Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Σάββατο 15 Ιουλίου 2023
Διατροφή και λίπος στην κοιλιά (αιτίες & αντιμετώπιση)
Ο Ερντογάν σε θανάσιμη παγίδα
Ο Ερντογάν σε θανάσιμη παγίδα
F. William Engdahl
Η τελευταία εκλογική νίκη του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν για μια ακόμη πενταετή θητεία ως προέδρου της Τουρκίας, φάνηκε πολύ σύντομα σαν μια πύρρειο νίκη, Η κομβική αυτή χώρα πολύ σύντομα θα καταποντιστεί κυριολεκτικά από τους λεγόμενους συμμάχους της στο ΝΑΤΟ, κυρίως από την Ουάσιγκτον και το Σίτι του Λονδίνου.
Οι γενικές γραμμές αυτής της κατάρρευσης παίρνουν ήδη σάρκα και οστά. Στο στόχαστρο βρίσκεται η τουρκική οικονομία. Ενώ διεξάγει μια αδυσώπητη εκστρατεία εναντίον μιας ενιαίας εξακομματικής αντιπολίτευσης, που υποστηρίζεται διακριτικά από την κυβέρνηση Μπάιντεν, ο Ερντογάν έχει διορίσει μετά τις εκλογές ένα υπουργικό συμβούλιο που, μακράν από το να σώσει την Τουρκία από τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό, θα εξασφαλίσει τη βραχυπρόθεσμη κατάρρευση της τουρκικής οικονομίας και, μαζί με αυτήν, τη δύναμη του Ερντογάν με την οποία ο ίδιος φιλοδοξεί να διαδραματίσει έναν παγκόσμιο γεωπολιτικό ρόλο. Με τον Ερντογάν να επιδιώκει να ενταχθεί στις χώρες BRICS και με την άρνησή του να αντιταχθεί ανοιχτά στη Ρωσία όσον αφορά το ζήτημα της σύγκρουσης στην Ουκρανία, είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί οι αγγλοαμερικανοί παράγοντες επιδιώκουν να εξουδετερώσουν αυτόν τον οξυδερκή πρόεδρο μια για πάντα. Είναι απλά δεμένος με μια μεγάλη μπάλα και μια αλυσίδα στην κατάστρωμα του ΝΑΤΟ.Ολόκληρο το άρθρο εδώ:Ο Ερντογάν σε θανάσιμη παγίδα
https://seisaxthia.wordpress.com/
Παρασκευή 14 Ιουλίου 2023
Όταν ο Στίβεν Χόκινγκ δήλωνε άθεος, αλλά οι πράξεις του έδειχναν έναν βαθιά ένθεο άνθρωπο – Τι υποστήριζε ο διάσημος επιστήμονας για τον Θεό
Όταν ο Στίβεν Χόκινγκ δήλωνε άθεος, αλλά οι πράξεις του έδειχναν έναν βαθιά ένθεο άνθρωπο – Τι υποστήριζε ο διάσημος επιστήμονας για τον Θεό
Ο Στίβεν Χόκινγκ δήλωνε άθεος, όμως οι πράξεις του έδειχναν έναν βαθιά ένθεο άνθρωπο και έναν συνειδητοποιημένο επιστήμονα.
Πάνε κιόλας τέσσερα χρόνια πίσω, όταν ο σπουδαίος - διάσημος βρετανός θεωρητικός φυσικός, κοσμολόγος, συγγραφέας και Διευθυντής Ερευνών στο Κέντρο Θεωρητικής Κοσμολογίας στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ, Στίβεν Χόκινγκ, έφυγε για να συναντήσει τον Θεό… Ποιο Θεό δηλαδή, αφού ο Χόκινγκ το είχε ξεκαθαρίσει: «Δεν υπάρχει Θεός!». Αλλά…
Τέσσερα χρόνια πριν από τον θάνατό του, ο Στίβεν Χόκινγκ είχε παραχωρήσει συνέντευξη στην εφημερίδα «El Mundo», όπου είχε δηλώσει: «Πριν κατανοήσουμε την επιστήμη, είναι φυσικό να πιστεύαμε ότι ο Θεός δημιούργησε το σύμπαν. Όμως, η επιστήμη στις μέρες μας, προσφέρει πιο πειστικές εξηγήσεις. Αυτό που εννοούσα με το «θα γνωρίζαμε το μυαλό του Θεού» είναι ότι θα γνωρίζαμε όλα όσα θα γνώριζε ο Θεός, αν υπήρχε Θεός, που δεν υπάρχει. Είμαι άθεος!».
Ο Χόκινγκ, έπασχε από αμυοτροφική πλευρική σκλήρυνση, γνωστή και ως νόσος του κινητικού νευρώνα, ALS με τρία γράμματα, που σε όσους γνωρίζουν, προκαλούν τρόμο. Η νόσος είναι μια εκφυλιστική διαταραχή του νευρικού συστήματος και χαρακτηρίζεται από σπαστικότητα, δεσμιδώσεις και προοδευτική μυϊκή αδυναμία. Με απλά λόγια ο ασθενής προοδευτικά παραλύει καταλήγοντας σε προοδευτική αδυναμία και τον θάνατο από αναπνευστική ανεπάρκεια.Η ALS συχνά εμφανίζεται σε άτομα μεταξύ των ηλικιών 40 έως 60 χρονών και οι στατιστικές αναφέρουν ότι ένα στα τέσσερα άτομα μπορεί να επιβιώσει περισσότερο από 5 χρόνια… Ο Χόκινγκ ανέτρεψε όλα τα δεδομένα: διαγνώστηκε με ALS σε ηλικία μόλις 21 χρονών το 1963 και «έφυγε» το 2018 σε ηλικία 76 χρονών, αντιπαλεύοντας τη νόσο επί 55 χρόνια! Η περίπτωση του Χόκινγκ, θεωρείται ένα «θαύμα» από επιστημονικής άποψης. Όμως, τι είναι θαύμα; Διαβάστε προσεκτικά τη διατύπωση του σπουδαίου καθηγητή χειρουργικής Θεόδωρου Καρατζά: «Τι είναι θαύμα; Η επίσκεψη του Θεού στη Γη ινκόγκνιτο»…
Κατά τη διάρκεια της ζωής του, ο Χόκινγκ συνέβαλε σημαντικά στην κατανόησή από τον απλό άνθρωπο το μυστήριο του σύμπαντος και την προέλευσή του, διατυπώνοντας και διερευνώντας συχνά ερωτήματα που διασταυρώνονταν με θρησκευτικές και φιλοσοφικές πεποιθήσεις.Μια αθεϊστική στάση
Οι επιστημονικές εξερευνήσεις του Χόκινγκ και η ορθολογική του σκέψη τον οδήγησαν να υιοθετήσει μια αθεϊστική στάση, αν και ποτέ του δεν απέρριψε ευθέως την ύπαρξη του Θεού.
Οι απόψεις του Χόκινγκ για τον Θεό μπορούν να αναχθούν στις επιστημονικές του έρευνες, ιδιαίτερα στους τομείς της κοσμολογίας και της θεωρητικής φυσικής. Το πιο διάσημο έργο του, «A Brief History of Time» (Το Χρονικό του Χρόνου), έκανε αίσθηση τόσο στον κύκλο των επιστημόνων όσο στο ευρύτερο κοινό.
Σε αυτό το βιβλίο, ο Χόκινγκ εξέθεσε τις κοσμολογικές του θεωρίες, περιγράφοντας τη Μεγάλη Έκρηξη, τις Μαύρες Τρύπες και τη φύση του χρόνου. Αυτές οι επιστημονικές εξηγήσεις παρείχαν ένα οιονεί νατουραλιστικό πλαίσιο (η θεωρία εκείνη που θέτει υπέρτατη δύναμη την αυθυπαρξία της Φύσης) για την κατανόηση του σύμπαντος, το οποίο αμφισβητούσε τις παραδοσιακές θρησκευτικές διδαχές.
Ένα από τα βασικά επιχειρήματα του Χόκινγκ κατά της ύπαρξης μιας παραδοσιακής θεότητας είχε τις ρίζες του στην επιστημονική αρχή της αιτιότητας (η σχέση δηλαδή μεταξύ αιτίου και αιτιατού. Για παράδειγμα, το πάτημα ενός διακόπτη είναι το αίτιο και το άναμμα της λάμπας είναι το αιτιατό). Αμφισβήτησε την ανάγκη ύπαρξης ενός θεϊκού δημιουργού για να εξηγήσει την προέλευση του σύμπαντος, θέτοντας ότι μόνο οι νόμοι της φυσικής θα μπορούσαν να εξηγήσουν την εμφάνιση του σύμπαντος.
Σύμφωνα με τον Χόκινγκ, η αρχική μοναδικότητα του σύμπαντος: το σημείο άπειρης πυκνότητας και θερμοκρασίας από το οποίο προήλθε, δεν απαιτούσε θεϊκή παρέμβαση και μπορούσε να γίνει κατανοητή μέσω των νόμων της κβαντικής φυσικής. Ολοκλήρωσε το πρώτο του βιβλίο λέγοντας: «Θα ήταν ο απόλυτος θρίαμβος της ανθρώπινης λογικής – γιατί τότε θα μπαίναμε το μυαλό του Θεού».
Επανέλαβε τις απόψεις του στο τέλος ενός άλλου βιβλίου, του τελευταίου του πριν αποδημήσει εις Κύριον, «Brief Answers To The Big Questions» (Σύντομες Απαντήσεις στα Μεγάλα Ερωτήματα), λέγοντας: «Δεν υπάρχει Θεός. Κανείς δεν κατευθύνει το σύμπαν». Αυτή ήταν στην πραγματικότητα η πρώτη φορά που διατύπωνε ξεκάθαρα και ευθέως την ανυπαρξία θεϊκού όντος.
Ανοιχτές χαραμάδες στο Θείο
Παρόλο που δήλωνε άθεος, ο Χόκινγκ άφηνε ανοιχτές χαραμάδες για να... περάσει το Θείο· είχε πει: «Πιστεύω ότι το σύμπαν διέπεται από τους νόμους της επιστήμης… Οι νόμοι μπορεί να έχουν θεσπιστεί από τον Θεό, αλλά ο Θεός δεν παρεμβαίνει για να παραβεί τους νόμους». Είπε επίσης: «Αν θέλετε, μπορείτε να ονομάσετε τους νόμους της επιστήμης «Θεό», αλλά δεν θα ήταν ένας Θεός - κατ’ εικόνα και ομοίωση - που θα μπορούσατε να συναντήσετε και να του απευθύνετε ερωτήσεις».
Ο Χόκινγκ πέθανε στις 14 Μαρτίου 2018. Εκείνη την ημέρα έκλειναν ακριβώς 139 χρόνια από τη γέννηση ενός άλλου σπουδαίου επιστήμονα, του Άλμπερτ Αϊνστάιν. Στο τελευταίο κεφάλαιο του τελευταίου βιβλίου του, ο Χόκινγκ επιχειρούσε να απαντήσει στο ερώτημα: «Πώς διαμορφώνουμε το μέλλον;». Η απάντησή του ήταν: «Θυμήσου να κοιτάς ψηλά στα αστέρια και όχι κάτω στα πόδια σου».
Η οικογένεια του Χόκινγκ, μετά τον θάνατό του, σύμφωνα με την επιθυμία του διάσημου επιστήμονα, πλήρωσε τα έξοδα ενός πλούσιου γεύματος για εκατοντάδες άστεγους. το γεύμα παρατέθηκε σε εκκλησία, στην ιδιαίτερη πατρίδα του επιστήμονα, το Κέιμπριτζ. Στο τραπέζι υπήρχε ένα σημείωμα που έγραφε: «Το σημερινό γεύμα είναι δώρο από τον Στίβεν. Από την οικογένεια Χόκινγκ». Κι αν αυτό δεν ήταν μια άκρως χριστιανική πράξη, τότε τι ήταν;Το ότι το γεγονός αυτό, μια γενναιόδωρη, ανθρωπιστική πράξη έλαβε χώρα σε μια εκκλησία σίγουρα θα έκανε τον Χόκινγκ να χαμογελάσει πονηρά. Το πέρασμα του Θεού από τη Γη ινκόγκνιτο; Ίσως!
https://www.ethnos.gr/
Τα Πιο Δυνατά Παιδιά Στον Κόσμο!
Κίνα: Δύο αυστηρές προειδοποιήσεις πρέπει να δοθούν στο αλαζονικό ΝΑΤΟ
Κίνα: Δύο αυστηρές προειδοποιήσεις πρέπει να δοθούν στο αλαζονικό ΝΑΤΟ
Κύριο άρθρο των Global Times
Η σύνοδος κορυφής του ΝΑΤΟ πραγματοποιείται στο Βίλνιους της Λιθουανίας από την Τρίτη έως την Πέμπτη. Η σύνοδος επικεντρώνεται στα σχέδια για την «αντιμετώπιση της απειλής» από τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων των συζητήσεων για την επέκταση του ΝΑΤΟ και τη μελλοντική ένταξη της Ουκρανίας στο ΝΑΤΟ. Εν τω μεταξύ, η στρατηγική ώθηση του ΝΑΤΟ να αναμειχθεί στην περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού πρόκειται επίσης να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης σε αυτή τη σύνοδο κορυφής. Η επέκταση της συνεργασίας με τους τέσσερις «εταίρους Ασίας-Ειρηνικού» – Ιαπωνία, Νότια Κορέα, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία – είναι συνεπώς ένα άλλο σημαντικό θέμα της συνόδου κορυφής. Στο πλαίσιο αυτό, τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης δήλωσαν με θράσος ότι το ΝΑΤΟ προσπαθεί να «αποτρέψει τις στρατηγικές φιλοδοξίες της Κίνας».
Αυτή είναι η δεύτερη χρονιά που η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Αυστραλία και η Νέα Ζηλανδία προσκαλούνται να συμμετάσχουν στη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ. Προκειμένου να προσεταιριστεί σταθερά αυτές τις τέσσερις χώρες, το ΝΑΤΟ μιμήθηκε τον μηχανισμό της «Τετράδας«, δηλαδή των ΗΠΑ, της Ιαπωνίας, της Ινδίας και της Αυστραλίας στην περσινή σύνοδο κορυφής και δημιούργησε ειδικά ένα νέο όνομα για αυτές τις τέσσερις χώρες που θα αποκαλούνται «Τέσσερις χώρες Ασίας-Ειρηνικού (AP4)». Αυτό έχει ως στόχο να θεσμοθετήσει τη συνεργασία μεταξύ αυτών των τεσσάρων χωρών και του ΝΑΤΟ και να τις καταστήσει de facto νέους συμμάχους του «ΝΑΤΟ+» στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού. Σύμφωνα με πηγές, η κοινή δήλωση που θα εκδοθεί στο Βίλνιους θα αλλάξει το όνομα των AP4 σε «Τέσσερις του Ινδο-Ειρηνικού (IP4)», το οποίο αναμφίβολα ανταποκρίνεται περισσότερο στο ύφος της Ουάσινγκτον.Ολόκληρο το άρθρο εδώ:Κίνα: Δύο αυστηρές προειδοποιήσεις πρέπει να δοθούν στο αλαζονικό ΝΑΤΟ
https://seisaxthia.wordpress.com/
Το βρήκα στο: https://anhsyxia.wordpress.com/
ΕΚΤΑΚΤΟ | ΛΙΒΥΗ | Κλείνουν τις πετρελαιοπηγές.... - (14.7.2023)[
Ιούλιος Βέρν: Το Μυστηριώδες Νησί
Ο πιο αναγνωρισμένος διεθνώς χορογράφος της Κίνας, Tao Che μιλά στο NEWS 24/7 για το σώμα, αυτή την "άβυσσο".
Mε την ομάδα χορού Tao Dance Theater από την Κίνα και την πολυβραβευμένη παράσταση "11", που παρουσιάζεται σε συνεργασία με την Μπιενάλε Χορού Βενετίας, ξεκινά στις 14 Ιουλίου το φετινό, 29ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας. Ο πιο αναγνωρισμένος διεθνώς χορογράφος της Κίνας, Tao Che (Τάο Γιε) συντονίζει 11 χορευτές με έναν κανόνα, που χωρίζει το σώμα στα δύο.
Πώς κινείται το σώμα; Η κίνηση προκύπτει αυθόρμητα ή ενεργοποιείται από μια εξωτερική δύναμη; Ποια όρια χρησιμοποιούμε για να ορίσουμε τον εαυτό μας; Ο χορός για τον Tao Ye υπάρχει για να διερευνά αυτά τα ερωτήματα.
Το "11" που είναι η 11η παραγωγή της παγκοσμίου φήμης σειράς "Numerical Series" του εν λόγω χορογράφου δεν έχει ένα ξεκάθαρο νόημα που μπορεί εύκολα να περιγραφεί με λέξεις. Μπορεί να γίνει αντιληπτό μόνο μέσα από τα μάτια του κάθε θεατή και να συνδεθεί με αυτό που χρειάζεται εκείνος να εκφράσει.
Με αφετηρία έναν συνδυασμό περιορισμών και ελευθερίας, 11 χορευτές κινούνται μέσα σε ένα καλειδοσκόπιο χρωμάτων και αγκαλιάζουν την αρμονία που προκύπτει από τις διαφορές τους.
Αυτό το έργο σηματοδοτεί την πρώτη προσπάθεια του Tao Ye να ενσωματώσει διαφορετικές διαστάσεις της μουσικής στο έργο του. Ο Tao Ye αντιλαμβάνεται τη μουσική ως μια εξωτερική κατάσταση που αλληλεπιδρά με το ανθρώπινο σώμα με διάφορους τρόπους, όπως τα μόρια που συγκρούονται με αιωρούμενα σωματίδια, αφήνοντας τα αποτυπώματά τους στο χρόνο και στο χώρο.
Το "11 " αποτελείται από 11 σύντομα χορευτικά κομμάτια. Ο μουσικός Xiao He (Ζιάο Χε) πειραματίστηκε με διαφορετικά όργανα και δημιούργησε έντεκα ανεξάρτητα κομμάτια ηλεκτρονικής μουσικής σε διαφορετικά στιλ. Η παράσταση αποτελεί έτσι τόπο συνάντησης για τη φαντασία των δημιουργών της.
Λίγο πριν ξεδιπλωθεί αυτή η μοναδικής σύλληψης χορογραφία στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας μιλήσαμε με τον μινιμαλιστή Κινέζο χορογράφο Tao Ye για το κόνσεπτ πίσω από την παράσταση "11" και τη δημιουργική διαδικασία που τον ενέπνευσε.
Tao: «Το "11" είναι η πρώτη μου χορογραφία από τη σειρά “Numerical Series” με ευρύτερη θεματική τον “αυτοσχεδιασμό”. Συνήθως, η έννοια του αυτοσχεδιασμού χρησιμοποιείται σαν έμπνευση στην εξάσκηση του χορού ή στο πλαίσιο της δημιουργικής εξερεύνησης της κίνησης. Το πώς να χρησιμοποιήσεις τον αυτοσχεδιασμό για να δώσεις φόρμα σε ένα έργο είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα, αλλά για μένα ήταν και μια πρόκληση που πάντα ήθελα να δοκιμάσω.
Οπτικά το νούμερο 11 είναι δύο “1” που στέκουν μαζί, αλλά δίνουν στον θεατή μία έντονη εντύπωση αντιθέτων. Δημιούργησα 11 τμηματικές χορογραφίες, όπου στους χορευτές τέθηκε ένας κανόνας περιορισμού και απελευθέρωσης: το κάτω μέρος του σώματος είναι περιορισμένο αυστηρά και το πάνω μέρος αυτοσχεδιάζει. Η κίνηση του κάτω μέρους του σώματός τους είναι αυστηρά χορογραφημένη, ενώ επάνω ο χορευτής μπορεί να κινηθεί όπως επιθυμεί.
Χρησιμοποιούμε το σώμα μας σαν το μοναδικό κανάλι, και το εκπαιδεύουμε να γίνει υπερβολικά ευαίσθητο, και μουσικά και οπτικά. Όταν χορεύουμε, τα σώματά μας εκφράζουν όχι μόνο τη φαντασία, αλλά και την αντίληψη. Βρισκόμαστε σε συνεχή κίνηση χωρίς παύσεις.
Η σκηνοθεσία, η περιστροφή και τα βήματα είναι όλα χορογραφημένα, αλλά το επάνω μέρος του σώματος, από τη σπονδυλική στήλη μέχρι τους ώμους, τους αγκώνες, τους καρπούς μέχρι το κεφάλι, είναι ελεύθερο για να κινηθούν οι χορευτές με τυχαίο τρόπο, ανάλογα με την κάθε στιγμή.
Οι χορευτές συνομιλούν μεταξύ ορθολογισμού και ευαισθησίας. Δεν έχουν φυσική επαφή από την αρχή μέχρι το τέλος, σαν να βρίσκονται σε παράλληλους χώρους διαφορετικών διαστάσεων, παρουσιάζοντας 11xΝ διαφορετικές διαστάσεις. Τα 11 χορευτικά τμήματα είναι ανεξάρτητα μεταξύ τους, μπορούν να συνδυαστούν και να διακοπούν ή να αναδιοργανωθούν.
Για μένα η έννοια του "αυτοσχεδιασμού" είναι ατελεύτητη και απροσδιόριστη. Ξεκινώντας από τον δυϊσμό, το σώμα χωρίζεται σε εσωτερικό και εξωτερικό. Το σώμα προσπαθεί να βρει μία ισορροπία μεταξύ της προσωπικότητας του ατόμου και του πλαισίου της ομάδας και να κατακτήσει μια βαθύτερη κατανόηση του τι συνιστά "μοναδικότητα".
Από πού πηγάζει η ελευθερία του σώματος; Το έργο «11» προβάλλει επίσης την προσπάθεια των καλλιτεχνών να κατακτήσουν την ελευθερία όταν έρχονται αντιμέτωποι με νέους περιορισμούς.
Κατά τη δημιουργική διαδικασία, όλοι οι χορευτές είπαν ότι βίωναν διαίρεση και συγχώνευση από πάνω προς τα κάτω, από αριστερά προς τα δεξιά, από μέσα προς τα έξω, και ο εγκέφαλός τους ήταν στριμωγμένος, ενώ σκέφτονταν τις κινήσεις τους. Ένας χορευτής έλεγε ότι "έχει δύο κεφάλια", ο άλλος συγκέντρωσε το μυαλό του για να καταλάβει πώς να διαφοροποιηθεί και κάποιος συνέχιζε να κυνηγάει τον τρόπο να παραμείνει "ενωμένος". Οι χορευτές στέκουν σε μια σειρά με τακτοποιημένα τα πόδια τους, αλλά το πάνω μέρος του σώματος πρέπει να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί για να αναπτυχθεί διαφορετικά. Και έτσι αποδεικνύεται ότι το κυνήγι της ελευθερίας δεν ήταν ποτέ τόσο απλό.
Τα παλαιότερα έργα της “Numerical Series” ήταν ένα είδος εξέλιξης σε μια κυκλική επανάληψη. Αυτή τη φορά προσπάθησα να αποδομήσω το έργο, σπρώχνοντας κάθε τμήμα στο επαναληπτικό του άκρο, είτε επιταχυνόμενο, είτε στατικό, είτε έντονο, είτε απαλό, και μετά να το ξαναστήσω στο πλαίσιο της αταξίας του κόσμου.»
Τα έργα του TAO Dance Theatre είναι γνωστά για τη μινιμαλιστική αισθητική και την ισχυρή σωματικότητά τους. Πώς θα περιγράφατε τη σημασία ή την έννοια του "σώματος" στην καλλιτεχνική σας πρακτική;
Tao: «Το σώμα είναι καλό μέσο λόγω του ότι έχει περιορισμούς - έχει φθορά, εξασθένηση, αποσύνθεση. Ο άνθρωπος πάντα εξελίσσεται μέσα από τους περιορισμούς. Στο έργο μου δεν προσπάθησα να βρω το μοτίβο στις πολιτισμικές διαφορές. Πήγα στην πηγή, και πήγα και στη μη-διαφορετικότητα, που δεν περιλαμβάνει το σωστό και το λάθος. Στο χορό δεν μου αρέσει να βάζω το σώμα να κάνει μία περφόρμανς. Προτιμώ την πραγματικότητα του σώματος, την κόπωσή του, την κίνησή του, τη γλώσσα του και την έλλειψη συντομεύσεων.... Το σώμα είναι το πιο ευάλωτο μέρος μας και ένας από τους τρόπους με τους οποίους "αυτοκτονούμε".
Οι παραστάσεις σας αποπνέουν ενδοσκόπηση και περισυλλογή. Πώς θα θέλατε ιδανικά να “συνδεθούν” οι θεατές με το έργο σας;
Tao: «Το "11" πραγματεύεται τον αυτοσχεδιασμό και τον περιορισμό, είτε στο χορό είτε στη ζωή. Κάθε στιγμή είναι γεμάτη από το άγνωστο και την τάξη. Η παράσταση είναι γεμάτη προκλήσεις για τους χορευτές, αλλά διευρύνει και τη φαντασία του κοινού. Πώς η ατομικότητα και οι ομάδες συμβαδίζουν, πώς συνυπάρχουν η ελευθερία και οι κανόνες; Πάνω στη σκηνή, αυτή είναι μια πρόκληση για τους χορογράφους και τους χορευτές, αλλά εκτός σκηνής, η παράσταση είναι ένα "φυλλάδιο" που όλοι θα μπορούσαν να συμπληρώσουν.
Όλες οι δημιουργίες μου είναι μια ατελείωτη εξερεύνηση της γλώσσας του σώματος. Ο καθένας έχει το δικό του σώμα, πώς κινείται το σώμα; Πώς μπορεί να κινηθεί; Ανυπομονώ η δουλειά μου να γίνει για κάθε θεατή μια πρόσκληση σε μία πλούσια αισθητηριακή εμπειρία. Είτε τον συγκινήσει, είτε του φανεί μια εμπειρία χαρούμενη, σιωπηλή ή βαρετή. Το κοινό θα έχει τις δικές του διαφορετικές προσλαμβάνουσες και αντιλήψεις για να δώσει στη χορογραφία ένα ιδιαίτερο νόημα. Ο καθένας μπορεί να συμμετέχει σε αυτή τη δουλειά με τον δικό του τρόπο.»
Είστε μία ομάδα σύγχρονου κινεζικού χορού, με διεθνή φήμη και παρουσία. Υπάρχουν στοιχεία της κινεζικής παράδοσης που ενσωματώνετε στο “11” και με ποιο τρόπο;
Tao: «Δεν το έχω σκεφτεί ποτέ έτσι αυτό το θέμα. Για μένα η ύπαρξη του ίδιου του σώματος είναι η συνέχεια της παράδοσης. Δεν είναι εφεύρεση του “εαυτού”, αλλά προέρχεται από τους προγόνους μας. Νομίζω ότι η τέχνη είναι συνδεδεμένη με το σώμα, όλες οι εμπνεύσεις μπορούν να εξασκηθούν και μπορούν να δημιουργηθούν κανάλια διαφόρων δυνατοτήτων. Στο δρόμο του χορού, είχα την τύχη να εξελίξω αυτό το κανάλι. Τη στιγμή που το σώμα χορεύει, ο χορός μπορεί να είναι σαν μια μουσική νότα, ένα πινέλο ζωγραφικής, ένα κινούμενο γλυπτό και ένα κτήριο που ρέει. Αυτή είναι η γοητεία της γλώσσας του σώματος. Μπορεί να διασχίσει πολιτισμούς, φυλές, περιοχές, χρόνο και χώρο και να συνδεθεί με το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον.»
Το Tao Dance Theatre έχει κερδίσει διεθνή αναγνώριση για το μοναδικό καλλιτεχνικό του στιλ. Πώς βλέπετε τον ρόλο του σύγχρονου κινέζικου χορού στο παγκόσμιο χορευτικό τοπίο. Τι αντίκτυπο ελπίζετε να έχετε μέσα από τη δουλειά σας;
Tao: «Η Κίνα είναι μια μεγάλη χώρα με πλούσια ποικιλία χορών και ο σύγχρονος χορός βρίσκεται σε διαδικασία άνθισης. Όλο και περισσότεροι άνθρωποι γνωρίζουν και αποδέχονται τις ιδέες και τις εκφράσεις του σύγχρονου χορού. Νομίζω ότι η παγκόσμια επιρροή, η βιομηχανία της ψυχαγωγίας, και ούτω καθεξής πρέπει να μείνουν όσο το δυνατόν πιο μακριά από την τέχνη. Ελπίζω η τέχνη να είναι προσβάσιμη σε όλους και να τη φροντίσουμε απαλά. Όσο για τη δική μου δημιουργία, το να μην επηρεάζομαι από αυτή την εποχή είναι η καλύτερη επιρροή.»
To πλήρες πρόγραμμα εδώ: www.kalamatadancefestival.gr
https://www.news247.gr/
Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής
Πώς ήταν η Μακρινίτσα το 1975 μέσα από φιλμ της εποχής Από το αρχείο του δρ. Γ. Χατζηδάκη Δημοσιεύθηκε 23/01/2025 09:05 Σκαρφαλωμένη στο ...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...