Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 9 Ιουλίου 2021

Απλώς σε αγαπώ.

 Απλώς σε αγαπώ.


1) Θα βρέξω αν είσαι βρεγμένος, θα είμαι δάκρυα αν κλαις, θα χαθώ αν κοιτάξεις. Θα σε αγαπώ αν με καταλάβεις.

2) Σε είδα να κοιμάσαι στο φως το πρωί εκείνη την ημέρα. Ξέρω ότι σε αγαπώ από τότε

3) Τα μάτια σου χάνονται στη μέση της σφαίρας, κόρη

4) Η αγάπη σημαίνει να περπατάς στο δρόμο να το σκέφτεσαι και να γελάς άγνωστα.

5) Ένας αληθινός εραστής δεν αγαπά εκατοντάδες κορίτσια. Αντ 'αυτού, αγαπά ένα κορίτσι με εκατοντάδες τρόπους!

6) Η αγάπη δεν φαίνεται σε τίποτα, η αγάπη είναι ακριβώς έτσι, αν δείτε κάτι στην αγάπη, μπορεί να είναι αγάπη ή όχι αγάπη.

7) Ποιος λέει ότι το φεγγάρι δεν μπορεί να το αγγίξει αυτό! Το άγγιξα.

8) Φαίνεται ότι μόνο εγώ και μόνο εσείς και η ανδρική σιωπή του ουρανού, το μοναχικό αστέρι της νύχτας, πόσο καιρό έχω πει μισή λέξη στο αυτί!

9) Σε βάζω στο στήθος μου
Κανείς δεν μπορεί να σε πάει μακριά
Πού πηγαίνω, ποιος έχω,
Ο κόσμος είναι τόσο σκοτεινός χωρίς εσένα,
Ένας κόσμος αγάπης που θα σε
δω

10) Ο κόσμος είναι δικό μου που σε σκέφτεται
Αόρατο, αλλά πήγαινε σε αυτόν
Μόνο εσύ σε μένα
δεν πήρα τίποτα άλλο.

11) Κρήνη που ρέει στο μυαλό
Έφερε μια πλημμύρα αγάπης.
Η σχεδία της λήθης έπεσε μακριά
Η αρχή είναι το παιχνίδι της αγάπης.

12) Είστε το πολύχρωμο όνειρό μου, η έγχρωμη εικόνα του καλλιτέχνη.
Είστε το φως του φεγγαριού μου, πρωινός ήλιος.
Είσαι ο μόνος δροσερός στη μέση του ποταμού μου.
Είσαι ο υάκινθος λουλούδι της αγάπης μου.

13) Αν κοιτάξετε λίγο θα είναι τα σύννεφα είναι χρυσός
Γιατί δεν βλέπετε ότι κάθομαι στο ανοιχτό ουρανό
Γιατί δεν σκέφτεστε ένα στο ίδιο το κεφάλι του ουρανού
Γιατί δεν βλέπετε ότι κάθομαι σε τον ανοιχτό ουρανό

14) Μερικές χιλιάδες μόνο για να δείτε το χαμόγελό σας
Μπορείτε να επιβιώσετε σε μια στιγμή ενός έτους.
Κάποιος άλλος είναι ο λόγος για το γέλιο του.

15) Σε ονειρεύομαι,
λες ότι θα έρθεις να σε
περιμένει,
λένε ότι αγαπάς.

16) Η αγάπη σημαίνει τρέλα του συναισθήματος, η
αγάπη σημαίνει λίγο κακό.
Η αγάπη είναι απλώς μια φαντασία Η
αγάπη σημαίνει ότι βλέπουμε τη σκιά κάποιου μεταξύ άλλων.

17) Έχω τοποθετήσει στα όρια της καρδιάς,
Δεν είπα ότι αγαπώ ακόμα το καλώδιο.
Επιστρέφοντας για να πούμε ότι η αγάπη είναι ογδόντα.
Πώς μπορώ να εξηγήσω πόσο μου αρέσει το καλώδιο;

18) Τυλιγμένο σε μια χειμερινή κουβέρτα, στέκεται στην ομίχλη,
Σηκώστε και τα δύο χέρια, εάν το μυαλό είναι ενθουσιασμένο από τη δροσερή πινελιά της δροσιάς.
Μην καταλαβαίνεις ότι είμαι δίπλα σου όλη την ώρα.

19) Η αγάπη για σένα γεννήθηκε πριν από 10 εκατομμύρια χρόνια, σε
περιμένω ακόμα να πεις αγάπη.
Δεν ήρθα να σε πιάσω, ήρθα να σε πιάσω!

20) Περισσότερο από αυτό
Θέλετε να σας αγαπώ περισσότερο
Θα μου δώσετε αυτό σωστά;

21) Σε βλέπω σε πολλά όνειρα,
ζεις σε όλη τη φαντασία,
αμέτρητα ποιήματα γραμμένα μόνο για σένα,
Περιμένεις την ατελείωτη φιλία σου.

22) Η αγάπη είναι πολύ απαραίτητη σήμερα γιατί υπάρχει μυαλό.
Υπάρχουν τόσες πολλές ρυθμίσεις αγάπης σήμερα επειδή υπάρχουν όνειρα.
Θα συναντήσω ένα όμορφο μυαλό

  • Περιμένω όλη την ώρα *
  • 23) Σ 'αγαπώ μόνο
    σήμερα και όπως πριν.
  • 24) Τα κορίτσια είναι επιρρεπή σε παθιασμένη αγάπη
    Και η αγάπη των αγοριών είναι αδιάκριτη.
  • 25) Η αγάπη ξέρει ότι η αγάπη είναι γι 'αυτόν. Το μυαλό μπορεί να του δοθεί, που ξέρει πώς να αισθάνεται! Εμπιστευτείτε τον, που ξέρει πώς να το κρατήσει. Και τον αγαπάς, που ξέρει πώς να δίνει αγάπη.
  • 26) Η αγάπη δεν σημαίνει πόσες φορές μπορείς να πεις ότι αγαπάς, η αγάπη είναι πόσες φορές μπορείς να αποδείξεις ότι αγαπάς
  • 27) Αν χαθώ ποτέ σε αυτήν την μακρινή γη των αστεριών, θα με βρεις ακόμα ερωτευμένη; Εάν μια μέρα η λάμπα της ελπίδας μου σβήσει, θα ανάψετε το νησί του φωτός; Αν χαθώ ποτέ στον μακρινό ορίζοντα, θα είμαι ακόμα στην άκρη του μυαλού σας;
  • 28) Αν και αυτό μπορεί να συμβαίνει,
    Όχι ή όχι!
    Μπορώ να είμαι συνεργάτης,
    μην νομίζεις ότι είσαι μόνος!
    Σε αγαπώ,
    μπορώ να δώσω ζωή!
    Είναι χαρούμενος που θα σε βρει,
    θα παρακολουθήσω!
  • 29) Νομίζω ότι ο ουρανός είναι διάσπαρτος,
    μην μου πεις πού να κρυφτώ.
    Ζω και ονειρεύομαι να γίνω κάστορας.
    Μην χαθείτε στην καρδιά,
    το μόνο πράγμα που αγαπώ είναι εσείς.

Φρεσκάδα.

 

Φρεσκάδα.

Αυτό είναι το συνηθισμένο μονοπάτι για περπάτημα μετά το δείπνο σχεδόν καθημερινά. Το ποτάμι, τα χωράφια και το ηλιοβασίλεμα ολοκληρώνουν τη μέρα με τον πιο αρμονικό τρόπο. Οι καλλιέργειες περνούν τώρα. Νέες αρχές βρίσκονται στο χώρο του ξενοδοχείου.

Χάρηκα ενθουσιασμένος χθες το βράδυ για να δω αυτά τα χωράφια γεμάτα καλλιέργειες για άλλη μια φορά. Πέρυσι οι παπαρούνες ήταν μεταξύ τους. Είμαι βέβαιος ότι πρέπει να είναι και στο δρόμο τους. Η φύση έχει τους δικούς της τρόπους να μας πει ότι η ζωή περνά από τον δικό της κύκλο και υπάρχει ένας πλήρης κύκλος με φρεσκάδα μεταξύ όλων.

Αυτή η οικογένεια κύκνων έκανε το βράδυ μας. Αυτός ο ιστότοπος είναι το πιο χαριτωμένο πράγμα που έχω δει ποτέ. Γεμίζει απολύτως την καρδιά μου με την αγάπη και την αγνότητα που μας διδάσκει η φύση καθημερινά.

Πρέπει κυριολεκτικά να αναζητήσω αυτές τις πηγές ευτυχίας και να τις συλλάβω. Ελπίζω να βρείτε και εσείς τέτοια πράγματα ομορφιάς. Κάνει τη ζωή αξίζει να ζεις και να μελετάς. Βρείτε την ευτυχία σας και απολαύστε την στο έπακρο.

Για τον Γιώργη Ζάρκο

 Για τον Γιώργη Ζάρκο

Posted by Το κόσκινο

Ο Γιώργης Ζάρκος ή Πάρκος, ένας από τους πιο τολμηρούς λογοτέχνες της γενιάς του, γεννήθηκε το 1902 στην Αμαλιάδα της Ηλείας. Είχε άλλα πέντε αδέρφια. Σχολείο πήγε στην Αμαλιάδα όπου και πήρε απολυτήριο γυμνασίου. Το 1920 ήρθε στον Πειραιά και φοίτησε σε τεχνική σχολή. Παρ’ όλο που οι γονείς του ήταν εύποροι, τα πρωινά δούλευε σε μηχανουργείο. Την θητεία του την έκανε στο ναυτικό. Μπαρκάρισε και ταξίδεψε ως δεύτερος μηχανικός σε φορτηγά καράβια. Διώχτηκε απ’ την δικτατορία του Μεταξά. Εντάχθηκε από νεαρή ηλικία στο ΚΚΕ. Κατά τη διάρκεια της μεταξικής δικτατορίας εξορίσθηκε στην Ανάφη, όπου παρέμεινε εξόριστος για 7½ χρόνια. Αργότερα μεταφέρθηκε στις φυλακές Αβέρωφ, μετά την απελευθέρωση το ΚΚΕ τον κατηγόρησε και τον απομάκρυνε.

Είχε υιοθετήσει τη φωνητική γραφή. Ο Ζάρκος ήταν πολυγραφότατος, αλλά εξακολουθεί να είναι και σήμερα δυσεύρετος. Οι περισσότεροι τίτλοι είναι εξαντλημένοι, οι δημόσιες βιβλιοθήκες τον αγνοούν κι ούτε λόγος βέβαια για σχολικά βιβλία. Δημοσίευσε διηγήματα, μικρές νουβέλες και κατά τη δεκαετία του 1930 λιβέλους εναντίον σημαντικών προσώπων της τότε πνευματικής και πολιτικής ζωής. Τους “Τέσσερις Λιβέλοι” επανεξέδωσαν το 2007 οι εκδόσεις “Φαρφουλάς”. Πρωτοστάτησε επίσης στην ίδρυση του “Εργατικού θεάτρου” και αργότερα απ’ το 1956 έως το 1964 εξέδωσε ένα αγγλόφωνο περιοδικό το “International Anthology” μ’ έργα Ελλήνων και ξένων συγγραφέων.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1930 ο Ζάρκος κλείστηκε στο δηµόσιο ψυχιατρείο, όπου κρατήθηκε για 54 µέρες, επειδή έσπασε κατ’ επανάληψη τις βιτρίνες του εκδοτικού οίκου Πυρσός. Ο Διαμαντής Καράβολας, των “εκδόσεις Φαρφουλάς”, υποστηρίζει ότι “τα σπασίματα εξέφραζαν και σε συμβολικό επίπεδο την συνεπή με τις ιδέες του προσπάθεια για το σπάσιμο της πνευματικής βιτρίνας τόσο του συντηρητισμού όσο και του ψευτοπροοδευτισμού”. Κατήγγειλε τη διαφθορά του πολιτικού, ακαδηµαϊκού και λογοτεχνικού κατεστηµένου και ήρθε αντιµέτωπος µε πρόσωπα όπως ο Γρηγόριος Ξενόπουλος, οι κριτικοί Άλκης Θρύλος, Πέτρος Χάρης και Ανδρέας Ζευγάς, ο αρχηγός της Γενικής Ασφάλειας Αριστοτέλης Κουτσουµάρης και ο πρώην υπουργός ∆ικαιοσύνης Νικόλαος Αβραάµ.

Η περιπέτειά του ξεκίνησε στα τέλη του 1928 όταν έστειλε ένα διήγηµά του προς δηµοσίευση στη “Μεγάλη Ελληνική Εγκυκλοπαίδεια” των Εκδόσεων Πυρσός, στην οποία υπεύθυνος της φιλολογικής ύλης ήταν ο Κωστής Παλαµάς. Το έντυπο δηµοσίευσε το διήγηµά του µε τ’ όνοµα Μητσοτάκης, μια πράξη λογοκλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας. Με επιστολή του προς τον Παλαµά ζητούσε την επιστροφή του χειρογράφου του, μα του την αρνήθηκαν. Όταν πέρασε κάποιο διάστηµα κατά το οποίο δεν έλαβε απάντηση έστειλε και δεύτερη –αυτήν τη φορά υβριστική– επιστολή µετά την οποία παρενέβη ο γενικός γραµµατέας της Ακαδηµίας Αθηνών Αιγινήτης που µε τη σειρά του απευθύνθηκε στη Γενική Ασφάλεια ζητώντας να συνετίσουν τον Ζάρκο. Λίγο καιρό µετά εξέδωσε το βιβλίο του “Η τρέλα σ’ όλα τα στάδια” στο οποίο περιγράφει τις άθλιες συνθήκες διαβίωσης των τροφίµων του ιδρύµατος. Τον Ιούλιο του 1933 συνελήφθη ξανά χωρίς να του απαγγελθούν κατηγορίες και οδηγήθηκε εκ νέου στο ψυχιατρείο.

Γράφει γι΄ αυτόν ο Κώστας Βάρναλης: “ότι κατόρθωσε να συλλάβει όλο το τραγικό νόημα της κοινωνικής αδικίας και απανθρωπιάς και με τους πίνακες που μας ζωγράφισε, έχει χαρίσει στη νεοελληνική λογοτεχνία ένα ολότελα καινούργιο και πρωτότυπο ρίγος”. Κι αλλού: “αυτοί, που τον κλείσανε τον Ζάρκο στη φυλακή και στο φρενοκομείο, δεν υποψιαζόντανε πως αυτός ο ανυπεράσπιστος άνθρωπος είχε μέσα του κρυμμένο ένα φοβερό στιλέτο: το συγγραφικό του ταλέντο. Μ’ αυτό εκδικήθηκε και τον εαυτό του και όλους τους άλλους, που είχανε την ίδια τύχη μ’ αυτόν αλλά δεν είχανε και το λογογραφικό του χάρισμα. Ο ρεαλισμός του, είναι τόσο ζωντανός, άμεσος, ουσιαστικός και απροσποίητος, που ούτε μια στιγμή ο αναγνώστης δεν παύει να νιώθει την φρίκη μιας αποτρόπαιης πραγματικότητας και ούτε μια στιγμή δεν του περνάει η σκέψη πως ο συγγραφέας μας δίνει πλάσματα της φαντασίας του ή υπερβολές”.

O φίλος του ποιητής Θωμάς Γκόρπας διεισδύει στη γλωσσική απεραντότητα του Ζάρκου και καταθέτει: “Στα χρόνια του 1950 ο Ζάρκος μοναχικός χωρίς να χρειάζεται τίποτε, ήταν καφενόβιος και ταβερνόβιος αλλά και ακούραστος περιπατητής, φτωχός, κουρασμένος, είρων, χιουμορίστας, απαρηγόρητος κομμουνιστής, σοφός, ωραίος – όλα αυτά πολύ”. Σύμφωνα με την μαρτυρία του, ο Ζάρκος, αν και κυνηγημένος, από ένα κύκλο λογοτεχνών που σύχναζε στο καφενείο της Στοάς Θεμιστοκλέους, μεταξύ των οποίων και ο Μυριβήλης, εθεωρείτο “σπουδαίο” πρόσωπο, τον αναγνώριζαν “μεγάλο” και έτρεμαν τον λόγο του. Γράφει γι’ αυτόν: “Στρατευμένος βέβαια και ο Ζάρκος. Αλλά και το πιο αλλόκοτο φαινόμενο στη λογοτεχνία μας του αιώνα. Σπάνια εμφανίζονται στην παγκόσμια κλίμακα συγγραφείς σαν τον Ζάρκο που κάνουν τέχνη για να την καταστρέψουν. Ακόμα, αυτός ο τρελός που δεν είχε τρελαθεί, μπόρεσε να γράψει για την τρέλα και τους τρελούς, όπως άλλοι γράφουν ερωτικές ιστορίες. Εικονοκλάστης, γλωσσικά απέραντος, γράφει σαν ένας θεός με συνείδηση της γελοιότητάς του, του ψεύδους του, για τους θνητούς, κάτω απ’ τα πόδια του, μάλλον απέναντι στο κι αυτό απέραντο σαρδώνιο γέλιο του. Και μόνο ένα λιγοσέλιδο χυδαίο και θείο μαζί κομμάτι του Γιώργη των παπαδιαμάντειων ρεμβασμών, μ’ ένα τσιγάρο στο χέρι που δε σβήνει ποτέ, στο τραπέζι του καφενείου της οδού Θεμιστοκλέους των χρόνων του ’50, κονιορτοποιεί τα εννιά δέκατα της τυπωμένης στην Αθήνα αφηγηματογραφίας της τελευταίας εικοσαετίας”.

Πέθανε στην Αθήνα στις 7 Απριλίου 1967.

https://tokoskino.me

Το βρήκα στο: https://vequinox.wordpress.com/



Τα εβραϊκά λόμπι ετοιμάζουν ''μνημόσυνο'' στην Τουρκία

 Τα εβραϊκά λόμπι ετοιμάζουν ''μνημόσυνο'' στην Τουρκία


Η αμερικανο-εβραϊκή επιτροπή δια ''στόματος'' David Harris, προαναγγέλλει τον άξονα που θα κατατροπώσει τους νεο-Οθωμανούς του Ερντογάν

Οι μέρες είναι πλέον μετρημένες για το τουρκικό καθεστώς στην Α.Μεσόγειο, αφού ο πρόεδρος των Αμερικανοεβραίων στις ΗΠΑ,David Harris, ουσιαστικά κάνει ήδη το “μνημόσυνο” του τουρκικού καθεστώτος στην Α.Μεσόγειο, λόγω φυσικά των τεράστιων σχεδίων εταιρειών κολοσσών που θα δραστηριοποιηθούν στην περιοχή.         

Χώρες ταραξίες όπως το Ιράν και η Τουρκία, προσπαθούν όσο μπορούν, δεν θα καταφέρουν να σαμποτάρουν τις προοπτικές περισσότερης περιφερειακής συνεργασίας”, δηλώνει ο ίδιος όντας επικεφαλής μιας πανίσχυρης επιτροπής που έχει τεράστια επιρροή σε Κογκρέσο, Πεντάγωνο και ΥΠΕΞ των ΗΠΑ.


Οι εξελίξεις θα είναι καταιγιστικές και υπόγειες, καθώς πιθανότατα, διάφορα “αιφνιδιαστικά” γεγονότα θα “κτυπήσουν” ανελέητα την χώρα που σήμερα ονομάζεται Τουρκία, η οποία σύντομα, ποιος ξέρει σε τι τρομερά άσχημη θέση μπορεί να βρεθεί.    

Για να γίνουμε όμως πιο κατανοητοί, κανείς δεν μας αγάπησε ως Ελλάδα ξαφνικά, απλά αυτήν την δεδομένη χρονική περίοδο, οι Τούρκοι παρουσιάζονται ως αυτοί που ήταν πάντα ( δηλαδή Οθωμανοί κατακτητές οι οποίοι είναι ντεμοντέ στην δύση), ενώ η Α.Μεσόγειος κρύβει ένα τεράστιο θησαυρό από υδρογονάνθρακες.

Τα συμφέροντα της δύσης είναι πλέον με όλες τις χώρες της Μεσογείου πλην της Τουρκίας, για γνωστούς λόγους. 


Η Ελλάδα προσέφερε πολλά στις ΗΠΑ, δίνοντας βάσεις και εγκρίνοντας την παρουσία αμερικανικών δυνάμεων,  στην κούρσα εξουσίας στην περιοχή αυτή, ανάμεσα σε Ρωσία, ΗΠΑ και Τουρκία.

Η Άγκυρα προσπαθεί να βάλει “πόδι” σε περιοχές που έχουν μοιρασθεί και καταχωρηθεί εδώ και πολλά χρόνια ( από υπερδυνάμεις), για αυτό και θα δεχθεί μια “παραδειγματική τιμωρία”, ειδικά στο θέμα πιθανής παρέμβασης του αγωγού East Med, ο οποίος διαλύει το σχέδιο "Γαλάζια Πατρίδα".      

Χθες η τουρκική κρατική ενεργειακή εταιρεία TPAO, υπέβαλε επίσημο αίτημα για λήψη αδειών για εξερεύνηση στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου η Άγκυρα διεξάγει παράνομες δραστηριότητες για την αναζήτηση υδρογονανθράκων σε θαλάσσιες περιοχές, που ανήκουν ιδίως στην Κύπρο και την Ελλάδα.


Οι άδειες αναζήτησης αργού πετρελαίου αφορούν τρεις υπεράκτιες περιοχές, στα τουρκικά χωρικά ύδατα, έξω από την παράκτια ζώνη της Μερσίνας, ενώ θα επεκταθούν και στην κυπριακή ΑΟΖ.

Η προβοκατόρικη κίνηση επισημοποιήθηκε μια εβδομάδα αφότου ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τόνισε την πρόθεση της κυβέρνησής του να διεξάγει δραστηριότητες εξερεύνησης στη Μεσόγειο, παραβιάζοντας την διεθνή νομοθεσία.

Ο Ερντογάν επικαλείται το θρησκευτικό συναίσθημα των Τούρκων όντας έτοιμος για επικίνδυνα πράγματα

Ο Τούρκος πρόεδρος μιλώντας σήμερα σε κομματικό ακροατήριο, ανέφερε ότι πιστεύει ότι με τη βοήθεια του Αλλάχ και την υποστήριξη του έθνους, σίγουρα θα τερματίσει αυτήν την πορεία με νίκη ( κατά της Ελλάδος-Κύπρου και της δύσης).

Ο Ερντογάν συνέχισε λέγοντας: "Για να γίνουμε μια από τις πιο ισχυρές χώρες στον κόσμο πολιτικά, διπλωματικά, οικονομικά και στρατιωτικά, πρέπει να αλλάξουμε σελίδα το 2023 χωρίς περιστατικά και προβλήματα. Από αυτή την άποψη, οι εκλογές του 2023 έχουν γίνει πολύ σημαντικές.

Στην πραγματικότητα, οι αντίπαλοί μας γνωρίζουν αυτήν την κατάσταση και ετοιμάζονται για το 2023 με όλη τους τη δύναμη. Το στυλ τους, είναι το μίσος, που στην πραγματικότητα αποκαλύπτει τις ανησυχίες τους για την  πορεία μας το 2023.


Κύριοι εκφραστές αυτού του έργου είναι όλες οι τρομοκρατικές οργανώσεις από το PKK έως την FETO, που είναι ορκισμένοι εχθροί της Τουρκίας, και από την Ευρώπη έως την Αμερική, υλοποιώντας μια απεγνωσμένη προσπάθεια εναντίον μας.

Προσπαθούν να επιβάλουν τον κόσμο των ψεμάτων και των συκοφαντιών που έχουν δημιουργήσει ως τη μόνη αλήθεια.

Οι οργανώσεις του AKP είναι πανίσχυρες, και όσο διατηρούμε ισχυρούς τους δεσμούς αγάπης μας με το έθνος μας, η πολιτική τους για διάδοση ψευδών ειδήσεων, συκοφαντία, και παραμόρφωση της αλήθειας δεν μπορεί να ριζώσει στη χώρα μας και να μην βρει απάντηση”, τόνισε ο ίδιος.

Ο Ερντογάν είπε επίσης ότι "η μοίρα της Τουρκίας και η μοίρα του Κόμματος του ΑΚΡ είναι ενωμένη", αφού δεν πρόκειται για  ένα συνηθισμένο πολιτικό επιχείρημα, αλλά μια πραγματικότητα".

Ο Τούρκος πρόεδρος πρόσθεσε ότι "ο πρώην πρόεδρος Turgut Özal ήθελε τη χώρα να προχωρήσει μπροστά, και τόνισε ότι το κόμμα του AKΡ ανέλαβε την ευθύνη ολοκλήρωσης αυτού του ιστορικού έργου”.

Ερντογανικό ρεπερτόριο στο πόπολο, το οποίο θυμίζει Νυρεμβέργη το 1934, ενώ η  δήλωση περί κοινής μοίρας κράτους-κόμματος, θυμίζει σίγουρα τον Αδόλφο Χίτλερ, που όπως όλα δείχνουν, φέρεται να  “βρικολάκιασε” στην Τουρκία του 2021.   

 https://www.pentapostagma.gr/

Απεριόριστος?

Απεριόριστος?

 Η ζωή μας είναι σε καμβά,

τόσο τραγανή και τόσο λευκή,
ατελείωτες δυνατότητες, για
να την φέρουμε στο φως.

Καθίζουμε ως ζωγράφοι,
ακρυλικά στο χέρι,
προσθέτοντας χρώματα στον καμβά,
με το πέρασμα της άμμου.

Και κοιτάζουμε τα χρώματα, τις
απαλές αποχρώσεις του πόνου,
Όλα τα χρώματα,
που προσκολλώνται στις φλέβες μας.

Και είμαστε υποχρεωμένοι να γεμίσουμε χρώματα, να
μην βάζουμε καθόλου όρια,
αλλά αν είμαστε υποχρεωμένοι να είμαστε απεριόριστοι,
είμαστε απεριόριστοι;

Η ρόδινη αναπόληση ή γιατί πιστεύουμε ότι οι παλιές καλές μέρες ήταν τόσο καλές;

 Η ρόδινη αναπόληση ή γιατί πιστεύουμε ότι οι παλιές καλές μέρες ήταν τόσο καλές;


Η ρόδινη αναπόληση (Rosy retrospection) αναφέρεται στην τάση μας να θυμόμαστε το παρελθόν με περισσότερη συγκίνηση από ότι το παρόν, αν και όλα παρέμειναν ίδια. Είναι μια γνωστική μεροληψία που συμβαδίζει παράλληλα με την έννοια της νοσταλγίας, αν και η τελευταία δεν συνεπάγεται πάντα μια προκατειλημμένη ανάμνηση. Η φράση προέρχεται από το αγγλικό ιδίωμα, «γυαλιά με τριαντάφυλλο», όπου οι άνθρωποι βλέπουν τα πράγματα του παρελθόντος πολύ καλύτερα (ρόδινα) από ό, τι ήταν, μέσω ενός παραμορφωτικού καθρέπτη.

rosy_retrospection

Και φυσικά μία προκατειλημμένη αντίληψη του παρελθόντος σε σχέση με το παρόν, μπορεί να οδηγήσει σε ανακριβείς αξιολογήσεις και των δύο χρονικών περιόδων. Και να βλέπουμε το παρελθόν ως καλύτερο από ότι ήταν. Με μια παραμορφωμένη άποψη του παρελθόντος ως σημείο αναφοράς, η σημερινή προοπτική γίνεται επίσης παραμορφωμένη, αντιληπτή ως χειρότερη από ό, τι μπορεί να είναι στην πραγματικότητα.

Οι πολιτικές συνέπειες μιας τέτοιας προκατειλημμένης γνώμης μπορεί να είναι τεράστιες.

Πρόσφατα, με το δημοψήφισμα του Brexit το 2016 πολλοί θυμόντουσαν ότι το παρελθόν (χωρίς την ΕΕ) ήταν υπέροχο. Το δημοψήφισμα το έβλεπαν ως μία προσπάθεια να επανακτήσουν την υπέροχη ανεξαρτησία τους, όπου ζούσαν την παλιά καλή εποχή. Οι μισοί Βρετανοί ενήλικες άνω των 50 ανέφεραν ότι η ζωή στο παρελθόν ήταν προτιμότερη από τη ζωή σήμερα.

Γιατί συμβαίνει

Η γνωστική μεροληψία ρόδινη αναπόληση Rosy retrospection είναι ένα προϊόν του πώς οι εγκέφαλοί μας επεξεργάζονται τη μνήμη με την πάροδο του χρόνου. Ένας λόγος για τον οποίο οι μεγαλύτεροι σε ηλικία ενήλικες έχουν μια πιο ρόδινη εικόνα του παρελθόντος, μπορεί να οφείλεται στο ότι αυτές οι χρονικές περίοδοι συμπίπτουν με περισσότερο συναισθηματικές σημαντικές αναμνήσεις. Μάλιστα οι πιο ζωντανές μακροχρόνιες αναμνήσεις προέρχονται συχνά από τις ηλικίες μεταξύ 10 και 30 ετών, με μια συγκέντρωση αναμνήσεων προσωπικών γεγονότων που συμβαίνουν κατά τη δεκαετία των ’20, όταν συμβαίνουν πολλές από τις σημαντικές στιγμές της ζωής.

Ένας γνωστικός απολογισμός του χάσματος αναμνήσεων δείχνει μεγαλύτερα επίπεδα ορμονών και νευροδιαβιβαστών όπως η ντοπαμίνη, οι οποίες ενεργοποιούνται σε μεγαλύτερο βαθμό σε νεότερα άτομα, και παίζουν κρίσιμο ρόλο στον σχηματισμό επεισοδιακής μνήμης. Οι νέοι τείνουν επίσης να είναι πιο αισιόδοξοι για το μέλλον. Όταν σκέφτονται το παρελθόν, οι άνθρωποι μπορεί να μην βασίζονται απαραίτητα στην ανάμνηση των ακριβών γεγονότων και περιστάσεων του ίδιου του παρελθόντος του, αλλά από το πώς ένιωσε κάποιος εκείνη την εποχή, κάτι που μπορεί να είναι μια ζωντανή ανάμνηση αισιοδοξίας και ορμονικής ενηλικίωσης.

Εκτός από την ηλικία, η έρευνα έχει δείξει ότι οι αρνητικές αυτοβιογραφικές αναμνήσεις – το σύστημα μνήμης που αποτελείται από προηγούμενες εμπειρίες που δημιουργούν μια προσωπική αφήγηση της ζωής – είναι πιο περίπλοκες και εξασθενούν με την πάροδο του χρόνου σε σχέση με τις θετικές. Αυτό σημαίνει ότι, όταν αξιολογείτε το παρελθόν, θετικά γεγονότα σε σχέση με αρνητικά είναι δυσανάλογα πιο προσιτά από ό, τι όταν αξιολογούν το παρόν.

Γιατί είναι σημαντικό

Η ρόδινη αναπόληση είναι μια υπενθύμιση ότι αυτό που είναι ζωντανό στη μνήμη δεν είναι πάντα αληθινό. Οι πεποιθήσεις μας για τον κόσμο, για το παρελθόν και για τη σημερινή κοινωνία καθοδηγούν τις αποφάσεις και τις προτιμήσεις μας για το μέλλον.

Παρόλο που δεν υπάρχουν στην πραγματικότητα οι μηχανές χρόνου, μια λανθασμένη προτίμηση για τις παλιές καλές μέρες μπορεί να έχει σημαντικές συνέπειες σε οργανωτικούς και πολιτικούς τομείς, καθώς οι αποφάσεις σχετικά με το μέλλον είναι συχνά συνάρτηση κάποιας αξιολόγησης που έγινε στο παρελθόν ή στο παρελθόν.

Επιπλέον, μια ανακριβής άποψη των γεγονότων του παρελθόντος μπορεί να οδηγήσει στην άδικη κρίση των μελλοντικών γεγονότων. Και χωρίς να αποθηκεύσετε αρνητικές εμπειρίες, μπορεί να μην ενσωματώσετε εποικοδομητικά σχόλια.

Οι ρόδινοι μηχανισμοί μπορούν δυνητικά να βοηθήσουν ώστε να εξηγήσουν γιατί οι άνθρωποι επαναλαμβάνουν μερικές φορές τα ίδια λάθη του παρελθόντος.

Πώς να το αποφύγετε

Αν και μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να αντιμετωπιστεί η αίσθηση του συναισθήματος ότι κάτι είναι αλήθεια, η αληθινή κριτική του ρόδινου παρελθόντος, απαιτεί μια συνειδητή συζήτηση.

Παράδειγμα 1 – «Κάνε την Αμερική και πάλι μεγάλη»

Η προεδρική εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ για το 2016 αξιοποίησε στρατηγικά την ρόδινη αναδρομή μέσω του συνθήματος, «Κάνε την Αμερική Μεγάλη Και πάλι», παίζοντας στις πεποιθήσεις των ψηφοφόρων ότι οι καιροί ήταν πολύ καλύτερες στο παρελθόν. Κατά τη διάρκεια της εκστρατείας του, ο Τραμπ επεσήμανε στα τέλη της δεκαετίας του ’40 και της δεκαετίας του ’50 ως εποχή που η Αμερική «ήταν καλύτερη». Ενώ πολλοί μπορεί να κοιτάξουν πίσω στη δεκαετία του ’50 ως δεκαετία όταν το «αμερικανικό όνειρο» ήταν πιο εφικτό και η ζωή ήταν πιο εύκολη, στην πραγματικότητα ήταν μια δεκαετία γεμάτη ανισότητες και αδικία, που είχε πολύ λιγότερες από τις ανέσεις που θεωρούμε δεδομένες σήμερα.

Παράδειγμα 2 – Υπενθύμιση παλιών φωτογραφιών

Είτε βλέπετε τις παλιές φωτογραφίες από το κολέγιο στο κινητό σας, είτε με έναν παππού και γιαγιά σε ένα άλμπουμ φωτογραφιών, η εμπειρία της αναμνήσεως από τις παλιές φωτογραφίες μπορεί να ενσταλάξει την αίσθηση ότι τα πράγματα ήταν καλύτερα τότε. Μπορεί να ήταν πιο διασκεδαστικά, ή χωρίς φροντίδα, ή απλά πιο εύκολα, αλλά φαίνονται πάντα «καλύτερα».

Αυτό που συχνά δεν λαμβάνεται υπόψη σε αυτές τις καταστάσεις είναι ότι οι προσωπικές φωτογραφίες λαμβάνονται συχνά σε καλές στιγμές: διακοπές, πάρτι και διακοπές. Γίνεται εύκολο να ξεχνάμε ότι και τα πράγματα μπορεί να ήταν δύσκολα. Υπάρχουν πιθανότατα λιγότερες φωτογραφίες κακών ημερών και όταν ξεφυλλίζεις ένα παλιό άλμπουμ, μπορεί να μην είναι ξεκάθαρο ότι υπήρχαν τότε πόλεμοι, διαμαρτυρίες και προσωπικός αγώνας κατά τη διάρκεια εκείνων των χρόνων, όπως και σήμερα.

Όπως φαίνεται στην έρευνα, οι φωτογραφίες δεν χρησιμοποιούνται απαραίτητα για να αναζωογονήσουν τις παλιές αναμνήσεις, αλλά για να βοηθήσουν στην κατασκευή μιας ψευδούς ανάμνησης ορισμένων γεγονότων στα οποία ίσως ήμασταν μέρος.

Αν και η ανάμνηση των παλιών φωτογραφιών μπορεί να είναι μια ευχάριστη δραστηριότητα, η πράξη είναι πιθανό να δώσει μια ρόδινη απόχρωση στην αναδρομή μας.

Οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να σχετίζονται με μια εμπειρία όπου κάποιος αντανακλά τις «καλές παλιές μέρες» ενώ θρηνεί τη σημερινή κοινωνία. Σκεφτείτε τον νοσταλγικό θείο σε ένα  δείπνο σχολιάζοντας πώς «τα πράγματα δεν είναι όπως ήταν παλιά». Φαίνεται ότι ανεξάρτητα από την τρέχουσα τρέχουσα κατάσταση, οι άνθρωποι θα πιστεύουν πάντα ότι οι καιροί ήταν καλύτεροι στο παρελθόν.

Στην περίπτωση του νοσταλγικού θείου, ίσως είναι η ανάμνηση μιας νεαρής ενηλικίωσης χωρίς ανησυχίες και ευθύνες και νε μία πλούσια ζωή με ευχαρίστηση, που ζωγραφίζει μια ρόδινη εικόνα του παρελθόντος. Εν τω μεταξύ, τα πρωινά νέα δείχνουν παγκόσμιους πολέμους και εσωτερικές διαμαρτυρίες Αν και είναι πιθανό ότι υπήρχαν παρόμοιοι πόλεμοι και διαμαρτυρίες όταν ήταν αυτοί νεότεροι, αυτά δεν είναι τα γεγονότα που συνδέουν με τις νεότερες μέρες τους. Αυτή η ασυμφωνία στη μνήμη δημιουργεί την παραμορφωμένη αντίληψη.

http://anthologion.gr/

Ανθρωπότητα και γη

 

Ανθρωπότητα και γη


Ανθρωπότητα και Γη

Οι ανθρώπινες επιθυμίες που δεν είναι σε αρμονία με τη γη θα οδηγήσουν τελικά σε καταστροφή. Το ανθρώπινο είδος θα πάψει να υπάρχει εάν η γη καταστραφεί. Χωρίς γη δεν υπάρχει ανθρωπότητα, αλλά χωρίς ανθρωπότητα υπάρχει ακόμα γη.

Τι χρειάζεται η Γη:

  • Ανανεώσιμη ενέργεια
  • ΒΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΕΣ
  • Βιοαποικοδομήσιμα προϊόντα
  • Ανακύκλωση
  • Αγρια ζωή
  • Πράσινη τεχνολογία
  • Διατήρηση της βιοποικιλότητας

Τι χρειάζεται η ανθρωπότητα :

  • Γη
  • Ελευθερία του λόγου
  • Τιμιότητα
  • Πνευματική πρακτική
  • Αγάπη
  • Κατανόηση
  • Καλύτερη επικοινωνία
  • Κυβέρνηση διαφάνεια
  • Εταιρική διαφάνεια
  • Ανεξάρτητοι στοχαστές
  • καλοσύνη
https://kindfeelings.com/

Πέμπτη 8 Ιουλίου 2021

Σαν σήμερα, 9 Ιουλίου, ένας από τους μεγαλύτερους σεισμούς του 20ου αιώνα ισοπεδώνει τη Σαντορίνη

 Σαν σήμερα, 9 Ιουλίου, ένας από τους μεγαλύτερους σεισμούς του 20ου αιώνα ισοπεδώνει τη Σαντορίνη




9 Ιουλίου 1956. Χαρακτηρίστηκε από τους σεισμολόγους ως ο μεγαλύτερος σεισμός του 20ου αιώνα. Το χτύπημα του Εγκέλαδου στη Σαντορίνη άφησε πίσω του νεκρούς και ερείπια.

Ηταν 9 Ιουλίου το ξημέρωμα - 05.11 έγραφαν τα ρολόγια - όταν η γη σείστηκε στη Σαντορίνη. Οι πρώτες αχτίδες του ήλιου θα αποκάλυπταν την καταστροφή. Νεκροί, τραυματίες και χιλιάδες κατοικίες και γκρεμισμένες.

Ο καθηγητής σεισμολογίας του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης Κώστας Παπαζάχος είχε πει: «Ένας από τους μεγαλύτερους σεισμούς του 20ου αιώνα που χτύπησε ξημερώματα της 9ης Ιουλίου του 1956 σχεδόν ισοπέδωσε τη Σαντορίνη προκαλώντας έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας και τεράστιο παλιρροϊκό κύμα. Ο σεισμός της 9η Ιουλίου 1956 (μέγεθος 7.5), που έλαβε χώρα στο ρήγμα της θαλάσσιας λεκάνης της νότιας Αμοργού, ήταν ο μεγαλύτερος σεισμός του 20ου αιώνα σε ολόκληρη την Ευρώπη, από τα Ουράλια έως το Γιβραλτάρ και από τη Μάλτα έως τη Λαπωνία. Το έργο του κύριου σεισμού ολοκλήρωσε ο καταστρεπτικός μετασεισμός (μέγεθος 6.9) που ακολούθησε 12 λεπτά αργότερα».

Ένας προσεισμός 4,9 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ είχε προειδοποιήσει από το μεσημέρι της προηγούμενης μέρας και είχε επίκεντρο το θαλάσσιο τμήμα νότια της Αμοργού. Ωστόσο δεν ανησύχησαν οι κάτοικοι των Κυκλάδων. Την επόμενη μέρα, τα ξημερώματα της 9ης Ιουλίου (05:11) εκδηλώθηκε ο κύριος σεισμός και τούτη τη φορά τα αποτελέσματα ήταν διαφορετικά. Ο σεισμός ήταν μεγέθους 7,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ. Οι δύο σεισμοί όχι μόνο σκότωσαν 53 ανθρώπους και τραυμάτισαν περισσότερους από 100, αλλά δημιούργησαν ένα από τα μεγαλύτερα θαλάσσια κύμα βαρύτητας (τσουνάμι) στο Αιγαίο, το ύψος του οποίου το ύψος έφθασε τα 25m στη νοτιοανατολική ακτή της Αμοργού τα 20m στη βορειοδυτική ακτή της Αστυπάλαιας και τα 10m στη Φολέγανδρο, ενώ ήταν ασθενέστερο σε άλλες ακτές του Νοτίου Αιγαίου μέχρι τη Σμύρνη. Από το τσουνάμι μία γυναίκα έχασε τη ζωή της στην Κάλυμνο, σύμφωνα με τα δημοσιεύματα της εποχής. Το τσουνάμι εξασθενημένο έφθασε μέχρι την Καλαμάτα και κατέστρεψε πολλές μικρές βάρκες που βρίσκονταν στο λιμάνι.

Μέτρησαν ζημιές όλες οι Κυκλάδες

Στη Σαντορίνη οι σημαντικότερες βλάβες παρατηρήθηκαν στην Οία, στα Φηρά, στο Ημεροβίγλι και μικρότερες σε άλλους οικισμούς όπως στο Μεγαλοχώρι, τον Πύργο, την Επισκοπή Γωνιάς. 
Καταστράφηκαν σχεδόν όλα τα δημόσια κτίρια. Και εκτός της Σαντορίνης, σοβαρές ζημιές κατέγραψαν σε Αμοργό, Ανάφη, Αστυπάλαια, Ίο, Πάρο, Νάξο, Κάλυμνο, Λέρο, Πάτμο και Λειψούς.
Η συνολική καταγραφή αναφέρει, καταστροφή 529 σπιτιών, 1.482 έπαθαν σοβαρές βλάβες και 1.750 ελαφρές. Οι τραυματίες ξεπέρασαν τους 100.

Ο τότε πρωθυπουργός της χώρας Κωνσταντίνος Καραμανλής αντέδρασε , κηρύσσοντας τη Σαντορίνη σε κατάσταση «τοπικής συμφοράς μεγάλης εκτάσεως» και πραγματοποίησε επίσκεψη στην πληγείσα περιοχή μόλις λίγες μέρες μετά την καταστροφή στις 14 Ιουλίου.

Επίσης σαν σήμερα

Το 869, σεισμός μεγέθους 8,6 Ρίχτερ και το επακόλουθο τσουνάμι χτυπούν την περιοχή γύρω από το Σεντάι στο βόρειο τμήμα του νησιού Χονσού στην Ιαπωνία.
Το 1816 η Αργεντινή ανακηρύσσει την ανεξαρτησία της από την Ισπανία.
Το 1821 470 επιφανείς Κύπριοι, μεταξύ των οποίων και ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός, εκτελούνται από τους Οθωμανούς ως απάντηση στην κυπριακή βοήθεια στην Ελληνική Επανάσταση του 1821.
Το 1877 Αρχίζει το τουρνουά τένις του Γουίμπλεντον, που αργότερα θα αποκτήσει διεθνή φήμη, καθώς είναι μία από τις τέσσερις διοργανώσεις του Γκραν Σλαμ.


https://www.ethnos.gr/

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς!

Ορκωμοσία Τραμπ: Το ευτράπελο της ημέρας με τον γερουσιαστή John Fetterman - «Έσκασε μύτη» με σορτς! (screenshot/X) Μια απόλυτα... γυμναστηρ...