πέρσαι, όμως, δεν αφήνανε τους Τούρκους εμπόρους να περνούν ελεύθερα («άνευ κωλύμης») και να πωλούν στους «Μήδους». Αλλά στο βασιλέα των Περσών «ουκ ήρεσκε τα τοιάδε». Και γι’ αυτό ανέβαλλε από μέρα σε μέρα να συζητήσει με τους πρέσβεις του Διζαβούλου, σύμφωνα με την ανατολίτικη τακτική του γιαβάς γιαβάς. Στο τέλος όμως για να μη φανεί πως αδικεί και διώχνει τους πρέσβεις του Διζαβούλου αλλά και για να δείξει συγχρόνως, πως δεν χρειάζονται στους Πέρσες μεταξωτά, αγόρασε όλο τους το εμπόρευμα και ύστερα μπροστά στα μάτια τους το έκαψε δημοσία («πυρί ηφάνισε»).

Ο Διζάβουλος όμως επέμενε. Κι έστειλε δεύτερη πρεσβεία. Μα τούτη τη φορά ο Πέρσης βασιλεύς χρησιμοποίησε δραστικότερη πολιτική: φαρμάκωσε τους ενοχλητικούς πρέσβεις!

Τότε ο Μανιάχ, ο επί κεφαλής των δύο πρεσβειών, που έστειλε ο Διζάβουλος στην Περσία, έπεισε τον Τούρκο μονάρχη να τα φκιάσει με τους Βυζαντινούς: «ἄμεινον εἶναι Τούρκοις ἀσπάσασθαι τὰ Ῥωμαίων», όπως λέγει ο Μένανδρος, από τον οποίον παίρνουμε όλες αυτές τις ειδήσεις, και σ’ αυτούς να πουλούνε το μετάξι, γιατί από όλους τους άλλους λαούς αυτοί το χρησιμοποιούν περισσότερο. Ο Διζάβουλος δέχτηκε «ἀγχίνους γάρ τις καὶ δεινός» κι έστειλε πάλι το Μανιάχ στο Βυζάντιο αρχηγό μιας μεγάλης πρεσβείας με πολλά δώρα κι ένα γράμμα για τον αυτοκράτορα Ιουστίνο για να προτείνουν ειρήνη και συμμαχία εναντίον των Περσών. Και τότε ο Μανιάχ μη μπορώντας να περάσει μέσα από την Περσία, πέρασε από τον Καύκασο για να πάει στην Πόλη. «Καὶ δὴ ἐς τὰ μάλιστα πολλὴν διανύσας ἀτραπὸν χώρους τε διελθὼν ἐσότι πλείστους ὄρη τε μέγιστα καὶ ἀγχινεφῆ καὶ πεδία καὶ νάπας λίμνας τε καὶ ποταμούς, εἶτα τὸν Καύκασον τὸ ὄρος ὑπερελθών, τὸ τελευταῖον ἀφίκετο ἐς Βυζάντιον». [Και αφού έκανε μεγάλο ταξίδι και πέρασε πολλές χώρες και μεγάλα βουνά σκεπασμένα με σύννεφα και πεδιάδες και λιβάδια, λίμνες και ποταμούς, κι ύστερα διάβηκε το όρος Καύκασο, τελικά έφτασε στο Βυζάντιο.]

Όταν παρουσιάσθηκε στον Ιουστίνο και παρέδωσε τα δώρα (μεταξωτά και πολλά χρήματα), και το γράμμα, παρακάλεσε να μη τον αποπέμψουν άπρακτο και πάνε χαμένοι όλοι «οι της οδοιπορίας ιδρώτες».

Ο Ιουστίνος, αφού πήρε τα δώρα και τας «προσρήσεις» του Διζαβούλου και διάβασε το «γράμμα το σκυθικόν» διά των διερμηνέων έδειξε μεγάλη προσήνεια στους Τούρκους πρέσβεις και ήρχισε να ρωτά για το βασιλέα τους και για τη χώρα τους.

Εκείνοι απαντούσανε με προθυμία. Και κυρίως ο αυτοκράτωρ με πολλή του ευχαρίστηση επληροφορήθη, ότι οι Τούρκοι υπέταξαν τους Εφθαλίτας ή Λευκούς Ούννους ή Άβαρας. Γιατί ο Ιουστίνος προ ολίγου είχε αρνηθεί στους πρέσβεις των Αβάρων της Δύσεως να τους πληρώνει το φόρο, που τους πλήρωνε ο θείος του ο Ιουστινιανός.

Κατόπιν οι Τούρκοι τού απαρίθμησαν όλα τα έθνη, που είχε υποτάξει ο βασιλεύς των και ζητήσανε «ειρήνην τε ξυνεστάναι και ομαιχμίαν (= συμμαχίαν) Ρωμαίοις τε και Τούρκοις». Συγχρόνως εβεβαίωναν τον Ιουστίνο, πως θα πολεμήσουν προθυμότατα εναντίον όλων των εχθρών των Ρωμαίων, όσοι γειτονεύουν με τους Τούρκους.

Κι άμα τα είπαν όλα αυτά εσήκωσαν τα χέρια τους ο Μανιάχ και οι άλλοι Τούρκοι πρέσβεις κι ορκισθήκανε ότι ομίλησαν με ειλικρίνεια («ὀρθογνώμονι διανοίᾳ ταῦτα εἰρῆσθαι»). Κι επιπλέον εκάνανε αράς κατά της κεφαλής των και του ηγεμόνος των αν ό,τι υπεσχέθησαν δεν είναι αληθινό και δεν το εκτελέσουν («εἴ γε οὐχὶ τὰ ἐπηγγελμένα ἀληθῆ τε εἴη καὶ πρακτέα»).

Έτσι λοιπόν θα εκλείσθη η πρώτη αυτή ελληνοτουρκική συμμαχία, που εστρέφετο κυρίως εναντίον των Περσών και που ο τελικός σκοπός της ήτανε η ελευθερία του εμπορίου των μεταξωτών: «οὕτω μὲν οὖν τὸ φῦλον οἱ Τοῦρκοι φίλοι ἐγένοντο Ῥωμαίοις καὶ τῇ καθ’ ἡμᾶς οὐχὶ ἄλλως ἐφοίτησαν πολιτείᾳ». [Έτσι λοιπόν, η φυλή των Τούρκων έγινε φίλη με τους Ρωμαίους και έτσι (δηλ. φιλικά) διέκειντο προς το δικό μας κράτος.]

24 Μαρτίου

Η πρώτη ελληνική πρεσβεία στην Τουρκία

Η πρώτη ελληνοτουρκική συμμαχία εκλείσθη στα 568 μ.Χ. μεταξύ του αυτοκράτορος Ιουστίνου Β΄ και του χάνη των Τούρκων Μοκάν Χαν ή Διζαβούλου. Ο αυτοκράτωρ Ιουστίνος ήτανε άνθρωπος ηλικιωμένος και αμόρφωτος· είχε όμως πείρα των πολεμικών πραγμάτων, γιατί ήτανε παλιός στρατιωτικός και πρακτικό μυαλό. Γι’ αυτό, πριν «αποδυθεί» σε πολεμικές περιπέτειες εναντίον των Περσών, που ήτανε το μεγαλύτερο και το πολεμικότερο κράτος της Ανατολής, θέλησε να πληροφορηθεί επιτόπου με δικούς του εμπίστους τι λογής είναι η χώρα και ο λαός των «συμμάχων» Τούρκων και ποια η πολεμική τους και η οικονομική τους δύναμη. Έστειλε λοιπόν πρεσβεία στο μεγάλο χάνη ‒ οι ηγεμόνες των Τούρκων δεν είχανε πάρει ακόμα τον τίτλο του σουλτάνου. Την ηγεσία της πρεσβείας την ανέθεσε στον Ζήμαρχο τον Κίλικα, κόμητα της Ανατολής, ο οποίος, όπως μας εξηγεί ο σύγχρονος ιστορικός Μένανδρος ο Προτήκτωρ «τῶν πρὸς ἕω πόλεων … ὑπῆρχε στρατηγός». [Ήταν κυβερνήτης των ανατολικών πόλεων.]

Οι περιπέτειες και οι εντυπώσεις αυτής της πρεσβείας είναι πολύ ενδιαφέρουσες. Έχουμε δηλ. από άμεση πηγή τις πρώτες επίσημες πληροφορίες για τα ήθη και τον πλούτο της ηγεμονικής «αυλής» του μεγάλου χάνη.

Ο Ζήμαρχος ξεκίνησε από το Βυζάντιο μαζί με τους Τούρκους πρέσβεις του Διζαβούλου και τον τετραπέρατο αρχηγό τους τον Μανιάχ στις αρχές Αυγούστου του 568: «περὶ τὰ προοίμια τοῦ παρὰ Λατίνοις Αὐγούστου μηνός».

Όταν μετά πολλών ημερών πορείαν έφθασαν Έλληνες και Τούρκοι στα σύνορα της Σογδιανής (= Τουρκεστάν) και ξεκαβαλικέψανε, παρουσιαστήκανε μερικοί Τούρκοι έμποροι, σταλμένοι επίτηδες εκεί, για να προσφέρουν στους Έλληνες σίδερο για πούλημα. Θέλανε δηλαδή να γελάσουνε τους Έλληνες και να τους κάνουνε να πιστέψουν, πως στη χώρα τους υπήρχανε πολλά μεταλλεία σιδήρου, ενώ στην πραγματικότητα τους έλειπε πολύ αυτό το πολυτιμότατο μέταλλο: «παρ’ αὐτοῖς οὐκ εὐπόριστόν τι χρῆμα ὁ σίδηρος».

Ύστερα ήρθαν μερικοί άλλοι Τούρκοι «τῶν ἀπαισίων ἐλατῆρες». Αυτοί οι «απαισίων ελατήρες» ήσαν ένα είδος μάγοι ή ιερείς, που η δουλειά τους ήτανε να «ελαύνουν» (να διώχνουν) τα κακά δαιμόνια και τις αρρώστιες. Αυτοί μαζέψανε όλες τις αποσκευές των Ελλήνων και τις βάλανε στη μέση. Ύστερα ανάψανε φωτιά με κλαριά λιβάνου και περάσανε μέσα από τις φλόγες τις αποσκευές μουρμουρίζοντας «ρήματα βαρβαρικά», ενώ συγχρόνως κάμνανε μεγάλο θόρυβο χτυπώντας κουδούνια και τύμπανα. Και τρέχανε σα μανιασμένοι δερβίσηδες γύρω από τη φωτιά, κρατώντας αναμμένα κλαδιά λιβάνου. Ύστερα πιάσανε και τον ίδιο τον Ζήμαρχο και τον περάσανε μέσα από τις φλόγες για να τον… απολυμάνουνε! Όλη αυτή η υπόθεση μοιάζει πολύ με τις φωτιές του Άϊ-Γιάννη, που τις συνηθίζουμε ακόμα και σήμερα και που τις πηδούνε τα παιδιά  των συνοικιών.

Μετά απ’ αυτήν τη μαγική ιεροτελεστία, οι πρέσβεις συνεχίσανε το δρόμο τους και φτάσανε στην κοιλάδα του Εκτάγ, ήτοι του Χρυσού Όρους, «ὡς ἂν εἴποι Ἕλλην ἀνήρ». [που θα λέγαμε στα ελληνικά]

Μόλις φτάσανε, έστειλε ο Διζάβουλος και τους εκάλεσε στη σκηνή του. Ο μέγας χάνης «καθῆστο ἐπὶ διτρόχου καθέδρας χρυσῆς» που, όταν ήθελε να την μεταφέρει αλλού, έζευε σ’ αυτήν την καθέδρα ένα άλογο. Τόσο ήτανε μεγάλη και βαριά!

Ο Ζήμαρχος προσεφώνησε τον Τούρκο δυνάστη και του πρόσφερε τα δώρα του αυτοκράτορος των Ρωμαίων.

‒ Ω βασιλιά πολλών λαών! Ο δικός μου ο μεγάλος βασιλιάς με στέλνει να σου ευχηθώ παντοτινή ευτυχία, επειδή αγαπάς τους Έλληνες. Άμποτε να νικάς πάντα τους εχθρούς σου και να τους… κλέβεις («λαφυραγωγείν» λέγει το κείμενον). Καμιά βασκανία να μη σπάσει «τους της φιλίας δεσμούς» που μας ενώνουν. Γιατί ο βασιλιάς μου θεωρεί τους Τούρκους και τους υπηκόους λαούς των φίλους του γκαρδιακούς».

Ο Διζάβουλος απάντησε σ’ αυτά με ανάλογα φιλοφρονητικά λόγια κι ύστερα καθίσανε όλοι τους στο τραπέζι, όπου τρώγανε και πίνανε όλη μέρα. Η σκηνή ήτανε κανωμένη από ολομέταξα πολύχρωμα υφάσματα. Αλλά το κρασί που πίνανε το «βαρβαρικόν» δεν ήτανε από σταφύλι: «οὐ γὰρ δὴ ἀμπελοφόρος αὐτοῖς ἡ γῆ», δηλ. στον τόπο τους δεν ευδοκιμούσανε τ’ αμπέλια.

Το βράδυ οι Έλληνες πρέσβεις κοιμηθήκανε σε ιδιαίτερα καταλύματα. Και την άλλη μέρα ο Τούρκος ηγεμών τούς δέχτηκε σε άλλη σκηνή, που κι’ αυτή ήτανε ολομέταξη. Ο Διζάβουλος ήτανε ξαπλωμένος σ’ ένα μεγάλο μαλαματένιο κρεβάτι και στη μέση της σκηνής υπήρχανε μυροθήκες μαλαματένιες, ραντιστήρια μαλαματένια και πιθάρια επίσης μαλαματένια.

Την τρίτη μέρα τούς δέχτηκε σε άλλη σκηνή «ἔνθα ξύλινοι κίονες ἦσάν τινες ἐνδεδυμένοι χρυσῷ, χρυσήλατός τε κλίνη ὁμοίως» [Όπου υπήρχαν ξύλινοι κίονες με επένδυση από χρυσό κι ένα κρεβάτι δουλεμένο με χρυσάφι] στηριγμένη σε τέσσερα μαλαματένια παγώνια. Και μπροστά στη σκηνή είχε παρατάξει ο Διζάβουλος μια μακριά σειρά αμάξια γεμάτα από ασημικά: δίσκους και πανέρια «οὐ μὴν ἀλλὰ καὶ τετραπόδων ἰνδάλματα (= είδωλα) πλεῖστα, καὶ αὐτά γε δήπουθεν ἀργυροποίητα». Αλλ’ ό,τι κυρίως μας κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση είναι η πληροφορία, πως τα «ινδάλματα» αυτά ήσαν εξόχου τέχνης, διόλου κατώτερα από τα ελληνικά: «οὐδέν τι ἀποδέοντα τῶν παρ’ ἡμῖν».

Με αυτές του τις επιδείξεις και τα ατέλειωτα φαγοπότια ήθελε ο Διζάβουλος να θαμπώσει τους Έλληνες, όπως ο Ιουστίνος εθάμπωσε τους Τούρκους πρέσβεις. Για να περιγράψουν αργότερα στον κύριό τους όταν θα ξαναγυρίζανε στην Πόλη πόσος ήτανε ο πλούτος και η χλιδή της τουρκικής «αυλής» ‒ αν μπορούμε να ονομάσουμε έτσι τις «σκηνές» όπου κατοικούσε ο αρχηγός των Τούρκων τότε.

Και για να ευχαριστήσει περισσότερο τον αρχηγό της ελληνικής πρεσβείας, τον Ζήμαρχο, και για να δείξει το φημισμένο τούρκικο «αρχοντιλίκι», του έδωσε 20 υπηρέτες και ακολούθους να τον φροντίζουν και μαζί μ’ αυτούς και μια μικρούλα σκλάβα, «δορυάλωτον» (αιχμάλωτον πολέμου) που λεγόταν Χερχίς.

Αν λοιπόν ο Ζήμαρχος δεν ευχαριστήθηκε από όλες αυτές τις περιποιήσεις, θα πει πως ήτανε «ζόρικος άνθρωπος».

Από το ιστολόγιο του Ν. Σαραντάκου " Οι λέξεις έχουν τη δική τους ιστορία "

Πώς να κάνετε τους ανθρώπους να σας σέβονται αν είστε χαμηλών τόνων!

Πώς να κάνετε τους ανθρώπους να σας σέβονται αν είστε χαμηλών τόνων! 


Είναι εύκολο για τους δυνατούς ανθρώπους να τραβούν όλη την προσοχή στην κοινωνική αλληλεπίδραση. Ακόμη και στα λύκεια, τα πιο δημοφιλή παιδιά είναι συχνά τα πιο κοινωνικά. Στις ταινίες και στην πραγματικότητα οι ήσυχοι άνθρωποι συχνά απεικονίζονται ή αντιμετωπίζονται ως αδύναμοι και σπασίκλες. Είναι αυτοί που συχνά τους κοροϊδεύουν, τους εκφοβίζουν και τους αγνοούν. Αλλά εδώ είναι το θέμα: Υπάρχουν πολλά θετικά στο να είσαι ήσυχο άτομο. Αν έχετε παρακολουθήσει συνεντεύξεις του Κιάνου Ριβς, θα καταλάβετε ότι το να απαιτείς σεβασμό δεν έχει να κάνει με το πόσο δυνατός ή κοινωνικός είσαι. Αν καταλάβετε τη δύναμη που ασκείτε, μπορείτε να την αξιοποιήσετε και να τη χρησιμοποιήσετε για να ξεχωρίσετε. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχουν πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να επιβάλετε σεβασμό ακόμα και ως ήσυχο άτομο. Μη-δραστηριότητα Μελέτες δείχνουν ότι οι ήσυχοι άνθρωποι έχουν καλύτερη συναισθηματική αυτορρύθμιση, η οποία τους καθιστά πιο ανθεκτικούς από οποιονδήποτε άλλον, και δεν είναι περίεργο γιατί. Εδώ είναι ένα πράγμα με τους ιδιαίτερα κοινωνικούς ανθρώπους: Συχνά είναι ιδιαίτερα αντιδραστικοί. Αυτό από μόνο του δεν είναι κάτι κακό. Στην πραγματικότητα, είναι αυτό που τους κάνει μοναδικούς. Εξαιτίας της υψηλής αντιδραστικότητάς τους μπορούν να αλληλεπιδρούν αυθόρμητα και να διασκεδάζουν με τους ανθρώπους, ακόμη και αν δεν τους έχουν συναντήσει ποτέ πριν. Ωστόσο, το υψηλό επίπεδο αντιδραστικότητάς τους μπορεί επίσης να τους κάνει να φουντώνουν εύκολα. Είναι εύκολο να προκαλέσουν αντιδράσεις από ένα δυναμικό άτομο. Ωστόσο, αν είστε ένα ήσυχο άτομο, έχετε ήδη συνηθίσει να μένετε ήρεμοι και να μην είστε το επίκεντρο της προσοχής. Οι ήσυχοι άνθρωποι ξέρουν πώς να παρατηρούν προσεκτικά τους ανθρώπους στο παρασκήνιο. Και λόγω της φυσικής τους ηρεμίας, είναι δύσκολο να τους προκαλέσετε αντίδραση. Για παράδειγμα, ένα ήσυχο άτομο θα ανταποκριθεί πιο εύκολα ή φυσικά στην αγανάκτηση ενός συναδέλφου με ηρεμία. Και εξαιτίας της ήσυχης και ήρεμης συμπεριφοράς τους, μπορούν να προσφέρουν μια τέλεια, συχνά βροντερή απάντηση σε κάποιον που προσπαθεί να μην τους σεβαστεί. Αν έχετε παρακολουθήσει τις συνεντεύξεις του Keanu Reeves, θα καταλάβετε απόλυτα αυτό το σημείο. Αυτού του είδους οι χαρακτήρες είναι κάτι που όλοι μας γνωρίζουμε. Στις ταινίες, οι ήσυχοι άνθρωποι χρησιμοποιούνται συχνά για να απεικονίσουν τον ήσυχο πρωταγωνιστή που δεν συγκινείται από καμία απειλή. Και λόγω της μη αντιδραστικής τους φύσης, οι άνθρωποι τους σέβονται περισσότερο. Αναπροσανατολίζοντας τον έπαινο Ένα από τα πράγματα που θα παρατηρήσετε γρήγορα για τον Keanu Reeves από τις συνεντεύξεις και τα βραβεία του είναι ότι ανακατευθύνει πολύ τον έπαινο. Μάλιστα, θα μπορούσατε να πείτε ότι δυσκολεύεται να δεχτεί τον έπαινο για τα επιτεύγματά του. Για παράδειγμα, σε αυτή τη συνέντευξη, ο Keanu ρωτήθηκε πώς εκτελεί όλα αυτά τα ακροβατικά στις ταινίες του. Και είπε με θάρρος ότι δεν κάνει κανένα από αυτά. Προχώρησε μάλιστα στην αναφορά των ονομάτων εκείνων που τα έκαναν. Το να ανακατευθύνει τον έπαινο μπορεί να μη φαίνεται κάτι δυνατό ή ευχάριστο, αλλά σίγουρα δείχνει μεγάλη σιωπηλή δύναμη. Όταν ανακατευθύνετε τον έπαινο σε άλλους ανθρώπους, δείχνετε ότι είστε καλοί. Δείχνετε ότι βρίσκετε αξία στο να ανυψώνετε άλλους ανθρώπους. Δείχνετε σταθερή αυτοεκτίμηση και θα είναι πεντακάθαρο στους άλλους ότι είστε κάποιος που αξίζει να σας σέβονται. Σκεφτείτε εκείνο το αφεντικό που πάντα αναφέρει άλλους ανθρώπους όταν έρχεται η ώρα να λάβει έπαινο για τα επιτεύγματα της εταιρείας. Αυτό είναι το είδος του αφεντικού στο οποίο δίνετε τον πιο ειλικρινή και πιστό σας σεβασμό. Ήσυχη αυτοπεποίθηση Ένα άλλο πλεονέκτημα που έχουν οι ήσυχοι άνθρωποι έναντι των φωνακλάδων είναι η ικανότητά τους να είναι ήρεμοι και ήσυχοι. Όμως, αυτό πηγαίνει πέρα από το να είσαι απλά ήρεμος και ήσυχος. Ακούστε το εξής: Το να είσαι εσωστρεφής, ήρεμος ή ήσυχος δεν είναι ποτέ το πρόβλημα. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι από εμάς αγαπάμε τους ήρεμους ανθρώπους. Αυτό που έχει σημασία είναι η γλώσσα του σώματος που διατηρείτε ενώ είστε ήρεμοι και ήσυχοι. Αν είστε ήρεμοι και ήσυχοι, αλλά δείχνετε δειλοί, με τους ώμους σας σκυμμένους, παίρνοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χώρο μπορείτε, τότε δεν πρόκειται να προκαλέσετε τον σεβασμό κανενός. Από την άλλη πλευρά, όταν είστε ήρεμοι και έχετε τη σωστή γλώσσα του σώματος, επιδεικνύετε ακόμη μεγαλύτερο σεβασμό. Σεβόμαστε περισσότερο τους ανθρώπους όταν φαίνονται συγκροτημένοι, αλλά δεν μιλάνε πολύ. Είμαι σίγουρος ότι μπορείτε να το καταλάβετε αυτό. Έτσι, αν σας αρέσει να κάθεστε ήσυχα μόνοι σας, αυτό δεν χρειάζεται να αλλάξει για να προκαλέσετε σεβασμό. Αυτό που χρειάζεστε είναι η σωστή γλώσσα του σώματος. Σύμφωνα με τη Vannessa Van Edwards, την επικεφαλής ερευνήτρια του The Science of People, οι άνθρωποι έχουν άποψη για σένα πριν καν σε γνωρίσουν. Δηλαδή, από τη στιγμή που σας αντικρίζουν, είτε αλληλεπιδρούν είτε όχι, σας αξιολογούν. Και αυτή η αξιολόγηση θα διαμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο σας βλέπουν όταν τους συναντήσετε.

Τι σημαίνει Μισιρλού; Όλοι ξέρουν το τραγούδι, λίγοι ξέρουν τι σημαίνει

Τι σημαίνει Μισιρλού;  Όλοι ξέρουν το τραγούδι, λίγοι ξέρουν τι σημαίνει Δημοσιεύτηκε στις 25 Ιαν 2025 - 10:55 Ένα τραγούδι που έγινε παγκόσ...