Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου
Πέμπτη 7 Απριλίου 2022
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗPRESS Ανατριχιαστική μαρτυρία για την φωτιά στο Παπανικολάου – «Έβλεπα τους ασθενείς να καίγονται»
Ανατριχιαστική μαρτυρία για την φωτιά στο Παπανικολάου – «Έβλεπα τους ασθενείς να καίγονται»
Σοκαριστικές στιγμές έζησαν το νοσηλευτικό προσωπικό και οι γιατροί του νοσοκομείου Παπανικολάου, έπειτα από την πυρκαγιά που ξέσπασε στη Β’ Πνευμονολογική πτέρυγα, η οποία, σύμφωνα με μαρτυρίες καταστράφηκε ολοσχερώς.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΧΑΪΝΑ
Ο διευθυντής Πνευμονολογίας Σταύρος Τρίφων, μετέφερε ακριβώς πως ξεκίνησε η πυρκαγιά αλλά και πώς εξελίχθηκαν τα γεγονότα, καθώς ήταν μαζί με το προσωπικό που έκαναν υπεράνθρωπες προσπάθειες να σώσουν κάθε ασθενή.
«Στις 08:50 με φωνάζει μια νοσηλεύτρια και μου λέει πως ένας ασθενής βρίσκεται στην πόρτα και καίγεται. Σοκαρισμένος, ανοίγω την πόρτα και τον βλέπω να καίγεται με τα ρούχα του, ενώ την ίδια στιγμή, παίρνω τον πυροσβεστήρα, σβήνω την φωτιά και τον τραβάω έξω» περιγράφει ο κ. Τρίφων ενώ στη συνέχεια προσθέτει πως ο ασθενής του εξηγεί πως άκουσε ένα «μπαμ».
«Κοιτάω γύρω μου και βλέπω να φλέγεται ο τοίχος, αλλά και ένας ακόμη ασθενής να καίγεται στο πρόσωπο και στο σώμα. Προσπάθησα να σβήσω την φωτιά από πάνω του, αλλά πυροδοτήθηκε ακόμη περισσότερο. Προσπαθώ να τον τραβήξω ώστε να τον βγάλω έξω και τα καταφέρνω, ενώ στη συνέχεια έσβηνα τη φωτιά στην παροχή οξυγόνου προκειμένου να μην υπάρξει έκρηξη. Οι καπνοί υπήρχαν σε απίστευτη ποσότητα, αν και η φωτιά είχε σβήσει».
Στη συνέχεια, σύμφωνα πάντα με τον κ. Τρίφωνα, ενημερώθηκε η διοίκηση και η πυροσβεστική, όπου όλα αυτά συνέβησαν μέσα σε περίπου 4-7 λεπτά. Την ίδια στιγμή έφτασε και η τεχνική υπηρεσία, όπου με την σειρά της έκλεισε τις παροχές οξυγόνου για να μην επεκταθεί η φωτιά. «Κόπηκε το ρεύμα και η συσκότιση προκαλεί απόλυτο πανικό σε όλους μας, με αποτέλεσμα νοσηλευτικό προσωπικό και γιατροί εγκλωβίζονται στα γραφεία τους, αφού ο καπνός πλέον έχει ξεφύγει. Η πυροσβεστική έφτασε στα επόμενα 15-17 λεπτά, όπως ενημερώσαμε και το ΕΚΑΒ εξαρχής. Όταν έφτασαν οι πυροσβέστες τους εξηγήσαμε πως πρέπει να πάνε από την μεριά που καίγονται οι ασθενείς!».
Ακολούθησε η προσπάθεια εκκένωσης, όπου μέσα σε 20 λεπτά είχαν εξέλθει από την πτέρυγα 20 ασθενείς. Μόλις έσβησε η φωτιά διαπιστώνουμε ότι ο τρίτος ασθενής που υπήρχε μέσα έχει απανθρακωθει. Πρόκειται για έναν βαριά ασθενή που έπαιρνε πολύ μεγάλη παροχή οξυγόνου, με αποτέλεσμα η έκρηξη κυριολεκτικά να τον εξαϋλώσει. Μη φανταστείτε ότι πρόκειται για χειροβομβίδα, αλλά ακούστηκε ένα «μπαμ». Αυτό άκουσε και ο ασθενής που σηκώθηκε να πάει τουαλέτα και πήρε φωτιά».
Σχετικά με τον δεύτερο ασθενή, ο κ. Τρίφων μεταφέρει πως από αυτόν ξεκίνησε η φωτιά, όταν εξεράγη στα χέρια του το κινητό του. «Δε μπορώ να σας πω ότι αυτή είναι η αιτία, αλλά σας μεταφέρω αυτό που μου είπε ο ίδιος, όταν βρισκόταν σε απόλυτο σοκ. Εάν δεν γινόταν γρήγορα η επιχείρηση στο νοσοκομείο, σίγουρα θα καιγόταν πολλές περισσότερες αίθουσες και θα πέθαινε πλήθος ασθενών. Εάν δεν είχε διακοπεί η παροχή οξυγόνου, όπου η τεχνική υπηρεσία λειτούργησε αστραπιαία, θα καίγονταν όλοι οι θάλαμοι στα επόμενα δευτερόλεπτα. Αδειασαμε εμείς από την πλευρά μας δύο κλινικές, όπου μεταφέραμε ασθενείς που χρειάζονταν οπωσδήποτε παροχή οξυγόνου».
https://thesstoday.gr/
Τρίψτε τις πατάτες και ψήστε, και φάτε χωρίς ενοχές!
Τρίψτε τις πατάτες και ψήστε, και φάτε χωρίς ενοχές!
Μπουρλότο! Καταρρίφθηκαν δύο ουκρανικά ελικόπτερα στην Μαριούπολη ενώ η ρωσική δύναμη μύθος ZASLON στην πόλη για να συλλάβουν δεκάδες πράκτορες της Δύσης
Μπουρλότο! Καταρρίφθηκαν δύο ουκρανικά ελικόπτερα στην Μαριούπολη ενώ η ρωσική δύναμη μύθος ZASLON στην πόλη για να συλλάβουν δεκάδες πράκτορες της Δύσης
Η Μόσχα σκοπεύει να επιδείξει του στρατιωτικούς της δύσης στην συνέχεια ως τρόπαια για να αντισταθμιστεί η σφαγή στην Μπούτσα
Δύο ακόμη ελικόπτερα Mi-8 της Ουκρανικής Πολεμικής Αεροπορίας καταρρίφθηκαν κοντά στη Μαριούπολη. Ειδικοί αναφέρουν ότι είχαμε μια ακόμη προσπάθεια των Ενόπλων Δυνάμεων της Ουκρανίας να εκκενώσουν μέλη του συντάγματος Αζόφ, μισθοφόρους και στελέχη του ΝΑΤΟ, και που οδήγησε στην καταστροφή δύο ουκρανικών στρατιωτικών ελικοπτέρων.
Σύμφωνα με πληροφορίες που έχει στη διάθεσή του το πρακτορείο ειδήσεων Avia.pro, τα ελικόπτερα εντοπίστηκαν εκ των προτέρων και κατά την προσέγγιση της ζώνης καταστροφής συστημάτων αεράμυνας άνοιξαν πυρ εναντίον τους. Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώθηκαν από το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Η Μόσχα είχε στήσει από την αρχή μια τεράστια παγίδα στην Μαριούπολη, πόλη τεράστιας κομβικής σημασίας από την αρχή του πολέμου με την Ουκρανία, έχοντας πληροφορίες για την παρουσία δεκάδων στρατιωτικών-πρακτόρων από δυτικές χώρες εντός αυτής.
Για αυτό σύμφωνα με πληροφορίες έχει αποσταλεί μυστικά η περιβόητη δύναμη Zaslon, από Ρώσους κομάντος αυτοκτονίας θα λέγαμε, με ειδική εντολή να συλλάβουν αρκετές δεκάδες ενεργούς στρατιωτικούς χωρών του ΝΑΤΟ που περικυκλώθηκαν στη Μαριούπολη.
Η παρουσία αυτών των στελεχών κυρίως ευρωπαϊκών χωρών, που δεν είναι επίσημα παρόντες στο έδαφος της Ουκρανίας, όντως έπεσαν στην ρωσική παγίδα.
Όπως αποδείχθηκε, αναφέρουν ρωσικές δημοσιογραφικές πηγές, μεταξύ αυτών των περικυκλωμένων στελεχών είναι στρατιωτικοί από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Βρετανία, την Πολωνία, τις ΗΠΑ και τη Σουηδία.
Αυτή τη στιγμή είναι γνωστό ότι μιλάμε για περισσότερους από 20 ξένους στρατιωτικούς.
"Η αποστολή όλων αυτών στην Μαριούπολη παραμένουν μέχρι τώρα αδιευκρίνιστες, γεγονός που εγείρει μια σειρά ερωτημάτων για το εάν στάλθηκαν από το ΝΑΤΟ, ειδικά στο βοηθήσουν τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας και τους εθνικιστές του συντάγματος Αζόφ", αναφέρει ειδικός.
Όπως ανακάλυψε το πρακτορείο ειδήσεων Avia.pro, μια ομάδα στελεχών του ΝΑΤΟ έχει αποκλειστεί πλήρως σε έναν από τους χώρους της επιχείρησης AzovStal, ενώ είναι γνωστές αρκετές προσπάθειες διαπραγμάτευσης με την ρωσική πλευρά.
Οι διαπραγματεύσεις τελειώσαν και ξεκίνησε η επιχείρηση σύλληψης τους από την ρωσική δύναμη Zaslon, μια δύναμη φάντασμα στις τάξεις των ρωσικών δυνάμεων.
Επίσης έγινε γνωστό ότι δεκάδες μέλη της Γαλλικής Λεγεώνας των Ξένων πολεμούσαν στη Μαριούπολη μαζί με μισθοφόρους, αλλά δεν μπόρεσαν να διαφύγουν προς το λιμάνι.
Πριν από λίγες ώρες, ο γενικός γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ ανακοίνωσε ότι δεν θα σταλούν στρατεύματα του ΝΑΤΟ στην Ουκρανία, ωστόσο ο επικεφαλής της Βορειοατλαντικής Συμμαχίας δεν σχολίασε την τρέχουσα κατάσταση.
Ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενιμπεργκ ανακοίνωσε ότι νέες αποστολές όπλων θα σταλούν στην Ουκρανία τις επόμενες ημέρες. Ο Στόλτενμπεργκ τόνισε ότι τα στρατεύματα του ΝΑΤΟ και μαχητικά αεροσκάφη δεν θα σταλούν στην Ουκρανία, ωστόσο, μιλάμε για αποστολή όπλων πλήρους κλίμακας για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ουκρανίας.
Ο Στόλτενμπεργκ δεν έδωσε λεπτομέρειες, ωστόσο, λίγο νωρίτερα, πηγές ανέφεραν ότι η στρατιωτική συμμαχία σχεδιάζει να μεταφέρει στην Ουκρανία τις επόμενες δύο εβδομάδες έως και 20 χιλιάδες αντιαρματικά συστήματα πυραύλων και εκτοξευτές χειροβομβίδων, έως και 4 χιλιάδες φορητούς αντιαεροπορικούς πυραύλους συστήματα, διάφορα είδη τεθωρακισμένων οχημάτων ακόμη και πυραυλικά όπλα, γεγονός που υποδηλώνει το γεγονός ότι μιλάμε για μεταφορά ακόμη και επιθετικών όπλων στην Ουκρανία.
Μιλάμε λοιπόν, για τις περιβόητες ρωσικές ειδικές δυνάμεις, με το όνομα «Zaslon» που μετακινήθηκαν στην Α. Ουκρανία.
Όπως είχε γράψει Αμερικανός δημοσιογράφος, η ομάδα «Zaslon», χρησιμοποιείται από το Κρεμλίνο και τον εκάστοτε Ρώσο Πρόεδρο, για την υποστήριξη πράξεων που πραγματοποιούνται από την στρατιωτική υπηρεσία Πληροφοριών (GRU) στο εξωτερικό.
Μεταξύ των ειδικών δράσεων που πραγματοποιούνται από την ειδική αυτή ομάδα είναι και η διάσωση Ρώσων πολιτών, αξιωματούχων από «καυτά σημεία» σε όλον τον πλανήτη.
Αυτοί είναι οι καλύτεροι μαχητές του ρωσικού στρατού, προσεκτικά επιλεγμένοι από την ανώτατη διοίκηση.
Σύμφωνα με πληροφορίες από ανοικτές πηγές OSINT, η δύναμη ειδικού σκοπού «Zaslon», δημιουργήθηκε πάνω στην δομή της Στρατιωτικής Υπηρεσίας Πληροφοριών Εξωτερικού ( GRU), τον Μάρτιο του 1998.
Οι άνδρες της ομάδας αυτής αναφέρονται απευθείας στον Διευθυντή της GRU . Η δύναμη αποτελείται από περίπου 300 άτομα και είχε αναλάβει και στο παρελθόν την υλοποίηση πολλών και διαφορετικών «αποστολών» στο εξωτερικό. Η Zaslon όμως υλοποιεί τις αποστολές αυτές, χωρίς να «φαίνεται» πουθενά, καθώς δεν υφίσταται επισήμως.
https://www.pentapostagma.gr/
Βίκυ Λιούκα, Προσληφθείς χρόνος
Βίκυ Λιούκα, Προσληφθείς χρόνος
Ζωή σε φέτες: ‘’Πού πήγαν τα χρόνια μου; μήπως κρύφτηκαν κάτω από το τραπέζι της κουζίνας σαν μικρά φοβισμένα παιδιά που τρέμουν στην ιδέα πως κάποιος θα αγγίξει τα αμόλυντα όνειρά τους;’’ αναρωτιούνται οι στοχαστές της ύλης
Εικόνες από το παρελθόν βαμμένες στα χρώματα του παρόντος
Μεγαλώνοντας προσθέτουμε ή αφαιρούμε χρώματα (χωρίς τη συγκατάθεση κανενός)
Υπνωτική διχάλα
Μπαρκάρουμε τις
ώρες του τοξοβόλου
Εποχές μεταναστεύουν σε μέρη τροπικά
Άνθρωποι με κρίση ταυτότητας
Ο ήλιος χτενίζει τα μουστάκια του και ξεκινά ευδιάθετος τη μέρα του
Αγκαλιάσαμε το ψυχρό κορμί της νύχτας
Ούτε απόψε θα κοιμηθούμε: άγρυπνοι θα υπομείνουμε την ανοδική πορεία του πυρετού μας
Σε πόσες λέξεις να χωρέσεις την αλήθεια;
Με πόσες παρομοιώσεις να αντισταθείς στον πανικό του όχλου;
Μύρισε κάτι από καλοκαίρι
Τσιμεντωμένες αφίξεις κυμάτων
Προσομοιωτές
Πλάσματα από άλλη τροχιά ξαπλώνουν τις νύχτες στο δρόμο (ο ύπνος θα τους βρει εξαντλημένους από το βάρος του κόσμου. Παραδομένοι στο πουθενά ονειρεύονται την άνοιξη: ίσως κι ένα σπίτι με θέα στη θάλασσα)
Άλλη μια μέρα
τροχίζουν τα δόντια τους
Γεύμα για λίγους
Οι δρόμοι σε ανοικτή ακρόαση
Το σιδέρωμα είναι ένας καλός τρόπος να ξοδεύεις αναίμακτα τις σκέψεις σου: γλιστράει το σίδερο στο τσαλακωμένο ρούχο βρυχάται ο ατμός διαλύεται η ανάγκη να τρυπώσεις κρυφά στις πιο απομακρυσμένες σκέψεις σου τακτοποιείς προσωρινά τις εκκρεμότητες που δεν θα υπήρχαν εάν καταλάβαινες πως δεν υπάρχουν παρά μόνο στο θολό καθρέφτη με το περιλαίμιο σκύλου
Μην τυραννάτε τα ζώα, αγαπήστε τα
Μην πανικοβάλλεστε με τη ζωή: όλοι θα πεθάνουμε
Άδεια δοχεία
Σταθμοί. Δρομολόγια
Αγκάθια. Ζώνες
Μηδενισμός συναισθημάτων
Αποκάλυψη
Ομιλίες χελιδονιών
Θεσμοί και άλλα εγκλήματα
10+1 τρόποι να μάθετε να μιλάτε ξένες γλώσσες μέσα σε ένα βράδυ
Πώς να μην πέσετε στην παγίδα του «ποτέ δεν είναι αργά»
Πίσω από κάθε θεσμό κρύβονται τα μεγαλύτερα εγκλήματα
Η απάθεια καταστρέφει τα νευρικά μας κύτταρα
Δώστε στους ανθρώπους το τίποτα για να τα έχουν όλα
Οι πόλεις ανήκουν στα τσιμέντα τους
Κάθε πρωί ένα παιδί βάζει τα κλάματα φωνάζοντας τη μητέρα του
Εφιάλτες μας κρατούν συντροφιά τις ώρες αιχμής
Επιτραπέζιος οίνος
Επιτραπέζια παιχνίδια επί τάπητος
Το πουλόβερ της ρουτίνας
Η καραντίνα ήταν εδώ πολύ πριν εδραιωθεί
Ιδροκοπούν τα μέσα μας και βγαίνουν στη φόρα
Κόβουν βόλτες τα μερεμέτια
Γράψτε διαβάστε μιλήστε δείτε ταινίες και ελάτε σε μια βδομάδα να μας πείτε τι είναι ο κάβουρας και τι είναι το ζουμί του
Ανταλλακτήριο ιδεών
‘’Μην πατάς μόλις σφουγγάρισα μην ρίχνεις ψίχουλα μην λερώσεις τα ρούχα σου μην τρως μέσα στο αυτοκίνητο καθάρισε τα πάντα καθάρισε καθάρισε τίποτα να μη λερωθεί να μην σκονιστεί η υπόληψη της οικογένειας κρύψου κρύψε τα συναισθήματά σου θα σε φάνε πού πας πάλι εδώ θα γυρίσεις (από πού κλείνει αυτός ο διαπεραστικός εκνευριστικός ήχος;)
Λιωμένες φιγούρες από το πήγαινε έλα
Μπροστά από μια οθόνη φυλλοροούν εκ τους ασφαλούς
Συνθήκες: η εξουσία της απολιθωμένης μνήμης
Σε κανονικές συνθήκες η στρεβλή πραγματικότητα θα αποκολληθεί από το λαιμό μας σαν κόκκαλο που μας στάθηκε και θα αναπνεύσουμε τη μυρωδιά της πατημένης χλόης (είναι τόσο ανθυγιεινό να αναπνέεις μονίμως τη σαπίλα και τη σκατίλα)
Στραπατσάρουμε τα μούτρα μας με την εικονική πραγματικότητα
Πρακτική εξάσκηση στο στομάχι του κτήνους
Συστημικοί ήρωες
Εικονίσματα στα προσκέφαλα
Οχλοβοή και μυρωδιά καμένου κρέατος
Κανένα δέντρο δεν κοιτάζει ευθεία
Θυμάσαι πώς μου ψαλίδιζες τα φτερά κάθε φορά που περίμενα να με βοηθήσεις να πετάξω;
Περνάμε απέναντι (μη φοβηθείς)
Φτάνει με τους αριθμούς ειλικρινά βαρέθηκα κι εσάς και τους αριθμούς σας τους τζίρους των μαγαζιών σας τα ποσοστά τα λαδώματα τα διπλά βιβλία τα μπλε και κόκκινα στυλό (γράφουμε με μπλε διορθώνουμε με κόκκινο) τις σημειώσεις τις απογραφές στα σαπούνια και στα τσιμπιδάκια τους ισολογισμούς ό,τι τέλος πάντων έχει να κάνει με ανυπεράσπιστα αντικείμενα που για κακή τους τύχη βρέθηκαν στα σαλόνια και στις αποθήκες σας
Το κεφάλι προσπαθεί να αποσπαστεί από το υπόλοιπο σώμα τρέχει μακριά από ιερόσυλους και άσπονδους φίλους το κεφάλι το έβαλε στα πόδια πάλι ουρλιάζει ο μεθυσμένος ο τοξικομανής ο ανυπεράσπιστος (ανυπεράσπιστος σαν αντικείμενο που μόλις το βαρεθούν το πετάνε): Ανθρωποαντικείμενα
Τα μνήματα βαρέθηκαν την ακινησία το έβαλαν στα πόδια κοίτα πτώματα βγαίνουν στην επιφάνεια με κουρελιασμένα μάτια σπάζοντας την αιώνια σιωπή τους μαζί με την καδραρισμένη φωτογραφία τους
Τα βιώματα είναι σημείο αναφοράς των αποφάσεων
Με τα κινητά στο χέρι απαθανατίζουν τη στιγμή υποκλέπτοντας μια ακόμη συνομιλία με το φόβο της μελλοντικής κενής θέσης
Μια γάτα με σπασμένη ουρά αποδοκιμάζεται από τον άνθρωπο και τρέχει να κρυφτεί υπό το οκνηρό βλέμμα του κόσμου
Λένε πως όταν ο άνθρωπος κατάλαβε τη δύναμή του να εξουσιάζει ό,τι και όποιον βρίσκεται δίπλα του έβγαλε μια κραυγή τόσο δυνατή που σκίστηκαν τα σωθικά του χύθηκαν στο πάτωμα από τότε παλεύει να μαζέψει τα σωθικά του δίχως να λερώσει τα χέρια του μα είναι τέτοια η μπόχα που ούτε ο ίδιος δεν την αντέχει για αυτό κυκλοφορεί μεταμφιεσμένος σε κάτι άλλο από αυτό που είναι (οι πιο τυχεροί μαζεύουν τα κομμάτια τους και τα κλείνουν ξανά στο σάκο)
Μας ζητάνε το αίμα τους για θυσία στους θεούς κι εμείς τους το προσφέρουμε πρόθυμα
Κουραστήκαμε να κρεμάμε ένα κενό πανί στην κρεμάστρα του προσληφθέντος χρόνου
Ο μονόλογος της διαζευκτικής όρνιθας
*Το ποίημα δημοσιεύεται στο ιστολόγιο της ποιήτριας: http://vickyliouka.blogspot.com/2021/01/blog-post_24.html
Τι Πραγματικά Ήταν Το Χρυσόμαλλο Δέρας;
Τετάρτη 6 Απριλίου 2022
Άβαρις ο Υπερβόρειος
Της Βούλας Λαμπροπούλου, Καθηγήτριας Πανεπιστημίου Αθηνών
Στο ημικύκλιο από τον ποταμό Δον μέχρι τις εκβολές του Δούναβη δεκάδες φυλές Σκυθών είχαν αναπτύξει σχέσεις με τους Έλληνες από τα πολύ πρώιμα χρόνια, ήδη πριν από τους αποικισμούς. Από τη Μυκηναϊκή Εποχή και την πρώιμη εποχή του σιδήρου μέχρι τους πρωτογεωμετρικούς χρόνους, δηλαδή από το 1400 μέχρι το 700 π.Χ. συμπεραίνουμε ότι οι επισκέψεις των Ελλήνων πρέπει να ήταν συχνές σ’ αυτούς τους τόπους, παρόλον ότι οι περισσότερες πηγές μας προέρχονται από τη μυθολογία.
Όμως, παρόλη τη γοητεία, που άσκησε στους Σκύθες ο ελληνικός πολιτισμός και παρά την αθρόα εισαγωγή αναρίθμητων προϊόντων ελληνικής κεραμοπλαστικής και μεταλλοτεχνίας, παρά τις πυκνές εμπορικές σχέσεις και τις συνεχείς επαφές με τους Έλληνες των αποικιακών κέντρων στο βορρά της Μαύρης Θάλασσας, και ακόμα παρά τη δημιουργία ελληνοσκυθικού πληθυσμού, που μιλούσε μια μικτή ελληνοσκυθική γλώσσα ήδη πριν από το 450 π.Χ. (όταν επισκέφθηκε ο Ηρόδοτος τη Σκυθία), ο πολιτισμός των Σκυθών δεν πέρασε στο στάδιο της καταγραφής της γλώσσας.
Το έθνος, που κατείχε τις σημαντικότερες πηγές χρυσού στο βόρειο τμήμα της οικουμένης, διατήρησε τον ακμαίο και δυναμικό χαρακτήρα του νομάδα ιππέα και παρέμεινε αυστηρά προσηλωμένο στις παραδόσεις του. Είναι ιδιαίτερα αξιοσημείωτο το γεγονός ότι σ’ ολόκληρη την περιοχή οι βασιλείς, οι άρχοντες και η άρχουσα τάξη των βαρβάρων λαών χρησιμοποίησαν την ελληνική γλώσσα και γραφή σε κάθε περίπτωση που έπρεπε να γράψουν κάτι.
Η ελληνική γλώσσα – φορέας του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού, των πολιτικών και θρησκευτικών θεσμών, της ελληνικής σκέψης και της φιλοσοφίας, αλλά και η διεθνής γλώσσα του εμπορίου και της διπλωματίας – χρησίμευε ως ο σπουδαιότερος δεσμός μεταξύ των κατοίκων των βορείων χωρών, αλλά και ως κίνητρο για να τους ελκύσουν να επισκεφθούν την κυρίως Ελλάδα και τη Μεγάλη Ελλάδα.
Ο Ηρόδοτος (Δ, 34) μας διηγείται για τις προσφορές, που έστελναν οι υπερβόρειοι λαοί στη Δήλο για τα ταξίδια τους, για τη χώρα τους και τη θρησκεία τους. Οι Δήλιοι διηγούνται ότι οι υπερβόρειοι έστελναν τις προσφορές τυλιγμένες μέσα σε καλάμι από σιτάρι και ότι για πρώτη φορά έστειλαν δύο κόρες, την Υπερόχη και τη Λαοδίκη, να μεταφέρουν τις προσφορές αυτές. Όταν πέθαναν οι δύο αυτές κόρες, τις έθαψαν μέσα στο ιερό της Αρτέμιδος στη Δήλο κι εκεί εναποθέτουν οι κόρες και οι «παίδες» τα μαλλιά τους, που κόβουν όταν παντρεύονται. Επίσης οι Δήλιοι διηγούνται ότι και άλλες δύο κόρες νωρίτερα, η Άργη και η Ώπις, ήλθαν για να φέρουν τον φόρο που είχαν τάξει στη θεά Ειλειθυια για τον καλό τοκετό της Λητούς. Μάλιστα (Δ, 35) λέγεται ότι οι γυναίκες της Δήλου επικαλούνται τα ονόματα των δύο αυτών παρθένων σε έναν ύμνο, που συνέθεσε προς τιμή τους ο εκ Λυκίας ελθών Ωλήν.
Ο Ωλήν συνέθεσε κι άλλους παλαιούς ύμνους, που ψάλλονται στη Δήλο. Ο Ηρόδοτος αναφέρει τον Άβαριν, που ήλθε οχούμενος επάνω σ’ ένα βέλος. Υπερβόρειοι, έτσι καλούνται από τους αρχαίους Έλληνες από τα χρόνια του Ησιόδου και του Πινδάρου οι κάτοικοι του απώτατου βορρά, περί των οποίων κυκλοφορούσαν πολλοί παράδοξοι θρύλοι, που είχαν ίσως αφορμή τη σκοτεινή, ομιχλώδη και άγνωστη περιοχή που κατοικούσαν.
Θεωρούνταν δικαιότατοι, λεγόταν δε ότι δεν έτρωγαν κρέας και ζούσαν χίλια χρόνια, και ότι ήταν σε διαρκή πόλεμο προς τους γρύπες, φανταστικά ζώα, που απειλούσαν ν’ αρπάξουν τον χρυσό της χώρας τους. Κατά τον Στράβωνα (C 507) υπερβορείους καλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες τους λαούς που κατοικούσαν προς βορράν του Ευξείνου Πόντου και του Ίστρου (Δούναβη). Υπήρξε το αντικείμενο πολλών παράδοξων διηγήσεων. Ο Άβαρις θρυλείται ότι ήταν ένας από τους υπερβορείους ιερείς του Απόλλωνος, ο οποίος τον προέτρεψε να επισκεφθεί την Ελλάδα. Κατά τους νεοπλατωνικούς, και ιδιαίτερα στο έργο «Περί του Πυθαγορείου βίου», ο Ιάμβλιχος τον αποκαλεί Σκύθη, που ήλθε από τους υπερβορείους όντας άπειρος της ελληνικής παιδείας, αμύητος και προχωρημένος στην ηλικία.
Πλησίασε, λοιπόν, τον Πυθαγόρα, για να μάθει την ελληνική φιλοσοφία. Ο Πυθαγόρας τότε, για να τον μυήσει στα ποικίλα πυθαγόρεια θεωρήματα, δεν εφάρμοσε την παιδαγωγική μέθοδο αλλά την πενταετή σιωπή και τις άλλες δοκιμασίες, αλλά σε σύντομο χρονικό διάστημα του δίδαξε τα βιβλία «Περί Φύσεως» και «Περί Θεών».
Ο Άβαρις – συνεχίζει το κείμενο, τονίζοντας κι επαναλαμβάνοντας την υπερβόρεια καταγωγή του – ήταν γέρος και πολύ σοφός. Είχε έλθει στην Ελλάδα κι εκείνη την εποχή επέστρεφε στην πατρίδα του. Περιπλανήθηκε όμως και ο δρόμος τον έφερε στην Ιταλία, που είδε τον Πυθαγόρα και διαπίστωσε ότι δεν υπάρχει κανείς άλλος άνθρωπος όμοιος με αυτόν. Χάρισε δε στον Πυθαγόρα ένα οιστό (βέλος), το οποίο είχε ο Άβαρις και το κρατούσε από την ώρα που έφυγε από τη χώρα του.
Ο Άβαρις είχε χρησιμοποιήσει αυτό το βέλος γιατί, ιππεύοντας αυτό, μπορούσε να περάσει όλες τις δυσκολίες, που θα συναντούσε κατά τη μεγάλη του περιπλάνηση. Πάνω σ’ αυτό λοιπόν μπορούσε να διαβεί τα αδιάβατα, δηλαδή ποταμούς, λίμνες, βάλτους, όρη. Ο Πυθαγόρας, λέει ο Ιάμβλιχος (Πυθ. Β 91), δέχθηκε το βέλος ως κάτι το φυσικό, σαν να το περίμενε, χωρίς καθόλου να παραξενευτεί ούτε να τον ρωτήσει για ποιο λόγο του το έδωσε, αλλά πήρε παράμερα τον Άβαρι και του έδειξε το μηρό του, που ήταν χρυσός, δίνοντάς του δείγμα ότι δεν έκανε λάθος.
Στη συνέχεια απαρίθμησε ο Πυθαγόρας στον Άβαρι ένα ένα όλα όσα βρίσκονται μέσα στο ιερό του Υπεβορείου Απόλλωνος, κι αυτός τον διαβεβαίωσε ότι όλα ήταν ακριβώς έτσι. Επίσης τον παρακάλεσε να μείνει στην Ιταλία και να διδάσκει όσους συναντούσε.
Έτσι λοιπόν έμεινε κοντά στον Πυθαγόρα, που του δίδαξε με συντομία φυσιολογία και, αντί της οιωνοσκοπίας με τις θυσίες, του παρέδωσε την πρόγνωση διά των αριθμών, επειδή πίστευε ότι αυτή είναι η περισσότερο καθαρή. Και άλλες ασκήσεις του πνεύματος, τις πλέον πρέπουσες, παρέδωσε στον Άβαρι.
Εκτός της πυθαγόρειας φιλοσοφίας ο Άβαρις μυήθηκε και στην ορφική φιλοσοφία. Ο Ορφέας, γιος της Καλλιόπης, που η μητέρα του τον είχε μυήσει στο Πάγγαιον όρος, δίδαξε και τον Πυθαγόρα και του έμαθε ότι ο αριθμός είναι η ορισμένη ουσία των θεών και ότι διαμέσου των αριθμών γίνεται πρόγνωση θαυμαστή των μελλόντων να συμβούν.
Με τη σειρά του ο Πυθαγόρας όλα αυτά τα δίδαξε στον Άβαρι και του έμαθε ότι, αντί να μαντεύει με αίμα και σφαγή, η ασφαλέστερη γνώση είναι μέσω των αριθμών, «του δίδαξε μια τέλεια γνώση όλης της αλήθειας, που είχε συναχθεί μέσω της αριθμητικής επιστήμης» (Πυθ. Β 146).
Τον Άβαρι, κατά τον θρύλο, ποτέ δεν τον είδαν ούτε να πίνει ούτε να τρώει τίποτα.
Κάποτε ο Φάλαρις, ο πιο σκληρός από τους τυράννους των πόλεων της Μεγάλης Ελλάδας, συνέλαβε αιχμάλωτο τον Άβαρι και τον Πυθαγόρα, γιατί τους είδε να συνομιλούν και γιατί ο Άβαρις, αντί να θαυμάζει τον τύραννο, θαύμαζε τον Πυθαγόρα, και του έκανε πολλές ερωτήσεις, προπάντων ιερής φύσης, όπως για παράδειγμα ποιά είναι η πρόνοια των θεών για τους ανθρώπους, τί σχέση έχουν τα αγάλματα και αν πρέπει να λατρεύονται, τί είναι τα ουράνια σώματα και αυτά που περιστρέφονται γύρω από τη γη, και πολλά άλλα.
Ο Πυθαγόρας συνέχιζε να διδάσκει τον Άβαρι ότι όλα τα πράγματα εξαρτιούνται και κυβερνιούνται από τη δύναμη του θεού, και ότι η δύναμη της ψυχής εξουσιάζει την ελευθερία της θέλησης. Συνέχισε δε να συζητάει διεξοδικά για την τέλεια ενέργεια του λογικού και του νου, για την παρρησία του λόγου, την τυραννία, την τύχη, την αδικία, την ανθρώπινη πλεονεξία, και κατέληξε ότι όλα τα εγκόσμια είναι χωρίς καμιά αξία. Μετά του έδωσε μια θεία συμβουλή για τον άριστο βίο κι έκανε σύγκριση με τον διεφθαρμένο βίο, του φανέρωσε ότι οι ασθένειες και οι άλλες βαριές συμφορές του σώματος είναι καρποί της ακολασίας. Του αποκάλυψε τη διάκριση μεταξύ εκείνων που προέρχονται από το πεπρωμένο και την ειμαρμένη και εκείνων που γίνονται από το νου.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, λοιπόν, ο Άβαρις μυήθηκε στην πυθαγόρεια φιλοσοφία κι έμαθε τα κυριότερα δόγματά της, και πρέπει να ήταν ένας από τους σπουδαιότερους πυθαγόρειους. Οι θρύλοι και οι πηγές δεν λένε αν ξαναγύρισε στη χώρα, απ’ όπου κατέβηκε, για να αναμεταδώσει τη φιλοσοφία που διδάχθηκε. Το πιθανότερο θα ήταν να ξαναγύρισε και να μετέδωσε σ’ αυτούς την πυθαγόρεια φιλοσοφία, και ιδιαίτερα το δόγμα περί αθανασίας της ψυχής, για το οποίο οι Σκύθες ήταν γνωστοί στην αρχαιότητα (Πυθ. Β 173). Πηγή
https://ellas2.wordpress.com/
Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/
Αλέξανδρος ‘Ισαρης (1941-2022), Γεννήθηκα στην Αίγυπτο το 200 π.Χ.
Αλέξανδρος ‘Ισαρης (1941-2022), Γεννήθηκα στην Αίγυπτο το 200 π.Χ.
Γεννήθηκα στην Αίγυπτο το 200 π.Χ.
Με ήλιο στον Αιγόκερω
Και με σελήνη Κρόνου στον Κριό
Ο πατέρας Μακεδόνας
Κι η μάνα μου απο τη Μαύρη Θάλασσα.
Έγινα χτίστης κι απόκτησα πολλά παιδιά.
Αργότερα θεόρβη έπαιζα δίπλα στον Λοκ.
Αντιγραφέας έγινα το 1701 στη Μαδρίτη
Και εραστής μιας δούκισσας
Που κάηκε σε πυρκαγιά.
Με σκότωσαν σε όργιο κάπου στο Περού
Μα εγώ εμφανίστηκα ξανά
Στη Σαρλεβίλ των Αρδεννών με τ’ όνομα Ρεμπώ.
Πέθανα τριάντα επτά ετών κι όταν ξαναγεννήθηκα
Ήμουν γυναίκα ζωηρή
Που έγινε διάσημη
Σε ρόλους κωμικούς
Μέχρι που γνώρισα στη Ρώμη κάποιον Σάντρο Λίππι.
Πόρνη κατέληξα που πήγε από χολέρα
Μα τώρα φτιάχνω πιάνα στη Λειψία.
Άλλαξα σχήματα, καρδιές, μυαλό
Μίλησα τόσες γλώσσες.
Τυφλός εκ γενετής έχω τρία παιδιά
Γυναίκα από τη Σάμο.
Την τέχνη έμαθα στο σπίτι των γονιών μου
Και μες στη μουσική ζω τη ζωή μου.
Λέγομαι Γιούλιους, είμαι εβδομήντα δύο χρονών
Και θέλω να πεθάνω στην Ελλάδα.
https://vequinox.wordpress.com/
https://tokoskino.me/
Οι Έλληνες που πουλήθηκαν σκλάβοι κατά την Επανάσταση του 1821
Το Τελειωτικό Χτύπημα στους Πέρσες⚔️Η Μάχη της Μυκάλης - Αρχαία Ελληνική Ιστορία
Το Τελειωτικό Χτύπημα στους Πέρσες
⚔️Η Μάχη της Μυκάλης -
Αρχαία Ελληνική Ιστορία
Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025
Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025 ATHINAIS ASTROLOGY , STAR SIGNS GynaikaEimai 20 Ιανουαρίου 2025 ΚΡΙΟΣ – Την εβδ...
-
Ιούλιος: λαογραφία - παροιμίες- ήθη - έθιμα - τραγούδια 09:01 Σάββατο, 1 Ιουλίου 2017 ΓΙΟΡΤΕΣ ΕΛΛΑΔΑ Ιούλιος, Γιούλ...
-
►Tarot: "Οι περισσότερες σχετικές γενικότητες / Major Arcana" .- 01/15/2018 από την Aquileana Τα είκοσι δύο φύλλ...
-
Ντάβανος: Γνωριμία με το έντομο... Ντάβανος , ο (ουσιαστικό) [λατινική λέξη tabanus = οίστρος] το έντομο που κεντρίζει τα βόδια, η ...