Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Κυριακή 12 Ιουνίου 2022

Μαχαίρι με δύο ΑΟΖ ή "τα καλά και συμφέροντα" για την τσέπη Ισραήλ και Λιβάνου;

Μαχαίρι με δύο ΑΟΖ ή "τα καλά και συμφέροντα" για την τσέπη Ισραήλ και Λιβάνου;

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΑΣΤΟΣ

Πόσο ενδεικτική είναι η εισήγηση Αμερικανού διπλωμάτη της επίλυσης θαλάσσιων διαφορών Λιβάνου-Ισραήλ αναφορικά με ανάλογα προβλήματα Τουρκίας-Ελλάδας και Τουρκίας-Κύπρου;

"Ανανεωμένη διαμάχη για τα θαλάσσια σύνορα Ισραήλ-Λιβάνου" , είναι ο τίτλος άρθρου έγκριτου ΜΜΕ του οποίου τα κυριότερα σημεία είναι τα ακόλουθα:

Αυξάνονται οι εντάσεις μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου σχετικά με τα θαλάσσια σύνορά τους μετά την άφιξη ενός πλοίου εξερεύνησης με σύμβαση με το Ισραήλ σε αμφισβητούμενη περιοχή.

Η άφιξη του πλοίου Energean Power με σύμβαση με το Ισραήλ στα θαλάσσια σύνορα μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου στις 5 Ιουνίου έφερε στην επιφάνεια μια μακροχρόνια θαλάσσια διαμάχη μεταξύ των δύο χωρών, προκαλώντας νέες εντάσεις στην περιοχή.

Μετά την άφιξη της πλωτής μονάδας παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO) της Energean στα αμφισβητούμενα ύδατα για την ανάπτυξη του κοιτάσματος φυσικού αερίου Karish για το Ισραήλ, ο Πρόεδρος του Λιβάνου Michel Aoun και ο πρωθυπουργός Najib Mikati προειδοποίησαν το Τελ Αβίβ να μην ξεκινήσει επιχειρήσεις για την ανάπτυξη του Karish, που βρίσκεται σε μια αμφισβητούμενη περιοχή, ενώ η Χεζμπολάχ απείλησε με χρήση βίας για την προστασία του φυσικού πλούτου του Λιβάνου, προκαλώντας φόβους για βίαιη κλιμάκωση.

Λιβανέζοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι ο Αμερικανός ανώτερος σύμβουλος ενέργειας και μεσολαβητής Amos Hochstein θα επισκεφθεί τη Βηρυτό στις αρχές της επόμενης εβδομάδας για να ξαναρχίσουν οι έμμεσες διαπραγματεύσεις για τα θαλάσσια σύνορα, οι οποίες είχαν σταματήσει λόγω του ισχυρισμού του Λιβάνου ότι ο χάρτης που χρησιμοποιήθηκε από τα Ηνωμένα Έθνη στις συνομιλίες χρειάζεται τροποποίηση.

Καθώς οι εντάσεις αυξάνονται για άλλη μια φορά γύρω από την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου, το Middle East Eye εξηγεί όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε για τη διαμάχη.

Χρονοδιάγραμμα

Η θαλάσσια διαμάχη μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου χρονολογείται από το 2007, όταν μια διμερής συμφωνία μεταξύ Λιβάνου και Κύπρου για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων τους ,άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο τροποποίησης μιας θαλάσσιας ζώνης μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου.

Αν και η Κύπρος επικύρωσε τη συμφωνία το 2009, ο Λίβανος δεν την επικύρωσε.

Το 2010, το Ισραήλ υπέγραψε συμφωνία αποκλειστικής οικονομικής ζώνης με την Κύπρο, λαμβάνοντας ως βόρειο όριο τις συντεταγμένες που υπόκεινται στην τροποποίηση της συμφωνίας Κύπρου-Λιβάνου, όπως περιγράφεται στη συμφωνία του με τη Λευκωσία.

Ως αποτέλεσμα, τα βόρεια θαλάσσια σύνορα του Ισραήλ επικαλύπτονταν με τα νότια του Λιβάνου, δημιουργώντας μια διαφωνία μεταξύ των δύο χωρών, με τον Λίβανο να καταγγέλλει τη συμφωνία ως επίθεση στα κυριαρχικά του δικαιώματα στη ζώνη αυτή.

Το Ισραήλ, ωστόσο, κατέθεσε τις συντεταγμένες του στα Ηνωμένα Έθνη τον Ιούλιο του 2011.

Η διαμάχη για τα 860 τετραγωνικά χιλιόμετρα πήρε δυναμική στα τέλη του 2017, όταν ο Λίβανος υπέγραψε συμφωνία έρευνας και παραγωγής φυσικού αερίου με μια κοινοπραξία που αποτελείται από τη γαλλική εταιρεία Total, την ιταλική Eni και τη ρωσική Novatek για τα μπλοκ φυσικού αερίου 4 και 9.

Η εξερεύνηση του τεμαχίου 4 κηρύχθηκε μη βιώσιμη εμπορικά, αλλά οι σεισμικές έρευνες έδειξαν πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα για το τεμάχιο 9, αν και μόνο η γεώτρηση θα μπορούσε να επιβεβαιώσει την παρουσία εμπορικά βιώσιμων πόρων αερίου.

Ωστόσο, αν και δεσμευμένη στη συμφωνία εξερεύνησής της με τον Λίβανο, η Total τόνισε ότι δεν θα ξεκινήσει επιχειρήσεις στο Μπλοκ 9 έως ότου επιλυθεί η θαλάσσια διαμάχη Ισραήλ-Λιβάνου.

Το πεδίο Karish

Η ανακοίνωση του Ισραήλ, τον Ιούνιο του 2020, του τρίτου υπεράκτιου γύρου προσφορών για την εξερεύνηση πετρελαίου και φυσικού αερίου του Block 72, που βρίσκεται εντός της αμφισβητούμενης περιοχής μεταξύ της Γραμμής 1 και 23, οδήγησε στην έναρξη έμμεσων συνομιλιών με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ, οι οποίες τελικά σταμάτησαν.

Σήμερα, οι Ισραηλινοί διεκδικούν το δικαίωμα να επιχειρήσουν στο κοίτασμα Karish επειδή τα θαλάσσια σύνορα του Λιβάνου ορίζονται στη γραμμή 23, η οποία δεν τέμνεται με τη δεξαμενή φυσικού αερίου.

Ωστόσο, ο Ρούντι Μπαρούντι, ειδικός στον κλάδο της ενέργειας και διευθύνων σύμβουλος της Energy and Environment Holding, είπε στο Middle East Eye ότι οι υπολογισμοί τόσο του Λιβάνου όσο και του Ισραήλ για την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων τους ήταν ανακριβείς. Ο Μπαρούντι είπε ότι τόσο ο Λίβανος όσο και το Ισραήλ υπολόγισαν τις συντεταγμένες ξεκινώντας από την ανοικτή θάλασσα, ενώ θα έπρεπε να έχουν σχεδιάσει τις γραμμές οριοθέτησής τους από το Land Terminus Point (LTP), που ορίζεται ως μια ευθεία γραμμή κάθετη στη γενική κατεύθυνση της ακτής κοντά στο τέρμα των χερσαίων συνόρων.

"Ο Λίβανος τράβηξε τη Γραμμή 23 του ξεκινώντας από τη θάλασσα, περίπου 60 μέτρα από την ακτή. Το Ισραήλ τράβηξε από 30 μέτρα από την ακτή του. Αυτοί οι υπολογισμοί είναι τεχνικά λάθος. Η τρέχουσα τεχνολογία έχει δείξει ότι αυτό που ισχυρίζεται το Ισραήλ δεν είναι σωστό.

"Ωστόσο, ο Frederic Hof, ο Αμερικανός διπλωμάτης που είναι υπεύθυνος για τις διαμεσολαβήσεις μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου από το 2010 έως το 2012, είπε στο MEE ότι τόσο οι γραμμές οριοθέτησης του Ισραήλ όσο και του Λιβάνου ήταν έγκυρες.

"Πριν από πάνω από 10 χρόνια, η ομάδα μου από το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ και εγώ αφιερώσαμε πολύ χρόνο στον τρόπο με τον οποίο έγιναν αυτοί οι υπολογισμοί", είπε. "Ήμασταν πεπεισμένοι ότι κάθε μέρος έκανε μια συστηματική δουλειά. Χρησιμοποίησαν διαφορετικά κριτήρια για αναφορά σημεία, αλλά και οι δύο γραμμές ήταν έγκυρες».

Το 2011, ο Χοφ πρότεινε στον τότε πρωθυπουργό Μικάτι την απόδοση του 55% της αμφισβητούμενης περιοχής στον Λίβανο και του 45% στο Ισραήλ. Ωστόσο, τόσο οι Ισραηλινοί όσο και οι Λιβανέζοι αξιωματούχοι αρνήθηκαν την πρόταση της λεγόμενης «Γραμμής Hof».

«Η αίσθησή μου είναι ότι εάν ο Μικάτι κατάφερνε να αποδεχτεί τη συμβιβαστική γραμμή που προτείναμε, ο Λίβανος σήμερα θα καρπούσε δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από το φυσικό αέριο», είπε.

Γραμμή 29

Σύμφωνα με μελέτες που έγιναν από τον λιβανέζικο στρατό και εγκρίθηκαν από το Υδρογραφικό Γραφείο του Ηνωμένου Βασιλείου, ο Λίβανος θα μπορούσε να διεκδικήσει επιπλέον 1.430 τετραγωνικά χιλιόμετρα. Η νέα οριοθέτηση, η γραμμή 29, θα εισχωρούσε στο πεδίο Karish. Ωστόσο, ο Λίβανος δεν έχει ακόμη τροποποιήσει το διάταγμα του.

Το γιατί το λιβανέζικο κράτος δεν έχει τροποποιήσει ακόμη το διάταγμα είναι ένα ερώτημα εκατομμυρίων δολαρίων για την Diana Kaissy, εμπειρογνώμονα ενεργειακής διακυβέρνησης και μέλος συμβουλευτικού συμβουλίου της Πρωτοβουλίας Λιβανέζικου Πετρελαίου και Αερίου (LOGI).

Είπε στο MEE ότι όταν ο πρόεδρος του κοινοβουλίου Nabih Berri ανακοίνωσε τις έμμεσες συνομιλίες τον Ιούνιο του 2020, Λιβανέζοι αξιωματούχοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τις διαπραγματεύσεις χρησιμοποιώντας το μη τροποποιημένο διάταγμα, παρόλο που Λιβανέζοι διαπραγματευτές είχαν ενημερώσει τον Λίβανο πρόεδρο για τη μελέτη του λιβανικού στρατού που πρότεινε την υιοθέτηση της Γραμμής 29 για τη χώρα, ως νότιο όριο.

"Αυτό που είναι πραγματικά λυπηρό για αυτήν την κατάσταση είναι ότι εξακολουθούμε να χρησιμοποιούμε το διάταγμα που αναφέρει τη Γραμμή 23. Εμείς, οι Λιβανέζοι, φταίμε γιατί δεν το τροποποιήσαμε και δεν υιοθετήσαμε τη Γραμμή 29", είπε ο Kaissy, δεν συμφωνούμε για το ποια είναι τα θαλάσσια σύνορά μας».

Lebanon-Israel maritime border dispute

Ο ενεργειακός ερευνητής Marc Ayoub είπε ότι η κυβέρνηση υπό την ηγεσία του Hassan Diab επρόκειτο να τροποποιήσει το διάταγμα το καλοκαίρι του 2020. Ωστόσο, όταν ο Diab παραιτήθηκε μετά την έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού στις 4 Αυγούστου του ίδιου έτους, ο Aoun αρνήθηκε να υπογράψει διάταγμα που είχε εκδοθεί 

Επιπλέον, ο πρόεδρος είπε ότι ο Λίβανος βρισκόταν στη μέση των διαπραγματεύσεων με τις Ηνωμένες Πολιτείες και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) για ένα πακέτο οικονομικής ανάκαμψης και για μια συμφωνία ηλεκτρικής ενέργειας με τη μεσολάβηση των ΗΠΑ με την Αίγυπτο και την Ιορδανία.

«Ο Πρόεδρος Αούν υποστήριξε αρχικά την πρόταση της Γραμμής 29. Αλλά μετά τον σχηματισμό της κυβέρνησης Μικάτι τον Σεπτέμβριο του 2021, άλλαξε γνώμη και σε μια συνέντευξη στην τοπική εφημερίδα Al-Akhbar είπε ότι το δεξί νότιο θαλάσσιο όριο του Λιβάνου είναι η Γραμμή 23 », είπε ο Ayoub στο MEE.

Ο ρόλος των ΗΠΑ

Η επίσκεψη του Hochstein στη Βηρυτό τον Φεβρουάριο του 2022 και η πρότασή του, η οποία προτείνει την έναρξη των διαπραγματεύσεων του Λιβάνου από τη Γραμμή 23 αντί της Γραμμής 29, ενδέχεται να οδήγησαν Λιβανέζους αξιωματούχους να απόσχουν από την τροποποίηση του διατάγματος, φοβούμενοι ότι θα χάσουν την υποστήριξη της Ουάσιγκτον σε άλλες διαπραγματεύσεις.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, η κυβέρνηση του Λιβάνου δεν έχει δώσει ακόμη απάντηση στον Χόχσταϊν σχετικά με την πρότασή του.

Ο ρόλος των ΗΠΑ στη διαμεσολάβηση μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου υπογραμμίζει τη σημασία της θαλάσσιας διαμάχης, όχι μόνο για τα δύο εμπλεκόμενα μέρη αλλά και για την περιοχή.

Στην πραγματικότητα, το συμφέρον των ΗΠΑ είναι να επιλυθεί η διαφορά για να αποφευχθεί μια κλιμάκωση στην περιοχή. Η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία αποστραγγίζει ήδη ενέργεια από την εξωτερική πολιτική των ΗΠΑ, η οποία επί του παρόντος επικεντρώνεται στην Κίνα. Ο Χοφ είπε στο MEE ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες προσπαθούν να παρέχουν καλές υπηρεσίες για να αποφύγουν τις συγκρούσεις.

"Είναι μια δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση. Αυτό θα μπορούσε να λειτουργήσει μόνο διπλωματικά. Αυτό που πραγματικά χρειάζεται για τους πολιτικούς ηγέτες του Λιβάνου είναι να καθορίσουν μια ξεκάθαρη θέση για το λιβανέζικο κράτος. Αυτό δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή και η διαμάχη συμβάλλει στην αβεβαιότητα και την αστάθεια».

Χρυσή ευκαιρία για τον Λίβανο

Σύμφωνα με τον Kaissy, εάν ο Λίβανος επιλύσει γρήγορα τη θαλάσσια διαμάχη με το Ισραήλ, ξεκινήσει δραστηριότητες έρευνας και εκμετάλλευσης φυσικού αερίου στην αποκλειστική του ζώνη και βρει εμπορικές δεξαμενές, έχει ακόμα χρόνο να αναπτύξει έναν αγωγό.

Αυτή θα μπορούσε να είναι μια χρυσή ευκαιρία για μια χώρα που έχει πληγεί σοβαρά από μια αχαλίνωτη οικονομική κρίση από το 2019, δεδομένου ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επενδύσει μαζικά σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, με το φυσικό αέριο να χαρακτηρίζεται ως πράσινη επένδυση, μετά την Πράσινη Συμφωνία και την αποκόλλησή του από το ρωσικό αέριο.

Για τον Μπαρούντι, το λιβανέζικο αέριο μπορεί να τονώσει την οικονομία του Λιβάνου και να προσφέρει στους ανθρώπους βασικά κοινωνικά οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της υγειονομικής περίθαλψης, της εκπαίδευσης και του ηλεκτρισμού.

Ωστόσο, ο Ayoub πιστεύει ότι ο μόνος τρόπος για να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις με το Ισραήλ είναι η τροποποίηση του διατάγματος.

"Είναι τα νερά μας. Δεν μπορούμε να επιστρέψουμε στις διαπραγματεύσεις ενώ είμαστε αδύναμοι", είπε.«Η μεταφορά της γραμμής 23 στις διαπραγματεύσεις θα σήμαινε παραχώρηση μέρους του κοιτάσματος Karish στους Ισραηλινούς, κοινή χρήση του κοιτάσματος φυσικού αερίου Qana με το Ισραήλ και μείωση των περιοχών των οικοπέδων 8 και 9 που ανήκουν στον Λίβανο».

Η βιομηχανία εξερεύνησης αερίου του Ισραήλ

Σε αντίθεση με τον Λίβανο, το Ισραήλ εμπλέκεται στη βιομηχανία εξερεύνησης φυσικού αερίου εδώ και δεκαετίες. Αφού στηριζόταν στις εισαγωγές για χρόνια, το Ισραήλ άρχισε να παράγει φυσικό αέριο από τα υπεράκτια κοιτάσματα φυσικού αερίου του το 2004.

Μετά τη σύγκρουση στην Ουκρανία, το Ισραήλ ανανεώνει την υπεράκτια εξερεύνηση φυσικού αερίου. Ο πόλεμος της Ουκρανίας έχει πυροδοτήσει την ανάγκη της Ευρώπης για γρήγορη αντικατάσταση του προηγούμενου εφοδιασμού της από τη Ρωσία.

Ως εκ τούτου, η ευρωπαϊκή ζήτηση οδήγησε το Ισραήλ να προετοιμάσει έναν νέο γύρο διαγωνισμών για εξερεύνηση φυσικού αερίου στα ανοιχτά της μεσογειακής ακτής του για εξαγωγή φυσικού αερίου στην Ευρώπη, παρόλο που η Ισραηλινή υπουργός Ενέργειας Karine Elharrar ανακοίνωσε πρόσφατα ότι οι έρευνες για νέα κοιτάσματα φυσικού αερίου θα τεθούν σε αναμονή για να επικεντρωθούν. για την επίτευξη στόχων για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Το Ισραήλ στοχεύει να διπλασιάσει την παραγωγή του φυσικού αερίου στα 40 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα επεκτείνοντας υπάρχοντα έργα και φέρνοντας νέα στο διαδίκτυο, όπως το κοίτασμα φυσικού αερίου Karish, για να ανταποκριθεί στις ευρωπαϊκές απαιτήσεις.

Σε ένα τέτοιο πλαίσιο, το Ισραήλ θέλει να εξασφαλίσει το κοίτασμα φυσικού αερίου Karish και η επίλυση της θαλάσσιας διαφοράς θα μπορούσε να είναι επωφελής για το Τελ Αβίβ.

Για τον Hof, θα ήταν ανέφικτο για τον Λίβανο να ξεκινήσει διαπραγματεύσεις ισχυριζόμενοι ότι θα ξεκινήσουν από τη γραμμή 29, αλλά εφόσον οι διαπραγματεύσεις επικεντρώνονται στην αμφισβητούμενη περιοχή μεταξύ της γραμμής 1 και της γραμμής 23, και τα δύο μέρη μπορούν να βρουν μια λύση.

"Η τρέχουσα πρόταση των ΗΠΑ θα αντιμετωπίζει ολόκληρη την αμφισβητούμενη περιοχή ως μια ενιαία ενοποιημένη οντότητα. Εάν συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές, μια ενιαία εταιρεία μπορεί να εκμεταλλευτεί και η εταιρεία θα μπορούσε να παρέχει έσοδα και στις δύο πλευρές σε βάση 50-50", είπε. Μια άλλη επιλογή θα ήταν να χωριστεί η περιοχή σε δύο αποκλειστικές οικονομικές ζώνες σύμφωνα με την επίλυση των διαπραγματεύσεων».

Ερωτηθείς εάν η θαλάσσια διαμάχη θα μπορούσε να κλιμακωθεί, ο Χοφ είπε στο MEE ότι αυτό το σενάριο δεν είναι προς το συμφέρον ούτε του Ισραήλ ούτε του Λιβάνου.

«Οι διεθνείς εταιρείες είναι ήδη νευρικές για αυτήν την κατάσταση και πρέπει να έχουν μια αίσθηση πολιτικής βεβαιότητας και ηρεμίας για να κάνουν μεγάλες επενδύσεις στην εξερεύνηση και εκμετάλλευση φυσικού αερίου», είπε.

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Σε πρόσφατο άρθρο μας, είχαμε επισημάνει τον ενεργειακό πόλεμο Ισραήλ-Λιβάνου και τις παρενέργειές του σε οικονομικό επίπεδο, καθώς και το γεγονός ότι μπορεί να οδηγήσει σε ένα νέο κύκλο στρατιωτικής αντιπαράθεσης Ισραήλ-Χεζμπολάχ, με το Ισραήλ να φέρεται ότι θα προστατεύσει το γεωτρύπανο με το Iron Dome την ώρα που η Χεζμπολάχ απειλεί να το πλήξει.

Στην διένεξη παρολίγο να εμπλακεί και η Ελλάδα με το ΥΠΕΞ μας να διαβεβαιώνει τον επιτετραμμένο του Λιβάνου ότι το εξορυκτικό πλοίο που ενεργεί για λογαριασμό του Ισραήλ στη Μεσόγειο δεν ανήκει στην ελληνική κυβέρνηση.

Από τα παραπάνω, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να σταθούμε στην πρόταση του Frederic Hof, ο οποίος είναι Αμερικανός διπλωμάτης που ήταν υπεύθυνος για τις διαμεσολαβήσεις μεταξύ Ισραήλ και Λιβάνου των ΗΠΑ, από το 2010-2012, σύμφωνα με την οποία  αντιμετωπίζει ολόκληρη την αμφισβητούμενη περιοχή ως μια ενιαία ενοποιημένη οντότητα. Εάν συμφωνήσουν και οι δύο πλευρές, μια ενιαία εταιρεία μπορεί να εκμεταλλευτεί και η εταιρεία θα μπορούσε να παρέχει έσοδα και στις δύο πλευρές σε βάση 50-50, Μια άλλη επιλογή θα ήταν να χωριστεί η περιοχή σε δύο αποκλειστικές οικονομικές ζώνες σύμφωνα με την επίλυση των διαπραγματεύσεων.

Την παραπάνω πρόταση ας την κρατήσουμε στα υπόψιν, αφού είναι ενδεικτική του τρόπου σκέψης αντιμετώπισης προβλημάτων οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών στη Μεσόγειο, αφού ως γνωστόν Ελλάδα-Τουρκία και Κύπρος-Τουρκία έχουν διαφορετική προσέγγιση αναφορικά με την οριοθέτηση των ΑΟΖ τους.

https://www.pentapostagma.gr/

Εγκολφόπουλος: Αν οι Τούρκοι κάνουν κίνηση αυτό που θα τους συμβεί δεν το έχουν διανοηθεί

 Εγκολφόπουλος: Αν οι Τούρκοι κάνουν κίνηση αυτό που θα τους συμβεί δεν το έχουν διανοηθεί

Στιγμιότυπο από στρατιωτική άσκηση/ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ/EUROKINISSI
Στιγμιότυπο από στρατιωτική άσκηση/ΓΕΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΛΕΙΟ ΣΤΡΑΤΟΥ/EUROKINISSI

Στις απειλές που εκτόξευσε σε βάρος της Ελλάδας ο πρόεδρος της ΤουρκίαςΡετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απάντησε ο αντιναύαρχος ε.α, Γιάννης Εγκολφόπουλος λέγοντας πως «αυτό που θα τους συμβεί δεν το έχουν διανοηθεί (σ.σ. οι Τούρκοι)».

«Επειδή έζησα και την υπόθεση των Ιμίων από πρώτο χέρι, τότε και η κ. Τσιλέρ είχε ξανασηκώσει τους τόνους, μετά εξαφανίστηκε. Πού είναι τώρα; Την έχετε δει»; σχολίασε στο Open.

«Εμείς που τους έχουμε ζήσει δεν φοβόμαστε. Γράψτε το με μεγάλα γράμματα. Όχι, δεν φοβόμαστε, δεν μας ενδιαφέρουν. Μακάρι να κάνουν κίνηση, διότι αυτό που θα τους συμβεί δεν το έχουν διανοηθεί και δη τώρα. Αλλά θέλω να πω, ότι δεν είναι ούτε πατριωτικό ούτε εθνικιστικό αυτό. Είναι η αλήθεια. Πολλοί από μέσα δεν μπορούν να βγουν να τα πουν αυτά. Εγώ τους έχω ζήσει 38 χρόνια και ξέρω πώς είναι, πώς σκέπτονται. Κάνουν τους νταήδες και μετά φεύγουν. Αυτοί είναι οι Τούρκοι. Αυτό κάνει και ο κ. Ερντογάν» υπογράμμισε ο κ. Εγκολφόπουλος.

Σύμφωνα με τον ίδιο «ο Ερντογάν όταν μπήκε στην εξουσία πήρε μια διαλυμένη οικονομία, όσο η οικονομία του πήγαινε καλά δεν ασχολείτο με τα εξωτερικά. Μόλις η οικονομία άρχισε να μην πηγαίνει καλά και δεν είχε αφήγημα για το εσωτερικό, άρχισε να κοιτάει στο εξωτερικό».

Γιατί φοβάται την Ελλάδα

Όπως είπε «αυτό που φοβάται ο Ερντογάν είναι η Ελλάδα. Γιατί η Ελλάδα μετά το 2019 έριξε πολλά λεφτά και έχει φέρει τις Ένοπλες Δυνάμεις σε πολύ καλό επιχειρησιακό επίπεδο. Μπορούν να αντιμετωπίσουν στα ίσια και καλύτερα τους Τούρκους, ενώ οι Τούρκοι με το εμπάργκο, η κατάσταση του στρατεύματος βρίσκεται σε άσχημα επίπεδα».

Ο αντιναύαρχος στο κλείσιμο της συζήτησης επανέλαβε ότι «αυτό που θα τους συμβεί δεν το έχουν διανοηθεί και ξέρετε αυτό τους το φυλάμε από τα Ίμια, τότε η πολιτική ηγεσία, ήμουν εκεί κυβερνήτης φρεγάτας, αν μας είχε αφήσει τότε θα είχαν πάθει τέτοιο πατατράκ που δεν θα είχαν κουνηθεί καθόλου μέχρι τώρα. Δυστυχώς, δεν μας άφησαν γιατί υπήρξαν πολλοί άλλοι λόγοι. Οι κυβερνήτες των πλοίων έχουν ζήσει την ταπείνωση όταν οι δικοί μας, μας είπαν να φύγουμε. Αυτή η ταπείνωση θα εκδηλωθεί κάποια στιγμή, όχι με τον τρόπο που περιμένει ο κ. Ερντογάν και ο κ. Τσελίκ που λέει “θα ‘ρθούμε νύχτα. Όσο ξέρει αυτός από στρατιωτικά, ξέρετε εσείς και εγώ από ραπτική. Αυτά που λένε είναι αστειότητες. Ο κ. Ερντογάν μακάρι να κάνει την πρώτη κίνηση».

https://www.ethnos.gr/

Σάββατο 11 Ιουνίου 2022

Χαλάρωσε και λίγο κοπελιά! Δεν είναι κάθε φλερτ, παρενόχληση!

Χαλάρωσε και λίγο κοπελιά! Δεν είναι κάθε φλερτ, παρενόχληση!

- ΜΑΡΙΑ ΣΚΑΜΠΑΡΔΩΝΗ 


Χαλάρωσε και λίγο κοπελιά! Ένα κομπλιμέντο σου κάναμε! Δεν σε βλάψαμε, δεν παραβιάσαμε τα όριά σου! Είναι μεγάλο λάθος η υπερβολή, διότι η μεσότητα η ίδια είναι η σοφία. Αν το να αγκαλιάσω και να κάνω ένα κομπλιμέντο με καθιστά ίσο και όμοιο με τον Παπαχρόνη, τότε να το βράσω!

Είναι εύκολο να βάζουμε όλες τις καταστάσεις και όλους τους ανθρώπους στον ίδιο ντορβά. Και ναι, μας έχει κάνει ευαίσθητους αυτή η γνωστοποίηση απεχθών και κατακριτέων περιστατικών βίας, παρενόχλησης και βιασμού. Δεν είναι όμως όλοι βιαστές, δεν έχει πάντοτε ένα κομπλιμέντο την επιθυμία του «πεσίματος», δεν είναι κάθε πλησίασμα προσβολή. Μέσα στο «μούδιασμα» αυτών των απεχθών επιθέσεων, φτάσαμε σε ένα άλλο άκρο.

Αναμφίβολα όλοι θέλουμε να προσεγγίσουμε ανθρώπους και όλοι έχουμε αισθήματα για άτομα, τα οποία και προσπαθούμε να τα δείξουμε. Αυτό δεν είναι καταδικαστέο. Έγκλημα είναι ο βιασμός, η παραβίαση ορίων, τα αγγίγματα που παραβιάζουν τη θέληση του άλλου.

Από το σεβασμό των ορίων και την ομόφωνη καταδίκη κάθε εγκληματικής ενέργειας άνευ της θελήσεως του άλλου, πήγαμε στο άλλο άκρο, στο να φοβόμαστε να αφεθούμε και να απολαύσουμε τη χαρά της ανθρώπινης συνύπαρξης και τη ζεστασιά της ανθρώπινης επικοινωνίας. Δαιμονοποιήθηκαν το απαλό άγγιγμα που είναι εκδήλωση αγάπης και ενδιαφέροντος, το φιλί, το κομπλιμέντο, η χαρά της γνωριμίας. Φτάσαμε στο σημείο να θεωρούμε πως η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η αποστολή ενός μηνύματος είναι πράξη… βιασμού!

Το να φλερτάρεις με έξυπνο και όμορφο τρόπο, είναι πηγή ζωής. Το να υπάρχει σωματική οικειότητα με ανθρώπους που αγαπάς ή απλώς θέλεις να χαιρετήσεις ή να ενδυναμώσεις ψυχικά, είναι πράξη αγάπης και ανθρώπινης γειτνίασης. Κάθε άγγιγμα διαφέρει! Υπάρχει η παρενόχληση, η εκβιαστική συμπεριφορά, η εγκληματική ενέργεια, όμως δε σημαίνει πως κάθε φιλί είναι κακό, κάθε άγγιγμα απαγορευμένο. Πρέπει με ορθό τρόπο να μπορούμε να διαχωρίσουμε το βιασμό και την κακοποίηση από έναν άνθρωπο που απλώς θέλει να μας γνωρίσει ή μας προσεγγίζει. Και έχουμε και πάλι κάθε δικαίωμα να αρνηθούμε, όμως δε σημαίνει πως ο άνθρωπος μας έβλαψε.

Πρέπει να υπάρχει το μέτρο, πρέπει να υπάρχει η σωστή αξιολόγηση κάθε πράγματος.

 https://gynaikaeimai.com/

Μαρία Σκαμπαρδώνη

Αν δεν με αντέχεις στα δύσκολα, τι να σε κάνω στα εύκολα;

 Αν δεν με αντέχεις στα δύσκολα, τι να σε κάνω στα εύκολα;

- ΑΝΔΡΕΑ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΟΥ 

Άκουσα τελευταία την έκφραση “ο φίλος φαίνεται στις χαρές, αν είναι πραγματικός”. Μεγαλύτερη ανοησία προσωπικά δεν έχω ακούσει.

Όσο είσαι καλά, περνάς καλά, ακόμα κι αν έχεις χαρές και οι άνθρωποι δίπλα σου ζηλεύουν, θα είναι πάντα εκεί δίπλα σου για να παίρνουν την λάμψη σου. Όταν όμως περάσεις μια δυσκολία και λυγίσεις μέχρι το πάτωμα, κάνεις δεν θα μείνει για να σου απλώσει το χέρι του. Θα φύγει γιατί φοβάται ότι η δυσκολία αυτή θα έρθει και στην δική του πόρτα.

Νομίζουν ότι όσοι έχουν μια δύσκολη στιγμή, μια ασθένεια ή γενικά μια σοβαρή δυσκολία, συζητούν για αυτό και είναι καταθλιπτικά άτομα. Νομίζουν ότι ζουν και μεταφέρουν τα σκοτάδια τους, σε όσους είναι γύρω από αυτούς. Δεν ξέρουν ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν περισσότερο φως μέσα τους, θέληση και δύναμη.

Αν στα δύσκολά μου με έχεις ξεχάσει, γιατί να σε έχω στην ζωή μου στα εύκολα; Στα εύκολα τα καταφέρνω και μόνη μου, αλλά και στα δύσκολα προτιμάω να είμαι εγώ με τον εαυτό μου. Μέσα από τα δύσκολα και από ανθρώπους που ηθελημένα απομακρύνθηκαν, κατάλαβα πως δεν θέλω να ακούω φθηνές δικαιολογίες και δεν θέλω ψεύτικους ανθρώπους.

Στα δικά μου δύσκολα παραμερίζω τις δικές μου ανάγκες, τους φόβους μου, τους πόνους και απλώνω το χέρι μου σε όποιον το χρειαστεί. Γιατί έχω μάθει να μπαίνω στην θέση του άλλου και να γνωρίζω τι έχει ανάγκη. Γιατί κι εγώ αυτό είχα ανάγκη, ένα χέρι χωρίς λύπηση, με χαμόγελο και κατανόηση. Όχι κριτική και όχι τα ψεύτικα λόγια και τις ψεύτικες ελπίδες.\

Η απάντηση που πήρα από έναν άνθρωπο που είχε ψυχή, στο άκουσμα της ασθένειάς μου, όταν του είπα να φύγει ήταν η εξής “Η αγάπη είναι για τα δύσκολα, αν δεν είμαι τώρα δίπλα σου, δεν θα είμαι ποτέ. Εσύ τι θα έκανες αν αρρώσταινα;”. Η δική μου απάντηση; «Μα εννοείται θα έμενα δίπλα σου, δίνοντας και την ζωή μου»…

 https://gynaikaeimai.com/

Άνδρεα Αρβανιτίδου

https://www.andreaarvanitidou.com/

Τι Είναι Το Συμβούλιο Των Εννέα;Κάποια Μυστήρια Που Δεν Μπορούν Να Εξηγηθούν



Σήμερα θα δείτε μια λίστα παράξενων γεγονότων και μυστηρίων που δυσκολεύονται όλοι να εξηγήσουν..

Με νεύρο στον Έβρο! Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η κατασκευή αντιαρματικής τάφρου

 Με νεύρο στον Έβρο! Συνεχίζεται με εντατικούς ρυθμούς η κατασκευή αντιαρματικής τάφρου

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΑΣΤΟΣ

Η 1η Τουρκική Στρατιά έχει λίαν αυξημένη δύναμη, η οποία έχει τη δυνατότητα χάρη στα 3 ΣΜΧ που διαθέτει (ένα ανά κάθε Σώμα Στρατού της), να επιχειρήσει βίαια διάβαση του Έβρου ποταμού

Με τα Ελληνοτουρκικά να "βρίσκονται στο κόκκινο" και τον Ερντογάν , τα κυβερνητικά του εξαπτέρυγα και τα τουρκικά ΜΜΕ, εν χορώ να βάλλουν κατά της κυριαρχίας  των νησιών μας στο Αιγαίο, απειλώντας ακόμη και να τα καταλάβουν με στρατιωτική ενέργεια, προβάλλοντας την αστεία δικαιολογία για αυτό της στρατικοποίησης τους, είναι φυσικό οι Ένοπλες Δυνάμεις μας να τελούν σε εγρήγορση από τον Έβρο μέχρι τη Στρογγύλη.

Σε πρόσφατο άρθρο μας αναφερθήκαμε στην δοκιμασία επιχειρησιακής ετοιμότητας η οποία έλαβε χώρα στην 1 Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία της 1ης Τουρκικής Στρατιάς στην Ανατολική Θράκη

Αν και κατά την εκτίμησή μας  δεν αναμένουμε εκδήλωση της τουρκικής επιθετικότητας σε στρατιωτικό επίπεδο στον Έβρο, τουλάχιστον σε πρώτο χρόνο, αυτό δεν αποκλείεται να επισυμβεί σε είτε σε δεύτερο χρόνο είτε να δούμε εκ νέου ενδεχομένως  την απειλή συσσώρευσης μεταναστών, προκειμένου να περάσουν στο Ελληνικό έδαφος. 

Εξαίρεση αποτελούν οι νησίδες του Έβρου, όπου απαιτείται προσοχή. 

Οι λόγοι που μας οδηγούν στην παραπάνω εκτίμηση είναι:

-Έβρος και Αιγαίο συνιστούν μέρος του κρίσιμου άξονα  για τα συμφέροντα ΝΑΤΟ-ΗΠΑ-ΕΕ, τόσο αναφορικά με την μεταφορά στρατευμάτων-οπλικών συστημάτων και πυρομαχικών προς τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης και την Ουκρανία, όσο και του φυσικού αερίου από χώρες της Β.Αφρικής -Μ.Ανατολής προς Αλεξανδρούπολη και εκείθεν προς τις Ευρωπαϊκές χώρες.

-Η Αλεξανδρούπολη αποτελεί σημαντικότατη  βάση των ΗΠΑ για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων της σε Ανατολική Ευρώπη και Βαλκάνια

-ΗΠΑ -Γαλλία-Ισραήλ στηρίζουν την Ελλάδα την οποία θεωρούν στρατηγικό τους σύμμαχο, πυλώνα σταθερότητας και ειρήνης στην περιοχή. 

-Η Ελληνογαλλική συμφωνία προβλέπει ρήτρα αμοιβαίας στρατιωτικής βοήθειας σε περίπτωση προσβολής μιας εκ των δύο χωρών από τρίτη χώρα.

-Γαλλία-Γερμανία με δηλώσεις των ηγετών τους γνωστοποίησαν ότι θεωρούν απαράδεκτο και μη αποδεκτό  να απειλείται η Εθνική κυριαρχία και εδαφική ακεραιότητα οποιουδήποτε μέλους της ΕΕ.

-Είχαμε τέλος πρόσφατα  επαναβεβαίωση  από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο του εδαφίου 7 του άρθρου 42 της συνθήκης της ΕΕ, κοινώς της ρήτρας  αμοιβαίας συνδρομής της ΕΕ.

Η δύναμη της 1ης Τουρκικής Στρατιάς στην Ανατολική Θράκη

Ως γνωστόν η 1η Τουρκική Στρατιά διαθέτει τρία  Σώματα Στρατού (ΣΣ) , τα οποία είναι:

Το 2ο ΣΣ με τομέα από Σουφλί  και νοτιότερα,  το οποίο διαθέτει 3Μ/ΚΤΑΞ (Μηχανοκίνητες Ταξιαρχίες),1ΤΘΤ (Τεθωρακισμένη Ταξιαρχία),1 ΣΠΒ (Σύνταγμα πυροβολικού), 1ΣΜΧ( Σύνταγμα Μηχανικού) και 1 ΣΚΔ (Σύνταγμα Καταδρομών)

Το 5ο ΣΣ  με τομέα από Σουφλί και βορειότερα ,το οποίο διαθέτει 3Μ/ΚΤΑΞ, 1ΤΘΤ, 1 ΤΑΞΚΔ , 1ΣΠΒ, 1ΣΜΧ, 1ΕΑΝ (Επιλαρχία αναγνωρίσεως)

και εφεδρεία το 3ο ΣΣ το οποίο διαθέτει 1 Μ/ΚΤΑΞ, 1ΤΘΤ και 2 ΤΑΞΚΔ υπό την Διοίκηση Μεραρχίας μηχανοποιημένης.

Προσμετρώντας μαζί Μ/ΚΤΑΞ και ΤΘΤ διαπιστώνουμε ότι η Ανατολική Θράκη έχει συνολικά 10 Σχηματισμούς M/KΠΖ και ΤΘ και συνεπώς ισάριθμες Μοίρες Καταδρομών, μία σε κάθε έναν από αυτούς, καθώς και 3 ΤΑΞΚΔ.

Δεν προσμετράμε  το ΣΚΔ  του 2ου ΣΣ, το οποίο εδρεύει στην Ίμβρο και ένας Λόχος του στην Τένεδο.

Αυτές οι δυνάμεις συνιστούν  συνολική δύναμη 5ΤΑΞΚΔ(+) της 1ης Στρατιάς στην Ανατολική Θράκη. Εδώ θα πρέπει να προσμετρήσουμε το Σύνταγμα Καταδρομών Στρατοχωροφυλακής (Σ-Χ)  στη Βιζύη, οπότε συνολικά οι Ταξιαρχίες  ΚΔ των Τούρκων είναι μια συνολική δύναμη 6ΤΑΚΚΔ(+)

Επίσης  στην Α. Θράκη εδρεύουν το 116 Σύνταγμα Εκπαιδεύσεως (Σ-Χ) στο Τσανάκαλε και το 125 Σύνταγμα εκπαιδεύσεως (Σ-Χ) στην Κωνσταντινούπολη.

Υπενθυμίζουμε  τέλος ότι συνεχώς αποστέλλονται Μονάδες μηχανοκίνητες και τεθωρακισμένες από Σχηματισμούς της 1ης Στρατιάς σε Συρία και Ιράκ για απόκτηση πολεμικής εμπειρίας και στη συνέχεια μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα εναλλάσσονται από άλλες.

Διαπιστώσεις-Συμπεράσματα

Από τα παραπάνω διαπιστώνουμε ότι η 1η Τουρκική Στρατιά έχει λίαν αυξημένη δύναμη, η οποία έχει τη δυνατότητα χάρη στα 3 ΣΜΧ που διαθέτει (ένα ανά κάθε Σώμα Στρατού της), να επιχειρήσει βίαια διάβαση του Έβρου ποταμού προκειμένου να ενεργήσει προς κατάληψη αρχικά του Νομού Έβρου και στη συνέχεια ολοκλήρου της Θράκης μας.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η Ελλάδα εκτός από την κατασκευή φράχτη και λοιπών έργων για την αποφυγή παράνομης εισόδου μεταναστών στη χώρα, να προβεί και στην κατασκευή έργων οχυρώσεων στην παρέμβρα περιοχή αλλά και κωλυμάτων, με το σπουδαιότερο από αυτά να είναι η αντιαρματική τάφρος , όπου  σύμφωνα με τοπικό έγκριτο ΜΜΕ ,προχωρούν εντατικά στην περιοχή του Σουφλίου, οι εργασίες κατασκευής της Αντιαρματικής Τάφρου που έχει συνολικό μήκους 135 χιλιόμετρα, πλάτος 32 μέτρα και βάθους 7 μέτρων και υλοποιείται παράλληλα με τον ποταμό Έβρο.

Κλείνοντας ας ανασύρουμε στη μνήμη μας το  τουρκικό σχέδιο  επίθεσης στον Έβρο "Βαριοπούλα" , με το οποίο επιδιωκόταν η διάσπαση της αμυντικής μας τοποθεσίας στο ύψος του Ερυθροπόταμου με τον διαχωρισμό των δυνάμεων μας σε βορείως και νοτίως του υπόψιν ποταμού, γεγονός που είχε ως επακόλουθο αφενός την κύκλωση και  καταστροφή των δυνάμεων μας βορείως αυτού και την πολύ δύσκολη θέση στην οποία θα βρισκόταν οι φίλιες δυνάμεις του νοτίου μετώπου οι οποίες θα αντιμετώπιζαν  ταυτόχρονα επίθεση από δύο κατευθύνσεις, από Ανατολάς προς δυσμάς και από Βορρά προς νότο.

 https://www.pentapostagma.gr/

Παρασκευή 10 Ιουνίου 2022

Ναζί δισεκατομμυριούχοι - Μια σκοτεινή ιστορία

Ναζί δισεκατομμυριούχοι - Μια σκοτεινή ιστορία

Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022 13:05
 
shutterstocShare
Του Μιχάλη Ψύλου

psilosm@naftemporiki.gr

Κβαντ, Πόρσε, Φλικ: αυτά τα ονόματα πιθανότατα δεν σημαίνουν τίποτα για εσάς.  Ωστόσο, όλα αυτά τα επώνυμα έχουν δύο κοινά σημεία: πρώτον, ανήκουν στις πλουσιότερες οικογένειες στη Γερμανία. Δεύτερον, ο πλούτος τους δημιουργήθηκε χάρη στο ναζιστικό καθεστώς και τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο.

«Αυτό δεν είναι ακριβώς ένα μυστικό στη σύγχρονη Γερμανία, αλλά ευτυχώς αγνοείται. Αυτοί οι τιτάνες της βιομηχανίας έπαιξαν κεντρικό ρόλο στην οικοδόμηση του μεταπολεμικού οικονομικού θαύματος της χώρας. Η ραχοκοκαλιά της οικονομίας της Γερμανίας σήμερα είναι η αυτοκινητοβιομηχανία», γράφουν οι New York Times.

«Δεν είναι μόνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περίπου το 10% του ΑΕΠ, αλλά  μάρκες όπως η Porsche, η Mercedes, η BMW και η Volkswagen αναγνωρίζονται σε όλο τον κόσμο ως σύμβολα της γερμανικής βιομηχανικής εφευρετικότητας και αριστείας. Αυτές οι εταιρείες μπορούν να εντοπίσουν την επιτυχία τους απευθείας στους Ναζί: Ο Φέρντιναντ Πόρσε έπεισε τον Χίτλερ να βάλει το Volkswagen στην παραγωγή. Ο γιος του, Φέρι Πόρσε, που δημιούργησε την εταιρεία, ήταν εθελοντής αξιωματικός στα SS. Ο  Χέρμπερτ Κβαντ ,ο οποίος δημιούργησε τη BMW σε αυτό που είναι σήμερα, διέπραξε εγκλήματα πολέμου. 

Ο μεγιστάνας του χάλυβα, του άνθρακα και των όπλων Φρίντριχ Φλικ καταδικάστηκε στη Νυρεμβέργη για χρήση καταναγκαστικής εργασίας και δουλείας, χρηματοδότηση των SS και λεηλασία ενός εργοστασίου χάλυβα. Όμως αφέθηκε ελεύθερος το 1960 και τελικά έγινε ο βασικός μέτοχος της Daimler-Benz, τότε της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας της Γερμανίας. Η Deutsche Bank αγόρασε τον όμιλο Flick το 1985, μετατρέποντας τους απογόνους του σε δισεκατομμυριούχους.

Πρόθυμοι να βοηθήσουν τους Ναζί

«Πολλοί από τους πατριάρχες αυτών των οικογενειακών εταιρειών δεν ήταν ένθερμοι Ναζί. Ήταν, αν μη τι άλλο, χειρότεροι από τους Ναζί: ήταν πρόθυμοι να βοηθήσουν τους Ναζί με αντάλλαγμα το κέρδος. Πρόκειται για αδίστακτους καιροσκόπους που προσπαθούσαν να επεκτείνουν τις επιχειρηματικές τους αυτοκρατορίες με κάθε τίμημα», λέει ο Ολλανδός δημοσιογράφος Ντέιβιντ ντε Γιονγκ, πρώην τραπεζικός συντάκτης στο Bloomberg. Ο 35χρονος δημοσιογράφος διεξήγαγε επί χρόνια μια ενδελεχή έρευνα για τους δεσμούς της γερμανικής βιομηχανίας με το ναζιστικό παρελθόν της χώρας. Τα αποτελέσματα της έρευνάς του, ο ντε Γιόνγκ τα κατέγραψε σε ένα βιβλίο που εξέδωσε πρόσφατα. Τίτλος; «Nazi Billionaires: The Dark History of German's Wealthiest Dynasties» (Ναζί δισεκατομμυριούχοι: Η σκοτεινή ιστορία των πλουσιότερων Γερμανικών δυναστειών).

Ο Ντε Γιονγκ που σήμερα ζει στο Ισραήλ, ερευνά πώς οι πλουσιότερες επιχειρηματικές δυναστείες της Γερμανίας έκαναν περιουσίες βοηθώντας το Τρίτο Ράιχ του Αδόλφου Χίτλερ. Τονίζει ότι η άνοδος των Ναζί αντιμετωπίστηκε αρχικά με σκεπτικισμό και περιφρόνηση από πολλούς Γερμανούς επιχειρηματίες, αλλά ορισμένοι ανακάλυψαν ότι θα μπορούσε να είναι πολύ επικερδής.

Κοινό μυστικό

Ο Ολλανδός δημοσιογράφος εξετάζει επίσης πώς, οκτώ δεκαετίες αργότερα, εξακολουθούν να διαφεύγουν του στενού ελέγχου από ένα έθνος που έχει κάνει τόσα πολλά για να αντιμετωπίσει το καταστροφικό παρελθόν του και εξακολουθεί να υποφέρει για αυτό. «Αυτό που με εντυπωσίασε», λέει ο συγγραφέας στον Guardian, «ήταν ότι η Γερμανία είναι μια χώρα που γνωρίζει τόσο πολύ την ιστορία της από πολλές απόψεις, αλλά φαινομενικά οι πιο ισχυροί οικονομικά παράγοντες δεν ασχολούνται με αυτήν… Αυτός ήταν ο λόγος που έγραψα το βιβλίο. Είναι μια κραυγή υπέρ της ιστορικής διαφάνειας», προσθέτει ο Ολλανδός δημοσιογράφος.

Ο ντε Γιονγκ, ο οποίος σήμερα ζει στο Ισραήλ, γράφει: «Αυτές οι οικογένειες εξακολουθούν να ελέγχουν περιουσίες δισεκατομμυρίων ευρώ. Πολλές γνωστές μάρκες, των οποίων τα προϊόντα καλύπτουν όλον τον κόσμο ανήκουν σε αυτές τις οικογένειες: από τα αυτοκίνητα που οδηγούμε, τον καφέ και την μπύρα που πίνουμε, τα σπίτια που νοικιάζουμε, τη γη στην οποία ζούμε και τα ξενοδοχεία που κάνουμε κράτηση για διακοπές και επαγγελματικά  ταξίδια».

Ο Ολλανδός δημοσιογράφος ερεύνησε μεταξύ άλλων, την ιστορία της οικογένειας Κβαντ ,που ελέγχει την αυτοκινητοβιομηχανία BMW, την Mini και την Rolls-Royce και θεωρείται σήμερα η πλουσιότερη της Γερμανίας. Οι κληρονόμοι της, διαθέτουν περιουσία περίπου 38 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

«Ο Γκίντερ Κβαντ απέκτησε εταιρείες από Εβραίους που αναγκάστηκαν να ξεπουλήσουν τις επιχειρήσεις τους και από άλλους οι περιουσίες των οποίων κατασχέθηκαν μετά την κατάληψη των χωρών τους από τη ναζιστική Γερμανία», γράφει ο Ντε Γιονγκ στους New York Times. 

Οι στενοί τους δεσμοί με τον ναζισμό είχαν ήδη καταγγελθεί από πολλούς ιστορικούς ενώ αποτέλεσαν και το αντικείμενο ενός ντοκιμαντέρ. Αλλωστε ο Γκίντερ Κβαντ είχε συλληφθεί το 1946 ως ύποπτος συνεργασίας με τους Ναζί, ωστόσο απαλλάχτηκε από τις κατηγορίες, υποστηρίζοντας πως αναγκάστηκε να ενταχθεί στο ναζιστικό κόμμα από τον Γιόζεφ Γκέμπελς, τον Υπουργό Προπαγάνδας της ναζιστικής Γερμανίας. Ο Χέρμπερτ Κβαντ κληρονόμησε μια τεράστια περιουσία από τον πατέρα του και έσωσε τη BMW από τη χρεοκοπία, ω ο μεγαλύτερος μέτοχος της εταιρείας. 

Στη διάρκεια του Β` Παγκοσμίου πολέμου είχε την ευθύνη για τα εργοστάσια μπαταριών στο Βερολίνο όπου εργάστηκαν καταναγκαστικά χιλιάδες σκλάβοι εργάτες, συμπεριλαμβανομένων εκατοντάδων γυναικών από στρατόπεδα συγκέντρωσης. Ο Χέρμπερτ Κβαντ-γράφει ο ντε Γιονγκ -απέκτησε εταιρείες που είχαν κλαπεί από Εβραίους στη Γαλλία και χρησιμοποίησε αιχμαλώτους πολέμου.Κατασκεύασε μάλιστα και ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης στην κατεχόμενη από τους Ναζί ,Πολωνία. 

Το αυτοκίνητο του  Χίτλερ

Ο Φέρντιναντ Πόρσε, πατριάρχης της εταιρείας με τα θρυλικά αυτοκίνητα σήμερα, ευχαριστούσε τους Ναζί κατά το ντεμπούτο του «αυτοκίνητου του λαού» -του Volkswagen: Ο Πόρσε παρέδωσε το πρώτο Volkswagen στον Χίτλερ στα γενέθλιά του το 1939 και ο ντε Γιονγκ σημειώνει: «Το «αυτοκίνητο του λαού» στην πραγματικότητα δεν παραδόθηκε στους πολίτες. Μόνο 630 από αυτά κατασκευάστηκαν κατά τη διάρκεια του Τρίτου Ράιχ και όλα πήγαν στη ναζιστική ελίτ», λέει ο ντε Γιονκγ. Οταν ο Πόρσε προκάλεσε ζήτηση για τα αυτοκίνητά του το 1939, χρειαζόταν ένα εργοστάσιο για να τα παράγει μαζικά. 

Και όπως όλοι οι άλλοι πρωταγωνιστές στις σελίδες του βιβλίου του ντε Γιονγκ, ήταν πρόθυμος να κάνει μια συμφωνία και με τον Διάβολο για να το πετύχει: «Επειδή οι περισσότεροι Γερμανοί είχαν κληθεί στο στρατό σε στρατιωτική θητεία, δεν υπήρχαν πολλοί διαθέσιμοι εργάτες και τον σκληρό χειμώνα του 1939, οι κύριες αίθουσες του εργοστασίου της Volkswagen παρέμεναν χωρίς θέρμανση και από τα κλιμακοστάσια έλειπαν τα τζάμια των παραθύρων. Χρειάστηκαν πολλοί περισσότεροι εργάτες για να τελειώσει η δουλειά και να κρατηθεί ο χώρος σε λειτουργία. Ο Φέρντιναντ Πόρσε δεν τον ένοιαζε αν οι εργάτες που έφτασαν στο εργοστάσιό του , πήγαν  οικειοθελώς ή με το ζόρι», γράφει ο ντε Γιονγκ.

Ο Γερμανικός λαός, που υπέφερε από τον Ναζισμό, τιμά με σεβασμό εδώ και δεκαετίες τη μνήμη των θυμάτων της θηριωδίας του Χίτλερ. Σε πόλεις και χωριά της Γερμανίας, υπάρχουν σε πλατείες τα Stolpersteine – τα μνημεία με τα ονόματα και τις ημερομηνίες των θυμάτων των Ναζί.

«Ωστόσο, αυτό το κίνημα μνήμης , παρακάμπτει κατά κάποιο τρόπο πολλούς από τους πιο σεβαστούς μεγιστάνες της Γερμανίας και τις σκοτεινές ιστορίες τους.», λέει ο ντε Γιόνγκ και διερωτάται στους New York Times: «Μήπως η χώρα ανήκει σε μερικούς δισεκατομμυριούχους και τις παγκόσμιες εταιρείες τους που νοιάζονται περισσότερο για την προστασία της φήμης τους - και της περιουσίας τους - παρά για την αντιμετώπιση του παρελθόντος;.

https://www.naftemporiki.gr/

ΕΛ.ΑΣ: Εφιστά την προσοχή των πολιτών για μήνυμα που δήθεν αποστέλλεται από τον αρχηγό της

 ΕΛ.ΑΣ: Εφιστά την προσοχή των πολιτών για μήνυμα που δήθεν αποστέλλεται από τον αρχηγό της

Παρασκευή, 10 Ιουνίου 2022   22:22

Το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ εφιστά την προσοχή των πολιτών καθώς συνεχίζονται οι προσπάθειες επιτήδειων προκειμένου να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πολίτες με τη χρήση των στοιχείων αξιωματούχων του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη και της Ελληνικής Αστυνομίας.

Πλέον οι δράστες στην προσπάθειά τους να εξαπατήσουν χρήστες του διαδικτύου χρησιμοποιούν και τα στοιχεία του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγου Κωνσταντίνου Σκούμα, σε επιστολή που φέρει τα λογότυπα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, της Ελληνικής Αστυνομίας και της Europol, υπογραφή με στρογγυλή σφραγίδα και άλλα στοιχεία (π.χ. email) που δημιουργούν την εντύπωση ότι προέρχεται από την Ελληνική Αστυνομία

Η συγκεκριμένη επιστολή διακινείται μέσω email στο οποίο ως αποστολέας εμφαίνεται ο «ALANIS COELHO SOUZA» με φερόμενο τίτλο «ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΠΟΙΗΣΗΣ» προερχόμενος από την «ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ». Μάλιστα, συγκριτικά με παλαιότερες απατηλές επιστολές, παρατηρείται η προσπάθεια να προσδοθεί ολοένα και περισσότερη αληθοφάνεια στο πρόσχημα ότι ο αποδέκτης τους βρίσκεται υπό έρευνα για δήθεν υπόθεση πορνογραφίας και άλλων αδικημάτων.

Για τον σκοπό αυτό χρησιμοποιούν τα πραγματικά λογότυπα και την ονομασία των Αρχών επιβολής του νόμου, εντύπωμα στρογγυλής σφραγίδας με δήθεν υπογραφή του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, ενώ το σχετικό κείμενο φέρει ελάχιστα έως καθόλου ορθογραφικά ή συντακτικά λάθη.

Σύμφωνα με το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ, το κείμενο - μήνυμα που διακινείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email), ως δήθεν επιστολή του αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγου Κωνσταντίνου Σκούμα, η οποία φέρει το ονοματεπώνυμό του, την υπογραφή του και σφραγίδα με επιγραφή «Ελληνική Δημοκρατία - Ελληνική Αστυνομία» είναι καταφανώς ψευδεπίγραφο και απατηλό και αποστέλλεται, μαζί με άλλα παρεμφερή, από δράστες που επιχειρούν προφανώς να εξαπατήσουν - παραπλανήσουν τους πολίτες και ακολούθως να αποκομίσουν παράνομο οικονομικό όφελος.

Οι πολίτες θα πρέπει να μην ανταποκρίνονται και να διαγράφουν το συγκεκριμένο ή άλλα παρόμοια μηνύματα καθώς και «να μην ανοίγουν» τα συνημμένα αρχεία για αποφυγή προσβολής από κακόβουλο λογισμικό.

Υπενθυμίζεται ότι περισσότερες συμβουλές για την αποφυγή εξαπάτησης πολιτών υπάρχουν αναρτημένες στην ιστοσελίδα της Ελληνικής Αστυνομίας (www.hellenicpolice.gr), στην ενότητα «Οδηγός του πολίτη/Χρήσιμες συμβουλές», ενώ επιπλέον πληροφορίες και συμβουλές για περιστατικά ηλεκτρονικών απατών υπάρχουν στην ιστοσελίδα της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος www.cyberalert.gr.

https://www.naftemporiki.gr/

Steven Brill – Ο Θάνατος της Αλήθειας

  Steven Brill   Ο Θάνατος της Αλήθειας Αντικλείδι Ο Θάνατος της Αλήθειας : Το βιβλίο του  Steven Brill  για την παραπληροφόρηση στα social ...