Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Δευτέρα 21 Φεβρουαρίου 2022

Περιηγηθήκαμε στη μεγάλη έκθεση του Γιανούλη Χαλεπά

 Περιηγηθήκαμε στη μεγάλη έκθεση του Γιανούλη Χαλεπά


Το Magazine βρέθηκε στα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ «Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν», σε επιμέλεια Αλεξάνδρας Γουλάκη-Βουτυρά και συμπαραγωγή με το Onassis Culture.

Μία συγκλονιστική γλυπτική σύνθεση με τη Μήδεια και τα δύο της παιδιά. Η παιδοκτόνος στητή, με γυμνά, τονισμένα τα στήθη. Στο δεξί της χέρι, το μαχαίρι είναι κατεβασμένο χαμηλά και οριζόντια μπροστά της. Δεξιά, το ένα παιδί αντιστέκεται τεντωμένο έντονα προς τα πλάγια, ενώ το α΄λλο με πλάτη στον θεατή και σκυφτό προσπαθεί να ξεφύγει προς τα πίσω.

Λίγο παραπέρα ο Οιδίποδας και η Αντιγόνη, με το πρόσωπο του πρώτου να είναι στην πραγματικότητα αυτοπροσωπογραφία του ίδιου του Γιανούλη Χαλεπά. Καθιστός, σκυφτός, με σμιχτά φρύδια και με μία ταινία στα μαλλιά, ο Οιδίποδας κάθεται κουρασμένος, ενώ πίσω του, όρθια η κόρη του με χαρακτηριστικό βλέμμα απόγνωσης και ιδιαίτερη κόμμωση, ακουμπά στον ώμο του παρηγορητικά.

Γιανούλης Χαλεπάς
Μήδεια ΙΙΙ, 1933 γύψος, Εθνική Πινακοθήκη -Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου αρ. ευρ. 1470  ©ALEXANDROS AVRAMIDIS

Δύο εικόνες βγαλμένες απευθείας από τις αρχαιοελληνικές τραγωδίες που μοιάζουν τόσο σύγχρονες και τόσο ζωντανές. Όπως άλλωστε όλα τα έργα του Γιανούλη Χαλεπά, τον οποίο δυστυχώς οι περισσότεροι έχουμε ταυτίσει με την “Κοιμωμένη” του, το περίφημο άγαλμα που βρίσκεται στο Α Νεκροταφείο στον τάφο της Σοφίας Αφεντάκη. Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν κάτι παραπάνω γι΄αυτόν τον σπουδαίο γλύπτη, που δικαίως αποκαλείται και ως ο Ροντέν της Ελλάδας.

Έναν καλλιτέχνη ταλαιπωρημένο πολύ από ψυχικά νοσήματα, που δημιούργησε την περίφημη "Κοιμωμένη" του σε ηλικία 24 ετών και λίγο μετά εμφάνισε τα πρώτα συμπτώματα αποκλίνουσας συμπεριφοράς, κατέρρευσε ψυχικά για 40 χρόνια, και μόνο μετά τον θάνατο της κυριαρχικής μητέρας του «αναστήθηκε» και επέστρεψε στην τέχνη του και στη ζωή. Ήταν πλέον 65

Όποιος επιχειρήσει να μπει μέσα στις δαιδαλώδεις ατραπούς του μυαλού του, θα βρεθεί αντιμέτωπος με μία ξεχωριστή και γοητευτική καλλιτεχνική ιδιοφυΐα που, ουκ ολίγες φορές, θα τον εκπλήξει με τη ριζοσπαστικότητα της σύλληψής του.

Γιανούλης Χαλεπάς- Δούναι & Λαβείν
Μέγας Αλέξανδρος, Ζων και νεκρός, γύψος, αμφίπλευρο  ALEXANDROS AVRAMIDIS

Εμείς βρεθήκαμε στα εγκαίνια της έκθεσης «Γιανούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν» που εγκαινιάστηκε στις 18 Φεβρουαρίου από την Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών Α.Π.Θ, περιηγηθήκαμε ανάμεσα σε 150 περίπου έργα του (γλυπτά, σχέδια, κατάστιχα) και σαγηνευτήκαμε από το μεγαλείο της Τέχνης του μεγάλου αυτού Έλληνα γλύπτη. Να σημειωθεί πως αφετηρία της μεγάλης αυτής έκθεσης είναι η πρόσφατη απόκτηση ενός μεγάλου συνόλου γλυπτών και σχεδίων από το Ίδρυμα Ωνάση.

Πρόκειται για ένα μέρος της σπουδαίας συλλογής της Ειρήνης και Βασιλείου Χαλεπά, των ανιψιών του καλλιτέχνη, οι οποίοι τον Αύγουστο του 1930 τον έφεραν από την Τήνο στην Αθήνα, όπου δημιούργησε περισσότερα από 40 έργα και πάρα πολλά σχέδια στα τελευταία 8 χρόνια της ζωής του (πέθανε 15 Σεπτεμβρίου 1938). Επρόκειτο για τη σημαντικότερη συλλογή για το έργο και τη ζωή του Χαλεπά, μιας και διέσωσε σημαντικά έργα της πρώτης (καλύπτει τα νεανικά του χρόνια μέχρι την εμφάνιση της αρρώστιας του), της δεύτερης (καλύπτει τα χρόνια που έζησε και εργάστηκε στην Τήνο μετά την επάνοδό του από το Ψυχιατρείο της Κέρκυρας) και, κυρίως, της τρίτης περιόδου (ταυτίζεται με την εποχή που έζησε και δημιούργησε στην Αθήνα, δηλαδή τα χρόνια 1930-1938) της καλλιτεχνικής του παραγωγής.

Γιανούλης Χαλεπάς Δούναι & Λαβείν
Παραμύθι της πεντάμορφης ΙΙ, 1918 γύψος, συλλογή πανελληνίου ιερού ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου, μόνιμη έκθεση Ιδρύματος Τηνιακού Πολιτισμού  ALEXANDROS AVRAMIDIS

Οι προσλαμβάνουσες του εμβληματικού αυτού καλλιτέχνη είναι άπειρες και πολλές φορές αντιφατικές: στο γλυπτο με τον τίτλο “Κονιάκ” με έκπληξη βρεθήκαμε απέναντι από μία μικρή σύνθεση, εξαιρετικά δυναμική σαν σύλληψη: μία γυναίκα, γυμνή στο πάνω μέρος του σώματός της, λυγίζει τα σκέλη της και συστρέφει τον κορμό της σε μία ρυθμική ανάπτυξη διαγώνιων στοιχείων, αποδίδοντας τη μορφή που μοιάζει να χάνει την ισορροπία της τη στιγμή που πίνει από το ποτήρι στο υψωμένο της δεξί της χέρι. Μια γυναίκα μεθυσμένη εν ολίγοις…

Λίγο πριν είχαμε δει αναπάντεχες εικόνες “καθημερινής” ζωής από την Τήνο το νησί του, μία γυναίκα να μαδάει καθισμένη μία κότα, έναν ορνιθοκλέπτη ολόγυμνο να κρατά με τα δύο του χέρια μπροστά στο στήθος του έναν κόκορα, αλλά και τον περίφημο Θεριστή του, μία φαινομενικά λιτή σύνθεση που κρύβει μία δομή χτισμένη προσεκτικά, με σοφά υπολογισμένα γεωμετρικά μοτίβα…

Γιανούλης Χαλεπάς
Κονιάκ, 1927, Γύψος, 38χ20χ18 εκ. Ενυπόγραφο στην πίσω βάση.  NEWS 24/7

Μία έκθεση γεμάτη εκπλήξεις με έμφαση σε θέματα που ο Γιανούλης επέλεξε να δουλέψει σε όλη του τη ζωή. Με τον περίεργο τίτλο που απαρτίζεται από δύο αρχαιοελληνικά απαρέμφατα: “Δούναι και λαβείν” (μτφρ πάρε- δώσε). Ένας τίτλος που προκαλεί σκοπίμως, όπως αποκάλυψε η Αφροδίτη Παναγιωτάκου, Διευθύντρια Πολιτισμού Ιδρύματος Ωναση, στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στους δημοσιογράφους μαζί με την επιμελήτρια της έκθεσης Αλεξάνδρα Γουλάκη- Βουτυρά, ομότιμη καθηγήτρια της Σχολής Καλών Τεχνών του ΑΠΘ.

Λίγοι γνωρίζουν πως ο Γιανούλης Χαλεπάς κατάγεται από μια οικογένεια με πλούσια παράδοση στο μάρμαρο, καθώς ο πατέρας του Ιωάννης Χαλεπάς, διατηρούσε ένα από τα σημαντικότερα εργοστάσια μαρμαρογλυπτικής στο δεύτερο μισό του 19ου αιώνα. Τα κατάστιχα των λογαριασμών της πατρικής αυτής επιχείρησης, όταν ο πατέρας πέθανε, έμειναν στην οικογένεια στην Τήνο και χρησιμοποιήθηκαν από τον Γιανούλη ως χαρτί- υλικό σχεδίασης στα δύσκολα χρόνια της επανόδου του στην Τήνο, όταν βρήκε από το ψυχιατρείο στην Κέρκυρα.

Περιηγηθήκαμε στη μεγάλη έκθεση του Γιανούλη Χαλεπά
Αυτοπροσωπογραφία του Γιανούλη Χαλεπά  ALEXANDROS AVRAMIDIS

Την ίδια στιγμή αυτό το “Δούναι και λαβείν” εκφράζει απόλυτα το πάρε δώσε μορφών, θεμάτων, παραγγελιών και τις συνέπειές τους μέσα στο έργο του Χαλεπά: ανταλλαγές με γλύπτες, συγχρόνους του ή παλιότερων εποχών, που επηρεάζουν το έργο του, την καλλιτεχνική του δημιουργία.

“Όποιος παίρνει δίνει και οποίος δίνει παίρνει” αναφέρει εύστοχα ο Δημήτρης Μαρωνίτης για “την παραγωγική αξία που έχει στον καλλιτεχνικό τομέα η μέθοδος της αμοιβαιότητας”.

“Όποι

ΤΟ ΠΕΡΙΟΠΤΟ ΚΑΙ Η ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ

Αυτά ακριβώς τα σχέδια πάνω στους παλιούς λογαριασμούς μαρτυρούν το συγκλονιστικό του “ξύπνημα”, στις σκέψεις, τις προσπάθειες και την επιστροφή του γλύπτη στην τέχνη του. Εκεί σχεδίαζε τα πάντα. Όλες τις λεπτομέρειες και επέστρεφε πάντα σε αυτά και διορθωνε πάλι και πάλι… μέχρι να κατακτήσει την απόλυτη τελειότητα. Μία τελειότητα που για εμάς είναι απόλυτα ορατή, για τον ίδιο ωστόσο πάντα έχρηζε διόρθωσης. “Σχεδίαζε όπως ανέπνεε. Σχεδιάζει ακόμη και τα προβλήματά του με τρόπο μοναδικό. Είναι αποκαλυπτικός ο τρόπος που σκέφτεται και δουλεύει” κατά την κ. Βουτυρά.

Γιανούλης Χαλεπάς Δούναι & Λαβείν
Όρθια κόρη π. 1870, γύψος, μουσείο Γιανούλη Χαλεπά Πύργου Τήνου κοινότητα Πανόρμου Τήνου  ALEXANDROS AVRAMIDIS (3)

Ο Χαλεπάς έχει μια εξαιρετική παιδεία, Έχει υπόψιν τους την αρχαιότητα και τους βασικούς κανόνες της γλυπτικής. Ξέρει τι σημαίνει περίοπτο. Αυτό για τον Χαλεπα γίνεται το σταθερό του πρόβλημα γλυπτικής” ανέφερε η κ. Βουτυρά στη συνέντευξη Τύπου και συνεχίζει επεξηγώντας το ακόμη περισσότερο “Το τέλειο γλυπτό δε σταματά σε μία όψη, πρεπει να το βλέπεις γύρω γύρω. Δεν έχει το έργο δηλαδή μια κύρια πλευρά”. Αυτή η τελειότητα τον απασχόλησε πολύ και για τον λόγο αυτό είχε εμμονή με το τέλειο, την τέλεια σύνθεση. Γι' αυτό και βλέπουμε το ίδιο θέμα πολλές φορές, για παράδειγμα βλέπουμε 12 φορές τον “Σάτυρο και Έρωτα” σε γλυπτά και σε πολυάριθμα σχέδια.

Κάπως έτσι φτάνει ο Χαλεπάς και δημιουργεί τα λεγόμενα περίοπτα γλυπτά του. Γλυπτά που εντυπωσιάζουν από όποια πλευρά τους κι αν τα δεις.

Ο Μέγας Αλέξανδρος ζων και νεκρός είναι ένα από τα πιο χαρακτηριστικά αμφιπρόσωπα γλυπτά του καλλιτέχνη, που φανερώνει την προσπάθειά του να δημιουργήσει περίοπτα έργα με δύο κύριες όψεις. Πρόκειται για ένα γλυπτό που στη θέασή του μαγεύεσαι κυριολεκτικά και δεν μπορείς να σταματήσεις να το κοιτάς και να το μελετάς… Το ίδιο και το αμφιπρόσωπο γλυπτό του Αγίου Χαραλάμπου και του Ερμή όπου στη σύνθεση αυτή αντιθέσεων προστίθεται και η αντιπαράθεση αρχαίου θεού και αγίου ορθοδοξίας….

Γιανούλης Χαλεπάς Δούναι & Λαβείν
Προτομη Ευτυχίας, ενυπόγραφο, 1931 , στη βάση εμπρός σε οβάλ επιφάνεια υπογράφει το έργο με χάραξη. Γύψος συλλογή ιδρύματος Ωνάση  ALEXANDROS AVRAMIDIS

ΟΙ ΔΥΟ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΧΑΛΕΠΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΙΝΟΥΝ

Ο Χαλεπάς αγαπούσε πολύ τις γυναίκες. Ο Χαλεπάς δεν δημιούργησε ποτέ κάποια γλυπτική σύνθεση με τη μητέρα του και αυτό είναι κάτι που δημιουργεί απορία, αν αναλογιστεί κανείς τη θέση που είχε στη ζωή και την πορεία του, αλλά και το γεγονός πως είχε σχεδιάσει πολλά από πορτρέτα της οικογένειάς τους. Ίσως πίστευε πως δεν μπορούσε να την αποτυπώσει στην τελειότητά της.

Δύο είναι οι γυναικείες μορφές που έχει αποτυπώσει σε πορτρέτα και συγκινούν ιδιαίτερα με το βάθος της ματιάς τους. Το πρώτο και -για μένα τουλάχιστον πιο συγκλονιστικό- είναι το πορτρέτο της αδελφής του Κατερίνας, ένα έργο τέχνης που συναγωνίζεται σε ευαισθησία με το πλάσιμο της Κοιμωμένης του. Η Κατερίνα με μαλλιά τραβηγμένα πίσω σε κότσο, μαγνητίζει το βλέμμα με το πόσο νέα και όμορφη είναι.

Το δεύτερο γυναικείο πορτρέτο που εντυπωσιάζει είναι η προτομή της ανιψιάς του Ευτυχίας, η οποία απεικονίζεται γυμνόστηθη με ενα αναδιπλωμένο ύφασμα στον ώμο. Τα φρύδια της είναι σμιχτά και τα μαλλιά της πιασμένα. Στο πίσω μέρος της προτομής εκπλήσσει η μοναδική του υπογραφή. Η ανάγλυφη αυτοπροσωπογραφία του με κλειστά μάτια, σαν να ονειρεύεται…

Περιηγηθήκαμε στη μεγάλη έκθεση του Γιανούλη Χαλεπά
Άποψη της έκθεσης "Γιανούλης Χαλεπάς Δούναι & Λαβείν"  ALEXANDROS AVRAMIDIS

ΚΑΙ ΜΙΑ ΟΝΕΙΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑ ΧΕΙΡΟΣ ΑΡΓΥΡΩΣ ΧΙΩΤΗ

Σημειώστε πως στην Αθήνα, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση αυτή την περίοδο και μέχρι τις 27 Φεβρουαρίου λαμβάνει χώρα ένα θαυμάσιο θεατρικό ονειρικό αφήγημα για τον σπουδαίο αυτόν γλύπτη υπό τον τίτλο "ΧΑΛΕΠΑΣ" σε λιμπρέτο του The Boy και σκηνοθεσία Αργυρώς Χιώτη. Πρόκειται για μία παράσταση που σε βυθίζει στα άδυτα του μυαλού του και ακροβατεί ανάμεσα σε ένα όνειρο κολάσεως και μη. Ο Σίμος Κακάλας ενσαρκώνει τη γοητευτική αυτή φυσιογνωμία της ελληνικής Τέχνης με τρόπο συγκλονιστικό και μαζί με τον Αντώνη Μυριαγκό (στον ρόλο του alter ego δαιμονίου του Χαλεπά) περπατούν με στιβαρά βήματα τον δύσβατο δρόμο του γλύπτη, ανάμεσα στη σιωπή και στο παράλογο, στην αδράνεια και στη δημιουργία.

Χαλεπάς- Στέγη
Σκηνή από την παράσταση της Αργυρώς Χιώτη  ΑΝΔΡΕΑΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΣ

Η παράσταση αποτελεί ένα μουσικό και εικαστικό επίτευγμα. Η σκηνική εγκατάσταση της Έφης Μπίρμπα σε συνδυασμό με τους εκπληκτικούς φωτισμούς του Τάσου Παλαιορούτα δεν είναι λίγες οι φορές που παραπέμπουν σε ζώντα έργα τέχνης (αληθινά κυπαρίσσια ξεφυτρώνουν πάνω και κάτω από τη σκηνή, όπου γιορτάζεται η άγρια φύση του μοναδικού αυτού δημιουργού), ενώ η μουσική του Jan Van μπορεί άνετα να παρομοιαστεί με ένα εφιαλτικό όνειρο που φωτίζει την ταραγμένη ψυχοσύνθεση του μοναδικού αυτού Έλληνα γλύπτη.

«Γιαννούλης Χαλεπάς: Δούναι και Λαβείν»/ Επιστημονική επιμέλεια έκθεσης και δίγλωσσης έκδοσης/καταλόγου: Αλεξάνδρα Γουλάκη-Βουτυρά, Γενική Διευθύντρια Τελλογλείου Ιδρύματος Τεχνών ΑΠΘ, Ομότιμη Καθηγήτρια Σχολής Καλών Τεχνών ΑΠΘ/ Σχεδιασμός έκθεσης: Παύλος Θανόπουλος, Σκηνογράφος./ 18/2-5/6 στο Τελλόγλειο Ίδρυμα Τεχνών ΑΠΘ, με τη συνδρομή του Ιδρύματος Ωνάση/
https://www.news247.gr/

Τυρόπιτες βουτηχτές - ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ!!!

Τυρόπιτες βουτηχτές - 
ΣΥΝΤΑΓΗ ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΗ!!!


Φτιάξτε την πιο εύκολη και γρήγορη συνταγή για ΤΥΡΟΠΙΤΕΣ βουτηχτές και κάντε πεντανόστιμες βουτιές στη λαχταριστή και μοναδική τους γεύση!! ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ!!!


Πόσο κοντά θα μπορούσαν να έρθουν δύο εξωγήινοι πολιτισμοί;

Πόσο κοντά θα μπορούσαν να έρθουν δύο εξωγήινοι πολιτισμοί;


ΚΟΣΜΟΣ Συμφωνία για συνάντηση κορυφής Μπάιντεν- Πούτιν

 Συμφωνία για συνάντηση κορυφής Μπάιντεν- Πούτιν

Ο Αμερικανός πρόεδρος Τζο Μπάιντεν και ο Ρώσος ομόλογός του Βλαντιμίρ Πούτιν, συμφώνησαν κατ' αρχήν να πραγματοποιήσουν μια σύνοδο κορυφής για την κρίση στην Ουκρανία, σύμφωνα με την Ουάσιγκτον και το Παρίσι.

Το γραφείο του Εμανουέλ Μακρόν ανακοίνωσε σήμερα ότι ο Γάλλος πρόεδρος πρότεινε στους δύο αρχηγούς κρατών μια σύνοδο κορυφής για την «ασφάλεια και τη στρατηγική σταθερότητα στην Ευρώπη». Ο Μπάιντεν συμφώνησε στη συνάντηση «κατ' αρχήν» υπό τον όρο ότι δεν θα υπάρξει ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος του Αμερικανού Προέδρου. Η συνάντηση έχει προγραμματιστεί για τις 24 Φεβρουαρίου.

«Είμαστε πάντα έτοιμοι για διπλωματία», δήλωσε η εκπρόσωπος Τύπου του Λευκού Οίκου Τζεν Ψάκι. «Αλλά είμαστε επίσης έτοιμοι να επιβάλουμε άμεσες και αυστηρές κυρώσεις, εάν η Ρωσία αποφασίσει να προχωρήσει σε πόλεμο» πρόσθεσε η Τζεν Ψάκι.

Η Φον ντερ Λάιεν περιγράφει τις πιθανές κυρώσεις

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν υπογράμμισε ότι η Ρωσία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει «τεράστιες συνέπειες» εάν επιτεθεί στην Ουκρανία: «Για το Κρεμλίνο, οι οικονομικές κυρώσεις σημαίνουν ότι εάν πραγματοποιήσουν στρατιωτική επίθεση κατά της Ουκρανίας, η Ρωσία θα αποκοπεί καταρχήν από τις διεθνείς χρηματοοικονομικές αγορές» τόνισε η πρόεδρος της Κομισιόν σε συνέντευξή της στο τηλεοπτικό δίκτυο ARD.

Οι κυρώσεις θα αφορούν «όλα τα προιόντα που χρειάζεται επειγόντως η Ρωσία για να εκσυγχρονίσει και να διαφοροποιήσει την οικονομία της, τα οποία όμως παράγονται από εμάς και τα οποία η Ρωσία δεν μπορεί να αντικαταστήσει»,πρόσθεσε.

Αναφερόμενη στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, η φον ντερ Λάιεν είπε: «Δεν θα είναι εύκολο για αυτόν να εξηγήσει στους δικούς του γιατί επιτίθεται στην Ουκρανία και γιατί αποδέχεται αυτές τις τεράστιες συνέπειες για τη Ρωσία».

naftemporiki.gr

https://www.naftemporiki.gr/

Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

«Βουτιά» στην Αιγυπτιακή Μυθολογία! (Όσιρις, Ίσις, Σετ) | The Mythologist

«Βουτιά» στην Αιγυπτιακή Μυθολογία! (Όσιρις, Ίσις, Σετ) | The Mythologist


Όταν το DNA γίνεται όπλο στον πόλεμο

 Όταν το DNA γίνεται όπλο στον πόλεμο

Του Μιχάλη Ψύλου

psilosm@naftemporiki.gr

«Σε κάποια Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών πέφτει νεκρός, μολυσμένος με έναν ιό που ήταν γενετικά προσαρμοσμένος σε αυτόν». Ευτυχώς, δεν πρόκειται για αληθινό ρεπορτάζ, αλλά για την αρχή του  μυθιστορήματος “Helix” του διάσημου Αυστριακού συγγραφέα Μαρκ Ελσμπεργκ, που κυκλοφόρησε το 2016. 

Πιθανότατα δεν ήταν αυτό το σενάριο φρίκης που ώθησε τον τόσο τον Γάλλο Πρόεδρο Εμμανουέλ Μακρόν όσο και τον Γερμανό καγκελάριο Ολαφ Σολτς να αρνηθούν να υποβληθούν σε μοριακό τεστ για τον Covid, από τις ρωσικές ιατρικές υπηρεσίες, πριν  συναντήσουν τον Βλαντιμίρ Πούτιν, πρόσφατα στο Κρεμλίνο.

Μακρόν και Σολτς υποβλήθηκαν σε PCR από τους γιατρούς των αντίστοιχων πρεσβειών τους, με συσκευές που έφεραν από τη Γαλλία και τη Γερμανία, αντίστοιχα. Ρωσικό ιατρικό προσωπικό προσκλήθηκε να παραστεί στη δοκιμή.

Ποιος ήταν ο λόγος;  Τόσο ο Μακρόν όσο και ο Σολτς, δεν ήθελαν οι Ρώσοι να αποκτήσουν το DNA τους, αναφέρουν δυτικές πηγές.

Γιατί όμως οι υπηρεσίες του Κρεμλίνου να ενδιαφέρονταν τόσο πολύ για τον γενετικό κώδικα των δύο Ευρωπαίων ηγετών; Όταν μάλιστα, δεν θα ήταν τόσο δύσκολο να αποκτήσουν το DNA τους, εξετάζοντας ένα ποτήρι που χρησιμοποίησαν και οι δύο ή κάποιες τρίχες από τα μαλλιά τους που σίγουρα θα είχαν απομείνει σε μια πολυθρόνα.

«Πρώτα από όλα, τέτοια δείγματα δεν θα ήταν τόσο σαφή και ευανάγνωστα όσο αυτά που θα λαμβάνονταν από ένα τεστ Covid», λέει ο ιστορικός Φλόριαν Σιμικόβσκι, που εργάζεται στο Γερμανικό Μουσείο Κατασκοπείας, στο Βερολίνο. «Τέτοια δεδομένα έχουν γίνει πολύτιμα αγαθά και τα γενετικά ίχνη είναι σίγουρα τα πιο ευαίσθητα και προσωπικά. Για τις μυστικές υπηρεσίες είναι ένα πραγματικό χρυσωρυχείο, έστω και μόνο για μελλοντική αναφορά», λέει ο Σιμικόβσκι. 

«Στην πραγματικότητα, δεν θα πρέπει να ήταν δύσκολο οι ρωσικές υπηρεσίες να βρουν μερικές τρίχες εκεί», λέει ο Γερμανός ιστορικός. Με ένα δείγμα σάλιου, ωστόσο, η αποστολή είναι πολύ πιο ξεκάθαρη από ό,τι με μια τρίχα που θα μπορούσε επίσης να προέρχεται από έναν υπάλληλο του Κρεμλίνου ή κάποιον από το κυβερνητικό περιβάλλον του κρατικού επισκέπτη. «Εάν υποθέσουμε ότι οι διπλωματικές επαφές θα διακοπούν και ξεσπάσει πόλεμος, θα χρησιμοποιηθούν πολλά βρώμικα μέσα. Συνεπώς, όλα αυτά θα μπορούσαν να είναι πιθανά», λέει ο Σιμικόβσκι.

Το νέο «χρήμα»

Αλλωστε και ο ίδιος ο Πούτιν είναι επιφυλακτικός. Ακόμη και στη σύνοδο κορυφής των G-20 το 2019 στην Οζάκα, ο Πούτιν είχε μαζί του τα δικά του ποτήρια και φλιτζάνια. O Ρώσος πρόεδρος περπατούσε κρατώντας ένα προσωπικό θερμός γεμάτο τσάι. Ο Ρώσος Πρόεδρος λέγεται επίσης ότι είναι υπερβολικά προσεκτικός όταν τρώει. «Ένας γιατρός και αρκετοί γευσιγνώστες παίρνουν δείγμα από όλα όσα ετοιμάζουμε και τα αναλύουν», είπε η ιδιοκτήτρια ενός εστιατορίου σε ένα βαυαρικό χωριό το 2016, που  ο Πούτιν είχε  δειπνήσει εκεί με τον τότε πρωθυπουργό της Βαυαρίας,Έντμουντ Στόιμπερ. «Ο Πούτιν ήταν πράκτορας των μυστικών υπηρεσιών», λέει ο Σιμικόβσκι. «Ξέρει τι μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή»

«Τα δεδομένα είναι το νέο χρήμα. Και τα προφίλ DNA είναι τα πιο ευαίσθητα και προσωπικά δεδομένα που μπορεί κανείς να φανταστεί», εξηγεί ο Σιμικόβσκι. Αν κάποιος προσέφερε δεδομένα τόσο σημαντικά, όσο το DNA ενός προέδρου, σίγουρα πολλές μυστικές υπηρεσίες θα ενδιαφερόταν. «Είναι εξαιρετικά πολύτιμο να έχουμε κάτι τέτοιο σε απόθεμα, έστω και για το μέλλον».

 Θεωρητικά, δεδομένα DNA από υψηλόβαθμους ηγέτες θα μπορούσαν να εξεταστούν για κληρονομικές ασθένειες ή για την προέλευση των προγόνων τους, με τις οποίες οι αρχηγοί κρατών θα μπορούσαν να εκβιαστούν ή να γίνουν θύματα προπαγάνδας. Θα μπορούσαν επίσης τα δεδομένα να χρησιμοποιηθούν ακόμη και για να αποδειχτεί ένα έγκλημα ή μια εξωσυζυγική σχέση. Το … 1800, στις προεδρικές εκλογές στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πολιτικοί αντίπαλοι του Τόμας Τζέφερσον προσπάθησαν να τον δυσφημήσουν, διαρρέοντας ότι ο τότε πρόεδρος είχε μια παράνομη σεξουαλική σχέση με την οποία απέκτησε ένα νόθο παιδί. Περίπου 200 χρόνια αργότερα, οι φήμες αυτές για τον Τζέφερσον επιβεβαιώθηκαν από μια ανάλυση DNA.

Ιστορία από τα παλιά

Και στον σύγχρονο κόσμο, ορισμένες μυστικές υπηρεσίες ανέκαθεν ενδιαφέρονταν για βιομετρικά δεδομένα. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η CIA και το FBI λέγεται ότι είχαν πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων DNA, που οι άνθρωποι έστελναν εθελοντικά, δείγματά τους, για παράδειγμα για τη διεξαγωγή γενεαλογικής έρευνας. Στην πρώην  Λαϊκή Δημοκρατία της Γερμανίας, η κρατική υπηρεσία ασφαλείας Στάζι, συγκέντρωνε επίσης βιολογικά δείγματα  από αντιπάλους του καθεστώτος. «Η Ρωσία μπορεί να συλλέξει τέτοια δεδομένα για μελλοντικούς σκοπούς», υποστηρίζει ο Σιμικόβσκι.

Πολλές υπηρεσίες πληροφοριών ενδιαφέρονταν πάντα για τα βιομετρικά δεδομένα των ανθρώπων. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, λέγεται ότι η CIA έχει πρόσβαση σε αρχεία DNA, που δημιουργήθηκαν με στοιχεία που αποστέλλονται ελεύθερα από ιδιώτες, για παράδειγμα για γενεαλογική έρευνα. Τα έγγραφα από τα WikiLeaks αποκαλύπτουν μάλιστα ότι με εντολή της Χίλαρι Κλίντον, την εποχή που ήταν υπουργός Εξωτερικών, είχαν ληφθεί μεμονωμένα στοιχεία, συμπεριλαμβανομένου του DNA, από Αφρικανούς αξιωματούχους.

Στη δεκαετία του 1980, οι  αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες φέρονται να υπέκλεψαν…κόπρανα του τότε προέδρου των Φιλιππίνων Φερντινάντ Μάρκος. Από την άλλη, είναι βέβαιο ότι  η CIA συγκέντρωνε πληροφορίες από τα ιατρικά αρχεία του Σαντάμ Χουσεΐν και άλλων Αράβων ηγετών σε νοσοκομεία της Δύσης. 

Τον Φεβρουάριο του 1999, η ισραηλινή Μοσάντ φέρεται να υπέκλεψε τα ούρα του Σύρου ηγέτη Χαφέζ αλ Άσαντ κατά τη διάρκεια της κηδείας του βασιλιά Χουσεΐν στην Ιορδανία, θέλοντας να εξετάσει  την κατάσταση της υγείας του Ασαντ, ενόψει πιθανών διαπραγματεύσεων. Θα μπορούσε το Ισραήλ να κάνει διαπραγματεύσεις και να στηριχτεί  στις δεσμεύσεις ενός, πιθανά άρρωστου, ηγέτη;  Οντως, ο σύρος πρόεδρος Χαφέζ αλ Ασαντ απεβίωσε  λίγους μήνες αργότερα.

Υπάρχει και μια άλλη ιστορία, που προκάλεσε σάλο! Ο Βορειοκορεάτης δικτάτορας Κιμ Γιονγκ Ουν, πηγαίνοντας το 2018 στη Σιγκαπούρη για να συναντηθεί με τον τότε πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών,Ντόναλντ Τραμπα, πήρε μαζί του την προσωπική του …τουαλέτα. 

Σύμφωνα με τον Ρόναλντ Κέσλερ, συγγραφέα ενός βιβλίου για τις Μυστικές Υπηρεσίες, μέχρι πριν από λίγα χρόνια οι πράκτορες ασχολούνταν με τη συλλογή οποιουδήποτε αντικειμένου, συμπεριλαμβανομένων των σεντονιών, που χρησιμοποιούσαν οι Αμερικανοί πρόεδροι, όταν διέμεναν έξω από τον Λευκό Οίκο.  Όλες οι πληροφορίες που θεωρητικά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για σκοπούς εκβιασμού ή αρνητικής προπαγάνδας, ενδιαφέρουν τις μυστικές υπηρεσίες. Θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα για να σχεδιάσουν παγίδες, να κατασκευάσουν ψεύτικες ειδήσεις και να εμπλέξουν άδικα έναν πρωθυπουργό, έναν υπουργό ή έναν βουλευτή «Όταν τελειώνει η διπλωματία και ξεκινά ένας πόλεμος, τα πράγματα γίνονται σκληρά και τα βρώμικα μέτρα θεωρητικά γίνονται μέρος του οπλοστασίου».

https://www.naftemporiki.gr/

Οι ΗΠΑ εξετάζουν νέους κανόνες για πολεμικά πλοία στον Βόσπορο; “Φωτιά” απειλεί την Αλεξανδρούπολη

Οι ΗΠΑ εξετάζουν νέους κανόνες για πολεμικά πλοία στον Βόσπορο; “Φωτιά”

 απειλεί την Αλεξανδρούπολη



Συζητείται αλλαγή της συνθήκης του Μοντρέ;- Η Μόσχα σε περίπτωση πολεμικής ρήξης με τις ΗΠΑ θα κτυπούσε με πυραύλους άμεσα όλες τις βάσεις του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια https://www.pentapostagma.gr/kosmos/i...
---------- Η κυβέρνηση του προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν επέτρεψε την ιδέα της εισαγωγής νέων κανόνων για τη διέλευση και τη ναυσιπλοΐα πολεμικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.Αυτό ανέφερε η Wall Street Journal (WSJ), επικαλούμενη πηγές της αμερικανικής κυβέρνησης. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αμερικανική κυβέρνηση, κατά την προετοιμασία της απάντησης στις προτάσεις της Ρωσίας για εγγυήσεις ασφαλείας, μεταξύ άλλων, συζήτησε με τους συμμάχους τη δυνατότητα να επιτραπεί η επιθεώρηση των πυραυλικών συστημάτων τους στην Πολωνία και τη Ρουμανία. Ένα άλλο σχέδιο που συζητήθηκε στην Ουάσιγκτον είναι η εισαγωγή νέων κανόνων για τη διέλευση και τη ναυσιπλοΐα πολεμικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα. Νωρίτερα, ο Γενικός Γραμματέας του ΝΑΤΟ Γενς Στόλτενμπεργκ δήλωσε ότι η Βορειοατλαντική Συμμαχία συγκεντρώνει τις δυνάμεις της στην ανατολική πλευρά προκειμένου να παράσχει στους συμμάχους της τις απαραίτητες εγγυήσεις ασφαλείας, ενώ θα «παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση». «Αυξάνουμε την ετοιμότητα των δυνάμεών μας, θα αυξήσουμε την παρουσία μας, μεταξύ άλλων στη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα. Περισσότερα πλοία και στρατιωτικά αεροσκάφη θα σταλούν εκεί», είπε ο ίδιος. Δεν γνωρίζουμε αν αυτά αποτελούν πραγματικότητα, ή αποτελούν απλά σενάρια ενός ψυχολογικού πολέμου ανάμεσα σε ΗΠΑ και Ρωσία, σε καμία περίπτωση. Αν αληθεύουν όμως, πρόκειται για μια λίαν επικίνδυνη και σοβαρή κατάσταση, εφόσον ισχύουν όλα αυτά, η οποία θα εμπλέξει τόσο την Τουρκία που κατέχει τα Στενά, όσο και την Ελλάδα, ειδικά στην περιοχή της Αλεξανδρούπολης, στην οποία έχουμε έντονη αμερικανική στρατιωτική παρουσία. Υπενθυμίζουμε ότι συστοιχίες υπερηχητικών πυραύλων "Onyx" έχουν στοχοποιήσει χερσαίους στόχους σε Βαλκάνια (συμπεριλαμβανομένης Τουρκίας-Στενά του Βοσπόρου και Ελλάδος-Αλεξανδρούπολη). Εξοπλισμένος με κεφαλή βάρους 300 κιλών, ο ρωσικός πύραυλος μπορεί να καταστρέψει οποιονδήποτε επίγειο στόχο ή συγκέντρωση εχθρικών δυνάμεων με εύρος στόχου άνω των 600 χιλιομέτρων. Ουσιαστικά τα Στενά του Βοσπόρου και η περιοχή της Αλεξανδρούπολης, έχουν ήδη τεθεί στο στόχαστρο των ρωσικών πυραύλων αυτού του τύπου, και αυτό αποτελεί τυπική ρωσική αντίδραση, ειδικά για την αμερικανική βάση στον Έβρο. Το αντίστροφο όμως θα μπορούσε να ισχύει και από την Αλεξανδρούπολη βέβαια, αφού ένας αμερικανικός πύραυλος δεν θα χρειαζόταν μεγάλο χρονικό διάστημα για να πλήξει τον ρωσικό στόλο του Εύξεινου Πόντου σε περίπτωση κρίσης. Ουσιαστικά, η νέα αμερικανική βάση της Αλεξανδρούπολης θέτει την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή οποιασδήποτε σύγκρουσης στην περιοχή μας, και αυτό όπως όλα δείχνουν είναι γεγονός. Η οποιαδήποτε πιθανή λόγω παγκόσμιας κρίσης ανταλλαγή πληγμάτων Αλεξανδρούπολης-Κριμαίας, θα ήταν μια αναμενόμενη κίνηση ανάμεσα σε ΗΠΑ-Ρωσία, όπως το ίδιο θα συνέβαινε σε Ρουμανία, Βουλγαρία και Στενά. Η Αλεξανδρούπολη γίνεται εκ των πραγμάτων, μια από τις αμερικανικές βάσεις πρώτης προτεραιότητας για τους Ρώσους, ενώ ταυτόχρονα θα ήταν μια βάση για στρατηγικά αιφνιδιαστικά πλήγματα κατά των βάσεων του ρωσικού ναυτικού. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ελλιμενισμός αμερικανικών πολεμικών αντιτορπιλικών με σύστημα AEGIS, στην Αλεξανδρούπολη δίνει την δυνατότητα εκτόξευσης πυραύλων κατά του ρωσικού στόλου Μαύρης Θάλασσας όσο και της Κριμαίας, αλλά και ακόμα πιο βαθιά στην ρωσική επικράτεια. Σε όλο αυτό το σκηνικό δεν είναι γνωστό το πως αντιδράσει η Τουρκία του Ερντογάν, αφού πιθανόν θα είχαμε αλλαγή της συνθήκης του Μοντρέ, με άμεση ρωσική αντίδραση. Αυτά όμως είναι σενάρια ενός πιθανού αλλά απευκταίου Αρμαγεδδών, το οποίο σε καμία περίπτωση δεν επιθυμεί κανένας να γίνει πραγματικότητα, ούτε Αμερικανός ούτε Ρώσος.

WWF: Μαζικοί εκβρασμοί ζηφιών αυτή τη στιγμή στην Κέρκυρα

WWF: Μαζικοί εκβρασμοί ζηφιών αυτή τη στιγμή στην Κέρκυρα

Η WWF Greece, καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει τις σεισμικές έρευνες για πετρέλαιο άμεσα!

 Όπως μας πληροφορεί η WWF Greece, μέσω ανάρτησης στα κοινωνικά δίκτυα, καταγράφεται αυτή τη στιγμή περιστατικό μαζικών εκβρασμών ζιφιών (Ziphius cavirostris) στις ακτές της Κέρκυρας, σύμφωνα με το Ερευνητικό Κέντρο Διάσωσης και Περίθαλψης Κητωδών ΑΡΙΩΝ.

Ως εκ τούτου, η WWF καλεί την κυβέρνηση να σταματήσει τις σεισμικές έρευνες για πετρέλαιο άμεσα.

Συγκεκριμένα, όπως μας πληροφορεί:

«Περιστατικό μαζικών εκβρασμών ζιφιών (Ziphius cavirostris) καταγράφεται αυτή τη στιγμή στις ακτές της Κέρκυρας, σύμφωνα με το Ερευνητικό Κέντρο Διάσωσης και Περίθαλψης Κητωδών ΑΡΙΩΝ»

«Στην περιοχή πραγματοποιούνται σεισμικές έρευνες για λογαριασμό των ΕΛΠΕ, για έρευνα & εξόρυξη πετρελαίου και ορυκτού αερίου.Καλούμε την @govgr να αναστείλει τώρα τις εργασίες σεισμικών ερευνών μέχρι να εξακριβωθούν πλήρως τα αίτια των θλιβερών αυτών περιστατικών»

«Δείτε την πρόσφατη ανακοίνωση του WWF Ελλάς μαζί με άλλες 14 περιβαλλοντικές οργανώσεις, με την οποία επισημάναμε συγκεκριμένες προτεραιότητες για την προστασία της άγριας ζωής των ελληνικών θαλασσών https://t.co/rk1ho12X7F#WorldWhaleDay».

 

Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση

  Γρίπη Α και Γρίπη Β: Διαφορές σε συμπτώματα και αντιμετώπιση Bigstock Μιχάλης Θερμόπουλος Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2025 19:00 Η κοινή γρίπη π...