Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 16 Σεπτεμβρίου 2022

Τουρκικό AUSV με το όνομα MARLIN με δυνατότητα ηλεκτρονικού πολέμου κατά ελληνικού ΠΝ-Επιτακτική ανάγκη για συστήματα ECM στις ελληνικές Belhara

 Τουρκικό AUSV με το όνομα MARLIN με δυνατότητα ηλεκτρονικού πολέμου κατά ελληνικού ΠΝ-Επιτακτική ανάγκη για συστήματα ECM στις ελληνικές Belhara


ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΤΣΑΚΟΣ

Οι Τούρκοι ολοκλήρωσαν εξωσκελετικό σύστημα για τον στρατό τους

Στο φουλ δουλεύει η τουρκική αμυντική βιομηχανία, όπως όλα δείχνουν, και αυτό αποδεικνύει με πλήρη σαφήνεια τα σχέδια της Άγκυρας για ναυτική κυριαρχία στην Α.Μεσόγειο.    

Η Άγκυρα μετά την πρώτη φάση δημιουργίας μη επανδρωμένων θαλάσσιων σκαφών, που ήταν το πρώτα εξοπλισμένα μη επανδρωμένο θαλάσσια οχήματα, προχώρησε στην τοποθέτηση σε ένα από αυτά, συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου και παρεμβολών.

Στόχος είναι σαφώς το ελληνικό πολεμικό ναυτικό, αλλά και οι ναυτικές δυνάμεις άλλων χωρών της περιοχής της Α.Μεσογείου.

«Μετά τα εξοπλισμένα UAV, τα οποία εμφανίζονται ως σύστημα αλλαγής παιχνιδιού στο πεδίο, η Τουρκία διεκδικεί επίσης το ίδιο με τα AUSV της!

Το MARLIN έγινε το πρώτο μη επανδρωμένο όχημα επιφανείας με δυνατότητα ( ηλεκτρονικού πολέμου) EW στον κόσμο!», αναφέρει περιχαρής ο Τούρκος επικεφαλής της διεύθυνσης εξοπλισμών Μ.Ντεμίρ.

Σύμφωνα με το ΠΕΝΤΑΠΟΣΤΑΓΜΑ στην τουρκική ναυτική βάση του Ακσάζ (απέναντι από Ρόδο) υλοποιούνται αναβαθμισμένες εργασίες με ανθυποβρυχιακά έργα, ενώ μετακινούνται στο Ντάλαμαν μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα (UCAV).

Στην ίδια ναυτική βάση υλοποιούνται υποδομές για τη υποδοχή μη επανδρωμένων οχημάτων επιφανείας (USV) τύπου ULAQ, αλλά και άλλου τύπου για επιθετικές επιχειρήσεις κατά του ελληνικού πολεμικού ναυτικού.

η Άγκυρα επεξεργάζεται συστήματα τα οποία θα μπορούν να κατευθύνουν ταυτόχρονα τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη της Τουρκίας, μαζί με τα οπλισμένα μη επανδρωμένα σκάφη, σε συντονισμό από τις δυνάμεις του Ναυτικού και της Αεροπορίας, και θα έχουν ως στόχο το Αιγαίο κυρίως αλλά και την Μεσόγειο.

Όπως έχουμε αναφέρει οι Τούρκοι αποφάσισαν ότι δεν μπορούν με τίποτα να κοντράρουν, ούτε την ναυτοσύνη ούτε τα νέα αποκτήματα του ελληνικού πολεμικού ναυτικού,  για αυτό και το έριξαν στα μη επανδρωμένα σκάφη και στον “ανταρτοπόλεμο” στο Αιγαίο, δημιουργώντας νέες συνθήκες.

Αυτός ο σχεδιαζόμενος τουρκικός θαλάσσιος “ανταρτοπόλεμος”, έχει στόχο τις ελληνικές περιοχές που περικλείει η αποκαλούμενη “Γαλάζια Πατρίδα”, πιο ξεκάθαρα  από ποτέ άλλοτε.

Οι Τούρκοι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού, θέλουν να στείλουν δεκάδες ίσως και εκατοντάδες μη επανδρωμένα σκάφη, εφοδιασμένα με μικρούς πυραύλους μαζί με τορπίλες, κατά ελληνικών στόχων σε εκατοντάδες ακατοίκητα ή αραιοκατοικημένα νησιά μας ως πρώτο στόχο σε οποιαδήποτε σενάριο, αλλά ακόμα και στην ειρήνη με παραβιάσεις και στην θάλασσα πλέον.

Οι ομάδες των  τουρκικών “κοπαδιών” από μη επανδρωμένα σκάφη, θα κινούνται σε συνεργασία με μη επανδρωμένα εναέρια οχήματα, και με δικτυοκεντρικές δυνατότητες.

Επιτακτική ανάγκη η τοποθέτηση συστήματος ECM στις ελληνικές Φρεγάτες belhara αλλά και στα υόλοιπα πλοία τους στόλου μας

Όπως γίνεται άμεσα αντιληπτό, οι Τούρκοι, ετοιμάζουν στόλο μη επανδρωμένων ναυτικών σκαφών με οπλικά συστήματα ( μικρούς πυραύλους,πολυβόλα και συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου), κατά των ελληνικών μονάδων επιφανείας με την μέθοδο του κορεσμού.

Πλέον είναι επιτακτική ανάγκη η αναπροσαρμογή των σχεδίων ναυπήγησης των γαλλικών Φρεγατών, και η τοποθέτηση υπερσύγχρονων συστημάτων παρεμβολών και αντιπαρεμβολών στις Belharra, στις 4 φρεγάτες κλάσης ΜΕΚΟ, αλλά ακόμα και στις 7 πυραυλακάτους κλάσης Ρουσσέν τις οποίες διαθέτει το πολεμικό ναυτικό μας.

“Η συσκευή ενεργού ηλεκτρονικού πολέμου είναι ένα από τα συστήματα αυτοπροστασίας του πλοίου και μια από τις απόλυτες γραμμές άμυνάς του», εξηγεί η εξειδικευμένη ιστοσελίδα Mer et Marine, η οποία αποκάλυψε τις πληροφορίες.

Ο ναυτικός πόλεμος αλλάζει όψη και περιλαμβάνει πλέον τα μη επανδρωμένα σκάφη, το οποίο αποτελούν πλατφόρμες που μπορούν να  "κουβαλήσουν" πολλά είδη συστημάτων και όπλων.    

Οι Τούρκοι ολοκλήρωσαν εξωσκελετικό σύστημα για τον στρατό τους

Στο πλαίσιο αυτό, η τουρκική αμυντική βιομηχανία ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε την δημιουργία του Passive Exoskeleton Project, το οποίο δίνει την δυνατότητα μεταφοράς φορτίου στον  στρατιώτη έως και 40 kg, να αισθάνεται 80% ελαφρύ με ελάχιστη επίδραση στην ικανότητα ελιγμών του.

Μάλιστα το σύστημα αυτό θα δοθεί στην τουρκική στρατοχωροφυλακή με τις παραδώσεις να ξεκινούν άμεσα.
Η εξωσκελετική κατασκευή είναι ένας μηχανισμός που βοηθά στην μείωση του φορτίου που πέφτει πάνω στου μυώνες του ανθρώπου, μεταφέροντας το στο έδαφος, χάριν σε ένα σύστημα μοχλών, αυξάνοντας έτσι την δύναμή του.
Περιττό να αναφέρουμε ότι τέτοιου είδους συστήματα αυξάνουν τις δυνατότητες ειδικών ομάδων για επιχειρήσεις διαφόρων τύπων σε περίπτωση συρράξεων.

Οφείλουμε σε όλα αυτά να δημιουργήσουμε ως χώρα μια ειδική υπηρεσία προηγμένης τεχνολογίας για τις ένοπλες δυνάμεις, η οποία θα συνεργάζεται πολύ στενά με τα ελληνικά πανεπιστημιακά ιδρύματα, χθες, διότι αύριο ίσως και να είναι αργά. 

 https://www.pentapostagma.gr/

Ποιές είναι οι Ειδικές Δυνάμεις της Τουρκίας που έχουν ως αποστολή την κατάληψη των νησιών μας στο Αιγαίο;

 Ποιές είναι οι Ειδικές Δυνάμεις της Τουρκίας που έχουν ως αποστολή την κατάληψη των νησιών μας στο Αιγαίο;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΑΣΤΟΣ

Στρατιωτική Ανάλυση

Σε πρόσφατο άρθρο μας αναφερθήκαμε στις αποκαλύψεις του Επίτιμου Αρχηγού ΓΕΣ Στρατηγός Φρ. Φράγκος  για τις τουρκικές επιδιώξεις, την ανελέητη προπαγάνδα και τα σχέδια τους για τα νησιά μας, στις οποίες προέβη στην εκπομπή του OPENTV, ΩΡΑ  ΕΛΛΑΔΟΣ

Στο άρθρο μας επισημάνθηκε ότι ο πρώην Α/ΓΕΣ, ανέφερε πως  "Τούρκοι καταδρομείς μαθαίνουν την ελληνική γλώσσα σε πολύ καλό επίπεδο, και το καλοκαίρι έρχονται στα νησιά μας ως τουρίστες. Στόχος είναι να αναγνωρίσουν τους χώρους που ενδεχομένως θα δράσουν σε μια πιθανή ελληνοτουρκική στρατιωτική σύρραξη”. 

Οι Τούρκοι ως γνωστόν έχουν δημιουργήσει την Στρατιά Αιγαίου με έδρα τη Σμύρνη και αποστολή την κατάκτηση των νησιών μας.

Εδώ θα ήθελα να σταθούμε σε ένα γεγονός το οποίο παραβλέπουμε αναφορικά με τις τουρκικές ένοπλες δυνάμεις που είναι προσανατολισμένες και έχουν ως αποστολή την κατάληψη των νησιών μας.

Το γεγονός αυτό είναι ότι η Στρατιά Αιγαίου αποτελεί ένα μικρό μέρος του συνολικού όγκου και μέσων των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων που έχουν την συγκεκριμένη αποστολή.

Συγκεκριμένα εκτός της Στρατιάς Αιγαίου, οι άμεσες εφεδρείες της, δυνάμεις και μέσα του τουρκικού πολεμικού ναυτικού, της πολεμικής αεροπορίας, της Στρατοχωροφυλακής, Ειδικές δυνάμεις του τουρκικού ΓΕΕΘΑ, της αεροπορίας στρατού, της Διοίκησης Ασφαλείας ακτών και  Μονάδες UAV, έχουν ως αποστολή την κατάληψη νησιών μας.

Ειδικές Δυνάμεις προσανατατολισμένες στο Αιγαίο

Οι οργανικές Ειδικές Δυνάμεις της Στρατιάς Αιγαίου είναι οι:

7 ΤΑΞΚΔ (7η Ταξιαρχία Καταδρομών), η  19 ΤΑΞΚΔ, η  11 ΤΑΞΚΔ , η ΤΑΞΠ/Ν (Ταξιαρχία Πεζοναυτών) 

Οι άμεσες  εφεδρείες της Στρατιάς Αιγαίου  περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων δυνάμεων τις, 1ΤΑΞΚΔ –Αλεξιπτωτιστών  και  την 2 ΤΑΞΚΔ . 

Κοντά στην Isparta εδρεύει  η Σχολή και το Κέντρο Εκπαιδεύσεως Ορεινών Καταδρομών επιπέδου Μεραρχίας.

Ειδικές Δυνάμεις Στρατοχωροφυλακής αποτελούμενες από  την 2ΤΑΞΚΔ-ΣΧ (2η Ταξιαρχία Καταδρομών Στρατοχωροφυλακής) , το 7ΣΚΔ-ΣΧ– ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΩΣ, (7ο Σύνταγμα Εκπαιδεύσεως Καταδρομών Στρατοχωροφυλακής)  και το  6ΣΚΔ-ΣΧ 

Επίσης στα μικρασιατικά παράλια βρίσκονται συνολικά 2  Συγκροτήματα Βατραχανθρώπων Επιθετικών Αποστολών (SAT) και 2 Συγκροτήματα Βατραχανθρώπων Αμυντικών Αποστολών (SAS) 

Τέλος ειδική μνεία χρειάζεται για τις Ειδικές Δυνάμεις του Τουρκικού ΓΕΕΘΑ, που αποτελούν την αιχμή του δόρατος των Τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και οι οποίοι αναμένεται πλέον των προαναφερθεισών Ειδικών Δυνάμεων να "δραστηριοποιηθούν" στο Αιγαίο

Διοίκηση Ειδικών Δυνάμεων του Γενικού Επιτελείου Ενόπλων Δυνάμεων (επιπέδου Σώματος Στρατού) Bordo Bereli) με έδρα την Άγκυρα

Αποτελείται από:

1 Μεραρχία Επιστρατεύσεως

3 Ταξιαρχίες Ειδικών Δυνάμεων

5 Συντάγματα

Κέντρο  Εκπαίδευσης 

Οι  Bordo Bereli δεν είναι στρατεύσιμοι, αλλά μόνιμα στελέχη. Κύτταρό τους η ομάδα, στην οποία υπάρχουν διάφορες ειδικότητες, ενώ είναι λίαν εκπαιδευμένοι σε αυτές, έτσι ώστε σε περίπτωση απώλειας κάποιου μέλους της ομάδας κάποιο άλλο μέλος της να αναλάβει αυτά τα καθήκοντα. 

Η εκπαίδευσή τους  σύμφωνα με ανοικτές πηγές περιλαμβάνει αντικείμενα ανορθοδόξου πολέμου, αλεξιπτωτιστή, βατραχάνθωπου, δολιοφθορέα και άλλες. 

Επίσης αποστολή τους πέραν της διενέργειας επιχειρήσεων , είναι η εκμάθηση της γλώσσας της χώρας στόχου, προκειμένου να μπορουν να διεισδύσουν  απαρατήρητα σε αυτήν, νωρίτερα από την έναρξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων, έτσι ώστε να αναγνωρίσουν το έδαφος αλλά και να επισημάνουν στόχους υψηλής προτεραιότητας. 

Εννοείται πως με το οποιοδήποτε κάλυμμα, όπως του τουρίστα λόγου χάρη, οι συγκεκριμένοι μπορούν να επισκεφθούν τη χώρα μας, άρα και τα νησιά μας, προβαίνοντας σε επιτόπιες αναγνωρίσεις. 

Εκδρομές, καταδύσεις, αεροπτερισμός, πεζοπορία, κολύμβηση και άλλες δραστηριότητες αποτελούν το τέλειο κάλυμμα ,προκειμένου ένας "τουρίστας", να αποκτήσει  υποθαλάσσια γνώση μιας ακτής , επιφανειακή αυτής αλλά και του εσωτερικού ενός νησιού. 

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαφαίνεται ότι η Τουρκία προετοιμάζεται συστηματικά και μεθοδικά εδώ και χρόνια για την κατάληψη νησιών μας στο Αιγαίο. 

Απέναντί της όμως δεν θα βρεί  Ένοπλες Δυνάμεις  όχι όπως αυτές της Λιβύης και της Συρίας, διαλυμμένες από τους εμφυλίους πολέμους, αλλά πανίσχυρες, άριστα εξοπλισμενες και ετοιμοπόλεμες δυνάμεις της  Αεροπορίας-Ναυτικού-Στρατού μας  και προπαντός τον ανίκητο  και περήφανο Ελληνικό λαό. 

Η χώρα μας τέλος έχει συμπράξει ισχυρότατες συμμαχίες με προεξέχουσες αυτές με ΗΠΑ και Γαλλία, γεγονός που αποτελεί πέραν των ανωτέρω έναν ισχυρότατο αποτρεπτικό παράγοντα ενάντια στην επιθετική Τουρκία.  

https://www.pentapostagma.gr/

Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022

Κινηματογράφος

 



Κινηματογράφος

Φωτογραφία από την Tima Miroshnichenko στο Pexels.com

Από τις 6 έως τις 15 Μαΐου 2022, η τρίτη έκδοση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Habitat {HIFF} είχε μια μετρημένη απόδοση μετά την απογοητευτική ακύρωση του 2020 λόγω της πανδημίας. Έβρεχε ταινίες – στην πραγματικότητα περισσότερο σαν χιονοστιβάδα – με πάνω από πενήντα προβολές και έως και εννέα προβολές την ημέρα! Ήταν δύσκολο και προκλητικό να κάνεις επιλογές και απλά έπρεπε να παραιτηθεί κανείς από το γεγονός ότι κάποια εθνικά και διεθνή αριστουργήματα έπρεπε, αναγκαστικά, να ληφθούν υπόψη. Η μπροσούρα Habitat το έθεσε με ειλικρίνεια – «Ο κινηματογράφος από όλο τον κόσμο επέστρεψε!» Υπήρχε κάτι καινούργιο στο μενού –κυριολεκτικά– ένα Festival Cafe, που σερβίρει μια σειρά από διεθνείς λιχουδιές street food.

Η πρώτη ταινία που είχα την τύχη να προλάβω ήταν η [δυστυχώς ανεπιτυχής] είσοδος της Ινδίας στα Όσκαρ του 2021: η ταινία Ταμίλ, 'Koozhangal'[Pebbles], σε σκηνοθεσία Vinothraj Υ.Γ. ενός αλκοολικού πατέρα, που διώχνει τον γιο του από το σχολείο. Το δίδυμο ξεκίνησε για να φέρει πίσω τη μητέρα του νεαρού αγοριού, η οποία έχει καταφύγει στο σπίτι του αδερφού της για να γλιτώσει την κακοποίηση από τα χέρια του συζύγου της. Ο πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης δεν τραβάει γροθιές καθώς αναγκάζει τον θεατή να συνοδεύσει το δίδυμο σε ένα σκληρό και απαγορευτικό τοπίο. Η μονοτονία της καθημερινότητας είναι καλά υπογραμμισμένη. Η ταραγμένη σχέση πατέρα και γιου και η απόλυτη φτώχεια της περιοχής, που αναγκάζει ορισμένους άτυχους να παγιδεύουν και να τρώνε αρουραίους, διανθίζονται με στιγμές καθαρής χαράς-όπως όταν ένα εξαθλιωμένο κοριτσάκι πετά σπόρους ελικοπτέρου στον αέρα. Αυτά αναδεικνύουν τον κινηματογραφικό νου του σκηνοθέτη.

Μία από τις απολαύσεις του Φεστιβάλ είναι η έκθεση στον περιφερειακό κινηματογράφο. Το «Semkhor» [2021] της Aimee Baruah την παρουσιάζει ως πρωταγωνίστρια – τη σύζυγο του Diro. Η ταινία αντιπροσωπεύει τις πρακτικές, τα έθιμα και τις λαϊκές παραδόσεις των κατοίκων του Semkhor, που θέλουν να μείνουν ανέγγιχτοι από τον έξω κόσμο. Με φόντο τα καταπράσινα δάση του Assam, η ταινία παρακολουθεί την αδυσώπητη ζοφερή ζωή της συζύγου του Diro. { Spoiler Alert!} Αρχικά χάνει τον σύζυγό της από πτώση από ένα βουνό και στη συνέχεια, τους δύο γιους της –τα κόλπα του ματιού της– από τις επιθέσεις μιας τίγρης. Η ταινία τελειώνει με μια ελπιδοφόρα νότα καθώς η ηρωίδα μας προστατεύει τη νεογέννητη εγγονή της από ένα φρικτό έθιμο του Semkhor. Σύμφωνα με αυτή τη βάρβαρη πρακτική, εάν μια γυναίκα πεθάνει κατά τη διάρκεια του τοκετού, μαζί της θάβεται και το νεογέννητό της. Η ταινία, πρώτη στη γλώσσα Dimasa,

Ο Asghar Farhadi είναι ο διάσημος Ιρανός σκηνοθέτης των «A Separation» και «The Salesman». Η προσφορά του για το 2021 – «The Hero»– εμφανίστηκε στο φεστιβάλ και δικαίωσε τη φήμη του. Ακολουθεί το ταξίδι του Ραχίμ, που συνελήφθη επειδή καθυστερούσε την αποπληρωμή ενός χρέους. Όταν ο Ραχίμ αποφασίζει να επιστρέψει μια τσάντα με δεκαεπτά χρυσά νομίσματα στον νόμιμο κάτοχό της, θέτει σε κίνηση μια αλυσίδα γεγονότων –κάποια συγκλονιστικά, άλλα κωμικά– που ξεφεύγουν από τον έλεγχο. Το εύρος των θεμάτων που θίγει αβίαστα ο σκηνοθέτης είναι ποικίλο και συναρπαστικό – από τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία έως την παρεμβατική φύση των σημερινών μέσων ενημέρωσης. Ακόμη και το να κάνεις καλό στη σημερινή εποχή μπορεί να μπούμερανγκ με εντυπωσιακό τρόπο – ο Farhadi το κάνει αυτό με απαλά συγκρατημένο τρόπο.

Εντελώς διαφορετική σε τόνο και υφή ήταν η συνεργασία Αυστρίας-Γερμανίας το 2021, με αποτέλεσμα το «Hinterland». Τοποθετημένο το 1920 μετά το τέλος του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, η ταινία επικεντρώνεται σε έναν πρώην Αιχμάλωτο Πολέμου που επιστρέφει στη Βιέννη, για να βρει τους συναδέλφους του να δολοφονούνται μυστηριωδώς. Καθώς ο αριθμός των σωμάτων συσσωρεύεται, ο ήρωάς μας δέχεται επίθεση και αποφεύγει να τον στραγγαλίσουν. Η κορύφωση, που βρίσκεται στον περίφημο καθεδρικό ναό του Αγίου Στεφάνου στη Βιέννη, έρχεται με μια νόστιμη και εκπληκτική ανατροπή. Αυτή η neo-noir ταινία δημιουργήθηκε για συναρπαστική προβολή, διακοσμημένη όπως ήταν από εντυπωσιακά σκηνικά και φωτογραφικά σκηνικά, φέρνοντας υπαινιγμούς κινδύνου και απειλές απειλής.

Υπήρχαν μερικοί βλαστοί, φυσικά. Το πορτογαλικό ντοκουμέντο «The Metamorphosis of Birds» ήταν καλλιτεχνικό, επιτηδευμένο και προκαλούσε χασμουρητό. Επίσης απογοητευτικά ήταν τα "Calm with Horses" και "Nitram", αν και σε μικρότερο βαθμό.

Αυτά ήταν, ωστόσο, μικρές πληγές. Το Φεστιβάλ έμοιαζε να επιφύλαξε το καλύτερο για το τελευταίο, καθώς σέρβιρε, την προτελευταία μέρα, πλούσιο κινηματογραφικό κέφι με τη μορφή της ταινίας Μαράθι, «Godavari». Αυτό είναι, επάξια, ένα μέρος του πακέτου έξι ταινιών που έστειλε η Ινδία στις Κάννες φέτος. Η ταινία πυροδοτήθηκε από τον θάνατο του διάσημου σκηνοθέτη Nishikant Kamath, προς τιμήν του οποίου ο πρωταγωνιστής ονομάζεται Nishikant Deshmukh.

Το «Godavari» μοιάζει με τη ροή του τίτλου ποταμού του – άγρια ​​και άγρια ​​τη μια στιγμή, γαλήνια και απαλή την άλλη. Ένας μεσήλικας, με προβλήματα διαχείρισης του θυμού, που βγάζει τα προς το ζην εισπράττοντας ενοίκια από τις προγονικές του περιουσίες, έρχεται συγκλονιστικά πρόσωπο με πρόσωπο με τη θνησιμότητα. Ο γιατρός του λέει ότι έχει όγκο στον εγκέφαλο και έχει πολύ λίγο χρόνο. Η ταινία στοχάζεται απαλά σε ζητήματα ζωής και θανάτου, παράδοσης και νεωτερικότητας και αξίες του παλαιού κόσμου όπως η ενσυναίσθηση σε σχέση με τη σημερινή άψυχη ύπαρξη. Και το κάνει αυτό χωρίς να ηθικολογεί ή να υποχωρεί σε κοινοτοπίες. Πραγματικά ένα tour de force.

Γενικά, ήταν ένα ευχάριστο και διασκεδαστικό φεστιβάλ κινηματογράφου. Ορισμένες ενότητες –όπως ο Κορεατικός Σύγχρονος Κινηματογράφος και το Retrospective on the Origins of Malayalam New Wave Cinema– μπορούν να προβληθούν ξανά ως αυτόνομα φεστιβάλ. Τολμήστε μια ελπίδα; Οι σινεφίλ του Δελχί περιμένουν με κομμένη την ανάσα και σταυρωμένα δάχτυλα. Όπως θα έλεγε ο Που, «Ό,τι κι αν είναι!» Το India Habitat Centre, Νέο Δελχί, αξίζει τα συγχαρητήρια που κράτησε τη σημαία του εθνικού και διεθνούς κινηματογράφου να κυματίζει ψηλά.

https://underthetamarindtreeblog.wordpress.com/

Ούτε έχετε ποτέ αναλογιστεί τί είδους άνθρωποι είναι οι Αθηναίοι

 Ούτε έχετε ποτέ αναλογιστεί τί είδους άνθρωποι είναι οι Αθηναίοι


Λίγο πριν από την έκρηξη του Πελοποννησιακού πολέμου (431-404 π.Χ.), πιθανώς το θέρος του 432 π.Χ., οι Σπαρτιάτες, έπειτα από σύντονες ενέργειες των Κορινθίων, κάλεσαν στη Σπάρτη τους συμμάχους και ζήτησαν από τον καθένα να καταθέσει δημόσια όσα καταμαρτυρούσε στους Αθηναίους. Οι Κορίνθιοι, από το λόγο των οποίων προέρχεται το απόσπασμα, αφού άφησαν πρώτα τους άλλους να οξύνουν το κλίμα, ανέβηκαν τελευταίοι στο βήμα. Στο παρατιθέμενο απόσπασμα καταλογίζουν στους Σπαρτιάτες ότι δεν έχουν συνειδητοποιήσει ποιοι είναι οι Αθηναίοι ούτε πόσο ριζικά διαφέρουν στα πάντα από τους ίδιους και δίνουν -εν μέρει σε σύγκριση με τους Σπαρτιάτες- ένα εντυπωσιακό χαρακτηρισμό των Αθηναίων.

«Ούτε έχετε ποτέ αναλογιστεί τί είδους άνθρωποι είναι οι Αθηναίοι με τους οποίους θα πρέπει να αναμετρηθείτε και σε ποιό βαθμό είναι διαφορετικοί από σας. Εκείνοι είναι καινοτόμοι και επινοητικοί και ταχείς στο να εκτελούν τα σχέδιά τους, ενώ εσείς περιορίζεστε στο να διατηρείτε τα όσα έχετε χωρίς ποτέ να επινοείτε τίποτε και όταν ενεργείτε δεν καλύπτετε ούτε το απαραίτητο.

Εκείνοι αποτολμούν πράγματα που υπερβαίνουν τις δυνάμεις τους, ριψοκινδυνεύουν χωρίς να λογαριάζουν την φρόνηση και είναι πάντοτε αισιόδοξοι στις αναποδιές. Ενώ εσείς επιχειρείτε πάντα πράγματα κατώτερα απ᾽ τις δυνάμεις σας, είστε διστακτικοί ακόμα κι όταν οι πιο συντηρητικοί υπολογισμοί δείχνουν ότι η επιτυχία είναι βεβαία, και στις υπόλοιπες περιστάσεις νομίζετε ότι δεν θα μπορέσετε να τις αντιμετωπίσετε.

Εκείνοι είναι δραστήριοι, ενώ εσείς είστε αναβλητικοί, εκείνοι συνεχώς ξενιτεύονται εύκολα, ενώ εσείς δεν ξεκολλάτε από τον τόπο σας.

Εκείνοι πιστεύουν ότι αποδημώντας πλουτίζουν, ενώ εσείς νομίζετε ότι, αν μετακινηθείτε, θα ζημιώσετε κι αυτά που έχετε.

Όταν νικήσουν τους εχθρούς τους, εκμεταλλεύονται στο έπακρο την επιτυχία τους, ενώ αν νικηθούν, υποχωρούν όσο το δυνατόν λιγότερο. Με όλα αυτά, ενώ δείχνουν περισσότερο από κάθε άλλον αυταπάρνηση όταν υπηρετούν την πολιτεία τους, διατηρούν όμως όλη την ελευθερία της σκέψης τους για να βρουν τρόπους να την ωφελήσουν. Αν δεν επιτύχουν τα όσα σχεδιάζουν, θεωρούν ότι στερήθηκαν κάτι που τους ανήκει και όσα κερδίζουν με μια τους επιτυχία είναι, γι᾽ αυτούς, ισχνό αποτέλεσμα συγκρινόμενο με ό,τι προσδοκούν να επιτύχουν μελλοντικά.

Αν αποτύχουν σε κάποια προσπάθεια, κάνουν νέα σχέδια για να ξανακερδίσουν ό,τι έχασαν, γιατί μόνοι αυτοί ενεργούν τόσο γρήγορα, όταν έχουν αποφασίσει κάτι, ώστε ελπίδα και πραγματοποίηση να συμπίπτουν. Γι᾽ αυτά όλα μοχθούν και κινδυνεύουν όλη τους τη ζωή, απολαμβάνοντας ελάχιστα τα όσα έχουν, γιατί πάντοτε σκέπτονται πώς να αποκτήσουν κι άλλα.

Εορτή θεωρούν το να κάνουν το καθήκον τους και συμφορά είναι γι᾽ αυτούς περισσότερο η ησυχία της αδράνειας παρά η επίπονη δράση. Θα είχε δίκιο κανείς, αν, με μια λέξη, έλεγε ότι η ιδιοσυγκρασία τους είναι τέτοια, ώστε ούτε οι ίδιοι ησυχάζουν ποτέ ούτε αφήνουν τους άλλους να ησυχάσουν..»

***

Πηγή: Θουκυδίδη, Ιστορίαι, 1.70.2-9. Μτφ Αγγ.Βλάχος από το  ekivolos.gr Πρόλογος: greek-language.gr

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Διηγήματα του Arsee -- 131 -- Προσδοκίες

 

Διηγήματα του Arsee 131 - Προσδοκίες



«Ο Ρίτσαρντ Μπράινερ βραβεύτηκε με το βραβείο Tacitus για εξαιρετική επιτυχία στη Νομική. Στην τελετή βράβευσης που πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ, δεν ανέφερε καν το όνομά σας στην «ευχαριστήρια ομιλία» του, ως κάποιος που τον καθοδήγησε και τον έστησε ως δικηγόρο σε αυτή την άθλια πόλη. Πώς είναι αυτό, αυτή η έλλειψη ευγνωμοσύνης;» ρώτησε η φωνή του Δημοσιογράφου τον Μάλκολμ Μάγιερ.
Ο Μάλκολμ πήρε μια βαθιά ανάσα και προσπάθησε να ψάξει να βρει τις λέξεις αλλά του απέτυχαν. Χρόνια δικαστικών αγώνων του είχαν διδάξει ότι όταν υπάρχει αμφιβολία δεν λέει τίποτα. «Συγγνώμη, είμαι σε μια συνάντηση, αλλά θα χαιρόμουν να σας μιλήσω μετά τις ώρες γραφείου», μπερδεύτηκε ο Μάλκολμ. Ο Δημοσιογράφος υποσχέθηκε να ξανακαλέσει και το έκλεισε.

Ο Μάλκολμ ένιωθε ένα τεράστιο βάρος στο στήθος του, σαν κάποιος να το πιέζει σωματικά. Ήταν πληγωμένος. Πολύ πληγωμένο.

Ο Ρίτσαρντ ήταν δικηγόρος στην εταιρεία του όλα αυτά τα χρόνια πριν. Ο Μάλκολμ είχε δει ένα φωτεινό μυαλό και ειλικρίνεια στο αγόρι. Ζήτησε από τον Ρίτσαρντ να σταματήσει να εργάζεται και να σπουδάσει για το μπαρ, τον ένα χρόνο που ο Ρίτσαρντ δεν δούλευε, ο Μάλκολμ πλήρωνε για τα πάντα, από το νοίκι του μέχρι το φαγητό του. Ο Μάλκολμ είχε δίκιο. Ο Ρίτσαρντ πέρασε το μπαρ με τα μεγάλα χρώματα και αποδείχτηκε ένας λαμπερός δικηγόρος. Ο Malcolm ήταν ένας από τους μεγαλύτερους δικηγόρους της πόλης και κάθε φιλόδοξος δικηγόρος θα είχε σκοτώσει για να γίνει βοηθός του, αλλά ο Malcolm δεν έδωσε αυτή την ευκαιρία σε κανέναν. Στην καρδιά και στο μυαλό του έβλεπε πάντα τον Ριχάρδο ως βοηθό του και τα επόμενα χρόνια έβλεπε το όνομα του Ρίτσαρντ στο επιστολόχαρτο με το όνομά του. Ο Meyer και ο Bryner ήταν το όνειρό του.

Ήταν τα γενέθλια του Ρίτσαρντ και ο Μάλκολμ βγήκε έξω για ένα ποτό. Κατά τη διάρκεια του δεύτερου Bourbon τους, ο Malcolm πρόσφερε στον Richard να γίνει ο σύντροφός του, για να έχει το όνομά του μαζί του. Ο Ρίτσαρντ δεν φαινόταν χαρούμενος, αντίθετα ζήτησε μια μέρα για να το σκεφτεί. Ο Μάλκολμ το βρήκε περίεργο, νόμιζε ότι ο Ρίτσαρντ θα το πηδούσε, ο καθένας θα το έκανε, αλλά είπε λίγα. Ο Ρίτσαρντ είχε το δικαίωμα της επιλογής.

Την επόμενη μέρα ο Ρίτσαρντ είπε στον Μάλκολμ ότι ήθελε να δημιουργήσει μια δική του εταιρεία. «Δουλεύω καλύτερα μόνος μου, αυτό είναι κάτι που έχω συνειδητοποιήσει», ομολόγησε ο Ρίτσαρντ. Ο Μάλκολμ ένιωσε ένα μαχαίρι στην καρδιά του, αλλά ήξερε επίσης ότι κάθε άνθρωπος είχε το δικαίωμα να φτιάξει τη μοίρα του. Ευλόγησε τον Ρίτσαρντ στο νέο του εγχείρημα και μάλιστα προσφέρθηκε να βοηθήσει. Ο Μάλκολμ χώρισε με μερικούς πελάτες υψηλής αξίας, έτσι ώστε ο Ρίτσαρντ να έχει μια καλή αρχή στην εταιρεία του. «Καλά η αρχή έγινε μισή, αγόρι μου!» είπε ο Μάλκολμ με ένα χτύπημα στην πλάτη του Ρίτσαρντ. Ο Ρίτσαρντ είχε δεχτεί πρόθυμα τους πελάτες.

Καθώς περνούσαν τα χρόνια, ο Μάλκολμ είδε τον Ρίτσαρντ να κάνει πολύ καλά για τον εαυτό του, αλλά είδε επίσης ότι οι τηλεφωνικές κλήσεις από τον Ρίτσαρντ έγιναν λιγότερες. Οι ευχές για τα Χριστούγεννα και τα τηλεφωνήματα για την Ημέρα των Ευχαριστιών σταμάτησαν επίσης. Και μετά η λειτουργία του βραβείου όπου ο Μάλκολμ έμαθε με τον πιο σκληρό τρόπο ότι ο Ρίτσαρντ δεν του είχε ούτε ένα ευχαριστώ.

Ο Μάλκολμ δυσκολευόταν να καθίσει στην αίθουσα του γραφείου του. η πληγή του μετατρεπόταν σε οργή. Έπρεπε να δώσει ένα μάθημα στον Ρίτσαρντ. έπρεπε να βεβαιωθεί ότι ο Ρίτσαρντ ήξερε ότι ακόμη και τα σκυλιά είχαν ευγνωμοσύνη. Έπρεπε να βάλει τον Ρίτσαρντ στη θέση του και ο Μάλκολμ ήταν ακόμα η γάτα στο παιχνίδι των αρουραίων. Ήταν ώρα να χωρίσω έναν αρουραίο.

Ο Μάλκολμ έφυγε από το γραφείο του και συνέχισε στο πάρκο που απλώθηκε δίπλα στο κτίριο του γραφείου του. Η μέρα ήταν γκρίζα. ένα τραγανό αεράκι φυσούσε από τον Βορρά. Ο Μάλκολμ κάθισε ο ίδιος στον πάγκο του πάρκου. Αυτή ήταν η θέση του, η στρατηγική του. Είχε καθίσει εκεί σε πολλές περιπτώσεις κάνοντας στρατηγικές για να διαλύσει την αντιπολίτευση και όλες αυτές οι στρατηγικές είχαν αποδώσει.

Πώς καταστρέφει κάποιος άλλος δικηγόρος που σκέφτηκε ο Μάλκολμ; Έπρεπε να ξεκινήσει κάνοντας τον να φαίνεται αχάριστος, κάτι που δεν ήταν σκληρό γιατί ο Ρίτσαρντ ήταν αχάριστος. Μιλούσε σε αυτόν τον Δημοσιογράφο το βράδυ και έδινε μια συνέντευξη που θα τον έκανε να φαίνεται κακός και εγωιστής. Στη συνέχεια, έπρεπε να διαλύσει τη φήμη του ως δικηγόρου. Ήξερε ότι όλοι οι δικηγόροι έπαιζαν με το νόμο για να βρουν το δρόμο τους στο δικαστήριο, αλλά οι περισσότεροι από αυτούς διέσχισαν τη γραμμή μεταξύ νόμιμου και παράνομου και ο Μάλκολμ θα έπρεπε να τον πιάσει να περνάει τη γραμμή.

Σιγά σιγά ένα σχέδιο καταστροφής του Ρίτσαρντ άρχισε να διαμορφώνεται στο μυαλό του Μάλκολμ. Αυτό θα ήταν διασκεδαστικό. θα βοηθούσε να επουλώσει τις πληγές που του είχε κάνει ο Ρίτσαρντ όλα αυτά τα χρόνια. Αναρωτήθηκε ποιος επινόησε τον όρο «αχάριστος σκύλος» όταν οι άνθρωποι ήταν αχάριστοι. Ένιωθε καλύτερα με τα πάντα και αποφάσισε να περάσει λίγο χρόνο ακόμα καθισμένος στον πάγκο νιώθοντας το αεράκι και τον λιγοστό ήλιο.

Μπροστά του είδε ένα μικρό παιδί να παίζει με τον πατέρα του. Το νήπιο περπάτησε λίγο και μετά έπεσε, ο πατέρας του του έδωσε ένα χέρι. το μικρό παιδί σηκώθηκε, περπάτησε λίγο και μετά έπεσε ξανά. Ήταν ένα πολύ συγκινητικό παιχνίδι για να παρακολουθήσετε. Ο Πατέρας και ο Υιός φάνηκαν να το απολαμβάνουν. Ο Μάλκολμ δεν είχε ιδέα γιατί τα δάκρυα άρχισαν να κυλούν από τα μάτια του. δεν είχε ιδέα γιατί τα δάκρυα μετατράπηκαν σε λυγμό. Ο Πατέρας και ο Γιος σταμάτησαν να παίζουν το παιχνίδι και τον κοίταξαν. Ο Μάλκολμ έκλεισε τα μάτια του για να καταλάβει τι του έλεγαν τα δάκρυα.

Η ευγνωμοσύνη δεν ήταν δικαίωμα, δεν μπορούσες να απαιτήσεις ευγνωμοσύνη, είτε την πήρες είτε όχι, δεν ήταν στο χέρι σου αλλά στο άτομο που πιστεύεις ότι είχες βοηθήσει. Ο Πατέρας δεν μπορούσε να απαιτήσει ευγνωμοσύνη από το μικρό παιδί που του έμαθε πώς να περπατά. Η ανάγκη για ευγνωμοσύνη δεν θα μπορούσε να είναι ένα κλουβί όπου θα μπορούσες να παγιδεύσεις κάποιον. Η ευγνωμοσύνη έπρεπε να είναι η ανάγκη της ψυχής του άλλου. Το να αισθάνεσαι ευγνωμοσύνη σήμαινε ότι έπρεπε να συνειδητοποιήσεις ότι οι άλλοι βοήθησαν το ταξίδι σου και να συνειδητοποιήσεις ότι έπρεπε πρώτα να καταλάβεις ότι δεν είσαι το να είσαι το παν και να τελειώσεις όλα. Ο Ρίτσαρντ θα έφτανε εκεί μια μέρα, αν το έκανε καθόλου. Έπρεπε να είναι το ταξίδι του, όχι δικό του. Το ταξίδι του ήταν να πάρει έναν άλλο Ρίτσαρντ που εργαζόταν ως παρανόμος κάπου.

Ο Μάλκολμ άνοιξε τα μάτια του και χαμογέλασε. Ο ήλιος κοίταξε πίσω από ένα σύννεφο και έλουσε τον Μάλκολμ με τη χρυσή του απόχρωση. Πήγε στον Πατέρα και τον ευχαρίστησε, ο Πατέρας φυσικά δεν είχε ιδέα για το τι τον ευχαριστούσαν.

Έβγαλε το τηλέφωνό του από την τσέπη του και έγραψε ένα μήνυμα στον Ρίτσαρντ, «Συγχαρητήρια για το βραβείο σου, μακάρι να πετάξεις ψηλότερα και να φτάσεις νέα ύψη, αγαπώ τον Μάλκολμ». 

Arsee

https://dreamified24.wordpress.com/

Ένα Εξωγήινο Νησί Επί Της Γης Τί Κρύβεται Στο Νησί Της Ευδαιμονίας;

Ένα Εξωγήινο Νησί Επί Της Γης Τί Κρύβεται Στο Νησί Της Ευδαιμονίας;


Οταν η Φαντασία Παίζει Με Την Πραγματικότητα Της Ανθρωπότητας

Οταν η Φαντασία Παίζει Με Την Πραγματικότητα Της Ανθρωπότητας


Ο άνθρωπος και το λιοντάρι

 Ο άνθρωπος και το λιοντάρι

Λένε πως μια φορά κι έναν καιρό, σαν μαζεύτηκαν όλα τα λιοντάρια μαζί, άρχισαν να κουβεντιάζουν μεταξύ τους, αν υπάρχει κάποιο ζώο που να μπορεί η δύναμη του να συγκριθεί μ’ αυτή των λιονταριών.

Πολλά λιοντάρια μίλησαν κι όλος ο τόπος αντήχησε από τις φωνές τούτων των θεριών. Κάποια λέγανε: «Ποιος μπορεί να συγκριθεί μαζί μας; Εμείς μ’ ένα χτύπημα του ποδιού μας κομματιάζουμε το καύκαλο του βοδιού και του βουβαλιού!». Κάποια άλλα πετάγονταν: «Και τότε; Τι κουβεντιάζουμε άδικα, όπως κάνουν οι άνθρωποι; Αφού όλοι το λένε πως το λιοντάρι είναι ο βασιλιάς των ζώων;». Τότε, λένε, μίλησε ένα γέρικο λιοντάρι που όλοι το σέβονταν:

«Όλα όσα ακούστηκαν είναι αλήθεια! Κανένα ζώο δεν μπορεί να τα βάλει μαζί μας και για τη δύναμή μας δεν λένε άδικα πως το λιοντάρι είναι ο βασιλιάς των ζώων. Όμως μην ξεχνάμε πως είμαστε βασιλιάδες στα πλάσματα που έχουν τέσσερα ποδάρια. Υπάρχει όμως ένα πλάσμα με δυο ποδάρια, που είναι πιο πονηρό κι απ’ την ίδια την αλεπού και δυνατότερο από το λιοντάρι. Ποιος από μας δεν συνάντησε στη ζωή του τούτο το θηρίο; Το μπόι του είναι μικρό κι η δύναμή του τέτοια που ούτε να μιλήσει κανένας γι’ αυτήν δεν αξίζει, αν την βάλει απέναντι στη δύναμη του ταύρου, του ελέφαντα, της τίγρης και του λιονταριού. Κι όμως κανένα άλλο πλάσμα δεν φοβήθηκα του λόγου μου όσο ο άνθρωπος. Δεν θα μιλήσω μήτε για τις παγίδες που μηχανεύεται, μήτε για τα όπλα που κουβαλά. Αλλά το μυαλό του είναι πιο δυνατό απ’ τη δύναμη των λιονταριών και ξεπερνά τη σκληράδα των υαινών. Αυτός κατάφερε να μερώσει τα πιο άγρια από τα θηρία και να νικήσει την ίδια τη φύση. Μην σας ξεγελά που φαίνεται αδύναμος, εκεί κρύβεται η δύναμή του…».

Τότε πετάγεται ένα λιοντάρι νέο στα χρόνια και λέει: «Γέροντα, θαρρώ πως τα χρόνια που κουβαλάς στην πλάτη σου, νίκησαν τη δύναμή σου. Εγώ δεν παραδέχομαι πως ο άνθρωπος μπορεί να είναι δυνατότερος από μας. Θα πάω λοιπόν να βρω έναν τέτοιο και θα του δείξω πως από μας τα λιοντάρια δεν υπάρχει κανένας πιο δυνατός!».

Και δίχως να περιμένει απόκριση άφησε τη μάζωξη των λιονταριών και πήγε να βρει έναν άνθρωπο. Όλα έτρεμαν στο πέρασμά του θεριού. Ξαφνικά ακούει από μακριά ένα σίδερο που χτυπούσε σε ξύλο. Ορθώνει τ’ αυτιά του και ακούει καλύτερα το σίδερο «γκαπ! γκαπ! γκαπ!» να χτυπά χωρίς σταματημό. Τραβά κατά τη φασαρία και βρίσκεται μπροστά σ’ έναν ξυλοκόπο που μ’ ένα τσεκούρι έσχιζε τον κορμό ενός δέντρου. Ο ξυλοκόπος ταράχτηκε για λίγο σαν είδε να τον σιμώνει το θεριό, αλλά συνέχισε να χτυπά με μεγαλύτερη δύναμη τον κορμό.

Το λιοντάρι σαν είδε τον άνθρωπο ατάραχο μπροστά του θύμωσε και τον ρωτά: «Τι ζώο είσαι εσύ;», «είμαι άνθρωπος!», του αποκρίνεται ο ξυλοκόπος. «Και είσαι δυνατός;», ρωτά ξανά το θηρίο. «Είμαι του λόγου μου, κάμποσο…», λέει ο άνθρωπος. «Μπορείς να νικήσεις και λιοντάρι;», ρωτά το θηρίο ξανά. «Άμα χρειαστεί, μπορώ!», αποκρίνεται ο ξυλοκόπος. «Και πού την κρύβεις τη δύναμή σου;», ρωτά πάλι το λιοντάρι. «Την κρύβω στο μυαλό μου», λέει ο άνθρωπος. «Μπορείς με το μυαλό σου να νικήσεις ακόμα και λιοντάρι;», ρωτά το θηρίο. «Και βέβαια, μπορώ!», αποκρίνεται ο ξυλοκόπος. «Θέλω τώρα, να μου δείξεις τη δύναμή σου! Έλα να παλέψουμε!», του φωνάζει το θηρίο. Ο άνθρωπος τότε του λέει: «Να σου τη δείξω, μα θα περιμένεις να τελειώσω τη δουλειά μου πρώτα. Δε με βοηθάς λιγάκι να τελειώσω γρηγορότερα; Βάλε τα μπροστινά σου τα ποδάρια μέσα στη σχισμή του κορμού εδώ πέρα, να σκίσουμε το ξύλο κι ύστερα παλεύουμε…».


Το λιοντάρι, δίχως να χάσει καιρό, χώνει τα μπροστινά του τα ποδάρια στη σχισμή του ξύλου. Ο ξυλοκόπος τραβά το τσεκούρι απ’ τη σχισμή και τα πόδια του θηρίου στη στιγμή βρίσκονται παγιδευμένα πάνω στον κορμό. Έκανε να τραβηχτεί το λιοντάρι από εδώ, έκανε να τραβηχτεί από κει, δεν κατάφερε τίποτα. Ο ξυλοκόπος σηκώνει τότε το τσεκούρι του και λέει του λιονταριού: «Τώρα, τι λες; Μπορώ να σε σκοτώσω μ’ ένα μόνο χτύπημα; Δεν είναι ο άνθρωπος πιο δυνατός απ’ το λιοντάρι;». Το λιοντάρι τα χρειάστηκε και παραδέχτηκε τη δύναμη του ανθρώπου. Τότε ο ξυλοκόπος δίνει μια με το τσεκούρι του στη σχισμή, την ανοίγει, λευτερώνει τα ποδάρια του λιονταριού κι αυτό χάθηκε μέσα στο δάσος και δεν ξαναπήγε κοντά σε άνθρωπο!

***

Πηγή: λαϊκό παραμύθι από τη Μ.Ασία από τον Δημήτρη Προύσαλη (ασχολείται με τη συλλογή, καταγραφή και μελέτη των λαϊκών παραμυθιών και της αφήγησής τους από το 1999 και μοιράζεται τις ιστορίες που αγαπά από το 2003, θέλοντας να σηκώσει τα «αχ» του κόσμου ψηλότερα). Ιστολόγιο: stonparamythiontastavrodromia.blogspot.com

by Αντικλείδι , https://antikleidi.com

Τέλεια η Αθήνα χωρίς τους Αθηναίους, σύμφωνα με έρευνα5

  Τέλεια η Αθήνα χωρίς τους Αθηναίους, σύμφωνα με έρευνα Φανταστική είναι η Αθήνα αρκεί να μην έχει Αθηναίους, όπως προκύπτει από έρευνα που...