Πάνω από 10 εκατ. οχήματα: Δείτε από ψηλά τον εγκαταλελειμμένο μύθο των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων
Ο πιο πετυχημένος σταθμός αυτοκινήτων στην ελληνική ιστορία/Up Stories/Youtube
Μπορεί τα νούμερα να φαντάζουν απίστευτα, αλλά η πιο διάσημη «ταξιδιωτική στάση» στην ιστορία των Ελληνικών δρόμων, έχει φιλοξενήσει πάνω από 10.000.000 οχήματα παντός τύπου από ΙΧ μέχρι φορτηγά και πούλμαν και φυσικά αμέτρητους επισκέπτες.
Ο πιο πετυχημένος σταθμός αυτοκινήτων στην ελληνική ιστορία
Το LEVENTIS RESTAURANT & HOTEL βρισκόταν στη Φθιώτιδα και συγκεκριμένα στην παλαιά εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας στο ύψος του Αγίου Κωνσταντίνου και αποτελεί μέχρι και σήμερα τον πιο επιτυχημένο επιχειρηματικά σταθμό αυτοκινήτων στην ιστορία των Ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.
Ο σταθμός ξεκίνησε την λειτουργία του το 1962 και οι ταξιδιώτες αγκάλιασαν κατευθείαν αυτό το επιχειρηματικό εγχείρημα και η φράση «Είμαστε στου Λεβέντη» ξεστομίστηκε από εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με μαρτυρίες των εργαζομένων υπήρχαν μέρες, είτε του καλοκαιριού είτε μεγάλων εξόδων, που ο σταθμός υποδέχονταν πάνω από 10.000 πελάτες την ημέρα ενώ αξέχαστες θα μείνουν οι εικόνες στους οδηγούς που πρόλαβαν τον σταθμό σε λειτουργία με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στη ΛΕΑ να σχηματίζουν ουρές εκατοντάδων μέτρων τις ημέρες αιχμής.
Ο Λεβέντης τις "καλές εποχές" έφτασε να απασχολεί έως και 105 μόνιμους εργαζόμενους.
«Καμπάνα» 1 εκατ. ευρώ σε γνωστό εστιατόριο του Κολωνακίου: Εξέδιδε προσωρινές αποδείξεις
Pixabay
Στη «δαγκάνα» της ΑΑΔΕ πιάστηκε γνωστό εστιατόριο στο Κολωνάκι, καθώς επί 4 χρόνια, σε αποδείξεις που έκοβε, το παράνομο λογισμικό, το οποίο είχε εγκαταστήσει, έκανε αυτόματα έκπτωση από 90% έως και 99% στα ποσά, που περνούσαν τελικά στη μνήμη της ταμειακής μηχανής.
Τι εντόπισαν οι ελεγκτές της ΑΑΔΕ
Το εν λόγω εστιατόριο στο Κολωνάκι, έχει υποκαταστήματα και σε Μοναστηράκι, Γλυφάδα, Νέα Ερυθραία, Χαλάνδρι, Νέα Σμύρνη και Πάρο. Οι ελεγκτές βρέθηκαν εκεί, μετά από καταγγελίες ότι το εστιατόριο εκδίδει προσωρινές μόνο αποδείξεις – τα γνωστά δελτία παραγγελίας.
Ο έλεγχος, στον οποίο προχώρησαν, αφορούσε την περίοδο από 26/11/2015 έως 19/01/2020. Έγινε κατάσχεση των ηλεκτρονικών φορολογικών στοιχείων (αρχεία .txt), και με το ειδικό λογισμικό υπολόγισαν τα έσοδα της επιχείρησης.
Στη συνέχεια, έγινε άρση τραπεζικού απορρήτου και άνοιγμα λογαριασμών μέσω του Συστήματος Μητρώου Τραπεζικών Λογαριασμών (Σ.Μ.Τ.Λ.) και επιπλέον ζητήθηκαν από τις τράπεζες οι αναλυτικές κινήσεις των POS. Κάνοντας αντιπαραβολή των ηλεκτρονικών φορολογικών αρχείων .txt με τα δεδομένα των φορολογικών βιβλίων, τους τραπεζικούς λογαριασμούς και τις αναλυτικές κινήσεις των P.O.S., διαπίστωσαν τη σωρεία παραβάσεων.
Ταυτόχρονα κατασχέθηκε και ελέγχθηκε η φορολογική μνήμη του φορολογικού μηχανισμού.
Τα συνολικά πρόστιμα και προσαυξήσεις, τα οποία καλείται να πληρώσει η επιχείρηση, προσεγγίζουν το ένα εκατομμύριο ευρώ.
Οι ελεγκτές ερευνούν τώρα και τα υπόλοιπα καταστήματα, που αποτελούν ξεχωριστές επιχειρήσεις.
Τα νέα ξύλινα τείχη μας κατά των Τούρκων-Οι επτά ελληνικές πυραυλάκατοι και οι πύραυλοι EXOCET “κλειδώνουν” το Αιγαίο
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΟΤΣΑΚΟΣ
Ασπίδα στο Αιγαίο: Η ώρα των Exocet - Οι εφτά «φρεγάτες» του Στόλου
Συμφωνούν όλοι στην χώρα μας πλέον, ακόμα και οι πιο δύσπιστοι, ότι η Τουρκία κινείται πλεόν σε τροχιά πιθανού επεισοδίου, με ...προεκτάσεις πιθανής στρατιωτικής σύρραξης στο Αιγαίο, για έτσι επιτάσσει το εκλογικό πρόγραμμα του Ερντογάν.
Γνωστές οι συνεχόμενες απειλές εδώ και πολλές ηέρες , τα νταηλίκια και οι προκλήσεις από το νυν ανώτατο πολιτικό κατεστημένο της Άγκυρας.
Τι έχουμε να αντιπαραβάλουμε άμεσα στην θάλασσα αυτήν την δεδομένη περίοδο και όχι σε μερικά χρόνια;
Φυσικά την δύναμη ταχέων σκαφών με Επτά πυραυλακάτους ( μαζί με την ΤΠΚ Βλαχάκος) με πυραύλους Exocet MM40 σε διάφορες εκδώσεις με φονική εμβέλεια έως και 180 χλμ. εντός της τουρκικής ενδοχώρας από την πλευρά των μικρασιατικών παραλίων.
Πρόκειται για τα “ξύλινα τείχη” του Θεμιστοκλή που βρίσκουν άψογη εφαρμογή σήμερα κατά των νέων “βαρβάρων” από την Ανατολή, που θέλουν να καταλάβουν ελληνικά νησιά, και αυτό δεν μπορεί αν περάσει απαρατήρητο, ή να θεωρηθεί ως μια απλή λεκτική πρόκληση του Τούρκου προέδρου Ρ.Ν. Ερντογάν.
“Η Ελλάδα έχει αναπτύξει ένα επιθετικό πολεμικό πλοίο (πυραυλάκατο με πυραύλους εμβέλειας 180χλμ) στο Καστελόριζο, ενώ συνεχίζει να διατηρεί πολεμικά σκάφη στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου που έχουν αποστρατικοποιηθεί”, ανέφερε παλαιότερη ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου άμυνας, αποδυκνύοντας ότι οι Τούρκοι την ελληνική δύναμη ταχέων σκαφών του πολεμικού μας ναυτικού.
Οι ελληνικοί πύραυλοι EXOCET block III δεν προσβάλουν απλά στόχους έως τα 180 χλμ., αλλά έχουν τη δυνατότητα να μεταβάλουν την πορεία τους σε συγκεκριμένα σημεία προκειμένου να παρακάμψουν νησιά, ακτογραμμές και εχθρικά ραντάρ και να χτυπήσουν αιφνιδιαστικά. Επιπλέον, έχουν τις προδιαγραφές να καθοδηγηθούν μέσω GPS σε συγκεκριμένες γεωγραφικές συντεταγμένες προκειμένου να πλήξουν παράκτιους στόχους ή ακόμα και ελλιμενισμένα πλοία με κλειστά συστήματα ναυτιλίας.
Ο πύραυλος Block 3 δέχεται εντολές καθοδήγησης με την βοήθεια του συστήματος καθοδήγησης GPS, οι οποίες του επιτρέπουν να κτυπήσει θαλάσσιους στόχους από διαφορετικές οπτικές γωνίες, ενώ είναι ελαφρύτερος από το προηγούμενο MM40 Block 2, αλλά έχει μεγαλύτερη ακρίβεια πλοήγησης, που του επιτρέπει βελτιστοποιημένες τροχιές τρισδιάστατης προσέγγισης του στόχου, ο οποίος κινείται στην επιφάνεια της θάλασσας.
Ο ίδιος πύραυλος, έχει βάρος 780 kg, το μήκος του είναι μικρότερο από 6 m, ενώ η διάμετρο του είναι 350 mm, αλλά το πιο σημαντικό είναι ότι διαθέτει πραγματική επιχειρησιακή εμβέλεια 200 km.
Αν λέμε σε όλα αυτά είχαμε προσθέσει και την προμήθεια πυραύλων NSM, στην νεά έκδοση εδάφους-επιφανείας, τότε θα ενίσχυε τρομερά την δυνατότητα αποτροπής κινήσεων και ελιγμών του τουρκικού πολεμικού στόλου στο Αιγαίο.
Μια νέα πιο εξελιγμένη χερσαία έκδοση των πυραύλων αυτών, σε συνεργασία με τις πυραυλακάτους Super Vita που διαθέτουν πυραύλους Exocet MM40 BlockII/III), θα έδινε την τρομερή δυνατότητα εγκλωβισμού των τουρκικών μονάδων επιφανείας μέσα στα αγκυροβόλια τους, απαγορεύοντας τους την έξοδο από αυτά, σε πιθανή περίοδο πολεμικής κρίσης.
Η Τουρκία αριθμητικά έναντι της Ελλάδας διαθέτει (27 μονάδες επιφανείας έναντι 44 της Ελλάδος ), εντούτοις το ελληνικό ΠΝ διατηρεί τακτικό πλεονέκτημα καθώς υπερτερεί έναντι της Τουρκίας στον κρίσιμο παράγονται του μέγιστου βεληνεκούς, λόγω των βλημάτων Exocet MM40 block III στις Super Vita με εμβέλεια 180 χλμ.
Η Ελλάδα διατηρεί επίσης πλεονέκτημα και λόγω της παρουσίας Rafale F3, Mirage.2000-5 Mk.2/ΑM-39 Block.2 Exocet, καθώς και των συστοιχιών Exocet ΜΜ-40 παράκτιας άμυνας, έναντι του τουρκικού πολεμικού ναυτικού. Το ελληνικό πολεμικό ναυτικό μπορεί να παρατάξει στο Αιγαίο, 27 πλοία επιφανείας, εκ των οποίων 13 φρεγάτες και 14 ΤΠΚ μαζί με 11 υποβρύχια.
Η Άγκυρα, συνυπολογίζοντας όλα τα παραπάνω, δεν θα σκεπτόταν να επιχειρήσει καμία αποβατική ενέργεια σε οποιαδήποτε ελληνικό μεγάλο νησί μας, διότι χωρίς την επίτευξη ναυτικού αποκλεισμού δεν θα μπορούσε να επιτύχει την δημιουργία προγεφυρώματος, αφού η εξάλειψη του θα ήταν θέμα χρόνου για τις δυνάμεις μας.
Όταν περπατούσα μόνος μου μια μέρα το 2010, ξαφνικά εντόπισα κάτι κίτρινο. Κοίταξα πιο κοντά και συνειδητοποίησα ότι ήταν ένα μη ιθαγενές πουλί. Δεν δίστασα να το πλησιάσω και να το πιάσω με γυμνά χέρια, αφού ήξερα ότι αλλιώς θα πέθαινε. Πήρα το πουλί στο σπίτι. Δεν σχεδίαζα ποτέ να έχω ένα μικρό πουλάκι και ο πατέρας μου εξεπλάγη όταν μπήκα στο σπίτι με ένα κίτρινο πουλί στα χέρια μου. Από τότε, είναι το τυχερό μου πουλί, για το οποίο η λέξη Σάιρ Φριζ είναι geloksfûgel .
Επειδή το τυχερό μου πουλί είναι ήδη πολύ μεγάλο, σκόπευα να αφιερώσω ένα άρθρο στο πουλί μου φέτος και να του πω την ιστορία του πώς βρήκε ένα ζεστό νέο σπίτι. Τις τελευταίες εβδομάδες, η υγεία του πουλιού μου επιδεινώθηκε ραγδαία, κάτι που προκάλεσε σοκ, και έτσι θέλω να αφιερώσω ένα άρθρο στο τυχερό μου πουλί, όσο είναι ακόμα ζωντανό. Το πουλί μου δεν ήταν ποτέ πολύ τραγουδίστρια, αλλά πάντα χόρευε όποτε κάνατε ένα χτύπημα ή όταν άκουγε μουσική. Της έδειξα ένα παλιό βίντεο απόψε με τον χορό της όταν ήταν ακόμα υγιής, και χόρεψε ξανά απόψε βλέποντας αυτό το βίντεο, ενώ εγώ συγκρατούσα τα δάκρυα στα μάτια μου: μετά βίας μπορεί να χορέψει τώρα. Είναι ένα πολύ θλιβερό θέαμα.
Βίντεο
00:00
00:12
Ένα παλιό χορευτικό βίντεο του πουλιού μου, δεν χόρευε στο έπακρο μιας και ένιωθε άβολα με την κάμερα, γι' αυτό και σπάνια την τραβούσα να χορεύει.
Για πολλά χρόνια, το πουλί μου ήταν πολύ ενεργητικό και πάντα ένιωθα ότι υπήρχε μια άλλη ψυχή στο σπίτι μας. εδώ και πολλά χρόνια συνεισφέρει στην οικογένειά μας με τη ζωηρή της παρουσία. Είμαι πολύ λυπημένος που βλέπω την υγεία της να επιδεινώνεται σιγά σιγά. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα πια. Την ακούω να πέφτει το βράδυ μερικές φορές, έχει ματωμένο κεφάλι αυτές τις μέρες από τα διάφορα ατυχήματά της. Είναι τόσο τραγικό που ένα πολύ ζωηρό πουλί με χαρούμενη προσωπικότητα αποχαιρετά σιγά σιγά με αυτόν τον τρόπο – κρατιέται μέχρι την τελευταία της πνοή και συνεχίζει να παλεύει. Αυτό ταιριάζει στο πνεύμα της, είναι ένα πολύ δυνατό πουλί μέχρι το τέλος.
Έχω συμβιβαστεί πάντως με το γεγονός ότι σιγά σιγά την αποχαιρετά και ότι φεύγει από την οικογένειά μας. Είναι δύσκολο να το παρακολουθήσεις. Το μόνο πράγμα που μπορεί να γίνει είναι να την κάνουμε όσο το δυνατόν πιο άνετη κάθε μέρα και να απολαμβάνει την κάθε μέρα εξακολουθεί να μας κάνει συντροφιά. Δεν θα ξεχάσω ποτέ πώς τη βρήκα εκείνη την ημέρα πριν από περισσότερα από δέκα χρόνια και είμαι ευγνώμων που μπορούσε να είναι μέλος της οικογένειάς μας για τόσο καιρό. Νιώθω ότι μας έφερε τύχη με τον τρόπο της. Το αντίο είναι πάντα δύσκολο και δεν θέλω να φύγει, αλλά ξέρω ότι είναι πολύ μεγάλη και έχει ζήσει μια καλή, υγιή, μακρά και ευτυχισμένη ζωή που δεν θα απολάμβανε αν δεν την είχα πιάσει με τα γυμνά χέρια μου πριν από πάνω από δέκα χρόνια, το οποίο, εκ των υστέρων, θεωρώ ως ένδειξη αρχικής τύχης.
Αυτό είναι το τυχερό μου πουλί τώρα, είναι βαριά άρρωστη.
Είμαι ακόμα ευχαριστημένος με τη γρήγορη αντίδρασή μου εκείνη τη στιγμή και την απόφασή μου να την πάρω σπίτι. Δεν θέλω να φανταστώ ότι θα είχε σκοτωθεί από γάτες ή άλλα αρπακτικά. Έτσι, το πουλί δεν έφερε μόνο τύχη σε μένα, αλλά έχω φέρει και τύχη στο πουλί παρέχοντάς του ένα ασφαλές σπίτι. Το πουλί είναι καλό πνεύμα. Ενώ τώρα είναι άρρωστη και αγωνίζεται να παρατείνει τη ζωή της, είναι ξεκάθαρο ότι θέλει να μείνει μαζί μας και να απολαύσει κάθε τελευταία μέρα της ευχάριστης ζωής της μαζί μας. Ερμηνεύω τον τελικό της αγώνα ως ευχαριστώ.
Αν δεν είναι πια εκεί μια μέρα, μια άλλη σύνδεση με το παρελθόν θα χαθεί. ήταν μαζί μας σε όλες τις καλές και τις κακές στιγμές. Ωστόσο, μπορώ να κρατήσω τις αναμνήσεις μου από αυτήν και να αγαπήσω τις αμέτρητες μέρες που περάσαμε μαζί ως οικογένεια. Δεν θα ξεχάσω ποτέ. Ένας λόγος που δεν ήθελα πια κατοικίδια είναι επειδή δεν θέλω να τα βλέπω να πεθαίνουν. Αλλά ήρθε στη ζωή μου απροσδόκητα σαν φύλακας άγγελος, έτσι ήθελα να της δώσω μια ευχάριστη ζωή που διαφορετικά δεν θα είχε. Είμαι πολύ χαρούμενος που οι δρόμοι μας διασταυρώθηκαν με αυτόν τον πολύ απροσδόκητο τρόπο και που μπορούσαμε να συνεισφέρουμε ο ένας στη ζωή του άλλου. Ενώ λέει ευχαριστώ με τον τρόπο της προς εμάς αυτές τις μέρες, της είμαι επίσης βαθιά ευγνώμων.
Η γήρανση είναι μια μη αναστρέψιμη φυσιολογική διαδικασία που συνοδεύεται από λειτουργικές και δομικές αλλαγές σε επίπεδο κυττάρων, ιστών και οργάνων.
Σύμφωνα με μία εκδοχή, οι διαταραχές που σχετίζονται με την ηλικία, εμφανίζονται ως αποτέλεσμα των σωρευτικών επιδράσεων των δραστικών ειδών οξυγόνου (ROS), που οδηγούν σε κυτταρική βλάβη.
Ο υπερβολικός σχηματισμός ROS προκαλεί οξειδωτικό στρες. Η ελαχιστοποίηση της βλάβης που προκαλείται από την περίσσεια ROS στις κυτταρικές δομές, θα μπορούσε να αποτρέψει ασθένειες που σχετίζονται με τη γήρανση, όπως η υπέρταση, ο διαβήτης, η αθηροσκλήρωση και οι καρδιαγγειακές και νευρογεννητικές ασθένειες.
Οι επιστήμονες διερεύνησαν την επίδραση της λήψης συμπληρώματος ταυρίνης στους βιοδείκτες του οξειδωτικού στρες στις γυναίκες.
Η ταυρίνη είναι αμινοξύ που θεωρείται αποτελεσματικό αντιοξειδωτικό επειδή εξουδετερώνει το υποχλωριώδες οξύ που παράγεται από τα λευκοκύτταρα κατά τη διάρκεια της φλεγμονής.
Οι αντιοξειδωτικές της ιδιότητες θα μπορούσαν να συμβάλουν θετικά στην ακεραιότητα και τη διατήρηση των μιτοχονδριακών λειτουργιών.
Μελέτη διαπίστωσε ότι τα συμληρώματα ταυρίνης μείωσαν τη μιτοχονδριακή δυσλειτουργία, ενώ άλλη έδειξε την ανασταλτική επίδραση της ταυρίνης στη δημιουργία δραστικών ειδών οξυγόνου.
Σχετικά με τη μελέτη
Στην παρούσα μελέτη, οι ειδικοί διερεύνησαν τις επιδράσεις του συμπληρώματος ταυρίνης στους βιοδείκτες του οξειδωτικού στρες σε γυναίκες ηλικίας 55 έως 70 ετών. Ήταν μια διπλά τυφλή, τυχαιοποιημένη κλινική δοκιμή στην οποία συμμετείχαν 24 γυναίκες που είτε έλαβαν συμπλήρωμα με ταυρίνη είτε εικονικό φάρμακο για 16 εβδομάδες. Τα κύρια αποτελέσματα ήταν ο προσδιορισμός των επιπέδων ταυρίνης στο πλάσμα και των δεικτών οξειδωτικού στρες.
Τα δευτερεύοντα αποτελέσματα ήταν ανθρωπομετρικές μετρήσεις, αξιολογήσεις ιχνοστοιχείων στο πλάσμα και έλεγχος λειτουργικής ικανότητας πριν και μετά την παρέμβαση.
Αποκλείστηκαν καπνίστριες, εξαρτημένες από το αλκοόλ και όσες είχαν ιστορικό στεφανιαίας νόσου, χρόνιας νεφρικής νόσου και μολυσματικών ασθενειών. Δεκατρείς συμμετέχουσες (ομάδα GTAU) έλαβαν 1,5 g ταυρίνης και 11 (ομάδα GC) έλαβαν 1,5 g άμυλο αραβοσίτου ως εικονικό φάρμακο.
Οι συμμετέχουσες υποβλήθηκαν σε τεστ ευκινησίας και δυναμικής ισορροπίας και μετρήσεις δύναμης (δοκιμή δύναμης χειρολαβής (HGS)). Συλλέχθηκαν δείγματα αίματος πριν και μετά την παρέμβαση για να ποσοτικοποιηθούν τα μέταλλα, η ταυρίνη και οι δείκτες οξειδωτικού στρες. Η δισμουτάση υπεροξειδίου (SOD - ένζυμο που επιδιορθώνει τα κύτταρα και μειώνει τη ζημιά που γίνεται σ' αυτά από το οξειδωτικό στρες) και η αναγωγάση της γλουταθειόνης (GR - επίσης δείκτης υπολογισμού του οξειδωτικού στρες) εκτιμήθηκαν φασματοφωτομετρικά.
Ευρήματα
Οι συμμετέχουσες που έλαβαν ταυρίνη και εικονικό φάρμακο, είχαν παρόμοια χαρακτηριστικά στην αρχή της μελέτης εκτός από τα επίπεδα τριακυλογλυκερόλης. Η λειτουργική τους ικανότητα παρέμεινε αμετάβλητη μετά την παρέμβαση μεταξύ των συμμετεχόντων στις δύο ομάδες.
Πριν από την παρέμβαση, οι συμμετέχουσες στην ομάδα της ταυρίνης είχαν υψηλότερη πρόσληψη ενέργειας και πρωτεΐνης από εκείνες που έλαβαν εικονικό φάρμακο. Κατά τη διάρκεια της παρέμβασης, η πρόσληψη πρωτεΐνης αυξήθηκε για όσες έλαβαν placebo και μειώθηκε σε όσες έλαβαν ταυρίνη.
Η πρόσληψη λιπιδίων και υδατανθράκων παρέμεινε αμετάβλητη πριν και μετά την παρέμβαση. Η πρόσληψη βασικών στοιχείων (ψευδάργυρος, σελήνιο, μαγνήσιο και ασβέστιο) ήταν υψηλότερη μεταξύ των μελών της ταυρίνης πριν από τη δοκιμή. Η πρόσληψη ψευδάργυρου και ασβεστίου μειώθηκε μετά την έναρξη της δοκιμής. Τα επίπεδα ταυρίνης στο πλάσμα αυξήθηκαν όπως αναμενόταν μεταξύ των συμμετεχόντων στην ομάδα της ταυρίνης, ενώ όσοι έλαβαν εικονικό φάρμακο παρουσίασαν αλλαγές.
Τα βασικά επίπεδα δισμουτάσης υπεροξειδίου και γλουταθειόνης ήταν υψηλότερα σε όσες πήραν εικονικό φάρμακο συγκριτικά με τις γυναίκες που έλαβαν ταυρίνη. Τα επίπεδα SOD αυξήθηκαν όμως μετά τη λήψη συμπληρωμάτων ταυρίνης και ήταν υψηλότερα από ό,τι στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου. Τα επίπεδα γλουταθειόνης ήταν χαμηλότερα και στις δύο ομάδες μετά την παρέμβαση. Τα επίπεδα της μαλονοδιαλδεΰδης (MDA), ενός δείκτη υπεροξείδωσης λιπιδίων, αυξήθηκαν περισσότερο στην ομάδα του εικονικού φαρμάκου. Αντίθετα, τα άτομα που έλαβαν ταυρίνη δεν εμφάνισαν αλλαγές στα επίπεδα MDA μετά την παρέμβαση, υποδηλώνοντας ότι η ταυρίνη απέτρεψε την αύξηση της υπεροξείδωσης των λιπιδίων.
Συμπέρασμα
Η λήψη ταυρίνης επί 16 εβδομάδες είχε ως αποτέλεσμα σημαντικές αλλαγές στα επίπεδα των βιοδεικτών του οξειδωτικού στρες.
Τα ευρήματα της μελέτης υποδηλώνουν την προστατευτική επίδραση των συμπληρωμάτων ταυρίνης μέσω των υψηλότερων επιπέδων δισμουτάσης υπεροξειδίου στο πλάσμα και χαμηλότερων επιπέδων μαλονοδιαλδεΰδης MDA.
Οι συγγραφείς υποστηρίζουν ότι η ταυρίνη μπορεί να ενισχύσει τα αντιοξειδωτικά αμυντικά συστήματα και να αποτελέσει ένα βιώσιμο θρεπτικό στοιχείο για την πρόληψη της οξειδωτικής βλάβης που σχετίζεται με τη γήρανση.
Τα ευρήματα δημοσειύτηκαν στο επιστημονικό περιοδικό Nutrition.
Tι Κρύβεται Κάτω Από Το Καλλιμάρμαρο Και Στο Πάρκο Αρδητού;
Το Παναθηναϊκό Στάδιο, γνωστό και ως Καλλιμάρμαρο, είναι στάδιο στην Αθήνα που βρίσκεται στην περιοχή του Παγκρατίου ανατολικά του Ζαππείου και βόρεια του λόφου του Αρδηττού, δια των οποίων διέρχεται ο Ιλισός ποταμός. Σε μια ευρύτερη περιοχή υπάρχει μεγάλη ιστορική και μυστηριακη σημασία που πολύ επιστήμονες έχουν ασχοληθεί όλα αυτά τα χρόνια.Τι κρύβεται κάτω από το Καλλιμάρμαρο;
Επιβεβαιώθηκε Εξωγήινη Παρέμβαση Στο Ανθρώπινο DNA. H Θεωρία Του Προμηθέα
Μοιάζει Αληθινη;
Η θεωρία από την ταινία Προμηθέας υποδεικνύει την ανάπτυξη της ζωής προερχόμενη από κάποιο προηγμένο εξωγήινο πολιτισμό.Και ενώ η ταινία βασίζεται σε ένα σενάριο επιστημονικής φαντασίας η πραγματικότητα μπορεί να ναι πιο κοντά από ποτε..Τι υπάρχει στο DNA μας που μοιάζει να την επιβεβαιώνει;
Το “Δίλημμα Του Μαλάκα” Σε Έκδοση Ερντογάν…! (Photos)
Γιώργος Αδαλής
Γνωρίζω ότι έχετε εξοργιστεί από τον τίτλο, αλλά θα δείτε ότι δεν είναι αυτό που νομίζετε! Σκοπό έχω να παρουσιάσω το “Δίλημμα του Μαλάκα” και στη συνέχεια την εκδοχή του στο πλαίσιο των ελληνοτουρκικών. Πρόκειται για γεωπολιτική, ενέργεια και θαλάσσιους δρόμους του σύγχρονου εμπορίου! Μια από τις πέντε πιο στρατηγικής σημασίας θαλάσσιες περιοχές του πλανήτη είναι το “στενό του Μαλάκα” (Strait of Malacca).
[DER KAMERAD: Στην πραγματικότητα ονομάζεται “Πορθμός ή Στενό της Μαλάκκα”.]
Όπως θα δείτε στον χάρτη, πρόκειται για ένα στενό μήκους 930 χλμ, μεταξύ της χερσονήσου της Μαλαισίας και του ινδονησιακού νησιού Σουμάτρα. Αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους ναυτικούς δρόμους και πήρε το όνομά του από το σουλτανάτο Μαλάκα που κυβέρνησε το στενό την περίοδο 1400-1511 μ.Χ. Διοικητικό Κέντρο της περιοχής ήταν η σημερινή πόλη Μαλάκα στην Μαλαισία.
Το στενό Μαλάκα βρίσκεται μεταξύ Ινδικού και του Ειρηνικού Ωκεανού, συνδέοντας μεγάλες ασιατικές οικονομίες (Ινδία, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Μαλαισία, Φιλιππίνες, Σιγκαπούρη, Βιετνάμ, Κίνα, Ιαπωνία, Ταϊβάν και Νότια Κορέα). Το Στενό είναι τμήμα του Θαλάσσιου Δρόμου του Μεταξιού (One Belt One Road), που εκτείνεται από την κινεζική ακτή προς το νότιο άκρο της Ινδίας έως τη Μομπάσα, από εκεί μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Σουέζ στη Μεσόγειο, στον Πειραιά και στην Τεργέστη με τις σιδηροδρομικές συνδέσεις με την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.
Αποτελεί το πιο πολυσύχναστο θαλάσσιο στενό μιας και από εκεί περνάνε κάθε χρόνο πάνω από 120.000 πλοία, που μεταφέρουν το 30% των εμπορευόμενων αγαθών παγκοσμίως. Πάνω από το ένα τέταρτο του συνόλου του πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης διέρχεται από το στενό του Μαλάκα. Καθημερινά, διέρχονται από εκεί 19.000.000 βαρέλια πετρελαίου! Το βύθισμα μερικών από τα μεγαλύτερα πλοία (κυρίως πετρελαιοφόρων) υπερβαίνει το ελάχιστο βάθος του στενού (25 μέτρα).
Αυτό το ρηχό σημείο εμφανίζεται στο στενό της Σιγκαπούρης και έτσι το μέγιστο μέγεθος ενός πλοίου που μπορεί να περάσει από το στενό αναφέρεται ως MalaccaMax. Tα πλοία που ξεπερνούν το Malaccamax πρέπει να k;anoyn παράκαμψη χιλιάδων μιλίων για να χρησιμοποιήσουν τα στενά Lombok, Makassar Strait, Sibutu Passage και Mindoro Strait, αυξάνοντας το μεταφορικό κόστος.
Το “Δίλημμα του Μαλάκα”!
Η Κίνα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις εισαγωγές υδρογονανθράκων. Εκτός από τη Ρωσία, οι άλλοι προμηθευτές της βρίσκονται στη Μέση Ανατολή και Αφρική. Περισσότερο από το 70% των εισαγωγών πετρελαίου και LNG της Κίνας μεταφέρεται μέσω του “στενού του Μαλάκα”, γεγονός που το καθιστά ζωτικό δίαυλο για την ενεργειακή ασφάλεια και το εξωτερικό εμπόριο της Κίνας. Πράγματι –σύμφωνα με υπολογισμούς του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών (CSIS)– περίπου το 20% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου και το 60% των εμπορικών ροών της Κίνας διακινούνται μέσω του στενού.
Το Νοέμβριο 2003, ο τότε Κινέζος Πρόεδρος Hu Jintao μίλησε για το “Δίλημμα του Μαλάκα”! Σε τί συνίσταται αυτό το δίλλημα που μετατράπηκε σε γεωστρατηγική σταθερά για την Κίνα; Συνίσταται στην έλλειψη εναλλακτικών θαλάσσιων διαδρομών στην περίπτωση που το “στενό του Μαλάκα” υφίστατο ναυτικό αποκλεισμό από εχθρική προς την Κίνα δύναμη. Ο Πρόεδρος Hu Jintao είχε πει ότι «ορισμένες δυνάμεις καταπάτησαν και προσπάθησαν να ελέγξουν τη ναυσιπλοΐα μέσω του στενού του Μαλάκα… Είναι σαφές ότι ορισμένες δυνάμεις, με το πανίσχυρο Πολεμικό τους Ναυτικό, ελέγχουν τις οδούς επικοινωνίας στο στενό, οπότε χρειαζόμαστε επειγόντως να ενισχύσουμε το δικό μας Ναυτικό», είχε πει το 2003, φωτογραφίζοντας τις ΗΠΑ.
Πράγματι, από τότε η Κίνα μπήκε σε δρόμο υπερενίσχυσης του Ναυτικού της! Αυτήν ακριβώς τη στρατηγική ακολουθεί και ο Ερντογάν στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο με τη “Γαλάζια Πατρίδα”. Ένας επιπλέον παράγοντας που δυσκολεύει περαιτέρω την κατάσταση της Κίνας είναι η κακή σχέση της με την Ινδία. Η θέση της Ινδίας στο σταυροδρόμι των πιο σημαντικών οδών μεταφοράς στον Ινδικό Ωκεανό αποτελεί ισχυρό πλεονέκτημα σε περίπτωση πολέμου. Στην περίπτωσή μας, τα νησιά του Αιγαίου και η Κύπρος έχουν υπό προϋποθέσεις τη δυνατότητα να ελέγξουν τις θαλάσσιες οδούς στην περιοχή.
Σύμφωνα με κινεζικό έγγραφο που διέρρευσε το 2015 «η παραδοσιακή νοοτροπία ότι η γη υπερτερεί της θάλασσας πρέπει να εγκαταλειφθεί και πρέπει να δοθεί μεγάλη σημασία στη διαχείριση των θαλασσών και των ωκεανών και στην προστασία των θαλάσσιων δικαιωμάτων και συμφερόντων». Θυμηθείτε ότι από την ίδια περίπου εποχή η Τουρκία εγκαταλείπει το δόγμα της χερσαίας δύναμης και στρέφεται στη θάλασσα.
Το Στενό του Μαλάκα για την Κίνα
Οι ανησυχίες του Πεκίνου σχετίζονται με το “Στενό του Μαλάκα” και την Θάλασσα της Νότιας Κίνας, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το αμερικανικό Ναυτικό (7ος και 5ος Στόλος) ελέγχει τους θαλάσσιους δρόμους από τις ακτές της Αφρικής έως την Ανατολική Ασία. Από την εποχή του Deng Xiaoping, η Κίνα επωφελήθηκε από την ελεύθερη ναυσιπλοΐα και την ασφάλεια στα ασιατικά ύδατα. Αυτό το “παράθυρο ευκαιρίας” επέτρεψε στην κινεζική οικονομία να πραγματοποιήσει άλματα και να μετατραπεί σε μεγάλη εξαγωγική δύναμη.
Η Κίνα προσπαθεί να αμβλύνει το “Δίλημμα του Μαλάκα” και με άλλο τρόπο, εκτός από την ενίσχυση του Πολεμικού Ναυτικού της. Μειώνει την εξάρτηση από τις εισαγωγές ενέργειας από τη Μέση Ανατολή, όπως επιχειρεί να οικοδομήσει και ένα χερσαίο δρόμο για το εξαγωγικό της εμπόριο προς Δυσμάς με το “Νέο Δρόμο του Μεταξιού”. Η συνεργασία με το Πακιστάν μέσω του Οικονομικού Διαδρόμου Κίνας-Πακιστάν (CPEC) θεωρήθηκε ως ευκαιρία για την απόκτηση μίας επιπλέον πρόσβασης στον Ινδικό Ωκεανό μέσω και της κατασκευής ενός νέου αγωγού φυσικού αερίου. Ωστόσο, η πολύ δύσκολη τοπογραφία των Ιμαλαΐων και το υψηλό κόστος διέλευσης καθιστούν μια τέτοια επένδυση ασύμφορη.
Επιπλέον, η περιοχή είναι γεωπολιτικά ασταθής και ευάλωτη ειδικά σε περίπτωση σύγκρουσης με την Ινδία. Η Κίνα προσδοκά να αξιοποιήσει και τη δυνατότητα της Βόρειας Θαλάσσιας Διαδρομής (NSR) στον Αρκτικό Κύκλο, η οποία είναι πολύ πιο σύντομη και ως εκ τούτου φτηνότερη. Η διαδρομή αυτή, ωστόσο, διέρχεται ανοικτά των βόρειων ρωσικών ακτών, γεγονός που την καθιστά ευάλωτη για όποιον έχει εχθρική σχέση με τη Μόσχα. Αυτός είναι ένας πρόσθετος λόγος που ωθεί την Κίνα προς τη Ρωσία.
Προς το παρόν, πάντως, η διαδρομή αυτή δεν προσφέρεται λόγω του πάγου και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι εναλλακτική στις διαδρομές μέσω του Ινδικού και του Ειρηνικού Ωκεανού. Μια λύση για την μείωση της εξάρτησης από τις εισαγωγές πετρελαίου από τον Περσικό είναι η ανάπτυξη των ΑΠΕ και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία απαιτεί πολλά χρόνια. Συνεπώς, το “Δίλημμα του Μαλάκα” θα συνεχίσει να υφίσταται για την Κίνα, δεδομένου ότι οι ΗΠΑ χρησιμοποιούν τη ναυτική ισχύ τους σαν εργαλείο άτυπης πίεσης.
Το “Δίλημμα του Μαλάκα” αλά Ερντογάν
Ο Ερντογάν, λοιπόν, που επιχειρεί να κάνει την Τουρκία μια μικρή Κίνα στα σύνορα της Ευρώπης, έχει το ίδιο δίλημμα των Κινέζων στο τόξο Αιγαίο-Ανατολική Μεσόγειος. Όλες οι κινήσεις του, ειδικά μετά την έκρηξη και την καταστροφή του λιμανιού στη Βηρυτό, δείχνουν ότι επιδιώκει με την προβολή ισχύος να θέσει υπό τον έλεγχό του τους θαλάσσιους δρόμους της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας! Στο πλαίσιο αυτό πιέζει ασφυκτικά για αποστρατικοποίηση των ελληνικών νησιών, επειδή φοβάται ότι ο γαλλικός και αμερικανικός στόλος ενδέχεται να του ασκήσουν ασφυκτική πίεση. Γι’ αυτό ενισχύει το Πολεμικό Ναυτικό του ακόμα και εις βάρος της Αεροπορίας του.
Ο Ερντογάν επιδιώκει να απαλλαγεί από κάθε παλαιά συνθήκη για το καθεστώς των Στενών, έτσι ώστε η Τουρκία να ασκεί απόλυτο έλεγχο. Αυτό το γεωοικονομικό-γεωστρατηγικό στόχο έχει η νέα διώρυγα που σχεδιάζει να κατασκευάσει στην ευρωπαϊκή Τουρκία. Επικαλούμενος περιβαλλοντολογικούς λόγους ουσιαστικά θα καταστήσει απαγορευτική τη δίοδο από το Βόσπορο. Ένα πρώτο βήμα είναι η πρόσφατη αύξηση των τελών διέλευσης των πλοίων από τον Βόσπορο κατά 400%, η οποία πλήττει τη διεθνή ναυσιπλοΐα και άρα και τους Έλληνες εφοπλιστές! Εάν σ’ αυτό προστεθούν και όλα τα προαναφερθέντα για τα ελληνικά νησιά και τη “Γαλάζια Πατρίδα”, καθίσταται προφανές ότι η Τουρκία θα αποκτήσει δεσπόζουσα θέση στους ζωτικούς για τη Δύση θαλάσσιους δρόμους της Μεσογείου.
Και ενώ το “Δίλλημα του Μαλάκα” έχει χαρακτήρα απειλής για την Κίνα, το αντίστοιχο δίλημμα του Ερντογάν έχει επιθετικό χαρακτήρα. Επιδιώκει να θέσει υπό τον έλεγχό του τις θαλάσσιες οδούς σε βάρος των άλλων κρατών της περιοχής, πρωτίστως της Ελλάδας και της Κύπρου, αλλά και της Αιγύπτου, του Ισραήλ, του Λιβάνου και της Συρίας. Στην πραγματικότητα και σε βάρος της Γαλλίας, της Ιταλίας, ακόμα και της Ισπανίας.
Με το δικό του “δίλλημα του Μαλάκα”, ο Ερντογάν έχει καταφέρει σε σημαντικό βαθμό να ακινητοποιήσει την Ελλάδα σε ένα “chicken game”! Δυστυχώς, η κυβέρνηση Μητσοτάκη ουσιαστικά εγκατέλειψε την αξιοποίηση των ελληνικών υδρογονανθράκων, ακόμα και στη δυτική Ελλάδα(!), αφήνοντας την πρωτοβουλία κινήσεων στην Τουρκία. Η ουσία παραμένει αναλλοίωτη, ανεξάρτητα από τι πρεσβεύει πολιτικά ο καθένας! Η Τουρκία αντιγράφει και την Κίνα και τη Ρωσία στην Ουκρανία, κατά τρόπο που την φέρνει σε μεγάλη απόκλιση από τη Δύση.