Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 11 Νοεμβρίου 2020

ΑΦΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΟΥΡΑ ΜΟΥ…ΓΙΑΤΙ;

 

ΑΦΡΙΖΟΥΝ ΤΑ ΟΥΡΑ ΜΟΥ…ΓΙΑΤΙ;

 

ihthielaio

Όταν τα ούρα σας  α φ ρ ί ζ ο υ ν, πρεπει να πατε στο γιατρο να του το πειτε. Ισως χρειαζεται να αξιολογηθεί , με τις κατάλληλες εξετάσεις, η λειτουργία των νεφρών.

Αποτέλεσμα εικόνας για κοσμασερ εικονες

 

Μία βασική λειτουργία των νεφρών, είναι η επεξεργασία των πρωτεϊνών που υπάρχουν στο αίμα. Οι πρωτεΐνες αυτές διατηρουν την  ισορροπία   υγρών στο σώμα. Βλάβη  των νεφρών έχει σαν αποτέλεσμα τη διαρροή  πρωτεϊνών στα ούρα.  Είναι η λεγόμενη πρωτεϊνουρία,  δηλαδή η συσσώρευση πρωτεϊνών στα ούρα. 

Η περίσσεια αυτων των πρωτεϊνών είναι που ευθύνεται για τη δημιουργία αφρού. 

Σημειωστε πως η πρωτεΐνη στα ούρα είναι σημάδι προβλημάτων, τα οποία αποτελούν  παράγοντες κινδύνου για   άνοια.

 

Η πρωτεϊνουρία τωρα, αποτελεί αποδεδειγμένα πρώιμο σύμπτωμα της νεφροπάθειας.Όταν λοιπόν ο αφρός στα ούρα συνδυάζεται και με τα παρακάτω συμπτώματα νεφροπάθειας παμε στο γιατρό :

Φ α γ ο ύ ρ α  στο δέρμα

Ναυτία Δύσπνοια

Π ρ ή ξ ι μ ο  στα άκρα

Ανεξήγητη κόπωση

Σ υ χ ν ο υ ρ ί α

 

Αποτέλεσμα εικόνας για πρωτεϊνών στα ούρα.

 

 

Τα συμπτώματα αυτά υποδεικνύουν δυσλειτουργία των νεφρών σε ομάδες υψηλού κινδύνου  σε  άτομα  που έχουν οικογενειακό ιστορικό  νεφροπάθειας, στους υπερτασικους και διαβητικους.

Η ακριβής αιτία της ύπαρξης αφρού στα ούρα μπορεί να διαπιστωθεί με μια απλή ανάλυση ούρων, καθώς η εξέταση μετρά και τα επίπεδα πρωτεϊνών στα ούρα.

Συμπληρωματικά, ο γιατρός μπορεί να συστήσει μέτρηση του σακχάρου ή μαγνητική τομογραφία, για να διερευνηθεί το ενδεχόμενο δομικών προβλημάτων στα νεφρά.

Απλα, συντομα, περιεκτικα, γι αυτους που δεν πολυνοιαζονται για ιατρικους ορους και λεπτομερειες.

Ουτε τρεχουν καθε μερα στους γιατρους.

Χαιρετε.

 

Αποτέλεσμα εικόνας για κοσμασερ εικονες

Πηγή: Medical News Today

ihthielaio

https://twitter.com/apokalipsi9

ΔΙΑΣΩΣΤΕΣ ΡΟΔΟΥ

Ζατρίκιον (σκάκι): Μία ακόμη αρχαιοελληνική επινόηση

 Ζατρίκιον (σκάκι): 

Μία ακόμη αρχαιοελληνική επινόηση




Το σκάκι που όλοι γνωρίζουμε σήμερα είναι το αρχαιοελληνικό ΖΑΤΡΙΚΙΟΝ. Σήμερα δεν υπάρχει άνθρωπος σε ολόκληρο τον πλανήτη που να μην γνωρίζει το ΣΚΑΚΙ που στην αρχαιότητα το ονόμαζαν ΖΑΤΡΙΚΙΟΝ και που ήταν επινόηση των αρχαίων Ελλήνων από την αρχή της ιστορικής τους διαδρομής.

Στην αρχαία Ελλάδα οι Πεττείες ήταν τριών διαφορετικών ειδών. Οι πεττείες του πρώτου είδους είναι αυτές όπου ο παίκτης είχε τον μικρόκοσμο και που με την ρίψη κυβειών έκανε τις κινήσεις που τον υποχρέωναν οι αριθμοί που έφερνε. Η έννοια της κυβείας δεν περιείχε πάντα την έννοια της τύχης μια και είναι γνωστό «τα ζάρια του θεού».

Οι πεττείες του πρώτου είδους είναι αυτές όπου ο παίκτης είχε τον μικρόκοσμο και τα κομμάτια του ….. είχαν συγκεκριμένη δραστηριότητα σε κινήσεις πάνω στον πίνακα. Η πλέον εξελιγμένη μορφή ήταν οι πεττείες που συνδύαζαν τις κυβείες και τις προκαθορισμένες κινήσεις κομματιών. Το Ζατρίκιον ως άθυρμα πεττείας είχε και τις τρεις μορφές, δηλαδή Ζατρίκιον με κυβείες, ζατρικίων με προκαθορισμένες κινήσεις κομματιών και τέλος Ζατρίκιον με κυβείες και με προκαθορισμένες κινήσεις κομματιών.

Κατά την άποψη του συγγραφέα ο Παλαμήδης δεν είναι ο εφευρέτης των αρχαίων πεττών, πεσσών και κυβειών, αλλά αυτός ο οποίος μεθοδικά κατέγραψε και παρουσίασε τα αθύρματα τα οποία προϋπήρχαν χιλιάδες χρόνια πριν και τα παρουσίασε συνολικά ως ενιαία φιλοσοφική στρατηγική δομή σε πολεμικές εφαρμογές. Το ότι προϋπήρχαν τα αρχαία ελληνικά αθύρματα είναι αυτονόητο γιατί γνωρίζουμε τις εκστρατείες του Διονύσου και του Ηρακλή που έγιναν χιλιάδες χρόνια πριν την γέννηση του Παλαμήδη και στα έργα, όπως π.χ. Διονυσιακά του Νόννου, υπάρχουν ξεκάθαρες αναφορές για τα στρατηγήματα του Διονύσου και τα στρατηγήματα του Πάν.

Την εκστρατεία του Διονύσου την αναφέρει αναλυτικά ο Νόννος και την εκστρατεία του Ηρακλή ο Αρριανός (βλέπε στα έργα μου Θαγετοί Οικονομολόγοι, Περί Τεχνικών Μεγάλου Αλεξάνδρου, Ηγεσίες, Πελασγοί Οικονομολόγοι κ.λπ.). Οι λέξεις άθυρμα, αθύρματα, αθύρω αναφέρονται πάρα πολλές φορές στα Διονυσιακά του Νόννου. Και η εκστρατεία του Διονύσου στην Ασία έγινε πριν χιλιάδες χιλιάδων χρόνια. Ενώ τα αθύρματα αναφέρονται στον Ησίοδο, την Σαπφώ, τον Αλκαίο, τον Όμηρο, τους Ομηρικούς ύμνους που γράφτηκαν αιώνες πριν τα περσικά ή ινδικά Ζατρίκια, τα οποία προφανώς είναι από εκείνες τις εκστρατείες. Δεν είναι τυχαίο όπου θεοί και προστάτες των πεττειών είναι η Αθηνά, ο Διόνυσος, ο Ερμής και ο Πάν. Η λέξη Ζατρίκιον είναι ξεκάθαρα αρχαιοελληνική και ετυμολογικά προέρχεται από δύο λέξεις, το επιτακτικό μόριο «ζα-» και του ρήματος τριάζω ή τριάσσω.

Το επιτακτικό μόριο «ζα» είναι πολύ γνωστό και το χρησιμοποιούμε σε πολλές λέξεις και έχει ως στόχο να ενισχύει το δεύτερο συνθετικό της λέξης.

Για παράδειγμα ζά(μ)πλουτος ή ζάπλουτος σημαίνει ο πολύ πλούσιος, ο πάμπλουτος, ο βαθύπλουτος, ζαφελής ο πανύ αφελής, ο πανβλαξ (ο ζα- αφελής), ζατρεφής ο ευτραφής (ο ζα- τρεφής) και (Λεξικό Σούδα) τα εξής: Ζαχρειής ο άγαν χρειώδης, Ζατρεφής ο ευτραφής κ.λπ. Και πλήθος άλλων παραδειγμάτων, που αναφέρουν τα σύγχρονα λεξικά, όπως: Ζάης, -ής, ές (επιθ.) = ορμητικός, θυελλώδης από το <θ. επιτ. μόριο ζα + άημι = πνέω. Ζάθεος, -ος, -ον (επιθ.) = ο πολύ θείος, ο ιερός, ο καθηγιασμένος από το <επιτ. μόριο ζα + θεός. Ζαθερής, -ής, -ές (επιθ.) = ο πολύ θερμός από το <επιτ. μόριο ζα + θέρος. Ζαμενής, -ής, ές = ο πανίσχυρος, ο πολύ ισχυρός από το <επιτ. μόριο ζα + μένος. Ακόμη τονίζεται ότι με το ζα- έχουμε και σε αρχαία γραφή το JA το οποίο σημαίνει: ζάλ, Sas, ζάρ, ζάρ-ι, saihs, szeszi, δηλαδή ζάρι ή κύβος. Και ο αριθμός 6 JA+, δηλαδή zal, ζάλ.

Το ρήμα τριάζω ή τριάσσω ή τριάττω σημαίνει νικώ. Και τριαγμός σημαίνει νίκη. Ζατριάζω σημαίνει υπερνικώ ή κατανικώ. Ακόμη γνωρίζουμε την λέξη Τρισμέγιστος (τρεις φορές Μέγιστος) και η έκφραση «τρισί πάλαις» δηλώνει αυτόν που νίκησε τρεις φορές, ο Τρινικητής. Συνεπώς με την λέξη Ζατρίκιον δηλώνεται η πλήρης συντριβή του αντιπάλου. Και ο παίζω το Ζατρίκιον είναι ο αήττητος νικητής. Το νικητήριο άθυρμα Ζατρίκιον ή Ζητρίκιον.

Το ρήμα το βρίσκουμε στο Μέγα Ετυμολογικόν ως εξής: Τριάσσειν = Το νικάν, από μεταφοράς των παλαισταιστών, εν ταις τρισί πάλαις την νίκην καρπούμενον, και ατρίακτος, ο αήττητος. Αυτό αναφέρεται και στο Λεξικό του ψευδο-Ζωναρά, γράμμα Τ, ως εξής: Τριάσσω και τριάττω = το νικώ, εκ μεταφορά των παλαισταιστών, εν ταις τρισί πάλαις την νίκην καρπούμενον, και ατρίακτος, ο αήττητος. Εδώ θα πρέπει να τονιστεί ότι από το ζα- και ζη- βγαίνει και η λέξη ζάω (ζάω ή ζήω = ζω) = είμαι στην ζωή, ζω, είμαι ζωντανός || ακμάζω, είμαι ακμαίος.

Με αυτήν την λογική Ζατρίκιον σημαίνει ακόμη και «ζω για να κινώ» ή διαβιώνω νικηφόρα». Θα μπορούσε δηλαδή να είναι Ζατρίκιον και Ζητρίκιον. Ακόμη έχουμε τριάσσω ή τριάττω και πεσσεία ή πεττεία.

Ποιος δεν γνωρίζει το Ζατρίκιον (Σκάκι) το οποίο παίζουν και στις 27 χώρες της Ε.Ε. προσαρμόζοντας το με τον τοπικό εθνικό πολιτισμό της η κάθε χώρας; Το Ζατρίκιον ως άθυρμα πεττείας είχε και τις τρις μορφές, δηλαδή Ζατρίκιον με κυβείες, ζατρικίων με προκαθορισμένες κινήσεις κομματιών και τέλος Ζατρίκιον με κυβείες και με προκαθορισμένες κινήσεις κομματιών.

Το ότι προϋπήρχαν τα αρχαία ελληνικά αθύρματα είναι αυτονόητο γιατί γνωρίζουμε τις εκστρατείες του Διονύσου και του Ηρακλή που έγιναν χιλιάδες χρόνια πριν. Τα αθύρματα αναφέρονται στον Ησίοδο, την Σαπφώ, τον Αλκαίο, τον Όμηρο, τους Ομηρικούς ύμνους που γράφτηκαν αιώνες πριν τα περσικά ή ινδικά Ζατρίκια, τα οποία προφανώς είναι από εκείνες τις εκστρατείες. Δεν είναι τυχαίο όπου θεοί και προστάτες των πεττειών είναι η Αθηνά, ο Διόνυσος, ο Ερμής και ο Πάν.

Η θεά της σοφίας και των αθυρμάτων (παιχνιδιών) ήταν η Αθηνά η οποία ξεπήδησε από τον μυαλό του Διός ως σκέψη και την βλέπουμε σε πλήθος παραστάσεων σε αρχαία αγγεία με επιτραπέζια αθύρματα τύπου πεττείας ως επιβλέπον ή ως διαιτητής σε παρτίδες. Μεγάλοι αρχαίοι αντιπαίζοντες (πεττευτές και κυβευτές) είναι οι εξής: Παλαμήδης, Αχιλλέας, Αίας του Οιλέα, Εύβουλος, Άμφις, Αλέξιος, Θερσίτης, Αίαντας ο Σαλαμίνιος, Πρωτεσίλαος, Πλάτων, Αλκιβιάδης, Περικλής, Μεγαλέξανδρος και οι στρατιώτες του, Ξενοφών, Οδυσσέας και μνηστήρες Πηνελόπης και τόσοι άλλοι. Η λέξη Ζατρίκιον είναι ξεκάθαρα αρχαιοελληνική και ετυμολογικά προέρχεται από δύο λέξεις, το επιτακτικό μόριο «ζα-» και του ρήματος τριάζω ή τριάσσω.

Στο Βυζάντιο εκτός από το αρχαιοελληνικό όνομα Ζατρίκιον χρησιμοποιούσαν και το όνομα σκάκους, το οποίο διασώθηκε για αιώνες. Αναφέρεται π.χ. και από τον συγγραφέα Γρηγόριο Ξενόπουλο, ο οποίος σε έργο του γράφει την έκφραση «παίξαμε τους σκάκους». Στο Βυζάντιο το Ζατρίκιον ονομαζόταν και Κιόσα και σε παράφραση Ζατριζάν, εξ ου πιθανόν και το Σαντράζ. Στα λατινικά scacco σημαίνει τετράγωνη εικόνα. Αναφέρεται ότι το Ζατρίκιον διαχρονικά έχει υποστεί πλήθος από παραλλαγές και αλλαγές και άλλαξε πολλά ονόματα όπως Ζατρίκιον, Τσατουράνγκα, Τσατράνγκ, Σατράντζι και Σκάκι. Δεν διαφωνεί όμως κανείς ότι το Τσατουράνγκα μετονομάστηκε σε Τσατράνγκ και στην συνέχεια σε Σατράντζι. Στην Ασία έχουμε Ελέφαντες και βεζίρηδες και στην Ευρώπη ευγενείς αξιωματικοί και βασίλισσες.

Ενώ σε παραλλαγές υπάρχουν κανόνια, ελέπολις, πολυβόλα κ.λπ. Στην Ευρώπη το σκάκι έγινε το αγαπημένο παιχνίδι των βασιλιάδων, και υπήρξε και αιτία πολέμου ανάμεσα στην Αγγλία και τη Γαλλία, το έτος 1061 μ.Χ., όταν κατά την διάρκεια μιας σκακιστικής παρτίδας ο Γάλλος βασιλιάς χτύπησε στο κεφάλι με τη σκακιέρα τον Άγγλο βασιλιά. Το 1196 μ.Χ. η καθολική εκκλησία απαγορεύει το σκάκι με την απειλή ότι όποιος παίζει σκάκι δεν πάει στον παράδεισο με αιτιολογία ότι η συνεχή παρατήρησή των κομματιών του Ζατρικίου ήταν ένα είδος ειδωλολατρίας.

Μετά από 3 αιώνες το Ζατρίκιον έγινε άθυρμα για όλους και με την στήριξη των Εκκλησιών. Θα πρέπει να τονίζουμε ότι ισχυρός παίκτης Ζατρικίου ήταν και ο γνωστός μας Γκρέκο. Σύμφωνα με τον Αιγύπτιο ιερέα του ναού της Σαίδος, ο οποίος μίλησε στο Σόλωνα, οι Έλληνες είναι αρχαιότεροι των Αιγυπτίων κατά χίλια έτη. Σημαντικά είναι επίσης όσα λέει ο Σωκράτης στον πλατωνικό διάλογο «Φαίδρος», όπου επιβεβαιώνεται ότι οι Αιγύπτιοι διδάχθηκαν το Ζατρίκιον από τους Μιλήσιους Έλληνες, οι οποίοι έχτισαν την πόλη Ναύκρατις. Στο αρχαίο απόσπασμα υπάρχουν δύο σημεία που δηλώνουν την πανάρχαια ελληνική ύπαρξη του Ζατρικίου (Σκακιού) από την εποχή των εκστρατειών του Διονύσου, του Ηρακλή και του Μεγαλέξανδρου.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι στο έργο του Θεόκριτου αναφέρεται ότι «έπαιζαν το κοινολεκτικώς λεγόμενον ζατρίκιον. Εκείνοι γάρ όταν πολλά ποιήσαντες ου δύναται ο έτερος νικήσαι τον ομοπαίκτορα, κινεί και τον από γραμμής λίθον, ήγουν ούτο βασιλέα καλούμενον». Το σημείο αυτό είναι πολύ σημαντικό διότι η έκφραση «κινεί και τον από γραμμής λίθον» (απονενοημένη κίνηση κατά τους αρχαίους) είναι ξεκάθαρο ότι την αρχαία Ελλάδα ήταν όρος των επιτραπέζιων αθυρμάτων τύπου πεττείας και σαφέστατα δηλωτικό ότι το Ζατρίκιον, σήμερα Σκάκι, ήταν συνέχεια των αθυρμάτων Μικροί και Μεγάλοι Πεσσοί (κατά τόπους πεσσοί), αρχαιοελληνική Πεττεία (με παραλλαγές), Δωδεκάγραμμο, Τάβλα, Τρίγραμμο, Πεντάγραμμο κ.λπ.

Ακόμη η αναφορά «ούτο βασιλέα καλούμενον» δηλώνει το αρχαίο ελληνικό άθυρμα της Πεττείας, τύπου Ludus Latrunculi, που είχαν πάρει οι ρωμαίοι από τους αρχαίους Έλληνες. Ήδη το 1525 ο Ιταλός Μάρκο Τζιρόλαμο Βίντα δημοσιεύει ένα μεγάλο ποίημα στα λατινικά αφιερωμένο στο σκάκι, ακριβέστερα σε μια παρτίδα σκάκι του Απόλλωνα εναντίον του Ερμή, παρουσία των άλλων θεών του Ολύμπου.

Σε αυτό, προτείνει ονόματα κλασικής έμπνευσης για τα κομμάτια του σκακιού. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το πρώτο στην ιστορία σκακιστικό περιοδικό, που κυκλοφόρησε στο Παρίσι το 1836, είχε τον τίτλο Palamede. Απλά μερικές αποδείξεις ότι εκείνες τις εποχές γνώριζαν περισσότερα για την αρχαιοελληνική προέλευση του σκακιού, από ότι γνωρίζουμε εμείς σήμερα. Συνεπώς το Ζατρίκιον έχει ιστορική διαδρομή χιλιάδων χιλιάδων χρόνων.

ΑΝΑΚΑΛΥΨΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟ ΖΑΤΡΙΚΙΟΝ Γρηγόρης Ζώρζος Μελετητής Συγγραφέας Η κοινή καταγωγή των επιτραπέζιων παιχνιδιών που στην αρχαία Ελλάδα ονομάζονταν «πεττείες» είναι το «Πολυπολιτισμικό Σχέδιο για τα 50 χρόνια από την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Ένωσης» που έχει προταθεί στα 27 Κοινοβούλια και στην ΕΕ και έχει γίνει αποδεκτό, στο σύνολό του, με πλήθος εγγράφων, από την εποχή του Ντελόρ και του Σαντέρ, με γνωμοδοτήσεις:

1. «Σας συγχαρώ για το έργο σας, το οποίο παρέχει προστιθέμενη αξία στα κοινά Ευρωπαϊκά μας ιδεώδη» Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

2. «Σας συγχαίρω για το σημαντικό έργο σας και ειδικότερα σας συγχαίρω για το έργο του κ.  Ζώρζου το οποίο προάγει τον ελληνικό και Ευρωπαϊκό πολιτισμό» Επιτροπή Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Γρηγόρης Ζώρζος

Πηγή

https://ellas2.wordpress.com/

Ένας άγγελος που ονομάζεται βάτραχος

 

Ένας άγγελος που ονομάζεται βάτραχος | فرشته ای به نام قورباغه

Δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά: 5 Ιουλίου 2018

Μια ιστορία του Laleh Chini:

Τις καλοκαιρινές μέρες μας, η οικογένειά μου και εγώ πήγαμε στη βίλα της γιαγιάς μου. Η βίλα της ήταν ένα μεγάλο αρχοντικό σε έναν πολύ μεγάλο κήπο που ήταν λίγο μακριά από την πόλη Shiraz.

γέφυρα-53769__340

Όταν συγκεντρώθηκαν οι αδελφές και οι αδελφοί της μαμάς μου, υπήρχαν περισσότερα από σαράντα άτομα με παιδιά. Οι μεγάλοι κάθονταν μαζί ενώ τα παιδιά έπαιζαν χωρίς επίβλεψη.

παιδιά-1879907__340

Συνήθως, μετά από μεσημεριανό γεύμα, ο καθένας πήρε έναν υπνάκο μαζί με τα παιδιά τους. Ήμουν μόλις 4 ετών, δεν μου άρεσε ποτέ να κοιμάμαι και πάντα προσποιούμουν ότι κοιμόμουν δίπλα στη μητέρα μου. Μια συγκεκριμένη μέρα, όλοι κοιμόταν και το μεγάλο σαλόνι ήταν πολύ ήσυχο.

αρχιτεκτονική-76671__340

Βαρέθηκα και κρυβόμουν στον κήπο.

vizcaya-891846__340

Υπήρχε μια ειδική βαθιά πισίνα για πότισμα του κήπου, όχι κολύμπι. Ήταν πάντα βάλτο με πολλά βατράχια.

βάτραχος-1505377__340

Πήγα κατευθείαν προς την πισίνα και καθόμουν στην άκρη για να παρακολουθήσω τους βατράχους. Καθώς έσκυψα προς τα εμπρός για να ρίξω μια καλή ματιά, τα πόδια μου γλίστρησαν και έπεσα στην πισίνα με ένα μάτι.

βάτραχος-3466635__340

Φυσικά, δεν ήξερα πώς να κολυμπήσω. Πανικοβλήθηκα και αγωνίστηκα για λίγο, αλλά τα μικρά μου χέρια κουράστηκαν και εγκατέλειψα την ελπίδα καθώς βυθίζομαι στο κάτω μέρος της πισίνας. Κάθισα στο νερό τρομοκρατημένη, περίμενα να πεθάνω Άνοιξα τα μάτια μου και κοίταξα γύρω μου. Περικυκλώθηκα από καταπράσινα νερά και λάσπη και πολλά βατράχια.

βάτραχος-111179__340

Ένας βάτραχος τράβηξε την προσοχή μου καθώς ήταν μεγαλύτερος από τους άλλους. Το κοίταξα σαν να μου έλεγε να το κοιτάξω και να προσέξω. Ο βάτραχος στη συνέχεια κολυμπήθηκε αργά προς την κορυφή του νερού.

βάτραχος-3509388__340

Κοίταξα προσεκτικά και έκανα ό, τι έκανε ο βάτραχος, κουνώντας τα χέρια μου πάνω από το κεφάλι μου και ώθησα τα πόδια μου, όπως και ο βάτραχος. Το επόμενο πράγμα που ήξερα, είχα κολυμπήσει στην κορυφή της πισίνας. Μόλις τότε ο θείος μου φώναξε: «Είναι εδώ…. Είναι εδώ!» Και με τράβηξε από το νερό.

Αυτός ήταν ένας άγγελος με τη μορφή βατράχου, που έστειλε ο Θεός για να με σώσει. Δεν θα μπορούσα ποτέ να ξεχάσω αυτή τη στιγμή. Από τότε έμαθα πώς να κολυμπάω σαν βάτραχος και αυτός είναι ο μόνος τρόπος που μπορώ να κολυμπήσω μέχρι σήμερα.

https://lalehchini.com/

Τρίτη 10 Νοεμβρίου 2020

Τα καλύτερα αποσπάσματα του Meghan markle, Duchess of Sussex για τις γυναίκες

Τα καλύτερα αποσπάσματα του Meghan markle, Duchess of Sussex για τις γυναίκες


 

Όντας φεμινίστρια

Δεν χρειάζεται να παίζεις για να γίνεις φεμινίστρια. Είστε φεμινίστρια όπως ακριβώς είστε. Μπορείς να είσαι μια γυναίκα που θέλει να φαίνεται καλή και εξακολουθεί να υπερασπίζεται την ισότητα των γυναικών. Δεν υπάρχει στολή για τον φεμινισμό. είσαι φεμινίστρια ακριβώς όπως είσαι. "

Σχετικά με την ισότητα των φύλων

Η αυτοπεποίθησή σας έρχεται να γνωρίζει ότι μια γυναίκα δίπλα σας, όχι πίσω σας, είναι στην πραγματικότητα κάτι για το οποίο δεν πρέπει να απειληθείτε, αλλά αντίθετα με αυτό, θα πρέπει να αισθανθείτε πραγματικά εξουσιοδοτημένοι να έχετε αυτήν την πρόσθετη υποστήριξη ότι δουλεύουμε μαζί.
Αυτό σημαίνει για μένα η ισότητα των φύλων και η συμμετοχή των ανδρών σε αυτήν τη συζήτηση λέγοντας ότι δεν υπάρχει τίποτα που να απειλεί για μια γυναίκα να φτάνει στο ίδιο επίπεδο με αυτές. Είναι η ασφάλειά μας σε αριθμούς, αυτή είναι η δύναμή μας και η δύναμή μας ως ομάδα.

Κατά τη χρήση της φωνής τους

Οι γυναίκες αποτελούν περισσότερο από το ήμισυ του πληθυσμού και των δυνατοτήτων του κόσμου, οπότε δεν είναι ούτε δίκαιο ούτε πρακτικό για τις φωνές τους, για τις φωνές ΜΑΣ, να μην ακούγονται στα υψηλότερα επίπεδα λήψης αποφάσεων.

http://www.duniakerjacerdas.com/2020/11/job-description-admin-gudang-penjualan.html


Σχετικά με το σεξισμό στις διαφημίσεις .

Δεν νομίζω ότι είναι σωστό για τα παιδιά να μεγαλώσουν σκέφτοντας αυτά τα πράγματα, ότι μόνο η μαμά κάνει τα πάντα, Είναι πάντα, «η μαμά το κάνει» και «η μαμά το κάνει».

Σχετικά με τις εμπνευσμένες νέες γυναίκες:


Με τη φήμη έρχεται ευκαιρία, αλλά περιλαμβάνει επίσης την ευθύνη - να υποστηρίξουμε και να μοιραστούμε, να επικεντρωθούμε λιγότερο στις γυάλινες παντόφλες και περισσότερο να σπρώξουμε τις γυάλινες οροφές. Και, αν είμαι αρκετά τυχερός γιατί να μην εμπνεύσω;

Σχετικά με την πολιτική συμμετοχή των γυναικών

Οι γυναίκες χρειάζονται μια θέση στο τραπέζι, χρειάζονται μια πρόσκληση για να καθίσουν εκεί, και σε ορισμένες περιπτώσεις, όπου αυτό δεν είναι διαθέσιμο, πρέπει να δημιουργήσουν το δικό τους τραπέζι. Χρειαζόμαστε μια παγκόσμια κατανόηση ότι δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε αποτελεσματικά την αλλαγή χωρίς την πολιτική συμμετοχή των γυναικών.

Κατά την οικοδόμηση του άλλου

Δεν πρόκειται να καταρρίψουμε ο ένας τον άλλον. προοριζόμαστε να χτίζουμε ο ένας τον άλλον. Χρησιμοποιήστε λοιπόν τη φωνή σας για να το κάνετε αυτό - χτίστε ο ένας τον άλλο, υποστηρίξτε ο ένας τον άλλον. Οι φωνές σας είναι αυτές της αλήθειας. Και ελπίζω. Και οι φωνές σας μπορούν και πρέπει να είναι πολύ πιο δυνατές.

Βρίσκοντας τις φωνές τους

Οι γυναίκες δεν χρειάζεται να βρουν μια φωνή, έχουν μια φωνή και πρέπει να αισθάνονται εξουσιοδοτημένες για να τη χρησιμοποιήσουν και οι άνθρωποι πρέπει να ενθαρρυνθούν να ακούσουν.

https://thepowersblogging.com/contact/

Ο μπάρμπα-Θύμιος τα χρόνια της χούντας

 Ο μπάρμπα-Θύμιος τα χρόνια της χούντας



Το σημερινό διήγημα ο Τζι το χαρακτηρίζει «ελαφρώς αντιχουντικό» και διευκρινίζει πως η αφήγηση στηρίζεται, κατά μεγάλο μέρος, σε πραγματικά γεγονότα. Το διήγημα δεν είναι πολύ μεγάλο, αλλά ξέρετε τι λέει ο Οβελίξ για τους Ρωμαίους και για τα στρείδια.

Ο μπάρμπα-Θύμιος τα χρόνια της χούντας

Η  βαρκούλα, με τους δυο νεαρούς μέσα, γυρίζοντας από το κοντινό ψάρεμα, μέσα στον όρμο του λιμανιού, ήρθε κι έδεσε δίπλα στην καμπινάτη βάρκα. Ο γέρος που ήταν μέσα ρώτησε κλασσικά :
– Είχε τίποτε ;
Ο ένας νεαρός έδειξε στον μπάρμπα- Θύμιο ένα λυθρινάκι ίσαμε το δάκτυλό του :
– Να τέτοια ψάρια είχε…
– Τι να σου κάνει κι ετούτο το πεδίον, απάντησε ο γέρος, ψαρεύεται συνεχώς, δεν αφήνουν τα ψάρια να μεγαλώσουν. Παλαιόθεν είχε καλά ψάρια, μέχρι και αστακούς έπιανα. 
– Αστακούς ;

– Ναι, ερυθροφαίους με κυανάς παρειάς !


Ο μπάρμπα-Θύμιος συνταξιούχος αστυνομικός διευθυντής -του Τμήματος Ηθών- προσπαθούσε να μιμηθεί τον δικτάτορα στις ελληνικούρες. Όπως οι περισσότεροι, το φαιό το πέρναγε για καφέ χρώμα, δεν φανταζότανε πως η φαιά του ουσία είχε μια ταπεινή γκρίζα απόχρωση. Λεπτομέρειες. Η χούντα τον είχε αξιοποιήσει ορίζοντάς τον πρόεδρο του ναυτικού ομίλου του χωριού. Η γενική γραμμή ήταν «κάθε πόλη και στάδιο, κάθε χωριό και γυμναστήριο» αλλά σ’ αυτό το παραθαλάσσιο χωριό αντί για γυμναστήριο κτίσανε μια αποθήκη για τα σκάφη και ένα αναψυκτήριο από πάνω, το βάπτισαν ναυτικό όμιλο, έφιαξαν και μια επιτροπή με πρόεδρο τον μπάρμπα-Θύμιο και μέλη που δεν ξαναπάτησαν παρά μόνο όταν είχανε καμιά εκδήλωση, για το κέρασμα. Αθλητές δεν είχανε και τα κωπηλατικά σκάφη δεν βγήκανε ποτέ από την αποθήκη. Εφιαξαν όμως μια προβλήτα που απάγγιαζε μια χαρά και φέρανε τις ψαρόβαρκες τους οι κάτοικοι. 

 Ο άλλος νεαρός είπε στον μπάρμπα-Θύμιο :
– Πιάσαμε βέβαια κι αυτά… και σήκωσε δυο λυθρινάρες της μισής οκάς η καθεμιά.
Ο μπαρμπα-Θύμιος στραβοκατάπιε.
– Μπράβο σας, ψέλλισε και χώθηκε στην καμπίνα της βάρκας του. Υπήρχε πάντοτε ένας άτυπος συναγωνισμός ανάμεσα στους ερασιτέχνες ψαράδες που άραζαν τις βάρκες τους εκεί. Ο ίδιος σπάνια έπιανε κάνα λυθρινάκι που του το τηγάνιζε ο καφετζής του ομίλου.

Το αναψυκτήριο του ομίλου ήταν ο τόπος συγκέντρωσης της νεολαίας του χωριού, κυρίως της αθηναϊκής που πέρναγε τα καλοκαίρια της εδώ, και της ντόπιας, όσης δεν φοβότανε να συγχρωτισθεί μαζί της. Ισως το υποχρεωτικό πηλήκιο που φοράγανε στο σχολείο να είχε παίξει τον ρόλο του στα αγόρια, τα τοπικά κορίτσια δεν τα άφηναν οι μανάδες τους σε μικτές παρέες. Είχε μέρος για βουτιές, μέρος για ρακέττες, καμπίνες και τον γερο-Χαράλαμπο να φιάχνει καφέδες και να σερβίρει πορτοκαλάδες και ουζάκια. Υπήρχε μια κάποια κακή φήμη στους μεγάλους για τους νεαρούς πρωτευουσιάνους που καπνίζανε, ακούγανε ροκ και χορεύανε με τα κορίτσια της παρέας. Ισως να οφειλότανε στα κουτσομπολιά του Χαράλαμπου που μάταια το πάλευε μήπως και γίνει τίποτε με τις πιτσιρίκες κι έβγαζε έτσι το άχτι του. Τους έλεγε διάφορα περί της μεγάλης του πείρας από την ζωή, αλλά -φανερά τουλάχιστον- δεν τσίμπησε καμιά. Τις σπάνιες φορές που ερχότανε καμιά τουρίστρια της τάριχνε στο αγγλικό. Της έδειχνε τον Παρνασσό απέναντι και αναστέναζε » Δις ιζ Ντέλφι, δη όμφαλους οφ δη ερθ » και τέτοια, μέχρι να τον μαζέψει ο πρώην αστυνομικός διευθυντής. 

Ο μπάρμπα-Θύμιος είχε πάρει με καλό μάτι τους νεαρούς γιατί δεν εύρισκε άλλους να ακούσουνε τις ιστορίες του, οι χωρικοί τον είχανε στην άκρη, δεν εμπιστεύονταν τους αστυνομικούς.  Ο υπενωματάρχης και οι χωροφύλακες δεν τολμούσανε να κάτσουν μαζί μ’ έναν αξιωματικό της αστυνομίας, ακόμα κι όταν ήταν στην σύνταξη. Υπήρχε και μια άλλη φήμη που τον συνόδευε, ο μπακάλης και μοναδικός προμηθευτής πετρελαίου στο χωριό ορκιζότανε πως ποτέ δεν είχε αγοράσει πετρέλαιο από αυτόν.
– Και πως κινεί την βάρκα ;
– Λένε πως σηκώνεται πολύ πρωί, πριν ξυπνήσουν οι ψαράδες και παίρνει λίγο-λίγο πετρέλαιο από όλες τις άλλες βάρκες να μην τον καταλάβουνε και βολεύεται.

– Οι άντρες στις χριστιανικές κοινωνίες έχουν την ευκαιρία μέχρι τα σαράντα τους να βάλουνε μυαλό, ύστερα είναι αργά, έλεγε  με ύφος Νέστορα ο μπάρμπα-Θύμιος στους νεαρούς.
– Στις μουσουλμανικές κοινωνίες η ευκαιρία του άντρα να βάλει μυαλό είναι μέχρι να παντρευτεί. Αμα δεν διαλέξει σωστά του δίνει η θρησκεία του το δικαίωμα να παντρευτεί και δεύτερη φορά κι αυτός νομίζει πως τώρα τάχα ξέρει να διαλέξει γυναίκα και φορτώνεται δεύτερο βαρίδι, μπορεί και τρίτο αν έχει τα λεφτά. Είναι το ίδιο με τις γυναίκες στον τόπο μας. Σημασία έχει με ποιόν θα πρωτοπάνε, εκεί κρίνονται. Αμα στραβοδιαλέξει τον πρώτο κι όλοι οι άλλοι πάρτον ένα και κτύπα τον άλλον θα είναι και θα γυρίζει χωρίς να στεριώνει πουθενά, σαν την άδικη κατάρα. Αυτά τα ξέρανε οι παλιοί γι αυτό είχανε τα συνοικέσια και γι’ αυτό η εκκλησία μας δεν επιτρέπει δευτεροπαντρειές σε άντρες και γυναίκες. Να δούμε τώρα αν η Εθνική Κυβέρνηση μπορεί να μας ξαναγυρίσει στον σωστό δρόμο από τις ανηθικότητες των αριστερών!

Οι νεαροί δεν τον χώνευαν αλλά δεν του τόδειχναν για να μη τους διώξει από τον χώρο, ο όμιλος ήταν περίπου ιδιοκτησία του. Ενα βράδυ, οι πιο τολμηροί από αυτούς σπάσανε την κλειδαριά και μπήκαν στην καμπίνα της βάρκας του. Του πήραν τις δυο πετονιές που είχε και τρία πακέττα 555 -θρή φάιβς- τα εγγλέζικα τσιγάρα που κάπνιζε. Τις πετονιές τις πέταξαν, δεν ήταν σόι, τα τσιγάρα τα κάπνισαν κρυφά. Ενας βούτηξε στο νερό και προσπάθησε να βγάλει τον πίρο της βάρκας, να την βουλιάξει, μα δεν τα κατάφερε.
Την άλλη μέρα ο μπάρμπα-Θύμιος τους έλεγε πως του κλέψανε τέσσερις πετονιές και πέντε πακέττα τσιγάρα, εγγλέζικα, από τα ακριβά.
– Θα τους βρώ που θα μου πάνε, αλήτες είναι, όχι καλά παιδιά όπως εσείς !
Το φούσκωμα των κλοπιμαίων παρέσυρε και τα τελευταία απομεινάρια της εκτίμησης των νεαρών.

Οι κάτοικοι του Γαλαξιδιού είχαν νοοτροπία νησιώτικη. Στην ουσία δεν υπήρχε δρόμος που να τους ενώνει με την υπόλοιπη Ελλάδα, η συγκοινωνία γινότανε με καΐκια μέχρι την κοντινή πολιτεία, την Ιτέα, μισή ώρα δρόμο, τρεις φορές την ημέρα. Η χούντα υλοποίησε ένα νατοϊκό σχέδιο κι έφιαξε έναν δρόμο όλο παραλία να ενώνει δυό μέρη που η διαδρομή τους στα Φωκικά του Παυσανία περιγράφεται σαν άθλος. Το νατοϊκό σκεπτικό ήταν να μπορούν να κάνουν απόβαση σε όλη την ακτογραμμή της Στερεάς Ελλάδας. Το έργο το ανέλαβαν ο Σκαπανέας με την ΜΟΜΑ.  Το ονόμασαν Εθνική Οδός Ιτέας-Ναυπάκτου και ήταν ένας άθλιος δρόμος, αλλά δρόμος ! Η χούντα κέρδισε την συμπάθεια των τοπικών πληθυσμών, ιδίως εκείνων των αρβανίτικων χωριών, από το Γαλαξίδι μέχρι την Ναύπακτο, που ήταν κτισμένα στα βουνά για τον φόβο των πειρατών και τώρα που κατέβηκαν στην θάλασσα, στον δρόμο ελληνοποίησαν τα ονόματά τους… η πρώην Βίδαβη, Κίσελη, Βιτρινίτσα κ.λ.π.  δόσανε την θέση τους σε εύηχα ονόματα όπως Αγιοι Πάντες, Πάνορμος και Ερατεινή. Ο δρόμος έκανε κάποια χρόνια να ενώσει τα δυό κομμάτια του στην Χαμοπάσα, ένα παραλιακό γκρεμό, ψηλό κι απότομο, η Κακιά Σκάλα ωχριά μπροστά του. [Βίντεο, για του λόγου το αληθές]

Υπήρξε κάποια δυσαρέσκεια των ντόπιων στον «πολιτισμό» που έφερε το άνοιγμα του δρόμου, ένα δείγμα ήταν οι ονομασίες των δρόμων του Γαλαξιδιού, απαραίτητες για τους ξένους που τώρα μπορούσαν να έρθουν οδικώς.  Εκεί που ξέρανε το καντούνι του Αγίου Νικολάου, τον δρόμο της αγοράς και την πλατεία, τα Μανουσάκια -φαίνεται θα φυτρώνανε κάποτε εκεί- είδανε με έκπληξη κάτι μπλε ταμπέλες, οδός 21ης Απριλίου, οδός Εθνεγέρσεως, πλατεία Ηρώων και τέτοια. Ηταν μια ενόχληση στον συντηρητισμό τους.
Αλλά μεγαλύτερη ήταν η έκπληξη των κατοίκων όταν κάποιο πρωΐ είδαν μουτζουρωμένα τα ονόματα των δρόμων και από πάνω γραμμένα οδός Δημοκρατίας, οδός Συγγρού, οδός Πειραιώς και άλλα μη εθνικόφρονα. Η έκπληξη έγινε απέχθεια όταν μάθανε πως το ίδιο βράδυ  κάποιοι είχαν ζωγραφίσει στον πίσω τοίχο του κτιρίου της χωροφυλακής ένα κατακόκκινο σφυροδρέπανο !
Τέλος, σκάρτα εκατό  μέτρα από ένα σπίτι, το Μητροπουλέικο, στον μοναδικό πλίθινο τοίχο που είχε απομείνει από το κάποτε μπακάλικο, κάτω από την επιγραφή : 
ΟΙΝΟΠΑΝΤΟΠΩΛΕΙΟΝ ΙΩΑΝΝΟΥ ΑΡΒΑΝΙΤΗ  
«Ο ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΟΣ»
κάποιος είχε γράψει με μπογιά, μια λέξη μοναχά :
ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Η χωροφυλακή πέρασε στο ντούκου το θέμα, ασβέστωσε το σφυροδρέπανο αμέσως και κατέβασε τις μουτζουρωμένες και ξαναγραμμένες πινακίδες προς ικανοποίηση των ντόπιων που δεν τις χώνεψαν ποτέ. Η λέξη ελευθερία καλύφθηκε με μαύρη μπογιά λίγες ώρες μετά, από ενέργειες κατοίκων με εθνικόφρονες ανησυχίες. Αποκατεστάθη η τάξις ! Το θέμα ξεχάστηκε σιγά-σιγά. Μόνο κάποιοι νεαροί επέμεναν να κουρδίζουν τον πάλαι ποτέ αστυνομικό διευθυντή πως είναι θέμα τιμής να βρεθούν «οι αλήτες που τα έκαναν» και τον καλούσαν να αναλάβει δράση. Κι αυτός να τους λέει πως δεν έχει πληροφοριοδότες στο χωριό -ποτέ τους δεν τον συμπάθησαν οι ντόπιοι, ήταν γαλαξιδιωτόγαμπρος- κι αν θέλουν οι νεαροί μπορούν να τον βοηθήσουν, αν τυχόν ακούσουν κάτι.
– Είμαι σίγουρος πως είναι οι ίδιοι αλήτες που έκλεψαν τις πετονιές και τα τσιγάρα από την βάρκα μου, έλεγε.

Και δεν είχε άδικο αλλά δεν τόμαθε ποτέ.

(*) 
Διευκρίνηση : Η διήγηση στηρίζεται σε μεγάλο μέρος από αληθινά γεγονότα. Η αναγραφή της λέξης ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ σε τοίχο έγινε  μετά το γνωστό ποίημα της Κωστούλας Μητροπούλου «ο Δρόμος» που μελοποίησε ο Μάνος Λοΐζος, δεν ήταν η αφορμή.


Το βρήκα στο ιστολόγιο ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑ του Νίκου Σαραντάκου

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025

Εβδομαδιαίες αστρολογικές προβλέψεις 20-26 Ιανουαρίου 2025 ATHINAIS ASTROLOGY , STAR SIGNS GynaikaEimai 20 Ιανουαρίου 2025 ΚΡΙΟΣ –   Την εβδ...