Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2022

Πόσο περπάτημα χρειάζεται για να «κάψετε» ένα μπισκότο; Παίζουν ρόλο οι ετικέτες των τροφίμων;

 Πόσο περπάτημα χρειάζεται για να «κάψετε» ένα μπισκότο; Παίζουν ρόλο οι ετικέτες των τροφίμων;

Αν ξέρατε ότι πρέπει να περπατήσετε 20 λεπτά για να «κάψετε» τις θερμίδες ενός μπισκότου, θα το σκεφτόσασταν διπλά πριν το φάτε;

Πόσο περπάτημα χρειάζεται για να «κάψετε» ένα μπισκότο; Παίζουν ρόλο οι ετικέτες των τροφίμων;

Μάλλον όχι, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Οι ετικέτες στις συσκευασίες των τροφίμων που δείχνουν την ποσότητα της άσκησης που απαιτείται για να κάψουμε τις θερμίδες έχουν «λίγη ή καθόλου επίδραση» στα τρόφιμα που αγοράζουν οι άνθρωποι στα κυλικεία που υπάρχουν στο χώρο εργασίας τους.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ πραγματοποίησαν τη μεγαλύτερη μελέτη σε πραγματικές συνθήκες για να εξετάσουν τον αντίκτυπο των ετικετών στις αγορές τροφίμων και ποτών.

Το πείραμά τους έλαβε χώρα σε 10 καφετέριες στο χώρο εργασίας στην Αγγλία σε μια περίοδο 12 εβδομάδων το 2021.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, τοποθετήθηκαν ετικέτες με πληροφορίες για τις θερμίδες και το ισοδύναμο της σωματικής δραστηριότητας που απαιτείται για να τις «κάψει» κάποιος, σε ορισμένα τρόφιμα και ποτά, όπως ζεστά γεύματα, σάντουιτς, αναψυκτικά και επιδόρπια.

Συγκεκριμένα, οι ετικέτες έδειχναν πόσα λεπτά περπάτημα χρειάζονταν για να κάψει κάποιος τις θερμίδες του προϊόντος.

Για παράδειγμα, μια μεγάλη μερίδα τηγανητού μπακαλιάρου 1.014 θερμίδων θα χρειαζόταν 278 λεπτά -περισσότερες από πέντε ώρες- περπάτημα για να «καεί», ένα τοστ με ζαμπόν και τυρί θα χρειαζόταν 113 λεπτά περπάτημα και ένα μεγάλο μπισκότο σοκολάτας θα χρειαζόταν 71 λεπτά περπάτημα.

Οι πληροφορίες συγκρίθηκαν με δεδομένα που συλλέχθηκαν πριν από το πείραμα, όταν οι περισσότερες ετικέτες και τα μενού περιείχαν μόνο το όνομα και την τιμή του προϊόντος.

Η ανάλυση διαπίστωσε ότι η συμπερίληψη των ετικετών για το περπάτημα που απαιτείται για να καούν οι θερμίδες, δεν οδήγησε σε αλλαγή στον αριθμό των θερμίδων που αγόραζαν καθημερινά οι άνθρωποι.

Υπήρχε ωστόσο, μια διακύμανση μεταξύ των καφετεριών, με κάποιες να αναφέρουν μία πτώση ανά συναλλαγή κατά 161 θερμίδες, πέντε δεν παρουσίασαν σημαντική αλλαγή και μία ανέφερε αύξηση κατά 69 θερμίδες.

Ο πρώτος συγγραφέας Δρ. Τζέιμς Ρέινολντς, από τη Σχολή Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Άστον του Μπέρμιγχαμ, ο οποίος πραγματοποίησε την έρευνα ενώ ήταν στο Κέιμπριτζ, είπε: «Αν και διαπιστώσαμε ότι η εμφάνιση της ποσότητας άσκησης που απαιτείται για την καύση θερμίδων, προκάλεσε μικρή διαφορά στον αριθμό των θερμίδων που κατανάλωσε κανείς, υπήρχε σημαντική διακύμανση μεταξύ των καφετεριών. Αυτό υποδηλώνει ότι μπορεί να επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα αυτών των ετικετών άλλοι παράγοντες, όπως ο τύπος των τροφίμων που πωλούνται στις καφετέριες ή τα χαρακτηριστικά των καταναλωτών».

Η ανώτερη συγγραφέας, καθηγήτρια Dame Theresa Marteau, διευθύντρια του Τομέα Έρευνας Συμπεριφοράς και Υγείας του Cambridge, δήλωσε: «Αυτή είναι η μεγαλύτερη μελέτη σε πραγματικές συνθήκες για να εξετάσει τον αντίκτυπο των ετικετών Pace στις αγορές τροφίμων και ποτών, εξετάζοντας 250.000 συναλλαγές σε 10 καφετέριες. Τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι ετικέτες Pace, αντίθετα με τις προσδοκίες, μπορεί να έχουν μικρή ή καθόλου επίδραση στα τρόφιμα που αγοράζουν οι άνθρωποι στην καφετέρια του χώρου εργασίας τους».

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι ενήλικες τρώνε έως και το ένα τρίτο των γευμάτων τους εκτός σπιτιού, συμπεριλαμβανομένων των καφετεριών στο χώρο εργασίας, και αυτά τα γεύματα είναι συχνά πολύ υψηλότερα σε θερμίδες.

Η αναγραφή των θερμίδων είναι υποχρεωτική από τον Απρίλιο στα τρόφιμα και τα ποτά που σερβίρονται σε επιχειρήσεις που απασχολούν τουλάχιστον 250 άτομα.

Οι ειδικοί ζήτησαν επίσης να συμπεριληφθούν ετικέτες άσκησης στα τρόφιμα, καθώς πρόσφατη ανασκόπηση έδειξε ότι μπορεί να μειώσουν την ποσότητα των θερμίδων που αγοράζουν οι άνθρωποι.

Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο επιστημονικό περιοδικό PLOS Medicine.

https://www.onmed.gr/

Πόσα χημικά απελευθερώνει μια γρατσουνιά μόλις 5 cm στα αντικολλητικά τηγάνια & τι προκαλεί

 Πόσα χημικά απελευθερώνει μια γρατσουνιά μόλις 5 cm στα αντικολλητικά τηγάνια & τι προκαλεί

Αρκεί μόνο μία γρατσουνιά στην επιφάνεια ενός αντικολλητικού τηγανιού για να διαρρεύσουν εκατομμύρια μικροπλαστικά στα τρόφιμα και τα σπίτια, σύμφωνα με νέα έρευνα.

Πόσα χημικά απελευθερώνει μια γρατσουνιά μόλις 5 cm στα αντικολλητικά τηγάνια & τι προκαλεί

Αυστραλιανή μελέτη, η οποία χρησιμοποίησε κύματα φωτός για να μετρήσει τα μικροσκοπικά σωματίδια, διαπίστωσε ότι μόνο μια ρωγμή σε ένα τηγάνι επικαλυμμένο με τεφλόν προκάλεσε έκρηξη μικροσκοπικών τοξινών.

Οι υπερφθοριωμένες αλκυλιωμένες ουσίες (PFAS), γνωστές και ως παντοτινά χημικά, είναι σωματίδια ανθεκτικά στη θερμότητα που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή εκατομμυρίων ειδών κουζίνας στις ΗΠΑ.

Τα τελευταία χρόνια έχουν συνδεθεί με μια σειρά προβλημάτων υγείας, συμπεριλαμβανομένων πολλών τύπων καρκίνου, αυτισμού και υπογονιμότητας.

Βρίσκονται δε σε τόσο υψηλά επίπεδα, που μια μελέτη του 2020 διαπίστωσε ότι στο 99% των Αμερικανών υπάρχουν σε ανιχνεύσιμα επίπεδα στην κυκλοφορία του αίματός τους.

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα, διαπίστωσε ότι 57.000 γειτονιές στις ΗΠΑ είναι μολυσμένες από παντοτινά χημικά.

Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι μία γρατσουνιά μόλις πέντε εκατοστών στα τηγάνια με τεφλόν, π.χ. από σπάτουλα ή κουτάλι, απελευθέρωσε έως και 2,3 εκατομμύρια μικροπλαστικά.

Συνολικά, περισσότερα από 9.000 πλαστικά σωματίδια διασκορπίστηκαν μέσα στο τηγάνι.

Παρά τους κινδύνους, δεν υπάρχουν ομοσπονδιακοί κανονισμοί στις ΗΠΑ σχετικά με την ποσότητα των υπερφθοριωμένων αλκυλιωμένων ουσιών που επιτρέπεται να υπάρχουν στην επιφάνεια των βιομηχανικών προϊόντων.

«Δεδομένου ότι τα παντοτινά χημικά προκαλούν μεγάλη ανησυχία, αυτά τα μικροσωματίδια τεφλόν στα τρόφιμα μπορεί να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία, επομένως χρειάζεται διερεύνηση επειδή δεν γνωρίζουμε πολλά για αυτούς τους αναδυόμενους ρύπους», δήλωσε ο Δρ. Cheng Fang, ανώτερος ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Νιούκαστλ στην Αυστραλία.

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν τη μέθοδο της φασματοσκοπίας Raman για να μελετήσουν τον επιπολασμό των σωματιδίων που βγαίνουν από τα τηγάνια.

Η τεχνική περιλαμβάνει τη χρήση κυμάτων φωτός για την παρακολούθηση του τρόπου με τον οποίο τα σωματίδια διασπείρονται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους σε ένα συγκεκριμένο χώρο.

Μέσω της χρήσης μικροσκοπικών απεικονίσεων, τα κύματα φωτός μπορούν να παρακολουθήσουν πόσα σωματίδια υπάρχουν και πώς κινούνται.

Εκατομμύρια από αυτά τα σωματίδια διεσπάρησαν σε όλο το τηγάνι, επιτρέποντάς τους να εισχωρήσουν στο φαγητό που μαγειρεύτηκε

Όταν κάποιος τρώει τροφή μολυσμένη με υπερφθοριωμένες αλκυλιωμένες ουσίες, παραμένουν στο σώμα του για μεγάλα χρονικά διαστήματα, καθώς αποβάλλονται πολύ αργά μέσω των ούρων.

Ο λόγος άλλωστε που αποκαλούνται «παντοτινά χημικά», επειδή χρειάζονται σχεδόν μια δεκαετία για να διασπαστούν στο σώμα, ενώ δεν διασπώνται ποτέ στο περιβάλλον.

Ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων (FDA) δεν έχει θέσει ανώτατο όριο ως προς τη μέγιστη ποσότητα αυτών των χημικών ουσιών που είναι ασφαλής για κατανάλωση στα τρόφιμα.

Οι ερευνητές συνιστούν όμως στους ανθρώπους να είναι περισσότερο προσεκτικοί με τους τύπους προϊόντων που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν και συγκεκριμένα να μην χρησιμοποιούν αντικολλητικά τηγάνια, ειδικά αυτά που περιέχουν τεφλόν (πολυτετραφθοροαιθυλένιο).

Δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν εάν το συγκεκριμένο υλικό είναι περισσότερο ή λιγότερο επικίνδυνο από άλλες υπερφθοριωμένες αλκυλιωμένες ουσίες.

Οι ειδικοί ανησυχούν ότι η επικράτηση αυτών των χημικών ουσιών σε πιάτα, συσκευασίες τροφίμων και άλλα προϊόντα, εκθέτει τους ανθρώπους σε αυτές τις επικίνδυνες χημικές ουσίες.

Οι ερευνητές προειδοποιούν ότι η έκθεση των παιδιών στα παντοτινά χημικά μπορεί να επηρεάσει την κοινωνική και σωματική τους ανάπτυξη, αλλά και τη συμπεριφορά τους καθώς μεγαλώνουν.

Περυσινή μελέτη του Πανεπιστημίου του Τέξας διαπίστωσε ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν σε παντοτινά χημικά στη μήτρα, είχαν περισσότερες πιθανότητες να αναπτύξουν αυτισμό.

Η μακροχρόνια έκθεση σε αυτές τις ουσίες, μπορεί επίσης να αυξήσει τον κίνδυνο για καρκίνο των νεφρών, των όρχεων, των ωοθηκών, του προστάτη, του θυρεοειδούς και του μυελού των οστών.

Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος (EPA) συνέστησε σε οδηγία που εξέδωσε τον Ιούλιο τα επίπεδα των ουσιών να μην υπερβαίνουν τα 0,004 μέρη ανά τρισεκατομμύριο (ppt) στο πόσιμο νερό.

Αρκετές πολιτείες έχουν ξεκινήσει τις διαδικασίες απαγόρευσης της χρήσης τέτοιων ουσιών σε προϊόντα, όπως είναι τα ρούχα και τα κλινοσκεπάσματα.

Τα νέα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο Science of The Total Environment.

https://www.onmed.gr/

Nεάντερνταλ VS Homo Sapiens

Nεάντερνταλ VS Homo Sapiens


Ολλανδικό πλοίο που μετέφερε θωρακισμένα οχήματα στην Λιβύη είναι στον Βόλο-Θα αποκτήσουμε και άλλα οχήματα δωρεάν;

 Ολλανδικό πλοίο που μετέφερε θωρακισμένα οχήματα στην Λιβύη είναι στον Βόλο-

Θα αποκτήσουμε και άλλα οχήματα δωρεάν;

Είναι αποθηκευμένα σε αποθήκη στον Βόλο 15 σύγχρονα θωρακισμένα οχήματα και περιμένουν

Στις 11 Οκτωβρίου, η επιχείρηση EUNAVFOR MED IRINI πραγματοποίησε επιθεώρηση του εμπορικού σκάφους MV MEERDIJK στα ανοικτά των ακτών της Λιβύης.

Το πλοίο διαπιστώθηκε ότι μετέφερε θωρακισμένα οχήματα τροποποιημένα για στρατιωτική χρήση στη Λιβύη, τα οποία παραβίασαν το εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ, ενώ πλοία της επιχείρησης IRINI κατάσχεσαν το φορτίο με τα θωρακισμένα οχήματα σε εφαρμογή της απόφασης 2292 (2016) του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ.


Ένα από τα ευρωπαϊκά στρατιωτικά σκάφη που επιχειρούσε στην Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα για την επιχείρηση IRINI εντόπισε το πλοίο καθ' οδόν προς τη Λιβύη.

Κατόπιν αιτήματος της επιχείρησης IRINI, η Ολλανδία, ως κράτος σημαίας του πλοίου, έδωσε τη συγκατάθεσή της χωρίς καθυστέρηση για την επιθεώρηση και, στις 11 Οκτωβρίου, στάλθηκε ομάδα επιβίβασης στο πλοίο για να επαληθεύσει τη φύση αυτών των οχημάτων.

Η ομάδα επιβίβασης ανακάλυψε δεκάδες στρατιωτικά οχήματα που είχαν αποσταλεί κατά παράβαση του εμπάργκο όπλων του ΟΗΕ στη Λιβύη.

Σύμφωνα με εντολή του Έλληνα διοικητή της επιχείρησης, τα οχήματα κατασχέθηκαν και το πλοίο οδηγήθηκε στο λιμάνι του Βόλου για περαιτέρω έλεγχο.

Μετά από επιθεώρηση από την Ομάδα Εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ, τα θωρακισμένα οχήματα αποθηκεύτηκαν σε ειδική αποθήκη στον Βόλο.

Από την έναρξη της Επιχείρησης, μόνο ένα έθνος, η Τουρκία, αρνήθηκε σε εννέα περιπτώσεις τη συγκατάθεσή του.

Στις 16 Οκτωβρίου, το τουρκικής ιδιοκτησίας πλοίο “φάντασμα”«MATILDE A», για το οποίο οι Τούρκοι όχι μόνο αρνήθηκαν τον έλεγχο από πολεμικά πλοία της επιχείρησης IRINI ( λόγω Έλληνα διοικητή της επιχείρησης), αλλά λοιδόρησαν και την ίδια επιχείρηση, θεωρώντας την ουσιαστικά ως  παράνομη για τα τουρκικά συμφέροντα, μετέφερε όπλα στην Λιβύη.

Λιβυκές πηγές είχαν αναφέρει πως η επίλεκτη ταξιαρχία «Militia 444»( δημιούργημα των Τουρκικών ενόπλων δυνάμεων), μετακινήθηκε προς το λιμάνι της Μισράτα, στο Μπάνι Ουαλίντ την Παρασκευή, όταν το τουρκικό εμπορικό πλοίο εμπορευματοκιβωτίων «MATILDE A» έδεσε στο λιμάνι της Μισράτα την Τετάρτη γύρω στη 1:30 μ.μ., εκφορτώνοντας άγνωστο είδος οπλισμού, σύμφωνα με το Ίδρυμα Μελετών και Ερευνών «Libyan Silphium».

Το πλοίο «MATILDE A», θεωρείται επίσημα ως ύποπτο για μεταφορά τουρκικών όπλων, αφού αρνήθηκε να επιθεωρηθεί από την Επιχείρηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης «IRINI» στη Μεσόγειο και δύο ημέρες μετά την άφιξή του στη Μιστράτα.

Τα κατασχεθέντα το 2015 θωρακισμένα οχήματα που τα στείλαμε στον Έβρο 

Υπενθυμίζουμε ότι τα Βαριά τεθωρακισμένα οχήματα τύπου MRAP Typhoon GSS-300 καναδικής κατασκευής, τα οποία είχαν κατασχεθεί το 2015 από τις ελληνικές αρχές και βρισκόντουσαν στον Πειραιά, τέθηκαν στη μάχιμη δύναμη της Ελληνικής Αστυνομίας και στάλθηκαν στον Έβρο για να ενισχύσουν τις περιπολίες στα ελληνοτουρκικά σύνορα.

Πρόκειται για πραγματικά τρομερά οχήματα μεταφοράς προσωπικού με  πρωτόκολλο ασφαλείας 3, είναι ικανά να επιχειρήσουν σε συνθήκες πολέμου και έχουν αυτονομία κίνησης μέχρι και 1.000 χιλιόμετρα.

Τα 8 τεθωρακισμένα οχήματα τύπου MRAP Typhoon GSS-300 πέντε θωρακισμένα τύπου Toyota Land Cruiser, δύο οχήματα BMW και ένα ακόμη μάρκας Mercedes το 2015 κατασχέθηκαν τον Μάιο του 2015 από το Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Ακτοφυλακή νότια της Κρήτης. Ηταν στα αμπάρια φορτηγού πλοίου ονόματι Tychy.

Ελπίζουμε σε κάτι ανάλογο και αυτήν την φορά, ανάλογα με τους κανονισμούς και τις διατάξεις της ΕΕ.


Το Hubble κατέγραψε καρέ καρέ μια έκρηξη σουπερνόβα (βίντεο)

 Το Hubble κατέγραψε καρέ καρέ μια έκρηξη σουπερνόβα (βίντεο)

Παρασκευή, 11 Νοεμβρίου 2022 

Μπορεί το διαστημικό τηλεσκόπιο James Webb να έχει κλέψει τις εντυπώσεις και να μονοπωλεί τους τελευταίους μήνες το ενδιαφέρον αλλά το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble με 32 έτη... εμπειρίας στην εξερεύνηση του Σύμπαντος συνεχίζει να προσφέρει εντυπωσιακά στοιχεία και ευρήματα στην επιστημονική κοινότητα. Είναι μάλιστα τέτοιο το πλήθος των εικόνων και δεδομένων που έχει καταγράψει που οι επιστήμονες ανακαλύπτουν μέσα στον ωκεανό του υλικού που έχει καταγράψει κρυμμένους κοσμικούς θησαυρούς όπως την καταγραφή μιας αλληλουχίας εικόνων από μια αστρική έκρηξη, εικόνες που δεν είχε εντοπίσει κανείς μέχρι σήμερα.

Το 2010 το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble κατέγραψε μια σειρά από εικόνες  από το γαλαξιακό σμήνος Abell 370 που βρίσκεται σε απόσταση περίπου πέντε δισ. ετών φωτός από εμάς. Μια ομάδα ερευνητών που συστηματικά μελετά εικόνες που έχει καταγράψει το Hubble στη διάρκεια της πολυετούς λειτουργίας του έκανε μια  εντυπωσιακή ανακάλυψη.

Με δημοσίευση τους στην επιθεώρηση «Nature» οι ερευνητές αναφέρουν ότι  το Hubble κατέγραψε σε διαδοχικές φάσεις μια έκρηξη σουπερνόβα γεγονός εξαιρετικά σημαντικό στη μελέτη ενός από τα πιο βίαια και εντυπωσιακά  κοσμικά φαινόμενα που γνωρίζουμε. Καθώς τα άστρα γερνούν και  καταναλώνουν τα καύσιμα τους ξεκινούν οι διεργασίες που θα οδηγήσουν το  άστρο στο θάνατο του.

Οι διεργασίες αυτές διαφέρουν ανάλογα με το είδος του άστρου. Κάποια είδη άστρων όπως αυτό στο οποίο ανήκει ο Ήλιος καθώς  εξαντλούνται τα καύσιμα τους διογκώνονται υπέρμετρα μετατρεπόμενα σε  ερυθρούς γίγαντες καταπίνοντας κυριολεκτικά οτιδήποτε βρίσκεται στον χώρο που διαστέλλονται ή καταστρέφοντας οτιδήποτε βρίσκεται στο θερμικό  βεληνεκές του. Η Γη για παράδειγμα, όταν σε περίπου πέντε δισ. έτη γίνει ερυθρός γίγαντας πιθανότατα δεν θα εξαφανιστεί αλλά θα γίνει κυριολεκτικά… κάρβουνο.

Στη συνέχεια οι ερυθροί γίγαντες συρρικνώνονται και μετατρέπονται σε αστρικά πτώματα που ονομάζονται λευκοί νάνοι. Κάποια είδη άστρων όμως καθώς τα καύσιμα τους λιγοστεύουν αρχίζουν να  καταρρέουν κάτω από το ίδιο τους το βάρος και τελικά αυτοκαταστρέφονται  μέσω τρομερών εκρήξεων οι οποίες ανάμεσα στα άλλα διασκορπίζουν την  αστρική ύλη στο Διάστημα η οποία λειτουργεί ως… σπόρος δημιουργίας νέων,  ολοένα πιο εμπλουτισμένων και σύνθετης χημικής σύστασης άστρων. Οι ερευνητές εντόπισαν μια έκρηξη σουπερνόβα η οποία όπως εκτιμούν βάση των δεδομένων που μελέτησαν προκλήθηκε από την κατάρρευση ενός  πανάρχαιου κολοσσιαίου άστρου. Το άστρο αυτό σύμφωνα με τους ερευνητές εξερράγη πριν από 11,5 δισ. έτη κάτι που σημαίνει ότι ανήκε πιθανότατα στις πρώτες αν όχι την πρώτη γενιά άστρων του Σύμπαντος. Το άστρο αυτό υπολογίζεται ότι είχε 530 φορές μεγαλύτερο μέγεθος από αυτό του Ήλιου.

Το Hubble κατέγραψε εικόνες μόλις έξι ώρες μετά την έκρηξη του άστρου και στη συνέχεια κατέγραψε εικόνες δέκα μέρες αργότερα και εικόνες τριάντα μέρες μετά την έκρηξη. Όπως είναι ευνόητο οι εικόνες αυτές θα βοηθήσουν τους επιστήμονες να κατανοήσουν καλύτερα την εξέλιξη αυτού του φαινομένου που παίζει τόσο σημαντικό ρόλο στον κύκλο ζωής του Σύμπαντος.

Naftemporiki.gr

https://www.naftemporiki.gr/

Τι κοιτάζουν εντός ελληνικού εδάφους στον Πύθιο δύο Τούρκοι Σωματάρχες;

 Τι κοιτάζουν εντός ελληνικού εδάφους στον Πύθιο δύο Τούρκοι Σωματάρχες;

Την τελευταία φορά που μετέβησαν “μαζεμένοι” Τούρκοι ανώτατοι αξιωματικοί στον Έβρο ήταν πριν τα γεγονότα του 2020-Συνάντηση με Εκπροσώπους της Εταιρείας «Lockheed Martin»

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων , ο διοικητής 2ου Σώματος Στρατηγός Rasim Yaldız και ο διοικητής του 5ου Σώματος Στρατηγός Tevfik Algan πραγματοποίησαν επιθεωρήσεις και ελέγχους στα συνοριακά  φυλάκια στις 7 Νοεμβρίου.

Πολλά ερωτηματικά εξάγονται όχι από μια "συνηθισμένη" για πολλούς, επιθεώρηση δύο Τούρκων αξιωματικών σε ένα συγκεκριμένο συνοριακό με την Ελλάδα φυλάκιο, αλλά για τις αληθινές προθέσεις του τουρκικού καθεστώτος.

Απορία πάντως προκαλεί η παρουσία δύο Τούρκων σωματαρχών βαθμού ανωτάτου αξιωματικού σε συγκεκριμένο φυλάκιο στο Πύθιο, αφού την τελευταία φορά που εθεάθηκαν Τούρκοι αξιωματικοί να ελέγχουν συγκεκριμένα δρομολόγια,  ήταν πριν τα γεγονότα του Έβρου το 2020.   

Πιθανόν όμως να τους θορύβησε το γεγονός του θανάτου Βούλγαρου συνοριοφύλακα πριν λίγες ημέρες από Τούρκο δουλέμπορα.

Για όσους γνωρίζουν την περιοχή αυτή, όλα αυτά είναι προφάσεις εν αμαρτίαις, διότι σαφώς ο τουρκικός στρατός ελέγχει ασφυκτικά τα σύνορα του μιας και είναι στρατιωτική περιοχή, όπως απέδειξε και το περιστατικό με την σύλληψη των δύο Ελλήνων στελεχών παλαιότερα, και τίποτα δεν κινείται χωρίς την έγκριση της δυνάμεων της τουρκικής στρατοχωροφυλακής.

Είναι γνωστό επίσης εδώ και πολύ καιρό ότι οι Τούρκοι αναζητούν “περάσματα” στην απέναντι πλευρά, για αυτό πιθανότατα να χρησιμοποιούν κατά κόρον τους μετανάστες, για να διακρίνουν αυτά τα περάσματα στο ελληνικό έδαφος.

Κινούμαστε με μεγάλη ταχύτητα για τα αμερικανικά ελικόπτερα Blackhawk

Σύμφωνα με πληροφορίες την Τρίτη 08 Νοε 2022, πραγματοποιήθηκε συνάντηση φορέων του ΓΕΣ και της ΔΕΠ με εκπροσώπους της εταιρείας Lockheed Martin, σχετικά με τις δυνατότητες των αμερικανικών ελικοπτέρων Ε/Π UH-60M Black hawk.

Δημοσιογραφικές πληροφορίες φέρουν να έχουμε συνεχόμενες παρουσιάσεις  τους τελευταίους μήνες στο Γενικό Επιτελείο Στρατού για τα αμερικανικά ελικόπτερα Black Hawk, αφού η ηγεσία του ΓΕΣ έχει τεράστιο ενδιαφέρον για το θέμα αυτό.

Δεν πρόκειται για κάτι καινούργιο, αλλά δείχνει ότι η χώρα μας κινείται πλέον με ρυθμούς αγώνων ταχύτητας, σε ότι αφορά εξοπλισμούς που πρέπει να καλύψουν άμεσες ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων, ειδικά του στρατού ξηράς.
Τα μεταφορικά αμερικανικά ελικόπτερα BLACK HAWK, δεν είναι πρώτη φορά που απασχολούν την ηγεσία του στρατού ξηράς, μιας και ο νυν Αρχηγός ΓΕΣ Στρατηγός Χ. Λαλούσης, όταν είχε μεταβεί στις ΗΠΑ, είχε θέσει το θέμα στους Αμερικανούς, αλλά έλαβε αρνητική απάντηση, ενώ και η έκδοση των ελικοπτέρων αυτών που μας προσφέρονταν προηγουμένως, δεν ήταν προς το συμφέρον της χώρας μας.

Η μεταφορά μεγάλης αριθμητικής δύναμης πάνοπλων πεζικάριων στο σημείο που υπάρχει ανάγκη, με ελικόπτερα BLACK HAWK, (υπό την συνοδεία των μαχητικών αεροσκαφών μας στο Αιγαίο ή και χωρίς αυτήν), θα μπορούσε να αποβεί σωτήρια σε σενάρια πιθανής ελληνοτουρκικής διένεξης, σε περίπτωση που Τούρκοι προσέβαλαν μικρόνησο με λίγους ή καθόλου κατοίκους.  

Η Τουρκία έχει βάλλει για τα καλά στο μάτι τα νησιά μας στο Αιγαίο, αμφισβητώντας την κυριαρχία τους ανοιχτά, γεγονός που έχει οδηγήσει τη χώρα μας στην ενίσχυση των αεροναυτικών δυνατοτήτων της. Το Sikorsky UH-60 Black Hawk είναι ένα μεταφορικό ελικόπτερο μεσαίας μεταφορικής ικανότητας, το οποίο κατασκευάζει η Sikorsky Aircraft.

Το ελικόπτερο UH-60 Black Hawk είναι το κύριο αεροσκάφος μεταφοράςτου Στρατού των ΗΠΑ. Είναι ένα δικινητήριο ελικόπτερο μεσαίας ανύψωσης. Είναι εξοπλισμένο με ρότορα μονής 4 πτερυγίων και ουρά ρότορα μονής 4 πτερυγίων

Τα πτερύγια του ρότορα με πυρήνα τιτανίου είναι ανθεκτικά σε πυρά AAA (αντιαεροπορικό πυροβολικό) έως 23 mm και είναι εξοπλισμένα με αισθητήρες υπό πίεση που μπορούν να ανιχνεύσουν την απώλεια πίεσης του ρότορα (βλάβη).

Το μοντέλο Α ​​σχεδιάστηκε για να μεταφέρει 11 στρατεύματα μάχης εκτός από το πλήρωμα τριών (πιλότος, συγκυβερνήτης, επικεφαλής πληρώματος)

Το UH-60A χρησιμοποιεί ένα σύστημα μηχανισμού προσγείωσης συρόμενου τροχού ουράς, με δύο μη κινητά γόνατα κύριου γραναζιού και ένα περιστρεφόμενο συγκρότημα ουρά τροχού που κλειδώνει. Για λειτουργίες σε αρκτικά περιβάλλοντα, το Black Hawk μπορεί να εξοπλιστεί με σκι προσγείωσης.

Το UH-60A είναι εξοπλισμένο με καταλύματα στρατευμάτων για οκτώ, τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν για να φιλοξενήσουν τέσσερις ιατρικές απορρίμματα πλήρους μεγέθους.

Το Black Hawk μπορεί να μεταφέρει 11 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες μάχης σε κατάσταση ετοιμότητας για επίθεση ή 14 σε κατάσταση μέγιστης χωρητικότητας.

Η μέγιστη ικανότητα μεταφοράς στρατευμάτων είναι 20 ελαφρά εξοπλισμένο προσωπικό.

https://www.pentapostagma.gr/

Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Ατλαντίς: Το πλοίο φάντασμα των Γερμανών που έσπειρε τον τρόμο – Γιατί τιμήθηκε και από τους Συμμάχους ο κυβερνήτης του

Ατλαντίς: Το πλοίο φάντασμα των Γερμανών που έσπειρε τον τρόμο – Γιατί τιμήθηκε και από τους Συμμάχους ο κυβερνήτης του

Το όνομά του ήταν Ατλαντίς και είχε χαρακτηριστεί ως Επιδρομικό Πολεμικό Πλοίο. Ήταν το πλοίο - φάντασμα των Γερμανών, που κυριάρχησε στις θάλασσες κατά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και έγινε ο φόβος και ο τρόμος των Συμμάχων. Με τον όρο Επιδρομικό χαρακτηριζόταν το καράβι, που ήταν στην εμφάνιση εμπορικό, αλλά ήταν εξοπλισμένο με πυροβόλα που έπλητταν καίρια άλλα πλοία. Ήταν με λίγα λόγια ένα ελαφρώς εξοπλισμένο εμπορικό καράβι με πλήρωμα αξιωματικούς και ναύτες του Πολεμικού Ναυτικού.

Η τακτική χρήση των Επιδρομικών πλοίων, ήταν να στήνουν ενέδρες στους θαλάσσιους δρόμους του εχθρού ή ακόμα και να τους ναρκοθετεί. Τα πλοία αυτά, όταν εντόπιζαν το θύμα τους που συνήθως ήταν ασυνόδευτο εμπορικό πλοίο, το πλησίαζαν και έστελναν οπτικό σήμα: «Σταματήστε τις μηχανές σας! Μην χρησιμοποιήσετε τον ασύρματό σας.» Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης τον λόγο είχαν τα πυροβόλα. που υποχρέωναν τον πλοίαρχο να υπακούσει και να παραδοθεί. Αν και πάλι οι καπετάνιοι των εμπορικών δεν συμμορφώνονταν, τα Επιδρομικά βύθιζαν τους «ανυπάκουους».

Το Ατλαντίς ήταν το πλοίο – θρύλος των Γερμανών και το Φάντασμα για τους Συμμάχους. Στην πρώτη ζωή του, το Ατλαντίς ήταν το φορτηγό πλοίο της γραμμής Hansa Goldenfels μήκους 155 μέτρων και εκτοπίσματος7.862 τόνων. Από τον Δεκέμβριο του 1939 δεσμεύτηκε από το Γερμανικό Πολεμικό Ναυτικό και έγινε το πρώτο και μεγαλύτερο από τα 9 Επιδρομικά πλοία. Το πλοίο είχε πλήρωμα 349 άνδρες: 21 αξιωματικούς και 328 ναύτες. Το Ατλαντίς είχε μια τσιμινιέρα, αλλά οι τεχνίτες του μπορούσαν να του δώσουν κι άλλες μορφές μεταμφιέζοντάς το! Στο σκαρί του είχε κρυμένα επιμελώς πυροβόλα των 150, 75, 37 και 20 χιλιοστών, σωλήνες βολής τορπιλών, δύο υδροπλάνα και νάρκες. Όταν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες μετατροπής του πλοίου από εμπορικό σε επιδρομικό, ο πλοίαρχος και κυβερνήτης του Bernhard Rogge το ονόμασε Ατλαντίς. Ο Μπέρναρντ Ρόγκε δεν ήταν μέλος του Εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος και δεν έχαιρε εκτίμησης στους κύκλους των φανατικών Ναζί, γι αυτό και τοποθετήθηκε σε ένα - ας το πούμε - πειρατικό πλοίο. Ο Μπέρναρντ Ρόγκε μετά τον πόλεμο, έγινε υπόναυαρχος στο ναυτικό της Δυτικής Γερμανίας.

Ο Μπέρναρντ Ρόγκε κέρδισε τον σεβασμό εχθρών και φίλων
Ο Μπέρναρντ Ρόγκε κέρδισε τον σεβασμό εχθρών και φίλων
Ο Ρόγκε ήταν ένας από τους λίγους γερμανούς ανώτατους αξιωματικούς, που δεν συνελήφθη από τους Συμμάχους μετά τον πόλεμο και αυτό οφειλόταν στον τρόπο που είχε ασκήσει τη διοίκηση του πλοίου Ατλαντίς. Ο J. Armstrong White, καπετάνιος του βρετανικού εμπορικού πλοίου City of Bagdad, το οποίο βύθισε το Ατλαντίς τον Ιούλιο του 1941, είχε γράψει στην αναφορά του: «Η μεταχείρισή του πλοιάρχου προς τους κρατούμενους άφησε περισσότερο σεβασμό γι’ αυτόν αντί για μίσος»! Ο Ρόγκε ήταν ευγενικός και αγαπητός τόσο από το πλήρωμά του, όσο και από όλους τους αιχμαλώτους του. Λέγεται ότι με πολλούς από όσους συνέλαβε και περισυνέλλεξε στο πλοίο του, ο Ρόγκε διατηρούσε μετά τον πόλεμο αλληλογραφία! Ο πλοίαρχος Ρόγκε τήρησε το «πολιτισμένο» ύφος του σε όλη τη διάρκεια των αποστολών του, αφού πρόσφερε, κατά ομολογία των αιχμαλώτων του, αξιοπρεπείς συνθήκες αιχμαλωσίας και φρόντιζε να διασώσει όσους ναυαγούς μπορούσε από τα βυθισμένα σκάφη. Για την Ιστορία να αναφέρουμε ότι ο Μπερναρντ Ρόγκε πέθανε σε ηλικία 82 χρονών το 1982.
Σε όλη τη διάρκεια της πολεμικής δραστηριότητας του, το Ατλαντίς βύθισε 14 φορτηγά πλοία, 1 επιβατικό, 1 δεξαμενόπλοιο, ενώ αιχμαλώτισε 5 φορτηγά και 1 δεξαμενόπλοιο· συνολικά χτύπησε 22 πλοία τα περισσότερα βρετανικά.

Στη ρότα του Μαγγελάνου

Η πρώτη αποστολή που ανατέθηκε στο Ατλαντίς από το Γερμανικό Ναυτικό ήταν η αναζήτηση και καταστροφή εχθρικών εμπορικών σκαφών στην περιοχή του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.
Το Ατλαντίς είχε καταφέρει να διασχίσει τα ναρκοπέδια της Βόρειας Θάλασσας να περάσει τον Αρκτικό Κύκλο πότε υψώνοντας τη σημαία με το σφυροδρέπανο παριστάνοντας το σοβιετικό καράβι και πότε με τον «ήλιο» της Ιαπωνίας στην πρύμη του, μεταμφιεσμένο σε γιαπωνέζικο εμπορικό.

Λέγεται ότι κάποτε το Ατλαντίς εντόπισε το βρετανικό επιβατικό City of Exeter. Σύμφωνα με τις διαταγές που είχε ο πλοίαρχος έπρεπε να το βυθίσει. Όταν όμως ο Μπέρναρντ Ρόγκε είδε με τα κιάλια του μεταξύ των επιβατών πολλά γυναικόπαιδα αποφάσισε, να μην επιτεθεί. 

Το Ατλαντίς περισυνελλέγει ναυαγούς χτυπημένου πλοίου
Το Ατλαντίς περισυνελλέγει ναυαγούς χτυπημένου πλοίου
Στις 11 Ιουλίου του 1940 το Ατλαντίς χτύπησε το βρετανικού φορτηγό πλοίο City of Baghdad. Οι άνδρες του γερμανικού επιδρομικού ανακάλυψαν ένα ανεκτίμητης αξίας «δώρο»: Στο καλάθι των αχρήστων του ασυρματιστή υπήρχε ένα σήμα του Βρετανικού Ναυαρχείου και οδηγίες αποκωδικοποίησης που βοήθησε γρήγορα τους γερμανούς αποκωδικοποιητές να «σπάσουν» τον Βρετανικό Ναυτικό Κώδικα.

Γρήγορα οι επιτυχίες του Ατλαντίς θορύβησαν το Βρετανικό Ναυαρχείο που διέταξε την άμεση αναφορά για κάθε πλοίο που συναντά οποιοδήποτε εμπορικό συμφερόντων του. Το Ατλαντίς άλλαξε άμεσα τακτική: πρώτα κανονιοβολούσε και ύστερα ζητούσε την παράδοση των εμπορικών καραβιών για να προλάβει να μην σταλεί σήμα για τον εντοπισμό του.

Ένα ανεκτίμητο δώρο στο ακαλάθι των αχρήστων

Στις 11 Νοεμβρίου του 1940, μια μέρα σαν σήμερα δηλαδή, το Ατλαντίς, εντόπισε το βρετανικό φορτηγό Automedon, που έπλεε βορειοδυτικά της Σουμάτρας και που πρόλαβε και έστειλε το σήμα «RRR»,που σήμαινε «Raider - Επιδρομικό» με αποτέλεσμα να χτυπηθεί με 28 οβίδες από απόσταση 1,5 χλμ., που σκότωσαν τον πλοίαρχο και αρκετά μέλη του πληρώματός του. Όταν τελικά ακινητοποιήθηκε το βρετανικό φορτηγό και ερευνήθηκε από τους Γερμανούς, ανακαλύφθηκαν διαταγές παραγγελίας του στόλου, οδηγίες για το πυροβολικό και απόρρητες εκθέσεις ναυτικών πληροφοριών, επίσης βρέθηκαν και 15 σάκοι απόρρητης βρετανικής αλληλογραφίας, που μεταξύ άλλων περιείχαν πίνακες κωδίκων και αναλυτική αναφορά του ανώτερου Βρετανού Διοικητή Άπω Ανατολής προς το Υπουργείο Πολέμου για τις Βρετανικές δυνάμεις στη Σιγκαπούρη.

Τα έγγραφα αυτά εστάλησαν στο Τόκιο, με αποτέλεσμα να τιμηθεί ο κυβερνήτης Ρόγκε από τους Ιάπωνες με ένα ξίφος σαμουράι. Ο Ρόγκε ήταν ένας από τους τρεις γερμανούς ανώτατους αξιωματικούς - οι άλλοι δύο ήταν ο Χέρμαν Γκέρινγκ και ο Έρβιν Ρόμελ - που θα λάμβαναν ένα τέτοιο συμβολικό δώρο από την Ιαπωνία.

Οι φωτογραφίες που αποκάλυψαν το Ατλαντίς

Μοιραία για το Ατλαντίς αποδείχτηκε - εκ των υστέρων - η αιχμαλωσία των 217 επιβατών του αιγυπτιακού Zam Zam, στους οποίους συμπεριλαμβανόταν και ο αμερικανός δημοσιογράφος του περιοδικού «Life» Ντέιβιντ Σέρμαν. Οι Γερμανοί του επέτρεψαν να χρησιμοποιήσει τη φωτογραφική του μηχανή, αλλά πριν τον παραδώσουν, μαζί με τους υπόλοιπους, στο γερμανικό Dresden, που θα τους μετέφερε στο Μπορντό, απαίτησαν όλα τα φιλμ. Ο Σέρμαν όμως έκρυψε 4 φιλμ στις αποσκευές του και παρέδωσε τις τυπωμένες φωτογραφίες στις μυστικές υπηρεσίες των ΗΠΑ, όταν επέστρεψε στη Νέα Υόρκη και αυτοί με τη σειρά τους παρέδωσαν αντίγραφα στους Βρετανούς, οι οποίοι είχαν πλέον στα χέρια τους την εικόνα έστω του πλοίου – φαντάσματος Ατλαντίς.

Μέχρι τότε το πλοίο – δολοφόνος προκαλούσε τρόμο στα εμπορικά βαπόρια, αλλάζοντας συχνά την πορεία τους, προκαλώντας έτσι, να χάνουν χρόνο και καύσιμα, ενώ ταυτόχρονα το Βρετανικό Ναυαρχείο αναγκάζονταν να δεσμεύει πολύτιμες ισχυρές ναυτικές μονάδες, όπως βαριά καταδρομικά, για την καταδίωξη του Ατλαντίς, χωρίς αποτέλεσμα.Η φωτογραφία του δημοσιογράφου που αποκάλυψε το Ατλαντίς

Η φωτογραφία του δημοσιογράφου που αποκάλυψε το Ατλαντίς
Και οι μήνες περνούσαν σαν τα κύματα και το 60% του πληρώματος του Ατλαντίς ήταν έφεδροι με συζύγους και οικογένειες πίσω. Μέχρι τις 11 Ιουνίου, το πλοίο βρισκόταν στη θάλασσα επί 600 ημέρες και νύχτες, σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ για συνεχόμενες ημέρες παραμονής στη θάλασσα!

Το τέλος του πλοίου - δολοφόνος

Κι όπως όλα έχουν ένα τέλος έτσι και το Ατλαντίς κάποτε από την επιφάνεια βρέθηκε στον βυθό της θάλασσας.
Στις 10 Σεπτεμβρίου του 1941, ανατολικά της Ν. Ζηλανδίας το Ατλαντίς αιχμαλώτισε το τελευταίο θύμα του, το νορβηγικό φορτηγό Silvaplana, που μετέφερε πολύτιμο φορτίο καουτσούκ, που στάλθηκε με άγημα στην κατεχόμενη Γαλλία.

Τα ξημερώματα της 22 Νοεμβρίου το Ατλαντίς συναντήθηκε με γερμανικό υποβρύχιο για να το ανεφοδιάσει. Κατά τη διάρκεια του ανεφοδιασμού ακούστηκε η κραυγή του οπτήρα του Ατλαντίς: «Εχθρικό καταδρομικό εν όψει». Ήταν το βρετανικό βαρύ καταδρομικό Devonshire.

Το πλήρωμα του υποβρυχίου έκοψε τους κάβους που το έδεναν με το Ατλαντίς και καταδύθηκε βιαστικά. Από τον σωλήνα ανεφοδιασμό συνέχιζε να χύνεται πετρέλαιο στη θάλασσα. Το Ατλαντίς φαίνονταν καταδικασμένο. Η μόνη του ελπίδα ήταν το υποβρύχιο να τορπιλίσει το βρετανικό βαρύ καταδρομικό, αλλά δεν είχε καύσιμα για να το καταδιώξει κι έτσι του έστησε καρτέρι. Το καταδρομικό, από την άλλη, δεν είχε εντοπίσει το υποβρύχιο στην επιφάνεια και δε διέθετε SONAR, ούτε συνοδεύονταν από αντιτορπιλικό· πλησίαζε επιφυλακτικά το μυστηριώδες εμπορικό πλοίο, που ταίριαζε με τις περιγραφές Επιδρομικού που διέθετε το Βρετανικό Ναυτικό από τις φωτογραφίες του Σέρμαν.

Επιβάτες που διασώθηκαν από το βυθισμένο πλοίο Zam Zam στο κατάστρωμα του Ατλαντίς
Επιβάτες που διασώθηκαν από το βυθισμένο πλοίο Zam Zam στο κατάστρωμα του Ατλαντίς
Το βρετανικό πλοίο έριξε δυο προειδοποιητικές βολές από απόσταση 15 ναυτικών μιλίων, πέρα από το βεληνεκές των πυροβόλων και των τορπιλών του Ατλαντίς. Ο Ρόγκε προσπάθησε να πείσει τους Βρετανούς ότι ήταν το βρετανικό φορτηγό Polyphemus και κάλεσε το καταδρομικό να πλησιάσει. Ο κυβερνήτης του βρετανικού σκάφους όμως κράτησε την απόσταση ασφαλείας και έστειλε σήμα στο Ναυαρχείο αν επρόκειτο για βρετανικό φορτηγό το πλοίο που τους περιέγραφε. Η απάντηση ήρθε μετά μια ώρα: «Όχι!». Τότε το καταδρομικό άδειασε όλα πυροβόλα του πάνω στο Ατλαντίς. Ο γερμανός κυβερνήτης Μπέρναρντ Ρόγκε διέταξε να πυροδοτηθούν οι ωρολογιακοί μηχανισμοί αυτοκαταστροφής του πλοίου. Στις 10:00 το Ατλαντίς ανατινάχθηκε και άρχισε να βυθίζεται.

Ναυαγοί ξανά και ξανά

Το βρετανικό καταδρομικό δεν περισυνέλλεξε τους ναυαγούς και απομακρύνθηκε ολοταχώς, δίχως να πέσει στην παγίδα του υποβρυχίου που είχε στήσει καρτέρι. Από το Ατλαντίς σκοτώθηκαν 7 άνδρες του πληρώματος. Το γερμανικό υποβρύχιο αναδύθηκε και μάζεψε τους ναυαγούς, που τους παρέλαβε το γερμανικό πλοίο ανεφοδιασμού Python και κατευθύνθηκαν με προορισμό την κατεχόμενη Γαλλία. Μετά κάποιες μέρες το Python βυθίστηκε από βρετανικό καταδρομικό. Οι ναυαγοί του Ατλαντίς και πάλι ναυαγοί! Τελικά διασώθηκαν από γερμανικά και ιταλικά υποβρύχια που τους οδήγησαν στο Βερολίνο.

Το Ατλαντίς βρισκόταν κομμάτια πια στον βυθό αφού σε αν μονάχα ταξίδι είχε διανύσει απόσταση 102.000 ναυτικών μιλίων μέσα σε 622 ημέρες.
Ο Ρόγκε στην αναφορά του κατέγραψε ότι είχε βυθίσει 16 εχθρικά πλοία και είχε αιχμαλωτίσει άλλα έξι. Το Ατλαντίς ταξίδευε επί 655 συνεχόμενες ημέρες - ένα νέο γερμανικό ρεκόρ. Ο Ρόγκε είχε κάνει τον γύρο του πλανήτη σε ένα ταξίδι 110.000 ναυτικών μιλίων και επέζησε πλέοντας επί 1.000 μιλίων με σωσίβιες λέμβους και 5.000 ακόμη μιλίων με υποβρύχια πριν επιστρέψει στην πατρίδα. Ήταν ένα υπεράνθρωπο επίτευγμα!

Αναγνώριση των υπηρεσιών και του ήθους του

Την 1η Μαρτίου του 1943, ο Ρόγκε προήχθη σε υποναύαρχο και του δόθηκε η ευθύνη για την επιλογή και την εκπαίδευση των υποψηφίων αξιωματικών. Τον Σεπτέμβριο του 1944, ανέλαβε τη διοίκηση της 1ης Ναυτικής Ομάδας Μάχης στη Βαλτική. Μετά τον πόλεμο, ερευνήθηκε ως πιθανός εγκληματίας πολέμου, αλλά αφέθηκε ελεύθερος. Όταν το Γερμανικό Ναυτικό ανασυγκροτήθηκε το 1957, επανάφερε τον Ρόγκε στις τάξεις του με το βαθμό του υποναυάρχου. Ο Ρόγκε ήταν ένας από τους πιο επιτυχημένους ναυάρχους στην Ιστορία, για τον οποίο μιλούσαν με δέος τα πρώην μέλη του πληρώματος, αλλά και οι πρώην εχθροί του.

To 1960 γυρίστηκε η ιταλικής παραγωγής ταινία του Ντίνο ντε Λαουρέντις με σκηνοθέτη τον Ντουίλιο Κολέτι «Sotto dieci bandiere» ή «Under Ten Flegs» (Υπό 10 Σημαίες) με πρωταγωνιστές τον Τσαρλς Λότον, τη Μιλέν Ντεμονζό και τον Βαν Χέφλινγκ. Η ταινία περιέγραφε τις περιπέτειες του Ατλαντίς του «πλοίου - δολοφόνος» και του κυβερνήτη του Μπέρναρντ Ρόγκε.
Το μόνο που έμεινε από την - ας την πούμε - «ελαφριά» για το θέμα της ταινία είναι η μουσική του σπουδαίου Νίνο Ρότα που έντυσε τη γυμνή προσπάθεια απεικόνισης των περιπετειών του Ατλαντίς στη Μεγάλη Οθόνη…

Πηγή: warfarehistorynetwork.com, Γιάννης Τερνιώτης - Μηχανικός Αεροσκαφών: «Ναυτική Ιστορία».

https://www.ethnos.gr/


Tί Πραγματικά Θα Συμβεί Σε Περίπτωση Πυρηνικού Πολέμου;

Tί Πραγματικά Θα Συμβεί Σε Περίπτωση Πυρηνικού Πολέμου;


Μα­νό­λης Σα­μω­νά­κης: Πο­ρεία πρὸς τὴ Ρώ­μη

Μα­νό­λης Σα­μω­νά­κης: Πο­ρεία πρὸς τὴ Ρώ­μη Posted on  21 Ἰανουάριος 2025  by planodion α­νό­λης Σα­μω­νά­κης Πο­ρεία πρὸς τὴ Ρώ­μη  ΦΑΟΥ...